
© Надежда Чипева, Капитал
От 1 март единствените хартиени билети се продават от шофьорите и струват 2 лв.
"За тези 6 месеца, откакто работи новата тарифна политика, са продадени толкова годишни карти, колкото предишните две календарни години. Годишната карта се превърна в предпочитан документ за пътуване в София", каза днес пред БНТ директорът на Центъра за градска мобилност Димитър Дилчев. Според него това е така, защото хората, които пътуват редовно, са си направили сметката, че това е най-изгодният вариант.
"От 1 март перфораторите са история в София, както и хартиеният билет", припомни Димитър Дилчев. Той посочи още, че от 15 март се подновява издаването на карти за една линия, като около 3% от пътуванията в София са се извършвали с такъв превозен документ.
"Има дни, в които над 60 000 пътувания се извършват с безконтактна карта. Предпочитаният билет е 30 плюс, около 7, 8, до 10 процента от хората, които използват този билет, се прекачват. 30 минути е достатъчен прозорец от време, в който да се извърши втора, дори и трета валидация", обобщи ефекта от новата система за таксуване Дилчев.
Той призна, че проверките в столичния градски транспорт са ефективни единствено в присъствието на органите на реда, като има акции по различни линии, които ще се засилят.