Асен Василев очаква инфлация и в строителството

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (95)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2872 Неутрално

    Цитат:
    Асен Василев очаква инфлация и в строителството

    -------
    И аз да се изкажа по темата за инфлацията!

    Моите очаквания са, че цените на роялите ще се стабилизират на настоящите нива, дори има вероятност за лек спад...

  2. 2 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 706 Неутрално

    Уважаемият министър вероятно очаква неговите служители нейде наесен да го информират, че още от края на миналата година има инфлация и в строителството.


    До коментар [#1] от "Аскет":

    Устните хармоники вече имат такъв спад, че даже изчезнаха.

  3. 3 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2123 Неутрално

    Ще маха ДДС на тухлите и бетона ли?

  4. 4 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално

    Правителството трябва да вземе някакви мерки (например контрол или национализация) срещу ЛУКОЙЛ иначе ЛУКОЙЛ ще надуе още инфлацията и правителството ще падне...

  5. 5 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2536 Разстроено

    То отдавна има, особено при металите, там до 70%. Но и другото заради скъпия ток - 15-20 % за 3-4 месца.

  6. 6 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#4] от "HUMANOID":

    Комай вече обясниха, че Нефтохима нито купува нефт, нито продава горива. Оттук - няма отношение към инфлацията.

  7. 7 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#5] от "boevbisser":

    трябва да се забрани износа на ток (или да се ограничи чрез квоти)

  8. 8 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#4] от "HUMANOID":Комай вече обясниха, че Нефтохима нито купува нефт, нито продава горива. Оттук - няма отношение към инфлацията.
    —цитат от коментар 6 на brazza


    а кой купува нефт за нефтохима в Бургас (жокер - със сигурност не е моята баба)

  9. 9 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 706 Неутрално

    До коментар [#8] от "HUMANOID":

    Швейцарско дружество.

  10. 10 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2536 Весело

    До коментар [#7] от "HUMANOID":

    Хабер нямаш, че преди 32 години капитализмът победи. Ако не те устройва - Русия, Куба, Северна Корея, Венецуела, доволен ще останеш. Приятен път.

  11. 11 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 3501 Любопитно

    То отдавна има, особено при металите, там до 70%. Но и другото заради скъпия ток - 15-20 % за 3-4 месца.
    —цитат от коментар 5 на boevbisser


    Че колко ток (измерено в лева) влиза в цената на един квадратен метър застроена площ? Доста по-малко е от 100%. И с колко процента е поскъпнал тока? Като умножим едното по другото, ще получим с колко увеличената цена на тока ще увеличи цената на строителството... Струва ми се, че ще е едноцифрено число и в никакъв случай няма да е 15-20%

    Всичко ще бъде наред! :-)
  12. 12 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#9] от "brazza":

    втори жокер - това швейцарско дружество - принадлежи и се контролира от ЛУКОЙЛ

  13. 13 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#7] от "HUMANOID":Хабер нямаш, че преди 32 години капитализмът победи. Ако не те устройва - Русия, Куба, Северна Корея, Венецуела, доволен ще останеш. Приятен път.
    —цитат от коментар 10 на boevbisser


    прочети и ще се убедиш, че никъде не се говори за "капитализъм" и/или "пазарна икономика",

    "Ние, народните представители от Седмото Велико Народно събрание, в стремежа си да изразим волята на българския народ,
    като обявяваме верността си към общочовешките ценности: свобода, мир, хуманизъм, равенство, справедливост и търпимост;
    като издигаме във върховен принцип правата на личността, нейното достойнство и сигурност;
    като съзнаваме неотменимия си дълг да пазим националното и държавното единство на България,
    прогласяваме своята решимост да създадем демократична, правова и социална държава, за което приемаме тази КОНСТИТУЦИЯ"

  14. 14 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 3501 Любопитно

    Инфлацията до голяма степен е въпрос на очаквания. Не разбирам защо г-н Василев като финансов министър раздува очакванията за по-високи цени. Може би иска да вдигне първо всички цени и после всички заплати и пенсии, и така да стигнем стандарта в останалата част на Европа. Само че без да си увеличим производителността на труда ще пропилеем остатъците на някаква конкурентна способност и пак ще живеем толкова зле, колкото и досега. Просто ще ни е по-евтино когато ходим в чужбина и на чужденците ще им е по-скъпо когато идват в България...

    Всичко ще бъде наред! :-)
  15. 15 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 2120 Неутрално

    Този хахавелник, ще ни оправи!

  16. 16 Профил на kkl38598034
    kkl38598034
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Айде да пада тва правителство че ще си счупя лаптопа да го гледам тоя. Трябва да има предизборна кампания ама тоя път със инфлацията като приоритет.

  17. 17 Профил на kvg08393766
    kvg08393766
    Рейтинг: 430 Неутрално

    Горкият министър, не знаех, че животните имат нужда от фураж, добре че има такива грижовни експерти да ми кажат, и той фуражът щял да поскъпне. Той министърът вероятно не знае, че в магазините основна част от месото е вносно. Местното производство е на доизживяване, благодарение на огромните грижи на същия този министър. И това се отнася и за почти всички хранителни стоки. Тук почти нищо не се произвежда.

  18. 18 Профил на boevbisser
    boevbisser
    Рейтинг: 2536 Неутрално

    До коментар [#11] от "plamen_b":

    Ами токът спрямо 6 м. Назад - 300-400 %. Всъщност никак не е весело.

  19. 19 Профил на kkl38598034
    kkl38598034
    Рейтинг: 310 Неутрално

    Тоя се държи като брокер на недвижими имоти.

  20. 20 Профил на Gantscho Ganev
    Gantscho Ganev
    Рейтинг: 673 Неутрално

    Няма причини и проблем за тревога.

  21. 21 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 3105 Неутрално

    След неочакваното от "очакванията" на АВ инфлацията ще си скочи, предвид народопсихологията. Иначе АВ е най-логично разсъждаващ в правителството.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  22. 22 Профил на Ю Бря
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  23. 23 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 2719 Неутрално

    Правителството трябва да вземе някакви мерки (например контрол или национализация) срещу ЛУКОЙЛ иначе ЛУКОЙЛ ще надуе още инфлацията и правителството ще падне...
    —цитат от коментар 4 на HUMANOID

    Мерките които трябва да прдприеме е даване на оръжие на Украйна, за по- бурза победа над Жужето.
    Инфлацията идва от вАйната на Путя, Лукойл е десетата дупка на инфлацията.

  24. 24 Профил на TechWork Bulgaria
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  25. 25 Профил на Ю Бря
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  26. 26 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално




    До коментар [#23] от "4ort":

    тази война ще е много дълга и ще са необходими много боеприпаси (бомби, ракети и др...) , затова нашето оръжие няма да помогне на украинците, САЩ, Англия, Франция, Германия и други производители не само на оръжие, но и на боеприпасите ( бомби, ракети и др...) трябва да дават на Украйна....

  27. 27 Профил на AdMin
    AdMin
    Рейтинг: 842 Неутрално

    До коментар [#11] от "plamen_b":


    До коментар [#14] от "plamen_b":

    За №11 ще кажа, че в себестойността на 1 кв.м. строеж има доста голям дял на енергията - ток, бензин, дизел, пара и пр. Това е гориво за транспортно-подемни машини (без да изброявам какви точно), производство на цимент, тухли, керемиди (много газ, ток, енергия). Е, не е 100%, но може би отива къде 75%. Не е малко

    По отношение на №14 дигам две палчета - отличен 6. Задачата на г-н финмин е да отклони вниманието на плебса от днешните социално-икономически проблеми и да се опита да ги метне евентуално на следващите. А тези, следващите, като видят къф ужаст и ад се задава, ще бегат като дявол от тамян от тая пущина властта...

  28. Бази колко замаян трябва да си, за да не знаеш, че точно в строителството инфлацията влезе първо и там е на най-високи нива!?
    И то нива над 100%.
    Направа на нов покрив например, преди година беше 70-80 лв./ кв м , а сега е 180-200 лв
    Тоя си живее в собствен свят и не знае, че съществува и друга реалност.

  29. 29 Профил на Ivan Georgiev
    Ivan Georgiev
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#4] от "HUMANOID":
    Да, и след 10 години приватизация... мерси на тая схема. Като национализира какво ще го прави..?

  30. 30 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#29] от "Ivan Georgiev":

    може да го управлява

  31. 31 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    То отдавна има, особено при металите, там до 70%. Но и другото заради скъпия ток - 15-20 % за 3-4 месца.
    —цитат от коментар 5 на boevbisser


    Какви 70% ???

    https://content.fortune.com/wp-content/uploads/2021/07/qrdvE-price-of-steel-continues-to-soar.png?w=1024&h=694

    Но как да бъде другояче, при цена на коксуеми въглища близо 400 долара/тон ?

    -- --
    .. forecast an average of USD375/tonne ..
    --

    А цената как да бъде другояче, щом има Зелената Сделка и народът си изпозатвори мините още в 2018 ..

    Че ще е така, сме го коментирали 500 пъти .. многократно съм обяснявал, че Петолната, Въглищната и Газовата ера си отиват ..

    Като си отидат - и какви да са цените ???

  32. 32 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 6602 Неутрално

    "Остава и строителната инфлация да влезе в икономиката"
    Че тя отдавна влезе.

  33. 33 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    Бази колко замаян трябва да си, за да не знаеш, че точно в строителството инфлацията влезе първо и там е на най-високи нива!?И то нива над 100%.Направа на нов покрив например, преди година беше 70-80 лв./ кв м , а сега е 180-200 лв Тоя си живее в собствен свят и не знае, че съществува и друга реалност.
    —цитат от коментар 28 на Hiper Inflation


    Миналата година лятото, беше 40% .. сега е над 200% ..

    За много артикули е 4-5 пъти по-висока..

  34. 34 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#29] от "Ivan Georgiev":

    сега Лукойл купува евтино руски нефт, но продава горивата скъпо (руският нефт е с отстъпка около 40%, но горивата в България се увеличиха с около 50%) Това си е диверсия... и надуване на инфлацията...

  35. 35 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    Мерките които трябва да прдприеме е даване на оръжие на Украйна, за по- бурза победа над Жужето.
    Инфлацията идва от вАйната на Путя ..
    —цитат от коментар 23 на 4ort


    Глупости пълни, миналата година що имаше инфлация в строителството?

    -- ---
    .."Дървеният материал скочи със 73%, стоманата и алуминият - с над 50%
    12:30, 25.03.2021.."
    -- --

    Гепи и линк:

    https://www.marica.bg/biznes-zona/darveniqt-material-skochi-sas-73-stomanata-i-aluminiqt-s-nad-50


  36. 36 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално

    причината за инфлацията е цената на горивата (бензин, дизел и други) от рафинерията в Бургас (миналата година бензина беше около 2.00 лева, а сега е над 3.00 лева)

  37. 37 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    До коментар [#29] от "Ivan Georgiev":сега Лукойл купува евтино руски нефт, но продава горивата скъпо
    Това си е диверсия... и надуване на инфлацията...
    —цитат от коментар 34 на HUMANOID


    "Лукойл" е втора фирма, след "Бритиш петролеум" в консорциумът за азерския газ ..

    Ще видите, на каква цена рашките, ще ни продават природният газ от находището в Шах Дениз ..

    Теа успиват :"все пак е по-евтино от "Газпром"..

    Ама то е , всъщност , като с доброто и лошото ченге..

    "Газпром" е лош и уж щял да ни одере кожите .. и ние - към Шах Дениз, при "Лукойл" .. и даже се радваме..

    "Тарикати сме, напрайхме врътка, ще вземаме газ далаверно.."

    А то - теа са ни скроили андибул морков!

    После - що хората псуват Костов..
    Ами той примъкна "Лукойл" тука, той ..!

  38. 38 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    причината за инфлацията е цената на горивата (бензин, дизел и други) от рафинерията в Бургас (миналата година бензина беше около 2.00 лева, а сега е над 3.00 лева)
    —цитат от коментар 36 на HUMANOID


    Що 2021 лятото, инфлацията в строителството беше 75% ???

  39. 39 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3325 Неутрално

    До коментар [#22] от "Ю Бря":

    "Тоя дебил ми напомня на икономическият министър на Орешарски."
    ==========
    От година и половина повтарям, че се готви ОФ тип Орешарски-2.
    Само тогава не знаех как ще се казва следващият Орешарски.

    Еретик
  40. 40 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2018 Неутрално

    Глупости пълни, миналата година що имаше инфлация в строителството?
    —цитат от коментар 35 на sim4o


    щото тиквите немате откъде другаде да крадете освен от раята... а гладни матахарита - бооол

  41. 41 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    Иначе АВ е най-логично разсъждаващ в правителството.
    —цитат от коментар 21 на ЗаНиЗа


    Смятай, що за правителство .. след като тоя идиот е бил най-логическият ..

  42. 42 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално

    нашето правителство трябва да осъзнае, че по време на война, трябва да се действа много бързо и като на война...
    Първо - да вземе контрола над нефтохима в Бургас и да не се надуват цените на горивата (бензин, дизел и др...)
    Второ - да се ограничи износа на ток от България (ние българите не сме виновни, че германците си затвориха почти всичките 46 атомни централи)

  43. 43 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2854 Весело

    Този хахавелник, ще ни оправи!
    —цитат от коментар 15 на svoboden



    До коментар [#15] от "svoboden":

    А късмет де!
    Щото един друг, все ни "оправяше" и то с 200, пък неоправени си ходехме. ;)

  44. 44 Профил на Ivan Georgiev
    Ivan Georgiev
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#30] от "HUMANOID":
    Ако можехме да го управляваме ... нямаше да го продаваме... са 111 млн $ или "сделка на годината" .Не, честно не Ви разбирам... ще национализираме холандска компания (да знаем, че руска), която е с технология да работи с руски нефт (колкото и да не искаме да си признаем, модернизираха я с печалбите, който не плащат) , като нито имаме финансов ресурс , нито технологичен.. през това време ще останат едни хора без работа, и като погледнеш НСИ какви пари генираме от нефтопродукти, масла и прочие... при все, че на всички е ясно - нефт нямаме... нали разбираш какво ще се случи през това... време...

  45. 45 Профил на Парцалесте
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  46. 46 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#44] от "Ivan Georgiev":

    изобщо не е вярно, че не можем да я управляваме (в момента се води война, включително и енергетическа война), просто нямаме друг полезен ход (не е логично враговете да могат да управляват инфлацията в нашата държава)

  47. 47 Профил на Парцалесте
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  48. 48 Профил на Парцалесте
    Парцалесте
    Рейтинг: 73 Неутрално

    Бази колко замаян трябва да си, за да не знаеш, че точно в строителството инфлацията влезе първо и там е на най-високи нива!?И то нива над 100%.Направа на нов покрив например, преди година беше 70-80 лв./ кв м , а сега е 180-200 лв Тоя си живее в собствен свят и не знае, че съществува и друга реалност.
    —цитат от коментар 28 на Hiper Inflation


    Моят апартамент е купен за 210 000 преди две години. Сега му правиха оценка - 470 000. Толкова!

  49. 49 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5004 Гневно

    Оставил ни е на съвестта им :(((

    "Цената на хляба зависи от хлебопроизводителите и от цената на зърното, което знаем, че драматично се качи покрай кризата с Украйна, но това, което държавата може да направи, е да не оскъпява хляба с 20%, заяви министър Асен Василев.

    От там нататък

  50. 50 Профил на Полковник Паликъщов
    Полковник Паликъщов
    Рейтинг: 1732 Любопитно

    Бази колко замаян трябва да си, за да не знаеш, че точно в строителството инфлацията влезе първо и там е на най-високи нива!?И то нива над 100%.Направа на нов покрив например, преди година беше 70-80 лв./ кв м , а сега е 180-200 лв Тоя си живее в собствен свят и не знае, че съществува и друга реалност.
    —цитат от коментар 28 на Hiper Inflation


    Как да знае, като сега той е зает да "усвоява" държавен бюджет?

    Ако мъжът ви преспи с украинка, да знаете че това не е изневяра, а хуманитарна помощ. (laugh)
  51. 51 Профил на Ivan Georgiev
    Ivan Georgiev
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#46] от "HUMANOID":
    И мен не ми е приятно, но това е положението, до което са ни докарали, нашите продажни политици - всички, абсолютно всички от Бай Тошо до Киротъпото. Не можем да я управляваме, защото веднага ще спре... откъде ще намериш петрол... саудистския петрол, да не много по-демократичен от руския? На колене сме... и затова ни клатят от всички страни.

  52. 52 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Ако някой е следил дори и малко пазара на имоти, инфлацията там имаше преди пандемията, покрай вируса стана сериозна, а пък в наши дни е да си такова такова.
    И колкото повече се вдига, толкова повече хората купуват в несвяст.

    Не цъкам плюсове и минуси.
  53. 53 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#51] от "Ivan Georgiev":

    петрол има бол (петрола е борсова стока и няма проблем да се купува), освен това няма проблем нашият нефтохим да преработва всякакъв петрол (по трудно се преработва именно руският петрол защото има много сяра), и със сигурност ще сме на колене, ако не вземем контрола над нефтохима (дори бих казал, че вече сме на колене...)

  54. 54 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3124 Неутрално

    Правителството трябва да вземе някакви мерки (например контрол или национализация) срещу ЛУКОЙЛ иначе ЛУКОЙЛ ще надуе още инфлацията и правителството ще падне...
    —цитат от коментар 4 на HUMANOID


    Никой в това правителство не смее да пипне монопола на Лукойл.
    Напротив - наливат им по 25ст на литър допълнителна субсидия.

    При тия монополни печалби на руснаците формирани от диференциала между цена на едро и цена на колонката за потребителите поради ниските данъци и акцизи у нас ако освободят пазара на горива търговците ще почнат да внасят от Констанца, Гърция и със шлепове от Австрия дори цените малко от малко ще се нормализират.

    Това е пробвано, но тогава започват стрелбите по енергийна линия и руските ушанки в МВР (Рашков, де се загуиби нещо от телевизорите) и каскетите на Гешев почват да се правят на разсеяни и подлепват братчедите от махала с кокошките.

    Ако някой избощо говори за депутинизация трябва да започне с МВР и Рашков и Каскета в тая държава.

  55. 55 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2717 Любопитно

    До коментар [#2] от "brazza":Устните хармоники вече имат такъв спад, че даже изчезнаха.

    Предизвикваш някой да даде цитат от Лепа Би

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  56. 56 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2717 Любопитно

    До коментар [#10] от "boevbisser":

    Всъщност преди 8-10 години капитализма беше заменен с пазарна капитализация.

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  57. 57 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2717 Любопитно

    До коментар [#12] от "HUMANOID":

    И спазва законите на Швейцария/свободния демократичен пазар?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  58. 58 Профил на Ivan Georgiev
    Ivan Georgiev
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#53] от "HUMANOID":

    петрол има бол.... я пак...о не е точно бол... може има петрол достатъчно... то и зърно има достатъчно, но цената се променя..

  59. 59 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#57] от "дерибеев":

    освен законите/правилата на държавата Швейцария, трябва да спазва и правилата в нашата държава (население, територия, правила и органи за управление), защото именно тук в България е крайният клиент... Всяка фирма, когато е безполезна и вредна, може да бъде национализирана....

  60. 60 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2717 Любопитно

    До коментар [#59] от "HUMANOID": може да бъде национализирана...

    Това сериозно ли?

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  61. 61 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#60] от "дерибеев":

    да, трябва да се учим от Германия, Италия и Полша (те вече го направиха...)

  62. 62 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#60] от "дерибеев":

    Германия национализира дъщерната компания на Газпром в страната

    Германското правителство ще национализира дъщерното дружество на Газпром в Германия, като то ще бъде поставено временно под контрола на федералния енергиен регулатор. Това съобщи икономическият министър Роберт Хабек, след като миналата седмица руският газов концерн неочаквано заяви, че се оттегля от Газпром Германия.

    Министерството на икономиката в Берлин аргументира необичайната си стъпка с неясните правни отношения в газовия доставчик, предава Ройтерс.

    Германският енергиен регулатор ще е попечител на Газпром Германия до 30 септември.


    Правителството прави необходимото, за да гарантира сигурността на газовите доставки в Германия, включително и да защити енергийната инфраструктура в страната от решения на Кремъл, заяви Хабек.

    https://profit.bg/svetat/germaniya-natsionalizira-dashternata-kompaniya-na-gazprom-v-stranata/

  63. 63 Профил на BiGman
    BiGman
    Рейтинг: 6244 Неутрално

    Тоя само като си отвори устата и инфлацията скача...Жан Виденов ряпа да яде...

  64. 64 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#60] от "дерибеев":

    Германия се готви да национализира временно рафинерия на "Роснефт" заради Полша

    Рафинерията в Швед, която също снабдява Западна Полша, е най-голямото предизвикателство за пълното отбиване от руския петрол в Германия

    https://www.bloombergtv.bg/a/8-novini-ot-sveta/105857-germaniya-se-gotvi-da-natsionalizira-vremenno-rafineriya-na-rosneft-zaradi-polsha

  65. 65 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    Оставил ни е на съвестта им :((("Цената на хляба зависи от хлебопроизводителите и от цената на зърното, което знаем, че драматично се качи покрай кризата с Украйна..
    —цитат от коментар 49 на Галя Станчева


    Зърното се качи октомври 2021, покрай торовете..

    И нали, щяха да организират контрол, изкупуване, следене и контрол на пазара, а-у .. та да бил гарантиран хляба на българина и фуража на стоката ..?

    Имаше уж диверсанти да им пречат ..

    --
    България се запасява със зърно ..
    7.03.2022 г. — Това обяви премиерът Кирил Петков. ... Предвижда се средствата за изкупуване на зърното да дойдат от бюджета.
    --
    "8.03.2022 г. — Страната ще закупи пшеница от производителите на пазарни цени. Това обяви преиерът Кирил Петков по време на извънредния парламентарен конрол.."
    -- --
    Кирил Петков: Купуваме за държавния резерв 1,5 млн. т
    8.03.2022 г. — ... Петков даде подробности пред депутатите за изкупуването на зърно за ... износът на зърно е блокиран на пристанищата
    -- -
    .."8.03.2022 г. — След като премиерът Кирил Петков обяви, че държавата ще изкупи житото, вместо то да се изнася, се обмисля същото да стане и с царевицата
    ---
    .."9.03.2022 г. — Държавата ще плати 1,1 млрд. лв. за допълване на резерва от зърно ..."
    -- -
    12.03.2022 Изкупуването на зърно за държавния резерв не е започнало
    ---
    16 МАРТ 2022 16:33 ..Държавна фирма към МЗм саботира изкупуването на зърно за резерва..
    --- --
    19.04.2022 г. — До две седмици ще започне изкупуването на зърното, предвидено за държавния резерв, с което да се гарантира запазване на цената на хляба..
    --
    .. "Държавата смени фирмата, която ще купи зърно за резерва"
    -- -


    Голяма драма .. мани, мани .. хванаха ли лошите?
    Бойко Рашков да ги респектира!


    И ако наистина са изкупили милиони тонове , а цената се вдига - защо не освободят количества от складовете, нали въобще това беше идеята??

    Или май още не е купено и зрънце?

  66. 66 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#59] от "HUMANOID": може да бъде национализирана...Това сериозно ли?
    —цитат от коментар 60 на дерибеев


    Италия може да национализира рафинерия на "Лукойл"

    ISAB, която е най-голямата петролна рафинерия в Италия по капацитет, купуваше 30-40% от суровината си от Русия

    https://www.bloombergtv.bg/a/8-novini-ot-sveta/105798-italiya-mozhe-da-natsionalizira-rafineriya-na-lukoyl

  67. 67 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    Какво строителство?

    Judjuk
  68. 68 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    Правителството трябва да вземе някакви мерки (например контрол или национализация) срещу ЛУКОЙЛ ...
    —цитат от коментар 4 на HUMANOID


    Както вече 500 пъти споменавах, находището Шах Дениз ("азерският газ") е дадено на концесия на консорциум от частни фирми..

    Република Азербайджан си прибира концесионните такси, а частните фирми са инвестирали и разработили находището ..

    Капитализъм!

    Който не иска - Русия, Куба, Северна Корея, Венецуела.
    Приятен път.

    (То и в Русия си е баш Капитализъм, между другото)

    В този консорциум за азерския газ, най-голям дял имат "Бритиш петролеум" , а "Лукойл" са втори ..

    Имам съмнения, какво ли ще стане, ако барнем собственост на "Лукойл":

    - ще видим газ от Шах Дениз , когато си видим ушите .. система: "не пип, че пляс!"
    - теа ще ни продават и газ и всичко

    А да видим, как ли ще са събитията?

    Лично аз, очаквам Просто Киро да не се много замисля, а да национализира..

  69. 69 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#68] от "sim4o":

    жокер - държавата Азърбайджан също има дял в това находище, и продава газ от своята квота (държавната квота)...

  70. 70 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    Оставил ни е на съвестта им :((("Цената на хляба зависи от хлебопроизводителите и от цената на зърното
    —цитат от коментар 49 на Галя Станчева


    Какво стана с милиардите тонове изкупуване на зърно?
    Жито, царевица, слънчоглед?

    Вярно ли е, че не само и зрънце не е изкупено, ами и държавният резерв бил леш и нямало и читави складове, даже и за идващата реколта ..

    Нали установиха, че има саботьори и те пречат .. не ги ли махнаха?
    Нали сменяха фирмите?

    Ако трети месец, не може да се организира пълнене на складовете, какво ще е по жътва?

  71. 71 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3124 Неутрално

    До коментар [#66] от "HUMANOID":

    Нормално е. След яхтите, което си беше само предупреждение, идва ред на по-сериозните активи.
    Обаче у нас сме още на етапа да се преборим и сложим митничари и гранични полицаи с оръжие на брега на анклава в Росенец.
    Ицо с лодката дебаркира, ама на плажа на Догана там и там ги опаткаха биячите на Радев от НСО, дори стъпкаха нашия флаг.
    Киро много се дуе, ама дали има куража да се качи на Мерцедеса и намине към Росенец с все кохортата мисирки подир него да стисне ръцете нашите хора - митничари и граничари да им благодари за службата?

    Няма как да му се получи, защото там такива НЯМА.

    Или ако има, никой не ги знае кои и какви са.
    Айде за Киро, може да го пусне охраната на Лукойл през портала с шофьорите да стигне до служителите си, ама ако тръгне с все мисирките дето вървят по петите му няма как да се случи да ги пуснат да снимат.

    Национална сигурност е това, не е шега работа...



  72. 72 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    До коментар [#68] от "sim4o":жокер - държавата Азърбайджан също има дял в това находище, и продава газ от своята квота (държавната квота)...
    —цитат от коментар 69 на HUMANOID


    Жокер - находището си има Оператор!
    Това е участникът с най-голям дял ..

    Отделно още жокер - Консорциумът фирми, си има Общо събрание.. примерно събират се да си одобряват план за разходите или да приемат отчет, или да утвърждават управителен съвет ..

    И какво , ще си говорят на Събранието на Концесионерите, ако ЕДИН УЧАСТНИК, почне да продава, зад гърба на втората фирма в съдружието ..

    Аз де да знам, казвай ТИ какво мислиш?

    Но живи сме - ще видим..

    Лично аз очаквам, че Просто Киро разсъждава както аз и ти - и ще им вземе "Нефтохим Бургас" на "Лукойл" ..

    Тогава вече, ще се види какво ще става ..

    Да изчакаме ..

  73. 73 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#71] от "k_":

    днешното правителство в България - няма друг полезен ход, освен веднага да започне да контролира/национализира нашата рафинерия в Бургас, а ако не го направи - гарантирам, че скоро ще бъде свалено... това е... (на война, като на война - такива са времената сега)

  74. 74 Профил на Ivan Georgiev
    Ivan Georgiev
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#35] от "sim4o":
    Е, миналата година беше виновен Ковид-а, тая година вече има друг виновник..., но печатането на пари е "необходима, стимулираща" мярка...само дето от печатането на пари за нас.. е

  75. 75 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    До коментар [#68] от "sim4o":жокер - държавата Азърбайджан също има дял в това находище, и продава газ от своята квота (държавната квота)...
    —цитат от коментар 69 на HUMANOID


    П.П
    Държавата Азеврбайджан НЯМА ДЯЛ в това находище..
    Там има дял СОКАР..

    --
    SOCAR - The State Oil Company of Azerbaijan Republic largely known as SOCAR is fully state-owned national oil and gas company..
    -- -

    Като SOCAR , НЕ Е ОПЕРАТОР на находището, оператор е "Бритиш Петролеум"..
    The Shah Deniz field is operated by BP which has a share of 28.8%. ..

    Но това моето, са само забележки ..

    Аз също вярвам, че Просто Киро скоро ще натисне рашките от "Лукойл" ..

    Тогава, да видим, как ще е с азерския газ..
    Аз мисля - ще ни продават и хоро ще играят!

    Ти нали мислиш същото?

    Но все пак ще е интересно..

  76. 76 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3124 Неутрално

    До коментар [#73] от "HUMANOID":

    А бе, човече, то не само сегашното - всички правителства след 89та не могат и не смеят да контролират морската граница в Росенец, ти ми говориш за Нефтохима.
    Киро ходи в Царево на черква, ама не смее да отбие за половин час да си погледне като как се води службата там.
    Ицо дебракира на кея на Доган, защото ако тръгне по нормалния път към "митницата" и "граничната служба" го посреща охраната на Лукойл и казва - НЕ МОЖЕ.
    Толкоз.
    Поради тия и тия причини.
    В момента никой в България не може да ходи там без предварително уведомление към охраната на Лукойл.
    Нито Председател на Парламента, нито Президента, нито депутати, нито бургашкия кмет.
    НИКОЙ!
    Само Доган може да ходи да си подрязва розите и то е в близката околност, не в самия обект.
    Ти ми говориш за "национализация"...


  77. 77 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    До коментар [#35] от "sim4o":Е, миналата година беше виновен Ковид-а, тая година вече има друг виновник..., но печатането на пари е "необходима, стимулираща" мярка...само дето от печатането на пари за нас.. е
    —цитат от коментар 74 на Ivan Georgiev


    А то - причините са фундаментални ..

    Първо - навъдиха се в света прекалено много хора, дето нищо реално не произвеждат.. стандартът им се поддържа с печатане на пари и кредити ..

    Второ - заради Зелената сделка , реални производства бяха спирани или ограничавани. инвестициите тръгнаха, към някакви си чудодейни технологии .. а стомана, въглища и руда за нейното производство, торове, трактори и дизел за тракторите, жито, петрол, газ , тухли - останаха недофинансирани и няма кой да ги произведе..

    Трето - баш сега на света му се случи, масово елитът му да е от пълни идиоти и да го управляват откровени дебили ..
    Виж България

    Четвърто - като следствие на третото - световната икономика и финансии си бяха и без друго съсипани от Мерки и Теглилки, за Пландемията ..

    Пето - то ни стигаха Ковид и Зелената сделка - та да сме цъфнали, та вързали .. а всичко друго ни идва за пискюл!


    Та така ..

    П.П
    Абе, а тея купиха ли някакво зърно, все пак?

    За милиардите тонове за които се фраскаше Просто Киро - не вярвам, ама до къде ли стигна цялата история?

  78. 78 Профил на HUMANOID
    HUMANOID
    Рейтинг: 369 Неутрално

    До коментар [#75] от "sim4o":

    газа изобщо не е най-големият фактор за инфлацията в България...

    1.) Горивата (бензин, дизел и пропан-бутан0 са на първо място с най-голям дял...

    2.)Електроенергията е на второ място

  79. 79 Профил на k_
    k_
    Рейтинг: 3124 Неутрално

    До коментар [#73] от "HUMANOID":

    Днешното Правителство няма как да "контролира рафинерия", защото е доказано некадърно и крадливо.
    Кой точно ще "контролира" Лукойл от Правителството?
    Киро, Асен или Корни?
    Или може би хората на Слави от Шоуто и Ицо и женерал Наско?

  80. 80 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    А това със зърното е ярък показател, как ще идва и още инфлация..

    За повече от ТРИ месеца, да си напълно неспособен да реализираш, съвсем елементарно намерение - да изкупиш зърно за резерв?

    Ми ей ги- високите цени на хляба есента, от къде си дойдоха ..

    Ами по-добре да си бяха мълчали .. щото всичкото блещене, интервюта , полицията дето ходеше, кой знае защо да "разследва" зърнобази .. обвиненията в саботаж на земеделския министър и упоителното постоянно , ялово кършене на "работни срещи" със земеделците, дадоха ясно послание към бранша:

    "Ние сме абсолютни некадърници и си нямаме и идея, ни от зърно , ни от хляб .."

  81. 81 Профил на ch_petrov
    ch_petrov
    Рейтинг: 16 Неутрално

    До коментар [#1] от "Аскет":

    А аз очаквам и цените на саксофоните да се спаднат. И е важно, че цените на доматите вече са стабилизирани ( около 5 - 6 лева за килограм ).

  82. 82 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    До коментар [#75] от "sim4o":газа изобщо не е най-големият фактор за инфлацията в България.
    —цитат от коментар 78 на HUMANOID


    Абсолютно вярно, радвам се, че ме подкрепяш!

  83. 83 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Асене, асене...., ти да не живееш в 2020 година още. Дее.ба тъпаците дее.ба, къде ги избрахте. Ама то приказката "Прост народ, слаба държава" е точно за такива като мат'риала дето е гласувал.

  84. 84 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 898 Неутрално

    ...дето е гласувал за ПП, имам предвид.
    А преди това за Трифонов.
    И т.н.

  85. 85 Профил на log_on
    log_on
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    Трябва да си тотално изперкал да купуваш в такава инфлация при и без туй надуващ се балон и преди инфлацията. Да не говорим,че и лихвите по кредитите ще скачат безобразно.

  86. 86 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 521 Гневно

    Аз не съм съгласен да плащам на тези с автомобилите, на тези с парното..Не съм съгласен и да се дават пари за енергийна помощ на фирмите. Та те си вдигнаха цените, но правителството им налива и отгоре, нека има. Сега и с хляба няма да има никакво намаление и това, да разчитаме, че съвестта на хлебарите щяла да проговори? Вятър и мъгла!

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  87. 87 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    Инфлация в строителството има от пролетта на МИНАЛАТА ГОДИНА.


    Но сега Асен ще каже че се дължи на войната в Украйна.

    Ей, щом некадърниците от ГЕРБ ви казаха че сте некадърни, значи нещата не са добре.

  88. 88 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1166 Неутрално

    [quote#11:"plamen_b"][/quote]

    Нещо не си разбрал. Не става въпрос за електричеството използвано за ЗАСТРОЕНА ПЛОЩ, а за производството на цимент, скална маса, метални профили, тухли, бетон и т.н.

  89. 89 Профил на trunk66
    trunk66
    Рейтинг: 230 Неутрално

    До коментар [#60] от "дерибеев":

    Сериозен е.

  90. 90 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    До коментар [#7] от "HUMANOID":Хабер нямаш, че преди 32 години капитализмът победи. Ако не те устройва - Русия, Куба, Северна Корея, Венецуела, доволен ще останеш. Приятен път.
    —цитат от коментар 10 на boevbisser


    Нефтохим още живее в социализма. Ти в коя България си живял тия 32 години?

  91. 91 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Инфлацията до голяма степен е въпрос на очаквания. Не разбирам защо г-н Василев като финансов министър раздува очакванията за по-високи цени. Може би иска да вдигне първо всички цени и после всички заплати и пенсии, и така да стигнем стандарта в останалата част на Европа. Само че без да си увеличим производителността на труда ще пропилеем остатъците на някаква конкурентна способност и пак ще живеем толкова зле, колкото и досега. Просто ще ни е по-евтино когато ходим в чужбина и на чужденците ще им е по-скъпо когато идват в България...
    —цитат от коментар 14 на plamen_b


    Изгуби ме.
    Как машинално повдигане на инфлация, би повишило покупателната способност на българите в чужбина. Ми, ако беше така, венецуелците щяха да са царе навсякъде по света. Заплатите никога не догонват инфлацията. За изпреварване да не говорим.
    Това би било факт точно ако имаме конкурентноспособна работна среда и нещо се произвежда и продава. Т.е., като извадим номинала на инфлацията, да имаме ръст. При тоя хаос, не го виждам това.

    За едно си прав, не е работа на министъра да утвърждава инфлацията. Да не се е абонирал и той за някои олигарси от строителния бранш?

  92. 92 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 2654 Неутрално

    Вече няма строителство. Боко се прибра с джипката. Два булдозера и един багер ръждясват на полянката, трима работници с червени потници заминаха да бачкат в немско. А всичкото финанси отива за социална деятелност и подпомагане на бизнеса.

    Judjuk
  93. 93 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Сбъдва се старото соц предсказание, че ще станем Швейцария на балканите. Ако се съди по цените на имотите в и около София (тоест Женева на балканите), вече сме ги заминали даже. Не че сегашното управление има някаква вина, просто в такъв свят живеем.

    ... с двеста...
  94. 94 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 1948 Неутрално

    Все повече мистериозни инфекции с маймунска шарка - поразява главно млади мъже
    —цитат от коментар 24 на TechWork Bulgaria


    Млади хомосексуални мъже!

  95. 95 Профил на sim4o
    sim4o
    Рейтинг: 1664 Неутрално

    Сбъдва се старото соц предсказание, че ще станем Швейцария на балканите.
    —цитат от коментар 93 на Суджук Герберите


    Няма да имаме излаз на море ..!

    Да!

    Казала го е Слава Севрюкова!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK