Проучване: Ниското ниво на медийна грамотност сред учениците е риск за гражданското общество

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (88)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на дедо Андро
    дедо Андро
    Рейтинг: 2873 Разстроено

    Достойни последователи на родителите си. Жалкото е, че постоянно се увеличава бройката им...

    Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.
  2. 2 Профил на У Чен
    У Чен
    Рейтинг: 1139 Любопитно

    Да бяха дали задачите които дават на учениците и на учителите! Сигурен съм, че и там резултатите щяха да бъдат трагични!

  3. 3 Профил на ЗИДAP
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  4. 4 Профил на ЗИДAP
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  5. 5 Профил на ЗИДAP
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3980 Неутрално

    До коментар [#1] от "дедо Андро":

    Заради интернета е ,дедо.....

    Bukalemun
  7. 7 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 901 Неутрално

    А за ниЗкото ниво на журнализъм в медиите няма ли да направите проучване?

  8. 8 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 7643 Неутрално

    Политиците изграждат достоен "матриал" като за своите интереси

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  9. 9 Профил на ck
    ck
    Рейтинг: 1425 Неутрално

    Медийно неграмотни не са само ученици, и техните родители са такива. Доказва го успехът на изборите на екзотични формирования и партии, като ИТН. ИТН десни ли са леви ли са не е ясно, но значителен брой граждани ги подкрепяха.

  10. 10 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2623 Разстроено

    "Училището и учителите са пасивни спрямо включването на темата в образователния процес" - и тези "проучвания", с тези толкова научно обосновани данни, толкова активно предлагат "целенасоченото, последователно и непрекъснато развиване на цифровите умения и медийната и информационна грамотност на учениците" със специалното партньорство на Центъра за оценяване в предучилищното и училищното образование към Министерството на образованието, и други де?! С констатации, които са видни, ясни и не от вчера, за всички не става нито по-различно, нито по-добре от постоянното потъване на БГ образование. Дали т.н. определение за медийна грамотност ще накара учениците да ЧЕТАТ, не цифрово, да УЧАТ, дори и цифрово, да РАЗВИВАТ любознателността си за нови и нови знания, ако системата, която точно в МОН разрушиха, и цифрово, и разрушават от `89 насам не се промени? Две поколения са изгубени в мъглата на рИформи, отричащи успехите на БГ образование дължащи са на ред, дисциплина, приемственост и надграждане в у-ще. Грижата за добра среда в у-ще, ангажиране на учениците не само с учебния процес, колективно обсъждане и реагиране на проблемите сред учители, в учебниците, в източниците на нови идеи и решения. Съпричастността към училищния живот на родители, общество, институции с разбираеми и реални отношения между всички, а не с поредните смени на приоритети, само защото били модерни някъде ТАМ. Дали поредните „квалификационни програми за учителите, усъвършенстване на цифровите им умения, развиване и периодично измерване на медийната и информационната им грамотност“ ще помогне за установяване на стабилност в у-ще или ще са поредните проекти, с губене на време, но със спИчелени от командировки и лекторски часове и кредити? Та КОЙ обучава учителите при екстрените им включвания за работа в електронна среда, когато ниКОЙ от "капацитетите" не беше наясно как да преподават в карантинирания учебен процес? "Би трябвало на следващия етап от образованието си те да развиват уменията…" – всички деца са много по-ориентирани от възрастните им попечители, а най-вече "цифрово" и се развиват много по-бързо от тях. НО взаимовръзката се губи още от 4 клас - с липсата на оценки, които травмирали, а всъщност реално показващи възможностите, а и след началното образование - с липсата на дисциплина, заради компромиси, свързани с делегираните бюджети. Не са неориентирани учениците: "дефицити в четивната грамотност и дигитално-медийните умения на българските ученици", а програмираното затъпяване в учебните програми, изпълнени с неосъвременени постулати, необходими за всеки вид грамотност. За да има точна ориентация в морето от инфо е необходимо да има стабилни и осъзнати основни знания и умения, които от килийното образование са едни и същи - непреходни, които не прескачат класиката в науката, не пренебрегват реда и дисциплината в у-ще, не допускат намеса на родители, мислители, фондации. Българското у-ще беше символ на нацията, а днес с него си измиват ръцете некадърните, копиращи "нови" рИформатори.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  11. 11 Профил на ЗИДAP
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  12. 12 Профил на ewa29647693
    ewa29647693
    Рейтинг: 676 Неутрално

    „Ниското ниво на медийна грамотност сред учениците е риск за гражданското общество“ - Лора Филева
    ----------------------------------------

    Вие се вижте каква езикова грамотност имате!
    Па после анализирайте учениците.

    „Изборът на франзуците днес може да вкара страната в период на несигурност“ – Заглавие от „Дневник“

    Подсказвам!
    „франзуците“ две грешки в една дума!

  13. 13 Профил на plf
    plf
    Рейтинг: 384 Неутрално

    До коментар [#3] от "ЗИДAP":

    В селото ти на мегдана ще си по-популярен.

    По темата - тъжни факти. Точно така е - имам 3 деца. Най-голямото и най-малкото израстнаха тук в Б-я а средното не. То израстна в Белгия.
    Разликата е от земята до небетео.
    Четене с разбиране тук просто НЯМА!
    И да учителите също имат голяма вина за това - пасивни са.
    Но какво да очаквам от хора, които в най-реномираното училище в града не искат да пишат отсъствия защото ... "после на нашата глава".
    Чемодан, Терминал и далеч от Москва!

  14. 14 Профил на ЗИДAP
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  15. 15 Профил на volarok
    volarok
    Рейтинг: 2971 Неутрално

    Или риск за бъдещето на медиите?...

  16. 16 Профил на iiu09354227
    iiu09354227
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    Ама имало и гражданско общество в България? Къде е, и аз да го видя?

  17. 17 Профил на Анти Шишковци
    Анти Шишковци
    Рейтинг: 996 Неутрално

    Паралелната властб/дълбоката държава възниква върху структурите на ДС. Стартира с милиардите, изнесени от комунистическата върхушка (плавно трансформираща се в мафия) чрез т.нар. "външнотърговски дружества". Политически се маскира зад етническата карта - най-силният коз в политическото изнудване за надмощие във властта. ДПС им осигури постоянно присъствие в парламента. Присвояването на активите на държавата им гарантира възможността за политическо инженерстване зад внушението, че ДПС е гарант за запазване на етническия мир. Този лост за влияние им позволи да контролират от вътре системни партии или да създават такива. Лесно създаваха политически патерици в политиките си за балансиране, примерно в отношенията с Русия. С Европа беше лесно. Там просто си купуваха влияние. С корумпирания Манфред Вебер си създадоха ГЕРБ. При избора на банкянския тулуп за лидер на ГЕРБ се изхождаше от принципа на мултиплициране на ефекта от горе на долу - обкръжаване със себеподобни. Идеален принцип за феодализиране на държавата. Местните феодали подчиняват местното население и то е принудено да гласува за феодализма. Т.е. ГЕРБ. ГЕРБ наложи хиперперсонализация на управлението за сметка на институционалността. Нарича се авторитаризъм. Комбинира авторитаризъм в централната власт с феодализма в местната власт и в резултат подчиниха държавата на автократичен феодално - олигархичен модел. Подчини законодателната власт на изпълнителната - т.е. на паралелната власт. Създаде "Делта Гард" за изнудване, наказване и рекет. Някога, след като Хитлер е превзел цялата власт, охранителната му фирма, която вършела същата работа, се е трансформирала в SS. Това е програмата на библиотекаро - сарайският кръг. Средна класа в България не трябва да има. Тя е най-големият им враг. Качествено образование не трябва да има. Образованият човек трудно се лъже. Основният идеолог на този модел е Димитър Иванов (ДС). Любен Гоцев (ДС) отговаряше за дисциплинирането на модела, изграден върху строго йерархична форма на управление, пренесена от ДС върху паралелната власт. Всяко ниво на модела е с конкретни роли и отговорностти. Ирина Кръстева (БКП-Цоло Радев) овладя изцяло управлението на кръговата (обръчи от фирми) икономика, която упорито се стреми да постави синчето си на върха на управлението на политиката и икономиката на паралелната власт. Присвои правото да установи контрол върху службите и прокуратурата. Проклятието на България го пенсионираха и изпратиха на заслужен отдих в Росенец. Красимир Гергов (ДС) като изпълнител на ролята на разпределител на финансовите потоци от рекламата в медийния сектор подчини медиите на паралелната власт. На необразованите хора лесно им се бърка в мозъка. Така се създаде чалга културата начело с ИТН. Красимир Гергов е пряко отговорен за създаването на Слави Трифонов. Бизнес съдружник е на Николай Василев (баща от ДС). ИТН е инженерен проект на паралелната власт, наричана още българското задкулисие - библиотекарско-сарайски кръг, който представлява функционалното ядро на олигархията през последното десетилетие.

  18. 18 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1049 Разстроено

    До коментар [#10] от "ЗаНиЗа":

    Бих добавил само умишленото обезличаване на учителското съсловие след 2000-та година..... От контактите ми с колеги от провинцията оставам с усещането, че няма дъно... особено в т.н. П.Г.

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  19. 19 Профил на Българин Бг
    Българин Бг
    Рейтинг: 387 Неутрално

    Проблемите в образователната(а и не само) система не могат да се решават само с изливане на едни пари, увеличването на учителските заплати е хубаво нещо, но не решава почти нищо. Ако направят проучване за медийната грамотност сред учителите като нищо резултатите ще се окажат по-лоши от тези на учениците.

  20. 20 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1803 Неутрално

    Че то родителите на същите тези теца казваха неща от рода на как еди кой си казал по телевизията как щели да ни вземат жилищата ако участваме в програмата за саниране. Уж образовани мои познати не могат да ми отговорят какво са харесали у даден кандидат, а отговорът е, че е умен мъж/жена, но не са чели предизборната програма ако изобщо има публикувана такава.

  21. 21 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1342 Неутрално

    На прост народ децата да са умни, ще е чудо.

  22. 22 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Каквото образованието и възпитанието такива и учениците !!!

  23. 23 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    Проблемите в образователната(а и не само) система не могат да се решават само с изливане на едни пари, увеличването на учителските заплати е хубаво нещо, но не решава почти нищо. Ако направят проучване за медийната грамотност сред учителите като нищо резултатите ще се окажат по-лоши от тези на учениците.
    —цитат от коментар 19 на Българин Бг


    Затова в ком.18 написах за обезличаването на гилдията. Ниските заплати в миналото изгониха част от качествените колеги и не привлякоха качествени заместници. Системата е силно консервативна и резултатите идват със закъснение от 15-20 години. Тепърва ще става зле. Само преди седмица имах служебни контакти с колеги от други населени места - видях отчайващи нагласи, поведение и отношение към училищните проблеми. Оказа се, че 80% са изпаднали от други сфери, без педагогическо образование, с едногодишни договори.... което предполага и незаинтересованост.
    Каква медийна грамотност да предадат на учениците си в прогимназиален и гимназиален етап?
    Доброто заплащане и привличането на качествени кадри сега ще даде резултати след 10-15 години....евентуално...

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  24. 24 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2287 Неутрално

    Ми да, който не чете медии спонсорирани от фондацията "Америка за България" е медийно неграмотен. :)

    Друго си е да чете и да вярва на голи лъжи и обещания за светлото бъдеще. :)

  25. 25 Профил на pso451006238
    pso451006238
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Edna izchezvashta durjava.

  26. 26 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2623 Весело

    До коментар [#11] от "ЗИДAP":

    И-баааааааааах му майката- кво си направил бе, човек?!

    Война § Мир- лайна да яде!

    Баси толстолопа, мане!

    Ами, сложничко а? Българското образование е в позиционна, 30 годишна вече война.За всяка Война има причини, а за да има Мир трябва да се проучат и отстранят. И да се чете, от Толстой също.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  27. 27 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 840 Неутрално

    Какви медии?Вече медии няма.Има Пи Ар -фабрики.

  28. 28 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    До коментар [#10] от "ЗаНиЗа":Бих добавил само умишленото обезличаване на учителското съсловие след 2000-та година..... От контактите ми с колеги от провинцията оставам с усещането, че няма дъно... особено в т.н. П.Г.
    —цитат от коментар 18 на the_flea


    Така е-в провинцията учителите са неандерталци, а в София са с интелект и знания като на Айнщайн.

  29. 29 Профил на pilgrim.epsylon
    pilgrim.epsylon
    Рейтинг: 982 Неутрално

    "Учениците в 10-и клас не могат да извличат факти и да интерпретират медийни текстове"

    То па едни текстове, ум да ти зайде.

  30. 30 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    Не ся виновни учителите,материалът е калпав.Като изключим София и в по-малка степен Варна и Пловдив, от останалите градове имаше масова емиграция и миграция към големите градове на интелигентни хора. И сега ученици са децата на тези,които са останали и в цялост са с по-ниско ниво на интелигентност. Така че няма как да се очакват от техните деца някакви блестящи резултати.

  31. 31 Профил на moominmamma
    moominmamma
    Рейтинг: 63 Неутрално

    "едва 8% от учителите са провели обучение за проверка на източници на информация"
    Като разгледа човек профилите на маса директори и учители във фейса и види какво постват и то публично, става ясно, че те самите изобщо не знаят, нито как да си проверяват източниците, нито как да пазят личното си пространство.
    Лапат дезинформация и предават нататък с невероятна лекота.

  32. 32 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    До коментар [#28] от "Мусаши":

    Коментарът Ви е манипулативен. Четете с разбиране, ако можете! И не изопачавайте, моля...

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  33. 33 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    До коментар [#28] от "Мусаши":Коментарът Ви е манипулативен. Четете с разбиране, ако можете! И не изопачавайте, моля...
    —цитат от коментар 32 на the_flea


    Изобщо не е манипулативен коментара ми.Вие твърдите в два коментара, че качеството на учителите в провинцията било много ниско.Като се подразбира, че нивото на учителите в София е много по-високо.
    Въпросът е,че нищо не казвате за качеството на учениците. Едно е да се преподава на учениците в СМГ друго в някое училище с преобладаващ брой ученици от циганския етнос. Освен това в София за образован и квалификациран човек работа винаги ще има.В провинцията не е така и в тази връзка учителската професия често е единствената възможност за професионална реализация на образованите жени.

  34. 34 Профил на pilgrim.epsylon
    pilgrim.epsylon
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Не ся виновни учителите,материалът е калпав.Като изключим София и в по-малка степен Варна и Пловдив, от останалите градове имаше масова емиграция и миграция към големите градове на интелигентни хора. И сега ученици са децата на тези,които са останали и в цялост са с по-ниско ниво на интелигентност. Така че няма как да се очакват от техните деца някакви блестящи резултати.
    —цитат от коментар 30 на Мусаши


    Глупости. Остават бедните, остават и такива, които просто искат да живеят в родните си места. Това не ги прави глупави.

  35. 35 Профил на Приказки от шипковия храст
    Приказки от шипковия храст
    Рейтинг: 918 Весело

    Помните ли Радой Ралин - за културата и министъра й?
    А така.
    Почнете с едно проучване за грамотността на медиите, а сетне мислете за медийната грамотност, макар да подозирам де просто ни казвате, че не четем правилните медии. Щото даже и да е "правилна", когато в един репортаж три пъти споменат "огънят продължава да се тлее", таз медия минава в графата "смешници".

  36. 36 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    [quote#34:"pilgrim.epsylon"][/quote]

    Аз съм завършил езиковата гимназия в Пазарджик през 1994г.От моя клас в родния ми град останахме около 20 процента от учениците. Всички други или емигрираха или отидоха в София. Когато аз кандидатствах се влизаше с много висок успех в това училище. Така че завършилите го бяха интелигентни.Сега техните деца не са в града и отварят място за децата на родители,които са били не толкова интелигентни.В резултат нивото на интелигентност сред учениците спада всяка година. Това се потвърждава и от съпругата ми,която е преподавател в същото училище.

  37. 37 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 220 Неутрално

    Ами с децата и училището стана като с циганите. На дълго и широко обясняваха какви права имали /в което няма нищо лошо/, но някакси пропуснаха да им кажат за задълженията. Родителите пък решиха, че училището ще свърши всичката работа и забравиха, че е тяхна отговорност да ги възпитат на уважение, обноски и елементарно държание в обществото /не напразно е казано първите 7 години/. Някакси се пропусна да се обясни на децата, че основно тяхно задължение е да учат и да се държат възпитано.
    За да се затлачи работата негласно забраниха на учителите да оставят деца да повтарят при слаб успех . Е това отприщи девалвацията в образованието. Сега едно дете с добри знания и успех над 5 дето е учило и е полагало доста усилия и един двойкаджия с писани от немай къде тройки дето не е пипнал учебник и книга получават средно образование и двамата. От тук по веригата нещата се предават и във висшето . От друга страна ниското заплащане и отнемането на авторитета вкараха в професията доста посредствени хора а що годе читавите отказаха от желание за развитие и усъвършенстване. И ето след триисетина години стигаме до сегашният резултат. По тези причини доста родители и младежи развиха високи претенции в повечето случеи без покритие. В комбинация с щуробаденашката и връзкарска традиция за уреждане на работа стигнахме до там, че да се напълни навсякъде с калинки, срина всякаква ценностна система и опростачи нацията.
    За съжаление това е доста инерционна система и дори да се отстранят негативните влияния и нещата си дойдат на мястото, резултат може да очакваме след 15-20 години.

  38. 38 Профил на pilgrim.epsylon
    pilgrim.epsylon
    Рейтинг: 982 Неутрално

    [quote#34:"pilgrim.epsylon"]
    —цитат от коментар 36 на Мусаши
    Когато аз кандидатствах се влизаше с много висок успех в това училище. Така че завършилите го бяха интелигентни.[/quote]

    Висок успех не значи висок интелект. Това са две напълно различни неща. Интелектът е способност за разсъждение, а високият успех се дължи на запаметяване на преподаден материал.

  39. 39 Профил на Сара
    Сара
    Рейтинг: 898 Неутрално

    Що не напправят едно изследване за грамотността на журналята? Най-елементарна грамотност, като умението да пишеш граматически правилно и да четеш написаното, преди да го публикуваш, за да го поизчистиш поне от очевадните недомислици. За по-високи категории хич не си отварям устата. Завалиите не правят разлика между анализ и агитпропаганда, а опорките ги повтарят като папагали. Така че, преди да критикувате дечурлигата, първо погледнете себе си!

  40. 40 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    До коментар [#33] от "Мусаши":

    Отново манипулирате, думата ПРОВИНЦИЯ съм използвал само в коментар 18.
    Колкото до децата - работим с материали на клиента. Сега съберете на едно място немотивирани ученици, учители-предметници без педагогическо образование в предпенсионна възраст, работещи за заплата около минималната и ще ви светне за резултатите, независимо по медийна или друга грамотност. Проследете резултатите, особено на ПГ, на ДЗИ и пак ще говорим...

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  41. 41 Профил на pilgrim.epsylon
    pilgrim.epsylon
    Рейтинг: 982 Весело

    Бях копирал част от друг текст, но впоследствие го изгубих. Сега попадам на тоя бисер: "Дори и да оцелее кабинетът на косъм, това пак няма да е мнозинство"

    Кабинетът на косъм, рийшли. Ама иначе децата били тъпи.

  42. 42 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    [quote#38:"pilgrim.epsylon"][/quote]

    По математика трудно ще назубриш задачите.Щото единият изпит беше по математика.
    Както и да е-нито в класа ми,нито във випуска имаше тъпаци.Сега в същото училище учат децата на една съученичка от основното училище, която беше доста тъпа.И на едни съседи,които не блестят с интелект. Когато аз кандидатствах, такива изобщо нямаше да влязат в класирането. Ама сега има много такива.

  43. 43 Профил на pilgrim.epsylon
    pilgrim.epsylon
    Рейтинг: 982 Неутрално

    [quote#38:"pilgrim.epsylon"]
    —цитат от коментар 42 на Мусаши
    По математика трудно ще назубриш задачите.Щото единият изпит беше по математика. Както и да е-нито в класа ми,нито във випуска имаше тъпаци.Сега в същото училище учат децата на една съученичка от основното училище, която беше доста тъпа.И на едни съседи,които не блестят с интелект. Когато аз кандидатствах, такива изобщо нямаше да влязат в класирането. Ама сега има много такива. [/quote]

    Айнщайн напуска училище именно заради математиката. Сигурно е бил тъп?

  44. 44 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    До коментар [#33] от "Мусаши":Отново манипулирате, думата ПРОВИНЦИЯ съм използвал само в коментар 18. Колкото до децата - работим с материали на клиента. Сега съберете на едно място немотивирани ученици, учители-предметници без педагогическо образование в предпенсионна възраст, работещи за заплата около минималната и ще ви светне за резултатите, независимо по медийна или друга грамотност. Проследете резултатите, особено на ПГ, на ДЗИ и пак ще говорим...
    —цитат от коментар 40 на the_flea


    Имам доста наблюдения върху учителската професия.Имам и приятел,който е учител в циганско училище. Там и професори от Оксфорд нищо няма да постигнат. Майка ми също бе учителка по математика в основно училище и е преподавала на стотици деца,като много от тях са продължили в елитни училища.Но в последните години в училището бяха останали основно цигани.И майка се пенсионира, щото те не са желаели да учат,нито пък имат интелекта за това.Съпругата ми е учител в езикова гимназия и казва,че всяка година учениците са все по-тъпи.
    Така че истинската причина за ниските резултати е нивото на интелигентност на учениците.Не случайно на тестовете ПИСА учениците в София де представят доста по-добре от тези в страната. Ама София изсмуква интелигентното население на България. И нормално е децата на това население също да са интелигентни.

  45. 45 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    [quote#43:"pilgrim.epsylon"][/quote]

    Хахаха-стига глупости.Достатъчен е няколкоминутен разговор, за да разбереш интелекта на събеседника.Какво остава за учител, който постоянно общува с учениците .И когато мои роднини и приятели учители ми казват, че учениците стават все по-тъпи,им вярвам напълно.

  46. 46 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1049 Неутрално

    [quote#43:"pilgrim.epsylon"]
    —цитат от коментар 45 на Мусаши
    Хахаха-стига глупости.Достатъчен е няколкоминутен разговор, за да разбереш интелекта на събеседника.Какво остава за учител, който постоянно общува с учениците .И когато мои роднини и приятели учители ми казват, че учениците стават все по-тъпи,им вярвам напълно.[/quote]

    Да си дойдем на думата.....
    Първо - работим с материали на клиента, каквито - такива.... пиша го за втори път...
    Второ - ей за такива учители като Вашите роднини и приятели става въпрос - учители, отписали учениците, щото .... са тъпи....

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  47. 47 Профил на lxl24646788
    lxl24646788
    Рейтинг: 143 Неутрално

    Не, че е ниска, просто соросоидите са бесни, че никой не им се връзва на грантаджийската пропаганда и ЛГБТ-внушения, затуй квичат и искат да им сменят чипа още в детската градина ...

  48. 48 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    [quote#46:"the_flea"][/quote]

    Не се и съмнявам, че ако преподаваш на цигани, ще постигнеш отлични резултати.Направи едно добро дело и покажи на некадърните учители как се преподава на цигани.Имаш ли си представа от манталитета и интелекта им?Щото аз съм учил в основното училище с такива и знам отлично за какво става въпрос.

  49. 49 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 1839 Неутрално

    Медийната грамотност на учениците е резултат на съзнателните действия за затъпяване на племето, които се случиха последните години. Путинизацията на България през последните 10 години целеше най-просто следното:

    да произведе нация от лумпени, които работят примитивен ръчен труд по фабриките на олигарсите, вечерта на изхода на предприятието си получават заплатата с подлагане на канче под чешмата, от която тече ракия, плюс един буркан кисели краставички на ръка. След консумацията на великодушната дажба патриотичният индивид почва да точи едно ножче с бруса и да мучи "кАжетеее, кАжете само кого ще коляме!?". Всичките тези гледки се прожектират на големи монитори във вилите на Банкя и Бояна, където хайлайфът на коктейл с гледка към София се забавлява и обсъжда в лежерна обстановка следващото ниво гавра с плебеса "у неандерталци че ги превърнеме тия, бате!"

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  50. 50 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2736 Неутрално

    Цитат:
    Фонд "Активни граждани"

    --------

    Соросчета!

    Приагам следното доказателство!

    За Фонда
    През 2017 г. Институт Отворено общество – София, съвместно с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Фондация „Тръст за социална алтернатива“, беше избран за Оператор на Фонд Активни граждани (Active Citizens Fund) в рамките на Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство 2014-2021 г.

    https://www.activecitizensfund.bg/public/portfolios/view.cfm?id=30

  51. 51 Профил на Аскет
    Аскет
    Рейтинг: 2736 Неутрално

    До коментар [#50] от "Аскет":

    Екип
    Институт Отворено общество – София (ИОО-София) - водещ партньор в изпълнението на Фонд Активни граждани България. Координира тематични приоритети: „Подобряване на демократичната култура и гражданската осведоменост“, „Подкрепа за правата на човека“ и „Повишаване на ангажираността на гражданите с опазване на околната среда и климатичните промени“.

    https://www.activecitizensfund.bg/public/portfolios/view.cfm?id=32

  52. 52 Профил на moominmamma
    moominmamma
    Рейтинг: 63 Неутрално

    До коментар [#37] от "стефан иванов":

    Не ви е точен анализът. Никой не е пропуснал да обясни на децата, че имат и задължения освен права, защото децата в България нямат изобщо права. Нямат право на добро образование, здравеопазване или безопасна среда. Това, че оставят някои от тях да се бият и правят каквото си искат в часовете, също е отнемане на правото на образование за другите и вината е само на възрастните.
    Пропуснали сте да обвините демокрацията, дето ни била дошла на крака и да обясните, какво невероятно образование сме имали по соца. Същите от соца са си във властта от вътрешния им преврат '89-та и няма мърдане.

  53. 53 Профил на Zarko Rashev
    Zarko Rashev
    Рейтинг: 270 Любопитно

    Изключително важна тема хората да не са първични и да подскапат на всяко фалшиво заглавие.

  54. 54 Профил на pilgrim.epsylon
    pilgrim.epsylon
    Рейтинг: 982 Неутрално

    [quote#43:"pilgrim.epsylon"]
    —цитат от коментар 45 на Мусаши
    Хахаха-стига глупости.Достатъчен е няколкоминутен разговор, за да разбереш интелекта на събеседника.Какво остава за учител, който постоянно общува с учениците .И когато мои роднини и приятели учители ми казват, че учениците стават все по-тъпи,им вярвам напълно.[/quote]

    Твои роднини и приятели...

    Не се опитвам да ти натрапвам нищо, но...

  55. 55 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    [quote#54:"pilgrim.epsylon"][/quote]

    Достатъчно ти обясних каква е ситуацията в градовете извън София, Пловдив и Варна и защо в тези места учениците стават все по-тъпи като цяло.
    Ще го напиша за последно пък дано вденеш за какво става въпрос-децата на нискоинтелигентните родители имат същият интелект като тях.При положение ,че 33 години има масово напускане на интелигентни хора от тези градове и села към чужбина, София, Пловдив и Варна, резултатите изобщо не са учудващи. Като се прибави и по-високият процент на ученици цигани, още повече се изяснява ситуацията.

  56. 56 Профил на moominmamma
    moominmamma
    Рейтинг: 63 Неутрално

    До коментар [#54] от "pilgrim.epsylon":

    Как пък тези "тъпи" според вас деца, когато отидат в друга държава, успяват да се образоват. Схващането, че добро образование е, ако накрая всички станат професори, е тотално сбъркано. Образованието трябва да е насочено към умения за живеене в общество, поне в начален етап и после да се профилира, на всеки според интересите и възможностите.

  57. 57 Профил на pilgrim.epsylon
    pilgrim.epsylon
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Същите от соца са си във властта от вътрешния им преврат '89-та и няма мърдане.
    —цитат от коментар 52 на moominmamma


    Само са се пребоядисали. От червени станаха сини, от розови - виолетови. Да вземем за пример другаря Дайнов... или не е политкоректно?

  58. 58 Профил на pilgrim.epsylon
    pilgrim.epsylon
    Рейтинг: 982 Неутрално

    До коментар [#54] от "pilgrim.epsylon":Как пък тези "тъпи" според вас деца, когато отидат в друга държава, успяват да се образоват. Схващането, че добро образование е, ако накрая всички станат професори, е тотално сбъркано. Образованието трябва да е насочено към умения за живеене в общество, поне в начален етап и после да се профилира, на всеки според интересите и възможностите.
    —цитат от коментар 56 на moominmamma


    Сигурен ли си, че именно мен имаш предвид? Щото аз никаква подобна теза не съм застъпвал, а именно напротив...

  59. 59 Профил на pilgrim.epsylon
    pilgrim.epsylon
    Рейтинг: 982 Неутрално

    Изобщо... всекилуд с номера си...

  60. 60 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    До коментар [#54] от "pilgrim.epsylon":Как пък тези "тъпи" според вас деца, когато отидат в друга държава, успяват да се образоват. Схващането, че добро образование е, ако накрая всички станат професори, е тотално сбъркано. Образованието трябва да е насочено към умения за живеене в общество, поне в начален етап и после да се профилира, на всеки според интересите и възможностите.
    —цитат от коментар 56 на moominmamma


    Откъде черпите данни, че в чужбина децата на българските емигранти получават добро образование?Да-образоват се децата на интелигентните емигранти.На бачкаторите и в чужбина не получават добро образование и поемат по пътя на родителите си.

  61. 61 Профил на dambrat
    dambrat
    Рейтинг: 278 Неутрално

    Аз не виждам поводи за притеснение. Ниското ниво на медийна грамотност, съчетано с ниското ниво на медийна почтеност, ни водят към прекрасния и радостен нов свят на безоблачно, безконфликтно и безпроблемно гладкомозъчно съществуване. Вече сме по-цивилизовани от чичко Сталин и сме преминали от максимата "Няма човек – няма проблем." на "Няма мозък – няма проблем."

  62. 62 Профил на БОНГО
    БОНГО
    Рейтинг: 2276 Неутрално

    А за ниЗкото ниво на журнализъм в медиите няма ли да направите проучване?
    —цитат от коментар 7 на parcaleste


    Те двете са свързани и се подхранват едно друго.

    Malo periculosam, libertatem quam quietam servitutem
  63. 63 Профил на pilgrim.epsylon
    pilgrim.epsylon
    Рейтинг: 982 Весело

    [quote#54:"pilgrim.epsylon"]
    —цитат от коментар 55 на Мусаши
    Достатъчно ти обясних каква е ситуацията в градовете извън София, Пловдив и Варна и защо в тези места учениците стават все по-тъпи като цяло.Ще го напиша за последно пък дано вденеш за какво става въпрос-децата на нискоинтелигентните родители имат същият интелект като тях.При положение ,че 33 години има масово напускане на интелигентни хора от тези градове и села към чужбина, София, Пловдив и Варна, резултатите изобщо не са учудващи. Като се прибави и по-високият процент на ученици цигани, още повече се изяснява ситуацията. [/quote]

    Пиши квото щеш, пич. Твоето разбиране изначало е грешно. Ти за интелект си чувал само телевизията. :)

  64. 64 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    [quote#63:"pilgrim.epsylon"][/quote]

    Така е-изобщо не е важен интелекта. И едно японче има по-високи постижения в образованието от някое дете от Екваториална Гвинея единствено заради по-доброто ниво на образование в Япония. А не,щото е по-умно.

  65. 65 Профил на eog581083556
    eog581083556
    Рейтинг: 949 Неутрално

    До коментар [#64] от "Мусаши":

    Важен е .И не вирее само в големите градове Даже напротив .
    Много дупета от Немската Френската гимназия от София са издухани от провинциалисти българчета когато отидат в чужбина Имам такива цели два примера от моето семейство .
    В Германия това обичам че не се интересуват дали си от жълтите павета и от немската а единствено от твоите знания и потенциал ...юху А кокъв кеф е софийски дришлю дошъл със самочувствие да го скъсат на изпит и да изпадне в депресия а селянчето да успее

    Само Бог и истината са над всичко
  66. 66 Профил на moominmamma
    moominmamma
    Рейтинг: 63 Неутрално

    До коментар [#60] от "Мусаши":

    Получават напълно адекватно образование, което да им позволи да живеят активно в обществото и да са му полезни. Деца на бачкатори и родители от малцинствата се дипломират съвсем успешно за професии, от които има нужда и съответно се интегрират и научават, как и защо е важно да спазваме правилата в обществото.

  67. 67 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    До коментар [#60] от "Мусаши":Получават напълно адекватно образование, което да им позволи да живеят активно в обществото и да са му полезни. Деца на бачкатори и родители от малцинствата се дипломират съвсем успешно за професии, от които има нужда и съответно се интегрират и научават, как и защо е важно да спазваме правилата в обществото.
    —цитат от коментар 66 на moominmamma


    Какво дипломиране-за да носят тухли по строежите и да мият чинии диплома не им трябва.
    И при положение, че в България безработицата е една от най-ниските в ЕС,то явно и в България много хора се научават да спазват правилата. Включително циганите масово работят в България макар някои от тях в сивата икономика. Щото в Германия може да живеят само на социални помощи, ама в България няма как да преживяват само с тях.

  68. 68 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    До коментар [#64] от "Мусаши":Важен е .И не вирее само в големите градове Даже напротив .Много дупета от Немската Френската гимназия от София са издухани от провинциалисти българчета когато отидат в чужбина Имам такива цели два примера от моето семейство .В Германия това обичам че не се интересуват дали си от жълтите павета и от немската а единствено от твоите знания и потенциал ...юху А кокъв кеф е софийски дришлю дошъл със самочувствие да го скъсат на изпит и да изпадне в депресия а селянчето да успее
    —цитат от коментар 65 на eog581083556


    Нали това казвам и аз-интелигентните деца от градовете извън София емигрират или отиват в София. Което като цяло намалява нивото на интелигентност на оставащите ученици. Общо взето всичко по-читаво се изнася.

  69. 69 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 220 Неутрално

    quote#52:"moominmamma"]До коментар [#37] от "стефан иванов":Не ви е точен анализът. Никой не е пропуснал да обясни на децата, че имат и задължения освен права, защото децата в България нямат изобщо права. Нямат право на добро образование, здравеопазване или безопасна среда. Това, че оставят някои от тях да се бият и правят каквото си искат в часовете, също е отнемане на правото на образование за другите и вината е само на възрастните. Пропуснали сте да обвините демокрацията, дето ни била дошла на крака и да обясните, какво невероятно образование сме имали по соца. Същите от соца са си във властта от вътрешния им преврат '89-та и няма мърдане.[/quote]

    Виж сега, не отричам, че вината 90% е на възрастните, това казвам, не са създали у децата през първите 7г правилна ценностна система. И в комбинация от липса на контрол децата го подкарват през просото което си е и естествена реакция. Никой не обича да се напряга ако няма матив и цел. Правата се бъркат със слободията. Да и по закон даже имат право на добро образование, здравеопазване и сигурна среда, но също така им дадоха право безнаказано да се държат некултурно, да се бият и псуват в час, дадоха им право да пречат и на малкото имащи желание да научат нещо, смесиха обикновени деца със деца със специални потребности та не може да се преподава с нормално темпо или е бързо за децата с потребнодсти или е бавно за нормалните . Нещо като дървено желязо. А я се опитай да усмирищ 5-6 лекенца дето се ритат хапят и псуват още от 2-3 клас. Нямаш право с пръст да ги пипнеш, неможеш да ги наказваш ,поне да седят прави и да слушат, не можеш да ги изгониш от час, не можеш да ги оставиш да повтарят, като се оплачеш на родителите те изкарват ,че си некадърен , че нямаш подход и тн.
    Не знам защо намесвате демокрацията, защото по тези земи тя стига само да ниво фасадна демокрация, Демокрацията означава основно равни права и свободи и отгоорност пред закона, а тук се разбира като слободия. А за образованието по соца си е лично ваша интерпретация на поста ми. Не през соца образованието беше калпаво, но по идеологически причини и технологично изоставане от останалият свят и мита за всестранно развитата социалистическа личност дето от много неща разбира ама от никое няма задълбоченост и истинса подготовка.Единствено имаше дисциплина /даже на моменти повече от необходимото/ и правилно още от средното се разделяха техничарите от хуманистите . Техникуми и съответно гимназии. Сега що няма ел техници, механици, дъроделци, строители. Нещата трябва да се балансират много внимателно. трябват умове ,но и бачкатори.
    Единственото за което съм 100% съгласен е за мутро-дрогарете от соца дето и сега си ни яздят и точно тяхна е целта в държавата да цари фасадна демокрация и закона да е врата в полето. Но кажи кой си ги избира вече 30 години?

  70. 70 Профил на moominmamma
    moominmamma
    Рейтинг: 63 Неутрално

    До коментар [#67] от "Мусаши":

    Разбира се, че никъде не искат тапия, ако ще и в IT сектора да кандидатствате, но навсякъде искат умения, точност и адекватност, а тези качевства се възпитават при добра образователна система. Освен това, дори за мияч на чинии ще трябва да изкарате курсове и да сте добър в това, а презрителното отношение към нискоквалифицирания, но ужасно необходим труд, се смята също за лошо възпитание.

  71. 71 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    До коментар [#67] от "Мусаши":Разбира се, че никъде не искат тапия, ако ще и в IT сектора да кандидатствате, но навсякъде искат умения, точност и адекватност, а тези качевства се възпитават при добра образователна система. Освен това, дори за мияч на чинии ще трябва да изкарате курсове и да сте добър в това, а презрителното отношение към нискоквалифицирания, но ужасно необходим труд, се смята също за лошо възпитание.
    —цитат от коментар 70 на moominmamma


    Познавам неграмотни цигани, които работят в Германия. Без никакво образование са си намерили работа на строежите.Какви курсове при положение, че са неграмотни на български какво остава за немски език.
    Познавам и неграмотни цигани, които работят по строежите в България. Разлика между двете групи няма.

  72. 72 Профил на velvoofell
    velvoofell
    Рейтинг: 301 Неутрално

    Да бяха дали на матурата публицистичен тест, а не 3 художествени за четене с разбиране. Изобщо да спрат да промиват мозъци и да развиват грамотност и критично мислене.

  73. 73 Профил на dejmos
    dejmos
    Рейтинг: 2568 Весело

    Колкото по -голяма е интеграцията в ЕС , толкова по прости ставаме..:)

  74. 74 Профил на kkl38598034
    kkl38598034
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Айде гражданите пак са виновни че не вярват на медии дето крият избирателно секс скандал със последващи назначения на огромни заплати без нужните компетенции.

  75. 75 Профил на cornucopia
    cornucopia
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Без изненади. Все пак родителите им масово вярват в чипиране, кемтрейлс, рептили, плоска земя, путинизъм, червен конец против уроки и всякакви подобни кретении, масово възприемани от алкохолизираните панелни таласъми.

  76. 76 Профил на moominmamma
    moominmamma
    Рейтинг: 63 Неутрално

    До коментар [#71] от "Мусаши":

    Навсякъде има мошеници използващи хората. Въпросът е, че тези неграмотни хора едва ли работят с читави договори, знаят си правата и могат да се възползват от възможностите за развитие, които им дава държавата, независимо у нас или в по-богатите западни страни. Точно затова трябва да е образованието, да научи децата, как да функционират пълноправно в обществото. У нас не могат да ги научат да четат, какво говорим, да си проверяват източниците на информация.

  77. 77 Профил на moominmamma
    moominmamma
    Рейтинг: 63 Неутрално

    До коментар [#69] от "стефан иванов":

    Затова трябва да има гражданско общество, за да прави корекция на грешките, които ще направят законодателите или когато не се изпълняват законите. Няма как да постигнеш нещо, ако не положиш усилие за него и не го извоюваш. Явно всички са доволни от сегашната ситуация, защото не виждам нито родители да бойкотират училищната система, нито учители да протестират, а реакцията на децата към безмисления престой в училищната сграда у нас в момента, е съвсем естествена.

  78. 78 Профил на стефан иванов
    стефан иванов
    Рейтинг: 220 Неутрално

    До коментар [#69] от "стефан иванов":Затова трябва да има гражданско общество, за да прави корекция на грешките, които ще направят законодателите или когато не се изпълняват законите. Няма как да постигнеш нещо, ако не положиш усилие за него и не го извоюваш. Явно всички са доволни от сегашната ситуация, защото не виждам нито родители да бойкотират училищната система, нито учители да протестират, а реакцията на децата към безмисления престой в училищната сграда у нас в момента, е съвсем естествена.
    —цитат от коментар 77 на moominmamma


    Е сега съм съгласен с вас. Без активно гражданско общество няма как да има коректив на власта. Проблема у нас е, че това общество е доста малък процент от народа / по мое мнение не повече от 20%/ , тоест останалите 80% са матрял. Увреждането от живота през соца си казва тежката дума. Да не забравяме, че БГ беше най-близо и копираше 100% съветският модел. Мисля, че трябва да изчакаме да минат още 2-3 поколения и да не се затрием като нация и държава пък дано прихване българина нещо от развитите страни.

  79. 79 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    До коментар [#71] от "Мусаши":Навсякъде има мошеници използващи хората. Въпросът е, че тези неграмотни хора едва ли работят с читави договори, знаят си правата и могат да се възползват от възможностите за развитие, които им дава държавата, независимо у нас или в по-богатите западни страни. Точно затова трябва да е образованието, да научи децата, как да функционират пълноправно в обществото. У нас не могат да ги научат да четат, какво говорим, да си проверяват източниците на информация.
    —цитат от коментар 76 на moominmamma


    Е кой им е виновен, че са неграмотни?Моите деца как се научиха да четат и пишат още преди да тръгнат на училище?Как другите ученици постигат успех в образованието само циганите не.Дали пък проблема не е в самите тях?

  80. 80 Профил на eog581083556
    eog581083556
    Рейтинг: 949 Неутрално

    До коментар [#79] от "Мусаши":

    Защо ти и съпругата ти сте се занимавали с тях от мънички ,
    за това твоите деца са били по напред в развитието .
    Ако се вземе едно малко ромче на з години и му четеш приказки , ..обясняваш му буквите ,броете пръсчетата на ръцете ..и то ще се научи ..
    Всичко зависи от родителите и до учителите ..как ще мотивират децата ..
    Аз си мисля че ако мзема и най тъпото цигане но от малко а не когато е вече на седем
    ще го направя "човек " .Мозъка най бурно се развива между 3 7 г ..и през пубертета .

    Само Бог и истината са над всичко
  81. 81 Профил на Мусаши
    Мусаши
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    До коментар [#79] от "Мусаши":Защо ти и съпругата ти сте се занимавали с тях от мънички ,за това твоите деца са били по напред в развитието .Ако се вземе едно малко ромче на з години и му четеш приказки , ..обясняваш му буквите ,броете пръсчетата на ръцете ..и то ще се научи ..Всичко зависи от родителите и до учителите ..как ще мотивират децата ..Аз си мисля че ако мзема и най тъпото цигане но от малко а не когато е вече на седем ще го направя "човек " .Мозъка най бурно се развива между 3 7 г ..и през пубертета .
    —цитат от коментар 80 на eog581083556


    Като няма природен интелект ако ще и професори от Оксфорд да го обучават,няма да има големи успехи в образованието.
    Друг въпрос е,че за циганите образованието не е ценност.За тях е безсмислено да учат 17 години и чак след това да търсят работа, която не се знае дали ще намерят и колко добре ще е платена. За тях ценност е да отидат в Германия ,където да работят в строителството и да получават социални помощи. И след няколко години да купят мерцедес или БМВ,с което да се покажат пред другите цигани.

  82. 82 Профил на agi49370681
    agi49370681
    Рейтинг: 713 Неутрално

    Аз разбрах следното на децата не им се отдава четенето с разбиране, но големия извод е няма медийна грамотност. Щом не му се отдава четенето с разбиране, много ясно че ще има проблем с медийната грамотност. То детето ще има и много други проблеми в образуванието си.

  83. 83 Профил на Приказки от шипковия храст
    Приказки от шипковия храст
    Рейтинг: 918 Весело

    До коментар [#82] от "agi49370681":

    Шест шокиращи грешки в четири реда текст. По-добре давайте акъли от телевизора, там не си личи чак толкова.

  84. 84 Профил на nabliudatelnica
    nabliudatelnica
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Ха ха учениците били проблемът. Че я си вижте вашето дневникарско медийно ниво. От къде да научат учениците какво е въобще медийно ниво?

  85. 85 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3027 Неутрално

    До коментар [#24] от "realguru":

    "Ми да, който не чете медии спонсорирани от фондацията "Америка за България" е медийно неграмотен. :)
    Друго си е да чете и да вярва на голи лъжи и обещания за светлото бъдеще. :)"
    ++++++++++
    Чел съм "материалчета", които уж обясняват как читателят да се усети, че е обект на пропаганда. Самите текстове бяха отвратителна пропаганда.
    Хората нямат нищо против да будалкат масите. Притеснени са, когата друг ги будалка.
    И тук така.

    Еретик
  86. 86 Профил на Hristiyan Hristov
    Hristiyan Hristov
    Рейтинг: 357 Неутрално

    "Ниско ниво на медийна грамотност" - това "медийна" наистина ли е необходимо? Тя корелацията е ясна - неграмотността води до функционална неграмотност във всички социални отрасли.

    Все едно да кажем "Българите имат ниско ниво на медийна грамотност, но високо на правна". Пълен абсурд е заглавието на тая статия, вследствие на което не съм чел и съдържанието й.

  87. 87 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2022 Весело

    До коментар [#43] от "pilgrim.epsylon":
    ...Айнщайн напуска училище именно заради математиката...
    >>> Колега, май имате някои проблеми с ...медийната грамотност.:) Не вярвайте на подобни измислици.

    "The glory of God is intelligence"
  88. 88 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 2022 Весело

    До коментар [#80] от "eog581083556":
    Аз си мисля че ако взема и най тъпото цигане но от малко а не когато е вече на седем ще го направя "човек " .
    >>> Колега, вие да не сте някой последовател на Мичурин и Макаренко в едно лице?:)

    "The glory of God is intelligence"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK