Предложение: Метрото да е само до бул."Шипченски проход"
Подкрепям, тия завъртулки на Данчето за да обслужи някой мол са абсурдни. Далеч по-добре е да се обслужи Дружба. Молчето на Цариградско си има Цариградско и се стига за 10 минути до центъра. От Дружба не е така поради другата завъртулка, която направи метрото по-бавно от 204.
Въпрос: София мегаполис ли е или ще се превръща в мегаполис, че трябва да има метро до всяка точка на града? Още повече, че това метро продължава да води до неатрактивни квартали като Сухата река и Левски Г (които метрото няма как автоматично да направи атрактивни), докато квартали, в които се заселват далеч повече хора като Манастирски ливади, Бъкстон, Павлово продължават да са откъснати. С тенденцията на пълно обезлюдяване на България и стабилно отрицателният естествен прираст на София, добавяйки все по-ниският механичен прираст на София, до 2-3 години ще стигнем до позицията населението на София да се топи. Условията на труд и заплащането в София са неизмеримо по-ниски от другате, корупцията е ширеща се, инфраструктурата - плачевна, а те строят метро до всяка паланка, все едно цяла Европа ще се изсипе да живее в София, при къде-къде по-належащи проблеми за решаване.
Тея пари могат да отидат за оправяне на наземния транспорт. И вместо да се теглят заеми, СО можеше поне да се опита да разчисти гратисчиите и да оптмизира линиите.
Нещо тази сметка не излиза - уж 280 мил струва отклонението - 95мил дава общината и 40 мил дава държавата - останалите от европейски пари. Т.е едно 100 мил от кредита не са ясно за какво ще се теглят. Журналиста писал статията вместо да обяснява къде ще е, да пита общината защото толкова кредит.
А, искате да има стратегия за цялостно обслужване на целия град ефективно и да се намери възможно най-изгодния начин за това с комбинация от различни видове транспорт? Е, не може, то това означава планиране и постоянно отделяне на пари от бюджета всяка година. Ние намираме тука по някоя европрограма някой лев и правим някоя станция за пред електората. Колко е полезно и ефективно няма значение - справка "Софийска света гора". Тука е така, свиквайте. Но понеже е единственото положително нещо в града, всички подскачат като някой предложи по-разумно харчене и че с парите за 2 станции могат да се направят доста повече км наземен транспорт. И че метрото се строи само където има огромен пътникопоток, иначе е скъпо.
Идеята е била да има нещо за шкафчетата, но малко проекта е позакъснял. В условия на криза и дългове на общината едва тегленето на заем е най-доброто решение.
Въпрос: София мегаполис ли е или ще се превръща в мегаполис, че трябва да има метро до всяка точка на града? Още повече, че това метро продължава да води до неатрактивни квартали като Сухата река и Левски Г (които метрото няма как автоматично да направи атрактивни), докато квартали, в които се заселват далеч повече хора като Манастирски ливади, Бъкстон, Павлово продължават да са откъснати.
Нещо не мога да ти схвана мисълта! Какво значи атрактивни-неатриактивни? Метрото трябва да осигури свързаност на населението на града. Цялото население, без значение колко "атрактивен" е районът. И именно за най-забутаните райони трябва да се грижат най-много. И основна грижа на управлението е да се погрижи, доколкото е възможно да осигури равнопоставеност на районите. И не толкова атрактивните да станат такива. Като инфраструктурата определено е един от начините. Трудно мога да приема, че Манастирски ливади са откъснати. Намират се на бул. България. Разполагат с трамвай и автобуси, които свалят на центъра. п.п . Ти виждал ли си какво строителство има в тия, според теб пропаднали квартали? Точно стимулирано от бъдещото метро
А иначе, усещам как ГЕРБ в София са се отдали на финално крадене. Като гледам как отново са заложени придворните компании, мога да предположа, че цените са поне Х 3. А следващият кмет, който като изглежда няма да е от ГЕРБ ще трябва да се оправя със заложените бомби. Още отсега градският транспорт е на загуба, заемът за метрото, проблемите с ТЕЦ-овете....
Доста подвеждащо се е изказал този общински съветник Симеон Ставрев от "Демократична България", подкрепен от "Борис Бонев".
150 000 души е ОБЩОТО число живущи в ЦЕЛИЯ ЛЮЛИН. А Люлин вече има цели 3 метростанции (Сливница, Люлин, Западен Парк). Т.е., ако им се построят още 2, те ще получат средно 2/5 от тия 150 000 души. Зависи, разбира се, от позицията.
Е, а в Студентски Град, където има 0ла метростанции и подобно население+ университети сигурно по 20к студенти, всеки!?
Да започва ! А Фандъкова , като" най-добрия човек , когото познавам " все още разчита на .... Европейската комисия разреши срокът за оценката на българския План за възстановяване и развитие да бъде удължен с още един месец " ????? "
Определено се вижда как в темата коментират основно хора, които си коментират за спорта, без да са започнати с детайлите, просто щото ги мързи да четат. Ще ви го обобщя:
- парите за отклонението към Левски Г са изцяло от Плана - ако Кирчо и Кокорчо не осерат нещо в последния момент - Парите за отклонението към Слатина са изцяло от общината - въпросните почти 400 милиона лева и финансиране от бюджета, където просто Киро рече, че всяка година ще дава по 40 милки. За тази година има предвидени точно толкова. Догодина, понеже има местни избори, на 99,99% пак ще има, после вече ще е късно да не ги дадат, така че пари ще има - Метрото беше предвидено за 100% финансиране по Плана, после този процент се намали, щото Кирчо и Кокорчо трябваше да обслужат един собственик на една медия, да не споменавам името Му, затова общината тегли заем - Нашето метро е с най-ниската цена в Европа, а качеството е повече от прилично
Най-общо казано е това, като въпросния Ставрев от ДБ нагледно доказва защо процентът на тази партия прогресивно намалява. А като се сетя, че съм гласувал за такива като него за обшински съветници...
Врътката е, че метрото има големи експлоационни разходи, а пътниците само намаляват. Системата вече е нерентабилна и ще трябва държавата да се намесва, както прави с парното.
Да сравняваш пандемични години, в които масата е хоум офис, е меко казано тъпо. Бих казал дори капитално тъпо ;) да, метрото е най-скъпо за поддръжка, факт, и …. Е единственият транспорт, който е на печалба, поне преди пандемията! Странно ли ти е - ами щото е доста уплътнено на фона на возешитв въздух рейсове, тролеи и трамвай, а и в него няма тъмнозелени гратисчии. Затова съм с две ръце за всякакви видове метро - икономическата логика го изисква, а и не само тя
Ми не, пътниците намаляваха още преди пандемията. А хоум офиса няма да си тръгва скоро време. Фирмите видяха, че могат да освободят офисите и не им се плащат наеми - нормално. Наземните линии са въздуховози, точно щото са пълни с гратисчии и са неоптимизирани и с идиотски интервали. Вече го споменах това. Ти да не чакаш метрото да мине покрай твоя квартал за да ти вдигне цената на панелката? На доста софиянци това им е зора за разклоненията.
Никой град не може да си позволи метро навсякъде, така че няма никаква икономическа логика в това изказване. Дори да го построим, как ще го издържаме? Разхождането на тонове желязо до някоя станция за 5 човека не е без пари. Икономическата логика изисква да има планиране за целия град и да се определи коя част как ще обслужва спрямо брой пътници, отдалеченост и т.н. А не изграждане на фетиш към метрото, понеже останалия транспорт в София е тотално занемарен. Имаше очевидни трасета като Младост - Люлин, но вече сме на етап, в който трябва внимателно да се планира. Например трамвай в самостоятелно трасе не е значително по-бавен, но много по-евтин. Но много хора има лоша асоциация поради много ниската им скорост в София. Но това въобще не е задължително да е така. Например имаше една екзотична идея да се свърже трасето на ТМ5 по Цар Борис с това на ТМ22 по Ботевградско и само в центъра да е под земята. Това няма да е по-различно от това цялото да е подземно, но ще е много по-евтино. Това е само пример, с третия метродиаметър вече няма много смисъл
Аз живея в горната част от Бъкстон и мога да потвърдя, че единственият транспорт е тролейбус 2. С какво аз заслужавам по-малко метро от живущите в Левски Г, при положение, че при нас се строят масово нови сгради, нанасят се много млади хора, а в Левски Г са останали пенсионери, които преди 30 години са се заселили в София. Метрото в София не трябва да до всяка точка, а трябва да има редовен, ефективен и модерен наземен транспорт.
Много мои познати се изселиха от София във Виена последните години, а не съм забелязал виенчани да се местят в София на талази. Във Виена защо не се строи метро до всяка точка?
Да прав си разхождането на Пет човека не е без пари. Но все пак КОЛКО струва разхождането на Пет човека По релси По вода по Път или Пеша. И защо ли простите хора са решили че по релси се хаби най малко Енергия и е най ефективно. Дай факти колко ни излиза един километър на Мотрисата и един километър на Автобус?
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Линията, минаваща покрай Александровска и Красно село върви празна. Милиарди потъват под земята неконтролирано, докато тротоарите, улиците и междублоковите пространства тънат в мизерия.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
tulup
Рейтинг: 1885 НеутралноПредложение: Метрото да е само до бул."Шипченски проход"
Не ме търсете преди обядПодкрепям, тия завъртулки на Данчето за да обслужи някой мол са абсурдни. Далеч по-добре е да се обслужи Дружба. Молчето на Цариградско си има Цариградско и се стига за 10 минути до центъра. От Дружба не е така поради другата завъртулка, която направи метрото по-бавно от 204.
Компетентен
Рейтинг: 1320 НеутралноБраво, да започва строителството възможно най-скоро.
ivan34
Рейтинг: 225 НеутралноВъпрос: София мегаполис ли е или ще се превръща в мегаполис, че трябва да има метро до всяка точка на града? Още повече, че това метро продължава да води до неатрактивни квартали като Сухата река и Левски Г (които метрото няма как автоматично да направи атрактивни), докато квартали, в които се заселват далеч повече хора като Манастирски ливади, Бъкстон, Павлово продължават да са откъснати.
С тенденцията на пълно обезлюдяване на България и стабилно отрицателният естествен прираст на София, добавяйки все по-ниският механичен прираст на София, до 2-3 години ще стигнем до позицията населението на София да се топи. Условията на труд и заплащането в София са неизмеримо по-ниски от другате, корупцията е ширеща се, инфраструктурата - плачевна, а те строят метро до всяка паланка, все едно цяла Европа ще се изсипе да живее в София, при къде-къде по-належащи проблеми за решаване.
Anоnуmous
Рейтинг: 1433 НеутралноТея пари могат да отидат за оправяне на наземния транспорт. И вместо да се теглят заеми, СО можеше поне да се опита да разчисти гратисчиите и да оптмизира линиите.
sten_p
Рейтинг: 640 НеутралноНещо тази сметка не излиза - уж 280 мил струва отклонението - 95мил дава общината и 40 мил дава държавата - останалите от европейски пари. Т.е едно 100 мил от кредита не са ясно за какво ще се теглят. Журналиста писал статията вместо да обяснява къде ще е, да пита общината защото толкова кредит.
tulup
Рейтинг: 1885 НеутралноДо коментар [#3] от "ivan34":
Не ме търсете преди обядДо коментар [#4] от " ":
А, искате да има стратегия за цялостно обслужване на целия град ефективно и да се намери възможно най-изгодния начин за това с комбинация от различни видове транспорт? Е, не може, то това означава планиране и постоянно отделяне на пари от бюджета всяка година. Ние намираме тука по някоя европрограма някой лев и правим някоя станция за пред електората. Колко е полезно и ефективно няма значение - справка "Софийска света гора". Тука е така, свиквайте. Но понеже е единственото положително нещо в града, всички подскачат като някой предложи по-разумно харчене и че с парите за 2 станции могат да се направят доста повече км наземен транспорт. И че метрото се строи само където има огромен пътникопоток, иначе е скъпо.
telqk
Рейтинг: 445 НеутралноДо коментар [#5] от "sten_p":
Идеята е била да има нещо за шкафчетата, но малко проекта е позакъснял. В условия на криза и дългове на общината едва тегленето на заем е най-доброто решение.
filofob
Рейтинг: 1004 НеутралноНещо не мога да ти схвана мисълта! Какво значи атрактивни-неатриактивни? Метрото трябва да осигури свързаност на населението на града. Цялото население, без значение колко "атрактивен" е районът. И именно за най-забутаните райони трябва да се грижат най-много. И основна грижа на управлението е да се погрижи, доколкото е възможно да осигури равнопоставеност на районите. И не толкова атрактивните да станат такива. Като инфраструктурата определено е един от начините. Трудно мога да приема, че Манастирски ливади са откъснати. Намират се на бул. България. Разполагат с трамвай и автобуси, които свалят на центъра.
п.п . Ти виждал ли си какво строителство има в тия, според теб пропаднали квартали? Точно стимулирано от бъдещото метро
filofob
Рейтинг: 1004 НеутралноА иначе, усещам как ГЕРБ в София са се отдали на финално крадене. Като гледам как отново са заложени придворните компании, мога да предположа, че цените са поне Х 3. А следващият кмет, който като изглежда няма да е от ГЕРБ ще трябва да се оправя със заложените бомби. Още отсега градският транспорт е на загуба, заемът за метрото, проблемите с ТЕЦ-овете....
Тангра
Рейтинг: 835 НеутралноДоста подвеждащо се е изказал този общински съветник Симеон Ставрев от "Демократична България", подкрепен от "Борис Бонев".
150 000 души е ОБЩОТО число живущи в ЦЕЛИЯ ЛЮЛИН.
А Люлин вече има цели 3 метростанции (Сливница, Люлин, Западен Парк).
Т.е., ако им се построят още 2, те ще получат средно 2/5 от тия 150 000 души. Зависи, разбира се, от позицията.
Е, а в Студентски Град, където има 0ла метростанции и подобно население+ университети сигурно по 20к студенти, всеки!?
https://www.metrosofia.com/bg/maps
arnautsky
Рейтинг: 667 НеутралноДо коментар [#9] от "filofob":
Keep it cool, keep it funny, keep on changing the world.Да се молим да не пресичат отново Перловска река,
че ще потънат в онези буйни пясъци парите...
doroteus
Рейтинг: 1445 НеутралноДа започва ! А Фандъкова , като" най-добрия човек , когото познавам " все още разчита на ....
Европейската комисия разреши срокът за оценката на българския План за възстановяване и развитие да бъде удължен с още един месец " ?????
"
ransom
Рейтинг: 63 Неутралноонзи ден минавах покрай арената - полубезлюден район с широки булеварди, който Няма нужда от метро. За разлика от люлин и дружба
Грую Груев
Рейтинг: 25 НеутралноОпределено се вижда как в темата коментират основно хора, които си коментират за спорта, без да са започнати с детайлите, просто щото ги мързи да четат. Ще ви го обобщя:
- парите за отклонението към Левски Г са изцяло от Плана - ако Кирчо и Кокорчо не осерат нещо в последния момент
- Парите за отклонението към Слатина са изцяло от общината - въпросните почти 400 милиона лева и финансиране от бюджета, където просто Киро рече, че всяка година ще дава по 40 милки. За тази година има предвидени точно толкова. Догодина, понеже има местни избори, на 99,99% пак ще има, после вече ще е късно да не ги дадат, така че пари ще има
- Метрото беше предвидено за 100% финансиране по Плана, после този процент се намали, щото Кирчо и Кокорчо трябваше да обслужат един собственик на една медия, да не споменавам името Му, затова общината тегли заем
- Нашето метро е с най-ниската цена в Европа, а качеството е повече от прилично
Най-общо казано е това, като въпросния Ставрев от ДБ нагледно доказва защо процентът на тази партия прогресивно намалява. А като се сетя, че съм гласувал за такива като него за обшински съветници...
Anоnуmous
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#14] от "Грую Груев":
Врътката е, че метрото има големи експлоационни разходи, а пътниците само намаляват. Системата вече е нерентабилна и ще трябва държавата да се намесва, както прави с парното.
https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/gradove/2021/09/29/4258840_putnicite_v_metroto_produljavat_da_namaliavat_i_prez/
head_hunter
Рейтинг: 513 НеутралноДо коментар [#3] от "ivan34":
Напълно съгласен съм. Нещо май пак се опитват да усвоят едни пари в общината.
Грую Груев
Рейтинг: 25 НеутралноДо коментар [#15] от " ":
Да сравняваш пандемични години, в които масата е хоум офис, е меко казано тъпо. Бих казал дори капитално тъпо ;) да, метрото е най-скъпо за поддръжка, факт, и …. Е единственият транспорт, който е на печалба, поне преди пандемията! Странно ли ти е - ами щото е доста уплътнено на фона на возешитв въздух рейсове, тролеи и трамвай, а и в него няма тъмнозелени гратисчии. Затова съм с две ръце за всякакви видове метро - икономическата логика го изисква, а и не само тя
dis
Рейтинг: НеутралноМетрото е най-удобният транспорт в София. Колкото по-голямо покритие има, толкова по-добре.
Anоnуmous
Рейтинг: 1433 НеутралноДо коментар [#17] от "Грую Груев":
Ми не, пътниците намаляваха още преди пандемията. А хоум офиса няма да си тръгва скоро време. Фирмите видяха, че могат да освободят офисите и не им се плащат наеми - нормално.
Наземните линии са въздуховози, точно щото са пълни с гратисчии и са неоптимизирани и с идиотски интервали. Вече го споменах това.
Ти да не чакаш метрото да мине покрай твоя квартал за да ти вдигне цената на панелката? На доста софиянци това им е зора за разклоненията.
tulup
Рейтинг: 1885 НеутралноДо коментар [#17] от "Грую Груев":
Не ме търсете преди обядНикой град не може да си позволи метро навсякъде, така че няма никаква икономическа логика в това изказване. Дори да го построим, как ще го издържаме? Разхождането на тонове желязо до някоя станция за 5 човека не е без пари.
Икономическата логика изисква да има планиране за целия град и да се определи коя част как ще обслужва спрямо брой пътници, отдалеченост и т.н. А не изграждане на фетиш към метрото, понеже останалия транспорт в София е тотално занемарен. Имаше очевидни трасета като Младост - Люлин, но вече сме на етап, в който трябва внимателно да се планира. Например трамвай в самостоятелно трасе не е значително по-бавен, но много по-евтин. Но много хора има лоша асоциация поради много ниската им скорост в София. Но това въобще не е задължително да е така.
Например имаше една екзотична идея да се свърже трасето на ТМ5 по Цар Борис с това на ТМ22 по Ботевградско и само в центъра да е под земята. Това няма да е по-различно от това цялото да е подземно, но ще е много по-евтино. Това е само пример, с третия метродиаметър вече няма много смисъл
pavlinkoto
Рейтинг: 312 НеутралноДобра новина, метрото е най-добрият транспорт.
KaV
Рейтинг: 285 НеутралноНадявам се да се осъществи това скоро.
vzt34526152
Рейтинг: 285 НеутралноДо коментар [#8] от "filofob":
Аз живея в горната част от Бъкстон и мога да потвърдя, че единственият транспорт е тролейбус 2. С какво аз заслужавам по-малко метро от живущите в Левски Г, при положение, че при нас се строят масово нови сгради, нанасят се много млади хора, а в Левски Г са останали пенсионери, които преди 30 години са се заселили в София.
Метрото в София не трябва да до всяка точка, а трябва да има редовен, ефективен и модерен наземен транспорт.
vzt34526152
Рейтинг: 285 НеутралноМного мои познати се изселиха от София във Виена последните години, а не съм забелязал виенчани да се местят в София на талази. Във Виена защо не се строи метро до всяка точка?
dedoliben
Рейтинг: 2974 НеутралноДо коментар [#20] от "tulup":
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIДа прав си разхождането на Пет човека не е без пари.
Но все пак КОЛКО струва разхождането на Пет човека
По релси По вода по Път или Пеша.
И защо ли простите хора са решили че по релси се хаби най малко Енергия и е най ефективно.
Дай факти колко ни излиза един километър на Мотрисата и един километър на Автобус?
vzt34526152
Рейтинг: 285 НеутралноЛинията, минаваща покрай Александровска и Красно село върви празна. Милиарди потъват под земята неконтролирано, докато тротоарите, улиците и междублоковите пространства тънат в мизерия.
rainbou1
Рейтинг: 1259 НеутралноДо коментар [#24] от "vzt34526152":
Абе не знам дали се строи до всяка точка, но разширяването продължава.
След Оберлаа сега разделят У2 на У2 и У5.
И тук продължава разширяването.
София при малко по-малко население има 3 линии на метрото (айде 4), Виена строи шеста.