Babycastles: връзката между изкуството, нойз музиката и независимите видео игри

Babycastles: връзката между изкуството, нойз музиката и независимите видео игри

© Мартина Дечевска



Краят на март мина под знака на нойз партитата.


На 29-ти, съвсем случайно, както стават всички хубави работи, се озовах на концерта на Feedtime, Vaz, Sightings и Maggoted в изпъстрения с графити ъндърграунд клуб Death By Audio в Уилямсбург, Бруклин. Но той не е темата на днешната ми статия. Ако искате да прочетете повече за него, кликнете тук и ще се озовете на единия от блоговете ми, където съм казала няколко думи по повода. Tук този концерт е просто предисторията.


Днешният ми материал е за събитието, което последва след него.




В Death By Audio, реейки се около бара се натъкнах на DJ Kunal и Dan Alongi, щракащи нещо на лаптопите си. Заговорихме се и те ми казаха, че след два дни, в Secret Project Robot - галерия/клуб/бар/място за всякакви алтернативни събития - която трудно бих намерила, ако не знаех точния адрес, ще се случи нещо, което би ме заинтересувало.


Харесвала ли съм нойз? Ами да, добър нойз, но да... нали затова съм тук.


Харесвала ли съм видео игри? Определено.


Е, значи било точно за мен.


Какво знаех в аванс за евента? Честно казано, не твърде много. Знаех, че там ще има видео игри, сътворени от хора като теб и мен, а не от големи "зли" корпорации. Игри, които изразяват позиция и съществуват като арт форма. Знаех, че куратор на събитието ще е Anna Antrophy, която току що е издала новата си книга "Rise of the Videogame Zinesters: How Freaks, Normals, Amateurs, Artists, Dreamers, Drop-Outs, Queers, Housewives, and People Like You are Taking Back an Artform", автобиография и "направи-си-сам" наръчник едновременно, в която тя обяснява, как всеки може да изразява идеите си, създавайки видео игри и за чудатия си живот като транссексуална жена.Знаех, че няколко нойз диджеи и изпълнители щяха да представят музиката си и че щеше да е цветно, забавно, алтернативно. Поне се надявах да е така и както обикновено, интуицията ми не ме подведе.


Във ветровитата съботна вечер, някъде към десет вечерта се яхнах на метрото и ето ме, крачеща из улиците на Бушиук. Между бившите фабрики, сега превърнати в лофтове, бодегите и складовете, без знак отвън (на първото си ходене по улицата го подминах) се е сгушил и Secret Project Robot. Определено достатъчно таен. Идвах тъкмо навреме.


Първото нещо, което забелязох влизайки, бяха стените, върху които се прожектираше в реално време играта, създадена специално от Ана за този евент – Duck Duck Poison, част от която може да видите тук. Duck Duck Poison е модификация на популярната детска игра Duck Duck Goose, при която играчите сядат в кръг, а един от тях се "кръжи" наоколо и посочва "duck,duck, duck..." докато не избере някой от тях за гъската (goose). Избраният за "черната овца", в случая гъска, трябва да стане и започва да гони посочващия, докато той се опитва да седне на мястото му. Естествено, Anna Antrophy, която открито има страст към насилието (и секса в комбинация) я е модифицирала – четиримата играча седят един до друг, със сутиени с вградени копчета в тях. Един от тях е вампирът и по същия начин избира един от играчите за goose, кръжейки над тях. Ти трябва да познаеш дали си goose и да избереш дали да изпиеш хапчето с цианид или да рискуваш да бъдеш изяден. Всичко това контролираш с копчето, вградено като зърно в сутиена. Поиграх малко, признавам, не особено успешно, но определено цялата концепция ми хареса.


Представени бяха и две други DIY ("направи си сам" игри): Kompendium, създадена от Michael Brough, която можеш да видиш тук и Virtual Swordsman от Pizza Time, и двете участващи в IGF, фестивала за независими аркадни игри, който се проведе за четиринайсти път от 5 до 12 март тази година в Сан Франсиско.


Всичко това беше подплатено със солидно количество нойз/експериментал/8-bit музика, с лайв-сетове се отчетоха Josephs от BABYCASTLES под името Isfet , самостоятелният проект на Sto от Cinders Gallery и DUBKNOWDUB – Stolen Temple Pileup, Dan Friel от Parts & Labor и GDFX .


Събитието е организирано от Babycastles, организация започната от Kunal Gupta (да, същия DJ Kunal) и Syed Salahuddin. Главната цел на Babycastles е да подпомага независимите дизайнери на игри и да им дава поле за изява. Освен това, по думите на DJ Isfet, организацията фокусира върху това да направи игрите по-социални и интерактивни, като вместо да седят самотни пред компютрите си, геймърите могат да излязат и да се забавляват заедно на събитие като съботното. Като подплатим това с музикални пърформънси, визуализации на живо и игри, създадени специално за конкретния повод, това се превръща в истинско парти.


Повече за Anna Antrophy можете да намерите на блога й: auntiepixelante.com, където може и да поиграете и някои от игрите й.


И за да не си говорим само "голи приказки", ето и визуална картина от събитието, включваща интервюта с Anna Antrophy и Sto.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK