
© Дневник
Красимир Каменов - Къро
След като преди дни стана известно, че е започнало преразпределяне за активите на Красимир Каменов - Къро ден след смъртта му, то за един от тях битка се е водила през последните няколко месеца, съобщава "Капитал".
Финансовите отчети на компанията "Ауто Мобайл" не изглеждат впечатляващо, като през годините неизменно декларира по 2.5 - 3 млн. лева приходи и минимални печалби по няколко десетки хиляди лева. а през 2020 и 2021 г. те се превръщат в съответно в 700 и 600 хил. лв. загуба. Активите по баланс са 6.5 млн. лв., което макар и не тривиална сума, не звучи като нещо, заслужаващо кръвопролитна война.
Същевременно тези резултати видимо не кореспондират с имуществото на компанията. За нея се знае, че е собственик на някои от най-апетитните и големи паркинги в София. Това включва съоръженията под НДК и Централна гара, както и търговските обекти около една от автогарите до жп станцията. Така че реалната стойност на активите със сигурност е в пъти повече и просто през годините малка част от оборота е бил деклариран.
Всичко започва, след като през март на пресконференция тогава все още единното обвинение в лицето на главния прокурор Иван Гешев и заместника му Борислав Сарафов даде пресконференция, на която съобщиха за мащабна конспирация за отстраняването на първия от поста. Пуснаха и серия записи, за които се твърдеше, че са разговори на Къро с различни лица, скоро след това на 27 март той се с сдоби и с обвинение за поръчани убийства. Тогава се разбра и че защитен свидетел срещу него е станал Филип Стоянов. Това е човек, който в миналото е бил формален собственик и управител на "Пи.Еф.Си." - дружеството, опериращо "златния гьол" на ГКПП Капитан Андреево. А от 2019 г. е изпълнителен директор на "Ауто мобайл" (паркингите) и "Слатина-Къра" (зеленчуковата борса).
При този явен конфликт не е учудващо, че Каменов решава да отстрани Стоянов от фирмите си. На 20 март съветът на директорите на "Ауто мобайл" (без Стоянов) свиква общо събрание за 2 май, на което той да бъде премахнат от борда и на въпросната дата е взето такова решение. То обаче не е вписано, тъй като освен Каменов с 90% акционер е и бившата му съпруга Светлана Каменова с 10%. Тя оспорва решението, тъй като не е била надлежно уведомена и съдът блокира вписването. Следва нов опит на 4 май той поне да бъде отстранен като изпълнителен директор, но и той е блокиран. Така се стига до свикване на ново общо събрание за 16 юни, на което отново да бъде гласувано отстраняването на Стоянов, но както ще стане ясно, Каменов така и няма да доживее до него.
Междувременно компанията продължава да се представлява от Филип Стоянов видимо против волята на основния й собственик. И неговите действия по всичко личи са били в посока запазване на контрола над паркингите "каквото и да стане".
Още на 7 април, видимо от Имотния регистър, той сключва серия договори, чрез които отдава практически всички ключови активи на "Ауто мобайл" под дългосрочен наем. Това включва целите комплекси и паркинги на Централна гара, НДК и в Зона Б5 до парк "Възраждане", а също и къщата на Каменов на ул. "Секвоя" 35 в Бояна и офисите на компанията на ул. "Будапеща" 17. А те са, меко казано, странни и неизгодни.
Наемател е "Кепитъл инвест България", регистрирана в началото на 2022 г. от турския гражданин Мехмет Кахведжи. За него не се знае нищо, като няма други фирмени участия, а фирмата не е известно да е развивала дейност. Въпреки това тя се съгласява да поеме контрол над някои от най-големите паркинги в София за следващите десет години.
Според един от договорите, с който "Капитал" разполага, всичките гаражи и търговски обекти около гарата са наети за 40 хил. лв. месечно без ДДС, което изглежда като силно занижена цена, която "не подлежи на промяна през първите 5 (пет) години".
Освен това и договорът трудно може да бъде прекратен - според клаузите му това може да стане чак след неплащане на наема повече от шест месеца. Освен това е предвидено при предсрочно разваляне "Ауто мобайл" да дължи на "Кепитъл инвест България" сума, равна на наема за три години, или 1.44 млн. лв.
Повече четете тук.