Европейските фондове трябва да се изтрият от лицето на Земята с една голяма гума. Единственото нещо, което правят, е да стимулират корупционната среда", категоричен беше той пред "120 минути" на bTV.
Хайде стига ни занимавахте с арогантния Иво Пенчев. Разбрахме, че има някакъв проблем в Тех Парка. Обаче за да е ясно точно какво става, да видим пълната картина. Каква е първоначалната сделка между Уолтопия и Тех Парк, за колко пари са им продали правото на строеж и кой какво е поел като писмени ангажименти. Да ви кажа честно типове като Иво Пенчев, които са много много стиснати (за добро или лошо) е невъзможно да си променят инвестиционно решение (от Младост 4 да преместят сграда в София Тех Парк) без да има някаква реална изгода.
Пенчев, сърди се на себе си, и на който те е подлъгал. Иначе казваш азбучни неща. И общо-взето, случаят се разду заради емоционалните децибели на човека, а публиката люто обича сеир.
Дори да се намери някой свестен "стопански и партиен ръководител", който да закрепи едно държавно предприятие, резултатът накрая е само един. По партийните щабове почват да обикалят представителите на "знакови фигури от сенчестия свят" и да оферират "Бате к*ре, чефо си е дзаплюл нешо! Харе, ние че кихиджосиме кихарката некой китак ъ дзеете изорите, аъ после че ни фкарате вътре!".
Всичките тези оферти се сортират на купчинки - примерно за РВД - 15 броя, за ВМЗ - 12 броя, за Булгаргаз -... броя. И когато минат изборите, почва едно местене на директори "съобразно властовия баланс".
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Бъркаш, човече. Хич не е смотан а доходоносен за корумпираните и крадливи партийни чиновници. Сега на Позитано е отворена " Агенция по заетостта", битката За кокал в администрацията е по комунистически - на живот и смърт. Там е келепирът другари
Хайде стига ни занимавахте с този робовладелец. Голяма драма имал с държавата. А дали има драма с нея, когато тя си затваря очите за факта, че този меринджей не си плаща осигуровките на служителите.
Хайде холам от такива меринджеи!
Абсолютно правилно. Държавата пречи, обира, рекетира, изнудва и винаги се разраства. Виждали ли сте държавна институция да твърди, че няма нужда от повече намеса или че всичко вече в дадена област е наред и държавата може да се оттегли? Не, няма и да видите или чуете. Природата на бюрокрацията е да се разраства, а това няма как да не пречи на гражданите и най-вече на бизнеса. Единственият правилен път е към намаляване на държавата и изключването й от икономиката. Това няма как да стане отвътре.
[quote#7:"fallada"]Сега на Позитано е отворена " Агенция по заетостта", битката За кокал в администрацията е по комунистически - на живот и смърт. Там е келепирът другари [/quote]
кое те кара да мислиш така. Алфа рисърч предричат победа за боце
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
По принцип този Пенчев е прав, но и че е егоцентричен сел*ак, доказан такъв, но с бизнес нюх, точно като Бай Ганьо, по това също няма спор.
Изказът му е аграрен и арогантен, поведението му е провинциално, избива комплекси постоянно. Попитайте неговите служители и попитайте дали е готино да се бачка в Уолтопия. Не, не е готино, нищо, че фирмата е световна, което говори за какво, за отвратителен мениджмът. Да печелбарски, но от ВТ...село. Няма да ви хареса този коментар, но е истина. Алеко Константинов ще ви направи справката в книгата Бай Ганьо.
Never underestimate the power of stupid people in large groups!
А пък вчера шефът на това недоразумение, каза, че "София тех" не станал Кеймбридж, защото работел само от година - и трябва само да изчакаме 100-тина години!?
Въпросът тук е дали е прав, а той е напълно прав. Иначе всеки има право да не го харесва, както и да не работи във фирмата му. Или някой на сила работи там? И какво по дяволите означава "печалбарски бизнес"? Може ли да посочиш бизнес, който няма за цел да печели?
В някакъв смисъл е прав, в някакъв не е...
Когато имаме големи компании, които са акционерни дружества, в тях е възможно държавата да държи големи части от акциите и да оказва влияние на решенията на мениджмънта...
В Германия и Франция например, това е често срещано нещо...
Така че, всичко зависи от това как е структуриран бизнеса и доколко тази структура дава управлението в ръцете на ефективен мениджърски екип... въпрос на матрял, а не само на принципи. Просто сме в България и нещата по принцип трудно работят...
Означава главен мениджър, селянин, който всеки ден си лъска Ламборгинито, не му пука за осигурновките, фирмента среда и здравето на служителите, благодарение на които, той може да си избива комплексите.....всеки ден и то публично. Апропо, кога ще му проверят фирмата за осигуровките и за средата на работа на служителите?
Never underestimate the power of stupid people in large groups!
Ивайло Пенчев съвсем правилно е спестовен, не стиснат. всеки един успешен предприемач трябва да е спестовен и да държи сметка за възвръщаемостта на инвестициите и ефективността на разходите, които прави.
за мен лично, проблемът е, че започна да крещи, когато беше заплашен от глоби и някакви административни наказания. когато по-голяма част от обещанията, които са му дали чиновниците са били устни. а той е очаквал тези обещания да бъдат изпълнени. и е бил използван, за да се легитимират кражбите в София Тех парк от крадците на Лукарски...
Пенчев не казва разкрива истина и не използва конкретни факти, което ме кара да си мисля, че се е подвел по елементарна алчност и желание да бъде в светлините на прожекторите и да го сочат като българския Илон Мъск... на шперплатите и строителните конструкции.
но в никакъв случай не мога да отрека, че бизнесът му с Уолтопия е успешен и вероятно глобално водещ в своята пазарна ниша.
но на негово място никога не бих се захващал със сделки и работа с държавни проекти в България. особено в България.
Ммда, чета коментари и се убеждавам, че сме на това дередже именно поради сбъркан начин на мислене. На някой не му ли мина през главата, че тоя "селянин" продава изделия в цял свят. Че фирмата му е изградена от нищото, а не му е подарена около 10.11.1989. Лоши били условията на труд? Ами сигурно е така. Но не знам някой да е заставян да работи насила за него. Ако няма желаещи да работят при тия условия той сигурно ще ги подобри. Бил реализирал печалба от на 10млн...а дали се сещате колко данък е платил в/у тази печалба. Да, над 1млн. данък е платил само в/у печалбата...осигуровки и други данъци отделно. Та този "селяк" има право да псува правителството и да твърди, че то не разбира от бизнес. Ако държавата знаеше как се прави това, защо не започна тя да прави бизнеса на Уолтопия???
[quote#27:"daam"]И си е точно така[/quote]
От държава до държава има голяма разлика. Га начело е Аамбубата държавата е една, а кога управляват ГЕРБ, или ГЕРБ и РБ съвсем друга, така че....Ивайло да ме извинява
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
[quote#32:"Darth Plagueis"]Как арно бе? Оплюва гордостта на гербавото предприемачество, София Тех Парк?[/quote]
Нали ме знаеш - аз съм лесен. С лекота ме съскат. Веднага изригвам : Ивайло собственик на имота!!Ивайло Премиер!! и правя мексиканска вълна
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят властта
Този ревльо орева всички медии. Пич, или имаш договор, или нямаш. Ако нямаш - не си никакъв бизнесмен. Ако имаш - има си съд. Щом си мултимилионер, значи не си тъп, кой те кара да се хващаш на това хоро?
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
Пенчев бре,благородният и/или умен човек напада само противник,който му е равен по сила,обаче ти в сравнение с държавата си Никой. С този лай срещу държавата се оприличаваш на куче,което лае,но не хапе.
[quote#4:"cinik"]Дори да се намери някой свестен "стопански и партиен ръководител",[/quote]
отдавна е доказано (фон Мизес, Хайек, Фридман), че д-вното стопанство е обречено на провал, даже и при "най-съвестните" номенклатурчици. Мъри Ротбард е направил добро обощение на диспута:
[quote#40:"Blood Red Skies"]Ставаше въпрос за 7 г. [/quote]
Чакай ти ако искаш 77 , ако искаш 177 години!
Само след 7 години държавната "София тех парк" ще е пустиняк и спомен!
"Цитат на деня: Когато държавата се занимава с бизнес, този бизнес е смотан"
Твърдението щеше да е безспорно вярно ако изречението изглеждаше така: "Когато българската държава се занимава с бизнес, този бизнес е смотан".
Причините за това са много. Всъщност, трудно може да бъде открита област, с която се занимава българската държава, която да не е "смотана".
Много точно казано. Начинът, по който той се отнася към служителите си, със сигурност може да се съотнесе към езика и държанието, което същият индивид си позволява да използва по отношение на държавата. Носят се слухове, че ги третира като роби - зле заплатени и подложени на непрекъснат психически тормоз.
От всичко казано от човечето, започнало кариерата си с продажба на пластмасови чашки на Илиянци, излиза, че проблемите му са с ЧЕЗ, БТК и... с другарката кмет на "Младост". А фактът, че е пожелал да си промени проекта и да пусне банка в супер-мега-ултра страхотната си сграда, което пък спира пускането на сградата му в експлоатация, доказва само алчността и простащината му.
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
[quote#37:"oporna_to4ka"]Ивайло Премиер!! и правя мексиканска вълна[/quote]
Добави и Ристю към Ивайло (не "Свинаря", но близо...) и ще имаме двама премиери и две мексикански вълни. О-ле!
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
Оф-ф-ф-ф...! Пак ли тоя, велик бизнесмен...!
Защо не вземе да каже, някой насила ли го закара, в така наречения Тех-парк...?! Какво е ревнал сега? Очаква, някой да му покрие загубите, защото той е най-разбиращия от бизнес?
Разбрахме, че се усеща прекаран...! Няма ли кой да му каже, че понякога може и да губи, нищо че е бутнал някой лев под масата, а пък далаверата се е разминала...!
Що не ги разправя тия приказки на Норвегия и Израел тоя селяндур хахаха? Това че има по случайност успешен бизнес не го прави господ - даже напротив, още повече му лъсва че е просто късметлия в нищо и нищо повече.
Чети коментари и разбери, че някой като не му харесва да прави бизнес с държавата не го прави. И след изборите ли ще му пускат всекидневно статии за вътрешен проблем на компанията, който не е от вчера но е извадил точно сега? Ако ще променя държавата да си направи партия Уолтопия. Ако ще си търси правата има съд. Кажи къде досега да е цитирал отхвърлен негов иск в съда. Конкретен, както конкретно трябва и да говори за проблемите си а не обща алабалистика. Като нищо зад такава пушилка може да лъсне и някоя "уолтопична" схема с държавата .
[quote#43:"karabastun"]държавната "София тех парк" ще е пустиняк и спомен![/quote]
Само така си мислиш. Държавата е там като собственик на земята. Бизнесът си е бизнес, плановете и нормативните актове - такива, каквито са за всички.
След като няма сграда с разрешение за ползване - няма да има ток, оптика, вода и какво ли още не.
Този другар, противно на правилата, се е заселил в недостроената си сграда си и вече иска всички да му свалят шапка, само защото бил инвеститор клас "А", хахха... А директорите на София Тех парк да го отглеждат като тримесечно бебе. Апропо, ако си сложи шапчица с къдрички и лапне биберон, той ще прилича точно на такова... само че... изхвърлено на улицата - на грижите на скитници и престъпници.
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
Как така, кой го е накарал да се хване на това хоро...?! Човека е бизнесмен и веднага е надушил добрата сделка! Очаквал е нещо...! Само дето, нещото не се е случило, както му се иска на него и сега, човека се чувства длъжен да се оплаче на целия свят, като той естествено е честен частник, дето и през ум не му е минавало да прекара, същата тая лоша държава...!
Нали тоя, беше същия дето щеше да прави някакъв много велик софтуер, дето като го качал в Нет-а и доставчици от целия свят щели да се избиват, че да му доставят възможно най-евтини и най-качествени материали?! А пък той, по тоя начин щял да спести еди колко си милиона, че да си купи още едно Ламборджини...! Явно, доставчиците на материали не са му влезли в положението и не са го разбрали...!
Преди няколко години имах удоволствието да се запозная лично с Ивайло Пенчев по бизнес дела.
Един от малкото примери за хора, започнали от нулата и с предприемчивост , нюх и акъл стигнали далече.
Започнал е с двама приятели/съдружници продажба на найлонови торбички за търговците на на пл.Славейков, оттам нататък всичките му стъпки са проследими , последователни - без неочаквани изстрелвания като на дрОгарете Пеефски и Прокопиефф например (не че са само те де...).
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
Пенчев хубаво ги реди, но да каже, защо държавата инвестира и в неговия бизнес. Защо фондове, които управляват европейски (т.е. държавни) средства се замимават и с неговия смотан бизнес. А иначе е доста забавано да се гледа и слуша това парвеню.
Май и Пенчев го гласят за политик, не мога да си обясня по друг начин ежедневното облъчване на публиката с великите му мисли...
А иначе на Пенчев мога да му препоръчам да види държави като Франция, Германия, Израел, Швеция, Норвегия, Дания там има доста държавен бизнес и той не е никак смотан. Така че проблема не е дали бизнеса е държавен или частен, ами кой и къде го развива....
Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".
До коментар [#53] от "Непукистка":
До коментар [#54] от "tww09306483":
----------
Хейтите ей така, за спорта.
Дори писмото му не сте чели.
Изказа вътре е автентичен
И съм сигурен, че написаното е вярно до последната запетая.
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
Браво!Браво!Нека се заработват даренията за "Дай ,България" !Само не знам,защо си мислите,че с тоя доста неприятен бизнесмен ,правите реклама на "Проекта" .
[quote#10:"lustmord"]Да - това го знаем и без да ни го казва Иво Пенчев в 2-3 еднотипни статии на ден в Дневник. [/quote]
Ами платено е!Сега се изпълнява поръчката.Или мислите,че случайно въпросния арогантен бизнесмен е дарил 10 000 на Бойкикев?!
Много странно е мисленето на хората. Когато тук има статии за нивото на работната заплата - минимална, средна, за безработицата, за това колко хора не искат въобще да работят, масата коментари са в стил - "мноо ясно, кой е луд да работи за 500 - 600 лв.", "хората не искат да робуват на новоизлюпените балкански бизнесмени" и подобни.
Сега се появява този човек, ръси простащини (дори не е ясно доколко е прав, понеже не сме чули другата страна), но изведнъж масата е склонна да го оправдава за дивашката работодателска практика и липсата на всякаква етика, щото видиш ли бизнесът му бил як, а пък и никой никого не кара на сила да работи при него. Доста странно.
В нормалните държави един бизнес се оценява не само по това каки обороти има и какво присъствие на пазарите, а и за добавената стойност, който създава в собствената си държава под формата на социална ангажираност, грижа за служителите, семействата им, работната среда, и т.н. Единственото нещо, с което може да похвали този човек е с една бизнес сграда, която колкото и да е иновативна, все пак е просто една сграда, при това не и чудо невиждано. След като той е толкова печен и готин и як бизнесмен, защо не публикува справки от НАП за нивата на заплатите, които дава, за осигуровките, които плаща, за текучеството във фирмата. Може би не го прави, защото няма да се окаже чак толкова етичен, колкото се опитва да се изкара...
А иначе на Пенчев мога да му препоръчам да види държави като Франция, Германия, Израел, Швеция, Норвегия, Дания.
----------------
За 10 години (1990-2000) от продавач/разносвач на торбички Пенчев се нареди сред 10-те топ фирми в бранша.
2003 г. вече построи в Търново завод за 2,5 милиона евро със 2 милиона кредити - вече върнати.
Защото бяха запалени алпинисти , поради липса на читави стени решиха 2003 правят изкуствени .
Видяха ги едни финландци и ги харесаха много, само за три години практически завладяха целия скандинавски пазар.
2006 година стените вече се конкурираха с основния им бизнес, а няколко години по-късно го надминаха неколкократно. Всичко за износ.
Така че аре по полека със съветите къде да ходят и какво да гледат....... Ходили са , гледали са и са ПРАВИЛИ много повече, отколкото ти ще можеш за 5 живота.....
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?
[quote#62:"zenola"]Много странно е мисленето на хората. Когато тук има статии за нивото на работната заплата - минимална, средна, за безработицата, за това колко хора не искат въобще да работят, масата коментари са в стил - "мноо ясно, кой е луд да работи за 500 - 600 лв.", "хората не искат да робуват на новоизлюпените балкански бизнесмени" и подобни.
Сега се появява този човек, ръси простащини (дори не е ясно доколко е прав, понеже не сме чули другата страна), но изведнъж масата е склонна да го оправдава за дивашката работодателска практика и липсата на всякаква етика, щото видиш ли бизнесът му бил як, а пък и никой никого не кара на сила да работи при него. Доста странно. [/quote]
Ами въпросния "бизнесмен" е "наш" ,автентично-десен,че и фен на Бойкикев.та затова.
[quote#52:"One Hour"]Като нищо зад такава пушилка може да лъсне и някоя "уолтопична" схема с държавата .
[/quote]
Като нищо! Да вземем за пример антикорупционната риторика на другаря от снимката, да се сетим, че той е най-големият дарител на "ДА България", чието мото е тясно свързано точно с корупцията и съдебната реформа, която щяла да я изкорени (малко смешно, но... политика). Ако се запитаме откъде тръгва корупцията, ще се сетим, че възможностите са само две:
1. Някой иска, а друг допуска да се нарушават действащите нормативни актове;
2. Някой иска да му се свърши работа, а друг не иска да си свърши работата (поради мързел, алчност, гордост или други смъртни грехове).
Първият и в двата случая ИСКА да даде пари (услуга, повишение и т.н.) "под масата", а отсрещният ИСКА, цели да получи незаконната облага. Ако Ивайло Уолтопин иска да дава пари, за да се нарушава закона, то той е не по-малко виновен от този, който ги е получил. Слушах го много внимателно тази сутрин и разбирам, че той е давал пари за ток, за оптика, за строителни разрешения и одобрения, но... по малките суми съдя, че не е поискал да плаща подкупи или ако е платил такива, те са били недостатъчни раят на земята да се изсипе върху недовършената му сграда.
И да се върнем на Ристювата партия - те също хващат мотиката откъм неправилната страна. Никаква реформа и никъде няма да изкорени корупцията, ако не се промени андрешковският манталитет у повечето хора и червената им социална нагласа, че всички и най-вече държавата са им длъжни. А ако си мислиш, че като си голям, можеш да минаваш през законите както бръмбар минава през паяжина, не те очаква нищо друго, освен разочарование. Когато приписваш вината на държавата, защото не си бил достатъчно придирчив, стриктен при спазването на правилата или пък далновиден, истината, че ТРЯБВА да дадеш, искаш-не искаш, боде по най-деликатните ти места. Болезнено видно е, че търсиш под вола теле и рано или късно ще плеснеш с ръце и ще се прегърнеш. Като Ивайло.
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
[quote#63:"qwertqwert"]За 10 години (1990-2000) от продавач/разносвач на торбички Пенчев се нареди сред 10-те топ фирми в бранша.
2003 г. вече построи в Търново завод за 2,5 милиона евро със 2 милиона кредити - вече върнати. [/quote]
Значи това го оправдава!Ами той и Пеевски има голям бизнес и дава на много хора работа!И него трябва да оправдаете!Ето-Костаки каза,че бил демонизиран,иначе си бил ОК,човека.
[quote#28:"Wizard"] Апропо, кога ще му проверят фирмата за осигуровките и за средата на работа на служителите? [/quote]
Така де, реално пак държавни чиновници не са си свършили работата, и сега ще го направят с наказателна цел, а не щото това им е работата... Прав е човека, нищо че не ви харесва езика, в който е опаковал истината.
И за еврофондовете е прав, те са патерица, която може да подкрепя онзи със счупения крак, ама само докато крака зарасне. След това трябва да хвърлиш патерицата и да тренираш за състезанието, а не да тренираш бягане ама с патерицата.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
[quote#58:"qwertqwert"]Хейтите ей така, за спорта.
Дори писмото му не сте чели.
Изказа вътре е автентичен [/quote]
Прав сте. Не съм чела писмото и не исках да го чета. Днес случайно го чух какви ги къдри и просто наместих мозайката с други негови интервюта и разкази на хора, работили в Уолтопия.
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln
[quote#62:"zenola"]След като той е толкова печен и готин и як бизнесмен, защо не публикува справки от НАП за нивата на заплатите, които дава, за осигуровките, които плаща, за текучеството във фирмата. [/quote]
Ми стани му акционер или съдружник, и ще имаш информацията. То баце, само на аванта не стават нещата. И в тази посока, що не попиташ държавата този платил ли си е борчовете към служителите и към бюджета и колко глоби са му наложили и събрали ако е имало повод? Поне държавата е длъжна да ти дава точно тази информация — дали си плаща данъците и осигуровките на служителите, а не размера на тези данъци и осигуровки... "какви заплати дава на служителите си?" и "платил ли е осигуровките на служителите си?" са два, коренно различни въпроса, като единия от тях е работа на държавата, а другия си е вътрешна работа между шефа и служителите.
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
Крадецът краде и от държавното, и от частното. Много от държавното краде самата държава, в лицето на онези, които я представляват. А най-много от държавното краде частното - 40% сив сектор, контрабанда, митнически далавери, офшорки, двойно счетоводство. Все бизнес дела. Така че Иво да си гледа бизнеса. Ако е недоволен от нещо, има правосъдие. Вярно, че и последното буди недоволство, но къде що стане и да тичаш по медиите, особено преди избори и да мрънкаш чий фен/член си, идва вече в повече.
Вън от идеята да се гепи терена, не е ясно, каква е идеята за съществуване на Тех-парка?!
Как изобщо смята да възвърне инвестициите ръководството?
Като привлича високотехнологични компании, за които локацията не е от особено значение?
[quote#62:"zenola"] След като той е толкова печен и готин и як бизнесмен, защо не публикува справки от НАП за нивата на заплатите, които дава, за осигуровките, които плаща, за текучеството във фирмата. Може би не го прави, защото няма да се окаже чак толкова етичен, колкото се опитва да се изкара... [/quote]
Андрешко си остава Андрешко...
Сигурно никога, ама никога не сте се занимавали с бизнес. И поради тази причина смятате, че "всички са маскари". Ще Ви светна за нещо, което всеки би трябвало да знае. В България има Търговски регистър. В него се публикуват отчетите на всички търговски дружества, а те съдържат исканата от Вас информация. Регистъра е публичен. Влезте в него и проверете...
И после си посипете главата с пепел...
[quote#15:"penetrating"]Бизнес с държавата ?
Само ако си Пеевски, само ако наричаш "бизнес" краденето, само ако ти си държавата ...
[/quote]
+++++++++++++++++++++++++++++++
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...
Истината тук, както обикновено, е някъде по средата.
Технологичните паркове са утвърден на всякъде по света, особено в Европа, инструмент за държавна подкрепа за иновационно развитие, тъй като концепцията им е физически да събират на едно място и практически да насърчават кооперирането между трите "стълба" на иновациите - висше образование (преподаватели и студенти), наука (изследователски структури) и бизнес (фирми, внедряващи иновации в бизнес практиката си). В този контекст проблемът на София тех парк е, че неговият модел бе в известна степен сгрешен, тъй като не следваше съдържателно описаната по-горе принципна концепция. София тех парк се създаде и разработи не точно като технологичен парк, а по-скоро като real estate проект - основната му функция е в крайнапсметка на НАЕМОДАТЕЛ на помещения; не ми е известно да са развити функциите му по иновационно консултиране и менторско подпомагане на подпомаганите бизнеси; да не говорим, че в модела му въобще липсва идея за среща и координиране на трите стълба на иновациите (ВУЗ-ове, научно-изследователски организации и иновативния бизнес). Обяснявам си този сгрешен модел най-вече с водещата роля на Плевнелиев в създаването му, а той е преди всичко строителен предприемач (поне една година му отне да разбере, след като вече беше министър, че МРРБ не е министерство на строителството, а преди всички на РАЗВИТИЕТО). От този сгрешен модел вероятно произтичат повечето от проблемите, очертани от Пенчев.
От друга страна, самият Пенчев и неговият бизнес бе видимо третиран преференциално Министерството на икономиката и от неговия София тех парк. Става дума не само за правото на строеж, за което самият Пенчев говори, но и за това, че от началото и досега неговата фирма бе (безплатно) рекламирана като лице на София тех парк във всички публични събития, свързани с парка. Бизнесът на Пенчев получи от държавата (разбирай от отговорните за София тех парк институции) и още едно "преференциално третиране", което неспециализираната публиката вероятно не знае. Неговият бизнес е поименно посочен (включен) като катоВ настоящия програмен переиод 2014-2020 инвестиционната подкрепа за иновации по оперативните програми е ограничена до 4 "тематични области", изрично посочени в т.нар. Иновационна стратегия за интелигентна специализация 2014-2020 ("ИСИС", подготвена от Министерство на икономиката и приета от МС. Една от тези области е Тематична област 4 „Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии“. В рамките на тази област бизнесът на Пенчев е поименно включен - цитат: "....производство на стоки и съоръжения с пряко приложение в тези сфери [има се пред вид алтернативен и екстремен туризъм и спорт] (напр. ... стени за катерене и др. стоки за алтернативни и екстремни спортове". Не зная дали и доколко Пенчев се е възползвал от тази възможност, но е факт, че въпреки доста спорната връзка с бизнеса му с "иновациите", той е изрично включен в доста ограничения списък на допустимите кандидати, които могат да кандидатстват с проекти за иновационно финансиране по оперативната програма, за разлика от много други традиционни сфери, които не са. Детайлното дефиниране на бизнеса на Пенчев в посочения пасаж от ИСИС изключва каквато и да е случайност. Което означава, че той (бизнесът му) все пак е бил и все още е (поне номинално) персонално преференциално третиран от висшата администрация (министри и зам.-министри), поне по линия на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" и финансирания от нея нейния София тех парк. Това е другата част от истината, която Пенчев премълчава.
Много логически грешки в съжденията на Пенчев.
Първо:Че българската държава не може , от това не следва, че всички държави не могат.Практиката показва друго.От което пък следва,че българската държава има проблем с управлението и кадрите.Но кой съм аз да уча Пенчев.Затова да се Учи от Бъфет.А той казва:
"Всеки бизнес рано или късно започва да се управлява от идиоти.Затова аз инвестирам в бизнес който дори да се управлява от идиоти пак е печеливш"
Та задочния спор с Пенчев е:Държавата ли е виновна или точно определени хора?Грешната диагноза води до грешно лечение.А мога и да разширя твърдението,аксиомата,теоремата на Бъфет.
[quote#83:"loudspeaker"]Технологичните паркове са утвърден на всякъде по света, особено в Европа,[/quote]
Европа буксува на едно място с изкл. на Германия.Не е подходящ пример.
[quote#65:"Непукистка"]той е най-големият дарител на "ДА България"[/quote]
Ахаа, имала си крушката опашка. Пък аз се чудя защо всеки ден от сутрин до вечер от всички медии ни залива хашлашкото мрънкане на този "инвеститор клас А".
"Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." - Шопенхауер
На призивите държавата да му направи данъчни и всякакви други проверки ще отговоря:
Държавата докъде е спала досега за данъци, осигуровки и условия на труд?
Вашето искане е първа стъпка от организираното превземане на бизнес: насъскване на държавни институции практически да му спрат дейноста (ще се занимава само със тях). Схемата работи прекрасно във путинова Раша.
Ами той менторът на софиа тех парк не разбира от друго, освен от недвижими имоти, та няма как да му даде друг формат. София тех парк просто е опит за създаване на Бизнес парк 2, но понеже трябваше да се усвоят едни европари, трябваше и нещо подходящо за това усвояване да се измисли поне на хартия.
popangelov 14 Март 2017 13:39
И между другото, тъй като въпросното държавно предприятие е вдъхновено всъщност от израелския опит, който иска, може да се поразрови и да види как израелската държава участва в бизнес начинания, подпомага фирмите си, а също да види и чия е израелската железопътна система и ЖП превозвача на Израел.
Доста поучително - изводът е, че не държавата е лош собственик, а България е смотана държава.
"Бай Пенчев се полакоми и побърза да закупи великия терен 22 декара в Младост 3, до метрото, без да проучи, че по ЗУТ близо 70% от него са зелена площ (за несъстоялия се т.нар. Източен парк между Младост и Горубляне) и явно са неизползваеми за постоянен строеж. Освен това, точно там минава огромният ВиК колектор на целия квартал Младост 3 (точно в оставащите около 30%), т.е. и там не можеше да се копае без на собствена сметка да преизграждаш колекор за цял огромен квартал. А, май имаше и едни подземни силни тоци, ама те уж по-евтино се местят.
[quote#86:"Яна"]той е най-големият дарител на "ДА България"- цитат на коментар #65 от “Непукистка”
Ахаа, имала си крушката опашка. Пък аз се чудя защо всеки ден от сутрин до вечер от всички медии ни залива хашлашкото мрънкане на този "инвеститор клас А". [/quote]
Подобен е случая с оня производител на "растителните пробиотици" ,чиито реклами се въртяха "случайно" по БТВ .Същия е отново в "Дай,България" .Плащат си за реклама,хората.После щели да се борели с олигархията!
Народът го е казал - голям залък хапни, голяма дума не казвай. Ненужно беше да се пишат отворени писма с такъв език - къде е добрият тон в обществото ни? За съжаление като че ли много хора мислят че ги вземат насериозно само ако тропат по масата или ако "изригнат", но това само показва ограниченията в начина им на общуване. Съжалявам за това писмо не защото то не показва някакви проблеми, а за това че има далеч по ефективни начини да постигнеш нещо без да тровиш с обвинения, нелицеприятни цинизми и обиди.
Ето много просто - първо - говориш с другите наематели - сравнявате проблемите, правите общ списък с искания. След това отиваш и говориш с президента Плевнелиев - той самия има офис в ТехПарка, та едва ли е много далеч от Пенчев. Получаваш подкрепа от Плевнелиев, и отиваш при заместник министър или министър по този начин. Ако и там не става, пишеш отворено писмо и даваш пресконференция където медиите да могат да питат и да получат цялата картина.
Целият процес дотук едва ли ще отнеме повече от седмица.
Но къде-къде по-лесно е да "избухнеш" и да обявиш арогантността си и нетактичност като спонтанност. Жалко.
До коментар [#97] от "yanne":
Т.е. всеки, който има Ламборджини, е поне престъпник...
Що не предложите на италианците директно да дават списъка с клиентите на Народната милиция, та по-лесно да ги прибере в Белене?
Разбира се читавите хора карат москвичи или максимум полски фиат...
Просто виждаме българският вариант на Доналд Тръмп - успял в един определен бизнес, брутално арогантен и циничен, и вижда всичко що е държавно като пълен провал.
Може би е жалко че ТехПарка са го привлекли като наемател - каква дългосрочна иновационна среда ще създаваш с човек който тропа с крак и с лека ръка обявява това за "пълен провал", изказва се толкова грубо за идеята на парка?
Ясно е че този парк е изцяло нова инициатива в България - никой не е правил или управлявал такъв парк у нас и ще има неуредица. Бизнесът на Пенчев не е стартъп, а е среден бизнес, и незнам доколко изобщо е добра идея да го привличат там, просто той търси едни неща, ТехПарка предлага други. ТехПарка не търси бизнес ефективност от днес за утре, а търси иновации и наука, сътрудничество с развойни дейности за бизнеса, а не просто "офис". Там е разликата между ТехПарк и Бизнес Парк.
В тази дейност инвестициите са дългосрочни и има много безплодни усилия. А Пенчев иска просто бизнеса да върви както е нормално - просто няма как да има съвпадение на интересите. Това в комбинация с неговия нестабилен характер го прави риск за ТехПарка.
Може ли да стане по-добре ТехПарка - със сигурност. Но вместо да дава решения и да работи с останалите наематели за да наложи някакви приоритети, Пенчев просто грозно тропа по масата и обижда. Дано хората които са му партньори в бизнеса да го успокоят малко, да му кажат да иде малко на почивка и да решат проблема както трябва - с работа, а не груби изявления.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
log_on
Рейтинг: 2907 НеутралноИ още каза той;
Европейските фондове трябва да се изтрият от лицето на Земята с една голяма гума. Единственото нещо, което правят, е да стимулират корупционната среда", категоричен беше той пред "120 минути" на bTV.
Chubachubs
Рейтинг: 550 НеутралноХайде стига ни занимавахте с арогантния Иво Пенчев. Разбрахме, че има някакъв проблем в Тех Парка. Обаче за да е ясно точно какво става, да видим пълната картина. Каква е първоначалната сделка между Уолтопия и Тех Парк, за колко пари са им продали правото на строеж и кой какво е поел като писмени ангажименти. Да ви кажа честно типове като Иво Пенчев, които са много много стиснати (за добро или лошо) е невъзможно да си променят инвестиционно решение (от Младост 4 да преместят сграда в София Тех Парк) без да има някаква реална изгода.
Юмжагийн 7-балов
Рейтинг: 328 НеутралноПенчев, сърди се на себе си, и на който те е подлъгал. Иначе казваш азбучни неща. И общо-взето, случаят се разду заради емоционалните децибели на човека, а публиката люто обича сеир.
cinik
Рейтинг: 2718 НеутралноДори да се намери някой свестен "стопански и партиен ръководител", който да закрепи едно държавно предприятие, резултатът накрая е само един. По партийните щабове почват да обикалят представителите на "знакови фигури от сенчестия свят" и да оферират "Бате к*ре, чефо си е дзаплюл нешо! Харе, ние че кихиджосиме кихарката некой китак ъ дзеете изорите, аъ после че ни фкарате вътре!".
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "Всичките тези оферти се сортират на купчинки - примерно за РВД - 15 броя, за ВМЗ - 12 броя, за Булгаргаз -... броя. И когато минат изборите, почва едно местене на директори "съобразно властовия баланс".
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4119 НеутралноПРЕДОЗИРАНЕ. Няма "Смотан бизнес" - това е оксиморон !
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Има смотани бизнесмени !!!
mesambria
Рейтинг: 1765 НеутралноПрав е. Примери: БДЖ, НЕК, здравеопазването и др.
fallada
Рейтинг: 274 НеутралноБъркаш, човече. Хич не е смотан а доходоносен за корумпираните и крадливи партийни чиновници. Сега на Позитано е отворена " Агенция по заетостта", битката За кокал в администрацията е по комунистически - на живот и смърт. Там е келепирът другари
DJTrump
Рейтинг: 270 НеутралноДа си мислил, Пенчев.
Стига вече оплаквания.
Като печелиш, печелиш за себе си, така е и със загубите.
karabastun
Рейтинг: 2995 НеутралноВ репортажа видяхме, че в "София Тех Парк" се размотават няколко щастливи чиновника - и това е ...
[email protected]lustmord
Рейтинг: 276 НеутралноДа - това го знаем и без да ни го казва Иво Пенчев в 2-3 еднотипни статии на ден в Дневник.
lubenmark
Рейтинг: 434 НеутралноТипичен бизнесмен на прехода.
senedra
Рейтинг: 221 НеутралноХайде стига ни занимавахте с този робовладелец. Голяма драма имал с държавата. А дали има драма с нея, когато тя си затваря очите за факта, че този меринджей не си плаща осигуровките на служителите.
Хайде холам от такива меринджеи!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4119 НеутралноДо коментар [#4] от "cinik":
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!Ганьо Балкански е повече от жив и от нас зависи да му набием канчето !
Yossarian
Рейтинг: 274 НеутралноАбсолютно правилно. Държавата пречи, обира, рекетира, изнудва и винаги се разраства. Виждали ли сте държавна институция да твърди, че няма нужда от повече намеса или че всичко вече в дадена област е наред и държавата може да се оттегли? Не, няма и да видите или чуете. Природата на бюрокрацията е да се разраства, а това няма как да не пречи на гражданите и най-вече на бизнеса. Единственият правилен път е към намаляване на държавата и изключването й от икономиката. Това няма как да стане отвътре.
penetrating
Рейтинг: 8708 НеутралноБизнес с държавата ?
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David HilbertСамо ако си Пеевски, само ако наричаш "бизнес" краденето, само ако ти си държавата ...
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4119 Неутрално[quote#7:"fallada"]Сега на Позитано е отворена " Агенция по заетостта", битката За кокал в администрацията е по комунистически - на живот и смърт. Там е келепирът другари [/quote]
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!кое те кара да мислиш така. Алфа рисърч предричат победа за боце
neut
Рейтинг: 488 Неутрално"държавните чиновници, които управляват "София Тех Парк" "няма как да го събудят и да го накарат да работи"
In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the restНякои хора получават прилични заплати на държавната ясла, това е
Wizard
Рейтинг: 648 НеутралноПо принцип този Пенчев е прав, но и че е егоцентричен сел*ак, доказан такъв, но с бизнес нюх, точно като Бай Ганьо, по това също няма спор.
Never underestimate the power of stupid people in large groups!Изказът му е аграрен и арогантен, поведението му е провинциално, избива комплекси постоянно. Попитайте неговите служители и попитайте дали е готино да се бачка в Уолтопия. Не, не е готино, нищо, че фирмата е световна, което говори за какво, за отвратителен мениджмът. Да печелбарски, но от ВТ...село. Няма да ви хареса този коментар, но е истина. Алеко Константинов ще ви направи справката в книгата Бай Ганьо.
karabastun
Рейтинг: 2995 ЛюбопитноА пък вчера шефът на това недоразумение, каза, че "София тех" не станал Кеймбридж, защото работел само от година - и трябва само да изчакаме 100-тина години!?
[email protected]lz73
Рейтинг: 1733 НеутралноДо коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":
[quote#5:"КМЕТ В СЯНКА"]ПРЕДОЗИРАНЕ. Няма "Смотан бизнес" - това е оксиморон !
Има смотани бизнесмени !!! [/quote]
Значи може да се каже, че държавата е смотан бизнесмен...
Dum vivimus, vivamus
Рейтинг: 392 НеутралноДо коментар [#5] от "КМЕТ В СЯНКА":
In God We TrustИстинският оксиморон е държавен бизнес, или още по-страшното държавен бизнесмен...
Georgi Yordanov
Рейтинг: 686 Неутрално... така е, когато „катеренето“ във властта за държавна службица е основна цел, а зад „катерача“, няма никаква „осигуровка“ ...
Да правим каквото трябва, пък да става каквото ще!Yossarian
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#18] от "Wizard":
Въпросът тук е дали е прав, а той е напълно прав. Иначе всеки има право да не го харесва, както и да не работи във фирмата му. Или някой на сила работи там? И какво по дяволите означава "печалбарски бизнес"? Може ли да посочиш бизнес, който няма за цел да печели?
oporna_to4ka
Рейтинг: 434 НеутралноТва момче арно говори, ама понеже предстоят избори хич не му вярвам.
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят власттаkalingeorgiev
Рейтинг: 274 НеутралноВ някакъв смисъл е прав, в някакъв не е...
Загниваща РУСИЯ: https://youtu.be/LslDx7X3gLEКогато имаме големи компании, които са акционерни дружества, в тях е възможно държавата да държи големи части от акциите и да оказва влияние на решенията на мениджмънта...
В Германия и Франция например, това е често срещано нещо...
Така че, всичко зависи от това как е структуриран бизнеса и доколко тази структура дава управлението в ръцете на ефективен мениджърски екип... въпрос на матрял, а не само на принципи. Просто сме в България и нещата по принцип трудно работят...
oporna_to4ka
Рейтинг: 434 НеутралноНищо чудно Аамбубата да е хвърила око на държавния имот и ни пуска мюрета като Ивайло да ни баламосва.
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят власттаdaam
Рейтинг: 1208 Неутрално"Това мое пощуряване се случва на всички, които си имат вземане даване с държавата"
И си е точно така
Wizard
Рейтинг: 648 ЛюбопитноДо коментар [#23] от "Yossarian":
Never underestimate the power of stupid people in large groups!Означава главен мениджър, селянин, който всеки ден си лъска Ламборгинито, не му пука за осигурновките, фирмента среда и здравето на служителите, благодарение на които, той може да си избива комплексите.....всеки ден и то публично. Апропо, кога ще му проверят фирмата за осигуровките и за средата на работа на служителите?
Незнайко в Слънчевия град
Рейтинг: 5398 НеутралноДо коментар [#8] от "DJTrump":
"Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. БотевТой си призна, че се ядосва на себе си.
полувишис
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#2] от "Chubachubs":
http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnesИвайло Пенчев съвсем правилно е спестовен, не стиснат. всеки един успешен предприемач трябва да е спестовен и да държи сметка за възвръщаемостта на инвестициите и ефективността на разходите, които прави.
за мен лично, проблемът е, че започна да крещи, когато беше заплашен от глоби и някакви административни наказания. когато по-голяма част от обещанията, които са му дали чиновниците са били устни. а той е очаквал тези обещания да бъдат изпълнени. и е бил използван, за да се легитимират кражбите в София Тех парк от крадците на Лукарски...
Пенчев не казва разкрива истина и не използва конкретни факти, което ме кара да си мисля, че се е подвел по елементарна алчност и желание да бъде в светлините на прожекторите и да го сочат като българския Илон Мъск... на шперплатите и строителните конструкции.
но в никакъв случай не мога да отрека, че бизнесът му с Уолтопия е успешен и вероятно глобално водещ в своята пазарна ниша.
но на негово място никога не бих се захващал със сделки и работа с държавни проекти в България. особено в България.
дерибеев
Рейтинг: 3021 Неутралноневедоми са пътищата господни . този човек не можа да подреди и завърши изречение , но все е пак на световно ниво в това което прави .
всеки коментар може и ще бъде използван срещу васDarth Plagueis
Рейтинг: 1365 НеутралноДо коментар [#24] от "oporna_to4ka":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККак арно бе? Оплюва гордостта на гербавото предприемачество, София Тех Парк? Дето ни проглушихте ушите с него?
lz73
Рейтинг: 1733 НеутралноМмда, чета коментари и се убеждавам, че сме на това дередже именно поради сбъркан начин на мислене. На някой не му ли мина през главата, че тоя "селянин" продава изделия в цял свят. Че фирмата му е изградена от нищото, а не му е подарена около 10.11.1989. Лоши били условията на труд? Ами сигурно е така. Но не знам някой да е заставян да работи насила за него. Ако няма желаещи да работят при тия условия той сигурно ще ги подобри. Бил реализирал печалба от на 10млн...а дали се сещате колко данък е платил в/у тази печалба. Да, над 1млн. данък е платил само в/у печалбата...осигуровки и други данъци отделно. Та този "селяк" има право да псува правителството и да твърди, че то не разбира от бизнес. Ако държавата знаеше как се прави това, защо не започна тя да прави бизнеса на Уолтопия???
Нефертити
Рейтинг: 1396 НеутралноПрав е.
Предразсъдъците са за ограничените.полувишис
Рейтинг: 274 ЛюбопитноДо коментар [#26] от "oporna_to4ka":
http://labs.capital.bg/201601/agentite-dnesна кой казваш Аамбубата? на КОЙ?
oporna_to4ka
Рейтинг: 434 Неутрално[quote#27:"daam"]И си е точно така[/quote]
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят власттаОт държава до държава има голяма разлика. Га начело е Аамбубата държавата е една, а кога управляват ГЕРБ, или ГЕРБ и РБ съвсем друга, така че....Ивайло да ме извинява
oporna_to4ka
Рейтинг: 434 Неутрално[quote#32:"Darth Plagueis"]Как арно бе? Оплюва гордостта на гербавото предприемачество, София Тех Парк?[/quote]
Добрата тролска практика повелява - Дявол трябва да играе в главите на гражданите на републиката, за да може крадците да олепят власттаНали ме знаеш - аз съм лесен. С лекота ме съскат. Веднага изригвам : Ивайло собственик на имота!!Ивайло Премиер!! и правя мексиканска вълна
Mark Twain
Рейтинг: 437 ЛюбопитноТози ревльо орева всички медии. Пич, или имаш договор, или нямаш. Ако нямаш - не си никакъв бизнесмен. Ако имаш - има си съд. Щом си мултимилионер, значи не си тъп, кой те кара да се хващаш на това хоро?
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Фордsubsonic
Рейтинг: 490 НеутралноВ България няма истински бизнес и истински бизнесмени.
Има някакви измекяри и шанаджии като въпросния Ивайло, които се правят на тарикати.
Ивайло, Ивайло, а га зема фондовити, ни рива?
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5775 НеутралноДо коментар [#19] от "karabastun":
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.Пак лъжеш. Ставаше въпрос за 7 г.
deaf
Рейтинг: 2876 НеутралноПенчев бре,благородният и/или умен човек напада само противник,който му е равен по сила,обаче ти в сравнение с държавата си Никой. С този лай срещу държавата се оприличаваш на куче,което лае,но не хапе.
_plamen_
Рейтинг: 536 Неутрално[quote#4:"cinik"]Дори да се намери някой свестен "стопански и партиен ръководител",[/quote]
ation-debate-revisited
СЛАВА НА УКРАЙНА! СЛАВА НА ГЕРОИТЕ!отдавна е доказано (фон Мизес, Хайек, Фридман), че д-вното стопанство е обречено на провал, даже и при "най-съвестните" номенклатурчици. Мъри Ротбард е направил добро обощение на диспута:
https://mises.org/library/end-socialism-and-calcul
karabastun
Рейтинг: 2995 Весело[quote#40:"Blood Red Skies"]Ставаше въпрос за 7 г. [/quote]
[email protected]Чакай ти ако искаш 77 , ако искаш 177 години!
Само след 7 години държавната "София тех парк" ще е пустиняк и спомен!
subaru
Рейтинг: 671 Неутрално"Цитат на деня: Когато държавата се занимава с бизнес, този бизнес е смотан"
Твърдението щеше да е безспорно вярно ако изречението изглеждаше така: "Когато българската държава се занимава с бизнес, този бизнес е смотан".
Причините за това са много. Всъщност, трудно може да бъде открита област, с която се занимава българската държава, която да не е "смотана".
Един препатил
Рейтинг: 3128 Неутрално"Когато държавата се занимава с бизнес, този бизнес е смотан."
Абсолютно вярно. И отдавна известно. Както и че бизнесмен, който тръгне да се обяснява с държавата по медиите също не е съвсем читав.
Златната акула
Рейтинг: 1654 НеутралноДо коментар [#28] от "Wizard":
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham LincolnМного точно казано. Начинът, по който той се отнася към служителите си, със сигурност може да се съотнесе към езика и държанието, което същият индивид си позволява да използва по отношение на държавата. Носят се слухове, че ги третира като роби - зле заплатени и подложени на непрекъснат психически тормоз.
От всичко казано от човечето, започнало кариерата си с продажба на пластмасови чашки на Илиянци, излиза, че проблемите му са с ЧЕЗ, БТК и... с другарката кмет на "Младост". А фактът, че е пожелал да си промени проекта и да пусне банка в супер-мега-ултра страхотната си сграда, което пък спира пускането на сградата му в експлоатация, доказва само алчността и простащината му.
Златната акула
Рейтинг: 1654 Весело[quote#37:"oporna_to4ka"]Ивайло Премиер!! и правя мексиканска вълна[/quote]
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham LincolnДобави и Ристю към Ивайло (не "Свинаря", но близо...) и ще имаме двама премиери и две мексикански вълни. О-ле!
Petleshev
Рейтинг: 2829 НеутралноОф-ф-ф-ф...! Пак ли тоя, велик бизнесмен...!
Бивш tww09306483.Защо не вземе да каже, някой насила ли го закара, в така наречения Тех-парк...?! Какво е ревнал сега? Очаква, някой да му покрие загубите, защото той е най-разбиращия от бизнес?
Разбрахме, че се усеща прекаран...! Няма ли кой да му каже, че понякога може и да губи, нищо че е бутнал някой лев под масата, а пък далаверата се е разминала...!
ръмжо
Рейтинг: 701 НеутралноЩо не ги разправя тия приказки на Норвегия и Израел тоя селяндур хахаха? Това че има по случайност успешен бизнес не го прави господ - даже напротив, още повече му лъсва че е просто късметлия в нищо и нищо повече.
ASTYLE
Рейтинг: 648 НеутралноТова което показаха за технопарка вчера по Нова драстично се различава от бращолевенията на Уолтопия.
EU now have 1 GB empty spacerumen_s
Рейтинг: 2132 Неутралнотоз защо не рева, като във Великобритания яко го одрусаха... ама там няма лабаво, като не спазваш законите си плащаш гяволъка...
Браво Дневниче за цензурата. Мода си знае какъв е, ПКП :)One Hour
Рейтинг: 328 НеутралноДо коментар [#33] от "lz73":
Чети коментари и разбери, че някой като не му харесва да прави бизнес с държавата не го прави.
И след изборите ли ще му пускат всекидневно статии за вътрешен проблем на компанията, който не е от вчера но е извадил точно сега?
Ако ще променя държавата да си направи партия Уолтопия. Ако ще си търси правата има съд.
Кажи къде досега да е цитирал отхвърлен негов иск в съда. Конкретен, както конкретно трябва и да говори за проблемите си а не обща алабалистика.
Като нищо зад такава пушилка може да лъсне и някоя "уолтопична" схема с държавата .
Златната акула
Рейтинг: 1654 Неутрално[quote#43:"karabastun"]държавната "София тех парк" ще е пустиняк и спомен![/quote]
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham LincolnСамо така си мислиш. Държавата е там като собственик на земята. Бизнесът си е бизнес, плановете и нормативните актове - такива, каквито са за всички.
След като няма сграда с разрешение за ползване - няма да има ток, оптика, вода и какво ли още не.
Този другар, противно на правилата, се е заселил в недостроената си сграда си и вече иска всички да му свалят шапка, само защото бил инвеститор клас "А", хахха... А директорите на София Тех парк да го отглеждат като тримесечно бебе. Апропо, ако си сложи шапчица с къдрички и лапне биберон, той ще прилича точно на такова... само че... изхвърлено на улицата - на грижите на скитници и престъпници.
Petleshev
Рейтинг: 2829 НеутралноДо коментар [#38] от "Mark Twain":
Бивш tww09306483.Как така, кой го е накарал да се хване на това хоро...?! Човека е бизнесмен и веднага е надушил добрата сделка! Очаквал е нещо...! Само дето, нещото не се е случило, както му се иска на него и сега, човека се чувства длъжен да се оплаче на целия свят, като той естествено е честен частник, дето и през ум не му е минавало да прекара, същата тая лоша държава...!
Нали тоя, беше същия дето щеше да прави някакъв много велик софтуер, дето като го качал в Нет-а и доставчици от целия свят щели да се избиват, че да му доставят възможно най-евтини и най-качествени материали?! А пък той, по тоя начин щял да спести еди колко си милиона, че да си купи още едно Ламборджини...! Явно, доставчиците на материали не са му влезли в положението и не са го разбрали...!
qwertqwert
Рейтинг: 914 НеутралноПреди няколко години имах удоволствието да се запозная лично с Ивайло Пенчев по бизнес дела.
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?Един от малкото примери за хора, започнали от нулата и с предприемчивост , нюх и акъл стигнали далече.
Започнал е с двама приятели/съдружници продажба на найлонови торбички за търговците на на пл.Славейков, оттам нататък всичките му стъпки са проследими , последователни - без неочаквани изстрелвания като на дрОгарете Пеефски и Прокопиефф например (не че са само те де...).
Отец Сисой
Рейтинг: 434 ВеселоПенчев хубаво ги реди, но да каже, защо държавата инвестира и в неговия бизнес. Защо фондове, които управляват европейски (т.е. държавни) средства се замимават и с неговия смотан бизнес. А иначе е доста забавано да се гледа и слуша това парвеню.
over the underЗарзават
Рейтинг: 328 НеутралноМай и Пенчев го гласят за политик, не мога да си обясня по друг начин ежедневното облъчване на публиката с великите му мисли...
Христо Иванов за Народната Република: "жълтопаветната, самонарекла се демократична, общност, която сега сама драматично обявява, че не става за чеп за зеле".А иначе на Пенчев мога да му препоръчам да види държави като Франция, Германия, Израел, Швеция, Норвегия, Дания там има доста държавен бизнес и той не е никак смотан. Така че проблема не е дали бизнеса е държавен или частен, ами кой и къде го развива....
qwertqwert
Рейтинг: 914 НеутралноДо коментар [#53] от "Непукистка":
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?До коментар [#54] от "tww09306483":
----------
Хейтите ей така, за спорта.
Дори писмото му не сте чели.
Изказа вътре е автентичен
И съм сигурен, че написаното е вярно до последната запетая.
wre501051215
Рейтинг: 3414 ВеселоБраво!Браво!Нека се заработват даренията за "Дай ,България" !Само не знам,защо си мислите,че с тоя доста неприятен бизнесмен ,правите реклама на "Проекта" .
wre501051215
Рейтинг: 3414 ЛюбопитноДо коментар [#10] от "lustmord":
[quote#10:"lustmord"]Да - това го знаем и без да ни го казва Иво Пенчев в 2-3 еднотипни статии на ден в Дневник. [/quote]
Ами платено е!Сега се изпълнява поръчката.Или мислите,че случайно въпросния арогантен бизнесмен е дарил 10 000 на Бойкикев?!
garincha
Рейтинг: 221 НеутралноА пък във фирмите с назначените капиталисти всички е наред. Заради такива има масово отвръщение от пазарната икономика и конкуренцията.
God bless Russia!zenola
Рейтинг: 603 НеутралноМного странно е мисленето на хората. Когато тук има статии за нивото на работната заплата - минимална, средна, за безработицата, за това колко хора не искат въобще да работят, масата коментари са в стил - "мноо ясно, кой е луд да работи за 500 - 600 лв.", "хората не искат да робуват на новоизлюпените балкански бизнесмени" и подобни.
Сега се появява този човек, ръси простащини (дори не е ясно доколко е прав, понеже не сме чули другата страна), но изведнъж масата е склонна да го оправдава за дивашката работодателска практика и липсата на всякаква етика, щото видиш ли бизнесът му бил як, а пък и никой никого не кара на сила да работи при него. Доста странно.
В нормалните държави един бизнес се оценява не само по това каки обороти има и какво присъствие на пазарите, а и за добавената стойност, който създава в собствената си държава под формата на социална ангажираност, грижа за служителите, семействата им, работната среда, и т.н. Единственото нещо, с което може да похвали този човек е с една бизнес сграда, която колкото и да е иновативна, все пак е просто една сграда, при това не и чудо невиждано. След като той е толкова печен и готин и як бизнесмен, защо не публикува справки от НАП за нивата на заплатите, които дава, за осигуровките, които плаща, за текучеството във фирмата. Може би не го прави, защото няма да се окаже чак толкова етичен, колкото се опитва да се изкара...
qwertqwert
Рейтинг: 914 НеутралноДо коментар [#57] от "Зарзават":
След като мъж може да се жени за мъж, що пък двама братя да не се оженят?А иначе на Пенчев мога да му препоръчам да види държави като Франция, Германия, Израел, Швеция, Норвегия, Дания.
----------------
За 10 години (1990-2000) от продавач/разносвач на торбички Пенчев се нареди сред 10-те топ фирми в бранша.
2003 г. вече построи в Търново завод за 2,5 милиона евро със 2 милиона кредити - вече върнати.
Защото бяха запалени алпинисти , поради липса на читави стени решиха 2003 правят изкуствени .
Видяха ги едни финландци и ги харесаха много, само за три години практически завладяха целия скандинавски пазар.
2006 година стените вече се конкурираха с основния им бизнес, а няколко години по-късно го надминаха неколкократно. Всичко за износ.
Така че аре по полека със съветите къде да ходят и какво да гледат....... Ходили са , гледали са и са ПРАВИЛИ много повече, отколкото ти ще можеш за 5 живота.....
wre501051215
Рейтинг: 3414 НеутралноДо коментар [#62] от "zenola":
[quote#62:"zenola"]Много странно е мисленето на хората. Когато тук има статии за нивото на работната заплата - минимална, средна, за безработицата, за това колко хора не искат въобще да работят, масата коментари са в стил - "мноо ясно, кой е луд да работи за 500 - 600 лв.", "хората не искат да робуват на новоизлюпените балкански бизнесмени" и подобни.
Сега се появява този човек, ръси простащини (дори не е ясно доколко е прав, понеже не сме чули другата страна), но изведнъж масата е склонна да го оправдава за дивашката работодателска практика и липсата на всякаква етика, щото видиш ли бизнесът му бил як, а пък и никой никого не кара на сила да работи при него. Доста странно. [/quote]
Ами въпросния "бизнесмен" е "наш" ,автентично-десен,че и фен на Бойкикев.та затова.
Златната акула
Рейтинг: 1654 Неутрално[quote#52:"One Hour"]Като нищо зад такава пушилка може да лъсне и някоя "уолтопична" схема с държавата .
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham Lincoln[/quote]
Като нищо! Да вземем за пример антикорупционната риторика на другаря от снимката, да се сетим, че той е най-големият дарител на "ДА България", чието мото е тясно свързано точно с корупцията и съдебната реформа, която щяла да я изкорени (малко смешно, но... политика). Ако се запитаме откъде тръгва корупцията, ще се сетим, че възможностите са само две:
1. Някой иска, а друг допуска да се нарушават действащите нормативни актове;
2. Някой иска да му се свърши работа, а друг не иска да си свърши работата (поради мързел, алчност, гордост или други смъртни грехове).
Първият и в двата случая ИСКА да даде пари (услуга, повишение и т.н.) "под масата", а отсрещният ИСКА, цели да получи незаконната облага. Ако Ивайло Уолтопин иска да дава пари, за да се нарушава закона, то той е не по-малко виновен от този, който ги е получил. Слушах го много внимателно тази сутрин и разбирам, че той е давал пари за ток, за оптика, за строителни разрешения и одобрения, но... по малките суми съдя, че не е поискал да плаща подкупи или ако е платил такива, те са били недостатъчни раят на земята да се изсипе върху недовършената му сграда.
И да се върнем на Ристювата партия - те също хващат мотиката откъм неправилната страна. Никаква реформа и никъде няма да изкорени корупцията, ако не се промени андрешковският манталитет у повечето хора и червената им социална нагласа, че всички и най-вече държавата са им длъжни. А ако си мислиш, че като си голям, можеш да минаваш през законите както бръмбар минава през паяжина, не те очаква нищо друго, освен разочарование. Когато приписваш вината на държавата, защото не си бил достатъчно придирчив, стриктен при спазването на правилата или пък далновиден, истината, че ТРЯБВА да дадеш, искаш-не искаш, боде по най-деликатните ти места. Болезнено видно е, че търсиш под вола теле и рано или късно ще плеснеш с ръце и ще се прегърнеш. Като Ивайло.
wre501051215
Рейтинг: 3414 НеутралноДо коментар [#63] от "qwertqwert":
[quote#63:"qwertqwert"]За 10 години (1990-2000) от продавач/разносвач на торбички Пенчев се нареди сред 10-те топ фирми в бранша.
2003 г. вече построи в Търново завод за 2,5 милиона евро със 2 милиона кредити - вече върнати. [/quote]
Значи това го оправдава!Ами той и Пеевски има голям бизнес и дава на много хора работа!И него трябва да оправдаете!Ето-Костаки каза,че бил демонизиран,иначе си бил ОК,човека.
gost22
Рейтинг: 1811 Неутрално[quote#28:"Wizard"] Апропо, кога ще му проверят фирмата за осигуровките и за средата на работа на служителите? [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Така де, реално пак държавни чиновници не са си свършили работата, и сега ще го направят с наказателна цел, а не щото това им е работата... Прав е човека, нищо че не ви харесва езика, в който е опаковал истината.
И за еврофондовете е прав, те са патерица, която може да подкрепя онзи със счупения крак, ама само докато крака зарасне. След това трябва да хвърлиш патерицата и да тренираш за състезанието, а не да тренираш бягане ама с патерицата.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Златната акула
Рейтинг: 1654 Весело[quote#58:"qwertqwert"]Хейтите ей така, за спорта.
“You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.”― Abraham LincolnДори писмото му не сте чели.
Изказа вътре е автентичен [/quote]
Прав сте. Не съм чела писмото и не исках да го чета. Днес случайно го чух какви ги къдри и просто наместих мозайката с други негови интервюта и разкази на хора, работили в Уолтопия.
gost22
Рейтинг: 1811 Любопитно[quote#62:"zenola"]След като той е толкова печен и готин и як бизнесмен, защо не публикува справки от НАП за нивата на заплатите, които дава, за осигуровките, които плаща, за текучеството във фирмата. [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Ми стани му акционер или съдружник, и ще имаш информацията. То баце, само на аванта не стават нещата. И в тази посока, що не попиташ държавата този платил ли си е борчовете към служителите и към бюджета и колко глоби са му наложили и събрали ако е имало повод? Поне държавата е длъжна да ти дава точно тази информация — дали си плаща данъците и осигуровките на служителите, а не размера на тези данъци и осигуровки... "какви заплати дава на служителите си?" и "платил ли е осигуровките на служителите си?" са два, коренно различни въпроса, като единия от тях е работа на държавата, а другия си е вътрешна работа между шефа и служителите.
Мърмор
Рейтинг: 948 НеутралноКрадецът краде и от държавното, и от частното. Много от държавното краде самата държава, в лицето на онези, които я представляват. А най-много от държавното краде частното - 40% сив сектор, контрабанда, митнически далавери, офшорки, двойно счетоводство. Все бизнес дела. Така че Иво да си гледа бизнеса. Ако е недоволен от нещо, има правосъдие. Вярно, че и последното буди недоволство, но къде що стане и да тичаш по медиите, особено преди избори и да мрънкаш чий фен/член си, идва вече в повече.
tall_ship
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#2] от "Chubachubs":
FILII MARIS SUMUSТака е, трябва да се чуе и другата страна, да се види цялата картина, преди да се хвърлят гръмки обвинения.
ivanchoLA
Рейтинг: 1341 ВеселоОх аман, зор заман. Явно има някакъв проблем в бизнеса щом писане по вестниците му Е приоритет. Абсолютно не помага директна конфронтация
#notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA20122.5
Рейтинг: 1116 НеутралноВън от идеята да се гепи терена, не е ясно, каква е идеята за съществуване на Тех-парка?!
I Want To BelieveКак изобщо смята да възвърне инвестициите ръководството?
Като привлича високотехнологични компании, за които локацията не е от особено значение?
гошо
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#18] от "Wizard":
гошоа кой пък ти е казал че работниците трябва да се чувстват като на ресторант когато са на работа
Geoimg
Рейтинг: 701 Разстроено[quote#16:"КМЕТ В СЯНКА"]кое те кара да мислиш така[/quote]
*Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!Капаците(кон с...)!
гошо
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#73] от "ivanchoLA":
гошоче има е ясно , не е изпълнил договора си докрай и сега се мъчи да се измъкне с приказки от сорта те обещаха ама договор за обещанията нямам
гошо
Рейтинг: 488 НеутралноДо коментар [#2] от "Chubachubs":
гошоне си е довършил строежа и сега че чуди как да избегне неустойката по договора Та затова разправя че имало обещания извън договора
chlamydia
Рейтинг: 274 НеутралноДо коментар [#33] от "lz73":
Абсолютно правилно!!!
lz73
Рейтинг: 1733 НеутралноДо коментар [#62] от "zenola":
[quote#62:"zenola"] След като той е толкова печен и готин и як бизнесмен, защо не публикува справки от НАП за нивата на заплатите, които дава, за осигуровките, които плаща, за текучеството във фирмата. Може би не го прави, защото няма да се окаже чак толкова етичен, колкото се опитва да се изкара... [/quote]
Андрешко си остава Андрешко...
Сигурно никога, ама никога не сте се занимавали с бизнес. И поради тази причина смятате, че "всички са маскари". Ще Ви светна за нещо, което всеки би трябвало да знае. В България има Търговски регистър. В него се публикуват отчетите на всички търговски дружества, а те съдържат исканата от Вас информация. Регистъра е публичен. Влезте в него и проверете...
И после си посипете главата с пепел...
lz73
Рейтинг: 1733 НеутралноДо коментар [#66] от "yanne":
[quote#66:"yanne"]Значи това го оправдава![/quote]
За какво точно да го оправдава?
Може би затова, че има наглостта да работи в България и да си плаща данъците? Гооляма грешка!
Урсула на Киро викаше
Рейтинг: 2568 Весело[quote#15:"penetrating"]Бизнес с държавата ?
И да знаеш, Минке, че последният комунист на планетата ще умре в България. Даже когато в Съветска Русия няма да има нито един жив комунист. Какъв народ сме, Минке, какъв народ...Само ако си Пеевски, само ако наричаш "бизнес" краденето, само ако ти си държавата ...
[/quote]
+++++++++++++++++++++++++++++++
loudspeaker
Рейтинг: 413 НеутралноИстината тук, както обикновено, е някъде по средата.
, подготвена от Министерство на икономиката и приета от МС. Една от тези области е Тематична област 4 „Нови технологии в креативните и рекреативните индустрии“. В рамките на тази област бизнесът на Пенчев е поименно включен - цитат: "....производство на стоки и съоръжения с пряко приложение в тези сфери [има се пред вид алтернативен и екстремен туризъм и спорт] (напр. ... стени за катерене и др. стоки за алтернативни и екстремни спортове". Не зная дали и доколко Пенчев се е възползвал от тази възможност, но е факт, че въпреки доста спорната връзка с бизнеса му с "иновациите", той е изрично включен в доста ограничения списък на допустимите кандидати, които могат да кандидатстват с проекти за иновационно финансиране по оперативната програма, за разлика от много други традиционни сфери, които не са. Детайлното дефиниране на бизнеса на Пенчев в посочения пасаж от ИСИС изключва каквато и да е случайност. Което означава, че той (бизнесът му) все пак е бил и все още е (поне номинално) персонално преференциално третиран от висшата администрация (министри и зам.-министри), поне по линия на Оперативна програма "Иновации и конкурентоспособност" и финансирания от нея нейния София тех парк. Това е другата част от истината, която Пенчев премълчава.
Технологичните паркове са утвърден на всякъде по света, особено в Европа, инструмент за държавна подкрепа за иновационно развитие, тъй като концепцията им е физически да събират на едно място и практически да насърчават кооперирането между трите "стълба" на иновациите - висше образование (преподаватели и студенти), наука (изследователски структури) и бизнес (фирми, внедряващи иновации в бизнес практиката си). В този контекст проблемът на София тех парк е, че неговият модел бе в известна степен сгрешен, тъй като не следваше съдържателно описаната по-горе принципна концепция. София тех парк се създаде и разработи не точно като технологичен парк, а по-скоро като real estate проект - основната му функция е в крайнапсметка на НАЕМОДАТЕЛ на помещения; не ми е известно да са развити функциите му по иновационно консултиране и менторско подпомагане на подпомаганите бизнеси; да не говорим, че в модела му въобще липсва идея за среща и координиране на трите стълба на иновациите (ВУЗ-ове, научно-изследователски организации и иновативния бизнес). Обяснявам си този сгрешен модел най-вече с водещата роля на Плевнелиев в създаването му, а той е преди всичко строителен предприемач (поне една година му отне да разбере, след като вече беше министър, че МРРБ не е министерство на строителството, а преди всички на РАЗВИТИЕТО). От този сгрешен модел вероятно произтичат повечето от проблемите, очертани от Пенчев.
От друга страна, самият Пенчев и неговият бизнес бе видимо третиран преференциално Министерството на икономиката и от неговия София тех парк. Става дума не само за правото на строеж, за което самият Пенчев говори, но и за това, че от началото и досега неговата фирма бе (безплатно) рекламирана като лице на София тех парк във всички публични събития, свързани с парка. Бизнесът на Пенчев получи от държавата (разбирай от отговорните за София тех парк институции) и още едно "преференциално третиране", което неспециализираната публиката вероятно не знае. Неговият бизнес е поименно посочен (включен) като катоВ настоящия програмен переиод 2014-2020 инвестиционната подкрепа за иновации по оперативните програми е ограничена до 4 "тематични области", изрично посочени в т.нар. Иновационна стратегия за интелигентна специализация 2014-2020 ("ИСИС"
Lisanova Lisanova
Рейтинг: 1021 НеутралноМного логически грешки в съжденията на Пенчев.
Първо:Че българската държава не може , от това не следва, че всички държави не могат.Практиката показва друго.От което пък следва,че българската държава има проблем с управлението и кадрите.Но кой съм аз да уча Пенчев.Затова да се Учи от Бъфет.А той казва:
"Всеки бизнес рано или късно започва да се управлява от идиоти.Затова аз инвестирам в бизнес който дори да се управлява от идиоти пак е печеливш"
Та задочния спор с Пенчев е:Държавата ли е виновна или точно определени хора?Грешната диагноза води до грешно лечение.А мога и да разширя твърдението,аксиомата,теоремата на Бъфет.
Lisanova Lisanova
Рейтинг: 1021 Неутрално[quote#83:"loudspeaker"]Технологичните паркове са утвърден на всякъде по света, особено в Европа,[/quote]
Европа буксува на едно място с изкл. на Германия.Не е подходящ пример.
Яна
Рейтинг: 1010 Весело[quote#65:"Непукистка"]той е най-големият дарител на "ДА България"[/quote]
"Славата трябва да се извоюва, а честта просто не бива да се губи." - ШопенхауерАхаа, имала си крушката опашка. Пък аз се чудя защо всеки ден от сутрин до вечер от всички медии ни залива хашлашкото мрънкане на този "инвеститор клас А".
Daria
Рейтинг: 829 НеутралноДо коментар [#1] от "log_on":
Фондовете такива каквито са са корупционни но това е европейска политка да се подкупват местните политикани и чртез тях да се сриват държавите.
qwerty
Рейтинг: 587 НеутралноНа призивите държавата да му направи данъчни и всякакви други проверки ще отговоря:
Държавата докъде е спала досега за данъци, осигуровки и условия на труд?
Вашето искане е първа стъпка от организираното превземане на бизнес: насъскване на държавни институции практически да му спрат дейноста (ще се занимава само със тях). Схемата работи прекрасно във путинова Раша.
zenola
Рейтинг: 603 НеутралноДо коментар [#83] от "loudspeaker":
Ами той менторът на софиа тех парк не разбира от друго, освен от недвижими имоти, та няма как да му даде друг формат. София тех парк просто е опит за създаване на Бизнес парк 2, но понеже трябваше да се усвоят едни европари, трябваше и нещо подходящо за това усвояване да се измисли поне на хартия.
qwerty
Рейтинг: 587 НеутралноКакво като има Ламбурджини? Голем прас! Имал си мечта като малък - сега я е достигнал.
Мрънкалници!
Последния жив комунист на света ще е българин!
Lisanova Lisanova
Рейтинг: 1021 Неутралноpopangelov 14 Март 2017 13:39
И между другото, тъй като въпросното държавно предприятие е вдъхновено всъщност от израелския опит, който иска, може да се поразрови и да види как израелската държава участва в бизнес начинания, подпомага фирмите си, а също да види и чия е израелската железопътна система и ЖП превозвача на Израел.
Доста поучително - изводът е, че не държавата е лош собственик, а България е смотана държава.
Lisanova Lisanova
Рейтинг: 1021 Неутралноpopangelov 14 Март 2017 13:42
Между другото, току-що прочетох, че цялото ръководство на София Тех - Парк е сменено.
Случайно съвпадение?
Lisanova Lisanova
Рейтинг: 1021 Неутралноsw 14 Март 2017 13:51
Стефчо: Разрешете да доложа
"Бай Пенчев се полакоми и побърза да закупи великия терен 22 декара в Младост 3, до метрото, без да проучи, че по ЗУТ близо 70% от него са зелена площ (за несъстоялия се т.нар. Източен парк между Младост и Горубляне) и явно са неизползваеми за постоянен строеж. Освен това, точно там минава огромният ВиК колектор на целия квартал Младост 3 (точно в оставащите около 30%), т.е. и там не можеше да се копае без на собствена сметка да преизграждаш колекор за цял огромен квартал. А, май имаше и едни подземни силни тоци, ама те уж по-евтино се местят.
Lisanova Lisanova
Рейтинг: 1021 НеутралноВ подкрепа на Бъфет:
popangelov 14 Март 2017 13:52
Комай от всичко държавно само РВД е на печалба защото просто няма как да е на загуба.
Не е вярно.
Потърси и ще разбереш.
Булгартрансгаз, ЕСО, АЕЦ Козлодуй са на печалба при това доста солидна
wre501051215
Рейтинг: 3414 НеутралноДо коментар [#81] от "lz73":
[quote#81:"lz73"]За какво точно да го оправдава?[/quote]
Да се държи толкова гаменски.
wre501051215
Рейтинг: 3414 НеутралноДо коментар [#86] от "Яна":
[quote#86:"Яна"]той е най-големият дарител на "ДА България"- цитат на коментар #65 от “Непукистка”
Ахаа, имала си крушката опашка. Пък аз се чудя защо всеки ден от сутрин до вечер от всички медии ни залива хашлашкото мрънкане на този "инвеститор клас А". [/quote]
Подобен е случая с оня производител на "растителните пробиотици" ,чиито реклами се въртяха "случайно" по БТВ .Същия е отново в "Дай,България" .Плащат си за реклама,хората.После щели да се борели с олигархията!
wre501051215
Рейтинг: 3414 НеутралноДо коментар [#90] от "qwerty":
[quote#90:"qwerty"]Какво като има Ламбурджини?[/quote]
Какво имал?!Това китайско менте ли е?!
skeptichen
Рейтинг: 274 НеутралноНародът го е казал - голям залък хапни, голяма дума не казвай. Ненужно беше да се пишат отворени писма с такъв език - къде е добрият тон в обществото ни? За съжаление като че ли много хора мислят че ги вземат насериозно само ако тропат по масата или ако "изригнат", но това само показва ограниченията в начина им на общуване. Съжалявам за това писмо не защото то не показва някакви проблеми, а за това че има далеч по ефективни начини да постигнеш нещо без да тровиш с обвинения, нелицеприятни цинизми и обиди.
Ето много просто - първо - говориш с другите наематели - сравнявате проблемите, правите общ списък с искания. След това отиваш и говориш с президента Плевнелиев - той самия има офис в ТехПарка, та едва ли е много далеч от Пенчев. Получаваш подкрепа от Плевнелиев, и отиваш при заместник министър или министър по този начин. Ако и там не става, пишеш отворено писмо и даваш пресконференция където медиите да могат да питат и да получат цялата картина.
Целият процес дотук едва ли ще отнеме повече от седмица.
Но къде-къде по-лесно е да "избухнеш" и да обявиш арогантността си и нетактичност като спонтанност. Жалко.
lz73
Рейтинг: 1733 НеутралноДо коментар [#97] от "yanne":
Т.е. всеки, който има Ламборджини, е поне престъпник...
Що не предложите на италианците директно да дават списъка с клиентите на Народната милиция, та по-лесно да ги прибере в Белене?
Разбира се читавите хора карат москвичи или максимум полски фиат...
skeptichen
Рейтинг: 274 НеутралноПросто виждаме българският вариант на Доналд Тръмп - успял в един определен бизнес, брутално арогантен и циничен, и вижда всичко що е държавно като пълен провал.
Може би е жалко че ТехПарка са го привлекли като наемател - каква дългосрочна иновационна среда ще създаваш с човек който тропа с крак и с лека ръка обявява това за "пълен провал", изказва се толкова грубо за идеята на парка?
Ясно е че този парк е изцяло нова инициатива в България - никой не е правил или управлявал такъв парк у нас и ще има неуредица. Бизнесът на Пенчев не е стартъп, а е среден бизнес, и незнам доколко изобщо е добра идея да го привличат там, просто той търси едни неща, ТехПарка предлага други. ТехПарка не търси бизнес ефективност от днес за утре, а търси иновации и наука, сътрудничество с развойни дейности за бизнеса, а не просто "офис". Там е разликата между ТехПарк и Бизнес Парк.
В тази дейност инвестициите са дългосрочни и има много безплодни усилия. А Пенчев иска просто бизнеса да върви както е нормално - просто няма как да има съвпадение на интересите. Това в комбинация с неговия нестабилен характер го прави риск за ТехПарка.
Може ли да стане по-добре ТехПарка - със сигурност. Но вместо да дава решения и да работи с останалите наематели за да наложи някакви приоритети, Пенчев просто грозно тропа по масата и обижда. Дано хората които са му партньори в бизнеса да го успокоят малко, да му кажат да иде малко на почивка и да решат проблема както трябва - с работа, а не груби изявления.