Гений или мистификация?

Режисьорката Катерина Булажич (Сърбия).<br />
<br />
<br />

© БунтART

Режисьорката Катерина Булажич (Сърбия).




БунтART отново ще ви покаже нещо, което няма къде другаде да видите. От страниците на български в Интернет, Гугъл не отрива нито една, в която да се говори за Урош Тошкович. А това е всъщност един от най-интересните живи художници на Балканите. За него казват, че рисува почти "безсъзнателно". Животът му е скандал или гениална загадка, зависи от това кой дава оценката. Тошкович е роден в Черна Гора, следва през 50-е години в Париж, завързва приятелства и бохемски контакти с внушителен кръг лица от френската артистична и интелектуална сцена, от актьора Белмондо до философа Жан-Пол Сартр. Работи в Париж, Ню Йорк, Лондон и Белград между 1956-1976 година.
Картините му се търгуват навсякъде и са част от колекции, а външният вид на техния автор днес по-скоро би ни уплашил. Кой ще каже, че този човек е работил заедно с Пикасо и Салвадор Дали, но днес предпочита да ходи гол по брега на морето и когато слага дрехи, те по-скоро приличат на екипировка на клошар!


Според критиците, красотата в картините на Урош Тошкович е идеал, засенчен от грозотата, чрез която се вижда истината за света.


От 1996 година той живее в град Бар на адриатическия бряг, където е заснет и филмът на Катерина Булажич.




Сръбската студентка Катерина Булажич показа на публиката в София портрет на този странен човек, със своя филм "Старият майстор" (награда за документален филм от завършилия през ноември фестивал "Ранно пиле"). До края на гледането, зрителят си задава въпроси – наистина ли такъв художник съществува? Каква част от историята му е негова собствена измислица или е конструирана от режисьорката?
Видео-репортажът, направен от Леда (кино-наблюдател на БунтART) ще ви разкаже повече.

Катерина Булажич и Огнян Костовски.<br /><br />

© БунтART

Катерина Булажич и Огнян Костовски.



Вижте и сръбската режисьорка в компанията на един от българските си колеги, Огнян Костовски, режисьор на краткия филм "Слон", в който мистификацията обаче съществува и е част от художествения сюжет.
БунтART отново ще ви покаже нещо, което няма къде другаде да видите...



Филмът на Катерина от Сърбия беше един от много наградени чуждестранни проекти на фестивала "Ранно пиле", докато българските се представиха сравнително зле, поне що се отнася до наградите – само две. Едната е за анимация, другата е в категорията за български филм. Мнение за този дисбаланс в представянето на българските филми, споделя една от участничките в журито, Кади Лок.

Кади Лок, мениджър на Европейския фестивал за независимо кино, член на журито на студентския филмов фестивал в София тази година.



Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1366 Весело

    Що си играете с тъмносиви букви на черен фон - карайте го съвсем по бунтарски, сложете черно на черно, че да се чете още по-лесно.

    Българският пишман-уеб дизайн - същите редки ... както и българският "бунт-арт".

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  2. 2 Профил на Бърши Моди , хартия бол
    Бърши Моди , хартия бол
    Рейтинг: 442 Разстроено

    "Полулюбов и полукриене,
    Полулежане и полупот,
    Полукултура и полупиене.
    И въобще полуживот! "

    c




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK