Краят на социалната държава е предизвестен, всъщност като края на повечето неща :) . Въпросът не е дали, а кога( след 10 или 100 години примерно?) Опасанията ми са, че няма да бъде заменена с по- удачна форма.
"144 милиона лева са натрупаните задължения на столичния транспорт. Досега правителството е отпуснало 15 милиона, които са крайно недостатъчни, обясни кмета на София Йорданка Фандъкова пред журналисти. Като причини за дълговете тя посочи ковид кризата и главоломното увеличение на цените на горивата и тока"
Сметките не излизат има загуби вдигаш цената.Вдигаш цената няма клиенти ми ФАЛИТ.Колко хиляди фирми минаха през това ???🤨
Ама това е проблем на общината. Ако не плаща заплати хората напускат и оставаме без градски транспорт въпреки че близо 70% от разходите за превозни средства и строежа на метрото идват от ЕС и то за сметка на проектите в другите градове понеже ресурса е ограничен. Нищо не пречи общински съвет да приеме такса 100 лева на човек на година за градския транспорт и да се реши проблема със събираемостта. Това че до момента Бойко Борисов е давал винаги когато някои кметове си поискат, това не означава, че е правилно
На кметицата не й ли хрумва, че цената на билета трябва да се вдигне, и то поне с 20 %. Къде по- лесно е да се протестира. Саботьори, сър, цялото герберско войнство.
Старото си е старо - в такава ситуация Борисов вадеше бащински отнейде сто-двеста-триста милиона и обявяваше "На! Давам ви!" (Един път се обърка и в Родопите каза на някакъв линейкаджия: "Аз на тебе съм ти дал 30 милиона" и линейкаджията остана тъй слисан, че когато се опомни, керванът беше отминал). Пък сегашното какво прави? И то дава, ама търчи да взема назаем по половин милиард на месец.
Всъщност, не много известен факт е, че градският ни транспорт е субсидиран ежегодно със 100 млн лева. Реално, ако сложиш работещите в града, даже се получава повече от предложените от теб 100 лв на човек. Ама ефектът е нулев.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Всякакви парии се надигат, някои дори превантивно. Между другото, преди малко , от 'Стани богат" разбрах , че "парий" бил индийски термин. Щях се закълна, че е европейско..
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
На кметицата не й ли хрумва, че цената на билета трябва да се вдигне, и то поне с 20 %. Къде по- лесно е да се протестира. Саботьори, сър, цялото герберско войнство.
Може и да се лъжа, но съм чувал ,че в свята няма печеливш/самоиздържащ се градски транспорт. Навсякъде е с дотации под различни форми.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
ами да ги разредят автобусите, и без тва всички селяни налазили София си пърпорят с гоУфа на работа от люлин до младост....
реално и заради хоум офиса много офисен планктон дето ходеше на работа сега си джитка от вкъщи или от бащината стряха в Бяла Слатина или Мичурин, така че няма кво да подсмърча фандупкова за още пари - да оптимизира
На Борисов май му подадоха сигнал от Мацква да се включи дейно и забърза в опитите да съборят правителството преди Русия да е изгубила войната. Че после русоробите може ще са безкрайно объркани, докато сега са още в силата си.
На кметицата не й ли хрумва, че цената на билета трябва да се вдигне, и то поне с 20 %. Къде по- лесно е да се протестира. Саботьори, сър, цялото герберско войнство.
Всъщност проблема на ГТ е именно във високата цена на билетите! За едно возене в две посоки са нужни минимум 3,20 лв. С тези пари знаИш ли колко има да си пърпоря с малолитражката? Лятото с мотора и колелото е още по-евтино. Билетчетата не могат да са над психологическата граница от левче.
Еми поне толкова струва, това е положението, социализмът падна 1989. Съмнявам се, че еднократен билет в Берлин и Барселона е под 1 евро, особено след 30 % скок в горивата последните месеци. Евтино и хубаво няма, уви, въпреки рекламата на Кауфланд. Цените трябва да се вдигнат, иначе през данъците на всички софиянци се возят евтино.
Няма проблем да е с дотации, стига да има конкретен позитив от тях. Тук няма. Градският транспорт е със затихващи функции и представлява напълно неграмотна и неадекватна услуга.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Протестът с камиони да се насочи към Банкя. Толупа и неговата шайка досъсипаха ЦГМ и транспорта, източиха паричките. "Пича взе парите и каза: Чекай малко." Така че ГЕРБаджийските опити за блокаж на София няма да успеят. Да търсят сметка на Баце, там да търсят пари...
При цените първо има себестойност, а след това психологически граници. Два лева поне трябва да е и пак ще е евтин. А що се отнася до колите, там данъците са безумно ниски и всеки избира колата. Я да ги удвоят и да видим. Въобще соц разбирането, че трябва да е евтино и държавата да запълва дефицита не го разбирам.
И после кво? Те днеска ща се присъединят, утре - ща са организират, другиден - ще направят профсъюзи, по-другиден - съвети, по-по-другиден - ще искат цялата власт в ръцете на съветите, нали така другари пролетарии? Да вървят да гласуват, толко им стига! Нема кво да протестират и прочее! Гласуване му е майката! Или не?
«Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
Нали протестите бяха разрешено и демократично средство за отстояване на права? Вас ако Ви съкращават както тия от градския транспорт ще си пасувате, така ли? Или само мятането на риба, на яйца, на откъртени жълти павета и горенето на слама е демократичен протест?
Всъщност проблема на ГТ е именно във високата цена на билетите! За едно возене в две посоки са нужни минимум 3,20 лв. С тези пари знаИш ли колко има да си пърпоря с малолитражката? Лятото с мотора и колелото е още по-евтино. Билетчетата не могат да са над психологическата граница от левче.
Много стойностен коментар. Градския транспорт трябва да е социална услуга, а не бизнес такава. Евтиния и ефективен градски транспорт е ключа към по-слабото замърсяване в София и Пловдив. За жалост герб Пловдив тотално уби градския транспорт. Резултата е пренаситена и изключително замърсена градска среда и пълна безисходица. Което води до изключителна тежест върху здравната каса - българите се разболяват много по-често от рак, сърдечни и белодробни заболявания и живеят средно 10-15 години по-малко от западноевропейците. Вместо средно 10тина години повече да живеят икономическите субекти и да харчат в икономиката, те умират.
Не само. Вчера Контрера (от ВМРО) заяви, че нямало пари за заплатите през май. А познай дали има връзка с новината днес.
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
Нали протестите бяха разрешено и демократично средство за отстояване на права? Вас ако Ви съкращават както тия от градския транспорт ще си пасувате, така ли? Или само мятането на риба, на яйца, на откъртени жълти павета и горенето на слама е демократичен протест?
Разрешени са, стига да имат правилен адресант. Ако протестиращ срещу правителството, а не срещу столична община, то ти си платен. Кой е принципала и от кой се издържа градския транспорт, ще ми кажеш ли?
Че кой е спрял правото им на протест? Надявам се същевременно, бидейки на бюджетна хранилка, за времето, в което не са работили, да не им се заплаща. Нали така?
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Всъщност проблема на ГТ е именно във високата цена на билетите! За едно возене в две посоки са нужни минимум 3,20 лв. С тези пари знаИш ли колко има да си пърпоря с малолитражката?
Ако някой се вози на градски транспорт 1-2 пъти на месец, дали ще е 4 лв. или левче, няма особено значение. Нека да паднат цените на картите, ако искат повече редовни пътници (за пенсионерите това вече е факт). И Фандъкова да оптимизира разходите на ГТ, така че с наличните субсидии цената на картите да падне! Защо цяла България трябва да субсидира по-добре платената и дори по-заможната София- с парно през зимата и градски транспорт през цялата година?! Всичко ще бъде наред! :-)
"Работещите в градският транспорт в София също ще участват в протеста на превозвачите, обявен за 18 май. "
И пред кого ще протестират ? Общината ? Правителството ? Парламента ? И какво точно искат от градския транспорт ? Горивата да са евтини ? И аз искам, но не са. В крайна сметка това е от компетенцията на Фандъкова и асо смята, че не може да се справи винаги може да си подаде оставката.
Хем всеки вдига стачки за субсидии, хем всички искат да плащаме на Русия скъпия газ и петрол, хем всички плюем когато държавата взима заеми... Дайте да се разберем каква държава искаме!
До коментар [#41] от "voinotzapad":живеят по- малко не заради градския транспорт, а понеже бухат кренвирши, по кутия цигари и 3 ракии, за спорт след 40-тата година изобщо да не говорим
Едното не изключва другото. Фактора изключително запрашена и замърсена градска среда не може да се изключва от уравнението. Буквално повече от половината автомобили са на дизел, стар, без никакви филтри. Никъде в Европа и развития свят не може за 2500 лева, хиляда, хиляда и 300 евро, да изкараш шофьорски курсове, да си купиш и регистрираш автомобил и с него да стигаш до абсолютния център на всеки град в България, специално говоря за София и Пловдив, от която и част на държавата да си. Това го няма никъде.
"Работещите в градският транспорт в София също ще участват в протеста на превозвачите, обявен за 18 май. " И пред кого ще протестират ? Общината ? Правителството ? Парламента ? И какво точно искат от градския транспорт ? Горивата да са евтини ?
" 170 млн. лв. от общинския бюджет за 2022 г. Това са 36% от собствените данъчни приходи" Демек данъчните приходи в града на самоковската кукувица са под 460 млн лв. Ама нали общият размер на бюджет 2022 на София е 2 078 156 361 лв. , от които близо 770 млн вече са осигурени от държавата. Та в крайна сметка фъндъка иска всички български граждани да субсидирт безумното ѝ управление с близо милиарс лева. Всички - от Видин до Малко Търново и от Полски тръмбеш до Гоце Делчев. Защо бе? Вдигай данъците в София и гледай как ще си оправиш бюджета. Нищо, че ще те изпратят с камъни - и ваште, и наште...
Не. В София е перфект. През ден ползвам метра, тролей. Има си онлайн разписание , което се спазва стриктно. На 90 процента от спирките има инфо табло. Всички автомобили са нови с изключение на тези по разни временни линии. Май не си чакал рейс на Орлов мост преди 25+ години ?
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
На кметицата не й ли хрумва, че цената на билета трябва да се вдигне, и то поне с 20 %. Къде по- лесно е да се протестира. Саботьори, сър, цялото герберско войнство.
Тя цената на билета и със 100% да се вдигне, като возиш безплатно цигани "избиратели" едва ли постъпленията ще се увеличат. Пък и редовните пътници ще понанамалеят и пак много лошо. Ама, като го няма Бойко да хвърли пари от джипката така ще е.
Хем всеки вдига стачки за субсидии, хем всички искат да плащаме на Русия скъпия газ и петрол, хем всички плюем когато държавата взима заеми... Дайте да се разберем каква държава искаме!
Аз лично искам съветска социалистическа, а както сме я подкарале скоро и мнозинството ще иска същото. Ако вече не е минало чертата и не го иска гледано от днешна дата.
«Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
До коментар [#29] от "пРезидента!":При цените първо има себестойност, а след това психологически граници. Два лева поне трябва да е и пак ще е евтин. А що се отнася до колите, там данъците са безумно ниски и всеки избира колата. Я да ги удвоят и да видим. Въобще соц разбирането, че трябва да е евтино и държавата да запълва дефицита не го разбирам.
Сори! При положение, че бензина със се акцизите и данъците ми е по-евтин от билетчето, нещо здравата са оплескали нещата! Реално би трябвало да е обратно. ГТ би трябвало да има по-ниска себестойност. Няма как да ме убедиш, че 1 рейс возещ 40 пътника струва повече за покупка и поддръжка от 40 л. МПС. Изобщо нещо не е в ред там, ама мощно! За сравнение маршрутките (не знам дали още ги има) бяха по-евтини. Нямат оправдание за високите цени, яко се краде там!
Колкото до данъците - драги (!), дали мога да си позволя да те цитирам?! - "При цените първо има себестойност" ...
Пример в Талин градският транспорт беше безплатен за всички жители на града и платен за гостите му. Това преди няколко години. Вероятно още е така. За 10 дни там не видях задръстване, колони с коли и т.н. Градът беше чист и с прекрасен въздух .
„А що се отнася до колите, там данъците са безумно ниски и всеки избира колата. Я да ги удвоят и да видим.“
И какво да видим? Данъка и така и така го плащаш. Караш, не караш. А Ганьо ще си каже, че като го плащам требе да си го оползотворим. И кара още повече, няма да им пуска аванта я.
Пример в Талин градският транспорт беше безплатен за всички жители на града и платен за гостите му. Това преди няколко години. Вероятно още е така. За 10 дни там не видях задръстване, колони с коли и т.н. Градът беше чист и с прекрасен въздух .
Предвид колко му сей разредило населенийто на примера Талин и сей изнесло да мий чиний на Запад града ще да е още по-чист, с още по-прекрасен въздух, без грам задръстванйй и малце безлюден? Като след чума?
«Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
До коментар [#29] от "пРезидента!":зависи колко пътуваш дневно - годишна карта е 365 лева, с квато и малолитражка да си не можеш да биеш 1 лев на ден за неограничени пътувания
Малолитражката е създадена за две неща. Да ти вози дупето когато и където си искаш без график, и по-важното е да събира две-три пазарски чанти в багажника. Аха, а ако си платиш по реални цени годишното возене в ГТ, ще ти се приплаче как си се прекарал с автобуса вместо с малолитражката. Та не се хвали че ти било "лев на ден билетчето", ми си трай да не почнем да питаме кой ти плаща останалото до петолевката...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Софийският ГТ спешно трябва да премине на режим с кондуктори. В автобуси, трамваи и тролеи е пълно с гратисчии. Преди 20 години подобен проблем имаше и в бургаския ГТ "Бургасбус". Тогава общинското предприятие работеше на тежка загуба. Въведоха кондуктори във всеки автобус. Изведнъж камо за няколко години всички дългове бяха платени, ГТ излезе на печалба. Значи можело!
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
Защо бе, какво конкретно те мъчи около ГТ на София ? Би ли бил , така добър да споделиш ? Е тва нещо е 1:1 с улицата: https://schedules.sofiatraffic.bg/ Отделно, метро по часовник има. Поне една претенция, относно ГТ на София искам да прочета ?
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
До коментар [#29] от "пРезидента!":зависи колко пътуваш дневно - годишна карта е 365 лева, с квато и малолитражка да си не можеш да биеш 1 лев на ден за неограничени пътувания
Не знам, дали забеляза, но аз коментирам билетчетата, не картите.
Имам предвид, че имам МПС, но 10х месечно бих ползвал и ГТ. За което обаче нито ме устройва карта, нито билетче - по-евтино ми е пак с л.МПС.
Идеята със скъпите билетчета по принцип е, да принудят мат'риала да си купи карти. От моя гледна точка, това е изнудване с лош резултат, защото цената на билетчето е скочила до сума, при която на по-малко ползващите им е по-изгодно с л.МПС. Затова и една голяма маса по принцип си ползва л.МПС-тата редовно вместо и ГТ, когато може. В ГТ реално са останали само тези с картите (и без л.МПС).
Както и да е, проблема си техен! Като им толкова акъла, да вдигнат цените още, аз не ползвам ГТ.
До коментар [#20] от "Bedtime for Democracy":Еми поне толкова струва, това е положението, социализмът падна 1989. Съмнявам се, че еднократен билет в Берлин и Барселона е под 1 евро, особено след 30 % скок в горивата последните месеци. Евтино и хубаво няма, уви, въпреки рекламата на Кауфланд. Цените трябва да се вдигнат, иначе през данъците на всички софиянци се возят евтино.
До коментар [#77] от "Bedtime for Democracy":ох, много ти благодаря, че ми обясни системата в Барселона, където живея от години, не знам кво щях да правя без теб
Градският транспорт на София е просто перфектен! И много евтин! Моето семейство в София автомобил караме само до сервиза за смяна на масло и гуми! Живея по средата на пътя между Цариградско шосе и Драган Цанков. Преди да изляза от къщи поглеждам в нета накъде да се насоча за градски транспорт.
В едно изречение си изписал куп глупости, иначе не си такова момче :) Първо, сравнява се покупателната способност, преди да сравняваме цените в номинал. Второ, в големите европейски градове, почти няма вече градски транспорт на петролни горива.
Не цените на гр. транспорт в София трябва да се увеличават, а да се вдигне Синя зона, да се вдигнат глобите за паркиране, ако трябва и да сложат дни със забрана четни/нечетни номера за влизане в идеалния център. Който иска да кара в София центъра на София да си плаща минимум едни 1000 лв на месец.
След това и повече приходи от билети и по-чиста София.
"144 милиона лева са натрупаните задължения на столичния транспорт. Досега правителството е отпуснало 15 милиона, които са крайно недостатъчни, обясни кмета на София Йорданка Фандъкова пред журналисти. Като причини за дълговете тя посочи ковид кризата и главоломното увеличение на цените на горивата и тока"Сметките не излизат има загуби вдигаш цената.Вдигаш цената няма клиенти ми ФАЛИТ.Колко хиляди фирми минаха през това ???🤨
Клиенти има, но са гратисчии. На Фандъкова не ѝ увря главата да почерпи опит от общините в които проблем с гр. тр-т няма. Кондуктори във всеки автобус и всеки пътник с билетче. Освен това цената е смешно ниска - сравнена с други областни градове, с далеч по къси разстояния.
Софийският ГТ спешно трябва да премине на режим с кондуктори. В автобуси, трамваи и тролеи е пълно с гратисчии. Преди 20 години подобен проблем имаше и в бургаския ГТ "Бургасбус". Тогава общинското предприятие работеше на тежка загуба. Въведоха кондуктори във всеки автобус. Изведнъж камо за няколко години всички дългове бяха платени, ГТ излезе на печалба. Значи можело!
До коментар [#10] от "Корки": Времето на шарлатаните изтече, да се стяга и менторът им! ___________________________________________ Хич не му дреме на Баце Бойко. Отпуснал се е и шкембето му доста наедря. Него само затвора ще го стегне.
ИДЕ РЕЧ И ЗА ОНИЯ РЕКЕТЬОРИ ЖИЛЕТКИТЕ АКО НЕ СТЕ РАЗБРАЛИ , ХИРЯДИ СА И ОСВН ДА РЕКЕТИРАТ ДРУГО НЕ ПРАВЯТ , НАЙ СЕ КЕФЯТ ДА СА ОКОЛО БОЛНИЦИТЕ И ДА СТЪРЖАТ ПАРИ ОТ УМИРАЩИ ХОРА
1.. Маршрутите. Има линии, които превозват па 20 човека на ден. На ден!! Защото валидаторите в превозните средства, чиято основна цел не е да те таксуват, а да събират информация за пътникопотоците, по час, посока, райони, времетраене... Тия валидатори се оказа, че в общината няма никой, който може да анализира данните от тях.. Вече 15 години.. 2. Разписанията. Повечето трамваи, които споделят общо трасе идват едновременно. Чякаш 20 минути и се изсипват всички наведнъж. 3. Абонаментните планове. Те просто липсват. В Мюнхен за 22 евро можеш да си купиш билет за 5 човека, валиден за цял ден по всичко релсово в 150 километра диаметър. Включително в Залцбург, например, дето е в друга страна. 4. Довеждащият транспорт до метрото. Такъв липсва. 5. Времената за придвижване. Елементарни разстояния отнемат пет, десет пъти повече време от алтернативата с кола. Почти всички трамвайни линии в центъра се движат по-бавно от пешеходец. Най-вече заради разбити трасета и липсата на буферни мерки. 6. Понеже се кефиш на метрото - ниският му превозен капацитет. Понеже едни хора се изтарикатиха и направиха къси метростанции, сега имаме влакчета с по 4 вагона, вместо 6. Освен това ги пускаме в час пик на 4 или 6 минути, вместо на 90 секунди, за колкото са предвидени, и имаме уж претъпкано метро, което обаче не е превозило никой. 7 е добро число. А резултатът от горното е, че за последните 20 години, ГТ не успя да отхапе дял от автомобилния превоз, тъкмо обратното. Единственото, което се смени е, че хората от трамваите слязоха в метрото. Метрото, което трябваше да превозва по 1,2 млн души дневно, а всъщност превозва по 350 х. Какъв по-голям провал може да е ГТ?
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Толкова корумпиран и некадърен кмет едва ли сме имали. Едно време мислех, че Софиянски е корумпиран, но Фандъкова го изпреварва много с целия общински съвет, който работи за нея. Нито оптимизира транспорта, нито направи нещо, така че да стане атрактивен за хората. Маршрутите не са се променили от 20-30 години, въпреки, че нуждите са се променили драстично, както и ние хората. Цоца се и всяка година се обещават неща, обещавани и по-предни години, а ние мижим и се радваме на малкото, което бъде направено.... С този темп София ще се разруши, преди да бъде ремонтирана. 25 обекта за тази година.... в град, който не е бил пипан от години, като изключим няколко обекта, които бяха демонстративно ремонтирани, въпреки, че нямат нужда от това. В кварталите е страшно. Мизерия, кал, мръсотия. Лошото е, че свикваме с това. Ставаме скотове и мучим доволно, като ни сипят кофа асфалт или закърпят дупка на асфалтирана улица с павета....
Бе не знам, ама аз няколко пъти съм ходил с кола в центъра, и хич не ми се видя по-бързо от метрото. Да не говорим колко време ще обикаляш докато намериш парко-място, отделно от времето за пътуване. Също важи и ако отиваш до Бизнес Парка, до Мол Парайдайс, и почти всяко по-оживено място. Въобще, колата избягвам да я ползвам в града.
Да ти отговоря аз - живея до Бизнес парка и работя в центъра. С метро (и ходенето пеша) ми се връзва 1 час. С кола ми е 40 мин. в задръстването. Сутрин рано с метро е повече, понеже влакчетата преди 7ч. са на интервал 13 мин. С кола ми е 20 мин. Години наред ползвах ГТ, защото съм съвестен гражданин и не искам да правя излишни задръствания. В последно време ми писна да съм съвестна и реших, че времето и комфорта ми са по-важни и си карам колата.
До коментар [#71] от "gost22":Гражданска, преглед, данък... колко излиза на ден малолитражката само да я имаш, че не им знам тарифите?
—цитат от коментар 74 на Приказки от шипковия храст
Стискай палци да ти дотирам билетчето през бензина на малолитражката, щото иначе ще висиш трети извън вратата като навремето...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Тея с гадните автомобили ще отидат, а на тебе ще ти пишат "самоотлъчка".
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Darth Plagueis
Рейтинг: 1688 НеутралноХахахха, каква изненада, Фандъкова ще подкрепи протеста на ДПС.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 3850 НеутралноГарантирано от ГЕРБ.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!До коментар [#1] от "Darth Plagueis":
Весел дрон
Рейтинг: 414 НеутралноПетата колона явно отчаяно иска да свали правителството. Скапаната руска кочина явно няма да ни пусне до последно и ще иска да ни завлече с нея
ck2013
Рейтинг: 1567 НеутралноТова си е саботаж. гербиджа и дпс се готвят за избори на практика.
“I am sorry for the length of my letter, but I had not the time to write a short one.” Blaise PascalIvanov
Рейтинг: 328 НеутралноКраят на социалната държава е предизвестен, всъщност като края на повечето неща :) . Въпросът не е дали, а кога( след 10 или 100 години примерно?) Опасанията ми са, че няма да бъде заменена с по- удачна форма.
Поздрави!MititU
Рейтинг: 1025 Любопитно"144 милиона лева са натрупаните задължения на столичния транспорт. Досега правителството е отпуснало 15 милиона, които са крайно недостатъчни, обясни кмета на София Йорданка Фандъкова пред журналисти. Като причини за дълговете тя посочи ковид кризата и главоломното увеличение на цените на горивата и тока"
"Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХСметките не излизат има загуби вдигаш цената.Вдигаш цената няма клиенти ми ФАЛИТ.Колко хиляди фирми минаха през това ???🤨
Наблюдател
Рейтинг: 2100 НеутралноТранспортните фирми са получили над 163 милиона лв. субсидии.
https://www.facebook.com/birdreporting/posts/10160708228451189
Наблюдател
Рейтинг: 2100 НеутралноПредводителката на транспортищарите Милтенова с близо 700000 лв. коронасубсидии.
https://www.facebook.com/birdreporting/posts/10160713398036189
Наблюдател
Рейтинг: 2100 НеутралноВижте кой е взел и колко.
https://bird.bg/corona/?q = @transport+yes
Юнион Ивкони: 15 926 223 лв.
https://bird.bg/corona/?q=121444454
Карат - С: 3 729 864 лв.
https://bird.bg/corona/?q=030001040
М-БУС 3 020 489 лв.
https://bird.bg/corona/?q=102638045
Груп Плюс: 1 982 363 лв.
https://bird.bg/corona/?q=130524668
Арда Тур 1 954 724 лв.
https://bird.bg/corona/?q=126034587
и т.н.
Корки
Рейтинг: 2906 НеутралноВремето на шарлатаните изтече, да се стяга и менторът им!
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.Batezuzi
Рейтинг: 1926 НеутралноАма това е проблем на общината. Ако не плаща заплати хората напускат и оставаме без градски транспорт въпреки че близо 70% от разходите за превозни средства и строежа на метрото идват от ЕС и то за сметка на проектите в другите градове понеже ресурса е ограничен. Нищо не пречи общински съвет да приеме такса 100 лева на човек на година за градския транспорт и да се реши проблема със събираемостта. Това че до момента Бойко Борисов е давал винаги когато някои кметове си поискат, това не означава, че е правилно
boevbisser
Рейтинг: 2606 НеутралноНа кметицата не й ли хрумва, че цената на билета трябва да се вдигне, и то поне с 20 %. Къде по- лесно е да се протестира. Саботьори, сър, цялото герберско войнство.
Аскет
Рейтинг: 3038 НеутралноЦитат:
И работещите в градския транспорт в София се присъединяват към протеста на превозвачите
------
Путин буни Народа...
Приказки от шипковия храст
Рейтинг: 920 ВеселоСтарото си е старо - в такава ситуация Борисов вадеше бащински отнейде сто-двеста-триста милиона и обявяваше "На! Давам ви!"
(Един път се обърка и в Родопите каза на някакъв линейкаджия: "Аз на тебе съм ти дал 30 милиона" и линейкаджията остана тъй слисан, че когато се опомни, керванът беше отминал).
Пък сегашното какво прави? И то дава, ама търчи да взема назаем по половин милиард на месец.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1688 НеутралноДо коментар [#11] от "Batezuzi":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВсъщност, не много известен факт е, че градският ни транспорт е субсидиран ежегодно със 100 млн лева. Реално, ако сложиш работещите в града, даже се получава повече от предложените от теб 100 лв на човек. Ама ефектът е нулев.
Наблюдател
Рейтинг: 2100 НеутралноСТОЛИЧЕН АВТОТРАНСПОРТ: 21 761 431 лв.
https://bird.bg/corona/?q=121683408
СТОЛИЧЕН ЕЛЕКТРОТРАНСПОРТ: 4 811 777 лв.
https://bird.bg/corona/?q=121683785
Наблюдател
Рейтинг: 2100 НеутралноМЕТРОПОЛИТЕН не е в списъка Транспорт с 163-те милиона лв.
МЕТРОПОЛИТЕН: 2 142 125 лв.
https://bird.bg/corona/?q=000632256
linard
Рейтинг: 887 НеутралноДо коментар [#9] от "Наблюдател":
Kой изтича веднагически до Калотина да прибере Владко, чийто "дублиран" автомобил беше малко задържан?
(Ясно защо)
На повикване са тези.
schwimmwagen
Рейтинг: 1825 НеутралноВсякакви парии се надигат, някои дори превантивно.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Между другото, преди малко , от 'Стани богат" разбрах , че "парий" бил индийски термин. Щях се закълна, че е европейско..
Bedtime for Democracy
Рейтинг: 732 НеутралноИ как ще стане 2 лв билета ? Колкото в Барселона и Берлин ли? Pure Chewing Satisfaction
Наблюдател
Рейтинг: 2100 НеутралноИ да не си помислите, че ГЕРБ не са се погрижили и за
ЦЕНТЪР ЗА ГРАДСКА МОБИЛНОСТ: 1 189 074 лв.
https://bird.bg/corona/?q=202218735
пРезидента!
Рейтинг: 2423 НеутралноХаха, замирисва на сготвен компот ... исканията на едните нямат общо с тези на другите, да не говорим, че градския транспорт е на друг енергоносител.
schwimmwagen
Рейтинг: 1825 НеутралноДо коментар [#15] от "Darth Plagueis":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Може и да се лъжа, но съм чувал ,че в свята няма печеливш/самоиздържащ се градски транспорт. Навсякъде е с дотации под различни форми.
carmello
Рейтинг: 1297 Любопитноами да ги разредят автобусите, и без тва всички селяни налазили София си пърпорят с гоУфа на работа от люлин до младост....
реално и заради хоум офиса много офисен планктон дето ходеше на работа сега си джитка от вкъщи или от бащината стряха в Бяла Слатина или Мичурин, така че няма кво да подсмърча фандупкова за още пари - да оптимизира
Наблюдател
Рейтинг: 2100 НеутралноИзтича бившият депутат от ГЕРБ, собственик на
Юнион Ивкони: 15 926 223 лв. субсидии
https://bird.bg/corona/?q=121444454
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
voinotzapad
Рейтинг: 955 НеутралноНа Борисов май му подадоха сигнал от Мацква да се включи дейно и забърза в опитите да съборят правителството преди Русия да е изгубила войната. Че после русоробите може ще са безкрайно объркани, докато сега са още в силата си.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
пРезидента!
Рейтинг: 2423 НеутралноВсъщност проблема на ГТ е именно във високата цена на билетите! За едно возене в две посоки са нужни минимум 3,20 лв. С тези пари знаИш ли колко има да си пърпоря с малолитражката? Лятото с мотора и колелото е още по-евтино. Билетчетата не могат да са над психологическата граница от левче.
carmello
Рейтинг: 1297 НеутралноДо коментар [#20] от "Bedtime for Democracy":
2.40 евро е билетът в Барселона
Darth Plagueis
Рейтинг: 1688 НеутралноДо коментар [#29] от "пРезидента!":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКПроблемът не е в единичната цена на билет, а в малоумните абонаментни планове, и още по-малоумни маршрути.
boevbisser
Рейтинг: 2606 ВеселоДо коментар [#20] от "Bedtime for Democracy":
Еми поне толкова струва, това е положението, социализмът падна 1989. Съмнявам се, че еднократен билет в Берлин и Барселона е под 1 евро, особено след 30 % скок в горивата последните месеци. Евтино и хубаво няма, уви, въпреки рекламата на Кауфланд. Цените трябва да се вдигнат, иначе през данъците на всички софиянци се возят евтино.
carmello
Рейтинг: 1297 НеутралноДо коментар [#29] от "пРезидента!":
зависи колко пътуваш дневно - годишна карта е 365 лева, с квато и малолитражка да си не можеш да биеш 1 лев на ден за неограничени пътувания
Darth Plagueis
Рейтинг: 1688 НеутралноДо коментар [#23] от "schwimmwagen":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНяма проблем да е с дотации, стига да има конкретен позитив от тях. Тук няма. Градският транспорт е със затихващи функции и представлява напълно неграмотна и неадекватна услуга.
Кака Пенка
Рейтинг: 681 ГневноТочно в деня на ДЗИ-то по БЕЛ? Мръсни гадове, ей, и вашето време ще дойде.
Dobromir Dobrev
Рейтинг: 69 НеутралноПротестът с камиони да се насочи към Банкя. Толупа и неговата шайка досъсипаха ЦГМ и транспорта, източиха паричките. "Пича взе парите и каза: Чекай малко." Така че ГЕРБаджийските опити за блокаж на София няма да успеят. Да търсят сметка на Баце, там да търсят пари...
Павел Кънев
Рейтинг: 337 Неутрално"Превозвачите" в България са стара комунистическа мафия.
Къде е Uber в България?
А?
boevbisser
Рейтинг: 2606 ВеселоДо коментар [#29] от "пРезидента!":
При цените първо има себестойност, а след това психологически граници. Два лева поне трябва да е и пак ще е евтин. А що се отнася до колите, там данъците са безумно ниски и всеки избира колата. Я да ги удвоят и да видим. Въобще соц разбирането, че трябва да е евтино и държавата да запълва дефицита не го разбирам.
sablezub
Рейтинг: 1015 НеутралноИ после кво? Те днеска ща се присъединят, утре - ща са организират, другиден - ще направят профсъюзи, по-другиден - съвети, по-по-другиден - ще искат цялата власт в ръцете на съветите, нали така другари пролетарии? Да вървят да гласуват, толко им стига! Нема кво да протестират и прочее! Гласуване му е майката! Или не?
«Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»skitnik75
Рейтинг: 198 НеутралноНали протестите бяха разрешено и демократично средство за отстояване на права? Вас ако Ви съкращават както тия от градския транспорт ще си пасувате, така ли? Или само мятането на риба, на яйца, на откъртени жълти павета и горенето на слама е демократичен протест?
voinotzapad
Рейтинг: 955 НеутралноМного стойностен коментар. Градския транспорт трябва да е социална услуга, а не бизнес такава. Евтиния и ефективен градски транспорт е ключа към по-слабото замърсяване в София и Пловдив. За жалост герб Пловдив тотално уби градския транспорт. Резултата е пренаситена и изключително замърсена градска среда и пълна безисходица. Което води до изключителна тежест върху здравната каса - българите се разболяват много по-често от рак, сърдечни и белодробни заболявания и живеят средно 10-15 години по-малко от западноевропейците. Вместо средно 10тина години повече да живеят икономическите субекти и да харчат в икономиката, те умират.
БОНГО
Рейтинг: 2523 НеутралноНе само. Вчера Контрера (от ВМРО) заяви, че нямало пари за заплатите през май. А познай дали има връзка с новината днес. Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
voinotzapad
Рейтинг: 955 НеутралноРазрешени са, стига да имат правилен адресант. Ако протестиращ срещу правителството, а не срещу столична община, то ти си платен. Кой е принципала и от кой се издържа градския транспорт, ще ми кажеш ли?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1688 НеутралноДо коментар [#40] от "skitnik75":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЧе кой е спрял правото им на протест? Надявам се същевременно, бидейки на бюджетна хранилка, за времето, в което не са работили, да не им се заплаща. Нали така?
carmello
Рейтинг: 1297 НеутралноДо коментар [#41] от "voinotzapad":
живеят по- малко не заради градския транспорт, а понеже бухат кренвирши, по кутия цигари и 3 ракии, за спорт след 40-тата година изобщо да не говорим
plamen_b
Рейтинг: 3661 ЛюбопитноАко някой се вози на градски транспорт 1-2 пъти на месец, дали ще е 4 лв. или левче, няма особено значение. Нека да паднат цените на картите, ако искат повече редовни пътници (за пенсионерите това вече е факт). И Фандъкова да оптимизира разходите на ГТ, така че с наличните субсидии цената на картите да падне! Защо цяла България трябва да субсидира по-добре платената и дори по-заможната София- с парно през зимата и градски транспорт през цялата година?!
Всичко ще бъде наред! :-)
aes46676719
Рейтинг: 68 НеутралноФъндъкова не се справя- с огромния софийски бюджет не можела да плати заплатите ХААХАХА. Ми като си некадърна си подай ОСТАВКАТА!
pafaka22
Рейтинг: 868 Неутрално"Работещите в градският транспорт в София също ще участват в протеста на превозвачите, обявен за 18 май. "
И пред кого ще протестират ? Общината ? Правителството ? Парламента ?
И какво точно искат от градския транспорт ? Горивата да са евтини ? И аз искам, но не са.
В крайна сметка това е от компетенцията на Фандъкова и асо смята, че не може да се справи винаги може да си подаде оставката.
plamen_b
Рейтинг: 3661 ЛюбопитноХем всеки вдига стачки за субсидии, хем всички искат да плащаме на Русия скъпия газ и петрол, хем всички плюем когато държавата взима заеми... Дайте да се разберем каква държава искаме!
Всичко ще бъде наред! :-)voinotzapad
Рейтинг: 955 НеутралноЕдното не изключва другото. Фактора изключително запрашена и замърсена градска среда не може да се изключва от уравнението. Буквално повече от половината автомобили са на дизел, стар, без никакви филтри. Никъде в Европа и развития свят не може за 2500 лева, хиляда, хиляда и 300 евро, да изкараш шофьорски курсове, да си купиш и регистрираш автомобил и с него да стигаш до абсолютния център на всеки град в България, специално говоря за София и Пловдив, от която и част на държавата да си. Това го няма никъде.
plamen_b
Рейтинг: 3661 ВеселоДа протестират пред руското посолство. Чичко Путин да предаде оплакванията на г-н Лавров, известен още като "арменския поп" Всичко ще бъде наред! :-)
AdMin
Рейтинг: 842 Неутрално" 170 млн. лв. от общинския бюджет за 2022 г. Това са 36% от собствените данъчни приходи"
Демек данъчните приходи в града на самоковската кукувица са под 460 млн лв.
Ама нали общият размер на бюджет 2022 на София е 2 078 156 361 лв. , от които близо 770 млн вече са осигурени от държавата.
Та в крайна сметка фъндъка иска всички български граждани да субсидирт безумното ѝ управление с близо милиарс лева. Всички - от Видин до Малко Търново и от Полски тръмбеш до Гоце Делчев. Защо бе?
Вдигай данъците в София и гледай как ще си оправиш бюджета. Нищо, че ще те изпратят с камъни - и ваште, и наште...
AdMin
Рейтинг: 842 НеутралноОфицерът Димитър Манолов от синдикалист иска да се превърне в политик ли? Изглежда е забравил, че Кесаревото Кесарю, Божието Богу...
BiGman
Рейтинг: 6662 НеутралноДо коментар [#1] от "Darth Plagueis":
Ходи пеш бе Тончо...скоро и метрото ще спрат...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1688 НеутралноДо коментар [#54] от "BiGman":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИ то ли на газ бачка?
schwimmwagen
Рейтинг: 1825 НеутралноДо коментар [#34] от "Darth Plagueis":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Не. В София е перфект. През ден ползвам метра, тролей. Има си онлайн разписание
, което се спазва стриктно. На 90 процента от спирките има инфо табло. Всички автомобили са нови с изключение на тези по разни временни линии.
Май не си чакал рейс на Орлов мост преди 25+ години ?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
пРезидента!
Рейтинг: 2423 НеутралноВъзможно. Не съм запознат с тях. Аз с билетчета бих се возил, но ми идват скъпи.
rxa16566952
Рейтинг: 186 НеутралноТя цената на билета и със 100% да се вдигне, като возиш безплатно цигани "избиратели" едва ли постъпленията ще се увеличат. Пък и редовните пътници ще понанамалеят и пак много лошо. Ама, като го няма Бойко да хвърли пари от джипката така ще е.
Consumer
Рейтинг: 2356 ЛюбопитноПодобно на Топлофикация, градския транспорт в София се нуждае от пълен одит и оптимизация.
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantЕмил Добрев
Рейтинг: 697 ЛюбопитноЗащо клатят стабилността, питам?
Роси
Рейтинг: 6954 НеутралноСега пък и на транспорта в София заплатите да се осигуряват от бюджета. Герберска работа. Парното им платихме, сега и транспорта.
joro4900
Рейтинг: 902 ВеселоДо коментар [#20] от "Bedtime for Democracy":
„И как ще стане 2 лв билета ? Колкото в Барселона и Берлин ли?“
Който не знае пита. В Берлин билета е от 2.60 до 3.80 евро в зависимост от разстоянието. И важи за 1 час по всички автобусни, трамвайни и метро линии.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1688 НеутралноДо коментар [#56] от "schwimmwagen":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМай нямаш идея какви глупости говориш, нали?
sablezub
Рейтинг: 1015 НеутралноАз лично искам съветска социалистическа, а както сме я подкарале скоро и мнозинството ще иска същото. Ако вече не е минало чертата и не го иска гледано от днешна дата. «Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
пРезидента!
Рейтинг: 2423 НеутралноСори! При положение, че бензина със се акцизите и данъците ми е по-евтин от билетчето, нещо здравата са оплескали нещата! Реално би трябвало да е обратно. ГТ би трябвало да има по-ниска себестойност. Няма как да ме убедиш, че 1 рейс возещ 40 пътника струва повече за покупка и поддръжка от 40 л. МПС. Изобщо нещо не е в ред там, ама мощно! За сравнение маршрутките (не знам дали още ги има) бяха по-евтини. Нямат оправдание за високите цени, яко се краде там!
Колкото до данъците - драги (!), дали мога да си позволя да те цитирам?! - "При цените първо има себестойност" ...
radi
Рейтинг: 10 НеутралноДо коментар [#41] от "voinotzapad":
Пример в Талин градският транспорт беше безплатен за всички жители на града и платен за гостите му. Това преди няколко години. Вероятно още е така. За 10 дни там не видях задръстване, колони с коли и т.н. Градът беше чист и с прекрасен въздух .
joro4900
Рейтинг: 902 ВеселоДо коментар [#38] от "boevbisser":
„А що се отнася до колите, там данъците са безумно ниски и всеки избира колата. Я да ги удвоят и да видим.“
И какво да видим? Данъка и така и така го плащаш. Караш, не караш. А Ганьо ще си каже, че като го плащам требе да си го оползотворим. И кара още повече, няма да им пуска аванта я.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1688 НеутралноДо коментар [#68] от "joro4900":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКДа, ама бензина не плащаш. Нито сини, зелени и бенбени зони.
sablezub
Рейтинг: 1015 НеутралноПредвид колко му сей разредило населенийто на примера Талин и сей изнесло да мий чиний на Запад града ще да е още по-чист, с още по-прекрасен въздух, без грам задръстванйй и малце безлюден? Като след чума? «Я возненавидел богатство, так как полюбил людей, так как я вижу и чувствую всеми струнами своей души, что сегодня люди поклоняются золотому тельцу, который превратил человеческие души в скотские и изгнал из сердец людей любовь»
gost22
Рейтинг: 1671 НеутралноМалолитражката е създадена за две неща. Да ти вози дупето когато и където си искаш без график, и по-важното е да събира две-три пазарски чанти в багажника. Аха, а ако си платиш по реални цени годишното возене в ГТ, ще ти се приплаче как си се прекарал с автобуса вместо с малолитражката. Та не се хвали че ти било "лев на ден билетчето", ми си трай да не почнем да питаме кой ти плаща останалото до петолевката... "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Lou
Рейтинг: 2389 НеутралноСофийският ГТ спешно трябва да премине на режим с кондуктори. В автобуси, трамваи и тролеи е пълно с гратисчии. Преди 20 години подобен проблем имаше и в бургаския ГТ "Бургасбус". Тогава общинското предприятие работеше на тежка загуба. Въведоха кондуктори във всеки автобус. Изведнъж камо за няколко години всички дългове бяха платени, ГТ излезе на печалба. Значи можело!
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!schwimmwagen
Рейтинг: 1825 НеутралноДо коментар [#64] от "Darth Plagueis":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Защо бе, какво конкретно те мъчи около ГТ на София ? Би ли бил , така добър да споделиш ?
Е тва нещо е 1:1 с улицата:
https://schedules.sofiatraffic.bg/
Отделно, метро по часовник има.
Поне една претенция, относно ГТ на София искам да прочета ?
Приказки от шипковия храст
Рейтинг: 920 ЛюбопитноДо коментар [#71] от "gost22":
Гражданска, преглед, данък... колко излиза на ден малолитражката само да я имаш, че не им знам тарифите?
пРезидента!
Рейтинг: 2423 НеутралноНе знам, дали забеляза, но аз коментирам билетчетата, не картите.
Имам предвид, че имам МПС, но 10х месечно бих ползвал и ГТ. За което обаче нито ме устройва карта, нито билетче - по-евтино ми е пак с л.МПС.
Идеята със скъпите билетчета по принцип е, да принудят мат'риала да си купи карти. От моя гледна точка, това е изнудване с лош резултат, защото цената на билетчето е скочила до сума, при която на по-малко ползващите им е по-изгодно с л.МПС. Затова и една голяма маса по принцип си ползва л.МПС-тата редовно вместо и ГТ, когато може. В ГТ реално са останали само тези с картите (и без л.МПС).
Както и да е, проблема си техен! Като им толкова акъла, да вдигнат цените още, аз не ползвам ГТ.
Банкянския патоко строител
Рейтинг: 24 НеутралноДо коментар [#56] от "schwimmwagen":
Тука съм съгласен с теб. Градският транспорт в София е на прилично ниво, но на каква цена.
Bedtime for Democracy
Рейтинг: 732 Неутрално10 билета са 11 евро бе .... Какво ми говориш глупости, ти като си тъп турист да си купиш единичен.... Pure Chewing Satisfaction
Bedtime for Democracy
Рейтинг: 732 НеутралноПоследно бях на 25-ти март- 11 евро беше билет за 10 пътувания. Pure Chewing Satisfaction
carmello
Рейтинг: 1297 ЛюбопитноДо коментар [#77] от "Bedtime for Democracy":
ох, много ти благодаря, че ми обясни системата в Барселона, където живея от години, не знам кво щях да правя без теб
carmello
Рейтинг: 1297 НеутралноДо коментар [#77] от "Bedtime for Democracy":
ох, много ти благодаря, че ми обясни системата в Барселона, където живея от години, не знам кво щях да правя без теб
UJC4040
Рейтинг: 627 НеутралноА като не можем да отидем на работа на 18-ти, дали не можем да отидем на гости на Фандъчкова?
По добре красив и умен, отколкото грозен и глупав.Да подава оставка!
vassilun
Рейтинг: 4799 НеутралноДо коментар [#46] от "plamen_b":
"Нека да паднат цените на картите"
Колко да паднат? С годишна карта (365 лева) ти излиза лев на ден за всички линии! Колко да бъде? 10 стотинки?
carmello
Рейтинг: 1297 ЛюбопитноДо коментар [#75] от "пРезидента!":
ами в твоя случай си купуваш празна карта и си зареждаш по 10 пътувания за 12 лева, които можеш да ползваш май 1 година
градският трянспорт в София е безобразно евтин и пак пърпори Ганьо с 20 годишния дизел до лидъла за 2 бири
Bedtime for Democracy
Рейтинг: 732 Неутралнокато знаеш, що пишеш глупости и се заяждаш? Pure Chewing Satisfaction
vassilun
Рейтинг: 4799 НеутралноДо коментар [#73] от "schwimmwagen":
Градският транспорт на София е просто перфектен! И много евтин! Моето семейство в София автомобил караме само до сервиза за смяна на масло и гуми! Живея по средата на пътя между Цариградско шосе и Драган Цанков. Преди да изляза от къщи поглеждам в нета накъде да се насоча за градски транспорт.
Банкянския патоко строител
Рейтинг: 24 ВеселоВ едно изречение си изписал куп глупости, иначе не си такова момче :)
Първо, сравнява се покупателната способност, преди да сравняваме цените в номинал. Второ, в големите европейски градове, почти няма вече градски транспорт на петролни горива.
Не цените на гр. транспорт в София трябва да се увеличават, а да се вдигне Синя зона, да се вдигнат глобите за паркиране, ако трябва и да сложат дни със забрана четни/нечетни номера за влизане в идеалния център. Който иска да кара в София центъра на София да си плаща минимум едни 1000 лв на месец.
След това и повече приходи от билети и по-чиста София.
Галя Станчева
Рейтинг: 5194 РазстроеноКлиенти има, но са гратисчии. На Фандъкова не ѝ увря главата да почерпи опит от общините в които проблем с гр. тр-т няма. Кондуктори във всеки автобус и всеки пътник с билетче. Освен това цената е смешно ниска - сравнена с други областни градове, с далеч по къси разстояния.
hellwitch
Рейтинг: 715 НеутралноАйде и Фандъка активизираха ….
Тея гроб съвсем изкарва да я закопаят та я държава
Галя Станчева
Рейтинг: 5194 РазстроеноОсвен това цената на билета в Бургас е почти същата като в София, а разстоянията са несравними.
Бачо Филип
Рейтинг: 976 НеутралноДо коментар [#10] от "Корки":
Времето на шарлатаните изтече, да се стяга и менторът им!
___________________________________________
Хич не му дреме на Баце Бойко. Отпуснал се е и шкембето му доста наедря. Него само затвора ще го стегне.
reply
Рейтинг: 688 НеутралноИДЕ РЕЧ И ЗА ОНИЯ РЕКЕТЬОРИ ЖИЛЕТКИТЕ АКО НЕ СТЕ РАЗБРАЛИ , ХИРЯДИ СА И ОСВН ДА РЕКЕТИРАТ ДРУГО НЕ ПРАВЯТ , НАЙ СЕ КЕФЯТ ДА СА ОКОЛО БОЛНИЦИТЕ И ДА СТЪРЖАТ ПАРИ ОТ УМИРАЩИ ХОРА
Darth Plagueis
Рейтинг: 1688 НеутралноДо коментар [#73] от "schwimmwagen":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК1.. Маршрутите. Има линии, които превозват па 20 човека на ден. На ден!! Защото валидаторите в превозните средства, чиято основна цел не е да те таксуват, а да събират информация за пътникопотоците, по час, посока, райони, времетраене... Тия валидатори се оказа, че в общината няма никой, който може да анализира данните от тях.. Вече 15 години..
2. Разписанията. Повечето трамваи, които споделят общо трасе идват едновременно. Чякаш 20 минути и се изсипват всички наведнъж.
3. Абонаментните планове. Те просто липсват. В Мюнхен за 22 евро можеш да си купиш билет за 5 човека, валиден за цял ден по всичко релсово в 150 километра диаметър. Включително в Залцбург, например, дето е в друга страна.
4. Довеждащият транспорт до метрото. Такъв липсва.
5. Времената за придвижване. Елементарни разстояния отнемат пет, десет пъти повече време от алтернативата с кола. Почти всички трамвайни линии в центъра се движат по-бавно от пешеходец. Най-вече заради разбити трасета и липсата на буферни мерки.
6. Понеже се кефиш на метрото - ниският му превозен капацитет. Понеже едни хора се изтарикатиха и направиха къси метростанции, сега имаме влакчета с по 4 вагона, вместо 6. Освен това ги пускаме в час пик на 4 или 6 минути, вместо на 90 секунди, за колкото са предвидени, и имаме уж претъпкано метро, което обаче не е превозило никой.
7 е добро число.
А резултатът от горното е, че за последните 20 години, ГТ не успя да отхапе дял от автомобилния превоз, тъкмо обратното. Единственото, което се смени е, че хората от трамваите слязоха в метрото. Метрото, което трябваше да превозва по 1,2 млн души дневно, а всъщност превозва по 350 х. Какъв по-голям провал може да е ГТ?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1688 НеутралноДо коментар [#83] от "carmello":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЯсно. Значи, ГТ в София е евтин, но никой не го ползва. И предлагаш да поскъпне, за дя да започне да се ползва.
Иновативно, безспорно...
Kotarak
Рейтинг: 816 НеутралноТолкова корумпиран и некадърен кмет едва ли сме имали. Едно време мислех, че Софиянски е корумпиран, но Фандъкова го изпреварва много с целия общински съвет, който работи за нея. Нито оптимизира транспорта, нито направи нещо, така че да стане атрактивен за хората. Маршрутите не са се променили от 20-30 години, въпреки, че нуждите са се променили драстично, както и ние хората.
Цоца се и всяка година се обещават неща, обещавани и по-предни години, а ние мижим и се радваме на малкото, което бъде направено.... С този темп София ще се разруши, преди да бъде ремонтирана. 25 обекта за тази година.... в град, който не е бил пипан от години, като изключим няколко обекта, които бяха демонстративно ремонтирани, въпреки, че нямат нужда от това.
В кварталите е страшно. Мизерия, кал, мръсотия. Лошото е, че свикваме с това. Ставаме скотове и мучим доволно, като ни сипят кофа асфалт или закърпят дупка на асфалтирана улица с павета....
ygo11542256
Рейтинг: 661 НеутралноАми нека, защо не?
Камен
Рейтинг: 1075 НеутралноБе не знам, ама аз няколко пъти съм ходил с кола в центъра, и хич не ми се видя по-бързо от метрото. Да не говорим колко време ще обикаляш докато намериш парко-място, отделно от времето за пътуване.
Също важи и ако отиваш до Бизнес Парка, до Мол Парайдайс, и почти всяко по-оживено място. Въобще, колата избягвам да я ползвам в града.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1688 НеутралноДо коментар [#96] от "Камен":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТъй де, ама като теб мислят едва 10% от живущите в града. Явно останалата част оценява транспортната услуга като нефелна.
Smile
Рейтинг: 712 НеутралноДо коментар [#96] от "Камен":
Да ти отговоря аз - живея до Бизнес парка и работя в центъра. С метро (и ходенето пеша) ми се връзва 1 час. С кола ми е 40 мин. в задръстването. Сутрин рано с метро е повече, понеже влакчетата преди 7ч. са на интервал 13 мин. С кола ми е 20 мин.
Години наред ползвах ГТ, защото съм съвестен гражданин и не искам да правя излишни задръствания. В последно време ми писна да съм съвестна и реших, че времето и комфорта ми са по-важни и си карам колата.
gost22
Рейтинг: 1671 НеутралноСтискай палци да ти дотирам билетчето през бензина на малолитражката, щото иначе ще висиш трети извън вратата като навремето... "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
gost22
Рейтинг: 1671 ВеселоТея с гадните автомобили ще отидат, а на тебе ще ти пишат "самоотлъчка". "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...