Няма забавяне на изграждането на тунела под Шипка, каза министър Караджов

Официално посещение на премиера на Република Северна МакедонияГроздан Караджов

© Юлия Лазарова

Официално посещение на премиера на Република Северна МакедонияГроздан Караджов



"По тунела под Шипка никога не е спирало да се работи, не е имало забавяне. Имаме писмо, с което сме поискали да бъде потвърдена офертата. Макар и формално, по телефон, имаме потвърждение от фирмата-изпълнител, че проектът ще се строи", заяви днес в Габрово министърът на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов. Министърът допълни, че съоръжението тепърва ще се проектира през следващите 8 месеца от избрания изпълнител, на базата на одобрен идеен проект.


Караджов подчерта, че няма никакъв шанс тунелът да е с 4 платна, защото мостът няма да ги понесе. Днес от Агенция "Пътна инфраструктура" съобщиха, че са били отворени ценовите оферти на допуснатите кандидати в тръжната процедура за избор изпълнител на строителен надзор при проектирането и строителството на тунела под Шипка.


"Обединение "Консултанти Шипка 1", с участници: "3TI PROGETTI ITALIA - INGEGNERIA INTEGRATA S.p.A, "ПИ ЕС КОНСУЛТ" ЕООД и "КОНТПАС" ООД е предложило да направи това срещу 4 651 482 лв. без ДДС.
"ИНФРА ИНВЕСТ ШИПКА" ДЗЗД, с участници: "ПЛАН ИНВЕСТ Пловдив" ЕООД, "Инфра контрол" ЕООД,




Инфрапроект консулт" ЕООД и "Метроконсулт БГ" ЕООД е готово да изпълни задачата за 4 588 882 лв. без ДДС.
Третият участник - ДЗЗД "КОНСУЛТАНТИ ГАБРОВО/ШИПКА", с участници: "СТРОЛ - 1000" АД и "ИНФРАМ" АД е подал предложение за 5 744 112 лв. без ДДС.


ДЗЗД "ПЪТКОНСУЛТ 2000 - ТРИ ЕС - ИРД", с участници: "ПЪТКОНСУЛТ 2000" ЕООД, "ТРИ ЕС" ЕООД и ИРД ИНЖЕНЕРИНГ С.Р.Л. е оценило проекта на 4 308 050 лв. с ДДС. Последният кандидат - ДЗЗД "ТРАНСКОНСУЛТ-СВЕКО", с участници: "Трансконсулт - БГ" ООД и "Свеко Енергопроект" АД е подал оферта за 5 399 946 лв. без ДДС.


Проектът "Проектиране и строителство на обект: "Обход на гр. Габрово от км 20+124,50 до км 30+673,48, включително тунел под връх Шипка" е предложен за включване в Програмата "Транспортна свързаност" 2021-2027 г., която до момента не е одобрена, припомнят от АПИ.


Обектът включва изграждането на участък с дължина 10.553 км, от които 7.6 км са ново строителство, а 2.9 км са реконструкция на съществуващия път Габрово - Казанлък, както и 5 тунела с обща дължина 4.011 км.


Тунелът под Шипка ще е с дължина 3.22 км. Останалите 4 тунела са по-малки - съответно 171 метра, 240 м, 90 м и 290 м. Ще бъдат построени още 6 моста и 1 подлез и други съоръжения.


Тунелът под връх Шипка ще се намира на 1 км западно от прохода "Шипка" и на 1 км източно от връх Малуша. Северната част на съоръжението ще бъде в област Габрово, а южната - в област Стара Загора. Тунелът ще е възлова точка при движението в посока Север - Юг и чрез него ще се осъществява преминаването през Стара планина в централната част на България. Основните транспортни направления, които ще обслужва са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK