"Наистина, хоризонталната маркировка, страничната, е леко поизбледняла, но не е невидима. Средната, осевата линия, която дели лентите е доста ярка и със сигурност е видима", казва следователят."
Винаги, когато не съм сигурен как се движи пътя и къде са неговите очертания, като шофьор съм се ориентирал по осевата линия и тя досега не ме е подвела в нищо ! Ако гледаш отдясно, обаче, има много обстоятелства, които могат да те заблудят или подведат ! За съжаление, тук наистина грешката си е в шофьора, който не е проявил адекватно на пътните условия поведение, въпреки че не е карал с превишена скорост ! Тъжно за загиналите в пожара хора !
Много ясно, че вината за конкретния случай е на шофьора. Въпросът е обаче в конкретния участък, който не е с габарити на магистрала - поредица от по остри леви и десни виражи, съчетани със спускане и изкачване. Този участък трябва да се препроектира и построи от ново.
Не съм съгласен. Снимки от дрон показват, че не е проектирано и изпълнено както трябва. Там не трябва да има отбивка. Намушкваш се право в мантинелата.
Въпросът е обаче в конкретния участък, който не е с габарити на магистрала - поредица от по остри леви и десни виражи, съчетани със спускане и изкачване. Този участък трябва да се препроектира и построи от ново.
Разбира се, че няма как строителството да е виновно. Разбира се, че няма как да са вложени материали с по-ниско качество от необходимото с цел по-големи печалби. Разбира се, че поддръжката не може да е извършена некачествено, с цел по-големи печалби. Разбира се, че няма как да са нарушени правилата за проектиране, с цел да се спечели поръчката и пак с цел по-големи печалби. Разбира се, че няма как да са нарушени основни правила на регулацията с политически цели. И разбира се, че няма как да са приети закони и разпоредби, отново с политически цели. Изобщо, тук не става въпрос за пари и власт, нито пък за прикриване на никое от горните с цел службичка, повишение, та нали е невъзможно да са се случили.
Шофьорът е задължен да се съобразява с пътната обстановка, каквато и да е тя, на каквото и да се дължи състоянието й, който и да я е създал. Трябва да караме така, както ни диктуват условията, а не както на нас ни се иска.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
Отговорността да оцелее на пътя е на този, който управлява превозното средство. Лошото е, че много често недооценяваме опасностите и рисковете. Тук точно маркировки и мантинели и прочие пътни ''помощници'' трябва да ни помагат, но в БГ не е така. Идиотски поставения знак за ограничение е много по- важен от добре обмислени марировки и мантинели, трасиращи пътя напред, дори когато вали през нощта. Всички знаем защо е така. За запалването на дизелово гориво са нужни следните условия. Висока температура и налягане на въздуха. Температура около 700ц и налягане от 16 до 25 бара/в повечето случаи/ .Горивото се впръсква под налягане от 120 до 2500 бара, под формата на мъгла. Това е с цел бързо изпарение и старт на горивния процес. Не съм сигурен, че условията за спонтанно избухване на резервоара или резервоарите са били на лице. Може да започне горене, но едва ли като взрив. Късо съединение в силовата инсталация може да запали горивото. А пламъците буквално са погълнали автобуса за секунди. Това е странно и е причина за трагедията.
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
"Наистина, хоризонталната маркировка, страничната, е леко поизбледняла, но не е невидима."...
Разбира се бе колега. Нощно време при лек дъжд и лека мъгла изобщо е била видима като стой та гледай... Българското следствие... Виновен е винаги починалия...
Ако ИванКостовите депутати от ДСБ не бяха гласували за кабинетите на ГЕРБ (както направиха от БСП), Тиквата нямаше да е министърпредседател и той нямаше да си избере Цацата и Каскета за Гл. прокурори.
"В конкретната ситуация насочването на автобуса встрани от активната лента и удрянето му в мантинелата е довело до проникването и разрушаването на елементи от конструкцията, притискане на резервоара, компресиране на съдържанието му. Това е съпроводено от обилно обсипване с искри, породени от триенето, при което се е достигнала необходимата температура и налягане, за да се възпламени горивото, обяснява Петров."
На дизела му трябва много по-голямо налягане, отколкото може да се създаде ако натиснеш един метален контейнер, какъвто е резервоарът. И този контейнер ще поддаде много по-рано отколкото би достигнал това налягане. По-голяма глупост от иначе сериозни хора скоро не бях чел.
От снимката се вижда, че в този участък пътят има две активни еднакво широки ленти, разделени с осева линия, и по-тясна аварийна лента вдясно от тях. Защо македонският водач се е движил в аварийната лента, а не в някоя от активните ленти? И то при положение, че за последните две години автобусът е преминал по този път 122 пъти според македонската страна и пътят не му е непознат?
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
Автобусът не бил нов. Фаровете са били слаби и замърсени от дъжда, светейки едва ,едва. Чистачките са били евтини и стари, мажешти по стъклото. Слаба маркировка. Нощем, лоша видимост. Не е трудно да се направи грешка.
Нищо за изправността на автобуса , който е стар и не си знае милионите километри, които е изминал. Има умора на материала. По време на път може да се счупи елемент от ходовата част и да предизвика катастрофа. Такива катастрофи ставаха с български автобуси по наши и чужди пътища с много жертви, но следователите винаги търсиха причината някъде другаде.
Много ясно, че вината за конкретния случай е на шофьора. Въпросът е обаче в конкретния участък, който не е с габарити на магистрала - поредица от по остри леви и десни виражи, съчетани със спускане и изкачване. Този участък трябва да се препроектира и построи от ново.
То там ограничението е почти като за скоростен път, 120 км/час. Отсечката между Студена (даже от разклона за Перник) и Диканите НЕ е магистрала. Друг е въпроси дали и това е подходяща скорост, но според мен, ако се спазва, е подходяща и няма проблеми при суха настилка. Точно в участъка на катастрофата, ако се кара с превишена скорост, то скоростта те изхвърля към другото платно, обратно на удара. Там, където е първия удар може да се удариш, ако си се разсеял или си поднесъл по-рано и "танцуваш" по пътя.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Този "разследващ" екип на АМ "Хемус" трябва моментално да бъде уволнен. Най - лесно е да бъде виновен шофьорът на автобуса,той е мъртъв и няма кого да обвиняват. Така свършват всички гербаджийски "проверки",а това че маркировката на пътя е объркваща и без други предварително указващи знаци,какво следва на пътя според тези "експерти" няма значение. Няма значение за тях,че челото на мантинелата е трудно видима и не е обезпечена. В Америка на челото на мантинелата биха поставили големи жълти варели пълни с пясък,за да се вижда лесно,че там има препятствие и съответно да поемат евентуален удар на пътно превозно средство.
До коментар [#21] от "ДейБъ Радикална Фракция на БКП":
Защо първите два автобуса не са спрели, а са продължили и са преминали границата ? Да не би да са превозвали контрабанда? И защо собственикът на фирмата пътува в евтина екскурзия за 100 евро? Да не би да си наглежда стоката?
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
На дизела му трябва много по-голямо налягане, отколкото може да се създаде ако натиснеш един метален контейнер, какъвто е резервоарът. И този контейнер ще поддаде много по-рано отколкото би достигнал това налягане. По-голяма глупост от иначе сериозни хора скоро не бях чел.
... За запалването на дизелово гориво са нужни следните условия. Висока температура и налягане на въздуха. Температура около 700ц и налягане от 16 до 25 бара/в повечето случаи/ .Горивото се впръсква под налягане от 120 до 2500 бара, под формата на мъгла.Това е с цел бързо изпарение и старт на горивния процес.....
Личи си,че не сте се топлили на нафтова печка !! Това с налягането дето го описвате важи за самовъзпламеняване в ДВГ. Обикновена печка се пали с клечка кибрит или в случая от искри.
"Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
вече никому не пука - срам повече, срам по-малко, какво значение има...
тази страна е обречена
властта ражда паразити!
в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
Така си е. В Европа има доста места със съмнителни решения при строежите на пътища, които могат да са предпоставка за ПТП ако шофьора не внимава. Естествено, трябва да се подобряват, поне да се обозначават с подходящи знаци. Отговорността обаче е на шофьора да е предпазлив особено, когато кара по нов за него път. Ако пътя му е познат и сам попадне в критична ситуация кой друг да му е виновен? Човешко е да се греши. Жалко е, че при този случай са нямали късмет да се отърват живи.
Колко тежки катастрофи са станали в този участък преди и след този инцидент? Отговора на този въпрос ще даде отговор и на въпроса, дали шофьора, мир на праха му, е виновен. П.С. Жокер помощ от публиката за да не си губите времето. В този участък не са ставали тежки пътни инциденти нито преди, нито след катастрофата с македонския автобус.
Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета.
Автобусът не бил нов.Фаровете са били слаби и замърсени от дъжда, светейки едва ,едва.Чистачките са били евтини и стари, мажешти по стъклото.Слаба маркировка.Нощем, лоша видимост.Не е трудно да се направи грешка.
Не е грешка при шофиране, а е моментно заспиване/ затваряне на клепачите за 2 до 3 секунди/ секунденшлаф на немски.
Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
25 бара са 25 пъти повече от атмосферното налягане. Няма как да смачкаш резеровара така, че да компресираш състоянието вътре до такива високи стойности, без да спукаш резервоара на първо време. За да запалиш с клечка кибрит контейнер с дизел на атмосферно налягане, този дизел трябва да е загрят до поне 35 градуса. https://www.youtube.com/watch?v=7soVqyGq4i4
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
36
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#25] от "Чичо Ваньо":25 бара са 25 пъти повече от атмосферното налягане. Няма как да смачкаш резеровара така, че да компресираш състоянието вътре до такива високи стойности, без да спукаш резервоара на първо време. За да запалиш с клечка кибрит контейнер с дизел на атмосферно налягане, този дизел трябва да е загрят до поне 35 градуса.https://www.youtube.com/watch?v=7soVqyGq4i4
И за какво са ти тези 25 бара ? И за какво са ти 35 градуса ? Наистина не си се топлил на нафтова печка. Купи си литър нафта. Разлей го на безопасно място и хвърли върху него запалена клечка кибрит.
"Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
Виновни са една тиква, един каскет, една цаца и едни калинки!!!Не може да има други виновни. Първи закон на вувузелата!
—цитат от коментар 7 на Незнайко в Слънчевия град
Ако ИванКостовите депутати от ДСБ не бяха гласували за кабинетите на ГЕРБ (както направиха от БСП), Тиквата нямаше да е министърпредседател и той нямаше да си избере Цацата и Каскета за Гл. прокурори.
До коментар [#7] от "Незнайко в Слънчевия град": [quote#15:"bib45647808"][/quote]
Явно копнееш за другия вариант: да ни управлява БСП и Гечев да ни довърши.
Аз съм съгласен за условията на запалване на дизела са по специфични и се иска както температура, така и налягане, но никой не обсъди въпросът за маслената и въздушната системи. Автобусът има 20-25л двигателно и поне още толкова трансмисионно масло, които в работно състояние са с налягане 3-5 атмосфери и температура около 90-100 градуса. В това състояние маслото е лесно запалимо и може да се възпламени от продължителни искри. Трябва да се добави ви въздушната система - за възглавници, пневматика, спирачки и тн, която е под налягане 5-6 атмосфери и има резервоар с обем 200-300л също под налягане. Това е достатъчно въздух да подпомогне възпламеняването на маслото, както и самото горене впоследствие. Всички знаем как се възпламенява огън като се раздуха. Също така при монтажа на двигателя в задната част на автобуса и удар в предна дясна част, някакво време след удара двигателят е продължил да работи, изпомпвайки още и още масло и въздух. Според мен преминалата през дясната част на автобуса мантинела е разкъсала масло и вуздухопроводи, което в комбинация с искрите е причина за първоначалното запалване. Впоследствие мантинелата все пак е пробила и притиснала резервоара, вероятно може да се каже че е до някаква степен е компресирала горивото, като е създало условия да се запали и нафтата. Снимките с горящите и огнени следи по движението на автобуса след удара в дясната мантинела и към тази между островите са на горящо масло, то гори по дълго време и от бензина и от нафтата, освен това и консистенцията му е по-гъста. Изтичащото и горящо масло вътре в автобуса може лесно да запали багажа в товарното отделение.
Отговорността според мен, е на шофьора. Вече беше казано. Ако караш по непознат път, внимаваш повече. Ако не, как си се забил в тази мантинела? Не е трудно да се сетиш, че по това време на нощта да заспиш за секунди не е нещо странно. На мен лично ми се случи преди години и знам какво говоря. За запалването на нафтата, едно време баща ми палеше нафотовата печка с кибрит в къщи. Жалко за толкова много загинали хора.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
По българските пътища караш с поне 30 по-малко от допустимите. Щото тука всичко е евтинджос и некачествено. Асфалтът хлъзгав, боята избледняла, мантинелата едиква си..... Кочина е тука, пазарна кочина
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
samoedin
Рейтинг: 4021 Неутрално"Наистина, хоризонталната маркировка, страничната, е леко поизбледняла, но не е невидима. Средната, осевата линия, която дели лентите е доста ярка и със сигурност е видима", казва следователят."
Винаги, когато не съм сигурен как се движи пътя и къде са неговите очертания, като шофьор съм се ориентирал по осевата линия и тя досега не ме е подвела в нищо ! Ако гледаш отдясно, обаче, има много обстоятелства, които могат да те заблудят или подведат ! За съжаление, тук наистина грешката си е в шофьора, който не е проявил адекватно на пътните условия поведение, въпреки че не е карал с превишена скорост ! Тъжно за загиналите в пожара хора !
Пипера е много лют
Рейтинг: 284 НеутралноМного ясно, че вината за конкретния случай е на шофьора. Въпросът е обаче в конкретния участък, който не е с габарити на магистрала - поредица от по остри леви и десни виражи, съчетани със спускане и изкачване. Този участък трябва да се препроектира и построи от ново.
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUWornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
Рейтинг: 572 НеутралноНе съм съгласен. Снимки от дрон показват, че не е проектирано и изпълнено както трябва. Там не трябва да има отбивка. Намушкваш се право в мантинелата.
WornoxmaniakВеселин Дечев
Рейтинг: 3669 ЛюбопитноВъпросът сега е кой ще плаща. И то много милиони.
В Русия съм! В Русия съм!Веселин Дечев
Рейтинг: 3669 ЛюбопитноТоест, държавата ще плаща на застрахователя. Много милиони. В Русия съм! В Русия съм!
qqv391093118
Рейтинг: 2118 НеутралноРазбира се, че няма как строителството да е виновно. Разбира се, че няма как да са вложени материали с по-ниско качество от необходимото с цел по-големи печалби. Разбира се, че поддръжката не може да е извършена некачествено, с цел по-големи печалби. Разбира се, че няма как да са нарушени правилата за проектиране, с цел да се спечели поръчката и пак с цел по-големи печалби. Разбира се, че няма как да са нарушени основни правила на регулацията с политически цели. И разбира се, че няма как да са приети закони и разпоредби, отново с политически цели. Изобщо, тук не става въпрос за пари и власт, нито пък за прикриване на никое от горните с цел службичка, повишение, та нали е невъзможно да са се случили.
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5030 ВеселоВиновни са една тиква, един каскет, една цаца и едни калинки!!!
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевНе може да има други виновни.
Първи закон на вувузелата!
nema_labavo
Рейтинг: 1280 НеутралноТоя следовател си подритва трудовата книжка.
dinko
Рейтинг: 462 НеутралноКорупцията обува. Сега шофоьорът "не се е съобразил" с пътната корупционна зле проектирана евтино изпълнена обстановка.
dinko
Рейтинг: 462 НеутралноУбива исках да пиша
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5030 НеутралноДо коментар [#9] от "dinko":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевШофьорът е задължен да се съобразява с пътната обстановка, каквато и да е тя, на каквото и да се дължи състоянието й, който и да я е създал. Трябва да караме така, както ни диктуват условията, а не както на нас ни се иска.
Zizu
Рейтинг: 1486 НеутралноКато возиш един автобус народ, трябва да си отваряш очите на 4!
Слава на Украйна! Слава на украинските герои!А нощно време в чужда държава на 8!
sandman
Рейтинг: 854 НеутралноОтговорността да оцелее на пътя е на този, който управлява превозното средство.
You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.Лошото е, че много често недооценяваме опасностите и рисковете. Тук точно маркировки и мантинели и прочие пътни ''помощници'' трябва да ни помагат, но в БГ не е така. Идиотски поставения знак за ограничение е много по- важен от добре обмислени марировки и мантинели, трасиращи пътя напред, дори когато вали през нощта.
Всички знаем защо е така.
За запалването на дизелово гориво са нужни следните условия. Висока температура и налягане на въздуха. Температура около 700ц и налягане от 16 до 25 бара/в повечето случаи/ .Горивото се впръсква под налягане от 120 до 2500 бара, под формата на мъгла.
Това е с цел бързо изпарение и старт на горивния процес.
Не съм сигурен, че условията за спонтанно избухване на резервоара или резервоарите са били на лице.
Може да започне горене, но едва ли като взрив. Късо съединение в силовата инсталация може да запали горивото. А пламъците буквално са погълнали автобуса за секунди. Това е странно и е причина за трагедията.
anonimnii
Рейтинг: 316 Неутрално"Наистина, хоризонталната маркировка, страничната, е леко поизбледняла, но не е невидима."...
Разбира се бе колега. Нощно време при лек дъжд и лека мъгла изобщо е била видима като стой та гледай...
Българското следствие... Виновен е винаги починалия...
bib45647808
Рейтинг: 70 НеутралноАко ИванКостовите депутати от ДСБ не бяха гласували за кабинетите на ГЕРБ (както направиха от БСП), Тиквата нямаше да е министърпредседател и той нямаше да си избере Цацата и Каскета за Гл. прокурори.
До коментар [#7] от "Незнайко в Слънчевия град":
signmeinalready
Рейтинг: 40 Неутрално"В конкретната ситуация насочването на автобуса встрани от активната лента и удрянето му в мантинелата е довело до проникването и разрушаването на елементи от конструкцията, притискане на резервоара, компресиране на съдържанието му. Това е съпроводено от обилно обсипване с искри, породени от триенето, при което се е достигнала необходимата температура и налягане, за да се възпламени горивото, обяснява Петров."
На дизела му трябва много по-голямо налягане, отколкото може да се създаде ако натиснеш един метален контейнер, какъвто е резервоарът. И този контейнер ще поддаде много по-рано отколкото би достигнал това налягане. По-голяма глупост от иначе сериозни хора скоро не бях чел.
mitko11
Рейтинг: 2574 ЛюбопитноОт снимката се вижда, че в този участък пътят има две активни еднакво широки ленти, разделени с осева линия, и по-тясна аварийна лента вдясно от тях. Защо македонският водач се е движил в аварийната лента, а не в някоя от активните ленти? И то при положение, че за последните две години автобусът е преминал по този път 122 пъти според македонската страна и пътят не му е непознат?
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазовpkd161100952
Рейтинг: 5 НеутралноАвтобусът не бил нов.
Фаровете са били слаби и замърсени от дъжда, светейки едва ,едва.
Чистачките са били евтини и стари, мажешти по стъклото.
Слаба маркировка.
Нощем, лоша видимост.
Не е трудно да се направи грешка.
tacheaux
Рейтинг: 4382 НеутралноНищо за изправността на автобуса , който е стар и не си знае милионите километри, които е изминал. Има умора на материала. По време на път може да се счупи елемент от ходовата част и да предизвика катастрофа. Такива катастрофи ставаха с български автобуси по наши и чужди пътища с много жертви, но следователите винаги търсиха причината някъде другаде.
aspet
Рейтинг: 334 НеутралноТо там ограничението е почти като за скоростен път, 120 км/час. Отсечката между Студена (даже от разклона за Перник) и Диканите НЕ е магистрала.
Друг е въпроси дали и това е подходяща скорост, но според мен, ако се спазва, е подходяща и няма проблеми при суха настилка.
Точно в участъка на катастрофата, ако се кара с превишена скорост, то скоростта те изхвърля към другото платно, обратно на удара. Там, където е първия удар може да се удариш, ако си се разсеял или си поднесъл по-рано и "танцуваш" по пътя.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Honda P
Рейтинг: 8 НеутралноПътно състояние: леко избледняла маркировка
Медицинско състояние: леко бременна
Стига толкоз пример 😆
Toni Ivanov
Рейтинг: 418 НеутралноТози "разследващ" екип на АМ "Хемус" трябва моментално да бъде уволнен. Най - лесно е да бъде виновен шофьорът на автобуса,той е мъртъв и няма кого да обвиняват. Така свършват всички гербаджийски "проверки",а това че маркировката на пътя е объркваща и без други предварително указващи знаци,какво следва на пътя според тези "експерти" няма значение. Няма значение за тях,че челото на мантинелата е трудно видима и не е обезпечена. В Америка на челото на мантинелата биха поставили големи жълти варели пълни с пясък,за да се вижда лесно,че там има препятствие и съответно да поемат евентуален удар на пътно превозно средство.
mitko11
Рейтинг: 2574 ЛюбопитноДо коментар [#21] от "ДейБъ Радикална Фракция на БКП":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовЗащо първите два автобуса не са спрели, а са продължили и са преминали границата ? Да не би да са превозвали контрабанда? И защо собственикът на фирмата пътува в евтина екскурзия за 100 евро? Да не би да си наглежда стоката?
Чичо Ваньо
Рейтинг: 470 НеутралноЛичи си,че не сте се топлили на нафтова печка !! Това с налягането дето го описвате важи за самовъзпламеняване в ДВГ. Обикновена печка се пали с клечка кибрит или в случая от искри. "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
Николай Теллалов
Рейтинг: 418 Неутралноследствието е свършило работа, ама не следствена
властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюциниратпозор
пореден
вече никому не пука - срам повече, срам по-малко, какво значение има...
тази страна е обречена
Бачо Филип
Рейтинг: 26 НеутралноТака си е. В Европа има доста места със съмнителни решения при строежите на пътища, които могат да са предпоставка за ПТП ако шофьора не внимава. Естествено, трябва да се подобряват, поне да се обозначават с подходящи знаци. Отговорността обаче е на шофьора да е предпазлив особено, когато кара по нов за него път. Ако пътя му е познат и сам попадне в критична ситуация кой друг да му е виновен? Човешко е да се греши. Жалко е, че при този случай са нямали късмет да се отърват живи.
Умнокрасив гербераст от Позитано
Рейтинг: 753 НеутралноДо коментар [#23] от "Toni Ivanov":
Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета.Колко тежки катастрофи са станали в този участък преди и след този инцидент? Отговора на този въпрос ще даде отговор и на въпроса, дали шофьора, мир на праха му, е виновен.
П.С. Жокер помощ от публиката за да не си губите времето. В този участък не са ставали тежки пътни инциденти нито преди, нито след катастрофата с македонския автобус.
Полковник Паликъщов
Рейтинг: 2224 НеутралноНе е грешка при шофиране, а е моментно заспиване/ затваряне на клепачите за 2 до 3 секунди/ секунденшлаф на немски. Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
signmeinalready
Рейтинг: 40 НеутралноДо коментар [#25] от "Чичо Ваньо":
25 бара са 25 пъти повече от атмосферното налягане. Няма как да смачкаш резеровара така, че да компресираш състоянието вътре до такива високи стойности, без да спукаш резервоара на първо време. За да запалиш с клечка кибрит контейнер с дизел на атмосферно налягане, този дизел трябва да е загрят до поне 35 градуса.
https://www.youtube.com/watch?v=7soVqyGq4i4
ivo
Рейтинг: 1086 НеутралноПоредните лъжи за да се замаже как автобуса беше взривен! Първо лъжеха че бил пътя, сега лъжат че бил шофьора!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!Роси
Рейтинг: 7368 НеутралноВ България няма други грешки,освен човешки.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ivailo Ivanov
Рейтинг: 448 НеутралноОсновната причина е престъпната мърлящина, позволила да се направи тази отбивка по такъв опасен начин
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
wre501051215
Рейтинг: 3025 ЛюбопитноДо коментар [#23] от "Toni Ivanov":
Ти знаеш ли коя дата сме?!
Чичо Ваньо
Рейтинг: 470 ВеселоИ за какво са ти тези 25 бара ? И за какво са ти 35 градуса ? Наистина не си се топлил на нафтова печка. Купи си литър нафта. Разлей го на безопасно място и хвърли върху него запалена клечка кибрит. "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
nxl27679751
Рейтинг: 8 НеутралноВиновни са една тиква, един каскет, една цаца и едни калинки!!!Не може да има други виновни. Първи закон на вувузелата!
—цитат от коментар 7 на Незнайко в Слънчевия град
Ако ИванКостовите депутати от ДСБ не бяха гласували за кабинетите на ГЕРБ (както направиха от БСП), Тиквата нямаше да е министърпредседател и той нямаше да си избере Цацата и Каскета за Гл. прокурори.
До коментар [#7] от "Незнайко в Слънчевия град":
[quote#15:"bib45647808"][/quote]
Явно копнееш за другия вариант: да ни управлява БСП и Гечев да ни довърши.
csl*
Рейтинг: 381 НеутралноДо коментар [#13] от "sandman":
ex - 1999 f4 -Аз съм съгласен за условията на запалване на дизела са по специфични и се иска както температура, така и налягане, но никой не обсъди въпросът за маслената и въздушната системи. Автобусът има 20-25л двигателно и поне още толкова трансмисионно масло, които в работно състояние са с налягане 3-5 атмосфери и температура около 90-100 градуса. В това състояние маслото е лесно запалимо и може да се възпламени от продължителни искри. Трябва да се добави ви въздушната система - за възглавници, пневматика, спирачки и тн, която е под налягане 5-6 атмосфери и има резервоар с обем 200-300л също под налягане. Това е достатъчно въздух да подпомогне възпламеняването на маслото, както и самото горене впоследствие. Всички знаем как се възпламенява огън като се раздуха. Също така при монтажа на двигателя в задната част на автобуса и удар в предна дясна част, някакво време след удара двигателят е продължил да работи, изпомпвайки още и още масло и въздух. Според мен преминалата през дясната част на автобуса мантинела е разкъсала масло и вуздухопроводи, което в комбинация с искрите е причина за първоначалното запалване. Впоследствие мантинелата все пак е пробила и притиснала резервоара, вероятно може да се каже че е до някаква степен е компресирала горивото, като е създало условия да се запали и нафтата. Снимките с горящите и огнени следи по движението на автобуса след удара в дясната мантинела и към тази между островите са на горящо масло, то гори по дълго време и от бензина и от нафтата, освен това и консистенцията му е по-гъста. Изтичащото и горящо масло вътре в автобуса може лесно да запали багажа в товарното отделение.
Александър Атанасов
Рейтинг: 8 РазстроеноОтговорността според мен, е на шофьора. Вече беше казано. Ако караш по непознат път, внимаваш повече. Ако не, как си се забил в тази мантинела? Не е трудно да се сетиш, че по това време на нощта да заспиш за секунди не е нещо странно. На мен лично ми се случи преди години и знам какво говоря. За запалването на нафтата, едно време баща ми палеше нафотовата печка с кибрит в къщи. Жалко за толкова много загинали хора.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
volarok
Рейтинг: 2402 НеутралноА ръждясалата и ниска мантинела в средата между двете платна, която не би могла да задържи кола, камо ли автобус, на като е грешка?
Хи-хи
Рейтинг: 1590 НеутралноПо българските пътища караш с поне 30 по-малко от допустимите. Щото тука всичко е евтинджос и некачествено. Асфалтът хлъзгав, боята избледняла, мантинелата едиква си..... Кочина е тука, пазарна кочина
wre501051215
Рейтинг: 3025 ЛюбопитноДо коментар [#32] от "Роси":
Що,там където си,има НЕчовешки грешки ли?!
wre501051215
Рейтинг: 3025 ЛюбопитноДо коментар [#42] от "Toni Ivanov":
Пак да те питам-знаеш ли кога е строен тоя участък(който не е магистрала) ,от кога ГЕРБ не е на власт,кой е на власт сега,коя дата сме днес?!