Хартиеният билет в София ще е 2 лв. и ще има задължителна е-проверка при качване

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (140)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pro_bono
    pro_bono
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    1 евро . По евтино е ако се качиш на велосипед.

  2. 2 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 781 Неутрално

    ПУКЕСВАМ ОТ СМЕХ!
    Провалите на некъдорната администрация се замазват и изтриват ВИНАГИ с повишаване на цените!
    Ало, СЪДЪТ каза, че д9ори билата от 1.6 е НЕЗАКОНЕН.
    2 ЛЕВА? чЕ КОЙ ЩИ СЕ ВОЗИ, ОСВЕН РОМЕИТЕ? Те, като електорат на ГЕРБ пътуват конфортни и безплатно. В смисъл - контролите не ги притесняват да им искат неща като билети и т.н. Скоро и с по цигара ше ги черпат, че им пълнат превозите.
    ОТВРАТЕН СЪМ.

  3. 3 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 1094 Любопитно

    "Карлос Контрера от ВМРО"
    и такова "животно" ли има :DD:D:D:D: е тоя е чист воевода :D:DD:D:
    колкото до цената малко е за да се самоиздържа трябва да е още +100% над приетото :I

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  4. 4 Профил на Vasil Damqnov
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  5. 5 Профил на superb
    superb
    Рейтинг: 312 Неутрално

    Аз съм против отпадането на намалението при закупуване на повече от 10 билета!
    Против съм и билетчетата за ВРЕМЕ.

  6. 6 Профил на grajdanin1
    grajdanin1
    Рейтинг: 929 Неутрално

    Колкото, толкова!
    Само не мога да разбера следната логика:
    "За хората до 26-годишна възраст цената за цялата градска мрежа ще е 25 лева, а не 50 лева"

    Това не е ли дискриминация, а отделно поради каква точно причина билетът за тях ще е по-евтин?

  7. 7 Профил на detenacarevicata
    detenacarevicata
    Рейтинг: 112 Неутрално

    В този дух предлагам да забранят купуване на сирене по 1 кг а само на тон, така ще е много по-евтино. Как е възможно да народиш толкова безумни идеи? Предполагам, че трябва да си голям талант.

  8. 8 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1152 Весело

    Дали ще се сетят, да се оправдаят с Путин.

  9. 9 Профил на Alex Ivanov
    Alex Ivanov
    Рейтинг: 788 Неутрално

    Единствената цел е - ДОЕНЕ, ДОЕНЕ, ДОЕНЕ ......

  10. 10 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1537 Гневно

    Преди да дрънкат как било в чужбина, да вземат да видят колко по-уреден и качествен е транспортът там, а после да вдигат цените и да обясняват как там било по-скъпо.

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  11. 11 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#4] от "Vasil Damqnov":
    В Англия живеят англичани, а дори и да не са англичани, са приучени на дисциплина.
    Тук основните ползватели на наземния МГТ са залухави пенсионери и завеяни ученици, като и двете категории се бутат на вратите в битки за места.

  12. 12 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5303 Неутрално

    Без кондуктори - файда йок.

  13. 13 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    А вече всички знаят, че ако борисчето бонев стане кмет, билетчето отново ще стане 6 стинки, както беше едно време, платените зони за паркиране ще отпаднат, паяците също и секи шмое си паркира както му е кеф.
    Гласувайте за борисбонев!

  14. 14 Профил на whitemare
    whitemare
    Рейтинг: 1785 Неутрално

    Ужас някакъв. Преди не плащах по 1.6 лв, сега няма да плащам по 2 лв.

    Фильо и Фобьо са двама неграмотни, комплексирани и прости близнаци
  15. 15 Профил на Иосиф Давыдович
    Иосиф Давыдович
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Аз на софийското метро съм се качвал само веднъж...Като ходя д о София 5-6 пъти в годината винаги с колата .... Обикновенно се коалирам с познати , чийто деца живеят в Младост.. Дори и сега билетът софия-Ямбол е 28 лева , а като взема един или двама по 15 лева и си сложа таксито до автогарата + бензинът някой да ме вземе от автогарата, а колата гори 5 а 100 дизел и ми е по евтино......в София сме все 3-4 човека ако дадем по3-4лева за обществен транспорт не се вързва сметката






































    Не заставить Россию покорно идти По указанным кем-то местам
  16. 16 Профил на Vasil Damqnov
    Vasil Damqnov
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#11] от "Toshko Afrikanski":

    Когато не искаш да сложиш дисциплина е така...
    Отваряш само една врата и слага се пропусквател като на метрото и ако не маркираш билет не те пуска и готово... Ти ако си мислиш, че англичаните са се родили знаещи и можещи бъркаш се...
    Нормите трябва да бъдат налагани, без никакви компромиси и да работят по един и същ начин за всички и лесно се влиза в правия път...
    Влизаш или пеша това е..
    Нали все пак от някъде трябва да се започне...

  17. 17 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    Пари за краде не трябва. Сега някой гледал ли е договорите на общината с транспортните фирми Коко пари се крадат през тях?

  18. 18 Профил на daam
    daam
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Пътувм много рядко с надземния транспорт и 10- те талона ми вършеха чудесна работа. Ама, сега ги спират. Много по-добре би било да има постоянна контрола в транспорта, ама кой да се сети. Съвсем нелепо обядснение защо ги спират! Изключително неадекватно и некадърно управление на София. Но, кадърно в кражбите. Хбвала!

  19. 19 Профил на Kaka Mara
    Kaka Mara
    Рейтинг: 1711 Неутрално

    Тцтцццц избирателите от циганските махали на Дана го закъсаха😛. Ще одат пеш .....

  20. 20 Профил на Daria
    Daria
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    До коментар [#4] от "Vasil Damqnov":

    Е в Лондон билета е 1,6 паунда, което е към 1,9 евра

  21. 21 Профил на Пепелац Киндзадза
    Пепелац Киндзадза
    Рейтинг: 752 Неутрално

    Тези гербопитеци са ненормални, 1 евро в кочината София, която е оплюта от всички чужденци, дори и от т.нар. братушки(справка Варламов).

  22. 22 Профил на xiv181128675
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  23. 23 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1995 Неутрално

    Дали ще се сетят, да се оправдаят с Путин.
    —цитат от коментар 8 на Virgin


    Не е необходимо ! С Боко е по-конвертируемо , а иначе истината е в "промяната " :
    "По-скъпи билети за градския транспорт в София? - По света и у нас - БНТ Новини
    от Карина Караньотова
    3 minutes

    Министерството на финансите съветва Столичната община да увеличи билетите и картите за градския транспорт. Това е едно от условията, за да бъде отпусната безвъзмездна помощ от правителството в размер на 143 милиона лева, за стабилизиране на финансовото състояние на транспорта в София. Управляващите в общината обаче молят за помощ държавата, именно за да не се увеличават цените на билетите и картите и това не е вариант за тях.

  24. 24 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 901 Неутрално

    с тея герберски крадци и 100лв да стане билетчето - пак ще ги краднат!

  25. 25 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5534 Неутрално

    1 евро . По евтино е ако се качиш на велосипед.
    —цитат от коментар 1 на pro_bono


    Скоро и рикши

  26. 26 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3046 Неутрално

    2 лв ... 🤣

    Те и досегашните 1,6 лв бяха с поне 60 ст над психологическата граница, при която ГТ би се ползвал по-масово. С 2 лв се застрелват не в крака, а директно в главата!

  27. 27 Профил на mrslv
    mrslv
    Рейтинг: 399 Неутрално

    До коментар [#2] от "scott":

    Не разбирам от какво сте отвратен. Сега ако ползвате 1 автобус, цената е 1.60. След нова година пак ще е 1.60. Сега ако ползвате 2 автобуса един след друг цената е 3.2. След нова година цената ще е 2.2....

  28. 28 Профил на gby38842308
    gby38842308
    Рейтинг: 382 Неутрално

    До коментар [#20] от "Daria ":

    А в Констанц е 9 евро. За месец.

  29. 29 Профил на
    Рейтинг: 1560 Неутрално

    Не виждам проблема. Нали държавата пък им плаща парното и градския транспорт. И магистрала до гръцкото море построи.

  30. 30 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1500 Разстроено

    "Месечните карти за една линия отпадат с мотива, че ще е по-изгодно вместо тях гражданите да си купят годишна от 365 лева за цялата градска мрежа"

    тия са невероятни аутисти, то сигурно карта за 20 години ще е най- изгодно, но може някой да е само за месец в София, или да е командировка 3 месеца в чужбина и тн....

  31. 31 Профил на Харвард
    Харвард
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    Съгласен съм с повишението на цената на билетчето.
    За продажба от ватман или шофьор, трябва да е още по-голяма цената, защото отнемат от вниманието му или пък забавят потеглянето на превозното средство.

    Возя се всеки ден и с недоумение гледам как млади прави жени и мъже тропат със стотинките на стъклото на шофьора, вместо да си доближат дебитната карта до устройството.

    Когато се говори в един глас, но алангро, куролацията не куролира добре в екваторията...
  32. 32 Профил на коалиция мафия герб дпс итн възраждане
    коалиция мафия герб дпс итн възраждане
    Рейтинг: 576 Весело

    герб и вмро имат мнозинство в София и яко крадат

  33. 33 Профил на Камбанка
    Камбанка
    Рейтинг: 407 Неутрално

    До коментар [#28] от "gby38842308":

    Грешка! Сега, ако ползвам 1 автобус, цената е 1.20. При 4 ходения до офиса на месец, е в пъти по-евтино от карта

  34. 34 Профил на Vasil Damqnov
    Vasil Damqnov
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#20] от "Daria ":

    Така като почнете не мога да ви разбера... Англичаните какво си мислиш гледат спрямо долара, когато сравняват метрото в Ню Йорк и Лондон ли... Оперирането на публичен транспорт във всяка една държава не зависи от силата на валутата и, а от това колко добре се оправлява публичния ресурс и колко кадърни решения се взимат...
    Не го смятай в билетчета тогава, нека всеки да си вземе карта за цяла година и готово, излиза ти по 1лв на ден... В Лондон такива работи няма, дори и за 365 паунда, в Берлин също няма такова нещо дори и за 365 евро...

  35. 35 Профил на anx55520847
    anx55520847
    Рейтинг: 49 Неутрално

    А сега, ако може, и автобуси от този век! Че предния път, като вдигнаха на 1,60, обещаха, ама...

  36. 36 Профил на Kristian Kirilov
    Kristian Kirilov
    Рейтинг: 29 Неутрално

    Всичко е добре измислено и следено , за да се разубедят хората да ползват градски транспорт. Прави се всичко, уж под някакъв предлог, за да си карат колите и сипват безнзин. А загубите на Гр.транспорт -о , те се покриват от бюджета. Нито една от тези мерки не убеждава хората да ползват гр.транспорт - точно обратно. Много добре знаят ,че повечето хора имат коли, полсват гр транспорт от време на време, и не биха си купили карта за цял месец, камо ли за година. Млади хора до 26 год в гр транспорт просто няма. Много малко са. А и както беше написано в един пост по-горе - това е донякъде дискриминационо. Предложението за задължително маркиране е за по-голям контрол. Да се вземмат ''мерки'' навреме, ако хората почнат да си купуват билети. Война е , трябват пари

  37. 37 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#11] от "Toshko Afrikanski":Когато не искаш да сложиш дисциплина е така... Отваряш само една врата и слага се пропусквател като на метрото и ако не маркираш билет не те пуска и готово... Ти ако си мислиш, че англичаните са се родили знаещи и можещи бъркаш се... Нормите трябва да бъдат налагани, без никакви компромиси и да работят по един и същ начин за всички и лесно се влиза в правия път... Влизаш или пеша това е.. Нали все пак от някъде трябва да се започне...
    —цитат от коментар 16 на Vasil Damqnov

    Съгласен съм, напълно съм съгласен.
    Но!
    Тук селяните, които взимат трамвая на абордаж за да седнат, буквално ще се сбият на единствената отворена врата, майки с деца ще бъдат стъпкани, пенсионери изблъскани, ученици набити, на сека спирка ше требва да има отряд барети да въдворяват ред.

  38. 38 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 621 Неутрално

    "и ще има задължителна е-проверка при качване"

    Тия са напълно неадекватни. Че то и досега имаше:

    https://eset.sofiatraffic.bg/about/validation

  39. 39 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1228 Неутрално

    Живях 15 месеца в Брюксел, та да споделя:
    1. Влизането в автобусите става само от първата врата след валидация. Няма тън, няма мън. То и затова и автобусите са начесто, щото и 10 човека да има в автобуса, като са си платили, рейса е на далавера.
    2. В метрото и пре-метрото (трамваи с подземни участъци) се правят хайки за нередовни пътници от 10-15 МЪЖЕ (полицаи и контрольори) + кучета!!!

  40. 40 Профил на Баличея
    Баличея
    Рейтинг: 638 Неутрално

    "Месечните карти за една линия отпадат с мотива, че ще е по-изгодно вместо тях гражданите да си купят годишна от 365 лева за цялата градска мрежа"тия са невероятни аутисти, то сигурно карта за 20 години ще е най- изгодно, но може някой да е само за месец в София, или да е командировка 3 месеца в чужбина и тн....
    —цитат от коментар 30 на carmello


    Когато хора, които не ползват градски транспорт, а някои дори не живеят в София, решават проблемите на градския транспорт, се получава точно така.

  41. 41 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 621 Неутрално

    За подобряване на контрола разбира се не е направено нищо. А това е огромна дупка. 25 млн годишно загуби от гратисчии. А оня ден Барбалов се хвалеше, че събрали 1.5млн от глоби за паркиране за година.

  42. 42 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    Поредни неадекватни действия, които още повече ще откажат хората да ползват градски транспорт. Вместо да намалят и без това скъпия градски транспорт те го увеличават. А дори в момента се оплакват, че ползващите го са малко, какво остава като вдигнат цените.

  43. 43 Профил на Тангра
    Тангра
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    До коментар [#2] от "scott":Не разбирам от какво сте отвратен. Сега ако ползвате 1 автобус, цената е 1.60. След нова година пак ще е 1.60. Сега ако ползвате 2 автобуса един след друг цената е 3.2. След нова година цената ще е 2.2....
    —цитат от коментар 27 на mrslv


    2 автобуса един след друг ли!?

    А защо не 3 автобуса, така ще излиза още по-евтино, ... пак по 2.2 лв.

    Уж искаха хората да слязат от колите.
    Ще слезем, нанай!
    Да имаше начин, в 2 коли наведнъж щях да се движа. Като протест.

  44. 44 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#42] от "Billy Pilgrim":
    Бе ти да си чувал за нещо, което да е поевтиняло, каквото и да е, където и да е по света?
    Какво ми се правите на изненадани, все едно там, където живеете и кмет не е Фандъкова, транспортът поевтинява?
    Що не искаш от управляващите да намалят цените на храните и тока, на лекарствата?

  45. 45 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#21] от "Пепелац Киндзадза":

    София е много приятна туристическа дестинация, и чужденците го оценяват.
    София е много по-чист град от други градове в ЕС, дори такива супер туристически дестинации като Рим.
    Не че няма проблеми, но последни 15 -20 години , София се промени много в положителна посоко.

  46. 46 Профил на Харвард
    Харвард
    Рейтинг: 1545 Неутрално

    До коментар [#42] от "Billy Pilgrim":

    Пич, че общинарите са неадекватни, е ясно. Но транспортът в София е повече от евтин.
    А откакто токът и горивата започнаха да поскъпват миналата година, е престъпление, ако цените не се вдигнат.

    Когато се говори в един глас, но алангро, куролацията не куролира добре в екваторията...
  47. 47 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 640 Неутрално

    До коментар [#28] от "gby38842308":

    само за лятото, и това е в цяла Германия и включва регионалните влакове

  48. 48 Профил на
    Рейтинг: 1560 Неутрално

    До коментар [#42] от "Billy Pilgrim":

    Както винаги, нищо не си разбрал, товарищ. Проблемът не е в цената на билета, а в бавните и нередовни маршрути. Нито пътниците са толкова малко, а просто гратисчиите са ужасно много. Да се слага по един контрольор на рейс както в останалата част на страната и да се приключва тая мъка.

  49. 49 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 725 Неутрално

    С билет за 60 минути от 2.20 лева човек ще може да пътува до даден магазин, да си напазарува и да се върне със същия билет", препоръча Прошко Прошков.
    Това по никакъв начин не може да покрие разходите на превозвача, борчовете ще ръстат лавинообразно.

  50. 50 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 941 Неутрално

    С тия дивотии, усещам много счупени контрольорски зъби.

  51. 51 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#46] от "Харвард":
    Смешното е, че нито един от плачещите тук няма да бъде засегнат от това чудовищно поскъпване с 40 стинки на ЕДНОКРАТНИЯ билет.

  52. 52 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1500 Разстроено

    До коментар [#45] от "Климент Горанов":

    "Не че няма проблеми, но последни 15 -20 години , София се промени много в положителна посоко."

    вицът на деня, единственото подобрение е, че мутрите спряха да се гърмят с калашници по заведения и кръстовища

    иначе за туристи е ОК, идваш с Райън за 10 евро, ядеш и пиеш 3 дни, заминаваш си

    София се гетоизира ударно с безкрайното застрояване на всяка зелена площ, тротоарите са лунен пейзаж, стимулират се единствено автоталибаните да джигитстват, градската растителност е под всякаква критика и на доизживяване и тн и тн...

  53. 53 Профил на directino
    directino
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Прекрасно стимулиране на пътуването с автомобили! В момента при пътуване семейно използвахме метрото заради цената от 1.20 на билет с отстъпка. При новите цени отиваме на 16 лв. отиване и връщане 4-членно семейство. Много ясно, че ще използваме кола...

  54. 54 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1500 Любопитно

    ето какво правят в Барселона - намаляват с 50% всички билети и карти за градския транспорт, ама там си нямат ГРОБ и Фандупкова....


    https://www.timeout.cat/barcelona/ca/noticies/el-transport-public-de-barcelona-tindra-una-rebaixa-del-50-a-partir-de-l1-de-setembre-062722

  55. 55 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#52] от "carmello":
    Колко много лъжи, дано поне ти плащат добре.

  56. 56 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    пълни постановки.
    изловили са ги, че точат
    парата от транспорта за да
    пълнят гушите на посредници
    за всякакви обществени поръчки
    за транспортни средства. какво
    стана с умните светофари и
    1 милион, дето дадохте на едни италианци
    за да разработят системата.

  57. 57 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1500 Любопитно

    До коментар [#55] от "Toshko Afrikanski":

    и кое е лъжа?

    ти сигурно живееш някъде около Ямбол и досегът ти със София е да пиеш кафе НА ВитошКа, където се радваш на шарените плочки и рафитУ на оня римлянин, дето денонощно реве по тв да му дадат пари, щото ако фалира рафитУ ще свърши света

  58. 58 Профил на Henry
    Henry
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Живях 15 месеца в Брюксел, та да споделя:1. Влизането в автобусите става само от първата врата след валидация. Няма тън, няма мън. То и затова и автобусите са начесто, щото и 10 човека да има в автобуса, като са си платили, рейса е на далавера.2. В метрото и пре-метрото (трамваи с подземни участъци) се правят хайки за нередовни пътници от 10-15 МЪЖЕ (полицаи и контрольори) + кучета!!!
    —цитат от коментар 39 на rainbou1


    Аз си признавам, че градски транспорт не съм използвал нито тук, нито в чужбина и не съм много запознат как се случват нещата. Направи ми обаче впечатление за тези предложения за качването от първата врата и как е в Западни държави.
    Аз обаче едно нещо не разбирам в това. Как точно спираш някой да се качи от някоя от другите врати (ако са отворени) или шофьора спира и почва караница на всеки опит? : )
    Или съответния автобус използва една врата за влизане и излизане и престоява минути на всяка спирка?

    Социалните придобивки, разпределяни с незначително или без никакво съобразяване с положените усилия, поощряваха беззаконието, улесняваха разпадането на семейството и заместваха осъзнатия полезен труд и самоупование с порочно подстрекаване към безделие и мошеничество. Маргарет Тачър
  59. 59 Профил на Сгугню
    Сгугню
    Рейтинг: 315 Неутрално

    "Месечните карти за една линия отпадат с мотива, че ще е по-изгодно вместо тях гражданите да си купят годишна от 365 лева за цялата градска мрежа. "Цената на дванайсет месечни карти за една линия ще е близка до новата годишна за всички линии", обясни Зарков. По този начин ще се стимулира по-честото ползване и на други превозни средства, добави той."

    А защо, ако ползвам само една линия ще ме задължават да си купувам карта за цялата мрежа?
    Тя просто не ми трябва.
    И хайде да не решават вместо мен кое ще ми е по-изгодно.

  60. 60 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    След като знаят, че едно пътуване отнема 24 мин, значи могат да кажат и кои спирки и маршрути са най-натоварени и тази глоба от 3 лева не им решава никакъв проблем. По-скоро трябва да приемем стандарт на колко блока и на какво разстояние трябва да има спирка на автобусите и като се издават разрешителни за строеж в тяхната цена да вклчючва и покупка на нови автобуси. С оглед факта, че навсякъде градския транспорт е субсидиран спокойно можем да включим някаква част от данък сгради за заплати и гориво.

  61. 61 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1926 Неутрално

    Ако някой е вярвал, че цените ще се намалят, много се е излъгал. Сега чакам Кмета да си спомни времената, когато цените на билетите бяха 2 и 4 стотинки. И др. Червенков ни махаше бащински от трибуната на мавзолея.

  62. 62 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#57] от "carmello":
    Ми всичко е лъжа.
    Живея в Сухата река.
    Градът всяка сутрин се мете на ръка.
    Парковете се поддържат, а на отремонтираните улици и булеварди се засаждат нови дървета, ако не верваш, ела в Сухата река да те разведа и да ти покажа.
    Да, вечер вече е мръсно, но това е сигурно щото Фандъкова обикаля града и цапа, а не милион селяндури, които нахлуха пред последните десетилетия.

  63. 63 Профил на Сгугню
    Сгугню
    Рейтинг: 315 Неутрално

    До коментар [#58] от "Henry":

    Може би с турникети - на предната врата има такъв, през който може да се качиш, но не и да слезеш, а на другите врати - само такъв, през който можеш да слезеш, но не и да се качиш.

  64. 64 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    До коментар [#51] от "Toshko Afrikanski":

    Що не ходиш у Сахара? Интелекта ти като на някой от коренното население там!!
    Голяма част от хората ползват талоните по 10 с единична цена 1,20 лв. до 2,20 лв е 1 лев увеличението на повечето маршрути. Много хора комбинират тези талони с карта за 1 линия за основния си маршрут. Общината иска всички над 26 г. да си купуват или едномесечни или годишни карти. НЯМА да стане!! Ще има два основни варианта - еднодневна/седмична карта или гратис с 40 лева за глобата в джоба

    Накрая ще видим колко и е еластичността на цената на билета и колко повече пари ще съберат. Обзалагам с, не толкова колкото се надяват.

  65. 65 Профил на fishowl
    fishowl
    Рейтинг: 8 Гневно

    До коментар [#30] от "carmello":
    Не са аутисти, идиоти са!

  66. 66 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Беше ясно, че и тази управленска грешка ще се стовари върху нас. След презастрояването, мръсотията, разбитите улици и тротоари, токовите удари.... Всичко това от нехайство и корупция!!!!!

  67. 67 Профил на touchthis
    touchthis
    Рейтинг: 302 Неутрално

    И 100 лв да го направят пак няма да дупча билет :)

  68. 68 Профил на schwimmwagen
    schwimmwagen
    Рейтинг: 2208 Неутрално

    До коментар [#63] от "Сгугню":

    Това специално с качването само от първа врата е пълна селяния. В час пик на 5те кьошета, тролеят няма да може тръгне 10 минути. Да не говорим че първа врата е тясно , не става колички, обемист багаж, баби с бастуни.... Мислете преди да пишете, не да каканижете какво било в Лондон.

    "...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
  69. 69 Профил на Сгугню
    Сгугню
    Рейтинг: 315 Неутрално

    До коментар [#63] от "Сгугню":Това специално с качването само от първа врата е пълна селяния. В час пик на 5те кьошета, тролеят няма да може тръгне 10 минути. Да не говорим че първа врата е тясно , не става колички, обемист багаж, баби с бастуни.... Мислете преди да пишете, не да каканижете какво било в Лондон.
    —цитат от коментар 68 на schwimmwagen


    Не сте разбрал - аз не подкрепям мярката.
    Просто обяснявам как вероятно ще се реализира.
    По-спокойно.

  70. 70 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    До коментар [#39] от "rainbou"

    В Брюксел в метрото билетите се купуваха от автомати с монети, които вечер блокираха. Не знаех какво да правя докато покрай мен не мина един местен и не прескочи преградата, после още един. Накрая и аз се престраших - бях само за една спирка и не се гордея (но касата там не работеше). Въпроса е в това, че гратисчии има навсякъде - хайде да не идеализирам е чужденците.

  71. 71 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#63] от "Сгугню":
    Привет Сгуги, радвам се да те видя!
    Това с турникета е добра идея, но как ще се качи майка с количка?
    Представи си какво ще става сутрин и вечер, когато в един трамвай се качват по 30-40 човека.
    Кондуктори?
    Добре, но това значи на всички трамваи с по два вагона да има по двама кондуктори, не знам колко е общият брой на всички коли на МГТ в София, но предполагам, че са хиляди, така че това означава още милиони на месец за заплати и осигуровки, служебно облекло и пр., сметката не излиза, а остава въпросът със струпването на всички на една врата.
    борисчето бонев вика, а некои му пригласят, че годишната загуба заради гратисчиите била 25 милки, как ги е сметнал тоя сладур, не казва...

  72. 72 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1500 Любопитно

    До коментар [#62] от "Toshko Afrikanski":

    не говорим за това 3-ма безработни да минат с метли (2022-ра!)...., човекът обясняваше колко е дръпнал градът последните 20 (ДВАДЕСЕТ) години....

    да, садят се фиданки, за които не се полага грижа и те умират, аз живея до Борисовата и там положението е плачевно просто нагоре от лилиите, има паднали и изгнили дървета, и като цяло е видимо с просто око как се разреждат големите дървета и се заменят със саморасли храсти и тн....

  73. 73 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    До коментар [#66] от "Kotarak":

    за това галсувайте за демокатите
    следващия път.

  74. 74 Профил на pzo361076007
    pzo361076007
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Нали нямаше да вдигате билета?! Идиоти!

  75. 75 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2008 Весело

    До коментар [#58] от "Henry":

    Ужасно е, не ги слушай. По принцип градския транспорт в градове като Лондон, Париж и т.н., се използва само от скъсаняци. И не, не е вярно, че го ползват мЕлеонери и кметове, депутати и министри - снимат се за някоя статия и им се връзват само български гастарбайтери живеещи по десет в квартира за трима и пишещи в "Дневник", щото така компенсират някои дефицити.

    Иначе по темата - в София ползвам градски транспорт като ще пия. Доволен съм - последните десетина години стана много добре. Като си спомня какво беше по соц-а и през 90-те, майкоууу...

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  76. 76 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 1815 Неутрално

    "Валидацията на картата или билета става задължителна при всяко качване в градския транспорт в София"

    И тъй като огромния процент превозни документи са поименни, СКГТ ще разполага с данни кой кога и къде ходи. Не съм сигурен това дали няма да падне в съда. Струва ми се злоупотреба с положение за събиране на лични данни.

  77. 77 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    До коментар [#58] от "Henry":

    В Пловдив по доста линии вече няма кондуктори - не знам дали защото фирмите нямат пари за заплати или няма желаещи да работят като такива. Принципа е, че първо отварят предната врата за да се качат пътниците, после отварят задните за да слязат тези за съответната спирка. Ако някой се качи отзад започва едно надвикване - имаш ли карта или ще платиш? Проблема е, че в час пик в Студентски град или в Дружба 2 в София тази система не може да сработи - пътниците са твърде много. Освен ако билетите не започнат да важат по 2+ часа.

  78. 78 Профил на vzt34526152
    vzt34526152
    Рейтинг: 452 Неутрално

    За мен талонът за 12 лева беше идеален, защото пътувам с градския транспорт 2 пъти седмично и нямам мотив да си купувам карта. Работя вкъщи, магазинът е до нас, а се разхождам пеша навсякъде през уикенда, по 16 км. дори.

  79. 79 Профил на vzt34526152
    vzt34526152
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#4] от "Vasil Damqnov":

    В Англия поне преди 3 години можеше да купиш хартиен билет от щофьора през първата врата.

  80. 80 Профил на Incognito Burrito
    Incognito Burrito
    Рейтинг: 63 Неутрално

    Яко е колко коментари има, без да са прочели цялата статия/новина. Честно казано, като човек който често ползва градски транспорт спорадично (нямам годишна карта, заради това, че не пътувам ежедневно), смятам, че има смислени неща...
    - Това билетът от шофьора да е 2лв е смислено - с тая цена от 1.60лв шофьорите трябваше да си играят на касиерки вместо да си гледат пътя, цената остава 1.60лв при електронно таксуване
    - Това, че месечната карта за една линия отпада не значи, че няма месечни карти - 50лв за всички линии (хората които коментират, че трябва да си вземеш годишна карта дори ако си за 1 месец в София)
    - това да има билет за 2.20лв за час също е супер - в момента цената е 3.20лв дори да трябва да хванеш второ превозно за 2-3 спирки

  81. 81 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#72] от "carmello":
    Кви безработни, циганите са назначени от почистващите фирми с договори, бъркаш ги с онези дето косят.
    И да, метат, но пък ти можеш да светнеш кметицата как мие улица с паркирани по нея коли, и така цял квартал. Но понеже съм ларж, аз ще ти кажа - когато предстои миене, покрай улицата се разлепват листовки, които умоляват гражданите да си преместят колите, за да може гадната Фандъкова да им измие улицата. Познай колко селяни откликват.
    А щом живееш около Борисовата, там кмет нали е светлата личност Трайчо, оплачи му се. Районните кметове имат правомощия по отношение на чистотата в районите си.

  82. 82 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 1815 Неутрално

    До коментар [#10] от "Хриси":

    "Преди да дрънкат как било в чужбина, да вземат да видят колко по-уреден и качествен е транспортът там, а после да вдигат цените и да обясняват как там било по-скъпо."

    В Андалусия не е толкова скъпо. По времето когато тук направиха билета 1.60лв там беше 0.65 евро или 1.30 лв. Сега не знам колко е . Някой ако е ходил скоро - да каже.

  83. 83 Профил на Сгугню
    Сгугню
    Рейтинг: 315 Неутрално

    До коментар [#63] от "Сгугню":Привет Сгуги, радвам се да те видя!Това с турникета е добра идея, но как ще се качи майка с количка?Представи си какво ще става сутрин и вечер, когато в един трамвай се качват по 30-40 човека.Кондуктори?Добре, но това значи на всички трамваи с по два вагона да има по двама кондуктори, не знам колко е общият брой на всички коли на МГТ в София, но предполагам, че са хиляди, така че това означава още милиони на месец за заплати и осигуровки, служебно облекло и пр., сметката не излиза, а остава въпросът със струпването на всички на една врата.борисчето бонев вика, а некои му пригласят, че годишната загуба заради гратисчиите била 25 милки, как ги е сметнал тоя сладур, не казва...
    —цитат от коментар 71 на Toshko Afrikanski


    Знам, че в Брюксел например е така.
    За количките - ами може качването да е не от предната, а от втората врата, където е по-широко, а слизането да е от другите врати.
    Чак 30-40 души не се качват. Има спирки с по-повече качващи се, но и там са от порядъка на 15-20 души макс и като не трябва да изчакват слизащи, ще е може би по-бързо.
    Не съм сигурен за мярката, но пък може би е по-добра отколкото тази с контрольор във всеки рейс, защото едно че ще излезе доста скъпо за заплати и второ, че едва ли на контрольорите ще им стиска да се занимават с тумба цигани, например.
    А турникета не те пуща ако не маркираш билет.
    Във всеки случай трябва да се направи нещо за да се намалят гратис пътуващите.

    За новите цени вече рекох горе че нещо не ме кефи схемата.

  84. 84 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#82] от "futio_tapanchev":
    Уточни, моля, това "в Андалусия", къде точно, в Севиля, в Малага или някъде в по-малки градове, щото и тук има разлика м/у София и прованса.

  85. 85 Профил на vzoran
    vzoran
    Рейтинг: 565 Неутрално

    Всички промени са ОК , цените на транспорта трябва да стигат за неговата издръжка, така че вероятно още трябва да се вдигат.

  86. 86 Профил на vzt34526152
    vzt34526152
    Рейтинг: 452 Неутрално

    В Швеция билетите са изцяло електронни в мобилно приложение, еднократни за цялата градска зона; важащи за 1 час, има и доста добрата опция за 24 часа, която използвах редовно, ако трябва да пътувам няколко пъти даден ден. И явно не са счели електронния “талон” за ненужен, тъй като имаше опция за 10 билета.

  87. 87 Профил на Incognito Burrito
    Incognito Burrito
    Рейтинг: 63 Неутрално

    В Андалусия не е толкова скъпо. По времето когато тук направиха билета 1.60лв там беше 0.65 евро или 1.30 лв. Сега не знам колко е . Някой ако е ходил скоро - да каже.
    —цитат от коментар 82 на futio_tapanchev


    Ще се шокираш, но в днешно време не е нужно да отидеш до някой град, че да видиш колко е билета за автобуса...

    Билета в Малага е 1.30 евро / пътуване, студентска карта за всички линии е 27 евро на месец, а стандартна е 40 евро / месец. Всъщност доста подобно на новата схема в София...

  88. 88 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 1815 Неутрално

    До коментар [#75] от "Тюфлекчия":

    "По принцип градския транспорт в градове като Лондон, Париж и т.н., се използва само от скъсаняци. "

    Дефинирай скъсаняци. Ако на средната класа и казваш скъсаняци .... Иначе богатите е ясно ,че няма да се возят в градски транспорт.Ти богаташ ли си? Аз като ще пия ползвам такси и се имам за под средна класа (което в България уж го водят богат нахартия). Ти щом с рейса ходиш да пиеш явно си съвсем скъсан.

  89. 89 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1500 Весело

    До коментар [#81] от "Toshko Afrikanski":

    на мен кмет в Изгрев ми е некъв глист от БКП, та сме цъфнали и вързали...

  90. 90 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#83] от "Сгугню":

    Пич, при нашето диво племе това няма да работи, ще почнат да се качват през отворените за слизане врати, а и по принцип ще се губят доста минути докато всички слязат и се качат.

  91. 91 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    До коментар [#86] от "vzt34526152":

    Винаги съм се чудил, защо еднодневната карта важи до 24 часа на същи ден в София, т.е. НЕ Е еднодневна. В други европейски столици - примерно Виена или Варшава, картата е за 24 часа, а имат вариантии за три дни. Но нашите кратунковци ще открият топлата вода след година-две когато стане ясно, че фантазиите им за цени на билетите и картите са абсолютно неприложими към реалността.

  92. 92 Профил на
    Рейтинг: 1560 Неутрално

    До коментар [#75] от "Тюфлекчия":

    Простотии дрънкаш. Ганьо пак е бил по Европа само да се снима за фейсбуку.
    Ултрабогатите може и да не се возят в гт, но иначе си е съвсем нормален начин за придвижване дори за средната класа. В Холандия и Дания като ползват колелета сигурно не скъсаняци, ами направо бездомници са за теб?!

  93. 93 Профил на Toshko Afrikanski
    Toshko Afrikanski
    Рейтинг: 1968 Неутрално

    До коментар [#89] от "carmello":
    Сериозно ти казвам, кметът ви има достатъчно правомощия за подобряване на чистотата и общия изглед на района.
    Към всеки район има звено на Столичен инспекторат, чиято основна функция е именно чистотата, те контролират /или пък не/ почистващите фирми, така че ако имаш забележки, пускай сигнал директно до тях, имат си сайтове в интернет. Ако това не помогне, пускаш сигнал до управлението им, на ул. Париж №5, а ако и това не помогне, първо до районния кмет, а после директно до Фандъкова. Имай предвид, че трябва да си настоятелен.
    Поздрави, извинявам се за острия тон по-горе.

  94. 94 Профил на valerie pvi
    valerie pvi
    Рейтинг: 131 Неутрално

    До коментар [#4] от "Vasil Damqnov":

    Омръзнало ми е от ,,есспертното" ниво на голяма част от коментиращите тука.
    Още един гений който се вози по рейсовете на Англия ...
    Първо - влизането от една врата и слизането от друга е най стария метод за возене на градски транспорт. В селските автобуси и сега е така. Така е и навсякъде където населениено е с не -висока култура. Нищо за хвалене в Англия
    BTW дори и в Лондон вече може да се видят автобуси , в които се качваш от всички врати и се плаща електронно.

  95. 95 Профил на Vassil Stoychev
    Vassil Stoychev
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    До коментар [#85] от "vzoran":
    "Цената на билета трябва да покрива разходите"

    Готви се за 10 лева за билет. Никой не може да плати толкова, колкото тези могат да "усвоят". Къде потъват милионите от платеното паркиране? Нали щяха да строят паркинги с тях?!

  96. 96 Профил на valerie pvi
    valerie pvi
    Рейтинг: 131 Неутрално

    До коментар [#10] от "Хриси":

    Уреден е в Виена , Люксембург, Цюрих...спомени и за Прага май.
    Ужасно скъп и зле е Лондон , а и в цяла Англия.
    Не толкова скъп и не зле ..навсякъде другаде , в различна степен

  97. 97 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 2147 Неутрално

    Създават едно, закриват друго, въвеждат трето... Само едно са пропуснали да предложат - как ще накарат и досега нередовните пътници изобщо да си купят билет? Особено за някои крайградски линии, по които пътниците и без това са виждали контрола за последно в края на миналия век. Още по-интересен въпрос е как ще накарат лилавите "братчеди" да си купят билет от 2 лв, щом те и сега не си купуват такъв за 1.60?

    С едно изречение - Къде е контролът? СОС ще лекуват само симптомите, а не болестта. Въвеждат нови тарифи и това е всичко. А кой ще контролира ефективността на тези тарифи? Нястоящият проблем ппосто се пренася в бъдещето, без да се решава, а се правят козметични промени. Нередоввите пътници, които сега се возят без билет, ще се возят така и след 21 юли. Те не се интересуват от тарифи, защото и стотинка не дават.

    Отново не е обърнато внимание на друг важен проблем - времевия период, нужен да отидеш на работа с ГТ, който е два пъти по-дълъг от този с лека кола. Автобусите са разредени на големи интервали. На някои спирки се чака по 15 минути минимум. Всеки знае колкодълго е това, ако бързаш за работа или ако закъсняваш за нещо. Много по-лесно е с лека кола да стигнеш за броени минути.
    На улицата ГТ няма никакво предимство пред леките коли. Ако стане задръстване, придвижването с ГТ е два пъти по-бавно от обикновено, докато с леката кола ще заобиколиш на по-слабо натоварена улица и ще стигнеш по-бързо. Нужно е да се даде някакво предимство на ГТ пред леките коли, за да става придвижванетона пътниците по-бързо от тона с кола. Тогава хората ще слязат от колите и ще се качат в автобуса. Иначе пътниците все повече ще намаляват и накрая ще останата да пътуват само гратисчии и лилави братчеди.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  98. 98 Профил на Paines Prosta
    Paines Prosta
    Рейтинг: 314 Неутрално

    2 лв ... 🤣Те и досегашните 1,6 лв бяха с поне 60 ст над психологическата граница, при която ГТ би се ползвал по-масово. С 2 лв се застрелват не в крака, а директно в главата!
    —цитат от коментар 26 на пРезидента!


    Те с два лева ще направят ладата ми по икономична аз сега ми е 100-110 на месец

  99. 99 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 710 Неутрално

    "...Хартиеният билет няма да се перфорира, а ще има QR-код и също ще се валидира при качване в премвозното средство..."

    Това, че няма да се перфорира, е голям автогол, защото предвиждам да има доста пътници, които ще регистрират незабележимо за секунда билета, само ако им се налага. С перфорирането не е никак толкова незабележимо, ако го направиш миг преди да те проверят...

  100. 100 Профил на greeneyes
    greeneyes
    Рейтинг: 2189 Неутрално

    [quote#58:"Henry"][/quote]

    Веднага ти казвам как е в Бостън, за други градове или щати не знам, защото по-принцип, ако отивам в друг щат или карам с моята кола или взимам от летището кола под наем. В Бостън също отдавна не съм използвал градски транспорт, но преди пандемията си спомням, че за автобусите и метрото е различно. При автобусите се отваря само предната врата като качващите се изчакват слизащите и след това слайсват електронната си Т-карта при шофьора. При метрото, което е под земята е ясно как се влиза там, а за станциите, които са надземни се отварят всички врати, като тези пътници, които се качват от предната врата използват електронните си карти при ватмана, а другите, които влизат от задните врати си вдигат картите, за да може ватмана да ги види в огледалото си, въобще нещата са малко на юнашко доверие, но общо взето гратис пътници няма и всичко е спокойно и леко. Говоря все пак за Бостън, който има добре развита обществена транспортна система.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK