Проект: Младите шофьори да не могат да карат през нощта

За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, влезте в профила си.
Коментари (49)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на patience
    patience
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Така се взимат решения, на база данни и анализ.

  2. 2 Профил на Изо Дзадзе
    Изо Дзадзе
    Рейтинг: 1851 Неутрално

    Идеята не е добра. Олигофрените са си олигофрени по всяко време на денонощието. Проблема е в чувството за безнаказаност, което пък идва заради корупцията в полицията и прокуратурата.

    Медведев, Дмитрий Анатольевич, очевАдно е решил след време като го съди международния трибунал в Хага да се обяви за НЕВМЕНЯЕМ, и затова в момента дрънка такива безумици, подготвя си защитата.
  3. 3 Профил на Антирашистки Октопод
    Антирашистки Октопод
    Рейтинг: 179 Неутрално

    За стотен път. Какво значение има какви са законите, като няма кой да ги направи реалност? Милицията си седи на ръцете, тотално неспособни са. Едно шибано кръстовище не могат да регулират. Как ще стане без реформа в тая проклета милиция? Как?

  4. 4 Профил на roknor
    roknor
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    Добра идея. С добавка - 0 промила алкохол! 80к.с. макс мощност.

  5. 5 Профил на jazzdevil
    jazzdevil
    Рейтинг: 1773 Гневно

    А няк'ви мерки спрямо корумпираните фуражки, които пускат бъдещите пътни убийци за 50лв?

  6. 6 Профил на Lazarus
    Lazarus
    Рейтинг: 843 Неутрално

    "25% от катастрофите са между 22ч и 6ч (т.е. по тъмно)"
    Да не се окаже, че голямата част от тези катастрофи е липсата на маркировка.

  7. 7 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4648 Неутрално

    А няк'ви мерки спрямо корумпираните фуражки, които пускат бъдещите пътни убийци за 50лв?
    —цитат от коментар 5 на jazzdevil


    Чудят се какви глупости да измислят само и само да защитят корумпираните фуражки , главните виновници за тежките катастрофи по пътищата.

  8. 8 Профил на samoedin
    samoedin
    Рейтинг: 3680 Неутрално

    До коментар [#2] от "today":

    "Идеята не е добра. Олигофрените са си олигофрени по всяко време на денонощието. Проблема е в чувството за безнаказаност, което пък идва заради корупцията в полицията и прокуратурата."

    Когато цялата ни държава се тресе от скандалите и безумията в прокуратурата ни, каквито и мерки да се вземат на хартия, ефекта от тях е напълно обречен, както и досега.......

  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2916 Неутрално

    Добра идея. С добавка - 0 промила алкохол! 80к.с. макс мощност.
    —цитат от коментар 4 на roknor


    Ако знаят,че 100% е сигурно,че при първо престъпление или нарушение ще им вземат книжкатаи свалят номерата на колата ще се кара по друг начин.
    Сега децата и внуците на чалгата навлизат в доста опасен период!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3567 Неутрално

    Глупосте на търкалета. Ако си достатъчно нагъл да караш през града със 120, какво ти пречи да излезеш по всяко време на денонощието? Или през деня трафикът е такъв, че не позволява високи скорости? Ами забранете им да карат и на 1 януари сутринта, тогава няма трафик.
    Ограничение на мощността? Аз преди 40 години съм взел категория С, бях на 19. Къде сега ще намерите камион с 80 или 120 конски сили? Значи, хем ще си профи, хем нямаш право да караш.
    Просто някой иска да размаха пръст и да се на прави на строг и добър едновременно. Ако мине. Може и да мине, доста тъпотии минаха.

    Еретик
  11. 11 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3567 Неутрално

    Конските сили не трепят. Трепят магарешките неврони в главата. Не ни трябват нови, изсмукани от пръстите закони, а прилагане на съществуващите. Всички знаят, че се правят гонки, глобени няма, докато не се пребие някой.

    Еретик
  12. 12 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    Баси глупостите. И като не карат през нощта да речем три години. НА ПЪРВИЯ ДЕН от четвъртата как така ще се окажат НАУЧЕНИ, че да могат вече да карат.
    Абе само некадърници ли се подвизават в тези политически среди?
    Всичко това е за камуфлаж и ВДИГАНЕ НА ЦЕНИТЕ НА КУРСОВЕТЕ!
    !

  13. 13 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2897 Неутрално

    По-добре да почнат наистина да наказват - и то сурово. Защото няма ли страх от това примерно да ти треснат една глоба 50 000 и да я плащаш пет години - всеки ще си кара като малУмник срещу скромна почерпка за 50 лева.

  14. 14 Профил на roknor
    roknor
    Рейтинг: 1672 Неутрално

    До коментар [#9] от "comandante vs либерални ентусиасти&корпократи":

    Аз отдавна препоръчвам скандинавските правила, ама никой не ме чува. Дори и факта, че за миналата година в Норвегия има 74 смъртни случая, а в Швеция 68, не им прави впечатление. За сравнение жертвите по техните пътища през 80-те години е доближавал 5000!

  15. 15 Профил на мики маус
    мики маус
    Рейтинг: 2714 Неутрално

    Божанов, а защо не НУЛА промила алкохол?

  16. 16 Профил на Nestea
    Nestea
    Рейтинг: 112 Неутрално

    Някои от промените са добри, други са глупави.

    Добрите - 0.1 промила алкохол (реално трябва да има нулева толерантност за това и трябва да се отнася за всички шофьори не само за начинаещите, никакъв алкохол преди каране) и ограничение на мощността на автомобила. Относно второто, съмнявам се, че е толкова до гонките, колкото до факта, че един неопитен шофьор просто не може да управлява мощен автомобил.

    Глупаво е обаче да се забранява карането по тъмно и това е реално забрана за каране през периода ноември-март. Карането през нощта и през зимата са важни умения особено в България където имаме четири сезона, всеки с различни условия.

    Това, което трябва за се промени е начинът за вземане на книжка. 35 часа кормуване са крайно недостатъчни, трябва да са поне 45. Останалото е лесно - по-добра пътна маркировка и повече камери, особено по магистралата и големите булеварди, и нещата ще си дойдат сами на мястото.

  17. 17 Профил на svetlio_rm
    svetlio_rm
    Рейтинг: 285 Неутрално

    Проблема не са младите шофьори. Докато няма прилагащи се правила за ВСИЧКИ на пътя, младите ще се държат като маймуни. В техните очи, каквото и да сторят всичко може да се потули / плати ..

  18. 18 Профил на Deaddark
    Deaddark
    Рейтинг: 2897 Неутрално

    До коментар [#12] от "AzDebil":

    То като гледам какви излизат от курсовете, ще те коригирам - вдигане на цените на книжките, курсовете явно са останали в миналото. Преди време минава един младеж с джип на червено на пешеходна пътека и ми се репчи 'що съм тръгнал да пресичам, не виждам ли че няма да спре. А още преди това един млад джигит спира на пешеходна пътека и се кара на майка с количка: "Къде пресичаш ма, т'ва да не ти е пешеходна пътека" - той спрял точно отгоре на червена пешеходна пътека с бели линии. Не само са нагли и арогантни, но не знаят и завой да вземат - най-често не може да прецени скоростта и прави по-голяма дъга и или качва на бордюра (ляв завой) или кара някой в насрещното да му отстъпи (десен завой). А да не говорим че са ме питали за елементарни знаци, като В1 - забранено влизането на МПС.

  19. 19 Профил на Митко Палаузофф
    Митко Палаузофф
    Рейтинг: 708 Неутрално

    Нали сме общество, което изповядва европейските ценности, сред които свободата?! Защо напоследък непрекъснато се налагат ограничения и забрани - очаквах, че Европа е на прав път и с течение на времето все повече ограничения и забрани ще отпадат, а не че ще има нужда от нови и нови. Щом се налагат още и още ограничения, забрани и правила, значи че, или нещата вървят на зле и по-зле, или че обществото ни не иска свобода за хората, само го декларира и идеята е да бъдем впримчени, а не освободени...

    В Гейропа съм! В Гейропа съм!
  20. 20 Профил на danvan
    danvan
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    Идеята не е добра. Олигофрените са си олигофрени по всяко време на денонощието. Проблема е в чувството за безнаказаност, което пък идва заради корупцията в полицията и прокуратурата.
    —цитат от коментар 2 на today


    В мутроландия е така.

    Със соц. мерки няма да стане!

    Мутрите от 90-те поеха открито държавата, а ние ги последвахме. Sapienti Sat
  21. 21 Профил на Армеец
    Армеец
    Рейтинг: 421 Неутрално

    Поредното тъпо предложение...

  22. 22 Профил на parcaleste
    parcaleste
    Рейтинг: 1093 Весело

    "25% от катастрофите са между 22ч и 6ч (т.е. по тъмно)"Да не се окаже, че голямата част от тези катастрофи е липсата на маркировка.
    —цитат от коментар 6 на Lazarus

    Искаш да кажеш "несъобразена пътна обстановка". #ЗасрамиСеБе

  23. 23 Профил на petrapetra
    petrapetra
    Рейтинг: 1850 Неутрално

    Как се дефинира "млад" шофьор? Взимаш книжка, не караш 2 години, и вече не се млад...

  24. 24 Профил на coffee.bean
    coffee.bean
    Рейтинг: 545 Неутрално

    Това е добро предложение, само че трябва да се дефинира кога е през ноща, защото със сезоните се мени и тъмната част от Денонощието.
    Другите предложения за покачване на Глобите - да не се приемат.
    И крайно време е да се отговори на Обществото - онези двамата младежи на бул.Сливница в София - какво правят там в 1 часа след полунощ ? И не можаха ли да отскочат от платното след като са имали 8-10 секунди време.

  25. 25 Профил на sturmgewehr44
    sturmgewehr44
    Рейтинг: 694 Неутрално

    При някои конкретни индивидуалности шофирането нощем е по-спокойно, с мнимално участие на други водачи в движениетои е значително по-безопасно.

    Думата СВАСТИКА идва от санскритското स्वस्तिक (свастика), което означава предмет, носещ щастие или предвещаващ добро, и по-точно отличителен знак, който се поставя върху предмет или човек, за да носи късмет. Свастиката съпътства цялата история на човека. В националния археологически музей могат да се открият грънци с изрисувани свастики от времето на прототраките 6000 – 3000 пр.н.e. Свастика може да се види на една от църквите в Стария град в Несебър, като там е поставена като орнамент на апсидата от външната страна, а така също в археологическите находки под църквата Света София в град София, както и във вила „Армира“, като мозайка на пода. Щях да си сложа свастика на аватара, но пишман модераторите, характеризиращи се със забележителни исторически познания, щяха да намерят това за скандално и неуместно и най-вероятно щяха да приложат своето самобитно/първобитно ограничение в/у правата на профила... https://www.youtube.com/watch?v=ZVL5FKPNj3A
  26. 26 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Като бях в училище по едно време на директора му хрумна, че изглежда много грозно учениците да пушат заедно с учителите пред самото училище, така че всички да ги виждат. То е забранено за учениците да пушат, така че как ще ни излагат пред хората като пушат отпред. Та вместо да направи нещо да наложи забраната за учениците да пушат, той заключи предния вход, така че те започнаха да пушат зад, вместо пред училище. И си реши проблема. Естествено стана проблем за всички, защото трябваше да заобикаляме, за да влезем в училище. А пушенето реално не намаля.

    В България има много такива случаи. Вместо да се наложи едно добро правило, се измислят хиляда и сто други, по-лоши.

  27. 27 Профил на AI Дрон
    AI Дрон
    Рейтинг: 20 Неутрално

    Докато не се посочи от някой министър на МВР ясно и категорично, че КАТ е основният проблем, а не решението, за войната по пътищата и не поиска ясни и категорични ОТГОВОРИ от всички шефове на КАТ какви мерки са взели, съобразно действащото законодателство и какви препоръки са дали за промени в ЗДвП, то нищо няма да се промени! Дотогава ще е наливане от пусто в празно с тези промени в закони, закончета, законченценца, алинеи, алинейки и т.н. Затова и когато се протестира срещу войната по пътищата се протестира пред КАТ, а не пред НС, Мин. съвет, Президенство.

  28. 28 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 570 Неутрално

    До коментар [#23] от "petrapetra":

    Ами и това е следващия проблем. Вземаш книжка и не караш повече. Тоест дефакто само след 2-3 години ти трябва да започнеш на ново курсове защото и бъкел няма да си спомняш кое как се прави.
    Това е другото нещо което някак си трябва да се измисли за всичките взели книжки но не карат с години но поради една или друга причина се качили да шофират за някъде.
    Ако не си карала 2 години чакай още 3 и вземи златен талон .

  29. 29 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 570 Неутрално

    До коментар [#26] от "kazushi":

    И с забрана щеше ли да има ефект според вас ?
    В едното ми училище 6-7 клас ходеха по блоковете да се крият. Ефект от забрани 0. Даже и на родителите им ги казваха ефект 0.
    В гимназията и при нас беше така пред училището редом с учителите.
    Имаше забрана. Известно време учениците ходиха на други места да пушат. Учителите си продължиха но малко по встрани не точно на централния вход.
    След има няма месец и учениците се върнаха на старото място. Ефект 0.
    Та ?

  30. 30 Профил на Момчил Макавеев
    Момчил Макавеев
    Рейтинг: 12 Неутрално

    За да се предотвратят и останалите 75% от катастрофите , аз предлагам да се забрани шофирането и през светлата част на денонощието .

  31. 31 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7129 Неутрално

    А през деня с придружител, докато не направят една година, като шофьори, без произшествия.

  32. 32 Профил на Sara Ashton  Pedrillo aka Йосиф Давыдович
    Sara Ashton Pedrillo aka Йосиф Давыдович
    Рейтинг: 543 Неутрално

    За мен най-големият проблем идва от курсовете дето са частни... Преди две години внучката кара курс, но преди това дойде на село при мен да я подготвя, защото до селото имаме изоставена самолетна писта и там ходят хоратА да се учат и да си правят гонки... Аз я заведох 7-8 пъти с Уазката, показах й как да тръгва, спира завива , да си оправя седалки огледала, научих я да паркира успоредно с два варела...Тя е схватливо дете... Записали я на курс в София взели й 1200лева... почнали курса и след 20часа й казали че е готова, на изпита се представила добре и за под месец взела книжка без нито един час нощно , без магистрала, която е задължителна за днешно време, без каране на дъжд... без никаква подготовка.. Значи инструкторът си е откраднал платени 15 часа и пуснал неготов курсист на изпит... После на бала й купих кола, но бяха минали 10 месеца без да кара и тя забравила всичко.. После аз пак инструктор в София две седмици та се научи да кара и сега да стискме палци няма инцеденти .... Ама защо частните инструктори са такива печалбари.... Едно време аз като карах курсовете колко строги и стриктни бяха инструкторите, никакъв шанс да стигнеш на изпит ако не си си взел чàсовете и не си готов... Сега всичко е пари и липса на елементарен морал и възпитание..

    Природа на войне, нам как родная мать Но есть время хорониться, а есть время наступать И вскоре объявились мы во вражьих городках И стали всё крушить вокруг, разбили в пух и прах Порвали на куски, измолотили в хлам И, добивая, объясняли стонущим врагам: Запомните загадочный тактический приём — Когда мы отступаем – это мы вперед идем! Вместе с холодами и лесами, впереди Сусанин Просто нам завещана от Бога Русская Дорога Русская Дорога, Русская Дорога, Русская Дорога…
  33. 33 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    Младите шофьори да не могат да карат в тъмната част на денонощието???
    Що за идиотизъм, на колко промила е писан такъв кретенски текст!
    Предлагам:
    Младите шофьори ИЗОБЩО да не могат да карат.

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  34. 34 Профил на petrow1973
    petrow1973
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    П.П. Книжка от 1973г и първа кола "Запорожец":)

    За умрелите - или добро или нищо За живите - само критика или нищо няма да свършат:)
  35. 35 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3567 Неутрално

    Как се дефинира "млад" шофьор? Взимаш книжка, не караш 2 години, и вече не се млад...
    —цитат от коментар 23 на petrapetra


    Жена ми има златен талон, щото не е карала в последните 15 години.

    Еретик
  36. 36 Профил на gl_avatar
    gl_avatar
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    Също така първата една год след вз на книжка да карат зад . Със правоспособен шофьор със многогодишен стаж!

  37. 37 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2927 Весело

    Пълни глупости. Не дискриминацията на база години опит, а пропорционалните наказания и неизбежността им ще намалят инцидентите. Ако всеки келеш знае, че ако се качи пиян и надрусан в колата и утрепе някой ще изкара 20 години в затвора положението ще е съвсем друго. Обаче у нас има необяснима търпимост към подобни уроди, даже съм убеден, че и тук някой ще отговори на моя коментар с някое "Абе на всеки може да се случи!".

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  38. 38 Профил на kazushi
    kazushi
    Рейтинг: 683 Неутрално

    До коментар [#26] от "kazushi":И с забрана щеше ли да има ефект според вас ?
    —цитат от коментар 29 на vesko19


    За коя забрана по-точно говориш? Накрая имаше две забрани. Понеже първата (да не пушат изобщо) не проработи, измислиха още една - още по-тъпа. Е, по-тъпата имаше ефект, но този ефект беше желан само от директора и никой друг.

  39. 39 Профил на Puhon
    Puhon
    Рейтинг: 453 Неутрално

    Идеята е добра и не е никак нова. В други страни това отдавна е реалност. Не съм сигурен за ограниченията в мощността - това създава неудобства. Например, ако в едно семейство има само един автомобил който е по-мощен, това ще бъде доста непрактично.

  40. 40 Профил на wanderer
    wanderer
    Рейтинг: 3346 Весело

    "25% от катастрофите са между 22ч и 6ч (т.е. по тъмно)"Да не се окаже, че голямата част от тези катастрофи е липсата на маркировка.
    —цитат от коментар 6 на Lazarus


    То, според тая статистика излиза, че "по тъмно" катастрофите намалят - 25% от катастрофите са в една третина от времето. В останалите две третини катастрофите са по 37.5%.
    Освен това от катастрофа до катастрофа има голяма разлика. Едно е да се жулне "буза" в неосветена мантинела, друго е удар (насрещен или страничен) при пресичане на червено (било жълто в далечината, ама станало червено, а колата с висока скорост).

    И другата статистика - "13% от катастрофите са с участие на нови шофьори" е повратлива. Това "участие" е като "умрял с ковид" и "умрял от ковид". "С участие" може да означава "паркирал неправилно", неработещ стоп или просто ударен (във верижна катастрофа).

  41. 41 Профил на xgw06535068
    xgw06535068
    Рейтинг: 1057 Весело

    Глобата за каране през деня без светлини трябва да се увеличи десетократно.

  42. 42 Профил на ako27642168
    ako27642168
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Комунизъм 2.0.Само забрани. Българите през последните години си мислеха , че живеят в "демокрация" защото никой не им каза , че това си е комунизъм като в Китай. Сега ще осъзнаят , че живеят в новия комунизъм!

  43. 43 Профил на pilgrim.epsylon
    pilgrim.epsylon
    Рейтинг: 762 Неутрално

    " прагът за алкохол в кръвта им да е до 0.1 промила, а не както е до 0.5."

    Това на какво изпито количество алкохол се равнява? 50 мл бира? 😁 Защо да не е 0, ами 0,1? Каква е аргументацията?

    Между другото, в България за десетичен знак е приета запетаята, не точката. Точка се слага в САЩ.

    СПРЕТЕ ДА ПРОМИВАТЕ МОЗЪЦИТЕ НА ХОРАТА!

    [quote#114:"trollhunter"]Айде да спрем да обиждаме нацистите на хитлер.[/quote]
  44. 44 Профил на uq
    uq
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    ПЪЛНИ глупости

  45. 45 Профил на perkele_
    perkele_
    Рейтинг: 246 Неутрално

    Идеята е добра и не е никак нова. В други страни това отдавна е реалност. Не съм сигурен за ограниченията в мощността - това създава неудобства. Например, ако в едно семейство има само един автомобил който е по-мощен, това ще бъде доста непрактично.
    —цитат от коментар 39 на Puhon


    в кои страни е реалност това?

    Той е толкова учен, че дори не знае рецептата за киселото зеле.
  46. 46 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1925 Неутрално

    Ми те кат' не карат как ще се научат. Даже ще станат още по-лоши шофьори

  47. 47 Профил на gps
    gps
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Тези статистики!

    "25% от катастрофите са между 22ч и 6ч (т.е. по тъмно)" е основа за забрана да кара през ноща.

    Според мой анализ - 100% от катастрофите са между 00:00 и 23:59 - така трябва забрана за цял ден.

    лесно е играта с статистики.

  48. 48 Профил на t5eyes
    t5eyes
    Рейтинг: 781 Неутрално

    досега: млад шофьор да не кара няколко месеца
    сега: млад шофьор да не кара 5 години, хубаво да забрави как се прави и като му изтече карантината да се юрне най-накрая без охрана да шофира

    разбира се твърде много хора са си забили дъска с пирон за главата явно.
    искат да ме излъжат че като изкараш книжка - не можеш да караш.
    както хора без деца решават политиката за семейството така и неделни шофьори и пътници решават какво е правилно за шофьорите

    свят, спри да се кланяш на богинята Кали
  49. 49 Профил на t5eyes
    t5eyes
    Рейтинг: 781 Неутрално

    До коментар [#36] от "gl_avatar":

    тоест да не карат за да забравят какво са учили на курсовете

    свят, спри да се кланяш на богинята Кали




За да коментирате, да оценявате или да докладвате коментар, трябва да влезете в профила си или да се регистрирате. Вход | Регистрация
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK