
© Агенция 'Пътна инфраструктура"
Снимката е архивна
От събота (10 юни) до края на годината пътят между Мездра и Лютидол, който е част от главния път между Ботевград и Видин, ще е затворен, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), цитирани от БТА.
Уточнява се, че затварянето на участъка се налагало заради разширението на първокласния път. От АПИ обясняват, че в района щял да се използва голям брой строителна механизация и тежки самосвали, което щяло да създаде предпоставки за инциденти при натоварения трафик в този участък.
Допълва се, че ще се извърши разширяване на трасето до четирилентово с разделителна ивица, ще се изградят и обходни трасета, с които транзитният трафик да се изведе от населените места, ще бъдат построени и необходимите съоръжения. На места ще се извършват взривни работи, ще се оформят и обрушват откоси, ще се положат мрежи по откосите и други строителни работи.
За периода на затваряне са определени обходните маршрути за превозните средства, които са в зависимост от теглото им. Тези до 3.5 т ще преминават през Паволче - Челопек - Лютиброд - Елисейна - Своге - Софийски околовръстен път и обратно.
За превозните средства над 3.5 т са предвидени следните обходни маршрути:
- Крапчене - Криводол - Борован - Бяла Слатина - Кнежа - Долни Дъбник - Червен бряг - Луковит - Златна Панега - АМ "Хемус" и обратно;
- Враца - Борован - Бяла Слатина - Кнежа - Долни Дъбник - Червен бряг - Луковит - Златна Панега - АМ "Хемус" и обратно.
Шофьорите на превозни средства над 3.5 т могат да използват и други обходни маршрути:
- в посока София през прохода "Петрохан" - до въвеждане на зимното поддържане на пътя;
- в посока Монтана: по АМ "Хемус" - Ябланица - Златна Панега - Батулци - Роман - Долна Бешовица - Горна Бешовица - Кален - Горна Кремена - Долна Кремена - Мездра - Монтана.
За разширението на пътя Мездра - Ботевград местните чакат от повече от 20 години. Работата по него започна октомври 2019 г., след като месец преди това третото правителство на Бойко Борисов отпусна 420 млн. лв. от държавния бюджет. С цел по-бързото изграждане участъкът бе разделен на два лота - с дължина от 19.3 км (лот 1) и 13.4 км (лот 2), като строителството се извършва от различни строителни консорциуми. За този Великден 7.5-километрова отсечка от пътя при ботевградското село Новачене беше пусната за движение.
Според първоначалния план цялото трасе до Видин трябваше да е скоростен път до края на 2021 г. Заради опитите след края на управлението на ГЕРБ за преразглеждане на начина, по който се финансира строителството на пътища, както и опитите за спирането на изтичането на публични средства към определени фирми, финансирането на строителството на скоростния път беше спряно.