Николай Събев започва реформа в БДЖ с обединяване на пътническите и товарните превози

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 977 Неутрално

    Ясно е единствено, че се чудят как да изтичат още пари след зануляванеъо на гробарите. Другото са пушилки за пред матряла.

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2568 Разстроено

    Куриера до тук е източник САМО на идеи и анализи,
    докато средно стават по 2-3 ж.п. инцидента
    на ДЕН!!!

  3. 3 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2643 Весело

    Комунистите са за психиатър! Те знаят само да сливат и разделят браншове,отрасли,министерства и прочие!
    Обяснете ми с какво ще се промени положението към по-добро като се слеят БДЖ-тата?!

  4. 4 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2995 Любопитно

    Освен гръмките фрази...и пожелателният тон,нищо конкретно!!!Какво точно ще се промени след създаването на държавният мастодонт БДЖ?Откъде точно ще дойдат милиардите за съвремените трасета,компютъризацията,новите вагони,локомотиви......Не става ясно....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  5. 5 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2209 Любопитно

    За какво ги разделяхме тогава
    Между другото не съм сигурен че ИС ще позволи, нали по искане на ЕС ги разделихме, най много като на Полша да ни наложат някакви санкции за неизпълнение на европейските директиви

  6. 6 Профил на doctor.no
    doctor.no
    Рейтинг: 2525 Неутрално

    Въпреки, че подкрепям правителството, не мога да се сдържа за готиния "джам" на Тодор Колев
    - "Със конски вагон, пътувах аз от София до Лом"

  7. 7 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 706 Весело

    Вчера в комисия Николай Събев що глупости надрънка, не е за вярване ..... Как с 200 км в час през нови КПП-та вагони щели да летят..... Сега пък щял да излиза на капиталови пазари и прочие простотии..... Кво стана с парите от концесията на летището не помнил и не се сещал за кво иде реч..........

  8. 8 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2216 Неутрално

    Комунистите са за психиатър! Те знаят само да сливат и разделят браншове,отрасли,министерства и прочие!Обяснете ми с какво ще се промени положението към по-добро като се слеят БДЖ-тата?!
    —цитат от коментар 3 на deaf


    Като се слеят, ще потънат!
    Йордан Мирчев ги раздели, когато беше шеф транспортната комисия, сега ги обединиява.

  9. 9 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2636 Любопитно

    Анализът явно е завършил, констатациите са правилни, дано желанията на г-н м-ра се превърнат в реалност. Ако "социалната функция" на БДЖ е добра, пътниците ще оценят, ще използват, ще се увеличи и оборотът, и приходите. Само че, така и така започва преструктуриране нека го направят и с работещите там, защото рядко има професионално отношение, а към пътниците пък още по-малко. Когато уютът на чакалните се съчетае с любезността на касиерките, с точността на разписанията и изрядността във влаковете, тогава обединяване ще има между пътниците и "бригадите" на каруците.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  10. 10 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 975 Неутрално

    Ако гербавите в продължение на 12 години и 3 програмни периода на ЕС не неглижираха развитието на железопътната инфраструктура, досега щяхме да имаме приличен жп транспорт в услуга на гражданите, на бизнеса и на околната среда. Въпреки препоръките на Брюксел за приоритетно отношение към железопътната инфраструктура, гербавата шайка вкарваше проекти по европрограмите предимно за асфалт защото там се краде най-бързо и ефикасно.
    Успех на новия министър.

  11. 11 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1708 Весело

    Де оставете го човека 100 дена на власт преди да го плюете.

    https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
  12. 12 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#3] от "deaf":

    Целта очевидно е да се прехвърля от болния на здравия крак, или с думи прости, след като обединят губещото предприятие "Пътнически превози" с печелившото "Товарни превози", гордо ще обявят, че са намалили загубите на БДЖ и дори са на печалба. Малко като приказката, че средно двамата ядем свинско с картофи.

  13. 13 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2216 Неутрално

    Ако гербавите в продължение на 12 години и 3 програмни периода на ЕС не неглижираха развитието на железопътната инфраструктура, досега щяхме да имаме приличен жп транспорт в услуга на гражданите, на бизнеса и на околната среда. Въпреки препоръките на Брюксел за приоритетно отношение към железопътната инфраструктура, гербавата шайка вкарваше проекти по европрограмите предимно за асфалт защото там се краде най-бързо и ефикасно.Успех на новия министър.
    —цитат от коментар 10 на Големи яйца:)


    Големи яйца си сътворил!!!

  14. 14 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 6051 Неутрално

    Борислав Цеков:
    Транспортният министър, който си плати 300к за поста чрез дарение за кампанията на простокировците, днес изръсил ново обещание. Да, ново - след 4-те моста над Дунав и 3-тунела под Стара планина. Днес обещал на транспортната комисия в парламента, че до няколко месеца във влаковете на БДЖ щели да дават по чаша вино на пътниците. Да си къркат без пари. Но пък ще уреди някое аверче с изба да му изкупува с държавни пари продукцията. Мисля обаче, че само чаша вино не е достатъчно. Как така на гладно и без мезе?! Я, направо да дават и по някое кето ястие, да обявят и поръчка за спирулина с хималайска сол. Няма само Кирчо да мляска екзотични плодове за 270 лева бюджетни пари дневно. А за десерт - да дават веганска торта от сладкарницата на премиершата. Пак с пари от БеДеЖе-то.
    Смея се. Но не е смешно...

    I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
  15. 15 Профил на MPetr
    MPetr
    Рейтинг: 706 Весело

    Евтин ток директно от АЕЦ Козлодуй дългосрочно да си уредим, енергийна борса йок..... другите да го духат.....и после ще видим на кой кво ще подарим и кво ние ще насулим......

  16. 16 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 377 Неутрално

    Реформа да става...

  17. 17 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2216 Неутрално

    До коментар [#3] от "deaf":Целта очевидно е да се прехвърля от болния на здравия крак, или с думи прости, след като обединят губещото предприятие "Пътнически превози" с печелившото "Товарни превози", гордо ще обявят, че са намалили загубите на БДЖ и дори са на печалба. Малко като приказката, че средно двамата ядем свинско с картофи.
    —цитат от коментар 12 на encor3


    Можеш ли да покажеш офицЯлен докИмент, товарните са на печелба?
    Защо онзи ден смениха шефа му?

  18. 18 Профил на Santos
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Тежък проблем ще се окаже свалянето на нашенеца от БМВ-то.

  20. 20 Профил на The Polite Moose
    The Polite Moose
    Рейтинг: 2237 Весело

    Искаме да променим нещата и вместо пазарната функция на железницата да се използва като социален инструмент, искаме социалната функция на железницата да се ползва за интегриране на транспортния пазар, посочи още Евтимов.

    Преди не беше ли така ? Печалбата от товарните превози се източваше в загубите на пътнически транспорт и в резултат, нито пътническия се подобряваше, нито в товарния се инвестираше.
    Нищо старо не е забравено, нищо ново няма да има.

    🇷🇺🚢🚶🤬
  21. 21 Профил на klematisi
    klematisi
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#10] от "Големи яйца:)":

    Да и защото трябваше да развиват автомобилния транспорт, защото знаем чии са транспортните фирми в Б-ч.

  22. 22 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4219 Весело

    До коментар [#2] от "selqnin":

    Интересно, за има няма 50 дни, ти очакваш и анализите да са извършени, и реформите да са стартирани, и вече да се виждат резултати!?

    http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
  23. 23 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    Предишните разделиха пътническите и товарните превози, уж ЕС така искал. Сега ще ги обединим за да скрием загубите от пътническите превози. Следващите пък пак ще ги разделят и т.н., важното е имитация на дейност да има, докато железниците в БГ стават все по-безполезни.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  24. 24 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1742 Неутрално

    До коментар [#2] от "selqnin":Интересно, за има няма 50 дни, ти очакваш и анализите да са извършени, и реформите да са стартирани, и вече да се виждат резултати!?
    —цитат от коментар 22 на hamiltonf


    Че ГЕП в това се бяха специализирали, хем дейност отчитаха, хем нищо не вършеха, хем усвояването си течеше...

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  25. 25 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 1594 Неутрално

    Искаме да променим нещата и вместо пазарната функция на железницата да се използва като социален инструмент, искаме социалната функция на железницата да се ползва за интегриране на транспортния пазар, посочи още Евтимов.Преди не беше ли така ? Печалбата от товарните превози се източваше в загубите на пътнически транспорт и в резултат, нито пътническия се подобряваше, нито в товарния се инвестираше.Нищо старо не е забравено, нищо ново няма да има.
    —цитат от коментар 20 на The Polite Moose


    Пичът дрънка глупости, разбира се.
    Тогава товарните превози бумтяха, защото го имаше Кремиковци.
    Сега, за да поемат и "социални функции", ще трябва да се дотира директно от бюджета.
    Или както бе в Германия - да им прехвърлят директно част от акциза върху бензина.
    Което може да го пишат и в графа "зелено" даже!

  26. 26 Профил на Ciaran Gavin
    Ciaran Gavin
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Ако гербавите в продължение на 12 години и 3 програмни периода на ЕС не неглижираха развитието на железопътната инфраструктура, досега щяхме да имаме приличен жп транспорт в услуга на гражданите, на бизнеса и на околната среда. Въпреки препоръките на Брюксел за приоритетно отношение към железопътната инфраструктура, гербавата шайка вкарваше проекти по европрограмите предимно за асфалт защото там се краде най-бързо и ефикасно.Успех на новия министър.
    —цитат от коментар 10 на Големи яйца:)


    Големи Яйца, ама абсолютни Запъртъци!

    Ciaran
  27. 27 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5283 Неутрално

    Куриера до тук е източник САМО на идеи и анализи, докато средно стават по 2-3 ж.п. инцидента на ДЕН!!!
    —цитат от коментар 2 на selqnin


    А дай повече информация за тези "по 2-3 ж.п. инцидента на ДЕН"! И да не забравиш да обвиниш за това тези, които управляват от 50 дни, а не онези, които управляваха 12 години преди тях!

  28. 28 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7697 Неутрално

    Като бяха разделени, положението беше трагично. Сега да видим обединени дали по-добре ще работят. Вярно, че ще се намалят администрациите и от три, ще станат една. И шефовете ще се намалят.

  29. 29 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 1594 Неутрално

    До коментар [#2] от "selqnin":Интересно, за има няма 50 дни, ти очакваш и анализите да са извършени, и реформите да са стартирани, и вече да се виждат резултати!?
    —цитат от коментар 22 на hamiltonf


    Ъъъъ ... таквозата ...

    Когато се явяваш на избори с обещания конкретно за това и онова, които знаеш как да "оправиш" - то се предполага, че си си написал "анализа".
    Че даже и законовите проекти, с които да стартираш "реформите", вероятно биха казали по-придирчивите ...

  30. 30 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 5283 Весело

    До коментар [#3] от "deaf":

    "Комунистите са за психиатър!"

    Не знаех, че и ти си комунист! :-)

  31. 31 Профил на Ciaran Gavin
    Ciaran Gavin
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Предишните разделиха пътническите и товарните превози, уж ЕС така искал. Сега ще ги обединим за да скрием загубите от пътническите превози. Следващите пък пак ще ги разделят и т.н., важното е имитация на дейност да има, докато железниците в БГ стават все по-безполезни.
    —цитат от коментар 23 на rumen_s


    Не само науж а и в действителност от 2008 г. е в сила директива на ЕС че търговската дейност на ЖП компаниите трябва да е напълно отделена от инфраструктурата и подръжката на ЖП мрежата. Така например лесно се разрешава субсидирането на инфраструктурата от държавата. Но като търговска дейност -товари и пътници могат да са на едно място с няколко условия.

    Ciaran
  32. 32 Профил на encor3
    encor3
    Рейтинг: 530 Неутрално

    До коментар [#17] от "4ort":

    Шефовете на БДЖ се сменят при всяка смяна на правителството, питай който искаш служител в БДЖ и ще ти каже същото, а относно печалбата на БДЖ ТП ако имаш елементарни компютърни познания можеш да сравниш междинните отчети на ТП и цените, по които плаща на НКЖИ, сравнено с годишния отчет и ще откриеш "заровеното имане" :)

  33. 33 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 474 Неутрално

    БДЖ-то е от големите, корупционни хранилки, с ежегодни дофинансирания, стотици, затлачени проблеми, тотално амортизиран подвижен състав и инфраструктура. Говореше се, че ги разделят, за да могат да продадат печелившото товарни превози... Слава Богу, не се случи! ЖП транспортът е от национално значение, с най-голямото КПД, длъжни са да го реанимират. Пожелавам им успех, въобще няма да им е лесно!
    Аз съм голям фен на жп-то и въпреки че съм нахапван два пъти от дървеници, един път обиран, втори път с опит за обир, та трябваше да го бия на гара Карлово... студ, мраз, незатварящи се прозорци, неотварящи се прозорци, гнусни кенефи и тн, и тн.... продължавам от време на време да си го причинявам - садомазохистично, 10 часово, епично пътуване София-Добрич...за 20 лева! БДЖ-арските истории са безценни!

    I shave with Occam's razor
  34. 34 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 1594 Весело

    Де оставете го човека 100 дена на власт преди да го плюете.
    —цитат от коментар 11 на georgievb


    Не, че нещо, ама човекът, който се опитва да "оправя БДЖ" не мисля, че му трябват бонус 100 дена да научи, че Централата на БДЖ е насред София на Иван Вазов.
    Щото той "прати" директорите на БДЖ да ходели на работа с влак, ако сте забравили.
    Вероятно си е мислил, че Централна гара е у центъра на София ли, че Централата на БДЖ е на Централна гара ли, втори челен коловоз може би ...

    И не мисля, че му трябват 100 дни, за да вдене, че черпенето с по чаша вино на пътниците във влака също е идиотско.
    Това отдавна вече и по самолетите за туристическата класа го няма!

  35. 35 Профил на dsc
    dsc
    Рейтинг: 438 Неутрално

    стига за всичко да ви е виновен ЕС. Никой не е искал разделяне на пътници и товари. Просто пътническите превози са признати от ЕС за социална дейност, която може да бъде с ограничена конкуренция. Сливането на губещите пътнически с горе-долу изкарващите товарни, ще доведе до оздравяване и съкращение на поне 70% от административния персонал.Още от електората на ГЕРБ отпада от хранилката и се влива в армията на честно изкарващите прехраната си независими гласоподаватели. Изискването на ЕС беше да се отдели инфраструктурата/релсите от влаковете/транспорта. Така че с ЕС сме ок за това.Печеливши пътнически превози са възможни само при наличие на скростни трасета дълги повече от 100 км.

  36. 36 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2223 Неутрално

    До коментар [#11] от "georgievb":

    Не заслужава.

  37. 37 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 975 Неутрално

    [quote#13:"4ort"][/quote]

    Гербав, напиши нещо по темата. Не ми гледай яйцата.

  38. 38 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 975 Неутрално

    [quote#26:"ciaran"][/quote]

    Напиши нещо по темата, не гледай яйцата на хората.

  39. 39 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    До коментар [#12] от "encor3":

    Да.

  40. 40 Профил на Forest
    Forest
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    Мен като данъкоплатец основното което ме интересува е да се спрат огромните субсидии от държавния бюджет за БДЖ. Ако повишат средната скорост на бързите влакове, която в момента е около 50 км в час и на пътническите влакове около 30 км в час, още по-добре.

    Истината ни прави свободни.
  41. 41 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2794 Неутрално

    "По думите на новия шеф на БДЖ целта е гражданите да се радват от свободата на придвижване, бизнесът да има достъп до пазарите, а обществото като цяло да разчита на сигурността на железните пътища."

    Любопитно е, какво е сумарното закъснение на пътнически превози годишно?
    Предполагам, става дума за месеци. В чужбина шефовете оптлитат за минути закъснение годишно.
    В добавка, НКЖИ е компанията където вероятно се краде най-много! Отсечката от Централна гара до Подуяне е в ремонт от близо 5г. За подобен срок в нормални държави се строят мостове, докато тук нещата затъват.
    Слушах Събев пред транспортната комисия в НС и там всичк бяха с много добро разположение на духа. Министърът предложи да дупетатите, заедно да предприемат воаяж с железницата.
    За да направят пеживяването незабравимо, препоръчвам да опитат да се качат на влак на лотариен принцип, най- д0бре да не е от начакна спирка!

    I Want To Believe
  42. 42 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 1594 Весело

    "По думите на новия шеф на БДЖ целта е гражданите да се радват от свободата на придвижване, бизнесът да има достъп до пазарите, а обществото като цяло да разчита на сигурността на железните пътища."

    Любопитно е, какво е сумарното закъснение на пътнически превози годишно?
    —цитат от коментар 41 на 2.5


    Да то имам кахърите!

    Той да каже къде са тия "пазари"!
    На софийският бизнес до Димитровградския пазар вероятно има предвид ...

  43. 43 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 591 Неутрално

    Комунистите са за психиатър! Те знаят само да сливат и разделят браншове,отрасли,министерства и прочие!Обяснете ми с какво ще се промени положението към по-добро като се слеят БДЖ-тата?!
    —цитат от коментар 3 на deaf


    Ще се намали драстично администрацията и ще се разхвърчат калинки!!!😊😊😊

  44. 44 Профил на Активист
    Активист
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    До коментар [#11] от "georgievb":

    "Де оставете го човека 100 дена на власт преди да го плюете."

    Нека си го плюят, плюят му на...

  45. 45 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1304 Неутрално

    За какво ги разделяхме тогаваМежду другото не съм сигурен че ИС ще позволи, нали по искане на ЕС ги разделихме, най много като на Полша да ни наложат някакви санкции за неизпълнение на европейските директиви
    —цитат от коментар 5 на 1001


    Разделението за което настояваше ЕС беше м/у НКЖИ и БДЖ.

    Няма изискване Товарните Превози да са разделени от Пътническите

    Но, така или иначе, Пътническия ЖП Транспорт навсякъде е субсидиран (вкл в ЮК и САЩ). Ако Събев го направи печеливш ще вземе Нобелова награда по Икономика

  46. 46 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1856 Неутрално

    Съкращения стават най-лесно като има дублиращи се функции на някои места. Затова бих казал, че това е добро начало, но без инвестиции в жп линиите няма да стане. 10те най-големи града в България, трябва да са свързани с влак, който поддържа над 140 км средна скорост със спирките. Според НСИ към 2020 това са София, Пловдив, Варна, Бургас, Русе, Стара Загора, Сливен, Плевен, Пазарджик и Перник. За товарите Митниците трябва да може да каже къде е крайната точна в страната на ной-много внос и от къде е най-големия износ.

  47. 47 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Състоянието на държавната железопътна компания било критично, но от 2024 г. от Министерството на транспорта смятат повече да не искат пари от държавата за БДЖ.
    _______________________________________________________________________

    Ако БДЖ спре да получава пари от бюджета, за инфраструктура или нови влакове, тя ще фалира за максимум 2 години! За пример ще ви дам Германия, там Дойче бан получава поне 30 милиарда евро годишно от федералния бюджет!

    От друга страна фалита на БДЖ ще увеличи неимоверно въглеродния отпечатък на България. Брюксел веднага ще ни затрупа с разследвания кой е допуснал БДЖ да се срине и наказателни процедури!

    Защото друга трябва да е политиката на БГ правителството:

    1 Високоскоростна жп линия София Бургас
    2. Високоскоростна жплиния София Варна
    3. Поне една високоскоростна напречна на първите две Русе Ст.Загора Кърджали

    И тогава самолет до Русе или Варна става излишен, също така София Бургас, пестят се СО2 емисии, евтино и удобно.

    Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
  48. 48 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Комунистите са за психиатър! Те знаят само да сливат и разделят браншове,отрасли,министерства и прочие!Обяснете ми с какво ще се промени положението към по-добро като се слеят БДЖ-тата?!
    —цитат от коментар 3 на deaf


    С нищо, хващам се на бас, че друго правителство преди БОКО ги е разделило, като с това са се очаквали големи "чудеса" или са търсели място на некоя калинка!

    Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK