кое му е доброто? Карам кола която отделя 156 гр. СО и е произведена 2009 г. с ЕКО стикер 3. Актуалното /2022 г./БМВ 7 отделя м/у 187 и 256 гр. СО в зависимост от двигателя ! Щото е ново стикера е 4! И кво праим?
Напротив, точно както всичко в България става бавно и трудно но става, точно така и тази зона ще бъде въведена. Помните ли колко години жълтопаветниците се бориха със синята зона - три поъти обжалваха наредбата, два пъти я преправяха но след 8 години борби зоната е "законна" и продължава да се разраства. Е същото ще стане и с тая нискоемисионна зана, даже ще е по-бързо щото глобяването е автоматизирано. И малко по малко и София се придвижва към европейската цивилизация, колкото и да се дърпат разни ганьовци.
Този председател на СО на Марс ли живее или в Левуново. Да ЗНАЕ: Екологичната категория (отбелязана на стикера) се определя от годината на производство на ППС и няма нищо общо с вредностите. Умишлено заблуждаване. А какво правим с туристическите ремаркета, които също имат екокатегория. Я кажи бе "компетентния". Ще видите СО през крив макарон догодина. За тези които ще ми сложат минуси пояснявам. Не съм против, но екокатегорията да се определя по измерените вредности, а не по годината на производство. Обратното е "пунта мара".
И какво си постигнал със синята зона? По-малко коли ли има в центъра? Места за паркиране ли има? Въздуха на Попа е станал по-чист? Друсат гражданите за едни пари дето изчезват като в черна дупка.
До коментар [#1] от "doroteus": До коментар [#6] от "selqnin": До коментар [#8] от "m17": До коментар [#11] от "ial": Не знаете ли, че за отоплителен сезон в София - всеки ден ни засипват 4,6 тона фини прахови частици от кюмбетата. Но за тях си траем (отлагаме го до 2030г.) и искаме чист въздух.
много ти е промит мозъка пич!!!!, нали ако сме в една стая и във всеки ъгъл е мръсен въздуха, няма как в центъра на стаята да е чист, сещаш ли се. Идеята на тази простотия в никакъв случай не е чистия въздух, защото излиза, че хора без възможности са мърлячи. Като в супер маркета, еко торбичка струва 5 лв, замърсяваща торбичка струва 20 ст.Ако искате въздуха да е чист, дайте възможност на всички хора да участват а не да ги завирате в къра и да ги сочите с пръсти
И сега, ако СО купи камери за четене на стикерите, а не работи със съществуващите камери за разчитане на номера, ще им лъснат крадливите корумпирани задници. И затова се бърза - преди местните избори през ноември 2023г.
Проти тази мярка съм. По-чист въздуха няма да стане категорично. Колите са капка в морето в сравнение с къщите, които горят какво ли не. Отделно моята кола е на 18 години, но е с газова инсталация, което значително подобряха характеристиките ѝ от екологична гледна точка. Това някой ще го отчете ли или просто ще ми забранят да влизам в онази част на града? А тарикатите с отрязани катализатори и тунинговани коли, които пушат черно - те не замърсяват ли в пъти повече от мен? Страшно лицемерно законодателство!
Председателят на СОС направи и друго важно уточнение - ограничението няма да важи за автомобилите на живеещите в т.нар. "нискоемисионни зони". --- То така най-добре да направят целия град "нискоемисионна" зона и никой няма да се оплаква.
[quote#22:"kapitan_laino"][/quote] Е па аз си имам. Дал ссъм го под наем. Он ми е наследство от баба и дедо. Сегаживя далеч от тоя мръсен град пълен с хомосексуалисти, наркомани и други вредни елементи .
Читателю, да си представим, че си идиот. И да си представим, че си член на Конгреса. О, повтарям се!“
Марк Твен
" Не знаете ли, че за отоплителен сезон в София - всеки ден ни засипват 4,6 тона фини прахови частици от кюмбетата. Но за тях си траем (отлагаме го до 2030г.) и искаме чист въздух."
Едно е да пращаш глоби и фишове по пощата, съвсем друго е да влезеш в Махалата и да се разправяш с мургавите ни сънародници защо тровят въздуха като горят какво им падне в печките........
Поредната дивотия. На техн. прегледи реално изгорели газове не се мерят, а категорията се определя формално по документи, година на производство и еконорма. Та една и съща 10-годишна кола, едната с катализатор, другата с изтърбушен такъв, реално едната горе-долу бива, другата дими като комин, получават една и съща категория и стикер.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Пак не четете: "От екологичната категория, която от юли миналата година се получава при минаване на Годишен технически преглед, а не от възрастта на автомобила, ще зависи дали той ще може да влиза в центъра на София" Накратко зависи от уреда който измерва
Придвижва се, но ужасно бавно и ужасно мудно. А на 1000 км от нас е Виена. Кой ще живее в тази кочина занапред ако може да живее в цивилизован град и държава. Затова и Булгаристан гасне малко по малко.
Щом си с газова, значи ще си по-горна категория. Четете хора: "От екологичната категория, която от юли миналата година се получава при минаване на Годишен технически преглед, а не от възрастта на автомобила, ще зависи дали той ще може да влиза в центъра на София" Накратко измервателни уред е важен.
За пореден път виждам как всички шофьори отново ще гризнем дръвцето и то с удоволствие и аплаузи. Не ви ли прави впечàтление, че за всякакво притежание, бюрокрацията ни засажда безброй формални бележки, стикери, сертификати и разни други щуротии...
СО, това серен диоксид ли е или въглероден? Защото и с двете си за затвора. Предполагам че имаш предвид въглероден диоксид. Дано че той не цапа. Цапат фините прахови частици и азотните оксиди. Ако караш на дизел, си просто поредният тарикат, който кара за сметка на всички, за някоя стотинка кяр за себе си.
До коментар [#7] от "uhf351094494":СО, това серен диоксид ли е или въглероден? Защото и с двете си за затвора.Предполагам че имаш предвид въглероден диоксид. Дано че той не цапа. Цапат фините прахови частици и азотните оксиди. Ако караш на дизел, си просто поредният тарикат, който кара за сметка на всички, за някоя стотинка кяр за себе си.
Пак ще има полезни идиоти, които ще се радват на тази "мярка". Въпреки, че преди години вдигнаха данъка точно на тези автомобили с някаква "еко" цел, еко ефект не се видя. Отделно, много по-лесно е за имбецилите от общината (ГЕРП и т.н. "демократи") да глобяват белите хора, плащаши данъци, отколкото люлявия електорат на учительницата по руски от некое си село, набедена за кмет на СФ. С участието си в тази завера, глупаците от "Демократична" България, с цената на някой лев за тях, влезнаха в чудесен капан и доказаха, че са до толкова плиткоумни, че нямат място в управлението. Нито на общината, нито на държавата.
На входа на София под Цариградско шосе пред магазин Метро има изграден огромен подземен паркинг на два етажа , който не се ползва. В съседство до паркинга има метростанция. Замисълът беше идващите в София да паркират колите си в този паркинг и с метро да отидат до центъра на София, за да си свършат работата за която са дошли.
Само за сведение проекта е поне от 5 години, камерите са купени и инсталирани от години. По проект тая зона трябваше да тръгне по-миналата година, забави се до миналата и от тогава всичко е готово. Но не влезе в сила заради дърпането на жутовапетниците дето се фръцнаха и не гласуваха в общнския съвет. Най-смешен беше Бонев дето каза че е против щото "не е достатъчно амбициозно".
Да, бавно и мудно е щото хората така го искат. Ето ви конкретен пример - тая зона трябваше да влезе миналата година - всичко е купено и инсталирано и готово. Но жътоваветниците се фрънцанах, Бонев най-вече щото не било "амбициозно". Ако не вярвате потърсете му приказките от миналата година.
Крайно време е! И защо от следващата година и защо само за категория 1 през първата? От януари, всички под 5-та дизел и 2-ра бензин бан и толко…Направено е и работи в белите държави. Дори навигацията те предупреждава, в каква нискоемисийна зона навлизаш.
Най-вече на очите си вярвайте, както и аз на моите. И от доста време не съм виждал каруца в Красно Село. Преди редовно имашпе по някои кон вързан на оградата на 6то докато пишат акт на собственика му. А сега има приют, директно му го взимат.
До коментар [#1] от "doroteus":кое му е доброто? Карам кола която отделя 156 гр. СО и е произведена 2009 г. с ЕКО стикер 3. Актуалното /2022 г./БМВ 7 отделя м/у 187 и 256 гр. СО в зависимост от двигателя ! Щото е ново стикера е 4! И кво праим?
Карам кола 1998 година, 1.6 на ГАЗ със КАТАЛИЗАТОР изправен и наличен е с евро 1, а дизелов кенеф 3000 кубика с оизрфязано от бедните селяндури всички катализатори и дпф е Евро3! Ай сиктир!
Напротив, това е само началото. Сега е в центъра, постепенно щше се затегнат мерките, после зоната ще се разшири. Точно както със паркирането. Това е начина, не може да наложиш драконовски мерки изведнъж, хората ще скочат.
Пак ще има полезни идиоти, които ще се радват на тази "мярка".Въпреки, че преди години вдигнаха данъка точно на тези автомобили с някаква "еко" цел, еко ефект не се видя.Отделно, много по-лесно е за имбецилите от общината (ГЕРП и т.н. "демократи") да глобяват белите хора, плащаши данъци, отколкото люлявия електорат на учительницата по руски от некое си село, набедена за кмет на СФ.С участието си в тази завера, глупаците от "Демократична" България, с цената на някой лев за тях, влезнаха в чудесен капан и доказаха, че са до толкова плиткоумни, че нямат място в управлението. Нито на общината, нито на държавата.
До коментар [#7] от "uhf351094494":Пак не четете:"От екологичната категория, която от юли миналата година се получава при минаване на Годишен технически преглед, а не от възрастта на автомобила, ще зависи дали той ще може да влиза в центъра на София"Накратко зависи от уреда който измерва
Не, не си траем, има програма за замяна на кюмбетата. Има забрана за горене на боклуци, има и проект за забрана на горене на въглиша в града даже. И това ще стане в един момент. Но понеже отоплението е човешко право а стария таралясник не е право а е лукс, затова първо се регулира проблема с колите.
До коментар [#23] от "Зеленият кон":"Сегаживя далеч от тоя мръсен град пълен с хомосексуалисти, наркомани и други вредни елементи ."Е, значи този град не е "пълен с хомосексуалисти, наркомани и други вредни елементи" щом ти не си там!
От една страна - хубаво, че не обвързаха забраната с възрастта на колите, а с еко-категорията. От друга страна - критериите са толкова занижени, че трябва да караш някакъв убер кенеф, за да не може да влезеш в "нискоемисионната зона". Интересно, дали баничарките и бусовете на дизел, дето димят като печки, ще могат да влизат. Отделно, не разбрах тия камери с четци какво ще четат: номерата, стикерчетата или нещо друго? Би трябвало да са номерата, а по тях да се намира каква категория е получила колата на последния ГТП кой и как ще определя еко категорията. Стикерчетата да отпаднат изобщо и гнусната схемичка за гепене с лепенките да спре веднъж за винаги. И накрая, с тия камери - хубаво, но е крайно време да има и контролиращи, които се движат в трафика и като засекат някой смрадлив кенеф - да го спрат и да го махнат от пътя на момента.
Камерите са универсални - четат и номерата и стикерите, очевидно вече само номерата. Критериите са ниски за да се тръгне и пак над 20% от колите не ги покриват, представете си ако са по-високи. Категорята се дава при ГТП и то не по доикументи а по измерени газове, И не, няма как да контролираш "кенефи" на око, акта веднага пада в съда.
Да, автомобила е лукс, не е базова човешко право каквото е правото на чист въздух например. Както лукс са и алкохол, кабелната телевизия, мобилния интернет и т.н. неща което доста заможни хора приемата за даденост.
Начало на какво? Работя в маркетинг отдел на фирма, която има 47 завода в Европа. В момента облъчваме всички, че сме въглеродно негативни, не неутрални, а напраВО НЕГАТИВНИ, или с други думи, че сме един вид пречиствателна станция. И какво ще стане, фирмата ще си изкара некъв документ, че е ЕКО и ще продължи да бълва смрад прикрита от ЕКО лъжата и ще се хвали с документа си и ще го завира на всеки в лицето. Само че такъв документ няма да се дава на всеки, а само на който има възможност да си плати. Е същата тъпотия ще стане и с ЕКО нормите за коли. Които им възможност ще е природозащитник, който няма възможност ще е ЕКО талибан. А всъщност може и да си прав, започва началото на разделението, богатите ще се изолират от бедните и ще ги заточат в смрадта и от там ще ги сочат с пръст колко са мизерни
Говорим за коли, произведени преди 1996 година, т.е. 30 годишни ( или много повече) таралясници.
Стъпка в правилна посока, само остава да се контролира.
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук:
https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2
Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове.
Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
Всички тези са лукс, но липсата на обществен транспорт и велоалеи направиха колата необходимост.
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук:
https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2
Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове.
Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".
Бутафорията със стикерите е сравнима с тази с жълтите павета - на снимката се вижда много ясно колко "компетентно" са подредени на пъпа на София пред Парламента! Наскоро отива сестра ми на преглед - Ситроен С4, 2012, бензин, Евро5. Казват и "ама аз за такава нова кола няма да си хабя абаратурата да меря я"...
Та да, няма нидо да стигнем било хамериканците, било европейците. Препъваме се сами - понеже сме толкова големи тарикати и андре6ковци
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
Чудно как тогава в Германия преди няколко години спряха наш микробус и след оглед на място директно го спряха от движение, заради мизерното му техническо състояние. Разбира се, че е възможно да се провери на място. Никой не говори за на око. Но дори и на око, ако от ауспуха на возилото излизат облаци смрадлив дим, какъв е проблемът да бъде изваден от трафика и най-малкото пратен на преглед? Ако липсва регулация за това, достатъчно е да има воля, за да бъде приета такава.
Това е ваше мнение, по световните стандарти София има съвсем приличен и най-вече изключително евтин градски транспорт. Но разбира се, няма как градския транспорт да бъде толкова удобен като личен автомобил и точно затова в София има толкова автомобили колкото хора.
Както винаги, нещата се случват късно и съвсем не така, както трябва. Вместо да се взимат мерки за отоплителните инсталации на твърдо гориво и особено тези, които горят отработени масла (дори не си представяте колко са такива в полите на Витоша) и за тежките камиони и автобуси, които замърсяват най-много, ще тормозят хората, дето едва са спестили пари за кола. Познавам доста семейства, които държат колата само за зор-заман, да идат до болница, защото Бърза помощ в София няма шанс да дочакаш. И точно на тях ще им забранят да влизат в центъра. Но пък, справедливостта възтържествува - каквото си е нагласувал избирателя, това ще сърба. Най-много ме разочароваха ДБ, които клекнаха на идиотската инициатива.
Не мога да ви кажа как е станало - нито съм бил там, нито ви знам буса, нито пък немския закон. Ное факт че в България не може да стане. Знаете ли колко актове за скорост падат по формални причини - примерно срока на годишната проверка на уреда бил изтекъл?
До коментар [#30] от "Компетентен":Да, бавно и мудно е щото хората така го искат. Ето ви конкретен пример - тая зона трябваше да влезе миналата година - всичко е купено и инсталирано и готово. Но жътоваветниците се фрънцанах, Бонев най-вече щото не било "амбициозно". Ако не вярвате потърсете му приказките от миналата година.
Кво значи "хората така го искат"? Вие сте там за да взимате правилните и ефективните решения или да правите хората квото искали? Ми утре може да решите, че хората искат да с*рат по улиците - и с това ли ще сте ОК?
До коментар [#28] от "mgmchannel": Лъжеш се. Екологичната категория, която се получава при техническият преглед се определя по годината на производство, а не по измерените вредности. Този заблуждава такива като теб.
До коментар [#1] от "doroteus":кое му е доброто? Карам кола която отделя 156 гр. СО и е произведена 2009 г. с ЕКО стикер 3. Актуалното /2022 г./БМВ 7 отделя м/у 187 и 256 гр. СО в зависимост от двигателя ! Щото е ново стикера е 4! И кво праим?
Сравняваш чушки с домати. Нормално е ако нова кола с 4 литров двигател има същите емисии като автомобил от преди 10 години с два пъти по-малък двигател (примерно). Ако се сравнява е добре да се сравнява едно към едно - кола от същата категория, същата големина на двигатела и съща мощност. Иначче сравняваш чушки с домати.
Не е по годината на производство ами по общата сертификация която е получен от производителя за даден модел. Тази сертификация включва емисиите на двигателя (спрямо подобни двигатели), т.е. енергийната ефективност на автомобила, както и количества вредни емисии. Това се прави от производителя за съответния модел. На технически преглед само ще бъде направена проверка на това дали има някакви промяни по автомобила и дали емисиите са в близост до сертификацията за съответния модел.
Ако моделът е Евро 4 например, но пък двигателя бълва два пъти повече СО2 от очакваното - ще се наложи просто да бъде оправен или регулиран, за да съответства на сертификацията на производителя.
До колкото ми е известно и в други държави на ЕС е така, едва ли ще е различно в България.
До коментар [#58] от "trollhunter":Това е ваше мнение, по световните стандарти София има съвсем приличен и най-вече изключително евтин градски транспорт. Но разбира се, няма как градския транспорт да бъде толкова удобен като личен автомобил и точно затова в София има толкова автомобили колкото хора.
Всъщност не е точно така, автомобилът е удобен за по-дълги разстояния, в града по-скоро ограничава и създава един куп ядове - къде да паркирам, дали съм заредил паркинга, дали няма да има задръствания, итн, итн. Къде по-удобно е с градски транспорт в комбинация с такси - по-малко ядове, по-малко ограничения ... и градския трабспорт и такситата са евтини в София.
Както винаги, нещата се случват късно и съвсем не така, както трябва. Вместо да се взимат мерки за отоплителните инсталации на твърдо гориво и особено тези, които горят отработени масла (дори не си представяте колко са такива в полите на Витоша) и за тежките камиони и автобуси, които замърсяват най-много, ще тормозят хората, дето едва са спестили пари за кола. Познавам доста семейства, които държат колата само за зор-заман, да идат до болница, защото Бърза помощ в София няма шанс да дочакаш. И точно на тях ще им забранят да влизат в центъра. Но пък, справедливостта възтържествува - каквото си е нагласувал избирателя, това ще сърба. Най-много ме разочароваха ДБ, които клекнаха на идиотската инициатива.
Хайде стига глупости - никой няма да те глоби ако се опитваш да стигнеш до болница спешно и минеш през центъра. Стига сте преувеличавали.
Колкото до горенето на масла - ако става въпрос за растителни масла - горенето им поне не пълни атмосферата с СО2. Колкото до замърсяването с други замърсители - не ми се вярва да има повече от стандартен дизел / нафта..
До коментар [#38] от "m17" Не заблуждавай: „камерите са купени и инсталирани от години“ – Тези камери не могат да четат екостикерите. (Трябва преработка или други камери и някой се надява да се нагуши); „има и проект за забрана на горене на въглища в града даже. И това ще стане в един момент“ - Да, ще чакаме според проекта след 2030 година. „Категорията се дава при ГТП и то не по документи, а по измерени газове“ – Глупости. Ако имам газове за еко 5 , но е произведен преди 30 години, ще ми дадат екокатегория 1. „затова в София има толкова автомобили колкото хора“ - това, че има толкова автомобили, не означава, че се движат и замърсяват.
До коментар [#8] от "m17":много ти е промит мозъка пич!!!!, нали ако сме в една стая и във всеки ъгъл е мръсен въздуха, няма как в центъра на стаята да е чист, сещаш ли се. Идеята на тази простотия в никакъв случай не е чистия въздух, защото излиза, че хора без възможности са мърлячи. Като в супер маркета, еко торбичка струва 5 лв, замърсяваща торбичка струва 20 ст.Ако искате въздуха да е чист, дайте възможност на всички хора да участват а не да ги завирате в къра и да ги сочите с пръсти
Съгласен съм. Идеята на това е на някои по-заможни живеещи в центъра на столицата, на които им е неприятно да е пренаселено с автомобили. И заради това се въвеждат тия глупости. Нали като с трошляка трябва да обикаляш по външните рингове, горив още повече вредни газове...
До коментар [#1] от "doroteus":кое му е доброто? Карам кола която отделя 156 гр. СО и е произведена 2009 г. с ЕКО стикер 3. Актуалното /2022 г./БМВ 7 отделя м/у 187 и 256 гр. СО в зависимост от двигателя ! Щото е ново стикера е 4! И кво праим?
До коментар [#28] от "mgmchannel":Лъжеш се. Екологичната категория, която се получава при техническият преглед се определя по годината на производство, а не по измерените вредности. Този заблуждава такива като теб.
Странно защо на колата на дядото едната година дадоха категория 1, а догодина категория 2. Аз знам защо и го бях предупредил да ходи на преглед със загрят двигател, а не със студен. Първата година не ме послуша и беше със студен двигател (пункта е на 200м от гаража). На следващата година загря колата и отиде на преглед и показателите се оправиха.
Напротив, камерите могат да четата стикера,затова е и толкова едър. Но камерите четат както стикер, така и номер и понеже стикера отпадна ще се чете номера и то базата на ГТП се гледа екокатегорията. И да -има изисквания за измерени газове но има и изискване за евро стандарт. И това е заради гяволите дето веднага ще излъжат. И всеки сдухан дизел ще го изкарат като електричка.
До коментар [#54] от "m17":Чудно как тогава в Германия преди няколко години спряха наш микробус и след оглед на място директно го спряха от движение, заради мизерното му техническо състояние.Разбира се, че е възможно да се провери на място. Никой не говори за на око. Но дори и на око, ако от ауспуха на возилото излизат облаци смрадлив дим, какъв е проблемът да бъде изваден от трафика и най-малкото пратен на преглед? Ако липсва регулация за това, достатъчно е да има воля, за да бъде приета такава.
В Германия на място измерват и зашумяването и ако е по-високо от записаното в талона свалят колата от движение. Същото важи и за тунинга по фарове, стопове. Отразени ли са в талона и дали са неща, които имат сертификат, че могат да се монтират на коли. Отделно са модификациите по окачването, дали са отразени в талона и т.н. На мен лично за силно светещ стоп ме спряха на магистрала и се разправях (колата не беше моя и им обясних, че така или иначе излизам от Германия и ще търся решение). Собственикът беше явно сложил неправилна крушка и стопът светеше все едно е за мъгла, ама не беше. Може би защото говорех добре немски ме пуснаха да си вървя, предвид БГ номерата.
"От екологичната категория, която от юли миналата година се получава при минаване на Годишен технически преглед, а не от възрастта на автомобила,.."
Добър замисъл, българска реализация! На ГТП никой не ти мери вредните емисии, ами категорията се дава в зависимост от това коя година е произведен автомобила и дали е бензин или дизел. Ако се мереха емисиите, огромна част от автомобилите щяха да са 1-ва и 2-ра категория. Пак са ощетени хората с функциониращи катализатори и DPF филтри.
и кво направихте за 15 години в тая община. НУЛА. нито има улици в кварталите, нито има колела, нито има канали за фекални води. за София престъпниците от герб направиха само едно кражби, рекет и усвояване на европейска пара. разсипници. изчезвайте от управлението и в затвора. начело със самоковската схемаджийка и банкянския рекетьор. и оня пашата, който разписва договорите за София. нещо да не ти е ясно.
Точно така - това е демокрацията, управление според желанията на мнозинство като се зачитат правата на малцинството. Така че на конретния въпрос - да, ако мнозинството иска да сере навсякъде така и ще стане.
Кои ще управлява и кой ще изчезва решават избирателите. Преди 3 години решихме, догодина ноември пак ще решаваме. Така че заповядайте в избирателната секция да се изкажете и вие по темата.
а ти земи отиди за гъби, вместо да си трошиш краката и да подкупвате цигани у факултето. не ми се праи на умен. последния път ви се дръпна лайното и банкянския лайнар даде пара да се купят цигански гласове.
До коментар [#78] от "m17": Не пиши глупости. "Камерите могат да четата стикера,затова е и толкова едър"????. Ти отварял ли си екостикер, да видиш, колко е ЕДРА антенката? Я ми кажи откога е отпаднал екостикера???? Ще отпадне, ама надали. Защото 3,5 милиона ППС по 10.56 лв са 35 милиона всяка година, някой прибира от нашите джобове. Връзката между измислената екокатегория и евростандарта е чрез годината на производство.
Ти за градО несе безпокой. Гледай си селото, че там бай Ставри те трови с дима от запалената трева от почистването на градината си.
Читателю, да си представим, че си идиот. И да си представим, че си член на Конгреса. О, повтарям се!“
Марк Твен
Нещо не схващате идеята - целта не е да се оправи екологията. Целта е, под предлог, че се грижат за екологията, да ви направят на идиот! В момента, в който всички минем на електрически коли, ще се лансира обществено внушение колко са вредни електромагнитните емисии и как всички коли, произведени с асинхронни електромотори трябва да бъдат спряни.
Вие хубаво намирате пропуски, ама нали знаете, че това си е чисто отбиване на номера и само Вартбург и Трабант са забранени и то в много малка част. Или други на 30 години плюс. То такива коли в движение почти няма. И вълка сит, и агнето цяло е цялата работа. 18 годишните ще ги забранят най-рано 2035 с тия темпове, когато вече ще са 30+ и те и надали ще ги ползвате. Само на електротранспорта аварийните не знам как ще работят. Явно сами ще се глобяват себе си.
До коментар [#90] от "m17": За последен път ти повтарям. Мерят се вредностите и независимо от стойността, определящо за екокатегорията е ГОДИНАТА на производство. Екокатегорията се определя от Наредба на Министерство на транспорта и .. в Наредба Н-32 (ПРОЧЕТИ Я) , а не от Наредба на СО.
И какво става с тези 3 грама ФПЧ от кюмбетата, които всеки ден падат и ще падат на всеки жител на София до бленуваната 2030 година? Колко от тези 1,3 милиона жители ще получат канцером на белите дробове до тогава??? Алооо, и кажи на общинарите - откривайте нови белодробни болници, но не поради автомобилите, а заради кюмбетата...И да не имитират дейности за чистотата на въздуха.
До коментар [#66] от "kapitan_laino":Точно така - това е демокрацията, управление според желанията на мнозинство като се зачитат правата на малцинството. Така че на конретния въпрос - да, ако мнозинството иска да сере навсякъде така и ще стане.
Забраната ще зависи от волята на управляващите да я наложат и приложат и от това дали в следващия общински съвет ще има мнозинство на чистия въздух или ще я отложат за 2035 г.!
Плащаш по-висок данък-автомобил за да може бедни, дърти и неминали годишен преглед "доротеи" да зацапват и увреждат улиците, които уж били за автомобили, ама преди да ги налазят смрадливите "парфюми".
"В момента, в който всички минем на електрически коли, ще се лансира обществено внушение колко са вредни електромагнитните емисии "
Тц, не позна. В момента, в който електрокарите за градско кормуване минат 100 хил. бройки, същите тия напудрени и смърдящи "екологични парфюми" ща заговорят за справедливост - не може акцизът на горивата да е 30% и повече (71 стинки за литър, увреден и оскъпен с 9% "био" глупост), а електричеството за електрокарите да е с нулева ставка. Тогава ще ни рекетират с нова наредба - влизане в центъра ще става след платен акциз за минимум 10 киловатчаса ( при център с радиус 1.2 км и наличното еднопосочно движение).
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
doroteus
Рейтинг: 1721 НеутралноМного добро решение ! Нали всички искаме по-чист въздух и спокойствие поне в центъра !
Боян Баянов
Рейтинг: 2553 НеутралноЕ, значи конските (и магарешките) каруци
ще са с предимство!
doroteus
Рейтинг: 1721 Неутрално....за Филиповци !
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#2] от "Боян Баянов":
Не, те нямат категория и въпобще не могат да влизат. И даже не могат да се движат по улиците в града.
jazzdevil
Рейтинг: 1936 НеутралноМога да ти гарантирам, че няма да получиш нито едното, нито другото от тия "мерки".
selqnin
Рейтинг: 2734 НеутралноОграничението за стари и цапащи "автомобили" е РАЗУМНА мярка!!!
uhf351094494
Рейтинг: 165 НеутралноДо коментар [#1] от "doroteus":
кое му е доброто? Карам кола която отделя 156 гр. СО и е произведена 2009 г. с ЕКО стикер 3. Актуалното /2022 г./БМВ 7 отделя м/у 187 и 256 гр. СО в зависимост от двигателя ! Щото е ново стикера е 4! И кво праим?
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#5] от "jazzdevil":
Напротив, точно както всичко в България става бавно и трудно но става, точно така и тази зона ще бъде въведена. Помните ли колко години жълтопаветниците се бориха със синята зона - три поъти обжалваха наредбата, два пъти я преправяха но след 8 години борби зоната е "законна" и продължава да се разраства. Е същото ще стане и с тая нискоемисионна зана, даже ще е по-бързо щото глобяването е автоматизирано. И малко по малко и София се придвижва към европейската цивилизация, колкото и да се дърпат разни ганьовци.
trial_jezz
Рейтинг: 1225 ЛюбопитноПретопляме манджата, или?!?
“Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.Софианец
Рейтинг: 594 НеутралноТози председател на СО на Марс ли живее или в Левуново. Да ЗНАЕ: Екологичната категория (отбелязана на стикера) се определя от годината на производство на ППС и няма нищо общо с вредностите. Умишлено заблуждаване. А какво правим с туристическите ремаркета, които също имат екокатегория. Я кажи бе "компетентния". Ще видите СО през крив макарон догодина.
За тези които ще ми сложат минуси пояснявам. Не съм против, но екокатегорията да се определя по измерените вредности, а не по годината на производство. Обратното е "пунта мара".
ial
Рейтинг: 458 НеутралноЗакъсняло решение и доста меко, но все пак ще е първа крачка към по- нормална столица.
jazzdevil
Рейтинг: 1936 НеутралноДо коментар [#8] от "m17":
И какво си постигнал със синята зона? По-малко коли ли има в центъра? Места за паркиране ли има? Въздуха на Попа е станал по-чист? Друсат гражданите за едни пари дето изчезват като в черна дупка.
DDR
Рейтинг: 2369 ВеселоМужици, така е като 12 години си избирсте да ви управляват еднокнижници и даскалки по руssки.
Frieren für die Freiheit. Tempolimit für die Freiheit. Ein Kühlschrank im Sommer – notwendig oder Kriegstreiberei?Софианец
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#1] от "doroteus":
До коментар [#6] от "selqnin":
До коментар [#8] от "m17":
До коментар [#11] от "ial":
Не знаете ли, че за отоплителен сезон в София - всеки ден ни засипват 4,6 тона фини прахови частици от кюмбетата. Но за тях си траем (отлагаме го до 2030г.) и искаме чист въздух.
nehaen
Рейтинг: 318 ЛюбопитноДо коментар [#8] от "m17":
много ти е промит мозъка пич!!!!, нали ако сме в една стая и във всеки ъгъл е мръсен въздуха, няма как в центъра на стаята да е чист, сещаш ли се. Идеята на тази простотия в никакъв случай не е чистия въздух, защото излиза, че хора без възможности са мърлячи. Като в супер маркета, еко торбичка струва 5 лв, замърсяваща торбичка струва 20 ст.Ако искате въздуха да е чист, дайте възможност на всички хора да участват а не да ги завирате в къра и да ги сочите с пръсти
Софианец
Рейтинг: 594 НеутралноИ сега, ако СО купи камери за четене на стикерите, а не работи със съществуващите камери за разчитане на номера, ще им лъснат крадливите корумпирани задници. И затова се бърза - преди местните избори през ноември 2023г.
Зеленият кон
Рейтинг: 741 НеутралноАз с моя Варбург ще мога ли да влизам у София.
Читателю, да си представим, че си идиот. И да си представим, че си член на Конгреса. О, повтарям се!“ Марк Твенselqnin
Рейтинг: 2734 ГневноДо коментар [#13] от "DDR":
мужици, мужик в Отечеството сте само орките!!!
hope
Рейтинг: 2125 НеутралноТози "Център" е построен с парите на всички данъкоплатци.
Любовта ще спаси света!!!Да върнат парите на хората със стари автомобили.
Aldi Mitov
Рейтинг: 334 ГневноПроти тази мярка съм. По-чист въздуха няма да стане категорично. Колите са капка в морето в сравнение с къщите, които горят какво ли не.
Отделно моята кола е на 18 години, но е с газова инсталация, което значително подобряха характеристиките ѝ от екологична гледна точка. Това някой ще го отчете ли или просто ще ми забранят да влизам в онази част на града? А тарикатите с отрязани катализатори и тунинговани коли, които пушат черно - те не замърсяват ли в пъти повече от мен?
Страшно лицемерно законодателство!
kapitan_laino
Рейтинг: 809 ВеселоПредседателят на СОС направи и друго важно уточнение - ограничението няма да важи за автомобилите на живеещите в т.нар. "нискоемисионни зони".
---
То така най-добре да направят целия град "нискоемисионна" зона и никой няма да се оплаква.
kapitan_laino
Рейтинг: 809 ВеселоМоже, ама преди това си купи имот в центъра.
Зеленият кон
Рейтинг: 741 Неутрално[quote#22:"kapitan_laino"][/quote]
Читателю, да си представим, че си идиот. И да си представим, че си член на Конгреса. О, повтарям се!“ Марк ТвенЕ па аз си имам. Дал ссъм го под наем. Он ми е наследство от баба и дедо. Сегаживя далеч от тоя мръсен град пълен с хомосексуалисти, наркомани и други вредни елементи .
Consumer
Рейтинг: 2456 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "uhf351094494":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantНали се сещаш, че за разлика от теб е пълно с морги произведени през 80-те и 90-те, че изобщо няма да се стигне до твоята 2009-та.
samoedin
Рейтинг: 4028 ВеселоДо коментар [#14] от "Софианец":
" Не знаете ли, че за отоплителен сезон в София - всеки ден ни засипват 4,6 тона фини прахови частици от кюмбетата. Но за тях си траем (отлагаме го до 2030г.) и искаме чист въздух."
Едно е да пращаш глоби и фишове по пощата, съвсем друго е да влезеш в Махалата и да се разправяш с мургавите ни сънародници защо тровят въздуха като горят какво им падне в печките........
sa6
Рейтинг: 1541 ВеселоНищо като изберем кмет от ДБ и ПП той ще отмени решението и ще върне свободата на народа!
Евроатлантидаrumen_s
Рейтинг: 1766 НеутралноПоредната дивотия. На техн. прегледи реално изгорели газове не се мерят, а категорията се определя формално по документи, година на производство и еконорма. Та една и съща 10-годишна кола, едната с катализатор, другата с изтърбушен такъв, реално едната горе-долу бива, другата дими като комин, получават една и съща категория и стикер.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)mgmchannel
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#7] от "uhf351094494":
Пак не четете:
"От екологичната категория, която от юли миналата година се получава при минаване на Годишен технически преглед, а не от възрастта на автомобила, ще зависи дали той ще може да влиза в центъра на София"
Накратко зависи от уреда който измерва
vassilun
Рейтинг: 4865 НеутралноАма вЕрно ли? Значи не трябва да вярвам на очите си, а на Фандъчката!
Компетентен
Рейтинг: 914 НеутралноДо коментар [#8] от "m17":
Придвижва се, но ужасно бавно и ужасно мудно. А на 1000 км от нас е Виена. Кой ще живее в тази кочина занапред ако може да живее в цивилизован град и държава. Затова и Булгаристан гасне малко по малко.
mgmchannel
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#20] от "Aldi Mitov":
Щом си с газова, значи ще си по-горна категория. Четете хора:
"От екологичната категория, която от юли миналата година се получава при минаване на Годишен технически преглед, а не от възрастта на автомобила, ще зависи дали той ще може да влиза в центъра на София"
Накратко измервателни уред е важен.
ju.li
Рейтинг: 965 РазстроеноЗа пореден път виждам как всички шофьори отново ще гризнем дръвцето и то с удоволствие и аплаузи. Не ви ли прави впечàтление, че за всякакво притежание, бюрокрацията ни засажда безброй формални бележки, стикери, сертификати и разни други щуротии...
mgmchannel
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#27] от "rumen_s":
Напротив, точно от самия уред и показанията ще зависи, а не година на производство.
qqv391093118
Рейтинг: 2688 НеутралноДо коментар [#7] от "uhf351094494":
СО, това серен диоксид ли е или въглероден? Защото и с двете си за затвора.
Предполагам че имаш предвид въглероден диоксид. Дано че той не цапа. Цапат фините прахови частици и азотните оксиди. Ако караш на дизел, си просто поредният тарикат, който кара за сметка на всички, за някоя стотинка кяр за себе си.
qqv391093118
Рейтинг: 2688 НеутралноДа се чете: СО - серен оксид или въглероден? Едното не трябва да го има, другото е задушлив газ, който трябва да е в доста малки количества
ZEN
Рейтинг: 303 НеутралноПак ще има полезни идиоти, които ще се радват на тази "мярка".
Въпреки, че преди години вдигнаха данъка точно на тези автомобили с някаква "еко" цел, еко ефект не се видя.
Отделно, много по-лесно е за имбецилите от общината (ГЕРП и т.н. "демократи") да глобяват белите хора, плащаши данъци, отколкото люлявия електорат на учительницата по руски от некое си село, набедена за кмет на СФ.
