Забраната за влизане в центъра на София ще зависи от екокатегорията на автомобила

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (102)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1721 Неутрално

    Много добро решение ! Нали всички искаме по-чист въздух и спокойствие поне в центъра !

  2. 2 Профил на Боян Баянов
    Боян Баянов
    Рейтинг: 2553 Неутрално

    Е, значи конските (и магарешките) каруци
    ще са с предимство!

  3. 3 Профил на doroteus
    doroteus
    Рейтинг: 1721 Неутрално

    Е, значи конските (и магарешките) каруци ще са с предимство!
    —цитат от коментар 2 на Боян Баянов


    ....за Филиповци !

  4. 4 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#2] от "Боян Баянов":

    Не, те нямат категория и въпобще не могат да влизат. И даже не могат да се движат по улиците в града.

  5. 5 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1936 Неутрално

    Много добро решение ! Нали всички искаме по-чист въздух и спокойствие поне в центъра !
    —цитат от коментар 1 на doroteus


    Мога да ти гарантирам, че няма да получиш нито едното, нито другото от тия "мерки".

  6. 6 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2734 Неутрално

    Ограничението за стари и цапащи "автомобили" е РАЗУМНА мярка!!!

  7. 7 Профил на uhf351094494
    uhf351094494
    Рейтинг: 165 Неутрално

    До коментар [#1] от "doroteus":

    кое му е доброто? Карам кола която отделя 156 гр. СО и е произведена 2009 г. с ЕКО стикер 3. Актуалното /2022 г./БМВ 7 отделя м/у 187 и 256 гр. СО в зависимост от двигателя ! Щото е ново стикера е 4! И кво праим?

  8. 8 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#5] от "jazzdevil":

    Напротив, точно както всичко в България става бавно и трудно но става, точно така и тази зона ще бъде въведена. Помните ли колко години жълтопаветниците се бориха със синята зона - три поъти обжалваха наредбата, два пъти я преправяха но след 8 години борби зоната е "законна" и продължава да се разраства. Е същото ще стане и с тая нискоемисионна зана, даже ще е по-бързо щото глобяването е автоматизирано. И малко по малко и София се придвижва към европейската цивилизация, колкото и да се дърпат разни ганьовци.

  9. 9 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 1225 Любопитно

    Претопляме манджата, или?!?

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.
  10. 10 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Този председател на СО на Марс ли живее или в Левуново. Да ЗНАЕ: Екологичната категория (отбелязана на стикера) се определя от годината на производство на ППС и няма нищо общо с вредностите. Умишлено заблуждаване. А какво правим с туристическите ремаркета, които също имат екокатегория. Я кажи бе "компетентния". Ще видите СО през крив макарон догодина.
    За тези които ще ми сложат минуси пояснявам. Не съм против, но екокатегорията да се определя по измерените вредности, а не по годината на производство. Обратното е "пунта мара".

  11. 11 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Закъсняло решение и доста меко, но все пак ще е първа крачка към по- нормална столица.

  12. 12 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1936 Неутрално

    До коментар [#8] от "m17":

    И какво си постигнал със синята зона? По-малко коли ли има в центъра? Места за паркиране ли има? Въздуха на Попа е станал по-чист? Друсат гражданите за едни пари дето изчезват като в черна дупка.

  13. 13 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 2369 Весело

    Мужици, така е като 12 години си избирсте да ви управляват еднокнижници и даскалки по руssки.

    Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?
  14. 14 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#1] от "doroteus":
    До коментар [#6] от "selqnin":
    До коментар [#8] от "m17":
    До коментар [#11] от "ial":
    Не знаете ли, че за отоплителен сезон в София - всеки ден ни засипват 4,6 тона фини прахови частици от кюмбетата. Но за тях си траем (отлагаме го до 2030г.) и искаме чист въздух.

  15. 15 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 318 Любопитно

    До коментар [#8] от "m17":

    много ти е промит мозъка пич!!!!, нали ако сме в една стая и във всеки ъгъл е мръсен въздуха, няма как в центъра на стаята да е чист, сещаш ли се. Идеята на тази простотия в никакъв случай не е чистия въздух, защото излиза, че хора без възможности са мърлячи. Като в супер маркета, еко торбичка струва 5 лв, замърсяваща торбичка струва 20 ст.Ако искате въздуха да е чист, дайте възможност на всички хора да участват а не да ги завирате в къра и да ги сочите с пръсти

  16. 16 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 594 Неутрално

    И сега, ако СО купи камери за четене на стикерите, а не работи със съществуващите камери за разчитане на номера, ще им лъснат крадливите корумпирани задници. И затова се бърза - преди местните избори през ноември 2023г.

  17. 17 Профил на Зеленият кон
    Зеленият кон
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Аз с моя Варбург ще мога ли да влизам у София.

    Читателю, да си представим, че си идиот. И да си представим, че си член на Конгреса. О, повтарям се!“ Марк Твен
  18. 18 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2734 Гневно

    До коментар [#13] от "DDR":

    мужици, мужик в Отечеството сте само орките!!!

  19. 19 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2125 Неутрално

    Този "Център" е построен с парите на всички данъкоплатци.

    Да върнат парите на хората със стари автомобили.

    Любовта ще спаси света!!!
  20. 20 Профил на Aldi Mitov
    Aldi Mitov
    Рейтинг: 334 Гневно

    Проти тази мярка съм. По-чист въздуха няма да стане категорично. Колите са капка в морето в сравнение с къщите, които горят какво ли не.
    Отделно моята кола е на 18 години, но е с газова инсталация, което значително подобряха характеристиките ѝ от екологична гледна точка. Това някой ще го отчете ли или просто ще ми забранят да влизам в онази част на града? А тарикатите с отрязани катализатори и тунинговани коли, които пушат черно - те не замърсяват ли в пъти повече от мен?
    Страшно лицемерно законодателство!

  21. 21 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 809 Весело

    Председателят на СОС направи и друго важно уточнение - ограничението няма да важи за автомобилите на живеещите в т.нар. "нискоемисионни зони".
    ---
    То така най-добре да направят целия град "нискоемисионна" зона и никой няма да се оплаква.

  22. 22 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 809 Весело

    Аз с моя Варбург ще мога ли да влизам у София.
    —цитат от коментар 17 на Зеленият кон


    Може, ама преди това си купи имот в центъра.

  23. 23 Профил на Зеленият кон
    Зеленият кон
    Рейтинг: 741 Неутрално

    [quote#22:"kapitan_laino"][/quote]
    Е па аз си имам. Дал ссъм го под наем. Он ми е наследство от баба и дедо. Сегаживя далеч от тоя мръсен град пълен с хомосексуалисти, наркомани и други вредни елементи .

    Читателю, да си представим, че си идиот. И да си представим, че си член на Конгреса. О, повтарям се!“ Марк Твен
  24. 24 Профил на Consumer
    Consumer
    Рейтинг: 2456 Любопитно

    До коментар [#7] от "uhf351094494":

    Нали се сещаш, че за разлика от теб е пълно с морги произведени през 80-те и 90-те, че изобщо няма да се стигне до твоята 2009-та.

    Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you want
  25. 25 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 4028 Весело

    До коментар [#14] от "Софианец":

    " Не знаете ли, че за отоплителен сезон в София - всеки ден ни засипват 4,6 тона фини прахови частици от кюмбетата. Но за тях си траем (отлагаме го до 2030г.) и искаме чист въздух."

    Едно е да пращаш глоби и фишове по пощата, съвсем друго е да влезеш в Махалата и да се разправяш с мургавите ни сънародници защо тровят въздуха като горят какво им падне в печките........

  26. 26 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 1541 Весело

    Нищо като изберем кмет от ДБ и ПП той ще отмени решението и ще върне свободата на народа!

    Евроатлантида
  27. 27 Профил на rumen_s
    rumen_s
    Рейтинг: 1766 Неутрално

    Поредната дивотия. На техн. прегледи реално изгорели газове не се мерят, а категорията се определя формално по документи, година на производство и еконорма. Та една и съща 10-годишна кола, едната с катализатор, другата с изтърбушен такъв, реално едната горе-долу бива, другата дими като комин, получават една и съща категория и стикер.

    Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
  28. 28 Профил на mgmchannel
    mgmchannel
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#7] от "uhf351094494":

    Пак не четете:
    "От екологичната категория, която от юли миналата година се получава при минаване на Годишен технически преглед, а не от възрастта на автомобила, ще зависи дали той ще може да влиза в центъра на София"
    Накратко зависи от уреда който измерва

  29. 29 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4865 Неутрално

    До коментар [#2] от "Боян Баянов":Не, те нямат категория и въпобще не могат да влизат. И даже не могат да се движат по улиците в града.
    —цитат от коментар 4 на m17


    Ама вЕрно ли? Значи не трябва да вярвам на очите си, а на Фандъчката!

  30. 30 Профил на Компетентен
    Компетентен
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#8] от "m17":

    Придвижва се, но ужасно бавно и ужасно мудно. А на 1000 км от нас е Виена. Кой ще живее в тази кочина занапред ако може да живее в цивилизован град и държава. Затова и Булгаристан гасне малко по малко.

  31. 31 Профил на mgmchannel
    mgmchannel
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#20] от "Aldi Mitov":

    Щом си с газова, значи ще си по-горна категория. Четете хора:
    "От екологичната категория, която от юли миналата година се получава при минаване на Годишен технически преглед, а не от възрастта на автомобила, ще зависи дали той ще може да влиза в центъра на София"
    Накратко измервателни уред е важен.

  32. 32 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 965 Разстроено

    За пореден път виждам как всички шофьори отново ще гризнем дръвцето и то с удоволствие и аплаузи. Не ви ли прави впечàтление, че за всякакво притежание, бюрокрацията ни засажда безброй формални бележки, стикери, сертификати и разни други щуротии...

  33. 33 Профил на mgmchannel
    mgmchannel
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#27] от "rumen_s":

    Напротив, точно от самия уред и показанията ще зависи, а не година на производство.

  34. 34 Профил на qqv391093118
    qqv391093118
    Рейтинг: 2688 Неутрално

    До коментар [#7] от "uhf351094494":

    СО, това серен диоксид ли е или въглероден? Защото и с двете си за затвора.
    Предполагам че имаш предвид въглероден диоксид. Дано че той не цапа. Цапат фините прахови частици и азотните оксиди. Ако караш на дизел, си просто поредният тарикат, който кара за сметка на всички, за някоя стотинка кяр за себе си.

  35. 35 Профил на qqv391093118
    qqv391093118
    Рейтинг: 2688 Неутрално

    До коментар [#7] от "uhf351094494":СО, това серен диоксид ли е или въглероден? Защото и с двете си за затвора.Предполагам че имаш предвид въглероден диоксид. Дано че той не цапа. Цапат фините прахови частици и азотните оксиди. Ако караш на дизел, си просто поредният тарикат, който кара за сметка на всички, за някоя стотинка кяр за себе си.
    —цитат от коментар 34 на qqv391093118


    Да се чете: СО - серен оксид или въглероден? Едното не трябва да го има, другото е задушлив газ, който трябва да е в доста малки количества

  36. 36 Профил на ZEN
    ZEN
    Рейтинг: 303 Неутрално

    Пак ще има полезни идиоти, които ще се радват на тази "мярка".
    Въпреки, че преди години вдигнаха данъка точно на тези автомобили с някаква "еко" цел, еко ефект не се видя.
    Отделно, много по-лесно е за имбецилите от общината (ГЕРП и т.н. "демократи") да глобяват белите хора, плащаши данъци, отколкото люлявия електорат на учительницата по руски от некое си село, набедена за кмет на СФ.
    С участието си в тази завера, глупаците от "Демократична" България, с цената на някой лев за тях, влезнаха в чудесен капан и доказаха, че са до толкова плиткоумни, че нямат място в управлението. Нито на общината, нито на държавата.

  37. 37 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4392 Неутрално

    На входа на София под Цариградско шосе пред магазин Метро има изграден огромен подземен паркинг на два етажа , който не се ползва. В съседство до паркинга има метростанция. Замисълът беше идващите в София да паркират колите си в този паркинг и с метро да отидат до центъра на София, за да си свършат работата за която са дошли.

  38. 38 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#16] от "Софианец":

    Само за сведение проекта е поне от 5 години, камерите са купени и инсталирани от години. По проект тая зона трябваше да тръгне по-миналата година, забави се до миналата и от тогава всичко е готово. Но не влезе в сила заради дърпането на жутовапетниците дето се фръцнаха и не гласуваха в общнския съвет. Най-смешен беше Бонев дето каза че е против щото "не е достатъчно амбициозно".

  39. 39 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4865 Неутрално

    До коментар [#23] от "Зеленият кон":

    "Сегаживя далеч от тоя мръсен град пълен с хомосексуалисти, наркомани и други вредни елементи ."

    Е, значи този град не е "пълен с хомосексуалисти, наркомани и други вредни елементи" щом ти не си там!

  40. 40 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#30] от "Компетентен":

    Да, бавно и мудно е щото хората така го искат. Ето ви конкретен пример - тая зона трябваше да влезе миналата година - всичко е купено и инсталирано и готово. Но жътоваветниците се фрънцанах, Бонев най-вече щото не било "амбициозно". Ако не вярвате потърсете му приказките от миналата година.

  41. 41 Профил на tjj54611191
    tjj54611191
    Рейтинг: 308 Неутрално

    Крайно време е! И защо от следващата година и защо само за категория 1 през първата? От януари, всички под 5-та дизел и 2-ра бензин бан и толко…Направено е и работи в белите държави. Дори навигацията те предупреждава, в каква нискоемисийна зона навлизаш.

  42. 42 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#29] от "vassilun":

    Най-вече на очите си вярвайте, както и аз на моите. И от доста време не съм виждал каруца в Красно Село. Преди редовно имашпе по някои кон вързан на оградата на 6то докато пишат акт на собственика му. А сега има приют, директно му го взимат.

  43. 43 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#27] от "rumen_s":

    Напротив, мерят се, ако на вас не са ги мерили директно сигнализирайте за измама в пункта.

  44. 44 Профил на Щирлиц от Кайсиева Градина
    Щирлиц от Кайсиева Градина
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До коментар [#1] от "doroteus":кое му е доброто? Карам кола която отделя 156 гр. СО и е произведена 2009 г. с ЕКО стикер 3. Актуалното /2022 г./БМВ 7 отделя м/у 187 и 256 гр. СО в зависимост от двигателя ! Щото е ново стикера е 4! И кво праим?
    —цитат от коментар 7 на uhf351094494


    Карам кола 1998 година, 1.6 на ГАЗ със КАТАЛИЗАТОР изправен и наличен е с евро 1, а дизелов кенеф 3000 кубика с оизрфязано от бедните селяндури всички катализатори и дпф е Евро3!
    Ай сиктир!

  45. 45 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#15] от "nehaen":

    Напротив, това е само началото. Сега е в центъра, постепенно щше се затегнат мерките, после зоната ще се разшири. Точно както със паркирането. Това е начина, не може да наложиш драконовски мерки изведнъж, хората ще скочат.

  46. 46 Профил на Щирлиц от Кайсиева Градина
    Щирлиц от Кайсиева Градина
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Пак ще има полезни идиоти, които ще се радват на тази "мярка".Въпреки, че преди години вдигнаха данъка точно на тези автомобили с някаква "еко" цел, еко ефект не се видя.Отделно, много по-лесно е за имбецилите от общината (ГЕРП и т.н. "демократи") да глобяват белите хора, плащаши данъци, отколкото люлявия електорат на учительницата по руски от некое си село, набедена за кмет на СФ.С участието си в тази завера, глупаците от "Демократична" България, с цената на някой лев за тях, влезнаха в чудесен капан и доказаха, че са до толкова плиткоумни, че нямат място в управлението. Нито на общината, нито на държавата.
    —цитат от коментар 36 на ZEN


    От ТАЗИ ГОДИНА данъка на коли Евро 1 и Евро 2 е с 40% НАГОРЕ !

  47. 47 Профил на Щирлиц от Кайсиева Градина
    Щирлиц от Кайсиева Градина
    Рейтинг: 650 Неутрално

    До коментар [#7] от "uhf351094494":Пак не четете:"От екологичната категория, която от юли миналата година се получава при минаване на Годишен технически преглед, а не от възрастта на автомобила, ще зависи дали той ще може да влиза в центъра на София"Накратко зависи от уреда който измерва
    —цитат от коментар 28 на mgmchannel


    Нямаш понятие, какво говориш ИЗОБЩО

  48. 48 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#12] от "jazzdevil":

    Да, точно така, първите три неща станаха доста прилично. Последното не е вярно, отчетите и одитите на ЦГМ са публични, може да ги прегледате сам.

  49. 49 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#14] от "Софианец":

    Не, не си траем, има програма за замяна на кюмбетата. Има забрана за горене на боклуци, има и проект за забрана на горене на въглиша в града даже. И това ще стане в един момент. Но понеже отоплението е човешко право а стария таралясник не е право а е лукс, затова първо се регулира проблема с колите.

  50. 50 Профил на Зеленият кон
    Зеленият кон
    Рейтинг: 741 Неутрално

    До коментар [#23] от "Зеленият кон":"Сегаживя далеч от тоя мръсен град пълен с хомосексуалисти, наркомани и други вредни елементи ."Е, значи този град не е "пълен с хомосексуалисти, наркомани и други вредни елементи" щом ти не си там!
    —цитат от коментар 39 на vassilun


    Напротив. Или се засегна от истината.

    Читателю, да си представим, че си идиот. И да си представим, че си член на Конгреса. О, повтарям се!“ Марк Твен
  51. 52 Профил на ZEN
    ZEN
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#49] от "m17":

    в 21ви век колата е лукс?
    аре бегай в северна корея.

  52. 53 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 834 Неутрално

    От една страна - хубаво, че не обвързаха забраната с възрастта на колите, а с еко-категорията.
    От друга страна - критериите са толкова занижени, че трябва да караш някакъв убер кенеф, за да не може да влезеш в "нискоемисионната зона". Интересно, дали баничарките и бусовете на дизел, дето димят като печки, ще могат да влизат. Отделно, не разбрах тия камери с четци какво ще четат: номерата, стикерчетата или нещо друго? Би трябвало да са номерата, а по тях да се намира каква категория е получила колата на последния ГТП
    кой и как ще определя еко категорията. Стикерчетата да отпаднат изобщо и гнусната схемичка за гепене с лепенките да спре веднъж за винаги.
    И накрая, с тия камери - хубаво, но е крайно време да има и контролиращи, които се движат в трафика и като засекат някой смрадлив кенеф - да го спрат и да го махнат от пътя на момента.

  53. 54 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#53] от "Николай Николов":

    Камерите са универсални - четат и номерата и стикерите, очевидно вече само номерата. Критериите са ниски за да се тръгне и пак над 20% от колите не ги покриват, представете си ако са по-високи. Категорята се дава при ГТП и то не по доикументи а по измерени газове, И не, няма как да контролираш "кенефи" на око, акта веднага пада в съда.

  54. 55 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#52] от "ZEN":

    Да, автомобила е лукс, не е базова човешко право каквото е правото на чист въздух например. Както лукс са и алкохол, кабелната телевизия, мобилния интернет и т.н. неща което доста заможни хора приемата за даденост.

  55. 56 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 318 Неутрално

    До коментар [#45] от "m17":

    Начало на какво? Работя в маркетинг отдел на фирма, която има 47 завода в Европа. В момента облъчваме всички, че сме въглеродно негативни, не неутрални, а напраВО НЕГАТИВНИ, или с други думи, че сме един вид пречиствателна станция. И какво ще стане, фирмата ще си изкара некъв документ, че е ЕКО и ще продължи да бълва смрад прикрита от ЕКО лъжата и ще се хвали с документа си и ще го завира на всеки в лицето. Само че такъв документ няма да се дава на всеки, а само на който има възможност да си плати. Е същата тъпотия ще стане и с ЕКО нормите за коли. Които им възможност ще е природозащитник, който няма възможност ще е ЕКО талибан.
    А всъщност може и да си прав, започва началото на разделението, богатите ще се изолират от бедните и ще ги заточат в смрадта и от там ще ги сочат с пръст колко са мизерни

  56. 57 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 3661 Неутрално

    За категории 0 и 1 ли ревете?

    https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards

    https://dieselnet.com/standards/eu/ld.php

    Говорим за коли, произведени преди 1996 година, т.е. 30 годишни ( или много повече) таралясници.

    Стъпка в правилна посока, само остава да се контролира.

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  57. 58 Профил на trollhunter
    trollhunter
    Рейтинг: 3661 Неутрално

    До коментар [#55] от "m17":

    Всички тези са лукс, но липсата на обществен транспорт и велоалеи направиха колата необходимост.

    Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
  58. 59 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1669 Неутрално

    Бутафорията със стикерите е сравнима с тази с жълтите павета - на снимката се вижда много ясно колко "компетентно" са подредени на пъпа на София пред Парламента!
    Наскоро отива сестра ми на преглед - Ситроен С4, 2012, бензин, Евро5.
    Казват и "ама аз за такава нова кола няма да си хабя абаратурата да меря я"...

    Та да, няма нидо да стигнем било хамериканците, било европейците. Препъваме се сами - понеже сме толкова големи тарикати и андре6ковци

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  59. 60 Профил на Николай Николов
    Николай Николов
    Рейтинг: 834 Неутрално

    До коментар [#54] от "m17":

    Чудно как тогава в Германия преди няколко години спряха наш микробус и след оглед на място директно го спряха от движение, заради мизерното му техническо състояние.
    Разбира се, че е възможно да се провери на място. Никой не говори за на око. Но дори и на око, ако от ауспуха на возилото излизат облаци смрадлив дим, какъв е проблемът да бъде изваден от трафика и най-малкото пратен на преглед? Ако липсва регулация за това, достатъчно е да има воля, за да бъде приета такава.

  60. 61 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#58] от "trollhunter":

    Това е ваше мнение, по световните стандарти София има съвсем приличен и най-вече изключително евтин градски транспорт. Но разбира се, няма как градския транспорт да бъде толкова удобен като личен автомобил и точно затова в София има толкова автомобили колкото хора.

  61. 62 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 333 Неутрално

    Както винаги, нещата се случват късно и съвсем не така, както трябва. Вместо да се взимат мерки за отоплителните инсталации на твърдо гориво и особено тези, които горят отработени масла (дори не си представяте колко са такива в полите на Витоша) и за тежките камиони и автобуси, които замърсяват най-много, ще тормозят хората, дето едва са спестили пари за кола. Познавам доста семейства, които държат колата само за зор-заман, да идат до болница, защото Бърза помощ в София няма шанс да дочакаш. И точно на тях ще им забранят да влизат в центъра. Но пък, справедливостта възтържествува - каквото си е нагласувал избирателя, това ще сърба. Най-много ме разочароваха ДБ, които клекнаха на идиотската инициатива.

  62. 63 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1759 Неутрално

    колко ли милиона ще потънат за камери, дето да спират 50те варбурга дневно?

  63. 64 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#60] от "Николай Николов":

    Не мога да ви кажа как е станало - нито съм бил там, нито ви знам буса, нито пък немския закон. Ное факт че в България не може да стане. Знаете ли колко актове за скорост падат по формални причини - примерно срока на годишната проверка на уреда бил изтекъл?

  64. 65 Профил на jmf29537805
    jmf29537805
    Рейтинг: 568 Неутрално

    От утре, всички на електрички.

  65. 66 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#30] от "Компетентен":Да, бавно и мудно е щото хората така го искат. Ето ви конкретен пример - тая зона трябваше да влезе миналата година - всичко е купено и инсталирано и готово. Но жътоваветниците се фрънцанах, Бонев най-вече щото не било "амбициозно". Ако не вярвате потърсете му приказките от миналата година.
    —цитат от коментар 40 на m17


    Кво значи "хората така го искат"? Вие сте там за да взимате правилните и ефективните решения или да правите хората квото искали? Ми утре може да решите, че хората искат да с*рат по улиците - и с това ли ще сте ОК?

  66. 67 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#28] от "mgmchannel":
    Лъжеш се. Екологичната категория, която се получава при техническият преглед се определя по годината на производство, а не по измерените вредности. Този заблуждава такива като теб.

  67. 68 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#33] от "mgmchannel":
    Ти имаш ли автомобил и минавал ли си на преглед.

  68. 69 Профил на Rainman
    Rainman
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#1] от "doroteus":кое му е доброто? Карам кола която отделя 156 гр. СО и е произведена 2009 г. с ЕКО стикер 3. Актуалното /2022 г./БМВ 7 отделя м/у 187 и 256 гр. СО в зависимост от двигателя ! Щото е ново стикера е 4! И кво праим?
    —цитат от коментар 7 на uhf351094494


    Сравняваш чушки с домати. Нормално е ако нова кола с 4 литров двигател има същите емисии като автомобил от преди 10 години с два пъти по-малък двигател (примерно). Ако се сравнява е добре да се сравнява едно към едно - кола от същата категория, същата големина на двигатела и съща мощност. Иначче сравняваш чушки с домати.

  69. 70 Профил на Rainman
    Rainman
    Рейтинг: 346 Неутрално

    [quote#66:"kapitan_laino"][/quote]

    Не е по годината на производство ами по общата сертификация която е получен от производителя за даден модел. Тази сертификация включва емисиите на двигателя (спрямо подобни двигатели), т.е. енергийната ефективност на автомобила, както и количества вредни емисии. Това се прави от производителя за съответния модел. На технически преглед само ще бъде направена проверка на това дали има някакви промяни по автомобила и дали емисиите са в близост до сертификацията за съответния модел.

    Ако моделът е Евро 4 например, но пък двигателя бълва два пъти повече СО2 от очакваното - ще се наложи просто да бъде оправен или регулиран, за да съответства на сертификацията на производителя.

    До колкото ми е известно и в други държави на ЕС е така, едва ли ще е различно в България.

  70. 71 Профил на Rainman
    Rainman
    Рейтинг: 346 Неутрално

    До коментар [#58] от "trollhunter":Това е ваше мнение, по световните стандарти София има съвсем приличен и най-вече изключително евтин градски транспорт. Но разбира се, няма как градския транспорт да бъде толкова удобен като личен автомобил и точно затова в София има толкова автомобили колкото хора.
    —цитат от коментар 61 на m17


    Всъщност не е точно така, автомобилът е удобен за по-дълги разстояния, в града по-скоро ограничава и създава един куп ядове - къде да паркирам, дали съм заредил паркинга, дали няма да има задръствания, итн, итн. Къде по-удобно е с градски транспорт в комбинация с такси - по-малко ядове, по-малко ограничения ... и градския трабспорт и такситата са евтини в София.

  71. 72 Профил на ZEN
    ZEN
    Рейтинг: 303 Неутрално

    До коментар [#55] от "m17":

    това, другаря ким ли то го каза, или чуваме глас от масква?

  72. 73 Профил на Rainman
    Rainman
    Рейтинг: 346 Неутрално

    Както винаги, нещата се случват късно и съвсем не така, както трябва. Вместо да се взимат мерки за отоплителните инсталации на твърдо гориво и особено тези, които горят отработени масла (дори не си представяте колко са такива в полите на Витоша) и за тежките камиони и автобуси, които замърсяват най-много, ще тормозят хората, дето едва са спестили пари за кола. Познавам доста семейства, които държат колата само за зор-заман, да идат до болница, защото Бърза помощ в София няма шанс да дочакаш. И точно на тях ще им забранят да влизат в центъра. Но пък, справедливостта възтържествува - каквото си е нагласувал избирателя, това ще сърба. Най-много ме разочароваха ДБ, които клекнаха на идиотската инициатива.
    —цитат от коментар 62 на ivanpopov


    Хайде стига глупости - никой няма да те глоби ако се опитваш да стигнеш до болница спешно и минеш през центъра. Стига сте преувеличавали.

    Колкото до горенето на масла - ако става въпрос за растителни масла - горенето им поне не пълни атмосферата с СО2. Колкото до замърсяването с други замърсители - не ми се вярва да има повече от стандартен дизел / нафта..

  73. 74 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#38] от "m17"
    Не заблуждавай:
    „камерите са купени и инсталирани от години“ – Тези камери не могат да четат екостикерите. (Трябва преработка или други камери и някой се надява да се нагуши);
    „има и проект за забрана на горене на въглища в града даже. И това ще стане в един момент“ - Да, ще чакаме според проекта след 2030 година.
    „Категорията се дава при ГТП и то не по документи, а по измерени газове“ – Глупости. Ако имам газове за еко 5 , но е произведен преди 30 години, ще ми дадат екокатегория 1.
    „затова в София има толкова автомобили колкото хора“ - това, че има толкова автомобили, не означава, че се движат и замърсяват.

  74. 75 Профил на TM
    TM
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#8] от "m17":много ти е промит мозъка пич!!!!, нали ако сме в една стая и във всеки ъгъл е мръсен въздуха, няма как в центъра на стаята да е чист, сещаш ли се. Идеята на тази простотия в никакъв случай не е чистия въздух, защото излиза, че хора без възможности са мърлячи. Като в супер маркета, еко торбичка струва 5 лв, замърсяваща торбичка струва 20 ст.Ако искате въздуха да е чист, дайте възможност на всички хора да участват а не да ги завирате в къра и да ги сочите с пръсти
    —цитат от коментар 15 на nehaen


    Съгласен съм. Идеята на това е на някои по-заможни живеещи в центъра на столицата, на които им е неприятно да е пренаселено с автомобили. И заради това се въвеждат тия глупости. Нали като с трошляка трябва да обикаляш по външните рингове, горив още повече вредни газове...

  75. 76 Профил на lcj441103717
    lcj441103717
    Рейтинг: 366 Неутрално

    До коментар [#1] от "doroteus":кое му е доброто? Карам кола която отделя 156 гр. СО и е произведена 2009 г. с ЕКО стикер 3. Актуалното /2022 г./БМВ 7 отделя м/у 187 и 256 гр. СО в зависимост от двигателя ! Щото е ново стикера е 4! И кво праим?
    —цитат от коментар 7 на uhf351094494


    CO2 не е от значение, от значение са нивата на ФПЧ и там страдат яко дизелите.

  76. 77 Профил на lcj441103717
    lcj441103717
    Рейтинг: 366 Неутрално

    До коментар [#28] от "mgmchannel":Лъжеш се. Екологичната категория, която се получава при техническият преглед се определя по годината на производство, а не по измерените вредности. Този заблуждава такива като теб.
    —цитат от коментар 67 на Софианец


    Странно защо на колата на дядото едната година дадоха категория 1, а догодина категория 2. Аз знам защо и го бях предупредил да ходи на преглед със загрят двигател, а не със студен. Първата година не ме послуша и беше със студен двигател (пункта е на 200м от гаража). На следващата година загря колата и отиде на преглед и показателите се оправиха.

  77. 78 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#74] от "Софианец":

    Напротив, камерите могат да четата стикера,затова е и толкова едър. Но камерите четат както стикер, така и номер и понеже стикера отпадна ще се чете номера и то базата на ГТП се гледа екокатегорията. И да -има изисквания за измерени газове но има и изискване за евро стандарт. И това е заради гяволите дето веднага ще излъжат. И всеки сдухан дизел ще го изкарат като електричка.

  78. 79 Профил на lcj441103717
    lcj441103717
    Рейтинг: 366 Неутрално

    До коментар [#54] от "m17":Чудно как тогава в Германия преди няколко години спряха наш микробус и след оглед на място директно го спряха от движение, заради мизерното му техническо състояние.Разбира се, че е възможно да се провери на място. Никой не говори за на око. Но дори и на око, ако от ауспуха на возилото излизат облаци смрадлив дим, какъв е проблемът да бъде изваден от трафика и най-малкото пратен на преглед? Ако липсва регулация за това, достатъчно е да има воля, за да бъде приета такава.
    —цитат от коментар 60 на Николай Николов


    В Германия на място измерват и зашумяването и ако е по-високо от записаното в талона свалят колата от движение. Същото важи и за тунинга по фарове, стопове. Отразени ли са в талона и дали са неща, които имат сертификат, че могат да се монтират на коли. Отделно са модификациите по окачването, дали са отразени в талона и т.н. На мен лично за силно светещ стоп ме спряха на магистрала и се разправях (колата не беше моя и им обясних, че така или иначе излизам от Германия и ще търся решение). Собственикът беше явно сложил неправилна крушка и стопът светеше все едно е за мъгла, ама не беше. Може би защото говорех добре немски ме пуснаха да си вървя, предвид БГ номерата.

  79. 80 Профил на acdcbg
    acdcbg
    Рейтинг: 112 Весело

    "От екологичната категория, която от юли миналата година се получава при минаване на Годишен технически преглед, а не от възрастта на автомобила,.."

    Добър замисъл, българска реализация! На ГТП никой не ти мери вредните емисии, ами категорията се дава в зависимост от това коя година е произведен автомобила и дали е бензин или дизел. Ако се мереха емисиите, огромна част от автомобилите щяха да са 1-ва и 2-ра категория. Пак са ощетени хората с функциониращи катализатори и DPF филтри.

  80. 81 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    До коментар [#49] от "m17":

    и кво направихте за 15 години в тая община.
    НУЛА. нито има улици в кварталите,
    нито има колела, нито има канали за фекални води.
    за София престъпниците от герб направиха само едно
    кражби, рекет и усвояване на европейска пара.
    разсипници. изчезвайте от управлението и в затвора.
    начело със самоковската схемаджийка и банкянския рекетьор.
    и оня пашата, който разписва договорите за София.
    нещо да не ти е ясно.

  81. 82 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#66] от "kapitan_laino":

    Точно така - това е демокрацията, управление според желанията на мнозинство като се зачитат правата на малцинството. Така че на конретния въпрос - да, ако мнозинството иска да сере навсякъде така и ще стане.

  82. 83 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#81] от "mihail_p":

    Кои ще управлява и кой ще изчезва решават избирателите. Преди 3 години решихме, догодина ноември пак ще решаваме. Така че заповядайте в избирателната секция да се изкажете и вие по темата.

  83. 84 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1505 Неутрално

    До коментар [#83] от "m17":

    а ти земи отиди за гъби,
    вместо да си трошиш краката
    и да подкупвате цигани у факултето.
    не ми се праи на умен. последния път
    ви се дръпна лайното и банкянския лайнар
    даде пара да се купят цигански гласове.

  84. 85 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#78] от "m17":
    Не пиши глупости.
    "Камерите могат да четата стикера,затова е и толкова едър"????. Ти отварял ли си екостикер, да видиш, колко е ЕДРА антенката?
    Я ми кажи откога е отпаднал екостикера???? Ще отпадне, ама надали. Защото 3,5 милиона ППС по 10.56 лв са 35 милиона всяка година, някой прибира от нашите джобове.
    Връзката между измислената екокатегория и евростандарта е чрез годината на производство.

  85. 86 Профил на Зеленият кон
    Зеленият кон
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Ограничението за стари и цапащи "автомобили" е РАЗУМНА мярка!!!
    —цитат от коментар 6 на selqnin


    Ти за градО несе безпокой. Гледай си селото, че там бай Ставри те трови с дима от запалената трева от почистването на градината си.

    Читателю, да си представим, че си идиот. И да си представим, че си член на Конгреса. О, повтарям се!“ Марк Твен
  86. 87 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7230 Неутрално

    Тези криво наредени павета от сегашните майстори ли са?

  87. 88 Профил на ivanpopov
    ivanpopov
    Рейтинг: 333 Неутрално

    От утре, всички на електрички.
    —цитат от коментар 65 на jmf29537805


    Нещо не схващате идеята - целта не е да се оправи екологията. Целта е, под предлог, че се грижат за екологията, да ви направят на идиот! В момента, в който всички минем на електрически коли, ще се лансира обществено внушение колко са вредни електромагнитните емисии и как всички коли, произведени с асинхронни електромотори трябва да бъдат спряни.

  88. 89 Профил на uhf351094494
    uhf351094494
    Рейтинг: 165 Неутрално

    До коментар [#34] от "qqv391093118":

    CO₂ efficiency

  89. 90 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#85] от "Софианец":

    Не е верно, пак ви казвам да прочетете наредбата, дето ще я приемат. Мерят се газовете и се взима предвид еврокатегорията за да няма трикове.

  90. 91 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1623 Неутрално

    До коментар [#7] от "uhf351094494":


    До коментар [#20] от "Aldi Mitov":

    Вие хубаво намирате пропуски, ама нали знаете, че това си е чисто отбиване на номера и само Вартбург и Трабант са забранени и то в много малка част. Или други на 30 години плюс. То такива коли в движение почти няма. И вълка сит, и агнето цяло е цялата работа. 18 годишните ще ги забранят най-рано 2035 с тия темпове, когато вече ще са 30+ и те и надали ще ги ползвате. Само на електротранспорта аварийните не знам как ще работят. Явно сами ще се глобяват себе си.

    Не ме търсете преди обяд
  91. 92 Профил на uhf351094494
    uhf351094494
    Рейтинг: 165 Неутрално

    До коментар [#69] от "Rainman":

    дъждовния, ти бъркаш. в Германия и моята и БМВ-то са със зелени стикери 4! нищо, че моята е 4 цилиндъра, а баварката 8 и е по-правилно май.

  92. 93 Профил на irl471142598
    irl471142598
    Рейтинг: 2579 Неутрално

    До коментар [#10] от "Софианец":

    Ако емисиите се определят в пунктовете за ГТП всички коли мигом ще станат екологични.
    Познайте защо.

  93. 94 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 1525 Неутрално

    До коментар [#84] от "mihail_p":

    Обичам рева на жълтопаветниците но най-горино квичите като останате под опашката на коня.

  94. 95 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#90] от "m17":
    За последен път ти повтарям. Мерят се вредностите и независимо от стойността, определящо за екокатегорията е ГОДИНАТА на производство.
    Екокатегорията се определя от Наредба на Министерство на транспорта и .. в Наредба Н-32 (ПРОЧЕТИ Я) , а не от Наредба на СО.

    И какво става с тези 3 грама ФПЧ от кюмбетата, които всеки ден падат и ще падат на всеки жител на София до бленуваната 2030 година? Колко от тези 1,3 милиона жители ще получат канцером на белите дробове до тогава???
    Алооо, и кажи на общинарите - откривайте нови белодробни болници, но не поради автомобилите, а заради кюмбетата...И да не имитират дейности за чистотата на въздуха.

  95. 96 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 809 Неутрално

    До коментар [#66] от "kapitan_laino":Точно така - това е демокрацията, управление според желанията на мнозинство като се зачитат правата на малцинството. Така че на конретния въпрос - да, ако мнозинството иска да сере навсякъде така и ще стане.
    —цитат от коментар 82 на m17


    Това не е демокрация, а популизъм и бягане от отговорност.

  96. 97 Профил на silverman
    silverman
    Рейтинг: 676 Неутрално

    Забраната ще зависи от волята на управляващите да я наложат и приложат и от това дали в следващия общински съвет ще има мнозинство на чистия въздух или ще я отложат за 2035 г.!

  97. 98 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2125 Неутрално

    интересно от къде излизат повече вредни газове, от някоя лимузина с 5-6 литров мотор и 300 коня или от някой голф на 20 години?

    Любовта ще спаси света!!!
  98. 99 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1702 Весело

    До коментар [#7] от "uhf351094494":

    "Щото е ново стикера е 4! И кво праим?

    Плащаш по-висок данък-автомобил за да може бедни, дърти и неминали годишен преглед "доротеи" да зацапват и увреждат улиците, които уж били за автомобили, ама преди да ги налазят смрадливите "парфюми".

  99. 100 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 1702 Весело

    До коментар [#88] от "ivanpopov":

    "В момента, в който всички минем на електрически коли, ще се лансира обществено внушение колко са вредни електромагнитните емисии "

    Тц, не позна. В момента, в който електрокарите за градско кормуване минат 100 хил. бройки, същите тия напудрени и смърдящи "екологични парфюми" ща заговорят за справедливост - не може акцизът на горивата да е 30% и повече (71 стинки за литър, увреден и оскъпен с 9% "био" глупост), а електричеството за електрокарите да е с нулева ставка. Тогава ще ни рекетират с нова наредба - влизане в центъра ще става след платен акциз за минимум 10 киловатчаса ( при център с радиус 1.2 км и наличното еднопосочно движение).





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK