Да не забравяме,че камиони-кюмбета по над 3.5t и даже над 7.5t. от 90'-те и 80'-те здраво зареждат хипермаркетите построени с благословия от ГЕРБ в идеалния център на София. газовете и шума от антиките са непоносими!!! Ама зелените врекат само по каквото им се каже от НПО-то.
Ограничение под "Еко 5" ли имаш предвид? Щото 20 годишни коли "еко 3" има бол. Пък и доста са на газ, на практика много по-еко от "Еко 5", но това е друга тема.
Изобщо не мога да си представя как братството може да бъде въведено със закон, ако свободата не е разрушена със закон и правосъдието не е потъпкано със закон.
"с която щяхме да намалим от 4 до 6 пъти основните замърсители на въздуха в София"
И как точно ще стане, след като личните МПС-та участват в замърсяването само с някакви си 10% ???? Колкото и да спрат от тях, няма да има полза повече от 2-3% от общия фон.
Какво стана с парите за нови паркинги от зоните? Колко се изградиха вече? Поредната подмяна от ДС мафията (ДПС/ГЕРБ)
Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
До коментар [#5] от "Infinitum":Ограничение под "Еко 5" ли имаш предвид? Щото 20 годишни коли "еко 3" има бол. Пък и доста са на газ, на практика много по-еко от "Еко 5", но това е друга тема.
20-годишни Евро3? Имах кола производство 1999-та, на немски производител и беше бензин Евро4. Това е сега кола на 23 години. Доста автомобили у нас, бензинови, са поне евро4. Евро5 навлиза около 2009-та, т.е. дори стари автомобили на по 13г вече са евро5. Вече при дизелите е друго, защото там махат филтрите и е страшно. Но дори в Германия при дизелите за влизане в град трябва да са евро6..та и затова немците ги продават и те идват при нас. Поне се надявам с евтината газ сега да намалее търсенето и карането на дизели. По този начин държавата може да стимулира намаляване на емисиите - газта е тройно по-евтина от дизела и дори бензиновият двигател да харчи повече няма как дизелът да постигне цената на км на пропан-бутана.
До „председателят Георги Георгиев“ – каква оценка имаш по аритметика (не по математика) -"с която щяхме да намалим от 4 до 6 ПЪТИ основните замърсители на въздуха“. Ако замърсяването от автомобили е 17-20% от общото замърсяване и го направим 0, какъв ще е крайният резултат - ПЪТИ? Скъсай си свидетелството за основно образование. Чиста “2=“ (двойка с релси“) . Засрамете се. Има много голяма грешки в цифрите за денонощие – „по предварителни данни през този Малък ринг преминават 171 079 превозни средства“. Грешно - преминават точно 171 078, а „през големият ринг – преминават 304 911 превозни средства“. Грешно – преминават точно 304 912 превозни средства, една каруца и едно сакато магаре (към транспортната комисия). Чудя се това неграмотност ли е или мирише на кинти…
Тъй наречената наредба ще доведе до много повече трафик, тъй като старите автомобили ще се наложи да обикалят центъра (вместо да минават директно през него) и така да генерират до ДВА пъти повече замърсявания заради по-дългия път.
Или казано по друг начин 100% ще е по-голямо замърсяването, вместо нелепите твърдения за 4 до 6 пъти по-малки емисии.
Ако искат НАИСТИНА да намят замърсяванията генерирани от автомобилите ще трябва или да спрат въпросните автомобили от движение или да ги направят достъпни през ден, но това да караш шофьорите със старите автомобили да въртят повече километри за да стигнат от точка А до точка Б е безумие.
А, ако искаме наистина да се преборим със замърсяванията то ще е нужно да се забрани горенето на дърва/въглища/гуми/пластмаси, което генерира 90% от общото замърсяване.
Dieselfahrzeuge der Abgasnorm Euro 4/IV und schlechter
Seit dem 1. Januar 2019 gilt in der Umweltzone Stuttgart – also im gesamten Stadtgebiet – ein ganzjähriges Verkehrsverbot für Fahrzeuge mit Dieselmotoren der Emissionsklasse Euro 4/IV und schlechter (der blaue und orange Bereich auf der Karte). Dieselfahrzeuge der Abgasnorm Euro 5/V und schlechter in der kleinen Umweltzone
Seit dem 1. Juli 2020 gilt im Stuttgarter Talkessel sowie in den Stadtbezirken Bad Cannstatt, Feuerbach und Zuffenhausen – der sogenannten „kleinen Umweltzone“ – ein zonales Verkehrsverbot für Dieselfahrzeuge der Emissionsklasse Euro 5/V und schlechter (der orange Bereich auf der Karte).
Das zonale Diesel-5/V‐Verkehrsverbot in der kleinen Umweltzone erfolgt unter Vorbehalt weiterer gerichtlicher Entscheidungen. Dieselfahrzeuge der Abgasnorm Euro 6/VI
Dieselfahrzeuge der Emmisionsklasse Euro 6/VI sind von den zonalen Verkehrsverboten aktuell nicht betroffen.
До коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
"Да не забравяме,че камиони-кюмбета по над 3.5t и даже над 7.5t. от 90'-те и 80'-те здраво зареждат хипермаркетите построени с благословия от ГЕРБ в идеалния център на София. газовете и шума от антиките са непоносими!!! Ама зелените врекат само по каквото им се каже от НПО-то."
Магазини има по цял свят в центровете на градовете,и те се зареждат с камиони......... Какво да кажа. Българина хем иска въздуха му да е чист,хем той с нищо да не подпомогне това! Еми, няма как да стане! Тоя въздух не може да се изчисти от самосебе си. Трябва усилия от цялото общество! В Австрия има таван за вредните емисии от автомобилите,ако колата ти надвишава тези емисии, въобще не я регистрират, отива за скраб! "Тарикатите " в България, както винаги,хем искат да им е хубаво,хем обаче те да не си мърдат пръста! Хем вълка сит,хем агнето цяло! А къде са сега еколозите, зелените........ защо не протестират???
И какво стана сега - баш зелените дето са умни и красиви и съдиха общината деситилетия са ПРОТИВ дори тази съвсем лека мярка. А ако говорим за серионзи мерки като вдигане на даницте за таралясните 20-30 пъти, като въвеждане на зона навсякъде какво ли ще кажат?!?
Моето предложение е да вдигнат драстично данъците според кубатура и вид. Който кара джип - данък х10. Който кара джип с двигател над 2л - още един по х10 за всеки литър отгоре. Щото да се твърди, че един комплексарски джип евро 5 с 3-4 л двигател замърсява по-малко от малолитражка евро2 си е форма на кретенизъм! А за дизел още веднъж х10.
Както казах - малки зони в някои градове. В цитираният от теб Щутгарт се водят съдебни спорове по темата, както сам си постнал. Нищо общо с гръмкото ти твърдение, че в Германия дизели под Евро 6 са забранени в градовете.
До коментар [#19] от "lcj441103717":Както казах - малки зони в някои градове. В цитираният от теб Щутгарт се водят съдебни спорове по темата, както сам си постнал. Нищо общо с гръмкото ти твърдение, че в Германия дизели под Евро 6 са забранени в градовете.
табелите са ясни - в центъра се влиза с евро6 дизел, в града се влиза с евро5 дизел. Нека се съдят. Щутгарт има кофти положение и решението не е ненормално
ГЕРБ подготвиха наредба, която не решава нищо, включително и контрол. Само по година на производство и модел на колата, само за най-старите частни леки автомобили... С възможност автомобилът да го "дадеш под наем" на приятел с адрес в Центъра. Като за кола "евро 0" - за 10 лева на месец... Наредбата не важи за МПС за превоз на пътници, бусове, автомобили със специален режим на движение (което значи и патрулки). И за боклуджийските камиони - също. Наредбата предвижда в бъдеще да забрани дървата за огрев, но не и нафтата и мазута. Не можеш да си запалиш камината, но локално парно на нафта и мазут - може. И не предвижда контрол на място - нито за автомобилите, нито за "печките". Т.е. спокойно си карайте 4-литровите дизели без ДПФ, или сновете из магазинчетата в центъра с 30-годишен бус. Едно мобилно устройство за анализ на газовете от аупуха е няколко хиляди лева, но ... Нещо друго - въздухът в Павлово, Красна поляна, Хаджи Димитър е по-мръсен от този в Центъра. Като се ограничи трафика в Центъра, съседните квартали ще станат още по-натоварени... И Данчето пак ще я съдят - за дискриминация по адресна регистрация;). Такива работи. Зор е за Данчето, защото я осъдиха, че нищо не прави за въздуха. Но тази наредба също нищо не прави - само опит за измиване на ръце, ама дори без вода... Ето линк към наредбата и различни становища: https://www.sofia.bg/en/web/guest/ordinance-of-zones-with-low-emissions-in-the-atmosphere .
Хората са привързани към колите си и такова решение ще е трудно. Да, в този вид няма да има чувствителен ефект, но то идеята е хората да почнат да свикват постепенно, а не от веднъж да се въвеждат ограничения. Освен това ако искаме хората да слязат от колите трябва да има градски транспорт навсякъде.
Явно че идиоти управляват във Столичния общински съвет и община. Може ли да се измисли такава глупост. Как ще забраниш да се минава през Орлов мост, и по други важни пътни артерии. Тези хора не ги интересуват истинските проблеми със презастрояването, а си дърдят дребни неща, с които да се забавляват , но и да пречат на гражданите да живеят нормално.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
agi49370681
Рейтинг: 448 НеутралноНормално. Никой не иска да го псуват, включително ВМРО.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4408 НеутралноДа не забравяме,че камиони-кюмбета по над 3.5t и даже над 7.5t. от 90'-те и 80'-те здраво зареждат хипермаркетите построени с благословия от ГЕРБ в идеалния център на София. газовете и шума от антиките са непоносими!!!
Libertarianism is just anarchy for rich peopleАма зелените врекат само по каквото им се каже от НПО-то.
Суджук Герберите
Рейтинг: 737 НеутралноДо коментар [#1] от "agi49370681":
... с двеста...Що бе, жамбаски от това се храни. Той така е закърмен, не на гърда а на мъжко.
Johnnie Glupavia
Рейтинг: 13 НеутралноA с осъждането на крадливата и некадърна фандъкова, какво става?
Всеки ден нова регистрация или колко са тъпи модераторитеInfinitum
Рейтинг: 2926 НеутралноТова може да започне да се обсъжда едва тогава когато автомобилният парк е със средна възраст от 6/7 години. Дотогава само мокри сънища.
brazza
Рейтинг: 606 НеутралноЩом има отлагане, няма коментари.
'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 2190 ВеселоВремето е ваше !!!
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4672 НеутралноПак познах.Ние обаче си платихме стикерите.
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!postbot
Рейтинг: 655 НеутралноДо коментар [#5] от "Infinitum":
Изобщо не мога да си представя как братството може да бъде въведено със закон, ако свободата не е разрушена със закон и правосъдието не е потъпкано със закон.Ограничение под "Еко 5" ли имаш предвид? Щото 20 годишни коли "еко 3" има бол. Пък и доста са на газ, на практика много по-еко от "Еко 5", но това е друга тема.
hope
Рейтинг: 2240 НеутралноС една дума няма да принуждават хората Дади купуват нови коли, засега !
Любовта ще спаси света!!!MrHide
Рейтинг: 407 ВеселоБГ в целият си блясък!
Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering. I sense much fear in you.пРезидента!
Рейтинг: 3374 Неутрално"с която щяхме да намалим от 4 до 6 пъти основните замърсители на въздуха в София"
И как точно ще стане, след като личните МПС-та участват в замърсяването само с някакви си 10% ???? Колкото и да спрат от тях, няма да има полза повече от 2-3% от общия фон.
Чоко и Боко
Рейтинг: 658 ГневноКакво стана с парите за нови паркинги от зоните? Колко се изградиха вече? Поредната подмяна от ДС мафията (ДПС/ГЕРБ)
Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“lcj441103717
Рейтинг: 471 Неутрално20-годишни Евро3? Имах кола производство 1999-та, на немски производител и беше бензин Евро4. Това е сега кола на 23 години. Доста автомобили у нас, бензинови, са поне евро4. Евро5 навлиза около 2009-та, т.е. дори стари автомобили на по 13г вече са евро5. Вече при дизелите е друго, защото там махат филтрите и е страшно. Но дори в Германия при дизелите за влизане в град трябва да са евро6..та и затова немците ги продават и те идват при нас. Поне се надявам с евтината газ сега да намалее търсенето и карането на дизели. По този начин държавата може да стимулира намаляване на емисиите - газта е тройно по-евтина от дизела и дори бензиновият двигател да харчи повече няма как дизелът да постигне цената на км на пропан-бутана.
BiGman
Рейтинг: 7022 ВеселоДо коментар [#5] от "Infinitum":
В наше село всички карат екологични коли, най много на 10години...е вярно, че не са мощни а са с една две конски сили ама въздуха е чист...
Софианец
Рейтинг: 670 НеутралноДо „председателят Георги Георгиев“ – каква оценка имаш по аритметика (не по математика) -"с която щяхме да намалим от 4 до 6 ПЪТИ основните замърсители на въздуха“. Ако замърсяването от автомобили е 17-20% от общото замърсяване и го направим 0, какъв ще е крайният резултат - ПЪТИ? Скъсай си свидетелството за основно образование. Чиста “2=“ (двойка с релси“) .
Засрамете се. Има много голяма грешки в цифрите за денонощие – „по предварителни данни през този Малък ринг преминават 171 079 превозни средства“. Грешно - преминават точно 171 078, а „през големият ринг – преминават 304 911 превозни средства“. Грешно – преминават точно 304 912 превозни средства, една каруца и едно сакато магаре (към транспортната комисия).
Чудя се това неграмотност ли е или мирише на кинти…
JsT
Рейтинг: 164 НеутралноТъй наречената наредба ще доведе до много повече трафик, тъй като старите автомобили ще се наложи да обикалят центъра (вместо да минават директно през него) и така да генерират до ДВА пъти повече замърсявания заради по-дългия път.
Или казано по друг начин 100% ще е по-голямо замърсяването, вместо нелепите твърдения за 4 до 6 пъти по-малки емисии.
Ако искат НАИСТИНА да намят замърсяванията генерирани от автомобилите ще трябва или да спрат въпросните автомобили от движение или да ги направят достъпни през ден, но това да караш шофьорите със старите автомобили да въртят повече километри за да стигнат от точка А до точка Б е безумие.
А, ако искаме наистина да се преборим със замърсяванията то ще е нужно да се забрани горенето на дърва/въглища/гуми/пластмаси, което генерира 90% от общото замърсяване.
john_law
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#14] от "lcj441103717":
Глупости ! Всичко от Евро 4 нагоре е зелен стикер :
https://www.environmentalbadge.com/environmental-badge-germany/
Има няколко малки зони в няколко града които са Сини и искат Евро 6.
lcj441103717
Рейтинг: 471 Неутралноявно не си запознат, че например в Щутгарт в града може да влиза бензин Евро4 - зелен стикер, но не може да влиза Евро5-дизел, а трябва Евро6 дизел.
lcj441103717
Рейтинг: 471 НеутралноDieselfahrzeuge der Abgasnorm Euro 4/IV und schlechter
Seit dem 1. Januar 2019 gilt in der Umweltzone Stuttgart – also im gesamten Stadtgebiet – ein ganzjähriges Verkehrsverbot für Fahrzeuge mit Dieselmotoren der Emissionsklasse Euro 4/IV und schlechter (der blaue und orange Bereich auf der Karte).
Dieselfahrzeuge der Abgasnorm Euro 5/V und schlechter in der kleinen Umweltzone
Seit dem 1. Juli 2020 gilt im Stuttgarter Talkessel sowie in den Stadtbezirken Bad Cannstatt, Feuerbach und Zuffenhausen – der sogenannten „kleinen Umweltzone“ – ein zonales Verkehrsverbot für Dieselfahrzeuge der Emissionsklasse Euro 5/V und schlechter (der orange Bereich auf der Karte).
Das zonale Diesel-5/V‐Verkehrsverbot in der kleinen Umweltzone erfolgt unter Vorbehalt weiterer gerichtlicher Entscheidungen.
Dieselfahrzeuge der Abgasnorm Euro 6/VI
Dieselfahrzeuge der Emmisionsklasse Euro 6/VI sind von den zonalen Verkehrsverboten aktuell nicht betroffen.
galina georgieva
Рейтинг: 1082 НеутралноДо коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":
"Да не забравяме,че камиони-кюмбета по над 3.5t и даже над 7.5t. от 90'-те и 80'-те здраво зареждат хипермаркетите построени с благословия от ГЕРБ в идеалния център на София. газовете и шума от антиките са непоносими!!!
Ама зелените врекат само по каквото им се каже от НПО-то."
Магазини има по цял свят в центровете на градовете,и те се зареждат с камиони.........
Какво да кажа. Българина хем иска въздуха му да е чист,хем той с нищо да не подпомогне това! Еми, няма как да стане! Тоя въздух не може да се изчисти от самосебе си. Трябва усилия от цялото общество!
В Австрия има таван за вредните емисии от автомобилите,ако колата ти надвишава тези емисии, въобще не я регистрират, отива за скраб!
"Тарикатите " в България, както винаги,хем искат да им е хубаво,хем обаче те да не си мърдат пръста! Хем вълка сит,хем агнето цяло! А къде са сега еколозите, зелените........ защо не протестират???
m17
Рейтинг: 1763 НеутралноИ какво стана сега - баш зелените дето са умни и красиви и съдиха общината деситилетия са ПРОТИВ дори тази съвсем лека мярка. А ако говорим за серионзи мерки като вдигане на даницте за таралясните 20-30 пъти, като въвеждане на зона навсякъде какво ли ще кажат?!?
tutrakansky
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#22] от "m17":
вдигане на даницте за таралясните 20-30 пъти """"
ша ги регистрираме у каспичан или у цариброд и ша фанеш за у-а
пРезидента!
Рейтинг: 3374 НеутралноМоето предложение е да вдигнат драстично данъците според кубатура и вид. Който кара джип - данък х10. Който кара джип с двигател над 2л - още един по х10 за всеки литър отгоре. Щото да се твърди, че един комплексарски джип евро 5 с 3-4 л двигател замърсява по-малко от малолитражка евро2 си е форма на кретенизъм! А за дизел още веднъж х10.
john_law
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#19] от "lcj441103717":
Както казах - малки зони в някои градове. В цитираният от теб Щутгарт се водят съдебни спорове по темата, както сам си постнал. Нищо общо с гръмкото ти твърдение, че в Германия дизели под Евро 6 са забранени в градовете.
sfl32583434
Рейтинг: 150 ЛюбопитноИ оти жабетата ручахме (платихме повечко при прегледа за стикери с "еко-категория")?
sfl32583434
Рейтинг: 150 ЛюбопитноКмете, моля за извинение, пред мен си.
yhm311132363
Рейтинг: 22 Неутралноотлага се заради съботаж от страна на най-зелената уж партия ДБ
lcj441103717
Рейтинг: 471 Неутралнотабелите са ясни - в центъра се влиза с евро6 дизел, в града се влиза с евро5 дизел. Нека се съдят. Щутгарт има кофти положение и решението не е ненормално
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4672 НеутралноДо коментар [#22] от "m17":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ще кажат, че некадърните милиционери са много алчни и ще се затъкнат.
nt
Рейтинг: 250 НеутралноГЕРБ подготвиха наредба, която не решава нищо, включително и контрол. Само по година на производство и модел на колата, само за най-старите частни леки автомобили... С възможност автомобилът да го "дадеш под наем" на приятел с адрес в Центъра. Като за кола "евро 0" - за 10 лева на месец... Наредбата не важи за МПС за превоз на пътници, бусове, автомобили със специален режим на движение (което значи и патрулки). И за боклуджийските камиони - също. Наредбата предвижда в бъдеще да забрани дървата за огрев, но не и нафтата и мазута. Не можеш да си запалиш камината, но локално парно на нафта и мазут - може. И не предвижда контрол на място - нито за автомобилите, нито за "печките". Т.е. спокойно си карайте 4-литровите дизели без ДПФ, или сновете из магазинчетата в центъра с 30-годишен бус. Едно мобилно устройство за анализ на газовете от аупуха е няколко хиляди лева, но ... Нещо друго - въздухът в Павлово, Красна поляна, Хаджи Димитър е по-мръсен от този в Центъра. Като се ограничи трафика в Центъра, съседните квартали ще станат още по-натоварени... И Данчето пак ще я съдят - за дискриминация по адресна регистрация;). Такива работи. Зор е за Данчето, защото я осъдиха, че нищо не прави за въздуха. Но тази наредба също нищо не прави - само опит за измиване на ръце, ама дори без вода... Ето линк към наредбата и различни становища: https://www.sofia.bg/en/web/guest/ordinance-of-zones-with-low-emissions-in-the-atmosphere .
Малинчо Паков
Рейтинг: 1569 ВеселоДърва и въглища - във всеки дом! А димът е прахоляка - навън!
МалинчоConsumer
Рейтинг: 2823 ЛюбопитноДо коментар [#24] от "пРезидента!":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantА за нов бензинов хибрид 300 коня и нагоре може ли без данък?
ial
Рейтинг: 504 НеутралноДобро намерение, посредствено изпълнение на СО.
Софианец
Рейтинг: 670 НеутралноДо коментар [#24] от "пРезидента!":
И на всеки по 10 тояги на голо.
Batezuzi
Рейтинг: 1716 НеутралноХората са привързани към колите си и такова решение ще е трудно. Да, в този вид няма да има чувствителен ефект, но то идеята е хората да почнат да свикват постепенно, а не от веднъж да се въвеждат ограничения. Освен това ако искаме хората да слязат от колите трябва да има градски транспорт навсякъде.
coffee.bean
Рейтинг: 553 НеутралноЯвно че идиоти управляват във Столичния общински съвет и община. Може ли да се измисли такава глупост. Как ще забраниш да се минава през Орлов мост, и по други важни пътни артерии.
Тези хора не ги интересуват истинските проблеми със презастрояването, а си дърдят дребни неща, с които да се забавляват , но и да пречат на гражданите да живеят нормално.