Кире нали преведе на РФ към 180 милиона за ремонт на някакви самолети в края на една година и началото на следващата. Получихме ли си ги отремонтирани??
Ей, тези не се отказват. Вероятно готвят някяква врътка да вземат руски двигатели през някоя трета страна или фирма посредник. Само и само да могат на Радев наборите да "летят" още няколко месеца.
Радевите путлеристи пак се занимават с несвойствена дейност. С първото си решение на НС трябва да дари на Украйна всички самолети за които няма поддръжка.
Кире нали преведе на РФ към 180 милиона за ремонт на някакви самолети в края на една година и началото на следващата. Получихме ли си ги отремонтирани??
Двигатели за тези ковчези може(евентуално) да бъдат взети от Полша ,Азербайджан и Индия.....Друг е въпросът в какво състояние....Индииците чакат ремонтираните си РД-33 по 6 месеца.....и след това от 12 двигателя се оказва че само 7-8 стават за експлоатация.....Ама за нашите зелени чорапи е важно да подгазуват на кремълските двуджета и да съсипват нещастната ни армия
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
Ако Мунчо се задържи още на президентският пост и без танкове ще останем. Този човек е решил да оголи цялата държава и да я подари на Рашистан.
В края на 2023 нека разгледаме пак долните коментари
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/04/28/4477090_ima_zaginali_pri_nova_vulna_ruski_raketi_sreshtu/comments#comment-51
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/02/4491180_zelenski_naredi_proverka_zashto_ukrainci_zaginaha/comments#comment-33
https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/12/4494361_ukraina_obiavi_za_osvobodeni_tri_sela_v_donecka_oblast/comments#comment-157
Какви самолети без подръжка бе...колхозник?Летящи 4-5 ковчега...за които повече НИКОЙ не иска да чуе!!!Словакия и Полша вече отписаха своите...В Европа други МиГ-29 НЯМА!!!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Форумната демократична общественост изгаря от желание да закрием военната ни авиация, както и ПВО. И затова президентът Радев и служебното правителство не им се нравят
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Защо са ни тези матори за бараки ,еваси нещастниците двайсе милиона.. Това за на резидента Рублен рождения ден подарък ли е кво , да си се радва на самальотчетата фъъърр фъъърр ? Купете 2 милиона гълъба вържете им по една пиратка дислоцирайте ги по области, честно по голям ефект ще има като въздушна отбрана.
Неграмотен съм...,.за тая раота ., обвинявам само себе си ..,..,и най-вече комунизъма .... .- - .
Тези русороби са малоумни точно колкото и идола им путлер. Но най-хубавото е, че никой няма да им продаде годни двигатели за тези стари съветски бракми. В края на годината ще останем без военна авиация, а гумен гадев, гълъба, жиголото и онзи военния, ще трябва да ходят на съд за национално предателство.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)
Това Президентът да е Пилот на Руски изтребител ни Струва много. И то не Той а колегите му дето могат да летят само на Миг. Ако на Година се повозят на Изтребител. Цяла година ще вземат пари все Едно не са стъпвали на Земята. Затова е Цялата Драма. Ако самолетите са Чужди Чао Долче вита.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Че то тези самолети са НЕЛЕТЯЩИ бе, колега! И това е обществена тайна. А небето ни се охранява от съюзнически изтребители вече няколко години ... ако не си разбрал.
Те са ЛЕТЯЩИ, колега, но си трябва подръжка. И това е сега основният напън на десните демократични сили - да се отрежат доставките на резервни части, за да станат НЕЛЕТЯЩИ "Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Проблемът е, че до идването на Ф16 нашите летци трябва да летят на нещо. Като няма нови самолети, ще летят на това, което има. Никой от западните ни партньори не ни предложи заменка за по-съременни западни аероплани и затова не могат да се продадат на Украйна.
По два милиона и малко евро на двигател. Съвсем нормална цена за такава услуга, какъв е проблема. По-добре 6 ремонтирани двигатели за по два милиона, отколкото 8 чертежа за два милиарда.
И то не Той а колегите му дето могат да летят само на Миг.Ако на Година се повозят на Изтребител.Цяла година ще вземат пари все Едно не са стъпвали на Земята.Затова е Цялата Драма.Ако самолетите са Чужди Чао Долче вита.
Няма нужда пенсионираните летци да се качват на самолет, нужно е само да минат през тренажора и получават 2000 на месец. Без МиГове няма хранилка.
Червена линия, червен картон
Не знам кои са "военните", които ще наливат пари в съвецка техника и ще правят кефа на Московия. За мен това са национални предатели и кремълски подлоги, вкопчили се здраво в рублите на Митрофанова.
Ако някой се е съмнявал кой е национален предател и обслужда директхо интересите на РоЗЗия, нека чете долу:
"Същевременно Димитър Стоянов се оплаква от обстоятелството, че съюзни държави от НАТО могат да поемат охраната на българското въздушно пространство. Служебната власт на президента Румен Радев е твърдо против България да предостави изтребителите си МиГ-29, както и каквито и да било други военни самолети, включително щурмовите Су-25, които също скоро няма да могат да бъдат поддържани."
Значи нЕкои съображения: # БГ е доброволен и на хартия пълноправен член на НАТО, така че не би следвало да се притеснява че членове на този алианс охраняват ВРЕМЕННО небето ни?! # отказът да се подкрепи героичния народ на Украйна с безкрайно нужна СЕГА веонна тахника е осъдимо по ред причини: 1) това директно работи за Мордор 2) това нализа безсмислено пари за обслужване на ресусрс, който е обречен на изживяване! 3) напълно съзнателно бе саботирана възможността на т.нар. "триъгълна сделка", даваме самолети на Украйна, в резултат на това получаваме "временен заместител", докато со кротце и со благо се установи какви ВВС да има страната ли.
Накратко - Льотчикът и Голубчикът са руски подлоги и национални предатели!
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
Няма летящи Наши летци. Затова Последният дето Катастрофира беше Пенсионер. Ас на асовете с Никакъв Нальот. И за Капак пратихме връзкари на Шуробаджанашки принцип в САЩ та само ЕДИН изкласи. И никой не Разбра а Дневник не си го причини да пита. Кой са там на Кой са там кой и как ги избра?
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
По два милиона и малко евро на двигател. Съвсем нормална цена за такава услуга, какъв е проблема. По-добре 6 ремонтирани двигатели за по два милиона, отколкото 8 чертежа за два милиарда.
Двигател е Силно казано. По скоро Запалка еднодневка. Колко Летателни часа има този "Двигател" И колко на Ф16? "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Поредната латино драма във, връзка с унищожението на Българската авиация. В последните десетилетия поредица корумпирани и предателски правителства унищожена бъйфарскара, авиация. Целта както и другите унищожения са окупация от Турция.
Форумната демократична общественост изгаря от желание да закрием военната ни авиация, както и ПВО. И затова президентът Радев и служебното правителство не им се нравят
Тези русороби са малоумни точно колкото и идола им путлер. Но най-хубавото е, че никой няма да им продаде годни двигатели за тези стари съветски бракми. В края на годината ще останем без военна авиация, а гумен гадев, гълъба, жиголото и онзи военния, ще трябва да ходят на съд за национално предателство.
Тавариш пРезидента, ако трябва сам ще хване гедорето да ги ремонтира, само и само савеЦки да са изтребителите и да не ги даде на Украйна, нищо, че реално вече са брак. Заедно с ПВО-то, за което след 2-3 г ще трябва да плащаме за утилизация.
Нормално, на самолети на картичка, още не сме виждали да е полетял някой. Бойко плати авансово, а за благодарнист му намагнитиха горанчото. Радев не е толко глупав.
Като ревете, че не трябва да оставаме без самолети би трябвало ясно да заявявате, че тези самолети ни трябват за да се защитаваме от Русия - вечния враг на България.
За да запазим самолетите си напишете десет пъти заедно с мен:
"Самолетите ни трябват за да се защитаваме от Русия - вечния враг на България"
Проблемът е, че до идването на Ф16 нашите летци трябва да летят на нещо. Като няма нови самолети, ще летят на това, което има. Никой от западните ни партньори не ни предложи заменка за по-съременни западни аероплани и затова не могат да се продадат на Украйна.
Проблемът е, че до идването на Ф16 нашите летци трябва да летят на нещо. Като няма нови самолети, ще летят на това, което има. Никой от западните ни партньори не ни предложи заменка за по-съременни западни аероплани и затова не могат да се продадат на Украйна.
те и да бяха ни предложили грипени или ф-ки нали нашите пилоти могат да летят само на Миг. Кога ще ги преобучават за друг самолет, например Грипен, като през 2025-та ще трябва да яхат Ф-16. Няма да мине без полисинг от друга натовска държава, а нашите пилоти да си налагат парцалите да учат за Ф-16.
Вярно е на 100 % , само се учудвам как преди 2 години тук в Дневник не допускаха подобни критики към зеления миризлив чорап , а сега смениха тренда !! Все едно не се знаеше още от първият му мандат че е русороб !! ☝️
В средата на годината българските МИГ-29 стават нелетящи... И не е само проблема с двигателите...: - нямаме резервни части за МИГ-29 - защитени бордни регистратори ЗБН-Т, курсовертикали 705-6-1- и 705-6-4 , блок за пределни команди БПК-88 Серия ЗА или ЗК, кутии на самолетните агрегати КСА-2А и т.н... -нямаме консумативи и смазочни материали.... -ракетите въздух-въздух са стари и с изтекъл ресурс - през 2016 г. ако не се лъжа платихме на руснаците по 2 милиона долара на ракета за смяна на горивото и ресертифициране.... ЗАЩО РУСКИТЕ ГНИДИ ВЪВ ВЛАСТТА НЕ ЖЕЛАЯТ ДА ЗАКУПЯТ КАТО РУМЪНИЯ САМОЛЕТИ Ф-16 ВТОРА УПОТРЕБА ОТ НОРВЕГИЯ:
"Производителят на F-16 Lockheed Martin обяви рано в сряда, че военновъздушните сили са разрешили работа по удължаване на експлоатационния живот, което може да запази изтребителите да летят след 2048 г. Програмата за удължаване на експлоатационния живот (SLEP) ще включва удължаване на експлоатационния живот на до 300 F-16C /D Блок 40-52 самолета от 8 000 до 12 000 летателни часа.
Lockheed вярва, че може да успее да увеличи живота на самолета над 12 000 часа."
"При нашите тестове изкарахме модулите над 27 000 часа," каза Хауърд. Производителите обикновено са в състояние да сертифицират самолета за около половината от броя часове, които летят самолетите по време на тестове - което означава, че все още има място за валидиране на още по-дълъг живот „Така че все още има някои продължаващи усилия да направим нашите тестове и да сертифицираме самолета извън това, което прави това съобщение." --
"През последните 70+ години всички съветски/руски бойни самолети са направени да издържат около 150–200 часа. В това отношение нямаше значение дали това е МиГ-15, или МиГ-21, или да речем МиГ-25. И, разбира се, до 1970-1980 г. те са подобрили качеството на производството си до степен, в която типове като МиГ-29 и Су-27 (и тяхното оборудване, като двигатели) са направени да издържат до 400 часа. С няколко „трика“ – като намаляване на мощта на двигателите – това може да се разтегне до 600 часа. Беше „удобен“ в мирно време, спестявайки много пари, но бъдете сигурни: по време на война двигателите щяха да бъдат повишени до максималната им тяга, както и преди."
--- Точка 1: ОСНОВИ
Точка 1 относно въздушната мощ, разгърната в тази война, е фактът, че и двете страни експлоатират типове самолети, всъщност и по същество, разработени през съветските времена. Разбира се, типове като Сухой Су-30, Су-34 и Су-35 се появиха след разпадането на СССР, а някои от нещата, експлоатирани от украинци, също са „силно модернизирани“. Но имайте предвид: всички руски Су-30/32/35-Wunderwaffen все още са базирани на Сухой Су-27, разработен още през 70-те години. Същото важи например за няколкото силно модифицирани украински МиГ-29МУ.
След това трябва да се има предвид, че в бившия СССР и в Руската федерация има само един орган, отговорен за концептуализацията на бъдещите бойни самолети и за поръчката им. Това е GenStab. GenStab е единственият военен орган за доставки и по този начин отговаря за разработването и придобиването на всичко - всяка една част от оборудването, всяка оръжейна система, всеки куршум, всеки винт, всяка лопата, всеки самолет, всеки кораб и всяка междуконтинентална балистична ракета, закупена за руските въоръжени сили.
Разбира се, по време на Съветския съюз имаше много различни конструкторски бюра (ОКБ) на бойни самолети: Лавочкин, МиГ, Сухой, Яковлев - всички остават известни до днес. Имаше и много фабрики, които произвеждаха техния дизайн. Но нито едно от ОКБ не изследваше и не разработваше бойни самолети без поръчка от GenStab и нито една фабрика не произвеждаше такива. Така беше през 40-те, 50-те, 60-те години на миналия век... 1980 г. и остава така до днес: нищо в руските въоръжени сили не се случва без амин от GenStab.
До средата на 2010 г. (да, около времето на първото нахлуване в Украйна) GenStab подготвяше всичките си спецификации въз основа на опита от Втората световна война.
Що се отнася до въздушната мощ, един от решаващите преживявания от Втората световна война е, че средният тактически боен самолет има „срок на експлоатация“ – или „очаквана продължителност на живота“ – от около 120 до 160 часа. Означава: статистически може да се очаква по-голямата част от бойните самолети да бъдат свалени или тежко повредени в рамките на 120–160 часа бойни операции; или въпросната битка или кампания е приключила, докато самолетът е летял 120–160 часа. Тогава оперативният темп щеше да намалее и по този начин имаше време оцелелите самолети да бъдат подложени на комплексна поддръжка.
Последното беше от предимство и защото проектирането и производството на самолети, които бяха „лесни“ за поддръжка за тези 120–160 часа, направи нещата по-лесни за единиците, които ги експлоатират, и за логистичната система. Устройствата не изискваха персонал, квалифициран да извършва сложна поддръжка, не се нуждаеха от оборудване със скъпи съоръжения за поддръжка, а логистичната система трябваше да се грижи само за „по-прости“ резервни части (да речем: гуми, спирачни парашути, сенници на пилотската кабина и т.н.). ).
Резултат?
През последните 70+ години всички съветски/руски бойни самолети са направени да издържат около 150–200 часа. В това отношение нямаше значение дали това е МиГ-15, или МиГ-21, или да речем МиГ-25. И, разбира се, до 1970-1980 г. те са подобрили качеството на производството си до степен, в която типове като МиГ-29 и Су-27 (и тяхното оборудване, като двигатели) са направени да издържат до 400 часа. С няколко „трика“ – като намаляване на двигателите – това може да се разтегне до 600 часа. Беше „удобен“ в мирно време, спестявайки много пари, но бъдете сигурни: по време на война двигателите щяха да бъдат повишени до максималната им тяга, както и преди.
Преди всичко основната идея беше все същата. Дори най-новите типове бойни самолети биха могли да летят интензивно за тези 120–160 или 400 часа и то с минимална поддръжка. Но след като са били летяни толкова дълго, те трябваше да бъдат подложени на основен ремонт: по същество пълно преизграждане на всеки един самолет. Всичките им основни възли (двигатели, тръбопроводи, радари и т.н.) трябваше да бъдат сменени.
(Между другото, това е една от причините, поради които Съветите наистина експлоатираха над 12 000 тактически бойни самолета през 70-те и 80-те години на миналия век — което е число, с която много млади хора имат проблем в днешно време: една трета от флота беше на основен ремонт във всеки един момент момент; което от своя страна означава, че „само“ около 8000 действително са налични.)
ИЗКЛЮЧЕНИЕ ОТ ПРАВИЛОТО
Първото голямо подобрение в това отношение….или единственото изключение — се случи само в един случай: единственият случай, когато съветски/руски проектиран самолет не само беше адаптиран, но всъщност беше разработен по поръчка според спецификациите и изискванията на клиента. Това беше в средата на 90-те години, когато Индия поиска от Сухой (и го плати) да преустрои своя двуместен учебно-тренировъчен самолет Су-27УБ с бойни способности в мощен многоцелеви изтребител-бомбардировач, което доведе до Су-30МКИ. Този проект принуди руснаците да удължат този „срок на експлоатация“ на своите бойни самолети (и тяхното оборудване) до 800 и след това до 1000 часа; в разработването на ергономични пилотски кабини; в адаптирането на чужди компютри за подобряване на тяхната авионика и т.н., и т.н., и т.н.
За отбелязване е: това беше единственият случай, в който не GenStab направи поръчката за разработване на нов боен самолет, а чуждестранен клиент, който го направи - и това за нещо като 100 години съветска/руска авиационна индустрия.
Но не се безпокойте: още през 2006 г. Путин сложи край на всички подобни практики, като нареди — както обикновено с указ — всички руски авиационно-конструкторски и производствени предприятия да бъдат обединени в корпорация, съкратено ОАК. . В края на краищата той „трябваше“ да постави „хаоса под контрол“, т.е. да се увери, че ще осребри частта си от приходите на въпросните компании.
Сега обърнете внимание: по същество в рамките на OAK - т.е. заедно с указа на Путин за създаване на същото - чуждестранните клиенти нямаха (и все още нямат) думата повече при разработването на бъдещи бойни самолети.
Погледнато назад може да се каже, че точно това всъщност „уби“ Су-57.
причина?
Тъй като указът на Путин за създаване на OAK забранява ситуация, при която Индия може сериозно да повлияе на изискванията и по този начин на дизайна на новия самолет. В крайна сметка и между другото това доведе до ситуация, в която руснаците отказаха да разработят това, което индийците изискваха от тях да разработят и бяха готови да платят, и създаде ситуация, в която индийците не бяха готови да платят за нещо, от което не се нуждаят.
Без индийско финансиране и без Путин да е готов да „прахосва“ повече от „своите“ пари (откраднати от Русия) — Сухой… ъъъ… OAK не можеше да си позволи да завърши разработката на цялата необходима авионика и двигатели.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Изводът от всичко това е „на ръка“: ако тази война продължи 3-14 дни, както първоначално планира Путин, „няма проблем“. VKS щеше да лети колкото е възможно и необходимо: можеше да разгърне цялата си мощ срещу Украйна и OAK нямаше да има проблеми с поддържането му в работно състояние, т.е. да го ремонтира, след като „кампанията“ би приключила над.
Въпреки това, с тази война, която продължава повече от осем месеца - просто не може.
Да, разбира се, VKS все още извършва до 200 полета на ден, но това поставя огромно напрежение върху наличните корпуси, изисквайки една трета от тях да бъдат подложени на основен ремонт. И когато тези основни ремонти се предприемат набързо и при местните условия по отношение на управлението на качеството... добре, тогава Sukhoi-Wunderwaffen се разбиват и много хора умират - точно както наскоро се случи с двама от тях, и двамата по време на изпитателни полети след основен ремонт.
…и тъй като в Русия на Путин човек не може да обвинява „Системата Путин“ за всичко това, е, виновни са чайките или каквото и да е друго…
Много си прав! Пилатусът има табло и прибори също като Ф 16 и е достатъчен за да подържа летателната подготвеност на летците. Доста по-евтино, отколкото "нови" двигатели 2-ра употреба за МИГ 29. Ами какво стана със СУ 25? От онази катастрофа те не летят а и са щурмовици - не стават за охрана на небето. Изобщо за какво ни са нужни?
В този форум чете, и чат пат пише биввш воеенен пилот. Интересно ми е неговвото мнение по ВСИЧКИ впроси/становища в коментаите (и в темата).
Не че нямам свое мнение по въпросите, но то едва ли е обрективно, или релвантно, и е ...бая нецензурно вдетайлите му.
Щее се опитам "цензурирания вариант"
1. С тези РАШИСТКИ ПОДЛОГИ във"временното" с РАШИСТКИ пРЕЗИДЕНТ-НЕМА НАДЕЖДА НЕЩО ДРУГО ДА СЕ СЛУЧИ в близко бдеще: Ще се лети (ЧАТ ПАТ) наАвеЦкие сАмАлоти, и НЕДАЙ БОЖЕ ще има аварии с тях!
2. България има късмет че НИКОЙ от комшиите няма да я напада в обозимото далечно бдеще, камо ли в близкото, поне от вздуха.
3. РАШИСТАН е зает с Украйна, Молдова и Приднестровието, та май СКОРО няма да има НЕЗАКОННО САМООБЯВНА "ЧЕРНОМОРСКА народна реСпублика" от десетките хиляди (злите езици казват чеса повечче) русснаци (+"дечеФци), та да пратят тук едни "вежливи отпускари" с пушалата и бойната техника да им защитават ИНТЕРЕСИТЕ. НО ТОВА МОЕ ДА СЕ СЛУЧИ един дн в бъдещето, таа...хора, БДЕТЕ!
П.С. Пиша от стария лаптоп, и правя много НЕВОЛНИ печатни грешки, заа протокола!
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." -
Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
Оказа се, че истински патриоти в този форум няма. Никой не пожела да повтори с мен:
"Самолетите ни трябват за да се защитаваме от Русия - вечния враг на България"
Този факт доказва, че тези, които настояват да запазим МИГ-овете и СУ-тата не знаят за какво ни трябват. Поради което ги моля повече да не се изказват как трябвало да си ги пазим.
Какво става? От петнадесет минути няма кой да защити националния интерес и да извика заедно с мен:"Самолетите ни трябват за да се защитаваме от Русия - вечния враг на България"
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
Оказа се, че истински патриоти в този форум няма. Никой не пожела да повтори с мен:"Самолетите ни трябват за да се защитаваме от Русия - вечния враг на България"Този факт доказва, че тези, които настояват да запазим МИГ-овете и СУ-тата не знаят за какво ни трябват. Поради което ги моля повече да не се изказват как трябвало да си ги пазим.
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
"..Стоянов се оплаква от обстоятелството, че съюзни държави от НАТО могат да поемат охраната на българското въздушно пространство..." Всички знаем, че иска да го "охранява" Русия на Путин :)
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
Целта е някакви самолети да се водят за изправни, за да могат "задругата на добавките" всеки месец да прибират по 2000 лв като резервни пилоти на МИГ-29.
Абе да ти кажа- нека не бързаме със заключениятя, нашият народ е казал- всяко зло- за добро.
Няма ли да е кефещо- фатмаците да постегнат няколко самолета, и след изборите- при читаво правителство- да ги дадем на Украйна?
Ратку ще си изгризе ноктите на краката, отделно- шокчетата от шефовете му- пръснал милиони за руските бракми, а те заминали в Украйна- да трепят прасета!
Дори да ни подарят самолети... обучението на пилотите е 2-3 години!!!! Гледай как като дойдат 8 самолета Ф-16 ние ще имаме само 4 пилота... това е целта на РРадев, да нямаме бойна авиация. Да имитираме работа на МИГза да могат 100-тина бивши пилоти и чантаджии в МО да получават по 2000 лв ежемесечно към пенсия и заплата като резервни пилоти. Наричат ги "задругата на добавките".
Русия е проказата на планетата Земя.
Още миналата есен на едно съвещание за помощта за Украйна това бе предложено. България дава самолетите, поляците слагат двигателите и отиват в Украйна. РРадев категорично НЕ, против, не. След съвещанието полския военен министър заяви пред журналистите: "Позицията на българския президент граничи с предателство!". Това прочетохте ли го в Дневник?
Русия е проказата на планетата Земя.
Само след броени месеци, нашите МиГ-29 ще бъдат скраб. Дори и да се намерят дв-ли, в един такъв самолет има стотици ресурсни агрегати. Дадем-не дадем на Украйна, пак оставаме без самолети. Тъй или иначе. Поне да ги дадем на Украйна, та да ускорим победата!
Ами защото натовските ни съюзници и най-богатата държава САЩ за 20 години ни дадоха само няколко джипки и надувни лодки. Ето това е голямата полза от НАТО че останахме без самолети и си нарязахме танковете и ракетите и не ги заменихме за нищо.
По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Оказа се, че истински патриоти в този форум няма. Никой не пожела да повтори с мен:"Самолетите ни трябват за да се защитаваме от Русия - вечния враг на България"Този факт доказва, че тези, които настояват да запазим МИГ-овете и СУ-тата не знаят за какво ни трябват. Поради което ги моля повече да не се изказват как трябвало да си ги пазим.
Вечният враг на България е Турция. А тебе те има на този свят като българин благодарение на Русия иначе щеше да си рязан фес.
По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Преди 20 години България закри Висшето си военновъздушно училище,
по моя сметка излиза че наи младият ни пилот е на 42г,което означава че до 1-2 години трябва да се пенсионира,кои ще кара ф-16 ? щото всички пищят за самолети а то няма пилоти.
Украйна загуби над 400 самолета до момента. Още 5-6 български самолета нищо няма ѝ да помогнат, ще бъдат свалени в рамките на 2-3 дена. Но 5-6 самолета тук, на наша територия са си нещо, защото няма да останем без никаква авиация. В случай на световна война към която се приближаваме с бързи темпове никак няма да е ясно в какви отношения ще сме с някои от съседите. Няма разумен политик и генерал, който би разоръжил България напълно. И без това дадохме предостатъчно на киевските нацисти.
До коментар [#80] от "Julian Mall": На Турция ли платихме окупационния данък за "освобождението"? Турция ли се обяви против Съединението? Турция ли ни нападна чрез крал Милан? Турция ли направи пуча на княз Батенберг? Турция ли ни нападна в гръб по време на Балканските войни? Турция ли навлезе в България през Добруджа и Македония през ПСВ? Турция ли окупира България през ВСВ? 33 хиляди жертви за кого дадохме по полята на Сърбия и Унгария? Кой не ни призна за съвоюваща държава и заграби държавния ни архив и всички смесени германо-български дружества? Не, не е Турция!
До коментар [#80] от "Julian Mall":На Турция ли платихме окупационния данък за "освобождението"?Турция ли се обяви против Съединението?Турция ли ни нападна чрез крал Милан?Турция ли направи пуча на княз Батенберг?Турция ли ни нападна в гръб по време на Балканските войни?Турция ли навлезе в България през Добруджа и Македония през ПСВ?Турция ли окупира България през ВСВ?33 хиляди жертви за кого дадохме по полята на Сърбия и Унгария?Кой не ни призна за съвоюваща държава и заграби държавния ни архив и всички смесени германо-български дружества?Не, не е Турция!
Слаб две по история. Ако не беше участието ни във финалната част на войната и искането на товариш Сталин България щеше да остане без голяма част Южна България, така както е настоявала Гърция по време на парижките мирни преговори.
Извод - голяма част от българите не заслужават свободата на нашата държава. Заслужават да са рая. Всъщност те са рая на една друга държава.
Какво господа и госпожи българските пенсионери, искате поголяма пенсия? НЯМА ДА СТАНЕ! На власт дошли слуги путенландски ! Те трябва да спечелят няколко милиона за по-добър живот за себе си
Украйна загуби над 400 самолета до момента. Още 5-6 български самолета нищо няма ѝ да помогнат, ще бъдат свалени в рамките на 2-3 дена. Но 5-6 самолета тук, на наша територия са си нещо, защото няма да останем без никаква авиация. В случай на световна война към която се приближаваме с бързи темпове никак няма да е ясно в какви отношения ще сме с някои от съседите. ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
Кога Турция е нападала България? И не забравяйте че ПСВ отвоюваме Добруджа с ген.Колев, немски и османски войски!!! Когато 1916 г руска ескадра обстрелва варна и Добрич, прогонват ги германска подводница и турски крейсер.
"На Потсдамската конференция, където съюзниците признават на Италия статут на съвоюваща страна, Йосиф Сталин предлага това да бъде направено и за България, но ръководителите на САЩ и Великобритания отказват."
До коментар [#80] от "Julian Mall":Чудно ми е как така съм Българин, след като моите предци са живели в Османската Империя и според думите ти, е трябвало да бъдат рязани фесове?
Военните най-добре да си купят шест руснашки самоибачки, съветско производство. Оп, пардон, забравих, че те си имат от много години мнооооого по-голяма бройка, почти за всеки на корем.
Кире нали преведе на РФ към 180 милиона за ремонт на някакви самолети в края на една година и началото на следващата. Получихме ли си ги отремонтирани??
Леле какви герои са били предците ви с цървуланчо. Да се чуди човек как тогава неграмотното турски малцинство ви управлява чрез етническата партия ДПС?
До коментар [#80] от "Julian Mall":Чудно ми е как така съм Българин, след като моите предци са живели в Османската Империя и според думите ти, е трябвало да бъдат рязани фесове?
"Турция ли ни нападна в гръб по време на Балканските войни?"
Е това е най-интересният въпрос. Прочети книгата на Любомир Милетич за разорението на тракийските българи лятото на 1913г и тогава задавай идиотски въпроси. То и коментарите ми в Дневник да беше чел е достатъчно.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
mkebg
Рейтинг: 500 Неутралнокласически неверни предизборни внушения....
Свинчуга
Рейтинг: 1503 НеутралноЗащо са ни тези руски боклуци?
Обичам да грухтя и плюскам.oua58686497
Рейтинг: 571 НеутралноКире нали преведе на РФ към 180 милиона за ремонт на някакви самолети в края на една година и началото на следващата. Получихме ли си ги отремонтирани??
Роси
Рейтинг: 6787 НеутралноТолкова милиони за руските таралясници. Интересно, защо никой не иска да ни продаде самолети втора употреба.
vdq361141334
Рейтинг: 31 НеутралноВоенните ще купуват 6 ремонтирани двигателя за МиГ-29
В това има смисъл само ако ги дадът на Украйна.
pro_bono
Рейтинг: 355 НеутралноПо-добре беше Миговете да се дадат на Полша и оттам ремонтирани за Украйна.
pafaka22
Рейтинг: 550 НеутралноЕй, тези не се отказват. Вероятно готвят някяква врътка да вземат руски двигатели през някоя трета страна или фирма посредник. Само и само да могат на Радев наборите да "летят" още няколко месеца.
hope
Рейтинг: 2271 НеутралноЯвно с чертежите няма да може да охраняваме военновъздушното пространство на България. Намерили са решение, браво.
Любовта ще спаси света!!!selqnin
Рейтинг: 1694 ГневнопРезидента - НАЦИОНАЛЕН ПРЕДАТЕЛ
Е ПОЗОР!!!
Галя Станчева
Рейтинг: 4892 ГневноРадевите путлеристи пак се занимават с несвойствена дейност.
С първото си решение на НС трябва да дари на Украйна всички самолети за които няма поддръжка.
tjp581128271
Рейтинг: 186 НеутралноНе го четете този! Типичен пример за манипулация! 180 милиона лева трябваше да бъде сделката за ремонт на Су-25, но през ... 2019 г.
selqnin
Рейтинг: 1694 ГневноДо коментар [#1] от "mkebg":
класически
противни и гнусни оркофили!!!
pfj241134718
Рейтинг: 382 НеутралноДо коментар [#2] от "Свинчуга":
Защото си чакаме американските още не се знае колко.
hope
Рейтинг: 2271 НеутралноНякои хора биха продали България, за да помогнат на Украйна. От къде на къде ще останем без самолети, за да защитаваме чужда страна?
Любовта ще спаси света!!!Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2301 НеутралноДвигатели за тези ковчези може(евентуално) да бъдат взети от Полша ,Азербайджан и Индия.....Друг е въпросът в какво състояние....Индииците чакат ремонтираните си РД-33 по 6 месеца.....и след това от 12 двигателя се оказва че само 7-8 стават за експлоатация.....Ама за нашите зелени чорапи е важно да подгазуват на кремълските двуджета и да съсипват нещастната ни армия
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...herbaltea
Рейтинг: 759 НеутралноАко Мунчо се задържи още на президентският пост и без танкове ще останем. Този човек е решил да оголи цялата държава и да я подари на Рашистан.
В края на 2023 нека разгледаме пак долните коментари https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2022/12/02/4423244_putin_e_otkrit_za_dialog_spored_kremul_no_i_toi_ima/comments#comment-225 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/04/28/4477090_ima_zaginali_pri_nova_vulna_ruski_raketi_sreshtu/comments#comment-51 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/02/4491180_zelenski_naredi_proverka_zashto_ukrainci_zaginaha/comments#comment-33 https://www.dnevnik.bg/sviat/voinata_v_ukraina/2023/06/12/4494361_ukraina_obiavi_za_osvobodeni_tri_sela_v_donecka_oblast/comments#comment-157дедо Андро
Рейтинг: 1734 РазстроеноКогато Господ раздавал разум на хората, военните били на маневри...
Пич Незнам Как Да Ти Обесна Че Несъжелявам За Недостика На Некой Уникални Изразни Сретства По Български.Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2301 НеутралноКакви самолети без подръжка бе...колхозник?Летящи 4-5 ковчега...за които повече НИКОЙ не иска да чуе!!!Словакия и Полша вече отписаха своите...В Европа други МиГ-29 НЯМА!!! До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
Consumer
Рейтинг: 1257 ЛюбопитноНе можаха да ги трампят тия съветски бракми за някой друг съвременен изтребител, ей само гърците в региона си гонят интересите.
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantЕдин вампир броди из Европа
Рейтинг: 2691 НеутралноИмаме нужда и от льотчик с ремонтирана глава
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)plamen_b
Рейтинг: 2297 РазстроеноДа бъдат подарени МиГ-овете На Украйна е нах-рационалното решение за България! Но Радев не може да допусне това...
Пътят за разрешаване на конфликта е Русия да напусне Украйна! Това е пътя за разрешаване на конфликта! (Сана Марин, финландска премиер-министърка)****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Gustav
Рейтинг: 1654 НеутралноФорумната демократична общественост изгаря от желание да закрием военната ни авиация, както и ПВО. И затова президентът Радев и служебното правителство не им се нравят
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472korpik
Рейтинг: 923 НеутралноЗащо са ни тези матори за бараки ,еваси нещастниците двайсе милиона.. Това за на резидента Рублен рождения ден подарък ли е кво , да си се радва на самальотчетата фъъърр фъъърр ? Купете 2 милиона гълъба вържете им по една пиратка дислоцирайте ги по области, честно по голям ефект ще има като въздушна отбрана.
Неграмотен съм...,.за тая раота ., обвинявам само себе си ..,..,и най-вече комунизъма .... .- - .Още от същото
Рейтинг: 1933 ЛюбопитноИ сега сме със свалени долни гащи?
Сериозно ли?rumen_s
Рейтинг: 2062 НеутралноТези русороби са малоумни точно колкото и идола им путлер. Но най-хубавото е, че никой няма да им продаде годни двигатели за тези стари съветски бракми. В края на годината ще останем без военна авиация, а гумен гадев, гълъба, жиголото и онзи военния, ще трябва да ходят на съд за национално предателство.
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)selqnin
Рейтинг: 1694 ГневноДо коментар [#19] от "Consumer":
Можеше и трябваше
но пасоля усукваше нано пискюлченцата на
пРезидента в оркска посока!!!
НЕДОСТОЕН!!!
Един вампир броди из Европа
Рейтинг: 2691 НеутралноДо коментар [#14] от "hope":
Демокрацията е най-големият враг на планетата (https://foreignpolicy.com/2019/07/20/democracy-is-the-planets-biggest-enemy-climate-change/)Казах Ви да се лекувате . Другите с подобни съдържания са или професионалисти, или увредени по рождение, а за Вас ми е жал.
Моето име
Рейтинг: 2955 Неутралноще купят на босия цървулите
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠а нашите русофили направиха така, че и Украйна ще получи преди нас модерни изтребители...
bazinga
Рейтинг: 412 Веселоеее тия са верни на комунизма до последен дъх....................
in vino veritasdedoliben
Рейтинг: 2588 ГневноТова Президентът да е Пилот на Руски изтребител ни Струва много.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIИ то не Той а колегите му дето могат да летят само на Миг.
Ако на Година се повозят на Изтребител.
Цяла година ще вземат пари все Едно не са стъпвали на Земята.
Затова е Цялата Драма.
Ако самолетите са Чужди Чао Долче вита.
slavy
Рейтинг: 216 НеутралноДо коментар [#14] от "hope":
Че то тези самолети са НЕЛЕТЯЩИ бе, колега!
И това е обществена тайна.
А небето ни се охранява от съюзнически изтребители вече няколко години ... ако не си разбрал.
Моето име
Рейтинг: 2955 НеутралноДо коментар [#32] от "slavy":
☠ ☠ ☠ Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that. ☠ ☠ ☠колкото и да се напъват, разбират само мъдрите внушения на АТАКА и сега "Възраждане"
Gustav
Рейтинг: 1654 НеутралноТе са ЛЕТЯЩИ, колега, но си трябва подръжка. И това е сега основният напън на десните демократични сили - да се отрежат доставките на резервни части, за да станат НЕЛЕТЯЩИ
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472
acdcbg
Рейтинг: 93 НеутралноПроблемът е, че до идването на Ф16 нашите летци трябва да летят на нещо. Като няма нови самолети, ще летят на това, което има. Никой от западните ни партньори не ни предложи заменка за по-съременни западни аероплани и затова не могат да се продадат на Украйна.
georgievb
Рейтинг: 1694 ЛюбопитноПо два милиона и малко евро на двигател.
https://www.vbox7.com/play:187a8c12bdСъвсем нормална цена за такава услуга, какъв е проблема. По-добре 6 ремонтирани двигатели за по два милиона, отколкото 8 чертежа за два милиарда.
Кортик
Рейтинг: 2583 НеутралноНяма нужда пенсионираните летци да се качват на самолет, нужно е само да минат през тренажора и получават 2000 на месец. Без МиГове няма хранилка. Червена линия, червен картон
МЕСИ от Бояна
Рейтинг: 723 НеутралноНе знам кои са "военните", които ще наливат пари в съвецка техника и ще правят кефа на Московия.
СЛАВА НА УКРАЙНА! МАЧКАЙ РУСНЯТА и ПУТНЯТА!За мен това са национални предатели и кремълски подлоги, вкопчили се здраво в рублите на Митрофанова.
ПРЕДАТЕЛИ!
Слава на Украйна!
B52
Рейтинг: 1566 НеутралноАко някой се е съмнявал кой е национален предател и обслужда директхо интересите на РоЗЗия, нека чете долу:
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive."Същевременно Димитър Стоянов се оплаква от обстоятелството, че съюзни държави от НАТО могат да поемат охраната на българското въздушно пространство. Служебната власт на президента Румен Радев е твърдо против България да предостави изтребителите си МиГ-29, както и каквито и да било други военни самолети, включително щурмовите Су-25, които също скоро няма да могат да бъдат поддържани."
Значи нЕкои съображения:
# БГ е доброволен и на хартия пълноправен член на НАТО, така че не би следвало да се притеснява че членове на този алианс охраняват ВРЕМЕННО небето ни?!
# отказът да се подкрепи героичния народ на Украйна с безкрайно нужна СЕГА веонна тахника е осъдимо по ред причини:
1) това директно работи за Мордор
2) това нализа безсмислено пари за обслужване на ресусрс, който е обречен на изживяване!
3) напълно съзнателно бе саботирана възможността на т.нар. "триъгълна сделка", даваме самолети на Украйна, в резултат на това получаваме "временен заместител", докато со кротце и со благо се установи какви ВВС да има страната ли.
Накратко - Льотчикът и Голубчикът са руски подлоги и национални предатели!
danvan
Рейтинг: 1149 НеутралноФатмашка агония ... Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
dedoliben
Рейтинг: 2588 ГневноДо коментар [#35] от "acdcbg":
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIНяма летящи Наши летци.
Затова Последният дето Катастрофира беше Пенсионер.
Ас на асовете с Никакъв Нальот.
И за Капак пратихме връзкари на Шуробаджанашки принцип в САЩ та само ЕДИН изкласи.
И никой не Разбра а Дневник не си го причини да пита.
Кой са там на Кой са там кой и как ги избра?
dedoliben
Рейтинг: 2588 ЛюбопитноДвигател е Силно казано.
По скоро Запалка еднодневка.
Колко Летателни часа има този "Двигател"
И колко на Ф16?
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Таралеж
Рейтинг: 2255 НеутралноПустият му мерак за СССР.2
Dimitar Dimitrov
Рейтинг: 360 ГневноИ сега нямаме самолети ве кълвач.
Dimitar Dimitrov
Рейтинг: 360 ЛюбопитноПиян ли си ве фатмак изкукал?Какво е " бъйфарскара"???
Аман от м@лоумни старшини тука...
Dimitar Dimitrov
Рейтинг: 360 ГневноТочно те ги закриха като се занимават със скапаните руски таратайки за да прибират по 2 бона на месец.Пука им на тия руски боклуци...
Dimitar Dimitrov
Рейтинг: 360 Гневноа дано!
пРезидента!
Рейтинг: 3493 НеутралноТавариш пРезидента, ако трябва сам ще хване гедорето да ги ремонтира, само и само савеЦки да са изтребителите и да не ги даде на Украйна, нищо, че реално вече са брак. Заедно с ПВО-то, за което след 2-3 г ще трябва да плащаме за утилизация.
terminal velocity
Рейтинг: 75 НеутралноНормално, на самолети на картичка, още не сме виждали да е полетял някой.
Бойко плати авансово, а за благодарнист му намагнитиха горанчото. Радев не е толко глупав.
Един препатил
Рейтинг: 2346 НеутралноДо коментар [#14] от "hope":
Като ревете, че не трябва да оставаме без самолети би трябвало ясно да заявявате, че тези самолети ни трябват за да се защитаваме от Русия - вечния враг на България.
За да запазим самолетите си напишете десет пъти заедно с мен:
"Самолетите ни трябват за да се защитаваме от Русия - вечния враг на България"
Започваме ли?
Dimitar Dimitrov
Рейтинг: 360 ЛюбопитноЩе летят на "Пилатус".Знаеш ли какво е това?Стига им докато дойдат Ф-16.Миг и без това са пълни тарги най-много да се изпотрепят с тях.
Един препатил
Рейтинг: 2346 Неутрално"Самолетите ни трябват за да се защитаваме от Русия - вечния враг на България"
Един препатил
Рейтинг: 2346 Неутрално"Самолетите ни трябват за да се защитаваме от Русия - вечния враг на България"
alx061154739
Рейтинг: 132 Неутралноте и да бяха ни предложили грипени или ф-ки нали нашите пилоти могат да летят само на Миг. Кога ще ги преобучават за друг самолет, например Грипен, като през 2025-та ще трябва да яхат Ф-16. Няма да мине без полисинг от друга натовска държава, а нашите пилоти да си налагат парцалите да учат за Ф-16.
crq15625101
Рейтинг: 2228 НеутралноДо коментар [#9] от "selqnin":
Вярно е на 100 % , само се учудвам как преди 2 години тук в Дневник не допускаха подобни критики към зеления миризлив чорап , а сега смениха тренда !!
Все едно не се знаеше още от първият му мандат че е русороб !! ☝️
mitko11
Рейтинг: 1791 ЛюбопитноДо коментар [#34] от "Günther":
"Големият проблем на цитатите в интернет е, че повечето хора вярват в тяхната автентичност." Иван ВазовВ средата на годината българските МИГ-29 стават нелетящи...
И не е само проблема с двигателите...:
- нямаме резервни части за МИГ-29 - защитени бордни регистратори ЗБН-Т, курсовертикали 705-6-1- и 705-6-4 , блок за пределни команди БПК-88 Серия ЗА или ЗК, кутии на самолетните агрегати КСА-2А и т.н...
-нямаме консумативи и смазочни материали....
-ракетите въздух-въздух са стари и с изтекъл ресурс - през 2016 г. ако не се лъжа платихме на руснаците по 2 милиона долара на ракета за смяна на горивото и ресертифициране....
ЗАЩО РУСКИТЕ ГНИДИ ВЪВ ВЛАСТТА НЕ ЖЕЛАЯТ ДА ЗАКУПЯТ КАТО РУМЪНИЯ САМОЛЕТИ Ф-16 ВТОРА УПОТРЕБА ОТ НОРВЕГИЯ:
https://news.bg/int-politics/vtora-raka-f-16-ot-norvegiya-podsilvat-rumaniya.html
irl471142598
Рейтинг: 2576 НеутралноДо коментар [#14] от "hope":
Това унас е хубава традиция. Руските ибрикчии го правят вече 200 г
Един препатил
Рейтинг: 2346 НеутралноАло-о-о, "hope" и Сие, къде сте? Хайде, давайте да защитим националния интерес! Повтаряйте заедно с мен:
"Самолетите ни трябват за да се защитаваме от Русия - вечния враг на България"
irl471142598
Рейтинг: 2576 ВеселоДо коментар [#36] от "georgievb":
40 лв кило кашкавал , съвсем нормална цена ..
Любен
Рейтинг: 625 ВеселоДругари - какво стана с фи16ките дето ги платихме преди 4 години???
alx061154739
Рейтинг: 132 Неутрално"Производителят на F-16 Lockheed Martin обяви рано в сряда, че военновъздушните сили са разрешили работа по удължаване на експлоатационния живот, което може да запази изтребителите да летят след 2048 г. Програмата за удължаване на експлоатационния живот (SLEP) ще включва удължаване на експлоатационния живот на до 300 F-16C /D Блок 40-52 самолета от 8 000 до 12 000 летателни часа.
Lockheed вярва, че може да успее да увеличи живота на самолета над 12 000 часа."
"При нашите тестове изкарахме модулите над 27 000 часа," каза Хауърд. Производителите обикновено са в състояние да сертифицират самолета за около половината от броя часове, които летят самолетите по време на тестове - което означава, че все още има място за валидиране на още по-дълъг живот „Така че все още има някои продължаващи усилия да направим нашите тестове и да сертифицираме самолета извън това, което прави това съобщение."
--
"През последните 70+ години всички съветски/руски бойни самолети са направени да издържат около 150–200 часа. В това отношение нямаше значение дали това е МиГ-15, или МиГ-21, или да речем МиГ-25. И, разбира се, до 1970-1980 г. те са подобрили качеството на производството си до степен, в която типове като МиГ-29 и Су-27 (и тяхното оборудване, като двигатели) са направени да издържат до 400 часа. С няколко „трика“ – като намаляване на мощта на двигателите – това може да се разтегне до 600 часа. Беше „удобен“ в мирно време, спестявайки много пари, но бъдете сигурни: по време на война двигателите щяха да бъдат повишени до максималната им тяга, както и преди."
---
Точка 1: ОСНОВИ
Точка 1 относно въздушната мощ, разгърната в тази война, е фактът, че и двете страни експлоатират типове самолети, всъщност и по същество, разработени през съветските времена. Разбира се, типове като Сухой Су-30, Су-34 и Су-35 се появиха след разпадането на СССР, а някои от нещата, експлоатирани от украинци, също са „силно модернизирани“. Но имайте предвид: всички руски Су-30/32/35-Wunderwaffen все още са базирани на Сухой Су-27, разработен още през 70-те години. Същото важи например за няколкото силно модифицирани украински МиГ-29МУ.
След това трябва да се има предвид, че в бившия СССР и в Руската федерация има само един орган, отговорен за концептуализацията на бъдещите бойни самолети и за поръчката им. Това е GenStab. GenStab е единственият военен орган за доставки и по този начин отговаря за разработването и придобиването на всичко - всяка една част от оборудването, всяка оръжейна система, всеки куршум, всеки винт, всяка лопата, всеки самолет, всеки кораб и всяка междуконтинентална балистична ракета, закупена за руските въоръжени сили.
Разбира се, по време на Съветския съюз имаше много различни конструкторски бюра (ОКБ) на бойни самолети: Лавочкин, МиГ, Сухой, Яковлев - всички остават известни до днес. Имаше и много фабрики, които произвеждаха техния дизайн. Но нито едно от ОКБ не изследваше и не разработваше бойни самолети без поръчка от GenStab и нито една фабрика не произвеждаше такива. Така беше през 40-те, 50-те, 60-те години на миналия век... 1980 г. и остава така до днес: нищо в руските въоръжени сили не се случва без амин от GenStab.
До средата на 2010 г. (да, около времето на първото нахлуване в Украйна) GenStab подготвяше всичките си спецификации въз основа на опита от Втората световна война.
Що се отнася до въздушната мощ, един от решаващите преживявания от Втората световна война е, че средният тактически боен самолет има „срок на експлоатация“ – или „очаквана продължителност на живота“ – от около 120 до 160 часа. Означава: статистически може да се очаква по-голямата част от бойните самолети да бъдат свалени или тежко повредени в рамките на 120–160 часа бойни операции; или въпросната битка или кампания е приключила, докато самолетът е летял 120–160 часа. Тогава оперативният темп щеше да намалее и по този начин имаше време оцелелите самолети да бъдат подложени на комплексна поддръжка.
Последното беше от предимство и защото проектирането и производството на самолети, които бяха „лесни“ за поддръжка за тези 120–160 часа, направи нещата по-лесни за единиците, които ги експлоатират, и за логистичната система. Устройствата не изискваха персонал, квалифициран да извършва сложна поддръжка, не се нуждаеха от оборудване със скъпи съоръжения за поддръжка, а логистичната система трябваше да се грижи само за „по-прости“ резервни части (да речем: гуми, спирачни парашути, сенници на пилотската кабина и т.н.). ).
Резултат?
През последните 70+ години всички съветски/руски бойни самолети са направени да издържат около 150–200 часа. В това отношение нямаше значение дали това е МиГ-15, или МиГ-21, или да речем МиГ-25. И, разбира се, до 1970-1980 г. те са подобрили качеството на производството си до степен, в която типове като МиГ-29 и Су-27 (и тяхното оборудване, като двигатели) са направени да издържат до 400 часа. С няколко „трика“ – като намаляване на двигателите – това може да се разтегне до 600 часа. Беше „удобен“ в мирно време, спестявайки много пари, но бъдете сигурни: по време на война двигателите щяха да бъдат повишени до максималната им тяга, както и преди.
Преди всичко основната идея беше все същата. Дори най-новите типове бойни самолети биха могли да летят интензивно за тези 120–160 или 400 часа и то с минимална поддръжка. Но след като са били летяни толкова дълго, те трябваше да бъдат подложени на основен ремонт: по същество пълно преизграждане на всеки един самолет. Всичките им основни възли (двигатели, тръбопроводи, радари и т.н.) трябваше да бъдат сменени.
(Между другото, това е една от причините, поради които Съветите наистина експлоатираха над 12 000 тактически бойни самолета през 70-те и 80-те години на миналия век — което е число, с която много млади хора имат проблем в днешно време: една трета от флота беше на основен ремонт във всеки един момент момент; което от своя страна означава, че „само“ около 8000 действително са налични.)
ИЗКЛЮЧЕНИЕ ОТ ПРАВИЛОТО
Първото голямо подобрение в това отношение….или единственото изключение — се случи само в един случай: единственият случай, когато съветски/руски проектиран самолет не само беше адаптиран, но всъщност беше разработен по поръчка според спецификациите и изискванията на клиента. Това беше в средата на 90-те години, когато Индия поиска от Сухой (и го плати) да преустрои своя двуместен учебно-тренировъчен самолет Су-27УБ с бойни способности в мощен многоцелеви изтребител-бомбардировач, което доведе до Су-30МКИ. Този проект принуди руснаците да удължат този „срок на експлоатация“ на своите бойни самолети (и тяхното оборудване) до 800 и след това до 1000 часа; в разработването на ергономични пилотски кабини; в адаптирането на чужди компютри за подобряване на тяхната авионика и т.н., и т.н., и т.н.
За отбелязване е: това беше единственият случай, в който не GenStab направи поръчката за разработване на нов боен самолет, а чуждестранен клиент, който го направи - и това за нещо като 100 години съветска/руска авиационна индустрия.
Но не се безпокойте: още през 2006 г. Путин сложи край на всички подобни практики, като нареди — както обикновено с указ — всички руски авиационно-конструкторски и производствени предприятия да бъдат обединени в корпорация, съкратено ОАК. . В края на краищата той „трябваше“ да постави „хаоса под контрол“, т.е. да се увери, че ще осребри частта си от приходите на въпросните компании.
Сега обърнете внимание: по същество в рамките на OAK - т.е. заедно с указа на Путин за създаване на същото - чуждестранните клиенти нямаха (и все още нямат) думата повече при разработването на бъдещи бойни самолети.
Погледнато назад може да се каже, че точно това всъщност „уби“ Су-57.
причина?
Тъй като указът на Путин за създаване на OAK забранява ситуация, при която Индия може сериозно да повлияе на изискванията и по този начин на дизайна на новия самолет. В крайна сметка и между другото това доведе до ситуация, в която руснаците отказаха да разработят това, което индийците изискваха от тях да разработят и бяха готови да платят, и създаде ситуация, в която индийците не бяха готови да платят за нещо, от което не се нуждаят.
Без индийско финансиране и без Путин да е готов да „прахосва“ повече от „своите“ пари (откраднати от Русия) — Сухой… ъъъ… OAK не можеше да си позволи да завърши разработката на цялата необходима авионика и двигатели.
ЗАКЛЮЧЕНИЕ
Изводът от всичко това е „на ръка“: ако тази война продължи 3-14 дни, както първоначално планира Путин, „няма проблем“. VKS щеше да лети колкото е възможно и необходимо: можеше да разгърне цялата си мощ срещу Украйна и OAK нямаше да има проблеми с поддържането му в работно състояние, т.е. да го ремонтира, след като „кампанията“ би приключила над.
Въпреки това, с тази война, която продължава повече от осем месеца - просто не може.
Да, разбира се, VKS все още извършва до 200 полета на ден, но това поставя огромно напрежение върху наличните корпуси, изисквайки една трета от тях да бъдат подложени на основен ремонт. И когато тези основни ремонти се предприемат набързо и при местните условия по отношение на управлението на качеството... добре, тогава Sukhoi-Wunderwaffen се разбиват и много хора умират - точно както наскоро се случи с двама от тях, и двамата по време на изпитателни полети след основен ремонт.
…и тъй като в Русия на Путин човек не може да обвинява „Системата Путин“ за всичко това, е, виновни са чайките или каквото и да е друго…
tigerboko
Рейтинг: 367 НеутралноРежи уши, кърпи дупе.
Един препатил
Рейтинг: 2346 НеутралноКакво става? От петнадесет минути няма кой да защити националния интерес и да извика заедно с мен:
"Самолетите ни трябват за да се защитаваме от Русия - вечния враг на България"
fury_21
Рейтинг: 57 Неутрално[quote#51:"Dimitar Dimitrov"][/quote]
Много си прав! Пилатусът има табло и прибори също като Ф 16 и е достатъчен за да подържа летателната подготвеност на летците. Доста по-евтино, отколкото "нови" двигатели 2-ра употреба за МИГ 29. Ами какво стана със СУ 25? От онази катастрофа те не летят а и са щурмовици - не стават за охрана на небето. Изобщо за какво ни са нужни?
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 2876 НеутралноВ този форум чете, и чат пат пише биввш воеенен пилот. Интересно ми е неговвото мнение по ВСИЧКИ впроси/становища в коментаите (и в темата).
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhiНе че нямам свое мнение по въпросите, но то едва ли е обрективно, или релвантно, и е ...бая нецензурно вдетайлите му.
Щее се опитам "цензурирания вариант"
1. С тези РАШИСТКИ ПОДЛОГИ във"временното" с РАШИСТКИ пРЕЗИДЕНТ-НЕМА НАДЕЖДА НЕЩО ДРУГО ДА СЕ СЛУЧИ в близко бдеще: Ще се лети (ЧАТ ПАТ) наАвеЦкие сАмАлоти, и НЕДАЙ БОЖЕ ще има аварии с тях!
2. България има късмет че НИКОЙ от комшиите няма да я напада в обозимото далечно бдеще, камо ли в близкото, поне от вздуха.
3. РАШИСТАН е зает с Украйна, Молдова и Приднестровието, та май СКОРО няма да има НЕЗАКОННО САМООБЯВНА "ЧЕРНОМОРСКА народна реСпублика" от десетките хиляди (злите езици казват чеса повечче) русснаци (+"дечеФци), та да пратят тук едни "вежливи отпускари" с пушалата и бойната техника да им защитават ИНТЕРЕСИТЕ. НО ТОВА МОЕ ДА СЕ СЛУЧИ един дн в бъдещето, таа...хора, БДЕТЕ!
П.С. Пиша от стария лаптоп, и правя много НЕВОЛНИ печатни грешки, заа протокола!
Gustav
Рейтинг: 1654 ВеселоОтчайваща русофрения кипи под тази статия.
"Alle bisherigen Bewegungen waren Bewegungen von Minoritäten oder im Interesse von Minoritäten. Die proletarische Bewegung ist die selbständige Bewegung der ungeheuren Mehrzahl im Interesse der ungeheuren Mehrzahl." - Karl Marx, Friedrich Engels, Manifest der Kommunistischen Partei. MEW 4, S. 472Един препатил
Рейтинг: 2346 НеутралноОказа се, че истински патриоти в този форум няма. Никой не пожела да повтори с мен:
"Самолетите ни трябват за да се защитаваме от Русия - вечния враг на България"
Този факт доказва, че тези, които настояват да запазим МИГ-овете и СУ-тата не знаят за какво ни трябват. Поради което ги моля повече да не се изказват как трябвало да си ги пазим.
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 2876 ВеселоЕ ПА НЕМА ДА ПИШЕМ "ВОДАТА Е МОКРА"! или "Самолетите ни трябват за да се защитаваме от Русия - вечния враг на България"
НОРМАЛНИТЕ съорумници го знаят! На русоРОБИТЕ с промит мозък, И НА платените тролове това нЕма 'им повлияе. Та...защо даспамя?
До коментар [#63] от "Един препатил":
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
МОЙШЕ ТОЛКОЗ
Рейтинг: 2876 ВеселоДо коментар [#67] от "Един препатил":
НЕ ОБОБЩАВАЙ!
THOSE ARE MY PRINCIPALS! BUT IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE SOME OTHERS TOO! П.С. МОЛЯ ПРОЧЕТЕТЕ МОЯ КОМЕНТАР № 59 С ПОДРОБНИ ИНСТРУКЦИИ ЗА ФУНКЦИИТЕ НА ТОЗИ САЙТ В ТЕМАТА https://bit.ly/3dLkIhi
penetrating
Рейтинг: 7932 Неутрално"..Стоянов се оплаква от обстоятелството, че съюзни държави от НАТО могат да поемат охраната на българското въздушно пространство..."
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertВсички знаем, че иска да го "охранява" Русия на Путин :)
chichka
Рейтинг: 1990 ЛюбопитноЦелта е някакви самолети да се водят за изправни, за да могат "задругата на добавките" всеки месец да прибират по 2000 лв като резервни пилоти на МИГ-29.
Русия е проказата на планетата Земя.Кypoлациoнeн Литмyc
Рейтинг: 45 НеутралноАбе да ти кажа- нека не бързаме със заключениятя, нашият народ е казал- всяко зло- за добро.
Няма ли да е кефещо- фатмаците да постегнат няколко самолета, и след изборите- при читаво правителство- да ги дадем на Украйна?
Ратку ще си изгризе ноктите на краката, отделно- шокчетата от шефовете му- пръснал милиони за руските бракми, а те заминали в Украйна- да трепят прасета!
Кеф, нали... 😂😂😂😂 Парапети оправяме всякакви.
chichka
Рейтинг: 1990 НеутралноДори да ни подарят самолети... обучението на пилотите е 2-3 години!!!! Гледай как като дойдат 8 самолета Ф-16 ние ще имаме само 4 пилота... това е целта на РРадев, да нямаме бойна авиация. Да имитираме работа на МИГза да могат 100-тина бивши пилоти и чантаджии в МО да получават по 2000 лв ежемесечно към пенсия и заплата като резервни пилоти. Наричат ги "задругата на добавките". Русия е проказата на планетата Земя.
chichka
Рейтинг: 1990 ЛюбопитноОще миналата есен на едно съвещание за помощта за Украйна това бе предложено. България дава самолетите, поляците слагат двигателите и отиват в Украйна. РРадев категорично НЕ, против, не. След съвещанието полския военен министър заяви пред журналистите: "Позицията на българския президент граничи с предателство!".
Това прочетохте ли го в Дневник? Русия е проказата на планетата Земя.
venelingeologia
Рейтинг: 790 НеутралноТова трябваше да се направи още преди три правителства. Завала бълтардски летци, "летят" главно на тренажьори...
majorman
Рейтинг: 703 НеутралноИма таратайки. Не може да ги поддържа. Отказва да ги предостави на нуждаещите се, пази ги, ще си си ги реже за скрап. Кой е това?
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of manzakary
Рейтинг: 472 НеутралноДо коментар [#14] от "hope":
Само след броени месеци, нашите МиГ-29 ще бъдат скраб. Дори и да се намерят дв-ли, в един такъв самолет има стотици ресурсни агрегати. Дадем-не дадем на Украйна, пак оставаме без самолети. Тъй или иначе. Поне да ги дадем на Украйна, та да ускорим победата!
Julian Mall
Рейтинг: 2806 ГневноАми защото натовските ни съюзници и най-богатата държава САЩ за 20 години ни дадоха само няколко джипки и надувни лодки. Ето това е голямата полза от НАТО че останахме без самолети и си нарязахме танковете и ракетите и не ги заменихме за нищо. По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Julian Mall
Рейтинг: 2806 Гневно[quote#74:"chichka"][/quote]
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоПредателство е да си даваме оръжието на Украйна и да викаме турците да ни защитавали от себе си.
Julian Mall
Рейтинг: 2806 ГневноВечният враг на България е Турция. А тебе те има на този свят като българин благодарение на Русия иначе щеше да си рязан фес. По-добре миг свобода отколкото живот в робство
tsyrvulan.second
Рейтинг: 1214 НеутралноДо коментар [#80] от "Julian Mall":
БСП = Българофобски Свинеподобни Путрлеристи; Путлерист = Усукано-изкорубен в петото измерание тессеракт с фашизо-ромбоидални наклонности. Рашист = Сечение между ротационно-вакуумен хиперболоид с хиперсфероидален дебилоид.Чудно ми е как така съм Българин, след като моите предци са живели в Османската Империя и според думите ти, е трябвало да бъдат рязани фесове?
grigoo
Рейтинг: 489 НеутралноТия руски матрьошки национални предатели са за затвора!
odl111165069
Рейтинг: 417 НеутралноНо КГБ и техния представител за България Радев&шарлатани не дават.
thegift
Рейтинг: 229 НеутралноЧе ние сега имаме ли самолети?
bazinga
Рейтинг: 412 НеутралноПреди 20 години България закри Висшето си военновъздушно училище,
in vino veritasпо моя сметка излиза че наи младият ни пилот е на 42г,което означава че до 1-2 години трябва да се пенсионира,кои ще кара ф-16 ? щото всички пищят за самолети а то няма пилоти.
faraon
Рейтинг: 2993 НеутралноУкрайна загуби над 400 самолета до момента. Още 5-6 български самолета нищо няма ѝ да помогнат, ще бъдат свалени в рамките на 2-3 дена. Но 5-6 самолета тук, на наша територия са си нещо, защото няма да останем без никаква авиация. В случай на световна война към която се приближаваме с бързи темпове никак няма да е ясно в какви отношения ще сме с някои от съседите. Няма разумен политик и генерал, който би разоръжил България напълно. И без това дадохме предостатъчно на киевските нацисти.
hahohehi
Рейтинг: 263 НеутралноНашето ВВС май, май когато и да го закрият все ще е късно...
fury_21
Рейтинг: 57 НеутралноДо коментар [#80] от "Julian Mall":
На Турция ли платихме окупационния данък за "освобождението"?
Турция ли се обяви против Съединението?
Турция ли ни нападна чрез крал Милан?
Турция ли направи пуча на княз Батенберг?
Турция ли ни нападна в гръб по време на Балканските войни?
Турция ли навлезе в България през Добруджа и Македония през ПСВ?
Турция ли окупира България през ВСВ?
33 хиляди жертви за кого дадохме по полята на Сърбия и Унгария?
Кой не ни призна за съвоюваща държава и заграби държавния ни архив и всички смесени германо-български дружества?
Не, не е Турция!
faraon
Рейтинг: 2993 НеутралноСлаб две по история. Ако не беше участието ни във финалната част на войната и искането на товариш Сталин България щеше да остане без голяма част Южна България, така както е настоявала Гърция по време на парижките мирни преговори.
Извод - голяма част от българите не заслужават свободата на нашата държава. Заслужават да са рая. Всъщност те са рая на една друга държава.
putinxujlo
Рейтинг: 3051 НеутралноКакво господа и госпожи българските пенсионери, искате поголяма пенсия? НЯМА ДА СТАНЕ!
"Чуждестранен агент"На власт дошли слуги путенландски !
Те трябва да спечелят няколко милиона за по-добър живот за себе си
putinxujlo
Рейтинг: 3051 ВеселоДо коментар [#86] от "faraon":
"Чуждестранен агент"Украйна загуби над 400 самолета до момента. Още 5-6 български самолета нищо няма ѝ да помогнат, ще бъдат свалени в рамките на 2-3 дена. Но 5-6 самолета тук, на наша територия са си нещо, защото няма да останем без никаква авиация. В случай на световна война към която се приближаваме с бързи темпове никак няма да е ясно в какви отношения ще сме с някои от съседите.
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
😂😂🤣🤣🤦♂️
©️ "... В началото на 2022 г. Военновъздушните сили на Украйна разполагат с 45 хил. души личен състав, те са въоръжени с около 124 бойни и учебно-бойни самолета, около 63 транспортни, специални и учебно-тренировъчни самолети, (което дава общо ☝️❗187 бр. Словом 👉 СТО ОСЕМДЕСЕТ СЕДЕМ 👈 броя) около 46 транспортни и специални хеликоптера..."
chichka
Рейтинг: 1990 НеутралноДо коментар [#80] от "Julian Mall":
Русия е проказата на планетата Земя.Кога Турция е нападала България? И не забравяйте че ПСВ отвоюваме Добруджа с ген.Колев, немски и османски войски!!! Когато 1916 г руска ескадра обстрелва варна и Добрич, прогонват ги германска подводница и турски крейсер.
comment
Рейтинг: 11 НеутралноДо коментар [#89] от "faraon":
"На Потсдамската конференция, където съюзниците признават на Италия статут на съвоюваща страна, Йосиф Сталин предлага това да бъде направено и за България, но ръководителите на САЩ и Великобритания отказват."
https://m.dir.bg/dnes/svyat/75-godini-ot-parizhkiya-miren-dogovor-ili-kak-balgariya-zapazi-yuzhna-dobrudzha
ocean
Рейтинг: 594 НеутралноТези само и само да не дадат самолетите на Украйна, правят какви ли не еквалибристики..
smartcookie
Рейтинг: 1360 НеутралноВероятно неговите са, затова си мисли, че и българите сме така.
ddd
Рейтинг: 169 НеутралноВоенните най-добре да си купят шест руснашки самоибачки, съветско производство. Оп, пардон, забравих, че те си имат от много години мнооооого по-голяма бройка, почти за всеки на корем.
mekarshalev
Рейтинг: 355 Веселолъжеш, копеле тъпо!
Julian Mall
Рейтинг: 2806 Любопитно[quote#95:"smartcookie"][/quote]
По-добре миг свобода отколкото живот в робствоЛеле какви герои са били предците ви с цървуланчо. Да се чуди човек как тогава неграмотното турски малцинство ви управлява чрез етническата партия ДПС?
Julian Mall
Рейтинг: 2806 НеутралноЦърпвуланчо, можеш да направиш справка колко гърци, арменци и българи има в днешна Турция. По-добре миг свобода отколкото живот в робство
Julian Mall
Рейтинг: 2806 НеутралноДо коментар [#88] от "fury_21":
По-добре миг свобода отколкото живот в робство"Турция ли ни нападна в гръб по време на Балканските войни?"
Е това е най-интересният въпрос. Прочети книгата на Любомир Милетич за разорението на тракийските българи лятото на 1913г и тогава задавай идиотски въпроси. То и коментарите ми в Дневник да беше чел е достатъчно.