Това е тъпня да се намалява на магистралите от 140 на 130
Ако се види къде са повечето катастрофи най-вероятно ще се окаже че те са на отклоненията където стават включвания и изключвания. Редовно съм се нагледал на тъпизми там.
Изпреварване в дясна лента от някой бързак и хоп пред него изскача току що включила се кола със 60.
Или някой се сети че трябва да излиза от магистралата - особено гастербайтерите. Навигацията му даде или забрави да му даде види табелата Истанбул и от най-лява лента набие на 60 за да може да излезе.
Според мен около тези критичните точки да се намали на 120 за да няма толкоз критични ситуации и да се засили контрола около тях с камери, за да се научат да не правят глупости там.
Подобряване на безопасността ще стане като оправят пътната настилка, знаците, мантинелите, светлотразителите и т.н. Като е на бабуни и дупки дясната лента всичко се вре в лявата и така стават предпоставки за конфликти. Иначе най-лесно е да се вдигат глоби и наказват хора.
Би било логично напълно да се забранят тези опасни магистрали, а по останалите пътища да се ходи само пеш. Така ще е и по-лесно да се подават банкноти на полицаите. Те ще намерят защо.
120 км/ч максимална скорост на магистралата и премахване на тая простотия с включени къси светлини през деня. За шофиране без книжка, директно 6 месеца затвор.
Това е тъпня да се намалява на магистралите от 140 на 130Ако се види къде са повечето катастрофи най-вероятно ще се окаже че те са на отклоненията където стават включвания и изключвания. Редовно съм се нагледал на тъпизми там. Изпреварване в дясна лента от някой бързак и хоп пред него изскача току що включила се кола със 60.Или някой се сети че трябва да излиза от магистралата - особено гастербайтерите. Навигацията му даде или забрави да му даде види табелата Истанбул и от най-лява лента набие на 60 за да може да излезе.Според мен около тези критичните точки да се намали на 120 за да няма толкоз критични ситуации и да се засили контрола около тях с камери, за да се научат да не правят глупости там.
Явно толкова и пътуваш по "магистралите" ако могат така да се нарекат. Пример - само между София и Пазарджик поне половината участъци са си откровено негодни и дори опасни за 140км/ч.
Тъй като "промяната" периодично лансира тезата "пари срещу свършена работа и реформи" (последно беше предложението им за драстична промяна при ОПЛ), аз пък предлагам следното:
- Намаляване на служителите на МВР - Да започнат да си плащат осигуровките, както всички нас, а не държавата (т.е. пак всички ние) да им ги плаща
Изключително странно беше това увеличение на 140 км/ч. Един ден Бойко се събуди и хоп - го промениха. А теоретично би трябвало всеки завой, всяко включване и всяко изключване от магистралата да е проектирано спрямо някаква скорост. Както и мантинели, видимост към знаци и прочее. Та ако се спазваше всичко това, то трябваше всички магистрали да ги взривят и да ги препроектират за да угодят на вожда. Ама то предвид, че и за 130км/ч не са адекватни, нямаше нужда.
Явно толкова и пътуваш по "магистралите" ако могат така да се нарекат. Пример - само между София и Пазарджик поне половината участъци са си откровено негодни и дори опасни за 140км/ч.
Редовно пътувам по Тракия и нямам сериозни оплаквания от настилката. Тя беше ремонтирана преди доста време, но още е добра. Не ремонтираните места си плачат за ремонт но са доста малко. Като цяло нямам никакви проблеми да поддържам 150 там.
Най-критичните места на Тракия са отбивките около Пловдив и за Истанбул - заради големия трафик дето влиза/излиза там и предпоставките дето се създават за катастрофи.
Най-критично е Е80 отбивката за Свиленград и Капитан Андреево малко преди нея има бензиностанция на ОМВ и има няма 100-200 метра и хоп отбивка. И по време като се движат гастербайтерите и летния сезон нашите като ходят на морето става страшно там. От бензиностанцията се опитват да се включат. Да ама зад тях едни дето карат бързо се опитват да си хванат отбивката и трафика се преплита ужасно. Там даже съм бил свидетел на задръствания през най-натоварения сезон през лятото.
Пътувал съм по доста магистрали. Обикновенно ограниченоето на скоростта е различни в зависимост от пътя, трафика. Има и магистрали съз знаци за ограничение на скоростта които се променят в зависимост от пътната обстановка, сняг, дъжд, натоварване. Тъй че едно и също ограничение на скоростта навсякъде по магистралите изглежда неразумно.
Като прочетох заглавието си помислих, че го правят за икономия на руски петрол, така както германците, или една от зелените им партии, които предлагат ограничение до 100 км.ч. по немските магистрали, от което ще се спести годишно колосалната сума от 4 млрд. евро некупен руски петрол. А иначе, забелязвам, че високите цени на горивата са най-добрит регулатор.
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2
Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близки
Е, разбира се, че основният проблем на пътя не е скоростта, а различната скорост (или посока) на обектите на пътя. То иначе всички си се въртим върху земната повърхност доста бързо, но понеже посоката и скоростта са еднакви, не се блъскаме. Та ако има резки включвания/изключвания или пък много трафик и т.н., то най-добре е да ги изпреварвате с малка разлика в скоростта, независимо, че те си се "моткат". Щото като разликата е 80км/ч е много по-лесно да не види някой и много по-трудно да реагирате. После кой е виновен ще е най-малкия проблем :)
А това някой да тръгне да намаля и ускорява преди включвания никога няма да се случи. Всички първокласни пътища са така - на всяко кръстовище има ограничение 60. Ако карате с 90 и намаляте, непрекъснато ще трябва да се изпреварвате с някой, дето си е харесал 70-80 и с толкоз си кара навсякъде - дъжд, вятър, сняг, град, не град, пешеходци - няма значение.
Сещам се между София и Пловдив около тунела има 1-2 места където като завили и наклона е малко крив и водата явно не се оттича много добре и тея с гладките гуми почват да се пързалят и да влизат в канавката. Почти редовно има по 1-2 излетели като завали.
Другото критично място е около Ихтиман при мъгла или като си запалят сметището там беше станала една година голяма верижна катастрофа.
Но като цяло по тези участъци съм нямал проблеми.
Най-много проблеми съм имал на отбивката за Капитан Андреево с ОМВ-то там, после отбивките за Пловдив и отбивката за Пазарджик от включващи се изключващи се коли.
А да почнем да правим читави магистрали не е ли по добра идея? Като референция за кражбите от строителство може да ползвате: - паркинга на летището, където кратерите в бетона са с лунни размери - участъка на Тракия към Чирпан - АМ Хемус
Айде МВР-то първо да направи едно обхождане на всички критични места, където стават най-много катастрофи, да огледа пътната настилка, маркировка, знаци и да подаде сигнал на АПИ да ги оправи и едва след това да се занимава със шофьорите. Защото в България нямаме и 20 метра път, който да няма бабуни, дупки, цепки, кръпки, вълнички и всякакви други форми. Маркировката се изтрива със втория дъжд, пътните знаци на места са малоумни. Това като се комбинира със шофьори, намерили си книжките в зрънчо и се вижда крайния резултат. Аз съм за брутални и солени глоби, ама да се налагат на всички. А не тия със затъмнените стъкла и джиповете да летят с по 280 км и никой да не ги пипа.
"Проблемът на света е, че глупавите са самоуверени, а умните винаги се колебаят" Бертранд Ръсел
МВР /особено КАТ/ е една мързелива и паразитна организация, която се занимава основно да "страхува" водачите по пътя и това няма нищо общо с пътната безопастност.... репресивния характер на МВР-КАТ и тяхбното поведение на потомствени паразити (още от епохата на соц-а) от публичния бюджет на РБ води до извода, че следва да бъдат закрити/разформировани и нова структура на съвсем други принципи следва да се създаде...
"The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society" E.Bernays/USA-1928
Подобряване на безопасността ще стане като оправят пътната настилка, знаците, мантинелите, светлотразителите и т.н. Като е на бабуни и дупки дясната лента всичко се вре в лявата и така стават предпоставки за конфликти. Иначе най-лесно е да се вдигат глоби и наказват хора.
Проблемът не е само настилката, знаците и пр. В много от случаите проблемът са водачите че правят глупости. Карат рисково, изпреварват на места където не може. По магистралите карат в аварийната лента. Не съобразяват скоростта спрямо обстановката - дъжд, мъгла и пр.
Дори и да се оправи настилката това няма да реши проблемите с катастрофите.
Първите камери за средна скорост преди много години ги сложиха точно на един прав, гладък и току що ремонтират участък. Просто там спокойно се развиваше над 150 нищо че не е магистрала и ограничението е 90. И ставаха доста катастрофи. Като сложиха камерите и дойдоха първите глоби сега всеки кара там с 90 и почти няма изпреварвания, съответно няма и катастрофи.
Подържам! Аз поне не зная държава в Европа, даже и Америка с толкова висока позволена скорост при много по-добри магистрали. Изключвам някои участъци в Германия, които са без ограничение. Най-често максималната скорост е 130, но често се регулира с ограничаващи скоростта знаци.
Нидерландия има перфектни магистрали. През деня скоростта е ограничена до 100км/ч, а през ноща е 130км. Чрез ограниченията пестят от внос на горива, на вредни емисии и въглероден данък. Масово дизелите използват добавки като адблу. Също така по-ниската скорост намалява риска от инциденти. У нас автопарка е значително по-стар, а петролните горива са с високо съдържание на сяра. Тук никой не мисли за икономии. Всеки ден се говори за войната по пътищата. За правителствата е важно потреблението на въглеводородите да расте и да прибират парите от ддс и акциз. Важното е да си купят следващият палат и да осигуят и правнуците. тук всичко се прави по някакъв прост начин.
Аре сега МВР да вземат да видат защо има ПТП на магистралите. В статистиката им влизат и ПЕШЕХОДЦИТЕ отрепни на матистралата, да правилно прочетохте, ПЕШЕХОДЦИ. Там скороста над 50 няма значение. 99% от ПТП на магистрала стават заради разлика в скоростта а не заради висока скорост. Тръгнал дедо с ладата с 70 и си кара, тогава дали 130 или 140 все тая.
Аз като карах шофьорските курсове преди 20 години максимално разрешената скорост на магистрала беше 120 км/ч.Сега колите са други и е нормално максималната скорост да е по-висока.Проблеми на магистралата не създава тази скорост,а бавно движещите се камиони.Като не можеш да влезеш в лявата лента си принуден да караш зад камиона с неговата скорост. И след това като го изпреварваш ускоряваш от 90 км/ч.Ама отзад някой кара със 140 и може да стане катастрофа.
Не скоростта е проблемът. В Германия няма ограничения. Проблемът е, че не се спазват правилата, няма наказуемост или е "погалване с перце". Отделно, че само част от магистралите ни са наистина магистрали.
Какво цели предложението да се увеличи глобата за не носене на някой от многобройните документи от 10 на 30 лв как това ще намали произшествията на пътищата... Искат кожи да стрижат само, а не виждат в какво състоянире са пътищата... От 1957 година съм шофьор и не съм имал глоба и миналата години едни педерасти ме спряха за проверка бях в чужда кола на съсед и се опитват да ме глобят за незалепен стикер на ГО . 6 месеца чакам да ми дойде акта ,че на 83 години за първи път да вляза в съда, да ги одрусам един адвокатски хонорар, който да си разделим с адвоката... Тези еничари на пътя в униформа са основната причина да има толкова жертви на пътя, опитват се да тормозят хора като мен, за да си съберат планираните глоби, а джигитите на пътя и турските тирове дето карат като идиоти не ги пипат..
Днес 23 Юни 2022 от нашия грешен свят си отиде моя любим певец Юрий Шатунов... От тук нататък в живота ми ще има още повече сиви нощи....и белите рози в градината ми ще цъфтят все по-тъжно...
В Англия ограничението по магистралите е 60 мили /96км/ за камиони и 70 мили /112км/ за коли. Това прави 10 мили /16км/ разлика между двата вида транспортни средства и нисък риск. Тук проблемът е не само във високите скорости при положение че магистралите са по две ленти, а и голямата разлика в разрешените скорости на камиони и коли.
И защо въобще се вдига глобата за неносене на ГО? Да оправят камерите да ги четат,а отделно дадоха сума кинти за таблети на ушевите. За "магистралите" ни съм за 130 или даже 120. Но там отделно има проблем с модерни и мощни автомобили и трошки и камиони от друга.
И защо въобще се вдига глобата за неносене на ГО? Да оправят камерите да ги четат,а отделно дадоха сума кинти за таблети на ушевите.За "магистралите" ни съм за 130 или даже 120. Но там отделно има проблем с модерни и мощни автомобили и трошки и камиони от друга.
Няма как в държави с отлични магистрали — Холандия , Германия, Люксембург и т.н. максималната скорост да е 160 , а при нас в допълнение към недобрата пътна мрежа , джигитите и старите коли които незнайно кал минават ГТП , да е 140 !
Тази измишльотина Бацева както обикнивено , не даде добри плодове.
Другата важна крачка към подобряване на сигурността и дисциплиниране на джигитите , е масово поставяне на камери , вместо корумпирани катаджии. Като щракне , няма мърдане от рода на -и ко ша прайм сега? ами бъркане дълбоко в джоба! Омръзнало ми е ,особено лятото , от смотаните румънци , които карат като побеснели! Я на границата да остави малко евро , а ко трябва да му се вземе и книжката. Другия път ще кара с 20… не с 200 .
Няма как в държави с отлични магистрали — Холандия , Германия, Люксембург и т.н. максималната скорост да е 160 , а при нас в допълнение към недобрата пътна мрежа , джигитите и старите коли които незнайно кал минават ГТП , да е 140 ! Тази измишльотина Бацева както обикнивено , не даде добри плодове.Подкрепям!
Този проблем има и друга страна. Дебили които карат с 20 при разрешени 60+, не разбират, че пречат на движението ! Никой не им е виновен и длъжен да се съобразява с техните невронни проблеми.
🇷🇺🚢🚶🤬
Звучи като поредното предложение за имитиране на дейност от МВР. В България има много, много за коригиране на шофьорските навици, паркиране и култура. Проблема е че нарушенията не се санкционират. Тръгнете да се разходите из кварталите или по булевардите и големите кръстовища. Пълно е с диваци които са се самозабравили. Увеличаването на глобите няма да направи санкциите по чести, просто ще ги направи по-болезнени. Тарикатите ще бутнат 20-30лв и големия ще го ядем ние - щото по три лентов булевард някой е карал с 80, а ограничението било 50 и видиш ли, ... сега дължиш 400-500-600лв. Или редовния номер на КАТаджиите, ... не пазят някоя опасна точка или кръстовище, а застанат на най-дългата права с километри видимост, щот там се изпреварва и борим престъпността.
1. Трябва да се проверява много строго, доколко МВР и общинска полиция налагат глобите правилно! Защото от личен опит - правят си каквото си искат с идеята, да се оплачеш на арменския поп, ако нещо не ти харесва.
2. Никакви глоби няма да свършат работа и няма да са ефективност, докато не се въведе РЕЦИДИВ!
1-ва глоба 20 лв (или според нарушението). Няма лошо, да е ниска, тя е за подсещане. 2-ра глоба за същото в рамките на 2 г - х10 лв. Няма лошо, да е по-височка. Предупреден е! 3-та глоба за същото в рамките на 3 г - х100 лв. За отворковци с много пари. 4-та глоба за същото в рамките на 4 г - х1000 лв. За куфарни и мамини милионерчета. ... И всеки следващ път х10, докато милионите в куфара свършат.
Това е единственият начин. Фиксирани глоби не вършат работа, защото за едни са непосилни, за други са дребни джобни пари.
Правилно! Знаците за ремонт и 60 км/ч. на магистрала Струма посока Кулата още седят, а да не говорим, че пътят е ремонтиран и седят още оранжевите пътни ленти за ремонт напълно излишно. От 140км/ч. намалих до 60 и създадох колона излишно, защото знаците ме излъгаха.
Не пипайте скоростта, бе кретени! С нормална кола (дори 30 годишна), по нашите магистрали спокойно се кара не само 140, но и 160. Ако има проблем, това са дупките и пукнатините. Вземете да внесете законопроект, който да реши проблемите с подръжката. А МВР да си гледа нарушителите! Защото от отнемане на предимство, неправилно изпреварване и т.н. загиват 90% от жертвите на пътя. На тия обаче все скоростта им е фостата.
А няма ли да е по-интелигентно милиционерите да измислят ефикасен начин на събиране на глобите, а не удвояването им?
И защо е необходимо милиционери да висят по пътищата и магистралите при условие че има камери? Стационарните камери са много по-евтини от екипите с патрулки и мобилна камера, да не говорим че снимката от мобилна камера реално е неоспоримо доказателство за нарушение!
С леко уточнение. Да не се намаляват униформените, ами чантаджиите и любовниците в МВР. Пожарната да се извади от МВР, крайно време е. В МВР има хиляди щатни бройки, които нямат нищо общо с борбата с престъпността и регулирането на движението. Регистрацията на колите също трябва да излезе от КАТ.
Не скоростта е проблемът. В Германия няма ограничения. Проблемът е, че не се спазват правилата, няма наказуемост или е "погалване с перце". Отделно, че само част от магистралите ни са наистина магистрали.
Глупости, кой те излъга, че в Германия няма ограничения? Горе-долу е 50:50 със/без ограничение. А на магистралки като нашите, с две платна, ВИНАГИ има ограничение, и то е 130 Безумно е при две платна максималната скорост да е 140, това създава предпоставки за инциденти, не заради високата скорост, а заради големият диапазон на скорости.
Чакам деня, в който ще им се забрани да се крият по храсъите или да кибичат на сянка и да спират без причина случайни коли. В 21 век има и видео наблюдение
500 човека били умрели на магистрала от 12 години, нищо не проверихте последните 100 години колко са умрели, бати статистиката, малоумна. Един анализ не могат да направят от какво се умира най-много като хората. А именно най-много смъртни случаи при ПТП да станат при междуселските пътища. Където трима младежи се удрят в дърво с BMW 3. Или могат ама не им изнася, щото тогава изведнъж селския полицай трябва да глоби братовчед си.
Министерството на бездействието всячески се стреми някой друг да му върши работата, да му ръчва глобите, да глобява... закривайте ги, по начина предложен от тях, може и без тях!
По магистралите били умрял и 500 души за последните 12 години, егати малоумната статистика А може ли за последните 100 колко са умрели, сигурно ще да излязат повече. Ако направят правене на анализ ще са острови очевидната истина че най-много смъртни случаи има на междуселски пътища където трима кретена на 22 се забиват с BMW в дърво. Ама не става що тогава селския полицай ще трябва да глоби братовчед си
вместо да вдигат глобите, да почнат да налагат и събират текушите. Никога проблема не е бил в размера на глобата в България, а в прилагането на съответното наказание. Ако и 5лв. да я направят, но ако глобяват всеки път като си в нарушение, ще спре всичко за 2 дни.. Просто е и с камери дори да се направи, и всичко ще приключи за митути, но няма истинско желание от властта да оправя нарушенията. Искали сме но сме нямали желание.. по-добре да вдигнем глобите.
Глупости, кой те излъга, че в Германия няма ограничения? Горе-долу е 50:50 със/без ограничение. А на магистралки като нашите, с две платна, ВИНАГИ има ограничение, и то е 130
Не е излъгал, в Германия няма генерално ограничение на скоростта по магистрали. Има локални ограничения на определени места, със знак. Но това го има навсякъде, включително в България има участъци с ограничение 90, 100, 120 и т.н. според условията. Разликата е какво става като дойде края на ограничението (бял кръгъл знак с три наколонени линии) - в повечето държави тогава важи общото ограничение, което в БГ е 140, а в Германия след белия знак няма ограничение.
И не е вярно това с двете платна - те са магистрали като всички други и за тях важи същото, че няма ограничение, ако няма поставен знак.
Както казват немците - белия знак означава Feuer frei :-)
И на мен ми се струва че и 130 км/ч е много за българските магистрали и бух гласувал за 120. Но повечето увеличения на глобите намирам за прекомерни. А нчкои обекчения за коменсация нямя ли да предложат напр. разрешаване завоя на дясно при СТОП или червен светофар ако не се пречи на движението?
вместо да вдигат глобите, да почнат да налагат и събират текушите. Никога проблема не е бил в размера на глобата в България, а в прилагането на съответното наказание. Ако и 5лв. да я направят, но ако глобяват всеки път като си в нарушение, ще спре всичко за 2 дни......
+++++++ БГ богаташите са чиста проба "андрешковци"- 1/2 от "премиум" автомобили са с картончета за инвалиди - да не плащат синя зона, винетка, данъци и т.н. И друго - при точна, достоверна статистика ще видим, че глобите за превишена скорост по магистралите (180, 200 км/ч) са единици (и най-вероятно невръчени, неплатени). 2/3, ако не и повече са за нарушения на дебилните ограничения 50 или 60км/ч по републиканските пътища при отклоненията за села и паланки (наскоро получих фиш за неспазване на ограничение от 50 км. при Микре - минал съм с 64км/ч по републикански път Варна-В. Търново-София - 35 лв.
И на мен ми се струва че и 130 км/ч е много за българските магистрали и бух гласувал за 120. Но повечето увеличения на глобите намирам за прекомерни. А нчкои обекчения за коменсация нямя ли да предложат напр. разрешаване завоя на дясно при СТОП или червен светофар ако не се пречи на движението?
Значи предлагаш ниско ограничение на скоростта и ниски глоби? Що за дебилизъм?! Това значи да сме перманентно в нарушение, ама глобата да е малка и да не ни пука...
Точно обратното трябва да бъде - ограничението да е по-скоро високо (според мен 140 е ОК за магистрала), да няма по първокласни пътища кретенски ограничения от 50-60 км/ч които ако ги спазваш си направо опасен за останалите зад тебе, но за сметка на това глобите да са високи. И да се събират! Идеята е, че когато се окажеш в нарушение трябва да знаеш, че нарушението е истинско и е било в следствие на реално опасно поведение на пътя, и затова глобата трябва да е висока.
До коментар [#13] от "ilinko":Те щото и до сега глобяваха предците за неправилно пресичане... А има баби дето просто не могат да слязат в подлеза и обратно.
Има трудно подвижни възрастни хора, вярно е. Но е вярно също така, че при нови подлези с асансьори, има баби, които пак кретат отгоре и прескачат мантинели, вместо да се възползват от асансьора и да пресекат безопасно.
Защо сравнявате условията в Германия и Холандия с тези у нас? Скоростта по "магистралите" трябва да е 120 и строго да се контролира, защото джигитите карат с колкото могат! Да сте видели жив катаджия на пътя?
Глобите не решават нищо. В последните години се увеличиха около 6 пъти, а произшествията не намаляха. Вероятно искането за увеличение има някакви други мотиви. А за скоростта имам следния коментар, в западна и средна Европа в тунели с по две ленти в посока ограничението е 100, а в тунела между Словения и Австрия, в момента е двупосочен с по една лента е 80 км/ч. У нас тунели с по 3 ленти в посока е 80. Не си го обяснявам освен с глупост.
Първо това не са магистрали а двулентови шосета с мантинела. 2ро макс допустимата глоба е идеална за нормално предвижване, глобите обаче не са. Да се инвестира в камери да се заисли контрола над убийците на пътя.
Както винаги при тема, свързана с МВР, покрай положителните проектопромени за синия талон и ГО, са се "приплъзнали" типичните глупави или направо вредни предложения, изхождащи по десетилетна традиция от МВР. 1. Вечните идеи на МВР за намаляване на скоростта още (накрая сигурно до 0 за по-сигурно), без това да е логически обосновано. Мотивите им за това не издържат логическа критика, просто статистиката не говори за нужда от снижаване на магистрала например. 2. Отново виждаме щенията на МВР за вдигане на санкциите. Те това го набутват в ЗДвП от години и няма убедителни данни да е довело до намаляване произшествията, напротив растат. Как не разбраха, че има момент, от който размерът спира да има превантивен характер (учи се по Наказателно право в ЮФ, но явно Рашков го е пропуснал този урок). Подобно увеличение само подхранва корупцията. 3. Да се премахне удобното на КАТ "несъобразена скорост". Изключително субективно и генериращо корупция, както и изкривява статистиката, защото там се пляска почти всичко от катаджиите. Или да го запазят, но задължат наказващия орган да аргументира каква е била съобразената скорост. 4. И последно - да се задължи МВР да съставя протокол за щети, възникнали поради неизправности по пътя/лоша маркировка и пр. Така гражданите ще могат да си търсят правата от застрахователя и срещу собственика на пътя.
Това, ако искат промените да са в полза на хората, не МВР. Ама като гледам, пак милиционерски плам и идея никаква. Жалко за на ДБ идеите, които "творчески" са доразвити и допълнени от родната милиция.
т.е всички намаляват за камерата и после си карат с колкото 160 преценят :) това е най-лошото което може да направят. Може да има статични камери на опасни места където е важно да се контролира скоростта допълнително. Най-ефективни са средна скорост камери (противоположност на знака "намали за малко и карай колко можеш после") - и те може да се лъжат също, като спреш да пиеш кафе посредата, но според мен ще има сериозен ефект.
Явно глобите трябва да се актуализират , заради инфлацията .Отново богатите ще си плащат, без проблеми, а обикновените хора на заплата , ще понесат още повече загуби на ограничения си месечен бюджет.Високите цени на горивото + глоба от скрили се в храстите камери за скорост + да ти вземат книжката за 3 месеца при условие ,че с това си изкарваш прехраната , ще доведат всички до ръба на отчаянието. Това ли искаме или да се оправят пътищата ни , да имаме магистрали Хемус , Черно море и първокласни пътища, както в цяла Европа. Нека нашите избраници, Народните представители, се замислят за това , когато гласуват по- високи глоби .
Нищо от гореописаните неща не виждам как ще помогне за пътната безопасност. Това е просто още повече от старата милиционерщина. Глоби, наказания, по-големи глоби и още по-големи наказания. Предлагам им следното. Пресичаш на червено, разтрел. превишиш скоростта с 1км./ч. разтрел. Погледнеш милиционера лошо разтрел. Така накрая ще си останат само милиционерите и ще достигнем нулеви нива на нарушения, защото както всички ние знаем, те на своите не посягат.
Аз предлагам да се пооправят поне малко пътищата, брутални глоби за забавени ремонти и да почнете на дела да вадите джигитите от движението. Само толкова
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
realguru
Рейтинг: 2210 НеутралноТова е тъпня да се намалява на магистралите от 140 на 130
Ако се види къде са повечето катастрофи най-вероятно ще се окаже че те са на отклоненията където стават включвания и изключвания. Редовно съм се нагледал на тъпизми там.
Изпреварване в дясна лента от някой бързак и хоп пред него изскача току що включила се кола със 60.
Или някой се сети че трябва да излиза от магистралата - особено гастербайтерите. Навигацията му даде или забрави да му даде види табелата Истанбул и от най-лява лента набие на 60 за да може да излезе.
Според мен около тези критичните точки да се намали на 120 за да няма толкоз критични ситуации и да се засили контрола около тях с камери, за да се научат да не правят глупости там.
442
Рейтинг: 1418 РазстроеноТъпо. Ама от тия, толкова. Видя се колко струват от записа на турския тираджия.
ivenco
Рейтинг: 1892 ВеселоНай-много ми хареса за пешеходците. Подкрепям. Пълно е с идио*ти, които пресичат рисково, а винаги водача на МПС е виновен.
soc_gene
Рейтинг: 113 НеутралноПодобряване на безопасността ще стане като оправят пътната настилка, знаците, мантинелите, светлотразителите и т.н. Като е на бабуни и дупки дясната лента всичко се вре в лявата и така стават предпоставки за конфликти. Иначе най-лесно е да се вдигат глоби и наказват хора.
lordcris
Рейтинг: 649 НеутралноГлоба + шамар
Consumer
Рейтинг: 2405 НеутралноМВР заедно с АПИ да обходят пътищата и да си видят малоумните знаци и безмислени ограничения, лунния пейзаж отделно.
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantdorn
Рейтинг: 1479 НеутралноДаже 120 км/ч е много за качеството на нашите магистрали.
jpo021058111
Рейтинг: 568 НеутралноБи било логично напълно да се забранят тези опасни магистрали, а по останалите пътища да се ходи само пеш.
Така ще е и по-лесно да се подават банкноти на полицаите.
Те ще намерят защо.
jmf29537805
Рейтинг: 866 Неутрално120 км/ч максимална скорост на магистралата и премахване на тая простотия с включени къси светлини през деня.
За шофиране без книжка, директно 6 месеца затвор.
pspa
Рейтинг: 383 НеутралноЯвно толкова и пътуваш по "магистралите" ако могат така да се нарекат. Пример - само между София и Пазарджик поне половината участъци са си откровено негодни и дори опасни за 140км/ч.
debruckere
Рейтинг: 873 НеутралноТъй като "промяната" периодично лансира тезата "пари срещу свършена работа и реформи" (последно беше предложението им за драстична промяна при ОПЛ), аз пък предлагам следното:
- Намаляване на служителите на МВР
- Да започнат да си плащат осигуровките, както всички нас, а не държавата (т.е. пак всички ние) да им ги плаща
Иначе глоби и контрол над джигитите трябва да има
tulup
Рейтинг: 1850 ВеселоИзключително странно беше това увеличение на 140 км/ч. Един ден Бойко се събуди и хоп - го промениха. А теоретично би трябвало всеки завой, всяко включване и всяко изключване от магистралата да е проектирано спрямо някаква скорост. Както и мантинели, видимост към знаци и прочее. Та ако се спазваше всичко това, то трябваше всички магистрали да ги взривят и да ги препроектират за да угодят на вожда. Ама то предвид, че и за 130км/ч не са адекватни, нямаше нужда.
Не ме търсете преди обядilinko
Рейтинг: 778 НеутралноДо коментар [#3] от "ivenco":
За пешеходци разбирам, че се предлага да ги глобяват със 150 лв при пресичане на червено. Това ми изглежда доста нереално
realguru
Рейтинг: 2210 НеутралноРедовно пътувам по Тракия и нямам сериозни оплаквания от настилката. Тя беше ремонтирана преди доста време, но още е добра. Не ремонтираните места си плачат за ремонт но са доста малко. Като цяло нямам никакви проблеми да поддържам 150 там.
Най-критичните места на Тракия са отбивките около Пловдив и за Истанбул - заради големия трафик дето влиза/излиза там и предпоставките дето се създават за катастрофи.
Най-критично е Е80 отбивката за Свиленград и Капитан Андреево малко преди нея има бензиностанция на ОМВ и има няма 100-200 метра и хоп отбивка. И по време като се движат гастербайтерите и летния сезон нашите като ходят на морето става страшно там. От бензиностанцията се опитват да се включат. Да ама зад тях едни дето карат бързо се опитват да си хванат отбивката и трафика се преплита ужасно. Там даже съм бил свидетел на задръствания през най-натоварения сезон през лятото.
Таралеж
Рейтинг: 2486 НеутралноПътувал съм по доста магистрали.
Обикновенно ограниченоето на скоростта е различни в зависимост от пътя, трафика.
Има и магистрали съз знаци за ограничение на скоростта които се променят в зависимост от пътната обстановка, сняг, дъжд, натоварване.
Тъй че едно и също ограничение на скоростта навсякъде по магистралите изглежда неразумно.
hamiltonf
Рейтинг: 3970 НеутралноКато прочетох заглавието си помислих, че го правят за икономия на руски петрол, така както германците, или една от зелените им партии, които предлагат ограничение до 100 км.ч. по немските магистрали, от което ще се спести годишно колосалната сума от 4 млрд. евро некупен руски петрол.
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиА иначе, забелязвам, че високите цени на горивата са най-добрит регулатор.
tulup
Рейтинг: 1850 НеутралноДо коментар [#1] от "realguru":
Не ме търсете преди обядЕ, разбира се, че основният проблем на пътя не е скоростта, а различната скорост (или посока) на обектите на пътя. То иначе всички си се въртим върху земната повърхност доста бързо, но понеже посоката и скоростта са еднакви, не се блъскаме. Та ако има резки включвания/изключвания или пък много трафик и т.н., то най-добре е да ги изпреварвате с малка разлика в скоростта, независимо, че те си се "моткат". Щото като разликата е 80км/ч е много по-лесно да не види някой и много по-трудно да реагирате. После кой е виновен ще е най-малкия проблем :)
А това някой да тръгне да намаля и ускорява преди включвания никога няма да се случи. Всички първокласни пътища са така - на всяко кръстовище има ограничение 60. Ако карате с 90 и намаляте, непрекъснато ще трябва да се изпреварвате с някой, дето си е харесал 70-80 и с толкоз си кара навсякъде - дъжд, вятър, сняг, град, не град, пешеходци - няма значение.
realguru
Рейтинг: 2210 НеутралноСещам се между София и Пловдив около тунела има 1-2 места където като завили и наклона е малко крив и водата явно не се оттича много добре и тея с гладките гуми почват да се пързалят и да влизат в канавката. Почти редовно има по 1-2 излетели като завали.
Другото критично място е около Ихтиман при мъгла или като си запалят сметището там беше станала една година голяма верижна катастрофа.
Но като цяло по тези участъци съм нямал проблеми.
Най-много проблеми съм имал на отбивката за Капитан Андреево с ОМВ-то там, после отбивките за Пловдив и отбивката за Пазарджик от включващи се изключващи се коли.
Роси
Рейтинг: 7233 НеутралноДо коментар [#2] от "442":
Само0 че, това е полицията на ГЕРБ.
Ale MI
Рейтинг: 463 НеутралноА да почнем да правим читави магистрали не е ли по добра идея? Като референция за кражбите от строителство може да ползвате:
- паркинга на летището, където кратерите в бетона са с лунни размери
- участъка на Тракия към Чирпан
- АМ Хемус
И много, много други
Consumer
Рейтинг: 2405 ЛюбопитноДо коментар [#16] от "hamiltonf":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantИкономията е майка на мизерията.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 2077 НеутралноМа някой насила ли те кара да шофираш със 120?
Корай си с 90 и си свиркай.
hamiltonf
Рейтинг: 3970 НеутралноДо коментар [#21] от "Consumer":
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиНе и в този случай, и към този момент.
whitemare
Рейтинг: 1756 НеутралноАйде МВР-то първо да направи едно обхождане на всички критични места, където стават най-много катастрофи, да огледа пътната настилка, маркировка, знаци и да подаде сигнал на АПИ да ги оправи и едва след това да се занимава със шофьорите. Защото в България нямаме и 20 метра път, който да няма бабуни, дупки, цепки, кръпки, вълнички и всякакви други форми. Маркировката се изтрива със втория дъжд, пътните знаци на места са малоумни. Това като се комбинира със шофьори, намерили си книжките в зрънчо и се вижда крайния резултат. Аз съм за брутални и солени глоби, ама да се налагат на всички. А не тия със затъмнените стъкла и джиповете да летят с по 280 км и никой да не ги пипа.
"Проблемът на света е, че глупавите са самоуверени, а умните винаги се колебаят" Бертранд РъселДядо Йоцо
Рейтинг: 692 НеутралноМВР /особено КАТ/ е една мързелива и паразитна организация, която се занимава основно да "страхува" водачите по пътя и това няма нищо общо с пътната безопастност.... репресивния характер на МВР-КАТ и тяхбното поведение на потомствени паразити (още от епохата на соц-а) от публичния бюджет на РБ води до извода, че следва да бъдат закрити/разформировани и нова структура на съвсем други принципи следва да се създаде...
"The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society" E.Bernays/USA-1928realguru
Рейтинг: 2210 НеутралноПроблемът не е само настилката, знаците и пр. В много от случаите проблемът са водачите че правят глупости. Карат рисково, изпреварват на места където не може. По магистралите карат в аварийната лента. Не съобразяват скоростта спрямо обстановката - дъжд, мъгла и пр.
Дори и да се оправи настилката това няма да реши проблемите с катастрофите.
Първите камери за средна скорост преди много години ги сложиха точно на един прав, гладък и току що ремонтират участък. Просто там спокойно се развиваше над 150 нищо че не е магистрала и ограничението е 90. И ставаха доста катастрофи. Като сложиха камерите и дойдоха първите глоби сега всеки кара там с 90 и почти няма изпреварвания, съответно няма и катастрофи.
vjo23696630
Рейтинг: 381 Неутрално[quote#22:"Toshko Afrikanski"][/quote]
Тия дето карат бавно са най-опасни
Покрай тях възникват рискови ситуации и катастрофи
The Polite Moose
Рейтинг: 1460 ЛюбопитноСамо за седмица умират повече хора от КОВИД. доцент Рашков няма ли да вземе отношение по тази тема ?
🇷🇺🚢🚶🤬ivo
Рейтинг: 695 НеутралноМВР да си гледа работата вместо да предлага поредните глупости от които няма да има никакъв ефект, а само ще дерат кожите на хората!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!fury_21
Рейтинг: 396 НеутралноПодържам! Аз поне не зная държава в Европа, даже и Америка с толкова висока позволена скорост при много по-добри магистрали. Изключвам някои участъци в Германия, които са без ограничение. Най-често максималната скорост е 130, но често се регулира с ограничаващи скоростта знаци.
C est la vie
Рейтинг: 1164 НеутралноНидерландия има перфектни магистрали. През деня скоростта е ограничена до 100км/ч, а през ноща е 130км. Чрез ограниченията пестят от внос на горива, на вредни емисии и въглероден данък. Масово дизелите използват добавки като адблу. Също така по-ниската скорост намалява риска от инциденти. У нас автопарка е значително по-стар, а петролните горива са с високо съдържание на сяра. Тук никой не мисли за икономии. Всеки ден се говори за войната по пътищата. За правителствата е важно потреблението на въглеводородите да расте и да прибират парите от ддс и акциз. Важното е да си купят следващият палат и да осигуят и правнуците. тук всичко се прави по някакъв прост начин.
Галя Станчева
Рейтинг: 5091 НеутралноБлагодарете на рашков :)))))))))))
Стефан
Рейтинг: 469 НеутралноАре сега МВР да вземат да видат защо има ПТП на магистралите. В статистиката им влизат и ПЕШЕХОДЦИТЕ отрепни на матистралата, да правилно прочетохте, ПЕШЕХОДЦИ. Там скороста над 50 няма значение. 99% от ПТП на магистрала стават заради разлика в скоростта а не заради висока скорост. Тръгнал дедо с ладата с 70 и си кара, тогава дали 130 или 140 все тая.
Мусаши
Рейтинг: 1498 ЛюбопитноАз като карах шофьорските курсове преди 20 години максимално разрешената скорост на магистрала беше 120 км/ч.Сега колите са други и е нормално максималната скорост да е по-висока.Проблеми на магистралата не създава тази скорост,а бавно движещите се камиони.Като не можеш да влезеш в лявата лента си принуден да караш зад камиона с неговата скорост. И след това като го изпреварваш ускоряваш от 90 км/ч.Ама отзад някой кара със 140 и може да стане катастрофа.
papunqk
Рейтинг: 926 НеутралноНе скоростта е проблемът. В Германия няма ограничения. Проблемът е, че не се спазват правилата, няма наказуемост или е "погалване с перце". Отделно, че само част от магистралите ни са наистина магистрали.
Иосиф Давыдович
Рейтинг: 1071 НеутралноКакво цели предложението да се увеличи глобата за не носене на някой от многобройните документи от 10 на 30 лв как това ще намали произшествията на пътищата... Искат кожи да стрижат само, а не виждат в какво състоянире са пътищата...
Днес 23 Юни 2022 от нашия грешен свят си отиде моя любим певец Юрий Шатунов... От тук нататък в живота ми ще има още повече сиви нощи....и белите рози в градината ми ще цъфтят все по-тъжно...От 1957 година съм шофьор и не съм имал глоба и миналата години едни педерасти ме спряха за проверка бях в чужда кола на съсед и се опитват да ме глобят за незалепен стикер на ГО . 6 месеца чакам да ми дойде акта ,че на 83 години за първи път да вляза в съда, да ги одрусам един адвокатски хонорар, който да си разделим с адвоката... Тези еничари на пътя в униформа са основната причина да има толкова жертви на пътя, опитват се да тормозят хора като мен, за да си съберат планираните глоби, а джигитите на пътя и турските тирове дето карат като идиоти не ги пипат..
rpi05621103
Рейтинг: 226 НеутралноИ знаците. Има нужда от подобрение на знаците и маркировката.
психодесенlz2
Рейтинг: 2049 НеутралноРашков,
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Стига с това намаляване наскоростта! Направо забранете движението и всички проблеми отпадат! Даже и от КАТ няма да има нужда и няма да бият шамари!
vzoran
Рейтинг: 551 НеутралноВ Англия ограничението по магистралите е 60 мили /96км/ за камиони и 70 мили /112км/ за коли. Това прави 10 мили /16км/ разлика между двата вида транспортни средства и нисък риск. Тук проблемът е не само във високите скорости при положение че магистралите са по две ленти, а и голямата разлика в разрешените скорости на камиони и коли.
Reggie
Рейтинг: 539 НеутралноИ защо въобще се вдига глобата за неносене на ГО? Да оправят камерите да ги четат,а отделно дадоха сума кинти за таблети на ушевите.
За "магистралите" ни съм за 130 или даже 120. Но там отделно има проблем с модерни и мощни автомобили и трошки и камиони от друга.
The Polite Moose
Рейтинг: 1460 ВеселоБожанов обеща е-правителство за нула време. Нула време клони към безкрайност, явно. 🇷🇺🚢🚶🤬
m_todorov
Рейтинг: 487 НеутралноНяма лошо. Нека ефективно се събират глоби за спряли на тротоари, каращи по релси, спряли по велоалеи и други орки.
strymski
Рейтинг: 1634 НеутралноНяма как в държави с отлични магистрали — Холандия , Германия, Люксембург и т.н. максималната скорост да е 160 , а при нас в допълнение към недобрата пътна мрежа , джигитите и старите коли които незнайно кал минават ГТП , да е 140 !
Тази измишльотина Бацева както обикнивено , не даде добри плодове.
Подкрепям!
jmf29537805
Рейтинг: 866 НеутралноОсновно проблемът идва от дебили, които не са разбрали, че 140км е максимално разрешена скорост, а не задължителна.
strymski
Рейтинг: 1634 НеутралноДругата важна крачка към подобряване на сигурността и дисциплиниране на джигитите , е масово поставяне на камери , вместо корумпирани катаджии. Като щракне , няма мърдане от рода на -и ко ша прайм сега? ами бъркане дълбоко в джоба! Омръзнало ми е ,особено лятото , от смотаните румънци , които карат като побеснели!
Я на границата да остави малко евро , а ко трябва да му се вземе и книжката. Другия път ще кара с 20… не с 200 .
jack90
Рейтинг: 352 НеутралноЖивея в Канада и повярвайте има много мощни коли. Ограничението е 100км максимално и 70 минимално.
strymski
Рейтинг: 1634 НеутралноИзвинение , да се чете не 160 ,а 130!
Синдбад-мореход
Рейтинг: 1080 НеутралноНаправо арест за всеки нарушил нещо!
легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключенийАрест и за ненарушилите! Те са потенциални нарушители по доц. рашков!
The Polite Moose
Рейтинг: 1460 НеутралноИ какво от това ? Това което канадците да решили за себе си, защо трябва да бъде модел за нас ? 🇷🇺🚢🚶🤬
The Polite Moose
Рейтинг: 1460 НеутралноТози проблем има и друга страна. Дебили които карат с 20 при разрешени 60+, не разбират, че пречат на движението ! Никой не им е виновен и длъжен да се съобразява с техните невронни проблеми. 🇷🇺🚢🚶🤬
Станко Тодоров
Рейтинг: 39 НеутралноЗвучи като поредното предложение за имитиране на дейност от МВР.
В България има много, много за коригиране на шофьорските навици, паркиране и култура. Проблема е че нарушенията не се санкционират. Тръгнете да се разходите из кварталите или по булевардите и големите кръстовища. Пълно е с диваци които са се самозабравили.
Увеличаването на глобите няма да направи санкциите по чести, просто ще ги направи по-болезнени. Тарикатите ще бутнат 20-30лв и големия ще го ядем ние - щото по три лентов булевард някой е карал с 80, а ограничението било 50 и видиш ли, ... сега дължиш 400-500-600лв. Или редовния номер на КАТаджиите, ... не пазят някоя опасна точка или кръстовище, а застанат на най-дългата права с километри видимост, щот там се изпреварва и борим престъпността.
Consumer
Рейтинг: 2405 ВеселоДо коментар [#46] от "jack90":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantМи стой си там, в ЕС при наличие на система Тутор скоростта на магистралата може да е до 150, но има уловка всяка членка сама си преценя.
Yard
Рейтинг: 1615 НеутралноТо е голяма полза като сега ограничението е 140 и аз карам с 140 и ме задминават все едно съм спрял...
Гонзо Велики
Рейтинг: 462 Неутрално1. Трябва да се проверява много строго, доколко МВР и общинска полиция налагат глобите правилно! Защото от личен опит - правят си каквото си искат с идеята, да се оплачеш на арменския поп, ако нещо не ти харесва.
2. Никакви глоби няма да свършат работа и няма да са ефективност, докато не се въведе РЕЦИДИВ!
1-ва глоба 20 лв (или според нарушението). Няма лошо, да е ниска, тя е за подсещане.
2-ра глоба за същото в рамките на 2 г - х10 лв. Няма лошо, да е по-височка. Предупреден е!
3-та глоба за същото в рамките на 3 г - х100 лв. За отворковци с много пари.
4-та глоба за същото в рамките на 4 г - х1000 лв. За куфарни и мамини милионерчета.
...
И всеки следващ път х10, докато милионите в куфара свършат.
Това е единственият начин. Фиксирани глоби не вършат работа, защото за едни са непосилни, за други са дребни джобни пари.
Гонзо Велики
Рейтинг: 462 НеутралноЗащо 100? Дай направо с 40 по магистралите. Сигурното си е сигурно. ПенЦионерите имат много време, за къде да бързаме със 100?
Красимир Ангелски
Рейтинг: 11 НеутралноДо коментар [#6] от "Consumer":
Правилно! Знаците за ремонт и 60 км/ч. на магистрала Струма посока Кулата още седят, а да не говорим, че пътят е ремонтиран и седят още оранжевите пътни ленти за ремонт напълно излишно. От 140км/ч. намалих до 60 и създадох колона излишно, защото знаците ме излъгаха.
etar
Рейтинг: 706 НеутралноАз пък искам да се върнат знаците за камери и камерите да са само на определените места.
Поздрави за МВР. И да не се крият по храстите повече.
ivanpopov
Рейтинг: 974 НеутралноНе пипайте скоростта, бе кретени! С нормална кола (дори 30 годишна), по нашите магистрали спокойно се кара не само 140, но и 160. Ако има проблем, това са дупките и пукнатините. Вземете да внесете законопроект, който да реши проблемите с подръжката. А МВР да си гледа нарушителите! Защото от отнемане на предимство, неправилно изпреварване и т.н. загиват 90% от жертвите на пътя. На тия обаче все скоростта им е фостата.
ivanpopov
Рейтинг: 974 НеутралноА пък в Германия ограничение по някои магистрали изобщо няма. Аре у лево!
pontius_glarus
Рейтинг: 3350 НеутралноА няма ли да е по-интелигентно милиционерите да измислят ефикасен начин на събиране на глобите, а не удвояването им?
И защо е необходимо милиционери да висят по пътищата и магистралите при условие че има камери? Стационарните камери са много по-евтини от екипите с патрулки и мобилна камера, да не говорим че снимката от мобилна камера реално е неоспоримо доказателство за нарушение!
pontius_glarus
Рейтинг: 3350 Неутрално"..Фиксирани глоби не вършат работа, защото за едни са непосилни, за други са дребни джобни пари...."
Глобата е глоба, и плащането й винаги боли. Само че има категория, които винаги намират механизми да не плащат глобите, и те не са бедни.
pontius_glarus
Рейтинг: 3350 Неутралноза разлика от неграмотните актове за ПТП, които обжалвани в съда обикновено отпадат.
Petleshev
Рейтинг: 2414 НеутралноДо коментар [#11] от "debruckere":
Бивш tww09306483.С леко уточнение. Да не се намаляват униформените, ами чантаджиите и любовниците в МВР. Пожарната да се извади от МВР, крайно време е. В МВР има хиляди щатни бройки, които нямат нищо общо с борбата с престъпността и регулирането на движението. Регистрацията на колите също трябва да излезе от КАТ.
Yotce
Рейтинг: 1500 НеутралноГлупости, кой те излъга, че в Германия няма ограничения?
Горе-долу е 50:50 със/без ограничение.
А на магистралки като нашите, с две платна, ВИНАГИ има ограничение, и то е 130
Безумно е при две платна максималната скорост да е 140, това създава предпоставки за инциденти, не заради високата скорост, а заради големият диапазон на скорости.
spaceman
Рейтинг: 698 НеутралноЧакам деня, в който ще им се забрани да се крият по храсъите или да кибичат на сянка и да спират без причина случайни коли. В 21 век има и видео наблюдение
shogun
Рейтинг: 388 Неутрално500 човека били умрели на магистрала от 12 години, нищо не проверихте последните 100 години колко са умрели, бати статистиката, малоумна. Един анализ не могат да направят от какво се умира най-много като хората. А именно най-много смъртни случаи при ПТП да станат при междуселските пътища. Където трима младежи се удрят в дърво с BMW 3. Или могат ама не им изнася, щото тогава изведнъж селския полицай трябва да глоби братовчед си.
sfl32583434
Рейтинг: 127 НеутралноМинистерството на бездействието всячески се стреми някой друг да му върши работата, да му ръчва глобите, да глобява... закривайте ги, по начина предложен от тях, може и без тях!
shogun
Рейтинг: 388 НеутралноПо магистралите били умрял и 500 души за последните 12 години, егати малоумната статистика А може ли за последните 100 колко са умрели, сигурно ще да излязат повече. Ако направят правене на анализ ще са острови очевидната истина че най-много смъртни случаи има на междуселски пътища където трима кретена на 22 се забиват с BMW в дърво. Ама не става що тогава селския полицай ще трябва да глоби братовчед си
sw51
Рейтинг: 450 Любопитновместо да вдигат глобите, да почнат да налагат и събират текушите. Никога проблема не е бил в размера на глобата в България, а в прилагането на съответното наказание. Ако и 5лв. да я направят, но ако глобяват всеки път като си в нарушение, ще спре всичко за 2 дни.. Просто е и с камери дори да се направи, и всичко ще приключи за митути, но няма истинско желание от властта да оправя нарушенията. Искали сме но сме нямали желание.. по-добре да вдигнем глобите.
Mike
Рейтинг: 599 НеутралноНе е излъгал, в Германия няма генерално ограничение на скоростта по магистрали.
Има локални ограничения на определени места, със знак. Но това го има навсякъде, включително в България има участъци с ограничение 90, 100, 120 и т.н. според условията. Разликата е какво става като дойде края на ограничението (бял кръгъл знак с три наколонени линии) - в повечето държави тогава важи общото ограничение, което в БГ е 140, а в Германия след белия знак няма ограничение.
И не е вярно това с двете платна - те са магистрали като всички други и за тях важи същото, че няма ограничение, ако няма поставен знак.
Както казват немците - белия знак означава Feuer frei :-)
canuck99
Рейтинг: 767 НеутралноИ на мен ми се струва че и 130 км/ч е много за българските магистрали и бух гласувал за 120. Но повечето увеличения на глобите намирам за прекомерни. А нчкои обекчения за коменсация нямя ли да предложат напр. разрешаване завоя на дясно при СТОП или червен светофар ако не се пречи на движението?
pontius_glarus
Рейтинг: 3350 НеутралноНо винаги са основание да попиташ: "Ко шъ прайм?"
pontius_glarus
Рейтинг: 3350 Неутрално+++++++
БГ богаташите са чиста проба "андрешковци"- 1/2 от "премиум" автомобили са с картончета за инвалиди - да не плащат синя зона, винетка, данъци и т.н.
И друго - при точна, достоверна статистика ще видим, че глобите за превишена скорост по магистралите (180, 200 км/ч) са единици (и най-вероятно невръчени, неплатени). 2/3, ако не и повече са за нарушения на дебилните ограничения 50 или 60км/ч по републиканските пътища при отклоненията за села и паланки (наскоро получих фиш за неспазване на ограничение от 50 км. при Микре - минал съм с 64км/ч по републикански път Варна-В. Търново-София - 35 лв.
Mike
Рейтинг: 599 НеутралноЗначи предлагаш ниско ограничение на скоростта и ниски глоби? Що за дебилизъм?!
Това значи да сме перманентно в нарушение, ама глобата да е малка и да не ни пука...
Точно обратното трябва да бъде - ограничението да е по-скоро високо (според мен 140 е ОК за магистрала), да няма по първокласни пътища кретенски ограничения от 50-60 км/ч които ако ги спазваш си направо опасен за останалите зад тебе, но за сметка на това глобите да са високи. И да се събират! Идеята е, че когато се окажеш в нарушение трябва да знаеш, че нарушението е истинско и е било в следствие на реално опасно поведение на пътя, и затова глобата трябва да е висока.
Vassil Stoychev
Рейтинг: 1242 НеутралноДо коментар [#13] от "ilinko":
Те щото и до сега глобяваха предците за неправилно пресичане... А има баби дето просто не могат да слязат в подлеза и обратно.
Yotce
Рейтинг: 1500 НеутралноИма трудно подвижни възрастни хора, вярно е.
Но е вярно също така, че при нови подлези с асансьори, има баби, които пак кретат отгоре и прескачат мантинели, вместо да се възползват от асансьора и да пресекат безопасно.
iliyapopov
Рейтинг: 507 НеутралноЗащо сравнявате условията в Германия и Холандия с тези у нас? Скоростта по "магистралите" трябва да е 120 и строго да се контролира, защото джигитите карат с колкото могат! Да сте видели жив катаджия на пътя?
avi29581655
Рейтинг: 40 НеутралноГлобите не решават нищо. В последните години се увеличиха около 6 пъти, а произшествията не намаляха. Вероятно искането за увеличение има някакви други мотиви. А за скоростта имам следния коментар, в западна и средна Европа в тунели с по две ленти в посока ограничението е 100, а в тунела между Словения и Австрия, в момента е двупосочен с по една лента е 80 км/ч. У нас тунели с по 3 ленти в посока е 80.
Не си го обяснявам освен с глупост.
jmf29537805
Рейтинг: 866 НеутралноНеправилно изпреварване,висока скорост и алкохол са причините за 90% от катастрофите.
nix1130
Рейтинг: 562 НеутралноПърво това не са магистрали а двулентови шосета с мантинела. 2ро макс допустимата глоба е идеална за нормално предвижване, глобите обаче не са. Да се инвестира в камери да се заисли контрола над убийците на пътя.
spearhead
Рейтинг: 13 НеутралноКакто винаги при тема, свързана с МВР, покрай положителните проектопромени за синия талон и ГО, са се "приплъзнали" типичните глупави или направо вредни предложения, изхождащи по десетилетна традиция от МВР.
1. Вечните идеи на МВР за намаляване на скоростта още (накрая сигурно до 0 за по-сигурно), без това да е логически обосновано. Мотивите им за това не издържат логическа критика, просто статистиката не говори за нужда от снижаване на магистрала например.
2. Отново виждаме щенията на МВР за вдигане на санкциите. Те това го набутват в ЗДвП от години и няма убедителни данни да е довело до намаляване произшествията, напротив растат. Как не разбраха, че има момент, от който размерът спира да има превантивен характер (учи се по Наказателно право в ЮФ, но явно Рашков го е пропуснал този урок). Подобно увеличение само подхранва корупцията.
3. Да се премахне удобното на КАТ "несъобразена скорост". Изключително субективно и генериращо корупция, както и изкривява статистиката, защото там се пляска почти всичко от катаджиите. Или да го запазят, но задължат наказващия орган да аргументира каква е била съобразената скорост.
4. И последно - да се задължи МВР да съставя протокол за щети, възникнали поради неизправности по пътя/лоша маркировка и пр. Така гражданите ще могат да си търсят правата от застрахователя и срещу собственика на пътя.
Това, ако искат промените да са в полза на хората, не МВР. Ама като гледам, пак милиционерски плам и идея никаква. Жалко за на ДБ идеите, които "творчески" са доразвити и допълнени от родната милиция.
sw51
Рейтинг: 450 ВеселоДо коментар [#57] от "etar":
т.е всички намаляват за камерата и после си карат с колкото 160 преценят :) това е най-лошото което може да направят. Може да има статични камери на опасни места където е важно да се контролира скоростта допълнително. Най-ефективни са средна скорост камери (противоположност на знака "намали за малко и карай колко можеш после") - и те може да се лъжат също, като спреш да пиеш кафе посредата, но според мен ще има сериозен ефект.
Svetoslav Jordanov
Рейтинг: 5 НеутралноЯвно глобите трябва да се актуализират , заради инфлацията .Отново богатите ще си плащат, без проблеми, а обикновените хора на заплата , ще понесат още повече загуби на ограничения си месечен бюджет.Високите цени на горивото + глоба от скрили се в храстите камери за скорост + да ти вземат книжката за 3 месеца при условие ,че с това си изкарваш прехраната , ще доведат всички до ръба на отчаянието. Това ли искаме или да се оправят пътищата ни , да имаме магистрали Хемус , Черно море и първокласни пътища, както в цяла Европа. Нека нашите избраници, Народните представители, се замислят за това , когато гласуват по- високи глоби .
stargate
Рейтинг: 981 НеутралноДа се разбира! За пореден път увеличаваме глобите, защото сегашните ни се виждат малки, а имаме нужда от повече пари в министерството.
ЗиленЗадколисенОлегархСпуредГусинДайнов
Рейтинг: 240 НеутралноНищо от гореописаните неща не виждам как ще помогне за пътната безопасност. Това е просто още повече от старата милиционерщина. Глоби, наказания, по-големи глоби и още по-големи наказания.
Предлагам им следното. Пресичаш на червено, разтрел. превишиш скоростта с 1км./ч. разтрел. Погледнеш милиционера лошо разтрел.
Така накрая ще си останат само милиционерите и ще достигнем нулеви нива на нарушения, защото както всички ние знаем, те на своите не посягат.
Ivailo Ivanov
Рейтинг: 515 НеутралноАз предлагам да се пооправят поне малко пътищата, брутални глоби за забавени ремонти и да почнете на дела да вадите джигитите от движението. Само толкова
Ivailo Ivanov
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#77] от "iliyapopov":
Веднъж видях един. Ама беше преди няколко години