Цитат на деня: При мажоритарен вот в парламента ще влязат мутри, чалга певици, футболисти и всякаква паплач

Цитат на деня: При мажоритарен вот в парламента ще влязат мутри, чалга певици, футболисти и всякаква паплач

© Цветелина Белутова



"Ако се въведе мажоритарният вот, ще има 1-2 парти в Народното събрание. Тогава ще ни се скрие топката от хора, които нямат нищо общо с политиката. В парламента ще влязат мутри, чалга певици, футболисти и всякаква паплач."


Това заяви пред Нова телевизия съпредседателят на Патриотичния фронт Валери Сименов. Коментарът му дойде, след като премиерът в оставка Бойко Борисов намекна, че ГЕРБ биха подкрепили Реформаторския блок при съставянето на кабинет, но при въвеждане на 100% мажоритарен вот.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (107)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 4ort
    4ort
    Рейтинг: 3148 Неутрално

    А патреотите с какво се различават от чалгарите???

  2. 2 Профил на 404
    404
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Пък сега какви влязоха, господин народен представител?

    И що си мисля, че предпочитам гореспоменатите пред теб?

  3. 3 Профил на Georgi Yordanov
    Georgi Yordanov
    Рейтинг: 648 Неутрално

    ДС не пуска никого!

    Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!
  4. 4 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    Няма да е всякаква паплач, защото Симеонов няма да влезе.

  5. 5 Профил на Юмжагийн 7-балов
    Юмжагийн 7-балов
    Рейтинг: 328 Весело

    Щот в партийните листи няма такива...

  6. 6 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Сега са цигани, шофьори на мутри, много тъпи чада на комунистически деятели (не успели на запад), бармани, рядко тъпи начални учителки и всякаква друга измет. Каква е разликата?

  7. 7 Профил на cekosi
    cekosi
    Рейтинг: 221 Неутрално
  8. 8 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3455 Неутрално

    От паплач отърваване няма, каквато и система да приложим! Но ако ни излиза Бойко с номера, че народът иска мажоритарна система, само и само да си осигури несигурното с пропорционална система мнозинство, то народът накрая ще излезе на улицата и тогава ще видят какво иска наистина.

  9. 9 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 622 Неутрално

    Тя паплачта е влязла бе Симеонов, ти бръсна ли се сутринта?

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  10. 10 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 622 Неутрално

    До коментар [#4] от "galapagas":

    А дано, ама надали, както казала Айшето като я питали дали е девствена.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  11. 11 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2196 Неутрално

    Ти кого наричаш паплач бе другарю националист.Ами нали тази паплач ходи да гласува за вас,политиците.Ами в България има хора които не са руски националисти,не са комунисти,не са били агенти на ДС.Соросоидите,протестърите,паплач ли сме!?

  12. 12 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1363 Неутрално

    Тоя псевдопатриот с руска душа и пари в джоба да вземе да се гръмне.
    При мажоритарната система ще влязат читави хора.
    Разбира се, че ще има и катили, но няма да са на 100% както е сега.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  13. 13 Профил на testimone
    testimone
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Че сега не е ли същото?

  14. 14 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 594 Гневно

    Сега 90% са мутри барабар с премиера.

  15. 15 Профил на глобално хасково
    глобално хасково
    Рейтинг: 274 Весело

    сегашните депутати ще ви изглеждат като ангели херувими когато бат сали намъкне и братчедите си в парламента. барабар с каратиста от берлинското метро и боксьора от мурсия.

    за какво е по-жадно мнозинството: свобода или шише ракия?
  16. 16 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 598 Гневно

    А сега с какво се различава паплача в парламента?

    Много за големи се взеха тея утрепки! Утайката на държавата е събрана в парламента!

  17. 17 Профил на niksan1
    niksan1
    Рейтинг: 3201 Неутрално

    До коментар [#8] от "Fiji":


    " ... то народът накрая ще излезне на улицата ... "


    Не, няма да излезне ! По-скоро ще хване терминала . Онези, които излизахме и свалихме Луканов и Виденов, онези които само за 2-3 часа в София се събираха 50 000 човека - всички са в ЕС, САЩ и другите бели държави . В България останаха доволните, послушните и онези братовчеди, които са първи в изборния ден и гласуват за онзи, който даде повече !
    Примери искате, ли ?

    Без ДС - ченгета! Лустрация!
  18. 18 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1436 Весело

    Е, Валери, щом ти си влязъл в Парламента, що и Азис (примерно) да не може? Той с какво е по-лош от теб? Ако не друго, поне си изкарва парите по честен начин.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  19. 19 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    По-добре една силиконка, отколкото бат Сали...

  20. 20 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    [quote#8:"Fiji"]то народът накрая ще излезе на улицата и тогава ще видят какво иска наистина. [/quote]

    Ти ще излезеш ли?

  21. 21 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 555 Разстроено

    Та нали ние " народът " ги избираме 27 години а преди това 45 години волски търпяхме правешкият селянин . Не са виновни мутрите ,чалгарите и крадците ,народът ни това си харесва .

  22. 22 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Еми така е, щото такъв е народа!
    Тъй че, ако мажоритарните избори станат реалност, политиците ще имате интерес тизи път наистина да се постараете населението да се образова по-качествено и да затъпява по-малко, за да не вкарва "мутри и чалга павици" в парламента. А няма по силен стимул от личния интерес! И в крайна сметка ще спечелим от цялата работа.

  23. 23 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3455 Неутрално

    До коментар [#17] от "niksan1":

    За съжаление няма как да не се съглася с теб. Уви!

  24. 24 Профил на lout66
    lout66
    Рейтинг: 555 Неутрално

    До коментар [#8] от "Fiji":
    Кога в историята ни се е случвало това , ние сме нация която се спасява поединично .

  25. 25 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Политиците ще профанизират референдума.
    Нищо, че Боко го използва като повод да завърти г.за за пореден път.

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  26. 26 Профил на 5ar8
    5ar8
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Неполитично изказване от уж политик.

    5ar8
  27. 27 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3455 Неутрално

    [quote#20:"galapagas"]Ти ще излезеш ли?[/quote]
    Защо, ти няма ли да излезеш? Доволен ли си от стабилността? И при социализма имаше стабилност, но излязохме на площада. Защо сега сме по-доволни? Защото имаме повече достъп до материални неща ли, а тогава нямахме нищо? Материалните потребности ли ни ръководят? Или желанието за справедливост?

  28. 28 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1921 Весело

    До коментар [#25] от "mr.lottalove.":

    Големият майтап тепърва предстои. Понеделник не е далече изобщо...

  29. 29 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 488 Неутрално

    За пръв път да съм съгласен с тия комунисти за нещо.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  30. 30 Профил на CINZANO - оправете си сайта!
    CINZANO - оправете си сайта!
    Рейтинг: 1115 Весело

    До коментар [#4] от "galapagas":
    Не подценявай Варелката! Същата тая паплач, за която говори, му е електорат и ще го вкара от раз

    Мома, връщай 12 и 12А!
  31. 31 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#17] от "niksan1":
    [quote#17:"niksan1"] Онези, които излизахме и свалихме Луканов и Виденов, онези които само за 2-3 часа в София се събираха 50 000 човека - всички са в ЕС, САЩ и другите бели държави . В България останаха доволните, послушните и онези братовчеди, които са първи в изборния ден и гласуват за онзи, който даде повече ! [/quote]
    Не е вярно. Има и изцяло ново поколение, което ще избяга към ЕС, САЩ, Канада в близките години.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  32. 32 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 381 Неутрално

    [quote#6:"foure"]Сега са цигани, шофьори на мутри, много тъпи чада на комунистически деятели (не успели на запад), бармани, рядко тъпи начални учителки и всякаква друга измет. Каква е разликата? [/quote]

    Повярвай ми, не искаш да рабираш

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  33. 33 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3538 Весело

    Нещо не разбрах.
    Валерката к'во, има прОблем с основополагащия тезис, че чак и конституционно прокламиран, че дупетатът е еманацията на мат'ряла?

  34. 34 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Абсолютно мнозинство в два тура в едномандатни избирателни райони” е формула, която не се използва в нито една страна в Европа при избори за парламент/вкл. и в Англия/. Така се избират кметове и президенти в няколко страни, включително и в България. Причината е проста – водеща или приоритетна е достатъчната легитимност на избрания държавен глава или кмет. В парламентите се избират представители, народни представители, и противно на избора на кмет и президент, водеща е именно представителността, а не легитимността. Защото съгласно Конституцията след като са избрани те стават "представители на всички български граждани/народа/. Когато мнозинството, с което се определя изборен резултат, е абсолютно, половината от гласувалите остават непредставени, все едно на първи или втори тур.
    "Мажоритарен бонус"
    Мажоритарен "бонус”, допълнителни места в крайното разпределение на мандатите, получават най-голямата или двете най-големи партии и той е за сметка на всички масиви от гласове, които не се справят с бариерата от 50% от действителните гласове. Обичайно доминираща партия би постигнала комфортно мнозинство с подкрепата на 35%-37% от всички подали действителен глас.
    Възможни са и разпределения, при които партия е получила повече гласове, но остава в малцинство в събранието. Пример – кметските избори в "Младост" съвсем скоро. Въпреки че водеше убедително на първи тур, кандидатът на ГЕРБ загуби също толкова убедително на втори тур, защото се образува мощна коалиция против нейното избиране.
    Ако подобен сценарий се случи в 30 или 40 едномандатни района на парламентарни избори, кандидатите на партия ГЕРБ и да са събрали най-много гласове на първи тур, ще останат в опозиция. Съвсем същото може да се случи и на другата голяма партия.
    Сигурно е едно – всички останали партии без ДПС ще бъдат силно "недопредставени”. Съществева и възможността парламентът да е двупартиен - ДПС и една от двете големи партии/ГЕРБ, БСП/, в зависимост от кондицията им в момента. Възможно е и много местни (локални) кандидати да успеят да спечелят изборите в "своя” едномандатен избирателен район. Какви и колко сенчести биха били такива кандидати, ще може да се оцени след като бъдат обявени резултатите.
    Административните детайли – сложни и спорни
    Ако се вгледаме в административните детайли, няма как да пропуснем, че нито е просто, нито безспорно определянето на границите на всеки район. Район "Младост" от горния пример ще трябва да избере 4 или 5 народни представители. Разделянето на "Младост" на 4 или 5 района няма как да стане без скандали, освен ако не се следва принципа щом "всичко може”, значи може. И няма как да подминем състоянието на избирателните списъците, след като 20 или 50 бюлетини е вероятно да се окажат определящи. Не е кой знае какъв проблем такъв брой бюлетини да бъдат "осигурени”. Практиките са много и разнообразни.
    "Чужбина" и други неуредици
    А какво ще правим с гласовете подадени в чужбина?! С тях се избират десетина народни представители. Да не би на някого да е хрумнало, че ще се избират двама от Бурса, двама от Лондон и т.н.? И накрая, как на конституционните съдии не им е минало през главата, че ако районите са само едномандатни, ще трябва до дупка да се правят междинни избори!?
    Конституцията стриктно, персонализирано, разделя изпълнителната от законодателната власт. Депутат не може да заеме длъжност в изпълнителната власт, освен ако не престане да бъде депутат. Разбира се, напълно възможно е за министри да бъдат избирани лица извън кръга на народните представители, но коя партия би могла да си позволи подобен "разкош"? И все пак остава "трайната невъзможност", която все едно ще води до междинни избори. Такава невъзможност може и да бъде "предизвикана". В черния изборен хумор или жаргон се нарича "assassination clause" (клауза покушение).
    Няма информация как формулиралите въпросите за референдума са стигали да подобни размисли, нито като как депутатите или конституционните съдии са "недогледали" формулировката. Едно е сигурно. Поставилите на референдум подобен въпрос със сигурност мразят демокрацията, в частност българската. И са се натоварили с това на практика да докажат, че "нема такава държава", след като има такъв референдум. Хубаво е да не се забравя и кои им пригласят.

  35. 35 Профил на today
    today
    Рейтинг: 955 Неутрално

    Точно олицетворението на паплачта да го каже ...

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  36. 36 Профил на vvy
    vvy
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Понякога Симеонов ме дразни, но в случая е прав. Представете си избор между Стоичков и професор по конституционно или международно право-кой ще бъде избран? Или между фолк-певачка и доктор спасявал много пъти човешки живот-кого ще изберат? Мажоритарният избор не е лекарство за политическата ни система, не можеш да лекуваш рак като замениш аспирина с аналгин.

  37. 37 Профил на fallada
    fallada
    Рейтинг: 328 Неутрално

    Мажоритарният вот е капан за баламурници. Тези които говорят за него, представят ли си го на практика. Кой ще определя кандидатите? Входа ли, махалата ли, шефа на фабриката ли, собственика на кръчмата ли, роднините ли, футболните фенове ли, местните мутри ли.........

  38. 38 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#28] от "Добрин Велков":

    Еее, не убивай ентусиазЪма на ентусиастките!

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  39. 39 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3455 Неутрално

    [quote#24:"lout66"]Кога в историята ни се е случвало това , ние сме нация която се спасява поединично .
    [/quote]
    Случвало се е в най-новата ни история. Аз съм свидетел. Бях на всички митинги в София през 90-те години. Сега хората са загубили надежда и затова се примиряват със статуквото, задоволяват се с "по-малкото" зло. Но може да видят искрица в тунела и да се събудят.

  40. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    Всъщност, дори разваленият часовник е верен два пъти дневно. Така и с ченгето от снимката. Този път е прав, колкото и да е странно.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  41. 41 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 347 Неутрално

    Ах, тоз се уплаши за бъдещето си... Изпадаш от борда, юнак!
    Допреди няколко месеца по-скоро ми беше безразличен, но явно сега го активираха и започна да плещи глупост след глупост.

  42. 42 Профил на Приказки под шипковия храст
    Приказки под шипковия храст
    Рейтинг: 274 Неутрално

    И стига ми се пречкахте из краката...

  43. 43 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#34] от "subaru":

    Адмирации...

  44. 44 Профил на Judjuk
    Judjuk
    Рейтинг: 3364 Неутрално

    ..... и сценаристите на Слави ще влязат. Туй дали ще е за добро?

  45. 45 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#41] от "Симеон":


    [quote#41:"Симеон"]Изпадаш от борда, юнак! [/quote]
    Глупости. Точно той може да си купи мястото без да се напъва. Мислете преди да се изоквате...

  46. 46 Профил на ЙЕИ
    ЙЕИ
    Рейтинг: 532 Неутрално

    До коментар [#37] от "fallada":

    Споко "простия" народ винаги може да издигне свой кандидат както стана в Младост.
    И "избраните" да не им се отвори парашута.

    Всяка партия добре ще си вземе поука от случаят "Цачева" и едва ли ще си позволява да ни пробутва магарета за НП. Особено ако в закона се добави и статута за отзоваване на НП

  47. 47 Профил на Коте
    Коте
    Рейтинг: 980 Неутрално

    То защото сега няма мутри и пишман "политици", видяхме ги докъде ни докараха. Може пък чалга певиците да са по добри от вас!

  48. 48 Профил на m17
    m17
    Рейтинг: 2106 Неутрално

    До коментар [#17] от "niksan1":

    Е нека БСП да докара хипер инфлация пък ще видим кой точно е останал и дали виновнитеносят на бой. И само междо другото, в БГ има много, много нормални хора които малко от малко се стараем да нормализираме държавата.

  49. 49 Профил на karabastun
    karabastun
    Рейтинг: 8794 Весело

    При мажоритарен вот в парламента ще влязат УМНИ И КРАСИВИ !

    karabastun1@abv.bg
  50. 50 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10682 Неутрално

    Тази година в парламента полу, догодина пълни мутри и всякаква паплач

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  51. 51 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1809 Неутрално

    [quote#36:"vvy"]Представете си избор между Стоичков и професор по конституционно или международно право-кой ще бъде избран?[/quote]

    Този професор може да бъде ползван като външен експерт. Щом народът иска Стоичков, нека той да е. Освен това не съм убеден, че моралът на един юрист е непременно по-висок от този на футболист.

  52. 52 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 584 Неутрално

    [quote#8:"Fiji"]Но ако ни излиза Бойко с номера, че народът иска мажоритарна система, само и само да си осигури несигурното с пропорционална система мнозинство[/quote]Всъщност точно мажоритарната система осигурява несигурно мнозинство - толкова ли не може да разсъждавате!?!?!?!? Едно е да преговоряш с лидара на една партия, друго поодтелно да търсиш подкрепа от 50-100 души!
    И Борисов не иска мажоритарна система, но явно я иска народа, а задължение на политиците е точно народа да слушат - нали уж искахме демокрация, или нещо поразмислихте, а?

  53. 53 Профил на Svetlio
    Svetlio
    Рейтинг: 1217 Неутрално

    Аз пък вече съжалявам че не гласувах за референдума.
    Голям страх ги тресе някой.

    sdg
  54. 54 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 442 Неутрално

    най напред прочетохте ли какво предлага Б.Б.
    той предлага направо френската система. Мажоритарна система в два тура......първи тур печели този с 51 %. Ако няма такъв то на втория тур се явяват 1,2,3,4 или там колкото се прецени.Така отпада най големия недостатък да останат само две - три партии.

    А за правителството Б.Б. пак показа висш пилотаж след единствената си голяма грешка на президентските избори.

  55. 55 Профил на cristo_n
    cristo_n
    Рейтинг: 584 Неутрално

    [quote#46:"ЙЕИ"]Всяка партия добре ще си вземе поука от случаят "Цачева" и едва ли ще си позволява да ни пробутва магарета за НП.[/quote]++++++++++++++++++++++++++++++++++

  56. 56 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    текущите 240 тулупа са си паплач, не виждам какво ще се промени.

  57. 57 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    [quote#54:"1_bulgarin"]Така отпада най големия недостатък да останат само две - три партии.
    [/quote]
    И как точно отпада тоя недостатък бе, образ?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  58. 58 Профил на Darcas
    Darcas
    Рейтинг: 1148 Неутрално

    Против мажоритарните избори реват основно тези политици, които не биха спечелили такъв избор ако се явят на него. Нормално е, когато една система те застрашава лично, да си против нея.

    Фобиите и филиите са признак на ниско самочувствие и слугинаж
  59. 59 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 1424 Неутрално

    Мразим да чуем как чалгари и футболисти филисофстват, еми не го умеят тоя занаят.Съвсем друго е като слушам Такоф

  60. 60 Профил на Косьо Генчев
    Косьо Генчев
    Рейтинг: 517 Неутрално

    За съжаление Валери Симеонов е прав в случая.

  61. 61 Профил на Big Muzzy
    Big Muzzy
    Рейтинг: 1509 Неутрално

    Ако не можете да се преборите с тази паплач за гласовете на хората значи сте по-голяма паплач инот тях.

  62. 62 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3455 Неутрално

    [quote#52:"cristo_n"] задължение на политиците е точно народа да слушат - нали уж искахме демокрация, или нещо поразмислихте, а? [/quote]
    Първо, българският народ не е 2,5 милиона, това е малцинство от народа и референдумът според българските закони не е задължителен. Второ, демокрация е да се управлява в името на народа като се спазват законите.

  63. 63 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#57] от "Darth Plagueis":
    До коментар [#60] от "Косьо Генчев":

    При френската система на втория тур не отиват само първите двама ..., не съм сигурен но първите четири или пет и не се изисква над 50 процента. Така ,че системата не е лоша....

    И нали 2.5млн. са гласували за мажоритарна система. не е задължителен референдума ама все пак......„

    То и Брексита парламента може да го отхвърли ,но никой не си и помисля да го стори...

    за това на референдума му викат атомна бомба.

  64. 64 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 3455 Неутрално

    [quote#54:"1_bulgarin"]най напред прочетохте ли какво предлага Б.Б. той предлага направо френската система. [/quote]
    А на "задължителния референдум" хората за френската система ли гласуваха? Или пак ще стане това, което иска господарят, позовавайки се на суверена.
    Стига вече манипулации! Референдумът не е задължителен и ако Бойко и Цацата твърдят обратното, то те са манипулатори, неспазващи българските закони!

  65. 65 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Че те и сега са там.

    Един през друг по-неадекватни, по-неквалифицирани, по-фалшиви и съвсем готови да гласуват каквото им се каже и да подписват където им се каже.

    Супер сте!

  66. 66 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1024 Весело

    Много е замязал на Ердоган на външен вид Валерката, каква ирония...

  67. 67 Профил на ПЕШО
    ПЕШО
    Рейтинг: 221 Неутрално

    След комбинацията В.С. & В.С., няма как да стане по-лошо положението в парламента.
    С такива пишман националисти-гъзодавци като Волен Сидеров и Валери Симеонов, няма как парламента да стане по-лайнян.

  68. 68 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3264 Неутрално

    До коментар [#2] от "номер 7":

    Ще видиш как в НС ще се напълни с диновци ,шамари ,пера и други мутри като кмета на Галиче.

  69. 69 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1003 Неутрално

    [quote#58:"Darcas"]Нормално е, когато една система те застрашава лично, да си против нея. [/quote]
    Тази система застрашава нацията и държавата!

  70. 70 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#64] от "Fiji":

    На референдума въпроса беше за мажоритарна система в два тура. никъде във въпроса не пише колко кандидати да има на втория тур.
    Френската е мажоритарна в два тура. Като на втория има много кандидати и не се изисква над 50 процента.

    А от 2.5 млн. дали 100 хил. са имали представа за какво са гласували е отделен въпрос.....
    Аз например гласувах за 1лв. субсидия и против на другите два въпроса...

  71. 71 Профил на marin0987
    marin0987
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Определено не съм фен на В. Симеонов, но мисля, че е прав в този случай. Все пак партиите се стремят да печелят подръжка от хората. Но пък веднага се сещам за Бат Сали, за Каратанчев, бащата на световноизвестната с прякора - " Голямата уста " тенесистка Сесил Каратанчева и още много други.

  72. 72 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    Мажоритарният вот беше гласуван на референдум от самия народ.

  73. 73 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3398 Неутрално

    Хм, интересно. В Англия значи много мутри и чалгапевици пълнят Парламента...

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  74. 74 Профил на foreverman77
    foreverman77
    Рейтинг: 532 Неутрално

    Като цяло си прав, Валерка.
    Само, където си пропуснал да споменеш, че и ти си част от тази паплач.

  75. 75 Профил на newgenerations
    newgenerations
    Рейтинг: 601 Любопитно

    [quote#69:"Вели"]Тази система застрашава нацията и държавата![/quote]

    И как ?

  76. 76 Профил на p911
    p911
    Рейтинг: 437 Неутрално

    [quote#14:"mentra65"]Сега 90% са мутри барабар с премиера. [/quote]

    Точно тук е разликата, в тези 10% ... При мажоритарен вот просто ще станат 100%.

  77. 77 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#63] от "1_bulgarin":

    Франция - на втори тур отиват всички, получили над 12.5%.

  78. 78 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 766 Неутрално

    Интересно, да чуеш истина от днешен политик?!

  79. 79 Профил на ern16512825
    ern16512825
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Съгласен съм. Всеки цигански барон ще може да си купи място в парламента. Залагам на 40-50 независими ромски депутата в следващия парламент благодарение на славчо.

  80. 80 Профил на ern16512825
    ern16512825
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#72] от "Ф.Нинов":

    Ако въпроса на референдума беше "Да ходят ли депутатите на работа по къси гащи и потник" Този народ пак щеше да гласува ДА

  81. 81 Профил на Боян Таксиров
    Боян Таксиров
    Рейтинг: 2573 Неутрално

    Прав е. Предизборните кампании ще се променят и ще изпростеят. Оттам и народа. Още повече.

    mutricata.blogspot.bg deinstall.blogspot.bg
  82. 82 Профил на yorddj
    yorddj
    Рейтинг: 766 Весело

    До коментар [#73] от "vesolr":
    Да бе, то циганското население в Англия е като у нас. Почти четвърт. Обитава гета около Лондон, Манчестър и Ливърпул без да плаща сметки и чака изборите да изкара някоя лира. А гласовете на избирателите падат до цената на една бира.

  83. 83 Профил на ХЪ ХЪ ХЪ
    ХЪ ХЪ ХЪ
    Рейтинг: 441 Любопитно

    [quote#0:"Заглавието"]При мажоритарен вот в парламента ще влязат мутри, чалга певици, футболисти и всякаква паплач[/quote]

    Без да споделям мнението за абсолютен характер на мажоритарния вот, трябва да отбележи следното:

    1. Тая констатация с какво се отличава от сегашното положение? В парламента така или иначе вече има всякаква паплач. Вярно не са точно чалга певици и футболисти, но със сигурност има техни еквиваленти и пряко представени мутри;
    2. Ако суверенът желае да вкара такива хора в парламента - кой си ти, че да му противоречиш?

  84. 84 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#66] от "kapitan_laino":

    Ами каквото отвътре, това и отвън...Всичко е изписано на отвратителните им физиономии.

  85. 85 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1901 Гневно

    Стига вече с тази апокалиптична картина, моля. Държавата щяла да се затрие, мутри щели да влязат, паплач и какви ли не още празни приказки. Посочете една държава с мажоритарен вот, в парламента на която да има само две партии. Не подценявайте чак толкова българския избирател ( част от който сте и вие ) . Парламента и в момента не се ползва с никакво доверие, какво толкова ще се промени? На мястото на Ана Баракова ще влезе Пена фолкаджийката, и? Разлика? Хайде стига вече, нито е чак толкова лоша , нито е чак толкова страшна мажоритарната система , страшна е за сганта вътре, защото никой не би гласувал за тях повече.

  86. 86 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#80] от "ern16512825":

    Амчито и сега народецът вкарва в парламента депутати, ходещи с пищак в гащите.

  87. 87 Профил на tach0
    tach0
    Рейтинг: 227 Неутрално

    Глас народен - глас Божи!

  88. 88 Профил на Юмрукчал
    Юмрукчал
    Рейтинг: 313 Неутрално

    Не, при мажоритарен вит няма да влезеш ти - никога!

  89. 89 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1173 Неутрално

    [quote#85:"zle_platen_trol"]Посочете една държава с мажоритарен вот, в парламента на която да има само две партии.[/quote]
    По лесно ще е ти да посочиш една държава, в която има избори с мажоритарен вот който се предлага от референдума 240 избирателни секции, в които една и съща партия печели с 50% + 1 глас от гласувалите по всяка вероятност под 50% от имащите право на глас... лелеяна мечта на Боце, следа като разбра, че с пропорционалната система вече няма никакъв шанс да вземе самостоятелно мнозинство Предполагам че наистина ще влязат 2 парии - ГЕРБ и ДПС ... което не ме устройва Звучи демократично, но само ако гласуват всички. При настоящята активност, при мажоритарни избори има вероятност партия избрана само с 25%+1 гласа,че и по-малко от имащите право на такъв да получат абсолютна власт ... което вече не е демократично

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  90. 90 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1173 Весело

    [quote#88:"Юмрукчал"]Не, при мажоритарен вит няма да влезеш ти - никога![/quote]
    Може би да, ама ще влязат пак как' Тетка, Лъчко докторчето и т.н.

    простотията ходи по хората, затова обичам животните ...Цъкам само "+" ... но не на всеки!
  91. 91 Профил на mitakadm
    mitakadm
    Рейтинг: 305 Неутрално

    Сегашните да не сте по-стока. Бахти идиота

    Колкото повече - толкова повече
  92. 92 Профил на Арон
    Арон
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Стига си говорил глупости, Меденруднишки тарикате! При мажоритарен вот ще бъде избиран този, който е известен на избирателите си и те ще му държат сметка за последващите му действия като нартоден представител! Припомням отново примера с мажоритарно избрания депутат Димитър Пешев - През 1943 г. група видни кюстендилски граждани отиват при своя мажоритарен депутат Димитър Пешев и му казват, че договорът за депортиране на евреите е престъпление и не бива да се изпълнява. Пешев е човек на властта, но има страх и отговорност пред своите избиратели - нали те са го избрали! Ако не им служи, утре няма да го изберат. И организира депутатската подписка в защита на евреите. За наказание властта го сваля от заместник-председател на парламента, но това винаги е за предпочитане в сравнение с наказанието утре избирателят да ти бие дузпата.
    Кметът на Бели Искър си е кмет от 45 години и всеки път го преизбират от раз, защото е скромен, честен и оправен човек, работи за селото, за какво да го сменят? Достойно е да си политик като него. Народът си уважава тези, които наистина е избрал. А единственият начин да е сигурен кого е избрал е мажоритарен вот в 2 тура. Повтарям – в 2 тура!
    Накрая, нека цитираме Морис Дюверже, най-великият жив
    политолог:
    "Единствено мажоритарната система, практикувана в страни
    като Великобритания и Франция например, гарантира трайното установяване на последователни смени на правителства, избрани от гражданите по време на законодателни смени на правителства, избрани от гражданите по време на
    законодателни избори, подкрепяни или отхвърляни от същите тези граждани по време на следващите законодателни избори.”

  93. 93 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1436 Неутрално

    [quote#36:"vvy"]Представете си избор между Стоичков и професор по конституционно или международно право-кой ще бъде избран?
    Или между фолк-певачка и доктор спасявал много пъти човешки живот-кого ще изберат? [/quote]

    Аз бих гласувала за професора и доктора. А ти?

    Хората не са чак толкова глупави, колкото управляващите си мислят.


    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  94. 94 Профил на evelin_m
    evelin_m
    Рейтинг: 434 Любопитно

    И с местни бургаски журналистчета, които още не могат да преодолеят диалекта си !

  95. 95 Профил на jgn33471284
    jgn33471284
    Рейтинг: 221 Гневно

    По-голяма паплач от тебе, Валера, няма как да влезе!

  96. 96 Профил на philologist
    philologist
    Рейтинг: 507 Неутрално

    [quote#34:"subaru"]Абсолютно мнозинство в два тура в едномандатни избирателни райони” е формула, която не се използва в нито една страна в Европа при избори за парламент/вкл. и в Англия/.[/quote]

    Всъщност, във Франция използват точно такава система с два тура. Тя осигурява по-добра местна представителност от използваната в Англия и Америка, където има само един тур, на който спечелилият може да е взел едва 30%, например.

    Защо не е забранена, за престъпленията си срещу българския народ, регистрираната на 5.IX.1945г. комунистическа партия, преименувана на БСП на 3.IV.1990г.?!
  97. 97 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 434 Любопитно

    При мажоритарен вот в парламента ще влязат мутри, чалга певици, футболисти и всякаква паплач
    ------------------------
    И к'во от това бе, Симеонов?
    При сегашната система пък в парламента е целия екип на ТВ СКАТ.
    Те да не са магистри от Кембридж?

  98. 98 Профил на bee
    bee
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    [quote#67:"levran"]С такива пишман националисти-гъзодавци като Волен Сидеров и Валери Симеонов, няма как парламента да стане по-лайнян.[/quote]
    Ами, няма. Мишо Шамара, Бисер Миланов - Петното и Митьо Пищова коват закони. Ти да видиш. България е страната на неограничените абсурди.

    " Истинската мярка за човека е как се отнася към този, който не може да му бъде полезен. "
  99. 99 Профил на Симеон
    Симеон
    Рейтинг: 347 Неутрално

    До коментар [#45] от "Добрин Велков":

    Велков, Валерката и да си купи място, което не е толкова лесно, няма да има никаква тежест в мажоритарно избран парламент. Там ще са основно Герб, БСП и ДПС.

  100. 100 Профил на Велков
    Велков
    Рейтинг: 1921 Неутрално

    До коментар [#99] от "Симеон":


    [quote#99:"Симеон"]Там ще са основно Герб, БСП и ДПС. [/quote]
    Зависи. Ако системата е като френската няма да е баш така.

    [quote#99:"Симеон"] Валерката и да си купи място, което не е толкова лесно, няма да има никаква тежест [/quote]
    Двамата с Каракачанов събират доста тежест ... като живо тегло. Ще се справят...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK