Цитат на деня: Франция е болният човек, а Полша е светла точка в Европа

Яцек Чапутович

© Associated Press

Яцек Чапутович



Франция е болният човек на Европа, тя тегли Европа надолу, докато Полша е светла точка в Европа". Това заяви полският външен министър Яцек Чапутович, цитиран от "Франс прес" и БТА. Чапутович аргументира изказването си с протестите на "жълтите жилетки" и джихадисткия атентат в Страсбург.


Отношенията между Франция и Полша охладняха след идването на власт на консерваторите във Варшава през 2015 г. Те бяха белязани от отказ от закупуване на френски военни хеликоптери "Каракал", разногласия за трудовите условия на поляците в чужбина, по-специално на автопревозвачите, и липсата на намерение за визита на президента Еманюел Макрон във Варшава.


"Терористичното нападение доказва, че нещо не е наред във Франция. Протестите през последните седмици, отказът на президента Макрон от реформи, тъжна работа. Ако в същото време се дават наставления на Полша, нещо не е наред. Човек трябва първо да подреди собствената си държава", добави Чапутович.




"Смятам, че във Франция е силно застрашена правовата държава от гледна точка на спазването на правилата за дефицита на публичните финанси", каза полският външен министър, връщайки на Париж критика, която често е отправяна към собствената му страна.


Полското консервативно правителство е подложено на критики заради реформите си на съдебната система, които според ЕС вредят на независимостта на съда и създават опасност за съхраняването на правовата държава в Полша, което може да доведе до преустановяване на правото на глас на Варшава в ЕС.

Ключови думи към статията:

Коментари (54)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 3426 Неутрално

    ПРЕДОЗИРАНЕ!!!!
    Полските "политици" изтрещяха!!!!
    А какви лидери имаше през 80-те Валенса, Яцек Курон, Адам Михник....

  2. 2 Профил на НеКой
    НеКой
    Рейтинг: 2311 Неутрално

    Така така.
    Мимето (Макрон) да слуша.
    Да види как бумерангът се връща към този, който го е хвърлил...

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 5244 Весело

    Какъв шамар по розовите френски бузки! Заслужен! Да им го каже най-накрая някой на висок глас...

    скоростен индекс "Y"
  4. 4 Профил на 12345
    12345
    Рейтинг: 647 Неутрално

    Браво! Много точно изявление. Франция е разпадаща се държава, която балонът Макрон не може да управлява и няма право да дава акъл на другите.
    Само българските политици не смеят да защитят българските интереси. А ето, полякът казал за автопревозвачите.

  5. 5 Профил на kesh
    kesh
    Рейтинг: 3208 Весело

    абсалютно съм СЪГЛАСЕН.........!!!!!!........да не ставам лош пророк ,но ДРУЖИНА ПОЛСКА са СЛЕДВАЩИТЕ КОИТО ШЕ ИЗЛЯЗАТ от Е С........след БРИТАНЦИТЕ...........!!!!!?????.....и както КАЗВА БАТЕ БОЦКО в "Е С " ше си останеме само НИЕ , РУМЪНИЯ и ГЪРЦИЯ........еееее га си опрайме държавиците........

    България НАД ВСИЧКО .....
  6. 6 Профил на One Hour
    One Hour
    Рейтинг: 1437 Неутрално

    До коментар [#1] от "selqnin":

    Кое от споменато не е вярно за Франция в момента? Контактувам с двама французи, единият е човек на възраст и е преживял доста събития там. Това на което е заприличала Франция от 10-15г не може да бъде прието от хора, като него дали половин век от живота в работа (в случая държавна администрация) за тази страна.

  7. 7 Профил на Нервната акула
    Нервната акула
    Рейтинг: 1499 Весело

    Франция е болна държава, затова поляците се бутат да работят там, интересно

  8. 8 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 2075 Неутрално

    Абе нека поляците да достигнат французите и тогава да назидават. Франсетата често стачкуват срещу своите управници и то успешно, което означава, че имунната с-ма на държавата е в добро здраве. А ние от соца - бегаме по чужбините...

  9. 9 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1473 Весело

    Франция е болният човек, а Полша е светла точка в Европа

    Да другари,
    Полша е светла точка в Европа - но все таки е само "точка". Поляците имат невероятния талант да се правят на "големи" в световната политика и затова все по-голям го отнасят. Било от Вермахта, било от Червената армия. Полша не е остров като Англия. Полша е на предната фронтова линия и е в ролята на оня каубой, който след боя в кръчмата е с най-много синини. Полша е прихванала от английската грандомания и това е опасно. Английската грандомания превърна Великобритания от империя в треторазрядна островна държава. Грандоманията е на път да завлече и САЩ в клоаката. А там ще ги посрещнат усмихнатите поляци - както винаги не разбрали, за какво става дума.

    /не се чете/
  10. 10 Профил на ivant88
    ivant88
    Рейтинг: 309 Неутрално

    От една страна, не подкрепям една държава да коментира вътрешните работи на друга... От друга страна, Франция и Макрон постоянно коментираха Полша и това какво се случва в нея. Така че, по-скоро на Макрон сега му се връща. В крайна сметка, Франция да се откаже да държи сметка на другите държави...

  11. 11 Профил на EU defender
    EU defender
    Рейтинг: 2266 Неутрално

    [quote#4:"12345"]Франция е разпадаща се държава/quote]

    Те знаят ли :)

    The best way to predict the future is to invent it.
  12. 12 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1956 Весело

    Я виж ти;
    Източняците взеха да надигат глас!
    Времето на "еманципацията" ли е дошло?

  13. 13 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    До коментар [#1] от "selqnin":

    Има ли нещо,което полския външен министър да казва,и да не е вярно?!З.Европа трябва да престане да се вживява на метеополия ,която поучава източноевропейските си колонии.Лех Валенса го няма,но го няма и Дегол,няма я и френската колониална империя.

  14. 14 Профил на alfanero
    alfanero
    Рейтинг: 522 Неутрално

    С тази безумна наивна европейска политика, след 10-15 години западноевропейците ке емигрират в Полша, Унгария и Чехия.

  15. 15 Профил на yanne
    yanne
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    До коментар [#7] от "Нервната акула":

    Бутат се да работят във Франция(все още) защото заплтите са по-високи там.Ама и това ще е до време.

  16. 16 Профил на pamela
    pamela
    Рейтинг: 2070 Весело

    От една страна е нахално да получаваш най-много от европейските пари и да критикуваш донорите.
    От друга страна обаче Макрон си заслужава да му натрият носа след като обича да поучава другите, a не е въвел ред в собствената си градинка.
    И да, проблемът с бюджетните дефицити на Италия и Франция е много сериозен и може да повлече към дъното държавите от еврозоната, а оттам и целия ЕС.

  17. 17 Профил на stein
    stein
    Рейтинг: 998 Весело

    Забелязвам маса французи да тръгват към Полша, която е единствената светла точка в Европа (е, може би заедно с Унгария). Или май обърках посоката?

  18. 18 Профил на man_un
    man_un
    Рейтинг: 2800 Неутрално

    Мисля, че тоя чичко е в голяма грешка. Първо, говори първосигнално, защото се скараха с франсетата, второ, наистина Макрон обърка конците, но мандата му свършва. Това ще стане и в Полша, която има още хляб да яде, за да прилича на Франция. От 2012-13 данданиите в Европа започнаха заради мигрантите. Но още малко и всички ще си седнат на задника.

  19. 19 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2767 Весело

    Както и друг път съм казвал - на изнежените западняци които късметлийски отърваха руското робство и си повярваха че просперитетът им е нещо друго освен подарък покрай стратегическите тогава интереси на Щатите им предстои челно нацепване у товарния влак на нейно превъзходителство ухилената зъбата реалност.

    Има сериозна ментална инерция (дори умни хора блеят глупости за 'уредените нормални западни държави') но всяка инерция е до време.

    Веселбата вече започна при франсетата

    Use your Illusion
  20. 20 Профил на ywu53306982
    ywu53306982
    Рейтинг: 242 Неутрално

    Да сте виждали френски водопроводчик в Полша...Ами няма и да видите . Другото е за пред материала.

  21. 21 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4862 Весело

    "Цитат на деня: Франция е болният човек, а Полша е светла точка в Европа"

    Доста смешно изявление на полския министър. :-Д

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  22. 22 Профил на Practic
    Practic
    Рейтинг: 3121 Неутрално

    Кучето е заровено не във Франция, а на друго място.
    Без европейското членство и финансиране България е обречена на вегетация. Решаващото и освобождаване от руската хватка и качественото и въздигане може да стане с помощта на естествената и съюзница и защитничка Германия. В същото време германският истаблишмънт лобира срещу антируските санкции. Дяволският меркантилизъм му пречи да обяви края на илюзиите относно ,,империята на злото”. Заповеднически го тласка да използва малките страни като разменна монета за груповия си интерес. Изоставените ,,фронтови” държави съвсем сами се борят срещу хибридната експанзия. Сред все по-разочароващите се източноевропейци се усеща потискаща умора от безплодното очакване препатилите германци да се вземат в ръце. Рационалният източноевропейски страх произлиза от германското бездействие, а не от евентуално възраждане на германската военно-политическа мощ (последното го каза преди няколко години полски военен министър, Сикорски).
    През двадесети век Колелото на Съдбата прегази Германия заради нейната прусашка арогантност. Сега изпъква друго отблъскващо качество. Необузданата алчност на индустриалци, акционери и политици няма как да не докара бедствие.

    https://practic-sofia.blogspot.com/

  23. 23 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11387 Весело

    Расистко изказване? :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  24. 24 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2858 Неутрално

    Да сте виждали френски водопроводчик в Полша...Ами няма и да видите . Другото е за пред материала.
    —цитат от коментар 20 на ywu53306982


    Преди 30 год да си виждал полски водопроводчик във Франция? :)

    Не си. :)

    А сега се замисли след 30 год напред кое е по-вероятно.

    Много хора не могат да осмислят концепцията за времето. Те си мислят че каквото е било днес е било същото и преди 30 год и преди 300 год. И си мислят, че същото ще бъде и след 30 год и след 300 год.

  25. 25 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2858 Неутрално

    От 2012-13 данданиите в Европа започнаха заради мигрантите. Но още малко и всички ще си седнат на задника.
    —цитат от коментар 18 на man_un


    Тц, купона сега започва. Социалните системи тепърва ще трябва да издържат тези мигранти. И ще трябва или нов дълг или нови данъци. Т.е. работещите ще бъдат натоварени с още данъци, докато престъпността и атентатите се увеличават.

  26. 26 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2858 Неутрално

    Е ти едно забавно видео от нелегални, които атакуват театър с искане да бъдат легализирани. :)

    https://www.breitbart.com/europe/2018/12/17/300-illegals-attempt-storm-french-theatre-demand-legal-status/

  27. 27 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2507 Неутрално

    До коментар [#25] от "realguru":

    Така е.
    Приемът на огромно количество социални паразити, неминуемо утежява фиска.
    А той трябва да вземе отнякъде тези пари.
    Познайте от кого:
    От големите корпорации ще вземат буквално стотинки.
    Остават тези с малките фирми, както и тези които са с трудово-правни отношения.
    Т.е. от немигрантите.
    Та толкова за политиката на францетата.

    Panta rhei....
  28. 28 Профил на lubomir1
    lubomir1
    Рейтинг: 917 Неутрално



    Изперколяса нацяло, Чапутович.

    От друга страна - абе, чете човекът каквото му е написал Ярослав Качински.


    Да, българите сме велик народ !!!
  29. 29 Профил на Мизийски
    Мизийски
    Рейтинг: 1161 Неутрално

    По-точно е да се каже, че Франция започва да се разболява, защото етническият ѝ състав се променя главоломно. Болна ще е когато негрите и мюсюлманите достигнат 50%, а когато ги надхвърлят ще е вече мъртва.

    Спаси, Господи, Твоите хора и благослови наследството си, като даряваш на православния български народ победа над враговете му и го запазваш с Твоя кръст. ☦
  30. 30 Профил на lubomir1
    lubomir1
    Рейтинг: 917 Неутрално

    До коментар [#1] от "selqnin": ... не може да бъде прието от хора, като него дали половин век от живота в работа (в случая държавна администрация) за тази страна.
    —цитат от коментар 6 на One Hour


    Бюрократ с практика в изграждането на днешната държавна система - 50 години огромна заплата срещу реално 2 часа работа на (работен) ден - не може да разбере кой е докарал Франция до това дередже ?

    Редно е да попита кой му е ср*л в гащите.

    Да, българите сме велик народ !!!
  31. 31 Профил на lubomir1
    lubomir1
    Рейтинг: 917 Неутрално

    До коментар [#9] от "Koba Stalin":

    Браво, много точен коментар !!!

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    Да, българите сме велик народ !!!
  32. 32 Профил на ywu53306982
    ywu53306982
    Рейтинг: 242 Неутрално

    До коментар [#24] от "realguru":
    Е някак не мога да си представя Франция опасана с бодлива тел, за да не избягат французите на изток, нито след 30, нито след 300 години.

  33. 33 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2048 Неутрално

    Както и друг път съм казвал - на изнежените западняци които късметлийски отърваха руското робство и си повярваха че просперитетът им е нещо друго освен подарък покрай стратегическите тогава интереси на Щатите им предстои челно нацепване у товарния влак на нейно превъзходителство ухилената зъбата реалност
    —цитат от коментар 19 на Нагъл Визионер


    Вярно ли ве, Говлампи?

    И в какво ще се изразява това нацепване? И кога да го чакаме?

    А, да, сетих се: не можеш да кажеш. Важното е да повтаряме кремълските опорни точки (от век насам), че Западът го грози апокалипсис.

    При "франсетата започнало". Да, Говлампи, щото те никога не са видяли протести през историята си.

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  34. 34 Профил на charlesdegaulle
    charlesdegaulle
    Рейтинг: 1581 Разстроено

    До коментар [#9] от "Koba Stalin":

    +++! Мислех си, че само македонците плямпат така - фалете ме уста, инак ке ви посерам... Поляците никога да не забравят, че Франция винаги е била на тяхна страна. И май е единствената велика сила, дето го е правила.

  35. 35 Профил на realguru
    realguru
    Рейтинг: 2858 Неутрално

    До коментар [#24] от "realguru":Е някак не мога да си представя Франция опасана с бодлива тел, за да не избягат французите на изток, нито след 30, нито след 300 години.
    —цитат от коментар 32 на ywu53306982


    Е то и аз преди 30 год не си представях че комунизма ще падне. Ама на падна.

    Има и много други неща дето никой не си ги е представял, но са станали. Примерно една прекрасна страна наречена Родезия, управлявана от бели и хората с право на глас е трябвало да имат образователен ценз. Та въпросната Родезия е била нещо като Добруджа за Африка. Произвеждала и изнасяла храна за цяла Африка. Ама после "умните и красивите" казали че това не е правилно. Право на глас трябва да има всеки. И си избрали черен президент, който конфискувал земята и изгонил белите. Днешно Зимбабве произвежда едва 10% от храната си. Другите 90% идва от помощи.

    В момента същия процес тече и в Южна Африка. Скоро ще вземат земята на белите фермери и ще ги изгонят/избият. И после ще се чудят какво да ядат. Естествено Апертейда е лош, а демокрацията е хубава. Няма значение че не работи. :)

  36. 36 Профил на Vlado Nikolov
    Vlado Nikolov
    Рейтинг: 2496 Весело

    Че Франция си има проблеми - вярно е. Че Полша е точка - и това е вярно. Ма, чак пък бяла!? Смях в залата.

  37. 37 Профил на KLINGON
    KLINGON
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#20] от "ywu53306982":

    само въпрос на време е да видиш :)

    "...Срамно е ние да сравняваме силата си с такива гламавци, каквито са турците…"... из дописка на Васил Левски до в. Свобода, публикувана на 13.02.1871 г.
  38. 38 Профил на KLINGON
    KLINGON
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#34] от "charlesdegaulle":

    иии по какъв начин беше Франция на тяхна страна през ВСВ ??? "странната война" не случайно се казва така :)

    "...Срамно е ние да сравняваме силата си с такива гламавци, каквито са турците…"... из дописка на Васил Левски до в. Свобода, публикувана на 13.02.1871 г.
  39. 39 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2767 Весело

    До коментар [#33] от "КретенКилър":

    Инерцията вече отслабва, умни западняци бягат в Щатите а умни източняци ако им кажеш да идат в Германия примерно ще ти се хилят така че ще ти избият пришки от злоба (както когато аз ти се хиля).

    Когато потокът от сравнително читави хора (засега предимно източняци) готови да свиват уши 'на запад' за да се 'закрепят' стане достатъчно рехав (което ВЕЧЕ се усеща) и се замени с поток от харесваните от умнокрасивците врещящи за социал 'инженери' които само като се закачат и докарват цялата рода и правят пълен катун в който и полицията я е шубе да влиза забавата е гарантирана.

    С огромен кеф наблюдавам процесите в Западна Европа и като цяло съм по-скоро оптимист че нещата няма да се прецакат наистина лошо но това далеч не е даденост и минава през осъзнаването на некои реалности от бай западняк със закърнелия имунитет срещу отровата на радикалния псевдолиберализъм който по същество е комунизъм само че доста по-лицемерен

    Use your Illusion
  40. 40 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2497 Весело

    Не точка, направо пътеводна звезда е Полша.

  41. 41 Профил на КретенКилър
    КретенКилър
    Рейтинг: 2048 Неутрално

    До коментар [#39] от "Нагъл Визионер":

    Поредната порция "бошлаф", този път по-дълуг, разбира се, без нито един факт. Повтарям: без нито един факт. Ако можеш, обори ме.

    "Умнокрасиви": термин, използван от руското посолство
  42. 42 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8473 Неутрално

    Хубаво е да имаш самочувствие, но не прекалено.

  43. 43 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    Макрон се беше заял с поляците, сега му го връщат.

  44. 44 Профил на Saint of Me
    Saint of Me
    Рейтинг: 2767 Весело

    До коментар [#41] от "КретенКилър":

    Постоянно цивриш колко е хубаво в 'уредените държави' и зле в България но си изхвърлен като счупен куфар оттам и кесиш в толкова противната ти България мрънкайки за щяло и нещяло при положение че дори не особено образован човек може да живее където си иска.

    Мада Нейча те е оборила тебе, немам кво да добавя :)

    Use your Illusion
  45. 45 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    Статията понижи ролята на цитата. Казаното от полския външен министър означава разжалване на Макрон в европейската йерархия и край на лидерската роля на Франция в ЕС. Забелязвате ли, че и Макрон се скри не смее да се покаже? Франция болният човек на Европа означава- лидерското място е свободно, следващият да заповяда!

  46. 46 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    По-точно е да се каже, че Франция започва да се разболява, защото етническият ѝ състав се променя главоломно. Болна ще е когато негрите и мюсюлманите достигнат 50%, а когато ги надхвърлят ще е вече мъртва.
    —цитат от коментар 29 на Мизийски ☦


    Пуши я умряла, натам върви и кой ще го спре този процес?

  47. 47 Профил на L Glassman
    L Glassman
    Рейтинг: 422 Неутрално

    Затова ли пред Полското консулство в Париж има километрични опашки за визи

  48. 48 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    Два факта за Франция.
    -Плащаш данъци дори и когато не работиш и нямаш доходи. Работиш, не работиш, плащаш.
    -В последното десетилетие са натиснали французите да купуват дизелови автомобили и 80% карат дизели и за тази цел са държави нафтата евтина, сега ги натискат да сменят дизеловите автомобили с електрически, хибридни и не знам какви си и им дигнаха цената на нафтата с високи данъци, та стана по-скъпо с нафта, отколкото с бензин. Държавна измама.

  49. 49 Профил на gozambo
    gozambo
    Рейтинг: 3720 Неутрално

    Полша се развива изключително бързо. Сравнете я с България и ще разберете колко напред са отишли поляците. Полша и Унгария са на път да настигнат западноевропейските страни и да ги задминат. Казвам да ги задминат, защото в Полша и Унгария няма да имат западноевропейските социални проблеми.

  50. 50 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 3614 Неутрално

    Този доста предозира!

    Да наречеш Франция по този начин е изключителноглупаво.

    Ясно, че преследва вътрешнополитически цели, но това е автогол, който ще реши мача...

    Модератора е неадекватен!
  51. 51 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3222 Любопитно

    До коментар [#48] от "gozambo":

    Що лъжеш толкова елементарно? Във Франция както
    и в повечето страни има необлагаем размер на дохода.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  52. 52 Профил на ''zms15783''
    ''zms15783''
    Рейтинг: 12155 Неутрално

    "Нова ос" в европлитиката-Париж-Варшава. Берлин като че ли "отстъпва".

  53. 53 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1816 Неутрално

    До коментар [#1] от "selqnin":
    Така си е, когато Господ иска да накаже някого, най-напред му взима акъла.

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  54. 54 Профил на trial_jezz
    trial_jezz
    Рейтинг: 563 Любопитно

    До коментар [#48] от "gozambo":Що лъжеш толкова елементарно? Във Франция кактои в повечето страни има необлагаем размер на дохода.
    —цитат от коментар 51 на vesolr


    Има, да. В Германие е около 8500 Евро годишно.
    Та с тоя джоб-пара кеш за кое по-напред, викаш?!

    “Those who love peace must learn to organize as effectively as those who love war.” ― Martin Luther King Jr.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK