Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
За първи път мисля, че и тези не стават. След като ръководството на ДСБ плюе няколко дни срещу младежите си, сега управляващите обиждат специалистите си. И то свестните, и то мобилните, тези които плащат данъци. Защото у нас осигуровката е данък, а не е осигуровка. Защото сумата за здравно и социално осигуряване отива в бюджета, а не по партидата ни осигуряващия се. Защото повечето от тия специалисти са гласували именно за правителството, което сега ги наказва. Хайде, да разтуряте седянката. Защото от утре ще е същото: Тези млади /повечето/ специалисти ще плащат повече, а строители, автосервизи, ремонтни дейности и стотици други прослойки ще работят на черно, но компютърните специалисти ще плащат за да учи и се лекува , невнасящия нищо.
Човек най-вече го усеща, когато използва повече от 3 дни болничен и парите, които взима са значително под заплатата му, защото се осигурява на 3000 вместо 5000 примерно.
Въпросът е че това се усеща като повишаване на данъците и въпреки че няма пряка връзка със средата (места в детски градини, състояние на инфраструктура, опростяване на държавни процеси и документални досади) и качеството на живот - чисто оптически е много лош ход да вдигат "данъци" без да са показали някаква промяна.
Върнах се в младостта, когато трудовите коликтиви ентусиазирано подкрепяха партията, каквито и безумни решения да вземе... И кои ли са тия "предсавители на ИТ сектора"?
Отделно наказват и тези на минимална заплата и самоосигуряващите се, които плащат осигурителни вноски , на основа минимална заплата. И при тях няма да има пари по осигурителните им партиди и няма да имат такива партиди. Понеже Костов и Нейков навремето измислиха тая нагла работа- парите от осигурителни вноски да отиват в бюджета , а не по партидите на осигуряващия се.Ганев, грях ти на душата, мислех те за много по- справедлив и решителен. Твоята партия досега казваше, че няма да подкрепи вдигането. Предадохте избирателите си. Хората с професии. Работещите хора. Защото утре парите от осигуровките на работещите ще отидат при Корнелия и тя с тях ще плаща заплати на неработещите от ВМЗ Сопот. Ще се дотират държавни отрасли на загуба. Ганев, кажи ни кога държавните и общинските служители ще си плащат пълните осигуровки върху доходите, или откога същите няма да имат пълен разпер на пенсии, поради непълно осигуряване.
Реално погледнато е нормално МОД да се вдига с времето, докато съвсем отпадне. Както и максималната пенсия. Лош знак е обаче това да е едно от първите бюджетни решения на правителството. Асен Василев твърдеше, че мисията му е да се бори с мръсните пари. Вместо това реши да оскубе най-чистите.
Не адресира главния въпрос - когато се разболея и доходът ми спадне на 30% от това което трябва да е - това е колосален стимул да не боледувам никога, защото пропуснатите ползи от това са колосални.
По твоята тема - съгласен съм че в един идеален свят всеки трябва да си решава на колко се осигурява - но това обрича текущото поколение пенсионери на гладна смърт, защото и в момента техните пенсии се плащат от работещите, а не от съществуващи фондове.
"След дискусии с IT сектора и "Демократична България" подкрепи вдигането на максималния осигурителен доход"
Засрамете се, бе! Как може такова нещо! Това ще увеличи пенсиите и другите обезщетения на висококвалифицираните кадри от IT сектора, които все още не са избягали от България!
А това не е ли защото държавата е буквално фалирала няколко пъти и за текущите пенсионери не е имало пари?
Питам, защото нямам идея как стоят нещата тук, но ако е било така - какво друго решение могат да вземат? Ако са си по твоя "партида" - не могат да ти ги пипат, сътоветно тогавашните пенсионери не взимат нищо.
Ясно че това ни вкарва в един уроборос, но звучи като да е било достъпното решение към този момент и продължаваме да наследяваме резултатите от него.
"В IT сектора са 25% от хората с доход над 3000 лева"До тук с лъжата, че в ИТ сектора заплатите са големи. Всъщност масата там са със заплати под 2000 лв.
"В IT сектора са 25% от хората с доход над 3000 лева"До тук с лъжата, че в ИТ сектора заплатите са големи. Всъщност масата там са със заплати под 2000 лв.
МОД е единственото дето крепи инвестициите в ИТ. Ако МОД отпадне и държавата ти прибира 33% на цялата сума, тука няма да остане никой дето да се осигурява над 3000 лв.
Питам, защото нямам идея как стоят нещата тук, но ако е било така - какво друго решение могат да вземат? Ако са си по твоя "партида" - не могат да ти ги пипат, сътоветно тогавашните пенсионери не взимат нищо.
Работят на черно, за да сте на далавира вие измекярите и разбира се червените феодали. Иначе ще вие е скъпо, като се калкулират и осигуровките в услугата. Ти ползвал ли си такива услуги? Фактура искал ли си?
смятам че "мрънкането" по темата е леко необосновано, и това решение няма да бутне нито някой ИТ специалист, нито ще изгони големите ИТ фирми.
Да, ще им се вдигнат разходите, но ако мислите че по света те не се вдигат, дълбоко се лъжете. Не се шашкайте излишно.
Това което не ми харесва обаче е, че нарушиха едно принципно обещание, което дадоха преди изборите. Не се прави така... Още едно - две такива, и крехкото доверие ще почне драстично да пада.
"Реално погледнато е хубаво всеки сам да си решава на каква сума да се осигурява за пенсия." ============ Позволи ми да изразя... резерви към тази идея. Имам приятели частници с достатъчно високо образование, имаха фирми и прилични доходи. Докато бяха по-млади, казваха, че предпочитат сами да управляват парите си, пък и знаеш ли колко ще се живее... Сега ръмжат, че един прост даскал ще вземе два пъти по-висока пенсия от тях.
"До тук с лъжата, че в ИТ сектора заплатите са големи. Всъщност масата там са със заплати под 2000 лв." ================= И един мармот.... Гражданино, моята заплата на филолог в образованието е брутно 2500 лева. Но аз не мога да скрия и стотинка. Там ми ги взема държавата, която ми ги дава. В оня сектор работата е друга.
Това е техен проблем, резултат от собствения им избор. Наетите нямат този избор. Държавата взема парите ни още преди да сме ги получили. И не трябва заради някой, направил грешки в миналото, да се отнема избора на всички днес.
" Повечето фирми плащат на младшите си служители ок. 3000 лева стартово."
Вие живеете в страна, която няма нищо общо с България. И го твърдите това така категорично!!" ======== Говорим за определен тип фирми. Не става дума за чистачки.
Голям рев ... голямо нещо. И аз ще съм засегнат от тази промяна, но не рева. Оправям се както мога. Хората с по 1000 лева заплата където живеят около мен и родителите ми с по 500 лева пенсия какво да кажат .... Ганьо обича да мрънка просто. Такъв му е манталитета. Няма да прочете, да вникне защо се прави и с каква цел и колко време трябва на тази политика да сработи, а ще мрънка, ще псува, ще пие и ще иде на протест. Ако ли не ще има наказателен вот на другите избори. А тези преди това какво са оставили и в какво състояние ... не се говори много.
Хайде, да разтуряте седянката.Защото от утре ще е същото:Тези млади /повечето/ специалисти ще плащат повече, а строители, автосервизи, ремонтни дейности и стотици други прослойки ще работят на черно, но компютърните специалисти ще плащат за да учи и се лекува , невнасящия нищо.
Вижда се че ДБ са загрижени повече за 2% от обществото отколкото за 50%, които са със заплати под 1500лв и трбява да дават по над 100лв на месец за тестове!!!
Голям рев ... голямо нещо. И аз ще съм засегнат от тази промяна, но не рева. Оправям се както мога. Хората с по 1000 лева заплата където живеят около мен и родителите ми с по 500 лева пенсия какво да кажат .... Ганьо обича да мрънка просто. Такъв му е манталитета. Няма да прочете, да вникне защо се прави и с каква цел и колко време трябва на тази политика да сработи, а ще мрънка, ще псува, ще пие и ще иде на протест. Ако ли не ще има наказателен вот на другите избори. А тези преди това какво са оставили и в какво състояние ... не се говори много.
Не сте разбрали - не е мрънкане, а искане за справедливост.
Пак ще кажа, че фризьорката ми се прави на приятно разсеяна, когато стане дума за касова бележка. Кварталният физиотерапевт прибира таксата за тренировката в джоба и дори не му мигва окото. Приятелят, който е сервитьор, се хвали с колко е прекарал системата като се осигурява на 4 часа, а работи 12 + бакшиши (всички в заведението са на такива договори). Държавните служители не плащат осигуровки.
Мен лично ме гневи липсата на справедливост, а не тези 80 лв., които ще вземат. Защото лакомията няма край. Като видят, че от едно място може да се взема, без да има протести по улицата и синдикати да крякат от сутрешните блокове, тази политика ще продължи и за напред така.
"Приятелят, който е сервитьор, се хвали с колко е прекарал системата като се осигурява на 4 часа, а работи 12 + бакшиши (всички в заведението са на такива договори)" =========== Спокойно, те са прекараните. Андрешковците не прокопсват, макар че Пелинко не го е написал. Ти праскай на 12 часа, пък ми се хвали колко си добре.
Вижда се че ДБ са загрижени повече за 2% от обществото отколкото за 50%, които са със заплати под 1500лв и трбява да дават по над 100лв на месец за тестове!!!
ДБ не са твоите, затова не ги разбираш какво говорят. Ти се ориентирай към ИТН (славчовци) или към ГЕРБ (крадци). Едните са обхванали чалга-пролетариата, другите - работническия пролетариат. Трудното при избора е ако ти си сечение на двата - кои да избереш тогава.
Асен Василев е прав. От 3000 на 3400 лева не е малко ( близо 9 %), но това са и по високи пенсии в бъдеще. Не трябва всички да расъждаваме кото неграмотни работници за които парите са пари, когато се получават кеш, а другите им се струва илюзия и затова докато са млади не се интересуват от осигуровки.
сп.н и у.ина за тия кен.фи дето гледат по най-малкото съпротивление да действат. има купища примери по горе където се крият доходи, фризьори, келнери и други групи - нищо против ама заради вас са аз съм назад ...
и не ми е за 20, 50 или колкото там ще са левовете а че те: - ще отидат неясно къде - други пак ще търкат ръце и ще викат: как ги нае.аха тези честните
а на следващите избори - при мая манола.... срамота
5% ново орязване на дохода за осигуровки се равняват на, грубо, 12 работни дни на година. И това е само новият дял от осигуровкит, не общия. За 12 дни на година, 'бем ти болничните на 2/3 от дохода, ако трябва и в неплатена ще е човек и пак е по насметка. Това е пладнешки обир. Хората не получават нищо срещу това дране. Поне да им дадат по една платинена здравна карта, и като влязат в болница да получават бърза и внимателна услуга. В крайна сметка те хранят всички там, и болните и лекарите. А трябва да бързат обратно на работа, за да коват още данъци и осигуровки.
Асен Василев е прав. От 3000 на 3400 лева не е малко ( близо 9 %), но това са и по високи пенсии в бъдеще. Не трябва всички да расъждаваме кото неграмотни работници за които парите са пари, когато се получават кеш, а другите им се струва илюзия и затова докато са млади не се интересуват от осигуровки.
Това е политиката на новото правитеслтво, огласена като край на проверките на фризьорски салони , а на големите компании. нищо,. че са сефте не събраха акциза от горивата , ама малко дигнаха пот зеленчици
Да, обаче няма никаква предсказуемост как ще се променят в бъдеще правилата за пенсиониране. Няма никаква гаранция, че горният праг ще отпадне или ако отпадне няма да бъде въведен пак под предлог, че не достигат парите. И понеже масата са с ниски пенсии, а тези с високи малцинство политиците ще предпочетат да угодят на мнозинството под предлог, че "трябвало да има справедливост".
Голям рев ... голямо нещо. И аз ще съм засегнат от тази промяна, но не рева. Оправям се както мога. Хората с по 1000 лева заплата където живеят около мен и родителите ми с по 500 лева пенсия какво да кажат .... Ганьо обича да мрънка просто. Такъв му е манталитета. Няма да прочете, да вникне защо се прави и с каква цел и колко време трябва на тази политика да сработи, а ще мрънка, ще псува, ще пие и ще иде на протест. Ако ли не ще има наказателен вот на другите избори. А тези преди това какво са оставили и в какво състояние ... не се говори много.
Искам да вникна, защо се прави? Не е за да се вдигне максималната пенсия. Сега е зловещо орязана. На 3к лева при макс осигуряване последните 20 години пенсията е над 2000 лева, но държавата краде от работилите и дава на всякакви други. Сега ще стане още по-зле. Не е за болничните, от 1600 лева на месец, ще ги качат на 1800-1900.
Точно пък за ДСБ кой ти каза, че е дясна? Навремето когато Командира им беше на власт плащах по 40% ДОД, защото получавах над 1250 марки месечно, което се считаше за някакъв максимален праг, а не мен едва ми стигаха да си платя наема и издържам фамилията с малки деца. И, ДА, точно Командира им дереше по 40% от тия откачените дето плащахме, докато бе заобиколен от тути-кванти висаджийски "бизнесмени" всички до един на минимал. Десни, биле! Аре, стига бе!
Пари за пенсии няма, защото Двамата Ивановци, Костов и Нейков вкараха 1–3 от пенсионните осигуровки в частните ЧПФ!!! Ако тези пари влизаха в НОИ щеше ли да има дефицит? А да си чул някоя УПФ да изплаща "втора пенсия"? Няма!!!!! Някой ППФ да плаща пенсия на категориен работник.... няма! До момента в ЧПФ са откраднати около 25 млрд лв!!!
До коментар [#18] от "Boris Gaganelov":Пари за пенсии няма, защото Двамата Ивановци, Костов и Нейков вкараха 1–3 от пенсионните осигуровки в частните ЧПФ!!! Ако тези пари влизаха в НОИ щеше ли да има дефицит? А да си чул някоя УПФ да изплаща "втора пенсия"? Няма!!!!! Някой ППФ да плаща пенсия на категориен работник.... няма! До момента в ЧПФ са откраднати около 25 млрд лв!!!
Това се знаеше още от самото начало.... Да не би някой да си е помислил, че ДеБъ ще кажат нещо и ще го устояват??? Просто решиха да се направят на интересни, че "уж" някой ги чува в тая коалицията...... Всички знаем, че никой не ги базари за две стотинки,и че те са деветата дупк@ на к@в@л@, не само в коалицията, ами и в целия парламент! Днеска пак го гледах Христо Иванов в парламента,ходеше от човек на човек,и пак им правеше мили очички.... Крайно време е да разберат, че в тази коалиция,Нинова е тази която коли и беси.....
Голяма драма като ще трябва да платиш още 100лв осигуровки... а ДБ вече ще са съгласяват на всичко. Наясно са, че това им е последната ръка във властта, и ще гледат да захлебят добре този мандат.
Да вдигнат данъците върху недвижимото имущество, но както се разбра всички са се нагушили с имоти и няма да стане. Да скубем хората с кредити за жилище, опитващи се да гледат децаа.
Голяма драма като ще трябва да платиш още 100лв осигуровки... а ДБ вече ще са съгласяват на всичко. Наясно са, че това им е последната ръка във властта, и ще гледат да захлебят добре този мандат.
Нека и на 4000 лв да повишат максималния осигурителен доход, но да има и необлагаем минимум в размер на минималната работна заплата. Така тези с високи доходи пак ще плащат повече, но и доходите на работещите минимална заплата ще се повишат с 10%. За по-високи пенсии, държавна администрация и субсидии се намериха милиарди, а за необлагаем минимум какъвто има във всички цивилизовани страни не се намери 1 млрд. лв. Това ли е промяната? взима се повече пари от тези които работим в частния сектор - 2 млн души и се дава на останалите които не работят - почти 5 млн. Една страна може да забогатее когато стимулира хората които работят, а не тези които не работят. Това явно не са го учили в Харвард.
Ами драмата е най-вече за работодателя. За 2022 г. процентът за ДОО върху 3400 лева, който е за работодателя е близо 11 на сто (371 лв.), а за работника - 8,38 (274) месечно. Само увеличението ще ухапе работника с 402 лв. годишно, а работодателя с 528 лв. за всеки нает работник.
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
Ами драмата е най-вече за работодателя. За 2022 г. процентът за ДОО върху 3400 лева, който е за работодателя е близо 11 на сто (371 лв.), а за работника - 8,38 (274) месечно. Само увеличението ще ухапе работника с 402 лв. годишно, а работодателя с 528 лв. за всеки нает работник.
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
След дискусии с IT сектора "Демократична България" реши за пореден път да си плюне на суратя...
Апропо, милото Дневниче за пореден път срамежливо мълчи по темата ня деня:
"БЮРОТО ЗА КОНТРОЛ НА СРС-ТАТА: НЕ Е ИМАЛО НЕЗАКОННИ ПОДСЛУШВАНИЯ ПРЕЗ 2020 г.
През 2020 г. не е имало незаконни подслушвания, показва докладът на Бюрото за контрол на СРС-тата, който беше приет от парламентарната комисия за контрол на службите, предаде БНТ.
В доклада е описано, че исканията и разрешенията за прилагане на специални разузнавателни средства са намалели в сравнение с предишни години. Намалели са и отказите, но е отбелязано, че контролът е станал по-ефективен, а заявителите по-прецизни.
В отговор до адвокат Николай Хаджигенов през юни 2021 г. от Бюрото за контрол на СРС заявиха, че не е установено неправомерно прилагане на специални разузнавателни средства.
Над 5000 са случаите, когато съдът е разрешил използването на СРС. Част от отчета на службите премина при закрити врата, тъй като част от информацията в доклада е класифицирана.
Най-много заявления за СРС-та са подадени от Специализираната прокуратура за разследване на организирани престъпни групи и най-много са разрешения за прилагане от Специализираният наказателен съд.
"Приключва митът за незаконните подслушвания през 2020-а на всички протестиращи граждани, политици и журналисти", каза Десислава Атанасова, председател на ПГ на ГЕРБ."
"Да вдигнат данъците върху недвижимото имущество, но както се разбра всички са се нагушили с имоти и няма да стане. Да скубем хората с кредити за жилище, опитващи се да гледат децаа.'
Именно!!! И много ми е интересно, защо умнокрасивите не скачат и не питат,с какви пари са купени например 22-та имота на Рашков??? От къде Ицето си е купил имот в Белгия през 2020, при условие, че по него време той работеше "протестант"???
Е, разбира се, работодателите могат да резнат заплатите с по 53 лева на месец, което ще значи, че на година любимците на ДБ ще губят заради увеличението на тавана по едно 320 лева. Бълха ги ухапала! На чужд гръб и сто тояги са малко, нали товарищи лиляви! Да ви имам представителите в НС, драги IT специалисти, хаха... Ама вие си ги избрахте, сега им сърбайте попарата.
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
Нека и на 4000 лв да повишат максималния осигурителен доход, но да има и необлагаем минимум в размер на минималната работна заплата. Така тези с високи доходи пак ще плащат повече, но и доходите на работещите минимална заплата ще се повишат с 10%.
Не знам дали наистина насериозно го казваш това, но ако е сериозно - изобщо не си направил сметката. Ако минималната заплата стане необлагаема, това значи първите 700 лв. на ВСИЧКИ в България да са без данък. Вдигането на МОД от 3400 на 4000 лв. като парично изражение на 1 човек е долу-горе същото, колкото е "спечелил" от необлагаемите 700 лв. Само че това ще засегне няколко десетки хиляди души, поради което сумарният ефект за бюджета ще е негативен.
Ако искаме да има по-ниски данъци в ниските доходи, и същевременно да се получи същия общ приход в бюджета, трябва данъка за високите доходи да се вдигне непропорционално повече, защото там бройката хора с този доход е много малка. И така съвсем неусетно се озоваваме с прогресивна данъчна система, където за високите доходи ставката е 30-40%.
Това нещо ако стане, вече наистина ИТ хората ще се изнесат от България защото няма за какво да стоят. Не само те, ами и фирмите ще се изнесат, защото няма да са конкурентни на европейския пазар. В момента един добър ИТ в България получава НЕТНО повече пари от негов колега в Германия. Разликата е единствено в данъците и осигуровките.
Поправка - 320 лв. месечно (ДОО върху 3400 лв. - 272 плюс евентуално удръжка от работодателя 53).
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
Какво ще ми увеличи това пенсията? Асен Василев си казва, че максималната пенсия трябва да е максимум 40% от максималния осигурителен доход. Т.е. за мен ще е 1200лв при такъв 3000. В същото време тези плащали на МРЗ ще взимат по 300лв плюс добавки докъм 400 и след това и помощи, т.е. почти 100% нетна МРЗ. Е, какъв е стимулът да си на светло, ако така те наказват, че не мамиш държавата?
Максималният осигурителен доход трябва да се вдига само след решаване на проблема с това, че почти половината работещи плащат минимални осигуровки и крият данъци, включително повечето собственици на малък и среден бизнес.
Крадците ги поощряваме, а спазващите закона ги наказваме.
Прави се защото така е справедливо, а не че тези допълнителни пари дето ще приберат ще свършат нещо - думи на немигащия икономически експерт осъществяваш промяната.
Реално е хубаво и всеки да решава на кого точно да си дава парите за "осигуряване". Защото аз не искам да ги давам на политици. Само за последните 40 години са фалирали тази държава. Ако ще си държа парите някъде, няма да е в държавен фонд.
Браво на Кокорчо. Умнокрасивите подопашни жълтопаветници си въобразяват че няма да плащат своя дан. Ако бях на кокорчо и 5000 щях да го направя както е навсякъде по света.
1/3 от осигуровките влизат в ЧПФ!!!! Днес, сега..... ППФ прибират 7% за втора и 12% за първа категория труд, но не са изплатили нито една пенсия, а трябваше да плащат от 2012 г. До момента в ЧПФ са потънали около 25 млрд лв.
Вместо да се борят със сивия сектор в строителство и други услуги, където е куче влачи диря няма, тея дигат праговете на най-светлите сектори.И догодина пак ще го вдигнат.
Именно. Ще се съберат едни пари, защото ИТ сектора е 99% на светло. А в строитеслтвото където се правят маса врътки, особено с ДДС и особено ако договора не е като подизпълнение на обществена поръчка - там нищо
'progressives' is the politically correct word for communists
Що ми се струва че ще има бум на консултанските договори, а консултантите ще бъдат регистрирани в офшорни зони. Нямам проблем да плащам оринципно, но като знам че парите отиват за по-тъмнозелените и държавата ги краде чрез корупционни схеми не ми харесва да им давам и 1 лев.
Пред е примера на баща ми - получаваше на прага на максималния осигурителен доход , респективно при 42 години стаж трябваше да вземе максимална пенсия. И почина 16 дни преди срока. Тези легенди и митове за хубавите пенсии в държава, в която една трета от населението в трудоспособна възраст или не се осигурява или го права на минимум ги разправяйте на някой наивник
М даа. Напълно съгласен. Открай време взимат от тези от които могат. Не си правят труда да взимат от всички, както е справедливо, И не само строителния бранш, вземи туризма /там му направиха ДДС-то 9% и им наляха сума ти пари/, търговивията, някой производства, и др. Само ако се замислим, тези които се осигуряват на максимума са си най-честните и чисти откъм доходи данъкоплатци и какво тях ги наказваме за сметка на тези които са нередовни. Ей това си е комунизъм в най-чиста форма, ама като комунистите ни управляват какво да стане,
Роси, проблемът е че не могат (или не искат). По - лесно е да стрижат коректните, които така или иначе си плащат. Както се казва тарикат на тариката око не вади. Ние баламите винаги си плащаме.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
grayeagle
Рейтинг: 733 НеутралноЗа първи път мисля, че и тези не стават.
След като ръководството на ДСБ плюе няколко дни срещу младежите си, сега управляващите обиждат специалистите си.
И то свестните, и то мобилните, тези които плащат данъци. Защото у нас осигуровката е данък, а не е осигуровка. Защото сумата за здравно и социално осигуряване отива в бюджета, а не по партидата ни осигуряващия се.
Защото повечето от тия специалисти са гласували именно за правителството, което сега ги наказва.
Хайде, да разтуряте седянката.
Защото от утре ще е същото:
Тези млади /повечето/ специалисти ще плащат повече, а строители, автосервизи, ремонтни дейности и стотици други прослойки ще работят на черно, но компютърните специалисти ще плащат за да учи и се лекува , невнасящия нищо.
Boris Gaganelov
Рейтинг: 402 НеутралноРеално погледнато е хубаво да се вдига.
Човек най-вече го усеща, когато използва повече от 3 дни болничен и парите, които взима са значително под заплатата му, защото се осигурява на 3000 вместо 5000 примерно.
Въпросът е че това се усеща като повишаване на данъците и въпреки че няма пряка връзка със средата (места в детски градини, състояние на инфраструктура, опростяване на държавни процеси и документални досади) и качеството на живот - чисто оптически е много лош ход да вдигат "данъци" без да са показали някаква промяна.
Изгубеният
Рейтинг: 610 ВеселоЩе гласуват я, на следващите избори Смеагъл я е взел 1.8% , я не.
Изгубеният
Рейтинг: 610 ВеселоБахти, как се разсипаха за една година.
realguru
Рейтинг: 2355 НеутралноВместо да се борят със сивия сектор в строителство и други услуги, където е куче влачи диря няма, тея дигат праговете на най-светлите сектори.
И догодина пак ще го вдигнат.
Wornoxmaniak
Рейтинг: 8 НеутралноБСП милиардерите, пукнатини и пробойни в коалицията няма. Продължаваме промяната.
realguru
Рейтинг: 2355 НеутралноДо коментар [#3] от "Boris Gaganelov":
Реално погледнато е хубаво всеки сам да си решава на каква сума да се осигурява за пенсия.
Imaginary Friend
Рейтинг: 774 НеутралноЯко. Очертава се не само високата инфлация да ми яде от доходите, ами и осигуровките.
Не цъкам плюсове и минуси.tie_interceptor
Рейтинг: 246 РазстроеноВърнах се в младостта, когато трудовите коликтиви ентусиазирано подкрепяха партията, каквито и безумни решения да вземе...
И кои ли са тия "предсавители на ИТ сектора"?
grayeagle
Рейтинг: 733 НеутралноОтделно наказват и тези на минимална заплата и самоосигуряващите се, които плащат осигурителни вноски , на основа минимална заплата. И при тях няма да има пари по осигурителните им партиди и няма да имат такива партиди. Понеже Костов и Нейков навремето измислиха тая нагла работа- парите от осигурителни вноски да отиват в бюджета , а не по партидите на осигуряващия се.Ганев, грях ти на душата, мислех те за много по- справедлив и решителен. Твоята партия досега казваше, че няма да подкрепи вдигането. Предадохте избирателите си. Хората с професии. Работещите хора.
Защото утре парите от осигуровките на работещите ще отидат при Корнелия и тя с тях ще плаща заплати на неработещите от ВМЗ Сопот. Ще се дотират държавни отрасли на загуба.
Ганев, кажи ни кога държавните и общинските служители ще си плащат пълните осигуровки върху доходите, или откога същите няма да имат пълен разпер на пенсии, поради непълно осигуряване.
pafaka22
Рейтинг: 608 НеутралноРеално погледнато е нормално МОД да се вдига с времето, докато съвсем отпадне. Както и максималната пенсия.
Лош знак е обаче това да е едно от първите бюджетни решения на правителството.
Асен Василев твърдеше, че мисията му е да се бори с мръсните пари. Вместо това реши да оскубе най-чистите.
Wornoxmaniak
Рейтинг: 8 НеутралноВзимат им по 1000 лева и горница. Но у нас е евтино и средата е доба. Къде ще отидат? Не са дойна крава на бюджета.
Продължаваме промяната.
Boris Gaganelov
Рейтинг: 402 НеутралноНе адресира главния въпрос - когато се разболея и доходът ми спадне на 30% от това което трябва да е - това е колосален стимул да не боледувам никога, защото пропуснатите ползи от това са колосални.
По твоята тема - съгласен съм че в един идеален свят всеки трябва да си решава на колко се осигурява - но това обрича текущото поколение пенсионери на гладна смърт, защото и в момента техните пенсии се плащат от работещите, а не от съществуващи фондове.
Wornoxmaniak
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#11] от "grayeagle":
Бедните също трябва да бъдат подкрепени и компенсирани по някакъв начин. Дано Асен успее да да свие догодина показателя "Джини" в бюджета.
пРезидента!
Рейтинг: 3856 Неутрално"В IT сектора са 25% от хората с доход над 3000 лева"
До тук с лъжата, че в ИТ сектора заплатите са големи.
Всъщност масата там са със заплати под 2000 лв.
Боян Баянов
Рейтинг: 2612 Неутрално"След дискусии с IT сектора и "Демократична България" подкрепи вдигането на максималния осигурителен доход"
Засрамете се, бе! Как може такова нещо!
Това ще увеличи пенсиите и другите обезщетения на висококвалифицираните кадри от IT сектора, които все още не са избягали от България!
Boris Gaganelov
Рейтинг: 402 НеутралноА това не е ли защото държавата е буквално фалирала няколко пъти и за текущите пенсионери не е имало пари?
Питам, защото нямам идея как стоят нещата тук, но ако е било така - какво друго решение могат да вземат? Ако са си по твоя "партида" - не могат да ти ги пипат, сътоветно тогавашните пенсионери не взимат нищо.
Ясно че това ни вкарва в един уроборос, но звучи като да е било достъпното решение към този момент и продължаваме да наследяваме резултатите от него.
mr.selfdestruct
Рейтинг: 8 НеутралноСакън, всички програмисти ще бягаме в германия, там данъците са ниски.
Boris Gaganelov
Рейтинг: 402 НеутралноТова не знам от къде го извади. Повечето фирми плащат на младшите си служители ок. 3000 лева стартово.
Едно време сме започвали на по 500-600 лева, но вече нещата се промениха драстично.
jazzdevil
Рейтинг: 1850 ВеселоАууу - колко дясно! Да България и Зелените са ясни ама някой от "автентичната дясна партия ДСБ" излезе ли да коментира?
ivo
Рейтинг: 934 НеутралноЕто ви промяната - повишаване на данъците! Честито!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!Изгубеният
Рейтинг: 610 Неутралнотака си и чел : от 1/3 до половината
daam
Рейтинг: 1252 Неутрално[quote#20:"Boris Gaganelov"][/quote]
" Повечето фирми плащат на младшите си служители ок. 3000 лева стартово."
Вие живеете в страна, която няма нищо общо с България. И го твърдите това така категорично!!
realguru
Рейтинг: 2355 НеутралноМОД е единственото дето крепи инвестициите в ИТ. Ако МОД отпадне и държавата ти прибира 33% на цялата сума, тука няма да остане никой дето да се осигурява над 3000 лв.
Всички ще отворят офшорки или ще забегнат.
realguru
Рейтинг: 2355 НеутралноТо навсякъде по белия Свят където парите "стоят" по твоя партида не значи че държавата не ги ползва да плаща пенсии на предишните пенсионери.
Ала-бала с Президента
Рейтинг: 2245 ВеселоВместо 8 млрд. събрани от схемите на Боко - 8 млрд. заем
Чехов е Толстой, а Братя Карамазови са Три Сестри!Вместо проверки на осигуряващите се на минимален доход - двигане на осигуровките (данъците) на тези, които винаги си плащат всичко.
С леви мерки, десни цели :-) ХАХА
Браво Асане!!! И ти имаш само 59000 лв на влог, но никой не ти вярва понеже си "почтен" ;-)
Nikolay Jeliazkov
Рейтинг: 10 НеутралноДо коментар [#2] от "grayeagle":
Работят на черно, за да сте на далавира вие измекярите и разбира се червените феодали. Иначе ще вие е скъпо, като се калкулират и осигуровките в услугата. Ти ползвал ли си такива услуги? Фактура искал ли си?
Emiliya Emiliya
Рейтинг: 43 НеутралноДо коментар [#9] от "Imaginary Friend":
Хайде тогава на протест на 20.02.22
Vasil Angelov
Рейтинг: 56 Неутралносмятам че "мрънкането" по темата е леко необосновано, и това решение няма да бутне нито някой ИТ специалист, нито ще изгони големите ИТ фирми.
Да, ще им се вдигнат разходите, но ако мислите че по света те не се вдигат, дълбоко се лъжете. Не се шашкайте излишно.
Това което не ми харесва обаче е, че нарушиха едно принципно обещание, което дадоха преди изборите. Не се прави така... Още едно - две такива, и крехкото доверие ще почне драстично да пада.
Николов
Рейтинг: 882 НеутралноГодина?
Само за няколко месеца успяха
Black Hawk
Рейтинг: 953 ВеселоКоалиция "кейнсианци". Днес нови заеми и по-високи данъци, утре прогресивен данък. Да ви таковам в десните.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3726 НеутралноДо коментар [#8] от "realguru":
Еретик"Реално погледнато е хубаво всеки сам да си решава на каква сума да се осигурява за пенсия."
============
Позволи ми да изразя... резерви към тази идея. Имам приятели частници с достатъчно високо образование, имаха фирми и прилични доходи. Докато бяха по-млади, казваха, че предпочитат сами да управляват парите си, пък и знаеш ли колко ще се живее... Сега ръмжат, че един прост даскал ще вземе два пъти по-висока пенсия от тях.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3726 НеутралноДо коментар [#16] от "Гражданин":
Еретик"До тук с лъжата, че в ИТ сектора заплатите са големи.
Всъщност масата там са със заплати под 2000 лв."
=================
И един мармот....
Гражданино, моята заплата на филолог в образованието е брутно 2500 лева. Но аз не мога да скрия и стотинка. Там ми ги взема държавата, която ми ги дава. В оня сектор работата е друга.
Black Hawk
Рейтинг: 953 НеутралноДо коментар [#33] от "Костадин Иванов":
Това е техен проблем, резултат от собствения им избор. Наетите нямат този избор. Държавата взема парите ни още преди да сме ги получили. И не трябва заради някой, направил грешки в миналото, да се отнема избора на всички днес.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3726 НеутралноДо коментар [#24] от "daam":
Еретик" Повечето фирми плащат на младшите си служители ок. 3000 лева стартово."
Вие живеете в страна, която няма нищо общо с България. И го твърдите това така категорично!!"
========
Говорим за определен тип фирми.
Не става дума за чистачки.
Потребител
Рейтинг: 8 НеутралноГолям рев ... голямо нещо. И аз ще съм засегнат от тази промяна, но не рева. Оправям се както мога. Хората с по 1000 лева заплата където живеят около мен и родителите ми с по 500 лева пенсия какво да кажат .... Ганьо обича да мрънка просто. Такъв му е манталитета. Няма да прочете, да вникне защо се прави и с каква цел и колко време трябва на тази политика да сработи, а ще мрънка, ще псува, ще пие и ще иде на протест. Ако ли не ще има наказателен вот на другите избори. А тези преди това какво са оставили и в какво състояние ... не се говори много.
Rational
Рейтинг: 476 НеутралноТочно в това е проблемът - че вземат от тези, от които е най-лесно да се вземе.
Три пъти пътувах по 600 км., за да гласувам миналата година. На следващите избори ще ме откажат да гласувам.
otrqdnik
Рейтинг: 289 НеутралноВижда се че ДБ са загрижени повече за 2% от обществото отколкото за 50%, които са със заплати под 1500лв и трбява да дават по над 100лв на месец за тестове!!!
Курза Радев
Рейтинг: 571 ЛюбопитноНе разбрах само какъв ще е келепира за хазната- 20 мил. на година ще има ли?
ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г. - http://lex.bg/laws/ldoc/2134920192Rational
Рейтинг: 476 НеутралноНе сте разбрали - не е мрънкане, а искане за справедливост.
Пак ще кажа, че фризьорката ми се прави на приятно разсеяна, когато стане дума за касова бележка. Кварталният физиотерапевт прибира таксата за тренировката в джоба и дори не му мигва окото. Приятелят, който е сервитьор, се хвали с колко е прекарал системата като се осигурява на 4 часа, а работи 12 + бакшиши (всички в заведението са на такива договори). Държавните служители не плащат осигуровки.
Мен лично ме гневи липсата на справедливост, а не тези 80 лв., които ще вземат. Защото лакомията няма край. Като видят, че от едно място може да се взема, без да има протести по улицата и синдикати да крякат от сутрешните блокове, тази политика ще продължи и за напред така.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3726 НеутралноДо коментар [#41] от "Rational":
Еретик"Приятелят, който е сервитьор, се хвали с колко е прекарал системата като се осигурява на 4 часа, а работи 12 + бакшиши (всички в заведението са на такива договори)"
===========
Спокойно, те са прекараните. Андрешковците не прокопсват, макар че Пелинко не го е написал.
Ти праскай на 12 часа, пък ми се хвали колко си добре.
Smoke
Рейтинг: 687 НеутралноДБ не са твоите, затова не ги разбираш какво говорят. Ти се ориентирай към ИТН (славчовци) или към ГЕРБ (крадци). Едните са обхванали чалга-пролетариата, другите - работническия пролетариат. Трудното при избора е ако ти си сечение на двата - кои да избереш тогава.
dorn
Рейтинг: 1412 НеутралноАсен Василев е прав. От 3000 на 3400 лева не е малко ( близо 9 %), но това са и по високи пенсии в бъдеще. Не трябва всички да расъждаваме кото неграмотни работници за които парите са пари, когато се получават кеш, а другите им се струва илюзия и затова докато са млади не се интересуват от осигуровки.
jex20523962
Рейтинг: 235 Гневносп.н и у.ина за тия кен.фи дето гледат по най-малкото съпротивление да действат. има купища примери по горе където се крият доходи, фризьори, келнери и други групи - нищо против ама заради вас са аз съм назад ...
и не ми е за 20, 50 или колкото там ще са левовете а че те:
- ще отидат неясно къде
- други пак ще търкат ръце и ще викат: как ги нае.аха тези честните
а на следващите избори - при мая манола....
срамота
Тангра
Рейтинг: 1753 Неутрално[quote#14:"Boris Gaganelov"][/quote]
5% ново орязване на дохода за осигуровки се равняват на, грубо, 12 работни дни на година.
И това е само новият дял от осигуровкит, не общия.
За 12 дни на година, 'бем ти болничните на 2/3 от дохода, ако трябва и в неплатена ще е човек и пак е по насметка.
Това е пладнешки обир. Хората не получават нищо срещу това дране.
Поне да им дадат по една платинена здравна карта, и като влязат в болница да получават бърза и внимателна услуга. В крайна сметка те хранят всички там, и болните и лекарите. А трябва да бързат обратно на работа, за да коват още данъци и осигуровки.
Тангра
Рейтинг: 1753 Любопитно[quote#38:"Rational"][/quote]
Ако си гласувал за новите, (или ДБ), хич не се оплаквай!
Изгубеният
Рейтинг: 610 ВеселоБилетът е прав дори и когато е седнал. Па ако се напръчи до Гошо Тъпото е манна небесна
Роси
Рейтинг: 7430 НеутралноСега да извадят на светло и сивия сектор. Стига са тормозили само тези, дето са на светло.
Изгубеният
Рейтинг: 610 Весело[quote#41:"Rational"][/quote]
Това е политиката на новото правитеслтво, огласена като край на проверките на фризьорски салони , а на големите компании. нищо,. че са сефте не събраха акциза от горивата , ама малко дигнаха пот зеленчици
pamela
Рейтинг: 2703 НеутралноДо коментар [#44] от "dorn":
Да, обаче няма никаква предсказуемост как ще се променят в бъдеще правилата за пенсиониране. Няма никаква гаранция, че горният праг ще отпадне или ако отпадне няма да бъде въведен пак под предлог, че не достигат парите. И понеже масата са с ниски пенсии, а тези с високи малцинство политиците ще предпочетат да угодят на мнозинството под предлог, че "трябвало да има справедливост".
absfresh
Рейтинг: 474 НеутралноИскам да вникна, защо се прави?
Не е за да се вдигне максималната пенсия. Сега е зловещо орязана. На 3к лева при макс осигуряване последните 20 години пенсията е над 2000 лева, но държавата краде от работилите и дава на всякакви други. Сега ще стане още по-зле.
Не е за болничните, от 1600 лева на месец, ще ги качат на 1800-1900.
Нека вникнем, защо се прави???
Reggie
Рейтинг: 546 НеутралноСлужител -50 лв, работодател ще дава +71
Сметнети си по 160х или колкото са там хора с такава заплата на месец, тази цифра излезе
k_
Рейтинг: 2457 НеутралноДо коментар [#21] от "jazzdevil":
Точно пък за ДСБ кой ти каза, че е дясна?
Навремето когато Командира им беше на власт плащах по 40% ДОД, защото получавах над 1250 марки месечно, което се считаше за някакъв максимален праг, а не мен едва ми стигаха да си платя наема и издържам фамилията с малки деца.
И, ДА, точно Командира им дереше по 40% от тия откачените дето плащахме, докато бе заобиколен от тути-кванти висаджийски "бизнесмени" всички до един на минимал.
Десни, биле!
Аре, стига бе!
дерибеев
Рейтинг: 2841 ВеселоДнес в комисията икономистът от "Демократична България" Георги Ганев обясни, че са проведени интензивни сектори с представители на IT сектора,.."
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васДали е лапсус, или предадена едно към едно мисъл и "експертиза"
chichka
Рейтинг: 2200 НеутралноДо коментар [#18] от "Boris Gaganelov":
Русия е проказата на планетата Земя.Пари за пенсии няма, защото Двамата Ивановци, Костов и Нейков вкараха 1–3 от пенсионните осигуровки в частните ЧПФ!!! Ако тези пари влизаха в НОИ щеше ли да има дефицит? А да си чул някоя УПФ да изплаща "втора пенсия"? Няма!!!!! Някой ППФ да плаща пенсия на категориен работник.... няма! До момента в ЧПФ са откраднати около 25 млрд лв!!!
Изгубеният
Рейтинг: 610 НеутралноСлед майката на Коши и Ники Василев, майката на Билетчето ще е най-споменаваната в общността на програмистите
Изгубеният
Рейтинг: 610 НеутралноЧиче, фанал си стария модел, недей да ръсиш простотии за новия
дерибеев
Рейтинг: 2841 ВеселоДо коментар [#44] от "dorn":Асен Василев е прав. От 3000 на 3400 лева не е малко ( близо 9 %),
всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас10% от 3000 са? А 400 лв от 3000 лв са?
galina georgieva
Рейтинг: 1378 НеутралноТова се знаеше още от самото начало....
Да не би някой да си е помислил, че ДеБъ ще кажат нещо и ще го устояват??? Просто решиха да се направят на интересни, че "уж" някой ги чува в тая коалицията......
Всички знаем, че никой не ги базари за две стотинки,и че те са деветата дупк@ на к@в@л@, не само в коалицията, ами и в целия парламент! Днеска пак го гледах Христо Иванов в парламента,ходеше от човек на човек,и пак им правеше мили очички.... Крайно време е да разберат, че в тази коалиция,Нинова е тази която коли и беси.....
ДTБ
Рейтинг: 627 НеутралноГоляма драма като ще трябва да платиш още 100лв осигуровки... а ДБ вече ще са съгласяват на всичко. Наясно са, че това им е последната ръка във властта, и ще гледат да захлебят добре този мандат.
Stoyan Kostov
Рейтинг: 380 НеутралноДа вдигнат данъците върху недвижимото имущество, но както се разбра всички са се нагушили с имоти и няма да стане. Да скубем хората с кредити за жилище, опитващи се да гледат децаа.
Изгубеният
Рейтинг: 610 НеутралноДай ми ги тия 100 лева и няма да има драма.
Forest
Рейтинг: 926 НеутралноНека и на 4000 лв да повишат максималния осигурителен доход, но да има и необлагаем минимум в размер на минималната работна заплата. Така тези с високи доходи пак ще плащат повече, но и доходите на работещите минимална заплата ще се повишат с 10%. За по-високи пенсии, държавна администрация и субсидии се намериха милиарди, а за необлагаем минимум какъвто има във всички цивилизовани страни не се намери 1 млрд. лв. Това ли е промяната? взима се повече пари от тези които работим в частния сектор - 2 млн души и се дава на останалите които не работят - почти 5 млн. Една страна може да забогатее когато стимулира хората които работят, а не тези които не работят. Това явно не са го учили в Харвард.
Истината ни прави свободни.Непукистка
Рейтинг: 1309 НеутралноАми драмата е най-вече за работодателя.
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham LincolnЗа 2022 г. процентът за ДОО върху 3400 лева, който е за работодателя е близо 11 на сто (371 лв.), а за работника - 8,38 (274) месечно.
Само увеличението ще ухапе работника с 402 лв. годишно, а работодателя с 528 лв. за всеки нает работник.
Изгубеният
Рейтинг: 610 НеутралноА помните ли Татовите решения? Щот на Билетчето са същите - яки надбавки на ромските майки, българките не разчитат на тях.
Радикален Панчевист
Рейтинг: 13 НеутралноДБ са ебаси плужеците даже в случаи в които могат само да спечелят ако тропнат по масата те пак нямат топки
Непукистка
Рейтинг: 1309 НеутралноДо коментар [#66] от "Изгубеният":
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham LincolnНещо не мога да разбера въпроса.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
mandalorian
Рейтинг: 8 НеутралноСлед дискусии с IT сектора "Демократична България" реши за пореден път да си плюне на суратя...
Апропо, милото Дневниче за пореден път срамежливо мълчи по темата ня деня:
"БЮРОТО ЗА КОНТРОЛ НА СРС-ТАТА: НЕ Е ИМАЛО НЕЗАКОННИ ПОДСЛУШВАНИЯ ПРЕЗ 2020 г.
През 2020 г. не е имало незаконни подслушвания, показва докладът на Бюрото за контрол на СРС-тата, който беше приет от парламентарната комисия за контрол на службите, предаде БНТ.
В доклада е описано, че исканията и разрешенията за прилагане на специални разузнавателни средства са намалели в сравнение с предишни години. Намалели са и отказите, но е отбелязано, че контролът е станал по-ефективен, а заявителите по-прецизни.
В отговор до адвокат Николай Хаджигенов през юни 2021 г. от Бюрото за контрол на СРС заявиха, че не е установено неправомерно прилагане на специални разузнавателни средства.
Над 5000 са случаите, когато съдът е разрешил използването на СРС. Част от отчета на службите премина при закрити врата, тъй като част от информацията в доклада е класифицирана.
Най-много заявления за СРС-та са подадени от Специализираната прокуратура за разследване на организирани престъпни групи и най-много са разрешения за прилагане от Специализираният наказателен съд.
"Приключва митът за незаконните подслушвания през 2020-а на всички протестиращи граждани, политици и журналисти", каза Десислава Атанасова, председател на ПГ на ГЕРБ."
galina georgieva
Рейтинг: 1378 НеутралноДо коментар [#62] от "Stoyan Kostov":
"Да вдигнат данъците върху недвижимото имущество, но както се разбра всички са се нагушили с имоти и няма да стане. Да скубем хората с кредити за жилище, опитващи се да гледат децаа.'
Именно!!! И много ми е интересно, защо умнокрасивите не скачат и не питат,с какви пари са купени например 22-та имота на Рашков??? От къде Ицето си е купил имот в Белгия през 2020, при условие, че по него време той работеше "протестант"???
Непукистка
Рейтинг: 1309 НеутралноЕ, разбира се, работодателите могат да резнат заплатите с по 53 лева на месец, което ще значи, че на година любимците на ДБ ще губят заради увеличението на тавана по едно 320 лева.
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham LincolnБълха ги ухапала! На чужд гръб и сто тояги са малко, нали товарищи лиляви!
Да ви имам представителите в НС, драги IT специалисти, хаха... Ама вие си ги избрахте, сега им сърбайте попарата.
Mike
Рейтинг: 1435 НеутралноНе знам дали наистина насериозно го казваш това, но ако е сериозно - изобщо не си направил сметката.
Ако минималната заплата стане необлагаема, това значи първите 700 лв. на ВСИЧКИ в България да са без данък. Вдигането на МОД от 3400 на 4000 лв. като парично изражение на 1 човек е долу-горе същото, колкото е "спечелил" от необлагаемите 700 лв. Само че това ще засегне няколко десетки хиляди души, поради което сумарният ефект за бюджета ще е негативен.
Ако искаме да има по-ниски данъци в ниските доходи, и същевременно да се получи същия общ приход в бюджета, трябва данъка за високите доходи да се вдигне непропорционално повече, защото там бройката хора с този доход е много малка. И така съвсем неусетно се озоваваме с прогресивна данъчна система, където за високите доходи ставката е 30-40%.
Това нещо ако стане, вече наистина ИТ хората ще се изнесат от България защото няма за какво да стоят. Не само те, ами и фирмите ще се изнесат, защото няма да са конкурентни на европейския пазар. В момента един добър ИТ в България получава НЕТНО повече пари от негов колега в Германия. Разликата е единствено в данъците и осигуровките.
Непукистка
Рейтинг: 1309 НеутралноПоправка - 320 лв. месечно (ДОО върху 3400 лв. - 272 плюс евентуално удръжка от работодателя 53).
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincolnатанас
Рейтинг: 1074 НеутралноДо коментар [#17] от "Боян Баянов":
Какво ще ми увеличи това пенсията? Асен Василев си казва, че максималната пенсия трябва да е максимум 40% от максималния осигурителен доход. Т.е. за мен ще е 1200лв при такъв 3000. В същото време тези плащали на МРЗ ще взимат по 300лв плюс добавки докъм 400 и след това и помощи, т.е. почти 100% нетна МРЗ. Е, какъв е стимулът да си на светло, ако така те наказват, че не мамиш държавата?
Максималният осигурителен доход трябва да се вдига само след решаване на проблема с това, че почти половината работещи плащат минимални осигуровки и крият данъци, включително повечето собственици на малък и среден бизнес.
Крадците ги поощряваме, а спазващите закона ги наказваме.
soc_gene
Рейтинг: 60 НеутралноДо коментар [#37] от "Потребител":
Прави се защото така е справедливо, а не че тези допълнителни пари дето ще приберат ще свършат нещо - думи на немигащия икономически експерт осъществяваш промяната.
kazushi
Рейтинг: 724 НеутралноДо коментар [#8] от "realguru":
Реално е хубаво и всеки да решава на кого точно да си дава парите за "осигуряване". Защото аз не искам да ги давам на политици. Само за последните 40 години са фалирали тази държава. Ако ще си държа парите някъде, няма да е в държавен фонд.
vtn33558360
Рейтинг: 52 НеутралноБраво на Кокорчо. Умнокрасивите подопашни жълтопаветници си въобразяват че няма да плащат своя дан.
Ако бях на кокорчо и 5000 щях да го направя както е навсякъде по света.
Cvetomir Cenov
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#19] от "mr.selfdestruct":
Покупателна способност; реализиране на проекти обслужващи обществени нтереси. Това е разликата с Германия.
rincewind
Рейтинг: 515 Неутралноай честито, вашата ...
СЛедващия път си отивате в миманса, под 4%
chichka
Рейтинг: 2200 НеутралноДо коментар [#58] от "Изгубеният":
Русия е проказата на планетата Земя.1/3 от осигуровките влизат в ЧПФ!!!! Днес, сега..... ППФ прибират 7% за втора и 12% за първа категория труд, но не са изплатили нито една пенсия, а трябваше да плащат от 2012 г. До момента в ЧПФ са потънали около 25 млрд лв.
chichka
Рейтинг: 2200 НеутралноДо коментар [#77] от "kazushi":
Русия е проказата на планетата Земя.Вкарай ги в Доверие, или Алианц..... дано съм жив да ти видя изражението като се пенсионираш.....
NotWokeEnough
Рейтинг: 289 НеутралноИменно. Ще се съберат едни пари, защото ИТ сектора е 99% на светло. А в строитеслтвото където се правят маса врътки, особено с ДДС и особено ако договора не е като подизпълнение на обществена поръчка - там нищо 'progressives' is the politically correct word for communists
Mladen Stefanov
Рейтинг: 263 НеутралноЩо ми се струва че ще има бум на консултанските договори, а консултантите ще бъдат регистрирани в офшорни зони. Нямам проблем да плащам оринципно, но като знам че парите отиват за по-тъмнозелените и държавата ги краде чрез корупционни схеми не ми харесва да им давам и 1 лев.
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#17] от "Боян Баянов":
Дали ще увеличи "и другите обезщетения" освен митичната пенсия, която я получиш , я не. Може да се обосновете !!
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#44] от "dorn":
Пред е примера на баща ми - получаваше на прага на максималния осигурителен доход , респективно при 42 години стаж трябваше да вземе максимална пенсия. И почина 16 дни преди срока. Тези легенди и митове за хубавите пенсии в държава, в която една трета от населението в трудоспособна възраст или не се осигурява или го права на минимум ги разправяйте на някой наивник
dj_tiesto
Рейтинг: 464 НеутралноДо коментар [#6] от "realguru":
М даа. Напълно съгласен. Открай време взимат от тези от които могат. Не си правят труда да взимат от всички, както е справедливо, И не само строителния бранш, вземи туризма /там му направиха ДДС-то 9% и им наляха сума ти пари/, търговивията, някой производства, и др. Само ако се замислим, тези които се осигуряват на максимума са си най-честните и чисти откъм доходи данъкоплатци и какво тях ги наказваме за сметка на тези които са нередовни. Ей това си е комунизъм в най-чиста форма, ама като комунистите ни управляват какво да стане,
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 650 НеутралноО, да! това им беше...
Molossian
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#49] от "Роси":
Panta rhei....Роси, проблемът е че не могат (или не искат).
По - лесно е да стрижат коректните, които така или иначе си плащат.
Както се казва тарикат на тариката око не вади.
Ние баламите винаги си плащаме.
Molossian
Рейтинг: 346 НеутралноДо коментар [#67] от "Радикален Панчевист":
Panta rhei....ДБ се навеждат накъдето им кажат, просто са наясно че следващ път няма да влезат в парламента.
Каквото могат да намажат сега - все им е келепир.