Въвеждането на нискоемисионни зони в София засега се отлага

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (37)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на agi49370681
    agi49370681
    Рейтинг: 448 Неутрално

    Нормално. Никой не иска да го псуват, включително ВМРО.

  2. 2 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 4408 Неутрално

    Да не забравяме,че камиони-кюмбета по над 3.5t и даже над 7.5t. от 90'-те и 80'-те здраво зареждат хипермаркетите построени с благословия от ГЕРБ в идеалния център на София. газовете и шума от антиките са непоносими!!!
    Ама зелените врекат само по каквото им се каже от НПО-то.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  3. 3 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#1] от "agi49370681":
    Що бе, жамбаски от това се храни. Той така е закърмен, не на гърда а на мъжко.

    ... с двеста...
  4. 4 Профил на Johnnie Glupavia
    Johnnie Glupavia
    Рейтинг: 13 Неутрално

    A с осъждането на крадливата и некадърна фандъкова, какво става?

    Всеки ден нова регистрация или колко са тъпи модераторите
  5. 5 Профил на Infinitum
    Infinitum
    Рейтинг: 2926 Неутрално

    Това може да започне да се обсъжда едва тогава когато автомобилният парк е със средна възраст от 6/7 години. Дотогава само мокри сънища.

  6. 6 Профил на brazza
    brazza
    Рейтинг: 606 Неутрално

    Щом има отлагане, няма коментари.

  7. 7 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2190 Весело

    Времето е ваше !!!

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4672 Неутрално

    Пак познах.Ние обаче си платихме стикерите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на postbot
    postbot
    Рейтинг: 655 Неутрално

    До коментар [#5] от "Infinitum":

    Ограничение под "Еко 5" ли имаш предвид? Щото 20 годишни коли "еко 3" има бол. Пък и доста са на газ, на практика много по-еко от "Еко 5", но това е друга тема.

    Изобщо не мога да си представя как братството може да бъде въведено със закон, ако свободата не е разрушена със закон и правосъдието не е потъпкано със закон.
  10. 10 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2240 Неутрално

    С една дума няма да принуждават хората Дади купуват нови коли, засега !

    Любовта ще спаси света!!!
  11. 11 Профил на MrHide
    MrHide
    Рейтинг: 407 Весело

    БГ в целият си блясък!

    Fear is the path to the dark side. Fear leads to anger. Anger leads to hate. Hate leads to suffering. I sense much fear in you.
  12. 12 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3374 Неутрално

    "с която щяхме да намалим от 4 до 6 пъти основните замърсители на въздуха в София"

    И как точно ще стане, след като личните МПС-та участват в замърсяването само с някакви си 10% ???? Колкото и да спрат от тях, няма да има полза повече от 2-3% от общия фон.

  13. 13 Профил на Чоко и Боко
    Чоко и Боко
    Рейтинг: 658 Гневно

    Какво стана с парите за нови паркинги от зоните? Колко се изградиха вече? Поредната подмяна от ДС мафията (ДПС/ГЕРБ)

    Левски до Каравелов: Дочувам, че сте решили да докарате миризливият казашки бутуш в Булгурско? Ако туй е тъй то аз с моите кунки ще ви отрежа чепките.“
  14. 14 Профил на lcj441103717
    lcj441103717
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#5] от "Infinitum":Ограничение под "Еко 5" ли имаш предвид? Щото 20 годишни коли "еко 3" има бол. Пък и доста са на газ, на практика много по-еко от "Еко 5", но това е друга тема.
    —цитат от коментар 9 на postbot


    20-годишни Евро3? Имах кола производство 1999-та, на немски производител и беше бензин Евро4. Това е сега кола на 23 години. Доста автомобили у нас, бензинови, са поне евро4. Евро5 навлиза около 2009-та, т.е. дори стари автомобили на по 13г вече са евро5. Вече при дизелите е друго, защото там махат филтрите и е страшно. Но дори в Германия при дизелите за влизане в град трябва да са евро6..та и затова немците ги продават и те идват при нас. Поне се надявам с евтината газ сега да намалее търсенето и карането на дизели. По този начин държавата може да стимулира намаляване на емисиите - газта е тройно по-евтина от дизела и дори бензиновият двигател да харчи повече няма как дизелът да постигне цената на км на пропан-бутана.

  15. 15 Профил на BiGman
    BiGman
    Рейтинг: 7022 Весело

    До коментар [#5] от "Infinitum":


    Това може да започне да се обсъжда едва тогава когато автомобилният парк е със средна възраст от 6/7 години. Дотогава само мокри сънища.
    —цитат от коментар 5 на Infinitum


    В наше село всички карат екологични коли, най много на 10години...е вярно, че не са мощни а са с една две конски сили ама въздуха е чист...

  16. 16 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 670 Неутрално

    До „председателят Георги Георгиев“ – каква оценка имаш по аритметика (не по математика) -"с която щяхме да намалим от 4 до 6 ПЪТИ основните замърсители на въздуха“. Ако замърсяването от автомобили е 17-20% от общото замърсяване и го направим 0, какъв ще е крайният резултат - ПЪТИ? Скъсай си свидетелството за основно образование. Чиста “2=“ (двойка с релси“) .
    Засрамете се. Има много голяма грешки в цифрите за денонощие – „по предварителни данни през този Малък ринг преминават 171 079 превозни средства“. Грешно - преминават точно 171 078, а „през големият ринг – преминават 304 911 превозни средства“. Грешно – преминават точно 304 912 превозни средства, една каруца и едно сакато магаре (към транспортната комисия).
    Чудя се това неграмотност ли е или мирише на кинти…

  17. 17 Профил на JsT
    JsT
    Рейтинг: 164 Неутрално

    Тъй наречената наредба ще доведе до много повече трафик, тъй като старите автомобили ще се наложи да обикалят центъра (вместо да минават директно през него) и така да генерират до ДВА пъти повече замърсявания заради по-дългия път.

    Или казано по друг начин 100% ще е по-голямо замърсяването, вместо нелепите твърдения за 4 до 6 пъти по-малки емисии.

    Ако искат НАИСТИНА да намят замърсяванията генерирани от автомобилите ще трябва или да спрат въпросните автомобили от движение или да ги направят достъпни през ден, но това да караш шофьорите със старите автомобили да въртят повече километри за да стигнат от точка А до точка Б е безумие.

    А, ако искаме наистина да се преборим със замърсяванията то ще е нужно да се забрани горенето на дърва/въглища/гуми/пластмаси, което генерира 90% от общото замърсяване.

  18. 18 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#14] от "lcj441103717":

    Глупости ! Всичко от Евро 4 нагоре е зелен стикер :

    https://www.environmentalbadge.com/environmental-badge-germany/

    Има няколко малки зони в няколко града които са Сини и искат Евро 6.

  19. 19 Профил на lcj441103717
    lcj441103717
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#14] от "lcj441103717":Глупости ! Всичко от Евро 4 нагоре е зелен стикер :https://www.environmentalbadge.com/environmental-badge-germany/ Има няколко малки зони в няколко града които са Сини и искат Евро 6.
    —цитат от коментар 18 на john_law


    явно не си запознат, че например в Щутгарт в града може да влиза бензин Евро4 - зелен стикер, но не може да влиза Евро5-дизел, а трябва Евро6 дизел.

  20. 20 Профил на lcj441103717
    lcj441103717
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#14] от "lcj441103717":Глупости ! Всичко от Евро 4 нагоре е зелен стикер :https://www.environmentalbadge.com/environmental-badge-germany/ Има няколко малки зони в няколко града които са Сини и искат Евро 6.
    —цитат от коментар 18 на john_law


    Dieselfahrzeuge der Abgasnorm Euro 4/IV und schlechter

    Seit dem 1. Januar 2019 gilt in der Umweltzone Stuttgart – also im gesamten Stadtgebiet – ein ganzjähriges Verkehrsverbot für Fahrzeuge mit Dieselmotoren der Emissionsklasse Euro 4/IV und schlechter (der blaue und orange Bereich auf der Karte).
    Dieselfahrzeuge der Abgasnorm Euro 5/V und schlechter in der kleinen Umweltzone

    Seit dem 1. Juli 2020 gilt im Stuttgarter Talkessel sowie in den Stadtbezirken Bad Cannstatt, Feuerbach und Zuffenhausen – der sogenannten „kleinen Umweltzone“ – ein zonales Verkehrsverbot für Dieselfahrzeuge der Emissionsklasse Euro 5/V und schlechter (der orange Bereich auf der Karte).

    Das zonale Diesel-5/V‐Verkehrsverbot in der kleinen Umweltzone erfolgt unter Vorbehalt weiterer gerichtlicher Entscheidungen.
    Dieselfahrzeuge der Abgasnorm Euro 6/VI

    Dieselfahrzeuge der Emmisionsklasse Euro 6/VI sind von den zonalen Verkehrsverboten aktuell nicht betroffen.

  21. 21 Профил на galina georgieva
    galina georgieva
    Рейтинг: 1082 Неутрално

    До коментар [#2] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    "Да не забравяме,че камиони-кюмбета по над 3.5t и даже над 7.5t. от 90'-те и 80'-те здраво зареждат хипермаркетите построени с благословия от ГЕРБ в идеалния център на София. газовете и шума от антиките са непоносими!!!
    Ама зелените врекат само по каквото им се каже от НПО-то."

    Магазини има по цял свят в центровете на градовете,и те се зареждат с камиони.........
    Какво да кажа. Българина хем иска въздуха му да е чист,хем той с нищо да не подпомогне това! Еми, няма как да стане! Тоя въздух не може да се изчисти от самосебе си. Трябва усилия от цялото общество!
    В Австрия има таван за вредните емисии от автомобилите,ако колата ти надвишава тези емисии, въобще не я регистрират, отива за скраб!
    "Тарикатите " в България, както винаги,хем искат да им е хубаво,хем обаче те да не си мърдат пръста! Хем вълка сит,хем агнето цяло! А къде са сега еколозите, зелените........ защо не протестират???

  22. 22 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1763 Неутрално

    И какво стана сега - баш зелените дето са умни и красиви и съдиха общината деситилетия са ПРОТИВ дори тази съвсем лека мярка. А ако говорим за серионзи мерки като вдигане на даницте за таралясните 20-30 пъти, като въвеждане на зона навсякъде какво ли ще кажат?!?

  23. 23 Профил на tutrakansky
    tutrakansky
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#22] от "m17":

    вдигане на даницте за таралясните 20-30 пъти """"
    ша ги регистрираме у каспичан или у цариброд и ша фанеш за у-а

  24. 24 Профил на пРезидента!
    пРезидента!
    Рейтинг: 3374 Неутрално

    До коментар [#22] от "m17":вдигане на даницте за таралясните 20-30 пъти """" ша ги регистрираме у каспичан или у цариброд и ша фанеш за у-а
    —цитат от коментар 23 на tutrakansky


    Моето предложение е да вдигнат драстично данъците според кубатура и вид. Който кара джип - данък х10. Който кара джип с двигател над 2л - още един по х10 за всеки литър отгоре. Щото да се твърди, че един комплексарски джип евро 5 с 3-4 л двигател замърсява по-малко от малолитражка евро2 си е форма на кретенизъм! А за дизел още веднъж х10.

  25. 25 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#19] от "lcj441103717":

    Както казах - малки зони в някои градове. В цитираният от теб Щутгарт се водят съдебни спорове по темата, както сам си постнал. Нищо общо с гръмкото ти твърдение, че в Германия дизели под Евро 6 са забранени в градовете.

  26. 26 Профил на sfl32583434
    sfl32583434
    Рейтинг: 150 Любопитно

    И оти жабетата ручахме (платихме повечко при прегледа за стикери с "еко-категория")?

  27. 27 Профил на sfl32583434
    sfl32583434
    Рейтинг: 150 Любопитно

    Кмете, моля за извинение, пред мен си.

  28. 28 Профил на yhm311132363
    yhm311132363
    Рейтинг: 22 Неутрално

    отлага се заради съботаж от страна на най-зелената уж партия ДБ

  29. 29 Профил на lcj441103717
    lcj441103717
    Рейтинг: 471 Неутрално

    До коментар [#19] от "lcj441103717":Както казах - малки зони в някои градове. В цитираният от теб Щутгарт се водят съдебни спорове по темата, както сам си постнал. Нищо общо с гръмкото ти твърдение, че в Германия дизели под Евро 6 са забранени в градовете.
    —цитат от коментар 25 на john_law


    табелите са ясни - в центъра се влиза с евро6 дизел, в града се влиза с евро5 дизел. Нека се съдят. Щутгарт има кофти положение и решението не е ненормално

  30. 30 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4672 Неутрално

    До коментар [#22] от "m17":

    Ще кажат, че некадърните милиционери са много алчни и ще се затъкнат.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  31. 31 Профил на nt
    nt
    Рейтинг: 250 Неутрално

    ГЕРБ подготвиха наредба, която не решава нищо, включително и контрол. Само по година на производство и модел на колата, само за най-старите частни леки автомобили... С възможност автомобилът да го "дадеш под наем" на приятел с адрес в Центъра. Като за кола "евро 0" - за 10 лева на месец... Наредбата не важи за МПС за превоз на пътници, бусове, автомобили със специален режим на движение (което значи и патрулки). И за боклуджийските камиони - също. Наредбата предвижда в бъдеще да забрани дървата за огрев, но не и нафтата и мазута. Не можеш да си запалиш камината, но локално парно на нафта и мазут - може. И не предвижда контрол на място - нито за автомобилите, нито за "печките". Т.е. спокойно си карайте 4-литровите дизели без ДПФ, или сновете из магазинчетата в центъра с 30-годишен бус. Едно мобилно устройство за анализ на газовете от аупуха е няколко хиляди лева, но ... Нещо друго - въздухът в Павлово, Красна поляна, Хаджи Димитър е по-мръсен от този в Центъра. Като се ограничи трафика в Центъра, съседните квартали ще станат още по-натоварени... И Данчето пак ще я съдят - за дискриминация по адресна регистрация;). Такива работи. Зор е за Данчето, защото я осъдиха, че нищо не прави за въздуха. Но тази наредба също нищо не прави - само опит за измиване на ръце, ама дори без вода... Ето линк към наредбата и различни становища: https://www.sofia.bg/en/web/guest/ordinance-of-zones-with-low-emissions-in-the-atmosphere .

  32. 32 Профил на Малинчо Паков
    Малинчо Паков
    Рейтинг: 1569 Весело

    Дърва и въглища - във всеки дом! А димът е прахоляка - навън!

    Малинчо
  33. 33 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2823 Любопитно

    До коментар [#24] от "пРезидента!":

    А за нов бензинов хибрид 300 коня и нагоре може ли без данък?

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  34. 34 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Добро намерение, посредствено изпълнение на СО.

  35. 35 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 670 Неутрално

    До коментар [#24] от "пРезидента!":

    И на всеки по 10 тояги на голо.

  36. 36 Профил на Batezuzi
    Batezuzi
    Рейтинг: 1716 Неутрално

    Хората са привързани към колите си и такова решение ще е трудно. Да, в този вид няма да има чувствителен ефект, но то идеята е хората да почнат да свикват постепенно, а не от веднъж да се въвеждат ограничения. Освен това ако искаме хората да слязат от колите трябва да има градски транспорт навсякъде.

  37. 37 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Явно че идиоти управляват във Столичния общински съвет и община. Може ли да се измисли такава глупост. Как ще забраниш да се минава през Орлов мост, и по други важни пътни артерии.
    Тези хора не ги интересуват истинските проблеми със презастрояването, а си дърдят дребни неща, с които да се забавляват , но и да пречат на гражданите да живеят нормално.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK