Пътните фирми искат правителството да поеме от парламента казуса с дължимите им пари

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (35)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Бай Ганьо
    Бай Ганьо
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Да си вземат от чекмеджетата на Буци. Мутри поръчали на мутри нещо, не виждам това какво касае данъкоплатеца :) Громахолд да не се крият, помним ги като Агромах,
    а и други неща помним

  2. 2 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 1164 Неутрално

    До коментар [#1] от "Бай Ганьо":

    Е защо така сега, нали техен бочко бутна правителството. Ще страдаме всички, защо на тях да им се размине?

  3. 3 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 1788 Весело

    Правителството може да пое ме само един..... голям..... нов дълг!!!

  4. 4 Профил на zo
    zo
    Рейтинг: 938 Неутрално

    Щели да водят дела за пропуснати ползи? А какви ползи имат нещастните шофьори, каращи по пътищата, които строят, ремонтират и поддържат тия крадливи бандити?!

    ITV: Saudi Arabia Uncovered https://www.youtube.com/watch?v=NLtLeK7YLGY
  5. 5 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1745 Неутрално

    Усвояващите реват, че им секнало усвояването. Хубаво им беше, като прибираха огромни аванси без да вършат нищо. Всъщност какво стана с тези аванси, изнасяни в кеш с чували от банките?

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  6. 6 Профил на Капабланка
    Капабланка
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Към кой друг да се обърнат, ако не към Гешев - нали го сложиха точно за това там - да продължи да брани всеки от аверите на ГЕРБ/Борисов и ДПС/Пеевски!?
    Всичко беше наред десетилетия - нямаше протести, нямаше мрънкане от подобни "фирми", защото им се даваха винаги милиони, които прибираха за несвършена работа.
    Ако допуснем пак да се върнат престъпниците от ГЕРБ/ДПС на власт, нямаме никакъв шанс да се превърнем в нормална, правова държава. Същите се надяват да се завърнат и окончателно да завладеят държавата, а за нас - нормалните и желаещи да живеят цивилизовано - ни остава да избягаме от тук!

  7. 7 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    Покрай избиването на зъбите с актуализацията на бюджета май вас ви забравиха. Кой ли не успя да се уреди. Едни с 20%, други с милиончета и бюджета се наду с един милиард над предвидения в разходната част. Ако и вашите искания за милиарди бяха удовлетворени наистина държавните финанси щяха да останат без зъби.

  8. 8 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 585 Неутрално

    Изведнъж рязко намаляха желаещите да разплащат основни ремонти, разписани като текуща поддръжка. Имам чувството, че чиновниците вече си имат едно наум накъде духа вятъра в държавата и дали новата власт ще ги забрави, когато търси след това сметката. А фирмите не са свикнали така :) Те изобщо, не са свикнали да работят нещо друго освен уговорени държавни поръчки. Затова сега пищят в безсилието си и се надяват пак да дойде някой като Борисич, с когото да се договорят и да си делят.

  9. 9 Профил на миро елена на лена
    миро елена на лена
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Правителството може да пое ме само един..... голям..... нов дълг!!!
    —цитат от коментар 3 на selqnin


    И как ще стане това? Вече никой не им дава на тези:))

  10. 10 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5607 Неутрално

    Доста нахално, НС да извършва контрол на бизнеса
    Оня с джипката да им плати

  11. 11 Профил на Kaka Mara
    Kaka Mara
    Рейтинг: 2149 Неутрално

    Тия не са разбрали ,че Грозданката веке нема да е министер. Ке го земат у Македонияяяяяяяа

  12. 12 Профил на Харвард
    Харвард
    Рейтинг: 823 Неутрално

    На всички е ясно, че стават ОГРОМНИ кражби покрай тези строежи и ремонти.
    Това обаче не отменя належащата нуждата да има строежи и ремонти.

    Дори 100% от тези фирми да са приближени на ГЕРБ и ДПС, дори и да строят без разрешителни, дори да раздуват разходи, поне стигат до завършек и инфратструктурата се подобрява.

    Та, господа управляващи, докато намерите по-качествени или по-малко крадливи изпълнители (а най-добре и двете!), може ли да не блокирате, каквото вече е било планирано да се извърши? А?

    Когато се говори в един глас, но алангро, куролацията не куролира добре в екваторията...
  13. 13 Профил на ГЕМ
    ГЕМ
    Рейтинг: 1190 Любопитно

    До коментар [#12] от "Харвард":

    Само дето с парите, вкарани уж в ремонти и строежи на пътищата през последните 20 години можеше да имаме перфектни пътища, ако (поне) половината не бяха откраднати. Ма викаш: к'во толкова, нали?

  14. 14 Профил на stanchopansa
    stanchopansa
    Рейтинг: 298 Неутрално

    Боко и Свинчо търсят от държавата пари за изборите.

  15. 15 Профил на startx
    startx
    Рейтинг: 40 Неутрално

    Интересно къде изчезнаха превозвачите със стачката си или като се свали правителството и някак си рязко се наместиха нещата за тях?

  16. 16 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2468 Любопитно

    Щели да водят дела за пропуснати ползи? А какви ползи имат нещастните шофьори, каращи по пътищата, които строят, ремонтират и поддържат тия крадливи бандити?!
    —цитат от коментар 4 на zo


    Шофьорите да са мислили пред урните, имаше избори!

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  17. 17 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2468 Весело

    До коментар [#13] от "geordgeo":

    Вече втора година не се краде и имаме пет моста над Стара планина и 7 тунела под Дунав.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  18. 18 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2885 Весело

    До коментар [#5] от "rumen_s":
    "Всъщност какво стана с тези аванси, изнасяни в кеш с чували от банките?"

    Нека поне върнат чувалите.

    подпис
  19. 19 Профил на Харвард
    Харвард
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#12] от "Харвард":Само дето с парите, вкарани уж в ремонти и строежи на пътищата през последните 20 години можеше да имаме перфектни пътища, ако (поне) половината не бяха откраднати. Ма викаш: к'во толкова, нали?
    —цитат от коментар 13 на geordgeo


    Можеше. Ако ги бяхме дали на германски фирми, които да дойдат с германски си работници - щяхме да сме дали сумарно по-малко пари за строеж и за ремонти.
    Само, че предпочетохме местни изпълнители: български, турски, македонски.

    И нека новите намерят по-добри изпълнители - искрено се надвям да го направят. Но докато намерят, нека работата със старите продължава.

    Когато се говори в един глас, но алангро, куролацията не куролира добре в екваторията...
  20. 20 Профил на Иван K
    Иван K
    Рейтинг: 2885 Неутрално

    До коментар [#12] от "Харвард":
    "Дори 100% от тези фирми да са приближени на ГЕРБ и ДПС, дори и да строят без разрешителни, дори да раздуват разходи, "

    Естестнвено, че няма значение чии приближени са, но за следващите грехове прошка не може да има.

    подпис
  21. 21 Профил на Vasil Damqnov
    Vasil Damqnov
    Рейтинг: 86 Гневно

    До коментар [#12] от "Харвард":

    Ти луд ли си... Крадът знаем, но поне правят нещо... Затова сме на този хал, защото има хора мислещи като теб... А ако се срине пътя, кой ти е виновен когато всичко там е неизправно... НЕ СЕ ПРАВИ ТАКА ИМА СИ ЗАКОНИ ДОРИ И ДА НЕ СЕ СЛЕДВАТ!!!
    Срам и позор са думите ти...

  22. 22 Профил на Kaka Mara
    Kaka Mara
    Рейтинг: 2149 Неутрално

    До коментар [#18] от "Иван K": И ластиците от пачките, че Гешев ги търси 😜

  23. 23 Профил на Харвард
    Харвард
    Рейтинг: 823 Неутрално

    А ако се срине пътя, кой ти е виновен когато всичко там е неизправно...
    —цитат от коментар 21 на Vasil Damqnov


    А ако се срине пътя, защото никой не го е ремонтирал, тогава кой ще е виновен?

    Предлагаш да замразим всичко в държавата за 1-2 години, докато изрежем корупцята до кокал?

    Когато се говори в един глас, но алангро, куролацията не куролира добре в екваторията...
  24. 24 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 517 Неутрално

    ПП сбъркаха като вкараха този проблем в НС. Не е работа на НС да тълкува договори, нито да проверява изпълнението им. Тарикатите от ГЕРБ вкараха проблема в КС и той сигурно ще се произнесе, че е нарушено разделението на властите, което е факт. Работата е в ръцете на съдебната власт, а не на законодателната. Но да видим. Може пък конституционните съдии да си измият ръцете някак.

    Другото, което обществото трябва да разбере е, че атовете може да се ритат, но от това не трябва да страдат работещите в тези фирми. Те са десетки хиляди. Дори да фалират, други няма да дойдат. Пак ще се разчита на същите тези хора. Ако те напуснат и си намерят друга работа, то пътния сектор у нас ще страда за дълго. Румъния си бише съсипала пътните фирми през 90-те години на минилаия век и послеплати много скъпо за това. Да, пътищата им са по-хубави на някои места, но пък им струваха в пъти по-скъпо от нашите. Тук не говоря за изцепки като АМ Хемус и другите подобни от късния ГЕРБ, а по принцип.
    Дори да дойдат западни фирми на мястото на фалиралите български, то те няма да доведат и немските работници. Ще ползват наши. Но печалбите за техните собственици и разходите за немските инженери са гигантски. Да не говорим, че нашата администрация е корумпирана и некадърна и качеството на построеното съвсем спокойно може да е лошо. Актор като строиха участъка от АМ Тракия да не би да го направиха чуден? Или пък на Щрабаг мърльотиите тук и там?

    Истината е една. Рибата е вмирисана от главата, а тя е в държавната администрация. Няма никакво значение коя е фирмата, ако контрола на разходите и на качеството се извършва правилно. Който, каквото иска да ми обяснява, но ключа от палатката е в администрацията. Докато от там не бъдат изгонени хората измислили и реализирали инхаус схемите нищо не може да стане. Ако се сложат нови хора и се контролират правилно, то работите ще потръгнат независимо кои са фирмите изпълнителки.

  25. 25 Профил на Харвард
    Харвард
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#21] от "Vasil Damqnov":

    Покривът ти е протекъл. Миналото лято си дал на бригадата на Хасан 2000 лв да ти го поправят, но ето – пак е протекъл. Тоя мръсен римлянин Хасан толкова си може! Е, как сега да му дадеш пари, като знаеш, че ремонтът няма да изтрае повече от година?
    И най-лошото е, че освен на Хасан бригадата, други няма.

    Имаш следните опции:
    1) звъниш на Хасан и настояваш да ремонтира безплатно ремонта на ремонта
    2) звъниш на Хасан и му плащаш, каквото ти поиска
    3) стискаш зъби и търпиш течащия таван 2 години, докато племенникът ти специализира "Покривен инжинеринг" в Харвард
    4) не се занимаваш с Хасан, ами продаваш къщата и се местиш в града

    Когато се говори в един глас, но алангро, куролацията не куролира добре в екваторията...
  26. 26 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4967 Любопитно

    До коментар [#24] от "znayko84":

    "Истината е една. Рибата е вмирисана от главата, а тя е в държавната администрация."

    Съгласен! Но какво мислиш за държава, която финансира незаконни строежи? Без проект, без отчуждителни процедури!

  27. 27 Профил на Бачо Филип
    Бачо Филип
    Рейтинг: 168 Неутрално

    До коментар [#11] от "Kaka Mara":
    Тия не са разбрали ,че Грозданката веке нема да е министер.
    __________________________________________
    Лельо Пенке, той Грозданов да не е финансов министър или парламента, че да им дава пари. Петков и Петков държаха всичките финансии в България и каквото са дали на Грозданов това е отишло при пътните фирми. Доколкото си спомням някаква малка част от извършените вече дейности. Нито една стотинка по ниви проекти. Дори забравиха едни милиарди, които преди това ПП гласуваха в парламента и после обвиниха Грозданов, че ги искал. Смешно е да хванеш цяла власт, да я стискаш здраво и после да почнеш да обвиняваш разни дребни риби, че ти мътят водата. Отделно изброяването на разни ГЕРБерски фирми също е забавно. Каква е алтернатива, Дневник? Колко чисти необвързани с ГЕРБ пътни фирми са останали след 10+ години корупция и имат нужният капацитет да работят в България? Какво ще правим? Пеша ли ще ходим вече от София до Бургас докато Лорер и роднини открият някоя нова фирма, която да е приемлива?

  28. 28 Профил на iiu09354227
    iiu09354227
    Рейтинг: 534 Неутрално

    "Пътищарите" и "превозвачите" - са най-голямите фирми от обръчите от фирми около ДПС и ГЕРБ.

  29. 29 Профил на prisoner
    prisoner
    Рейтинг: 735 Неутрално

    520 милиона от Баце.....!.Доколото знам няма машина на времето и 2020г. да е станала изведнъж 2022г..

  30. 30 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7024 Неутрално

    Абе, какво стана с онези милиарди, дето им ги раздаде Боко и срещу които те нищо не построиха, защото нямаше проекти, нямаше отчуждаване, нямаше и трасета дори. Какво стана с онези 10 млн. за цветя и храсти за още непостроена магистрала. Никой нищо не споменава за тези пари, а искат още.

  31. 31 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3840 Весело

    Сараите могат да си искат всичко ! Техен си проблем !!!

  32. 32 Профил на Тони КОСТОВ
    Тони КОСТОВ
    Рейтинг: 1453 Неутрално

    Абе, къде изчезна Илиянчо ПИМКА ? ТОЛ таксите за второкласните пътища са ФАКТ от няколко дни, а него го няма никакъв ! Дайте му едно микрофонче, бАрем 😁

  33. 33 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    Аман от драми. Да си завеждат делата и после да стане ясно кой е подписвал договорите с които са окрали държавата понеже клаузите са били неизгодни. Какви са тия комисии, па чудеса...

  34. 34 Профил на Tulup_123
    Tulup_123
    Рейтинг: 278 Неутрално

    До коментар [#12] от "Харвард":
    Ами предпочитам още една година да се друсам по неремонтирани пътища, ама да не ходят парите в чекмеджето

  35. 35 Профил на атанас
    атанас
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#34] от "Tulup_123":

    Има много вярно в казаното от теб, но реално в държавата вече почти не останаха пътища. Минавал ли си по Тракия, Хемус, през Витиня, покрай Своге, в монтанско, даже по софийските улици и околовръстното? Навсякъде има големи дупки, изрязан асфалт и т.н. За мантинели, маркировка, храсти и клони надвесени над лентата за движение да не говорим. Има куп участъци в спрян ремонт със сливане на ленти, изчегъртан асфалт и т.н.

    Ок. Ще чакаме и всеки ще даде примерно по 1000лв за ремонти на колата, тук-таме някой ще се претрепе. Какво толкова? Важното е да борим корупцията. Всъщност наистина е важно това.
    Някак си просто не намирам логика в начина на водене на борбата. Можеше старите поръчки да бъдат разследвани и почнати дела. За сегашния момент за една година на власт можеше да пуснат нови поръчки вече по правилния законен начин и да не е такава разруха. Защо не се прави нова подръжка, докато се оправят успоредно старите бакии? Май вече се вижда отговор- борбата не е да се накажат кралите. Борбата е старите да бъдат натиснати да плащат на новия правилен човек или да се набутат някак си нови вече свои хора. Явно, обаче, не става лесно тоя план- старите си чакат да се върнат техните хора, а за нова фирма в този бизнес се искат години да се развие и много милиони(днес да купя 1000 багера и да назнача 10000 човека, пак при търг ще ми искат примерно 5г опит и свършени обекти и няма как да спечеля поръчката). Затова и явно натискът остава по първа точка- не се плаща нищо и не се пускат поръчки до клякане на бранша.

    И след 10г ще сме пред същата дилема и в същата ситуация. Няма просто как по ЗОП напълно нова фирма да влезе на пазара. Казах по-напред основно условие за участие- да имаш опит в същите проекти. Така нова фирма няма как да се появи. Никога не може да получи първата си поръчка и да мине търгове за следващи. И това е на ниво ЕС законодателство и няма как да се промени. Някога лобитата на големите се защитиха нова конкуренция да не може да ги измести никога. Най-много новият да е подизпълнител и вечно да си стои такъв.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK