Караджов: Тол таксата обхваща едва 15% от пътната мрежа, това трябва да се промени

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Doge
    Doge
    Рейтинг: 863 Неутрално

    Не знам за цената, обаче задължително трябва да се вдигне обхвата иаче няма смисъл. Простия се уплаши и легна на шофьорите дано сегашните имат малко по-големи топки.

    Слава Україні!
  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    Цялата врътка е за нови цени, честито да ви е.

  3. 3 Профил на inspektora
    inspektora
    Рейтинг: 223 Неутрално

    Това ще е първият сериозен тест за министъра и правителстовото дали им стиска да направят правилната и необходима стъпка с повишаване на таксите и обхвата на ТОЛ системата въпреки очакваната съпротива на превозвачите.

  4. 4 Профил на mun4o
    mun4o
    Рейтинг: 147 Неутрално

    Теа бръснат на сухо! Честита промяна! Да видим колко ще продължи....

  5. 5 Профил на choguna
    choguna
    Рейтинг: 25 Любопитно

    Ще праща ли глашатай по площадите, ако да, да започне от Банкя.

  6. 6 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    До коментар [#5] от "choguna":

    Мина това време, сега Киро ще пусне статус във фейса.

  7. 7 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4733 Весело

    Ще праща ли глашатай по площадите, ако да, да започне от Банкя.
    —цитат от коментар 5 на choguna


    Ама да е по-близо до зайчарника! :-)

  8. 8 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Крайно време е тези дето ползват по-натоварено пътната мрежа, и които реално я увреждат да почнат да плащат реално, а не фиктивно и проформа както е до сега. Същите плащат без да се оплакват многократно повече на км в околните държави, но защо тук гледат да се разсейват, а и държавата го толерира, просто акъла не ми го побира.
    Всъщност чакаме обещаните милиарди от ГЕРБ от същите тези камиони и автобуси, с които трябваше да се реши проблема с липсата на пари за ремонт и поддръжка на пътищата....
    Пропорцията 267 млн лв от леки автомобили и 111 млн. лева от тол такси на товарни автомобили е меко казана абсурдна.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  9. 9 Профил на choguna
    choguna
    Рейтинг: 25 Неутрално

    До коментар [#7] от "vassilun":

    Сакън ще Му излезе Хермес от уплах.

  10. 10 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Нали преди изборите Асен Василев обясняваше, че 8 млрд. лв. се харчат неефективно и има пари за 4 моста без да се търси дълг или ново финансиране>?

  11. 11 Профил на Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Рейтинг: 583 Весело

    Честита промяна, другари!

    Wornoxmaniak
  12. 12 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2747 Любопитно

    Приходите от тол такси са нелепо ниски, Борисов така и не ги вдигна до първоначално планираните, вероятно от страх преди изборите, които така или иначе загуби. Другият казус там е потресаващия договор с Капш, които май не са точно австрийци.
    Да видим новите какво ще направят, то на пресконференции е едно, а на практика....

  13. 13 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 556 Неутрално

    ... чакаме обещаните милиарди от същите тези камиони и автобуси, с които трябваше да се реши проблема с липсата на пари за ремонт и поддръжка на пътищата....
    —цитат от коментар 8 на traveler1


    Ти сигурно не си я чувал она приказка, че "за дупките по пътищата не са виновни камионите, а яхтите".

    Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
  14. 14 Профил на abc
    abc
    Рейтинг: 1648 Неутрално

    Тежкотоварните разрушават пътната мрежа най-много и те трябва да плащат за всеки километър, който изминават както вземат навлото от клиентите си. Това е просто бизнес и е нормално да се калкулира в цената. Стига с тъпите им номера и смешният им плач. Да не говорим за претоварването с десетки тонове през лятото, направо правят коловози по асфалта. Страшни наглеци.

  15. 15 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Хайде да вземат да разработят малко и железопътния транспорт и да товарят камионите, които са транзит на влакове. Нито ще ни трошат пътищата, нито ще замърсяват. А и ще намалим жертвите от ПТП.

  16. 16 Профил на Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Хората започват с носталгия да си спомнят за ниските цени и как добре са живели под управлението на Бойко Борисов. От както дойде ОФ коалицията на власт всичко поскъпва и е трудно.

    Wornoxmaniak
  17. 17 Профил на NotWokeEnough
    NotWokeEnough
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Не знам за цената, обаче задължително трябва да се вдигне обхвата иаче няма смисъл. Простия се уплаши и легна на шофьорите дано сегашните имат малко по-големи топки.
    —цитат от коментар 1 на Doge


    Трябва. Но превозвачите ще протестират сериозно

    'progressives' is the politically correct word for communists
  18. 18 Профил на chegobara
    chegobara
    Рейтинг: 8 Неутрално

    В щатите гледах един тораджия кихаше 15 долара да мине моста

    всичко е суета, Боку ни обра
  19. 19 Профил на svetlyobg
    svetlyobg
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Тол таксите се въвеждат тогава, когато частна фирма построи път със собствени средства и след това си връща парите с печалба от тол такси. Ако държавата строи пътища с пари от ЕС и приходи от данъци, за какво са тези тол такси? Двоен обир?

  20. 20 Профил на chegobara
    chegobara
    Рейтинг: 8 Неутрално

    опа *тираджия

    всичко е суета, Боку ни обра
  21. 21 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 556 Неутрално

    Хайде да вземат да разработят малко и железопътния транспорт и да товарят камионите, които са транзит на влакове. Нито ще ни трошат пътищата, нито ще замърсяват. А и ще намалим жертвите от ПТП.
    —цитат от коментар 15 на truly


    Петролното ЛОБИ, което ще продаде стотици тонове гориво повече на камионите, отколкото на железниците категорически не е съгласно с тебе. Но виж, комундерите, те, те с тебе са напълно съгласни, и железопътния транспорт по времето на СОЦА беше така да кажеме значително повече от малко разработен ...

    Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
  22. 22
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  24. 24 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4733 Неутрално

    До коментар [#16] от "Wornoxmaniak и Де е Киро на кирия в банановата държава Харвардистан":

    "Хората започват с носталгия да си спомнят за ниските цени и как добре са живели под управлението на Бойко Борисов."

    Ти си спомняш с носталгия и за ниските цени и как добре си живял под управлението на другаря Тодор Живков! :-)

  25. 25 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    До коментар [#23] от "geordgeo":

    Значи сега ще видим дали новите ги "тресе шубето от протести". И не че нещо ама догодина има местни избори. А Иванов вече почна да говори за предсрочни парламентарни избори.

  26. 26 Профил на svetlyobg
    svetlyobg
    Рейтинг: 374 Неутрално

    В щатите гледах един тораджия кихаше 15 долара да мине моста
    —цитат от коментар 18 на chegobara


    Като процент много малка част от пътищата са с тол такси и винаги има (макар и по-неудобни) алтернативи. За да преминеш от Ню Джърси в Манхатън над Хъдсън например струва $16 на кола, но има и отстъпки ако си с EZ Pass или пък преминаваш в слабо натоварени часове. Да не говорим, че тази сума е средно 1/5 от това което се заработва за час.

  27. 27 Профил на Dexx
    Dexx
    Рейтинг: 579 Неутрално

    "Според Караджов е несправедливо шофьорите на леки автомобили да палащат за винетка, а ключови отсечки от републиканска пътна мрежа да остават извън обхвата на тол системата. "
    Така е ма камионджиите изкараха два пъти тировете и ББ, къвто беше мъж, клекнА и реши, че хората ще платят И тая сметка.

    “Който и да бе сътворил човечеството, не си бе изпипал работата докрай, защото хората твърде лесно се прегъваха в коленете.” Тери Пратчет
  28. 28 Профил на negodnik
    negodnik
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Кофти е че инфлацията е висока, а подобна стъпка би наляла още масло в огъня. Превозвачите веднага ще го отразят в цените към крайните потребители. Иначе е правилно решение, който троши повече, плаща повече.

  29. 29 Профил на Спиро Перов
    Спиро Перов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    "Караджов: Тол таксата обхваща едва 15% от пътната мрежа, това трябва да се промени"

    Ама как точно, само ли да се промени или вие трябва да го промените? И какво чакате, вече година, че не сте го променили? То ако управлението беше да обясняваш какво "трябва", докато си чоплиш носа - то всеки в кръчмата може да се нарече "управляващ". Понеже е всеизвестно, че всеки българин е компетентен и знае какво "трябва", само управляващите - не. Ето, сега имаме и умен, и красив министър, който дори знаел какво "трябва", ама незнайно защо не го прави! Що така бе, Караджов? Щом трябва, правете го, не се обяснявайте!

  30. 30 Профил на aspet
    aspet
    Рейтинг: 353 Неутрално

    Не знам за цената, обаче задължително трябва да се вдигне обхвата иаче няма смисъл. Простия се уплаши и легна на шофьорите дано сегашните имат малко по-големи топки.
    —цитат от коментар 1 на Doge


    Според мен траспортните фирми са дали пари като за пълния обват, но малката част са влезли в бюджета. Другата я има на снимките на Мата Хари.
    Не е легнал от страх.

  31. 31 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    Хайде да вземат да разработят малко и железопътния транспорт и да товарят камионите, които са транзит на влакове. Нито ще ни трошат пътищата, нито ще замърсяват. А и ще намалим жертвите от ПТП.
    —цитат от коментар 15 на truly


    Че и едни пари за едни терминали за товарене на камиони върху вагони се потрошиха преди години, може и нещо да е построено...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  32. 32 Профил на Pastur Van Askara
    Pastur Van Askara
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Тежкотоварните разрушават пътната мрежа най-много и те трябва да плащат за всеки километър, който изминават както вземат навлото от клиентите си. Това е просто бизнес и е нормално да се калкулира в цената. Стига с тъпите им номера и смешният им плач. Да не говорим за претоварването с десетки тонове през лятото, направо правят коловози по асфалта. Страшни наглеци.
    —цитат от коментар 14 на abc


    Претоварване с десетки тонове как си го представяш точно, при условие че максимално допустимото тегло е 21-24 тона? Какво точно ще кара тир, тежащ над 30-40 или повече тона? Друго, тези "наглеци" карат стока, обслужват икономиката на страната. Явно трябва да се извинят, че ти пречат да джиткаш с колата си по-супер важните ти ангажименти.

    с лимон и чери домати
  33. 33 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 1880 Неутрално

    Кофти е че инфлацията е висока, а подобна стъпка би наляла още масло в огъня. Превозвачите веднага ще го отразят в цените към крайните потребители. Иначе е правилно решение, който троши повече, плаща повече.
    —цитат от коментар 28 на negodnik


    Щото сега хич не са вдигнали цената заради инфлацията и горивата...
    Най-много някой в ЖП-то (товарни превози) да вземе да се събуди от тежката дрямка и да се възползва от ситуацията. Така и така плащат един скъп ток за развозване на вагони, може да ги понапълнят с товари...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  34. 34 Профил на danitoledov
    danitoledov
    Рейтинг: 222 Неутрално

    Време е да разширят обхвата на тези такси, но тази промяна не е само до знаете какво трябва да се направи, а и до изпълнение.

    danitoledov
  35. 35 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    Не вярвам ОФ– то да има тази смелост.

  36. 36 Профил на Погребваме Промяната
    Погребваме Промяната
    Рейтинг: 2356 Неутрално

    Караджов: Тол таксата обхваща едва 15% от пътната мрежа, това трябва да се промени

    А така!

    Бецален, за промяната.

    09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. ......................................................................... 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван.............................. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................
  37. 37 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 712 Неутрално

    До коментар [#30] от "aspet":

    Явно продължават да плащат, защото от девет месеца България я управляват много честни и почтени хора, три парламента се завъртяха, но не само нищо не е променено, но и не се вижда, кога ще се промени.

    Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета.
  38. 38 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    Единствените две държави в ЕС, за които се плаща винетка и тол за преминаване по пътища, различни от магистрали, са Румъния и България.

    Навсякъде другаде се плащат само магистралите.

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  39. 39 Профил на Ваксиниран Петърчо
    Ваксиниран Петърчо
    Рейтинг: 154 Весело

    Това ще е първият сериозен тест за министъра и правителстовото дали им стиска да направят правилната и необходима стъпка с повишаване на таксите и обхвата на ТОЛ системата въпреки очакваната съпротива на превозвачите.
    —цитат от коментар 3 на inspektora


    Както аз го виждам не може хем да плащаме винетки, хем и ТОЛ такси.

    🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk, vassilun, Мариана Кълвачева, Николай Колев, Vlado Nikolov, Коалиция Газпром Гербидж Дпс Копейкин Славуца, dvk, pontius_glarus, Vesselin Velkov, trollhunter, futio_tapanchev
  40. 40 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1514 Неутрално

    Целево финансиране. Ползвателят плаща и парите отиват само и единствено за подобряване на инфраструктурата (пътища, мостове, тунели). Колите от пътническите превозни средства трябва да плащат пропорционално най-много, за да има стимул да си ползваме автобус или влак. Сърбите искат 15.50 евро за 520 км на кола или 0.03 евро на км за кола. Значи не виждам защо ние да не искаме 0.04 евро за колите, а за автобуси и камиони над 3.5 тона 0.16 евро на км и наши и чужди.

  41. 41 Профил на Ваксиниран Петърчо
    Ваксиниран Петърчо
    Рейтинг: 154 Весело

    Нали преди изборите Асен Василев обясняваше, че 8 млрд. лв. се харчат неефективно и има пари за 4 моста без да се търси дълг или ново финансиране>?
    —цитат от коментар 10 на Finland


    8 мрлд оптимизации, 10 млрд спрени кражби, 7.3 млрд заложен нов заем в бюджет 22.
    4 моста, 4 тунела и един АЕЦ даже треа да построят.

    🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇺🇦 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 🇮🇷 Потребители с активирана функция "автоматичeн минус", 'щото са фанатични комундета и/или промити мозъци: Мутри вън, Иво, Мунчету на Боеку, Ivan Stoyanov, Другарят Иванов*, #ОСТАВКА, Роси, Студио Х, samoedin, niksan1, Котаракът на Шрьодингер, Fiji, Norman Granz, Billy Pilgrim, historama, hawaii, dejmos, cinik, Virgin, Рим, Gopeто, 3biri, yavooor, Alexander97, Voiko, Kingpin, Doge, papуre, Oleg Shishmanov, dnevnikar, stein, Чарли Мишкин, Смартдъмби*, LudLustrator, Тайпи*, Hristov, tsyrvulan, doctor.no, Храбър, lz73, hope, Christo Roussanov, Resurrection, Judjuk, vassilun, Мариана Кълвачева, Николай Колев, Vlado Nikolov, Коалиция Газпром Гербидж Дпс Копейкин Славуца, dvk, pontius_glarus, Vesselin Velkov, trollhunter, futio_tapanchev
  42. 42 Профил на sablezub
    sablezub
    Рейтинг: 556 Неутрално

    8 мрлд оптимизации, 10 млрд спрени кражби, 7.3 млрд заложен нов заем в бюджет 22.
    4 моста, 4 тунела и един АЕЦ даже треа да построят.
    —цитат от коментар 41 на Ваксиниран Петърчо


    Глупости. 40 вили, 40 яхти и един дворец ще построят. А пролетариата и така си е добре, и без тунели, мостове и АЕЦ ще мине.

    Разказах на децата за демокрацията като направих гласуване за това кой филм да гледаме и каква пица да поръчаме. После избрах филма и пицата, 'щот аз съм тоя с парите дето плаща.
  43. 43 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7580 Неутрално

    Да обхване, ама първо да оправят пътищата. И най-важното, повече да плащат тези, които повече разрушават.

  44. 44 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Правилният подход е да се увеличи обхвата на пътищата, но да не се променят цените.

  45. 45 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 199 Неутрално

    Караконджов, ще ни слагаш ли крачкомери, да си плащаме дори като ходим пеша по улиците?

    мурзилка
  46. 46 Профил на Маршалов
    Маршалов
    Рейтинг: 199 Неутрално

    До коментар [#44] от "coffee.bean":

    Правилният подход е да се разтури бгтолл.

    мурзилка
  47. 47 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1125 Любопитно

    Камионджиите да плащат и да не се скатават повече, само реват, а повечето са милионери много отдавна. Явно е имало сериозни отчисления за чекмеджето на оня от Банкя...

  48. 48 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 653 Неутрално
  49. 49 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 653 Неутрално

    До коментар [#19] от "svetlyobg":

    Тол таксите се въвеждат тогава, когато частна фирма построи път със собствени средства и след това си връща парите с печалба от тол такси. Ако държавата строи пътища с пари от ЕС и приходи от данъци, за какво са тези тол такси? Двоен обир?

    Ти май единствен не разбра че за пътна инфра плащаш не двойно, а тройно.
    1. С винетката си
    2. Като краен потребител на стоки ти плащаш ТОЛ-а, а не транспортния бизнес както те го изкарват.
    3. С данъците си.

    В момента ТОЛ - таксите са с принос около 10% от всички разходи за пътна инфра. като 40% от тях са от транзита. Тоест ниските тарифи и окастрен обхват спонсорират чужди бизнеси и крайни потребители, за сметка на българските данъкоплатци.

  50. 50 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 2292 Неутрално

    До коментар [#15] от "truly":

    "Хайде да вземат да разработят малко и железопътния транспорт"

    Това противоречи на "правата вяра", че ЖП транспортът е "дупка"( за субсидии), чийто глашатай на тази вяра са фондация "ИПИ"
    https://ime.bg/bg/articles/aktiwizmyt-e-otnowo-na-moda-krasen-stanchew-i-georgi-stoew/

    Всеки човек, необременен от грантове, лобизъм и пазарна агресивност знае три неща:
    - цялата инфраструктура на Държавата се субсидира от Държавата;
    - по скъпотия видовете транспорт се нареждат - ракетен (Безос и Мъск изтърсват потребителите с милион долара за едни 100 км ... нагоре); самолетен; автомобилен; жп транспорт; морски; тръбопроводен (електропреносната мрежа всички я изпускат, но тя е елемент от националната сигурност, нищо че някои пазарни апаши искат да и опаризитят).
    - в зависимост от икономическото състояние и геополитическата конюнктура Държавата субсидира някои транспорти в повече. За да се случи тази субсидия, населението се облага многократно. В случая на автомобилния, петкратно - 1. директно (тол-такса и/или винетка); 2. акциз върху горивото (самолетното и електричеството са без акциз); 3. ДДС върху покупката на МПС; 4. Данък върху МПС-то; 5. чрез застраховане като едни ползватели плащат повече (физическите лица плащат "Гражданска отговорност" 60 лв. за място срещу 2 лева за място при превозвач; Автокаското - един лев на килограм за физически лица срещу 10-20 стинки за превозвач)
    Въпросът тук е, че реализираният проект "Тол система" се разминава с проектините показатели: над един млрд. лв. приходи (1200 млн. лв. срещу 429 млн. лв., реалзирани за 2021 г.); разпределението на приходите е 2/3 да идват от тол-такси(транспортни фирми, международен транзитен транспорт) и 1/3 от винетки. Така се заражда чувството за несправедливост (и съмненията за корупция) - едно физическо лице, което годишно изминава 5-10 хил. км, плаща до 19 стотинки на километър, включително градско. А баш ползвателите (автобусите) по 2 стотинки на километър.
    Аргументът, как автобусният билет щял бил да поскъпни, е повече от нефелен. В една пазарна и конкуриращата се икономика не би следвало превозът със собствен автомобил (пет места или към 50 стотинки за километър за място и "безплатен" шофьорски и монтьорски труд) да струва повече от автобусния (под 7 стотинки за място на километър). Но наглеците искат да ни убедят как автомобилният транспорт е най-евтин и безалтернативен. Ами не е така!

  51. 51 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Тол таксите се въвеждат тогава, когато частна фирма построи път със собствени средства и след това си връща парите с печалба от тол такси. Ако държавата строи пътища с пари от ЕС и приходи от данъци, за какво са тези тол такси? Двоен обир?
    —цитат от коментар 19 на svetlyobg


    Който е на винетка е добре. В Гърция винетки няма, само тол. Едно ходене до Атина е повече от седмична винетка в Австрия, по-скъпо от същото разстояние в Сърбия (тол) или Унгария (винетка). Но пък в Гърция няма тол такси извън магистралите и на средни разстояния се кара по главните пътища.

  52. 52 Профил на Athanatos
    Athanatos
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    До коментар [#38] от "Athanatos":Лъжа!!!https://hu-go.hu/articles/article/karta-na-taksuvanite-uchastci
    —цитат от коментар 48 на acarid


    Както виждаш сам, успоредно на платените пътища навсякъде има безплатни.
    Минавал съм през Унгария абсолютно безплатно, по перфектни първокласни пътища. Както казах - винетка само за магистралата искат!
    Същото е и в Словакия, и в Чехия и навсякъде другаде (Сърбия, Хърватия, Гърция, Италия, Франция, Словения и т.н.)

    Adam-е zendeh, zendegi mikhad / Живият човек се нуждае от живот .
  53. 53 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#19] от "svetlyobg":

    Те пътищата освен да се строят трябва и да се подържат и ремонтират. С и еврофондовете не финансират 100 %.
    Който най-много разбива трябва и да си плаща. Като не им отърва има ЖП евтино и екологично.
    Да ама автоптревозвачите имат силно лоби, а Тиквун още си търси топките (много го беше страх от протести горкия).
    Дано на новите им устиска да въведат справедлива тол система.
    Нормално приходите от тежкотоварните превози трябва да са 3-4 пъти над сегашните.

    "Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.
  54. 54 Профил на Морски
    Морски
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#32] от "Pastur Van Askara":

    Като карат стока да си плащат масрафа.

    "Геният може да стигне до определени граници, но глупостта няма такъв недъг" - Алберт Айнщайн.




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK