Просто трябва да се вдигнат билетите на нивата поне колкото в Русия, където са два пъти над българските. Питайте колко евро струва с влак от Швинойшче на полско-немската граница до Берлин. :)
Когато бях дете, си мислех, че морето е ужасно далече, защото пътувахме цяла нощ с влака. Сега с кола можеш да стигнеш до Бургас за 2 часа и половина. С нормален експресен влак като тези в Румъния например би се стогало за 4 часа. С високоскоростен влак като тези в Западна Европа би се стигало най-вероятно за час и половина.
За какво изобщо говорим?
Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия Нинова
За 2 часа и половина не можеш да стигнеш до Бургас, защото скоростта ти ще бъде по-висока от разрешената! Или ако се напънеш да стигнеш за това време, по-добре си запази места във всяка окръжна болница по трасето. За всеки случай!
Верно е а ти колко си склонен да платиш за да не ти мирише на Пикоч? Защото сега релсите са ремонтирани и найстина с Ханските ликомотиви 150 е постижима Скорост. Но ако Билета струва даже не 100 а 80лв никой няма да се качи
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Дедо Еконтии пак лансира чудеса. Вдигането на скороста се прави за определени влакове и се наричат експресни, съответно с по-луксозни вагони и по-висока цана. Ако търсенето превишава предлагането се пускат нови.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
Инфраструктурата е мъката. Нашите релси са със студени връзки, докато на високоскоростните влакове (повечето в Европа) релсите са със заварка. Затова и влаковете им не тракат. Студените връзки (тракането) лимитират скоростта. Предполагам, че намалянето на времето е от някаква оптимизация по гарите.
Когато бях дете, си мислех, че морето е ужасно далече, защото пътувахме цяла нощ с влака. Сега с кола можеш да стигнеш до Бургас за 2 часа и половина. С нормален експресен влак като тези в Румъния например би се стогало за 4 часа. За какво изобщо говорим?
С пари от ЕС се обновяват трасетата. От София до Пловдив вече са нови и влака върви много гладко и спокойно. Ако обновят и композициите ще е много добре!
Справка на сайта на БДЖ за разписанията на влаковете между София и Варна показва, че най-бързия влак взема разстоянието за 7 часа и 18 Мин. Това за 6-те часа е хубава мечта.
Ааа бате защо така расистки? Асан и той ора и той иска да пътува (без билет)
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
Министърът на транспорта г-н Събев обеща това нещо преди няколко месеца и го изпълни. Отделен въпроса ако това е разписанието дали ще се борим с причините за закъсненията, защото моя позната последния път чака 40 минути на гарата (по друг маршрут) не защото влака е бил счупен, а понеже кондуктора не бил дошъл. Това че 5.5 и респективно 6 часа са все още много време е така, но смея да твърдя, че ако имахме повече политици обещаващи по-малки, но постижими неща хората шяха да са по-доволни.
Не знам много ли е или малко времето за пътуване, но предвид че няма да имаш възможност да използваш читава тоалетна във влака, мисля трябва да го броим за безкрайно дълго.
До коментар [#10] от "nv":За 2 часа и половина не можеш да стигнеш до Бургас, защото скоростта ти ще бъде по-висока от разрешената! Или ако се напънеш да стигнеш за това време, по-добре си запази места във всяка окръжна болница по трасето. За всеки случай!
За малко под три часа е възможно - от последния светофар на Цариградско до първия светофар в Бургас. 370 км за 2 часа и 50 минути. Многократно проверено.
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
Оправен е само участъка от Септемри до Пловдив което е само 48 км, от София до Елин Пелин все още се прави (вече повече 10 години), а от Елин Пелин до Септемри тепърва започва ремонта и като се има предвид колко тунели трябва да се прокопаят (и то дълги) поне още 20 не ни мърдат.
Днес за пореден път БДЖ промени разписанието БЕЗ предупреждение - в резултат пътуващите, които се правят връзка издухахах супата. В допълнение, повечето влакове се движат със закъснение. Министър Събев можеше да се порадва на народната либофф - достатъчно да беше се появил на Центална гара София и щеше да го огрее наволя!
Преди обяд минах през Бургас, тръгвайки от София - Орлов мост-първо кръгово в Бургас - 4 часа спокойно каране. Имаше мъгла до Вакарел и после около Ихтиман, ама не ми пука, карам си за кеф, няма за къде да се бърза толкова. Та и с БДЖ така - ако е за ваканция и не гониш връзка, половин час не е фатален. Но е фатално, когато обявиш час за пристигане, а той се отложи няколко пъти - няма как да не се изнервиш, в България това е масово явление. Дано започнат да се случват хубавите неща в БДЖ, фен съм на влаковете и когато пътувам сам, винаги ги ползвам...
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
41
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
На теория е възможно да минеш магистрала Тракия за 2 часа и 40 минути, ако няма никакъв трафик и подържаш 140-145 км в лява лента. Ама това е много стрес, предпочитам за 4 часа с почивка за кафе.
Инфраструктурата е мъката. Нашите релси са със студени връзки, докато на високоскоростните влакове (повечето в Европа) релсите са със заварка. Затова и влаковете им не тракат. Студените връзки (тракането) лимитират скоростта. Предполагам, че намалянето на времето е от някаква оптимизация по гарите.
Айде сега - от много отдавна главните линии (без Дефилето и някой трудни участъци ) железния път е безнаставов (заварени участъци). Подвижния състав и сигнализацията са пречката.
Ciaran
Аз отдавна нес ъм пътувал с влак, години наред, но в съзнанието ми се е запечатал характерния звук от преминаването на колелата над фугите. И такъв се чуваше почти по цялото трасе София - Варна, през Горна Оряховица. На сравнително малко места не се чуваше това тракане, а само звука на локомотива и там влакът може би се движеше със 100-130 кмч. Но новите локомотиви и мотриси могат да поддържат и 150-160 кмч. без проблем, стига да има добър железен път и сигнализация, разбира се.
С други думи, скоростта на влаковете в България е като в развитите страни през 19 век. Средна скорост под 100 км в час и то на бърз влак през 21 век е смешно. Когато до Бургас се стига с влак за по-малко от 3 часа ще имаме новина.
Интересно дали и БДЖ знаят за тази добра новина, че както каза човек по-горе не само днес но и утре и вдругиден най-бързото пренасяне Варна-София (или обратно) е 7:15 ч според сайта на БДЖ и разписанието. Просто не виждам как е правена математиката, че при 55 мин. по-малко станаха 6 часа (според моята математика ми се губят едни 20 мин) и то за само един от влаковете през деня.
Просто трябва да се вдигнат билетите на нивата поне колкото в Русия, където са два пъти над българските. Питайте колко евро струва с влак от Швинойшче на полско-немската граница до Берлин. :)
Що не предложиш в Русия да си намалят цените на билетите наполвина, щото в България било така? Русолюбец нещастен, да ни е кофти като на руснаците, ама свърши филма с 16-тата република.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
С други думи, скоростта на влаковете в България е като в развитите страни през 19 век. Средна скорост под 100 км в час и то на бърз влак през 21 век е смешно. Когато до Бургас се стига с влак за по-малко от 3 часа ще имаме новина.
Ще стане, когато влаковете между Бургас и София се движат пълни ежедневно. Платежоспособното търсене ( а не просто "търсенето") определя качеството и цената на услугата. В Япония влаковете стрела са пълни и точно заради това успяват да бият самолетите между големите градове, щото имат достатъчно пътници за да поддържат нивото. В България, влаковете са предимно социален превозвач и заради това са точно това — бавни, мръсни, закъсняващи, чупещи се, празни... Дано на този министър му се получи и успее да обърне палачинката, щото влака си има предимства пред автотранспорта, просто трябва да наблегне на тях.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
До коментар [#14] от "balkantourist":Верно е а ти колко си склонен да платиш за да не ти мирише на Пикоч?Защото сега релсите са ремонтирани и найстина с Ханските ликомотиви 150 е постижима Скорост.Но ако Билета струва даже не 100 а 80лв никой няма да се качи
Покажи ми файдата и аз ще ти платя цената. Това дето "първо парите" няма да се получи в случая. И без това редовно дотираме БДЖ през бюджета, нормално е да видим положително развитие преди да се вдигат цените. Остава и проблема с малкото пътуващи, щото сме малко като население, и от там идва по-голямата тояга.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Да се оправят трасетата е сложно. Вероятно са отменили някои спирки. От Варна до Шумен (80 км) има(ше) поне 6-7 спирки. 2-3 мин. на всяка спирка, спиране и ускоряване на цялата композиция и ето ти поне 30 мин. в повече, или поне с 30 мин. намаляване на времето между София и Варна.
В далечната 1986г. открих скоростният влак ТЖВ, разстоянието от Париж до Лион (около 400 км) го вземаше за малко над 2 ч. Но само с 1 спирка!
В началото на 80-те години се появи бестселъра на М. Семов "Япония като за Япония", където четохме за влаковете-стрели.После разбрахме, че само на 2000 км на запад от София били най-бързите влакове, които в продължение на 40 години поставяха световни рекорди, последният през 2007г. - 574, 8 км/ч! https://www.sncf.com/en/group/history/tgv-40-years-speed-records-on-video Но да не се превъзнасяме - обикновено те рядко превишават 300-320 км/ч, защото и те са нещо като Ферари и Порше, които могат да вдигнат и над 300 км/ч, но на специални писти. Че и за влаковете - вероятно скоро ще имаме влакове от София до Бургас за 4 часа, и София-Варна за 5 ч.
Когато бях дете, си мислех, че морето е ужасно далече, защото пътувахме цяла нощ с влака. Сега с кола можеш да стигнеш до Бургас за 2 часа и половина. С нормален експресен влак като тези в Румъния например би се стогало за 4 часа. С високоскоростен влак като тези в Западна Европа би се стигало най-вероятно за час и половина.За какво изобщо говорим?
С каква средна скорост трябва да караш колата, за да стигнеш от София до Бургас за два часа и половина? (Гугъл Мапс дава от София до Бургас за 3 часа и 45 минути.) Ако минималната ти скорост е 100 км/час в някои участъци, където не можеш да караш по-бързо, колко трябва да е максималната ти скорост в другите учстъци, за да поддържаш необходимата средна скорост?
Букурещ - Констанца е 227 километра. За три часа прави 75 км/час средна скорост! София-Бургас е 382 км. За 5 часа и половина прави колко? 70 км/час. :-) С 5-6 км/час по-бавно не е голяма разлика.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Путлер капут
Рейтинг: 518 ВеселоБДЖ = Боже, Добрахме се Живи!
Купи си книга на Стоян, https://torlaka.com/ Почивай в мир, Торлак!!!Галя Станчева
Рейтинг: 5019 Гневно"Така до Бургас ще се стига са пет часа и половина, вместо за шест часа"
Колко му е - 5 ч. и половина, един презокеански полет до САЩ.
bat_plamen
Рейтинг: 4185 НеутралноЗвучи оптимистично.
Chubachubs
Рейтинг: 562 НеутралноДано и на практика да е така.
papunqk
Рейтинг: 778 НеутралноДано да е така. Но някои вагони миризмата е отвратителна. Да те е гнус да отвориш купето.
VeLikoV
Рейтинг: 504 Неутрално6-7 часа с влак са за предпочитане пред толкова с автобус. Разбира се, има какво да се подобрява. 👍
Веселин Дечев
Рейтинг: 1791 НеутралноПросто трябва да се вдигнат билетите на нивата поне колкото в Русия, където са два пъти над българските. Питайте колко евро струва с влак от Швинойшче на полско-немската граница до Берлин. :)
В Русия съм! В Русия съм!wwwtoчkacom
Рейтинг: 663 Неутралнолеле - влакът фюууу..
jazzdevil
Рейтинг: 1313 ЛюбопитноНе се разбира от материала - трасета ли са оправили или са съкратили престоя по гарите и отменили някой спирки?
nv
Рейтинг: 2105 НеутралноКогато бях дете, си мислех, че морето е ужасно далече, защото пътувахме цяла нощ с влака. Сега с кола можеш да стигнеш до Бургас за 2 часа и половина. С нормален експресен влак като тези в Румъния например би се стогало за 4 часа. С високоскоростен влак като тези в Западна Европа би се стигало най-вероятно за час и половина.
Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия НиноваЗа какво изобщо говорим?
razor
Рейтинг: 733 НеутралноБавни Държавни Железници
uej03527584
Рейтинг: 454 НеутралноДо коментар [#10] от "nv":
не те знам от дека си ма от софия до бурас да стигнеш за толкова немаш шанс.пхахахахахахаааа
gooodnight
Рейтинг: 289 НеутралноДо коментар [#10] от "nv":
За 2 часа и половина не можеш да стигнеш до Бургас, защото скоростта ти ще бъде по-висока от разрешената! Или ако се напънеш да стигнеш за това време, по-добре си запази места във всяка окръжна болница по трасето. За всеки случай!
mesambria
Рейтинг: 1196 НеутралноКогато се качваш във вагон на БДЖ те удря мощна воня на пикоч!
labby
Рейтинг: 509 Неутралноза цената на билетите
selqnin
Рейтинг: 2568 НеутралноКуриерчето има блестящо чувство за "хумор"!
Кога ли за последно се е качвал на влак на бдж...?
dedoliben
Рейтинг: 2164 НеутралноДо коментар [#14] от "balkantourist":
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIВерно е а ти колко си склонен да платиш за да не ти мирише на Пикоч?
Защото сега релсите са ремонтирани и найстина с Ханските ликомотиви 150 е постижима Скорост.
Но ако Билета струва даже не 100 а 80лв никой няма да се качи
gcz57373646
Рейтинг: 13 НеутралноВ събота в немско ICE ги закова 260 км/ч. Теоретично с една спирка Варна - София са възможни 2ч. Предвид трасето 3
Корки
Рейтинг: 2591 НеутралноДедо Еконтии пак лансира чудеса. Вдигането на скороста се прави за определени влакове и се наричат експресни, съответно с по-луксозни вагони и по-висока цана. Ако търсенето превишава предлагането се пускат нови.
Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.georgi_ww
Рейтинг: 591 НеутралноИнфраструктурата е мъката. Нашите релси са със студени връзки, докато на високоскоростните влакове (повечето в Европа) релсите са със заварка. Затова и влаковете им не тракат. Студените връзки (тракането) лимитират скоростта. Предполагам, че намалянето на времето е от някаква оптимизация по гарите.
jazzdevil
Рейтинг: 1313 НеутралноКой е този нормален експресен влак в Румъния? Номинално нареченият "експрес" Букурещ-Тимишоара(520км) пътува 10ч и билета за 2-ра класа струва €30
пРезидента!
Рейтинг: 2959 НеутралноС пари от ЕС се обновяват трасетата. От София до Пловдив вече са нови и влака върви много гладко и спокойно. Ако обновят и композициите ще е много добре!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
Роси
Рейтинг: 6664 НеутралноМалко по малко, няма да стане бързо. Такава бъркотия е в държавата, че много работа ще трябва.
nv
Рейтинг: 2105 НеутралноДо коментар [#21] от "jazzdevil":
Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия НиноваБукурещ - Констанца 3 часа.
soc_gene
Рейтинг: 103 НеутралноСправка на сайта на БДЖ за разписанията на влаковете между София и Варна показва, че най-бързия влак взема разстоянието за 7 часа и 18 Мин. Това за 6-те часа е хубава мечта.
Синовете на лейтенант Шмид и Решетников
Рейтинг: 2276 НеутралноАаа бате защо така расистки? Асан и той ора и той иска да пътува (без билет) И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
Batezuzi
Рейтинг: 1788 НеутралноМинистърът на транспорта г-н Събев обеща това нещо преди няколко месеца и го изпълни. Отделен въпроса ако това е разписанието дали ще се борим с причините за закъсненията, защото моя позната последния път чака 40 минути на гарата (по друг маршрут) не защото влака е бил счупен, а понеже кондуктора не бил дошъл. Това че 5.5 и респективно 6 часа са все още много време е така, но смея да твърдя, че ако имахме повече политици обещаващи по-малки, но постижими неща хората шяха да са по-доволни.
qid44693832
Рейтинг: 111 НеутралноКогато японската делегация разбрала, за колко часа се стига с влак от София до Бургас, била силно впечатлена от размерите на България
Imaginary Friend
Рейтинг: 680 НеутралноНе знам много ли е или малко времето за пътуване, но предвид че няма да имаш възможност да използваш читава тоалетна във влака, мисля трябва да го броим за безкрайно дълго.
Не цъкам плюсове и минуси.Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5290 НеутралноЗа малко под три часа е възможно - от последния светофар на Цариградско до първия светофар в Бургас. 370 км за 2 часа и 50 минути. Многократно проверено. "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
pet_fire
Рейтинг: 5189 ЛюбопитноНе са написали на какво се дължи намаленото време за пътуване
Yulian Evtimov
Рейтинг: 439 НеутралноНе се напрягайте, закъснението ще го компенсира :-)
The man on the Moonnutun
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#22] от "пРезидента!":
Оправен е само участъка от Септемри до Пловдив което е само 48 км, от София до Елин Пелин все още се прави (вече повече 10 години), а от Елин Пелин до Септемри тепърва започва ремонта и като се има предвид колко тунели трябва да се прокопаят (и то дълги) поне още 20 не ни мърдат.
nv
Рейтинг: 2105 НеутралноДо коментар [#22] от "пРезидента!":
За колко време го взема? Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия Нинова
nutun
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#35] от "nv":
2 ч и 33 мин. и то най бързия (за 156 км) средна скорост 61 км/ч
nv
Рейтинг: 2105 НеутралноДо коментар [#36] от "nutun":
Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия НиноваНе бих се целидичкал до Пловдив 2 часа и половина с влак.
2.5
Рейтинг: 3404 НеутралноДнес за пореден път БДЖ промени разписанието БЕЗ предупреждение - в резултат пътуващите, които се правят връзка издухахах супата.
I Want To BelieveВ допълнение, повечето влакове се движат със закъснение.
Министър Събев можеше да се порадва на народната либофф - достатъчно да беше се появил на Центална гара София и щеше да го огрее наволя!
ГЕМ
Рейтинг: 1206 ЛюбопитноПреди обяд минах през Бургас, тръгвайки от София - Орлов мост-първо кръгово в Бургас - 4 часа спокойно каране. Имаше мъгла до Вакарел и после около Ихтиман, ама не ми пука, карам си за кеф, няма за къде да се бърза толкова.
Та и с БДЖ така - ако е за ваканция и не гониш връзка, половин час не е фатален. Но е фатално, когато обявиш час за пристигане, а той се отложи няколко пъти - няма как да не се изнервиш, в България това е масово явление. Дано започнат да се случват хубавите неща в БДЖ, фен съм на влаковете и когато пътувам сам, винаги ги ползвам...
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
nv
Рейтинг: 2105 ВеселоДо коментар [#41] от "wes40670948":
Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия НиноваИзооообщо не знаеш с кого говориш. За твое сведение притежавам чисто нов Кашкай модел 2021 г. Лек хибрид. С регистрационен номер и с винетка.
realismisthename
Рейтинг: 520 НеутралноДо коментар [#13] от "gooodnight":
На теория е възможно да минеш магистрала Тракия за 2 часа и 40 минути, ако няма никакъв трафик и подържаш 140-145 км в лява лента. Ама това е много стрес, предпочитам за 4 часа с почивка за кафе.
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2527 НеутралноСолун-Атина....510 километра вече за 3 часа и 20 минути !!!
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Тони КОСТОВ
Рейтинг: 1246 НеутралноДо коментар [#5] от "papunqk":
Поне половината от ползващите БДЖ се къпят рядко. Особено зимата.
Ciaran Gavin
Рейтинг: 869 НеутралноНе, просто таме Продължила Промяната - Про100то Кире е дал устни напътствия и то станало чудо.... Ciaran
Ciaran Gavin
Рейтинг: 869 НеутралноАйде сега - от много отдавна главните линии (без Дефилето и някой трудни участъци ) железния път е безнаставов (заварени участъци). Подвижния състав и сигнализацията са пречката. Ciaran
nv
Рейтинг: 2105 НеутралноДо коментар [#45] от "Тони КОСТОВ":
Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия НиноваПри такива цени на билетите и такава скорост - такива пътници.
Симеон
Рейтинг: 389 НеутралноДо коментар [#47] от "Ciaran Gavin":
Аз отдавна нес ъм пътувал с влак, години наред, но в съзнанието ми се е запечатал характерния звук от преминаването на колелата над фугите. И такъв се чуваше почти по цялото трасе София - Варна, през Горна Оряховица. На сравнително малко места не се чуваше това тракане, а само звука на локомотива и там влакът може би се движеше със 100-130 кмч. Но новите локомотиви и мотриси могат да поддържат и 150-160 кмч. без проблем, стига да има добър железен път и сигнализация, разбира се.
daskal1
Рейтинг: 3385 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "Веселин Дечев":
Швиноуйшче-Берлин е 28 евро.
Ето линк: https://www.omio.com/trains/swinoujscie/berlin-olfcl?gclid=EAIaIQobChMI_-LeibqM-AIViuN3Ch3PNwcZEAAYASAAEgL7pPD_BwE
Forest
Рейтинг: 1016 НеутралноС други думи, скоростта на влаковете в България е като в развитите страни през 19 век. Средна скорост под 100 км в час и то на бърз влак през 21 век е смешно. Когато до Бургас се стига с влак за по-малко от 3 часа ще имаме новина.
Истината ни прави свободни.MyTwoCents
Рейтинг: 622 НеутралноС Конкорд от Лондон. @)----,--'--
Su
Рейтинг: 10 НеутралноИнтересно дали и БДЖ знаят за тази добра новина, че както каза човек по-горе не само днес но и утре и вдругиден най-бързото пренасяне Варна-София (или обратно) е 7:15 ч според сайта на БДЖ и разписанието.
Просто не виждам как е правена математиката, че при 55 мин. по-малко станаха 6 часа (според моята математика ми се губят едни 20 мин) и то за само един от влаковете през деня.
gost22
Рейтинг: 1328 ВеселоЩо не предложиш в Русия да си намалят цените на билетите наполвина, щото в България било така? Русолюбец нещастен, да ни е кофти като на руснаците, ама свърши филма с 16-тата република. "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
gost22
Рейтинг: 1328 ВеселоЩе стане, когато влаковете между Бургас и София се движат пълни ежедневно. Платежоспособното търсене ( а не просто "търсенето") определя качеството и цената на услугата. В Япония влаковете стрела са пълни и точно заради това успяват да бият самолетите между големите градове, щото имат достатъчно пътници за да поддържат нивото. В България, влаковете са предимно социален превозвач и заради това са точно това — бавни, мръсни, закъсняващи, чупещи се, празни...
Дано на този министър му се получи и успее да обърне палачинката, щото влака си има предимства пред автотранспорта, просто трябва да наблегне на тях. "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
gost22
Рейтинг: 1328 ВеселоПокажи ми файдата и аз ще ти платя цената. Това дето "първо парите" няма да се получи в случая. И без това редовно дотираме БДЖ през бюджета, нормално е да видим положително развитие преди да се вдигат цените. Остава и проблема с малкото пътуващи, щото сме малко като население, и от там идва по-голямата тояга. "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
deacon
Рейтинг: 363 ЛюбопитноДо коментар [#10] от "nv":
Много филми гледаш, младеж!За два часа и половина да издрапаш най-много до Загорите.Явно не си го минавал пътя с кола.
pontius_glarus
Рейтинг: 3437 НеутралноДа се оправят трасетата е сложно. Вероятно са отменили някои спирки. От Варна до Шумен (80 км) има(ше) поне 6-7 спирки. 2-3 мин. на всяка спирка, спиране и ускоряване на цялата композиция и ето ти поне 30 мин. в повече, или поне с 30 мин. намаляване на времето между София и Варна.
В далечната 1986г. открих скоростният влак ТЖВ, разстоянието от Париж до Лион (около 400 км) го вземаше за малко над 2 ч.
Но само с 1 спирка!
pontius_glarus
Рейтинг: 3437 НеутралноДо коментар [#58] от "pontius_glarus":
В началото на 80-те години се появи бестселъра на М. Семов "Япония като за Япония", където четохме за влаковете-стрели.После разбрахме, че само на 2000 км на запад от София били най-бързите влакове, които в продължение на 40 години поставяха световни рекорди, последният през 2007г. - 574, 8 км/ч!
https://www.sncf.com/en/group/history/tgv-40-years-speed-records-on-video
Но да не се превъзнасяме - обикновено те рядко превишават 300-320 км/ч, защото и те са нещо като Ферари и Порше, които могат да вдигнат и над 300 км/ч, но на специални писти.
Че и за влаковете - вероятно скоро ще имаме влакове от София до Бургас за 4 часа, и София-Варна за 5 ч.
vankata1
Рейтинг: 1720 НеутралноС каква средна скорост трябва да караш колата, за да стигнеш от София до Бургас за два часа и половина? (Гугъл Мапс дава от София до Бургас за 3 часа и 45 минути.)
Ако минималната ти скорост е 100 км/час в някои участъци, където не можеш да караш по-бързо, колко трябва да е максималната ти скорост в другите учстъци, за да поддържаш необходимата средна скорост?
vankata1
Рейтинг: 1720 НеутралноБукурещ - Констанца е 227 километра. За три часа прави 75 км/час средна скорост!
София-Бургас е 382 км. За 5 часа и половина прави колко? 70 км/час. :-) С 5-6 км/час по-бавно не е голяма разлика.
nv
Рейтинг: 2105 НеутралноДо коментар [#61] от "vankata1":
Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия НиноваНай-бързите влакове го вземат за малко над 2 часа.
https://mersultrenurilor.infofer.ro/ro-RO/Rute-trenuri/Bucuresti-Nord/Constanta