С участието си в тази завера, глупаците от "Демократична" България, с цената на някой лев за тях, влезнаха в чудесен капан и доказаха, че са до толкова плиткоумни, че нямат място в управлението. Нито на общината, нито на държавата.
tacheaux
Рейтинг: 4392 НеутралноНа входа на София под Цариградско шосе пред магазин Метро има изграден огромен подземен паркинг на два етажа , който не се ползва. В съседство до паркинга има метростанция. Замисълът беше идващите в София да паркират колите си в този паркинг и с метро да отидат до центъра на София, за да си свършат работата за която са дошли.
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#16] от "Софианец":
Само за сведение проекта е поне от 5 години, камерите са купени и инсталирани от години. По проект тая зона трябваше да тръгне по-миналата година, забави се до миналата и от тогава всичко е готово. Но не влезе в сила заради дърпането на жутовапетниците дето се фръцнаха и не гласуваха в общнския съвет. Най-смешен беше Бонев дето каза че е против щото "не е достатъчно амбициозно".
vassilun
Рейтинг: 4865 НеутралноДо коментар [#23] от "Зеленият кон":
"Сегаживя далеч от тоя мръсен град пълен с хомосексуалисти, наркомани и други вредни елементи ."
Е, значи този град не е "пълен с хомосексуалисти, наркомани и други вредни елементи" щом ти не си там!
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#30] от "Компетентен":
Да, бавно и мудно е щото хората така го искат. Ето ви конкретен пример - тая зона трябваше да влезе миналата година - всичко е купено и инсталирано и готово. Но жътоваветниците се фрънцанах, Бонев най-вече щото не било "амбициозно". Ако не вярвате потърсете му приказките от миналата година.
tjj54611191
Рейтинг: 308 НеутралноКрайно време е! И защо от следващата година и защо само за категория 1 през първата? От януари, всички под 5-та дизел и 2-ра бензин бан и толко…Направено е и работи в белите държави. Дори навигацията те предупреждава, в каква нискоемисийна зона навлизаш.
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#29] от "vassilun":
Най-вече на очите си вярвайте, както и аз на моите. И от доста време не съм виждал каруца в Красно Село. Преди редовно имашпе по някои кон вързан на оградата на 6то докато пишат акт на собственика му. А сега има приют, директно му го взимат.
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#27] от "rumen_s":
Напротив, мерят се, ако на вас не са ги мерили директно сигнализирайте за измама в пункта.
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 650 НеутралноКарам кола 1998 година, 1.6 на ГАЗ със КАТАЛИЗАТОР изправен и наличен е с евро 1, а дизелов кенеф 3000 кубика с оизрфязано от бедните селяндури всички катализатори и дпф е Евро3!
Ай сиктир!
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#15] от "nehaen":
Напротив, това е само началото. Сега е в центъра, постепенно щше се затегнат мерките, после зоната ще се разшири. Точно както със паркирането. Това е начина, не може да наложиш драконовски мерки изведнъж, хората ще скочат.
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 650 НеутралноОт ТАЗИ ГОДИНА данъка на коли Евро 1 и Евро 2 е с 40% НАГОРЕ !
Щирлиц от Кайсиева Градина
Рейтинг: 650 НеутралноНямаш понятие, какво говориш ИЗОБЩО
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#12] от "jazzdevil":
Да, точно така, първите три неща станаха доста прилично. Последното не е вярно, отчетите и одитите на ЦГМ са публични, може да ги прегледате сам.
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#14] от "Софианец":
Не, не си траем, има програма за замяна на кюмбетата. Има забрана за горене на боклуци, има и проект за забрана на горене на въглиша в града даже. И това ще стане в един момент. Но понеже отоплението е човешко право а стария таралясник не е право а е лукс, затова първо се регулира проблема с колите.
Зеленият кон
Рейтинг: 741 НеутралноНапротив. Или се засегна от истината. Читателю, да си представим, че си идиот. И да си представим, че си член на Конгреса. О, повтарям се!“ Марк Твен
Компетентен
Рейтинг: 914 Неутралноhttps://www.euronews.com/my-europe/2022/09/22/how-spanish-cities-are-working-to-reduce-cars-and-encourage-bikes
ZEN
Рейтинг: 303 НеутралноДо коментар [#49] от "m17":
в 21ви век колата е лукс?
аре бегай в северна корея.
Николай Николов
Рейтинг: 834 НеутралноОт една страна - хубаво, че не обвързаха забраната с възрастта на колите, а с еко-категорията.
От друга страна - критериите са толкова занижени, че трябва да караш някакъв убер кенеф, за да не може да влезеш в "нискоемисионната зона". Интересно, дали баничарките и бусовете на дизел, дето димят като печки, ще могат да влизат. Отделно, не разбрах тия камери с четци какво ще четат: номерата, стикерчетата или нещо друго? Би трябвало да са номерата, а по тях да се намира каква категория е получила колата на последния ГТП
кой и как ще определя еко категорията. Стикерчетата да отпаднат изобщо и гнусната схемичка за гепене с лепенките да спре веднъж за винаги.
И накрая, с тия камери - хубаво, но е крайно време да има и контролиращи, които се движат в трафика и като засекат някой смрадлив кенеф - да го спрат и да го махнат от пътя на момента.
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#53] от "Николай Николов":
Камерите са универсални - четат и номерата и стикерите, очевидно вече само номерата. Критериите са ниски за да се тръгне и пак над 20% от колите не ги покриват, представете си ако са по-високи. Категорята се дава при ГТП и то не по доикументи а по измерени газове, И не, няма как да контролираш "кенефи" на око, акта веднага пада в съда.
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#52] от "ZEN":
Да, автомобила е лукс, не е базова човешко право каквото е правото на чист въздух например. Както лукс са и алкохол, кабелната телевизия, мобилния интернет и т.н. неща което доста заможни хора приемата за даденост.
nehaen
Рейтинг: 318 НеутралноДо коментар [#45] от "m17":
Начало на какво? Работя в маркетинг отдел на фирма, която има 47 завода в Европа. В момента облъчваме всички, че сме въглеродно негативни, не неутрални, а напраВО НЕГАТИВНИ, или с други думи, че сме един вид пречиствателна станция. И какво ще стане, фирмата ще си изкара некъв документ, че е ЕКО и ще продължи да бълва смрад прикрита от ЕКО лъжата и ще се хвали с документа си и ще го завира на всеки в лицето. Само че такъв документ няма да се дава на всеки, а само на който има възможност да си плати. Е същата тъпотия ще стане и с ЕКО нормите за коли. Които им възможност ще е природозащитник, който няма възможност ще е ЕКО талибан.
А всъщност може и да си прав, започва началото на разделението, богатите ще се изолират от бедните и ще ги заточат в смрадта и от там ще ги сочат с пръст колко са мизерни
trollhunter
Рейтинг: 3661 НеутралноЗа категории 0 и 1 ли ревете?
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".https://en.wikipedia.org/wiki/European_emission_standards
https://dieselnet.com/standards/eu/ld.php
Говорим за коли, произведени преди 1996 година, т.е. 30 годишни ( или много повече) таралясници.
Стъпка в правилна посока, само остава да се контролира.
trollhunter
Рейтинг: 3661 НеутралноДо коментар [#55] от "m17":
Комунизмът е кървава религия, която е избила поне 200 милиона от 1917 година.Повече по въпроса четете тук: https://knizhen-pazar.net/offsale_products/books/1764162-chernata-kniga-na-komunizma-chast-1-2 Не ми вярвате? Тогава погледнете знамената и флаговете? Не стига ли? Тогава от мен да знаете, че мавзолея на ленин е копие на древноегипетски погребения. А ако не знаете фараоните са полубогове, които са били наследници на древноегипетските богове. Според западните комунисти и отричащите очевидното всички от Маркс през Ленин, Сталин, та чак до Путин били "нацисти" и "фашисти".Всички тези са лукс, но липсата на обществен транспорт и велоалеи направиха колата необходимост.
B52
Рейтинг: 1669 НеутралноБутафорията със стикерите е сравнима с тази с жълтите павета - на снимката се вижда много ясно колко "компетентно" са подредени на пъпа на София пред Парламента!
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.Наскоро отива сестра ми на преглед - Ситроен С4, 2012, бензин, Евро5.
Казват и "ама аз за такава нова кола няма да си хабя абаратурата да меря я"...
Та да, няма нидо да стигнем било хамериканците, било европейците. Препъваме се сами - понеже сме толкова големи тарикати и андре6ковци
Николай Николов
Рейтинг: 834 НеутралноДо коментар [#54] от "m17":
Чудно как тогава в Германия преди няколко години спряха наш микробус и след оглед на място директно го спряха от движение, заради мизерното му техническо състояние.
Разбира се, че е възможно да се провери на място. Никой не говори за на око. Но дори и на око, ако от ауспуха на возилото излизат облаци смрадлив дим, какъв е проблемът да бъде изваден от трафика и най-малкото пратен на преглед? Ако липсва регулация за това, достатъчно е да има воля, за да бъде приета такава.
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#58] от "trollhunter":
Това е ваше мнение, по световните стандарти София има съвсем приличен и най-вече изключително евтин градски транспорт. Но разбира се, няма как градския транспорт да бъде толкова удобен като личен автомобил и точно затова в София има толкова автомобили колкото хора.
ivanpopov
Рейтинг: 333 НеутралноКакто винаги, нещата се случват късно и съвсем не така, както трябва. Вместо да се взимат мерки за отоплителните инсталации на твърдо гориво и особено тези, които горят отработени масла (дори не си представяте колко са такива в полите на Витоша) и за тежките камиони и автобуси, които замърсяват най-много, ще тормозят хората, дето едва са спестили пари за кола. Познавам доста семейства, които държат колата само за зор-заман, да идат до болница, защото Бърза помощ в София няма шанс да дочакаш. И точно на тях ще им забранят да влизат в центъра. Но пък, справедливостта възтържествува - каквото си е нагласувал избирателя, това ще сърба. Най-много ме разочароваха ДБ, които клекнаха на идиотската инициатива.
хм
Рейтинг: 1759 Неутралноколко ли милиона ще потънат за камери, дето да спират 50те варбурга дневно?
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#60] от "Николай Николов":
Не мога да ви кажа как е станало - нито съм бил там, нито ви знам буса, нито пък немския закон. Ное факт че в България не може да стане. Знаете ли колко актове за скорост падат по формални причини - примерно срока на годишната проверка на уреда бил изтекъл?
jmf29537805
Рейтинг: 568 НеутралноОт утре, всички на електрички.
kapitan_laino
Рейтинг: 809 НеутралноКво значи "хората така го искат"? Вие сте там за да взимате правилните и ефективните решения или да правите хората квото искали? Ми утре може да решите, че хората искат да с*рат по улиците - и с това ли ще сте ОК?
Софианец
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#28] от "mgmchannel":
Лъжеш се. Екологичната категория, която се получава при техническият преглед се определя по годината на производство, а не по измерените вредности. Този заблуждава такива като теб.
Софианец
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#33] от "mgmchannel":
Ти имаш ли автомобил и минавал ли си на преглед.
Rainman
Рейтинг: 346 НеутралноСравняваш чушки с домати. Нормално е ако нова кола с 4 литров двигател има същите емисии като автомобил от преди 10 години с два пъти по-малък двигател (примерно). Ако се сравнява е добре да се сравнява едно към едно - кола от същата категория, същата големина на двигатела и съща мощност. Иначче сравняваш чушки с домати.
Rainman
Рейтинг: 346 Неутрално[quote#66:"kapitan_laino"][/quote]
Не е по годината на производство ами по общата сертификация която е получен от производителя за даден модел. Тази сертификация включва емисиите на двигателя (спрямо подобни двигатели), т.е. енергийната ефективност на автомобила, както и количества вредни емисии. Това се прави от производителя за съответния модел. На технически преглед само ще бъде направена проверка на това дали има някакви промяни по автомобила и дали емисиите са в близост до сертификацията за съответния модел.
Ако моделът е Евро 4 например, но пък двигателя бълва два пъти повече СО2 от очакваното - ще се наложи просто да бъде оправен или регулиран, за да съответства на сертификацията на производителя.
До колкото ми е известно и в други държави на ЕС е така, едва ли ще е различно в България.
Rainman
Рейтинг: 346 НеутралноВсъщност не е точно така, автомобилът е удобен за по-дълги разстояния, в града по-скоро ограничава и създава един куп ядове - къде да паркирам, дали съм заредил паркинга, дали няма да има задръствания, итн, итн. Къде по-удобно е с градски транспорт в комбинация с такси - по-малко ядове, по-малко ограничения ... и градския трабспорт и такситата са евтини в София.
ZEN
Рейтинг: 303 НеутралноДо коментар [#55] от "m17":
това, другаря ким ли то го каза, или чуваме глас от масква?
Rainman
Рейтинг: 346 НеутралноХайде стига глупости - никой няма да те глоби ако се опитваш да стигнеш до болница спешно и минеш през центъра. Стига сте преувеличавали.
Колкото до горенето на масла - ако става въпрос за растителни масла - горенето им поне не пълни атмосферата с СО2. Колкото до замърсяването с други замърсители - не ми се вярва да има повече от стандартен дизел / нафта..
Софианец
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#38] от "m17"
Не заблуждавай:
„камерите са купени и инсталирани от години“ – Тези камери не могат да четат екостикерите. (Трябва преработка или други камери и някой се надява да се нагуши);
„има и проект за забрана на горене на въглища в града даже. И това ще стане в един момент“ - Да, ще чакаме според проекта след 2030 година.
„Категорията се дава при ГТП и то не по документи, а по измерени газове“ – Глупости. Ако имам газове за еко 5 , но е произведен преди 30 години, ще ми дадат екокатегория 1.
„затова в София има толкова автомобили колкото хора“ - това, че има толкова автомобили, не означава, че се движат и замърсяват.
TM
Рейтинг: 631 НеутралноСъгласен съм. Идеята на това е на някои по-заможни живеещи в центъра на столицата, на които им е неприятно да е пренаселено с автомобили. И заради това се въвеждат тия глупости. Нали като с трошляка трябва да обикаляш по външните рингове, горив още повече вредни газове...
lcj441103717
Рейтинг: 366 НеутралноCO2 не е от значение, от значение са нивата на ФПЧ и там страдат яко дизелите.
lcj441103717
Рейтинг: 366 НеутралноСтранно защо на колата на дядото едната година дадоха категория 1, а догодина категория 2. Аз знам защо и го бях предупредил да ходи на преглед със загрят двигател, а не със студен. Първата година не ме послуша и беше със студен двигател (пункта е на 200м от гаража). На следващата година загря колата и отиде на преглед и показателите се оправиха.
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#74] от "Софианец":
Напротив, камерите могат да четата стикера,затова е и толкова едър. Но камерите четат както стикер, така и номер и понеже стикера отпадна ще се чете номера и то базата на ГТП се гледа екокатегорията. И да -има изисквания за измерени газове но има и изискване за евро стандарт. И това е заради гяволите дето веднага ще излъжат. И всеки сдухан дизел ще го изкарат като електричка.
lcj441103717
Рейтинг: 366 НеутралноВ Германия на място измерват и зашумяването и ако е по-високо от записаното в талона свалят колата от движение. Същото важи и за тунинга по фарове, стопове. Отразени ли са в талона и дали са неща, които имат сертификат, че могат да се монтират на коли. Отделно са модификациите по окачването, дали са отразени в талона и т.н. На мен лично за силно светещ стоп ме спряха на магистрала и се разправях (колата не беше моя и им обясних, че така или иначе излизам от Германия и ще търся решение). Собственикът беше явно сложил неправилна крушка и стопът светеше все едно е за мъгла, ама не беше. Може би защото говорех добре немски ме пуснаха да си вървя, предвид БГ номерата.
acdcbg
Рейтинг: 112 Весело"От екологичната категория, която от юли миналата година се получава при минаване на Годишен технически преглед, а не от възрастта на автомобила,.."
Добър замисъл, българска реализация! На ГТП никой не ти мери вредните емисии, ами категорията се дава в зависимост от това коя година е произведен автомобила и дали е бензин или дизел. Ако се мереха емисиите, огромна част от автомобилите щяха да са 1-ва и 2-ра категория. Пак са ощетени хората с функциониращи катализатори и DPF филтри.
mihail_p
Рейтинг: 1505 НеутралноДо коментар [#49] от "m17":
и кво направихте за 15 години в тая община.
НУЛА. нито има улици в кварталите,
нито има колела, нито има канали за фекални води.
за София престъпниците от герб направиха само едно
кражби, рекет и усвояване на европейска пара.
разсипници. изчезвайте от управлението и в затвора.
начело със самоковската схемаджийка и банкянския рекетьор.
и оня пашата, който разписва договорите за София.
нещо да не ти е ясно.
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#66] от "kapitan_laino":
Точно така - това е демокрацията, управление според желанията на мнозинство като се зачитат правата на малцинството. Така че на конретния въпрос - да, ако мнозинството иска да сере навсякъде така и ще стане.
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#81] от "mihail_p":
Кои ще управлява и кой ще изчезва решават избирателите. Преди 3 години решихме, догодина ноември пак ще решаваме. Така че заповядайте в избирателната секция да се изкажете и вие по темата.
mihail_p
Рейтинг: 1505 НеутралноДо коментар [#83] от "m17":
а ти земи отиди за гъби,
вместо да си трошиш краката
и да подкупвате цигани у факултето.
не ми се праи на умен. последния път
ви се дръпна лайното и банкянския лайнар
даде пара да се купят цигански гласове.
Софианец
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#78] от "m17":
Не пиши глупости.
"Камерите могат да четата стикера,затова е и толкова едър"????. Ти отварял ли си екостикер, да видиш, колко е ЕДРА антенката?
Я ми кажи откога е отпаднал екостикера???? Ще отпадне, ама надали. Защото 3,5 милиона ППС по 10.56 лв са 35 милиона всяка година, някой прибира от нашите джобове.
Връзката между измислената екокатегория и евростандарта е чрез годината на производство.
Зеленият кон
Рейтинг: 741 НеутралноТи за градО несе безпокой. Гледай си селото, че там бай Ставри те трови с дима от запалената трева от почистването на градината си. Читателю, да си представим, че си идиот. И да си представим, че си член на Конгреса. О, повтарям се!“ Марк Твен
Роси
Рейтинг: 7230 НеутралноТези криво наредени павета от сегашните майстори ли са?
ivanpopov
Рейтинг: 333 НеутралноНещо не схващате идеята - целта не е да се оправи екологията. Целта е, под предлог, че се грижат за екологията, да ви направят на идиот! В момента, в който всички минем на електрически коли, ще се лансира обществено внушение колко са вредни електромагнитните емисии и как всички коли, произведени с асинхронни електромотори трябва да бъдат спряни.
uhf351094494
Рейтинг: 165 НеутралноДо коментар [#34] от "qqv391093118":
CO₂ efficiency
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#85] от "Софианец":
Не е верно, пак ви казвам да прочетете наредбата, дето ще я приемат. Мерят се газовете и се взима предвид еврокатегорията за да няма трикове.
tulup
Рейтинг: 1623 НеутралноДо коментар [#7] от "uhf351094494":
Не ме търсете преди обядДо коментар [#20] от "Aldi Mitov":
Вие хубаво намирате пропуски, ама нали знаете, че това си е чисто отбиване на номера и само Вартбург и Трабант са забранени и то в много малка част. Или други на 30 години плюс. То такива коли в движение почти няма. И вълка сит, и агнето цяло е цялата работа. 18 годишните ще ги забранят най-рано 2035 с тия темпове, когато вече ще са 30+ и те и надали ще ги ползвате. Само на електротранспорта аварийните не знам как ще работят. Явно сами ще се глобяват себе си.
uhf351094494
Рейтинг: 165 НеутралноДо коментар [#69] от "Rainman":
дъждовния, ти бъркаш. в Германия и моята и БМВ-то са със зелени стикери 4! нищо, че моята е 4 цилиндъра, а баварката 8 и е по-правилно май.
irl471142598
Рейтинг: 2579 НеутралноДо коментар [#10] от "Софианец":
Ако емисиите се определят в пунктовете за ГТП всички коли мигом ще станат екологични.
Познайте защо.
m17
Рейтинг: 1525 НеутралноДо коментар [#84] от "mihail_p":
Обичам рева на жълтопаветниците но най-горино квичите като останате под опашката на коня.
Софианец
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#90] от "m17":
За последен път ти повтарям. Мерят се вредностите и независимо от стойността, определящо за екокатегорията е ГОДИНАТА на производство.
Екокатегорията се определя от Наредба на Министерство на транспорта и .. в Наредба Н-32 (ПРОЧЕТИ Я) , а не от Наредба на СО.
И какво става с тези 3 грама ФПЧ от кюмбетата, които всеки ден падат и ще падат на всеки жител на София до бленуваната 2030 година? Колко от тези 1,3 милиона жители ще получат канцером на белите дробове до тогава???
Алооо, и кажи на общинарите - откривайте нови белодробни болници, но не поради автомобилите, а заради кюмбетата...И да не имитират дейности за чистотата на въздуха.
kapitan_laino
Рейтинг: 809 НеутралноТова не е демокрация, а популизъм и бягане от отговорност.
silverman
Рейтинг: 676 НеутралноЗабраната ще зависи от волята на управляващите да я наложат и приложат и от това дали в следващия общински съвет ще има мнозинство на чистия въздух или ще я отложат за 2035 г.!
hope
Рейтинг: 2125 Неутралноинтересно от къде излизат повече вредни газове, от някоя лимузина с 5-6 литров мотор и 300 коня или от някой голф на 20 години?
Любовта ще спаси света!!!wanderer
Рейтинг: 1702 ВеселоДо коментар [#7] от "uhf351094494":
"Щото е ново стикера е 4! И кво праим?
Плащаш по-висок данък-автомобил за да може бедни, дърти и неминали годишен преглед "доротеи" да зацапват и увреждат улиците, които уж били за автомобили, ама преди да ги налазят смрадливите "парфюми".
wanderer
Рейтинг: 1702 ВеселоДо коментар [#88] от "ivanpopov":
"В момента, в който всички минем на електрически коли, ще се лансира обществено внушение колко са вредни електромагнитните емисии "
Тц, не позна. В момента, в който електрокарите за градско кормуване минат 100 хил. бройки, същите тия напудрени и смърдящи "екологични парфюми" ща заговорят за справедливост - не може акцизът на горивата да е 30% и повече (71 стинки за литър, увреден и оскъпен с 9% "био" глупост), а електричеството за електрокарите да е с нулева ставка. Тогава ще ни рекетират с нова наредба - влизане в центъра ще става след платен акциз за минимум 10 киловатчаса ( при център с радиус 1.2 км и наличното еднопосочно движение).