Радев- не забравяй какво ти каза Илияна Йотова когато още посмърчаше и сричаше пред микрофоните:
"Пред себе си имате най-старата партия в България и може би в цяла Европа! Тук имате достойни хора, които през последните години са гонени, мачкани, обиждани, само защото са верни на Българската социалистическа партия. И най-малкото движение от ваша страна срещу тази партия няма да ви бъде простено!"
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Личното ми мнение е, че магистралата трябва да мине през дефилето, като задължително заобиколи населените места, няма значение дали ще е с тунел, полутунел, виадукти..... старият път трябва да остане като междуселски, а капанчетата ще замрат сами, колкото и да не изнася на местните. Това е естественият път, а мнението на екорекетьорите ме интересува слабо. Те нека преминават по билото на Пирин, красиво е. Колкото до фирмите, не измъквайте номера с наши и ваши. Една асфалтаджийска фирма може да асфалтира само републикански или общински пътища, други няма. Значи през цялото си съществуване е била близка с общините и държавата.
И после ГЕРБавите не искат Радев а управлява. Единствената причина да искат те да управляват е, че все пак като си в схемата, си в далаверата, а не от страни.
Не съм сигурен доколко предложенията на зелените е добро. Изнасянето на трасето от дефилето ще засегне други собственици, а не е ясно дали екологичното въздействие ще е по-различно
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
и понеже е избрано от ГЕРБ не трябва да се изпълнява? голяма логика! Трасето трябва да се изпълни по начина, по който е най-добро за обществото, ако трябва и по трасе на БКП и партизаните. Щом изкарват едната лента извън дефилето, това означава, че трафикът в дефилето ще е два пъти по-малко от сегашния. Най-вероятно нямаме средства да го изкараме изцяло. Ако не я завършим скоро ще връщаме пари не само за този участък, а и за вече построените части.
———- Всичко това доста напомня управлението на ГЕРБ, която взимаше решения за много пари без публична дискусия и прозрачност. ———
Не знам как си представя дневник провеждането на търгове с публична дискусия. Дискусия е имало под фирмата на обществено обсъждане и това е задължително преди одобряване на проекта. Следва търг, договор и тн.
Колкото по некомпетентен е критикаря, толкова по-тъпи решения предлага. Изграждането на магистралата извън дефилето ще бъде свързано с нови срезове на хълмове , нови свалища и нагоре и надолу. Теренът формирал се векове, започва да се адаптира към новите дадености. Разбира се тогава ще се появи нова група талибани, повтаряща нови опорки. Разделянео на двете посоки е най-щадящо за природата.
"Тихом, мълком", какви са тия изрази, Дневник? Искаш да бият тъпана в центъра на селото? Задоволиха всички искания на зелените рекетьори. То не бяха костенурки, то не бяха гущери, мечки, пчелички. Заради такива като вашите спонсори магистралата се бави 20 години и хора загиват. Останали са някакви последни 27 км и тях ще ги влачат вероятно още 10 години. Избраното рещение не е най-доброто, но единствено работещо засега. Дано наистина да се изпълни. Не знам какви толкова ценности има в това дефиле. За мен си е едно обикновено дере.
Ако служебното правителство няма пари защо подписва договори? Ако няма да плащаме по договорите докато не дойдат парите, кое налага подписването им да се случи сега? Очевидно че става въпрос за гарантиране на приходи на определени дружества.
Най-чистият вариант е магистралата да е извън дефилето. Според природозащитниците. Меродавна оценка би била възможна след анализ на различните варианти от компетентни, ангажирани и отговорни специалисти. Не от силно крещящи внушени фрази личности, без доказана компетентност, респ. без необходимите образование и квалификация, чийто професионален опит основно е участие в НПО и протести. Дали критерият "най-чист" трябва да е основен про оценяване на проектите? Все пак към всеки проект има ОВОС. Дали работата ще трябва да се прекрати и да започне нов проект? П.П. Наивно е да се мисли, че големите инвестиционни проекти като по правило няма да се печелят от близки до властта фирми.
Гледам пак има масова офанзива на герберски тролове, това значи че трябва да очакваме нещо голямо в близките дни. Вероятно свързано с връчване на втория мандат. Или по-точно с пълния провал на първия.
Да се замислят онези, бламирали собственият си кандидат за президент (Лозан Панов), за да гласуват за Мунчо (а преди това и за Мая Пеевска). Ршеният им да гласуват за Подмяната са също толкова правилни...
Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги (Еф. 5:11).
В Стара планина има запезен римски път около 25 километра, близо до гара Кръстец, който е в приемливо състояние след 1800 години експлоатация. При соца даже са го асфалтирали, от който асфалт са са останали две парчета по 50 метра. В Рила има военновременен път наричан Кайзера, защото е открит от цар Фердинанд и кайзер Вилхелм II.
Ами да. Досега магистралата трябваше да бъде готова, а вместо това безполезните спорове продължават с години, а строителството се оскъпява. Чудно в Европа как имат и магистрали и ски писти, само в България щяло да се наруши биоразнообразието.
Гледам пак има масова офанзива на герберски тролове, това значи че трябва да очакваме нещо голямо в близките дни. Вероятно свързано с връчване на втория мандат. Или по-точно с пълния провал на първия.
Лошите ГЕРБ направиха проект и намериха пари, ако не бяха шепа гнусни томабелевци, досега щяхме да имаме цяла магистрала до Гърция и щяха да бъдат спасени десетки човешки животи! А днес некакво разградско нещице отново лее мозък и сипва вода в мелницата на екорекетьорите, поврага!
Защо никъде не се споменава колко глътнаха зелените през всичките години на този проект. Все се чува за тая фирма близка до властта, за оная, а за зелената мафия ни дума. Правят къщички за птички, броят пил и и гущери и гълтат милиони!!!
Шишков да бъде намазан с битум и овалян с пясък! Зелените ескадрони се строяват, така че да бъде отблъсната всяка атака от запад на изток. Ще раздадат и колела на всички нуждаещи се пътници в посока София-Солун-Атина. 🙂
Такъв па вариант никога не е имало, ама са да очакваме и гербаджиите да четат е прекалено. Вариантите са: - тунел - едното платно извън дефилето, другото по стария път - и двете платна по същото трасе извън дефилето
Та подкрепяйки оставането на селския път, подкрепяте магистрала извън дефилето
Ооо, я да бегаш, трасето беше "калпаво", защото десетина гнусни зелени рекетьори искаха пари, за да дадат положителен ОВОС! Роске, толкова си ****, че направо ти се чудя как още си жива!
Естествено ще мине по трасето на ГЕРБ , отде да мине другаде, няма откъде , дори и промяната да дойде трасето ще бъде това ....Това трасе е избрано , защото е най добрият вариант откъм финанси и екология , не перфектен , но алтернативата на зеленашите е много трудна технически и непосилна финансово.
Въй тия магьосници еколози, звънкат на ЕК и спират париците. Очевидно нещо не е спазвало много законите на ЕС, м? Или то така работи - един недоволен пише мейл и спират парите
Няколко фактчета за герболяк, че явно са много заинтересовани в тоя проект, ама хал хабер си нямат за какво става дума: - В никой вариант магистрала няма да има, тъй като или има много завои или тунел. Т.е ограничението ще е 80-90. - Винаги част от магистралата ще е извън дефилето. В момента се спори дали са 2 платна или 4 по трасето извън - Поне в едната посока доста ще се заобикаля и въобще не е сигурно, че ще е по-бързо отсега. Поради тази причина оставането на сегашния път и двете посоки извън дефилето създава интересния проблем дали няма всички да минават по стария. Разбира се, за герболяка няма значение - щом се режат лентички, значи е добро, па дали ще се ползва - няма никакво значение - Дефилето е доста тясно и няма място за нещо друго освен сегашния път и евентуално изправянето на някой друг завой - Вече никой не умира, тъй като има колчета. Загрижените за жертвите на пътя дали можеха да реализират това решение? Или предпочитаха да умират хора за да си защитават проекта?
Някои еколози отгледаха деца , други вече внуци .... А основният и най голям противник на тази магистрала са мутрите на черноморието, поне до скоро , вече не ги бърка разшириха , но до пореди няколко години София им бе най големият пазар .... Та как се чувстваш години наред еколозите и ти самият да сте защитавали интересите на мутрите по черноморието, от пиедестала на борци с мутрите ...
М м мда , само защото не съм съгласен, това веднага ме прави от ГЕРБ нали? Идеята на зелената секта е въобще да няма магистрала там. Успяват като бавят, е сега "спор" имало, а 6 месеца 4-на коалиция им дойде дюшеш! Успяха да забавят нещата с години. Докопат ли се до властта стават тихи и агресивни до степен на саморазрушение, без значение на цената.
Стига бе, цялото дефиле се минава за 20 Мин, едната посока по заобиколен път, другата по изправен стария + възможност за изпреварване може да ви спести колко? 5 мин? 10? И хората ще си сменят къде почиват заради това? Само един милиционер повече на границата би помогнал повече
Да, ама първия път. Когато избраха тунел. Който те си го измислиха, не някакви еколози. Това е единственият вариант, който реално спестява време на пътуващите, щом па сте толкоз загрижени. А и проектите бяха готови, можеше да е готов вече. Вторият показател, дето уж много ви интересува. Та цялото мрънкане нещо пропуска тоя момент, че реално се врътнаха се на всичко готово. Щото бил радиоактивен, видиш ли. Много ми е интересно тая избирателна памет, в която ако нашите хора мотаят нещо няма проблем, ама ако е някой друг - вой до небесата
Личното ми мнение е, че магистралата трябва да мине през дефилето, като задължително заобиколи населените места, няма значение дали ще е с тунел, полутунел, виадукти..... старият път трябва да остане като междуселски, а капанчетата ще замрат сами, колкото и да не изнася на местните. Това е естественият път, а мнението на екорекетьорите ме интересува слабо. Те нека преминават по билото на Пирин, красиво е. Колкото до фирмите, не измъквайте номера с наши и ваши. Една асфалтаджийска фирма може да асфалтира само републикански или общински пътища, други няма. Значи през цялото си съществуване е била близка с общините и държавата.
ГЕРБ избраха единственото възможно решение , защото управляваха и строиха магистралата , ако жълтопаветниците управляваха и те щяха да изберат варианта , който избра ГЕРБ , както прави радев, защото е единствено възможен ..... лидерите им тъй като бяха в опозиция и не им се налагаше да строят и избраха да заливат прокта с критика граничеща с фантасмагориите , много плиткоумни фенове се хванаха мислейки , че го правят заради и сега дори и лидерите на жълтопаветниците си сърбат попарата , защото си докараха електората до тотална морална деградация ... Нещо като Путин , видимо и на него не му се води война вече , но трябва , защото си облъчи електората с илюзии и вече трябва сам да се събразява с илюзиите , които създаде .
Вадиш аргументи от задника си, концентрийрайки се в период от една две години ... Тази магистрала царят трябваще да я пуснал 2004 за ОЛИМПИАДА ... Тоест десетина години до към 2015 , когато магистралата стигна до Благоевград вие еколозите вършехте мръсната работа на мутрите , защото тогава забавянето не беше 20 минути като сега , а часове и софийските туристи бяха основно перо по нашето черноморие ... Сега софийските клиенти на са важни за мутрите по черноморието , защото те си намериха други клиенти румънци и тн , но не променя факта , че за над десет годи им вършехте мръсната работа да им запълвате базите със софианци и сътветно им набихте изкуствено стотици милиони приходи за да бетонират допълнително ...
по време на управлението на император Траян /98-117 г./, ...речните дефилета били избягвани и заради устройваните в тях засади от разбойници, предвид което в древността строителите на пътища насочвали трасетата им все по високите, обгледни и оголени била на ридовете. От анекси към договорите става известно, че най-вероятно избраният вариант ще е същият като от времето на ГЕРБ.
За умрелите - или добро или нищо
За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
ето инфо по темата за тунела: " Той трябва да има две тръби - едната 15 377 метра, а другата 15 420 метра. Общото дължина за прокопаване ще е над 30 километра. Прогнозата му стойност преди години бе 1.5 милиарда евро, днес цената несъмнено е значително по-висока. Идеята за тунела многократно е отричана от експертите по пътно строителство. Основните причини са няколко. На първо място е сложността на проекта. В района скалите са с повишена радиоактивност. Изкопаната скална и земна маса, която се изчислява на над 10 милиона тона, трябва да се депонира някъде в района или да се извози на друго място. При 20 тона на камион ще е необходимо да се направят най-малко 500 000 курса.
Друга причина е, че районът на Кресненското дефиле е и най-сеизмичната зона в България. На 4 април 1904 година, с епицентър Кресненският разлом, е регистрирано най-мощното земетресение в България – 7.2 по Рихтер, и вторичен трус 6.9 по Рихтер. Унищожени изцяло са село Крупник и Симитли. Големи разрушения има и в Горна Джумая"
Това е стара калкулация, тоест сега не са 1,5 млрд евро, а поне 3. Плюс годишна подръжка от около 50 млн.
Най ми харесва как бягат от отговорност и да вземат решение. Вместо вариант 1 има тези плюсове/минуси, вариант 2 - други и аз -Баце, дето иначе много обичам да говоря в единствено число, взех решение за вариант 2 и поемем отговорността за това решение - ми било невъзможно. Това да има 4 платна извън дефилето по трасето, по което ще минат 2 - противоречи на законите на физиката.
Единственото по-смешно е как зелените им пречили. Как? Значително по-малко хора протестират, отколкото срещу Баце. Тогава обаче не му пречеше да прати водните оръдия. Явно като има интерес, не могат да го спрат. Единственото, което могат да направят е да обжалват - а който не може да си напише проекта, че да издържи пред ЕК или българския съд - космоса му бил виновен
В момента е 1.2 млрд лв. само за едното платно. Та ако беше построено тогава, щеше да е около 2 пъти по-скъпо. Което според мен е напълно ок, това е инфраструктура, която ще се ползва 50 години напред, ще спести в пъти повече отколкото да катериш чукарите. Ако искат, да го направят и платен. Не ми пречи. И то предвид, че за разлика от повечето дървени философи, доста често минвам. Иначе а земетръсната зона - не сме във времето на римската империя. И в Япония има тунели - всичко е въпрос на цена. Въобще не е невъзможно, както се опитват да ни убедят някои. Че е по-скъпо - то това ясно. Да кажат така - избирахме по-евтин, компромисен вариант. Не да ми обясняват, че тунелът бил радиоактивен.
Два тунела по 15 км всеки !?! На кой свят живеете ? Дори даром от небето да ни паднат, не можем да го поддържаме туй чудо. Вариантът с разделени платна в двете посоки също е много куц - при катастрофа,ремонт ..движението ще трябва се отбива в другото платно от точката на разделянето им.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Айде малко по-сериозно, никой не е спирал други участъци. А и не разбирам как точно спират тия еколози прогреса на човечеството. Или па аз - като пишем негативни коментари срещу вожда ви? Ако спазва законите и нормативите на ЕС- как биха го спряли? Айде - ако са 50 000 на протест или имат 20% в парламента - как да е. Ама 200 протестиращи спрели Баце? Дето смени мнението на ВСС за под 24 часа? Как по-точно? Пишат му негативни коментарчета, депресира се и се разсърдва? Абсурдно е да обвинявате една шепа протестиращи за липсата на административен капацитет да си напишат качествено проектите. А в министерството на благоустройството не отглеждат ли деца, внуци, не взимат ли заплати? Какво правеха през това време, а? Щом една шепа хора може да им блокират умнотиите, не са много умни, м?
Е ми при тежка катастрофа някъде по средата на едното трасе , какво става . Пътя се затваря и затапените коли обръщат километри назад . Докато се доберат до насрещното платно...а ако и там стане нещо - край , замръзва трафикът в двете посоки. Представи си Хемус от Витиня до Ботевград така ?!? Две платна на километри едно от друго без междинни връзки и въобще изход .?! Майко мила ,аз не мога.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."
Бе то това хубаво, ама никой вариант не предвижда решение на този проблем. Освен ако и двете платна не се изнесат високо, но то пак има множество тунели и виадукти, та не знам реално дали би имало връзки, но поне хипотетично е възможно.
Може би може и двете платна да са в дефилето - едно над друго, то пак би било трудно да имат връзка, но не невъзможно. Ама тоя па вариант никой не го защитава - все пак трябва да се папка от тунели и виадукти. Та еколозите понякога са полезни и се възползваме от тях. Друг път - са виновни за всичко
Не, како! Парите ги спряха, защото на Баце калинките искаха пари за едно трасе, а бяха изпратили папка с документи на друго. Пише го в статията, ама кой да чете?...
До коментар [#64] от "tulup": Явно си от добре платените от Швейцария екоталибани . Аргументите ти са претенциозни и неточни. За тунел в най земетръсната зона на България и за поддържането ще са необходими огромни средства в пъти повече по-отношение на избрания проект и одобрен от камарата на строителите, които разбират от строителство. Няма нищо по гнусно от продажни зелени активисти.
Не ми пука , че пишете негативни коментари срещу Борисов , смешно е да си измисляте аргументи срещу строежа по това трасе само защото Борисов го е избрал. и вие по задължение трябва да оплюете проекта ... А Борисов всъщност беше залитнал по вашият вариант порвоначално , той беше по навит на вашият вариант с тунели за милиарди , което нали се сещаш , че тогава и комисионите стават други едно са 10-20 процента от 100 ина милиона , друга са ит 2-3 миларда , но го разубедиха , че България не е в състояние да изгради най дългият тунел в света за автомобили , защото по онова време това щеше да бъде най дългият тунел наскоро се построиха и по дълги , което е смешно ....
да сравняваш България и Япония е доста смело. Много е рисково да очакваме най-бедната държава в ЕС да построи един от най-дългите тунели в ЕС, при това в сеизмично най-опасния район на ЕС. Това е много много голямо предизвикателство за нашите възможностти от всякакъв тип- проектиране, стротелство, организация на трафика, подръжка на системите. Спонсор на зелените се оказа швейцарска фондация. Такъв тунел могат да построят швейцарски компании. Не съм любител на конспирациите, но понамирсва този тунелен ентусиазъм.
Ми че щом е по силите на швейцарски фирми, значи от нас се изисква да видим дали е по силите да платим. Което може и да не можем, ама не значи, че е невъзможно да се построи, както се опитвате да ни убедите. Също така, явно не е по силите на шишистрой, как знаете, че от другата страна няма конспирация?
Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е подписала договорите за довършването на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, въпреки че това не е съобщено официално, пише "Капитал".
Двата договора за строителство на 27 км магистрален път източно от Кресненското дефиле за близо 1.2 млрд. лв. с ДДС са подписани на 6 април, се вижда от секция "профил на купувача" на сайта на АПИ, допълва изданието. ******************************************************************
Нахалство, цели 1,2 млрд лв! Пепедебарките нямаше да построят нито метър от тази магистрала най-много за 600 млн! 600 млн ИКОНОМИИ!
/Отбелязвам и елегентното твърдение, че договорът не е обявен официално, ама се вижда в секция "профил на купувача" на АПИ/
Виж сега, то и самолетна линия може да има до Скопие нали? Въобще не се занимавайте с екоталибаните. Статията е за да дърви екопланктона. Каквито и аргументи да привеждате няма да чуят. Пак ви казвам идеята с безумните предложения е да няма магистрала...
Вижте, аз нямам против да се вземат всички варианти и да се избере най-подходящия. Имам против а) да казваме, че това не е работа на гражданите, а екслузивно на ГЕРБ. Въпреки, че нито ще го строят, нито разбират от строителство. Това е партия, разбира от политика (евентуално). И гражданите, и политиците разчитат на експертите. И тия, дет дават парите, имат пълното право да знаят как и защо се харчат и да използват свои експерти да го оценят. Както когато имате ваш адвокат. Така работят нормалните демократични държави, вие залитате по някакъв авторитаризъм - баце знае най-добре, всичко друго е невъзможно. А ако нещо не е ок - някой друг е виновен. Да не питаме как се строи Хемус, има ли разрешителни, как се избират изпълнители. Що за мислене?
И б) - да е обясняват врели-некипели как имало само 1 вариант. Със сигурност има поне 20. Може едните да са швейцарски фирми, другите да са удобни на шишистрой. Ок, ма не е само един.
На мен ми е най-удобно и бързо да е с тунел. Ако е прекалено скъпо - хубаво, ама да е невъзможно? 200 км канал до Русе по-възможен ли е? По-дълъг канал в ЕС има ли? Дори не знаем какъв трафик толкова минава. А тук цените вече са десетки милиарди
Дори и да не си платен , защитата от глупост на тунела не те прави по малко невинен , п ако беше платен мога да го разбира вадиш си ляба като защитаваш ненужно оскъпяване на проекта с десетина пъти... И стига с този Баце , нямаго две години , а проекта трябва да се завърши ... Да не говоримм, че ако сега започнем да строим тунел най рано 2040 ще бъде завършен , а до 2 години е напълно възможно да приключим със струма веднъж и завинаги , като я построим ...
Сравнението на шипка , с Кресна е малоумие ... Само някой с изчерпани аргументи може да ги сравнява двете трасета. Ако може да се сравнява релефа Кресна има прилики с Хаинбоаз , но не и никакви със шипка.
Ей, 80-те процента, вие мислите ли изобщо за Българската природа или само дай ми асвалт да се леее. Трасето е кофти, може и по-добро. Живял съм с месеци на палатка, госини наред там и е пълно със защитени видове. Ама дай на тъпия Ганьо да си сжитка колата бързо, ама жързо, че закъсня за гроба. А тия служебни мурзилки трябваше да са там само да организират избори. За няколко месеца съсипват още повече клета България. Тъпанари
Ако така тихо малко направят и задвижат хумус и тунел под петрохан ще съм най доволен. Бактън вече от зелени и всякаква друга палач. Трябва да се постори всичко това по най бързия начин.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
До коментар [#59] от "Toshko Afrikanski":Знам, бе маймуняк. Не както ние искаме, не както избирателите на ГЕРБ искат, не както е правилно, а както ГЕРБ са си решили. Нещо вярно да кажеш
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Гошо Вкаров
Рейтинг: 1842 ЛюбопитноА тва съгласувано ле е с новият министр председател Марийка Габриел?💋👧🙉👧💋
Много съм простpro_bono
Рейтинг: 418 НеутралноЗатова ше има свлачище след свлачище и падащи камъни от всички посоки.А за тунелите не ми се мисли.
Гошо Вкаров
Рейтинг: 1842 РазстроеноТо тва не е от строителството.Почвата и камъньете се размекват от Глобалното затопляне.😎🙉🤡🙉😎 Много съм прост
KMЕT B CЯHKА
Рейтинг: 24 НеутралноРадев и той- уж наш човек, а се спои с Бойко.
alg57373608
Рейтинг: 1377 НеутралноРадев е марионетка на Путин, и затова съвсем естественно добре се сработва с Бойко Борисов.
zxp53317185
Рейтинг: 3506 НеутралноСпоко, Габриел ще оправи нещата 😉
KMЕT B CЯHKА
Рейтинг: 24 ГневноПредаде и ПП, и БСП, и всички българи!
Радев- не забравяй какво ти каза Илияна Йотова когато още посмърчаше и сричаше пред микрофоните:
"Пред себе си имате най-старата партия в България и може би в цяла Европа! Тук имате достойни хора, които през последните години са гонени, мачкани, обиждани, само защото са верни на Българската социалистическа партия. И най-малкото движение от ваша страна срещу тази партия няма да ви бъде простено!"
KMЕT B CЯHKА
Рейтинг: 24 НеутралноАбе то и ние харесваме Путин, ама защо Радев отиде с Бойко и се отметна от нас?
Мислете, ей!
KMЕT B CЯHKА
Рейтинг: 24 НеутралноС тази еврогейска ориентация- нищо няма да оправи- ще ни завлече към европата.
zxp53317185
Рейтинг: 3506 НеутралноА, дано!
KMЕT B CЯHKА
Рейтинг: 24 НеутралноА дано, ама после да не се чудиш къде акат гладните.
karatista
Рейтинг: 3038 НеутралноДо коментар [#11] от "KMЕT B CЯHKА":
mr. Gorbachev, tear down this wall!у магадан!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3672 НеутралноЛичното ми мнение е, че магистралата трябва да мине през дефилето, като задължително заобиколи населените места, няма значение дали ще е с тунел, полутунел, виадукти..... старият път трябва да остане като междуселски, а капанчетата ще замрат сами, колкото и да не изнася на местните. Това е естественият път, а мнението на екорекетьорите ме интересува слабо. Те нека преминават по билото на Пирин, красиво е.
ЕретикКолкото до фирмите, не измъквайте номера с наши и ваши. Една асфалтаджийска фирма може да асфалтира само републикански или общински пътища, други няма. Значи през цялото си съществуване е била близка с общините и държавата.
pernikforbg
Рейтинг: 623 НеутралноМария Габриел е брюкселска икона и който не вярва в нея е враг на евраатлантизма и проводник на Кремълската политика!
koko65bg
Рейтинг: 723 ГневноСлужебната власт тихомълком е договорила довършването на "Струма" по трасето, избрано от ГЕРБ
Иначе казано - служебната власт краде като редовната.
Костадин Иванов
Рейтинг: 3672 ЛюбопитноАма вие някакви илюзии ли имахте? Отделен въпрос е, че тунел в пиринските чукари е романтична дъвка. Еретик
qqv391093118
Рейтинг: 2471 НеутралноИ после ГЕРБавите не искат Радев а управлява. Единствената причина да искат те да управляват е, че все пак като си в схемата, си в далаверата, а не от страни.
zxp53317185
Рейтинг: 3506 НеутралноВ едно изречение обобщен целият смисъл от влизането във властта в България 🙂
han_kurbat
Рейтинг: 834 НеутралноЗащото е най уместното трасе затова!
penetrating
Рейтинг: 8719 НеутралноНе съм сигурен доколко предложенията на зелените е добро. Изнасянето на трасето от дефилето ще засегне други собственици, а не е ясно дали екологичното въздействие ще е по-различно
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertLazar Petrov
Рейтинг: 696 Неутралнои понеже е избрано от ГЕРБ не трябва да се изпълнява? голяма логика! Трасето трябва да се изпълни по начина, по който е най-добро за обществото, ако трябва и по трасе на БКП и партизаните.
Щом изкарват едната лента извън дефилето, това означава, че трафикът в дефилето ще е два пъти по-малко от сегашния.
Най-вероятно нямаме средства да го изкараме изцяло. Ако не я завършим скоро ще връщаме пари не само за този участък, а и за вече построените части.
мики маус
Рейтинг: 2846 НеутралноАма ме тъпа статия във вестник с претенции!
———-
Всичко това доста напомня управлението на ГЕРБ, която взимаше решения за много пари без публична дискусия и прозрачност.
———
Не знам как си представя дневник провеждането на търгове с публична дискусия. Дискусия е имало под фирмата на обществено обсъждане и това е задължително преди одобряване на проекта.
Следва търг, договор и тн.
Червен дисибар
Рейтинг: 76 НеутралноСлужебната власт тихомълком е договорила довършването на "Струма" по трасето, избрано от ГЕРБ
Мъка ли ви е???
oua58686497
Рейтинг: 736 НеутралноВажно е е да не се нарушава пътя на 5 костенурки и 2 мечки .
Кортик
Рейтинг: 2962 НеутралноКолкото по некомпетентен е критикаря, толкова по-тъпи решения предлага. Изграждането на магистралата извън дефилето ще бъде свързано с нови срезове на хълмове , нови свалища и нагоре и надолу. Теренът формирал се векове, започва да се адаптира към новите дадености. Разбира се тогава ще се появи нова група талибани, повтаряща нови опорки. Разделянео на двете посоки е най-щадящо за природата.
Червена линия, червен картонOggie Petkov
Рейтинг: 647 Неутрално"Тихом, мълком", какви са тия изрази, Дневник? Искаш да бият тъпана в центъра на селото? Задоволиха всички искания на зелените рекетьори. То не бяха костенурки, то не бяха гущери, мечки, пчелички. Заради такива като вашите спонсори магистралата се бави 20 години и хора загиват. Останали са някакви последни 27 км и тях ще ги влачат вероятно още 10 години. Избраното рещение не е най-доброто, но единствено работещо засега. Дано наистина да се изпълни. Не знам какви толкова ценности има в това дефиле. За мен си е едно обикновено дере.
Бо По
Рейтинг: 537 НеутралноИзбраното трасе е най-добрия и по-евтино вариант. Екологичните съображения в случая не са достатъчно обосновани.
Batezuzi
Рейтинг: 1511 НеутралноАко служебното правителство няма пари защо подписва договори? Ако няма да плащаме по договорите докато не дойдат парите, кое налага подписването им да се случи сега? Очевидно че става въпрос за гарантиране на приходи на определени дружества.
karatista
Рейтинг: 3038 Неутралноаман от рекет от няколко бардака/кръчми за цяла магистрала, отсвирвайте им глупостите вече!
mr. Gorbachev, tear down this wall!zhivko6461
Рейтинг: 991 НеутралноНай-чистият вариант е магистралата да е извън дефилето. Според природозащитниците. Меродавна оценка би била възможна след анализ на различните варианти от компетентни, ангажирани и отговорни специалисти. Не от силно крещящи внушени фрази личности, без доказана компетентност, респ. без необходимите образование и квалификация, чийто професионален опит основно е участие в НПО и протести.
Дали критерият "най-чист" трябва да е основен про оценяване на проектите? Все пак към всеки проект има ОВОС.
Дали работата ще трябва да се прекрати и да започне нов проект?
П.П. Наивно е да се мисли, че големите инвестиционни проекти като по правило няма да се печелят от близки до властта фирми.
qqv391093118
Рейтинг: 2471 НеутралноГледам пак има масова офанзива на герберски тролове, това значи че трябва да очакваме нещо голямо в близките дни. Вероятно свързано с връчване на втория мандат. Или по-точно с пълния провал на първия.
Изобличител
Рейтинг: 1120 НеутралноДа се замислят онези, бламирали собственият си кандидат за президент (Лозан Панов), за да гласуват за Мунчо (а преди това и за Мая Пеевска). Ршеният им да гласуват за Подмяната са също толкова правилни...
Не участвувайте в безплодните дела на тъмнината; напротив, изобличавайте ги (Еф. 5:11).qqv391093118
Рейтинг: 2471 НеутралноДо коментар [#26] от "Корки":
Подкрепям! Особено свлачищата нагоре!
Кортик
Рейтинг: 2962 НеутралноВ Стара планина има запезен римски път около 25 километра, близо до гара Кръстец, който е в приемливо състояние след 1800 години експлоатация. При соца даже са го асфалтирали, от който асфалт са са останали две парчета по 50 метра. В Рила има военновременен път наричан Кайзера, защото е открит от цар Фердинанд и кайзер Вилхелм II.
Червена линия, червен картонpamela
Рейтинг: 2509 НеутралноДо коментар [#14] от "Костадин Иванов":
Ами да. Досега магистралата трябваше да бъде готова, а вместо това безполезните спорове продължават с години, а строителството се оскъпява.
Чудно в Европа как имат и магистрали и ски писти, само в България щяло да се наруши биоразнообразието.
Santos
Рейтинг: 1011 НеутралноДо коментар [#11] от "KMЕT B CЯHKА":
Ню Йорк - сити
Лондон – сити
Лос Анджелис - сити
Франкфурт - сити
Токио - сити
Москва – гладни
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 217 НеутралноБаси, нищо ли друго няма в главите ви?
wre501051215
Рейтинг: 3057 НеутралноДо коментар [#22] от "Lazar Petrov":
Екоталибаните не искат да има магистрала ИЗОБЩО.Другото са само поводи.
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 217 ГневноЛошите ГЕРБ направиха проект и намериха пари, ако не бяха шепа гнусни томабелевци, досега щяхме да имаме цяла магистрала до Гърция и щяха да бъдат спасени десетки човешки животи!
А днес некакво разградско нещице отново лее мозък и сипва вода в мелницата на екорекетьорите, поврага!
Красимир Андонов
Рейтинг: 1538 НеутралноКво стана с вариянта на трасе от въздухоплаващи панели?!
Лудостта е привилегия. Глупостта е бреме.Роси
Рейтинг: 7489 НеутралноДо коментар [#40] от "Toshko Afrikanski":
А парите от Европа ги спряха, защото трасето беше калпаво.
До руските мекерета
Рейтинг: 1769 НеутралноДо коментар [#13] от "KMЕT B CЯHKА":
Защо ни буташ към гладно и мизерно бъдеще, товарищ?
Не щем.
rooot
Рейтинг: 36 НеутралноЗащо никъде не се споменава колко глътнаха зелените през всичките години на този проект. Все се чува за тая фирма близка до властта, за оная, а за зелената мафия ни дума. Правят къщички за птички, броят пил и и гущери и гълтат милиони!!!
oua58686497
Рейтинг: 736 НеутралноКалпаво им е междуушието на някои .
Спряха ли парите , спряха ги . Те и това направиха умните и красивите . Чегъртачи първи . .
Армеец
Рейтинг: 489 НеутралноПълен цирк...
Consumer
Рейтинг: 1395 ЛюбопитноДано да я довършат за да забравим за тапите и мизерията при Симитли и Кресна.
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantRonald Reagan
Рейтинг: 725 НеутралноШишков да бъде намазан с битум и овалян с пясък! Зелените ескадрони се строяват, така че да бъде отблъсната всяка атака от запад на изток. Ще раздадат и колела на всички нуждаещи се пътници в посока София-Солун-Атина. 🙂
agentДTБ
Рейтинг: 628 НеутралноДобро решение. Не трябва да се отстъпва пред червено-зелените рекетьори.
tulup
Рейтинг: 1562 ВеселоДо коментар [#14] от "Костадин Иванов":
Не ме търсете преди обядТакъв па вариант никога не е имало, ама са да очакваме и гербаджиите да четат е прекалено. Вариантите са:
- тунел
- едното платно извън дефилето, другото по стария път
- и двете платна по същото трасе извън дефилето
Та подкрепяйки оставането на селския път, подкрепяте магистрала извън дефилето
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 217 ГневноОоо, я да бегаш, трасето беше "калпаво", защото десетина гнусни зелени рекетьори искаха пари, за да дадат положителен ОВОС!
Роске, толкова си ****, че направо ти се чудя как още си жива!
tulup
Рейтинг: 1562 ВеселоДо коментар [#26] от "Корки":
Не ме търсете преди обядБрей, а като е само едното платно няма да се случи това, така ли? Абе знаете ли въобщр ли проекта, който защитавате?
Kalinoff Ivan
Рейтинг: 1092 НеутралноЕстествено ще мине по трасето на ГЕРБ , отде да мине другаде, няма откъде , дори и промяната да дойде трасето ще бъде това ....Това трасе е избрано , защото е най добрият вариант откъм финанси и екология , не перфектен , но алтернативата на зеленашите е много трудна технически и непосилна финансово.
tulup
Рейтинг: 1562 ВеселоДо коментар [#45] от "oua58686497":
Не ме търсете преди обядВъй тия магьосници еколози, звънкат на ЕК и спират париците. Очевидно нещо не е спазвало много законите на ЕС, м? Или то така работи - един недоволен пише мейл и спират парите
tulup
Рейтинг: 1562 ВеселоНяколко фактчета за герболяк, че явно са много заинтересовани в тоя проект, ама хал хабер си нямат за какво става дума:
Не ме търсете преди обяд- В никой вариант магистрала няма да има, тъй като или има много завои или тунел. Т.е ограничението ще е 80-90.
- Винаги част от магистралата ще е извън дефилето. В момента се спори дали са 2 платна или 4 по трасето извън
- Поне в едната посока доста ще се заобикаля и въобще не е сигурно, че ще е по-бързо отсега. Поради тази причина оставането на сегашния път и двете посоки извън дефилето създава интересния проблем дали няма всички да минават по стария. Разбира се, за герболяка няма значение - щом се режат лентички, значи е добро, па дали ще се ползва - няма никакво значение
- Дефилето е доста тясно и няма място за нещо друго освен сегашния път и евентуално изправянето на някой друг завой
- Вече никой не умира, тъй като има колчета. Загрижените за жертвите на пътя дали можеха да реализират това решение? Или предпочитаха да умират хора за да си защитават проекта?
Consumer
Рейтинг: 1395 ЛюбопитноДо коментар [#13] от "KMЕT B CЯHKА":
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantА така другарю милиционер рублояд, кажи си го както го чувстваш отвътре.
Kalinoff Ivan
Рейтинг: 1092 НеутралноДо коментар [#54] от "tulup":
Някои еколози отгледаха деца , други вече внуци .... А основният и най голям противник на тази магистрала са мутрите на черноморието, поне до скоро , вече не ги бърка разшириха , но до пореди няколко години София им бе най големият пазар .... Та как се чувстваш години наред еколозите и ти самият да сте защитавали интересите на мутрите по черноморието, от пиедестала на борци с мутрите ...
Ronald Reagan
Рейтинг: 725 НеутралноМ м мда , само защото не съм съгласен, това веднага ме прави от ГЕРБ нали? Идеята на зелената секта е въобще да няма магистрала там. Успяват като бавят, е сега "спор" имало, а 6 месеца 4-на коалиция им дойде дюшеш! Успяха да забавят нещата с години. Докопат ли се до властта стават тихи и агресивни до степен на саморазрушение, без значение на цената.
agentToshko Afrikanski
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#55] от "tulup":
И да мрънкаш, и да скимтиш, пътят ще се построи така, както ГЕРБ каже!
tulup
Рейтинг: 1562 ВеселоДо коментар [#59] от "Toshko Afrikanski":
Не ме търсете преди обядЗнам, бе маймуняк. Не както ние искаме, не както избирателите на ГЕРБ искат, не както е правилно, а както ГЕРБ са си решили. Нещо вярно да кажеш
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 2985 НеутралноДо коментар [#4] от "KMЕT B CЯHKА":
+++++Браво Кмете. Те те излъгаха, обаче и ти ги хвана в лъжа.
Lazar Petrov
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#55] от "tulup":
от така изложените факти излиза, че ГЕРБ са избрали най-доброто решение.
tulup
Рейтинг: 1562 ВеселоДо коментар [#57] от "Kalinoff Ivan":
Не ме търсете преди обядСтига бе, цялото дефиле се минава за 20 Мин, едната посока по заобиколен път, другата по изправен стария + възможност за изпреварване може да ви спести колко? 5 мин? 10? И хората ще си сменят къде почиват заради това? Само един милиционер повече на границата би помогнал повече
tulup
Рейтинг: 1562 ВеселоДо коментар [#62] от "Lazar Petrov":
Не ме търсете преди обядДа, ама първия път. Когато избраха тунел. Който те си го измислиха, не някакви еколози. Това е единственият вариант, който реално спестява време на пътуващите, щом па сте толкоз загрижени. А и проектите бяха готови, можеше да е готов вече. Вторият показател, дето уж много ви интересува. Та цялото мрънкане нещо пропуска тоя момент, че реално се врътнаха се на всичко готово. Щото бил радиоактивен, видиш ли. Много ми е интересно тая избирателна памет, в която ако нашите хора мотаят нещо няма проблем, ама ако е някой друг - вой до небесата
Галя Станчева
Рейтинг: 5367 ГневноАз досега не съм разбрала кои са фирмите, които не са "наши" - всички са наши, но опорките все пробват да пробутат лъжи и апталите се ловят.
Kalinoff Ivan
Рейтинг: 1092 НеутралноДо коментар [#62] от "Lazar Petrov":
ГЕРБ избраха единственото възможно решение , защото управляваха и строиха магистралата , ако жълтопаветниците управляваха и те щяха да изберат варианта , който избра ГЕРБ , както прави радев, защото е единствено възможен ..... лидерите им тъй като бяха в опозиция и не им се налагаше да строят и избраха да заливат прокта с критика граничеща с фантасмагориите , много плиткоумни фенове се хванаха мислейки , че го правят заради и сега дори и лидерите на жълтопаветниците си сърбат попарата , защото си докараха електората до тотална морална деградация ... Нещо като Путин , видимо и на него не му се води война вече , но трябва , защото си облъчи електората с илюзии и вече трябва сам да се събразява с илюзиите , които създаде .
danvan
Рейтинг: 1403 НеутралноНали има шкафчета за пълнене.
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Satdanvan
Рейтинг: 1403 ЛюбопитноДо коментар [#66] от "Kalinoff Ivan":
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti SatЕдинственото възможно, което гарантира пълно шкафче?
🎃
danvan
Рейтинг: 1403 НеутралноДо коментар [#3] от "Шарл Атани":
Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti SatА мозъка ти?
😱
Kalinoff Ivan
Рейтинг: 1092 НеутралноДо коментар [#63] от "tulup":
Вадиш аргументи от задника си, концентрийрайки се в период от една две години ... Тази магистрала царят трябваще да я пуснал 2004 за ОЛИМПИАДА ... Тоест десетина години до към 2015 , когато магистралата стигна до Благоевград вие еколозите вършехте мръсната работа на мутрите , защото тогава забавянето не беше 20 минути като сега , а часове и софийските туристи бяха основно перо по нашето черноморие ... Сега софийските клиенти на са важни за мутрите по черноморието , защото те си намериха други клиенти румънци и тн , но не променя факта , че за над десет годи им вършехте мръсната работа да им запълвате базите със софианци и сътветно им набихте изкуствено стотици милиони приходи за да бетонират допълнително ...
gpj101139736
Рейтинг: 1527 НеутралноСега вече чекмеджетата на нощните шкафчета ще изглеждат на стара отживелица, тъй като с оформя пълнене на гардероби с надстройка ...
petrow1973
Рейтинг: 1556 Неутралнопо време на управлението на император Траян /98-117 г./,
За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)...речните дефилета били избягвани и заради устройваните в тях засади от разбойници, предвид което в древността строителите на пътища насочвали трасетата им все по високите, обгледни и оголени била на ридовете.
От анекси към договорите става известно, че най-вероятно избраният вариант ще е същият като от времето на ГЕРБ.
Lazar Petrov
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#64] от "tulup
ето инфо по темата за тунела:
" Той трябва да има две тръби - едната 15 377 метра, а другата 15 420 метра. Общото дължина за прокопаване ще е над 30 километра. Прогнозата му стойност преди години бе 1.5 милиарда евро, днес цената несъмнено е значително по-висока.
Идеята за тунела многократно е отричана от експертите по пътно строителство. Основните причини са няколко.
На първо място е сложността на проекта. В района скалите са с повишена радиоактивност. Изкопаната скална и земна маса, която се изчислява на над 10 милиона тона, трябва да се депонира някъде в района или да се извози на друго място. При 20 тона на камион ще е необходимо да се направят най-малко 500 000 курса.
Друга причина е, че районът на Кресненското дефиле е и най-сеизмичната зона в България. На 4 април 1904 година, с епицентър Кресненският разлом, е регистрирано най-мощното земетресение в България – 7.2 по Рихтер, и вторичен трус 6.9 по Рихтер. Унищожени изцяло са село Крупник и Симитли. Големи разрушения има и в Горна Джумая"
Това е стара калкулация, тоест сега не са 1,5 млрд евро, а поне 3. Плюс годишна подръжка от около 50 млн.
tulup
Рейтинг: 1562 ВеселоДо коментар [#66] от "Kalinoff Ivan":
Не ме търсете преди обядНай ми харесва как бягат от отговорност и да вземат решение. Вместо вариант 1 има тези плюсове/минуси, вариант 2 - други и аз -Баце, дето иначе много обичам да говоря в единствено число, взех решение за вариант 2 и поемем отговорността за това решение - ми било невъзможно. Това да има 4 платна извън дефилето по трасето, по което ще минат 2 - противоречи на законите на физиката.
Единственото по-смешно е как зелените им пречили. Как? Значително по-малко хора протестират, отколкото срещу Баце. Тогава обаче не му пречеше да прати водните оръдия. Явно като има интерес, не могат да го спрат. Единственото, което могат да направят е да обжалват - а който не може да си напише проекта, че да издържи пред ЕК или българския съд - космоса му бил виновен
tulup
Рейтинг: 1562 ВеселоДо коментар [#73] от "Lazar Petrov":
Не ме търсете преди обядВ момента е 1.2 млрд лв. само за едното платно. Та ако беше построено тогава, щеше да е около 2 пъти по-скъпо. Което според мен е напълно ок, това е инфраструктура, която ще се ползва 50 години напред, ще спести в пъти повече отколкото да катериш чукарите. Ако искат, да го направят и платен. Не ми пречи. И то предвид, че за разлика от повечето дървени философи, доста често минвам. Иначе а земетръсната зона - не сме във времето на римската империя. И в Япония има тунели - всичко е въпрос на цена. Въобще не е невъзможно, както се опитват да ни убедят някои. Че е по-скъпо - то това ясно. Да кажат така - избирахме по-евтин, компромисен вариант. Не да ми обясняват, че тунелът бил радиоактивен.
schwimmwagen
Рейтинг: 2073 НеутралноДва тунела по 15 км всеки !?! На кой свят живеете ? Дори даром от небето да ни паднат, не можем да го поддържаме туй чудо. Вариантът с разделени платна в двете посоки също е много куц - при катастрофа,ремонт ..движението ще трябва се отбива в другото платно от точката на разделянето им.
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."tulup
Рейтинг: 1562 НеутралноДо коментар [#70] от "Kalinoff Ivan":
Не ме търсете преди обядАйде малко по-сериозно, никой не е спирал други участъци. А и не разбирам как точно спират тия еколози прогреса на човечеството. Или па аз - като пишем негативни коментари срещу вожда ви? Ако спазва законите и нормативите на ЕС- как биха го спряли? Айде - ако са 50 000 на протест или имат 20% в парламента - как да е. Ама 200 протестиращи спрели Баце? Дето смени мнението на ВСС за под 24 часа? Как по-точно? Пишат му негативни коментарчета, депресира се и се разсърдва? Абсурдно е да обвинявате една шепа протестиращи за липсата на административен капацитет да си напишат качествено проектите. А в министерството на благоустройството не отглеждат ли деца, внуци, не взимат ли заплати? Какво правеха през това време, а? Щом една шепа хора може да им блокират умнотиите, не са много умни, м?
tulup
Рейтинг: 1562 ВеселоДо коментар [#76] от "schwimmwagen":
Не ме търсете преди обядЗначи сте за две платна извън дефилето? Честито, вече сте екоталибан.
schwimmwagen
Рейтинг: 2073 НеутралноДо коментар [#78] от "tulup":
"...Thereafter the man-loving God who arranges everything, and who did not abandon man without an intellect, sent unto him Saint Constantine the Philosopher, called Cyril, a righteous and truth-loving man, and he created for them thirty-eight letters..."Е ми при тежка катастрофа някъде по средата на едното трасе , какво става . Пътя се затваря и затапените коли обръщат километри назад . Докато се доберат до насрещното платно...а ако и там стане нещо - край , замръзва трафикът в двете посоки. Представи си Хемус от Витиня до Ботевград така ?!? Две платна на километри едно от друго без междинни връзки и въобще изход .?! Майко мила ,аз не мога.
tulup
Рейтинг: 1562 ВеселоДо коментар [#79] от "schwimmwagen":
Не ме търсете преди обядБе то това хубаво, ама никой вариант не предвижда решение на този проблем. Освен ако и двете платна не се изнесат високо, но то пак има множество тунели и виадукти, та не знам реално дали би имало връзки, но поне хипотетично е възможно.
Може би може и двете платна да са в дефилето - едно над друго, то пак би било трудно да имат връзка, но не невъзможно. Ама тоя па вариант никой не го защитава - все пак трябва да се папка от тунели и виадукти. Та еколозите понякога са полезни и се възползваме от тях. Друг път - са виновни за всичко
мики маус
Рейтинг: 2846 НеутралноДо коментар [#42] от "Роси":
Не, како!
Парите ги спряха, защото на Баце калинките искаха пари за едно трасе, а бяха изпратили папка с документи на друго. Пише го в статията, ама кой да чете?...
chichka
Рейтинг: 2089 НеутралноДо коментар [#15] от "pernikforbg":
Русия е проказата на планетата Земя."Мария Габриел е брюкселска икона и....."
Каква икона бе чуек, тя си е един целофан с който увиват българското а-----
kovachev_1
Рейтинг: 402 ВеселоДо коментар [#64] от "tulup":
Явно си от добре платените от Швейцария екоталибани . Аргументите ти са претенциозни и неточни. За тунел в най земетръсната зона на България и за поддържането ще са необходими огромни средства в пъти повече по-отношение на избрания проект и одобрен от камарата на строителите, които разбират от строителство. Няма нищо по гнусно от продажни зелени активисти.
Kalinoff Ivan
Рейтинг: 1092 НеутралноДо коментар [#77] от "tulup":
Не ми пука , че пишете негативни коментари срещу Борисов , смешно е да си измисляте аргументи срещу строежа по това трасе само защото Борисов го е избрал. и вие по задължение трябва да оплюете проекта ... А Борисов всъщност беше залитнал по вашият вариант порвоначално , той беше по навит на вашият вариант с тунели за милиарди , което нали се сещаш , че тогава и комисионите стават други едно са 10-20 процента от 100 ина милиона , друга са ит 2-3 миларда , но го разубедиха , че България не е в състояние да изгради най дългият тунел в света за автомобили , защото по онова време това щеше да бъде най дългият тунел наскоро се построиха и по дълги , което е смешно ....
Lazar Petrov
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#75] от "tulup":
да сравняваш България и Япония е доста смело. Много е рисково да очакваме най-бедната държава в ЕС да построи един от най-дългите тунели в ЕС, при това в сеизмично най-опасния район на ЕС. Това е много много голямо предизвикателство за нашите възможностти от всякакъв тип- проектиране, стротелство, организация на трафика, подръжка на системите.
Спонсор на зелените се оказа швейцарска фондация. Такъв тунел могат да построят швейцарски компании. Не съм любител на конспирациите, но понамирсва този тунелен ентусиазъм.
tulup
Рейтинг: 1562 ВеселоДо коментар [#85] от "Lazar Petrov":
Не ме търсете преди обядМи че щом е по силите на швейцарски фирми, значи от нас се изисква да видим дали е по силите да платим. Което може и да не можем, ама не значи, че е невъзможно да се построи, както се опитвате да ни убедите. Също така, явно не е по силите на шишистрой, как знаете, че от другата страна няма конспирация?
tulup
Рейтинг: 1562 ЛюбопитноДо коментар [#83] от "kovachev_1":
Не ме търсете преди обядМожете ли да извадите документ, че някой ми е платил или сте обикновен лъжец като Баце?
Манчо
Рейтинг: 2921 ВеселоАгенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) е подписала договорите за довършването на магистрала "Струма" през Кресненското дефиле, въпреки че това не е съобщено официално, пише "Капитал".
Мараба, С-ДС доносници!Двата договора за строителство на 27 км магистрален път източно от Кресненското дефиле за близо 1.2 млрд. лв. с ДДС са подписани на 6 април, се вижда от секция "профил на купувача" на сайта на АПИ, допълва изданието.
******************************************************************
Нахалство, цели 1,2 млрд лв!
Пепедебарките нямаше да построят нито метър от тази магистрала най-много за 600 млн! 600 млн ИКОНОМИИ!
/Отбелязвам и елегентното твърдение, че договорът не е обявен официално, ама се вижда в секция "профил на купувача" на АПИ/
Ronald Reagan
Рейтинг: 725 НеутралноВиж сега, то и самолетна линия може да има до Скопие нали? Въобще не се занимавайте с екоталибаните. Статията е за да дърви екопланктона. Каквито и аргументи да привеждате няма да чуят. Пак ви казвам идеята с безумните предложения е да няма магистрала...
agentKalinoff Ivan
Рейтинг: 1092 НеутралноДо коментар [#75] от "tulup":
Никъде по света , не строят тунели , освен ако не се налага и няма алтернатива , ние щяхме да сме първата така , да имаме трасе и да строим тунел....
tulup
Рейтинг: 1562 НеутралноДо коментар [#84] от "Kalinoff Ivan":
Не ме търсете преди обядВижте, аз нямам против да се вземат всички варианти и да се избере най-подходящия. Имам против а) да казваме, че това не е работа на гражданите, а екслузивно на ГЕРБ. Въпреки, че нито ще го строят, нито разбират от строителство. Това е партия, разбира от политика (евентуално). И гражданите, и политиците разчитат на експертите. И тия, дет дават парите, имат пълното право да знаят как и защо се харчат и да използват свои експерти да го оценят. Както когато имате ваш адвокат. Така работят нормалните демократични държави, вие залитате по някакъв авторитаризъм - баце знае най-добре, всичко друго е невъзможно. А ако нещо не е ок - някой друг е виновен. Да не питаме как се строи Хемус, има ли разрешителни, как се избират изпълнители. Що за мислене?
И б) - да е обясняват врели-некипели как имало само 1 вариант. Със сигурност има поне 20. Може едните да са швейцарски фирми, другите да са удобни на шишистрой. Ок, ма не е само един.
На мен ми е най-удобно и бързо да е с тунел. Ако е прекалено скъпо - хубаво, ама да е невъзможно? 200 км канал до Русе по-възможен ли е? По-дълъг канал в ЕС има ли? Дори не знаем какъв трафик толкова минава. А тук цените вече са десетки милиарди
tulup
Рейтинг: 1562 НеутралноДо коментар [#90] от "Kalinoff Ivan":
Не ме търсете преди обядГлупости, тунел се строи за да не се качва пътя толкова високо. Тунелът под Шипка няма ли "трасе"? Че даже и е готово
Kalinoff Ivan
Рейтинг: 1092 НеутралноДо коментар [#87] от "tulup":
Дори и да не си платен , защитата от глупост на тунела не те прави по малко невинен , п ако беше платен мога да го разбира вадиш си ляба като защитаваш ненужно оскъпяване на проекта с десетина пъти... И стига с този Баце , нямаго две години , а проекта трябва да се завърши ... Да не говоримм, че ако сега започнем да строим тунел най рано 2040 ще бъде завършен , а до 2 години е напълно възможно да приключим със струма веднъж и завинаги , като я построим ...
Kalinoff Ivan
Рейтинг: 1092 НеутралноДо коментар [#92] от "tulup":
Сравнението на шипка , с Кресна е малоумие ... Само някой с изчерпани аргументи може да ги сравнява двете трасета. Ако може да се сравнява релефа Кресна има прилики с Хаинбоаз , но не и никакви със шипка.
hfp421106057
Рейтинг: 197 НеутралноДо коментар [#14] от "Костадин Иванов":
Ясно е че слабо те интересува Бъкгарската природа. Поредният дебиляга. За радост не си ти там да решаваш
hfp421106057
Рейтинг: 197 НеутралноЕй, 80-те процента, вие мислите ли изобщо за Българската природа или само дай ми асвалт да се леее. Трасето е кофти, може и по-добро. Живял съм с месеци на палатка, госини наред там и е пълно със защитени видове. Ама дай на тъпия Ганьо да си сжитка колата бързо, ама жързо, че закъсня за гроба. А тия служебни мурзилки трябваше да са там само да организират избори. За няколко месеца съсипват още повече клета България. Тъпанари
bludniq_sin
Рейтинг: 1501 НеутралноАко така тихо малко направят и задвижат хумус и тунел под петрохан ще съм най доволен. Бактън вече от зелени и всякаква друга палач. Трябва да се постори всичко това по най бързия начин.
Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.htmlhfp421106057
Рейтинг: 197 НеутралноДо коментар [#89] от "Ronald Reagan":
Ти пък какви аргументи си давал някога, амебо?
wre501051215
Рейтинг: 3057 ЛюбопитноДо коментар [#67] от "danvan":
В Швеция за или против тунела са?!
Toshko Afrikanski
Рейтинг: 217 НеутралноМаймуняк е мъжът ти Мюмюн!