Като нямаш връзки в тази държава, цялата строгост на закона може да ти се стовари.
А за некачествения релсов път, за неуредиците на собственика на превозвача - нищо. Да не говорим, че частните жп превозвачи масово не спазват правилата за труд и минималната почивка на машинистите, защото няма достатъчно машинисти.
Крайно време е през 2023 г. цялата железопътна мрежа в ЕС да е оборудвана с автоматични системи за спиране при превишаване на скоростта или минаване на червен сигнал. Все пак е технология от 80-те
Крайно време е през 2023 г. цялата железопътна мрежа в ЕС да е оборудвана с автоматични системи за спиране при превишаване на скоростта или минаване на червен сигнал. Все пак е технология от 80-те
Така е, но и скорошната трагедия в Гърция още не подействала активиращо, за съжаление!
Нищо не е така уморително, както слушането на празни приказки! Е. М. Ремарк
Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА!https://bntnews.bg/news/rumen-radev-pecheli-vtori-mandat-za-prezident-1175814news.html 21.11.21 - черна дата за БЪЛГАРИЯ
А скоростта защо е била ограничена на 40 км/ч? Имало е строително-монтажни работи? Ползваме локомотиви от 18-ти век? Защо влаковата композиция не е делайрирала при тройно по-висока скорост - 120 до 160 км/ч, а баш на гара Хитроно, с 78 км/ч е излязла от релсите? Взема ли са остър завой?
И защо да смърди?! Адвокатите и прокурорите това им е работата, да представят на съда всички възможни версии, свързани с делото, вкл. и, че някой си палел печката!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!
Железният път е Компроментиран но вместо да се Оправи се намалява Скороста. Трябва да се види каква е Проектната скорост на тази Гара и какво и кога и защо и докога тя е трябвало да бъде намалена. Иначе се получава като с Асфалта всички знаем ма вместо да търсим всички виновни си викаме: Напълни си Гушата тоя Халал му Пишкин момче излезе . Сите ни прекара.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис III
Очевидно замазване на случая! И двамата са абсолютно невинни, но трябва някой да обере пешкира и да се замаже всичко. И малките деца знаят че цистерната е била взривена. Това беше терористична атака на глобалистите!
Не на глобалистите и глобуса!
Make Earth Flat Again!
Ако почнем да търсим кой има по-голяма вина, не се знае къде ще стигнем. Затова да се ограничим с конкретния случай, и тук несъмнено вина имат машинистите и то защото не са спазили ограниението на скороста (колко познато по тези ширини).
Ако карайки колата си по път с дълбоки дупки, но с ограничение на скороста 30 км/ч, и си изкривите джантата или спукате гума, зщото карате с 80 км/ч, застрахователя дали ще ви обърне внимание?
Добре де, след като влака кара бързо и пристига на крайната гара по-рано, как така на никой не му е правило впечатление? Да не мислите, че за първи път са карали влака с тази скорост? Някой им е казал да карат толкова бързо.
До коментар [#7] от "Dimitar Dimitrov":"Карали с двойно по-висока скорост идиотите"А скоростта защо е била ограничена на 40 км/ч? Имало е строително-монтажни работи? Ползваме локомотиви от 18-ти век? Защо влаковата композиция не е делайрирала при тройно по-висока скорост - 120 до 160 км/ч, а баш на гара Хитроно, с 78 км/ч е излязла от релсите? Взема ли са остър завой?
В гаровите райони скоростта на транзитните компзиции винаги е по-ниска. Предпазна мярка. Особено високи са ограниченията на скоростта при товарни композиции, превозващи опасни товари. Последно - ограниченията са за да се спазват, а не за да се коментират и нарушават. Убедеността в обратното е кредибилно доказателство за опасна асоциалност. Преведено - хора от твоя тип са склонни да извършват закононарушения. Би следвало да те поставят под някаква умерена форма на запрещение - опасен си за себе си и другите, защото си въобразяваш, че можеш да оспорваш наложени законови ограничения, а после и да ги нарушаваш на тази основа. И те така, друже.
Мараба, С-ДС доносници!
[quote#13:"dedoliben"]Железният път е Компроментиран но вместо да се Оправи се намалява Скороста./quote]
Би ли пуснал влакова композиция с тегло от няколко хиляди тона и натоварена с взривоопасни материали, да хвърчи с 80-100-120 през гарата, до която живееш? Дори след като железният път е приведен в отлично състояние? Та? Би ли курдисал внуците си да спят в къща до такава гара, дедо?
Първо. Има си съд, който никой от нас не е наблюдавал нито в детайл нито повърхностно. Това само по себе си отхвърля като ирационални всякакви наши присъди или отхвърлени присъди.
Второ. Сигурен съм че всеки от нас се сблъсква много често и ядосва в нашата държава на тотално безхаберие, безотговорност и безчовечност във всички сектори, държавни, частни, от най-ниското, до най-високото ръководно ниво.
Тогава защо аджеба да смятаме, че някой на най-ниско ниво, който всъщност би трябвало да е отговорен за транспорт и за предотвратяване на инциденти е невинен? Нима 99% не карат с превишена скорост често какъвто и да е транспорт? Сигурно са минали сто пъти с превишена скорост, но както се казва, на сто години и метлата (в случая цистерната) въднъж гърми. Рядкостта не е оневиняващо обстоятелство.
А това дали има и други отговорни, като тръгнем по дълбоката верига можем да стигнем вероятно много много далече. И аз съм за това. Но нищо не зависи от мен като гражданин освен като гласоподавател. Но няма нито култура, нито юриспруденция в нашата страна да задълбочаване и за да стигаме до дъното.
В нашата страна има едно правосъдие за бедните хора (които стават машинисти) и съвсем различно за "избраната" прослойка - примерно като синчета на прокурори убиващи хора на пътя. Или като Стависки. Първите получават 15 години, вторите - условна присъда.
"Преведено - хора от твоя тип са склонни да извършват закононарушения."
Няма спор - в търсене на максимална ефективност или ново решение, нормите са ми последна грижа. Еле, ако логиката в нормата е халтава - примерно, ограничение от 40 км/ч, което важи в ясно слънчево време, в тъмна нощ и в гъста мъгла. След като в мъгла мога да "наруша ограничението" като се движа с 10-15 км/ч, то в хубаво време, слабо движение не би трябвало да има проблем да се движа с 50-60 км/ч.
"В гаровите райони скоростта на транзитните компзиции винаги е по-ниска. Предпазна мярка." "Би ли пуснал влакова композиция с тегло от няколко хиляди тона и натоварена с взривоопасни материали, да хвърчи с 80-100-120 през гарата, до която живееш? "
Идеята на жп транспорта е превоз на огромни товари (всеки такъв е опасен) с максимална скорост. Не се предвижда путинци, гащници да се шматкат по релсите, още по-малко да си строят колиби до тях. За тая цел са турени бариери, кантонери, датчици. Да не би да са за окраса ... на малоумни управленци!? Ако трябва влакова композиция да спира на всяка пешеходна пътека, да се откажем от жп транспорт. Охлювите да си носят на гръб варелите и каквото там им трябва.
Важното е, че собственика на превозната компания не носи отговорност и не трябва да плаща нищо, нито собственика на жп линията. АКо беше техническа неизправност причината за катастрофата, отговорността щеше да е тяхна да трябва да се плащат едни пари. Делото се е развило според тяхните интереси, случайно или не.
Никой не е принуждавал машинистите да превишават драстично разрешената скорост със състав цистерни с висок център на тежестта и люлееща се течност вътре. Категорично са били длъжни да спазват ограниченията стриктно - рискът с подобен състав е повишен особено при превозване на опасен товар. Проблемите с релсовия път не оправдават действията им. Около Хитрино максималната разрешена скорост е 40-60 km/h и няма реална възможност товарен влак да мине със 120 или повече. Човекът запалил печката наистина не е виновен и е оправдан. Много трудно е да се докаже, дали Булмаркет са натиснали машинистите да допуснат подобно превишение.
До коментар [#13] от "dedoliben": Проектната скорост на участъка е 60km/h освен стрелките в отклонение, за които е 40. Нереално е да се направи за кратко време реконструкция за повишаване на скоростта, а и в конкретния случай е спорно доколко е икономически оправдано - линията не е особено натоварена, пътническото движение е слабо.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
tacheaux
Рейтинг: 4994 НеутралноОсъдени са най-невинните в тази катастрофа.Срам и позор за българския съд.
Rational
Рейтинг: 485 НеутралноКато нямаш връзки в тази държава, цялата строгост на закона може да ти се стовари.
А за некачествения релсов път, за неуредиците на собственика на превозвача - нищо.
Да не говорим, че частните жп превозвачи масово не спазват правилата за труд и минималната почивка на машинистите, защото няма достатъчно машинисти.
Ciaran Gavin
Рейтинг: 478 НеутралноТипично тролщене. Не си специалист и говориш едно към гьотере. Ciaran
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4577 НеутралноДо коментар [#3] от "Ciaran Gavin":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ти ли си специалистката.
И аз съм на мнение, че са осъдени не най-виновните.
tulup
Рейтинг: 1546 НеутралноКрайно време е през 2023 г. цялата железопътна мрежа в ЕС да е оборудвана с автоматични системи за спиране при превишаване на скоростта или минаване на червен сигнал. Все пак е технология от 80-те
Не ме търсете преди обядАмброзСП
Рейтинг: 632 НеутралноТака е, но и скорошната трагедия в Гърция още не подействала активиращо, за съжаление! Нищо не е така уморително, както слушането на празни приказки! Е. М. Ремарк Има три вида истина-моята,твоята и ИСТИНАТА!https://bntnews.bg/news/rumen-radev-pecheli-vtori-mandat-za-prezident-1175814news.html 21.11.21 - черна дата за БЪЛГАРИЯ
Dimitar Dimitrov
Рейтинг: 408 ГневноИ какво им е невинното ве?Карали с двойно по-висока скорост идиотите.Невинни били вика.Я друм!
wanderer
Рейтинг: 3534 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "Dimitar Dimitrov":
"Карали с двойно по-висока скорост идиотите"
А скоростта защо е била ограничена на 40 км/ч? Имало е строително-монтажни работи? Ползваме локомотиви от 18-ти век? Защо влаковата композиция не е делайрирала при тройно по-висока скорост - 120 до 160 км/ч, а баш на гара Хитроно, с 78 км/ч е излязла от релсите? Взема ли са остър завой?
lz2
Рейтинг: 2496 НеутралноКойто не спазва правилата, да си носи последствията! Жалко е обаче, че това не важи за политиците, а те най-заслужават!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!хм
Рейтинг: 1791 Любопитнотова дело смърди отвсякъде, даже имаше опит да стоварят вина на човек, дето си палел печката на сравнително голямо разстояние от катастрофата.
lz2
Рейтинг: 2496 НеутралноИ защо да смърди?! Адвокатите и прокурорите това им е работата, да представят на съда всички възможни версии, свързани с делото, вкл. и, че някой си палел печката! ПравописА е поле за изява на неграмотните!
Ogyges
Рейтинг: 93 ВеселоДо коментар [#4] от "КМЕТ В СЯНКА":
Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνωА защо твоето "мнение" да е меродавно - ти също не си специалист.
За сметка на това си един от най-отвратителните тролове.
По-здрави от Елада!
dedoliben
Рейтинг: 2895 НеутралноЖелезният път е Компроментиран но вместо да се Оправи се намалява Скороста.
"Моите министри са англофили, моите генерали са германофили, моят народ е русофилски, само аз останах българофил". Цар Борис IIIТрябва да се види каква е Проектната скорост на тази Гара и какво и кога и защо и докога тя е трябвало да бъде намалена.
Иначе се получава като с Асфалта всички знаем ма вместо да търсим всички виновни си викаме:
Напълни си Гушата тоя Халал му Пишкин момче излезе .
Сите ни прекара.
ivo
Рейтинг: 939 НеутралноОчевидно замазване на случая! И двамата са абсолютно невинни, но трябва някой да обере пешкира и да се замаже всичко. И малките деца знаят че цистерната е била взривена. Това беше терористична атака на глобалистите!
Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!Роси
Рейтинг: 7596 НеутралноГолямата вина едва ли е на машинистите.
Ogyges
Рейтинг: 93 НеутралноДо коментар [#15] от "Роси":
Εγώ Γραικός γεννήθηκα, Γραικός θε να πεθάνωАко почнем да търсим кой има по-голяма вина, не се знае къде ще стигнем. Затова да се ограничим с конкретния случай, и тук несъмнено вина имат машинистите и то защото не са спазили ограниението на скороста (колко познато по тези ширини).
Ако карайки колата си по път с дълбоки дупки, но с ограничение на скороста 30 км/ч, и си изкривите джантата или спукате гума, зщото карате с 80 км/ч, застрахователя дали ще ви обърне внимание?
Суджук Герберите
Рейтинг: 770 НеутралноТоест семерджиев ще лежи поне 10?
... с двеста...kokoto2
Рейтинг: 485 РазстроеноДобре де, след като влака кара бързо и пристига на крайната гара по-рано, как така на никой не му е правило впечатление? Да не мислите, че за първи път са карали влака с тази скорост? Някой им е казал да карат толкова бързо.
Пишете грамотно на кирилица! Shift + ь = ѝМанчо
Рейтинг: 3040 НеутралноВ гаровите райони скоростта на транзитните компзиции винаги е по-ниска. Предпазна мярка. Особено високи са ограниченията на скоростта при товарни композиции, превозващи опасни товари.
Последно - ограниченията са за да се спазват, а не за да се коментират и нарушават. Убедеността в обратното е кредибилно доказателство за опасна асоциалност. Преведено - хора от твоя тип са склонни да извършват закононарушения. Би следвало да те поставят под някаква умерена форма на запрещение - опасен си за себе си и другите, защото си въобразяваш, че можеш да оспорваш наложени законови ограничения, а после и да ги нарушаваш на тази основа.
И те така, друже. Мараба, С-ДС доносници!
Манчо
Рейтинг: 3040 Любопитно[quote#13:"dedoliben"]Железният път е Компроментиран но вместо да се Оправи се намалява Скороста./quote]
Мараба, С-ДС доносници!Би ли пуснал влакова композиция с тегло от няколко хиляди тона и натоварена с взривоопасни материали, да хвърчи с 80-100-120 през гарата, до която живееш? Дори след като железният път е приведен в отлично състояние?
Та?
Би ли курдисал внуците си да спят в къща до такава гара, дедо?
Paolo Di Canio
Рейтинг: 1382 НеутралноДо коментар [#13] от "dedoliben":
Литмус + Куролация = СицилияИ понеже не е ремонтиран релсовия път, дай да караме цистерните все едно е последна дума на релсовата технология...
orbifen
Рейтинг: 383 НеутралноПърво. Има си съд, който никой от нас не е наблюдавал нито в детайл нито повърхностно. Това само по себе си отхвърля като ирационални всякакви наши присъди или отхвърлени присъди.
Второ. Сигурен съм че всеки от нас се сблъсква много често и ядосва в нашата държава на тотално безхаберие, безотговорност и безчовечност във всички сектори, държавни, частни, от най-ниското, до най-високото ръководно ниво.
Тогава защо аджеба да смятаме, че някой на най-ниско ниво, който всъщност би трябвало да е отговорен за транспорт и за предотвратяване на инциденти е невинен? Нима 99% не карат с превишена скорост често какъвто и да е транспорт? Сигурно са минали сто пъти с превишена скорост, но както се казва, на сто години и метлата (в случая цистерната) въднъж гърми. Рядкостта не е оневиняващо обстоятелство.
А това дали има и други отговорни, като тръгнем по дълбоката верига можем да стигнем вероятно много много далече. И аз съм за това. Но нищо не зависи от мен като гражданин освен като гласоподавател. Но няма нито култура, нито юриспруденция в нашата страна да задълбочаване и за да стигаме до дъното.
johnniewalker
Рейтинг: 639 НеутралноВ нашата страна има едно правосъдие за бедните хора (които стават машинисти) и съвсем различно за "избраната" прослойка - примерно като синчета на прокурори убиващи хора на пътя. Или като Стависки.
Papa was king of the bongo...Първите получават 15 години, вторите - условна присъда.
aussie
Рейтинг: 505 НеутралноНезнам дали са виновни и но в България виновни са винаги обикновеният работник а не мениджъра му. Некадърност и безхаберие от всички посоки.
wanderer
Рейтинг: 3534 НеутралноДо коментар [#19] от "Манчо":
"Преведено - хора от твоя тип са склонни да извършват закононарушения."
Няма спор - в търсене на максимална ефективност или ново решение, нормите са ми последна грижа. Еле, ако логиката в нормата е халтава - примерно, ограничение от 40 км/ч, което важи в ясно слънчево време, в тъмна нощ и в гъста мъгла. След като в мъгла мога да "наруша ограничението" като се движа с 10-15 км/ч, то в хубаво време, слабо движение не би трябвало да има проблем да се движа с 50-60 км/ч.
"В гаровите райони скоростта на транзитните компзиции винаги е по-ниска. Предпазна мярка."
"Би ли пуснал влакова композиция с тегло от няколко хиляди тона и натоварена с взривоопасни материали, да хвърчи с 80-100-120 през гарата, до която живееш? "
Идеята на жп транспорта е превоз на огромни товари (всеки такъв е опасен) с максимална скорост. Не се предвижда путинци, гащници да се шматкат по релсите, още по-малко да си строят колиби до тях. За тая цел са турени бариери, кантонери, датчици. Да не би да са за окраса ... на малоумни управленци!?
Ако трябва влакова композиция да спира на всяка пешеходна пътека, да се откажем от жп транспорт. Охлювите да си носят на гръб варелите и каквото там им трябва.
Dark King
Рейтинг: 28 НеутралноВажното е, че собственика на превозната компания не носи отговорност и не трябва да плаща нищо, нито собственика на жп линията. АКо беше техническа неизправност причината за катастрофата, отговорността щеше да е тяхна да трябва да се плащат едни пари. Делото се е развило според тяхните интереси, случайно или не.
Манчо
Рейтинг: 3040 НеутралноВече те диагностицирах като луд за връзване, няма смисъл от нови доказателства.
Мараба, С-ДС доносници!
vlpe
Рейтинг: 237 НеутралноНикой не е принуждавал машинистите да превишават драстично разрешената скорост със състав цистерни с висок център на тежестта и люлееща се течност вътре. Категорично са били длъжни да спазват ограниченията стриктно - рискът с подобен състав е повишен особено при превозване на опасен товар. Проблемите с релсовия път не оправдават действията им. Около Хитрино максималната разрешена скорост е 40-60 km/h и няма реална възможност товарен влак да мине със 120 или повече. Човекът запалил печката наистина не е виновен и е оправдан. Много трудно е да се докаже, дали Булмаркет са натиснали машинистите да допуснат подобно превишение.
vlpe
Рейтинг: 237 НеутралноДо коментар [#13] от "dedoliben":
Проектната скорост на участъка е 60km/h освен стрелките в отклонение, за които е 40. Нереално е да се направи за кратко време реконструкция за повишаване на скоростта, а и в конкретния случай е спорно доколко е икономически оправдано - линията не е особено натоварена, пътническото движение е слабо.