За всичко е нужна визия и план за развитие. Но сега е времето на преходните решения. Вместо да създадем стратегии и визия за 30 години напред, ние решаваме проблемите на парче. За това и градовете ни са зле, както и държавата. И с тия хеликоптери ще стане популизъм и биене в гърдите или рев, както с всяка друга тема напоследък.
абе ти като гоуемия шеф на ПСС, какво направи за да се случи това. НУЛА. НИЩО. само мрънкания. ако сега се обадя на произволен номер на ПСС и попитам какво трябва да се направи, ще имам в разстояние на 10 (десет) минути, развита до атомно ниво стратегия какво да се прави.
,,Експертът каза още, че едва 22% от търсените са имали планинска застраховка, а около 10-15% са отказали да платят разходите, свързани с издирването им.”
Няма ,,не искам”! В такъв случай преди да ги спасяват да подписват документ че се задължават да си платят разходите около соасителната акция. В противен случай- оставяте го да му измръзне гАза
Един хеликоптер струва 10 милиона евро а десет които се мъчат да пробутат са 100 милиона. Срещу тези 100 милиона я спасят 10 пишман алпинисти я не. Срещу това има десетки общини в България без една линейка . От това загиват годишно хиляди. Само че комисионната от купуването на линейки които корумпираните ще приберат е стотинки в сравнение с една линейка. Съответно ревът е за нови хеликоптери а тези без линейките - кучета ги яли.
До коментар [#1] от "4u4o": Абе тя визията е ясна, ама няма кой да направи сметките за поне няколко години напред и да седнат да се разберат частника с държавата. Тез сметки в тоз бизнес са все на минус и затова никой частник не може сам да сколаса. Един се пробва и изгоря. Май цялата дандания е да се захлеби покрай покупката на машините.
Мода толкова пропаганда по медиите за тези хеликоптери явно някой вече е спазарил рушвета. Иначе уж за спасителни планински хеликоптери а то говорят за търг за медицински, което е огромна разлика. Лъжат мамят, крадат.
Ми то както е казала лелята то ние линейки нямаме 10 хеликоптера ще купуване. То все едно със скъсани потури ама с цилиндър. По скоро някой отново е замислил схема за краде не на комисионни.
Е за какво аз да лобиране като за купуването на а едно или друго го правят само корупционерите У нас. Аз да Нелсън корупционерка??? А и за 10 милиона лева могат да се купят 250 напълно оборудвани нови линейки от което има нужда. Само дето от линейки не могат да вземат такъв рушвет какво от 10 хеликоптера. Нишонче една линейка спасява много повече пациенти от 1 хеликоптер. Затова и никой не лобира за линейки А за хеликоптери.
Стратегии лесно се правят. Обаче, както казва един умен човек "Културата изяжда Стратегията за закуска!" В случая тия юнаци от ПСС очевидно имат налице културата и мотивацията за тия неща. В същото време от другата страна е чивовническата кулутура на калинките в страната - опаа, нова служба с бюджет. Готини заплати, ще те дават по телевизията и рушвет ще пада. Тази втората култура е проникнала навсякъде в държавицата ни - като почнеш от гербиджа, които я изградиха, минеш соц динозаврите и техните фамилии, минеш през партийни еднодневки - атакисти, слависти, и стигнеш до пъпъджиите с техните блеснали погледи и гелосани перчеми на селски шарлатани от мегдана. А, да не пропуснем е зелените чорапи от оперетния ВВС генералитет заел президентския окоп в момента. Та, в тази ситуация най-доброто което може да се направи тия от ПСС да се вземат в ръце и си намерят хора които да им помогнат да изградят/надградят службата с прословутите хеликоптери. Трябват им: - маркетинг специалист да ги промотира и търси пари от където намери. - добър и честен счетоводител. Не е лесно, но има такива у нас. - добър и мотивиран юрист да им помага в началото докато се формират. - Службата става частна кооперация, не корпорация. Разликата е, че всеки има право на един глас, независимо с колко пари е влязъл. Докато не разпределят печалби, като ги гледам в момента културата на доброволците е далеч от тия неща, ще бъдат имунизирани срещу лешоядите дето опоскаха активите на предшините кооперации на ЦКС например.
Тия хеликоптери няма да се позват само за планинско спасяване. Има много други случаи, като катастрофи, злополуки и така нататък. И да... Българите трябва да се научат да се застраховат, но трябва и да получават адекватна помощ срещу застраховката при нужда. Всеки скиор и планинар трябва да има застраховка. Без такава - никакво спасяване, да се оправят както могат! Десет хеликоптера са много като за България. Или поне така си мисля. Но 5-6 действащи и оборудвани хеликоптери с обучени екипи могат да спасят много хора всяка година. И тия хеликоптери трябва да са на няколко площадки из България. Не всичко да е в София.
До коментар [#7] от "Nikola Damyanov": БТВ разликата е в оборудването и обикновенно спасителният е и медицински хеликоптер. Екипажът на нашите жълти ангели се състои от пилот, лекар и спасител. С изключение на пилотите, членовете на екипажа не са служители на фирмата. Спасителите се набира от членове на различни спасителни служби (Червен кръст, Планинска спасителна служба, Виенска спасителна служба). Лекарите на въздушната линейка са болнични лекари, а в някои случаи - лекари с частна практика.
трябва им политическа воля. това е работата на шефа. да лобира за това, да измисля начини да се финансира. това твоето е пожелателно мислене. ето ти субсидията за 2019. 672 000 за планинско спасяване е някаква смешка. https://www.redcross.bg/files/15345-finansov-otchet-4trimesechie-10-12.2019.pdf #page=1&zoom=auto,848,743 трябва да се гласува много по-голяма субсидия.
Шефа на ПС удобно не говори, а и не го питат кой ще плаща. Що не отиде в Алпите и да погледне дали биха те пуснали без застравока? Ко прайм тук? На всички пътечки за нагоре слагаме бариера ли? Ще ми е любопитно за Балкан как ще стане. И съм против да се спасяват такива без екипировка и застраховка. Сега за всеки случай, мога да се хвана на бас, ще вдигат хели!
Примр: Франция, Шамони, счупен крак на пистата. На пистата, не във високата планина. Болница, лекарска помощ и следващ въпрос - имате ли застраховка? Има застраховка, от български застраховател. Докато не проверят дали е валидна си виси в болницата 2 дни!
Шефа на ПСС има предвид цялостна организация а не решения на парче. Ще дам един пример: Тези хеликоптери трябва да кацат някъде. На специални площадки, с допълнителна инфраструктура към тях, например за доливаме при нужда на гориво, при по- дъга акция. Не винаги може да бъде вдигнат пострадал чрез зависване на машината, тоест трябват и резервни площадки и в планините. Още от соца има такива но се нуждаят от ремонт и обновяване. Например БАК в Рила и в Окръжна болница София. И трябва да се изградят много нови по съвременни изисквания. В болниците около Шамони са ми казвали че имат по повече от една площадка за кацане. А това не става за един ден. И е много скъпо. За такива неща трябва ясна и дългосрочна стратегия.
София има 400 линейки от който в движение са около 200 (останалите се канибализарт за резервни части) и релано в движение са максимум 20 поради липса на персонал!
И още 1000 линейки да се купят, положението с бързата помощ ше е същото поради липса на ПЕРСОНАЛ!!!!
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
4u4o
Рейтинг: 1186 НеутралноЗа всичко е нужна визия и план за развитие. Но сега е времето на преходните решения. Вместо да създадем стратегии и визия за 30 години напред, ние решаваме проблемите на парче. За това и градовете ни са зле, както и държавата.
И с тия хеликоптери ще стане популизъм и биене в гърдите или рев, както с всяка друга тема напоследък.
mihail_p
Рейтинг: 1838 Неутралноабе ти като гоуемия шеф на ПСС, какво направи
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8за да се случи това. НУЛА. НИЩО. само мрънкания. ако сега
се обадя на произволен номер на ПСС и попитам какво трябва
да се направи, ще имам в разстояние на 10 (десет) минути,
развита до атомно ниво стратегия какво да се прави.
und16569194
Рейтинг: 505 Неутрално,,Експертът каза още, че едва 22% от търсените са имали планинска застраховка, а около 10-15% са отказали да платят разходите, свързани с издирването им.”
Няма ,,не искам”!
В такъв случай преди да ги спасяват да подписват документ че се задължават да си платят разходите около соасителната акция.
В противен случай- оставяте го да му измръзне гАза
Daria
Рейтинг: 1165 НеутралноЕдин хеликоптер струва 10 милиона евро а десет които се мъчат да пробутат са 100 милиона. Срещу тези 100 милиона я спасят 10 пишман алпинисти я не. Срещу това има десетки общини в България без една линейка . От това загиват годишно хиляди. Само че комисионната от купуването на линейки които корумпираните ще приберат е стотинки в сравнение с една линейка. Съответно ревът е за нови хеликоптери а тези без линейките - кучета ги яли.
Гарван
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#1] от "4u4o":
Абе тя визията е ясна, ама няма кой да направи сметките за поне няколко години напред и да седнат да се разберат частника с държавата. Тез сметки в тоз бизнес са все на минус и затова никой частник не може сам да сколаса. Един се пробва и изгоря. Май цялата дандания е да се захлеби покрай покупката на машините.
Гарван
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#4] от "Daria ": Лева сестро, български лева и то хеликоптер с топ оборудване.
Nikola Damyanov
Рейтинг: 135 НеутралноДо коментар [#5] от "Гарван":
Мода толкова пропаганда по медиите за тези хеликоптери явно някой вече е спазарил рушвета. Иначе уж за спасителни планински хеликоптери а то говорят за търг за медицински, което е огромна разлика. Лъжат мамят, крадат.
Nikola Damyanov
Рейтинг: 135 НеутралноДо коментар [#6] от "Гарван":
Ми то както е казала лелята то ние линейки нямаме 10 хеликоптера ще купуване. То все едно със скъсани потури ама с цилиндър. По скоро някой отново е замислил схема за краде не на комисионни.
mihail_p
Рейтинг: 1838 НеутралноДо коментар [#4] от "Daria ":
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8еми лобирай за линейките, кво се опитваш
да мрънкаш за хеликоптерите.
и двете са нужни.
Daria
Рейтинг: 1165 НеутралноДо коментар [#9] от "mihail_p":
Е за какво аз да лобиране като за купуването на а едно или друго го правят само корупционерите У нас. Аз да Нелсън корупционерка??? А и за 10 милиона лева могат да се купят 250 напълно оборудвани нови линейки от което има нужда. Само дето от линейки не могат да вземат такъв рушвет какво от 10 хеликоптера. Нишонче една линейка спасява много повече пациенти от 1 хеликоптер. Затова и никой не лобира за линейки А за хеликоптери.
dedoliben
Рейтинг: 3094 НеутралноДо коментар [#4] от "Daria ":
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIАйде сега щом са ДЕСЕТКИ изброй 99 общини и без линейки.
Седите и Само Каляте.
Ако не съм Прав дайте ми Положителен ваш Коментар?
k_
Рейтинг: 2865 НеутралноДо коментар [#2] от "mihail_p":
Стратегии лесно се правят.
Обаче, както казва един умен човек "Културата изяжда Стратегията за закуска!"
В случая тия юнаци от ПСС очевидно имат налице културата и мотивацията за тия неща.
В същото време от другата страна е чивовническата кулутура на калинките в страната - опаа, нова служба с бюджет. Готини заплати, ще те дават по телевизията и рушвет ще пада.
Тази втората култура е проникнала навсякъде в държавицата ни - като почнеш от гербиджа, които я изградиха, минеш соц динозаврите и техните фамилии, минеш през партийни еднодневки - атакисти, слависти, и стигнеш до пъпъджиите с техните блеснали погледи и гелосани перчеми на селски шарлатани от мегдана.
А, да не пропуснем е зелените чорапи от оперетния ВВС генералитет заел президентския окоп в момента.
Та, в тази ситуация най-доброто което може да се направи тия от ПСС да се вземат в ръце и си намерят хора които да им помогнат да изградят/надградят службата с прословутите хеликоптери.
Трябват им:
- маркетинг специалист да ги промотира и търси пари от където намери.
- добър и честен счетоводител. Не е лесно, но има такива у нас.
- добър и мотивиран юрист да им помага в началото докато се формират.
- Службата става частна кооперация, не корпорация. Разликата е, че всеки има право на един глас, независимо с колко пари е влязъл. Докато не разпределят печалби, като ги гледам в момента културата на доброволците е далеч от тия неща, ще бъдат имунизирани срещу лешоядите дето опоскаха активите на предшините кооперации на ЦКС например.
Petleshev
Рейтинг: 2982 НеутралноДо коментар [#4] от "Daria ":
Бивш tww09306483.Тия хеликоптери няма да се позват само за планинско спасяване. Има много други случаи, като катастрофи, злополуки и така нататък. И да... Българите трябва да се научат да се застраховат, но трябва и да получават адекватна помощ срещу застраховката при нужда. Всеки скиор и планинар трябва да има застраховка. Без такава - никакво спасяване, да се оправят както могат!
Десет хеликоптера са много като за България. Или поне така си мисля. Но 5-6 действащи и оборудвани хеликоптери с обучени екипи могат да спасят много хора всяка година. И тия хеликоптери трябва да са на няколко площадки из България. Не всичко да е в София.
Гарван
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#7] от "Nikola Damyanov": БТВ разликата е в оборудването и обикновенно спасителният е и медицински хеликоптер. Екипажът на нашите жълти ангели се състои от пилот, лекар и спасител. С изключение на пилотите, членовете на екипажа не са служители на фирмата. Спасителите се набира от членове на различни спасителни служби (Червен кръст, Планинска спасителна служба, Виенска спасителна служба). Лекарите на въздушната линейка са болнични лекари, а в някои случаи - лекари с частна практика.
kwy38371721
Рейтинг: 915 НеутралноТези хеликоптери сами ли ще летят?Пилоти,техници има ли?
Или пак познатото - дайде да ги купим,пък след това ще му мислим.
mihail_p
Рейтинг: 1838 НеутралноДо коментар [#12] от "k_":
https://youtu.be/uqAM3Y-tEC8трябва им политическа воля.
това е работата на шефа.
да лобира за това, да измисля
начини да се финансира. това твоето
е пожелателно мислене. ето ти субсидията за 2019.
672 000 за планинско спасяване е някаква смешка.
https://www.redcross.bg/files/15345-finansov-otchet-4trimesechie-10-12.2019.pdf #page=1&zoom=auto,848,743
трябва да се гласува много по-голяма субсидия.
valtoro
Рейтинг: 967 НеутралноДа бе ще им купят, със тия пари ще си купят луксозни лимузини за да си возят
оялите си задници !!!
k_
Рейтинг: 2865 НеутралноДо коментар [#16] от "mihail_p":
Изобщо не им е мястото в БЧК при бедтсвията.
ТимурСКомандаИКодове
Рейтинг: 2412 НеутралноШефа на ПС удобно не говори, а и не го питат кой ще плаща.
Що не отиде в Алпите и да погледне дали биха те пуснали без застравока?
Ко прайм тук? На всички пътечки за нагоре слагаме бариера ли?
Ще ми е любопитно за Балкан как ще стане.
И съм против да се спасяват такива без екипировка и застраховка. Сега за всеки случай, мога да се хвана на бас, ще вдигат хели!
Примр:
Франция, Шамони, счупен крак на пистата. На пистата, не във високата планина. Болница, лекарска помощ и следващ въпрос - имате ли застраховка?
Има застраховка, от български застраховател. Докато не проверят дали е валидна си виси в болницата 2 дни!
Димитър Димитров
Рейтинг: 631 НеутралноШефа на ПСС има предвид цялостна организация а не решения на парче. Ще дам един пример: Тези хеликоптери трябва да кацат някъде. На специални площадки, с допълнителна инфраструктура към тях, например за доливаме при нужда на гориво, при по- дъга акция. Не винаги може да бъде вдигнат пострадал чрез зависване на машината, тоест трябват и резервни площадки и в планините. Още от соца има такива но се нуждаят от ремонт и обновяване. Например БАК в Рила и в Окръжна болница София. И трябва да се изградят много нови по съвременни изисквания. В болниците около Шамони са ми казвали че имат по повече от една площадка за кацане. А това не става за един ден. И е много скъпо. За такива неща трябва ясна и дългосрочна стратегия.
Quo Vadis?
Рейтинг: 1814 ЛюбопитноДо коментар [#10] от "Daria ":
София има 400 линейки от който в движение са около 200 (останалите се канибализарт за резервни части) и релано в движение са максимум 20 поради липса на персонал!
И още 1000 линейки да се купят, положението с бързата помощ ше е същото поради липса на ПЕРСОНАЛ!!!!