Общината въвежда спирки "По желание" в София

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на blondofil
    blondofil
    Рейтинг: 2259 Неутрално

    Свирки по желание. На общинарите.

  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5795 Неутрално

    До коментар [#1] от "blondofil":

    Това не са нови спирки, просто ако на спирката няма чакащи, и никой в автобуса не е натистал бутона STOP, автобусът подминава спирката. Това е нормална практика в европейските държави от десетилетия.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3004 Неутрално

    В Берлин всички автобуси са така....няма ли пътници на спирката или ако искаш да слезеш не натиснеш ли бутона -не спира!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  4. 4 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 3016 Неутрално

    Къде отива спазване на разписанието, ако се скъсява времето за изпълнение на курса?

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  5. 5 Профил на doc511104859
    doc511104859
    Рейтинг: 484 Неутрално

    В доста европейски градове е така. Само дано стоп бутоните да работят във всички автобуси по тези линии.

  6. 6 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2777 Неутрално

    По правило първа и последна врата са за качващи се пътници, а другите за слизащи. Ако е с по-малко врати първата е за качващи се. На спирка ако има пътници за този автобус вдигат ръка, а ако има за слизане се натиска бутона. Спрямо това какви пътници има се отварят вратите. Тези които са в автобуса трябва да се придвижат към вратите за слизане, че ако няма пътници за качване и си близо до тези врати може и да не слезеш.
    На българина ще му е малко трудно докато свикне.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  7. 7 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2777 Неутрално

    Къде отива спазване на разписанието, ако се скъсява времето за изпълнение на курса?
    —цитат от коментар 4 на Корки


    Автобусите са много на често с разлика 2-4 мин. и затова е без значение разписанието. При нас ще е малко трудно.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  8. 8 Профил на antikvarno
    antikvarno
    Рейтинг: 555 Неутрално

    Така ще се пести и от климатиците.Добра идея!

  9. 9 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2777 Неутрално

    До коментар [#4] от "Корки":

    Много пъти ми се е случвало, че автобуса който чакам е препълнен и като погледна таблото следващият идва след една минута. Предпочитах да взема вторият и понякога вторият изпреварваше първият.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  10. 10 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1379 Весело

    Най-добре е автобусите да не спират на която и да е спирка, така ще спестят още повече гориво. Но първо трябва да се реши досадния проблем с това че хора се качват в автобуса на начална спирка.

  11. 11 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#6] от "AModoMio":

    "На българина ще му е малко трудно докато свикне" - така е, българите трудно научават цивилизованите начини на живее в града, във всичко, и досега не могат да се научат, че преди да се качат в превозното средство, трябва да дадат път на слизащите. Навсякъде по света така правят, само не и в България.

  12. 12 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2777 Неутрално

    До коментар [#11] от "alg57373608":

    Може би и в цивилизованите страни е имало този проблем : качващите се да не дават приоритет на слизащите. Затова са измислили да има врати за качващи се и врати за слизащи.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  13. 13 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2732 Неутрално

    До коментар [#2] от "Незнайко в Слънчевия град":


    До коментар [#3] от "Willy Messerschmitt":

    Не само това... В Париж ако сте сам на спирката и не махнете с ръка на идващият автобус,той няма да спре и ще ви отмине.

  14. 14 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2094 Неутрално

    "ААААААЛЛЛООООООООО, ШОФЬОРАААААААААААА, ЩО НЕ СПРЯ БЕ ДА ТИ ГО"

  15. 15 Профил на Свилен Стойков
    Свилен Стойков
    Рейтинг: 22 Неутрално

    На тати, общинските ми соцносталгичета! Върнете червените и зелените номера на градския транспорт, за да се знае коя е нормална и коя ускорена кола. Щяло да се ускори времето до 10 Мин., Т.е. 63 няма да закъснява с 30 Мин., А само с 20. Каква по-добра новина от това за петък!? Обичам ви, местни Оправници!

  16. 16 Профил на Сара
    Сара
    Рейтинг: 958 Неутрално

    Ами те хората са си го измислили как да се уведомява шофьора,що да преоткриват колелото? На видно място на светлинно табло се обявява името на следващата спирка. В автобуса на много места има бутончета, които желаещият да слиза натиска. А желаещите да се качват са на спирката, тях шофьорът ги вижда.

  17. 17 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1838 Неутрално

    Голям смях ще падне, докато пътуващите по тези линии се научат да натискат "Стоп", за да слязат. Колко народ ще си изпускне спирката и ще мрънка на шофьора... Дано шофьорите да имат здрави нерви, че много псувни и крясъци ще отнесат в първите месеци от промяната.

    Аз съм свидетел, че 3-4 години след въвеждането на онези трамваи с натискащите се копчета за отваряне на вратите, все още има пътници, които стоят като паметници, чакат вратата сама да се отвори и питат защо това не става. Други пък така и не се научиха след натискането на копчето и отварянето на вратата да слизат по-бързичко, защото амтоматичният механизъм на самите врати ги затваря около след 3-4 секунди, ако няма стъпили на подвижното стъпало. И когато някой заспал пътник натисне копчето и после слиза като охлюв, врата се затваря пред лицето му. Но това новото правило "спирка по желание" наистина ще бъде забавно за гледане. На всяка "пропусната" спирка ще има крясъци "Ей, шофьора, кой те взе на работа, що не спря!" Най-много подобни оплакващи се ще бъдат пенсионерите, които по цял ден си гледат турските сериали и със сигурност няма да гледат новините, където ще съобщят промяната.

    СССР - родина на всички безотечественици! При капитализма човек експлоатира човека, а при социализма е точно обратното! Всеки кооператор - прасе, всеки комунист - две! Всички комунисти - под земята! 25 цирк - 25 години плодотворна размяна на циркови номера между България и СССР! Който не познава Сибир, той не познава СССР! Да живее 10-ти септември - ден на народната милиция - единствената опора на народната власт! До 9 септември 1944 г. България беше на ръба на пропастта. След това направи смела крачка напред!
  18. 18 Профил на асен георгиев
    асен георгиев
    Рейтинг: 754 Неутрално

    това хубаво, но защо в метрото не може да се превозват велосипеди? може от 6 до 7 сутринта и след 9 вечерта. Кой ще тръгне на разходка в 6?

  19. 19 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2777 Неутрално

    А желаещите да се качват са на спирката, тях шофьорът ги вижда.
    До коментар [#16] от "Сара":

    Ако не вдигне ръка поне един шофьорът няма да отвори вратата за да се качат. И ако няма слизащи ще подмине спирката.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  20. 20 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4565 Неутрално

    До коментар [#8] от "antikvarno":

    Поредната гробарска тъпня.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  21. 21 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4565 Неутрално

    До коментар [#9] от "AModoMio":

    В кой град е това?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  22. 22 Профил на vsp361082906
    vsp361082906
    Рейтинг: 101 Неутрално

    До коментар [#4] от "Корки":

    Намаля се скоростта или ср изчаква на някои спирки за да се регулира.
    Много ще си помислят че това е глупаво, но вероятността автобус да закъснява от разписанието е десетки пъти по-вероятно отколкото да избърза. Затова такива изчаквания са малко вероятно.
    Линиите ще са по-бързи в късните вечери или извън пиковите часове така че разписанията най-вероятно ще се пригодят според това в коя част от денонощието пътува автобуса.
    Не откриваме топлата вода, както други писаха това се прилага от десетилетия в другите европейски държави, разбира се ние изоставаме.

  23. 23 Профил на
    Рейтинг: 1867 Неутрално

    До коментар [#11] от "alg57373608":

    Това, ако се приложи в България, матрялът ще писне как отнов конизаторите го малтретират с еврогейски практики. Пълна липса на работна и социална етика.

  24. 24 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2777 Неутрално

    До коментар [#9] от "AModoMio":В кой град е това?
    —цитат от коментар 21 на КМЕТ В СЯНКА


    В Италия

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  25. 25 Профил на vsp361082906
    vsp361082906
    Рейтинг: 101 Неутрално

    До коментар [#6] от "AModoMio":

    Това е стриктно правило в Лондон. Не е толкова разпространено в друго градове или държави, но да, така е най-добре. По-принцип в Лондон е така, защото се плаща само с транспортна карта (една пластика като дебитна карта, няма хартиени билетчета), и четец има само при шофьора. При влизане от предна врата се следи кой плаща. Ако някой влезе от задна врата без да плати, шофьора просто спира автобуса докато не плати или излезе нарушителя. Обикновено след около 30 секунди останалите пътници нервничат и навикват нарушителя :D
    Съмнявам се че софиянци за достатъчно начетени за да спазват едно нс пръв поглед елементарно правило. Да не говорим пък до колко шофьорите ще следят за него.

  26. 26 Профил на pavtaf
    pavtaf
    Рейтинг: 611 Неутрално

    До коментар [#5] от "doc511104859":

    Да, но освен това спирките се обявяват и гласово и на светлинно табло. Ако това го няма в нашите автобуси ще стане доста неприятно.

  27. 27 Профил на vsp361082906
    vsp361082906
    Рейтинг: 101 Неутрално

    До коментар [#12] от "AModoMio":

    Не е така. Метрото е добър пример, там всеки влиза и излиза от една и съща врата. Просто е неписано правило към което всички се стремят. В магазини и сгради е също така, предимство има излизащия, дали от метро, влак, магазин или другаде.
    При над предимство има този който изглежда като мутра :)

  28. 28 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2777 Неутрално

    До коментар [#27] от "vsp361082906":

    Тук говорим за автобусите, а не за метрото.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  29. 29 Профил на vsp361082906
    vsp361082906
    Рейтинг: 101 Неутрално

    До коментар [#17] от "Lou":

    Ще се научат. А проблема с паметниците в трамваите е това че правилото с натискане на копче се прилага само на определени места, с не масово в целия транспорт. Хората се бъркат. Също така има пришълци които не знаят правилото, но с адекватна информация в автобусите/трамваите всичко ще си дойде на мястото.

  30. 30 Профил на ppi151135247
    ppi151135247
    Рейтинг: 607 Неутрално

    Браво на общината,тези герой на труда за няколко мандата успяха да въведат новост от времето на Комунизма които никога не си е отивал от Софийската община.Тези лица ,герой на труда които успяха да формират дефицит в градския транспорт от 170 милиона и доведоха Топлофикация София до фалит,същите тези хора който харчат бюджет от близо 1 милиард трябва бъдат разследвани от Прокуратурата ден и нощ и този инструмент наречен общински съвет да бъде закрит веднага а хората които са там да не получават нито лев заплата.
    Необходима е реформа на местното управление незабавно.

  31. 31 Профил на vsp361082906
    vsp361082906
    Рейтинг: 101 Неутрално

    До коментар [#18] от "асен георгиев":

    Просто е, това са пикови часове и колелетата заемат много място във вагоните. Правилото е стандартна практика навсякъде по света - дори има места на които колелета изобщо не е позволено независимо от това по кое време от деня искаш да пътуваш.
    В Лондон само някои видове транспорт позволяват колело, и то сгъваемо

  32. 32 Профил на vsp361082906
    vsp361082906
    Рейтинг: 101 Неутрално

    До коментар [#28] от "AModoMio":

    Отделна врата за качвани и влизащи има поради други причини, писах в един от предишните ми коментари за това как се плаща във автобус в Лондон, затова и има отделна врата за качване.
    Едно време имаха дълги автобуси с по 5-6 врати и беше кой от където поиска. Но имаха проблеми с такива които се взеха безплатно и го разказаха тази автобуси.

  33. 33 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2777 Неутрално

    В Италия ако използваш билет за време и се качиш в превозно средство последните 1-2 минути преди изтичане на времето на билета се счита за валиден.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  34. 34 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2777 Неутрално

    До коментар [#32] от "vsp361082906":

    В Италия всеки трябва да си е купил предварително билет, карта, купони и др. Шофьорите не продават билети. Може някой да има, но са изключение.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  35. 35 Профил на theduloclan
    theduloclan
    Рейтинг: 1379 Весело

    Тук се вижда кои са гастербайтерите които използват пъблик транспортейшън. В Щатите само малцинствата и бедните се дундуркат в автобуса :))))

  36. 36 Профил на AModoMio
    AModoMio
    Рейтинг: 2777 Неутрално

    До коментар [#35] от "theduloclan":

    В Италия градският транспорт си има своя лента за движение и никой не смее да я настъпи, камо ли да кара в нея. При задръстванията които се образуват в натоварените часове градският транспорт е за предпочитане.

    "Ако ние нямахме взаимоотношения с политиците щяхме да бъдем една банда от чакали. Или една обикновена банда и щяхме да бъдем анулирани." Тото Риина след атентатите
  37. 37 Профил на Сара
    Сара
    Рейтинг: 958 Неутрално

    До коментар [#19] от "AModoMio":
    Казвам как съм пътувала в автобуси със спирки по желание, не съм го измислила аз.

  38. 38 Профил на pilgrim.epsylon
    pilgrim.epsylon
    Рейтинг: 888 Неутрално

    "Пътуващите с автобусите 1, 3, 4, 26, 27, 42, 58, 59 и 63 трябва да знаят, че е нужно да натиснат STOP/СТОП бутоните, за да не бъде пропусната спирката, на която искат да слязат"

    Нужно е, ама в някои автобуси тия бутони са "оковани", за да не може човек да ги натиска и да "смущава" шофера. БГ реалност.

  39. 39 Профил на pavtaf
    pavtaf
    Рейтинг: 611 Неутрално

    До коментар [#35] от "theduloclan":

    В щатите общественият транспорт не е приоритет и е потресаващ. Чувам, че на места се опитвят да променят нещата, но задачата ще е много трудна.

  40. 40 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 742 Неутрално

    А топлата вода кога?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK