Съдът окончателно потвърди присъдите на двама машинисти от дерайлиралия влак в Хитрино

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4994 Неутрално

    Осъдени са най-невинните в тази катастрофа.Срам и позор за българския съд.

  2. 2 Профил на Rational
    Rational
    Рейтинг: 485 Неутрално

    Като нямаш връзки в тази държава, цялата строгост на закона може да ти се стовари.

    А за некачествения релсов път, за неуредиците на собственика на превозвача - нищо.
    Да не говорим, че частните жп превозвачи масово не спазват правилата за труд и минималната почивка на машинистите, защото няма достатъчно машинисти.

  3. 3 Профил на Ciaran Gavin
    Ciaran Gavin
    Рейтинг: 478 Неутрално

    Осъдени са най-невинните в тази катастрофа.Срам и позор за българския съд.
    —цитат от коментар 1 на tacheaux


    Типично тролщене. Не си специалист и говориш едно към гьотере.

    Ciaran
  4. 4 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4577 Неутрално

    До коментар [#3] от "Ciaran Gavin":

    Ти ли си специалистката.
    И аз съм на мнение, че са осъдени не най-виновните.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  5. 5 Профил на tulup
    tulup
    Рейтинг: 1546 Неутрално

    Крайно време е през 2023 г. цялата железопътна мрежа в ЕС да е оборудвана с автоматични системи за спиране при превишаване на скоростта или минаване на червен сигнал. Все пак е технология от 80-те

    Не ме търсете преди обяд
  6. 6 Профил на АмброзСП
    АмброзСП
    Рейтинг: 632 Неутрално

    Крайно време е през 2023 г. цялата железопътна мрежа в ЕС да е оборудвана с автоматични системи за спиране при превишаване на скоростта или минаване на червен сигнал. Все пак е технология от 80-те
    —цитат от коментар 5 на tulup


    Така е, но и скорошната трагедия в Гърция още не подействала активиращо, за съжаление!

    Нищо не е така уморително, както слушането на празни приказки! Е. М. Ремарк Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА!https://bntnews.bg/news/rumen-radev-pecheli-vtori-mandat-za-prezident-1175814news.html 21.11.21 - черна дата за БЪЛГАРИЯ
  7. 7 Профил на Dimitar Dimitrov
    Dimitar Dimitrov
    Рейтинг: 408 Гневно

    Осъдени са най-невинните в тази катастрофа.Срам и позор за българския съд.
    —цитат от коментар 1 на tacheaux


    И какво им е невинното ве?Карали с двойно по-висока скорост идиотите.Невинни били вика.Я друм!

  8. 8 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3534 Любопитно

    До коментар [#7] от "Dimitar Dimitrov":

    "Карали с двойно по-висока скорост идиотите"

    А скоростта защо е била ограничена на 40 км/ч? Имало е строително-монтажни работи? Ползваме локомотиви от 18-ти век? Защо влаковата композиция не е делайрирала при тройно по-висока скорост - 120 до 160 км/ч, а баш на гара Хитроно, с 78 км/ч е излязла от релсите? Взема ли са остър завой?

  9. 9 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2496 Неутрално

    Който не спазва правилата, да си носи последствията! Жалко е обаче, че това не важи за политиците, а те най-заслужават!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  10. 10 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1791 Любопитно

    това дело смърди отвсякъде, даже имаше опит да стоварят вина на човек, дето си палел печката на сравнително голямо разстояние от катастрофата.

  11. 11 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2496 Неутрално

    това дело смърди отвсякъде, даже имаше опит да стоварят вина на човек, дето си палел печката на сравнително голямо разстояние от катастрофата.
    —цитат от коментар 10 на хм


    И защо да смърди?! Адвокатите и прокурорите това им е работата, да представят на съда всички възможни версии, свързани с делото, вкл. и, че някой си палел печката!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  12. 12 Профил на Ogyges
    Ogyges
    Рейтинг: 93 Весело

    До коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":

    А защо твоето "мнение" да е меродавно - ти също не си специалист.
    За сметка на това си един от най-отвратителните тролове.
    По-здрави от Елада!

    Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω
  13. 13 Профил на dedoliben
    dedoliben
    Рейтинг: 2895 Неутрално

    Железният път е Компроментиран но вместо да се Оправи се намалява Скороста.
    Трябва да се види каква е Проектната скорост на тази Гара и какво и кога и защо и докога тя е трябвало да бъде намалена.
    Иначе се получава като с Асфалта всички знаем ма вместо да търсим всички виновни си викаме:
    Напълни си Гушата тоя Халал му Пишкин момче излезе .
    Сите ни прекара.

    "Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
  14. 14 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 939 Неутрално

    Очевидно замазване на случая! И двамата са абсолютно невинни, но трябва някой да обере пешкира и да се замаже всичко. И малките деца знаят че цистерната е била взривена. Това беше терористична атака на глобалистите!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7596 Неутрално

    Голямата вина едва ли е на машинистите.

  16. 16 Профил на Ogyges
    Ogyges
    Рейтинг: 93 Неутрално

    До коментар [#15] от "Роси":

    Ако почнем да търсим кой има по-голяма вина, не се знае къде ще стигнем. Затова да се ограничим с конкретния случай, и тук несъмнено вина имат машинистите и то защото не са спазили ограниението на скороста (колко познато по тези ширини).

    Ако карайки колата си по път с дълбоки дупки, но с ограничение на скороста 30 км/ч, и си изкривите джантата или спукате гума, зщото карате с 80 км/ч, застрахователя дали ще ви обърне внимание?

    Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνω
  17. 17 Профил на Суджук Герберите
    Суджук Герберите
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Тоест семерджиев ще лежи поне 10?

    ... с двеста...
  18. 18 Профил на kokoto2
    kokoto2
    Рейтинг: 485 Разстроено

    Добре де, след като влака кара бързо и пристига на крайната гара по-рано, как така на никой не му е правило впечатление? Да не мислите, че за първи път са карали влака с тази скорост? Някой им е казал да карат толкова бързо.

    Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝ
  19. 19 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 3040 Неутрално

    До коментар [#7] от "Dimitar Dimitrov":"Карали с двойно по-висока скорост идиотите"А скоростта защо е била ограничена на 40 км/ч? Имало е строително-монтажни работи? Ползваме локомотиви от 18-ти век? Защо влаковата композиция не е делайрирала при тройно по-висока скорост - 120 до 160 км/ч, а баш на гара Хитроно, с 78 км/ч е излязла от релсите? Взема ли са остър завой?
    —цитат от коментар 8 на wanderer


    В гаровите райони скоростта на транзитните компзиции винаги е по-ниска. Предпазна мярка. Особено високи са ограниченията на скоростта при товарни композиции, превозващи опасни товари.
    Последно - ограниченията са за да се спазват, а не за да се коментират и нарушават. Убедеността в обратното е кредибилно доказателство за опасна асоциалност. Преведено - хора от твоя тип са склонни да извършват закононарушения. Би следвало да те поставят под някаква умерена форма на запрещение - опасен си за себе си и другите, защото си въобразяваш, че можеш да оспорваш наложени законови ограничения, а после и да ги нарушаваш на тази основа.
    И те така, друже.

    Мараба, С-ДС доносници!
  20. 20 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 3040 Любопитно

    [quote#13:"dedoliben"]Железният път е Компроментиран но вместо да се Оправи се намалява Скороста./quote]

    Би ли пуснал влакова композиция с тегло от няколко хиляди тона и натоварена с взривоопасни материали, да хвърчи с 80-100-120 през гарата, до която живееш? Дори след като железният път е приведен в отлично състояние?
    Та?
    Би ли курдисал внуците си да спят в къща до такава гара, дедо?

    Мараба, С-ДС доносници!
  21. 21 Профил на Paolo Di Canio
    Paolo Di Canio
    Рейтинг: 1382 Неутрално

    До коментар [#13] от "dedoliben":

    И понеже не е ремонтиран релсовия път, дай да караме цистерните все едно е последна дума на релсовата технология...

    Литмус + Куролация = Сицилия
  22. 22 Профил на orbifen
    orbifen
    Рейтинг: 383 Неутрално

    Първо. Има си съд, който никой от нас не е наблюдавал нито в детайл нито повърхностно. Това само по себе си отхвърля като ирационални всякакви наши присъди или отхвърлени присъди.

    Второ. Сигурен съм че всеки от нас се сблъсква много често и ядосва в нашата държава на тотално безхаберие, безотговорност и безчовечност във всички сектори, държавни, частни, от най-ниското, до най-високото ръководно ниво.

    Тогава защо аджеба да смятаме, че някой на най-ниско ниво, който всъщност би трябвало да е отговорен за транспорт и за предотвратяване на инциденти е невинен? Нима 99% не карат с превишена скорост често какъвто и да е транспорт? Сигурно са минали сто пъти с превишена скорост, но както се казва, на сто години и метлата (в случая цистерната) въднъж гърми. Рядкостта не е оневиняващо обстоятелство.

    А това дали има и други отговорни, като тръгнем по дълбоката верига можем да стигнем вероятно много много далече. И аз съм за това. Но нищо не зависи от мен като гражданин освен като гласоподавател. Но няма нито култура, нито юриспруденция в нашата страна да задълбочаване и за да стигаме до дъното.

  23. 23 Профил на johnniewalker
    johnniewalker
    Рейтинг: 639 Неутрално

    В нашата страна има едно правосъдие за бедните хора (които стават машинисти) и съвсем различно за "избраната" прослойка - примерно като синчета на прокурори убиващи хора на пътя. Или като Стависки.
    Първите получават 15 години, вторите - условна присъда.

    Papa was king of the bongo...
  24. 24 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Незнам дали са виновни и но в България виновни са винаги обикновеният работник а не мениджъра му. Некадърност и безхаберие от всички посоки.

  25. 25 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3534 Неутрално

    До коментар [#19] от "Манчо":

    "Преведено - хора от твоя тип са склонни да извършват закононарушения."

    Няма спор - в търсене на максимална ефективност или ново решение, нормите са ми последна грижа. Еле, ако логиката в нормата е халтава - примерно, ограничение от 40 км/ч, което важи в ясно слънчево време, в тъмна нощ и в гъста мъгла. След като в мъгла мога да "наруша ограничението" като се движа с 10-15 км/ч, то в хубаво време, слабо движение не би трябвало да има проблем да се движа с 50-60 км/ч.

    "В гаровите райони скоростта на транзитните компзиции винаги е по-ниска. Предпазна мярка."
    "Би ли пуснал влакова композиция с тегло от няколко хиляди тона и натоварена с взривоопасни материали, да хвърчи с 80-100-120 през гарата, до която живееш? "

    Идеята на жп транспорта е превоз на огромни товари (всеки такъв е опасен) с максимална скорост. Не се предвижда путинци, гащници да се шматкат по релсите, още по-малко да си строят колиби до тях. За тая цел са турени бариери, кантонери, датчици. Да не би да са за окраса ... на малоумни управленци!?
    Ако трябва влакова композиция да спира на всяка пешеходна пътека, да се откажем от жп транспорт. Охлювите да си носят на гръб варелите и каквото там им трябва.

  26. 26 Профил на Dark King
    Dark King
    Рейтинг: 28 Неутрално

    Важното е, че собственика на превозната компания не носи отговорност и не трябва да плаща нищо, нито собственика на жп линията. АКо беше техническа неизправност причината за катастрофата, отговорността щеше да е тяхна да трябва да се плащат едни пари. Делото се е развило според тяхните интереси, случайно или не.

  27. 27 Профил на Манчо
    Манчо
    Рейтинг: 3040 Неутрално

    Няма спор - в търсене на максимална ефективност или ново решение, нормите са ми последна грижа.
    —цитат от коментар 25 на wanderer


    Вече те диагностицирах като луд за връзване, няма смисъл от нови доказателства.

    Мараба, С-ДС доносници!
  28. 28 Профил на vlpe
    vlpe
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Никой не е принуждавал машинистите да превишават драстично разрешената скорост със състав цистерни с висок център на тежестта и люлееща се течност вътре. Категорично са били длъжни да спазват ограниченията стриктно - рискът с подобен състав е повишен особено при превозване на опасен товар. Проблемите с релсовия път не оправдават действията им. Около Хитрино максималната разрешена скорост е 40-60 km/h и няма реална възможност товарен влак да мине със 120 или повече. Човекът запалил печката наистина не е виновен и е оправдан. Много трудно е да се докаже, дали Булмаркет са натиснали машинистите да допуснат подобно превишение.

  29. 29 Профил на vlpe
    vlpe
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#13] от "dedoliben":
    Проектната скорост на участъка е 60km/h освен стрелките в отклонение, за които е 40. Нереално е да се направи за кратко време реконструкция за повишаване на скоростта, а и в конкретния случай е спорно доколко е икономически оправдано - линията не е особено натоварена, пътническото движение е слабо.





За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK