Циганите нямат самосъзнание, език, писменост и религия. Това са характеристиките на човешкото същество. Нека добавим, че циганите не обичат хигиената, не искат да учат и мразят да работят. Затова пък вършат 92% от престъпленията, издържат се от помощи и се оплакват. Такива създания са мъртъв товар върху икономиката, обществото и държавата. Те трябва да бъдат влачени от останалите, за което са нужни кански усилия и огромен финансов ресурс.
И тъй, враг ваш ли станах, като ви говоря истината? (Гал. 4:16)
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
20% от всички престъпници крадат 80% от парите. Останалите 80% от престъпниците са за запълване на статистиката на МВР..........
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание
Колко пари ни струват циганите? Като изчислим загубите от неработене, невнасяне на данъци и осигуровки, всички видове помощи в брой, щетите от безбройните кражби и покриването им, разходи за арести, следствия и дела, престоят им в затвора, гледането на изоставените им деца, болничното им лечение, разнасянето на болести, неплащането на ток и вода, програмите за интеграция, делата в Страсбург и т.н. Сметката от преките и косвени разходи за издръжката им е на стойност милиарди лева на година. За нас това е двойна загуба, защото тези пари вместо да се добавят към стандарта ни, те излизат от джоба ни.
Неграмотен на 25 години - профилът му е ясен. Но не бива да се забравя, че това е статистика от РАЗКРИТИТЕ престъпления. Циганина-кокошкар го хващат, по-образованите престъпници се измъкват. Извод: Дори за престъпниците образованието е важно.
Неграмотен на 25 години - профилът му е ясен.Но не бива да се забравя, че това е статистика от РАЗКРИТИТЕ престъпления.Циганина-кокошкар го хващат, по-образованите престъпници се измъкват.Извод: Дори за престъпниците образованието е важно.
Учи, мама, да станеш престъпник! А с тапия от Харвард можеш и цар да им станеш.
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Етноса е извинението на провалилата се държава и общество До коментар [#2] от "mitko11":"Етноса?"До коментар [#1] от "penetrating":"Неграмотен мъж на 25 е престъпление на държавата"
Вярно ли?Интересно защо в затворите в САЩ най-много са затворниците негри при положение, че са едва 12 процента от населението на САЩ. И всеки трети пълнолетен негър е бил осъждан,а всеки втори е с полицейско досие. САЩ провалена държава и общество са. А чешкият президент беше правил интересни коментари относно циганите. Чехия провалена държава и общество ли е?
Сега похапваме от меда на демокрацията и ЕТАЦ. През онзи гаден комунизъм, който действително беше сив и угнетяващ, дори някой циганин да се промъкнеше неграмотен, в казармата го ограмотяваха, там няма не искам. Там, където жиявея, най близкото семейство са български цигани, трудолюбиви и добре образовани, така че не могат хората да се слагат под общ знаменател. Като оставим факта, че след т. нар. демократични промени, почти всички цигани , а и голяма част от българите се оказаха вън от системата,имаше взрив на битова престъпност,убеден съм, че всички бълграски цигани не могат да причинят и половината вреда, която причини JustKiro. Неговият профил изглежда така,неграмотен, завършил курсове в Америка,попаднал на място, където може да причини най-голяма вреда.
"дори някой циганин да се промъкнеше неграмотен, в казармата го ограмотяваха, там няма не искам" Глупости на търкалета. Ти явно за казармата само си слушал... освен това ги пращаха в строителни войски. Е може да са ги научили да бутат ръчна количка...
☠ ☠ ☠
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that.
☠ ☠ ☠
Чехия си има своите кусури на тази тема, но там се полагат огромни усилия на държавно (централно) и местно (общинско) ниво за интеграцията не само на местни цигани, но и на всякакъв вид чужденци. (над 700 000 човека са чужденци преди войната). Няма случай някой да не ходи на училище -пък бил той местен или чужденец. В момента в който е регистриран в системата на населението (гражданин или чужденец с вид пребиваване) е длъжен до 9 ти клас да ходи на училище. Не може да се скатае -много добра е координацията между училища, социални и полиция. Ходейки на училище няма такъв филм на отбиване на номера. Доброто владение на чешки и основни познания по остсналите предмети се вкарват в главите чрез най различни видове работа д децата, включително безплатна индовидуална. За тези, за които на битово ново чешкият не е роден език, има безплатни добозорни курсове. В началото на всяка една учебна година се попълват въпросници, относно езика на който детето общува в къщи. Няма чешки гражданин или чужденец, минал през основно образование, който да не владее добре писмено и говоримо чешки и да няма основни познания по предметите. Дори децата на укрсинските бежанци попадст след регистрацията си под тези закони и сега ги разпределят сред местните по училищата, където учат засилено езика и не губят материал от математика и точни науки. Целта е до септември да го владеят добре и да тръгнат нормално на чешко училище. Това относно провалената държава и общество. Относно коментарите на президента -той винаги прави интересни коментари съобразени с това, какво ще му донесе полза. Отделно отлично познава народопсихологията. Чешките роми/цигани като цяло са си много добре интегрирани в обществото. Упражняват всякакви професии. Естествено, че сред тях ди има "зрънца"
До коментар [#22] от "Мусаши": "А чешкият президент беше правил интересни коментари относно циганите. Чехия провалена държава и общество ли е?"
Frieren für die Freiheit.
Tempolimit für die Freiheit.
Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
Чехия си има своите кусури на тази тема, но там се полагат огромни усилия на държавно (централно) и местно (общинско) ниво за интеграцията не само на местни цигани, но и на всякакъв вид чужденци. (над 700 000 човека са чужденци преди войната). Няма случай някой да не ходи на училище -пък бил той местен или чужденец. В момента в който е регистриран в системата на населението (гражданин или чужденец с вид пребиваване) е длъжен до 9 ти клас да ходи на училище. Не може да се скатае -много добра е координацията между училища, социални и полиция. Ходейки на училище няма такъв филм на отбиване на номера. Доброто владение на чешки и основни познания по остсналите предмети се вкарват в главите чрез най различни видове работа д децата, включително безплатна индовидуална. За тези, за които на битово ново чешкият не е роден език, има безплатни добозорни курсове. В началото на всяка една учебна година се попълват въпросници, относно езика на който детето общува в къщи.Няма чешки гражданин или чужденец, минал през основно образование, който да не владее добре писмено и говоримо чешки и да няма основни познания по предметите. Дори децата на укрсинските бежанци попадст след регистрацията си под тези закони и сега ги разпределят сред местните по училищата, където учат засилено езика и не губят материал от математика и точни науки. Целта е до септември да го владеят добре и да тръгнат нормално на чешко училище.Това относно провалената държава и общество.Относно коментарите на президента -той винаги прави интересни коментари съобразени с това, какво ще му донесе полза. Отделно отлично познава народопсихологията.Чешките роми/цигани като цяло са си много добре интегрирани в обществото. Упражняват всякакви професии. Естествено, че сред тях ди има "зрънца"До коментар [#22] от "Мусаши":"А чешкият президент беше правил интересни коментари относно циганите.Чехия провалена държава и общество ли е?"
Ами то и в България циганите ходят на училище. И повечето от тях работят. Има и много емигранти. Въпросът е,че манталитетът им е различен. И интеграцията е трудна работа. Но и престъпността сред тях доста намаля.
Глупости. Стига сте плюли по България и я изкарвали най-лошото място на света. Специално по отношение на престъпността в България тя е много по-ниска,отколкото в големите градове на Западна Европа.
Можеш да закараш един кон на водопой, но не можеш насила да го накараш да пие вода. Така и с неграмотните: дори и насила да ги закарат на училище, не могат да ги накарат насила да учат.
Стюпи ти ли си?Ако всички бяха необразовани безработни лузъри като теб, то тогава наистина България щеше да е каквато я представяш.Ама не всички българи са като теб.
"така изглежда най-общо профилът на българския престъпник"
Колко политкоректно. Така уважаеми марксистки журналисти, няма да решите проблемите, само ще ги замажете. Вече не съм сигурен дали изобщо искате да ги решите или даже напротив, искате да създавате колкото се може повече.
В статистика алипсват белите якички, там няма никой, куче влаче рейс дира няма.
Когато си оправим съдебната система и се изрият тези нагоре, ще си дойдат нещата на място и по-долу - там рецедивиста м...л ще бачка до живот на някой строеж.
Това че престъпността се приписва само на циганите ме дразни изключително много престъпността няма етнос хората правят престъпления без значение какви са.
"Мъж на възраст между 18 и 30 години, напълно неграмотен или с начално до средно образование, арестуван за кражба от магазин или на селскостопанска продукция и добитък - така изглежда най-общо профилът на българския престъпник" Все едно описват подкрепящите Копейкин. Само че, там има и жени, едни такива кресливи и невъзпитани.
Не е вярно. Човешкия мозък в началото си е бяла страница. Който пише на нея, носи отговорност за бъдещето на човека. Положителен контрапример на Вашия - Финландия
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Този профил, както показва схемата - образователен ценз, минали осъждания, вид престъпления, естествено се отнася до хората с цигански произход. Сякаш някой очаква от неграмотен и беден човек да свърши нещо полезно или да умре от глад, поради почтеност. Кражбите, разбира се, са кофти работа, но не са най-значимите престъпления. Понякога стават и ексцесии - циганина искал да те ограби, обаче взел че те убил. Гадна работа е, но по-гадно е, че голяма част от циганите са в това положение, а именно в положение на скотове и това никого не притеснява в държавата. Не може да търпиш цял етнос да живее в криминогенна среда и да очакваш, че престъпленията някак, от самосебе си, ще спрат. Гражданите, вместо да поискат изпълнителната власт да направи нещо по този въпрос - ако не да отстрани, поне да минимизира причините за това положение, се възмущават, че присъдите били ниски и като едни свръх малоумни смятат, че някой може да бъде осъден на 120 години лишаване от свобода, понеже бил циганин, който никой не иска да вземе на работа, да не говорим, че и циганина никак не иска да започне работа, и вместо да стои гладен и да си наляга парцалите, поради страх от доживотен затвор без замяна, се чуди от къде да открадне нещо. Ами когато си гладен и всички около теб крадат, не вярвам някой с малко здрав разум да счита, че виновни за ситуацията са циганите, след като и те и ние търпим това положение.
"Това че престъпността се приписва само на циганите ме дразни изключително много престъпността няма етнос хората правят престъпления без значение какви са."
Извинявам се, коментарът беше по повод това изречение.
"Не може да търпиш цял етнос да живее в криминогенна среда и да очакваш, че престъпленията някак, от самосебе си, ще спрат."
Проблемът е, че на изпълнителната власт ТОВА ПОЛОЖЕНИЕ й е изгодно - ако държиш в духовна и материална нищета такива големи общности, можеш с изключително малко средства и усилия да ги накараш да гласуват за теб.
Така че изпълнителната власт от последните години няма никакво намерение да променя живота на циганите, още повече това ще й отнеме много ресурси, а резултатът ще бъде бавен и трудно забележим.
Значи ако българин убие друг българин във парк Борисовата примерно няма българска престъпност обаче ако циганин го направи циганите са престпници по презумция нищо че става дума за милиони души по света от който само една част от тях правят престъпления ето това е привилегия и расизъм жалко че не може да го схванете...
факта, че след т. нар. демократични промени, почти всички цигани , а и голяма част от българите се оказаха вън от системата,имаше взрив на битова престъпност
- "Факта" трябва да е в кавички. Виждам, че си ревнал от носталгия по комунистическото робство, но според официалната статистика на МВР, най-голяма битова престъпност в следосвобожденска България, т.е. от 1878г. до днес, има в периода 1975г. до 2000г. Да, този период обхваща и период след освобождението от комунизма, но това е тенденция, започнала доста преди това. Конкретно "взривът" на битова престъпност беше през 1980-те години, до 1995г. Тогава беше страшно.
Всяка комуналка - бункер, всеки москвич - крепост...
Само че Финландия няма същия етнически профил като България, нали така? Освен това всички семейства имат интерес децата им да учат и за тази цели ги насърчават и контролират за да се сравят добре. Без участието на семействата в образователния процес, дори само като насърчение, не може да се постигне успех.
Сега похапваме от меда на демокрацията и ЕТАЦ.През онзи гаден комунизъм, който действително беше сив и угнетяващ, дори някой циганин да се промъкнеше неграмотен, в казармата го ограмотяваха, там няма не искам.
Глупости на търкалета, които се пишат от хора, които никога не са служили с по-големи групи от малцинствата.
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
Нека да не отваряме спор по темата за човешкия мозък като "бяла страница" ("табула раса" е стара концепция, нативистите например твърдят, че се раждаме с определени първични наследени качества). От детските си години обаче имам доста живи спомени за това как децата от циганското малцинство ( не тези от турци или турски цигани) бяха заставяни да ходят на училище, след като за родителите им това в никакъв случай не беше приоритет. Някъде в началото на 1960-те бяха елиминирани турските и цигански начални училища, които изиграха важна роля за езика (българския) сред тези малцинствени групи. Основата обаче беше концепцията за тотална трудова заетост която даваше и възможност за беден, но сравнително редовен живот благодарение на осигурена заплата, и безплатно медицинско обслужване (зная, че всички го плащаха, но въпрос на подход). При прехода реално се възприе някакъв подход характерен за много ранните стадии на "дивия капитализъм", и доста социални групи останаха зад борда, чето определяни като "ненужни". За резултатите няма какво да се чудим.
Не е само въпрос на етнически разлики. Финландия има една от най-качествените системи за стимулиране на учителския труд и развитие, и силна социална политика към интеграция в обществото.
И така, МВР любезно ни информира за образованието и възрастта на РАЗКРИТИТЕ престъпници. За образованието и възрастта на неразкритите престъпници нищо се не казва. Т.е. МВР ясно показва, че е мрежа, която лови мухички, а осите разкъсват!
До коментар [#50] от "penetrating":Само че Финландия няма същия етнически профил като България, нали така? Освен това всички семейства имат интерес децата им да учат и за тази цели ги насърчават и контролират за да се сравят добре.Без участието на семействата в образователния процес, дори само като насърчение, не може да се постигне успех.
Докато в България има работещи бедни, докато една санитарка успява за месец да вземе повече пари от една медицинска сестра, ще е така. От друга страна, циганите са неотстраним елемент в българското земеделие, конкретно плодове и зеленчуци, както и в търговията (предимно на дребно) на полодове и зеленчуци. Говорейки общо за циганиТЕ, по мои лични наблюдения - цигани тапицери, в изработка на мебели, в строителството (няма бригада, която да ремонтира покриви и улуци в България, в която да няма цигани) ... дори и археологията в България разчита на цигани в разкопките, Но е много удобно - преди всичко в психологически план - да бъдат винени циганиТЕ за всичко. Дето се вика и най-тъпата утрепка се утешава , че има и нещо по-долу от нея. Така и с най-бедната, отчетливо затъпяваща, обезверена , страхуваща се да прави деца нация винаги е готова да посочи с пръст циганина. И най-смешното е, че тоя малък, но безкрайно прост народ вини циганите, че "не се интегрирали". Ми какво им предлагаме като перспектива, че те да пожелаят да се инегрират?
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
"Значи ако българин убие друг българин във парк Борисовата примерно няма българска престъпност"
Страхувам се, че си заслепен/а от активистки плам и приказваш каквото си си наумил/а предварително, без да се замисляш: "расизъм", "привилегия" и други такива бъз-думички от правоверната пропаганда.
Разбира се, че има българска престъпност. Всичко е въпрос на пропорции и на култура. Когато една група извършва несъразмерно по голям дял престъпления отколкото е делът й в обществото е важен въпрос да се идентифицира правилно тази група, да се открие мотивацията й, да се види какви превантивни методи й действат. И етноса е само един от параметрите характеризиращ групата. Възрастта например е много по-изявен параметър, но никой не смята това за расизъм, привилегии и т.н.
Ма защо ли си губя времето да ти ги разправям тези неща, като ти много добре си ги знаеш, само се правиш на неразбрал/а...
Понякога се чудя кои тролове са по-неприятни - борците за "социална справедливост" или руските тролове... Май все пак руските са по-гадни :)
Това изобщо не е вярно. Няма как да ти е изгодно такова нещо. Можеше да се търси някаква изгода, ако тези хора са под твой контрол. Те обаче не са, т.е. единственото, което получаваш е бедна държава, следователно по-малко за крадене и много висок риск бедните да се разбунтуват и да те закачат на някой стълб/дърво, зависи дали си в урбанизирана територия или в някое опустяло село. Не говорим тук за някаква изгода, а за елементарно безхаберие.
До коментар [#62] от "areta":Това изобщо не е вярно. Няма как да ти е изгодно такова нещо. Можеше да се търси някаква изгода, ако тези хора са под твой контрол. Те обаче не са, т.е. единственото, което получаваш е бедна държава, следователно по-малко за крадене и много висок риск бедните да се разбунтуват и да те закачат на някой стълб/дърво, зависи дали си в урбанизирана територия или в някое опустяло село. Не говорим тук за някаква изгода, а за елементарно безхаберие.
Хайде стига сте прехвърляли проблемите там,където не са.Живея в район с многобройно циганско население. И част от тях строят големи и модерни къщи(някои са като от каталог)и карат мерцедеси и беемвета по та 5 години.На тези как никой не им е попречил да са с добро финансово състояние? Така че всичко си зависи от самите хора, независимо от етноса.Държавата по никакъв начин не е виновна, че някой е неграмотен и мързелив.Това си е лично негов избор.
До коментар [#52] от "potrebitelll":"Не може да търпиш цял етнос да живее в криминогенна среда и да очакваш, че престъпленията някак, от самосебе си, ще спрат."Проблемът е, че на изпълнителната власт ТОВА ПОЛОЖЕНИЕ й е изгодно - ако държиш в духовна и материална нищета такива големи общности, можеш с изключително малко средства и усилия да ги накараш да гласуват за теб. Така че изпълнителната власт от последните години няма никакво намерение да променя живота на циганите, още повече това ще й отнеме много ресурси, а резултатът ще бъде бавен и трудно забележим.
Това не е верно. Ще дам само един пример - казусът със стипендиите на циганета от по 30 евро, които "Ромски фонд" и МО даваха (60/40% съотношение). Намериха се добри хора да атакуват това , защото било дисцриминация. Формално е дисриминация и съдът се произнесе в тоя смисъл.
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
Ясно, ама проблемът с расизма е, че третира различно хората с еднакъв избор. В САЩ интересното не е, че черните престъпници са повече, а че получават значително по-тежки присъди за същото престъпление. И в България така - българин като открадне кокошка веднага се подразбира - беден, нещастен, изключение... ако е циганин, му се излива цялата възможна помия, той пък губи мотивация за подобрение и дяволският кръг се затваря.
Изобщо не е вярно това. При поставяване на присъдата винаги се взема предвид и материалното състояние на престъпника и семейството му.Ако е беден с малки деца и е откраднал, за да ги нахрани това се взема предвид. А за кокошка никой не е влязъл в затвора ако му е за първи път. Естествено ако е рецидивист и има 10 присъди преди това,ще влезе и за кокошка.
В България престъпления се извършват всекидневно. Въпросът е доколко тези престъпления се усещат от нас и на кои обществени групи влияят.
Ако говорим за големи и мащабни престъпления, то те не се усещат пряко от населението. Говоря за престопления за стотици хиляди или милиони. Тези пари опикновено се крадат от обществената система, т.е. от нашите данъци. Тези престъпления рядко се доказват, защото извършителит обикновено са с висок социален статус и имат връзки с властта и МВР/Прократура.
Друг вид престъпления са онези с киберкражби, измами с дебитни и кредитни карти и други. Те вече се усещат, но са п-редки като цяло и лесно се разкриват от МВР, а извършителите са криминално проявени и ясни на МВР.
Третият вид престъпления са битовите. Тяхната парична стойност е най-ниска, но се уещат най-силно от населението. Извършителите са точно описани в статията - млади хора до 40 г., повечето слабообразовани или безработни. Често са арестувани и имат много преписки за извършени престъпления, лежали са поне веднъж в затвора за кратко. Техните набези влияят пряко върху нас, обикновенвите хора, защото се отнемат наши лични вещи и пари. Нещо повече - тези престъпения тероризират нашия живот и ни причиняват всекидневен стрес и тревога дали утре няма да осъмнем без колата, портфейла, златните накити или дори козата на село. Тези престъпления се извършват не само от циганския етнос, но и в големите градове от организирани банди взломаджии. Естествено, стойността на краденото не е голяма и крадецът не печели много от кражбата си, но стресът върху ограбения човек е голям и страхът от повторна кражба - също.
За убийства вече е друга тема, защото крадците ни са убийци и нямат смелост да убият. Когато говорим за убийства, тогава вече има умисъл - отмъщение, уреждане на парични проблеми, отстраняване на някой, любовни отношения, психични проблеми при убиеца, съседски проблеми. Изнасилванията пък са дело предимно на сексуални хищници, които обикновено имат предишни сексуални нападения и лесно се идентифицират, дори с ДНК.
СССР - родина на всички безотечественици!
При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното!
Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две!
Всички комунисти - под земята!
25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР!
Който не познава Сибир, той не познава СССР!
Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт!
До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
"Можеше да се търси някаква изгода, ако тези хора са под твой контрол. Те обаче не са,"
Напротив, под контрол са. Желаещите да купят гласовете им, плащат на тарторите. Тарторите отчисляват малка сума (или опрощават съществуваши дългове) на местните от маалата и те гласуват за когото им е наредено.
Сам го писа бе, смешник, имаше строителни войски (цяла армия неграмотни и полуграмотни), в които се опитваха да ограмотяват и да дават занаят на ромите... щото соца не се справяше с образованието им. Хем милицията имаше права да бие и да прави много неща, дето днес са забранени. Толкоз за великия ти соц и справянето му.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Полицията няма акъл да хваща умните престъпници. Това е леката диагноза. Тежката е: полицията взема кинти да си затваря очите и изгърмяват само кокошкарите...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Това дето го описваш, е същия проблем ама от другата страна — същата полиция не ги пита откъде са им парите за палатите и скъпите коли. Аха, полиция и прокуратура като не работят адекватно, това значи че не работят във всички посоки, и спрямо кокошкарите, и спрямо "патроните". Просто отчитат дейност с хващане на кокошкари.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Циганите нямат самосъзнание, език, писменост и религия. Това са характеристиките на човешкото същество. Нека добавим, че циганите не обичат хигиената, не искат да учат и мразят да работят. Затова пък вършат 92% от престъпленията, издържат се от помощи и се оплакват. Такива създания са мъртъв товар върху икономиката, обществото и държавата. Те трябва да бъдат влачени от останалите, за което са нужни кански усилия и огромен финансов ресурс.
Изказването ти е дефиницията за расизъм. Не всички цигани са такива, но голяма част от тях са така за съжаление. Защото по дефиниция се раждат бедни и прости, в среда с бедни и прости и ако не им се случи чудо, няма как да се измъкнат от гетото. В България няма равен старт за всички нито при образование, нито при бизнес, нито при работа. Решението е едно поколение да се отдели от средата си и да му се даде шанс да живее по друг начин. Пък който изкласи ще направи по-умно поколение.
"Проблемът на света е, че глупавите са самоуверени, а умните винаги се колебаят" Бертранд Ръсел
До коментар [#78] от "Мусаши":Това дето го описваш, е същия проблем ама от другата страна — същата полиция не ги пита откъде са им парите за палатите и скъпите коли. Аха, полиция и прокуратура като не работят адекватно, това значи че не работят във всички посоки, и спрямо кокошкарите, и спрямо "патроните". Просто отчитат дейност с хващане на кокошкари.
Кокошкаря, който е откраднал кокошките на някоя баба за нея е най-голямата напаст.Така че всяко престъпление трябва да се наказва независимо от тежестта му.Друг въпрос е, че ако въпросният"кокошкар"го заварят при извършване на кражбата може да употреби насилие и престъплението вече изобщо няма да е кокошкарско.
Напоследък доста цигани забогатяха от работа и социални помощи в чужбина. Това не ги е направило по-интелигентни, нито децата им.Така че надали ще започнат да се образоват.
Кое "не е вярно"?? Това е огромна тема в Америка! В България не е (още), точно щото такива като тебе я потулват. Но и у нас ще стане - дали под натиск от цивилизования свят или от собствена повишена чувствителност към расизма, рано или късно...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
penetrating
Рейтинг: 8163 НеутралноНеграмотен мъж на 25 е престъпление на държавата
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertmitko11
Рейтинг: 2484 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "penetrating":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовЕтноса?
Калиманата
Рейтинг: 669 ЛюбопитноДо коментар [#1] от "penetrating":
Абе не че не си права ама от време на време чети и статиите под които коментираш! Тука сте десетина на гюме за един рейтинг, пенсионерска работа!
vassilun
Рейтинг: 4591 НеутралноДо коментар [#1] от "penetrating":
Или на родителите!
putin_kaputin
Рейтинг: 1763 НеутралноИ???
Fu*k Your OpinionНеграмотници, могат да разкриват и хващат само неграмотници!
Мощ
Рейтинг: 835 НеутралноЦиганите нямат самосъзнание, език, писменост и религия. Това са характеристиките на човешкото същество. Нека добавим, че циганите не обичат хигиената, не искат да учат и мразят да работят. Затова пък вършат 92% от престъпленията, издържат се от помощи и се оплакват. Такива създания са мъртъв товар върху икономиката, обществото и държавата. Те трябва да бъдат влачени от останалите, за което са нужни кански усилия и огромен финансов ресурс.
И тъй, враг ваш ли станах, като ви говоря истината? (Гал. 4:16)****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
proventuss
Рейтинг: 847 Разстроено20% от всички престъпници крадат 80% от парите.
Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстаниеОстаналите 80% от престъпниците са за запълване на статистиката на МВР..........
1908
Рейтинг: 112 НеутралноКолко пари ни струват циганите? Като изчислим загубите от неработене, невнасяне на данъци и осигуровки, всички видове помощи в брой, щетите от безбройните кражби и покриването им, разходи за арести, следствия и дела, престоят им в затвора, гледането на изоставените им деца, болничното им лечение, разнасянето на болести, неплащането на ток и вода, програмите за интеграция, делата в Страсбург и т.н. Сметката от преките и косвени разходи за издръжката им е на стойност милиарди лева на година. За нас това е двойна загуба, защото тези пари вместо да се добавят към стандарта ни, те излизат от джоба ни.
Няма мрак, който светлината да не може да разсее.Yotce
Рейтинг: 1494 ВеселоНеграмотен на 25 години - профилът му е ясен.
Но не бива да се забравя, че това е статистика от РАЗКРИТИТЕ престъпления.
Циганина-кокошкар го хващат, по-образованите престъпници се измъкват.
Извод: Дори за престъпниците образованието е важно.
proventuss
Рейтинг: 847 НеутралноУчи, мама, да станеш престъпник! А с тапия от Харвард можеш и цар да им станеш. Някакви хора не са се примирили с агресор, който да потъпчи възможността на едни хора да правят собствения си избор - Просто Кире за Априлското въстание
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
Рейтинг: 2813 НеутралноДо коментар [#9] от "1908":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠най-верятно ни струват доста по-малко от някой подъл политик на власт
penetrating
Рейтинг: 8163 НеутралноДо коментар [#4] от "vassilun":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertСъгласен (И на родителите), но образованието до 8-ми клас е задължително по закон.
stenlyaka
Рейтинг: 1788 НеутралноДа отваряме ли темата ,,Колко години ни управляват неграмотници,, ?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
vassilun
Рейтинг: 4591 НеутралноДо коментар [#13] от "penetrating":
За първите седем години ми беше мисълта! Още преди да тръгне на училище!
vassilun
Рейтинг: 4591 НеутралноДо коментар [#14] от "stenlyaka":
Проф. Иво Христов се оказа прав! Май не бе много добра идея да си избираме еднокнижник - пожарникар да ни управлява в продължение от над 10 години!
DDR
Рейтинг: 2252 РазстроеноЕтноса е извинението на провалилата се държава и общество
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?До коментар [#2] от "mitko11":
"Етноса?"
До коментар [#1] от "penetrating":
"Неграмотен мъж на 25 е престъпление на държавата"
4ort
Рейтинг: 2719 НеутралноЗадължение на държавата е да подсигури училища.
Който не иска да учи си е за негова сметка!
DDR
Рейтинг: 2252 НеутралноРодителите правят държавата.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?До коментар [#4] от "vassilun":
"Или на родителите!"
БОНГО
Рейтинг: 2440 НеутралноЗа тукашните "специалисти" по циганите:
Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutemhttps://podkrepa.org/2022/01/nenujnite_romi_doklad_kt_podkrepa-роми/
Мусаши
Рейтинг: 1346 НеутралноВярно ли?Интересно защо в затворите в САЩ най-много са затворниците негри при положение, че са едва 12 процента от населението на САЩ. И всеки трети пълнолетен негър е бил осъждан,а всеки втори е с полицейско досие.
САЩ провалена държава и общество са.
А чешкият президент беше правил интересни коментари относно циганите. Чехия провалена държава и общество ли е?
putinxujlo
Рейтинг: 2616 ВеселоИнтересно, а каква е средната възраст на корупционерите?
"Чуждестранен агент"За образованието е ясно, че е по-високо от тези в статия:))
dinko
Рейтинг: 487 НеутралноХващат и съдят кокошарите, българите които крадат милиони и милиарди... не са в затвора
penetrating
Рейтинг: 8163 ВеселоДо коментар [#16] от "vassilun":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertне виждам противоречие в твърденията. Всеки си носи отговорностите в обществения договор и законите :)
penetrating
Рейтинг: 8163 ВеселоДо коментар [#18] от "DDR":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert:)
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5662 Неутрално- Име?
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев- Артур, бате...
- Знаеш ли защо си арестуван?
- Щото съм крал...
4ort
Рейтинг: 2719 НеутралноХубаво, задължително е!!!
Ама чавето не иска да учи, к'о го пра' йм? Даваме му задължително диплома за 8-ми клас?
Vasil Grozdanov
Рейтинг: 73 ВеселоСега похапваме от меда на демокрацията и ЕТАЦ.
През онзи гаден комунизъм, който действително беше сив и угнетяващ, дори някой циганин да се промъкнеше неграмотен, в казармата го ограмотяваха, там няма не искам.
Там, където жиявея, най близкото семейство са български цигани, трудолюбиви и добре образовани, така че не могат хората да се слагат под общ знаменател.
Като оставим факта, че след т. нар. демократични промени, почти всички цигани , а и голяма част от българите се оказаха вън от системата,имаше взрив на битова престъпност,убеден съм, че всички бълграски цигани не могат да причинят и половината вреда, която причини JustKiro.
Неговият профил изглежда така,неграмотен, завършил курсове в Америка,попаднал на място, където може да причини най-голяма вреда.
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
Рейтинг: 2813 НеутралноДо коментар [#29] от "Vasil Grozdanov":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠"дори някой циганин да се промъкнеше неграмотен, в казармата го ограмотяваха, там няма не искам"
Глупости на търкалета. Ти явно за казармата само си слушал... освен това ги пращаха в строителни войски. Е може да са ги научили да бутат ръчна количка...
DDR
Рейтинг: 2252 НеутралноЧехия си има своите кусури на тази тема, но там се полагат огромни усилия на държавно (централно) и местно (общинско) ниво за интеграцията не само на местни цигани, но и на всякакъв вид чужденци. (над 700 000 човека са чужденци преди войната). Няма случай някой да не ходи на училище -пък бил той местен или чужденец. В момента в който е регистриран в системата на населението (гражданин или чужденец с вид пребиваване) е длъжен до 9 ти клас да ходи на училище. Не може да се скатае -много добра е координацията между училища, социални и полиция. Ходейки на училище няма такъв филм на отбиване на номера. Доброто владение на чешки и основни познания по остсналите предмети се вкарват в главите чрез най различни видове работа д децата, включително безплатна индовидуална. За тези, за които на битово ново чешкият не е роден език, има безплатни добозорни курсове. В началото на всяка една учебна година се попълват въпросници, относно езика на който детето общува в къщи.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Няма чешки гражданин или чужденец, минал през основно образование, който да не владее добре писмено и говоримо чешки и да няма основни познания по предметите. Дори децата на укрсинските бежанци попадст след регистрацията си под тези закони и сега ги разпределят сред местните по училищата, където учат засилено езика и не губят материал от математика и точни науки. Целта е до септември да го владеят добре и да тръгнат нормално на чешко училище.
Това относно провалената държава и общество.
Относно коментарите на президента -той винаги прави интересни коментари съобразени с това, какво ще му донесе полза. Отделно отлично познава народопсихологията.
Чешките роми/цигани като цяло са си много добре интегрирани в обществото. Упражняват всякакви професии. Естествено, че сред тях ди има "зрънца"
До коментар [#22] от "Мусаши":
"А чешкият президент беше правил интересни коментари относно циганите.
Чехия провалена държава и общество ли е?"
( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)
Рейтинг: 2813 НеутралноДо коментар [#31] от "DDR":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠тука тече обратния процес сред българското население
Hristiyan Hristov
Рейтинг: 18 НеутралноДо коментар [#18] от "DDR":
Мда, те затова в развитите държави циганите са по-интегрирани от в България, нали?
Мусаши
Рейтинг: 1346 НеутралноАми то и в България циганите ходят на училище. И повечето от тях работят. Има и много емигранти.
Въпросът е,че манталитетът им е различен. И интеграцията е трудна работа. Но и престъпността сред тях доста намаля.
Мусаши
Рейтинг: 1346 НеутралноГлупости. Стига сте плюли по България и я изкарвали най-лошото място на света. Специално по отношение на престъпността в България тя е много по-ниска,отколкото в големите градове на Западна Европа.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
джендър NATO generals
Рейтинг: 1141 РазстроеноСАЩ диктуват всички аспекти от живота ни, включително и поамериканчване на образованието! Видими резултати!
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токpamela
Рейтинг: 1740 НеутралноДо коментар [#13] от "penetrating":
Можеш да закараш един кон на водопой, но не можеш насила да го накараш да пие вода.
Така и с неграмотните: дори и насила да ги закарат на училище, не могат да ги накарат насила да учат.
Мусаши
Рейтинг: 1346 НеутралноСтюпи ти ли си?Ако всички бяха необразовани безработни лузъри като теб, то тогава наистина България щеше да е каквато я представяш.Ама не всички българи са като теб.
stargate
Рейтинг: 899 Неутрално"така изглежда най-общо профилът на българския престъпник"
Колко политкоректно. Така уважаеми марксистки журналисти, няма да решите проблемите, само ще ги замажете. Вече не съм сигурен дали изобщо искате да ги решите или даже напротив, искате да създавате колкото се може повече.
Чубрица
Рейтинг: 448 НеутралноЩеше да ми е интересно да разбера колко от извършителите са мъже и колко са жени, или не е политкоректно да се пита?
"Certainement qui est en droit de vous rendre absurde est en droit de vous rendre injuste" Voltairekeen
Рейтинг: 1186 НеутралноНе виждам разбивка по етнос.
Всяка комуналка - бункер, всеки москвич - крепост...Или пак ще оставим да се вихри "спекулацията", че в тази статистика доминира един точно определен етнос?
olimpipanov
Рейтинг: 766 НеутралноВ статистика алипсват белите якички, там няма никой, куче влаче рейс дира няма.
Когато си оправим съдебната система и се изрият тези нагоре, ще си дойдат нещата на място и по-долу - там рецедивиста м...л ще бачка до живот на някой строеж.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
the_governor
Рейтинг: 203 НеутралноДо коментар [#2] от "mitko11":
Това че престъпността се приписва само на циганите ме дразни изключително много престъпността няма етнос хората правят престъпления без значение какви са.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Роси
Рейтинг: 6602 Неутрално"Мъж на възраст между 18 и 30 години, напълно неграмотен или с начално до средно образование, арестуван за кражба от магазин или на селскостопанска продукция и добитък - така изглежда най-общо профилът на българския престъпник"
Все едно описват подкрепящите Копейкин. Само че, там има и жени, едни такива кресливи и невъзпитани.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
penetrating
Рейтинг: 8163 НеутралноДо коментар [#39] от "pamela":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНе е вярно. Човешкия мозък в началото си е бяла страница. Който пише на нея, носи отговорност за бъдещето на човека.
Положителен контрапример на Вашия - Финландия
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
potrebitelll
Рейтинг: 682 НеутралноТози профил, както показва схемата - образователен ценз, минали осъждания, вид престъпления, естествено се отнася до хората с цигански произход. Сякаш някой очаква от неграмотен и беден човек да свърши нещо полезно или да умре от глад, поради почтеност. Кражбите, разбира се, са кофти работа, но не са най-значимите престъпления. Понякога стават и ексцесии - циганина искал да те ограби, обаче взел че те убил. Гадна работа е, но по-гадно е, че голяма част от циганите са в това положение, а именно в положение на скотове и това никого не притеснява в държавата. Не може да търпиш цял етнос да живее в криминогенна среда и да очакваш, че престъпленията някак, от самосебе си, ще спрат. Гражданите, вместо да поискат изпълнителната власт да направи нещо по този въпрос - ако не да отстрани, поне да минимизира причините за това положение, се възмущават, че присъдите били ниски и като едни свръх малоумни смятат, че някой може да бъде осъден на 120 години лишаване от свобода, понеже бил циганин, който никой не иска да вземе на работа, да не говорим, че и циганина никак не иска да започне работа, и вместо да стои гладен и да си наляга парцалите, поради страх от доживотен затвор без замяна, се чуди от къде да открадне нещо. Ами когато си гладен и всички около теб крадат, не вярвам някой с малко здрав разум да счита, че виновни за ситуацията са циганите, след като и те и ние търпим това положение.
не мога да коментирам, без да обиждамpenetrating
Рейтинг: 8163 НеутралноИнтересното е и да се види статистика на загубите за икономиката според образователната степен на престъпниците.
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
areta
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#42] от "Чубрица":
"Щеше да ми е интересно да разбера колко от извършителите са мъже и колко са жени, или не е политкоректно да се пита?"
Съдейки по заглавието явно са предимно мъже. Предполагам жените са пренебрежимо малък дял и затова не ги споменават.
Vasil Grozdanov
Рейтинг: 73 НеутралноДо коментар [#30] от "( ͡⊙ ͜ʖ ͡⊙)":
Отворко, аз съм служил 2г и два месеца и съм се клел в знамето на България и съм наясно от първо лице, не искам съвети от слафчотрифоновци.
areta
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#46] от "qqv011116308":
"Щеше да ми е интересно да разбера колко от извършителите са мъже и колко са жени, или не е политкоректно да се пита?"
Всъщност има етнос. И пол има. И възраст. И т.н.
Ако искаме да се изяснят проблемите и да се търси начин да се решат, това е
първата стъпка - да видим кой и какви престъпления извършва.
Втората стъпка е да открием защо ги извършва.
Третата стъпка е да открием какво може да стимулира престъпниците да не извършват престъпленията, т.е. какво реално работи като превенция.
Четвъртата стъпка е как да се ресоциализират тези, които вече са извършили престъпление.
Ние сме явно все така на първата стъпка, ама ми се струва дори нея не я правим добре.
areta
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#46] от "qqv011116308":
"Това че престъпността се приписва само на циганите ме дразни изключително много престъпността няма етнос хората правят престъпления без значение какви са."
Извинявам се, коментарът беше по повод това изречение.
areta
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#52] от "potrebitelll":
"Не може да търпиш цял етнос да живее в криминогенна среда и да очакваш, че престъпленията някак, от самосебе си, ще спрат."
Проблемът е, че на изпълнителната власт ТОВА ПОЛОЖЕНИЕ й е изгодно - ако държиш в духовна и материална нищета такива големи общности, можеш с изключително малко средства и усилия да ги накараш да гласуват за теб.
Така че изпълнителната власт от последните години няма никакво намерение да променя живота на циганите, още повече това ще й отнеме много ресурси, а резултатът ще бъде бавен и трудно забележим.
the_governor
Рейтинг: 203 НеутралноДо коментар [#61] от "areta":
Значи ако българин убие друг българин във парк Борисовата примерно няма българска престъпност обаче ако циганин го направи циганите са престпници по презумция нищо че става дума за милиони души по света от който само една част от тях правят престъпления ето това е привилегия и расизъм жалко че не може да го схванете...
Галя Станчева
Рейтинг: 5004 НеутралноНе вярвам на статистиката на рашковото мевере.
keen
Рейтинг: 1186 Неутрално- "Факта" трябва да е в кавички.
Виждам, че си ревнал от носталгия по комунистическото робство, но според официалната статистика на МВР, най-голяма битова престъпност в следосвобожденска България, т.е. от 1878г. до днес, има в периода 1975г. до 2000г.
Да, този период обхваща и период след освобождението от комунизма, но това е тенденция, започнала доста преди това.
Конкретно "взривът" на битова престъпност беше през 1980-те години, до 1995г. Тогава беше страшно. Всяка комуналка - бункер, всеки москвич - крепост...
keen
Рейтинг: 1186 НеутралноДо коментар [#65] от "keen":
Всяка комуналка - бункер, всеки москвич - крепост...За да не съм голословен:
https://defakto.bg/2018/12/18/доц-ива-пушкарова-нк-набъбва-с-престъп/
"Нaй-тeжĸитe гoдини нa пpecтъпнocт в cтpaнaтa ни ca oт cpeдaтa нa 70-тe дo cpeдaтa нa 90-тe гoдини. Πo дyмитe ѝ зa тoзи пepиoд мoжe дa ce гoвopи зa пoвceмecтнa ĸpиминaлизaция:
„Oтĸpиxмe peшeниe нa MC oт 70-тe гoдини, в ĸoeтo яcнo ce виждa yчpeдявaнe нa ĸaнaлитe зa opгaнизиpaнa пpecтъпнocт, ĸoитo ce пoлзвaт и дo дeн днeшeн и ĸoитo ca били в paмĸитe нa дъpжaвнo ĸoнтpoлиpaнaтa opгaнизиpaнa пpecтъпнocт в пepиoдa дo 90-a гoдинa. Kpиминaлизaциятa oбxвaщa ĸaĸтo вcичĸи eтaжи нa дъpжaвния aпapaт, тaĸa и мнoгo гoлямa чacт oт бългapcĸoтo oбщecтвo“."
pamela
Рейтинг: 1740 НеутралноДо коментар [#50] от "penetrating":
Само че Финландия няма същия етнически профил като България, нали така? Освен това всички семейства имат интерес децата им да учат и за тази цели ги насърчават и контролират за да се сравят добре.
Без участието на семействата в образователния процес, дори само като насърчение, не може да се постигне успех.
БОНГО
Рейтинг: 2440 НеутралноГлупости на търкалета, които се пишат от хора, които никога не са служили с по-големи групи от малцинствата. Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
daskal1
Рейтинг: 3507 НеутралноДо коментар [#50] от "penetrating":
Нека да не отваряме спор по темата за човешкия мозък като "бяла страница" ("табула раса" е стара концепция, нативистите например твърдят, че се раждаме с определени първични наследени качества).
От детските си години обаче имам доста живи спомени за това как децата от циганското малцинство ( не тези от турци или турски цигани) бяха заставяни да ходят на училище, след като за родителите им това в никакъв случай не беше приоритет. Някъде в началото на 1960-те бяха елиминирани турските и цигански начални училища, които изиграха важна роля за езика (българския) сред тези малцинствени групи. Основата обаче беше концепцията за тотална трудова заетост която даваше и възможност за беден, но сравнително редовен живот благодарение на осигурена заплата, и безплатно медицинско обслужване (зная, че всички го плащаха, но въпрос на подход).
При прехода реално се възприе някакъв подход характерен за много ранните стадии на "дивия капитализъм", и доста социални групи останаха зад борда, чето определяни като "ненужни". За резултатите няма какво да се чудим.
daskal1
Рейтинг: 3507 НеутралноДо коментар [#67] от "pamela":
Не е само въпрос на етнически разлики. Финландия има една от най-качествените системи за стимулиране на учителския труд и развитие, и силна социална политика към интеграция в обществото.
Patsis
Рейтинг: 2947 ВеселоДо коментар [#2] от "mitko11":
А защо не се съобщава етносът и образованието на неразкритите престъпници?
Ах, забравих - за милиони няма закони, за кокошка няма прошка!
Patsis
Рейтинг: 2947 ВеселоИ така, МВР любезно ни информира за образованието и възрастта на РАЗКРИТИТЕ престъпници.
За образованието и възрастта на неразкритите престъпници нищо се не казва.
Т.е. МВР ясно показва, че е мрежа, която лови мухички, а осите разкъсват!
БОНГО
Рейтинг: 2440 НеутралноДокато в България има работещи бедни, докато една санитарка успява за месец да вземе повече пари от една медицинска сестра, ще е така.
От друга страна, циганите са неотстраним елемент в българското земеделие, конкретно плодове и зеленчуци, както и в търговията (предимно на дребно) на полодове и зеленчуци.
Говорейки общо за циганиТЕ, по мои лични наблюдения - цигани тапицери, в изработка на мебели, в строителството (няма бригада, която да ремонтира покриви и улуци в България, в която да няма цигани) ... дори и археологията в България разчита на цигани в разкопките,
Но е много удобно - преди всичко в психологически план - да бъдат винени циганиТЕ за всичко. Дето се вика и най-тъпата утрепка се утешава , че има и нещо по-долу от нея. Така и с най-бедната, отчетливо затъпяваща, обезверена , страхуваща се да прави деца нация винаги е готова да посочи с пръст циганина.
И най-смешното е, че тоя малък, но безкрайно прост народ вини циганите, че "не се интегрирали". Ми какво им предлагаме като перспектива, че те да пожелаят да се инегрират? Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
areta
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#63] от "qqv011116308":
"Значи ако българин убие друг българин във парк Борисовата примерно няма българска престъпност"
Страхувам се, че си заслепен/а от активистки плам и приказваш каквото си си наумил/а предварително, без да се замисляш: "расизъм", "привилегия" и други такива бъз-думички от правоверната пропаганда.
Разбира се, че има българска престъпност. Всичко е въпрос на пропорции и на култура. Когато една група извършва несъразмерно по голям дял престъпления отколкото е делът й в обществото е важен въпрос да се идентифицира правилно тази група, да се открие мотивацията й, да се види какви превантивни методи й действат. И етноса е само един от параметрите характеризиращ групата. Възрастта например е много по-изявен параметър, но никой не смята това за расизъм, привилегии и т.н.
Ма защо ли си губя времето да ти ги разправям тези неща, като ти много добре си ги знаеш, само се правиш на неразбрал/а...
Понякога се чудя кои тролове са по-неприятни - борците за "социална справедливост" или руските тролове... Май все пак руските са по-гадни :)
penetrating
Рейтинг: 8163 ВеселоДо коментар [#67] от "pamela":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertНе, но вижте това и ми кажете, че греша
https://www.schooleducationgateway.eu/bg/pub/resources/toolkitsforschools/detail.cfm?n=310
penetrating
Рейтинг: 8163 ВеселоДо коментар [#69] от "daskal1":
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertЧе кой отваря спор? :)
potrebitelll
Рейтинг: 682 НеутралноДо коментар [#62] от "areta":
не мога да коментирам, без да обиждамТова изобщо не е вярно. Няма как да ти е изгодно такова нещо. Можеше да се търси някаква изгода, ако тези хора са под твой контрол. Те обаче не са, т.е. единственото, което получаваш е бедна държава, следователно по-малко за крадене и много висок риск бедните да се разбунтуват и да те закачат на някой стълб/дърво, зависи дали си в урбанизирана територия или в някое опустяло село. Не говорим тук за някаква изгода, а за елементарно безхаберие.
Мусаши
Рейтинг: 1346 НеутралноХайде стига сте прехвърляли проблемите там,където не са.Живея в район с многобройно циганско население. И част от тях строят големи и модерни къщи(някои са като от каталог)и карат мерцедеси и беемвета по та 5 години.На тези как никой не им е попречил да са с добро финансово състояние?
Така че всичко си зависи от самите хора, независимо от етноса.Държавата по никакъв начин не е виновна, че някой е неграмотен и мързелив.Това си е лично негов избор.
БОНГО
Рейтинг: 2440 НеутралноТова не е верно. Ще дам само един пример - казусът със стипендиите на циганета от по 30 евро, които "Ромски фонд" и МО даваха (60/40% съотношение). Намериха се добри хора да атакуват това , защото било дисцриминация. Формално е дисриминация и съдът се произнесе в тоя смисъл. Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
iazdakaja
Рейтинг: 912 НеутралноДо коментар [#78] от "Мусаши":
Ясно, ама проблемът с расизма е, че третира различно хората с еднакъв избор.
В САЩ интересното не е, че черните престъпници са повече, а че получават значително по-тежки присъди за същото престъпление.
И в България така - българин като открадне кокошка веднага се подразбира - беден, нещастен, изключение... ако е циганин, му се излива цялата възможна помия, той пък губи мотивация за подобрение и дяволският кръг се затваря.
Мусаши
Рейтинг: 1346 НеутралноИзобщо не е вярно това. При поставяване на присъдата винаги се взема предвид и материалното състояние на престъпника и семейството му.Ако е беден с малки деца и е откраднал, за да ги нахрани това се взема предвид.
А за кокошка никой не е влязъл в затвора ако му е за първи път. Естествено ако е рецидивист и има 10 присъди преди това,ще влезе и за кокошка.
Lou
Рейтинг: 2253 НеутралноВ България престъпления се извършват всекидневно. Въпросът е доколко тези престъпления се усещат от нас и на кои обществени групи влияят.
СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!Ако говорим за големи и мащабни престъпления, то те не се усещат пряко от населението. Говоря за престопления за стотици хиляди или милиони. Тези пари опикновено се крадат от обществената система, т.е. от нашите данъци. Тези престъпления рядко се доказват, защото извършителит обикновено са с висок социален статус и имат връзки с властта и МВР/Прократура.
Друг вид престъпления са онези с киберкражби, измами с дебитни и кредитни карти и други. Те вече се усещат, но са п-редки като цяло и лесно се разкриват от МВР, а извършителите са криминално проявени и ясни на МВР.
Третият вид престъпления са битовите. Тяхната парична стойност е най-ниска, но се уещат най-силно от населението. Извършителите са точно описани в статията - млади хора до 40 г., повечето слабообразовани или безработни. Често са арестувани и имат много преписки за извършени престъпления, лежали са поне веднъж в затвора за кратко. Техните набези влияят пряко върху нас, обикновенвите хора, защото се отнемат наши лични вещи и пари. Нещо повече - тези престъпения тероризират нашия живот и ни причиняват всекидневен стрес и тревога дали утре няма да осъмнем без колата, портфейла, златните накити или дори козата на село. Тези престъпления се извършват не само от циганския етнос, но и в големите градове от организирани банди взломаджии. Естествено, стойността на краденото не е голяма и крадецът не печели много от кражбата си, но стресът върху ограбения човек е голям и страхът от повторна кражба - също.
За убийства вече е друга тема, защото крадците ни са убийци и нямат смелост да убият. Когато говорим за убийства, тогава вече има умисъл - отмъщение, уреждане на парични проблеми, отстраняване на някой, любовни отношения, психични проблеми при убиеца, съседски проблеми. Изнасилванията пък са дело предимно на сексуални хищници, които обикновено имат предишни сексуални нападения и лесно се идентифицират, дори с ДНК.
fkm26555709
Рейтинг: 3131 ВеселоДо коментар [#17] от "vassilun":
Той имаше предвид че 80% сме русофили...
areta
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#77] от "potrebitelll":
"Можеше да се търси някаква изгода, ако тези хора са под твой контрол. Те обаче не са,"
Напротив, под контрол са. Желаещите да купят гласовете им, плащат на тарторите. Тарторите отчисляват малка сума (или опрощават съществуваши дългове) на местните от маалата и те гласуват за когото им е наредено.
Не се правете, че не знаете за какво става дума.
gost22
Рейтинг: 1639 ВеселоДо коментар [#29] от "Vasil Grozdanov":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Сам го писа бе, смешник, имаше строителни войски (цяла армия неграмотни и полуграмотни), в които се опитваха да ограмотяват и да дават занаят на ромите... щото соца не се справяше с образованието им. Хем милицията имаше права да бие и да прави много неща, дето днес са забранени. Толкоз за великия ти соц и справянето му.
gost22
Рейтинг: 1639 ВеселоПолицията няма акъл да хваща умните престъпници. Това е леката диагноза. Тежката е: полицията взема кинти да си затваря очите и изгърмяват само кокошкарите...
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...gost22
Рейтинг: 1639 ВеселоДо коментар [#78] от "Мусаши":
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Това дето го описваш, е същия проблем ама от другата страна — същата полиция не ги пита откъде са им парите за палатите и скъпите коли. Аха, полиция и прокуратура като не работят адекватно, това значи че не работят във всички посоки, и спрямо кокошкарите, и спрямо "патроните". Просто отчитат дейност с хващане на кокошкари.
whitemare
Рейтинг: 1576 НеутралноИзказването ти е дефиницията за расизъм. Не всички цигани са такива, но голяма част от тях са така за съжаление. Защото по дефиниция се раждат бедни и прости, в среда с бедни и прости и ако не им се случи чудо, няма как да се измъкнат от гетото. В България няма равен старт за всички нито при образование, нито при бизнес, нито при работа. Решението е едно поколение да се отдели от средата си и да му се даде шанс да живее по друг начин. Пък който изкласи ще направи по-умно поколение. "Проблемът на света е, че глупавите са самоуверени, а умните винаги се колебаят" Бертранд Ръсел
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Мусаши
Рейтинг: 1346 НеутралноКокошкаря, който е откраднал кокошките на някоя баба за нея е най-голямата напаст.Така че всяко престъпление трябва да се наказва независимо от тежестта му.Друг въпрос е, че ако въпросният"кокошкар"го заварят при извършване на кражбата може да употреби насилие и престъплението вече изобщо няма да е кокошкарско.
Мусаши
Рейтинг: 1346 Неутрално[quote#89:"whitemare"][/quote]
Напоследък доста цигани забогатяха от работа и социални помощи в чужбина. Това не ги е направило по-интелигентни, нито децата им.Така че надали ще започнат да се образоват.
iazdakaja
Рейтинг: 912 НеутралноДо коментар [#82] от "Мусаши":
Кое "не е вярно"??
Това е огромна тема в Америка!
В България не е (още), точно щото такива като тебе я потулват.
Но и у нас ще стане - дали под натиск от цивилизования свят или от собствена повишена чувствителност към расизма, рано или късно...