Проверяват се три версии за катастрофата със Су-25, черната кутия е намерена

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (83)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 3558 Неутрално

    " Разбилият се самолет е един от 8-те самолети, ремонтирани в Беларус през 2020 г. срещу 88 млн. лв."

    Не е спазена традицията. Не става само с един ремонт. Трябва рмонт на ремонтирания ремонт, тогава МОЖЕ да се случат нещата.

    🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
  2. 2 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 2129 Весело

    Форумните "експерти" вече отсякоха, че е заради стар и скапан руски самолет, демек технически проблем :)

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  3. 3 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1218 Неутрално

    Аз да питам какво стана с катастрофата на Миг 29 миналата година.
    Какво стана с черната кутия в Москва.

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  4. 4 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2614 Неутрално

    Този Су-25 е на почти 40 години!!! Какво мислите,че ще се случи,ако форсирате на макс 40-годишен Москвич по магистрала "Тракия"?!

  5. 5 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    "обясненията му бяха несвързани, защото беше на системи"

    Чат пат и ние сме били на системи и не сме говорили несвързано заради системите.

    След това изказване мисля че е ясно коя от трите версии е вярната.

  6. 6 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 608 Неутрално

    "Разбилият се самолет е един от 8-те самолета, ремонтирани в Беларус през 2020 г."

    Продавам лада нов внос, последно сервизирана в Беларус преди няколко години.

  7. 7 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 3558 Неутрално

    Gangsta's Paradise: COOLIO DEAD AT 59
    https://www.tmz.com/2022/09/28/coolio-dead-dies-los-angeles/

    https://www.youtube.com/watch?v=fPO76Jlnz6c

    RIP.

    🇺🇦* ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание🇺🇦
  8. 8 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    До коментар [#2] от "Taiga":

    И е стар и е скапан. Форумните експерти обаче ги подлъгаха журналята с информацията, че парашутът не се е отворил. Отделно ,че на България щурмови самолети не и трябват. Няма да нападаме никога в обозримо бъдеще.

  9. 9 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#2] от "Taiga":

    Човекът със 750 летателни часа, но разбира се е виновен той, а не руския боклук от края на 70-те години..

  10. 10 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    До коментар [#9] от "Семён Слепаков":

    И първи полет за годината. Колкото да изкара едни 24хиляди лева бонус.

  11. 11 Профил на pernikforbg
    pernikforbg
    Рейтинг: 846 Неутрално

    До коментар [#9] от "Семён Слепаков":И първи полет за годината. Колкото да изкара едни 24хиляди лева бонус.
    —цитат от коментар 10 на futio_tapanchev


    Защо позволяват на военни да получават пенсия и заплата едновременно? А този явно е бил толкова алчен за пари за да лети един час в годината и да получава цяла година летателни! Позор за този "летец!"

  12. 12 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#11] от "pernikforbg":

    лапай сухой

  13. 13 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    Отново инцидент с пенсиониран пилот и самолет в пенсионна възраст.

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  14. 14 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 2175 Неутрално

    "Руският боклук" е много добра машина от своя клас за времето си. Това, че самолетите са стари и необновявани не е свързано с това, че са руски, а че концепцията за българската армия наложена от атлантическите ни приятели беше друга. Тя предвиждаше обучение на евтино пушечно месо за полицейски "мироопазващи" сили. Демек колониална жандармерия под наем за не много пари.
    Сега като се сетихме, че който не храни своя армия ще храни чужда и се почна.

    https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
  15. 15 Профил на Онуфри
    Онуфри
    Рейтинг: 2016 Весело

    Този Су-25 е на почти 40 години!!! Какво мислите,че ще се случи,ако форсирате на макс 40-годишен Москвич по магистрала "Тракия"?!
    —цитат от коментар 4 на deaf


    Няма да е същото!

    п.п. Москвето няма катапулт.

    Имало едно време ссср! Маргарет Татчър: "Комунизмът свършва тогава, когато свършат чуждите пари, които харчиш!"
  16. 16 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#14] от "georgievb":

    Господ да те пази от самия себе си, синко.

  17. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4604 Неутрално

    До коментар [#6] от "Семён Слепаков":

    Гарантирано от ГЕРБМВРО!!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  18. 18 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#17] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Ко? :0

  19. 19 Профил на asroma1927
    asroma1927
    Рейтинг: 1084 Неутрално

    Пилот на 49 години с 750 часа нальот. Това е направо нелепо. По-добре небето да се охранява от съюзници, отколкото от напълно неподготвени пилоти, на които армията не може да осигури летателни часове, още повече на подобна архаична техника

  20. 20 Профил на drz551142445
    drz551142445
    Рейтинг: 343 Неутрално

    До коментар [#9] от "Семён Слепаков":

    750 ч. за годините на този пилот е абсолютно нищо. Той практически не е летял ...

  21. 21 Профил на georgievb
    georgievb
    Рейтинг: 2175 Весело

    До коментар [#14] от "georgievb":Господ да те пази от самия себе си, синко.
    —цитат от коментар 16 на Семён Слепаков


    Синко ще съм ти ако си на около 80, а се съмнявам, че си я докарал с тоя акъл, тая възраст ...
    Айде от мен един музикален поздрав с твоя адаш ....
    https://youtu.be/0y6xUxaqNa4

    https://www.vbox7.com/play:187a8c12bd
  22. 22 Профил на pernikforbg
    pernikforbg
    Рейтинг: 846 Неутрално

    Пилот на 49 години с 750 часа нальот. Това е направо нелепо. По-добре небето да се охранява от съюзници, отколкото от напълно неподготвени пилоти, на които армията не може да осигури летателни часове, още повече на подобна архаична техника
    —цитат от коментар 19 на asroma1927


    За съжаление на младите пилоти не им дават да летят за да имат летателни часове чиновници на големи заплати за да получават допълнително летателни пари за един час годишно. В армиите на НАТО на такъв тип самолети се разрешава летене до 43 години, ама ние нали още не сме в НАТО на практика!

  23. 23 Профил на qqv391093118
    qqv391093118
    Рейтинг: 2796 Неутрално

    И тази ли черна кутия ще изпратят в РуZZия?

  24. 24 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 641 Весело

    Пилот на 49 години с 750 часа нальот. Това е направо нелепо. По-добре небето да се охранява от съюзници, отколкото от напълно неподготвени пилоти, на които армията не може да осигури летателни часове, още повече на подобна архаична техника
    —цитат от коментар 19 на asroma1927


    Те съюзниците ей тъй бадева ще ни охраняват щот сме много готини. Техниката си е добре щом се модернизира периодично и се обслужва както е по документи. Най-новият В52 е произведен 60те години на миналият век, но си летят. Сега ще им слагат нови двигатели..

  25. 25 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5754 Неутрално

    До коментар [#4] от "deaf":

    Някое бутало ще се подаде през капака, за да види кой кара така...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  26. 26 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#20] от "drz551142445":

    Ти колко бг пилоти с над 750 часа познаваш, да та питам?

  27. 27 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 2780 Неутрално

    Практиката висши чинове от ВВС да продължават да летят е заради "летателните добавки". Те са в размер на 2000 лв. месечно, като за даването им е необходим един полет годишно. Това може дори да е полет на задната седалка на учебната "спарка", което се води инспекция. По този начин висшите чинове във ВВС ощетяват бойната подготовка на младите пилоти заради ограничения брой полети. "

    Това вече е долно

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  28. 28 Профил на nenemiseaka
    nenemiseaka
    Рейтинг: 607 Неутрално

    Практиката висши чинове от ВВС да продължават да летят е заради "летателните добавки". Те са в размер на 2000 лв. месечно, като за даването им е необходим един полет годишно. Това може дори да е полет на задната седалка на учебната "спарка", което се води инспекция. По този начин висшите чинове във ВВС ощетяват бойната подготовка на младите пилоти заради ограничения брой полети. "Това вече е долно
    —цитат от коментар 27 на дерибеев


    Цитираш една московка "медия"

  29. 29 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1745 Неутрално

    До коментар [#20] от "drz551142445":Ти колко бг пилоти с над 750 часа познаваш, да та питам?
    —цитат от коментар 26 на Семён Слепаков


    Че то това е минималния нальот за 1 година на пилот от гражданската авиация за да си поддържа лиценза. Пилот със само 750 часа нальот на 49 годишна възраст е опасен за себе си, техниката и хората на земята.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  30. 30 Профил на qqv391093118
    qqv391093118
    Рейтинг: 2796 Неутрално

    Този Су-25 е на почти 40 години!!! Какво мислите,че ще се случи,ако форсирате на макс 40-годишен Москвич по магистрала "Тракия"?!
    —цитат от коментар 4 на deaf


    Мисля, че нищо няма да се случи. Просто не можете да го закарате до магистралата на собствен ход. Не е ясно дали може и да бъде изтеглен.

  31. 31 Профил на deepblue
    deepblue
    Рейтинг: 1218 Неутрално

    Практиката висши чинове от ВВС да продължават да летят е заради "летателните добавки". Те са в размер на 2000 лв. месечно, като за даването им е необходим един полет годишно. Това може дори да е полет на задната седалка на учебната "спарка", което се води инспекция. По този начин висшите чинове във ВВС ощетяват бойната подготовка на младите пилоти заради ограничения брой полети. "Това вече е долно
    —цитат от коментар 27 на дерибеев


    И Радев така е правил.
    https://pik.bg/аферите-на-румен-радев-колко-пари-прибра-президентът-от-държавата-news1064622.html

    Извинявам се че от ПИК ама си е така.

    След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.
  32. 32 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 641 Неутрално

    До коментар [#29] от "rumen_s":

    Сравняваш ябълки с круши.

  33. 33 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2614 Неутрално

    До коментар [#30] от "qqv391093118":

    Ако е добре поддържан и рядко използван,може да стигне магистралата,но после нъцки...

    Там е работата,че българските Су-25 откакто са приети на въоръжение през далечната 1986г. досега,НЕ СА модернизирани! Тоест,те са гробници.

    П.П.

    Инсталирането на GPS и още няколко електронни дрънкулки НЕ Е модернизация.
    Днес всеки може да получи информация от интернет кое какво е,въпреки фейковете в нета.

  34. 34 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1745 Неутрално

    До коментар [#29] от "rumen_s":Сравняваш ябълки с круши.
    —цитат от коментар 32 на Гарван


    Абе умнико, у нас, по традиция, повечето пилоти в гражданската авиация идваха от военната авиация. Което не променя факта, че с 20-30 часа най-много нальот годишно, си тотално неадекватен за пилотиране на боен самолет.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  35. 35 Профил на rooot
    rooot
    Рейтинг: 41 Неутрално

    До коментар [#29] от "rumen_s":

    Така е, но все пак пилотите на изтребители не получават кафенце, хапване и "обслужване" от стюардеса, както и автопилот. Малко е като да сравняваш пилот на автобус и на Ф1.

  36. 36 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#33] от "deaf":

    глухий, ко ти стана? обърна палачинката кат кмета? ама той оня ден пак я обърна, молим за малко синхрон, че направо са объркахми :)

  37. 37 Профил на Dimitar Dimitrov
    Dimitar Dimitrov
    Рейтинг: 1130 Весело

    Форумните "експерти" вече отсякоха, че е заради стар и скапан руски самолет, демек технически проблем :)
    —цитат от коментар 2 на Taiga



    Ми точно затова е ве папагал нещастен...Ти какво мислиш,че е?

  38. 38 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    Колеги, хаиде да престанем с това гадно и неразбираемо "нальот" оставете руските чиновници да си измисляд думички и съкращават целите названия. То верно че накъдето и да обърнеш ни заливат разни абревиатури наследство от навиците придобити по времето на "братската дружба" и сега изричани почти в захлас от съответните " компетенти" експерти, но поне ние да не учстваме в тая деформация на родния си език.
    Полетно време си е точното и разбираемо.

  39. 39 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2614 Неутрално

    До коментар [#36] от "Семён Слепаков":

    Нищо не съм обърнАл...

  40. 40 Профил на alg57373608
    alg57373608
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    Каквото и да е станало, и сега и преди, е резултат на скапаното състояние на армията ни под мъдрото ръководство на хора като Радев и такива като него. Руски боклуци...

  41. 41 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    До коментар [#38] от "dorn":

    Нальот е по кратко колега, затова го ползваме. И достатъчно популярно в България. И няма нищо общо с отношението към Русия. Все едно да кажеш масраф и да те набедят в туркофилия.

  42. 42 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    До коментар [#11] от "pernikforbg":

    "Пилотът е бил в командването на базата в "Безмер" и това е първият му полет тази година.
    Практиката висши чинове от ВВС да продължават да летят е заради "летателните добавки". Те са в размер на 2000 лв. месечно, като за даването им е необходим един полет годишно. Това може дори да е полет на задната седалка на учебната "спарка", което се води инспекция. По този начин висшите чинове във ВВС ощетяват бойната подготовка на младите пилоти заради ограничения брой полети. "

    Корупция бе майка, в командването на авиобазата бил ама да не изпусне мингизите.....

  43. 43 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 608 Неутрално

    До коментар [#39] от "deaf":

    архивите са живи

  44. 44 Профил на Taiga
    Taiga
    Рейтинг: 2129 Неутрално

    До коментар [#37] от "Dimitar Dimitrov":

    Така ли, това ли е официалната доказана версия, или твоята? :)

    "АМЕРИКАНСКИ ГЕОЛОЗИ, ПРОУЧВАЙКИ ПОРЕДНОТО НЕФТЕНО НАХОДИЩЕ НА США, С ИЗНЕНАДА УСТАНОВИХА, ЧЕ НАД НЕГО ИМА НЯКАКВА АРАБСКА ДЪРЖАВА"
  45. 45 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2614 Неутрално

    До коментар [#39] от "deaf":архивите са живи
    —цитат от коментар 43 на Семён Слепаков



    До коментар [#43] от "Семён Слепаков":

    И от тях се вижда,че съм анти-комунист...

  46. 46 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2614 Неутрално

    До коментар [#11] от "pernikforbg":"Пилотът е бил в командването на базата в "Безмер" и това е първият му полет тази година. Практиката висши чинове от ВВС да продължават да летят е заради "летателните добавки". Те са в размер на 2000 лв. месечно, като за даването им е необходим един полет годишно. Това може дори да е полет на задната седалка на учебната "спарка", което се води инспекция. По този начин висшите чинове във ВВС ощетяват бойната подготовка на младите пилоти заради ограничения брой полети. "Корупция бе майка, в командването на авиобазата бил ама да не изпусне мингизите.....
    —цитат от коментар 42 на futio_tapanchev



    До коментар [#42] от "futio_tapanchev":

    Корупцията е следствие,а не причина...

  47. 47 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 889 Разстроено

    Рано е, рано е, после си траем, после минават трите дни и всичко е покрито.
    Така ще стане, знам си.

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  48. 48 Профил на proudbulgarian
    proudbulgarian
    Рейтинг: 272 Гневно

    До коментар [#27] от "дерибеев":
    Опитайте се да поставите този въпрос на ниво министър или президент! Ще те оплюят като най-върлия враг на Отечеството! Дори миналата година командира на ВВС (който също седи на задната седалка и папка по 2 хиляди месечно) заяви, че спирането на всички чиновници от щаба от кльопачката НЯМАЛО да повиши часовете на младите пилоти! Логика на висш вожд!

  49. 49 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1745 Неутрално

    До коментар [#29] от "rumen_s":Така е, но все пак пилотите на изтребители не получават кафенце, хапване и "обслужване" от стюардеса, както и автопилот. Малко е като да сравняваш пилот на автобус и на Ф1.
    —цитат от коментар 35 на rooot


    Точно така е. И точно затова, че управлението на военен самолет е доста по-сложно нещо, военните пилоти, за да са достатъчно квалифицирани, трябва да летят не по-малко от гражданските. С до 20-30 часа годишен нальот, колкото и да си гениален, няма как да си добър военен пилот. И мисля, че честите инциденти с военните ни самолети го доказват.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  50. 50 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 641 Неутрално

    До коментар [#34] от "rumen_s": Мунчо, не ми обяснявай кое как е. Аз съм в този бизнес от 40 и кусур години и съм минал по този път вкл. и съм служил в Безмер.

  51. 51 Профил на zocho1
    zocho1
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#24] от "Гарван":
    "Техниката си е добре щом се модернизира периодично и се обслужва както е по документи. Най-новият В52 е произведен 60те години на миналият век, но си летят. Сега ще им слагат нови двигатели"

    Пропускаш малкия детайл, че В52 се произвеждат в САЩ, а не в РФ.

  52. 52 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#2] от "Taiga":Човекът със 750 летателни часа, но разбира се е виновен той, а не руския боклук от края на 70-те години..
    —цитат от коментар 9 на Семён Слепаков


    750 часа за 30 г. служба.

    На 11.07. да изринем сикаджията и мутренската му шайка! Този път завинаги!
  53. 53 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    До коментар [#41] от "futio_tapanchev":

    Това че е по кратко не значи че трябва да използваме тая чуждица. Примера с масраф е крайно неподходящ. Едва ли в официален български документ тая дума присъства. Тука говорим за официален български език с който си служат и съответните длъжностни лица. А когато се аргументирате с краткото, може ли да ми отговорите на един въпрос - бихте ли ми казали в кой страни използват официално думата летище. Една много точна, описателна и кратка дума, която се разбира прекрасно от всички народи, спадащи към славянската езикова група

  54. 54 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1745 Неутрално

    До коментар [#34] от "rumen_s": Мунчо, не ми обяснявай кое как е. Аз съм в този бизнес от 40 и кусур години и съм минал по този път вкл. и съм служил в Безмер.
    —цитат от коментар 50 на Гарван


    И как беше, хареса ли ти 40 години бездействие и добра пенсия после? Или беше на учение, когато господ раздаваше акъл?

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  55. 55 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#24] от "Гарван":

    Абсолютно вярно е. И американците и руснаците използват много стари, но доказани като качества самолети, особено за стратегическата авиация. Но по принцип в света масово се използват бойни самолети десетилетия наред, при добра поддръжка и модернизация. Нещо, което нашите самолети не виждат. Някои страни още ползват МиГ-21... А да имаш един полет на година е смехотворно. Не летиш ли поне веднъж седмично, си просто аеротурист, не боен пилот.

  56. 56 Профил на Корки
    Корки
    Рейтинг: 2394 Неутрално

    Колко струва един летателен час на Су25 и колко близки до действителноста са тренировките на тренажорите? Обективни ли са оценките от тренажорите. Или всичко е ден да мине, самун а загине?

    Свободата е възможноста сам да си наложиш дисциплина, преди да са ти я наложили други.
  57. 57 Профил на zocho1
    zocho1
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#53] от "dorn":

    И все пак краткостта е важна. Преди десетилетия участвах в работната група, който трябваше да преведе английската (САЩ) софтуерна терминология покрай краденето от СИВ на IBM/360. "dump" преведохме като "аварийно отпечатване на оперативната памет". Съвършено точен превод. Но нито тогава, нито по-късно през годините съм чул дори веднъж професионалсит да използва нашия превод.

  58. 58 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#51] от "zocho1":

    Ето ти един съветски/руски, дето лети вече над 50-60 години, без проблеми.

    https://ru.wikipedia.org/wiki/Ту-95

  59. 59 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 4558 Любопитно

    Моята логична версия е, че двигателят е свален и продаден!
    Най-скъпото в самолета е двигателят - другото е не чак толкова ценно!

    [email protected]
  60. 60 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 4558 Любопитно

    А сега го изписват ''катастрофирал'' , най-вероятно с някакъв стар двигател, кой знае от какъв допотопен модел!?

    [email protected]
  61. 61 Профил на rooot
    rooot
    Рейтинг: 41 Неутрално

    До коментар [#49] от "rumen_s":

    Всичко е тотално сбъркано във ВВС! Някой колега по-долу беше споменал, че на подобен самолет се лети до 42г възраст. 750ч за близо 30г служба, първи полет за годината, гаранция последните 5г е имал по 1 полет - абсолютно никаква подготовка. Но всеки би се възползвал от системата, просто този път (в случая тази година) инцидентът завърши без смъртен случай.

  62. 62 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3645 Неутрално

    Практиката висши чинове от ВВС да продължават да летят е заради "летателните добавки". Те са в размер на 2000 лв. месечно, като за даването им е необходим един полет годишно. Това може дори да е полет на задната седалка на учебната "спарка", което се води инспекция. По този начин висшите чинове във ВВС ощетяват бойната подготовка на младите пилоти заради ограничения брой полети. "Това вече е долно
    —цитат от коментар 27 на дерибеев


    Но е традиция от времето на БНА. Както е традиция след пенсионирането, и получаването на 20 заплати да се осигурява някаква ДЪРЖАВНА СЛУЖБА до 65 годишна възраст.

  63. 63 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 4558 Любопитно

    До коментар [#62] от "pontius_glarus":

    Аз съм сигурен, че имаме хора на щат и за Ф-16, които от години получават заплати!
    Нищо, че ги няма самолетите!

    [email protected]
  64. 64 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3645 Неутрално

    До коментар [#62] от "pontius_glarus":Аз съм сигурен, че имаме хора на щат и за Ф-16, които от години получават заплати!Нищо, че ги няма самолетите!
    —цитат от коментар 63 на karabastun


    То и това е някаква отколешна традиция.
    На мен ми е любопитно дали броят на подполковниците във ВВС не надвишава броя на самолетите?

  65. 65 Профил на pontius_glarus
    pontius_glarus
    Рейтинг: 3645 Неутрално

    Мисля, че не е много удачно сравнение на Москвич със самолет. Често старата кола се ремонтира след като спре, докато при самолетите спирането е равностойно на падане (както с този самолет), и ремонтите означават смяна да цели компоненти след определен брой часове. Не вярвам да научим точно какво се е случило, което също е традиция у нас. И в армията, както навсякъде у нас е необходима реформа, но по традиция и върхушката, и народът мразят реформаторите.

  66. 66 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1919 Неутрално

    До коментар [#57] от "zocho1":

    С това съм съгласен, но тука става дума за изпозване на спецефична терминология която копира терминологията на създателите на определения хардуер или софтуер ( пак чужди, но общо разбираеми думи). А общоприета дума за това колко време през попределен срок си карал самолет, автобус, кола и др. едва ли са я измислили руснаците.
    Във връзка с комютърните терминологии си спомних за един конкурс от детството ми, когато бях абониран за списание Космос. Та там бяха обявили конкурс за българска дума, която да замести думата компютър. Доколкото си спомням нямаше победител, но най-много гласове получи думата -числер. Е тая дума така и не влезе в употреба. Все пак не сме като унгарците които наричат комютъра - Számítógép.

  67. 67 Профил на Günther
    Günther
    Рейтинг: 1467 Любопитно

    Това е един от онези самолети, които ги бяхме дали на украинците ли?

    "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
  68. 68 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 4558 Разстроено

    До коментар [#64] от "pontius_glarus":

    Сигурно и броят на генералите ги надвишава...

    [email protected]
  69. 69 Профил на zocho1
    zocho1
    Рейтинг: 872 Неутрално

    До коментар [#51] от "zocho1":Ето ти един съветски/руски, дето лети вече над 50-60 години, без проблеми. https://ru.wikipedia.org/wiki/Ту-95
    —цитат от коментар 58 на Симеон


    А, тези Ту-95, дето навремето немски военнопленници конструираха двигателите му, нали?

  70. 70 Профил на МОЙШЕ  ТОЛКОЗ
    МОЙШЕ ТОЛКОЗ
    Рейтинг: 2211 Неутрално

    До коментар [#2] от "Taiga":Човекът със 750 летателни часа, но разбира се е виновен той, а не руския боклук от края на 70-те години..
    —цитат от коментар 9 на Семён Слепаков


    750 летателни часа ЗА КОЛКО ГОДИНИ?!? 25 години? 30 ГОДИНИ?!? Щото ТОВА му е бил ПЪРВИЯТ полет ТАЗИ година (за да получава ОЩЕ 2,000 кинта като "летец" към заплатата си.

    Един съфорумник, вивш военен пилот , изясни нещата: АДМИНИСТРАТОР летящ веднъж годишно в последните години, за "добавката към заплатата". Само че самолетът "не прави намаления" (НЕ СЕ СЪОБРАЗЯВА) с длъжността на пилота или неговото звание...(чин..)!!!

    За информация: Летците в НАТО имат минимум 200 летателни часове в година. По нашенско-също 200 МИНИМУМ, стремят се да ги дигнат над 220 ЧАСА ГОДИШНО!!!
    До коментар [#9] от "Семён Слепаков":

    THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
  71. 71 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    До коментар [#53] от "dorn":

    Мен лично "входирам" на Тетка Цачева ме дразни хилада пъти повече, защото е символ на просташката политика на ГЕРБ. Нальот се ползва откакто се помня и тъй като нямаме аналог от една дума за мен лично си е ОК. Приета чуждица за която няма българска дума. Какво като е руска? Дай да спрем да слушаме "Очи Черние"?

  72. 72 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    Това на снимката прилича на каруца, не на самолет! Луди ли са тия пилоти да летят на такива таралясници?!

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  73. 73 Профил на futio_tapanchev
    futio_tapanchev
    Рейтинг: 2305 Неутрално

    До коментар [#63] от "karabastun":

    "Аз съм сигурен, че имаме хора на щат и за Ф-16, които от години получават заплати!
    Нищо, че ги няма самолетите!"

    Имаме двама лицензирани отскоро пилоти на ф16 и то доколкото разбрах непълен лиценз. Та не приказвай глупости за пореден път.

  74. 74 Профил на quatro_4x3
    quatro_4x3
    Рейтинг: 1698 Неутрално

    И тази ли черна кутия ще изпратят в РуZZия?
    —цитат от коментар 23 на qqv391093118



    Естествено. Нали руснаците трябва да ОПРЕДЕЛЯТ каква да е причината за катастрофата. Прекаляваш, ако искаш да научиш истинската причина.

    Нямам такъв дворец, не е кичозен и мебелите в него са красиви!!!
  75. 75 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 4558 Любопитно

    До коментар [#73] от "futio_tapanchev":

    А покрай пилотите няма ли някой друг чиновник?

    [email protected]
  76. 76 Профил на Walter Nehring
    Walter Nehring
    Рейтинг: 128 Неутрално

    "Машината е била управлявана от 49-годишния полк. Пейо Дончев, който има зад гърба си над 750 часа полети."
    За сравнение, американските пилоти имат близо 200 часа годишно, което означава, че нашият полковник няма дори 4 години години полети. Нашите ВВС са абсолютна дупка за хора и машини. Източване на пари към руски фирми и имитация на дейности по ремонти.

  77. 77 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#58] от "Симеон":

    Самолетите Ту-95МС са строени през 80-те години, по-старите модели вече не са на въоръжение.

    Eddie lives... somewhere in time!
  78. 78 Профил на Галя Станчева
    Галя Станчева
    Рейтинг: 5214 Неутрално

    Пилот на 49 години с 750 часа нальот. Това е направо нелепо. По-добре небето да се охранява от съюзници, отколкото от напълно неподготвени пилоти, на които армията не може да осигури летателни часове, още повече на подобна архаична техника
    —цитат от коментар 19 на asroma1927


    Охранява се от съюзниците ни и в момента.

    https://www.flightradar24.com/FORTE11/2da5c227

  79. 79 Профил на ocean
    ocean
    Рейтинг: 574 Неутрално

    Добре си го каза, по хоризонт човекът от списание Криле, най-летящият ни летец има 2 часа, този с инцидента 2 часа за година. Е какво да очакваме с 2 летателни часа, естествено, че ще стават инциденти. И нека не се заблуждаваме, че имаме авиация, затова се искат пари и летене.

  80. 80 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2468 Неутрално

    До коментар [#9] от "Семён Слепаков":

    750 летателни часа за цялата му 20 годишна служба!!! От няколко години е чантаджия в МО. Качва се за едно кръгче.... за да получава по 2000 лв месечно върху пенсията и заплатата като резервен пилот. Такива са над 100 бивши пилоти, сега пенсионери. Ние имаме 10 с амолета, но плащаме добавки по 2000 лв месечно на всички които още са живи.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  81. 81 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2468 Неутрално

    Пилот на 49 години с 750 часа нальот. Това е направо нелепо. По-добре небето да се охранява от съюзници, отколкото от напълно неподготвени пилоти, на които армията не може да осигури летателни часове, още повече на подобна архаична техника
    —цитат от коментар 19 на asroma1927


    Ама кой мисли за охрана и защита на България. Тази мафия мисли само как да цоца повече. Този е пенсионер и в момента получава 2000 пенсия. получава заплата в МО пак над 3500- 4000 лв, с едно такова кръгче получава целогодишно по 2000 лв летателни всеки месец. До тук са 9500 лв месечно. От 1-ви октомвре тавана на пенсиите ще стане 3400 лв и той пак ще е на тавана, защото изчислените пенсии на летците са 3000- 4000 лв.
    РРадев кето минал един мандат президент няма таван и си получава изчислената пенсия от около 4000 лв и заплатата от 14-15 000 лв.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  82. 82 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2468 Неутрално

    До коментар [#73] от "futio_tapanchev":

    Имаме двама които вече могат да излитат и кацат. Тепърва ще учат управление на оръжието и да летят в сложни условия. В МО има 30-40 чиновника, които са отдел "Придобиване и експлоатация на Ф-16" Вече втора година са на заплата и движат нещата по логистиката.

    Русия- проказата на планетата Земя. Гребете роби, фараона ще кара водни ски!
  83. 83 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7024 Неутрално

    Добре,че той е оцелял.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK