"Единствено Народното събрание има финалния легитимен мандат по темата Северна Македония и това трябва да е абсолютно ясно за цялото българското общество и за външните ни партньори", завърши обръщението си Петков.
Това, разбира се, е лъжа. Финалният легитимен вариант може да бъде обсъден и на един референдум. Минимум.
Як шут за Фиромията - Северна Корея на Балканите. Там лъжата и фалшификацията по отношение на историята са норма. Това е антибългарска държава - тя е израдена като такава и като такава функционира. Този музей на Коминтерна няма място в ЕС. Да не говорим за езика на омразата. Спомнете си как на преди изборите за кмет на Скопие някои казаха, че единия кандидат има българско гражданство. Изсипаха се тонове помия срещу този кандидат. Само заради българското гражданство. И искат в ЕС. Спомнете си просташкия начин, по който бе посрещната българската делегация при откриването на културния клуб в Бутоля. Дори преди време лидера на една от партиите в управляващата коалиция направо заяви, че България е фашистка държава. Няма място за такива в ЕС.
"Президентът Румен Радев е сред застъпници на тезата, че българите първо трябва да бъдат вписани в македонската конституция като малцинство и едва след това да отпадне ветото."
Ей, журналистите, не се научихте, че не става въпрос за малцинство! А и не става въпрос само за това!
"Certainement qui est en droit de vous rendre absurde est en droit de vous rendre injuste" Voltaire
За какво да се свиква тоя съвет??? Нищо не се е променило от последния такъв!?!?!? Трябва да предават на живо,за да се види,кой на какво мнение е по темата РСМ! Засега, само ПП и ДеБъ са склонни да подадат! Ама всъщност за ДеБъ не се и учудвам де,те винаги са н@дупени...... независимо пред кого - Борисов, Радев, Нинова,Кирил......!
"Кабинетът няма да вземе решение по казуса под влияние на външен натиск и преди пълно разбирателство между коалиционните партньори." - декларират го всички, но досега не се ли изясниха нещата, че и чак за националната ни сигурност да се събират? Хепи Кирил явно са го галили по перчема, та се опитва да обясни колко настоятелно е било и дали още ще МУ е нагоре.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
"Единствено Народното събрание има финалния легитимен мандат по темата Северна Македония и това трябва да е абсолютно ясно за цялото българското общество и за външните ни партньори", завърши обръщението си Петков.Това, разбира се, е лъжа.Финалният легитимен вариант може да бъде обсъден и на един референдум.Минимум.
Петков си прави една тънка сметка, а именно, че е възможно НС да пропусне Фиромията. ДПС и ПП е много вероятно да гласуват за това, а и ГЕРБ не са много ясни. Така, че желанието на Петков, който явно е поемал ангажименти Фиром да започне преговорите с ЕС минава през парламента.
Горките нидерландци! Сигурно и тях така ги притискат, за да ни приемат в Шенген. А и от ЕС скърцат със зъби на САЩ за визите за българи. Чак не мога да повярвам...
"Президентът Румен Радев е сред застъпници на тезата, че българите първо трябва да бъдат вписани в македонската конституция като малцинство и едва след това да отпадне ветото. Тази позиция е неприемлива за Скопие"...
по-горното ОБЯСНЯВА ВСИЧКО = просто си МЪЛЧИМ, ЧАКАМЕ И НЕ НИ ПУКА...
"The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society" E.Bernays/USA-1928
Ясно, Кире опитва да прехвърли горещия картоф в парламента! Там най-лесно изглежда ще мине. Обаче знае ли се? Мустафата има борчове да връща там на някои, може да се хързулне
легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключений
Защото иска после последствията от ветото да е ясно че няма да носи той а тези които ще го наложат Защото последствия ще има ако се следи ежедневните посещения и заканата на Верхай днес в Туитър
Двете Договарящи се страни ще насърчават активното и безпрепятствено сътрудничество в областта на културата, образованието, здравеопазването, социалните грижи и спорта. В срок най-късно до три месеца от влизането на настоящия договор в сила, с цел задълбочаването на взаимното доверие, двете Договарящи се страни създават Съвместна мултидисциплинарна експертна комисия на паритетен принцип по исторически и образователни въпроси, за да допринесе за обективното, основаващо се на автентични и основани на доказателства исторически извори за научно тълкуване на историческите събития. Комисията представя пред правителствата на Договарящите се страни ежегодни доклади за своята работа. Двете Договарящи се страни ще организират по взаимна договореност съвместни чествания на общи исторически събития и личности, насочени към укрепване на добросъседските отношения в духа на европейските ценности. Член 9
Двете Договарящи се страни ще полагат усилия за свободно разпространяване на информация, като насърчават и развиват сътрудничеството в областта на средствата за масово осведомяване чрез използване на възможностите на съвременните комуникационни средства. Те се ангажират в защитата на авторските и интелектуалните права на творците от двете страни.
И ДБ забравяш. ПП+ДПС+ДБ=117 Няколко гербаджии на помощ ще се притекат и е готова работата.[/quote]
Все пак е възможно и нещо друго - част от ПП, част от ДБ и голяма част от ГЕРБ да не подкрепят решение в полза на Фиромията. Възможно е да се съобразят с евентуална обществена реакция. Пускането на Фиромията сега, ще е невероятно национално унижение.
Добра идея. Аман от това постоянно припяване, че се води "двойна политика" за РСМ, докато Петков всеки Божи ден е принуден да обяснява, че това чисто законово няма как да е истина. Нека всички си сложат картите на масата и всички да си излеят всичко.
На мен лично ми се струва напълно приемлива идеята на Петков и фон дер Лайен за ЕС като гарант. Вдигаме ветото, но с това условие, и "топката" вече просто не се докосва до български ръце. Чисто и ясно, и всички са доволни.
А относно населението - никакви референдуми за тази объркана територия. България е представителна демокрация, не директна. Нека НС да си остане финална инстанция. С ЕС като гарант, криво-ляво предложението ще мине и ще се приключи с тая мъка.
Няма да ни заобичат. И не става въпрос за това. А за националното достойнство - те крадат българска история, храчат срещу нас, така че е въпрос на достойноство да им покажем червен картон. Колко години Гърци ги държа в изолатора ?
А така подправчице . Ич да не ви пука ..Натискали ви били ,направо в кюшето ви изнасилват Но аз знам че ще устоите ...българи юнаци Бъл-га-риии ю-на-ци
Липсата на реални политики в момента, ще доведе до пропуснати ползи за България! Защото айде да не си говорим приказки от шипковия храст- Македония ще бъде пусната! НО, това трябваше да се обвърже не с измислени претенции, а с политически споразумения за Шенген и ам. визите! А сега ще смъкнем гащите за нищо! Дотам води липсата на кадърни политици!
легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключений
Каква национална сигурност, какви пет лева? Какво общо има националната ни сигурност с разширението на ЕС от държава, която напълно го заслужава?
И какво общо има тук рапонът Радев, путинистката мастия? Игнорирайте този дебил колкото си може повече.
И не - по този въпрос не трябва консенсус в обществото. Трябва ограмотяване, ежедневно набиване в канчетата на булгурите, че нямат нито една добра причина да спират съседите по пътя им към Европа, но пък имат поне 3-4 причини, за да поощряваме този път.
Националното унижение започна когато Буци и правителството му спряха Македония за ЕС без никаква легитимна причина. Оттам нататък, ни набъркаха в каша, където унижението е неизбежно. Няма добъ изход от ситуацията.
Ама точно като руските кретени сме, неслучайно бяхме васал номер 1 на СССР навремето и нашият модел соц беше най-близък до техния. Същите малоумници се култивираха и там, и тук, и замърсяват и поколенията си с идиотските си комплекси и мироглед.
До коментар [#10] от "galina georgieva": "За какво да се свиква тоя съвет??? Нищо не се е променило от последния такъв!?!?!?"
Особено след изказването на премиера на Македония пред сръбския премиер , че Македония няма да отстъпва от нищо, се дава удобен повод на България да категорично да хлопне вратата на Македония за начало на преговорите, но наш Киро сякаш се натиска повече от македонците да ги вкарва в ЕС и това го прави по особено унизителен за България начин. Този човек няма никакво чувство за лично и национално достойнство.
Някои Булгари са толкова жалки, че явно се надяват на мръснишкото вето да им оправи животеца по някакъв начин. Ми не - няма да ви го оправи. Виж, разширението на ЕС може да донесе нови икономически ползи, включително и за вас, ама отде у вас толкоз акъл...
Да си кажа честно, мен всъщност не ме вълнува особено дали ЕС ще вземе цялото нещо насериозно; искам просто да дадем най-сетне тази зелена светлина, защото ветото беше грешка, основана на националистическото его на Каракачанов, Боко и компания и съответно - напълно необосновано. Ключът към разбирателството между България и РСМ е в бъдещето, а не в миналото ни, независимо какво е то.
съгласен съм, че е по добре Македония да е член на ЕС, че българското вето е много глупаво и безполезно, и дори е вредно и опасно за всички (българи и македонци)
"Нали имаше КСНС по темата преди няколко месеца. Какво се промени? Или Кирето бърза, че го натискат отвън?" ============ Това е опит за измиване на........ ръцете. Пред българите ще се направи на твърд и патриотичен, навън ще обясни, че не му дават да даде.
До коментар [#6] от "4ort": "Не е лесна ни на Киро, ни на Радев! От Изток натискат да не ги приемат, от Запад да ги приемат. Патреотите, както винаги подкрепят Изток."
И твоята не е лесна. Русия има интерес в ЕС да влезе нереформирана държавица като Македония , която ще създава конфликти вътре в Евросъюза. Задачата на българската дипломация е да отвори очите на Запада , за да види , че Македония не отговаря на елементарните политически изисквания да бъде кандидат член на ЕС.
Отнасям се силно резервирано към високомерните съвети на големци от далечни страни, които изобщо не познават историята, настоящето и перспективите на българо-македонските отношения. Фактът, че сега заемат временно висок пост в тяхната държава или в ЕС не ги прави компетентни по всичко. Не им дава право да съветват всички други народи по техни строго специфични национални проблеми и да им отправят ултиматуми. Те нямат право да налагат свои национални интереси над националните интереси на други народи. Нямат право на последна дума пред всички и за всичко. Това време отмина!
А македонските власти нека концентрират вниманието си върху конструктивни разговори с българските власти, вместо да харчат парите на бедната си държава за толкова чести посещения на чуждестранни големци в Скопие, за организиране на уж спонтанни международни срещи на учени и други подобни, за инсцениране на външен натиск върху България.
"Не мога да разбера, как ще ни тровят живота? Ти мислиш, че като им наложим вето, македонците ще ни заобичат повече?" ============ Не държа да съм обичан, но твърдо не искам да ме крадат. Ако се държат прилично, нека си правят вуду магии в мазето. Пука ми.
"С ЕС като гарант, криво-ляво предложението ще мине и ще се приключи с тая мъка." ============ Никакъв ЕС като гарант. Все едно "добрата" леля да е гарант, че калпав Гошко вече ще слушка. Дреме и на Урсула за Климент и Самуил, колкото на мене за Авицена.
Не парите са всичко или? Естествено че в дългосрочен план СМ трябва да бъде в ЕС. Но първо трябва да работи за признаване на истината, т.е. миналото и най-вече отношението към България. Не може да вървиш напред на базата на лъжи. Не може да се мислиш за европеец и демократ на базата на лицемерие. Е това не може да приемем и ветото го отразява. Когато няма лъжи и лицемерие то може да се вдигне. И ЕС трябва да го разбере, иначе се прострелва в крака
До коментар [#49] от "ymv53673644":Отнасям се силно резервирано към високомерните съвети на големци от далечни страни, които изобщо не познават историята, настоящето и перспективите на българо-македонските отношения.
Именно, че хората отвън разсъждават без да им пречат вековни исторически комплекси, което е най-добрият път за развитие и разрешаване на всеки един конфликт. Крайно време е да се научим и ние така. Освен начесването на балканското мачовско его, нямаме никаква полза от издевателството над Македония. Нито Гоце ще възкръсне, нито Самуил, нито ще ни отънее джоба ако македонците си ги честват като свои, нито на нас някой ни пречи да си ги честваме като свои.
"Премиерът иска от Румен Радев да свика съвета за национална сигурност заради Северна Македония"
Вероятно К. Петков се е загрижил за националната сигурност - опасява се от агресия от страна на северните македонци и източните албанци в Северна Македония.
Ти явно нямаш никакво национално достайнство или получаваш грантове за тези писания![/quote]
Как да имам национално достойнство, като държавата ми издевателства и рекетира друга държава по най-долен начин, възползвайки се единствено от позицията на силата. Не достойнство - СРАМ ме е, че съм българин!
До коментар [#49] от "ymv53673644":Не парите са всичко или? Естествено че в дългосрочен план СМ трябва да бъде в ЕС. Но първо трябва да работи за признаване на истината, т.е. миналото и най-вече отношението към България.
България се държи в ЕС точно по начина, по който кУрнелика се държи в коалицията. И така като гледам, най големите копейкиновци се пишат най големи патрЕоти. Мислех, че България не може да се посрами повече след позорната си позиция спрямо Украйна, а то можело....
Какво трябва да направи България, за да пусне Северна Македония в ЕС?
Правителството на Кирил Петков и нашия президент -комунист са се оплели като пате в кълчища, водят безумни диалози помежду си и с ръководството на Северна Македония, без да могат да решат какво трябва да направи България, за да я пусне в ЕС. А ветото наложено от нашия президент, още повече хвърля Македония в руски ръце и я прави напълно подвластна на руските олигархични капитали и техния владелец- Путин. Както казва по долу министърът на външните работи на ЕС- Борел
Предлагам да пуснем нашите съседи „северните македонци“ в ЕС без да ги ограничаваме да се наричат „македонци“ и без да ги ограничаваме да си говорят на изчанчения си македонски език ! Но само при едно условие- да не фалшифицират българската история, за която имаме достатъчно СВОИ ПИСМЕНИ ИЗВОРИ. Това трябва да бъде единственото условиe в документа.
По нататък в системата на ЕС има думата икономиката на майка България и европейските ценности- демокрацията и правовата държава. Те ще си кажат думата по естествен път и ще поправят вековната рана в сърцето на България- Македония
Ще дам пример от другата Европа, с Финландия и Естония след1989 г, как естонците се пофиланчиха и как финландците завоюваха Естония?! Финландците са най близките роднини на естонците, езиците им имат еднаква граматическа основа, както българския и "македонския". Различават се само в речниковия състав и чуждиците. Естонският език е пълен с руски думи, поради общ живот с руснаците в Руската империя, после в СССР. Ако естонции финландци са имали щастието да имат обща държава, макар разделени с море, разликите в езиците им щяха да изчезнат и сега те да се приемат за единен народ с общ език. Но не са имали това щастие. Естонците също като финландците са от 15 век до началото на 19 век в пределите на Шведската империя. След Наполеоновите войни началото на 18 век Финландия и Естония са прибрани от Руската империя. В 1917 година Финландия обявява своята независимост , както и Естония. Те стават отделни независими държави, но независимостта на Естония трае само 22 години. В 1939 година Сталин започва война срещу Финландия и Естония, не успява да окупира Финландия, но успява да прибере Естония в СССР и ликвидира независимата естонска държава. След разпадна на СССР 1990 година Естония възстановява своята държава.
Същото се случи на македонците, те от Освобождението на България живеят вън от пределите на българската държава първо с Сърбия, после в Титова Югославия. А след разпадна на Югославия 1990 година Македония се обявява за независима държава.
Финландия, която се сочи за една от най-развитите демокрации в Европа, с една от най силните икономики в света на 7-мо място по конкурентоспособност, веднага извърши икономическа инвазия в Естония, вкара над 6 милиарда евро инвестиции, обедини финландската и естонска икономка в джоин венчъри, финландските строителни фирми изцяло построиха наново Талин, финландската държава стана образец за естонците във всичко. Финландците съветваха за всичко естонците по новия им демократичен път, подпомагаха ги във всичко, бяха техни пътеводители. За това естонците обърнаха телевизорите си към Финландия и за 24 часа научиха доброволно финландски език. Държава Естония прие националните символи на държава Финландия, половин Естония работи при преференциални условия във Финландия и така жизнения стандарт на естонците се вдигна много бързо. Сега двете страни са обединени неофициално в конфедерация и строят най-дългия в Европа мост- тунел( като Ламанша) под Балтийския залив на стойност 40 милиарда евро свързващ двете столици Хелзинки и Талин в една обща.
Нещастието на България, че не е Финландия, нито има развитата демокрация на Финландия, нито нейната икономика, нито нейния стандарт и не може да бъде пример в нещо за македонците. Те ни смятат за по големи просяци от тях.
Не е начина да се спира Македония в ЕС, за да се върне българщината там. А само „Македония в ЕС“ ще спомогне за връщането на българщината в Македония с единствения критерий ИКОНОМИЧЕСКИЯ ФАКТОР. Ние трябва да използваме сегашната даденост на членове на най-големия и демократичен икономически съюз в света ЕС, поставил демокрацията и правовата държава на най-висок пиедестал и да реализираме нашия Сан-Стефански идеал, както правят другите европейски народи.
Точно влизането на Македония в ЕС ще реши вътрешните проблеми на Македония и ще спре бъдеща вътрешна война между албанци и македонци. ЕС няма да разреши да се местят границите, да се дели териториално Македония, нито да се създаде нова държава Велика Албания. В този процес България трябва да бъде водеща държава.
Да използваме развития опит на Европа и създадем Балкански икономически и военен съюз между християнските народи- България, Гърция, Македония, Сърбия, евентуално с Румъния и Унгария. Такива локални съюзи съществуват отдавна в Европа в рамките на НАТО : първият на Франция и Германия, вторият на северноевропейските народи.
Сега Швеция и Финландия с влизането си в НАТО потвърдиха стария си икономически и военен съюз.
От един такъв съюз най печеливша е България! Новият Балкански локален икономически и военен съюз без граници между балканските държави ще бъде с обща културна основа- християнството и общи демократични ценности- реалната демокрация и правова държава на Европа; при запазване напълно държавността, на базата на икономически договори сключени между държавите членки с цел заедно да си възстановим икономиките и се вдигнем от националните катастрофи докарани ни от новата система на неолибералния капитализъм упражнявана в последните 30 години, да прогоним неолиберализма от Балканите. По този начин ще минимизиране щетите и влиянието на глобалния пазар на неолиберализма и ще се спрем изнасянето на парите на България от руската и турска олигархии в американски и английски "данъчни убежища". Ще можем да пропагандираме модела- "България - демократична , социална и правова европейска държава" на другите балкански страни; ще спрем турската инвазия към Европа и грандоманските планове на Ердоган за завладяване на Европа чрез „мирна икономическа и културна инвазия“, както и ще елиминираме влиянието на Турция и нейните пъклени неоосманистки планове към нас чрез създаващата се нова протурска държава „Велика Албания“. България ще си върне Македония и я побългари, ще привлече македонците и те сами ще се надпреварват да „стават българи“, ще спрем настъплението на агресивния албански национализъм и "изяждането" на Македония. По този начин ще направим България демократична и благоденствуваща държава, любима земя и притегателен дом за всички българи, а народът й ще заеме достойно място в семейството на европейските народи.
Премиерът иска от Румен Радев да свика съвета за национална сигурност заради Северна Македония
Един, дето по съвместителство е премиер, иска от един, който по съвместителсво е пРезидент
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . ....
01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. .........................................................................
20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван..............................
21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................
До коментар [#60] от "Костадин Иванов": Никакъв ЕС като гарант. Все едно "добрата" леля да е гарант, че калпав Гошко вече ще слушка. Дреме и на Урсула за Климент и Самуил, колкото на мене за Авицена.
======== Не искам да съм радикална, но на мен ми дреме точно толкова, колкото и на Урсула. Те имат тяхната история, ние - нашата; тези исторически фигури са важна част и от двете. Какво значение има тяхната версия за нас, или нашата за тях? Това, че са в ЕС, не ни прави една държава с общи позиции за всичко. Всъщност, за средностатистическия българин или македонец, единствената новост ще е по-лесно преминаване ма физическата граница между двете ни страни. Цялата тема за "откраднатата" история не е нищо повече от суета.
Премиерът иска от Румен Радев да свика съвета за национална сигурност заради Северна МакедонияЕдин, дето по съвместителство е премиер, иска от един, който по съвместителсво е пРезидент
След Хампарцумян, Киро е второто "българче" дошло от Канада, което подкопава устоите на страната ни. Явно трябва да забраним притокът на сънародници от тази държава. Колкото до приемането в ЕС на Македония, причината е ясна - необходима е високоскоростна магистрала от огромната американска военна база в Албания до нашето черноморие. За това е напънът. Нима някой се лъже, че международнята общественост я боли гъ3а за македонците?
Правилно и не се огъвайте македонците са селяни и по селски искат да им мине номера но правилно се постъпва . Искаш и се наричаш българин трябва да те уважават . Искаш да си сръбски македонец щото си роден в Македония бягай в Сърбия и търси Тито 'вците!
До коментар [#3] от "Българин Бг": Че то и Радев натискат отвън, от Русия?Навремето македонистите бяха русофили. Защото такова бе нареждането ...из Центре. Днес русофилите са антимакедонисти. По същата причина -нареждането е от същия център ...
Обществото иска безплатен ток, бензин, парно, еФтин хлЕб, еФтини коли, Обществото иска на Секиму според потребностите. Киро как да удовлетвори потребностите на Секи от обществото?
Простото Киро е жълт картон и с последно предупреждение за червен от Козяк. И Путин ще виновен по подразбиране Нека умнокрасивият планктон да продължава да се гърчи 😁
През Гърция така или иначе е по-бързо, цялата транспортна инфраструктура в бивша БЮРМ е ориентирана север-юг, да свърже Белград със Солун. И нямат ама никакво желание да строят коридор №8.
Беше интересно за четене, но само като част от жанра научна фантастика или алтернативна история.
Правите тези, сякаш сте мощната китайска династия Хан , от преди 2200 години, и с икономиката , изкуството и политиката си ще усвоите местните планински племена.
Петте най-големи търговски партньори на Македония са 1. Германия 2. Великобритания 3. Сърбия 4. Гърция 5. Китай Вие сте на шесто място. През 2020 г. износът за Германия е почти половината от целия македонски износ през първите осем месеца, докато вторият по големина износ за страната, този за България, е 10 пъти по-нисък.
Няма да ни заобичат. И не става въпрос за това. А за националното достойнство - те крадат българска история, храчат срещу нас, така че е въпрос на достойноство да им покажем червен картон. Колко години Гърци ги държа в изолатора ?[/quote]
Честно, не Ви разбирам! Вие не срамувате че сме си продали нашата история на савецкия саюз, а се възмущавате, че те крадат нашата история. Били си присвоили Самуил!!! Честит да им е!!!! Ама я ми кажи, кога ние се прекланяме пред Борис Покръстител. Кога сме чествали Крум Страшни или Калоян? Кога сме отдали подобаваща почит на БОРИСIII или в историята написана в савецкия саюз пише, че е фашист и не трябва да се чества? Ами , когато комунистите повече от 80 години твърдите, че у нас е имало монархо-фашизъм и монархофашистите са ги окупирали, те какви чуства да изпитват? Питай украйнците, какви чувства изпитват към вас, руските окупатори!
Радев подкопава системно геополитическия избор на България с поредица от опорки. Първата му опорка за отказ от боеспособните изтребители F16 u за поддържане до дупка от Русия на старите несъвместими МИГ29 докара военната ни авиация до крах. Втората му опорка срещу изпращането на военна помощ за Украйна бе тезата на Гъобелс от 1941 г., че "не трябвало да се помага на нападнатата страна, за да свършела войната по-бързо" (в полза на агресора разбира се !). Следващата му опорка, лишена от всякаква логика бе, че не трябва да даваме военна помощ на Украйна, "за да не се използвало българско оръжие срещу украинските българи там" ??? Що се отнася до Македония, опорката му е българските условия "4+1" да бъдат изпълнени още преди старта на преговорите на РСМ с ЕС. Нещо, което би могло да стане примерно при отваряне на първата им преговорна глава, като на този етап подписването на пътна карта към договора за добросъседство между двете страни спококойно може да се приеме за достатъчно условие !
Не е необходимо, Кирчо се престарава, никой не иска от него да продължи вече седми месец да се занимава изцяло с тази маргинална държавица с още по-маргинално население.
Днес не е точно така. В днешните времена Масква осъзна и призна произхода на Руския алфабет от некога славната Македонска азбука. Македони просвещенци освещавали без ред черкви славни и навред докато... дошел днешния ред на Z алфабета.
Тъй че: "анти" е порочно. Обич филска е по-точно.
Сeрбофилская Масква с обич Македония:
кода Z ще сподели за Союз неразрушими?
До коментар [#79] от "fkm26555709": До коментар [#3] от "Българин Бг":
Че то и Радев натискат отвън, от Русия?Навремето македонистите бяха русофили. Защото такова бе нареждането ...из Центре.
Днес русофилите са антимакедонисти. По същата причина -нареждането е от същия център ...
Вето скоро ще падне. Сега се търси начин това да се представи като победа за България. Смешното е, че с ветото просто се доближихме до сърбите и се отдалечихме от вас. Ще ви запомнят като народ, който се опита насилствено да ни побългари за стотен път.
"Ами , когато комунистите повече от 80 години твърдите, че у нас е имало монархо-фашизъм и монархофашистите са ги окупирали, те какви чуства да изпитват?" ========================
За твое сведение, единственият български политик, който твърди, че в България е имало фашизъм, е любимият ти Кирчо!
"Certainement qui est en droit de vous rendre absurde est en droit de vous rendre injuste" Voltaire
Правилно и не се огъвайте македонците са селяни и по селски искат да им мине номера но правилно се постъпва . Искаш и се наричаш българин трябва да те уважават .
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Ще ви запомнят като народ, който се опита насилствено да ни побългари за стотен път. ========= Просто се мъчим да приемете европейските ценности и по често да се къпете...щото като се премахне сръбската мръсотия по вас, знаеш много добре как се чувстваш след баня...а дали ще си го признаете, зависи само от вас...
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Quant Quark
Рейтинг: 1076 НеутралноКиро, какво си се разбързал. Изчакай Румен да пита манечкой Вова какво да прави.
4ort
Рейтинг: 2719 НеутралноКиро и пРезидента не си ли говорят?
Българин Бг
Рейтинг: 515 НеутралноНали имаше КСНС по темата преди няколко месеца. Какво се промени? Или Кирето бърза, че го натискат отвън?
Quant Quark
Рейтинг: 1076 НеутралноСърдити са - млякото им горещо или друго нещо.
ju.li
Рейтинг: 1334 ВеселоПодмятат си горещото картофче. А какво стана с американската емисарка?
4ort
Рейтинг: 2719 НеутралноНе е лесна ни на Киро, ни на Радев!
От Изток натискат да не ги приемат, от Запад да ги приемат.
Патреотите, както винаги подкрепят Изток.
yavooor
Рейтинг: 996 Неутрално"Единствено Народното събрание има финалния легитимен мандат по темата Северна Македония и това трябва да е абсолютно ясно за цялото българското общество и за външните ни партньори", завърши обръщението си Петков.
Това, разбира се, е лъжа.
Финалният легитимен вариант може да бъде обсъден и на един референдум.
Минимум.
fcv251055839
Рейтинг: 1207 НеутралноЯк шут за Фиромията - Северна Корея на Балканите. Там лъжата и фалшификацията по отношение на историята са норма. Това е антибългарска държава - тя е израдена като такава и като такава функционира. Този музей на Коминтерна няма място в ЕС.
Да не говорим за езика на омразата. Спомнете си как на преди изборите за кмет на Скопие някои казаха, че единия кандидат има българско гражданство. Изсипаха се тонове помия срещу този кандидат. Само заради българското гражданство. И искат в ЕС. Спомнете си просташкия начин, по който бе посрещната българската делегация при откриването на културния клуб в Бутоля. Дори преди време лидера на една от партиите в управляващата коалиция направо заяви, че България е фашистка държава. Няма място за такива в ЕС.
Чубрица
Рейтинг: 448 Неутрално"Президентът Румен Радев е сред застъпници на тезата, че българите първо трябва да бъдат вписани в македонската конституция като малцинство и едва след това да отпадне ветото."
"Certainement qui est en droit de vous rendre absurde est en droit de vous rendre injuste" VoltaireЕй, журналистите, не се научихте, че не става въпрос за малцинство! А и не става въпрос само за това!
galina georgieva
Рейтинг: 1731 НеутралноЗа какво да се свиква тоя съвет??? Нищо не се е променило от последния такъв!?!?!?
Трябва да предават на живо,за да се види,кой на какво мнение е по темата РСМ! Засега, само ПП и ДеБъ са склонни да подадат! Ама всъщност за ДеБъ не се и учудвам де,те винаги са н@дупени...... независимо пред кого - Борисов, Радев, Нинова,Кирил......!
дерибеев
Рейтинг: 2717 НеутралноДо коментар [#5] от "ju.li":
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васЕ заради какви мислиш е искането. За Бога братя, позволете ми да подпиша...
4ort
Рейтинг: 2719 НеутралноТаварищ, щом Референдумът е минимум, какво предлагаш за максимум?
Специална военна операция и декоминтернификация?
Чубрица
Рейтинг: 448 НеутралноДо коментар [#6] от "4ort":
"Certainement qui est en droit de vous rendre absurde est en droit de vous rendre injuste" Voltaire"От Изток натискат да не ги приемат."
От Изток имат най-голяма сметка да ги приемат и да ни отровят живота.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 3105 Любопитно"Кабинетът няма да вземе решение по казуса под влияние на външен натиск и преди пълно разбирателство между коалиционните партньори." - декларират го всички, но досега не се ли изясниха нещата, че и чак за националната ни сигурност да се събират? Хепи Кирил явно са го галили по перчема, та се опитва да обясни колко настоятелно е било и дали още ще МУ е нагоре.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.eog581083556
Рейтинг: 829 НеутралноГорката ,милата ми Македония ..явно е много опасна щом
Само Бог и истината са над всичкоСъвета за Национална Сигурност се свиква ..
ivo76
Рейтинг: 39 НеутралноКирчо, една Унгария ни е предостатъчна. Няма нужда от още една руска подлога в ЕС.
boevbisser
Рейтинг: 2536 ЛюбопитноКирил Петков няма шанс по темата, не разбирам защо го прави, би трябвало по- умно да си избира битките.
fcv251055839
Рейтинг: 1207 НеутралноПетков си прави една тънка сметка, а именно, че е възможно НС да пропусне Фиромията. ДПС и ПП е много вероятно да гласуват за това, а и ГЕРБ не са много ясни. Така, че желанието на Петков, който явно е поемал ангажименти Фиром да започне преговорите с ЕС минава през парламента.
Българин Бг
Рейтинг: 515 Неутрално[quote#18:"fcv251055839"][/quote]
И ДБ забравяш. ПП+ДПС+ДБ=117 Няколко гербаджии на помощ ще се притекат и е готова работата.
yavooor
Рейтинг: 996 НеутралноГорките нидерландци!
Сигурно и тях така ги притискат, за да ни приемат в Шенген.
А и от ЕС скърцат със зъби на САЩ за визите за българи.
Чак не мога да повярвам...
4ort
Рейтинг: 2719 Неутрално.............
Хайде така яростно да искаме ПЪРВО да изчистим фалшификациите в нашата история ,писани в брацкия савецки саюз.
HUMANOID
Рейтинг: 369 НеутралноДо коментар [#7] от "yavooor":
аз съм за референдум, нека популацията (народонаселението) да реши
Дядо Йоцо
Рейтинг: 666 Неутрално"Президентът Румен Радев е сред застъпници на тезата, че българите първо трябва да бъдат вписани в македонската конституция като малцинство и едва след това да отпадне ветото. Тази позиция е неприемлива за Скопие"...
"The conscious and intelligent manipulation of the organized habits and opinions of the masses is an important element in democratic society" E.Bernays/USA-1928по-горното ОБЯСНЯВА ВСИЧКО = просто си МЪЛЧИМ, ЧАКАМЕ И НЕ НИ ПУКА...
Синдбад-мореход
Рейтинг: 1056 НеутралноЯсно, Кире опитва да прехвърли горещия картоф в парламента! Там най-лесно изглежда ще мине. Обаче знае ли се? Мустафата има борчове да връща там на някои, може да се хързулне
легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключенийeog581083556
Рейтинг: 829 НеутралноДо коментар [#17] от "boevbisser":
Само Бог и истината са над всичкоЗащото иска после последствията от ветото да е ясно че няма да носи той
а тези които ще го наложат
Защото последствия ще има ако се следи ежедневните посещения и заканата на Верхай днес в Туитър
ivo
Рейтинг: 639 НеутралноКирилчо канадеца пак се прави и пак лъже! Хич не му пука какво иска обществото!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!Чубрица
Рейтинг: 448 Неутрално"българското правителство няма да направи нищо без широко национално съгласие"
"Certainement qui est en droit de vous rendre absurde est en droit de vous rendre injuste" VoltaireКириле, ако наистина е така, ЗАЩО ИЗОБЩО ПОВДИГАШ ТОЗИ ВЪПРОС???
4ort
Рейтинг: 2719 НеутралноНе мога да разбера, как ще ни тровят живота?
Ти мислиш, че като им наложим вето, македонците ще ни заобичат повече?
ALEX BA
Рейтинг: 661 Неутралнопак да говорят фактите:
Член 8
Двете Договарящи се страни ще насърчават активното и безпрепятствено сътрудничество в областта на културата, образованието, здравеопазването, социалните грижи и спорта.
В срок най-късно до три месеца от влизането на настоящия договор в сила, с цел задълбочаването на взаимното доверие, двете Договарящи се страни създават Съвместна мултидисциплинарна експертна комисия на паритетен принцип по исторически и образователни въпроси, за да допринесе за обективното, основаващо се на автентични и основани на доказателства исторически извори за научно тълкуване на историческите събития. Комисията представя пред правителствата на Договарящите се страни ежегодни доклади за своята работа.
Двете Договарящи се страни ще организират по взаимна договореност съвместни чествания на общи исторически събития и личности, насочени към укрепване на добросъседските отношения в духа на европейските ценности.
Член 9
Двете Договарящи се страни ще полагат усилия за свободно разпространяване на информация, като насърчават и развиват сътрудничеството в областта на средствата за масово осведомяване чрез използване на възможностите на съвременните комуникационни средства. Те се ангажират в защитата на авторските и интелектуалните права на творците от двете страни.
Пълен текст на договора с Македония на български език
https://conservative.bg/dogovor-bulgaria-makedonia-tekst-bulgarski/
Има ли решение на Народното ни събрание- има! Има ли становище на Президентството -има!
Има ли изпълнени точки по Договора, подписан от СРМ- НЯМА!
ВЕТОТО ОСТАВА! И никоя държава в ЕС няма като как да иска да си продадем историята!! Защото ще е ЗАВИНАГИ!!
Чубрица
Рейтинг: 448 НеутралноДо коментар [#28] от "4ort":
"Certainement qui est en droit de vous rendre absurde est en droit de vous rendre injuste" VoltaireНа кого му пука дали ни обичат?
Чубрица
Рейтинг: 448 НеутралноДо коментар [#28] от "4ort":
"Certainement qui est en droit de vous rendre absurde est en droit de vous rendre injuste" Voltaire"Не мога да разбера, как ще ни тровят живота?"
Като не можеш, явно НИЩИЧКО не знаеш по въпроса, вземи се информирай!
fcv251055839
Рейтинг: 1207 НеутралноВсе пак е възможно и нещо друго - част от ПП, част от ДБ и голяма част от ГЕРБ да не подкрепят решение в полза на Фиромията. Възможно е да се съобразят с евентуална обществена реакция. Пускането на Фиромията сега, ще е невероятно национално унижение.
veg361110745
Рейтинг: 231 НеутралноДобра идея. Аман от това постоянно припяване, че се води "двойна политика" за РСМ, докато Петков всеки Божи ден е принуден да обяснява, че това чисто законово няма как да е истина. Нека всички си сложат картите на масата и всички да си излеят всичко.
На мен лично ми се струва напълно приемлива идеята на Петков и фон дер Лайен за ЕС като гарант. Вдигаме ветото, но с това условие, и "топката" вече просто не се докосва до български ръце. Чисто и ясно, и всички са доволни.
А относно населението - никакви референдуми за тази объркана територия. България е представителна демокрация, не директна. Нека НС да си остане финална инстанция. С ЕС като гарант, криво-ляво предложението ще мине и ще се приключи с тая мъка.
fcv251055839
Рейтинг: 1207 Неутрално[quote#28:"4ort"][/quote]
Няма да ни заобичат. И не става въпрос за това. А за националното достойнство - те крадат българска история, храчат срещу нас, така че е въпрос на достойноство да им покажем червен картон. Колко години Гърци ги държа в изолатора ?
eog581083556
Рейтинг: 829 НеутралноДо коментар [#30] от "Чубрица":
Само Бог и истината са над всичкоА така подправчице .
Ич да не ви пука ..Натискали ви били ,направо в кюшето ви изнасилват
Но аз знам че ще устоите ...българи юнаци Бъл-га-риии ю-на-ци
Синдбад-мореход
Рейтинг: 1056 НеутралноЛипсата на реални политики в момента, ще доведе до пропуснати ползи за България! Защото айде да не си говорим приказки от шипковия храст- Македония ще бъде пусната! НО, това трябваше да се обвърже не с измислени претенции, а с политически споразумения за Шенген и ам. визите! А сега ще смъкнем гащите за нищо! Дотам води липсата на кадърни политици!
легендарный купец, моряк и путешественник, попадавший во множество фантастических приключенийpantyshot
Рейтинг: 603 ЛюбопитноМустафата май е дърпала ушите на просто Киро, че се бави с обещаното по време на последната вечеря.
yavooor
Рейтинг: 996 НеутралноЕС чрез ОССЕ трябваше да гарантира и изпълнението на Минските споразумения, ама не стана.
*****
НеутралноПросто Киро,да хваща под ръка Кокорчо, Еуглена, Баджанака и останалата сволоч и кой от където
kwy38371721
Рейтинг: 778 НеутралноКирчо пак се е разбързал,защото американците здраво му затягат гайките.
Сега се очаква Радев да му тегли една...
4okuto
Рейтинг: 1545 НеутралноТова е добре. Показва, че Кирил Петков го е страх да вземе това решение на свая глава. Значи е ясно, че ветото остава.
ymv53673644
Рейтинг: 42 НеутралноКаква национална сигурност, какви пет лева? Какво общо има националната ни сигурност с разширението на ЕС от държава, която напълно го заслужава?
И какво общо има тук рапонът Радев, путинистката мастия? Игнорирайте този дебил колкото си може повече.
И не - по този въпрос не трябва консенсус в обществото. Трябва ограмотяване, ежедневно набиване в канчетата на булгурите, че нямат нито една добра причина да спират съседите по пътя им към Европа, но пък имат поне 3-4 причини, за да поощряваме този път.
Роси
Рейтинг: 6602 НеутралноЗащо пък КСНС? Да не би Македония да ни заплашва със "специална операция"?
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 4515 НеутралноВече не. I настане час, коли один скаже: "Слава Украiнi!". I мiльйони вiдповiдатимуть: "Героям слава!". Степан Бандера
ymv53673644
Рейтинг: 42 НеутралноНационалното унижение започна когато Буци и правителството му спряха Македония за ЕС без никаква легитимна причина. Оттам нататък, ни набъркаха в каша, където унижението е неизбежно. Няма добъ изход от ситуацията.
Ама точно като руските кретени сме, неслучайно бяхме васал номер 1 на СССР навремето и нашият модел соц беше най-близък до техния. Същите малоумници се култивираха и там, и тук, и замърсяват и поколенията си с идиотските си комплекси и мироглед.
Zizu
Рейтинг: 1197 Неутрално"Властта" и "втори" мандат си имат цена!
Слава на Украйна! Слава на украинските герои!Ще я плаща българската история!
eog581083556
Рейтинг: 829 НеутралноДо коментар [#43] от "Роси":
Само Бог и истината са над всичкоМдаа Роси они сакат да ви дебулгаризират и македонизират ..ово е спецоперация ...ох ке се пукна от смех 😂😁😀😀
tacheaux
Рейтинг: 3981 НеутралноДо коментар [#10] от "galina georgieva":
"За какво да се свиква тоя съвет??? Нищо не се е променило от последния такъв!?!?!?"
Особено след изказването на премиера на Македония пред сръбския премиер , че Македония няма да отстъпва от нищо, се дава удобен повод на България да категорично да хлопне вратата на Македония за начало на преговорите, но наш Киро сякаш се натиска повече от македонците да ги вкарва в ЕС и това го прави по особено унизителен за България начин. Този човек няма никакво чувство за лично и национално достойнство.
ymv53673644
Рейтинг: 42 НеутралноНякои Булгари са толкова жалки, че явно се надяват на мръснишкото вето да им оправи животеца по някакъв начин. Ми не - няма да ви го оправи. Виж, разширението на ЕС може да донесе нови икономически ползи, включително и за вас, ама отде у вас толкоз акъл...
Грамарей
Рейтинг: 86 НеутралноТъпизъм. Ако беше така Радев, ИТН, БСП и сите фалшиви патриоти щяха да напъват да ги пуснем.
Alex Ivanov
Рейтинг: 993 НеутралноКирчо е поел ангажимент пред Вашингтон до юни да вдигне ветото и сега се чуди как да го стори.
veg361110745
Рейтинг: 231 НеутралноДо коментар [#38] от "yavooor":
Да си кажа честно, мен всъщност не ме вълнува особено дали ЕС ще вземе цялото нещо насериозно; искам просто да дадем най-сетне тази зелена светлина, защото ветото беше грешка, основана на националистическото его на Каракачанов, Боко и компания и съответно - напълно необосновано. Ключът към разбирателството между България и РСМ е в бъдещето, а не в миналото ни, независимо какво е то.
HUMANOID
Рейтинг: 369 НеутралноДо коментар [#49] от "ymv53673644":
съгласен съм, че е по добре Македония да е член на ЕС, че българското вето е много глупаво и безполезно, и дори е вредно и опасно за всички (българи и македонци)
Ray
Рейтинг: 489 ВеселоОще една милиционерска партенка отиде по дяволите, разбира се, тя няма да е последната, най тъпото тепърва предстои
Костадин Иванов
Рейтинг: 3325 НеутралноДо коментар [#3] от "Българин Бг":
Еретик"Нали имаше КСНС по темата преди няколко месеца. Какво се промени? Или Кирето бърза, че го натискат отвън?"
============
Това е опит за измиване на........ ръцете. Пред българите ще се направи на твърд и патриотичен, навън ще обясни, че не му дават да даде.
tacheaux
Рейтинг: 3981 НеутралноДо коментар [#6] от "4ort":
"Не е лесна ни на Киро, ни на Радев!
От Изток натискат да не ги приемат, от Запад да ги приемат.
Патреотите, както винаги подкрепят Изток."
И твоята не е лесна. Русия има интерес в ЕС да влезе нереформирана държавица като Македония , която ще създава конфликти вътре в Евросъюза.
Задачата на българската дипломация е да отвори очите на Запада , за да види , че Македония не отговаря на елементарните политически изисквания да бъде кандидат член на ЕС.
ALEX BA
Рейтинг: 661 НеутралноДо коментар [#49] от "ymv53673644":
Отнасям се силно резервирано към високомерните съвети на големци от далечни страни, които изобщо не познават историята, настоящето и перспективите на българо-македонските отношения. Фактът, че сега заемат временно висок пост в тяхната държава или в ЕС не ги прави компетентни по всичко. Не им дава право да съветват всички други народи по техни строго специфични национални проблеми и да им отправят ултиматуми. Те нямат право да налагат свои национални интереси над националните интереси на други народи. Нямат право на последна дума пред всички и за всичко. Това време отмина!
А македонските власти нека концентрират вниманието си върху конструктивни разговори с българските власти, вместо да харчат парите на бедната си държава за толкова чести посещения на чуждестранни големци в Скопие, за организиране на уж спонтанни международни срещи на учени и други подобни, за инсцениране на външен натиск върху България.
https://24may.bg/2021/11/24/северна-македония-не-е-готова-за-членс/
Костадин Иванов
Рейтинг: 3325 НеутралноДо коментар [#28] от "4ort":
Еретик"Не мога да разбера, как ще ни тровят живота?
Ти мислиш, че като им наложим вето, македонците ще ни заобичат повече?"
============
Не държа да съм обичан, но твърдо не искам да ме крадат. Ако се държат прилично, нека си правят вуду магии в мазето. Пука ми.
sw51
Рейтинг: 422 Веселоай ся да видим РУмбата има ли топки или само може да плюва и да се оплаква от някой..
Костадин Иванов
Рейтинг: 3325 НеутралноДо коментар [#33] от "veg361110745":
Еретик"С ЕС като гарант, криво-ляво предложението ще мине и ще се приключи с тая мъка."
============
Никакъв ЕС като гарант. Все едно "добрата" леля да е гарант, че калпав Гошко вече ще слушка. Дреме и на Урсула за Климент и Самуил, колкото на мене за Авицена.
stable
Рейтинг: 219 НеутралноДо коментар [#49] от "ymv53673644":
Не парите са всичко или? Естествено че в дългосрочен план СМ трябва да бъде в ЕС. Но първо трябва да работи за признаване на истината, т.е. миналото и най-вече отношението към България.
Не може да вървиш напред на базата на лъжи. Не може да се мислиш за европеец и демократ на базата на лицемерие. Е това не може да приемем и ветото го отразява. Когато няма лъжи и лицемерие то може да се вдигне. И ЕС трябва да го разбере, иначе се прострелва в крака
ymv53673644
Рейтинг: 42 НеутралноИменно, че хората отвън разсъждават без да им пречат вековни исторически комплекси, което е най-добрият път за развитие и разрешаване на всеки един конфликт. Крайно време е да се научим и ние така. Освен начесването на балканското мачовско его, нямаме никаква полза от издевателството над Македония. Нито Гоце ще възкръсне, нито Самуил, нито ще ни отънее джоба ако македонците си ги честват като свои, нито на нас някой ни пречи да си ги честваме като свои.
eog581083556
Рейтинг: 829 НеутралноДо коментар [#59] от "sw51":
Само Бог и истината са над всичкоИма топки Румбата
Нали и на френския президент се озъби онзи ден
Он Румбата е мало бугарско путинче
swy46682091
Рейтинг: 708 Весело"Премиерът иска от Румен Радев да свика съвета за национална сигурност заради Северна Македония"
Вероятно К. Петков се е загрижил за националната сигурност - опасява се от агресия от страна на северните македонци и източните албанци в Северна Македония.
pernikforbg
Рейтинг: 661 Неутрално[quote#62:"ymv53673644"][/quote]
Ти явно нямаш никакво национално достайнство или получаваш грантове за тези писания!
ymv53673644
Рейтинг: 42 НеутралноКак да имам национално достойнство, като държавата ми издевателства и рекетира друга държава по най-долен начин, възползвайки се единствено от позицията на силата. Не достойнство - СРАМ ме е, че съм българин!
ymv53673644
Рейтинг: 42 НеутралноОтношението към България си е точно каквото трябва. Никой не е длъжен да обича друг. Не ни заплашват с нищо, не искат нищо да ни отнемат.
Но ти, като си мислят, че трябвало за нещо да "работят", можеш ли дори да кажеш какво конкретно искаш да направят?
AnyD
Рейтинг: 144 НеутралноБългария се държи в ЕС точно по начина, по който кУрнелика се държи в коалицията. И така като гледам, най големите копейкиновци се пишат най големи патрЕоти. Мислех, че България не може да се посрами повече след позорната си позиция спрямо Украйна, а то можело....
papunqk
Рейтинг: 915 НеутралноЗащо да го свиква бе, Кире?! Не усещате ли какво ви казва народът?! Само внасяш някакви надежди на макетатта. Лошото е ако си обещал нещо някъде си.
Dora Apostolova
Рейтинг: 1924 НеутралноКакво трябва да направи България, за да пусне Северна Македония в ЕС?
Правителството на Кирил Петков и нашия президент -комунист са се оплели като пате в кълчища, водят безумни диалози помежду си и с ръководството на Северна Македония, без да могат да решат какво трябва да направи България, за да я пусне в ЕС. А ветото наложено от нашия президент, още повече хвърля Македония в руски ръце и я прави напълно подвластна на руските олигархични капитали и техния владелец- Путин. Както казва по долу министърът на външните работи на ЕС- Борел
Предлагам да пуснем нашите съседи „северните македонци“ в ЕС без да ги ограничаваме да се наричат „македонци“ и без да ги ограничаваме да си говорят на изчанчения си македонски език !
Но само при едно условие- да не фалшифицират българската история, за която имаме достатъчно СВОИ ПИСМЕНИ ИЗВОРИ. Това трябва да бъде единственото условиe в документа.
По нататък в системата на ЕС има думата икономиката на майка България и европейските ценности- демокрацията и правовата държава. Те ще си кажат думата по естествен път и ще поправят вековната рана в сърцето на България- Македония
Ще дам пример от другата Европа, с Финландия и Естония след1989 г, как естонците се пофиланчиха и как финландците завоюваха Естония?!
Финландците са най близките роднини на естонците, езиците им имат еднаква граматическа основа, както българския и "македонския". Различават се само в речниковия състав и чуждиците.
Естонският език е пълен с руски думи, поради общ живот с руснаците в Руската империя, после в СССР. Ако естонции финландци са имали щастието да имат обща държава, макар разделени с море, разликите в езиците им щяха да изчезнат и сега те да се приемат за единен народ с общ език. Но не са имали това щастие.
Естонците също като финландците са от 15 век до началото на 19 век в пределите на Шведската империя. След Наполеоновите войни началото на 18 век Финландия и Естония са прибрани от Руската империя. В 1917 година Финландия обявява своята независимост , както и Естония. Те стават отделни независими държави, но независимостта на Естония трае само 22 години.
В 1939 година Сталин започва война срещу Финландия и Естония, не успява да окупира Финландия, но успява да прибере Естония в СССР и ликвидира независимата естонска държава. След разпадна на СССР 1990 година Естония възстановява своята държава.
Същото се случи на македонците, те от Освобождението на България живеят вън от пределите на българската държава първо с Сърбия, после в Титова Югославия. А след разпадна на Югославия 1990 година Македония се обявява за независима държава.
Финландия, която се сочи за една от най-развитите демокрации в Европа, с една от най силните икономики в света на 7-мо място по конкурентоспособност, веднага извърши икономическа инвазия в Естония, вкара над 6 милиарда евро инвестиции, обедини финландската и естонска икономка в джоин венчъри, финландските строителни фирми изцяло построиха наново Талин, финландската държава стана образец за естонците във всичко. Финландците съветваха за всичко естонците по новия им демократичен път, подпомагаха ги във всичко, бяха техни пътеводители. За това естонците обърнаха телевизорите си към Финландия и за 24 часа научиха доброволно финландски език. Държава Естония прие националните символи на държава Финландия, половин Естония работи при преференциални условия във Финландия и така жизнения стандарт на естонците се вдигна много бързо.
Сега двете страни са обединени неофициално в конфедерация и строят най-дългия в Европа мост- тунел( като Ламанша) под Балтийския залив на стойност 40 милиарда евро свързващ двете столици Хелзинки и Талин в една обща.
Нещастието на България, че не е Финландия, нито има развитата демокрация на Финландия, нито нейната икономика, нито нейния стандарт и не може да бъде пример в нещо за македонците. Те ни смятат за по големи просяци от тях.
Не е начина да се спира Македония в ЕС, за да се върне българщината там. А само „Македония в ЕС“ ще спомогне за връщането на българщината в Македония с единствения критерий ИКОНОМИЧЕСКИЯ ФАКТОР. Ние трябва да използваме сегашната даденост на членове на най-големия и демократичен икономически съюз в света ЕС, поставил демокрацията и правовата държава на най-висок пиедестал и да реализираме нашия Сан-Стефански идеал, както правят другите европейски народи.
Точно влизането на Македония в ЕС ще реши вътрешните проблеми на Македония и ще спре бъдеща вътрешна война между албанци и македонци. ЕС няма да разреши да се местят границите, да се дели териториално Македония, нито да се създаде нова държава Велика Албания. В този процес България трябва да бъде водеща държава.
Да използваме развития опит на Европа и създадем Балкански икономически и военен съюз между християнските народи- България, Гърция, Македония, Сърбия, евентуално с Румъния и Унгария. Такива локални съюзи съществуват отдавна в Европа в рамките на НАТО : първият на Франция и Германия, вторият на северноевропейските народи.
Сега Швеция и Финландия с влизането си в НАТО потвърдиха стария си икономически и военен съюз.
От един такъв съюз най печеливша е България! Новият Балкански локален икономически и военен съюз без граници между балканските държави ще бъде с обща културна основа- християнството и общи демократични ценности- реалната демокрация и правова държава на Европа; при запазване напълно държавността, на базата на икономически договори сключени между държавите членки с цел заедно да си възстановим икономиките и се вдигнем от националните катастрофи докарани ни от новата система на неолибералния капитализъм упражнявана в последните 30 години, да прогоним неолиберализма от Балканите.
По този начин ще минимизиране щетите и влиянието на глобалния пазар на неолиберализма и ще се спрем изнасянето на парите на България от руската и турска олигархии в американски и английски "данъчни убежища".
Ще можем да пропагандираме модела- "България - демократична , социална и правова европейска държава" на другите балкански страни; ще спрем турската инвазия към Европа и грандоманските планове на Ердоган за завладяване на Европа чрез „мирна икономическа и културна инвазия“, както и ще елиминираме влиянието на Турция и нейните пъклени неоосманистки планове към нас чрез създаващата се нова протурска държава „Велика Албания“. България ще си върне Македония и я побългари, ще привлече македонците и те сами ще се надпреварват да „стават българи“, ще спрем настъплението на агресивния албански национализъм и "изяждането" на Македония.
По този начин ще направим България демократична и благоденствуваща държава, любима земя и притегателен дом за всички българи, а народът й ще заеме достойно място в семейството на европейските народи.
Всичко това е развито от мен в анализ, който ще прочетете тук: https://www.ideyazabulgaria.org/autors/doraapostolova/5141-5141
Преброяваме Педалите
Рейтинг: 1793 НеутралноПремиерът иска от Румен Радев да свика съвета за национална сигурност заради Северна Македония
09-06-20 - Радев: Смущаващо е, че Божков звучи по-убедително от неговите обвинители . . . . . . . . .... 01-09-21 - Кирил Петков: С две ръце гласувам за президента Радев. ......................................................................... 20-03-22 - Бойко Рашков: Божков няма да откаже да даде показания, че е бил изнудван.............................. 21-03-23 - Кирил Петков: За мен е просто умопомрачаващо как може прокуратурата дори да не направи досъдебно производство заради изнесеното от Васил Божков...........................................................Един, дето по съвместителство е премиер,
иска от един,
който по съвместителсво е пРезидент
veg361110745
Рейтинг: 231 НеутралноДо коментар [#60] от "Костадин Иванов":
Никакъв ЕС като гарант. Все едно "добрата" леля да е гарант, че калпав Гошко вече ще слушка. Дреме и на Урсула за Климент и Самуил, колкото на мене за Авицена.
========
Не искам да съм радикална, но на мен ми дреме точно толкова, колкото и на Урсула. Те имат тяхната история, ние - нашата; тези исторически фигури са важна част и от двете. Какво значение има тяхната версия за нас, или нашата за тях? Това, че са в ЕС, не ни прави една държава с общи позиции за всичко. Всъщност, за средностатистическия българин или македонец, единствената новост ще е по-лесно преминаване ма физическата граница между двете ни страни. Цялата тема за "откраднатата" история не е нищо повече от суета.
lz2
Рейтинг: 1986 НеутралноИ двамата са за едно друго място...с решетки! ПравописА е поле за изява на неграмотните!
blondofil
Рейтинг: 1770 Неутралнокогато някой упорити ти повтаря, че си фашист, най-вероятно ще дойде да те данацифицира.
Ivan Peev
Рейтинг: 690 НеутралноСлед Хампарцумян, Киро е второто "българче" дошло от Канада, което подкопава устоите на страната ни. Явно трябва да забраним притокът на сънародници от тази държава.
Два дебила это сила!Колкото до приемането в ЕС на Македония, причината е ясна - необходима е високоскоростна магистрала от огромната американска военна база в Албания до нашето черноморие. За това е напънът. Нима някой се лъже, че международнята общественост я боли гъ3а за македонците?
Judjuk
Рейтинг: 2654 НеутралноКСНС вече взе решение. Харвардците да престанат да ровят, щото хвърлят пръстта на гърба си.
Judjuksvv03688321
Рейтинг: 930 НеутралноПравилно и не се огъвайте македонците са селяни и по селски искат да им мине номера но правилно се постъпва . Искаш и се наричаш българин трябва да те уважават . Искаш да си сръбски македонец щото си роден в Македония бягай в Сърбия и търси Тито 'вците!
pernikforbg
Рейтинг: 661 НеутралноНа следващите избори Харвардците ще получат много малко гласове, ако продължават по този начин. Дано само да не започнат да крадат като ГЕРБ ДПС!
fkm26555709
Рейтинг: 3131 НеутралноДо коментар [#3] от "Българин Бг":
Че то и Радев натискат отвън, от Русия?Навремето македонистите бяха русофили. Защото такова бе нареждането ...из Центре. Днес русофилите са антимакедонисти. По същата причина -нареждането е от същия център ...
4ort
Рейтинг: 2719 НеутралноОбществото иска безплатен ток, бензин, парно, еФтин хлЕб, еФтини коли,
Обществото иска на Секиму според потребностите.
Киро как да удовлетвори потребностите на Секи от обществото?
dnevnikar
Рейтинг: 3899 НеутралноUNITED EU UNION
Форсмажорни обстоятелства.
Източни патрэотари са виновни за войната в Европейска Украйна.
За бедата сполетяла ООН, НАТО, ЕС и мира на планетата.
Цел лукава в дол подложна и обречена:
да разделят Европейска НАТО България и Европейска НАТО Македония.
Две държави в Запада.
Винаги неотделими от.
Същевременно, троляци...
сеят блудни семена, векове след векове,
за изгнили плодове.
Днес например:
юрист виден, свиден и почитан,
след век стаж на адвокат,
публикува си доклад.
Не пропусна да сгреши
грешка що Колумб сгрешил.
Тръгнал той (Колумб) на Запад,
за пряк бързи натанатък (Индия).
Щом земя една открил,
бързо и я обявил: Индия.
Така Изтокът се оказал по-голям от Запада.
А и по-наблизо.
Да ама не.
Много вървеж и много още мореплаване нужни биле да изоставиш Запада и навлезнеш в Изтока.
Ето какви тролезаблуди посети във времена преди Колумб виреят и днеска.
До коментар [#6] от "4ort":
Нали имаше КСНС по темата преди няколко месеца.
Какво се промени?
Или Кирето бърза, че го натискат отвън?
—цитат от коментар 3 на Българин Бг
Не е лесна ни на Киро, ни на Радев!
От Изток натискат да не ги приемат,
от Запад да ги приемат.
Патреотите, както винаги подкрепят Изток.
Bond007
Рейтинг: 198 ВеселоПростото Киро е жълт картон и с последно предупреждение за червен от Козяк. И Путин ще виновен по подразбиране
Нека умнокрасивият планктон да продължава да се гърчи
😁
smotlixx
Рейтинг: 624 НеутралноПрез Гърция така или иначе е по-бързо, цялата транспортна инфраструктура в бивша БЮРМ е ориентирана север-юг, да свърже Белград със Солун. И нямат ама никакво желание да строят коридор №8.
jul171092351
Рейтинг: 306 Неутралноquote#70:"Dora Apostolova"][/quote]
Беше интересно за четене, но само като част от жанра научна фантастика или алтернативна история.
Правите тези, сякаш сте мощната китайска династия Хан , от преди 2200 години, и с икономиката , изкуството и политиката си ще усвоите местните планински племена.
Петте най-големи търговски партньори на Македония са
1. Германия
2. Великобритания
3. Сърбия
4. Гърция
5. Китай
Вие сте на шесто място.
През 2020 г. износът за Германия е почти половината от целия македонски износ през първите осем месеца, докато вторият по големина износ за страната, този за България, е 10 пъти по-нисък.
4ort
Рейтинг: 2719 НеутралноЧестно, не Ви разбирам! Вие не срамувате че сме си продали нашата история на савецкия саюз, а се възмущавате, че те крадат нашата история.
Били си присвоили Самуил!!!
Честит да им е!!!!
Ама я ми кажи, кога ние се прекланяме пред Борис Покръстител. Кога сме чествали Крум Страшни или Калоян? Кога сме отдали подобаваща почит на БОРИСIII или в историята написана в савецкия саюз пише, че е фашист и не трябва да се чества?
Ами , когато комунистите повече от 80 години твърдите, че у нас е имало монархо-фашизъм и монархофашистите са ги окупирали, те какви чуства да изпитват? Питай украйнците, какви чувства изпитват към вас, руските окупатори!
objective
Рейтинг: 1023 ЛюбопитноРадев подкопава системно геополитическия избор на България с поредица от опорки. Първата му опорка за отказ от боеспособните изтребители F16 u за поддържане до дупка от Русия на старите несъвместими МИГ29 докара военната ни авиация до крах.
Втората му опорка срещу изпращането на военна помощ за Украйна бе тезата на Гъобелс от 1941 г., че "не трябвало да се помага на нападнатата страна, за да свършела войната по-бързо" (в полза на агресора разбира се !). Следващата му опорка, лишена от всякаква логика бе, че не трябва да даваме военна помощ на Украйна, "за да не се използвало българско оръжие срещу украинските българи там" ???
Що се отнася до Македония, опорката му е българските условия "4+1" да бъдат изпълнени още преди старта на преговорите на РСМ с ЕС. Нещо, което би могло да стане примерно при отваряне на първата им преговорна глава, като на този етап подписването на пътна карта към договора за добросъседство между двете страни спококойно може да се приеме за достатъчно условие !
Володимир Zеленски
Рейтинг: 175 НеутралноНе разбирам Макдоналдс закъде са се разбързали. Ей ги турците, чакат от 30 години, да не са умрели.
kvg08393766
Рейтинг: 430 НеутралноНе е необходимо, Кирчо се престарава, никой не иска от него да продължи вече седми месец да се занимава изцяло с тази маргинална държавица с още по-маргинално население.
Ю Бря
Рейтинг: 183 Весело"Премиерът иска от Румен Радев да свика съвета за национална сигурност заради Северна Македония"
Кире, Северна Македония кога ще ни нападне !!!??? Северно македонските албанци, ще воюват ли. Да се страхуваме или да се смеем !!!???
Zizu
Рейтинг: 1197 НеутралноВетото ще остане!
Слава на Украйна! Слава на украинските герои!ЕС ще видят през крив макарон!
Когато измрат сърбоманите (след 40 години) може и да се случи...
dnevnikar
Рейтинг: 3899 НеутралноВИИ Маркс имени В.И.Лелина
Днес не е точно така.
В днешните времена Масква осъзна и призна произхода на Руския алфабет от некога славната Македонска азбука.
Македони просвещенци освещавали без ред черкви славни и навред докато... дошел днешния ред на Z алфабета.
Тъй че: "анти" е порочно.
Обич филска е по-точно.
Сeрбофилская Масква
с обич Македония:
кода Z ще сподели
за Союз неразрушими?
До коментар [#79] от "fkm26555709":
До коментар [#3] от "Българин Бг":
Че то и Радев натискат отвън, от Русия?Навремето македонистите бяха русофили. Защото такова бе нареждането ...из Центре.
Днес русофилите са антимакедонисти.
По същата причина -нареждането е от същия център ...
146
Рейтинг: 314 НеутралноВето скоро ще падне. Сега се търси начин това да се представи като победа за България. Смешното е, че с ветото просто се доближихме до сърбите и се отдалечихме от вас. Ще ви запомнят като народ, който се опита насилствено да ни побългари за стотен път.
Чубрица
Рейтинг: 448 НеутралноДо коментар [#85] от "4ort":
"Certainement qui est en droit de vous rendre absurde est en droit de vous rendre injuste" Voltaire"Ами , когато комунистите повече от 80 години твърдите, че у нас е имало монархо-фашизъм и монархофашистите са ги окупирали, те какви чуства да изпитват?"
========================
За твое сведение, единственият български политик, който твърди, че в България е имало фашизъм, е любимият ти Кирчо!
dnevnikar
Рейтинг: 3899 НеутралноUNITED EU UNION
Селяндурски трол откачен,
Всяка от трите Македонии е интегрирана в НАТО.
В НАТО е интегрирана цяла Гърция,
включително Гръцка Македония.
В НАТО е интегрирана цяла България,
включително Българска Македония.
В НАТО е интегрирана и Суверенна Македония.
Още: Европа е интегрирана в НАТО.
Включително: целият Европейски Съюз.
къш! къш! къш!
До коментар [#77] от "svv03688321":
Правилно и не се огъвайте македонците са селяни
и по селски искат да им мине номера но правилно се постъпва .
Искаш и се наричаш българин трябва да те уважават .
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Активист
Рейтинг: 903 ВеселоДо коментар [#10] от "galina georgieva":
Герберуга да говори за надупване, при положение каква партия сте и кой ви е лидерът...
BiGman
Рейтинг: 6244 ВеселоДо коментар [#92] от "146":
Ще ви запомнят като народ, който се опита насилствено да ни побългари за стотен път.
=========
Просто се мъчим да приемете европейските ценности и по често да се къпете...щото като се премахне сръбската мръсотия по вас, знаеш много добре как се чувстваш след баня...а дали ще си го признаете, зависи само от вас...
Хюго Босов
Рейтинг: 1302 НеутралноДо коментар [#17] от "boevbisser":
Натяга се на Брюксел и САЩ.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
dnevnikar
Рейтинг: 3899 НеутралноUNITED EU UNION
Вашия народ не е от тех...
Некои народи ползват Азбуки,
но не "имат".
Защото Азбуките (като Алфабетите)
се ползват за Всебща просвета и Слава Господня.
Отдавна са съкровища Световни достояния.
Не са "интелектуална собственост" тленна
в рамки на две петилетки.
Нещо друго провокира емоционалната Ви реплика.
Трън дълбок отзад Ви се намира?
Инновейшия Z алфабет води до трудоосмисляне.
Трудно осмисляне...
До коментар [#95] от "Ю Бря":
Какво е "алфабет", русофилистична курво!!!???
Ние си имаме АЗБУКА.