"Спаси София": Как градският транспорт може да избегне фалита

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Лъв
    Лъв
    Рейтинг: 820 Любопитно

    Спаси София много ги разбират нещата на хартия...

  2. 2 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2220 Неутрално

    :) къде ги намирате тези "специалисти" да коментират!?

  3. 3 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 1680 Неутрално

    Направете бензина по-евтин и всичко ще е наред, стига щуротии....

    https://www.youtube.com/watch?v=aU5J2qRrpC4
  4. 4 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2363 Неутрално

    Като стане безплатен и пълните му разходи се поемат от общината.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  5. 5 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 746 Неутрално

    Правих една сметка, че дори и да ме бяха глобявали при всяка проверка в автобус (без да се опитвам да се изнижа преди това или да си продупча билет преди да са стигнали до мен), пак щеше да ми е по-евтино от билетите, които съм си купил. На тоя транспорт му трябват кондуктори и всеки, дето се качва, да очаква удоволствието да му струва пари. И най-нафуканата система за билети да имаш, няма да има полза ако огромна част от пътуващите се скатават както при нас.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  6. 6 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    тея са станали някаква частна фирма
    за обществен транспорт. това не
    са, нито активисти (показват недъзи
    и разкриват корупция), нито политици
    (работят с политически инструменти)
    комплексари един вид.

  7. 7 Профил на
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Свиване на общинската администрация? Бонев току-що загуби поне една трета от софийския електорат и няма да му се прости. В България гласове се печелят с гръмки нвизпълними обещания.

  8. 8 Профил на filofob
    filofob
    Рейтинг: 1320 Неутрално

    До коментар [#2] от "svoboden":

    Не е ясно колко ги разбират от СС, но колко разбира от ефективно управление на транспорт герберската администрация е видимо. Стигне ли се до там държавата да трябва да спасява транспорта на най-големия и богат град някой здраво се е издънил, или по-скоро крал като за последно.
    Самата Данка даже не я и обвинявам. Тя отдавна е просто един фигурант, който служи да мънка с печален образ, каквото са й написали пред медиите и да подпечатва каквото са решили от ОПГ ГЕРБ.

  9. 9 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1328 Любопитно

    Висока цена на билета, голяма администрация, неефективно управление - катастрофален резултат. Но така е с всичко, пипнато от ГЕРБ...

  10. 10 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1950 Неутрално

    "В София електронният контрол на паркирането се извършва от 250 служители, а в Белград - от 18, но приходът от глоби в сръбската столица е 78 млн.лева годишно, а тук - 7 млн.лева."

    Борисе, може би причината да няма толкова глоби в София е точно наличието на тия постоянно щъкащи 250 човека и по-малкото нарушения отколкото в Белград. И не бъдете като герп, вмсето да се чудите как да събирате повече глоби направете най-накрая достатъчно безплатни паркоместа. Как при бай Тошо всичко беше безплатно а при вашата система всичко се плаща а парите все не ви стигат.

  11. 11 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1950 Неутрално

    До коментар [#9] от "geordgeo":

    Истина е, заради високата цена на градския транспорт много хора предпочитат да не го ползват. Дори с вдигането на цената на бензина пак с кола често излиза по-евтино.

  12. 12 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 3309 Неутрално

    "Дублиране на дейности сега е в контрола върху неправилното паркиране, за което са ангажирани четири институции. Ако нарушението е на уличното платно, отговаря "Пътна полиция", ако колата е в зелена площ - санкцията е от Столичния инспекторат, ако е на тротоар - от Общинска полиция, а за неправилно паркиране в синя и зелена зона отговаря ЦГМ, обясниха от "Спаси София".
    Поради това ниската ефективност на контрола върху паркирането в града е очевидна. "

    Култово! - трябва да признаем, че дори след съответните съкращения и реформи нещата едва ли биха се променили - в България, контролът никога не е бил силната ни страна...

    I Want To Believe
  13. 13 Профил на chasovnik
    chasovnik
    Рейтинг: 438 Весело

    Никак - вчера на спирка "Банишора" имаше "хайка" за нередовни пътници. Целия автобус 310 се изсипа и тръгна пеш, а тия се заядоха само с един бледолик, тъмнолилавите не ги и попитаха защо са без билети/карти за пътуване/. Същата работа е и с паркирането в зоните: разкешваш 5 левчета и цял ден си на прИмоция в синя зона, докато балъците пускат смс х 2 лв/час.

  14. 14 Профил на miropenkov
    miropenkov
    Рейтинг: 324 Неутрално

    Дублираните позиции и дейности в градския транспорт са безброй в различните им отдели. Само като погледнеш, че всяко звено си има свой маркетингов отдел, можеш да си направиш сметката колко хората там по цял ден броят мухите хахаха А ЦМГ е абсолютно безсмислено подразделение, особено в клоновете. От няколкото месеца са вкарали това да можеш да си зареждаш картата онлайн и още не съм намерил човек в някои от тях да ми обясни как се случва това, всички казват "Ама ние не знаем как става" ...

  15. 15 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1434 Неутрално

    Абе как можеш да фалираш градския транспорт? Как???

  16. 16 Профил на
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    До коментар [#11] от "Billy Pilgrim":

    Изобщо не е до цената, а до ефективността - нередовни разписания, неудобни маршрути и най-вече, че пътуваш с вмирисани маргинали. Отделно неработещи климатици лятото и т.н и т.н.

  17. 17 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4475 Неутрално

    Понеже Бонев няма книжка и не кара кола, е обявил война на автомобилите в София.

    I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
  18. 18 Профил на hmmmmm
    hmmmmm
    Рейтинг: 243 Неутрално

    Как да го ползвам този градски транспорт като за да стигна до работа трябва да сменя 3 градски транспорта и ми отнема 40-50 мин. С кола е 5км и 20мин с всичките задръствания. Така са 50% от хората в офиса. Цялата схема на градския транспорт трябва да се преработи.

  19. 19 Профил на xnn15596995
    xnn15596995
    Рейтинг: 39 Неутрално

    Никакъв градски транспорт. Закривай. Най-богатите хора в Европа не може да се возят на автобус. За коли до ЕВРО 4 включително данък – 0лв. По-нови коли няма да може да се регистрират (забрана). Доказано е, че от мръсният въздух се поумнява. За това България е световен финансов доминант. Нямa да си разваляме рахата заради някакви зелени сделки я. ТЕЦ-овете от утре на мазут. Отоплението на електричество се забранява. Само кюмюр.

  20. 20 Профил на tungsram
    tungsram
    Рейтинг: 85 Неутрално

    До коментар [#17] от "Alarmstufe Rot":

    Иска ми се наистина да имаше обявена война срещу автомобилите в София, защото градът се задушава от коли. Някои семейства в блока вече имат по 3 коли и наоколо всеки тротоар и зелена площ е превзет от автомобили. Това не е нормално.

  21. 21 Профил на Петър
    Петър
    Рейтинг: 33 Неутрално

    Местните данъците за МПС са на минимални ставки в София. За сравнение Пловдив, Варна и Бургас са на високи. Приходите от тези данъци обичайно се ползват за субсидиране на градски транспорт и подобни дейности.
    Та СС/Фандъкова/соф. управници могат да предложат синхронизиране на МПС данъците с провинцията и ще има пари за транспорт, паркинги и администрация.

  22. 22 Профил на geordgeo
    geordgeo
    Рейтинг: 1328 Любопитно

    В България трябва да се издигнат много паметници... на автомобила. Абсолютно необходима семейна придобивка е, спор няма, ама в големите градове се ползват масово от по един човек, а това е много неефективно, явно цената на горивата все още са ниска и (почти) никой не иска да си разваля комфорта и да потърси някаква алтернатива за придвижване...

  23. 23 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 1583 Неутрално

    Виенският Градски транспорт действително издава над 800 хиляди годишни карти всяка година при 1.8-1.9 млн население, но в тази бройка се съдържат и пенсионерски, студентски и ученически карти, които ползват намаления или са безплатни.

    Във Виена само студентите са около 200 хиляди. Отделно има поне 250 хиляди ученици и над 350 хиляди пенсионери. Това са си общо около 800 хиляди души - което горе-долу съвпада с бройката издадени карти

    Ако се направи подобна статистика за София като се включат споменатите групи бройката най-вероятно ще излезе съпоставима с тази във Виена

  24. 24 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4475 Неутрално

    До коментар [#17] от "Alarmstufe Rot":Иска ми се наистина да имаше обявена война срещу автомобилите в София, защото градът се задушава от коли. Някои семейства в блока вече имат по 3 коли и наоколо всеки тротоар и зелена площ е превзет от автомобили. Това не е нормално.
    —цитат от коментар 20 на tungsram


    Съгласен. Но така е, когато половин България се пресели в София.

    I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
  25. 25 Профил на gcz57373646
    gcz57373646
    Рейтинг: 15 Неутрално
  26. 26 Профил на realismisthename
    realismisthename
    Рейтинг: 593 Неутрално

    До коментар [#5] от "Imaginary Friend":

    Решението на тоя проблем го видях за 70 лева, колкото беше уизеъра до Лондона.
    Пътниците се качват само от вратата на шофьора - не можеш да влезеш ако нямаш карта или не платиш за билет. Това същото нещо май го коментират 2010-та година за пръв път по форумите. Решения има, лесни и намерени преди десетилетия.

  27. 27 Профил на gcz57373646
    gcz57373646
    Рейтинг: 15 Разстроено

    Само от софйско метро могат да спестят хиляди на ден. Не знам къде по Европа има лелки да продават билети, а до тия лелки точно са автоматите !!! Много от спирките са с по два, а някои и с по 4 входа. Сложете 30 спирки по 4 души смяна средно и 100лв надник на работен ден с отпуски, болнични и т.н. Дотук са 12 000 лв. дневно, 300 000 месечно ! Това е безмислена, спонсорирана заетост. С тия пари могат да се направят паркинги за автомобили, но и за колелета около спирките, чиято цена да е включена в картата или като опция.

  28. 28 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1871 Неутрално

    Ми тука сме на принципа батко и братко. Затова не глобяваме всички, а служителите само взимат заплати без нищо насреща. Така де не е нищо 15 пъти повече персонал за 10 пъти по-малко приходи.

  29. 29 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Ситуацията е повече от абсурдна. Имаш "жилетките" в зоните, които по цял ден обикалят няколко улици, но не могат да санкционират никой друг. Постоянно подминаващи други нарушители, за които, ако сигнализираш друг екип на ЦГМ или общинска полиция идват след часове, ако изобщо дойдат.

    Постоянно мрънкане, че нямало пари, но някои неща като горното просто зависят от желание и усилие.

  30. 30 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1264 Неутрално

    Ма как хранените гербави хора да останат гладни, еле година преди местните избори?!
    Тия ще дооглозгат всичко преди да ги махнем от опустошените общини и кметства.

  31. 31 Профил на Henry
    Henry
    Рейтинг: 429 Неутрално

    Тези маймуни от Спаси София са най-големия вредител в общината. Само се чудят с какво да тормозят гражданите и как да усложнят живота и придвижването им, как да го направят по скъпо и по неудобно.

    Социалните придобивки, разпределяни с незначително или без никакво съобразяване с положените усилия, поощряваха беззаконието, улесняваха разпадането на семейството и заместваха осъзнатия полезен труд и самоупование с порочно подстрекаване към безделие и мошеничество. Маргарет Тачър
  32. 32 Профил на Henry
    Henry
    Рейтинг: 429 Неутрално

    До коментар [#17] от "Alarmstufe Rot":Иска ми се наистина да имаше обявена война срещу автомобилите в София, защото градът се задушава от коли. Някои семейства в блока вече имат по 3 коли и наоколо всеки тротоар и зелена площ е превзет от автомобили. Това не е нормално.
    —цитат от коментар 20 на tungsram


    Ами да, дайте да им развалим кефа на хората, Нека да им е е гадно! Как може да се радват на парите си и да си купуват коли! Я марш да ходят пеш.

    Социалните придобивки, разпределяни с незначително или без никакво съобразяване с положените усилия, поощряваха беззаконието, улесняваха разпадането на семейството и заместваха осъзнатия полезен труд и самоупование с порочно подстрекаване към безделие и мошеничество. Маргарет Тачър
  33. 33 Профил на fkm26555709
    fkm26555709
    Рейтинг: 3216 Неутрално

    До коментар [#1] от "Лъв":

    В бус лентите непрекъснато има коли. Някой глобява ли ги?
    Много често виждам парадокса, кола на платното със скоба, но колите в тревната площ, на 10 м от нея стоят с дни и никой не им обръща внимание...

  34. 34 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#18] от "hmmmmm":

    НЯМА вариант градския транспорт да бъде по-бърз и толкова удобен както личния автомобил. Никъде по света няма , няма и в България. Но навсякъде личния автомобил е значително, брутално по-скъп. И тогава става въпрос на статистически предпочитания на хората. Ако работиш на криво място, ако взимаш достатъчно за да си покриеш разхода за автомобил - данък, гражданска, гориво, паркиране вкъщи, паркиране покрай офиса - няма проблем. Но ако сте много такива, цената ще нарасне и няколко човека ще изпаднат. И така докато се балансира търсенето и предлагането.

  35. 35 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1483 Неутрално

    До коментар [#32] от "Henry":

    Не е въпрос на кеф и развалянето му, проблема е че чисто физически няма достатъчно място в София за всички автомобили. И затова много хора паркират неправилно - по тротоари и градинки, което е крайно неправилно и трябва да се спре. И единствения справедлив начин е с цена на паркирането и гонене на неправилно паркиралите.

  36. 36 Профил на ivailo igov
    ivailo igov
    Рейтинг: 142 Весело

    СОФЕТА , ЯХВАЙТЕ КОЛЕЛЕТА , ЧЕ 90% СТЕ ДЕБЕЛЕТА !





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK