Това е съдържание, създадено от маркетинг студио Storio по задание на партньор на "Икономедиа".
Статията е коригирана в 18 часа след уточнение от АПИ.
Към момента 100 км от построените общо 668 км от магистралите "Тракия", "Хемус" и "Марица" се нуждаят от основен ремонт. Дължината на "Тракия" е 360 км, на "Марица" - 117 км, а от "Хемус" са построени 191 км (планираната ѝ дължина е 420 км).
Шефът на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) Венцислав Ангелов подчерта пред "Нова телевизия", че държавата трябва да осигури за следващите 1-2 години 500 млн. лв. за ремонта на въпросните 100 км.
Увери, че въпреки че дебелината на настилката на магистрала "Хемус" в участъка от София до Яна се оказа 10 см по-малко от това, което е в проектната документация, пътят не бил опасен.
"В никакъв случай не можем да кажем, че имаме лош път. Като конструкция времево намаляваме експлоатационния период на този участък. Но този участък в никакъв случай не можем да кажем, че е опасен", настоя Ангелов и коментира, че не може да каже дали е крадено.
Твърди, че не били спрени никакви дейности по строежите на "Хемус", въпреки че лот 1 между Боаза и Дерманци, който е с дължина 15.2 км, започна да се строи през април 2019 г. и строителството ще продължи поне 5 години. Първоначално обещаният срок (обещанието беше на третото правителство на Бойко Борисов - бел. ред.) за пускането на този участък беше октомври 2021 г., но впоследствие предишното коалиционно правителство и по-конкретно министърът на регионалното развитие Гроздан Караджов обеща лот 1 да е готов до април 2022 г. След това пусковият срок беше удължен от Караджов с една година - април 2023 г.
Повече вижте във видеото.