Не знам за цената, обаче задължително трябва да се вдигне обхвата иаче няма смисъл. Простия се уплаши и легна на шофьорите дано сегашните имат малко по-големи топки.
Това ще е първият сериозен тест за министъра и правителстовото дали им стиска да направят правилната и необходима стъпка с повишаване на таксите и обхвата на ТОЛ системата въпреки очакваната съпротива на превозвачите.
Крайно време е тези дето ползват по-натоварено пътната мрежа, и които реално я увреждат да почнат да плащат реално, а не фиктивно и проформа както е до сега. Същите плащат без да се оплакват многократно повече на км в околните държави, но защо тук гледат да се разсейват, а и държавата го толерира, просто акъла не ми го побира. Всъщност чакаме обещаните милиарди от ГЕРБ от същите тези камиони и автобуси, с които трябваше да се реши проблема с липсата на пари за ремонт и поддръжка на пътищата.... Пропорцията 267 млн лв от леки автомобили и 111 млн. лева от тол такси на товарни автомобили е меко казана абсурдна.
Приходите от тол такси са нелепо ниски, Борисов така и не ги вдигна до първоначално планираните, вероятно от страх преди изборите, които така или иначе загуби. Другият казус там е потресаващия договор с Капш, които май не са точно австрийци. Да видим новите какво ще направят, то на пресконференции е едно, а на практика....
... чакаме обещаните милиарди от същите тези камиони и автобуси, с които трябваше да се реши проблема с липсата на пари за ремонт и поддръжка на пътищата....
Ти сигурно не си я чувал она приказка, че "за дупките по пътищата не са виновни камионите, а яхтите".
Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
Тежкотоварните разрушават пътната мрежа най-много и те трябва да плащат за всеки километър, който изминават както вземат навлото от клиентите си. Това е просто бизнес и е нормално да се калкулира в цената. Стига с тъпите им номера и смешният им плач. Да не говорим за претоварването с десетки тонове през лятото, направо правят коловози по асфалта. Страшни наглеци.
Хайде да вземат да разработят малко и железопътния транспорт и да товарят камионите, които са транзит на влакове. Нито ще ни трошат пътищата, нито ще замърсяват. А и ще намалим жертвите от ПТП.
Хората започват с носталгия да си спомнят за ниските цени и как добре са живели под управлението на Бойко Борисов. От както дойде ОФ коалицията на власт всичко поскъпва и е трудно.
Не знам за цената, обаче задължително трябва да се вдигне обхвата иаче няма смисъл. Простия се уплаши и легна на шофьорите дано сегашните имат малко по-големи топки.
Тол таксите се въвеждат тогава, когато частна фирма построи път със собствени средства и след това си връща парите с печалба от тол такси. Ако държавата строи пътища с пари от ЕС и приходи от данъци, за какво са тези тол такси? Двоен обир?
Хайде да вземат да разработят малко и железопътния транспорт и да товарят камионите, които са транзит на влакове. Нито ще ни трошат пътищата, нито ще замърсяват. А и ще намалим жертвите от ПТП.
Петролното ЛОБИ, което ще продаде стотици тонове гориво повече на камионите, отколкото на железниците категорически не е съгласно с тебе. Но виж, комундерите, те, те с тебе са напълно съгласни, и железопътния транспорт по времето на СОЦА беше така да кажеме значително повече от малко разработен ...
Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
23
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Значи сега ще видим дали новите ги "тресе шубето от протести". И не че нещо ама догодина има местни избори. А Иванов вече почна да говори за предсрочни парламентарни избори.
Като процент много малка част от пътищата са с тол такси и винаги има (макар и по-неудобни) алтернативи. За да преминеш от Ню Джърси в Манхатън над Хъдсън например струва $16 на кола, но има и отстъпки ако си с EZ Pass или пък преминаваш в слабо натоварени часове. Да не говорим, че тази сума е средно 1/5 от това което се заработва за час.
"Според Караджов е несправедливо шофьорите на леки автомобили да палащат за винетка, а ключови отсечки от републиканска пътна мрежа да остават извън обхвата на тол системата. " Така е ма камионджиите изкараха два пъти тировете и ББ, къвто беше мъж, клекнА и реши, че хората ще платят И тая сметка.
“Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
Кофти е че инфлацията е висока, а подобна стъпка би наляла още масло в огъня. Превозвачите веднага ще го отразят в цените към крайните потребители. Иначе е правилно решение, който троши повече, плаща повече.
"Караджов: Тол таксата обхваща едва 15% от пътната мрежа, това трябва да се промени"
Ама как точно, само ли да се промени или вие трябва да го промените? И какво чакате, вече година, че не сте го променили? То ако управлението беше да обясняваш какво "трябва", докато си чоплиш носа - то всеки в кръчмата може да се нарече "управляващ". Понеже е всеизвестно, че всеки българин е компетентен и знае какво "трябва", само управляващите - не. Ето, сега имаме и умен, и красив министър, който дори знаел какво "трябва", ама незнайно защо не го прави! Що така бе, Караджов? Щом трябва, правете го, не се обяснявайте!
Не знам за цената, обаче задължително трябва да се вдигне обхвата иаче няма смисъл. Простия се уплаши и легна на шофьорите дано сегашните имат малко по-големи топки.
Според мен траспортните фирми са дали пари като за пълния обват, но малката част са влезли в бюджета. Другата я има на снимките на Мата Хари. Не е легнал от страх.
Хайде да вземат да разработят малко и железопътния транспорт и да товарят камионите, които са транзит на влакове. Нито ще ни трошат пътищата, нито ще замърсяват. А и ще намалим жертвите от ПТП.
Че и едни пари за едни терминали за товарене на камиони върху вагони се потрошиха преди години, може и нещо да е построено...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Тежкотоварните разрушават пътната мрежа най-много и те трябва да плащат за всеки километър, който изминават както вземат навлото от клиентите си. Това е просто бизнес и е нормално да се калкулира в цената. Стига с тъпите им номера и смешният им плач. Да не говорим за претоварването с десетки тонове през лятото, направо правят коловози по асфалта. Страшни наглеци.
Претоварване с десетки тонове как си го представяш точно, при условие че максимално допустимото тегло е 21-24 тона? Какво точно ще кара тир, тежащ над 30-40 или повече тона? Друго, тези "наглеци" карат стока, обслужват икономиката на страната. Явно трябва да се извинят, че ти пречат да джиткаш с колата си по-супер важните ти ангажименти.
с лимон и чери домати
Кофти е че инфлацията е висока, а подобна стъпка би наляла още масло в огъня. Превозвачите веднага ще го отразят в цените към крайните потребители. Иначе е правилно решение, който троши повече, плаща повече.
Щото сега хич не са вдигнали цената заради инфлацията и горивата... Най-много някой в ЖП-то (товарни превози) да вземе да се събуди от тежката дрямка и да се възползва от ситуацията. Така и така плащат един скъп ток за развозване на вагони, може да ги понапълнят с товари...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Караджов: Тол таксата обхваща едва 15% от пътната мрежа, това трябва да се промени
А така!
Бецален, за промяната.
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . ....
01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. .........................................................................
20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван..............................
21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................
Явно продължават да плащат, защото от девет месеца България я управляват много честни и почтени хора, три парламента се завъртяха, но не само нищо не е променено, но и не се вижда, кога ще се промени.
Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета.
Това ще е първият сериозен тест за министъра и правителстовото дали им стиска да направят правилната и необходима стъпка с повишаване на таксите и обхвата на ТОЛ системата въпреки очакваната съпротива на превозвачите.
Целево финансиране. Ползвателят плаща и парите отиват само и единствено за подобряване на инфраструктурата (пътища, мостове, тунели). Колите от пътническите превозни средства трябва да плащат пропорционално най-много, за да има стимул да си ползваме автобус или влак. Сърбите искат 15.50 евро за 520 км на кола или 0.03 евро на км за кола. Значи не виждам защо ние да не искаме 0.04 евро за колите, а за автобуси и камиони над 3.5 тона 0.16 евро на км и наши и чужди.
Глупости. 40 вили, 40 яхти и един дворец ще построят. А пролетариата и така си е добре, и без тунели, мостове и АЕЦ ще мине.
Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
Камионджиите да плащат и да не се скатават повече, само реват, а повечето са милионери много отдавна. Явно е имало сериозни отчисления за чекмеджето на оня от Банкя...
Тол таксите се въвеждат тогава, когато частна фирма построи път със собствени средства и след това си връща парите с печалба от тол такси. Ако държавата строи пътища с пари от ЕС и приходи от данъци, за какво са тези тол такси? Двоен обир?
Ти май единствен не разбра че за пътна инфра плащаш не двойно, а тройно. 1. С винетката си 2. Като краен потребител на стоки ти плащаш ТОЛ-а, а не транспортния бизнес както те го изкарват. 3. С данъците си.
В момента ТОЛ - таксите са с принос около 10% от всички разходи за пътна инфра. като 40% от тях са от транзита. Тоест ниските тарифи и окастрен обхват спонсорират чужди бизнеси и крайни потребители, за сметка на българските данъкоплатци.
Всеки човек, необременен от грантове, лобизъм и пазарна агресивност знае три неща: - цялата инфраструктура на Държавата се субсидира от Държавата; - по скъпотия видовете транспорт се нареждат - ракетен (Безос и Мъск изтърсват потребителите с милион долара за едни 100 км ... нагоре); самолетен; автомобилен; жп транспорт; морски; тръбопроводен (електропреносната мрежа всички я изпускат, но тя е елемент от националната сигурност, нищо че някои пазарни апаши искат да и опаризитят). - в зависимост от икономическото състояние и геополитическата конюнктура Държавата субсидира някои транспорти в повече. За да се случи тази субсидия, населението се облага многократно. В случая на автомобилния, петкратно - 1. директно (тол-такса и/или винетка); 2. акциз върху горивото (самолетното и електричеството са без акциз); 3. ДДС върху покупката на МПС; 4. Данък върху МПС-то; 5. чрез застраховане като едни ползватели плащат повече (физическите лица плащат "Гражданска отговорност" 60 лв. за място срещу 2 лева за място при превозвач; Автокаското - един лев на килограм за физически лица срещу 10-20 стинки за превозвач) Въпросът тук е, че реализираният проект "Тол система" се разминава с проектините показатели: над един млрд. лв. приходи (1200 млн. лв. срещу 429 млн. лв., реалзирани за 2021 г.); разпределението на приходите е 2/3 да идват от тол-такси(транспортни фирми, международен транзитен транспорт) и 1/3 от винетки. Така се заражда чувството за несправедливост (и съмненията за корупция) - едно физическо лице, което годишно изминава 5-10 хил. км, плаща до 19 стотинки на километър, включително градско. А баш ползвателите (автобусите) по 2 стотинки на километър. Аргументът, как автобусният билет щял бил да поскъпни, е повече от нефелен. В една пазарна и конкуриращата се икономика не би следвало превозът със собствен автомобил (пет места или към 50 стотинки за километър за място и "безплатен" шофьорски и монтьорски труд) да струва повече от автобусния (под 7 стотинки за място на километър). Но наглеците искат да ни убедят как автомобилният транспорт е най-евтин и безалтернативен. Ами не е така!
Тол таксите се въвеждат тогава, когато частна фирма построи път със собствени средства и след това си връща парите с печалба от тол такси. Ако държавата строи пътища с пари от ЕС и приходи от данъци, за какво са тези тол такси? Двоен обир?
Който е на винетка е добре. В Гърция винетки няма, само тол. Едно ходене до Атина е повече от седмична винетка в Австрия, по-скъпо от същото разстояние в Сърбия (тол) или Унгария (винетка). Но пък в Гърция няма тол такси извън магистралите и на средни разстояния се кара по главните пътища.
Както виждаш сам, успоредно на платените пътища навсякъде има безплатни. Минавал съм през Унгария абсолютно безплатно, по перфектни първокласни пътища. Както казах - винетка само за магистралата искат! Същото е и в Словакия, и в Чехия и навсякъде другаде (Сърбия, Хърватия, Гърция, Италия, Франция, Словения и т.н.)
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
Те пътищата освен да се строят трябва и да се подържат и ремонтират. С и еврофондовете не финансират 100 %. Който най-много разбива трябва и да си плаща. Като не им отърва има ЖП евтино и екологично. Да ама автоптревозвачите имат силно лоби, а Тиквун още си търси топките (много го беше страх от протести горкия). Дано на новите им устиска да въведат справедлива тол система. Нормално приходите от тежкотоварните превози трябва да са 3-4 пъти над сегашните.
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Doge
Рейтинг: 863 НеутралноНе знам за цената, обаче задължително трябва да се вдигне обхвата иаче няма смисъл. Простия се уплаши и легна на шофьорите дано сегашните имат малко по-големи топки.
Слава Україні!НеКой
Рейтинг: 1125 НеутралноЦялата врътка е за нови цени, честито да ви е.
inspektora
Рейтинг: 223 НеутралноТова ще е първият сериозен тест за министъра и правителстовото дали им стиска да направят правилната и необходима стъпка с повишаване на таксите и обхвата на ТОЛ системата въпреки очакваната съпротива на превозвачите.
mun4o
Рейтинг: 147 НеутралноТеа бръснат на сухо! Честита промяна! Да видим колко ще продължи....
choguna
Рейтинг: 25 ЛюбопитноЩе праща ли глашатай по площадите, ако да, да започне от Банкя.
m17
Рейтинг: 1759 НеутралноДо коментар [#5] от "choguna":
Мина това време, сега Киро ще пусне статус във фейса.
vassilun
Рейтинг: 4733 ВеселоАма да е по-близо до зайчарника! :-)
traveler1
Рейтинг: 683 НеутралноКрайно време е тези дето ползват по-натоварено пътната мрежа, и които реално я увреждат да почнат да плащат реално, а не фиктивно и проформа както е до сега. Същите плащат без да се оплакват многократно повече на км в околните държави, но защо тук гледат да се разсейват, а и държавата го толерира, просто акъла не ми го побира.
ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВОВсъщност чакаме обещаните милиарди от ГЕРБ от същите тези камиони и автобуси, с които трябваше да се реши проблема с липсата на пари за ремонт и поддръжка на пътищата....
Пропорцията 267 млн лв от леки автомобили и 111 млн. лева от тол такси на товарни автомобили е меко казана абсурдна.
choguna
Рейтинг: 25 НеутралноДо коментар [#7] от "vassilun":
Сакън ще Му излезе Хермес от уплах.
Finland
Рейтинг: 645 НеутралноНали преди изборите Асен Василев обясняваше, че 8 млрд. лв. се харчат неефективно и има пари за 4 моста без да се търси дълг или ново финансиране>?
Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
Рейтинг: 583 ВеселоЧестита промяна, другари!
Wornoxmaniakboevbisser
Рейтинг: 2747 ЛюбопитноПриходите от тол такси са нелепо ниски, Борисов така и не ги вдигна до първоначално планираните, вероятно от страх преди изборите, които така или иначе загуби. Другият казус там е потресаващия договор с Капш, които май не са точно австрийци.
Да видим новите какво ще направят, то на пресконференции е едно, а на практика....
sablezub
Рейтинг: 556 НеутралноТи сигурно не си я чувал она приказка, че "за дупките по пътищата не са виновни камионите, а яхтите". Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
abc
Рейтинг: 1648 НеутралноТежкотоварните разрушават пътната мрежа най-много и те трябва да плащат за всеки километър, който изминават както вземат навлото от клиентите си. Това е просто бизнес и е нормално да се калкулира в цената. Стига с тъпите им номера и смешният им плач. Да не говорим за претоварването с десетки тонове през лятото, направо правят коловози по асфалта. Страшни наглеци.
truly
Рейтинг: 466 НеутралноХайде да вземат да разработят малко и железопътния транспорт и да товарят камионите, които са транзит на влакове. Нито ще ни трошат пътищата, нито ще замърсяват. А и ще намалим жертвите от ПТП.
Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
Рейтинг: 583 НеутралноХората започват с носталгия да си спомнят за ниските цени и как добре са живели под управлението на Бойко Борисов. От както дойде ОФ коалицията на власт всичко поскъпва и е трудно.
WornoxmaniakNotWokeEnough
Рейтинг: 269 НеутралноТрябва. Но превозвачите ще протестират сериозно 'progressives' is the politically correct word for communists
chegobara
Рейтинг: 8 НеутралноВ щатите гледах един тораджия кихаше 15 долара да мине моста
всичко е суета, Боку ни обраsvetlyobg
Рейтинг: 374 НеутралноТол таксите се въвеждат тогава, когато частна фирма построи път със собствени средства и след това си връща парите с печалба от тол такси. Ако държавата строи пътища с пари от ЕС и приходи от данъци, за какво са тези тол такси? Двоен обир?
chegobara
Рейтинг: 8 Неутралноопа *тираджия
всичко е суета, Боку ни обраsablezub
Рейтинг: 556 НеутралноПетролното ЛОБИ, което ще продаде стотици тонове гориво повече на камионите, отколкото на железниците категорически не е съгласно с тебе. Но виж, комундерите, те, те с тебе са напълно съгласни, и железопътния транспорт по времето на СОЦА беше така да кажеме значително повече от малко разработен ... Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
vassilun
Рейтинг: 4733 НеутралноДо коментар [#16] от "Wornoxmaniak и Де е Киро на кирия в банановата държава Харвардистан":
"Хората започват с носталгия да си спомнят за ниските цени и как добре са живели под управлението на Бойко Борисов."
Ти си спомняш с носталгия и за ниските цени и как добре си живял под управлението на другаря Тодор Живков! :-)
m17
Рейтинг: 1759 НеутралноДо коментар [#23] от "geordgeo":
Значи сега ще видим дали новите ги "тресе шубето от протести". И не че нещо ама догодина има местни избори. А Иванов вече почна да говори за предсрочни парламентарни избори.
svetlyobg
Рейтинг: 374 НеутралноКато процент много малка част от пътищата са с тол такси и винаги има (макар и по-неудобни) алтернативи. За да преминеш от Ню Джърси в Манхатън над Хъдсън например струва $16 на кола, но има и отстъпки ако си с EZ Pass или пък преминаваш в слабо натоварени часове. Да не говорим, че тази сума е средно 1/5 от това което се заработва за час.
Dexx
Рейтинг: 579 Неутрално"Според Караджов е несправедливо шофьорите на леки автомобили да палащат за винетка, а ключови отсечки от републиканска пътна мрежа да остават извън обхвата на тол системата. "
“Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери ПратчетТака е ма камионджиите изкараха два пъти тировете и ББ, къвто беше мъж, клекнА и реши, че хората ще платят И тая сметка.
negodnik
Рейтинг: 396 НеутралноКофти е че инфлацията е висока, а подобна стъпка би наляла още масло в огъня. Превозвачите веднага ще го отразят в цените към крайните потребители. Иначе е правилно решение, който троши повече, плаща повече.
Спиро Перов
Рейтинг: 8 Неутрално"Караджов: Тол таксата обхваща едва 15% от пътната мрежа, това трябва да се промени"
Ама как точно, само ли да се промени или вие трябва да го промените? И какво чакате, вече година, че не сте го променили? То ако управлението беше да обясняваш какво "трябва", докато си чоплиш носа - то всеки в кръчмата може да се нарече "управляващ". Понеже е всеизвестно, че всеки българин е компетентен и знае какво "трябва", само управляващите - не. Ето, сега имаме и умен, и красив министър, който дори знаел какво "трябва", ама незнайно защо не го прави! Що така бе, Караджов? Щом трябва, правете го, не се обяснявайте!
aspet
Рейтинг: 353 НеутралноСпоред мен траспортните фирми са дали пари като за пълния обват, но малката част са влезли в бюджета. Другата я има на снимките на Мата Хари.
Не е легнал от страх.
gost22
Рейтинг: 1880 НеутралноЧе и едни пари за едни терминали за товарене на камиони върху вагони се потрошиха преди години, може и нещо да е построено... "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Pastur Van Askara
Рейтинг: 8 НеутралноПретоварване с десетки тонове как си го представяш точно, при условие че максимално допустимото тегло е 21-24 тона? Какво точно ще кара тир, тежащ над 30-40 или повече тона? Друго, тези "наглеци" карат стока, обслужват икономиката на страната. Явно трябва да се извинят, че ти пречат да джиткаш с колата си по-супер важните ти ангажименти. с лимон и чери домати
gost22
Рейтинг: 1880 НеутралноЩото сега хич не са вдигнали цената заради инфлацията и горивата...
Най-много някой в ЖП-то (товарни превози) да вземе да се събуди от тежката дрямка и да се възползва от ситуацията. Така и така плащат един скъп ток за развозване на вагони, може да ги понапълнят с товари... "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
danitoledov
Рейтинг: 222 НеутралноВреме е да разширят обхвата на тези такси, но тази промяна не е само до знаете какво трябва да се направи, а и до изпълнение.
danitoledovstedim
Рейтинг: 1554 НеутралноНе вярвам ОФ– то да има тази смелост.
Погребваме Промяната
Рейтинг: 2356 НеутралноКараджов: Тол таксата обхваща едва 15% от пътната мрежа, това трябва да се промени
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. ......................................................................... 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван.............................. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................А така!
Бецален, за промяната.
Умнокрасив гербераст от Позитано
Рейтинг: 712 НеутралноДо коментар [#30] от "aspet":
Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета.Явно продължават да плащат, защото от девет месеца България я управляват много честни и почтени хора, три парламента се завъртяха, но не само нищо не е променено, но и не се вижда, кога ще се промени.
Athanatos
Рейтинг: 1242 НеутралноЕдинствените две държави в ЕС, за които се плаща винетка и тол за преминаване по пътища, различни от магистрали, са Румъния и България.
Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .Навсякъде другаде се плащат само магистралите.
Ваксиниран Петърчо
Рейтинг: 154 ВеселоКакто аз го виждам не може хем да плащаме винетки, хем и ТОЛ такси. 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk, vassilun, Мариана Кълвачева, Николай Колев, Vlado Nikolov, Коалиция Газпром Гербидж Дпс Копейкин Славуца, dvk, pontius_glarus, Vesselin Velkov, trollhunter, futio_tapanchev
Batezuzi
Рейтинг: 1514 НеутралноЦелево финансиране. Ползвателят плаща и парите отиват само и единствено за подобряване на инфраструктурата (пътища, мостове, тунели). Колите от пътническите превозни средства трябва да плащат пропорционално най-много, за да има стимул да си ползваме автобус или влак. Сърбите искат 15.50 евро за 520 км на кола или 0.03 евро на км за кола. Значи не виждам защо ние да не искаме 0.04 евро за колите, а за автобуси и камиони над 3.5 тона 0.16 евро на км и наши и чужди.
Ваксиниран Петърчо
Рейтинг: 154 Весело8 мрлд оптимизации, 10 млрд спрени кражби, 7.3 млрд заложен нов заем в бюджет 22.
4 моста, 4 тунела и един АЕЦ даже треа да построят. 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk, vassilun, Мариана Кълвачева, Николай Колев, Vlado Nikolov, Коалиция Газпром Гербидж Дпс Копейкин Славуца, dvk, pontius_glarus, Vesselin Velkov, trollhunter, futio_tapanchev
sablezub
Рейтинг: 556 НеутралноГлупости. 40 вили, 40 яхти и един дворец ще построят. А пролетариата и така си е добре, и без тунели, мостове и АЕЦ ще мине. Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
Роси
Рейтинг: 7580 НеутралноДа обхване, ама първо да оправят пътищата. И най-важното, повече да плащат тези, които повече разрушават.
coffee.bean
Рейтинг: 522 НеутралноПравилният подход е да се увеличи обхвата на пътищата, но да не се променят цените.
Маршалов
Рейтинг: 199 НеутралноКараконджов, ще ни слагаш ли крачкомери, да си плащаме дори като ходим пеша по улиците?
мурзилкаМаршалов
Рейтинг: 199 НеутралноДо коментар [#44] от "coffee.bean":
мурзилкаПравилният подход е да се разтури бгтолл.
geordgeo
Рейтинг: 1125 ЛюбопитноКамионджиите да плащат и да не се скатават повече, само реват, а повечето са милионери много отдавна. Явно е имало сериозни отчисления за чекмеджето на оня от Банкя...
acarid
Рейтинг: 653 НеутралноДо коментар [#38] от "Athanatos":
Лъжа!!!
https://hu-go.hu/articles/article/karta-na-taksuvanite-uchastci
acarid
Рейтинг: 653 НеутралноДо коментар [#19] от "svetlyobg":
Тол таксите се въвеждат тогава, когато частна фирма построи път със собствени средства и след това си връща парите с печалба от тол такси. Ако държавата строи пътища с пари от ЕС и приходи от данъци, за какво са тези тол такси? Двоен обир?
Ти май единствен не разбра че за пътна инфра плащаш не двойно, а тройно.
1. С винетката си
2. Като краен потребител на стоки ти плащаш ТОЛ-а, а не транспортния бизнес както те го изкарват.
3. С данъците си.
В момента ТОЛ - таксите са с принос около 10% от всички разходи за пътна инфра. като 40% от тях са от транзита. Тоест ниските тарифи и окастрен обхват спонсорират чужди бизнеси и крайни потребители, за сметка на българските данъкоплатци.
wanderer
Рейтинг: 2292 НеутралноДо коментар [#15] от "truly":
"Хайде да вземат да разработят малко и железопътния транспорт"
Това противоречи на "правата вяра", че ЖП транспортът е "дупка"( за субсидии), чийто глашатай на тази вяра са фондация "ИПИ"
https://ime.bg/bg/articles/aktiwizmyt-e-otnowo-na-moda-krasen-stanchew-i-georgi-stoew/
Всеки човек, необременен от грантове, лобизъм и пазарна агресивност знае три неща:
- цялата инфраструктура на Държавата се субсидира от Държавата;
- по скъпотия видовете транспорт се нареждат - ракетен (Безос и Мъск изтърсват потребителите с милион долара за едни 100 км ... нагоре); самолетен; автомобилен; жп транспорт; морски; тръбопроводен (електропреносната мрежа всички я изпускат, но тя е елемент от националната сигурност, нищо че някои пазарни апаши искат да и опаризитят).
- в зависимост от икономическото състояние и геополитическата конюнктура Държавата субсидира някои транспорти в повече. За да се случи тази субсидия, населението се облага многократно. В случая на автомобилния, петкратно - 1. директно (тол-такса и/или винетка); 2. акциз върху горивото (самолетното и електричеството са без акциз); 3. ДДС върху покупката на МПС; 4. Данък върху МПС-то; 5. чрез застраховане като едни ползватели плащат повече (физическите лица плащат "Гражданска отговорност" 60 лв. за място срещу 2 лева за място при превозвач; Автокаското - един лев на килограм за физически лица срещу 10-20 стинки за превозвач)
Въпросът тук е, че реализираният проект "Тол система" се разминава с проектините показатели: над един млрд. лв. приходи (1200 млн. лв. срещу 429 млн. лв., реалзирани за 2021 г.); разпределението на приходите е 2/3 да идват от тол-такси(транспортни фирми, международен транзитен транспорт) и 1/3 от винетки. Така се заражда чувството за несправедливост (и съмненията за корупция) - едно физическо лице, което годишно изминава 5-10 хил. км, плаща до 19 стотинки на километър, включително градско. А баш ползвателите (автобусите) по 2 стотинки на километър.
Аргументът, как автобусният билет щял бил да поскъпни, е повече от нефелен. В една пазарна и конкуриращата се икономика не би следвало превозът със собствен автомобил (пет места или към 50 стотинки за километър за място и "безплатен" шофьорски и монтьорски труд) да струва повече от автобусния (под 7 стотинки за място на километър). Но наглеците искат да ни убедят как автомобилният транспорт е най-евтин и безалтернативен. Ами не е така!
alabalko
Рейтинг: 426 НеутралноКойто е на винетка е добре. В Гърция винетки няма, само тол. Едно ходене до Атина е повече от седмична винетка в Австрия, по-скъпо от същото разстояние в Сърбия (тол) или Унгария (винетка). Но пък в Гърция няма тол такси извън магистралите и на средни разстояния се кара по главните пътища.
Athanatos
Рейтинг: 1242 НеутралноКакто виждаш сам, успоредно на платените пътища навсякъде има безплатни.
Минавал съм през Унгария абсолютно безплатно, по перфектни първокласни пътища. Както казах - винетка само за магистралата искат!
Същото е и в Словакия, и в Чехия и навсякъде другаде (Сърбия, Хърватия, Гърция, Италия, Франция, Словения и т.н.) Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
Морски
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#19] от "svetlyobg":
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.Те пътищата освен да се строят трябва и да се подържат и ремонтират. С и еврофондовете не финансират 100 %.
Който най-много разбива трябва и да си плаща. Като не им отърва има ЖП евтино и екологично.
Да ама автоптревозвачите имат силно лоби, а Тиквун още си търси топките (много го беше страх от протести горкия).
Дано на новите им устиска да въведат справедлива тол система.
Нормално приходите от тежкотоварните превози трябва да са 3-4 пъти над сегашните.
Морски
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#32] от "Pastur Van Askara":
"Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.Като карат стока да си плащат масрафа.