Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
3
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
2 години ми се струва доста голяма отсрочка. Мисля че в настоящата ситуация можем да се позабързаме малко. Имаме кауза все пак. Да не пълним джоба на убийците още 2 години!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Гледам и не вервам на очите си! За първи път от 20-те години еврочленство нашите послушковци са готови да наложат вето на решение на ЕС в защита на българските интереси?!
България не случайно е наричана "троянския кон в НАТО и ЕС", именно защото когато му дойде времето се взимат именно такива решения. Не знам само как ни търпят, защото България, българската култура, българския манталитет и българския народ очевидно нямат място в западните свободни цивилизации. Скоро ще дойде време да вдигнат ръце от нас и да ни върнат обратно в азиатския соц сатрапизъм. С всяко едно действие правителството на Кирил Петков показва, че е не по-малко зависимо от Москва от правителствата на Бойко Борисов, макар и на думи да го играят прозападно настроени, от към дела са си същите рашисти, като Борисов.
Объркал си се нещо, тази позиция се защитава само от русоробите и обслужва само руските интереси. Ама българския интерес е друг, независимост като няма нищо общо с разпадащата се вече империя на злото.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Две години отсрочка е твърде оптимистично пожелание. Аз мисля, че в понеделник Путин ще обяви, кога ще спре петрола и газта за Аврупа. И това ще са дни, не дори месеци. На наще им се привиждат години. Ммммда
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Две години отсрочка е твърде оптимистично пожелание. Аз мисля, че в понеделник Путин ще обяви, кога ще спре петрола и газта за Аврупа. И това ще са дни, не дори месеци. На наще им се привиждат години.Ммммда
А дано. След като се самопростреля в единия крак с газта, дано джуджето се гръмне и в другия крак с петрола. След това идва ред и на главата...
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Работата е там че на нашите обосновката много им куца. Пред интелигентни хора опорката че рафинерията ни работила само с руски нефт няма как да провърви, а страните получили отсрочка всеки може да види по какво се отличават от нас - всичките са без излаз на море.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Какво ти е виновен Лукойл за решението на "евроатрантическото" ОФ правителство. Лозунгът трябва да е вън от МС на ОФ правителството на подмяната, лъжците и крадците. Както казваше Райчев, ако ОФ правиелствжто на лъжите и кражбите бързо не смени Гешев той ще ги смени. Мисля, че с направените далавери с газа прост0 Киро и Кокорчо вече трябва да са клиенти на прокуратурата. Време е и умнокрасивите избиратели и техните лидери да се извинят на народа, че ни потресоха това некадърно и корумпирано правителство управлявано от Корнелия Нинова която беше уволнена от лидери на БСП за корупция, а сега е лидер на правителството което ще "бори" корупцията. Естествено чуждата корупция, корумпетата от ОФ са си наши куче синове и те могат да си крадат на воля.
След две години ще купуваме газ и петрол от други доставчици, според следвоенната карта, показана по китайската телевизия:https://9gag.com/gag/aWgD8Qd
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание
Ако ЕС направи петролно ембарго с изключения, Русия най-вероятно ще спре петрола на изключенията. Въпросът тук е къде е влиянието на САЩ и ЕС върху другите износители на петрол? Спокойно могат да заместят количествата на Русия и цената да не се качва. Тя си е достатъчно висока и сега. Защо другите износители на петрол косвено подкрепят войната на Путин?
Точно така ! Да се взриви рафинерията. Няма да клякаме ..и та та та :)) В черно м,оре напоследък пълно с кораби ,които разнасят "неидентифициран петрол" .Защо да ни си купим петрол от Соломонови острови !??:)
Ще наложи - друг път!Тези не смеят да си избършат носа без разрешение от Брюксел, щели били вето да налагат.Ще козируват и ще изпълняват каквото им наредят.Народа ще страда.И после ще ги изгоним с павета и тояги.
Сорт "урал" има МНОГО СЯРА и за това има хидроочистка , през нефта се прекарва водород и се образува сяроводород, който се отделя .. освен това водород се ползва и за хидрокрекинг.. В света 37% от водорода се ползва в нефената промишленост ..
Водород в промишлени количества се добива от метан (природен газ) ..
СН4+Н2О=СО+3Н2
Ако в БЪЛГАРИЯ НЯМА ГАЗ, какъв нефт ще преработва "Нефтохим"?
И кое не е вярно? Водород се добива НАЙ-ВЕЧЕ ОТ МЕТАН ..
2019 год. са добити 75 млн тон водороа, в основном за нефтепереработка и производстве на амоняк. Над 3/4 са произведени от природен газ и са израсходени над 205 млрд м3 газ..
Никакъв руски нефт няма да се преработва А ЩЕ СЕ РЕЕКСПОРТИРА!
Схемите на Просто Киро , дето ще са му заедно с "Лукойл"..
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ще наложи - друг път!Тези не смеят да си избършат носа без разрешение от Брюксел, щели били вето да налагат.Ще козируват и ще изпълняват каквото им наредят.Народа ще страда.И после ще ги изгоним с павета и тояги.
Неочаквано, да видим, дали наистина ще им стиска да се опънат. Нашата обосновка е точно толкова добра, колкото и на Унгария, Словакия... Разчитали на нефтопровод - и какво, ще си построят нов до Саудитска Арабия? Ще получат територии за пристанище?
има има - от КСА, Иран, Венецуела - ама тези решения се вземат с калкулатор - не със сърце и съвест. Нима някой си въобразява, че ще купуваме демократичен, свободен, евро-атлантически нефт от Норвегия, Англия или сша?????
Две години отсрочка е твърде оптимистично пожелание. Аз мисля, че в понеделник Путин ще обяви, кога ще спре петрола и газта за Аврупа. И това ще са дни, не дори месеци. На наще им се привиждат години.Ммммда
--- .. "Лукойл" приключи сделката за придобиване на 9,99% дял в газовия проект "Шах Дениз" от Petronas. Сделката възлиза на около 1,45 млрд. долара. След приключването й делът на "Лукойл" в проекта се увеличи от 10% на 19,99%.. -- --
Слагайте ми минуси тролове, слагайте .. и няма да е вярно, квот пиша .. хаха ..
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
49
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
След възражението на Орбан, че Унгария не може за шест месеца време да премине от руски нефт на други доставки, Европейската комисия подготви ново, редактирано предложение за отказа от руски нефт. Според него Чехия получава отсрочка до юни 2024 г., а Унгария и Словакия - до края на 2024 г. Искането на България да получи отсрочка е отхвърлено „поради липсата на реални аргументи". Лена Бориславова, началник на кабинета на премиера заяви днес, че България не е съгласна и ще гласува „против". Не е ясно дали това „против" включва налагане на вето. . Налагането на вето ще ни се върне двойно и тройно – със спиране или задържане на евротраншовете. Изглежда, българската политическа класа е наясно със ситуацията в Европа и света точно толкова, колкото в Кремъл бяха наясно при новата им агресия срещу Украйна, че ще срещнат не само героична съпротива, но и за разлика от предишната – твърд западен отпор. Нейна си грижа! . Вашата е да знаете, че изходът от евентуално нейно безумие пряко ви касае: тежък финансов и икономически колапс у нас. С всички последици за доходите, финансовата стабилност и спестяванията. . *** Защо са изключенията *** . Обяснявам защо се прави изключение за Чехия, Унгария и Словакия. Те получават основно петрола по нефтопровода Дружба, построен още в съветските времена. Най-голяма от руския нефт е зависимостта на Словакия - над 90%, на Унгария – 58%, на Чехия – 50% Пренасочването на доставките за шест месеца време технически е невъзможно. И не защото рафинериите им не могат да преработват друг петрол, какъвто е лъжливият аргумент на нашите властници. Правят го и сега наред с руския. А защото и трите държави НЯМАТ ИЗЛАЗ НА МОРЕ. Не разполагат и с тръби към море. Австрия, която е другата държава в ЕС без излаз на море, обаче има готови петролопроводи към Андриатика и затова за нея няма да има отсрочка. . За трите държави с отсрочка отказът от руския петрол в рамките на шест месеца означава организиране на пренос на десетки милиони тонове петрол от чуждестранни пристанища до територията им вътре в нея. Заместването може да стане с нови пристанищни терминали за разтоварване на танкери и с нов тръбопровод от тях към тези държави. Те не могат да се построят за половин година, колкото е поставения срок от ЕК за отказ на всички останали държави. . Другата възможност е само една - с близо 300 000 вагони-цистерни! Технически това е невъзможно да се осъществи по две основни причини: 1. Нисък пропусквателен капацитет на жп линиите, които нямат да могат да поемат този брой. 2. Недостиг на цистерни, който не може да се компенсира по никакъв начин за половин година време. Затова им се дава преходен срок. . *** Ударът по руския интерес *** . Следователно родното искане е ирационално. То е прокси маневра изцяло в полза на Русия. Защото ако износът на газ е нейно политическо оръжие, то петролът е нейната хазна. Отчетите на руската Централна банка за външнотърговския баланс показват, че приходите на Русия от износ през 2021 г. са на стойност 489.8 милиарда долара. От тях една пета част - 110.2 милиарда са генерирани от износ на суров петрол, а още 68.7 милиарда – от износ на петролни продукти. Общо почти 180 милиарда долара! Или петролът дава над една трета – 36.5% от валутните приходи на Москва. За сравнение - износът на природен газ по тръбопроводи е донесъл 54.2 милиарда долара. . Спирането на износа на петрол ще лиши Кремъл от огромни приходи, чрез които финансира агресията си. При сегашните цени на петрола Европа изпраща в Русия ежедневно 450 милиона долара за суров петрол и петролни продукти, а войната срещу Украйна струва около милиард на денонощие. Т.е. покупките на руски петрол от Европа са половината от парите, необходими за агресията. Напомням, че от нея ни дели само едно неголямо море, а с разширението й срещу Молдова, както се очаква съвсем скоро – само 142 км по сухопътна линия, което е с 2 км по-малко, отколкото е разстоянието по магистралата между София и Пловдив. . *** Пречи ли ни нефтеното ембарго *** . Не! България получава петрола си по море, както и другите държави от ЕС. Дали танкерът ще товари в Новорусийск или например в Абу-Даби в случая е без значение. Защото за разтоварването в наше пристанище няма проблем. Освен това Нефтохим няма никакви проблеми да преработва неруски нефт. Тази лъжа е поредния пропаганден шедовьор, роден от кремълските проксита във властта и така наречената й „опозиция". Той и сега преработва неруски нефт: близо 55% от количествата, И преди го правил в далеч по-големи обеми. . И дори в комунистическото ни минало Нефтохим е правил това. Ето един пример. През 1980 г., когато завърших журналистика, първенците на випуска ни поканиха на среща в Бояна с Тодор Живков на приема по повод За нас и партийния и държавен глава беше отделена специална маса. Направи ми впечатление, че абсолютно никой през цялата време на мероприятието не посмя да се доближи до нея. Докато Живков танцуваше с една от колежките, аз разговарях с Румяна Стругарова, моя състудентка (бог да я прости, преди няколко години почина) Баща й работеше в Ирак, а тези дни предстоеше посещение на българска делегация там. - За какво си говорите? – попита Живков, когато се върна на масата и ме понатисна да не ставам (бях приседнал на неговия стол). - За предстоящото ви посещение в Ирак. - А защо? - Баща ми работи там като специалист! – отговори му Румяна. - И какво мислите? - Нали предстои война между Иран и Ирак. (тя започна четири месеца по-късно - септември 1980). – поясних аз. - Имаме добри търговски отношения с Иран, как ще реагира тогава Саддам Хюсеин, ако ги продължим. И как ще реагират в Техеран след разговорите и споразуменията с него? И как ще реагират в Кремъл… - Имаме и наша политика – нефтът и парите от оръжие не миришат. Ще продаваме оръжие и на двете страни и ще взимаме петрол и от двете. Най-тежки обаче ще бъдат разговорите за тези връзки в Москва. Заедно сме и трябва да спазваме тяхната политика. Ще се оправим някак си. (България беше известна като най-преданата съветска колония. Живков обаче знаеше как ще се оправи. Без проблеми - по сметки в Швейцария съответен комисион се отчисляваше за членове на семейството на тогавашния лидер на социалистическия лагер и СССР Леонид Брежнев, както и за няколко от членовете на Политбюрото в Кремъл.Вместо да публикувам снимките, които имам от тази среща, давам факсимилета на съответния протокол и откъси от доклада за заседанието на Политбюро за тази визита.) . Защо се върнах към онова тоталитарно време? Защото дори тогава, макар и с изцяло съветска техника „Нефтохим" започна да преработва и несъветски нефт - такъв от Ирак, Иран, по-късно от Либия, в първите години на прехода – и от Кувейт и ОАЕ. Освен комисиона имаше и др. причина да ни разреши СССР тази замяна – нефтът ни го продаваха срещу преводни рубли, а тези количества за България в Москва искаха да продават на Запад срещу валута. . А сега, в последните години инсталациите в бургаската рафинерия са осъвремени. *** Вмъквам една бележка: по отчети са 1.3 милиарда за извършената реконструкция и модернизация, според поста с разследването ми – малко над 800 млн. е действителната стойност с италианците за тази реконструкция и модернизация. Естествено нито Асен Василев, нито Румен Спецов (шефа на НАП) не „установиха" това в проверките им. За разлика от Румъния те се отказаха и не глобиха както нея с 1 милиард „Лукойл" заради шмекерството с така нар. трансферно ценообразуване, което използваха да не плащат въобще никакъв данък печалба у нас и да се изкарва рафинерията единствената губеща в света. МОЯ БЕЛ.: В момента се прилага др., още по-грабителска подобна схема да се избегне плащането на данъци: работа на ишлеме – процесинг по поръчка на "Литаско" (руска фирма, регистрирана в Швейцария и свързана с „Лукойл"). . ❗❗❗ РАВНОСМЕТКАТА: 1. Доставката на нефт за преработка е възможна отвсякъде, от който и да край на света. 2. При сегашните търговски практики на руския концерн България губи от рафинерията. 3. Цените са монополно високи и следователно смяната на доставчика не ги определя – те са производна от политиката на „Лукойл" и неговата швейцарска фирма „Литаско" и снизходителността на родното правителство и държавните органи. 4. Незабавно трябва да се премахне и монопола на „Лукойл" върху акцизните складове за горива, което убива всякакъв опит за свободна конкуренция. 5. След принудителното оттегляне на Алекперов от „Лукойл" и продажбата на концерна реално управлението на нефтения гигант е ръцете на Кремъл, независимо кой му се води като номинален собственик. . Представителят на държавата в бургаската рафинерия е Красимир Първанов – онзи, който подписа гибелния анекс за АЕЦ „Белене", заради който бяхме осъдени от руската "Атомекспортстрой" за милиарди. Той публично обяви, че „Нефтохим" ще спре да работи, ако се приеме това решение на ЕК, понеже няма как да се работи с „неруски нефт". Това е "експертното" му мнение. Според мен обаче то не е българско, а изцяло руско. Правителството на Бойко Борисов навремето „компенсира" Първанов с този пост след атомния скандал, тези дни виждам, че и новото го прави. Не е за чудене, понеже в родния „Лукойл" съпругът на Корнелия Нинова е важен фактор, а тя е министър на икономиката. . ===================== 💥НЕОСПОРИМО Е, ЧЕ БЪЛГАРСКАТА ПОЗИЦИЯ ЗА ГЛАСУВАНЕ ПРОТИВ РЕШЕНИЕТО ЗА ЕМБАРГО ВЪРХУ РУСКИЯ НЕФТ НЕ Е БЪЛГАРСКАТА, А Е РУСКАТА! Никакви митове и пропагандни опорки за троловете не могат да скрият тази истина. 💥НЕОСПОРИМО Е, ЧЕ ТАЗИ БЪЛГАРСКА ПОЗИЦИЯ ВРЕДИ НА БЪЛГАРСКИТЕ ИНТЕРЕСИ. 💥И НЕОСПОРИМО Е, ЧЕ НЯКОИ ОТ РОДНИТЕ ДЪРЖАВНИЦИ СА В ТЕЖЪК КОНФЛИКТ НА ИНТЕРЕСИ. ==================== . … И РУСКИЯТ ГАЗ . Русия извъртя блестящ търговски номер на България. Реши да я пресира с рублево плащане – по нереални курсове и с банкови и брокерски комисиони– т.е. да печели извън договорните отношения още по-големи свръхпечалби от търговията си с България.. А ако това не стане – да използва прокситата си пак да продава същия газ, но на по-висока цена. Досегашните цени на вноса у нас се формираха според анекса, сключен по времето на Бойко Борисов като формула с 70% от цената на спотовите (борсови) пазари (за други държави например – само 10%), което оскъпи руската газ у нас много пъти досега. Ето ви едно сравнение: през януари мин. г. сме платили за внос на руски газ 43 млн. евро; през януари 2022 г. платихме 284 млн. евро. За следващите месеци все още няма данни, но разликата може и да е по-висока. .Сега, с отказа на Кремъл за доставки газът изцяло се купува от България по борсови цени. Т.е. налице е оскъпяване. При това заради липсата на диверсификация ни продава същия доставчик, както преди – „Газпром" чрез „Газпромекспорт." От него купуват газа свързаната с руския газов гигант швейцарска фирма „МЕТ", регистрирана в офшорната свободна зона на градчето Цуг. В момента групата на 80% е собственост на MET Capital Partners AG, новорегистрирана инвестиционна платформа на изпълнителния директор на "MET Group" Бенджамин Лакатос. Участие с 20% има и сингапурски фонд. Реално чрез Лакатос - лице, което отдавна е свързано с руските държавни газови интереси, те присъстват здраво в компанията и нейните операции. „МЕТ" не е от тези дни в България, а практически от самото й основаване (2007). На родния пазар на електрическа енергия тя се подвизава от много години. Всъщност с газа у нас се разпорежда не тя, а дъщерният й австрийски филиал – „МЕТ Австрия Енерджи Трейд ГмбХ", учреден през май 2009 г. . Както вече беше изнесено, компанията в миналото е била на руски олигарх - милиардерът Мегдет Рахимкулов. Той е сред собствениците на унгарската ОТП банк, която пък е собственик на родната ДСК и наскоро купената от нея родна „Сосиете женерал". Проблеми около сделката нямаше. Само съседите ни в Букурещ се заеха по-сериозно със сигурността на банковата им система. Там регулаторът, Националната банка на Румъния (NBR), забрани поглъщането на Banca Româneascã SA (собственост на Националната банка на Гърция – NBG ) от OTP Bank România SA още преди четири години - на 15 март 2018 г. заради опасения за националната сигурност. У нас обаче опасенията за националната ни сигурност аз свързвам не с чуждите инвеститори, каквито и да са те, дори и руски, а с нашия продажен елит. Понеже не е луд онзи, който изяжда баницата, а онзи, който му я дава, както гласи поговорката. . В момента синьото гориво у нас е доставя от „Газпромекспорт". Тази „МЕТ" е основния му търговец, като продава две-трети от необходимите количества за България, които влизат по същия "Турски поток" по който влизаха и преди. Вторият доставчик е гръцката компания „ДЕПА". Всъщност тя не доставя физически газ. Предвиденият за преминаване през наша територия за Гърция 1 млрд. кубометра руски газ се потребява у нас, в България, а за сметка на това далеч по-евтиният азерски газ остава за Гърция.Операцията беше разиграна от Бойко Борисов, докато ни лъжеше, че вече получаваме и друг, неруски газ. *** бел.: имам постове с разследване за тази операция и губещите се в неизвестност чрез нея към 200 милиона долара. 8 януари 2021 г. • БОРИСОВ, ЛЪЖЕШ ЗА АЗЕРСКИЯ ГАЗ! https://www.facebook.com/grigor.lilov/posts/3542543149194932 и на 14 януари 2021 г. • Признаха си лъжата! Наполовина... БЪЛГАРИЯ ЩЯЛА ДА ЗАПОЧНЕ ДА ВНАСЯ ТЕПЪРВА АЗЕРСКИ ГАЗ **** И пак излъгаха. И продължават да лъжат за кражба на едни 190 млн. долара https://www.facebook.com/grigor.lilov/posts/3557355781047002 . . В тези дни на газовия скандал операцията получи официално разрешение под претекста "спасяване" на България. Безспорно е, че родната власт игра не за българските, а за руските интереси. Указът на Путин е от 31 март. Чак на 26 април, когато „Газпром" врътна кранчето, „Булгаргаз" се разтича да търси оферти. Беше изгубен почти цял месец време. А времето е възможности и пари. При това никакви разговори и досега не са водени с турската газова компания „Боташ". А Турция е единствената държава в региона, която е диверсифицирала газовия си пазар – с няколко тръбопроводи от различни страни и с терминали за втечнен газ за внос от целия свят. И с възможности да доставя газ на България по съществуващи тръбопроводи, вкл. и осигурени от нея свободни количества. . Проблемът на България не е само в политическото снишаване. Проблемът е и в колониалната й икономическа зависимост, в агентурните и комисионерски зависимости на управляващите касти у нас от един диктаторски и агресивен режим. Прозападното лустро, което надяват различните ни партии и управления е онази дреха, която ги прави приемливи за усвояване и крадене от европейските субсидии и за изгодната ни търговия с Европа. Без обществен натиск тази ситуация винаги ще се възпроизвежда. Дано ви е ясно, че тя краде пряко от джобовете ви. В макроикономически аспект ги опразва почти наполовина!
може и за 2 дни, ама ще намалее звънтенето на парички в едни джобчета в бруксел всичко е пародия и имитиране на дейсност. като гръмкото рекламиране, че Швейцария ще блоикира пари на Путин - хаха - коя банка, работеща с мръсни пари, ще каже на вложителите си (криминални милионери от цял свят) : "ами ние такова, проследихме произхода на тез пари, и тъй де - ни са чисти и ги запорираме!" - кой наивник се връзва на такива елементарни трикове?
Някои помислиха - изгонихме на куп десет руски "дипломати". Голяма работа сме. Отрязахме ги. Няма да ни манипулират, изнудват, няма да правят партии и да ги вкарват в парламента. Нищо подобно. Въпросните "дипломати" са едно, но МЕТ, която ще доставя газа - друго, нали? Че и направиха директор на Булгарказ един от шефовете там. Или Джимкорп, които ще сложат в нозете на Путин бъдещето на енергетиката. Или Лукойл, откъдето директно разпореждат как четворната да торпилира Евросъюза. В цялата история гадното, че правят хората на идиоти. Онзи ден излезе, че Лукойл внасяли петрол, поне половината, от други държави. Или четворната се уплаши за анклава Росенец. Да не стане излишен, че трябва да си го връщат, пък там имало руски командоси... Ето за въпросния анклав Росенец /Публикацията е от преди десетина години. Изследване на Александър Леви за френското списание "Експрес":
“България в Шенген? Това значи да вкараме Русия в европейското пространство”, смята независимият журналист Асен Йорданов, известен с разследванията си за корупция по Черноморието. За доказателство той посочва, че родният му град е като феодално владение на най-голямата руска петролна компания, Лукойл. Предприятието притежава от 1999 единствена за страната рафинерия, както и петролен терминал – малко пристанище отстъпено от българските власти на управата на руската фирма /именно Росенец/. “Това е анклав на Русия, през който служителите на Лукойл могат да вкарват и да изкарват каквото си пожелаят под носа на полицаите, колкото и добре да са екипирани те.” – подчертава Асен. В Центъра за наблюдение на Черно Море дежурният офицер Стоян Касабов потвърждава: “Терминалът на Лукойл не зависи от нас, а от митниците”. Мястото е обвито в тайнственост… За да се намери това прословуто пристанище трябва да се излезе от Бургас в южна посока и след около 15 километра да се завие вдясно. Минава се през рибарското селище и се тръгва по тесен, разбит път, слизащ към морето. Ръждясала табела припомня, че навлизаме в градския парк “Росенец”. Стига се до голям портал на входа на малък залив, зад който е петролния терминал и се виждат силуетите на огромните бели резервоари украсени с логото на руската компания. Двойна телена ограда и асфалтиран път между загражденията, по който се движат колите на охраната, обкръжава инсталациите, които са разположени на 37 декара. Втората бариера от бетонни блокове е увенчана с кълбета от бодлива тел. Следвайки оградата се стига отново до бетонна стена с наблюдателници. “Когато бях малък идвахме да се къпем тук, на пикник и за риба. Сега сме нежелани” – тихо обяснява Асен. Пристанището, което включва и дискретен кей за яхти, е пазено от въоръжени охранители, патрулиращи 24ч/24 и работещи за две частни охранителни фирми: руската Лукома. А къде са митниците? “Да, имаше един служител, един и същ, който се появяваше от време на време, но постът му беше премахнат неотдавна” – споделя един бивш кадър от Лукойл, който държи на всяка цена да остане анонимен. Много хора се съмняват, че тези драконовски мерки за сигурност имат за цел да прикрият дейности, които не могат да бъдат признати. Според Тихомир Безлов, специалист по незаконния трафик, съществува “български опит” в сферата на контрабандата на горива, много активна през епохата на петролното югоембарго по време на Милошевич (1992-1996). “Създадоха се добре организирани канали, някои от които още работят” – казва този експерт от Центъра за изследване на демокрацията в София. Неофициално цитираните цифри са смразяващи: говори се за стотици милиони евро загубени за държавния бюджет, вкл. от ДДС, митнически сборове и различни такси. Само няколко седмици след идването си на власт през юли 2009 г., правителството на Бойко Борисов (център-дясно), започна многобройни операции срещу някои от играчите в този сенчест бизнес. Управителите на Лукойл в България бяха сред първите, които поздравиха тези “безпрецедентни” акции, подчертавайки, че имат интерес повече от всички да се прекрати контрабандата на горива. След това те самите се оказаха на мушката: на 14 октомври 2009 инсталациите на Лукойл бяха обект на митническа проверка. “Това е първата проверка след установяването на руската фирма през 1999” – призна шефът на българските митници Ваньо Танов. Българските митничари отделиха доста време – повече от година и половина проверки, за да се стигне до безпрецедентното решение, взето на 27 юли 2011 – чисто и просто да се отнеме лиценза на компанията. “Лукойл все още не е инсталирала измервателните уреди, за да могат данъчните да контролират количествата гориво, напускащи складовете”, според доклада на митничарите. След този анонс генерал Танов трудно криеше радостта си и това беше разбираемо."
Край на цитата. Публикацията е от 21 септември 2011 г. в Биволъ. Изследване на Александър леви за френското издание "Експрес", откъдето я препечатват. Това беше една от причините руснаците да свалят първото правителство на Борисов. Радостта на Ваньо Танов? Човекът си отиде от тоя свят. Отидоха си и надеждите да се измъкнем от руските обятия.
За какво ни е руски нефт? В София няма да има парно заради липсата на газ и софиянци ще заживеят за постоянно в родните си села. Няма да пътуват като обезумели всяка седмица по 400-500 километра за кора яйца. Ще се самозадоволяват със зеленчуци и дърва. И превъзнасят санкциите!
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Има два Свята Единия на този ,който казва да откажем всичко руско - газ ,петрол , да даряваме заплатите , хляба си ,залъка си за оръжия за Украйна ,за да смажем Русия Този Свят дори не е предполагал и не предполага , колко бита и живота му е зависим от Русия
И другия Свят на хората искащи да произвеждат ,да отледат децата си ....Най човешкия инстникт .и най силния инстинкт в природата ..за продължаване на поколението си и на живота ...
Брей, явно грантовете са сериозни щом грантоядите са готови да плащат 10 лева бензин. Това, че искам гориво на поносими цени не ме прави ничий троянски кон, гей съюза като толкова държат на ембарго да хвърлят насам няколко милиарда евра компенсации да оправим разликата и няма има драми кой русофил и кой не. Така вече на една голя вяра никой няма да им се върже
От него купуват газа свързаната с руския газов гигант швейцарска фирма „МЕТ", регистрирана в офшорната свободна зона на градчето Цуг. В момента групата на 80% е собственост на MET Capital Partners AG, новорегистрирана инвестиционна платформа на изпълнителния директор на "MET Group" Бенджамин Лакатос. Участие с 20% има и сингапурски фонд. Реално чрез Лакатос - лице, което отдавна е свързано с руските държавни газови интереси, те присъстват здраво в компанията и нейните операции. „МЕТ" не е от тези дни в България, а практически от самото й основаване (2007). На родния пазар на електрическа енергия тя се подвизава от много години. Всъщност с газа у нас се разпорежда не тя, а дъщерният й австрийски филиал – „МЕТ Австрия Енерджи Трейд ГмбХ", учреден през май 2009 г. . Както вече беше изнесено, компанията в миналото е била на руски олигарх - милиардерът Мегдет Рахимкулов. Той е сред собствениците на унгарската ОТП банк, която пък е собственик на родната ДСК и наскоро купената от нея родна „Сосиете женерал".
Абсолютно вярно - Просто Киро се тъкми да купува на 30% по-скъпо , пак от "Газпром" но чрез частната "МЕТ Енерджи" а не през държавната "Булгаргаз"..
А троловете на просто Киро беснеят .. Явно има намислена и схема с нефта!
МЕТ изкупи и изнесе в чужбина евтиния газ от българското хранилище Чирен още в първите дни на новоназначения директор на „Булгаргаз”. Тогава същият тоя Йоцов призна, че е сключил сделка с бившата си фирма, но каза, че не вижда проблем в сделката. Управляващите пък засекретиха информацията и не казаха с точност кои са фирмите-купувачи на газ от „Булгаргаз”.
простокировските тролове из Интернет, сега са курдисани да се блещят, че олигархът стоящ зад МЕТ - Мегдет Рахимкулов , бил не руски, а унгарски гражданин ..
Той, да припомним, има влияние в "Банка ДСК" и "Сосиете женерал България" ..
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ако обичате не ме разсмивайте! Това може да стане САМО, ако някоя друга държава, примерно Германия не иска да има санкции и заради това го прави по заобиколен начи като ни нарежда какво да правим. Същото е и с Македония- франсетата не я искат, но ужким ние само сме били против...
Аз съм тук и там. – Навред. –Един работник от Тексас, хамалин от Алжир, поет...
Две години отсрочка е твърде оптимистично пожелание. Аз мисля, че в понеделник Путин ще обяви, кога ще спре петрола и газта за Аврупа ▪️▪️▪️▪️▪️▪️
Всеки ден от продажба на петрол и газ Путенланд получава най-малко 700 млн. 💲. Бюджетът на страната за 55-60% се състои от тези пари (а сега и повече). Разбира се, съгласен съм, че Путен е луд, но определено той не си мушка вилица в ухото
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
И другия Свят на хората искащи да произвеждат ,да отледат децата си ....Най човешкия инстникт .и най силния инстинкт в природата ..за продължаване на поколението си и на живота ...
Мда, горе-долу за пореден път си призна, че русофилът е близо до животното.
А "другият свят" е на хората, които са ужасени от това, че руските изверги избиват украински деца. Този свят е много по-близо до човешкото от твоят свят, ръководен от примитивни инстинкти.
2 години ми се струва доста голяма отсрочка. Мисля че в настоящата ситуация можем да се позабързаме малко. Имаме кауза все пак. Да не пълним джоба на убийците още 2 години!
Принципно Брент и Уралс са обвързани в пропорция, но от началото на войната сорта Уралс (руският нефт) се търгува с цена 38$ на барел по-ниска от пропорцията на Брент.
Та питанията са:
1. ЗАЩО ЛУКОЙЛ СЕ ОПРАВДАВА С ВИСОКИ ДОСТАВНИ ЦЕНИ, КОЕТО НЕ Е ВЯРНО? 2. Защо няма намеса от страна на държавата? 3. Защо спряха данъчната проверка на Лукойл?
Ма и трите са свързани - при средна дневна консумация от 97000 барела, са 3.6 милиона долара за "правилните хора".
България продължава да се излага с всеки изминал ден. Що за позорна външна политика водим?! Нефтохима както е настроен за един петрол, ще се пренастрои и за друг. Всички го правят, защо ние да не можем?! Дори големи потребители намериха начин.
До коментар [#14] от "Pomak":Две години отсрочка е твърде оптимистично пожелание.Аз мисля, че в понеделник Путин ще обяви, кога ще спре петрола и газта за Аврупа▪️▪️▪️▪️▪️▪️Всеки ден от продажба на петрол и газ Путенланд получава най-малко 700 млн. 💲. Бюджетът на страната за 55-60% се състои от тези пари (а сега и повече). Разбира се, съгласен съм, че Путен е луд, но определено той не си мушка вилица в ухото
Заради откраднатите 300 млрд. де факто Русия е получавала много по-малко. От ембаргото Европа ще загуби в пъти повече от Русия. Така или иначе руснаците ще изнасят по-големи количества енергоносители в други държави и заради повишените цени на петрола и газа няма да усети раздялата с Европа.
Между другото руснаците вече намериха приложение на част от количествата на газа, който захранва СП2 - ще газифицират районите в Северозападна Русия.
Започва да става все по-ясно, че Киро и Асен са работили или работят с руски пари. Няма друго обяснение на наведената им позиция спрямо руския диктатор.
Това,че някой от руските олигарси има И европейско гражданство /известно как купено/,а в случая унгарско не прави нефта/или газа/унгарски или ваден от езерото Балатон. Те са си руски и средствата се носят или водят и на Кремъл.
До коментар [#63] от "faraon":Ако ембаргото на руските енергоресурси бъде гласувано, Европа ще извърши ритуално харакири. Това ще е началото на края на ЕС.▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️Това ще стане началото на края на Путен и на Путенланд. Вие определено нямате представа какво сега станало с Путенланд. :))))))
Вас украинците запада ви обработва отдавна, но един ден ще разберете, че са ви използвали. Даже външният ви министър дето беше в България преди няколко дена, призна този тъжен за Украйна факт.
Никъде няма да изнасят. Танкерите им и в момента обикалят, без да могат да си продадат петрола, дори на безценица. Това е проблема на комунистическо-агентурните мрежи в България. Ние петрол ще намерим. И газ уж нямаше, пък се оказа, че има на корем.
faraon ,aз вчера ти опонирах ако си спомняш ,когато ти каза че не е война това в Украйна И днес чета че Организацията на Обединените Нации ...ООН в своята резулюция казва че няма мойна в Украйна и мнозинството хора продъбжават да живеят в мир Има само заплаха за мира ...https://news.bg/int-politics/parvata-rezolyutsiya-na-ss-na-oon-za-ukrayna-bez-dumata-voyna.html Филм ли са ни прогектирали досега 😟и защо да ядем жабите ако няма война
България продължава да се излага с всеки изминал ден. Що за позорна външна политика водим?! Нефтохима както е настроен за един петрол, ще се пренастрои и за друг. Всички го правят, защо ние да не можем?! Дори големи потребители намериха начин.
Защото има доста накачулени по веригата на комисион българи,които няма да работят за едната заплатка. Както се казва сега им е паднало и те ще се борят до кръв за руските интереси,т.е. за джоба си. Парите не миришат.
Не се обърках. За газа са лоши изнудвачи ама за петрола искаме отсрочки от ембаргото. Ако са лоши за газта защо са добри за петрола? Принципната позиция би била, че или внасяме газ, петрол, уран и т.н. или спираме всички енергийни ресурси понеже така е правилно, а не коя позиция е практична. Поне принципите означава точно това.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
В нашия случай целта на Василев и ко е този руски петрол да се изпира, така че Путин няма да ни го спре (независимо вето ли ще наложим, или от ЕК ще ни допуснат сред изключенията, където действително нямаме място).
>>Въпросът тук е къде е влиянието на САЩ и ЕС върху другите износители на петрол? Спокойно могат да заместят количествата на Русия и цената да не се качва. Тя си е достатъчно висока и сега. Защо другите износители на петрол косвено подкрепят войната на Путин?
Защото между САЩ от едната страна и арабите от другата тече кавга (от години, и се задълбочава). Накратко, съюзник прави сечено на съюзник, за да му върне, че той му е правил сечено. В един момент ще се разберат и това ще престане, но не може да се предвиди точно кога, защото американската външна политика от Обама насам се води от теоретици с незаслужено високо самомнение. (При галфона Тръмп имаше двама-трима практици и си пролича, но сега пак сме в изходната точка.)
По-важното е, че цената на петрола САЩ може да я смъкне, без да опира до други производители. Тя е такава, каквато е, най-вече защото няколко големи фирми складират петрол и го стискат, за да му скочи цената и да печалбарстват. (Неслучайно цената му тръгна нагоре далеч преди войната.) Обама и Тръмп периодически ги перваха през пръстите, те освобождаваха немалка част от тия запаси и цената падаше. Не знам какво чака Байдън, но Йелен усилено помпа стойността на долара и надеждата ми е това да доведе пак до същия резултат (с цената на по-голям дискомфорт, но карай).
Всеки нормален човек го "обработва" Западът, психопате. Достатъчно е да видиш как живеят хората на Запад, за да искаш да си като Запада. И е нормално когато в дадена страна се появи достатъчно мнозинство от хора, които искат да живеят като нормални западни хора, самата страна да се ориентира на Запад. Западът няма какво толкова да "продава". Благата му са очевидни. Както е очевидна мизерията в любимата ти Русия.
Фундаменталната грешка на такива мозъчни инвалиди като теб е да си мислиш, че от мизерият може да се изнесе благополучие. Няма как. Няма какво да изнесе Русия. Хората в Русия живеят зле и винаги са живели зле. Русия е емблематична за лош живот. Няма как да повлияе на друга стрна благоприятно. Какъв пример може да й даде, какъв ноу-хау? В какво? Какво правят като хората, че да се поучим от тях?
Петрола е голямата хранилка. Това се писа отдавна. За Русия не е проблем толкова спирането на газа, колкото спирането на петрола.
Всъщност ЕС отдавна писа, че петрола не се спира и на някои руски се позволява Суифт само заради газа. Ако спре газа, няма да има повече пречка пред ЕС да се спре и всичко останало.
Оправданието с пренастройване на рафинерията е нелепо. Напълно нелепо.
Поради каква причина българското правителство се е загрижило за измислени причини за руския петрол ? Простият отговор - заради огромни пари. В момента никой не знае на какви точно цени се купува руският петрол за Лукойл България. Когато се спре руският петрол, всичко ще е напълно прозрачно и проследимо. С което ще падне хранилката за политици.
Затова, ако това управление не е на хранилка - моментално да се подкрепи ембаргото. В противен случай, ще имаме доказани кремълски подлоги на власт.
Отново гнусно снишаване пред Бутчъра и ордата му! Докога предателство след предателство ще произдвеждат Киро и Радев??? Спряха ни газа и сега се натискаме на нефта, за да върви бизнесът на Лукойл и руското мекере Златев? Защо Румъния внася от Персийския залив, а ние да не можем? Кога ще ги разкараме тези путински пионки? Докога ще лепят позор след позор върху България, а ще получим накрая и позор, и война, по думите на Чърчил за подобни негодници?
Каква хубава приказка:” Сети се Мара, да се побара”. Ако не бяха лошо за народа тези бумеранг санкции, щях да се смея на глупостта на властимащите и клакьори. Но, всичко се връща, така ви се русофоби. Нека сега кажат - НЕ от ЕС и сагата ще е с бърз предизвестен край!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Корабов
Рейтинг: 191 НеутралноРуската колония си иска връзките с рашистите...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Георги Христов
Рейтинг: 1444 Неутрално2 години ми се струва доста голяма отсрочка. Мисля че в настоящата ситуация можем да се позабързаме малко. Имаме кауза все пак. Да не пълним джоба на убийците още 2 години!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
DDR
Рейтинг: 2241 НеутралноКакво вето? Свободата няма цена!
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Или ако перифразираме един македонски лаф: "ке одим с пешиот рейс, оти слободата е слатка"
cookiejar
Рейтинг: 79 НеутралноЛукойл вън от България!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Julian Mall
Рейтинг: 2546 ЛюбопитноГледам и не вервам на очите си! За първи път от 20-те години еврочленство нашите послушковци са готови да наложат вето на решение на ЕС в защита на българските интереси?!
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоcookiejar
Рейтинг: 79 НеутралноДо коментар [#8] от "г-н Саранди Говедаров":
С павета и тояги ще бъдат изгонени путинофилите от България. Тези хора нямат място в демократична Европа!
voinotzapad
Рейтинг: 658 НеутралноБългария не случайно е наричана "троянския кон в НАТО и ЕС", именно защото когато му дойде времето се взимат именно такива решения. Не знам само как ни търпят, защото България, българската култура, българския манталитет и българския народ очевидно нямат място в западните свободни цивилизации. Скоро ще дойде време да вдигнат ръце от нас и да ни върнат обратно в азиатския соц сатрапизъм. С всяко едно действие правителството на Кирил Петков показва, че е не по-малко зависимо от Москва от правителствата на Бойко Борисов, макар и на думи да го играят прозападно настроени, от към дела са си същите рашисти, като Борисов.
Корабов
Рейтинг: 191 НеутралноДо коментар [#9] от "Julian Mall":
Искаш да кажеш на рашистките интереси!
rumen_s
Рейтинг: 1514 НеутралноДо коментар [#9] от "Julian Mall":
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)Объркал си се нещо, тази позиция се защитава само от русоробите и обслужва само руските интереси. Ама българския интерес е друг, независимост като няма нищо общо с разпадащата се вече империя на злото.
Pomak
Рейтинг: 440 ВеселоДве години отсрочка е твърде оптимистично пожелание.
Аз мисля, че в понеделник Путин ще обяви, кога ще спре петрола и газта за Аврупа. И това ще са дни, не дори месеци. На наще им се привиждат години.
Ммммда
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
hamiltonf
Рейтинг: 3798 НеутралноПак лъсва "дебелият пръст" на БСП.
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиhamiltonf
Рейтинг: 3798 НеутралноА министърът на финансите говореше съвсем различни неща
http://archives.bg/wars/SEARCH-f-2 Тук може да намерите данни за загинали във войните ваши близкиrumen_s
Рейтинг: 1514 НеутралноА дано. След като се самопростреля в единия крак с газта, дано джуджето се гръмне и в другия крак с петрола. След това идва ред и на главата... Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
zxp53317185
Рейтинг: 2035 НеутралноРаботата е там че на нашите обосновката много им куца.
Пред интелигентни хора опорката че рафинерията ни работила само с руски нефт няма как да провърви, а страните получили отсрочка всеки може да види по какво се отличават от нас - всичките са без излаз на море.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ангел Ангелов
Рейтинг: 1017 НеутралноДо коментар [#7] от "cookiejar":
Лукойл вън от България!
Какво ти е виновен Лукойл за решението на "евроатрантическото" ОФ правителство. Лозунгът трябва да е вън от МС на ОФ правителството на подмяната, лъжците и крадците. Както казваше Райчев, ако ОФ правиелствжто на лъжите и кражбите бързо не смени Гешев той ще ги смени. Мисля, че с направените далавери с газа прост0 Киро и Кокорчо вече трябва да са клиенти на прокуратурата. Време е и умнокрасивите избиратели и техните лидери да се извинят на народа, че ни потресоха това некадърно и корумпирано правителство управлявано от Корнелия Нинова която беше уволнена от лидери на БСП за корупция, а сега е лидер на правителството което ще "бори" корупцията. Естествено чуждата корупция, корумпетата от ОФ са си наши куче синове и те могат да си крадат на воля.
proventuss
Рейтинг: 812 ВеселоСлед две години ще купуваме газ и петрол от други доставчици, според следвоенната карта, показана по китайската телевизия:https://9gag.com/gag/aWgD8Qd
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстаниеЧубрица
Рейтинг: 493 НеутралноДо коментар [#4] от "Георги Христов":
"Certainement qui est en droit de vous rendre absurde est en droit de vous rendre injuste" VoltaireУкрайна кога планира да се откаже от руски газ и петрол? Нищо не се чува по въпроса.
Бачо Филип
Рейтинг: 828 НеутралноАко ЕС направи петролно ембарго с изключения, Русия най-вероятно ще спре петрола на изключенията. Въпросът тук е къде е влиянието на САЩ и ЕС върху другите износители на петрол? Спокойно могат да заместят количествата на Русия и цената да не се качва. Тя си е достатъчно висока и сега. Защо другите износители на петрол косвено подкрепят войната на Путин?
plamenss
Рейтинг: 917 НеутралноНяма оправия в тая територия и това е. Комунисти ДС ченгета и всякаква измет ....пфу
Любен
Рейтинг: 688 Веселоади бе$ ама нали правителството подкрепя Украйна?
dejmos
Рейтинг: 2495 ВеселоДо коментар [#7] от "cookiejar":
Точно така ! Да се взриви рафинерията. Няма да клякаме ..и та та та :)) В черно м,оре напоследък пълно с кораби ,които разнасят "неидентифициран петрол" .Защо да ни си купим петрол от Соломонови острови !??:)
DDR
Рейтинг: 2241 ЛюбопитноДо коментар [#22] от "proventuss":
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?А за Канада защо нищо няма?
karabastun
Рейтинг: 2677 Весело
[email protected]Лукойл вън от България!
-------------------------------------------
Продавам магаре с каручка изгодно .........:)
Сд
Рейтинг: 719 НеутралноТочно от Брюксел трябва да ни назначат служебен президент,премиер и правителство от техни хора-германци и други.
SN DV
Рейтинг: 1131 НеутралноЕ, убедихте ли се , че ембаргото е НЕВЪЗМОЖНО ?
А на 20 май е крайната дата за плащането на газа в РУБЛИ.
Чухте ли , че и петролът щял да бъде с рубли и щели да го дават само при определени условия ?
Да споменавам ли за торовете , пшеницата, слънчогледа, редките метали, никела, урана..... или се досетихте ?
sim4o
Рейтинг: 1555 НеутралноВодород се добива НАЙ-ВЕЧЕ ОТ МЕТАН ..
2019 год. са добити 75 млн тон водороа, в основном за нефтепереработка и производстве на амоняк. Над 3/4 са произведени от природен газ и са израсходени над 205 млрд м3 газ..
Никакъв руски нефт няма да се преработва А ЩЕ СЕ РЕЕКСПОРТИРА!
Схемите на Просто Киро , дето ще са му заедно с "Лукойл"..
А руските тролове - нека ми слагат минуси ..
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
zxp53317185
Рейтинг: 2035 НеутралноЩе останеш на сухо без магарето 😉
zxp53317185
Рейтинг: 2035 НеутралноДо коментар [#33] от "skw42563365":
Бъди готов за шок, но по света има и друг нефт освен руския 😱😱😱
dvk
Рейтинг: 1298 ГневноКакви 2 години ве??? Може за 6 месеца да се премине към преработка на неруски нефт!
cookiejar
Рейтинг: 79 НеутралноТези с цифричките на края май са руски ботове. Дневник може ли да ги блокирате?
sim4o
Рейтинг: 1555 НеутралноКак реално би могло да стане?
Набързо ще разработят нови находища, ще построят терминали, кораби, тръбопроводи, рафинерии, складове?
4ort
Рейтинг: 2643 НеутралноАбре, Саранди, ти прочете ли статията?
Нема да налагат вето на Матушката ти, т.е ще бъдат в нейна услуга, за да "не страда" народЪТ!
Yotce
Рейтинг: 1390 НеутралноНеочаквано, да видим, дали наистина ще им стиска да се опънат.
Нашата обосновка е точно толкова добра, колкото и на Унгария, Словакия... Разчитали на нефтопровод - и какво, ще си построят нов до Саудитска Арабия? Ще получат територии за пристанище?
Любен
Рейтинг: 688 ВеселоДо коментар [#35] от "zxp53317185":
има има - от КСА, Иран, Венецуела - ама тези решения се вземат с калкулатор - не със сърце и съвест.
Нима някой си въобразява, че ще купуваме демократичен, свободен, евро-атлантически нефт от Норвегия, Англия или сша?????
sim4o
Рейтинг: 1555 НеутралноДа бе, а азерския газ ??
"Лукойл"са ВТОРИ по дял, в находище Шах Дениз, след Бритиш Петролеум ..
А пипнем нещо по рафинерията, а ще има пляс ..
Не пип, че пляс - нали така беше ..
etty1
Рейтинг: 1851 ВеселоЖестока снимка!
“The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstinpenetrating
Рейтинг: 7987 Неутрално…а жалко
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertsim4o
Рейтинг: 1555 НеутралноКва преработка на нефт?
Нали трябва хидроочистка с водород и хидрокрекинг ?
Нали водородът е от природен газ?
"Нефтохим"полва кепенци след месец, споко .. и Просто Киро ще реекспортира целия руски нефт и ще печели от разлика в цена..
Франко Бургас ще му идва някъде на 70-80 долара, а ще го препродава поне по 90-110 ..
До руските мекерета
Рейтинг: 846 ВеселоДано си прав, другарю!
Време е да направи това, на което никой тропащ мъжки хора след петата ракия засега не се е осмелил да предприеме.
sim4o
Рейтинг: 1555 НеутралноИ пак минуси, а?
А бас, ако нещо стане с "Лукойл България", колко азерски газ ще помиришем ..
Находище Шах Дениз:
https://www.manager.bg/energetika/lukoyl-kupi-999-dyal-ot-proekta-shah-deniz-za-145-mlrd-dolara
---
.. "Лукойл" приключи сделката за придобиване на 9,99% дял в газовия проект "Шах Дениз" от Petronas.
Сделката възлиза на около 1,45 млрд. долара. След приключването й делът на "Лукойл" в проекта се увеличи от 10% на 19,99%..
-- --
Слагайте ми минуси тролове, слагайте .. и няма да е вярно, квот пиша .. хаха ..
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
4ort
Рейтинг: 2643 ВеселоТо и фелдшерчето пишеше за патокостроителя, а сега го нема да каже нищо за нефтокрепителя.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
log_on
Рейтинг: 1482 НеутралноСлед възражението на Орбан, че Унгария не може за шест месеца време да премине от руски нефт на други доставки, Европейската комисия подготви ново, редактирано предложение за отказа от руски нефт.
Според него Чехия получава отсрочка до юни 2024 г., а Унгария и Словакия - до края на 2024 г.
Искането на България да получи отсрочка е отхвърлено „поради липсата на реални аргументи".
Лена Бориславова, началник на кабинета на премиера заяви днес, че България не е съгласна и ще гласува „против". Не е ясно дали това „против" включва налагане на вето.
.
Налагането на вето ще ни се върне двойно и тройно – със спиране или задържане на евротраншовете. Изглежда, българската политическа класа е наясно със ситуацията в Европа и света точно толкова, колкото в Кремъл бяха наясно при новата им агресия срещу Украйна, че ще срещнат не само героична съпротива, но и за разлика от предишната – твърд западен отпор.
Нейна си грижа!
.
Вашата е да знаете, че изходът от евентуално нейно безумие пряко ви касае: тежък финансов и икономически колапс у нас. С всички последици за доходите, финансовата стабилност и спестяванията.
.
*** Защо са изключенията ***
.
Обяснявам защо се прави изключение за Чехия, Унгария и Словакия.
Те получават основно петрола по нефтопровода Дружба, построен още в съветските времена. Най-голяма от руския нефт е зависимостта на Словакия - над 90%, на Унгария – 58%, на Чехия – 50%
Пренасочването на доставките за шест месеца време технически е невъзможно. И не защото рафинериите им не могат да преработват друг петрол, какъвто е лъжливият аргумент на нашите властници. Правят го и сега наред с руския.
А защото и трите държави НЯМАТ ИЗЛАЗ НА МОРЕ. Не разполагат и с тръби към море. Австрия, която е другата държава в ЕС без излаз на море, обаче има готови петролопроводи към Андриатика и затова за нея няма да има отсрочка.
.
За трите държави с отсрочка отказът от руския петрол в рамките на шест месеца означава организиране на пренос на десетки милиони тонове петрол от чуждестранни пристанища до територията им вътре в нея. Заместването може да стане с нови пристанищни терминали за разтоварване на танкери и с нов тръбопровод от тях към тези държави. Те не могат да се построят за половин година, колкото е поставения срок от ЕК за отказ на всички останали държави.
.
Другата възможност е само една - с близо 300 000 вагони-цистерни! Технически това е невъзможно да се осъществи по две основни причини:
1. Нисък пропусквателен капацитет на жп линиите, които нямат да могат да поемат този брой.
2. Недостиг на цистерни, който не може да се компенсира по никакъв начин за половин година време.
Затова им се дава преходен срок.
.
*** Ударът по руския интерес ***
.
Следователно родното искане е ирационално.
То е прокси маневра изцяло в полза на Русия.
Защото ако износът на газ е нейно политическо оръжие, то петролът е нейната хазна.
Отчетите на руската Централна банка за външнотърговския баланс показват, че приходите на Русия от износ през 2021 г. са на стойност 489.8 милиарда долара.
От тях една пета част - 110.2 милиарда са генерирани от износ на суров петрол, а още 68.7 милиарда – от износ на петролни продукти.
Общо почти 180 милиарда долара! Или петролът дава над една трета – 36.5% от валутните приходи на Москва.
За сравнение - износът на природен газ по тръбопроводи е донесъл 54.2 милиарда долара.
.
Спирането на износа на петрол ще лиши Кремъл от огромни приходи, чрез които финансира агресията си.
При сегашните цени на петрола Европа изпраща в Русия ежедневно 450 милиона долара за суров петрол и петролни продукти, а войната срещу Украйна струва около милиард на денонощие. Т.е. покупките на руски петрол от Европа са половината от парите, необходими за агресията.
Напомням, че от нея ни дели само едно неголямо море, а с разширението й срещу Молдова, както се очаква съвсем скоро – само 142 км по сухопътна линия, което е с 2 км по-малко, отколкото е разстоянието по магистралата между София и Пловдив.
.
*** Пречи ли ни нефтеното ембарго ***
.
Не!
България получава петрола си по море, както и другите държави от ЕС. Дали танкерът ще товари в Новорусийск или например в Абу-Даби в случая е без значение. Защото за разтоварването в наше пристанище няма проблем.
Освен това Нефтохим няма никакви проблеми да преработва неруски нефт. Тази лъжа е поредния пропаганден шедовьор, роден от кремълските проксита във властта и така наречената й „опозиция".
Той и сега преработва неруски нефт: близо 55% от количествата, И преди го правил в далеч по-големи обеми.
.
И дори в комунистическото ни минало Нефтохим е правил това.
Ето един пример.
През 1980 г., когато завърших журналистика, първенците на випуска ни поканиха на среща в Бояна с Тодор Живков на приема по повод За нас и партийния и държавен глава беше отделена специална маса. Направи ми впечатление, че абсолютно никой през цялата време на мероприятието не посмя да се доближи до нея.
Докато Живков танцуваше с една от колежките, аз разговарях с Румяна Стругарова, моя състудентка (бог да я прости, преди няколко години почина) Баща й работеше в Ирак, а тези дни предстоеше посещение на българска делегация там.
- За какво си говорите? – попита Живков, когато се върна на масата и ме понатисна да не ставам (бях приседнал на неговия стол).
- За предстоящото ви посещение в Ирак.
- А защо?
- Баща ми работи там като специалист! – отговори му Румяна.
- И какво мислите?
- Нали предстои война между Иран и Ирак. (тя започна четири месеца по-късно - септември 1980). – поясних аз. - Имаме добри търговски отношения с Иран, как ще реагира тогава Саддам Хюсеин, ако ги продължим. И как ще реагират в Техеран след разговорите и споразуменията с него? И как ще реагират в Кремъл…
- Имаме и наша политика – нефтът и парите от оръжие не миришат. Ще продаваме оръжие и на двете страни и ще взимаме петрол и от двете. Най-тежки обаче ще бъдат разговорите за тези връзки в Москва. Заедно сме и трябва да спазваме тяхната политика. Ще се оправим някак си.
(България беше известна като най-преданата съветска колония. Живков обаче знаеше как ще се оправи. Без проблеми - по сметки в Швейцария съответен комисион се отчисляваше за членове на семейството на тогавашния лидер на социалистическия лагер и СССР Леонид Брежнев, както и за няколко от членовете на Политбюрото в Кремъл.Вместо да публикувам снимките, които имам от тази среща, давам факсимилета на съответния протокол и откъси от доклада за заседанието на Политбюро за тази визита.)
.
Защо се върнах към онова тоталитарно време?
Защото дори тогава, макар и с изцяло съветска техника „Нефтохим" започна да преработва и несъветски нефт - такъв от Ирак, Иран, по-късно от Либия, в първите години на прехода – и от Кувейт и ОАЕ. Освен комисиона имаше и др. причина да ни разреши СССР тази замяна – нефтът ни го продаваха срещу преводни рубли, а тези количества за България в Москва искаха да продават на Запад срещу валута.
.
А сега, в последните години инсталациите в бургаската рафинерия са осъвремени.
*** Вмъквам една бележка: по отчети са 1.3 милиарда за извършената реконструкция и модернизация, според поста с разследването ми – малко над 800 млн. е действителната стойност с италианците за тази реконструкция и модернизация. Естествено нито Асен Василев, нито Румен Спецов (шефа на НАП) не „установиха" това в проверките им. За разлика от Румъния те се отказаха и не глобиха както нея с 1 милиард „Лукойл" заради шмекерството с така нар. трансферно ценообразуване, което използваха да не плащат въобще никакъв данък печалба у нас и да се изкарва рафинерията единствената губеща в света.
МОЯ БЕЛ.: В момента се прилага др., още по-грабителска подобна схема да се избегне плащането на данъци: работа на ишлеме – процесинг по поръчка на "Литаско" (руска фирма, регистрирана в Швейцария и свързана с „Лукойл").
.
❗❗❗ РАВНОСМЕТКАТА:
1. Доставката на нефт за преработка е възможна отвсякъде, от който и да край на света.
2. При сегашните търговски практики на руския концерн България губи от рафинерията.
3. Цените са монополно високи и следователно смяната на доставчика не ги определя – те са производна от политиката на „Лукойл" и неговата швейцарска фирма „Литаско" и снизходителността на родното правителство и държавните органи.
4. Незабавно трябва да се премахне и монопола на „Лукойл" върху акцизните складове за горива, което убива всякакъв опит за свободна конкуренция.
5. След принудителното оттегляне на Алекперов от „Лукойл" и продажбата на концерна реално управлението на нефтения гигант е ръцете на Кремъл, независимо кой му се води като номинален собственик.
.
Представителят на държавата в бургаската рафинерия е Красимир Първанов – онзи, който подписа гибелния анекс за АЕЦ „Белене", заради който бяхме осъдени от руската "Атомекспортстрой" за милиарди.
Той публично обяви, че „Нефтохим" ще спре да работи, ако се приеме това решение на ЕК, понеже няма как да се работи с „неруски нефт".
Това е "експертното" му мнение. Според мен обаче то не е българско, а изцяло руско. Правителството на Бойко Борисов навремето „компенсира" Първанов с този пост след атомния скандал, тези дни виждам, че и новото го прави. Не е за чудене, понеже в родния „Лукойл" съпругът на Корнелия Нинова е важен фактор, а тя е министър на икономиката.
.
=====================
💥НЕОСПОРИМО Е, ЧЕ БЪЛГАРСКАТА ПОЗИЦИЯ ЗА ГЛАСУВАНЕ ПРОТИВ РЕШЕНИЕТО ЗА ЕМБАРГО ВЪРХУ РУСКИЯ НЕФТ НЕ Е БЪЛГАРСКАТА, А Е РУСКАТА!
Никакви митове и пропагандни опорки за троловете не могат да скрият тази истина.
💥НЕОСПОРИМО Е, ЧЕ ТАЗИ БЪЛГАРСКА ПОЗИЦИЯ ВРЕДИ НА БЪЛГАРСКИТЕ ИНТЕРЕСИ.
💥И НЕОСПОРИМО Е, ЧЕ НЯКОИ ОТ РОДНИТЕ ДЪРЖАВНИЦИ СА В ТЕЖЪК КОНФЛИКТ НА ИНТЕРЕСИ.
====================
.
… И РУСКИЯТ ГАЗ
.
Русия извъртя блестящ търговски номер на България.
Реши да я пресира с рублево плащане – по нереални курсове и с банкови и брокерски комисиони– т.е. да печели извън договорните отношения още по-големи свръхпечалби от търговията си с България..
А ако това не стане – да използва прокситата си пак да продава същия газ, но на по-висока цена.
Досегашните цени на вноса у нас се формираха според анекса, сключен по времето на Бойко Борисов като формула с 70% от цената на спотовите (борсови) пазари (за други държави например – само 10%), което оскъпи руската газ у нас много пъти досега.
Ето ви едно сравнение: през януари мин. г. сме платили за внос на руски газ 43 млн. евро; през януари 2022 г. платихме 284 млн. евро. За следващите месеци все още няма данни, но разликата може и да е по-висока.
.Сега, с отказа на Кремъл за доставки газът изцяло се купува от България по борсови цени. Т.е. налице е оскъпяване. При това заради липсата на диверсификация ни продава същия доставчик, както преди – „Газпром" чрез „Газпромекспорт."
От него купуват газа свързаната с руския газов гигант швейцарска фирма „МЕТ", регистрирана в офшорната свободна зона на градчето Цуг.
В момента групата на 80% е собственост на MET Capital Partners AG, новорегистрирана инвестиционна платформа на изпълнителния директор на "MET Group" Бенджамин Лакатос. Участие с 20% има и сингапурски фонд. Реално чрез Лакатос - лице, което отдавна е свързано с руските държавни газови интереси, те присъстват здраво в компанията и нейните операции.
„МЕТ" не е от тези дни в България, а практически от самото й основаване (2007). На родния пазар на електрическа енергия тя се подвизава от много години.
Всъщност с газа у нас се разпорежда не тя, а дъщерният й австрийски филиал – „МЕТ Австрия Енерджи Трейд ГмбХ", учреден през май 2009 г.
.
Както вече беше изнесено, компанията в миналото е била на руски олигарх - милиардерът Мегдет Рахимкулов. Той е сред собствениците на унгарската ОТП банк, която пък е собственик на родната ДСК и наскоро купената от нея родна „Сосиете женерал". Проблеми около сделката нямаше. Само съседите ни в Букурещ се заеха по-сериозно със сигурността на банковата им система.
Там регулаторът, Националната банка на Румъния (NBR), забрани поглъщането на Banca Româneascã SA (собственост на Националната банка на Гърция – NBG ) от OTP Bank România SA още преди четири години - на 15 март 2018 г. заради опасения за националната сигурност.
У нас обаче опасенията за националната ни сигурност аз свързвам не с чуждите инвеститори, каквито и да са те, дори и руски, а с нашия продажен елит. Понеже не е луд онзи, който изяжда баницата, а онзи, който му я дава, както гласи поговорката.
.
В момента синьото гориво у нас е доставя от „Газпромекспорт". Тази „МЕТ" е основния му търговец, като продава две-трети от необходимите количества за България, които влизат по същия "Турски поток" по който влизаха и преди.
Вторият доставчик е гръцката компания „ДЕПА". Всъщност тя не доставя физически газ. Предвиденият за преминаване през наша територия за Гърция 1 млрд. кубометра руски газ се потребява у нас, в България, а за сметка на това далеч по-евтиният азерски газ остава за Гърция.Операцията беше разиграна от Бойко Борисов, докато ни лъжеше, че вече получаваме и друг, неруски газ.
*** бел.: имам постове с разследване за тази операция и губещите се в неизвестност чрез нея към 200 милиона долара. 8 януари 2021 г. • БОРИСОВ, ЛЪЖЕШ ЗА АЗЕРСКИЯ ГАЗ! https://www.facebook.com/grigor.lilov/posts/3542543149194932
и на 14 януари 2021 г. • Признаха си лъжата! Наполовина... БЪЛГАРИЯ ЩЯЛА ДА ЗАПОЧНЕ ДА ВНАСЯ ТЕПЪРВА АЗЕРСКИ ГАЗ **** И пак излъгаха. И продължават да лъжат за кражба на едни 190 млн. долара https://www.facebook.com/grigor.lilov/posts/3557355781047002 .
.
В тези дни на газовия скандал операцията получи официално разрешение под претекста "спасяване" на България.
Безспорно е, че родната власт игра не за българските, а за руските интереси.
Указът на Путин е от 31 март. Чак на 26 април, когато „Газпром" врътна кранчето, „Булгаргаз" се разтича да търси оферти. Беше изгубен почти цял месец време. А времето е възможности и пари.
При това никакви разговори и досега не са водени с турската газова компания „Боташ". А Турция е единствената държава в региона, която е диверсифицирала газовия си пазар – с няколко тръбопроводи от различни страни и с терминали за втечнен газ за внос от целия свят. И с възможности да доставя газ на България по съществуващи тръбопроводи, вкл. и осигурени от нея свободни количества.
.
Проблемът на България не е само в политическото снишаване. Проблемът е и в колониалната й икономическа зависимост, в агентурните и комисионерски зависимости на управляващите касти у нас от един диктаторски и агресивен режим. Прозападното лустро, което надяват различните ни партии и управления е онази дреха, която ги прави приемливи за усвояване и крадене от европейските субсидии и за изгодната ни търговия с Европа.
Без обществен натиск тази ситуация винаги ще се възпроизвежда. Дано ви е ясно, че тя краде пряко от джобовете ви. В макроикономически аспект ги опразва почти наполовина!
https://www.facebook.com/grigor.lilov/posts/5022417797874119
Любен
Рейтинг: 688 ВеселоДо коментар [#36] от "dvk":
може и за 2 дни, ама ще намалее звънтенето на парички в едни джобчета в бруксел
всичко е пародия и имитиране на дейсност.
като гръмкото рекламиране, че Швейцария ще блоикира пари на Путин - хаха - коя банка, работеща с мръсни пари, ще каже на вложителите си (криминални милионери от цял свят) : "ами ние такова, проследихме произхода на тез пари, и тъй де - ни са чисти и ги запорираме!"
- кой наивник се връзва на такива елементарни трикове?
nik_77.
Рейтинг: 1706 НеутралноНякои помислиха - изгонихме на куп десет руски "дипломати". Голяма работа сме. Отрязахме ги. Няма да ни манипулират, изнудват, няма да правят партии и да ги вкарват в парламента. Нищо подобно. Въпросните "дипломати" са едно, но МЕТ, която ще доставя газа - друго, нали? Че и направиха директор на Булгарказ един от шефовете там. Или Джимкорп, които ще сложат в нозете на Путин бъдещето на енергетиката. Или Лукойл, откъдето директно разпореждат как четворната да торпилира Евросъюза. В цялата история гадното, че правят хората на идиоти. Онзи ден излезе, че Лукойл внасяли петрол, поне половината, от други държави. Или четворната се уплаши за анклава Росенец. Да не стане излишен, че трябва да си го връщат, пък там имало руски командоси... Ето за въпросния анклав Росенец /Публикацията е от преди десетина години. Изследване на Александър Леви за френското списание "Експрес":
“България в Шенген? Това значи да вкараме Русия в европейското пространство”, смята независимият журналист Асен Йорданов, известен с разследванията си за корупция по Черноморието. За доказателство той посочва, че родният му град е като феодално владение на най-голямата руска петролна компания, Лукойл. Предприятието притежава от 1999 единствена за страната рафинерия, както и петролен терминал – малко пристанище отстъпено от българските власти на управата на руската фирма /именно Росенец/. “Това е анклав на Русия, през който служителите на Лукойл могат да вкарват и да изкарват каквото си пожелаят под носа на полицаите, колкото и добре да са екипирани те.” – подчертава Асен. В Центъра за наблюдение на Черно Море дежурният офицер Стоян Касабов потвърждава: “Терминалът на Лукойл не зависи от нас, а от митниците”.
Мястото е обвито в тайнственост… За да се намери това прословуто пристанище трябва да се излезе от Бургас в южна посока и след около 15 километра да се завие вдясно. Минава се през рибарското селище и се тръгва по тесен, разбит път, слизащ към морето. Ръждясала табела припомня, че навлизаме в градския парк “Росенец”. Стига се до голям портал на входа на малък залив, зад който е петролния терминал и се виждат силуетите на огромните бели резервоари украсени с логото на руската компания. Двойна телена ограда и асфалтиран път между загражденията, по който се движат колите на охраната, обкръжава инсталациите, които са разположени на 37 декара. Втората бариера от бетонни блокове е увенчана с кълбета от бодлива тел. Следвайки оградата се стига отново до бетонна стена с наблюдателници. “Когато бях малък идвахме да се къпем тук, на пикник и за риба. Сега сме нежелани” – тихо обяснява Асен.
Пристанището, което включва и дискретен кей за яхти, е пазено от въоръжени охранители, патрулиращи 24ч/24 и работещи за две частни охранителни фирми: руската Лукома. А къде са митниците? “Да, имаше един служител, един и същ, който се появяваше от време на време, но постът му беше премахнат неотдавна” – споделя един бивш кадър от Лукойл, който държи на всяка цена да остане анонимен. Много хора се съмняват, че тези драконовски мерки за сигурност имат за цел да прикрият дейности, които не могат да бъдат признати.
Според Тихомир Безлов, специалист по незаконния трафик, съществува “български опит” в сферата на контрабандата на горива, много активна през епохата на петролното югоембарго по време на Милошевич (1992-1996). “Създадоха се добре организирани канали, някои от които още работят” – казва този експерт от Центъра за изследване на демокрацията в София. Неофициално цитираните цифри са смразяващи: говори се за стотици милиони евро загубени за държавния бюджет, вкл. от ДДС, митнически сборове и различни такси.
Само няколко седмици след идването си на власт през юли 2009 г., правителството на Бойко Борисов (център-дясно), започна многобройни операции срещу някои от играчите в този сенчест бизнес. Управителите на Лукойл в България бяха сред първите, които поздравиха тези “безпрецедентни” акции, подчертавайки, че имат интерес повече от всички да се прекрати контрабандата на горива. След това те самите се оказаха на мушката: на 14 октомври 2009 инсталациите на Лукойл бяха обект на митническа проверка. “Това е първата проверка след установяването на руската фирма през 1999” – призна шефът на българските митници Ваньо Танов. Българските митничари отделиха доста време – повече от година и половина проверки, за да се стигне до безпрецедентното решение, взето на 27 юли 2011 – чисто и просто да се отнеме лиценза на компанията. “Лукойл все още не е инсталирала измервателните уреди, за да могат данъчните да контролират количествата гориво, напускащи складовете”, според доклада на митничарите. След този анонс генерал Танов трудно криеше радостта си и това беше разбираемо."
Край на цитата. Публикацията е от 21 септември 2011 г. в Биволъ. Изследване на Александър леви за френското издание "Експрес", откъдето я препечатват. Това беше една от причините руснаците да свалят първото правителство на Борисов. Радостта на Ваньо Танов? Човекът си отиде от тоя свят. Отидоха си и надеждите да се измъкнем от руските обятия.
yavooor
Рейтинг: 873 НеутралноЗа какво ни е руски нефт?
В София няма да има парно заради липсата на газ и софиянци ще заживеят за постоянно в родните си села.
Няма да пътуват като обезумели всяка седмица по 400-500 километра за кора яйца.
Ще се самозадоволяват със зеленчуци и дърва.
И превъзнасят санкциите!
qqv391093118
Рейтинг: 1423 НеутралноТройският кон на Русия в ЕС.
4ort
Рейтинг: 2643 ВеселоКогато Матушката ти подпише капитулацията, тогава част от газа и петрола вече няма да са руски.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Българин Бг
Рейтинг: 537 НеутралноПП - Подлоги на Путин!
eog581083556
Рейтинг: 883 НеутралноИма два Свята
Само Бог и истината са над всичкоЕдиния на този ,който казва да откажем всичко руско - газ ,петрол ,
да даряваме заплатите , хляба си ,залъка си за оръжия за Украйна ,за да смажем Русия
Този Свят дори не е предполагал и не предполага , колко бита и живота му е зависим от Русия
И другия Свят на хората искащи да произвеждат ,да отледат децата си ....Най човешкия инстникт .и най силния инстинкт в природата ..за продължаване на поколението си и на живота ...
Два Свята -единия е излишен
dlh48570945
Рейтинг: 315 НеутралноБрей, явно грантовете са сериозни щом грантоядите са готови да плащат 10 лева бензин. Това, че искам гориво на поносими цени не ме прави ничий троянски кон, гей съюза като толкова държат на ембарго да хвърлят насам няколко милиарда евра компенсации да оправим разликата и няма има драми кой русофил и кой не. Така вече на една голя вяра никой няма да им се върже
sim4o
Рейтинг: 1555 НеутралноАбсолютно вярно - Просто Киро се тъкми да купува на 30% по-скъпо , пак от "Газпром" но чрез частната "МЕТ Енерджи" а не през държавната "Булгаргаз"..
А троловете на просто Киро беснеят ..
Явно има намислена и схема с нефта!
МЕТ изкупи и изнесе в чужбина евтиния газ от българското хранилище Чирен още в първите дни на новоназначения директор на „Булгаргаз”.
Тогава същият тоя Йоцов призна, че е сключил сделка с бившата си фирма, но каза, че не вижда проблем в сделката. Управляващите пък засекретиха информацията и не казаха с точност кои са фирмите-купувачи на газ от „Булгаргаз”.
простокировските тролове из Интернет, сега са курдисани да се блещят, че олигархът стоящ зад МЕТ - Мегдет Рахимкулов , бил не руски, а унгарски гражданин ..
Той, да припомним, има влияние в "Банка ДСК" и "Сосиете женерал България" ..
Да, ама не е така!
faraon
Рейтинг: 1525 НеутралноАко ембаргото на руските енергоресурси бъде гласувано, Европа ще извърши ритуално харакири. Това ще е началото на края на ЕС.
putin_kaputin
Рейтинг: 1585 Неутрално"България ще наложи вето на ембаргото за руски петрол, ако не получи двугодишна отсрочка..."
Fu*k Your OpinionКърмелия от Крушовица, пак е тропала пред Кирчо-Канадата с копитца!
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5477 НеутралноДо коментар [#2] от "sim4o":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевОтносно Ирак, това беше по програмата "Петрол срещу храни".
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
sim4o
Рейтинг: 1555 НеутралноЕдвин Сугарев вика друго ..
Vency Mirchev
Рейтинг: 1631 ЛюбопитноАко обичате не ме разсмивайте! Това може да стане САМО, ако някоя друга държава, примерно Германия не иска да има санкции и заради това го прави по заобиколен начи като ни нарежда какво да правим. Същото е и с Македония- франсетата не я искат, но ужким ние само сме били против...
Аз съм тук и там. – Навред. –Един работник от Тексас, хамалин от Алжир, поет...mzw091116896
Рейтинг: 8 НеутралноВ рубли ли ще си плащат доставките на петрол?
todorvas
Рейтинг: 162 НеутралноАнгличаните да разрешат да вадим нефт от Тюленово и морето около нос Калиакра. Нищо, че на румънците ще им падне добива.
rumen_s
Рейтинг: 1514 НеутралноДържавата в защита на частното дружество Лукойл. Което е губещо и не плащащо данъци вече 20 години...
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)putinxujlo
Рейтинг: 2622 НеутралноДо коментар [#14] от "Pomak":
"Чуждестранен агент"Две години отсрочка е твърде оптимистично пожелание.
Аз мисля, че в понеделник Путин ще обяви, кога ще спре петрола и газта за Аврупа
▪️▪️▪️▪️▪️▪️
Всеки ден от продажба на петрол и газ Путенланд получава най-малко 700 млн. 💲. Бюджетът на страната за 55-60% се състои от тези пари (а сега и повече). Разбира се, съгласен съм, че Путен е луд, но определено той не си мушка вилица в ухото
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
The Polite Moose
Рейтинг: 1375 НеутралноКрайно време е да наложим вето на това управление и да ходим на нови избори.
🇷🇺🚢🚶🤬it4
Рейтинг: 532 НеутралноДо коментар [#1] от "Корабов":
що за тъ......нар си , защо не погледнеш реално и икономически на нещата, ами непременно трябва да избълваш това което са ти казали и си наизустил ...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
putinxujlo
Рейтинг: 2622 НеутралноДо коментар [#63] от "faraon":
"Чуждестранен агент"Ако ембаргото на руските енергоресурси бъде гласувано, Европа ще извърши ритуално харакири. Това ще е началото на края на ЕС.
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
Това ще стане началото на края на Путен и на Путенланд. Вие определено нямате представа какво сега станало с Путенланд. :))))))
wiy51673644
Рейтинг: 52 НеутралноМда, горе-долу за пореден път си призна, че русофилът е близо до животното.
А "другият свят" е на хората, които са ужасени от това, че руските изверги избиват украински деца. Този свят е много по-близо до човешкото от твоят свят, ръководен от примитивни инстинкти.
star bastun
Рейтинг: 1981 НеутралноТочно така!
brutester
Рейтинг: 591 ГневноПринципно Брент и Уралс са обвързани в пропорция, но от началото на войната сорта Уралс (руският нефт) се търгува с цена 38$ на барел по-ниска от пропорцията на Брент.
<-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знакаТа питанията са:
1. ЗАЩО ЛУКОЙЛ СЕ ОПРАВДАВА С ВИСОКИ ДОСТАВНИ ЦЕНИ, КОЕТО НЕ Е ВЯРНО?
2. Защо няма намеса от страна на държавата?
3. Защо спряха данъчната проверка на Лукойл?
Ма и трите са свързани - при средна дневна консумация от 97000 барела, са 3.6 милиона долара за "правилните хора".
Справка: https://www.neste.com/investors/market-data/urals-brent-price-difference
пРезидента!
Рейтинг: 2251 НеутралноБългария продължава да се излага с всеки изминал ден. Що за позорна външна политика водим?! Нефтохима както е настроен за един петрол, ще се пренастрои и за друг. Всички го правят, защо ние да не можем?! Дори големи потребители намериха начин.
Мощ
Рейтинг: 687 НеутралноДругарите могат да наложат вето, само ако трябва да защитят руските интереси. Въпросът е, защо ги избрахте?!
И тъй, враг ваш ли станах, като ви говоря истината? (Гал. 4:16)faraon
Рейтинг: 1525 НеутралноЗаради откраднатите 300 млрд. де факто Русия е получавала много по-малко. От ембаргото Европа ще загуби в пъти повече от Русия. Така или иначе руснаците ще изнасят по-големи количества енергоносители в други държави и заради повишените цени на петрола и газа няма да усети раздялата с Европа.
Между другото руснаците вече намериха приложение на част от количествата на газа, който захранва СП2 - ще газифицират районите в Северозападна Русия.
пРезидента!
Рейтинг: 2251 НеутралноЛукойл не плаща данъци. Няма да е никаква загуба, ако напусне! Празно не остава, на негово място ще дойде друг, който поне данъците ще си плаща.
znayko84
Рейтинг: 516 НеутралноЗапочва да става все по-ясно, че Киро и Асен са работили или работят с руски пари. Няма друго обяснение на наведената им позиция спрямо руския диктатор.
log_on
Рейтинг: 1482 Неутрално[quote#62:"sim4o"][/quote]
Това,че някой от руските олигарси има И европейско гражданство /известно как купено/,а в случая унгарско не прави нефта/или газа/унгарски или ваден от езерото Балатон. Те са си руски и средствата се носят или водят и на Кремъл.
faraon
Рейтинг: 1525 НеутралноВас украинците запада ви обработва отдавна, но един ден ще разберете, че са ви използвали. Даже външният ви министър дето беше в България преди няколко дена, призна този тъжен за Украйна факт.
пРезидента!
Рейтинг: 2251 НеутралноНикъде няма да изнасят. Танкерите им и в момента обикалят, без да могат да си продадат петрола, дори на безценица. Това е проблема на комунистическо-агентурните мрежи в България. Ние петрол ще намерим. И газ уж нямаше, пък се оказа, че има на корем.
eog581083556
Рейтинг: 883 НеутралноДо коментар [#63] от "faraon":
Само Бог и истината са над всичкоfaraon ,aз вчера ти опонирах ако си спомняш ,когато ти каза че не е война това в Украйна
И днес чета че Организацията на Обединените Нации ...ООН в своята резулюция казва че няма мойна в Украйна и мнозинството хора продъбжават да живеят в мир
Има само заплаха за мира ...https://news.bg/int-politics/parvata-rezolyutsiya-na-ss-na-oon-za-ukrayna-bez-dumata-voyna.html
Филм ли са ни прогектирали досега 😟и защо да ядем жабите ако няма война
log_on
Рейтинг: 1482 НеутралноЗащото има доста накачулени по веригата на комисион българи,които няма да работят за едната заплатка. Както се казва сега им е паднало и те ще се борят до кръв за руските интереси,т.е. за джоба си.
Парите не миришат.
пРезидента!
Рейтинг: 2251 НеутралноУкраинците в момента биват не обработвани, а избивани от руско-ислямската орда!
Batezuzi
Рейтинг: 1758 НеутралноНе се обърках. За газа са лоши изнудвачи ама за петрола искаме отсрочки от ембаргото. Ако са лоши за газта защо са добри за петрола? Принципната позиция би била, че или внасяме газ, петрол, уран и т.н. или спираме всички енергийни ресурси понеже така е правилно, а не коя позиция е практична. Поне принципите означава точно това.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
M. Hunter
Рейтинг: 524 НеутралноМдам. Стана ясно репченето на Василев на онази пресконференция какво целеше да прикрие.
В нашия случай целта на Василев и ко е този руски петрол да се изпира, така че Путин няма да ни го спре (независимо вето ли ще наложим, или от ЕК ще ни допуснат сред изключенията, където действително нямаме място).
>>Въпросът тук е къде е влиянието на САЩ и ЕС върху другите износители на петрол? Спокойно могат да заместят количествата на Русия и цената да не се качва. Тя си е достатъчно висока и сега. Защо другите износители на петрол косвено подкрепят войната на Путин?
Защото между САЩ от едната страна и арабите от другата тече кавга (от години, и се задълбочава). Накратко, съюзник прави сечено на съюзник, за да му върне, че той му е правил сечено. В един момент ще се разберат и това ще престане, но не може да се предвиди точно кога, защото американската външна политика от Обама насам се води от теоретици с незаслужено високо самомнение. (При галфона Тръмп имаше двама-трима практици и си пролича, но сега пак сме в изходната точка.)
По-важното е, че цената на петрола САЩ може да я смъкне, без да опира до други производители. Тя е такава, каквато е, най-вече защото няколко големи фирми складират петрол и го стискат, за да му скочи цената и да печалбарстват. (Неслучайно цената му тръгна нагоре далеч преди войната.) Обама и Тръмп периодически ги перваха през пръстите, те освобождаваха немалка част от тия запаси и цената падаше. Не знам какво чака Байдън, но Йелен усилено помпа стойността на долара и надеждата ми е това да доведе пак до същия резултат (с цената на по-голям дискомфорт, но карай).
wiy51673644
Рейтинг: 52 НеутралноВсеки нормален човек го "обработва" Западът, психопате. Достатъчно е да видиш как живеят хората на Запад, за да искаш да си като Запада. И е нормално когато в дадена страна се появи достатъчно мнозинство от хора, които искат да живеят като нормални западни хора, самата страна да се ориентира на Запад. Западът няма какво толкова да "продава". Благата му са очевидни. Както е очевидна мизерията в любимата ти Русия.
Фундаменталната грешка на такива мозъчни инвалиди като теб е да си мислиш, че от мизерият може да се изнесе благополучие. Няма как. Няма какво да изнесе Русия. Хората в Русия живеят зле и винаги са живели зле. Русия е емблематична за лош живот. Няма как да повлияе на друга стрна благоприятно. Какъв пример може да й даде, какъв ноу-хау? В какво? Какво правят като хората, че да се поучим от тях?
пРезидента!
Рейтинг: 2251 НеутралноПетрола е голямата хранилка. Това се писа отдавна. За Русия не е проблем толкова спирането на газа, колкото спирането на петрола.
Всъщност ЕС отдавна писа, че петрола не се спира и на някои руски се позволява Суифт само заради газа. Ако спре газа, няма да има повече пречка пред ЕС да се спре и всичко останало.
The Polite Moose
Рейтинг: 1375 НеутралноОправданието с пренастройване на рафинерията е нелепо. Напълно нелепо.
🇷🇺🚢🚶🤬Поради каква причина българското правителство се е загрижило за измислени причини за руския петрол ?
Простият отговор - заради огромни пари. В момента никой не знае на какви точно цени се купува руският петрол за Лукойл България.
Когато се спре руският петрол, всичко ще е напълно прозрачно и проследимо.
С което ще падне хранилката за политици.
Затова, ако това управление не е на хранилка - моментално да се подкрепи ембаргото.
В противен случай, ще имаме доказани кремълски подлоги на власт.
Nick Tsekov
Рейтинг: 1076 НеутралноОтново гнусно снишаване пред Бутчъра и ордата му! Докога предателство след предателство ще произдвеждат Киро и Радев??? Спряха ни газа и сега се натискаме на нефта, за да върви бизнесът на Лукойл и руското мекере Златев? Защо Румъния внася от Персийския залив, а ние да не можем? Кога ще ги разкараме тези путински пионки? Докога ще лепят позор след позор върху България, а ще получим накрая и позор, и война, по думите на Чърчил за подобни негодници?
norge
Рейтинг: 325 НеутралноКаква хубава приказка:” Сети се Мара, да се побара”. Ако не бяха лошо за народа тези бумеранг санкции, щях да се смея на глупостта на властимащите и клакьори. Но, всичко се връща, така ви се русофоби. Нека сега кажат - НЕ от ЕС и сагата ще е с бърз предизвестен край!
Pomak
Рейтинг: 440 ВеселоОтсрочката за две години ще важи ли, ако трябва да се плаща с рублей!!!???