До два месеца част от тунел "Железница" ще бъде пусната за движение

Два моста с дължина 560 м и 510 м вече са изградени в този участък на АМ "Струма".

© МТИТС

Два моста с дължина 560 м и 510 м вече са изградени в този участък на АМ "Струма".



До два месеца трасето на АМ "Струма" между Благоевград и Симитли ще бъде пуснато за движение. Това обеща днес зам.-министърът на регионалното развитие Захари Христов при оглед на обекта. "В този район има едно проблемно свлачище и работна група трябва да прецени в срок от две седмици дали са нужни допълнителни мерки по обезопасяването му. Иначе за срок от два месеца ще приключат пътните работи", заяви той пред БНТ.


В този срок трябва да приключат и довършителните работи в новия тунел "Железница". Съоръжението е най-дългото в страната - 2 км, и остава да се положи последния, износващ пласт асфалт, да се монтира елинсталацията и системата "SCADA" за управление на тунела.


При пускането на трафика през новото 6-километрово трасе на АМ "Струма" до Симитли през ноември, първоначално ще се ползва само едната лента, както и едната тръба на тунела. При строежа на съоръжението се активираха свлачища, които забавят работата и изискват допълнителни мерки. Зам.-министър Христов обяви, че е назначил работна група, която има срок от две седмици, смятано от идния понеделник, да излезе със становище какви укрепителни действия още са необходими.




Пускането на едното платно на магистралата и едната тръба на тунела с двупосочно движение ще бъде гарантирано и безопасно, като паралелно ще се работи по укрепване на свлачищата, увери председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Иво Иванов, който участва в проверката на обекта.


Участъкът от АМ "Струма", Лот 3.1. е дълъг общо 12.6 км и струва 155 млн.лева без ДДС. Отделно самият тунел "Железница" струва 270 млн.лева заедно с прилежащите подходи, , осигурени по ОП "Транспорт" 2014-2020 г. Проблемът със свлачищата възникна по време на строителството на трасето и бе обявен през май 2021 г., но досега все още се търси трайно решение за укрепването им.


Първата отсечка от Лот 3.1, дълга 7 км, вече е пусната в екслоатация, но тя е в равнинен участък. С очакваното завършване и на втората през ноември, която включва два моста и тунела, ще се облекчи значително трафикът през зимните месеци към Банско.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK