Браво ,Колкото повече опазваме природата , толкова повече ползи ще извлечем от нея.Крайно време е да се спре строителство в защитени зони .Магистрала Струма трябва да има тунел , построен от западни фирми , разполагащи с необходимия капацитет професионалисти и техника
Предишните зелени талибани клетвите на близките на загиналите по тоя път ги стигнаха - първо ги отнесе там една кола, после единия си отиде ...Господ чува и не забравя....тоя да внимава, ще го настигнат и него...лично.
https://www.youtube.com/watch?v=aU5J2qRrpC4
Вие представяте ли си колко би струвал такъв тунел, построен от западна фирма със ТЕХНИ работници? А поддръжката колко струва всяка година? А изровената земна маса какво я правим?
Сандов се е облизал, ще харчи доста европейски пари. Но резултат сериозен аз лично не очаквам. Колкото до Струма, прогнозирам, че този участък няма да се пипа поне още 4 години, прекалено скъпо е всяко решение.
Тунела е безспорно най-доброто решение, но е скъпо съоръжение, за което почти навсякъде се плаща допълнително. Според Вас, много ли ще са българитр готови да платят десет лева такса за преминаване през тунела? А със сигурност само с една винетка няма да излезе сметката. Много ми се ще да е така, когато сме навън охотно си плащаме не малки суми за да караме по магистрали, мостове, тунели и т.н. Странно защо обаче, когато стане въпрос за плащане в България масово народа настръхва.
Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета.
Абе гений - това ли ти е "експертизата" - въздуха е мръсен само зимата а улиците не се мият целогодишно. Калта от разораните от коли зелени площи е много грозна гледка ама тя не образува ФПЧ ами доста по-едри.
Как ще се справят общините със сложните мерки, като възлагат изпълнението им на прости хора ? С какви специалисти разполагат общините, знаете ли ? Предпенсионери от комунизма и новобранци с голи дипломи !
"намаляване на произвеждания боклук, депониране на едва 10% от него" е абсолютна фантастика, дори най-напредналите държави са постигнали 70% рециклиране а останалите 30% стават на РДФ гориво и се изгарят. Но дори постигане на 30% за България би било голямо постижение, предвид културата на мърлявщина и незаинтересуваност. А конкретно за мерките т.е слагане на голяма продуктова такса на бутилки и възстановяване при връщане на отпадъка е много добра, всички бели (и доста от "цветните") държави го ползват и работи много добре.
Някой някога ще заговори ли за засаждане на дървета – най-евтиния и ефективен начин да се справим и климатичните промени!Всяка година в света се изсичат гори, равни на площта на Великобритания!
До коментар [#8] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":
Прав сте , за съжаление българина не желае да плаща за български магистрали , обаче когато напусне страната , изважда още на Кулата или Ниш портфейла си и страда защо нямаме магистрали , както другите държави
Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)
600 милиона за подмяна на печки!?? Чувате ли се какво ги говорите? 10 години не може да се купят свестни линейки, медицинско обурудване и поне, поне една нормална болница да се направи, защото все нямало пари. И сега изведнъж 600 000 000 лв. за подмяна на печки!!!
В плана за възстановяване са заложени 600 млн. за подмяна на печки и 60 млн. за стимулиране на покупката на автомобили. В България май има повече автомобили, отколкото печки на твърдо гориво.
В София улиците се мият всяко тримесечие, пролетта няколко пъти за да се изчисти калта и пясъка. Но ефекта е минимален предвид масовото паркиране извън асфалт. И нарочно не казвам зелени площи защото по ПУП такива са много малка част от тези места и обикновено не се паркира там. Но масово се паркира в частни парцели, с всякакво отреждане. И при тях няма как общината да ги "заколчи" или да санкционира неправилно паркиралите там според действащите разпоредби.
Това категорично не е вярно. Вижте лицето на този човек! Това е лице на идеалист който не се интересува нито от парите, нито от облагите и колите които му предоставя министерското кресло! Ясно личи, че той е там защото е готов безкористно да отдаде, както силите си така и знанията си и професионалната си компетентност в имато на българската природа и в крайна сметка в името на добруването на народа ни! Какви пари, какви облаги Ви гонят!
Това обаче няма никакво отношение към чистотата на въздуха - разглеждал съм много пъти картата със станциите за измерване на ФПЧ из страната - зимно време насред 1 метър сняг и - 10С (няма никаква кал) най-високите стойности са в Копривщица, Ракитово, Трявна и пр.
До коментар [#3] от "nessarox":Вие представяте ли си колко би струвал такъв тунел, построен от западна фирма със ТЕХНИ работници? А поддръжката колко струва всяка година? А изровената земна маса какво я правим?
На фона на кражбите на шайката, ще ни се види като лека лятна вечеря на езерото Ариана... А и като НЕ Е ПОСТРОЕН ОТ КРАДЦИТЕ НА ГРОБ И ДПС, то няма да има нужда всяка година да се ремонтира...
"недопускане на паркирането в зелени площи, като се поставят колчета" Стига с тия колчета, навсякъде да набием колчета, че да ги чупят гамените ли? Това са пари на вятъра, и през 2-3 години се чупят и още пари да се подменят. Не може ли да минава лелката с кочана и да къса по 50 лева глоба на всеки неправилно паркирал, както е в нормалните страни?
А дано ама надали. Но предвид че Караджов ще похарчи 3 милиарда за пътища тая година, скоро ще можем да сравним качеството на строежите на четворната коалиция и на ГЕРБ.
Хората не се греят на въглища и дърва защото им е кеф да дишат пушек и да чистят пепел, а защото нямат доходи. А нямат доходи, защото държавата не си е свършила работата с осигуряване на качествено образование и грешно разпределяне на социални помощи.
Донякъде има но като цяло съм съгласен с вас - основния източник на ФПЦ е ототплението с твърдо гориво - въглища и дърва и специално за центровете на големите градове и някои превозни средства.
И какво като се изсичат гори при положение че прираста е по-голям?!? В България за последните 20 години има над 20% УВЕЛИЧЕНИЕ на горските площи. И всеки който живее в село или малък град може да ви го потвърди - повечето криви ниви са обрасли до млада гора а по-далечните ливади вече стават за добив на дървесина. А по националните паркове е станало тотална джунгла - през гората се минава само по няколко популярни пътеки, всичко друго е обрасло безобразно, горското сече колкото успее в ниското докъдето има остатъци от горски пътища и чисто физически няма кой се хване да добива от по-високо.
Не, не може. Първо повечето паркирали в в калта са паркирали не е зелена площ според отреждане/ПУП а в "зона застрояване" т.е в нечии частен парцел, дето си чака да му порасне блок. И няма как общината да глоби никои паркирал там. Отделно, глобата лесно се игнорира и няма големи последици. Отделно много хора нямат съвсем никакво имущество в тая община т.е съвсем няма как да им се въздейства. Та на кратко не, с глоби е много тегаво да го пребориш това.
До коментар [#8] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":
Какъв процент от българите според теб, могат да си позволят да ходят “на вън” и да плащат такси за магистрали? Преди да отговориш, припомням че една трета от сънародниците са около прага на бедност, а повечето от нас пестят от отопление през зимата. Друг основен проблем на Татковината е, че повече от половината пари, които изкарваш отиват в държавата (ДДС+знайни и незнайни административни такси), а не получаваш нищо в замяна. Кажи една институция от чиято работа си доволен? В болница не можеш да влезеш без връзки, ако ти думнат апартамента, полицията ги мързи един опис да направят, камоли да тръгнат да разследват нещо. Плащаш си за винетка и се кьорсвиш вечер по-най тъмните и разбити пътища в ЕС.
Хубаво е да се мерим със западняците по плащане на данъци и такси, ама дай да гледаме и те какво получават за своите…
“Много ми се ще да е така, когато сме навън охотно си плащаме не малки суми за да караме по магистрали, мостове, тунели и т.н.”
"Така или иначе хората на въглища не са толкова много, има и на дърва, и на ток,"
Наистина не ще да са много. От моите познати не знам някой, който да е на дърва и на въглища, а дори и на ток. Повечето са на мешана скара с гарнитура и домашна ракийка, а другите са основно на салати и ядки. Е, от време на време всички "гризваме дръвцето", ама то е по-скоро изключение. Та, прав е министър Сандов!
Брей, не идиотите които карат безумно в дефилето са виновни, изпреварват колони, защото много бързат са виновни, а който не иска магистрала над реката, а?
"Не може ли да минава лелката с кочана и да къса по 50 лева глоба на всеки неправилно паркирал, както е в нормалните страни?" =============== В повечето големи градове няма достатъчно "правилни" паркоместа за регистрираните там коли.
До коментар [#5] от "georgievb":Брей, не идиотите които карат безумно в дефилето са виновни, изпреварват колони, защото много бързат са виновни, а който не иска магистрала над реката, а?
Точно така е! Ето една наистина умна гражданска позиция! Никакви магистрали, особено ако са над река! Няма да вземаме пример от тия идиоти в Германия, дето си съсипаха страната още през 30-те години на миналия век! И продължават да я съсипват!
НИКЪДЕ по света няма достатъчно места, чисти физически няма как да е осигурят достатъчно паркоместа в големите градове. Щото ако дори ако има по едно на апартамент, то веднага няколко семейства ще искат още едно щото и двамата родители искат кола, после сина, после още една за село и т.н. И не преувеличавам, визирам съвсем реални ситуации в моя блок.
Да, също така българина не умее да говори добре чужди езици и не може да спори като прави знаци с ръцете, най-много да избоботи нещо под носа. Затова накрая вади портфейла
"намаляване на произвеждания боклук, депониране на едва 10% от него" е абсолютна фантастика, дори най-напредналите държави са постигнали 70% рециклиране
За повечето видове пластмаси, например НЯМА технология за рециклиране, отделно цялото това рециклиране е по-скъпо отколкото да се произведе нов материал, та "рециклирането"означава товарене на кораби и пращане накъм Индонезия ..
Според проекта за национална енергийна стратегия на Министерството на енергетиката, очаква се до 2025 г. капацитетът за производство на електроенергия от биомаса да се увеличи със 150 до 170 мегавата, а произведеното електричество да нарасне с 400%. Измерено в пари, при сегашната структура на цените, това означава нов енергиен подсектор с приходи от половин милиард лева, от които 360 млн. лв. субсидии.
Това са проценти от общото количество отпадъци генерирани от домакинствата и държавата е Германия със 69%. И в повечето други "бели" държави е подобно. И не, не е вярно че пластмасите не се рециклират, ако са сортирани се преработват съвсем добре. Почвайки от елементарното - преизползване на бутилки ( КокаКола от 0.5Л в германия е в твърда пластмасова бутилка в Германия и се преизползва, както бутилките от бира). После се минава през преработка на ПЕТ - в Германия всяка бутилка има код и като я пуснеш в машината се сортира по тип и стъкларията даже по цвят. Те. от пластмасата накрая остават само опаковки от наденици дето се горят.
Питай инж. Веска от Инспектората на Столична община дали не може - оп, не можеш да я питаш, защото Сатаната я прибра заради хилядите мъртви от мръсен въздух софиянци през дългото ѝ управление като бранител на калните точки и неправилно паркиралите селяндури в града. Но можеш да питаш заместилия я Ивайло Полицайчето, но имай предвид, че с оглед професионалната му биография може да те завлече зад колоните на МС и да ти отговори с палка.
ГАРАНТИРАНО от ГРОБ, Боко и компютърно неграмотното му прокси с иконите на Московска 33.
"Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите."
Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"
Сред изброените мерки липсва спиране на мръсни производства, които са един от основните замърсители, но бизнесите са на "наши читави хора", тях няма да ги пипаме. Ще спрем автомобилите на робите. Така е по-лесно въпреки, че полза няма да има.
До коментар [#3] от "nessarox":Вие представяте ли си колко би струвал такъв тунел, построен от западна фирма със ТЕХНИ работници? А поддръжката колко струва всяка година? А изровената земна маса какво я правим?
Представяме си. Българските фирми са с едни от най-високите ставки за строителство на км въпреки, че работниците не взимат кой знае колко. И след това и поддръжката е скъпа, защото освен високите цени на бг фирмите и качеството е много ниско и бързо се поврежда настилката.
Бахти глупостите, цените в България са десетки пъти по-ниски от цените в Германия и логично и качеството е по-ниско. То няма как с трици да ловиш маймуни.
Ех колко е лесно но поне ни чака светло бъдеще като махнем ГЕРБ. После Спасителя или Архитекта ще ни оправят. И вече няма да има мръсен въздух и паркирали селяндури. Пък ако не се справи, пак ще го изгоним както предишния Софиянец, дето буквално ни зари в боклуци.
Сред изброените мерки липсва спиране на мръсни производства, които са един от основните замърсители, но бизнесите са на "наши читави хора", тях няма да ги пипаме. Ще спрем автомобилите на робите. Така е по-лесно въпреки, че полза няма да има.
--------------- "Чрез работата с алтернативни горива спестихме над 80 000 тона емисии от въглероден диоксид .. Алтернативни горива
Източници на алтернативни горива, които компанията използва:
Стари Гуми– понастоящем „Златна Панега Цимент” АД има две работещи линии за подаване на стари гуми към двете пещи на завода.
RDF(подбрани отпадъчни горива)– това са горива, направени от подбрани отпадъчни материали, като пластмаса, хартия, каучук, текстил.." ------------------ 80 000 тона СО2 по борсови цени , дето се пестят на фирмата заради българското законодателство , за дата 09.02 - са 96.93 х 80 000 = 7 754 400 евро
До коментар [#38] от "sim4o": Това са проценти от общото количество отпадъци генерирани от домакинствата и държавата е Германия със 69%. И в повечето други "бели" държави е подобно. И не, не е вярно че пластмасите не се рециклират, ако са сортирани се преработват съвсем добре. Почвайки от елементарното - преизползване на бутилки ( КокаКола от 0.5Л в германия е в твърда пластмасова бутилка в Германия и се преизползва, както бутилките от бира). После се минава през преработка на ПЕТ - в Германия всяка бутилка има код и като я пуснеш в машината се сортира по тип и стъкларията даже по цвят. Те. от пластмасата накрая остават само опаковки от наденици дето се горят.
На Сандов не му вярвам, щото умее да говори, ама да свърши реално нещо - едва ли. И хич не виждам как точно той ще реши проблемът с мръсния въздух, който всички знаем колко е сериозен. Той е по-голям бич от ковид, като се замислиш. Ама баш Сандов...не вервам нещо.
Винаги нося нож... в случай, че някой ми предложи торта
Точно така, при 70 милиона население, 30% които не се рециклират са доста тонове. И не, не съм "трол на петролното лоби", просто съм живял в Германия та знам за какво говоря. Пожелавам ви и на вас - поживейте няколко месеца в Германия и ще видите дали рециклират и как се прави.
И като няма, дай да спираме в калта и да я разнасяме после по улиците? Като почнеш да получаваш редовно глоби по 50 лева, ще си купиш паркомясто или ще си отрегистрираш колата. То и в Холандия или в Япония няма достатъчно, както и на много други гъстонаселени места по света. Като искаш да си купиш кола, записваш се първо в списъка за общинсто място и чакаш да ти излезе реда, чак тогава си купуваш колата. Разбира се, можеш да си купиш и частно паркомясто, ако имаш достатъчно пари - там е без ред, на база търсене и предлагане.
Няма да стане лесно само с малки глоби. Щото чисто юридически те е водят маловажно провинение и даже да има хиляди левове натрупани, няма лесен начин да се изискват. Т.е или трябва брутално да вдигнем капацитета за глобяване и събиране на сумите, което няма да стане скоро или трябва да се добави и друга, по-силна мотивация. Една такава мотивация би била много по-висок данък за автомобил, примерно 500л и нагоре на година за таралясници които струват по 1000лв. Това моментално ще откаже доста хора които си държат автомобила за склад. И второто е въвеждане на зона навсякъде. Щото дори за паркирали в калта важи зоната. И поскъпването до отново едни 300-500лв на година. С тия две мерки в рамките на година ще се намалят с поне 30% броя автомобили. Но както се досещате това няма да стане точно щото е ефективно т.е ще засегне много притежатели на таралясници, които са и гласоподаватели. И затова на практика тоя проблем ще се влачи десетилетия, докато хората посвикнат че автомобила в града не е човешко право а е луксозна вещ и няма как всеки да се движи с автомобил.
До коментар [#47] от "sim4o":Точно така, при 70 милиона население, 30% които не се рециклират са доста тонове. И не, не съм "трол на петролното лоби", просто съм живял в Германия та знам за какво говоря. Пожелавам ви и на вас - поживейте няколко месеца в Германия и ще видите дали рециклират и как се прави.
Щом немците са изобретили технологии за рециклиране на някои видове пластмаси - ОК!
До сега (до преди 2 години ) НЯМАШЕ такива на планетата Земя , а тези пластмаси които се рециклираха - рециклатът струваше по-скъпо и беше с много по-лоши каèство отколкото да се направи нова пластмаса ..
Щом Германците са решили проблема - браво!
А за повторното използване на пластмасови бутилки съм твърдо против! Нито е хигиенично, нито е разумно..
Почвайки от елементарното - преизползване на бутилки ( КокаКола от 0.5Л в германия е в твърда пластмасова бутилка в Германия и се преизползва, както бутилките от бира).
Пък и какъв е смисълът - при транспортиране на бутилките насам-натам с камиони, колко са ни емисиите, колко е въглеродният отпечатък ..
И доста ме съмнява , да има масово многократно използване на пластмасови бутилки ..
А за невероятният напредък на технологиите на рециклирането на всички видове пластмаси - ще поизчакам, преди да се зарадвам, защото освен твоите възторжени приказки,чдруго потвърждение не срещнах - нито научно съобщение, нито нищо ..
Ти това - за 100% на рециклиране на пластмаси - от къде си го прочел? ГОЛЯМ НАУÈН ПРОБИВ - ЩЕ ПРОМЕНИ ЦЯЛАТА ПЛАНЕТА!
Министъра е уцелил десетката с миенето на улиците... обаче ако ги мие като у "белите" държави. Като за нас е отлично, един път месечно да се минава с маркуча, обаче улицата да се освобождава от автомобилите. Който не си е махнал колата, да се вдига с репатрака. Сега, колко ще се измият улиците не е важно, обаче ефекта ще дойде с времето, защото всички "недвижими" автомобили ще се разкарат, което ще освободи места за паркиране, и ще се качваме по тротоари и градинки по-малко. Отделно след време ще се разкарат и колите, дето се ползват веднъж-дваж месечно (като забравят за миенето и отнесат една глоба и ще разкарат колата), което ще освободи още места за паркиране, и съответно по-малко качване в градинките... Българина си държи на колата, и му трябва. Иначе нямаше да плащаме на майстори за старите трошляци дето горят повечко. Та чистия въздух идва от разчистването на тези коли, дето не се ползват, което след време ще докара ползване на по-нови коли, което ще пооправи въздуха.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Подмяната на кюмбета дето горят квото падне, най-вече безплатно или крадени евтини дърва, с други отоплителни уреди на ток, пелети или парно, които неща са с пари, няма как да бъде действаща мярка. Може да работи само да минеш от парно на климатик, или от ел.радиатор на климатик, което е оправдано като пари и удобство (е, ако си плащаш парното), ама от безплатно и евтино към скъпо... няма как да се случи. На тези с кюмбетата, трябва да им се предлага климатик, само ако топлоизолират помещението и сменят дограмата с ПВЦ. Дори да не се доредят до климатик, кюмбето ще гори в пъти по-малко, което ще рече че ще замърсява въздуха в пъти по-малко, при това години наред.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Никакъв смисъл няма в мене на улиците АКО не се прекрати безобразното паркиране в калта. И не, няма да ги вдигнат - те са паркирали в калта и всяка сутрин я разнасят и никой няма да ги вдигне щото не са на асфалта. Трошляците също са паркирали на хубави места където не се мие - джобове, квартални паркинги, обособени напречни паркоместа зад тротоара и са там точно щото рядко се мърдат.
Така ви личи че кецате в някоя люлинска панелка.... Хванете поживейте в бяла държави, вижте сам как хората отиват към супермаркета с торба пълна с пластмасови и стъклени опаковки пък после говорете. Няма никакъв проблем в рециклиране на пластмаса, проблема е да не се мешат видовете пластмаса и да не са смесени с хранителни отпадъци. Е това се решава лесно точно с продуктова такса, код на всяка бутилка и машина за събиране и разделяне. Отделно, рециклиране не значи производство на точно същото изделия, значи преизползване. Само за пример, 100% от ПЕТ става на полиетиленови нишки т.е става за всякакви изкуствени тъкани. И като видите в свестните марки всички дрехи с изкуствени материали имат етикет - 30% рециклиран материал. Якета, полари, спортни дрехи, вата за дрехи, всичко което е пухкаво става от преработен ПЕТ. Отделно са други опаковки - всякакви фолиа, разпенени пластмаси - стиропори, дунапрени, всичко с въздух в него.
До коментар [#55] от "sim4o": Така ви личи че кецате в някоя люлинска панелка.... Хванете поживейте в бяла държави, вижте сам как хората отиват към супермаркета с торба пълна с пластмасови и стъклени опаковки пък после говорете. Няма никакъв проблем в рециклиране на пластмаса,
Нали ти обяснявам, че от 1992 съм в Германия - веднага след спогодбата за строителите, щото поназнайвам немски започнах да идвам да работя с договори с фирми - с виза, с работно разрешително , тука взех изпит ДСХ в "Лудвиг Максимилиан" и учих в ТУМ ..
Живях на Олимпията - срещу БМВ-Велт точно, , сега съм в Ердинг.. И???
Това дава на мнението ми някаква невероятна чужбинска тежест?????
И проблем за рециклиране ИМА и е , че НЕ СЕ РЕЦИКЛИРА..
Всякакви други идиотски приказки - са си идиотски приказки..
Че то и в България има хора - събират пластмаса и разни неща ги дават за рециклиране.. И поради тази причина е постигнато, както твърдите 70% рециклиране?
До коментар [#55] от "sim4o":Така ви личи че кецате в някоя люлинска панелка....
. Е това се решава лесно точно с продуктова такса, код на всяка бутилка и машина за събиране и разделяне. Отделно, рециклиране не значи производство на точно същото изделия, значи преизползване.
Даже помня, кога ги въведоха теа машини - 2006 г. .. Преди това имаше едни метални жетони за пфанд .. във всеки магазин - различни..
От "Пени" примерно не можеше да върнеш бутилки в "Тенгелман" например .. и парите се приспадаха на касата..
А машините дойдоха масово в 2008-2009 .. И , за да не се плещат идиотщини - е хубаво да се знае, че ВСИЧКИ бутилки СЕ СПЛЕСКВАТ, то има доста наши момчета, работили баш на такива машини - що ги не питаш..
Ерго - пластмасови бутилки, повторно не се ползват!
А "рециклирането" за което говориш - смилане на дребно на пластмасови боклуци и слагане за пълнител в бетонови изделия, други пластмаси и т.н. си го е имало от десетилетия ..
Това ли ви е "рециклирането"? Че за пълнител, може да се ползва всякакво вещество .. Да не забравяме, че смлени армирани със стъклени нишки пластмаси( от перките на ветрогенераторите, например) , лашнати в бетонови тротоарни плочки са си канцерогенни..
То и другите смлени пластмаси, натъпкани в разни неща не са суперздравословни де..
И баш Германия е ТРЕТА в света, която товари кораби с пластмаса и ги праща, накъм Филипините и Индонезия ..
А за болшинството пластмаси - НЯМА ТЕХНОЛОГИЯ за рециклиране.. Има - за 3 вида пластмаси!
Пак лъготите - в Лидъл машината от една дупка поема и стъкло (даже буркани) и пластмаса и по баркода ги разделя и само някои сплесква. На бутилките от Кока-Кола даже им личи че се преизползват - значително по-твърди са, издраскват се, отделно че са без продуктова такса и ИЗРИЧНО им пише че са за многократна употреба. И да, в началото не можеше да се връщат бутилки между веригите но и това се реши. Не че е голям проблем, хората си пазаруват в един и същ магазин.От поне 3 години няма износ на пластмасови отпадъци и всичко събрано се рециклира и само малка част се гори.
До коментар [#63] от "sim4o": Пак лъготите - в Лидъл машината от една дупка поема и стъкло (даже буркани) и пластмаса и по баркода ги разделя и само някои сплесква. ..... ...От поне 3 години няма износ на пластмасови отпадъци и всичко събрано се рециклира и само малка част се гори....
Както вече цитирах научни източници - ЗА ПОВЕЧЕТО ВИДОВЕ ПЛАСТМАСИ въобще НЯМА ТЕХНОЛОГИЯ ЗА РЕЦИКЛИРАНЕ и не е известно, до ден днешен Германия да е направила научен пробив !
Това, è някой малоумник разпалено твърди обратното, щото бил ходил в "Лидъл", не променя по никакъв начин ФАКТИТЕ !
И кога е тъп лъжецът ли? Когато съвсем лесно се опровергава!
--------------- ..Deutschland hat 2020 mehr als eine Million Tonnen Kunststoffabfälle in andere Länder gebracht. Laut dem Statistischen Bundesamt rangiert unter den "Abnehmern" Malaysia auf Platz 1" ------------- .. Deutschland bleibt nach wie vor der größte Exporteur von Plastikabfällen in der EU . Entwicklungsländer in Südostasien, aber auch Polen und die Türkei nehmen den deutschen Müll ab – doch nicht alles davon wird ordnungsgemäß recycelt." ---------------- ".. Steigende Plastikmüllexporte: Deutschland exportiert .. ... Kunststoffabfälle..' ---------------
Та идиотските аргументи, че в "Лидъл" имало било машина да приема бутилки - ерго, Германия рециклирала била 80% и не изнасяла боклуци с кораби - си остава идиотски аргументи ..
Изнася, Германия , по официални данни пластмасови боклуци - номер едно държави за 2020 г. е Малайзия ..
А идиотите лъжливци - дори и да живеят в Германия си остават тъпи, лъжливи идиоти ..
Може, щом де факто в несъществуващата сграда гори кюмбе и опушва квартала. Ха върви да се скриеш документално, ако те набарам реално. Та като знаеш че ще те набарам въпреки че си скрит документално, ще дойдеш да си поговорим как да си направиш топлоизолацията та да не гориш тонове боклуци зимъска. Хем ще ти спестя мъкненето на излишния материал за горене... За паркирането в калта е същото. Няма как да го забраниш като имаш недостиг на места за паркиране, наличните места са заети от коли, дето не се движат със седмици и месеци. Ми разкарваш "недвижимите" и остават тези дето се ползват ежедневно. Дори да си сменят местата, твоя проблем с калта се решава, щото ще си стоят с месеци в градинката и няма да слизат на асфалта да цапат. Та първо реши дали искаш да решиш проблема, или искаш просто да тормозиш хората излишно и накрая пак да имаш същия проблем, ама да те мразят и да гласуват срещу тебе...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Елементарно е. Като не се движат, заемат паркомясто за тези дето се движат всеки ден, и всеки ден имаш кола, която се качва в градинката и после сваля кал на асфалта. Ако ги няма тези дето не се движат, или са качени те в градинката, то другия (дето всеки ден ползва колата) ще паркира на асфалта и няма да сваля кал на пътя ежедневно... Ми погледнете пред блока преди да питате за видими неща. Общината трябва да започне всеки месец да мие улиците и да репатрира непреместените коли дето пречат на миенето. Само така ще се освободят места за паркиране и няма излишно да се сваля кал от градинките. Тези дето не си ползват колите, ще гледат да ги качат в градинката, та да не ги местят всеки месец и всички ще спечелят максимално, и паркиращите, и тези с въздуха и онези с "недвижимата" кола.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
georgievb
Рейтинг: 1615 НеутралноДиня...
https://www.youtube.com/watch?v=aU5J2qRrpC4pzo361076007
Рейтинг: 536 НеутралноИ този ще облажи каквото може и ще изчезне…
nessarox
Рейтинг: 1442 НеутралноБраво ,
Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)Колкото повече опазваме природата , толкова повече ползи ще извлечем от нея.
Крайно време е да се спре строителство в защитени зони .
Магистрала Струма трябва да има тунел , построен от западни фирми , разполагащи с необходимия капацитет професионалисти и техника
konservatorbg
Рейтинг: 0 НеутралноНякой някога ще заговори ли за засаждане на дървета – най-евтиния и ефективен начин да се справим и климатичните промени!
Всяка година в света се изсичат гори, равни на площта на Великобритания
Дори и да спрете на пър*ите, това няма как да повлияе да се очисти Планетата!
georgievb
Рейтинг: 1615 НеутралноПредишните зелени талибани клетвите на близките на загиналите по тоя път ги стигнаха - първо ги отнесе там една кола, после единия си отиде ...Господ чува и не забравя....тоя да внимава, ще го настигнат и него...лично. https://www.youtube.com/watch?v=aU5J2qRrpC4
m17
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#3] от "nessarox":
Вие представяте ли си колко би струвал такъв тунел, построен от западна фирма със ТЕХНИ работници? А поддръжката колко струва всяка година? А изровената земна маса какво я правим?
НеКой
Рейтинг: 635 НеутралноСандов се е облизал, ще харчи доста европейски пари.
Но резултат сериозен аз лично не очаквам.
Колкото до Струма, прогнозирам, че този участък няма да се пипа поне още 4 години, прекалено скъпо е всяко решение.
Умнокрасив гербераст от Позитано
Рейтинг: 923 НеутралноДо коментар [#3] от "nessarox":
Шумът нищо не доказва. Кокошката, снесла яйце, понякога кудкудяка толкова силно, като че ли е снесла малка планета.Тунела е безспорно най-доброто решение, но е скъпо съоръжение, за което почти навсякъде се плаща допълнително. Според Вас, много ли ще са българитр готови да платят десет лева такса за преминаване през тунела? А със сигурност само с една винетка няма да излезе сметката. Много ми се ще да е така, когато сме навън охотно си плащаме не малки суми за да караме по магистрали, мостове, тунели и т.н. Странно защо обаче, когато стане въпрос за плащане в България масово народа настръхва.
jazzdevil
Рейтинг: 961 НеутралноАбе гений - това ли ти е "експертизата" - въздуха е мръсен само зимата а улиците не се мият целогодишно. Калта от разораните от коли зелени площи е много грозна гледка ама тя не образува ФПЧ ами доста по-едри.
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 1463 НеутралноКак ще се справят общините със сложните мерки, като възлагат изпълнението им на прости хора ? С какви специалисти разполагат общините, знаете ли ? Предпенсионери от комунизма и новобранци с голи дипломи !
m17
Рейтинг: 1433 Неутрално"намаляване на произвеждания боклук, депониране на едва 10% от него" е абсолютна фантастика, дори най-напредналите държави са постигнали 70% рециклиране а останалите 30% стават на РДФ гориво и се изгарят. Но дори постигане на 30% за България би било голямо постижение, предвид културата на мърлявщина и незаинтересуваност. А конкретно за мерките т.е слагане на голяма продуктова такса на бутилки и възстановяване при връщане на отпадъка е много добра, всички бели (и доста от "цветните") държави го ползват и работи много добре.
jazzdevil
Рейтинг: 961 НеутралноБрюксел дава пари точно за горенето на дърва и боклук (за тях това са възобновяеми източници) вместо въглища.
nessarox
Рейтинг: 1442 НеутралноДо коментар [#8] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":
Всички сме в кочината , но някои гледат към звездите :)Прав сте , за съжаление българина не желае да плаща за български магистрали , обаче когато напусне страната , изважда още на Кулата или Ниш портфейла си и страда защо нямаме магистрали , както другите държави
grem
Рейтинг: 354 Неутрално600 милиона за подмяна на печки!?? Чувате ли се какво ги говорите?
10 години не може да се купят свестни линейки, медицинско обурудване и поне, поне една нормална болница да се направи, защото все нямало пари.
И сега изведнъж 600 000 000 лв. за подмяна на печки!!!
d3eh
Рейтинг: 389 НеутралноВ плана за възстановяване са заложени 600 млн. за подмяна на печки и 60 млн. за стимулиране на покупката на автомобили. В България май има повече автомобили, отколкото печки на твърдо гориво.
realguru
Рейтинг: 2136 НеутралноМи при положение, че всичко е централизирано какво очаквате.
Правителството събира парите и то ги преразпределя както си намери за добре. Съответно общините имат малки бюджети и те за какво по напред.
m17
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#9] от "jazzdevil":
В София улиците се мият всяко тримесечие, пролетта няколко пъти за да се изчисти калта и пясъка. Но ефекта е минимален предвид масовото паркиране извън асфалт. И нарочно не казвам зелени площи защото по ПУП такива са много малка част от тези места и обикновено не се паркира там. Но масово се паркира в частни парцели, с всякакво отреждане. И при тях няма как общината да ги "заколчи" или да санкционира неправилно паркиралите там според действащите разпоредби.
m17
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#12] от "jazzdevil":
Дървата наистина са възстановяем ресурс защото в рамките на 20-30 години се възстановяват сами .
nhh18551388
Рейтинг: 482 НеутралноТова категорично не е вярно.
Вижте лицето на този човек!
Това е лице на идеалист който не се интересува нито от парите, нито от облагите и колите които му предоставя министерското кресло!
Ясно личи, че той е там защото е готов безкористно да отдаде, както силите си така и знанията си и професионалната си компетентност в имато на българската природа и в крайна сметка в името на добруването на народа ни!
Какви пари, какви облаги Ви гонят!
jazzdevil
Рейтинг: 961 НеутралноДо коментар [#17] от "m17":
Това обаче няма никакво отношение към чистотата на въздуха - разглеждал съм много пъти картата със станциите за измерване на ФПЧ из страната - зимно време насред 1 метър сняг и - 10С (няма никаква кал) най-високите стойности са в Копривщица, Ракитово, Трявна и пр.
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 542 НеутралноНа фона на кражбите на шайката, ще ни се види като лека лятна вечеря на езерото Ариана...
А и като НЕ Е ПОСТРОЕН ОТ КРАДЦИТЕ НА ГРОБ И ДПС, то няма да има нужда всяка година да се ремонтира...
win - win
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5597 ВеселоМатрялА...
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевНе случиха и тези на население...
Камен
Рейтинг: 1026 Неутрално"недопускане на паркирането в зелени площи, като се поставят колчета"
Стига с тия колчета, навсякъде да набием колчета, че да ги чупят гамените ли? Това са пари на вятъра, и през 2-3 години се чупят и още пари да се подменят.
Не може ли да минава лелката с кочана и да къса по 50 лева глоба на всеки неправилно паркирал, както е в нормалните страни?
m17
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#21] от "Мамуна":
А дано ама надали. Но предвид че Караджов ще похарчи 3 милиарда за пътища тая година, скоро ще можем да сравним качеството на строежите на четворната коалиция и на ГЕРБ.
Batezuzi
Рейтинг: 1792 НеутралноХората не се греят на въглища и дърва защото им е кеф да дишат пушек и да чистят пепел, а защото нямат доходи. А нямат доходи, защото държавата не си е свършила работата с осигуряване на качествено образование и грешно разпределяне на социални помощи.
m17
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#20] от "jazzdevil":
Донякъде има но като цяло съм съгласен с вас - основния източник на ФПЦ е ототплението с твърдо гориво - въглища и дърва и специално за центровете на големите градове и някои превозни средства.
m17
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#4] от "konservatorbg":
И какво като се изсичат гори при положение че прираста е по-голям?!? В България за последните 20 години има над 20% УВЕЛИЧЕНИЕ на горските площи. И всеки който живее в село или малък град може да ви го потвърди - повечето криви ниви са обрасли до млада гора а по-далечните ливади вече стават за добив на дървесина. А по националните паркове е станало тотална джунгла - през гората се минава само по няколко популярни пътеки, всичко друго е обрасло безобразно, горското сече колкото успее в ниското докъдето има остатъци от горски пътища и чисто физически няма кой се хване да добива от по-високо.
m17
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#23] от "Камен":
Не, не може. Първо повечето паркирали в в калта са паркирали не е зелена площ според отреждане/ПУП а в "зона застрояване" т.е в нечии частен парцел, дето си чака да му порасне блок. И няма как общината да глоби никои паркирал там. Отделно, глобата лесно се игнорира и няма големи последици. Отделно много хора нямат съвсем никакво имущество в тая община т.е съвсем няма как да им се въздейства. Та на кратко не, с глоби е много тегаво да го пребориш това.
dwr30648311
Рейтинг: 515 ЛюбопитноДо коментар [#8] от "Умнокрасив гербераст от Позитано":
Какъв процент от българите според теб, могат да си позволят да ходят “на вън” и да плащат такси за магистрали? Преди да отговориш, припомням че една трета от сънародниците са около прага на бедност, а повечето от нас пестят от отопление през зимата.
Друг основен проблем на Татковината е, че повече от половината пари, които изкарваш отиват в държавата (ДДС+знайни и незнайни административни такси), а не получаваш нищо в замяна.
Кажи една институция от чиято работа си доволен? В болница не можеш да влезеш без връзки, ако ти думнат апартамента, полицията ги мързи един опис да направят, камоли да тръгнат да разследват нещо.
Плащаш си за винетка и се кьорсвиш вечер по-най тъмните и разбити пътища в ЕС.
Хубаво е да се мерим със западняците по плащане на данъци и такси, ама дай да гледаме и те какво получават за своите…
“Много ми се ще да е така, когато сме навън охотно си плащаме не малки суми за да караме по магистрали, мостове, тунели и т.н.”
the_librarian
Рейтинг: 916 Весело"Така или иначе хората на въглища не са толкова много, има и на дърва, и на ток,"
Наистина не ще да са много. От моите познати не знам някой, който да е на дърва и на въглища, а дори и на ток. Повечето са на мешана скара с гарнитура и домашна ракийка, а другите са основно на салати и ядки. Е, от време на време всички "гризваме дръвцето", ама то е по-скоро изключение. Та, прав е министър Сандов!
wre501051215
Рейтинг: 2450 ВеселоДо коментар [#3] от "nessarox":
Умнокрасавец тип "Мечо Пух" -"Дайде да дадем,Дугаре" и "Колкото повече,толкова повече"
wre501051215
Рейтинг: 2450 ВеселоДо коментар [#7] от "НеКой":
Сами Асан каза,че до 2030 няма да има магистрала в Дефилето.Тия за против магистрала изобщо!
edin slep
Рейтинг: 806 НеутралноДо коментар [#5] от "georgievb":
preklara raraБрей, не идиотите които карат безумно в дефилето са виновни, изпреварват колони, защото много бързат са виновни, а който не иска магистрала над реката, а?
Костадин Иванов
Рейтинг: 3348 НеутралноДо коментар [#23] от "Камен":
Еретик"Не може ли да минава лелката с кочана и да къса по 50 лева глоба на всеки неправилно паркирал, както е в нормалните страни?"
===============
В повечето големи градове няма достатъчно "правилни" паркоместа за регистрираните там коли.
nhh18551388
Рейтинг: 482 НеутралноТочно така е! Ето една наистина умна гражданска позиция!
Никакви магистрали, особено ако са над река!
Няма да вземаме пример от тия идиоти в Германия, дето си съсипаха страната още през 30-те години на миналия век!
И продължават да я съсипват!
m17
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#34] от "Костадин Иванов":
НИКЪДЕ по света няма достатъчно места, чисти физически няма как да е осигурят достатъчно паркоместа в големите градове. Щото ако дори ако има по едно на апартамент, то веднага няколко семейства ще искат още едно щото и двамата родители искат кола, после сина, после още една за село и т.н. И не преувеличавам, визирам съвсем реални ситуации в моя блок.
vsp361082906
Рейтинг: 52 НеутралноДо коментар [#13] от "nessarox":
Да, също така българина не умее да говори добре чужди езици и не може да спори като прави знаци с ръцете, най-много да избоботи нещо под носа. Затова накрая вади портфейла
sim4o
Рейтинг: 1638 НеутралноКой пък рециклира 70% ???????????
За повечето видове пластмаси, например НЯМА технология за рециклиране, отделно цялото това рециклиране е по-скъпо отколкото да се произведе нов материал, та "рециклирането"означава товарене на кораби и пращане накъм Индонезия ..
Ето:
https://www.youtube.com/watch?v=PJnJ8mK3Q3g
https://www.youtube.com/watch?v=zVBkjMbF4Z4
https://www.youtube.com/watch?v=_riGg2BW8Jw
Та НЯМА рециклиране ни 70%, ни даже 30%..
Ето за 2018 - кои химични елементи, колко се рециклират:
https://nauka.offnews.bg/images/events/2018/09/27/115106/1538041773_8_559x *.jpg
sim4o
Рейтинг: 1638 НеутралноИ ние даваме!
Според проекта за национална енергийна стратегия на Министерството на енергетиката, очаква се до 2025 г. капацитетът за производство на електроенергия от биомаса да се увеличи със 150 до 170 мегавата, а произведеното електричество да нарасне с 400%. Измерено в пари, при сегашната структура на цените, това означава нов енергиен подсектор с приходи от половин милиард лева, от които 360 млн. лв. субсидии.
m17
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#38] от "sim4o":
Това са проценти от общото количество отпадъци генерирани от домакинствата и държавата е Германия със 69%. И в повечето други "бели" държави е подобно. И не, не е вярно че пластмасите не се рециклират, ако са сортирани се преработват съвсем добре. Почвайки от елементарното - преизползване на бутилки ( КокаКола от 0.5Л в германия е в твърда пластмасова бутилка в Германия и се преизползва, както бутилките от бира). После се минава през преработка на ПЕТ - в Германия всяка бутилка има код и като я пуснеш в машината се сортира по тип и стъкларията даже по цвят. Те. от пластмасата накрая остават само опаковки от наденици дето се горят.
Darulio
Рейтинг: 983 НеутралноДо коментар [#23] от "Камен":
"Една от най-долните привички на дребните души е да приписват своите низости и на другите." Оноре дьо Балзак, "Дядо Горио"Питай инж. Веска от Инспектората на Столична община дали не може - оп, не можеш да я питаш, защото Сатаната я прибра заради хилядите мъртви от мръсен въздух софиянци през дългото ѝ управление като бранител на калните точки и неправилно паркиралите селяндури в града.
Но можеш да питаш заместилия я Ивайло Полицайчето, но имай предвид, че с оглед професионалната му биография може да те завлече зад колоните на МС и да ти отговори с палка.
ГАРАНТИРАНО от ГРОБ, Боко и компютърно неграмотното му прокси с иконите на Московска 33.
пРезидента!
Рейтинг: 2290 НеутралноСред изброените мерки липсва спиране на мръсни производства, които са един от основните замърсители, но бизнесите са на "наши читави хора", тях няма да ги пипаме. Ще спрем автомобилите на робите. Така е по-лесно въпреки, че полза няма да има.
пРезидента!
Рейтинг: 2290 НеутралноПредставяме си. Българските фирми са с едни от най-високите ставки за строителство на км въпреки, че работниците не взимат кой знае колко. И след това и поддръжката е скъпа, защото освен високите цени на бг фирмите и качеството е много ниско и бързо се поврежда настилката.
m17
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#43] от "Гражданин":
Бахти глупостите, цените в България са десетки пъти по-ниски от цените в Германия и логично и качеството е по-ниско. То няма как с трици да ловиш маймуни.
m17
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#41] от "Darulio":
Ех колко е лесно но поне ни чака светло бъдеще като махнем ГЕРБ. После Спасителя или Архитекта ще ни оправят. И вече няма да има мръсен въздух и паркирали селяндури. Пък ако не се справи, пак ще го изгоним както предишния Софиянец, дето буквално ни зари в боклуци.
sim4o
Рейтинг: 1638 НеутралноНе само , че няма да ги пипат, ами и ще им дават дотации за "зелено производство"и ще ги освобождават от въглеродни такси..
https://www.dnevnik.bg/print/arhiv_pari/2011/08/15/1710819_kogato_boklukut_stane_gorivo/
---------------
"Чрез работата с алтернативни горива спестихме над 80 000 тона емисии от въглероден диоксид ..
Алтернативни горива
Източници на алтернативни горива, които компанията използва:
Стари Гуми– понастоящем „Златна Панега Цимент” АД има две работещи линии за подаване на стари гуми към двете пещи на завода.
RDF(подбрани отпадъчни горива)– това са горива, направени от подбрани отпадъчни материали, като пластмаса, хартия, каучук, текстил.."
------------------
80 000 тона СО2 по борсови цени , дето се пестят на фирмата заради българското законодателство , за дата 09.02 - са 96.93 х 80 000 = 7 754 400 евро
https://ember-climate.org/data/carbon-price-viewer/
sim4o
Рейтинг: 1638 НеутралноНе,. не е вярно,че пластмасите масово се рециклират..
КОЛКО тона пластмаса се произвежда ВСЕКИ ДЕН на планетата Земя и колко тона е рециклирана пластмаса???
Мълчим, а ?
А Германия е изгаряла , през 2018 26.3 МИЛИОНА тона ТБО:
https://www.cewep.eu/wp-content/uploads/2021/02/EU-Map-2018.pdf
sim4o
Рейтинг: 1638 НеутралноТова за рециклирането е мит на петролното лоби!
А троловете дето го твърдят - са платени..
https://www.youtube.com/watch?v=LELvVUIz5pY&t=972s
https://www.youtube.com/watch?v=zVBkjMbF4Z4&t=14s
https://www.youtube.com/watch?v=KXRtNwUju5g&t=603s
Роси
Рейтинг: 7217 НеутралноХубави обещания ,дано мафията не му попречи.
mnogosamkrasiva
Рейтинг: 452 НеутралноНа Сандов не му вярвам, щото умее да говори, ама да свърши реално нещо - едва ли. И хич не виждам как точно той ще реши проблемът с мръсния въздух, който всички знаем колко е сериозен. Той е по-голям бич от ковид, като се замислиш. Ама баш Сандов...не вервам нещо.
Винаги нося нож... в случай, че някой ми предложи тортаm17
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#47] от "sim4o":
Точно така, при 70 милиона население, 30% които не се рециклират са доста тонове. И не, не съм "трол на петролното лоби", просто съм живял в Германия та знам за какво говоря. Пожелавам ви и на вас - поживейте няколко месеца в Германия и ще видите дали рециклират и как се прави.
Камен
Рейтинг: 1026 НеутралноИ като няма, дай да спираме в калта и да я разнасяме после по улиците?
Като почнеш да получаваш редовно глоби по 50 лева, ще си купиш паркомясто или ще си отрегистрираш колата.
То и в Холандия или в Япония няма достатъчно, както и на много други гъстонаселени места по света. Като искаш да си купиш кола, записваш се първо в списъка за общинсто място и чакаш да ти излезе реда, чак тогава си купуваш колата. Разбира се, можеш да си купиш и частно паркомясто, ако имаш достатъчно пари - там е без ред, на база търсене и предлагане.
m17
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#52] от "Камен":
Няма да стане лесно само с малки глоби. Щото чисто юридически те е водят маловажно провинение и даже да има хиляди левове натрупани, няма лесен начин да се изискват. Т.е или трябва брутално да вдигнем капацитета за глобяване и събиране на сумите, което няма да стане скоро или трябва да се добави и друга, по-силна мотивация.
Една такава мотивация би била много по-висок данък за автомобил, примерно 500л и нагоре на година за таралясници които струват по 1000лв. Това моментално ще откаже доста хора които си държат автомобила за склад. И второто е въвеждане на зона навсякъде. Щото дори за паркирали в калта важи зоната. И поскъпването до отново едни 300-500лв на година. С тия две мерки в рамките на година ще се намалят с поне 30% броя автомобили. Но както се досещате това няма да стане точно щото е ефективно т.е ще засегне много притежатели на таралясници, които са и гласоподаватели. И затова на практика тоя проблем ще се влачи десетилетия, докато хората посвикнат че автомобила в града не е човешко право а е луксозна вещ и няма как всеки да се движи с автомобил.
sim4o
Рейтинг: 1638 НеутралноМи баш тук съм ..
sim4o
Рейтинг: 1638 НеутралноЩом немците са изобретили технологии за рециклиране на някои видове пластмаси - ОК!
До сега (до преди 2 години ) НЯМАШЕ такива на планетата Земя , а тези пластмаси които се рециклираха - рециклатът струваше по-скъпо и беше с много по-лоши каèство отколкото да се направи нова пластмаса ..
Щом Германците са решили проблема - браво!
А за повторното използване на пластмасови бутилки съм твърдо против!
Нито е хигиенично, нито е разумно..
Пък и какъв е смисълът - при транспортиране на бутилките насам-натам с камиони, колко са ни емисиите, колко е въглеродният отпечатък ..
И доста ме съмнява , да има масово многократно използване на пластмасови бутилки ..
А за невероятният напредък на технологиите на рециклирането на всички видове пластмаси - ще поизчакам, преди да се зарадвам, защото освен твоите възторжени приказки,чдруго потвърждение не срещнах - нито научно съобщение, нито нищо ..
Ти това - за 100% на рециклиране на пластмаси - от къде си го прочел?
ГОЛЯМ НАУÈН ПРОБИВ - ЩЕ ПРОМЕНИ ЦЯЛАТА ПЛАНЕТА!
Ето ти от преди година "Дойче веле" за Германия:
The recycling myth: What actually happens to our plastic
https://www.youtube.com/watch?v=RDFBbxMDi1U
Ей ти и за САЩ ..
https://www.youtube.com/watch?v=PJnJ8mK3Q3g&t=22s
И ако НЯМА научно съобщение - значи пластмасовите тролове продължавате тъпо да лъжете ..
gost22
Рейтинг: 1631 ВеселоМинистъра е уцелил десетката с миенето на улиците... обаче ако ги мие като у "белите" държави. Като за нас е отлично, един път месечно да се минава с маркуча, обаче улицата да се освобождава от автомобилите. Който не си е махнал колата, да се вдига с репатрака. Сега, колко ще се измият улиците не е важно, обаче ефекта ще дойде с времето, защото всички "недвижими" автомобили ще се разкарат, което ще освободи места за паркиране, и ще се качваме по тротоари и градинки по-малко. Отделно след време ще се разкарат и колите, дето се ползват веднъж-дваж месечно (като забравят за миенето и отнесат една глоба и ще разкарат колата), което ще освободи още места за паркиране, и съответно по-малко качване в градинките...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Българина си държи на колата, и му трябва. Иначе нямаше да плащаме на майстори за старите трошляци дето горят повечко. Та чистия въздух идва от разчистването на тези коли, дето не се ползват, което след време ще докара ползване на по-нови коли, което ще пооправи въздуха.
gost22
Рейтинг: 1631 ЛюбопитноПодмяната на кюмбета дето горят квото падне, най-вече безплатно или крадени евтини дърва, с други отоплителни уреди на ток, пелети или парно, които неща са с пари, няма как да бъде действаща мярка.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Може да работи само да минеш от парно на климатик, или от ел.радиатор на климатик, което е оправдано като пари и удобство (е, ако си плащаш парното), ама от безплатно и евтино към скъпо... няма как да се случи.
На тези с кюмбетата, трябва да им се предлага климатик, само ако топлоизолират помещението и сменят дограмата с ПВЦ. Дори да не се доредят до климатик, кюмбето ще гори в пъти по-малко, което ще рече че ще замърсява въздуха в пъти по-малко, при това години наред.
m17
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#56] от "gost22":
Никакъв смисъл няма в мене на улиците АКО не се прекрати безобразното паркиране в калта. И не, няма да ги вдигнат - те са паркирали в калта и всяка сутрин я разнасят и никой няма да ги вдигне щото не са на асфалта. Трошляците също са паркирали на хубави места където не се мие - джобове, квартални паркинги, обособени напречни паркоместа зад тротоара и са там точно щото рядко се мърдат.
m17
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#57] от "gost22":
Как може да поискаш топлоизолация за сграда която юридически не съществува?
m17
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#55] от "sim4o":
Така ви личи че кецате в някоя люлинска панелка.... Хванете поживейте в бяла държави, вижте сам как хората отиват към супермаркета с торба пълна с пластмасови и стъклени опаковки пък после говорете.
Няма никакъв проблем в рециклиране на пластмаса, проблема е да не се мешат видовете пластмаса и да не са смесени с хранителни отпадъци. Е това се решава лесно точно с продуктова такса, код на всяка бутилка и машина за събиране и разделяне. Отделно, рециклиране не значи производство на точно същото изделия, значи преизползване. Само за пример, 100% от ПЕТ става на полиетиленови нишки т.е става за всякакви изкуствени тъкани. И като видите в свестните марки всички дрехи с изкуствени материали имат етикет - 30% рециклиран материал. Якета, полари, спортни дрехи, вата за дрехи, всичко което е пухкаво става от преработен ПЕТ. Отделно са други опаковки - всякакви фолиа, разпенени пластмаси - стиропори, дунапрени, всичко с въздух в него.
sim4o
Рейтинг: 1638 НеутралноНали ти обяснявам, че от 1992 съм в Германия - веднага след спогодбата за строителите, щото поназнайвам немски започнах да идвам да работя с договори с фирми - с виза, с работно разрешително , тука взех изпит ДСХ в "Лудвиг Максимилиан" и учих в ТУМ ..
Живях на Олимпията - срещу БМВ-Велт точно, , сега съм в Ердинг..
И???
Това дава на мнението ми някаква невероятна чужбинска тежест?????
И проблем за рециклиране ИМА и е , че НЕ СЕ РЕЦИКЛИРА..
Всякакви други идиотски приказки - са си идиотски приказки..
Че то и в България има хора - събират пластмаса и разни неща ги дават за рециклиране..
И поради тази причина е постигнато, както твърдите 70% рециклиране?
Глупости, ама пълни ..
sim4o
Рейтинг: 1638 НеутралноКато не се ползват колите - какво въобще име влиянието върху въздуха ???
sim4o
Рейтинг: 1638 НеутралноДаже помня, кога ги въведоха теа машини - 2006 г. ..
Преди това имаше едни метални жетони за пфанд .. във всеки магазин - различни..
От "Пени" примерно не можеше да върнеш бутилки в "Тенгелман" например .. и парите се приспадаха на касата..
А машините дойдоха масово в 2008-2009 ..
И , за да не се плещат идиотщини - е хубаво да се знае, че ВСИЧКИ бутилки СЕ СПЛЕСКВАТ, то има доста наши момчета, работили баш на такива машини - що ги не питаш..
Ерго - пластмасови бутилки, повторно не се ползват!
А "рециклирането" за което говориш - смилане на дребно на пластмасови боклуци и слагане за пълнител в бетонови изделия, други пластмаси и т.н. си го е имало от десетилетия ..
Това ли ви е "рециклирането"?
Че за пълнител, може да се ползва всякакво вещество ..
Да не забравяме, че смлени армирани със стъклени нишки пластмаси( от перките на ветрогенераторите, например) , лашнати в бетонови тротоарни плочки са си канцерогенни..
То и другите смлени пластмаси, натъпкани в разни неща не са суперздравословни де..
И баш Германия е ТРЕТА в света, която товари кораби с пластмаса и ги праща, накъм Филипините и Индонезия ..
А за болшинството пластмаси - НЯМА ТЕХНОЛОГИЯ за рециклиране..
Има - за 3 вида пластмаси!
Те ти те:
https://www.youtube.com/watch?v=PJnJ8mK3Q3g&t=64s
И въобще - в Германия 16% от пластмасите (по тегло) се използват повторно.. дал съм инфо с линк!
Да се твърди друго - е малоумна, идиотска лъжа ..
sim4o
Рейтинг: 1638 НеутралноИ да - САМО ДВА ВИДА пластмаса, от седем могат да се рециклират!
За другите видове - няма технология ..
https://www.youtube.com/watch?v=LELvVUIz5pY&t=46s
И това, че някакви идиоти живеят в Германия - не ги прави по-малко идиоти ..
m17
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#63] от "sim4o":
Пак лъготите - в Лидъл машината от една дупка поема и стъкло (даже буркани) и пластмаса и по баркода ги разделя и само някои сплесква. На бутилките от Кока-Кола даже им личи че се преизползват - значително по-твърди са, издраскват се, отделно че са без продуктова такса и ИЗРИЧНО им пише че са за многократна употреба. И да, в началото не можеше да се връщат бутилки между веригите но и това се реши. Не че е голям проблем, хората си пазаруват в един и същ магазин.От поне 3 години няма износ на пластмасови отпадъци и всичко събрано се рециклира и само малка част се гори.
sim4o
Рейтинг: 1638 НеутралноОт тъп лъжец го чувам!
Както вече цитирах научни източници - ЗА ПОВЕЧЕТО ВИДОВЕ ПЛАСТМАСИ въобще НЯМА ТЕХНОЛОГИЯ ЗА РЕЦИКЛИРАНЕ и не е известно, до ден днешен Германия да е направила научен пробив !
Това, è някой малоумник разпалено твърди обратното, щото бил ходил в "Лидъл", не променя по никакъв начин ФАКТИТЕ !
И кога е тъп лъжецът ли?
Когато съвсем лесно се опровергава!
---------------
..Deutschland hat 2020 mehr als eine Million Tonnen Kunststoffabfälle in andere Länder gebracht. Laut dem Statistischen Bundesamt rangiert unter den "Abnehmern" Malaysia auf Platz 1"
-------------
.. Deutschland bleibt nach wie vor der größte Exporteur von Plastikabfällen in der EU . Entwicklungsländer in Südostasien, aber auch Polen und die Türkei nehmen den deutschen Müll ab – doch nicht alles davon wird ordnungsgemäß recycelt."
----------------
".. Steigende Plastikmüllexporte: Deutschland exportiert .. ... Kunststoffabfälle..'
---------------
Та идиотските аргументи, че в "Лидъл" имало било машина да приема бутилки - ерго, Германия рециклирала била 80% и не изнасяла боклуци с кораби - си остава идиотски аргументи ..
Изнася, Германия , по официални данни пластмасови боклуци - номер едно държави за 2020 г. е Малайзия ..
А идиотите лъжливци - дори и да живеят в Германия си остават тъпи, лъжливи идиоти ..
gost22
Рейтинг: 1631 НеутралноМоже, щом де факто в несъществуващата сграда гори кюмбе и опушва квартала. Ха върви да се скриеш документално, ако те набарам реално. Та като знаеш че ще те набарам въпреки че си скрит документално, ще дойдеш да си поговорим как да си направиш топлоизолацията та да не гориш тонове боклуци зимъска. Хем ще ти спестя мъкненето на излишния материал за горене...
За паркирането в калта е същото. Няма как да го забраниш като имаш недостиг на места за паркиране, наличните места са заети от коли, дето не се движат със седмици и месеци. Ми разкарваш "недвижимите" и остават тези дето се ползват ежедневно. Дори да си сменят местата, твоя проблем с калта се решава, щото ще си стоят с месеци в градинката и няма да слизат на асфалта да цапат.
Та първо реши дали искаш да решиш проблема, или искаш просто да тормозиш хората излишно и накрая пак да имаш същия проблем, ама да те мразят и да гласуват срещу тебе... "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
gost22
Рейтинг: 1631 Любопитно[quote#62:"sim4o"][/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Елементарно е. Като не се движат, заемат паркомясто за тези дето се движат всеки ден, и всеки ден имаш кола, която се качва в градинката и после сваля кал на асфалта. Ако ги няма тези дето не се движат, или са качени те в градинката, то другия (дето всеки ден ползва колата) ще паркира на асфалта и няма да сваля кал на пътя ежедневно...
Ми погледнете пред блока преди да питате за видими неща.
Общината трябва да започне всеки месец да мие улиците и да репатрира непреместените коли дето пречат на миенето. Само така ще се освободят места за паркиране и няма излишно да се сваля кал от градинките. Тези дето не си ползват колите, ще гледат да ги качат в градинката, та да не ги местят всеки месец и всички ще спечелят максимално, и паркиращите, и тези с въздуха и онези с "недвижимата" кола.