Android 12 създаде затруднения при платеното паркиране в София

Android 12 създаде затруднения при платеното паркиране в София

© Цветелина Белутова, Капитал



Най-новата версия на операционната система за смартфон Android 12 е създала проблеми при паркирането в София. За проблема съобщи във фейсбук журналистката Миролюба Бенатова. Пред "Дневник" два от мобилните оператори потвърдиха за затруднението и дадоха насоки за решаването му.


На 31 януари Бенатова съобщи, че от няколко дни от "Теленор" търсят отговор защо не може да изпраща есемеси до Центъра за градска мобилност в столицата, който отговаря за платеното паркиране. За същия проблем сигнализират и потребители на А1 и "Виваком". Алтернативни варианти за плащането на престой в платена зона са предвидени, но при нарушение се предвижда поставянето на скоба, а на следващия ден извозване на автомобила на нарушителя до най-близкия наказателен паркинг, като при освобождаването му се плащат различни наказателни такси.


В отговор на запитване на "Дневник" от А1 съобщиха, че към 31 януари техните клиенти, които използват последната версия на операционна система Android 12, могат да имат затруднения при изпращането на кратки съобщение за паркиране в "Зелена зона" и "Синя зона" в София. Причината е, че новата версия на Android автоматично добавя телефонния код на страната (+359) към краткия номер, което пречи на правилното му разпознаване. От телекома добавят, че работят за отстраняването на затруднението в най-кратки срокове, а междувременно потребителите могат да ползват някое от приложенията за паркиране, чрез есемес, които се предлагат в Google Play Store.




От "Теленор" коментираха за "Дневник", че проведените тестове от екипи на компанията показват, че проблемът е в есемес приложението (Google Messages), което автоматично добавя +359 префикс пред краткия номер. Самият есемес, изпратен от клиента, на практика не се изпраща от телефона му, като това дори е индикирано със съобщение за грешка. Така есемесът няма как да бъде обработен от операторите, защото не достига до тях.


"Теленор България няма отношение към този проблем, който засяга и други оператори. От наша страна проблемът е ескалиран към отдел "Обслужване на клиенти" на Google", заявиха от компанията.


На този етап възможните частични решения, които предлагат от "Теленор", са:
- Изчистването на есемес историята с краткия номер и кеша на самото приложение
за изпращане на текстови съобщения;
- Използване на друго есемес приложение;
- Добавяне на краткия номер в указателя без +359 префикс отпред".


От Центъра за градска мобилност съобщиха, че нямат регистрирани проблеми при изпращането и получаването на есемес при използването на зоните за платено паркиране. Наредбата за паркиране в рамките на Столичната община предвижда следните начини за плащане на престой в "синя" или "зелена" зона:

  • С талон, купен от контрольор, от кабини на ЦГМ ЕАД за продажба на билети и абонаментни карти, от търговски обекти;
  • Със съобщение към чатбот "Център за градска мобилност" в мобилно приложение Viber: https://chats.viber.com/cgm-bot
  • С мобилно приложение Urbo
  • Със служебен абонамент
  • С винетен стикер за локално платено паркиране за живущите в зоните за почасово платено паркиране.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK