Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
4
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
5
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Медийно неграмотни не са само ученици, и техните родители са такива. Доказва го успехът на изборите на екзотични формирования и партии, като ИТН. ИТН десни ли са леви ли са не е ясно, но значителен брой граждани ги подкрепяха.
"Училището и учителите са пасивни спрямо включването на темата в образователния процес" - и тези "проучвания", с тези толкова научно обосновани данни, толкова активно предлагат "целенасоченото, последователно и непрекъснато развиване на цифровите умения и медийната и информационна грамотност на учениците" със специалното партньорство на Центъра за оценяване в предучилищното и училищното образование към Министерството на образованието, и други де?! С констатации, които са видни, ясни и не от вчера, за всички не става нито по-различно, нито по-добре от постоянното потъване на БГ образование. Дали т.н. определение за медийна грамотност ще накара учениците да ЧЕТАТ, не цифрово, да УЧАТ, дори и цифрово, да РАЗВИВАТ любознателността си за нови и нови знания, ако системата, която точно в МОН разрушиха, и цифрово, и разрушават от `89 насам не се промени? Две поколения са изгубени в мъглата на рИформи, отричащи успехите на БГ образование дължащи са на ред, дисциплина, приемственост и надграждане в у-ще. Грижата за добра среда в у-ще, ангажиране на учениците не само с учебния процес, колективно обсъждане и реагиране на проблемите сред учители, в учебниците, в източниците на нови идеи и решения. Съпричастността към училищния живот на родители, общество, институции с разбираеми и реални отношения между всички, а не с поредните смени на приоритети, само защото били модерни някъде ТАМ. Дали поредните „квалификационни програми за учителите, усъвършенстване на цифровите им умения, развиване и периодично измерване на медийната и информационната им грамотност“ ще помогне за установяване на стабилност в у-ще или ще са поредните проекти, с губене на време, но със спИчелени от командировки и лекторски часове и кредити? Та КОЙ обучава учителите при екстрените им включвания за работа в електронна среда, когато ниКОЙ от "капацитетите" не беше наясно как да преподават в карантинирания учебен процес? "Би трябвало на следващия етап от образованието си те да развиват уменията…" – всички деца са много по-ориентирани от възрастните им попечители, а най-вече "цифрово" и се развиват много по-бързо от тях. НО взаимовръзката се губи още от 4 клас - с липсата на оценки, които травмирали, а всъщност реално показващи възможностите, а и след началното образование - с липсата на дисциплина, заради компромиси, свързани с делегираните бюджети. Не са неориентирани учениците: "дефицити в четивната грамотност и дигитално-медийните умения на българските ученици", а програмираното затъпяване в учебните програми, изпълнени с неосъвременени постулати, необходими за всеки вид грамотност. За да има точна ориентация в морето от инфо е необходимо да има стабилни и осъзнати основни знания и умения, които от килийното образование са едни и същи - непреходни, които не прескачат класиката в науката, не пренебрегват реда и дисциплината в у-ще, не допускат намеса на родители, мислители, фондации. Българското у-ще беше символ на нацията, а днес с него си измиват ръцете некадърните, копиращи "нови" рИформатори.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
По темата - тъжни факти. Точно така е - имам 3 деца. Най-голямото и най-малкото израстнаха тук в Б-я а средното не. То израстна в Белгия. Разликата е от земята до небетео. Четене с разбиране тук просто НЯМА! И да учителите също имат голяма вина за това - пасивни са. Но какво да очаквам от хора, които в най-реномираното училище в града не искат да пишат отсъствия защото ... "после на нашата глава". Чемодан, Терминал и далеч от Москва!
Паралелната властб/дълбоката държава възниква върху структурите на ДС. Стартира с милиардите, изнесени от комунистическата върхушка (плавно трансформираща се в мафия) чрез т.нар. "външнотърговски дружества". Политически се маскира зад етническата карта - най-силният коз в политическото изнудване за надмощие във властта. ДПС им осигури постоянно присъствие в парламента. Присвояването на активите на държавата им гарантира възможността за политическо инженерстване зад внушението, че ДПС е гарант за запазване на етническия мир. Този лост за влияние им позволи да контролират от вътре системни партии или да създават такива. Лесно създаваха политически патерици в политиките си за балансиране, примерно в отношенията с Русия. С Европа беше лесно. Там просто си купуваха влияние. С корумпирания Манфред Вебер си създадоха ГЕРБ. При избора на банкянския тулуп за лидер на ГЕРБ се изхождаше от принципа на мултиплициране на ефекта от горе на долу - обкръжаване със себеподобни. Идеален принцип за феодализиране на държавата. Местните феодали подчиняват местното население и то е принудено да гласува за феодализма. Т.е. ГЕРБ. ГЕРБ наложи хиперперсонализация на управлението за сметка на институционалността. Нарича се авторитаризъм. Комбинира авторитаризъм в централната власт с феодализма в местната власт и в резултат подчиниха държавата на автократичен феодално - олигархичен модел. Подчини законодателната власт на изпълнителната - т.е. на паралелната власт. Създаде "Делта Гард" за изнудване, наказване и рекет. Някога, след като Хитлер е превзел цялата власт, охранителната му фирма, която вършела същата работа, се е трансформирала в SS. Това е програмата на библиотекаро - сарайският кръг. Средна класа в България не трябва да има. Тя е най-големият им враг. Качествено образование не трябва да има. Образованият човек трудно се лъже. Основният идеолог на този модел е Димитър Иванов (ДС). Любен Гоцев (ДС) отговаряше за дисциплинирането на модела, изграден върху строго йерархична форма на управление, пренесена от ДС върху паралелната власт. Всяко ниво на модела е с конкретни роли и отговорностти. Ирина Кръстева (БКП-Цоло Радев) овладя изцяло управлението на кръговата (обръчи от фирми) икономика, която упорито се стреми да постави синчето си на върха на управлението на политиката и икономиката на паралелната власт. Присвои правото да установи контрол върху службите и прокуратурата. Проклятието на България го пенсионираха и изпратиха на заслужен отдих в Росенец. Красимир Гергов (ДС) като изпълнител на ролята на разпределител на финансовите потоци от рекламата в медийния сектор подчини медиите на паралелната власт. На необразованите хора лесно им се бърка в мозъка. Така се създаде чалга културата начело с ИТН. Красимир Гергов е пряко отговорен за създаването на Слави Трифонов. Бизнес съдружник е на Николай Василев (баща от ДС). ИТН е инженерен проект на паралелната власт, наричана още българското задкулисие - библиотекарско-сарайски кръг, който представлява функционалното ядро на олигархията през последното десетилетие.
Бих добавил само умишленото обезличаване на учителското съсловие след 2000-та година..... От контактите ми с колеги от провинцията оставам с усещането, че няма дъно... особено в т.н. П.Г.
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
Проблемите в образователната(а и не само) система не могат да се решават само с изливане на едни пари, увеличването на учителските заплати е хубаво нещо, но не решава почти нищо. Ако направят проучване за медийната грамотност сред учителите като нищо резултатите ще се окажат по-лоши от тези на учениците.
Че то родителите на същите тези теца казваха неща от рода на как еди кой си казал по телевизията как щели да ни вземат жилищата ако участваме в програмата за саниране. Уж образовани мои познати не могат да ми отговорят какво са харесали у даден кандидат, а отговорът е, че е умен мъж/жена, но не са чели предизборната програма ако изобщо има публикувана такава.
Проблемите в образователната(а и не само) система не могат да се решават само с изливане на едни пари, увеличването на учителските заплати е хубаво нещо, но не решава почти нищо. Ако направят проучване за медийната грамотност сред учителите като нищо резултатите ще се окажат по-лоши от тези на учениците.
Затова в ком.18 написах за обезличаването на гилдията. Ниските заплати в миналото изгониха част от качествените колеги и не привлякоха качествени заместници. Системата е силно консервативна и резултатите идват със закъснение от 15-20 години. Тепърва ще става зле. Само преди седмица имах служебни контакти с колеги от други населени места - видях отчайващи нагласи, поведение и отношение към училищните проблеми. Оказа се, че 80% са изпаднали от други сфери, без педагогическо образование, с едногодишни договори.... което предполага и незаинтересованост. Каква медийна грамотност да предадат на учениците си в прогимназиален и гимназиален етап? Доброто заплащане и привличането на качествени кадри сега ще даде резултати след 10-15 години....евентуално...
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
И-баааааааааах му майката- кво си направил бе, човек?!
Война § Мир- лайна да яде!
Баси толстолопа, мане!
Ами, сложничко а? Българското образование е в позиционна, 30 годишна вече война.За всяка Война има причини, а за да има Мир трябва да се проучат и отстранят. И да се чете, от Толстой също.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
До коментар [#10] от "ЗаНиЗа":Бих добавил само умишленото обезличаване на учителското съсловие след 2000-та година..... От контактите ми с колеги от провинцията оставам с усещането, че няма дъно... особено в т.н. П.Г.
Не ся виновни учителите,материалът е калпав.Като изключим София и в по-малка степен Варна и Пловдив, от останалите градове имаше масова емиграция и миграция към големите градове на интелигентни хора. И сега ученици са децата на тези,които са останали и в цялост са с по-ниско ниво на интелигентност. Така че няма как да се очакват от техните деца някакви блестящи резултати.
"едва 8% от учителите са провели обучение за проверка на източници на информация" Като разгледа човек профилите на маса директори и учители във фейса и види какво постват и то публично, става ясно, че те самите изобщо не знаят, нито как да си проверяват източниците, нито как да пазят личното си пространство. Лапат дезинформация и предават нататък с невероятна лекота.
Изобщо не е манипулативен коментара ми.Вие твърдите в два коментара, че качеството на учителите в провинцията било много ниско.Като се подразбира, че нивото на учителите в София е много по-високо. Въпросът е,че нищо не казвате за качеството на учениците. Едно е да се преподава на учениците в СМГ друго в някое училище с преобладаващ брой ученици от циганския етнос. Освен това в София за образован и квалификациран човек работа винаги ще има.В провинцията не е така и в тази връзка учителската професия често е единствената възможност за професионална реализация на образованите жени.
Не ся виновни учителите,материалът е калпав.Като изключим София и в по-малка степен Варна и Пловдив, от останалите градове имаше масова емиграция и миграция към големите градове на интелигентни хора. И сега ученици са децата на тези,които са останали и в цялост са с по-ниско ниво на интелигентност. Така че няма как да се очакват от техните деца някакви блестящи резултати.
Глупости. Остават бедните, остават и такива, които просто искат да живеят в родните си места. Това не ги прави глупави.
[quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
Помните ли Радой Ралин - за културата и министъра й? А така. Почнете с едно проучване за грамотността на медиите, а сетне мислете за медийната грамотност, макар да подозирам де просто ни казвате, че не четем правилните медии. Щото даже и да е "правилна", когато в един репортаж три пъти споменат "огънят продължава да се тлее", таз медия минава в графата "смешници".
Аз съм завършил езиковата гимназия в Пазарджик през 1994г.От моя клас в родния ми град останахме около 20 процента от учениците. Всички други или емигрираха или отидоха в София. Когато аз кандидатствах се влизаше с много висок успех в това училище. Така че завършилите го бяха интелигентни.Сега техните деца не са в града и отварят място за децата на родители,които са били не толкова интелигентни.В резултат нивото на интелигентност сред учениците спада всяка година. Това се потвърждава и от съпругата ми,която е преподавател в същото училище.
Ами с децата и училището стана като с циганите. На дълго и широко обясняваха какви права имали /в което няма нищо лошо/, но някакси пропуснаха да им кажат за задълженията. Родителите пък решиха, че училището ще свърши всичката работа и забравиха, че е тяхна отговорност да ги възпитат на уважение, обноски и елементарно държание в обществото /не напразно е казано първите 7 години/. Някакси се пропусна да се обясни на децата, че основно тяхно задължение е да учат и да се държат възпитано. За да се затлачи работата негласно забраниха на учителите да оставят деца да повтарят при слаб успех . Е това отприщи девалвацията в образованието. Сега едно дете с добри знания и успех над 5 дето е учило и е полагало доста усилия и един двойкаджия с писани от немай къде тройки дето не е пипнал учебник и книга получават средно образование и двамата. От тук по веригата нещата се предават и във висшето . От друга страна ниското заплащане и отнемането на авторитета вкараха в професията доста посредствени хора а що годе читавите отказаха от желание за развитие и усъвършенстване. И ето след триисетина години стигаме до сегашният резултат. По тези причини доста родители и младежи развиха високи претенции в повечето случеи без покритие. В комбинация с щуробаденашката и връзкарска традиция за уреждане на работа стигнахме до там, че да се напълни навсякъде с калинки, срина всякаква ценностна система и опростачи нацията. За съжаление това е доста инерционна система и дори да се отстранят негативните влияния и нещата си дойдат на мястото, резултат може да очакваме след 15-20 години.
Когато аз кандидатствах се влизаше с много висок успех в това училище. Така че завършилите го бяха интелигентни.[/quote]
Висок успех не значи висок интелект. Това са две напълно различни неща. Интелектът е способност за разсъждение, а високият успех се дължи на запаметяване на преподаден материал.
[quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
Що не напправят едно изследване за грамотността на журналята? Най-елементарна грамотност, като умението да пишеш граматически правилно и да четеш написаното, преди да го публикуваш, за да го поизчистиш поне от очевадните недомислици. За по-високи категории хич не си отварям устата. Завалиите не правят разлика между анализ и агитпропаганда, а опорките ги повтарят като папагали. Така че, преди да критикувате дечурлигата, първо погледнете себе си!
Отново манипулирате, думата ПРОВИНЦИЯ съм използвал само в коментар 18. Колкото до децата - работим с материали на клиента. Сега съберете на едно място немотивирани ученици, учители-предметници без педагогическо образование в предпенсионна възраст, работещи за заплата около минималната и ще ви светне за резултатите, независимо по медийна или друга грамотност. Проследете резултатите, особено на ПГ, на ДЗИ и пак ще говорим...
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
Бях копирал част от друг текст, но впоследствие го изгубих. Сега попадам на тоя бисер: "Дори и да оцелее кабинетът на косъм, това пак няма да е мнозинство"
Кабинетът на косъм, рийшли. Ама иначе децата били тъпи.
[quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
По математика трудно ще назубриш задачите.Щото единият изпит беше по математика. Както и да е-нито в класа ми,нито във випуска имаше тъпаци.Сега в същото училище учат децата на една съученичка от основното училище, която беше доста тъпа.И на едни съседи,които не блестят с интелект. Когато аз кандидатствах, такива изобщо нямаше да влязат в класирането. Ама сега има много такива.
По математика трудно ще назубриш задачите.Щото единият изпит беше по математика. Както и да е-нито в класа ми,нито във випуска имаше тъпаци.Сега в същото училище учат децата на една съученичка от основното училище, която беше доста тъпа.И на едни съседи,които не блестят с интелект. Когато аз кандидатствах, такива изобщо нямаше да влязат в класирането. Ама сега има много такива. [/quote]
Айнщайн напуска училище именно заради математиката. Сигурно е бил тъп?
[quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
До коментар [#33] от "Мусаши":Отново манипулирате, думата ПРОВИНЦИЯ съм използвал само в коментар 18. Колкото до децата - работим с материали на клиента. Сега съберете на едно място немотивирани ученици, учители-предметници без педагогическо образование в предпенсионна възраст, работещи за заплата около минималната и ще ви светне за резултатите, независимо по медийна или друга грамотност. Проследете резултатите, особено на ПГ, на ДЗИ и пак ще говорим...
Имам доста наблюдения върху учителската професия.Имам и приятел,който е учител в циганско училище. Там и професори от Оксфорд нищо няма да постигнат. Майка ми също бе учителка по математика в основно училище и е преподавала на стотици деца,като много от тях са продължили в елитни училища.Но в последните години в училището бяха останали основно цигани.И майка се пенсионира, щото те не са желаели да учат,нито пък имат интелекта за това.Съпругата ми е учител в езикова гимназия и казва,че всяка година учениците са все по-тъпи. Така че истинската причина за ниските резултати е нивото на интелигентност на учениците.Не случайно на тестовете ПИСА учениците в София де представят доста по-добре от тези в страната. Ама София изсмуква интелигентното население на България. И нормално е децата на това население също да са интелигентни.
Хахаха-стига глупости.Достатъчен е няколкоминутен разговор, за да разбереш интелекта на събеседника.Какво остава за учител, който постоянно общува с учениците .И когато мои роднини и приятели учители ми казват, че учениците стават все по-тъпи,им вярвам напълно.
Хахаха-стига глупости.Достатъчен е няколкоминутен разговор, за да разбереш интелекта на събеседника.Какво остава за учител, който постоянно общува с учениците .И когато мои роднини и приятели учители ми казват, че учениците стават все по-тъпи,им вярвам напълно.[/quote]
Да си дойдем на думата..... Първо - работим с материали на клиента, каквито - такива.... пиша го за втори път... Второ - ей за такива учители като Вашите роднини и приятели става въпрос - учители, отписали учениците, щото .... са тъпи....
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
Не, че е ниска, просто соросоидите са бесни, че никой не им се връзва на грантаджийската пропаганда и ЛГБТ-внушения, затуй квичат и искат да им сменят чипа още в детската градина ...
Не се и съмнявам, че ако преподаваш на цигани, ще постигнеш отлични резултати.Направи едно добро дело и покажи на некадърните учители как се преподава на цигани.Имаш ли си представа от манталитета и интелекта им?Щото аз съм учил в основното училище с такива и знам отлично за какво става въпрос.
Медийната грамотност на учениците е резултат на съзнателните действия за затъпяване на племето, които се случиха последните години. Путинизацията на България през последните 10 години целеше най-просто следното:
да произведе нация от лумпени, които работят примитивен ръчен труд по фабриките на олигарсите, вечерта на изхода на предприятието си получават заплатата с подлагане на канче под чешмата, от която тече ракия, плюс един буркан кисели краставички на ръка. След консумацията на великодушната дажба патриотичният индивид почва да точи едно ножче с бруса и да мучи "кАжетеее, кАжете само кого ще коляме!?". Всичките тези гледки се прожектират на големи монитори във вилите на Банкя и Бояна, където хайлайфът на коктейл с гледка към София се забавлява и обсъжда в лежерна обстановка следващото ниво гавра с плебеса "у неандерталци че ги превърнеме тия, бате!"
Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "
За Фонда През 2017 г. Институт Отворено общество – София, съвместно с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Фондация „Тръст за социална алтернатива“, беше избран за Оператор на Фонд Активни граждани (Active Citizens Fund) в рамките на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014-2021 г.
Екип Институт Отворено общество – София (ИОО-София) - водещ партньор в изпълнението на Фонд Активни граждани България. Координира тематични приоритети: „Подобряване на демократичната култура и гражданската осведоменост“, „Подкрепа за правата на човека“ и „Повишаване на ангажираността на гражданите с опазване на околната среда и климатичните промени“.
Не ви е точен анализът. Никой не е пропуснал да обясни на децата, че имат и задължения освен права, защото децата в България нямат изобщо права. Нямат право на добро образование, здравеопазване или безопасна среда. Това, че оставят някои от тях да се бият и правят каквото си искат в часовете, също е отнемане на правото на образование за другите и вината е само на възрастните. Пропуснали сте да обвините демокрацията, дето ни била дошла на крака и да обясните, какво невероятно образование сме имали по соца. Същите от соца са си във властта от вътрешния им преврат '89-та и няма мърдане.
Хахаха-стига глупости.Достатъчен е няколкоминутен разговор, за да разбереш интелекта на събеседника.Какво остава за учител, който постоянно общува с учениците .И когато мои роднини и приятели учители ми казват, че учениците стават все по-тъпи,им вярвам напълно.[/quote]
Твои роднини и приятели...
Не се опитвам да ти натрапвам нищо, но...
[quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
Достатъчно ти обясних каква е ситуацията в градовете извън София, Пловдив и Варна и защо в тези места учениците стават все по-тъпи като цяло. Ще го напиша за последно пък дано вденеш за какво става въпрос-децата на нискоинтелигентните родители имат същият интелект като тях.При положение ,че 33 години има масово напускане на интелигентни хора от тези градове и села към чужбина, София, Пловдив и Варна, резултатите изобщо не са учудващи. Като се прибави и по-високият процент на ученици цигани, още повече се изяснява ситуацията.
Как пък тези "тъпи" според вас деца, когато отидат в друга държава, успяват да се образоват. Схващането, че добро образование е, ако накрая всички станат професори, е тотално сбъркано. Образованието трябва да е насочено към умения за живеене в общество, поне в начален етап и после да се профилира, на всеки според интересите и възможностите.
Само са се пребоядисали. От червени станаха сини, от розови - виолетови. Да вземем за пример другаря Дайнов... или не е политкоректно?
[quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
До коментар [#54] от "pilgrim.epsylon":Как пък тези "тъпи" според вас деца, когато отидат в друга държава, успяват да се образоват. Схващането, че добро образование е, ако накрая всички станат професори, е тотално сбъркано. Образованието трябва да е насочено към умения за живеене в общество, поне в начален етап и после да се профилира, на всеки според интересите и възможностите.
Сигурен ли си, че именно мен имаш предвид? Щото аз никаква подобна теза не съм застъпвал, а именно напротив...
[quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
До коментар [#54] от "pilgrim.epsylon":Как пък тези "тъпи" според вас деца, когато отидат в друга държава, успяват да се образоват. Схващането, че добро образование е, ако накрая всички станат професори, е тотално сбъркано. Образованието трябва да е насочено към умения за живеене в общество, поне в начален етап и после да се профилира, на всеки според интересите и възможностите.
Откъде черпите данни, че в чужбина децата на българските емигранти получават добро образование?Да-образоват се децата на интелигентните емигранти.На бачкаторите и в чужбина не получават добро образование и поемат по пътя на родителите си.
Аз не виждам поводи за притеснение. Ниското ниво на медийна грамотност, съчетано с ниското ниво на медийна почтеност, ни водят към прекрасния и радостен нов свят на безоблачно, безконфликтно и безпроблемно гладкомозъчно съществуване. Вече сме по-цивилизовани от чичко Сталин и сме преминали от максимата "Няма човек – няма проблем." на "Няма мозък – няма проблем."
Достатъчно ти обясних каква е ситуацията в градовете извън София, Пловдив и Варна и защо в тези места учениците стават все по-тъпи като цяло.Ще го напиша за последно пък дано вденеш за какво става въпрос-децата на нискоинтелигентните родители имат същият интелект като тях.При положение ,че 33 години има масово напускане на интелигентни хора от тези градове и села към чужбина, София, Пловдив и Варна, резултатите изобщо не са учудващи. Като се прибави и по-високият процент на ученици цигани, още повече се изяснява ситуацията. [/quote]
Пиши квото щеш, пич. Твоето разбиране изначало е грешно. Ти за интелект си чувал само телевизията. :)
[quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
Така е-изобщо не е важен интелекта. И едно японче има по-високи постижения в образованието от някое дете от Екваториална Гвинея единствено заради по-доброто ниво на образование в Япония. А не,щото е по-умно.
Важен е .И не вирее само в големите градове Даже напротив . Много дупета от Немската Френската гимназия от София са издухани от провинциалисти българчета когато отидат в чужбина Имам такива цели два примера от моето семейство . В Германия това обичам че не се интересуват дали си от жълтите павета и от немската а единствено от твоите знания и потенциал ...юху А кокъв кеф е софийски дришлю дошъл със самочувствие да го скъсат на изпит и да изпадне в депресия а селянчето да успее
Получават напълно адекватно образование, което да им позволи да живеят активно в обществото и да са му полезни. Деца на бачкатори и родители от малцинствата се дипломират съвсем успешно за професии, от които има нужда и съответно се интегрират и научават, как и защо е важно да спазваме правилата в обществото.
До коментар [#60] от "Мусаши":Получават напълно адекватно образование, което да им позволи да живеят активно в обществото и да са му полезни. Деца на бачкатори и родители от малцинствата се дипломират съвсем успешно за професии, от които има нужда и съответно се интегрират и научават, как и защо е важно да спазваме правилата в обществото.
Какво дипломиране-за да носят тухли по строежите и да мият чинии диплома не им трябва. И при положение, че в България безработицата е една от най-ниските в ЕС,то явно и в България много хора се научават да спазват правилата. Включително циганите масово работят в България макар някои от тях в сивата икономика. Щото в Германия може да живеят само на социални помощи, ама в България няма как да преживяват само с тях.
До коментар [#64] от "Мусаши":Важен е .И не вирее само в големите градове Даже напротив .Много дупета от Немската Френската гимназия от София са издухани от провинциалисти българчета когато отидат в чужбина Имам такива цели два примера от моето семейство .В Германия това обичам че не се интересуват дали си от жълтите павета и от немската а единствено от твоите знания и потенциал ...юху А кокъв кеф е софийски дришлю дошъл със самочувствие да го скъсат на изпит и да изпадне в депресия а селянчето да успее
Нали това казвам и аз-интелигентните деца от градовете извън София емигрират или отиват в София. Което като цяло намалява нивото на интелигентност на оставащите ученици. Общо взето всичко по-читаво се изнася.
quote#52:"moominmamma"]До коментар [#37] от "стефан иванов":Не ви е точен анализът. Никой не е пропуснал да обясни на децата, че имат и задължения освен права, защото децата в България нямат изобщо права. Нямат право на добро образование, здравеопазване или безопасна среда. Това, че оставят някои от тях да се бият и правят каквото си искат в часовете, също е отнемане на правото на образование за другите и вината е само на възрастните. Пропуснали сте да обвините демокрацията, дето ни била дошла на крака и да обясните, какво невероятно образование сме имали по соца. Същите от соца са си във властта от вътрешния им преврат '89-та и няма мърдане.[/quote]
Виж сега, не отричам, че вината 90% е на възрастните, това казвам, не са създали у децата през първите 7г правилна ценностна система. И в комбинация от липса на контрол децата го подкарват през просото което си е и естествена реакция. Никой не обича да се напряга ако няма матив и цел. Правата се бъркат със слободията. Да и по закон даже имат право на добро образование, здравеопазване и сигурна среда, но също така им дадоха право безнаказано да се държат некултурно, да се бият и псуват в час, дадоха им право да пречат и на малкото имащи желание да научат нещо, смесиха обикновени деца със деца със специални потребности та не може да се преподава с нормално темпо или е бързо за децата с потребнодсти или е бавно за нормалните . Нещо като дървено желязо. А я се опитай да усмирищ 5-6 лекенца дето се ритат хапят и псуват още от 2-3 клас. Нямаш право с пръст да ги пипнеш, неможеш да ги наказваш ,поне да седят прави и да слушат, не можеш да ги изгониш от час, не можеш да ги оставиш да повтарят, като се оплачеш на родителите те изкарват ,че си некадърен , че нямаш подход и тн. Не знам защо намесвате демокрацията, защото по тези земи тя стига само да ниво фасадна демокрация, Демокрацията означава основно равни права и свободи и отгоорност пред закона, а тук се разбира като слободия. А за образованието по соца си е лично ваша интерпретация на поста ми. Не през соца образованието беше калпаво, но по идеологически причини и технологично изоставане от останалият свят и мита за всестранно развитата социалистическа личност дето от много неща разбира ама от никое няма задълбоченост и истинса подготовка.Единствено имаше дисциплина /даже на моменти повече от необходимото/ и правилно още от средното се разделяха техничарите от хуманистите . Техникуми и съответно гимназии. Сега що няма ел техници, механици, дъроделци, строители. Нещата трябва да се балансират много внимателно. трябват умове ,но и бачкатори. Единственото за което съм 100% съгласен е за мутро-дрогарете от соца дето и сега си ни яздят и точно тяхна е целта в държавата да цари фасадна демокрация и закона да е врата в полето. Но кажи кой си ги избира вече 30 години?
