Следствието по инцидента на "Струма" категорично вижда причината в човешка грешка

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (46)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4021 Неутрално

    "Наистина, хоризонталната маркировка, страничната, е леко поизбледняла, но не е невидима. Средната, осевата линия, която дели лентите е доста ярка и със сигурност е видима", казва следователят."

    Винаги, когато не съм сигурен как се движи пътя и къде са неговите очертания, като шофьор съм се ориентирал по осевата линия и тя досега не ме е подвела в нищо ! Ако гледаш отдясно, обаче, има много обстоятелства, които могат да те заблудят или подведат ! За съжаление, тук наистина грешката си е в шофьора, който не е проявил адекватно на пътните условия поведение, въпреки че не е карал с превишена скорост ! Тъжно за загиналите в пожара хора !

  2. 2 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 284 Неутрално

    Много ясно, че вината за конкретния случай е на шофьора. Въпросът е обаче в конкретния участък, който не е с габарити на магистрала - поредица от по остри леви и десни виражи, съчетани със спускане и изкачване. Този участък трябва да се препроектира и построи от ново.

    https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU
  3. 3 Профил на Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Wornoxmaniak срещу Посмешището от Харвардистан
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Не съм съгласен. Снимки от дрон показват, че не е проектирано и изпълнено както трябва. Там не трябва да има отбивка. Намушкваш се право в мантинелата.

    Wornoxmaniak
  4. 4 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 3669 Любопитно

    Въпросът сега е кой ще плаща. И то много милиони.

    В Русия съм! В Русия съм!
  5. 5 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 3669 Любопитно

    Въпросът е обаче в конкретния участък, който не е с габарити на магистрала - поредица от по остри леви и десни виражи, съчетани със спускане и изкачване. Този участък трябва да се препроектира и построи от ново.
    —цитат от коментар 2 на Пипера е много лют


    Тоест, държавата ще плаща на застрахователя. Много милиони.

    В Русия съм! В Русия съм!
  6. 6 Профил на qqv391093118
    qqv391093118
    Рейтинг: 2118 Неутрално

    Разбира се, че няма как строителството да е виновно. Разбира се, че няма как да са вложени материали с по-ниско качество от необходимото с цел по-големи печалби. Разбира се, че поддръжката не може да е извършена некачествено, с цел по-големи печалби. Разбира се, че няма как да са нарушени правилата за проектиране, с цел да се спечели поръчката и пак с цел по-големи печалби. Разбира се, че няма как да са нарушени основни правила на регулацията с политически цели. И разбира се, че няма как да са приети закони и разпоредби, отново с политически цели. Изобщо, тук не става въпрос за пари и власт, нито пък за прикриване на никое от горните с цел службичка, повишение, та нали е невъзможно да са се случили.

  7. 7 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5030 Весело

    Виновни са една тиква, един каскет, една цаца и едни калинки!!!
    Не може да има други виновни.
    Първи закон на вувузелата!

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  8. 8 Профил на nema_labavo
    nema_labavo
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    Тоя следовател си подритва трудовата книжка.

  9. 9 Профил на dinko
    dinko
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Корупцията обува. Сега шофоьорът "не се е съобразил" с пътната корупционна зле проектирана евтино изпълнена обстановка.

  10. 10 Профил на dinko
    dinko
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Убива исках да пиша

  11. 11 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5030 Неутрално

    До коментар [#9] от "dinko":

    Шофьорът е задължен да се съобразява с пътната обстановка, каквато и да е тя, на каквото и да се дължи състоянието й, който и да я е създал. Трябва да караме така, както ни диктуват условията, а не както на нас ни се иска.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  12. 12 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1486 Неутрално

    Като возиш един автобус народ, трябва да си отваряш очите на 4!
    А нощно време в чужда държава на 8!

    Слава на Украйна! Слава на украинските герои!
  13. 13 Профил на sandman
    sandman
    Рейтинг: 854 Неутрално

    Отговорността да оцелее на пътя е на този, който управлява превозното средство.
    Лошото е, че много често недооценяваме опасностите и рисковете. Тук точно маркировки и мантинели и прочие пътни ''помощници'' трябва да ни помагат, но в БГ не е така. Идиотски поставения знак за ограничение е много по- важен от добре обмислени марировки и мантинели, трасиращи пътя напред, дори когато вали през нощта.
    Всички знаем защо е така.
    За запалването на дизелово гориво са нужни следните условия. Висока температура и налягане на въздуха. Температура около 700ц и налягане от 16 до 25 бара/в повечето случаи/ .Горивото се впръсква под налягане от 120 до 2500 бара, под формата на мъгла.
    Това е с цел бързо изпарение и старт на горивния процес.
    Не съм сигурен, че условията за спонтанно избухване на резервоара или резервоарите са били на лице.
    Може да започне горене, но едва ли като взрив. Късо съединение в силовата инсталация може да запали горивото. А пламъците буквално са погълнали автобуса за секунди. Това е странно и е причина за трагедията.

    You always pay for what you get. Sometimes you get what you pay for.
  14. 14 Профил на anonimnii
    anonimnii
    Рейтинг: 316 Неутрално

    "Наистина, хоризонталната маркировка, страничната, е леко поизбледняла, но не е невидима."...

    Разбира се бе колега. Нощно време при лек дъжд и лека мъгла изобщо е била видима като стой та гледай...
    Българското следствие... Виновен е винаги починалия...

  15. 15 Профил на bib45647808
    bib45647808
    Рейтинг: 70 Неутрално

    Виновни са една тиква, един каскет, една цаца и едни калинки!!!Не може да има други виновни. Първи закон на вувузелата!
    —цитат от коментар 7 на Незнайко в Слънчевия град


    Ако ИванКостовите депутати от ДСБ не бяха гласували за кабинетите на ГЕРБ (както направиха от БСП), Тиквата нямаше да е министърпредседател и той нямаше да си избере Цацата и Каскета за Гл. прокурори.


    До коментар [#7] от "Незнайко в Слънчевия град":

  16. 16 Профил на signmeinalready
    signmeinalready
    Рейтинг: 40 Неутрално

    "В конкретната ситуация насочването на автобуса встрани от активната лента и удрянето му в мантинелата е довело до проникването и разрушаването на елементи от конструкцията, притискане на резервоара, компресиране на съдържанието му. Това е съпроводено от обилно обсипване с искри, породени от триенето, при което се е достигнала необходимата температура и налягане, за да се възпламени горивото, обяснява Петров."

    На дизела му трябва много по-голямо налягане, отколкото може да се създаде ако натиснеш един метален контейнер, какъвто е резервоарът. И този контейнер ще поддаде много по-рано отколкото би достигнал това налягане. По-голяма глупост от иначе сериозни хора скоро не бях чел.

  17. 17 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2574 Любопитно

    От снимката се вижда, че в този участък пътят има две активни еднакво широки ленти, разделени с осева линия, и по-тясна аварийна лента вдясно от тях. Защо македонският водач се е движил в аварийната лента, а не в някоя от активните ленти? И то при положение, че за последните две години автобусът е преминал по този път 122 пъти според македонската страна и пътят не му е непознат?

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  18. 18 Профил на pkd161100952
    pkd161100952
    Рейтинг: 5 Неутрално

    Автобусът не бил нов.
    Фаровете са били слаби и замърсени от дъжда, светейки едва ,едва.
    Чистачките са били евтини и стари, мажешти по стъклото.
    Слаба маркировка.
    Нощем, лоша видимост.
    Не е трудно да се направи грешка.



  19. 19 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4382 Неутрално

    Нищо за изправността на автобуса , който е стар и не си знае милионите километри, които е изминал. Има умора на материала. По време на път може да се счупи елемент от ходовата част и да предизвика катастрофа. Такива катастрофи ставаха с български автобуси по наши и чужди пътища с много жертви, но следователите винаги търсиха причината някъде другаде.

  20. 20 Профил на aspet
    aspet
    Рейтинг: 334 Неутрално

    Много ясно, че вината за конкретния случай е на шофьора. Въпросът е обаче в конкретния участък, който не е с габарити на магистрала - поредица от по остри леви и десни виражи, съчетани със спускане и изкачване. Този участък трябва да се препроектира и построи от ново.
    —цитат от коментар 2 на Пипера е много лют


    То там ограничението е почти като за скоростен път, 120 км/час. Отсечката между Студена (даже от разклона за Перник) и Диканите НЕ е магистрала.
    Друг е въпроси дали и това е подходяща скорост, но според мен, ако се спазва, е подходяща и няма проблеми при суха настилка.
    Точно в участъка на катастрофата, ако се кара с превишена скорост, то скоростта те изхвърля към другото платно, обратно на удара. Там, където е първия удар може да се удариш, ако си се разсеял или си поднесъл по-рано и "танцуваш" по пътя.

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на Honda P
    Honda P
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Пътно състояние: леко избледняла маркировка
    Медицинско състояние: леко бременна

    Стига толкоз пример 😆

  23. 23 Профил на Toni Ivanov
    Toni Ivanov
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Този "разследващ" екип на АМ "Хемус" трябва моментално да бъде уволнен. Най - лесно е да бъде виновен шофьорът на автобуса,той е мъртъв и няма кого да обвиняват. Така свършват всички гербаджийски "проверки",а това че маркировката на пътя е объркваща и без други предварително указващи знаци,какво следва на пътя според тези "експерти" няма значение. Няма значение за тях,че челото на мантинелата е трудно видима и не е обезпечена. В Америка на челото на мантинелата биха поставили големи жълти варели пълни с пясък,за да се вижда лесно,че там има препятствие и съответно да поемат евентуален удар на пътно превозно средство.

  24. 24 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 2574 Любопитно

    До коментар [#21] от "ДейБъ Радикална Фракция на БКП":

    Защо първите два автобуса не са спрели, а са продължили и са преминали границата ? Да не би да са превозвали контрабанда? И защо собственикът на фирмата пътува в евтина екскурзия за 100 евро? Да не би да си наглежда стоката?

    "Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван Вазов
  25. 25 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 470 Неутрално

    На дизела му трябва много по-голямо налягане, отколкото може да се създаде ако натиснеш един метален контейнер, какъвто е резервоарът. И този контейнер ще поддаде много по-рано отколкото би достигнал това налягане. По-голяма глупост от иначе сериозни хора скоро не бях чел.
    —цитат от коментар 16 на signmeinalready



    ... За запалването на дизелово гориво са нужни следните условия. Висока температура и налягане на въздуха. Температура около 700ц и налягане от 16 до 25 бара/в повечето случаи/ .Горивото се впръсква под налягане от 120 до 2500 бара, под формата на мъгла.Това е с цел бързо изпарение и старт на горивния процес.....
    —цитат от коментар 13 на sandman


    Личи си,че не сте се топлили на нафтова печка !! Това с налягането дето го описвате важи за самовъзпламеняване в ДВГ. Обикновена печка се пали с клечка кибрит или в случая от искри.

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  26. 26 Профил на Николай Теллалов
    Николай Теллалов
    Рейтинг: 418 Неутрално

    следствието е свършило работа, ама не следствена

    позор

    пореден

    вече никому не пука - срам повече, срам по-малко, какво значение има...



    тази страна е обречена

    властта ражда паразити! в това съобщение се съдържат всички нарушения на правилата за писане на коментари, каквито модераторите могат да си изхалюцинират
  27. 27 Профил на Бачо Филип
    Бачо Филип
    Рейтинг: 26 Неутрално

    Така си е. В Европа има доста места със съмнителни решения при строежите на пътища, които могат да са предпоставка за ПТП ако шофьора не внимава. Естествено, трябва да се подобряват, поне да се обозначават с подходящи знаци. Отговорността обаче е на шофьора да е предпазлив особено, когато кара по нов за него път. Ако пътя му е познат и сам попадне в критична ситуация кой друг да му е виновен? Човешко е да се греши. Жалко е, че при този случай са нямали късмет да се отърват живи.

  28. 28 Профил на Умнокрасив гербераст от Позитано
    Умнокрасив гербераст от Позитано
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#23] от "Toni Ivanov":

    Колко тежки катастрофи са станали в този участък преди и след този инцидент? Отговора на този въпрос ще даде отговор и на въпроса, дали шофьора, мир на праха му, е виновен.
    П.С. Жокер помощ от публиката за да не си губите времето. В този участък не са ставали тежки пътни инциденти нито преди, нито след катастрофата с македонския автобус.

    Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета.
  29. 29 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 2224 Неутрално

    Автобусът не бил нов.Фаровете са били слаби и замърсени от дъжда, светейки едва ,едва.Чистачките са били евтини и стари, мажешти по стъклото.Слаба маркировка.Нощем, лоша видимост.Не е трудно да се направи грешка.
    —цитат от коментар 18 на pkd161100952


    Не е грешка при шофиране, а е моментно заспиване/ затваряне на клепачите за 2 до 3 секунди/ секунденшлаф на немски.

    Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
  30. 30 Профил на signmeinalready
    signmeinalready
    Рейтинг: 40 Неутрално

    До коментар [#25] от "Чичо Ваньо":

    25 бара са 25 пъти повече от атмосферното налягане. Няма как да смачкаш резеровара така, че да компресираш състоянието вътре до такива високи стойности, без да спукаш резервоара на първо време. За да запалиш с клечка кибрит контейнер с дизел на атмосферно налягане, този дизел трябва да е загрят до поне 35 градуса.
    https://www.youtube.com/watch?v=7soVqyGq4i4

  31. 31 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Поредните лъжи за да се замаже как автобуса беше взривен! Първо лъжеха че бил пътя, сега лъжат че бил шофьора!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  32. 32 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7368 Неутрално

    В България няма други грешки,освен човешки.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  34. 34 Профил на Ivailo Ivanov
    Ivailo Ivanov
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Основната причина е престъпната мърлящина, позволила да се направи тази отбивка по такъв опасен начин

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3025 Любопитно

    До коментар [#23] от "Toni Ivanov":

    Ти знаеш ли коя дата сме?!

  38. 38 Профил на Чичо Ваньо
    Чичо Ваньо
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#25] от "Чичо Ваньо":25 бара са 25 пъти повече от атмосферното налягане. Няма как да смачкаш резеровара така, че да компресираш състоянието вътре до такива високи стойности, без да спукаш резервоара на първо време. За да запалиш с клечка кибрит контейнер с дизел на атмосферно налягане, този дизел трябва да е загрят до поне 35 градуса.https://www.youtube.com/watch?v=7soVqyGq4i4
    —цитат от коментар 30 на signmeinalready


    И за какво са ти тези 25 бара ? И за какво са ти 35 градуса ? Наистина не си се топлил на нафтова печка. Купи си литър нафта. Разлей го на безопасно място и хвърли върху него запалена клечка кибрит.

    "Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръсел
  39. 39 Профил на nxl27679751
    nxl27679751
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Виновни са една тиква, един каскет, една цаца и едни калинки!!!Не може да има други виновни. Първи закон на вувузелата!

    —цитат от коментар 7 на Незнайко в Слънчевия град

    Ако ИванКостовите депутати от ДСБ не бяха гласували за кабинетите на ГЕРБ (както направиха от БСП), Тиквата нямаше да е министърпредседател и той нямаше да си избере Цацата и Каскета за Гл. прокурори.

    До коментар [#7] от "Незнайко в Слънчевия град":
    [quote#15:"bib45647808"][/quote]

    Явно копнееш за другия вариант: да ни управлява БСП и Гечев да ни довърши.

  40. 40 Профил на csl*
    csl*
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#13] от "sandman":

    Аз съм съгласен за условията на запалване на дизела са по специфични и се иска както температура, така и налягане, но никой не обсъди въпросът за маслената и въздушната системи. Автобусът има 20-25л двигателно и поне още толкова трансмисионно масло, които в работно състояние са с налягане 3-5 атмосфери и температура около 90-100 градуса. В това състояние маслото е лесно запалимо и може да се възпламени от продължителни искри. Трябва да се добави ви въздушната система - за възглавници, пневматика, спирачки и тн, която е под налягане 5-6 атмосфери и има резервоар с обем 200-300л също под налягане. Това е достатъчно въздух да подпомогне възпламеняването на маслото, както и самото горене впоследствие. Всички знаем как се възпламенява огън като се раздуха. Също така при монтажа на двигателя в задната част на автобуса и удар в предна дясна част, някакво време след удара двигателят е продължил да работи, изпомпвайки още и още масло и въздух. Според мен преминалата през дясната част на автобуса мантинела е разкъсала масло и вуздухопроводи, което в комбинация с искрите е причина за първоначалното запалване. Впоследствие мантинелата все пак е пробила и притиснала резервоара, вероятно може да се каже че е до някаква степен е компресирала горивото, като е създало условия да се запали и нафтата. Снимките с горящите и огнени следи по движението на автобуса след удара в дясната мантинела и към тази между островите са на горящо масло, то гори по дълго време и от бензина и от нафтата, освен това и консистенцията му е по-гъста. Изтичащото и горящо масло вътре в автобуса може лесно да запали багажа в товарното отделение.

    ex - 1999 f4 -
  41. 41 Профил на Александър Атанасов
    Александър Атанасов
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Отговорността според мен, е на шофьора. Вече беше казано. Ако караш по непознат път, внимаваш повече. Ако не, как си се забил в тази мантинела? Не е трудно да се сетиш, че по това време на нощта да заспиш за секунди не е нещо странно. На мен лично ми се случи преди години и знам какво говоря. За запалването на нафтата, едно време баща ми палеше нафотовата печка с кибрит в къщи. Жалко за толкова много загинали хора.

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2402 Неутрално

    А ръждясалата и ниска мантинела в средата между двете платна, която не би могла да задържи кола, камо ли автобус, на като е грешка?

  44. 44 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1590 Неутрално

    По българските пътища караш с поне 30 по-малко от допустимите. Щото тука всичко е евтинджос и некачествено. Асфалтът хлъзгав, боята избледняла, мантинелата едиква си..... Кочина е тука, пазарна кочина

  45. 45 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3025 Любопитно

    До коментар [#32] от "Роси":

    Що,там където си,има НЕчовешки грешки ли?!

  46. 46 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3025 Любопитно

    До коментар [#42] от "Toni Ivanov":

    Пак да те питам-знаеш ли кога е строен тоя участък(който не е магистрала) ,от кога ГЕРБ не е на власт,кой е на власт сега,коя дата сме днес?!





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK