"Нека утрешните поколения знаят, защото времето отминава, а нашата преходност е налице, че ние направихме ВМРО не за да правим две Българии, а защото нямаме една целокупна!" Иван Михайлов Гаврилов (1896-1990)
„Позицията на Москва: Кирилското писмо обединява руския и македонския език
Поздравяваме братския македонски народ с държавния празник - Деня на Свети Климент Охридски, големият просветител, първият славянски епископ, един от основоположниците на кирилското писмо, което обединява съвременния руски и съвременния македонски език!"
Това се посочва в официално изявление на руското посолство в Северна Македония, публикувано във фейсбук страницата на дипломатическата мисия. По повод празника руският посланик Сергей Баздникин е положил венец пред паметника на Св. Климент Охридски в Народната университетска библиотека в Скопие. 08.12.2021 г. offnews.bg/sviat/pozitciata-na-moskva-kirilskoto-pismo-obediniava-ruskia-i-makedonskia-766402.html
„Руски филм заличи България от картата на славянската писменост
Родината на славянската азбука е Македония, твърди прожектираната в Скопие лента България е заличена от картата на славянската култура и писменост в нов руски документален филм. „Една вяра, един език" е заснет със съдействието на Руското посолство в Северна Македония и преди два дни е била премиерата му в Скопие.
Във филма „Една вяра, един език" обаче е показана карта на Югоизточна Европа от IX век, на която България дори не е отбелязана.
Освен думите „Македония е родината на славянската азбука“, е прокарано и твърдението, че на църковнославянски език, който тръгнал от Македония, са били написани всички древни духовни текстове на Русия, Украйна, Сърбия, Черна гора, България и Македония.“, 25.12.2021 г. www.segabg.com/hot/category-foreign-country/ruski-film-zalichi-bulgariya-kartata-na-slavyanskata-pismenost
Идете в Скопие и вижте музея на националната идентичност или там както се казва. Прилича на музея на Мадам Тюсо. По стените огромни картини с "исторически сцени" а пред тях - восъчни фигури. Никакви македонски артефакти, само няколко документа на чист български, отпечатани в София. Цялата им история се базира на съвременни рисунки и на восъчни фигури.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
Същите неадекватни проруски подлоги, отказващи военна помощ на Украйна, се занимават и със спирането на Македония за ЕС. Също в интерес на варварска Русия, разбира се. Затова и не е чудно, че оставаме напълно изолирани по темата Македония в ЕС и никой не разбира какво точно искаме. То няма и как да заявиш ясно на глас, от името на варварска Русия, че искаш възможно най-голяма нестабилност на Балканите и затова не искаш Македония в ЕС.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Че това дори не е от основните ни искания, но нашите го повтарят задето било по-смилаемо за Запада. Което е грешка, защото рано или късно пак ще се стигне до важните теми - история, език и идентичност. Нема смисъл да се замитат под килима и да се отлагат.
" Според него има обрат в исканията на София по отношение на евроинтеграцията на Северна Македония, тъй като България, за да даде зелена светлина на преговорната рамка, първоначално е настоявала за пълно приемане на българската историография в македонските учебници и за съгласие, че македонският език е диалект на българския до края на Втората световна война. По думите му, след като България разбрала, че това не е "европейски аргумент", започнала да говори "за включване на българите в конституцията като гаранция за правата и статута им тук в Северна Македония"."
Няма обрат в нашата позиция, не че искам да разочаровам комшиите, но тя си е все същата, както са я схванали в лицето на самия им президент !
До коментар [#11] от "rumen_s":Механичното свързване на независими събития е проява на особено нисък интелект и пълна невъзможност за асоциативно мислене.
Това място е факт. Ние сме пълноправен член на ЕС. Няма място за дискусия по този въпрос.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
И с право така смята. Това с вписването на малцинство в конституцията е последен проблем. Истината е, че трябва много повече усилия от тяхна страна да се изкорени тази сърбомания и българофобия насаждана с десетилетия. За съжаление, смятам, че това е почти невъзможно имайки предвид собственото им желание за промяна. Мажи да те лъжем общо взето…
"Обратът е Нелепото Кире ,не се прави на неразбрал!"
Ако говорим за обрати, вие гербаджиите толкова ли ви е къса паметта, че даже вашия коалиционен партньор ви порица :
„Бойко Борисов направи остър завой в позицията за Северна Македония, а по този въпрос трябва да имаме единна позиция и тя да е национално отговорна“. Това обяви пред bTV лидерът на ВМРО и бивш военен министър в кабинета „Борисов 3“ Красимир Каракачанов.
При последното си посещение в София тази седмица македонският премиер Зоран Заев първо се срещна с бившия премиер и лидер на ГЕРБ Бойко Борисов, който прехвърли отговорността за старта на преговорите на Северна Македония за членство в ЕС върху служебното правителство.
Никога до 1945 г. не е имало държава Македония. След това е федерация в СФРЮ. А преди 1945 е имало Вардарска бановина (област) в кралство Югославия със сръбски крал. Имало е Македония и македонци, но преди (май беше 2000 години), и то са били гърци. Забравихте ли как ви отнесе Гърция. Къде сте, бе, потомци на Сашо Великия. Забравихте ли, че бяхти такива, та сега се натискате да вземете нашата история.
Имало е Македония и Македонска Империя . Имало е македонци още преди Христа и записани в Библията като богоизбран мъченически народ наред с и8раилтяните .Те всъщност създават своята страна по късно от Македония ..През 1948 година .Македонците и изралтяните не само имат право на дършави ,но и всеки дръзнал да отрече това е прокълнат според Свещенното писание .
Повече от ясно е, че властите в БЮРМ шикалкавят и се опитват да се правят на украинци. Вкарването на това държавче в ЕС няма да реши нито един проблем, а ще отвори нови. ВЕТО.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Позицията на България трябва да се подсили и с едно вето към Шумадия. Югославяните кай Вардарот се надяват сервите като се промъкнат, те пак да се припоят към тях.
Не само, че не трябва да искам вписване на българите, трябва да искаме отписване на всички народи от конституцията им. Това създава разделение с реално правно измерение. Подобна конституция е фашистка.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Не трябва да се вписват никакви осемстотин човека писали се че говорят български език в Македония ...800 човека ..толкова са ..Другите са писали че говорят македонски ..Смешно и пълна пародия е да пишеш в конституцията 800 човека ....
Не знам дали е грешка на писалият статията или са преведени буквално думите на Стево Коминтерната,но македонските българи не са македонци с българско самосъзнание.Това прилича на опит да се оправдае македонисткия наратив за предателите на македонския народ,които са прихванали чужда пропаганда,в случая българската.Това е постоянното отричане на българската народност и фалшифицирането на историята.А Пендаровски ако си мисли,че ще напишат някъде в края на изброените части от народите в СМ и българският и ще получат отказване на България от права в ЕС,които имат всички останали членки,много се лъже.Това са гаранциите,за които говори лъжецът Пендаровски.България иска строгото спазване на подписания договор и гаранции за изпълнение на исканиата и.Ни повече,ни по-малко.Така че истерията която разразиха властите в СМ ,няма да им помогне да ги оставим да минат между капките и да замажат дупките и лъжите в антибългарския си наратив и още по-твърдо ще настояваме за промяната му в нормална държавна концепция,където българите ще бъдат с еднакви права с другите народи в СМ.А до тогава ВЕТО.
Македонският президент изрази надежда, че спорът с България няма да преживее гръцкия сценарий и да продължи с години. ============ Вие продължавайте да плюете по българите, че са фашисти и татари и ще видите българския вариант на сценария...не години, а веки веков...
Пендаровски во истата изјава ја коментираше и изјавата на г.Радев за десетици илјади убиени блгари, и конц.лагери на територија на СФРЈ след ВСВ?Постои некаков доказ и за овие изјави на г.Радев,со овие изјави само се брука ...
Кое наричяш истерия бре шапшапшал ? Да идваш в Битоля и да кръстиш културен клуб на фашиста Ванчо Михайлов , който има седем ...Повтарям за авноразвиващите се ....СЕДЕМ смъртни присъди от българския съд че е изверг ...Осъдили са го на смърт българите съдиите от София и съдиине от Торна Джумая .
Изверга фащист осъден от българския съд днес носи името на културен клуб .. Ненормални хора кръстили клуб на убиец и по ненормални идват да легализират изрода . Срам и за едните и другите ... Същия изрод умря като куче сам в Италия погребан от пет човека зразен и от българи и от македонци ... Срамното е че доказан изрод със смъртни присъди от български съд и доказан фашист и убиец кръщават клуб на културата ...Срам и позор и проклятие за тези които са рязрещили това и са били там .
Има едно нещо което трябва да ни е в главата , ако искаме нещо да научим от историята си. От държавотворен народ и мнозинство в Македония, я докарахме до там да искаме българско малцинство. С всички рискове за реципрочност от страна на сръбските еничари в Скопие. Как стана така?
Убиец на българи и македонци .Куче мръсно краставо осъден от българския съд като индивид незаслугаващ да живее и тря.ва да бъде разстрелян . Българския съд и съда в Пиринска Македония ..Горна Джумая го осъждат на смърт ...фащисткото куче ... Днес българите отменят присъдата на фашиста изверг и кръщават културен клуб на него Падение ..Дъно ...Култура и изверг убиец нямащ нищо общо с култура ...
Пендаровски,вашата държава разчита само на помощи и съжаление от големите сили,за да съществува.Вие не можете да се справите с най-елементарни кризи и бедствия.Знаем вашето верую,което е Нато ще ни пази,а ЕС ще ни храни.Сериозно се лъжете,ако мислите другите за будали и внимавайте да не станете бреме и ненужен баласт като Югославия,защото ще изчезнете като нея и като много други преди нея.Няма да допуснем държава,която иска да си присвои българското минало и е агресивна срещу България в ЕС.Това е просто като фасул и само този ,който не иска да го разбере,не го е разбрал.Колкото по-бързо го разберете,толкова е по-голям Ешанса да влезете в ЕС,съответно и ветото от България да падне.
За какво сте ни в ЕС. Да обяснявате в Брюксел какви фашисти са българите ли? Тогава по-добре направо Русия да влезе в ЕС. Те поне имат нефт газ и изкопаеми
Шапшапшал можеш да викаш само на татко си или сина си.Геноцидна нация ще викаш на свормираната след 1945г македонска нация,която от българите превърна чрез убийства,терор,заплахи и привилегии в етнически македонци,мразещи всичко българско и избиващи комплексите си кичещи се с чужди пера.Гръцки и български.Това няма да промени фактите,че Гоце,Даме,Миладиновци, цар Самуил и безброй други личности са били и винаги ще си останат българи и нищо друго.Твоята поганска уста може да я запуши само един немиен и космат ,за да спре да бълва омраза и лъжи.Шапшапшал.
.А Пендаровски ако си мисли,че ще напишат някъде в края на изброените части от народите в СМ и българският и ще получат отказване на България от права в ЕС,които имат всички останали членки,много се лъже.Това са гаранциите,за които говори лъжецът Пендаровски.България иска строгото спазване на подписания договор и гаранции за изпълнение на исканиата и.
Освен че ще бъдат добавени до босненския народ, как си представяте как ще изглежда включването на българите в конституцията?Разбира се при предположение, ако се добават ...
Амандман 4 Гражданите на Република Македония, македонският народ, както и гражданите, живеещи в нейните граници, които са част от албанския народ, турския народ, влашкия народ, сръбския народ, ромския народ, бошнашкия народ и др. , поемайки отговорност за настоящето и бъдещето на своята родина, осъзнати и благодарни на своите предци за жертвите и отдадеността на техните усилия и борба за създаването на независима и суверенна държава Македония ...
Оо ,не ще викам КЕ викам и още как .. Шапщало си е шапшал .. Как да викам на индивиди кръстили културен клуб на изверг осъден седем пъти на смърт ? Как да викам на хора които са фашисти и чисти нация без малценства ? Как да викам на премиер президент и българи без морал без страх от Бота всеки ден бълващи омраза и лъжи към македонците и македонските малцинства ? Как да викам на глупендърите свързващи изверга Ванчо Михайлов с култура и заровен като помияр в земята само от пет фашиста ?Докато Гоци Делчев е изпратен на колене от стотици хиляди ...почитан и от македонци и от българи ..Кяк да наричам огромната помия греда със факта да наречеш клуб на изверга Ванчо Михайлов който няма книга стих поема ...хуманизъм ...нищо културно ....Шапшал и шапшали ги наричам ...
Господин Стево дълбоко ви уважавам, НО не разбрахте ли, че вие ще влезете в ЕС СЛЕД Украйна, Турция и Сърбия? До тогава (което ще е след около четвърт век) може да ни продавате крехко агнешко купено от Кауфланд и да се радвате на "братската" търговия за другото няма какво да му мислите - НЯМА да стане.
Исканията на България, доколкото знам, не са се променили от подписването на договора за добросъседство.
А колкото и да ми се иска да видя РСМ в ЕС, няма как да не се присъединя към мненията, че агресивни, мразещи македонци с провокативно сръбско-екскомунистическо правителство, не са най-доброто, което може да се случи на ЕС.
Македонците трябва да разберат, че в ЕС няма място за омраза, трябва да спрат с простотиите и трябва да изберат едно свястно и независимо от Сърбия правителство. Колкото до Историята, да си я бистрят историците, за това им се плаща.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#53] от "lii07621540":Оо ,не ще викам КЕ викам и още как ..Шапщало си е шапшал ..Как да викам на индивиди кръстили културен клуб на изверг осъден седем пъти на смърт ?Как да викам на хора които са фашисти и чисти нация без малценства ?Как да викам на премиер президент и българи без морал без страх от Бота всеки ден бълващи омраза и лъжи към македонците и македонските малцинства ?Как да викам на глупендърите свързващи изверга Ванчо Михайлов с култура и заровен като помияр в земята само от пет фашиста ?Докато Гоци Делчев е изпратен на колене от стотици хиляди ...почитан и от македонци и от българи ..Кяк да наричам огромната помия греда със факта да наречеш клуб на изверга Ванчо Михайлов който няма книга стих поема ...хуманизъм ...нищо културно ....Шапшал и шапшали ги наричам ...
Ами ЕС през крив макарон, ти си викай квото щеш! Агресивни, мразещи идиоти има в ЕС вече достатъчно.
В България винаги е имало поне два ясно изразени малцинствени етноса - турски и цигански. Междувременно има доста чужденци в България, вкл от РСМ, Сирия, Русия и др. Проблеми с тях не знам да има.
Гонзо днес е най тежкия ден за православните християни . Когато казваш че македонците мразят българите първо виж себе си фактите . Вие мразите македонците ,вие бълвате омразата ,вие влизате в дома им с мръсни фашистки батуши Вие а не те правят това. Дано има Бог да види и ви остъди ...Има да знаеш ...
Който нарича Иван Михайлов фашист, трябва да се откаже и от Тодор Александров и от Георги Делчев. Ще ви остане само тито. Вие сте югославяни, не македонци. Комунисти сте, а комунизма в Европа е престъпление. Вето.
Принципа на Русия е "разделяй и владей" допълнен със "скарай и окупирай".
Руснаците от много време разделят държави на по-малки или на части, след това ги окупират и поглъщат. Накъдето са тръгнали макетата, ще станат поредната денацифицирана и демилитаризирана недържава, част от Русия или Сърбия.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
До коментар [#64] от "Гонзо Велики":Гонзо днес е най тежкия ден за православните християни .Когато казваш че македонците мразят българите първо виж себе си фактите .Вие мразите македонците ,вие бълвате омразата ,вие влизате в дома им с мръсни фашистки батуши Вие а не те правят това. Дано има Бог да види и ви остъди ...Има да знаеш ...
Ние и Вие няма тук, защото населението ни е смесено! Сигурно се мислиш за яко маке, но нямаш идея коя е пра или пра-пра баба ти или дядо ти нали? Нацитата сте вие приятелю. Не защото сте някакъв як етнос, а защото са ви промити мозъците. Място за нацизъм в ЕС обаче НЯМА!
И искам още да те осведомя, че и рода на баща ми и на майка ми са фамилии, известни в Охрид. Има и къщи музеи с тези имена на тях.
С "аз-съм-яко-маке-наци"-реторика ЕС скоро няма да видите. И мисля, че това е правилно.
Въпреки, че от стратегическа гледна точка, предвид събитията в Украйна и агресивната политика на Москва, РСМ по възможно най-бързия начин трябва да бъде приета в ЕС. И аз ви го пожелавам. Просто с това наци-мислене не ви виждам.
Коминтерновската просръбска и антибългарска държавица, наречена РСМ няма място в ЕС. Когато промени основата, върху която тази държавица е изградена - антибългаризма, тогава и ветото ще отпадне. Но тогава пък и самата държавица ще се разпадне и сърбоманите много добре разбират това. Омагьосан кръг за удбашите в Скопие.
В България съм .Тук живея ...И да изрека един факт .. Със фашистките начинания да се именува клуб и то културен на фащистки изверг със омразата и грозните думи към моя македонски народ ..с всичко това направихте най добрата услуга на Македония ...Има бум на Македонизма ..Има бум на хора самоопределящи се за Македонци И това е продиктувано от погнусата на българите към маседонците . Продиктувано е от омерзението към българската щовинистична лъжомна пропаганда .. Хродължавайте в същия дух .
Македонска народност преди 30-те години на ХХ не може по никакъв начин да бъде доказана. Това прави невъзможен и смехотворен политическия наратив в РСМ.
Обаче за последните 100 години и особено от 1945 г. насам, може да се говори съвсем ясно за македонска народност. От 1991 г. вече има и всички символи на оформила се нация. Непризнаването на тия факти прави българския наратив идиотски.
Това, че си България е лоша новина. Такива, като теб изобщо не ни трябват. Не защото си маке, аз имам особени симпатии към макетата. А защото си агресивно наци с промит от комунистите и от руските лъжи мозък. Такива като теб могат само да торпилират идеите на базата на които е изграден ЕС. Ако в РСМ има още много като теб, влизането на РСМ в ЕС ще е много лоша новина за цял ЕС.
Вие първо трябва да се научите да бъдете хора! Да имате идентичност е желателно, това е чара на ЕС. Но агресивно проруско наци - това е много, много лошо!
За да живеете нормално и пълноценно в ЕС, трябва да прегърнете идеята, че в миналото сме се трепали всички с всички. В цяла Европа. Но трепането е приключило. Вече не щем да се трепаме и вече не смятаме, че ние, наследниците на трепалите се, сме виновни за това, което се е случвало в миналото. Това е идеята на ЕС - да се спрат вечните войни в Европа и да се забрави омразата. Не искаме да се мразим, искаме да живеем заедно и да вървим напред. А с омраза няма как вървим напред. Ако не можете да разберете това, нямате място в ЕС!!! Сори!
Ето каква е "фашистичката" според сръбските окупатори идеология на лидера на ВМРО Иван Михайлов, която той излага на Великия македонски събор в Горна Джумая през 1933 г.
"...Но най-важното, което требва особенно да се подчертава е, че всички македонски организации имат една единствена политическа цел: те се борят за създаването на една Обединена, Свободна и Независима Македония. И станалия напоследък в Горна Джумая Велик събор на македонската емиграция в България потвърди и с декларацията на ВМРО и с декларацията на самия събор, който се свика от името на всички македонски съюзи в България и от всички общински съвети в Петрички окръг и с телеграмата на съюза на македонската емиграция в Америка, че македонците се борят за създаването на свободна и независима македонска държава... ...Но още в първия момент, когато става дума за създаването на самостоятелна македонска държава, постави се въпроса: македонците представляват ли некаква отделна народност от останалите народности на балканския полуостров, та не искат да останат в границите на днес съществуващите балкански държави, или пък те са части от тези народности и други са причините, които са ги накарали да прегърнат този политически идеал? Ние веднага требва да отговориме, че отделна македонска националност не съществува. Македония беше населена до 1912 година с около 2,300,000 души, които по националност се разпределват както следва: българи - 1,103,311, гърци - 267,862, ромъни - 79,404, турци - 548,225, албанци - 194,195, цигани 43,370, разни - 100, 360 (статистика на професор Йордан Иванов). Значи ние македонските славяни сме българи и част от духовното цело на българската нация; турците на турската нация и пр. Всеки от нас говори езика на своята нация, българите - български, гърците - гърцки, ромуните - ромунски и пр. Но това не ни пречи да искаме създаването на самостоятелна македонска държава; това не ни пречи да говориме и за македонски народ. С понятието македонски народ ние не изразяваме некаква отделна етническа целост, некаква самостоятелна македонска националност. С това ние искаме да посочиме населението, което носи името на дадена географска област, което има един политически идеал, възприет от всички и които в процеса на самия живот са създали еднакви искания за всички. Македонски народ ние употребяваме като географическо и политическо понятие. С този термин ние определяме населението, което ще обгръща бъдещата македонска държава. Ние често сме споменавали Швейцария и Швейцарците. И там отделна швейцарска нация не съществува. Населението говори немски (в по-големата част от държавата), френски и италиански говорят езика на държавите, които заобикалят Швейцария. Отделен швейцарски език не съществува. Вестниците се “пишат на немски, френски и италиянски”; в училищата се преподава на тези езици и пр. Но това не пречи да се говори за швейцарски народ, да съществува отделна държава и да се създава, както се е създало отдавна вече, единно гражданско съзнание за всички жители на Швейцария;"
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Стево Коминтерната иска да се влезе в полемика за фашизма,за да оправдае югославския македонизъм и говора на омраза.Ето и няколко строфи от "Гусляр от собор" на Райко Жинзифов. " Македония,чудна страна,нема да бидит гръчка она! Шума и гора,и планина, самий камен на тая страна, птица и риба в Вардар река, живо и мъртво на свои крака, ке станат и ке дадат ответ на цела Европа, на цел свет. Я болгарка сум,болгариН сум я, българе живеят в тая страна!"-1862г.Сигурно и Райко Жинзифов иска да го обижда с това.Ето,нека българите го сменят името на Ванчо Михайлов с Райко Жинзифов,ако желаят или пък с Братя Миладинови.Всички говорят за българи,българско,България, не е само Ванчо,от който много са обидени ,защото не е бил съгласен с етнизирането на името Македония.Дейците на ВМОРО и последващото ВМРО не са били ангели.Нито Гоце ,нито Александров,нито пък и. Михайлов.Те са борци за свободата на българите в Македония и следователно наши герои.Така че Стево и македонистите да пищят колкото си искат,няма да сменят историята.
До коментар [#40] от "eog581083556":По тази логика у вас има повече албанци и шиптъри, отколкото баш македонци. Продължавайте в този дух и ще се окажете част от Албания след време.
Няма да се окажат, защото Албания ще влезе в ЕС. Вероятността да се влеят в Сърбия или РФ е много по-голяма, защото има вероятност РФ, като свърши с Украйна, да се опита и тук да денацифицира. Това е голямата опасност за нас всички, вкл за РСМ. Дойде ли РФ насам, Сърбия с нейна помощ си връща статута на империя и каквото има наоколо, ще се опита да го асимилира. Влизането на РСМ в ЕС ще намали вероятността за този сценарии и стратегически е правилната посока.
Това е и причината ЕС, НАТО и САЩ да лобират за приемането на РСМ в ЕС. Че РСМ не е готова, виждаме всички, но колкото повече ЕС и НАТО, толкова по-малко РФ. Съответно толкова по-малко убийства и мизерия и повече спокоен и сигурен живот и база за мечти и развитие.
До коментар [#46] от "fkm26555709": И каква е тази реципрочност? Ние длъжни ли сме да им изпълняваме коминтерновските изисквания, при положение че те искат от нас, не ние. Ние сме им поставили условия за да дадем съгласие за начало на преговори. Като не идкат- няма начало и няма преговори, нашите българи остават извън конституцията им, както и сега и готово.
Това ще го свърши природата най добре ,нема нужда да се влиза избиват пора с оръжие Какъв грех над македонците няма за разлика от българите И там кой е влезнал е намерил смъртта си ...Македония е гроба е на българия и българите
НАТО е доброволен съюз, за разлика от СССР и РФ. Както се влиза, така може и да се излезе. Достатъчно е едно рублоядно правителство да извади страната от НАТО за ден, два и докато мат'риала се усети, руските умиротворителни войски вече са в столицата и стрелят на месо по протестиращите. Денацификацията и демилитаризацията са факт. Следва референдум за присъединяване към РФ или Сърбия и готово - няма България и РСМ.
Прибалтийските държави в това отношение са много по-сигурни от нас въпреки, че са по-близо до РФ - те се декомунизираха на време и нямат рублояди във властта, като нас и македонците.
Ало, Дневник, изписва се СЕВЕРОМАКЕДОНСКИ, А НЕ МАКЕДОНСКИ ПРЕМИЕР. Ако ще и марсианците да бъдат вписани в Скопската конституция без изпълнение на договорените ангажименти СевМак не бива да бъде допускана и на пушечен изстрел от началото на преговорите за еврочленство.
СевМакетата не могат да забравят югорефлексите си, че за да получат нещо трябва яко да се подмазват на Белград. И сега не могат да проумеят, че номерата им в случая с Брюксел не минават...
Шапи, ако не знаеш Ванчето слагаше в час освен управниците в Македонско и някои у нас. Де що е продавало България някому е било чистено. Ама там повярвахте на комунягите дето ви забиха в 9-глуха, че цез Чългария ставате велики. Най-зле бяхте и тогава и сега. Едно време за Албания имаше лаф с поздрав от ТВ новините им "Добър вечер Енвер Ходжа" (щото само той имал телевизор). Вие кво имате освен скъсани гащи сега? Ако имахте поне малко образование, култура и акъл досега да бяхте минали с нас и ЕС и да завъртите някаква икономика...ама само големи усти имате. За съжаление сте, като индивиди.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
jazzdevil
Рейтинг: 2031 НеутралноИ правилно очаква - РСМ в тоя си вид няма място в ЕС!
Christo Roussanov
Рейтинг: 81 Неутрално"Нека утрешните поколения знаят, защото времето отминава, а нашата преходност е налице, че ние направихме ВМРО не за да правим две Българии, а защото нямаме една целокупна!" Иван Михайлов Гаврилов (1896-1990)
Боян Баянов
Рейтинг: 2664 Неутрално„Позицията на Москва:
Кирилското писмо обединява руския и македонския език
Поздравяваме братския македонски народ с държавния празник - Деня на Свети Климент Охридски, големият просветител, първият славянски епископ, един от основоположниците на кирилското писмо, което обединява съвременния руски и съвременния македонски език!"
Това се посочва в официално изявление на руското посолство в Северна Македония, публикувано във фейсбук страницата на дипломатическата мисия.
По повод празника руският посланик Сергей Баздникин е положил венец пред паметника на Св. Климент Охридски в Народната университетска библиотека в Скопие.
08.12.2021 г. offnews.bg/sviat/pozitciata-na-moskva-kirilskoto-pismo-obediniava-ruskia-i-makedonskia-766402.html
Christo Roussanov
Рейтинг: 81 Неутрално"Македония без българи, огън да я изгори." Ванчо Михайлов (1896-1990)
Alexander97
Рейтинг: 1693 НеутралноВие свършете първото ,КОНСТИТУЦИЯТА, после ще видим за другите ви грехове!
Иван K
Рейтинг: 3126 Весело"Македонският президент очаква исканията на София да не спрат с вписването на българите в конституцията"
подписВеднага имам предложение какво да изпълнят македонците!
Да обявят, че Македонската държавност е дар Русия. Не може така някакви си македонци сами да си направят държава а ние не.
Иван K
Рейтинг: 3126 ВеселоДо коментар [#1] от "jazzdevil":
подпис"И правилно очаква - РСМ в тоя си вид няма място в ЕС!"
Недопустимо е в този вид. Трябва поне един паметник на Русия да си поставят на площада.
Боян Баянов
Рейтинг: 2664 Неутрално„Руски филм заличи България от картата на славянската писменост
Родината на славянската азбука е Македония, твърди прожектираната в Скопие лента
България е заличена от картата на славянската култура и писменост в нов руски документален филм.
„Една вяра, един език" е заснет със съдействието на Руското посолство в Северна Македония и преди два дни е била премиерата му в Скопие.
Във филма „Една вяра, един език" обаче е показана карта на Югоизточна Европа от IX век, на която България дори не е отбелязана.
Освен думите „Македония е родината на славянската азбука“, е прокарано и твърдението, че на църковнославянски език, който тръгнал от Македония, са били написани всички древни духовни текстове на Русия, Украйна, Сърбия, Черна гора, България и Македония.“, 25.12.2021 г.
www.segabg.com/hot/category-foreign-country/ruski-film-zalichi-bulgariya-kartata-na-slavyanskata-pismenost
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5460 НеутралноИдете в Скопие и вижте музея на националната идентичност или там както се казва. Прилича на музея на Мадам Тюсо. По стените огромни картини с "исторически сцени" а пред тях - восъчни фигури.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевНикакви македонски артефакти, само няколко документа на чист български, отпечатани в София.
Цялата им история се базира на съвременни рисунки и на восъчни фигури.
Иван K
Рейтинг: 3126 ВеселоДо коментар [#9] от "Незнайко в Слънчевия град":
подпис"Идете в Скопие и вижте музея на националната идентичност..."
Нулева единтичност - ни фигура на Сталин ни да руски цар.
rumen_s
Рейтинг: 1817 НеутралноСъщите неадекватни проруски подлоги, отказващи военна помощ на Украйна, се занимават и със спирането на Македония за ЕС. Също в интерес на варварска Русия, разбира се. Затова и не е чудно, че оставаме напълно изолирани по темата Македония в ЕС и никой не разбира какво точно искаме. То няма и как да заявиш ясно на глас, от името на варварска Русия, че искаш възможно най-голяма нестабилност на Балканите и затова не искаш Македония в ЕС.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)Иван K
Рейтинг: 3126 ВеселоДо коментар [#4] от "Christo Roussanov":
подпис"Македония без българи, огън да я изгори."
И Украйна без руснаци, огън да я изгори, но огънят понякога сам греши. Изгори хиляди руснаци навряни в бронетехниката.
selqnin
Рейтинг: 2769 НеутралноИ правилно, изискванията ни едва сега започват!!!
Свиквайте и се подготвяйте!!!
hdq09646761
Рейтинг: 8 НеутралноЧе това дори не е от основните ни искания, но нашите го повтарят задето било по-смилаемо за Запада. Което е грешка, защото рано или късно пак ще се стигне до важните теми - история, език и идентичност. Нема смисъл да се замитат под килима и да се отлагат.
klecho
Рейтинг: 1307 НеутралноДо коментар [#11] от "rumen_s":
Механичното свързване на независими събития е проява на особено нисък интелект и пълна невъзможност за асоциативно мислене.
Йоаникий
Рейтинг: 933 НеутралноДаже и Слънцето да угасне някой ден и реките да пресъхнат, културтрегери, историци и политикани още ще спорят и умуват... 🤔
Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.penetrating
Рейтинг: 8121 НеутралноМакедонския президент да не би да има избори скоро или просто му идва отвътре?
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertblondofil
Рейтинг: 2299 НеутралноМакедонският президент изрази надежда, че спорът с България няма да преживее гръцкия сценарий и да продължи с години.
По зле ще е. Защото освен кражба на история имаме и геноцид над българите.
whitemare
Рейтинг: 1266 НеутралноДо коментар [#1] от "jazzdevil":
Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнациА ние в този си вид имаме ли място в ЕС?
samoedin
Рейтинг: 4243 Неутрално" Според него има обрат в исканията на София по отношение на евроинтеграцията на Северна Македония, тъй като България, за да даде зелена светлина на преговорната рамка, първоначално е настоявала за пълно приемане на българската историография в македонските учебници и за съгласие, че македонският език е диалект на българския до края на Втората световна война. По думите му, след като България разбрала, че това не е "европейски аргумент", започнала да говори "за включване на българите в конституцията като гаранция за правата и статута им тук в Северна Македония"."
Няма обрат в нашата позиция, не че искам да разочаровам комшиите, но тя си е все същата, както са я схванали в лицето на самия им президент !
rumen_s
Рейтинг: 1817 НеутралноИдеално сте се описали, защо много ли дължите да ни го демонстрирате? Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5460 НеутралноТова място е факт. Ние сме пълноправен член на ЕС.
Няма място за дискусия по този въпрос. "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
wre501051215
Рейтинг: 3414 НеутралноДо коментар [#15] от "klecho":
Човекът е фен на ДеБъ ,не искай много от него..
Торбеш
Рейтинг: 1689 НеутралноМакедонският президент е сръбско мекере.
Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.wre501051215
Рейтинг: 3414 НеутралноДо коментар [#20] от "samoedin":
Обратът е Нелепото Кире ,не се прави на неразбрал!
hfp421106057
Рейтинг: 96 НеутралноИ с право така смята. Това с вписването на малцинство в конституцията е последен проблем. Истината е, че трябва много повече усилия от тяхна страна да се изкорени тази сърбомания и българофобия насаждана с десетилетия. За съжаление, смятам, че това е почти невъзможно имайки предвид собственото им желание за промяна. Мажи да те лъжем общо взето…
IMRO
Рейтинг: 248 НеутралноВие сте подписали един договор през 2017 г., от който досега не сте изпълнили и йота, тъй че загрижете се за вашето изпълнение, не за нашите искания
Чубрица
Рейтинг: 32 НеутралноСЕВЕРНОмакедонският президент. Не съм чула да има държава Македония.
"Само разумният и братският съюз между народите е в състояние да унищожи теглилата" Христо Ботевsamoedin
Рейтинг: 4243 НеутралноДо коментар [#25] от "wre501051215":
"Обратът е Нелепото Кире ,не се прави на неразбрал!"
Ако говорим за обрати, вие гербаджиите толкова ли ви е къса паметта, че даже вашия коалиционен партньор ви порица :
„Бойко Борисов направи остър завой в позицията за Северна Македония, а по този въпрос трябва да имаме единна позиция и тя да е национално отговорна“. Това обяви пред bTV лидерът на ВМРО и бивш военен министър в кабинета „Борисов 3“ Красимир Каракачанов.
При последното си посещение в София тази седмица македонският премиер Зоран Заев първо се срещна с бившия премиер и лидер на ГЕРБ Бойко Борисов, който прехвърли отговорността за старта на преговорите на Северна Македония за членство в ЕС върху служебното правителство.
https://telegraph.bg/bulgaria/karakachanov-borisov-napravi-ostyr-zavoj-za-severna-makedoniia-a-triabva-da-sme-edinni-268406
Даже и зад собствените си позиции ви е страх да си застанете, Петков ви е виновен за всичко !
evtimvz
Рейтинг: 1353 НеутралноПендаревски, ти си истински българин. Ще изближеш солта, ще изядеш тоягите и накрая ще си платиш. Сръбски ... каквото ти се иска.
evtimvz
Рейтинг: 1353 НеутралноНикога до 1945 г. не е имало държава Македония. След това е федерация в СФРЮ.
А преди 1945 е имало Вардарска бановина (област) в кралство Югославия със сръбски крал. Имало е Македония и македонци, но преди (май беше 2000 години), и то са били гърци. Забравихте ли как ви отнесе Гърция. Къде сте, бе, потомци на Сашо Великия. Забравихте ли, че бяхти такива, та сега се натискате да вземете нашата история.
viktori
Рейтинг: 908 НеутралноДо коментар [#31] от "evtimvz":
Имало е Македония и Македонска Империя .
Имало е македонци още преди Христа и записани в Библията като богоизбран мъченически народ наред с и8раилтяните .Те всъщност създават своята страна по късно от Македония ..През 1948 година .Македонците и изралтяните не само имат право на дършави ,но и всеки дръзнал да отрече това е прокълнат според Свещенното писание .
evtimvz
Рейтинг: 1353 НеутралноДо коментар [#32] от "eog581083556":
Това го кажи на гърците. Ама ви ....
Пипера е много лют
Рейтинг: 438 НеутралноПовече от ясно е, че властите в БЮРМ шикалкавят и се опитват да се правят на украинци. Вкарването на това държавче в ЕС няма да реши нито един проблем, а ще отвори нови. ВЕТО.
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zU****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Пипера е много лют
Рейтинг: 438 НеутралноПозицията на България трябва да се подсили и с едно вето към Шумадия. Югославяните кай Вардарот се надяват сервите като се промъкнат, те пак да се припоят към тях.
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUqqv391093118
Рейтинг: 2894 НеутралноНе само, че не трябва да искам вписване на българите, трябва да искаме отписване на всички народи от конституцията им. Това създава разделение с реално правно измерение. Подобна конституция е фашистка.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
bobo59
Рейтинг: 363 НеутралноДо коментар [#27] от "IMRO":
Посолството на САЩ в Скопие: Северна Македония и Албания изпълниха условията за започване на преговори с ЕС
viktori
Рейтинг: 908 НеутралноНе трябва да се вписват никакви осемстотин човека писали се че говорят български език в Македония ...800 човека ..толкова са ..Другите са писали че говорят македонски ..Смешно и пълна пародия е да пишеш в конституцията 800 човека ....
lii07621540
Рейтинг: 8 НеутралноНе знам дали е грешка на писалият статията или са преведени буквално думите на Стево Коминтерната,но македонските българи не са македонци с българско самосъзнание.Това прилича на опит да се оправдае македонисткия наратив за предателите на македонския народ,които са прихванали чужда пропаганда,в случая българската.Това е постоянното отричане на българската народност и фалшифицирането на историята.А Пендаровски ако си мисли,че ще напишат някъде в края на изброените части от народите в СМ и българският и ще получат отказване на България от права в ЕС,които имат всички останали членки,много се лъже.Това са гаранциите,за които говори лъжецът Пендаровски.България иска строгото спазване на подписания договор и гаранции за изпълнение на исканиата и.Ни повече,ни по-малко.Така че истерията която разразиха властите в СМ ,няма да им помогне да ги оставим да минат между капките и да замажат дупките и лъжите в антибългарския си наратив и още по-твърдо ще настояваме за промяната му в нормална държавна концепция,където българите ще бъдат с еднакви права с другите народи в СМ.А до тогава ВЕТО.
BiGman
Рейтинг: 6383 НеутралноМакедонският президент изрази надежда, че спорът с България няма да преживее гръцкия сценарий и да продължи с години.
============
Вие продължавайте да плюете по българите, че са фашисти и татари и ще видите българския вариант на сценария...не години, а веки веков...
zxv42698916
Рейтинг: 12 НеутралноПендаровски во истата изјава ја коментираше и изјавата на г.Радев за десетици илјади убиени блгари, и конц.лагери на територија на СФРЈ след ВСВ?Постои некаков доказ и за овие изјави на г.Радев,со овие изјави само се брука ...
Чубрица
Рейтинг: 32 НеутралноДо коментар [#38] от "eog581083556":
"Само разумният и братският съюз между народите е в състояние да унищожи теглилата" Христо БотевЗащо искате да сте в един съюз с "геноцидна държава", "лъжци ,нацисти и мръсни шовинисти"? И защо мислите, че ние ще искаме да сме в един съюз с вас?
viktori
Рейтинг: 908 НеутралноДо коментар [#41] от "lii07621540":
Кое наричяш истерия бре шапшапшал ?
Да идваш в Битоля и да кръстиш културен клуб на фашиста Ванчо Михайлов ,
който има седем ...Повтарям за авноразвиващите се ....СЕДЕМ смъртни присъди от българския съд че е изверг ...Осъдили са го на смърт българите съдиите от София и съдиине от Торна Джумая .
Изверга фащист осъден от българския съд днес носи името на културен клуб ..
Ненормални хора кръстили клуб на убиец и по ненормални идват да легализират изрода .
Срам и за едните и другите ...
Същия изрод умря като куче сам в Италия погребан от пет човека зразен и от българи и от македонци ...
Срамното е че доказан изрод със смъртни присъди от български съд и доказан фашист и убиец кръщават клуб на културата ...Срам и позор и проклятие за тези които са рязрещили това и са били там .
fkm26555709
Рейтинг: 227 ЛюбопитноИма едно нещо което трябва да ни е в главата , ако искаме нещо да научим от историята си. От държавотворен народ и мнозинство в Македония, я докарахме до там да искаме българско малцинство. С всички рискове за реципрочност от страна на сръбските еничари в Скопие.
Как стана така?
fkm26555709
Рейтинг: 227 ВеселоДо коментар [#45] от "eog581083556":
Айде без врясъци, ами обяснете кое точно е фашисткото на Иван Михайлов?
viktori
Рейтинг: 908 НеутралноДо коментар [#44] от "Чубрица":
Съюза не ваш първо .И второ ако бяха толкова мръсни като вас до сега да са пршели мръсните ви искания ...Но не са ...Капиш ?
Чубрица
Рейтинг: 32 НеутралноДо коментар [#48] от "eog581083556":
"Само разумният и братският съюз между народите е в състояние да унищожи теглилата" Христо БотевЗащо да искаме да сме в един съюз с хора, които ни обиждат? Да не сме мазохисти?
viktori
Рейтинг: 908 НеутралноДо коментар [#47] от "fkm26555709":
Убиец на българи и македонци .Куче мръсно краставо осъден от българския съд като индивид незаслугаващ да живее и тря.ва да бъде разстрелян .
Българския съд и съда в Пиринска Македония ..Горна Джумая го осъждат на смърт ...фащисткото куче ...
Днес българите отменят присъдата на фашиста изверг и кръщават културен клуб на него
Падение ..Дъно ...Култура и изверг убиец нямащ нищо общо с култура ...
lii07621540
Рейтинг: 8 НеутралноПендаровски,вашата държава разчита само на помощи и съжаление от големите сили,за да съществува.Вие не можете да се справите с най-елементарни кризи и бедствия.Знаем вашето верую,което е Нато ще ни пази,а ЕС ще ни храни.Сериозно се лъжете,ако мислите другите за будали и внимавайте да не станете бреме и ненужен баласт като Югославия,защото ще изчезнете като нея и като много други преди нея.Няма да допуснем държава,която иска да си присвои българското минало и е агресивна срещу България в ЕС.Това е просто като фасул и само този ,който не иска да го разбере,не го е разбрал.Колкото по-бързо го разберете,толкова е по-голям Ешанса да влезете в ЕС,съответно и ветото от България да падне.
blondofil
Рейтинг: 2299 НеутралноЗа какво сте ни в ЕС. Да обяснявате в Брюксел какви фашисти са българите ли? Тогава по-добре направо Русия да влезе в ЕС. Те поне имат нефт газ и изкопаеми
lii07621540
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#45] от "eog581083556":
Шапшапшал можеш да викаш само на татко си или сина си.Геноцидна нация ще викаш на свормираната след 1945г македонска нация,която от българите превърна чрез убийства,терор,заплахи и привилегии в етнически македонци,мразещи всичко българско и избиващи комплексите си кичещи се с чужди пера.Гръцки и български.Това няма да промени фактите,че Гоце,Даме,Миладиновци, цар Самуил и безброй други личности са били и винаги ще си останат българи и нищо друго.Твоята поганска уста може да я запуши само един немиен и космат ,за да спре да бълва омраза и лъжи.Шапшапшал.
plamen_b
Рейтинг: 1687 РазстроеноДо коментар [#24] от "Торбеш":
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)"Македонският президент е сръбско мекере."
Може би е така. Но за съжаление за българския знаем че е руско. Това е още по-зле!
Роси
Рейтинг: 7804 НеутралноИмате два подписани договора-при Иван Костов и втори , през 2017 година. Почвайте да изпълнявате точка по точка. После, пак ще си говорим.
Benedikt Fahnenträger
Рейтинг: 450 ЛюбопитноБаче Стево разбра, че вдигането на "вето-то" се отлага и мина в кръгова отбрана за пред електората :)
nmq25555650
Рейтинг: 293 НеутралноСтево Коминтерна най-добре знае как се гради “македонска нация” на базата на комунистическите лъжи!
Пипера е много лют
Рейтинг: 438 ВеселоДо коментар [#38] от "eog581083556":
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUЩе се задавиш от християнско смирение, подсърбине!
nmq25555650
Рейтинг: 293 НеутралноДо коментар [#50] от "eog581083556":
Радвай се че Ванчо не е жив, за тия думи фиром вече щеше да те е “лапнала месечината”!
nmq25555650
Рейтинг: 293 НеутралноДо коментар [#45] от "eog581083556":
Фашист да си не е обидна дума за разлика от комунист! Битоля е български град и там можем да честваме който си искаме!
jul171092351
Рейтинг: 24 НеутралноОсвен че ще бъдат добавени до босненския народ, как си представяте как ще изглежда включването на българите в конституцията?Разбира се при предположение, ако се добават ...
Амандман 4
Гражданите на Република Македония, македонският народ, както и гражданите, живеещи в нейните граници, които са част от албанския народ, турския народ, влашкия народ, сръбския народ, ромския народ, бошнашкия народ и др. , поемайки отговорност за настоящето и бъдещето на своята родина, осъзнати и благодарни на своите предци за жертвите и отдадеността на техните усилия и борба за създаването на независима и суверенна държава Македония ...
viktori
Рейтинг: 908 НеутралноДо коментар [#53] от "lii07621540":
Оо ,не ще викам КЕ викам и още как ..
Шапщало си е шапшал ..
Как да викам на индивиди кръстили културен клуб на изверг осъден седем пъти на смърт ?
Как да викам на хора които са фашисти и чисти нация без малценства ?
Как да викам на премиер президент и българи без морал без страх от Бота всеки ден бълващи омраза и лъжи към македонците и македонските малцинства ?
Как да викам на глупендърите свързващи изверга Ванчо Михайлов с култура и заровен като помияр в земята само от пет фашиста ?Докато Гоци Делчев е изпратен на колене от стотици хиляди ...почитан и от македонци и от българи ..Кяк да наричам огромната помия греда със факта да наречеш клуб на изверга Ванчо Михайлов който няма книга стих поема ...хуманизъм ...нищо културно ....Шапшал и шапшали ги наричам ...
Petko Petkov
Рейтинг: 52 ВеселоГосподин Стево дълбоко ви уважавам, НО не разбрахте ли, че вие ще влезете в ЕС СЛЕД Украйна, Турция и Сърбия? До тогава (което ще е след около четвърт век) може да ни продавате крехко агнешко купено от Кауфланд и да се радвате на "братската" търговия за другото няма какво да му мислите - НЯМА да стане.
Гонзо Велики
Рейтинг: 13 НеутралноИсканията на България, доколкото знам, не са се променили от подписването на договора за добросъседство.
А колкото и да ми се иска да видя РСМ в ЕС, няма как да не се присъединя към мненията, че агресивни, мразещи македонци с провокативно сръбско-екскомунистическо правителство, не са най-доброто, което може да се случи на ЕС.
Македонците трябва да разберат, че в ЕС няма място за омраза, трябва да спрат с простотиите и трябва да изберат едно свястно и независимо от Сърбия правителство. Колкото до Историята, да си я бистрят историците, за това им се плаща.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Гонзо Велики
Рейтинг: 13 НеутралноАми ЕС през крив макарон, ти си викай квото щеш! Агресивни, мразещи идиоти има в ЕС вече достатъчно.
В България винаги е имало поне два ясно изразени малцинствени етноса - турски и цигански. Междувременно има доста чужденци в България, вкл от РСМ, Сирия, Русия и др. Проблеми с тях не знам да има.
viktori
Рейтинг: 908 НеутралноДо коментар [#64] от "Гонзо Велики":
Гонзо днес е най тежкия ден за православните християни .
Когато казваш че македонците мразят българите първо виж себе си фактите .
Вие мразите македонците ,вие бълвате омразата ,вие влизате в дома им с мръсни фашистки батуши Вие а не те правят това. Дано има Бог да види и ви остъди ...Има да знаеш ...
lii07621540
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#48] от "eog581083556":
Кой съюз не е наш ЕС?Ние сме част от него,следователно е наш.А ваш със сигурност не е.Няма и да бъде,ако държите на коминтерновския македонизъм.
Пипера е много лют
Рейтинг: 438 НеутралноДо коментар [#45] от "eog581083556":
https://www.youtube.com/watch?v=eYfOYx1G2zUКойто нарича Иван Михайлов фашист, трябва да се откаже и от Тодор Александров и от Георги Делчев. Ще ви остане само тито. Вие сте югославяни, не македонци. Комунисти сте, а комунизма в Европа е престъпление. Вето.
Гонзо Велики
Рейтинг: 13 НеутралноПринципа на Русия е "разделяй и владей" допълнен със "скарай и окупирай".
Руснаците от много време разделят държави на по-малки или на части, след това ги окупират и поглъщат. Накъдето са тръгнали макетата, ще станат поредната денацифицирана и демилитаризирана недържава, част от Русия или Сърбия.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Гонзо Велики
Рейтинг: 13 НеутралноАбсолютни глупости! Рода ми е от Охрид :-)
Ние и Вие няма тук, защото населението ни е смесено! Сигурно се мислиш за яко маке, но нямаш идея коя е пра или пра-пра баба ти или дядо ти нали? Нацитата сте вие приятелю. Не защото сте някакъв як етнос, а защото са ви промити мозъците. Място за нацизъм в ЕС обаче НЯМА!
Гонзо Велики
Рейтинг: 13 НеутралноДо коментар [#72] от "Гонзо Велики":
И искам още да те осведомя, че и рода на баща ми и на майка ми са фамилии, известни в Охрид. Има и къщи музеи с тези имена на тях.
С "аз-съм-яко-маке-наци"-реторика ЕС скоро няма да видите. И мисля, че това е правилно.
Въпреки, че от стратегическа гледна точка, предвид събитията в Украйна и агресивната политика на Москва, РСМ по възможно най-бързия начин трябва да бъде приета в ЕС. И аз ви го пожелавам. Просто с това наци-мислене не ви виждам.
greeneyes
Рейтинг: 3017 НеутралноКоминтерновската просръбска и антибългарска държавица, наречена РСМ няма място в ЕС. Когато промени основата, върху която тази държавица е изградена - антибългаризма, тогава и ветото ще отпадне. Но тогава пък и самата държавица ще се разпадне и сърбоманите много добре разбират това. Омагьосан кръг за удбашите в Скопие.
viktori
Рейтинг: 908 НеутралноДо коментар [#72] от "Гонзо Велики":
В България съм .Тук живея ...И да изрека един факт ..
Със фашистките начинания да се именува клуб и то културен на фащистки изверг
със омразата и грозните думи към моя македонски народ ..с всичко това направихте най добрата услуга на Македония ...Има бум на Македонизма ..Има бум на хора самоопределящи се за Македонци
И това е продиктувано от погнусата на българите към маседонците .
Продиктувано е от омерзението към българската щовинистична лъжомна пропаганда ..
Хродължавайте в същия дух .
Christo Roussanov
Рейтинг: 81 Неутрално"Препоръчвам на младите в Македония здраво да държат, че ние сме българи от хиляда години насам". Иван Михайлов Гаврилов (1896-1990)
liberalche
Рейтинг: 647 НеутралноМакедонска народност преди 30-те години на ХХ не може по никакъв начин да бъде доказана. Това прави невъзможен и смехотворен политическия наратив в РСМ.
Обаче за последните 100 години и особено от 1945 г. насам, може да се говори съвсем ясно за македонска народност. От 1991 г. вече има и всички символи на оформила се нация. Непризнаването на тия факти прави българския наратив идиотски.
Christo Roussanov
Рейтинг: 81 НеутралноЕй това: "Отговарям решително: аз съм българин от Македония". Иван Михайлов Гаврилов (1896-1990)
Гонзо Велики
Рейтинг: 13 НеутралноДо коментар [#75] от "eog581083556":
Това, че си България е лоша новина. Такива, като теб изобщо не ни трябват. Не защото си маке, аз имам особени симпатии към макетата. А защото си агресивно наци с промит от комунистите и от руските лъжи мозък. Такива като теб могат само да торпилират идеите на базата на които е изграден ЕС. Ако в РСМ има още много като теб, влизането на РСМ в ЕС ще е много лоша новина за цял ЕС.
Вие първо трябва да се научите да бъдете хора! Да имате идентичност е желателно, това е чара на ЕС. Но агресивно проруско наци - това е много, много лошо!
cbn361108845
Рейтинг: 8 Весело"Македонският президент изрази надежда, че спорът с България няма да преживее гръцкия сценарий и да продължи с години."
Гладна кокошка - просо сънува!
Гонзо Велики
Рейтинг: 13 НеутралноДо коментар [#75] от "eog581083556":
За да живеете нормално и пълноценно в ЕС, трябва да прегърнете идеята, че в миналото сме се трепали всички с всички. В цяла Европа. Но трепането е приключило. Вече не щем да се трепаме и вече не смятаме, че ние, наследниците на трепалите се, сме виновни за това, което се е случвало в миналото. Това е идеята на ЕС - да се спрат вечните войни в Европа и да се забрави омразата. Не искаме да се мразим, искаме да живеем заедно и да вървим напред. А с омраза няма как вървим напред. Ако не можете да разберете това, нямате място в ЕС!!! Сори!
tacheaux
Рейтинг: 4635 НеутралноИдва му отвътре. Не случайно го наричат Сево Коминтерната.
objective
Рейтинг: 671 НеутралноЕто каква е
"фашистичката" според сръбските окупатори идеология на лидера на ВМРО Иван Михайлов, която той излага на Великия македонски събор в Горна Джумая през 1933 г.
"...Но най-важното, което требва особенно да се подчертава е, че всички македонски организации имат една единствена политическа цел: те се борят за създаването на една Обединена, Свободна и Независима Македония. И станалия напоследък в Горна Джумая Велик събор на македонската емиграция в България потвърди и с декларацията на ВМРО и с декларацията на самия събор, който се свика от името на всички македонски съюзи в България и от всички общински съвети в Петрички окръг и с телеграмата на съюза на македонската емиграция в Америка, че македонците се борят за създаването на свободна и независима македонска държава...
...Но още в първия момент, когато става дума за създаването на самостоятелна македонска държава, постави се въпроса: македонците представляват ли некаква отделна народност от останалите народности на балканския полуостров, та не искат да останат в границите на днес съществуващите балкански държави, или пък те са части от тези народности и други са причините, които са ги накарали да прегърнат този политически идеал?
Ние веднага требва да отговориме, че отделна македонска националност не съществува. Македония беше населена до 1912 година с около 2,300,000 души, които по националност се разпределват както следва: българи - 1,103,311, гърци - 267,862, ромъни - 79,404, турци - 548,225, албанци - 194,195, цигани 43,370, разни - 100, 360 (статистика на професор Йордан Иванов). Значи ние македонските славяни сме българи и част от духовното цело на българската нация; турците на турската нация и пр. Всеки от нас говори езика на своята нация, българите - български, гърците - гърцки, ромуните - ромунски и пр. Но това не ни пречи да искаме създаването на самостоятелна македонска държава; това не ни пречи да говориме и за македонски народ.
С понятието македонски народ ние не изразяваме некаква отделна етническа целост, некаква самостоятелна македонска националност. С това ние искаме да посочиме населението, което носи името на дадена географска област, което има един политически идеал, възприет от всички и които в процеса на самия живот са създали еднакви искания за всички. Македонски народ ние употребяваме като географическо и политическо понятие. С този термин ние определяме населението, което ще обгръща бъдещата македонска държава. Ние често сме споменавали Швейцария и Швейцарците. И там отделна швейцарска нация не съществува. Населението говори немски (в по-големата част от държавата), френски и италиански говорят езика на държавите, които заобикалят Швейцария. Отделен швейцарски език не съществува. Вестниците се “пишат на немски, френски и италиянски”; в училищата се преподава на тези езици и пр. Но това не пречи да се говори за швейцарски народ, да съществува отделна държава и да се създава, както се е създало отдавна вече, единно гражданско съзнание за всички жители на Швейцария;"
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
roknor
Рейтинг: 349 НеутралноДо коментар [#40] от "eog581083556":
По тази логика у вас има повече албанци и шиптъри, отколкото баш македонци. Продължавайте в този дух и ще се окажете част от Албания след време.
lii07621540
Рейтинг: 8 НеутралноСтево Коминтерната иска да се влезе в полемика за фашизма,за да оправдае югославския македонизъм и говора на омраза.Ето и няколко строфи от "Гусляр от собор" на Райко Жинзифов. " Македония,чудна страна,нема да бидит гръчка она! Шума и гора,и планина, самий камен на тая страна, птица и риба в Вардар река, живо и мъртво на свои крака, ке станат и ке дадат ответ на цела Европа, на цел свет. Я болгарка сум,болгариН сум я, българе живеят в тая страна!"-1862г.Сигурно и Райко Жинзифов иска да го обижда с това.Ето,нека българите го сменят името на Ванчо Михайлов с Райко Жинзифов,ако желаят или пък с Братя Миладинови.Всички говорят за българи,българско,България, не е само Ванчо,от който много са обидени ,защото не е бил съгласен с етнизирането на името Македония.Дейците на ВМОРО и последващото ВМРО не са били ангели.Нито Гоце ,нито Александров,нито пък и. Михайлов.Те са борци за свободата на българите в Македония и следователно наши герои.Така че Стево и македонистите да пищят колкото си искат,няма да сменят историята.
Гонзо Велики
Рейтинг: 13 НеутралноНяма да се окажат, защото Албания ще влезе в ЕС. Вероятността да се влеят в Сърбия или РФ е много по-голяма, защото има вероятност РФ, като свърши с Украйна, да се опита и тук да денацифицира. Това е голямата опасност за нас всички, вкл за РСМ. Дойде ли РФ насам, Сърбия с нейна помощ си връща статута на империя и каквото има наоколо, ще се опита да го асимилира. Влизането на РСМ в ЕС ще намали вероятността за този сценарии и стратегически е правилната посока.
Гонзо Велики
Рейтинг: 13 НеутралноДо коментар [#87] от "Гонзо Велики":
Това е и причината ЕС, НАТО и САЩ да лобират за приемането на РСМ в ЕС. Че РСМ не е готова, виждаме всички, но колкото повече ЕС и НАТО, толкова по-малко РФ. Съответно толкова по-малко убийства и мизерия и повече спокоен и сигурен живот и база за мечти и развитие.
cbn361108845
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#82] от "tacheaux":
Не им е лесно на серномакедонците. Без значение дали са леви или десни, ако се откажат от антибългарската риторика държавата им, ще изчезне.
Хюго Босов
Рейтинг: 1894 НеутралноДо коментар [#38] от "eog581083556":
Да не би да искате да ни денацифицирате? 😆
Хюго Босов
Рейтинг: 1894 НеутралноДо коментар [#46] от "fkm26555709":
И каква е тази реципрочност? Ние длъжни ли сме да им изпълняваме коминтерновските изисквания, при положение че те искат от нас, не ние. Ние сме им поставили условия за да дадем съгласие за начало на преговори. Като не идкат- няма начало и няма преговори, нашите българи остават извън конституцията им, както и сега и готово.
Хюго Босов
Рейтинг: 1894 НеутралноДо коментар [#88] от "Гонзо Велики":
Е, нали са член на НАТО? Каква Русия, какви пет лева?
viktori
Рейтинг: 908 НеутралноДо коментар [#90] от "Хюго Босов":
Това ще го свърши природата най добре ,нема нужда да се влиза избиват пора с оръжие
Какъв грех над македонците няма за разлика от българите И там кой е влезнал е намерил смъртта си ...Македония е гроба е на българия и българите
Гонзо Велики
Рейтинг: 13 НеутралноНАТО е доброволен съюз, за разлика от СССР и РФ. Както се влиза, така може и да се излезе. Достатъчно е едно рублоядно правителство да извади страната от НАТО за ден, два и докато мат'риала се усети, руските умиротворителни войски вече са в столицата и стрелят на месо по протестиращите. Денацификацията и демилитаризацията са факт. Следва референдум за присъединяване към РФ или Сърбия и готово - няма България и РСМ.
Прибалтийските държави в това отношение са много по-сигурни от нас въпреки, че са по-близо до РФ - те се декомунизираха на време и нямат рублояди във властта, като нас и македонците.
Гонзо Велики
Рейтинг: 13 НеутралноТе заради тролове, като теб, РСМ няма да влезе в ЕС. И точно хора, като теб, в крайна сметка ще закопаят РСМ.
Nick Tsekov
Рейтинг: 783 НеутралноАло, Дневник, изписва се СЕВЕРОМАКЕДОНСКИ, А НЕ МАКЕДОНСКИ ПРЕМИЕР. Ако ще и марсианците да бъдат вписани в Скопската конституция без изпълнение на договорените ангажименти СевМак не бива да бъде допускана и на пушечен изстрел от началото на преговорите за еврочленство.
Nick Tsekov
Рейтинг: 783 НеутралноДо коментар [#94] от "Гонзо Велики":
СевМакетата не могат да забравят югорефлексите си, че за да получат нещо трябва яко да се подмазват на Белград. И сега не могат да проумеят, че номерата им в случая с Брюксел не минават...
enter_k
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#62] от "eog581083556":
Шапи, ако не знаеш Ванчето слагаше в час освен управниците в Македонско и някои у нас. Де що е продавало България някому е било чистено. Ама там повярвахте на комунягите дето ви забиха в 9-глуха, че цез Чългария ставате велики. Най-зле бяхте и тогава и сега.
Едно време за Албания имаше лаф с поздрав от ТВ новините им "Добър вечер Енвер Ходжа" (щото само той имал телевизор).
Вие кво имате освен скъсани гащи сега? Ако имахте поне малко образование, култура и акъл досега да бяхте минали с нас и ЕС и да завъртите някаква икономика...ама само големи усти имате.
За съжаление сте, като индивиди.
146
Рейтинг: 12 НеутралноАко вие се прашувате никогаш нема ЕУ да видиме. Единствена надеж е САД.
fkm26555709
Рейтинг: 227 ВеселоДо коментар [#93] от "eog581083556":
кой се занимава свас бре сръбски ибрико?