Разбира се, че никъде не искат тапия, ако ще и в IT сектора да кандидатствате, но навсякъде искат умения, точност и адекватност, а тези качевства се възпитават при добра образователна система. Освен това, дори за мияч на чинии ще трябва да изкарате курсове и да сте добър в това, а презрителното отношение към нискоквалифицирания, но ужасно необходим труд, се смята също за лошо възпитание.
До коментар [#67] от "Мусаши":Разбира се, че никъде не искат тапия, ако ще и в IT сектора да кандидатствате, но навсякъде искат умения, точност и адекватност, а тези качевства се възпитават при добра образователна система. Освен това, дори за мияч на чинии ще трябва да изкарате курсове и да сте добър в това, а презрителното отношение към нискоквалифицирания, но ужасно необходим труд, се смята също за лошо възпитание.
Познавам неграмотни цигани, които работят в Германия. Без никакво образование са си намерили работа на строежите.Какви курсове при положение, че са неграмотни на български какво остава за немски език. Познавам и неграмотни цигани, които работят по строежите в България. Разлика между двете групи няма.
Да бяха дали на матурата публицистичен тест, а не 3 художествени за четене с разбиране. Изобщо да спрат да промиват мозъци и да развиват грамотност и критично мислене.
Айде гражданите пак са виновни че не вярват на медии дето крият избирателно секс скандал със последващи назначения на огромни заплати без нужните компетенции.
Без изненади. Все пак родителите им масово вярват в чипиране, кемтрейлс, рептили, плоска земя, путинизъм, червен конец против уроки и всякакви подобни кретении, масово възприемани от алкохолизираните панелни таласъми.
Навсякъде има мошеници използващи хората. Въпросът е, че тези неграмотни хора едва ли работят с читави договори, знаят си правата и могат да се възползват от възможностите за развитие, които им дава държавата, независимо у нас или в по-богатите западни страни. Точно затова трябва да е образованието, да научи децата, как да функционират пълноправно в обществото. У нас не могат да ги научат да четат, какво говорим, да си проверяват източниците на информация.
Затова трябва да има гражданско общество, за да прави корекция на грешките, които ще направят законодателите или когато не се изпълняват законите. Няма как да постигнеш нещо, ако не положиш усилие за него и не го извоюваш. Явно всички са доволни от сегашната ситуация, защото не виждам нито родители да бойкотират училищната система, нито учители да протестират, а реакцията на децата към безмисления престой в училищната сграда у нас в момента, е съвсем естествена.
До коментар [#69] от "стефан иванов":Затова трябва да има гражданско общество, за да прави корекция на грешките, които ще направят законодателите или когато не се изпълняват законите. Няма как да постигнеш нещо, ако не положиш усилие за него и не го извоюваш. Явно всички са доволни от сегашната ситуация, защото не виждам нито родители да бойкотират училищната система, нито учители да протестират, а реакцията на децата към безмисления престой в училищната сграда у нас в момента, е съвсем естествена.
Е сега съм съгласен с вас. Без активно гражданско общество няма как да има коректив на власта. Проблема у нас е, че това общество е доста малък процент от народа / по мое мнение не повече от 20%/ , тоест останалите 80% са матрял. Увреждането от живота през соца си казва тежката дума. Да не забравяме, че БГ беше най-близо и копираше 100% съветският модел. Мисля, че трябва да изчакаме да минат още 2-3 поколения и да не се затрием като нация и държава пък дано прихване българина нещо от развитите страни.
До коментар [#71] от "Мусаши":Навсякъде има мошеници използващи хората. Въпросът е, че тези неграмотни хора едва ли работят с читави договори, знаят си правата и могат да се възползват от възможностите за развитие, които им дава държавата, независимо у нас или в по-богатите западни страни. Точно затова трябва да е образованието, да научи децата, как да функционират пълноправно в обществото. У нас не могат да ги научат да четат, какво говорим, да си проверяват източниците на информация.
Е кой им е виновен, че са неграмотни?Моите деца как се научиха да четат и пишат още преди да тръгнат на училище?Как другите ученици постигат успех в образованието само циганите не.Дали пък проблема не е в самите тях?
Защо ти и съпругата ти сте се занимавали с тях от мънички , за това твоите деца са били по напред в развитието . Ако се вземе едно малко ромче на з години и му четеш приказки , ..обясняваш му буквите ,броете пръсчетата на ръцете ..и то ще се научи .. Всичко зависи от родителите и до учителите ..как ще мотивират децата .. Аз си мисля че ако мзема и най тъпото цигане но от малко а не когато е вече на седем ще го направя "човек " .Мозъка най бурно се развива между 3 7 г ..и през пубертета .
До коментар [#79] от "Мусаши":Защо ти и съпругата ти сте се занимавали с тях от мънички ,за това твоите деца са били по напред в развитието .Ако се вземе едно малко ромче на з години и му четеш приказки , ..обясняваш му буквите ,броете пръсчетата на ръцете ..и то ще се научи ..Всичко зависи от родителите и до учителите ..как ще мотивират децата ..Аз си мисля че ако мзема и най тъпото цигане но от малко а не когато е вече на седем ще го направя "човек " .Мозъка най бурно се развива между 3 7 г ..и през пубертета .
Като няма природен интелект ако ще и професори от Оксфорд да го обучават,няма да има големи успехи в образованието. Друг въпрос е,че за циганите образованието не е ценност.За тях е безсмислено да учат 17 години и чак след това да търсят работа, която не се знае дали ще намерят и колко добре ще е платена. За тях ценност е да отидат в Германия ,където да работят в строителството и да получават социални помощи. И след няколко години да купят мерцедес или БМВ,с което да се покажат пред другите цигани.
Аз разбрах следното на децата не им се отдава четенето с разбиране, но големия извод е няма медийна грамотност. Щом не му се отдава четенето с разбиране, много ясно че ще има проблем с медийната грамотност. То детето ще има и много други проблеми в образуванието си.
"Ми да, който не чете медии спонсорирани от фондацията "Америка за България" е медийно неграмотен. :) Друго си е да чете и да вярва на голи лъжи и обещания за светлото бъдеще. :)" ++++++++++ Чел съм "материалчета", които уж обясняват как читателят да се усети, че е обект на пропаганда. Самите текстове бяха отвратителна пропаганда. Хората нямат нищо против да будалкат масите. Притеснени са, когата друг ги будалка. И тук така.
"Ниско ниво на медийна грамотност" - това "медийна" наистина ли е необходимо? Тя корелацията е ясна - неграмотността води до функционална неграмотност във всички социални отрасли.
Все едно да кажем "Българите имат ниско ниво на медийна грамотност, но високо на правна". Пълен абсурд е заглавието на тая статия, вследствие на което не съм чел и съдържанието й.
До коментар [#43] от "pilgrim.epsylon": ...Айнщайн напуска училище именно заради математиката... >>> Колега, май имате някои проблеми с ...медийната грамотност.:) Не вярвайте на подобни измислици.
До коментар [#80] от "eog581083556": Аз си мисля че ако взема и най тъпото цигане но от малко а не когато е вече на седем ще го направя "човек " . >>> Колега, вие да не сте някой последовател на Мичурин и Макаренко в едно лице?:)
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
дедо Андро
Рейтинг: 1958 РазстроеноДостойни последователи на родителите си. Жалкото е, че постоянно се увеличава бройката им...
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.Наблюдател
Рейтинг: 1465 ЛюбопитноДа бяха дали задачите които дават на учениците и на учителите! Сигурен съм, че и там резултатите щяха да бъдат трагични!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
eti mehter
Рейтинг: 4502 НеутралноДо коментар [#1] от "дедо Андро":
BukalemunЗаради интернета е ,дедо.....
parcaleste
Рейтинг: 1117 НеутралноА за ниЗкото ниво на журнализъм в медиите няма ли да направите проучване?
penetrating
Рейтинг: 8719 НеутралноПолитиците изграждат достоен "матриал" като за своите интереси
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertck
Рейтинг: 1847 НеутралноМедийно неграмотни не са само ученици, и техните родители са такива. Доказва го успехът на изборите на екзотични формирования и партии, като ИТН. ИТН десни ли са леви ли са не е ясно, но значителен брой граждани ги подкрепяха.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2559 Разстроено"Училището и учителите са пасивни спрямо включването на темата в образователния процес" - и тези "проучвания", с тези толкова научно обосновани данни, толкова активно предлагат "целенасоченото, последователно и непрекъснато развиване на цифровите умения и медийната и информационна грамотност на учениците" със специалното партньорство на Центъра за оценяване в предучилищното и училищното образование към Министерството на образованието, и други де?! С констатации, които са видни, ясни и не от вчера, за всички не става нито по-различно, нито по-добре от постоянното потъване на БГ образование. Дали т.н. определение за медийна грамотност ще накара учениците да ЧЕТАТ, не цифрово, да УЧАТ, дори и цифрово, да РАЗВИВАТ любознателността си за нови и нови знания, ако системата, която точно в МОН разрушиха, и цифрово, и разрушават от `89 насам не се промени? Две поколения са изгубени в мъглата на рИформи, отричащи успехите на БГ образование дължащи са на ред, дисциплина, приемственост и надграждане в у-ще. Грижата за добра среда в у-ще, ангажиране на учениците не само с учебния процес, колективно обсъждане и реагиране на проблемите сред учители, в учебниците, в източниците на нови идеи и решения. Съпричастността към училищния живот на родители, общество, институции с разбираеми и реални отношения между всички, а не с поредните смени на приоритети, само защото били модерни някъде ТАМ. Дали поредните „квалификационни програми за учителите, усъвършенстване на цифровите им умения, развиване и периодично измерване на медийната и информационната им грамотност“ ще помогне за установяване на стабилност в у-ще или ще са поредните проекти, с губене на време, но със спИчелени от командировки и лекторски часове и кредити? Та КОЙ обучава учителите при екстрените им включвания за работа в електронна среда, когато ниКОЙ от "капацитетите" не беше наясно как да преподават в карантинирания учебен процес? "Би трябвало на следващия етап от образованието си те да развиват уменията…" – всички деца са много по-ориентирани от възрастните им попечители, а най-вече "цифрово" и се развиват много по-бързо от тях. НО взаимовръзката се губи още от 4 клас - с липсата на оценки, които травмирали, а всъщност реално показващи възможностите, а и след началното образование - с липсата на дисциплина, заради компромиси, свързани с делегираните бюджети. Не са неориентирани учениците: "дефицити в четивната грамотност и дигитално-медийните умения на българските ученици", а програмираното затъпяване в учебните програми, изпълнени с неосъвременени постулати, необходими за всеки вид грамотност. За да има точна ориентация в морето от инфо е необходимо да има стабилни и осъзнати основни знания и умения, които от килийното образование са едни и същи - непреходни, които не прескачат класиката в науката, не пренебрегват реда и дисциплината в у-ще, не допускат намеса на родители, мислители, фондации. Българското у-ще беше символ на нацията, а днес с него си измиват ръцете некадърните, копиращи "нови" рИформатори.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ewa29647693
Рейтинг: 363 Неутрално„Ниското ниво на медийна грамотност сред учениците е риск за гражданското общество“ - Лора Филева
----------------------------------------
Вие се вижте каква езикова грамотност имате!
Па после анализирайте учениците.
„Изборът на франзуците днес може да вкара страната в период на несигурност“ – Заглавие от „Дневник“
Подсказвам!
„франзуците“ две грешки в една дума!
Plamen Florov
Рейтинг: 408 НеутралноДо коментар [#3] от "ЗИДAP":
В селото ти на мегдана ще си по-популярен.
По темата - тъжни факти. Точно така е - имам 3 деца. Най-голямото и най-малкото израстнаха тук в Б-я а средното не. То израстна в Белгия.
Разликата е от земята до небетео.
Четене с разбиране тук просто НЯМА!
И да учителите също имат голяма вина за това - пасивни са.
Но какво да очаквам от хора, които в най-реномираното училище в града не искат да пишат отсъствия защото ... "после на нашата глава".
Чемодан, Терминал и далеч от Москва!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
volarok
Рейтинг: 1897 НеутралноИли риск за бъдещето на медиите?...
Иван Стоянов
Рейтинг: 15 НеутралноАма имало и гражданско общество в България? Къде е, и аз да го видя?
Анти Шишковци
Рейтинг: 508 НеутралноПаралелната властб/дълбоката държава възниква върху структурите на ДС. Стартира с милиардите, изнесени от комунистическата върхушка (плавно трансформираща се в мафия) чрез т.нар. "външнотърговски дружества". Политически се маскира зад етническата карта - най-силният коз в политическото изнудване за надмощие във властта. ДПС им осигури постоянно присъствие в парламента. Присвояването на активите на държавата им гарантира възможността за политическо инженерстване зад внушението, че ДПС е гарант за запазване на етническия мир. Този лост за влияние им позволи да контролират от вътре системни партии или да създават такива. Лесно създаваха политически патерици в политиките си за балансиране, примерно в отношенията с Русия. С Европа беше лесно. Там просто си купуваха влияние. С корумпирания Манфред Вебер си създадоха ГЕРБ. При избора на банкянския тулуп за лидер на ГЕРБ се изхождаше от принципа на мултиплициране на ефекта от горе на долу - обкръжаване със себеподобни. Идеален принцип за феодализиране на държавата. Местните феодали подчиняват местното население и то е принудено да гласува за феодализма. Т.е. ГЕРБ. ГЕРБ наложи хиперперсонализация на управлението за сметка на институционалността. Нарича се авторитаризъм. Комбинира авторитаризъм в централната власт с феодализма в местната власт и в резултат подчиниха държавата на автократичен феодално - олигархичен модел. Подчини законодателната власт на изпълнителната - т.е. на паралелната власт. Създаде "Делта Гард" за изнудване, наказване и рекет. Някога, след като Хитлер е превзел цялата власт, охранителната му фирма, която вършела същата работа, се е трансформирала в SS. Това е програмата на библиотекаро - сарайският кръг. Средна класа в България не трябва да има. Тя е най-големият им враг. Качествено образование не трябва да има. Образованият човек трудно се лъже. Основният идеолог на този модел е Димитър Иванов (ДС). Любен Гоцев (ДС) отговаряше за дисциплинирането на модела, изграден върху строго йерархична форма на управление, пренесена от ДС върху паралелната власт. Всяко ниво на модела е с конкретни роли и отговорностти. Ирина Кръстева (БКП-Цоло Радев) овладя изцяло управлението на кръговата (обръчи от фирми) икономика, която упорито се стреми да постави синчето си на върха на управлението на политиката и икономиката на паралелната власт. Присвои правото да установи контрол върху службите и прокуратурата. Проклятието на България го пенсионираха и изпратиха на заслужен отдих в Росенец. Красимир Гергов (ДС) като изпълнител на ролята на разпределител на финансовите потоци от рекламата в медийния сектор подчини медиите на паралелната власт. На необразованите хора лесно им се бърка в мозъка. Така се създаде чалга културата начело с ИТН. Красимир Гергов е пряко отговорен за създаването на Слави Трифонов. Бизнес съдружник е на Николай Василев (баща от ДС). ИТН е инженерен проект на паралелната власт, наричана още българското задкулисие - библиотекарско-сарайски кръг, който представлява функционалното ядро на олигархията през последното десетилетие.
the_flea
Рейтинг: 1202 РазстроеноДо коментар [#10] от "ЗаНиЗа":
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!Бих добавил само умишленото обезличаване на учителското съсловие след 2000-та година..... От контактите ми с колеги от провинцията оставам с усещането, че няма дъно... особено в т.н. П.Г.
Българин Бг
Рейтинг: 277 НеутралноПроблемите в образователната(а и не само) система не могат да се решават само с изливане на едни пари, увеличването на учителските заплати е хубаво нещо, но не решава почти нищо. Ако направят проучване за медийната грамотност сред учителите като нищо резултатите ще се окажат по-лоши от тези на учениците.
Batezuzi
Рейтинг: 1511 НеутралноЧе то родителите на същите тези теца казваха неща от рода на как еди кой си казал по телевизията как щели да ни вземат жилищата ако участваме в програмата за саниране. Уж образовани мои познати не могат да ми отговорят какво са харесали у даден кандидат, а отговорът е, че е умен мъж/жена, но не са чели предизборната програма ако изобщо има публикувана такава.
Тони КОСТОВ
Рейтинг: 922 НеутралноНа прост народ децата да са умни, ще е чудо.
valtoro
Рейтинг: 967 НеутралноКаквото образованието и възпитанието такива и учениците !!!
the_flea
Рейтинг: 1202 НеутралноЗатова в ком.18 написах за обезличаването на гилдията. Ниските заплати в миналото изгониха част от качествените колеги и не привлякоха качествени заместници. Системата е силно консервативна и резултатите идват със закъснение от 15-20 години. Тепърва ще става зле. Само преди седмица имах служебни контакти с колеги от други населени места - видях отчайващи нагласи, поведение и отношение към училищните проблеми. Оказа се, че 80% са изпаднали от други сфери, без педагогическо образование, с едногодишни договори.... което предполага и незаинтересованост.
Каква медийна грамотност да предадат на учениците си в прогимназиален и гимназиален етап?
Доброто заплащане и привличането на качествени кадри сега ще даде резултати след 10-15 години....евентуално... Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
realguru
Рейтинг: 2435 НеутралноМи да, който не чете медии спонсорирани от фондацията "Америка за България" е медийно неграмотен. :)
Друго си е да чете и да вярва на голи лъжи и обещания за светлото бъдеще. :)
Mihail Stoyanov
Рейтинг: 104 НеутралноEdna izchezvashta durjava.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2559 ВеселоДо коментар [#11] от "ЗИДAP":
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.И-баааааааааах му майката- кво си направил бе, човек?!
Война § Мир- лайна да яде!
Баси толстолопа, мане!
Ами, сложничко а? Българското образование е в позиционна, 30 годишна вече война.За всяка Война има причини, а за да има Мир трябва да се проучат и отстранят. И да се чете, от Толстой също.
Вячеслав Атанасов
Рейтинг: 878 НеутралноКакви медии?Вече медии няма.Има Пи Ар -фабрики.
Мусаши
Рейтинг: 407 НеутралноТака е-в провинцията учителите са неандерталци, а в София са с интелект и знания като на Айнщайн.
pilgrim.epsylon
Рейтинг: 908 Неутрално"Учениците в 10-и клас не могат да извличат факти и да интерпретират медийни текстове"
[quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]То па едни текстове, ум да ти зайде.
Мусаши
Рейтинг: 407 НеутралноНе ся виновни учителите,материалът е калпав.Като изключим София и в по-малка степен Варна и Пловдив, от останалите градове имаше масова емиграция и миграция към големите градове на интелигентни хора. И сега ученици са децата на тези,които са останали и в цялост са с по-ниско ниво на интелигентност. Така че няма как да се очакват от техните деца някакви блестящи резултати.
moominmamma
Рейтинг: 132 Неутрално"едва 8% от учителите са провели обучение за проверка на източници на информация"
Като разгледа човек профилите на маса директори и учители във фейса и види какво постват и то публично, става ясно, че те самите изобщо не знаят, нито как да си проверяват източниците, нито как да пазят личното си пространство.
Лапат дезинформация и предават нататък с невероятна лекота.
the_flea
Рейтинг: 1202 НеутралноДо коментар [#28] от "Мусаши":
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!Коментарът Ви е манипулативен. Четете с разбиране, ако можете! И не изопачавайте, моля...
Мусаши
Рейтинг: 407 НеутралноИзобщо не е манипулативен коментара ми.Вие твърдите в два коментара, че качеството на учителите в провинцията било много ниско.Като се подразбира, че нивото на учителите в София е много по-високо.
Въпросът е,че нищо не казвате за качеството на учениците. Едно е да се преподава на учениците в СМГ друго в някое училище с преобладаващ брой ученици от циганския етнос. Освен това в София за образован и квалификациран човек работа винаги ще има.В провинцията не е така и в тази връзка учителската професия често е единствената възможност за професионална реализация на образованите жени.
pilgrim.epsylon
Рейтинг: 908 НеутралноГлупости. Остават бедните, остават и такива, които просто искат да живеят в родните си места. Това не ги прави глупави. [quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
Араламбене му е майката
Рейтинг: 931 ВеселоПомните ли Радой Ралин - за културата и министъра й?
А така.
Почнете с едно проучване за грамотността на медиите, а сетне мислете за медийната грамотност, макар да подозирам де просто ни казвате, че не четем правилните медии. Щото даже и да е "правилна", когато в един репортаж три пъти споменат "огънят продължава да се тлее", таз медия минава в графата "смешници".
Мусаши
Рейтинг: 407 Неутрално[quote#34:"pilgrim.epsylon"][/quote]
Аз съм завършил езиковата гимназия в Пазарджик през 1994г.От моя клас в родния ми град останахме около 20 процента от учениците. Всички други или емигрираха или отидоха в София. Когато аз кандидатствах се влизаше с много висок успех в това училище. Така че завършилите го бяха интелигентни.Сега техните деца не са в града и отварят място за децата на родители,които са били не толкова интелигентни.В резултат нивото на интелигентност сред учениците спада всяка година. Това се потвърждава и от съпругата ми,която е преподавател в същото училище.
стефан иванов
Рейтинг: 154 НеутралноАми с децата и училището стана като с циганите. На дълго и широко обясняваха какви права имали /в което няма нищо лошо/, но някакси пропуснаха да им кажат за задълженията. Родителите пък решиха, че училището ще свърши всичката работа и забравиха, че е тяхна отговорност да ги възпитат на уважение, обноски и елементарно държание в обществото /не напразно е казано първите 7 години/. Някакси се пропусна да се обясни на децата, че основно тяхно задължение е да учат и да се държат възпитано.
За да се затлачи работата негласно забраниха на учителите да оставят деца да повтарят при слаб успех . Е това отприщи девалвацията в образованието. Сега едно дете с добри знания и успех над 5 дето е учило и е полагало доста усилия и един двойкаджия с писани от немай къде тройки дето не е пипнал учебник и книга получават средно образование и двамата. От тук по веригата нещата се предават и във висшето . От друга страна ниското заплащане и отнемането на авторитета вкараха в професията доста посредствени хора а що годе читавите отказаха от желание за развитие и усъвършенстване. И ето след триисетина години стигаме до сегашният резултат. По тези причини доста родители и младежи развиха високи претенции в повечето случеи без покритие. В комбинация с щуробаденашката и връзкарска традиция за уреждане на работа стигнахме до там, че да се напълни навсякъде с калинки, срина всякаква ценностна система и опростачи нацията.
За съжаление това е доста инерционна система и дори да се отстранят негативните влияния и нещата си дойдат на мястото, резултат може да очакваме след 15-20 години.
pilgrim.epsylon
Рейтинг: 908 НеутралноВисок успех не значи висок интелект. Това са две напълно различни неща. Интелектът е способност за разсъждение, а високият успех се дължи на запаметяване на преподаден материал. [quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
Сара
Рейтинг: 603 НеутралноЩо не напправят едно изследване за грамотността на журналята? Най-елементарна грамотност, като умението да пишеш граматически правилно и да четеш написаното, преди да го публикуваш, за да го поизчистиш поне от очевадните недомислици. За по-високи категории хич не си отварям устата. Завалиите не правят разлика между анализ и агитпропаганда, а опорките ги повтарят като папагали. Така че, преди да критикувате дечурлигата, първо погледнете себе си!
the_flea
Рейтинг: 1202 НеутралноДо коментар [#33] от "Мусаши":
Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!Отново манипулирате, думата ПРОВИНЦИЯ съм използвал само в коментар 18.
Колкото до децата - работим с материали на клиента. Сега съберете на едно място немотивирани ученици, учители-предметници без педагогическо образование в предпенсионна възраст, работещи за заплата около минималната и ще ви светне за резултатите, независимо по медийна или друга грамотност. Проследете резултатите, особено на ПГ, на ДЗИ и пак ще говорим...
pilgrim.epsylon
Рейтинг: 908 ВеселоБях копирал част от друг текст, но впоследствие го изгубих. Сега попадам на тоя бисер: "Дори и да оцелее кабинетът на косъм, това пак няма да е мнозинство"
[quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]Кабинетът на косъм, рийшли. Ама иначе децата били тъпи.
Мусаши
Рейтинг: 407 Неутрално[quote#38:"pilgrim.epsylon"][/quote]
По математика трудно ще назубриш задачите.Щото единият изпит беше по математика.
Както и да е-нито в класа ми,нито във випуска имаше тъпаци.Сега в същото училище учат децата на една съученичка от основното училище, която беше доста тъпа.И на едни съседи,които не блестят с интелект. Когато аз кандидатствах, такива изобщо нямаше да влязат в класирането. Ама сега има много такива.
pilgrim.epsylon
Рейтинг: 908 НеутралноАйнщайн напуска училище именно заради математиката. Сигурно е бил тъп? [quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
Мусаши
Рейтинг: 407 НеутралноИмам доста наблюдения върху учителската професия.Имам и приятел,който е учител в циганско училище. Там и професори от Оксфорд нищо няма да постигнат. Майка ми също бе учителка по математика в основно училище и е преподавала на стотици деца,като много от тях са продължили в елитни училища.Но в последните години в училището бяха останали основно цигани.И майка се пенсионира, щото те не са желаели да учат,нито пък имат интелекта за това.Съпругата ми е учител в езикова гимназия и казва,че всяка година учениците са все по-тъпи.
Така че истинската причина за ниските резултати е нивото на интелигентност на учениците.Не случайно на тестовете ПИСА учениците в София де представят доста по-добре от тези в страната. Ама София изсмуква интелигентното население на България. И нормално е децата на това население също да са интелигентни.
Мусаши
Рейтинг: 407 Неутрално[quote#43:"pilgrim.epsylon"][/quote]
Хахаха-стига глупости.Достатъчен е няколкоминутен разговор, за да разбереш интелекта на събеседника.Какво остава за учител, който постоянно общува с учениците .И когато мои роднини и приятели учители ми казват, че учениците стават все по-тъпи,им вярвам напълно.
the_flea
Рейтинг: 1202 НеутралноДа си дойдем на думата.....
Първо - работим с материали на клиента, каквито - такива.... пиша го за втори път...
Второ - ей за такива учители като Вашите роднини и приятели става въпрос - учители, отписали учениците, щото .... са тъпи.... Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
lxl24646788
Рейтинг: 8 НеутралноНе, че е ниска, просто соросоидите са бесни, че никой не им се връзва на грантаджийската пропаганда и ЛГБТ-внушения, затуй квичат и искат да им сменят чипа още в детската градина ...
Мусаши
Рейтинг: 407 Неутрално[quote#46:"the_flea"][/quote]
Не се и съмнявам, че ако преподаваш на цигани, ще постигнеш отлични резултати.Направи едно добро дело и покажи на некадърните учители как се преподава на цигани.Имаш ли си представа от манталитета и интелекта им?Щото аз съм учил в основното училище с такива и знам отлично за какво става въпрос.
cinik
Рейтинг: 2645 НеутралноМедийната грамотност на учениците е резултат на съзнателните действия за затъпяване на племето, които се случиха последните години. Путинизацията на България през последните 10 години целеше най-просто следното:
Инициативен комитет "За монумент на бай Ганю на мястото на МОЧА "да произведе нация от лумпени, които работят примитивен ръчен труд по фабриките на олигарсите, вечерта на изхода на предприятието си получават заплатата с подлагане на канче под чешмата, от която тече ракия, плюс един буркан кисели краставички на ръка. След консумацията на великодушната дажба патриотичният индивид почва да точи едно ножче с бруса и да мучи "кАжетеее, кАжете само кого ще коляме!?". Всичките тези гледки се прожектират на големи монитори във вилите на Банкя и Бояна, където хайлайфът на коктейл с гледка към София се забавлява и обсъжда в лежерна обстановка следващото ниво гавра с плебеса "у неандерталци че ги превърнеме тия, бате!"
Аскет
Рейтинг: 1730 НеутралноЦитат:
Фонд "Активни граждани"
--------
Соросчета!
Приагам следното доказателство!
За Фонда
През 2017 г. Институт Отворено общество – София, съвместно с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Фондация „Тръст за социална алтернатива“, беше избран за Оператор на Фонд Активни граждани (Active Citizens Fund) в рамките на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014-2021 г.
https://www.activecitizensfund.bg/public/portfolios/view.cfm?id=30
Аскет
Рейтинг: 1730 НеутралноДо коментар [#50] от "Аскет":
Екип
Институт Отворено общество – София (ИОО-София) - водещ партньор в изпълнението на Фонд Активни граждани България. Координира тематични приоритети: „Подобряване на демократичната култура и гражданската осведоменост“, „Подкрепа за правата на човека“ и „Повишаване на ангажираността на гражданите с опазване на околната среда и климатичните промени“.
https://www.activecitizensfund.bg/public/portfolios/view.cfm?id=32
moominmamma
Рейтинг: 132 НеутралноДо коментар [#37] от "стефан иванов":
Не ви е точен анализът. Никой не е пропуснал да обясни на децата, че имат и задължения освен права, защото децата в България нямат изобщо права. Нямат право на добро образование, здравеопазване или безопасна среда. Това, че оставят някои от тях да се бият и правят каквото си искат в часовете, също е отнемане на правото на образование за другите и вината е само на възрастните.
Пропуснали сте да обвините демокрацията, дето ни била дошла на крака и да обясните, какво невероятно образование сме имали по соца. Същите от соца са си във властта от вътрешния им преврат '89-та и няма мърдане.
Zarko Rashev
Рейтинг: 8 ЛюбопитноИзключително важна тема хората да не са първични и да подскапат на всяко фалшиво заглавие.
pilgrim.epsylon
Рейтинг: 908 НеутралноТвои роднини и приятели...
Не се опитвам да ти натрапвам нищо, но... [quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
Мусаши
Рейтинг: 407 Неутрално[quote#54:"pilgrim.epsylon"][/quote]
Достатъчно ти обясних каква е ситуацията в градовете извън София, Пловдив и Варна и защо в тези места учениците стават все по-тъпи като цяло.
Ще го напиша за последно пък дано вденеш за какво става въпрос-децата на нискоинтелигентните родители имат същият интелект като тях.При положение ,че 33 години има масово напускане на интелигентни хора от тези градове и села към чужбина, София, Пловдив и Варна, резултатите изобщо не са учудващи. Като се прибави и по-високият процент на ученици цигани, още повече се изяснява ситуацията.
moominmamma
Рейтинг: 132 НеутралноДо коментар [#54] от "pilgrim.epsylon":
Как пък тези "тъпи" според вас деца, когато отидат в друга държава, успяват да се образоват. Схващането, че добро образование е, ако накрая всички станат професори, е тотално сбъркано. Образованието трябва да е насочено към умения за живеене в общество, поне в начален етап и после да се профилира, на всеки според интересите и възможностите.
pilgrim.epsylon
Рейтинг: 908 НеутралноСамо са се пребоядисали. От червени станаха сини, от розови - виолетови. Да вземем за пример другаря Дайнов... или не е политкоректно? [quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
pilgrim.epsylon
Рейтинг: 908 НеутралноСигурен ли си, че именно мен имаш предвид? Щото аз никаква подобна теза не съм застъпвал, а именно напротив... [quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
pilgrim.epsylon
Рейтинг: 908 НеутралноИзобщо... всекилуд с номера си...
[quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]Мусаши
Рейтинг: 407 НеутралноОткъде черпите данни, че в чужбина децата на българските емигранти получават добро образование?Да-образоват се децата на интелигентните емигранти.На бачкаторите и в чужбина не получават добро образование и поемат по пътя на родителите си.
dambrat
Рейтинг: 386 НеутралноАз не виждам поводи за притеснение. Ниското ниво на медийна грамотност, съчетано с ниското ниво на медийна почтеност, ни водят към прекрасния и радостен нов свят на безоблачно, безконфликтно и безпроблемно гладкомозъчно съществуване. Вече сме по-цивилизовани от чичко Сталин и сме преминали от максимата "Няма човек – няма проблем." на "Няма мозък – няма проблем."
БОНГО
Рейтинг: 2611 НеутралноТе двете са свързани и се подхранват едно друго. Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
pilgrim.epsylon
Рейтинг: 908 ВеселоПиши квото щеш, пич. Твоето разбиране изначало е грешно. Ти за интелект си чувал само телевизията. :) [quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
Мусаши
Рейтинг: 407 Неутрално[quote#63:"pilgrim.epsylon"][/quote]
Така е-изобщо не е важен интелекта. И едно японче има по-високи постижения в образованието от някое дете от Екваториална Гвинея единствено заради по-доброто ниво на образование в Япония. А не,щото е по-умно.
viktori
Рейтинг: 97 НеутралноДо коментар [#64] от "Мусаши":
Важен е .И не вирее само в големите градове Даже напротив .
Много дупета от Немската Френската гимназия от София са издухани от провинциалисти българчета когато отидат в чужбина Имам такива цели два примера от моето семейство .
В Германия това обичам че не се интересуват дали си от жълтите павета и от немската а единствено от твоите знания и потенциал ...юху А кокъв кеф е софийски дришлю дошъл със самочувствие да го скъсат на изпит и да изпадне в депресия а селянчето да успее
moominmamma
Рейтинг: 132 НеутралноДо коментар [#60] от "Мусаши":
Получават напълно адекватно образование, което да им позволи да живеят активно в обществото и да са му полезни. Деца на бачкатори и родители от малцинствата се дипломират съвсем успешно за професии, от които има нужда и съответно се интегрират и научават, как и защо е важно да спазваме правилата в обществото.
Мусаши
Рейтинг: 407 НеутралноКакво дипломиране-за да носят тухли по строежите и да мият чинии диплома не им трябва.
И при положение, че в България безработицата е една от най-ниските в ЕС,то явно и в България много хора се научават да спазват правилата. Включително циганите масово работят в България макар някои от тях в сивата икономика. Щото в Германия може да живеят само на социални помощи, ама в България няма как да преживяват само с тях.
Мусаши
Рейтинг: 407 НеутралноНали това казвам и аз-интелигентните деца от градовете извън София емигрират или отиват в София. Което като цяло намалява нивото на интелигентност на оставащите ученици. Общо взето всичко по-читаво се изнася.
стефан иванов
Рейтинг: 154 Неутралноquote#52:"moominmamma"]До коментар [#37] от "стефан иванов":Не ви е точен анализът. Никой не е пропуснал да обясни на децата, че имат и задължения освен права, защото децата в България нямат изобщо права. Нямат право на добро образование, здравеопазване или безопасна среда. Това, че оставят някои от тях да се бият и правят каквото си искат в часовете, също е отнемане на правото на образование за другите и вината е само на възрастните. Пропуснали сте да обвините демокрацията, дето ни била дошла на крака и да обясните, какво невероятно образование сме имали по соца. Същите от соца са си във властта от вътрешния им преврат '89-та и няма мърдане.[/quote]
Виж сега, не отричам, че вината 90% е на възрастните, това казвам, не са създали у децата през първите 7г правилна ценностна система. И в комбинация от липса на контрол децата го подкарват през просото което си е и естествена реакция. Никой не обича да се напряга ако няма матив и цел. Правата се бъркат със слободията. Да и по закон даже имат право на добро образование, здравеопазване и сигурна среда, но също така им дадоха право безнаказано да се държат некултурно, да се бият и псуват в час, дадоха им право да пречат и на малкото имащи желание да научат нещо, смесиха обикновени деца със деца със специални потребности та не може да се преподава с нормално темпо или е бързо за децата с потребнодсти или е бавно за нормалните . Нещо като дървено желязо. А я се опитай да усмирищ 5-6 лекенца дето се ритат хапят и псуват още от 2-3 клас. Нямаш право с пръст да ги пипнеш, неможеш да ги наказваш ,поне да седят прави и да слушат, не можеш да ги изгониш от час, не можеш да ги оставиш да повтарят, като се оплачеш на родителите те изкарват ,че си некадърен , че нямаш подход и тн.
Не знам защо намесвате демокрацията, защото по тези земи тя стига само да ниво фасадна демокрация, Демокрацията означава основно равни права и свободи и отгоорност пред закона, а тук се разбира като слободия. А за образованието по соца си е лично ваша интерпретация на поста ми. Не през соца образованието беше калпаво, но по идеологически причини и технологично изоставане от останалият свят и мита за всестранно развитата социалистическа личност дето от много неща разбира ама от никое няма задълбоченост и истинса подготовка.Единствено имаше дисциплина /даже на моменти повече от необходимото/ и правилно още от средното се разделяха техничарите от хуманистите . Техникуми и съответно гимназии. Сега що няма ел техници, механици, дъроделци, строители. Нещата трябва да се балансират много внимателно. трябват умове ,но и бачкатори.
Единственото за което съм 100% съгласен е за мутро-дрогарете от соца дето и сега си ни яздят и точно тяхна е целта в държавата да цари фасадна демокрация и закона да е врата в полето. Но кажи кой си ги избира вече 30 години?
moominmamma
Рейтинг: 132 НеутралноДо коментар [#67] от "Мусаши":
Разбира се, че никъде не искат тапия, ако ще и в IT сектора да кандидатствате, но навсякъде искат умения, точност и адекватност, а тези качевства се възпитават при добра образователна система. Освен това, дори за мияч на чинии ще трябва да изкарате курсове и да сте добър в това, а презрителното отношение към нискоквалифицирания, но ужасно необходим труд, се смята също за лошо възпитание.
Мусаши
Рейтинг: 407 НеутралноПознавам неграмотни цигани, които работят в Германия. Без никакво образование са си намерили работа на строежите.Какви курсове при положение, че са неграмотни на български какво остава за немски език.
Познавам и неграмотни цигани, които работят по строежите в България. Разлика между двете групи няма.
velvoofell
Рейтинг: 393 НеутралноДа бяха дали на матурата публицистичен тест, а не 3 художествени за четене с разбиране. Изобщо да спрат да промиват мозъци и да развиват грамотност и критично мислене.
dejmos
Рейтинг: 1851 ВеселоКолкото по -голяма е интеграцията в ЕС , толкова по прости ставаме..:)
kkl38598034
Рейтинг: 279 НеутралноАйде гражданите пак са виновни че не вярват на медии дето крият избирателно секс скандал със последващи назначения на огромни заплати без нужните компетенции.
cornucopia
Рейтинг: 326 НеутралноБез изненади. Все пак родителите им масово вярват в чипиране, кемтрейлс, рептили, плоска земя, путинизъм, червен конец против уроки и всякакви подобни кретении, масово възприемани от алкохолизираните панелни таласъми.
moominmamma
Рейтинг: 132 НеутралноДо коментар [#71] от "Мусаши":
Навсякъде има мошеници използващи хората. Въпросът е, че тези неграмотни хора едва ли работят с читави договори, знаят си правата и могат да се възползват от възможностите за развитие, които им дава държавата, независимо у нас или в по-богатите западни страни. Точно затова трябва да е образованието, да научи децата, как да функционират пълноправно в обществото. У нас не могат да ги научат да четат, какво говорим, да си проверяват източниците на информация.
moominmamma
Рейтинг: 132 НеутралноДо коментар [#69] от "стефан иванов":
Затова трябва да има гражданско общество, за да прави корекция на грешките, които ще направят законодателите или когато не се изпълняват законите. Няма как да постигнеш нещо, ако не положиш усилие за него и не го извоюваш. Явно всички са доволни от сегашната ситуация, защото не виждам нито родители да бойкотират училищната система, нито учители да протестират, а реакцията на децата към безмисления престой в училищната сграда у нас в момента, е съвсем естествена.
стефан иванов
Рейтинг: 154 НеутралноЕ сега съм съгласен с вас. Без активно гражданско общество няма как да има коректив на власта. Проблема у нас е, че това общество е доста малък процент от народа / по мое мнение не повече от 20%/ , тоест останалите 80% са матрял. Увреждането от живота през соца си казва тежката дума. Да не забравяме, че БГ беше най-близо и копираше 100% съветският модел. Мисля, че трябва да изчакаме да минат още 2-3 поколения и да не се затрием като нация и държава пък дано прихване българина нещо от развитите страни.
Мусаши
Рейтинг: 407 НеутралноЕ кой им е виновен, че са неграмотни?Моите деца как се научиха да четат и пишат още преди да тръгнат на училище?Как другите ученици постигат успех в образованието само циганите не.Дали пък проблема не е в самите тях?
viktori
Рейтинг: 97 НеутралноДо коментар [#79] от "Мусаши":
Защо ти и съпругата ти сте се занимавали с тях от мънички ,
за това твоите деца са били по напред в развитието .
Ако се вземе едно малко ромче на з години и му четеш приказки , ..обясняваш му буквите ,броете пръсчетата на ръцете ..и то ще се научи ..
Всичко зависи от родителите и до учителите ..как ще мотивират децата ..
Аз си мисля че ако мзема и най тъпото цигане но от малко а не когато е вече на седем
ще го направя "човек " .Мозъка най бурно се развива между 3 7 г ..и през пубертета .
Мусаши
Рейтинг: 407 НеутралноКато няма природен интелект ако ще и професори от Оксфорд да го обучават,няма да има големи успехи в образованието.
Друг въпрос е,че за циганите образованието не е ценност.За тях е безсмислено да учат 17 години и чак след това да търсят работа, която не се знае дали ще намерят и колко добре ще е платена. За тях ценност е да отидат в Германия ,където да работят в строителството и да получават социални помощи. И след няколко години да купят мерцедес или БМВ,с което да се покажат пред другите цигани.
agi49370681
Рейтинг: 269 НеутралноАз разбрах следното на децата не им се отдава четенето с разбиране, но големия извод е няма медийна грамотност. Щом не му се отдава четенето с разбиране, много ясно че ще има проблем с медийната грамотност. То детето ще има и много други проблеми в образуванието си.
Араламбене му е майката
Рейтинг: 931 ВеселоДо коментар [#82] от "agi49370681":
Шест шокиращи грешки в четири реда текст. По-добре давайте акъли от телевизора, там не си личи чак толкова.
nabliudatelnica
Рейтинг: 1509 НеутралноХа ха учениците били проблемът. Че я си вижте вашето дневникарско медийно ниво. От къде да научат учениците какво е въобще медийно ниво?
Костадин Иванов
Рейтинг: 3672 НеутралноДо коментар [#24] от "realguru":
Еретик"Ми да, който не чете медии спонсорирани от фондацията "Америка за България" е медийно неграмотен. :)
Друго си е да чете и да вярва на голи лъжи и обещания за светлото бъдеще. :)"
++++++++++
Чел съм "материалчета", които уж обясняват как читателят да се усети, че е обект на пропаганда. Самите текстове бяха отвратителна пропаганда.
Хората нямат нищо против да будалкат масите. Притеснени са, когата друг ги будалка.
И тук така.
Hristiyan Hristov
Рейтинг: 339 Неутрално"Ниско ниво на медийна грамотност" - това "медийна" наистина ли е необходимо? Тя корелацията е ясна - неграмотността води до функционална неграмотност във всички социални отрасли.
Все едно да кажем "Българите имат ниско ниво на медийна грамотност, но високо на правна". Пълен абсурд е заглавието на тая статия, вследствие на което не съм чел и съдържанието й.
тулса
Рейтинг: 2555 ВеселоДо коментар [#43] от "pilgrim.epsylon":
"The glory of God is intelligence"...Айнщайн напуска училище именно заради математиката...
>>> Колега, май имате някои проблеми с ...медийната грамотност.:) Не вярвайте на подобни измислици.
тулса
Рейтинг: 2555 ВеселоДо коментар [#80] от "eog581083556":
"The glory of God is intelligence"Аз си мисля че ако взема и най тъпото цигане но от малко а не когато е вече на седем ще го направя "човек " .
>>> Колега, вие да не сте някой последовател на Мичурин и Макаренко в едно лице?:)