
© Красимир Юскеселиев
Снимката е илюстративна.
Пътници в самолет на "Уиз ер", кацнал във Варна от Абу Даби (Обединени арабски емирства), са отказали да слязат на летището, защото полетът е бил до София. Хората не са били уведомени предварително за промяната и посред нощ в петък, 26 май, се оказали във Варна. Някои от пътниците имали уговорени важни срещи, съдебни дела и прегледи в болница на другия ден, които пропаднали. От авиокомпанията са осигурили пет автобуса за извозване до столицата, но част от пътниците настоявали това да стане със самолет. Видео, заснето от един от пътниците, вижте в края на текста.
Още на летището в Абу Даби самолетът на "Уиз ер" е излетял три часа по-късно, според пътници. По разписание е трябвало да кацне в София в 00.40 ч. на 26 май, но е пристигнал по-късно в България.
Едва 15 минути преди кацането на летище Варна пътниците са били уведомени, че има промяна и до София ще пътуват с автобуси. Причината е в планов ремонт на пистата на летище София, който се извършва нощем.
"Всяка нощ от 1 ч. след полунощ до 6 ч. сутринта се извършва ремонт на пистата на летище София. По разписание по това време няма полети и затова е най-удобно да се ремонтира", обясниха от летище София за "Дневник". Самолетът от Абу Даби е трябвало да кацне в 00.40 часа в София, но е закъснял и затова е пренасочен към друго летище. Това се случва и с други (закъснели) полети, поясниха от аерогара София.
От нискотарифната авиокомпания "Уиз ер" казаха за "Дневник", че ще проверят случая и ще изпратят обяснение защо пътниците не са били уведомени за промяната.
Вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев разпореди проверка на случая. "Наредих на ръководството на ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация" да извърши щателна проверка на причините довели до ситуацията на летище Варна, при която пътници отказаха да слязат от самолета. Най-вече държа да бъде изяснено от проверяващите дали са спазени правата на пътниците", посочва Алексиев, цитиран от пресцентъра на Министерството на транспорта и съобщенията. Той допълва, че при установяване на нарушение ще бъдат предприети необходимите законови действия.
Ден след публикацията от "Уиз ер" изпратиха до "Дневник" извинение към пътниците за закъснението и причиненото неудобство. В изявлението се посочва, че авиокомпанията "потвърждава, че пътниците могат да подадат заявление за обезщетение на официалния уебсайт на Уиз ер, което ще бъде оценено и обработено спрямо приложимия Европейски регламент.