Цитат на деня: Килимите ни са достойни за културното наследство на Европа

Цитат на деня: Килимите ни са достойни за културното наследство на Европа


Уникалните произведения имат качества да станат част от културното наследство на Европа, каза днес вицепремиерът и министър на туризма Марияна Николова, след като посети цех за ръчно тъкани килими в Костандово, община Ракитово. Продукцията на семейното предприятие е позната на многобройни ВИП-клиенти и културни институции от Европа, САЩ и Азия, се отбелязва в съобщението от пресцентъра на министерството.

Цитат на деня: Килимите ни са достойни за културното наследство на Европа

От него става ясно, че сред редовните клиенти на българската фирма, са британската кралска фамилия и много от най-емблематичните музеи в света и кралски семейства в Европа. Освен това, над 200 замъка в Англия са обзаведени с килими от Костандово.

Коментари (109)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Петя
    Петя
    Рейтинг: 2512 Неутрално

    А ве нещо ми прилича на бригадата от яките баби ревизорки ;-)

  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6022 Любопитно

    Една моя позната, преди няколко години, заедно със съпруга си, направиха сватбено пътешествие, подарък от родителите. Някъде около Тадж Махал, се возили на някакво такси. Шофьорът ги попитал, богати ли са. Те отговорили "горе-долу, да". Тогава дошъл решителния въпрос: Колко килими имате? И те признали, че нямат никакви килими. Шофьорът гордо заявил, че има четири килима и очевидно започнал да демонстрира ехидно пренебрежение.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#4] от "Незнайко в Слънчевия град":

    То и в България присъстват някои черти на първобитните хора. Ако имаш хубав gsm, хубава кола, хубави дрехи, обувки, ако имаш поне малко пари в джоба и вече те гледат по съвсем друг начин. Не казвам да притежаваш всичко това, а поне едно от тези неща и вече има огромна разлика в отношението на другите към теб.

  6. 6 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4493 Неутрално

    На хейтващите протестърчета ще пусна една малка информацийка:
    Не само Тони Блеър и клалица Елизабет Втора имат български килими.
    Самата кралица Виктория редовно си е купувала от тях и са в момента в една от колекциите.

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  7. 7 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2994 Неутрално

    е хубаво де. тя кво направи да го продава това наследство?

  8. 8 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1136 Весело

    Все си мислех, че вече са част от световното такова.
    Съгласно решение на Юнеско.
    https://kilim.bg/unesco

    Ако съм права някой да запознае " министърката".
    Щото иначе пак се излага. Ищото Европа е час от света.

  9. 9 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5627 Неутрално

    Министър на туризма Марияна Николова има предпоставки да надмине Караянчева

  10. 10 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6022 Неутрално

    До коментар [#6] от "Депутат 241":
    Чипровските килими са в списъка на световното културно наследство на ЮНЕСКО.

    https://ich.unesco.org/en/decisions/9.COM/10.9

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  11. 11 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6022 Весело

    До коментар [#8] от "Lilith":

    Едновременно...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  12. 12 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    Не я разбирам статията. Идеята е да се пускат само негативни новини докато Мутрата не си подаде оставката, а после вече само положителни, за да се внуши на хората, че като си отиде Мутрата и всичко се е оправило изведнъж. Това е точно модел за комунистическа журналистика. Някак си "дневник" изневерява на модела. Много положително ми звучи тази статия.

  13. 13 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3478 Неутрално

    До момента няколко гербави трола предсказват как неблагодарните протестъри ще оплюят килимите, а нищо такова не наблюдавам.

    Килимите са хубави, но не виждам каква е връзката с ГЕРБ и с протестите.

    Кофти е да бягаш, без някой да те гони.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  14. 14 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    Докато Мутрата не падне от власт и не дойде БКП на власт трябва новините да са само лоши... От ДБ не знам как така позволиха тази статия да мине през цензурата...

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5707 Неутрално

    До коментар [#6] от "Депутат 241":

    Мамин, да те питам какво общо има таз кака с тези килими и клиентите им през годините ???
    А нещо за чипровските килими знаете ли двамцата с нея ???
    Жалка история !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 17 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1136 Весело

    До коментар [#11] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Един "Незнайко" и един демон знаят повече от дялания камък "министър" Николова...

    :)))))


    Нищо де, момето, твърди се, било схватливо. Ще се изучи до края на политическата си кариера.
    Макар че краят е близко.

  18. 18 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6022 Весело

    До коментар [#8] от "Lilith":

    Затова потърсих линк към сайта на самата организация, за по-голяма достоверност. Министърката очевидно има доста бели полета да пълни...
    Но, то в главата трудно влиза с двеста, докато на едни други места, вероятно проходимостта е на професионално ниво...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  19. 19 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4493 Неутрално

    До коментар [#8] от "Lilith":

    Извинявай, че пак ти се натрапвам, скъпа, но община Ракитово не е в Чипроци, чиито килими са в наследството.

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  20. 20 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1478 Неутрално

    За сведение на Пауновски, чипровските и котленските килими са най-качествените и скъпи в Европа...

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5707 Неутрално

    До коментар [#19] от "Депутат 241":

    Коментирай 16.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  23. 23 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4493 Неутрално

    До коментар [#7] от "karatista":

    В коя държава министърът на културата по занятие, длъжностна характеристика и по силата на закона продава килими на международния пазар, произведени от частна фирма?
    Освен в Русия, разбира се...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  24. 24 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#13] от "Norman Granz":

    Вие употребихте думата "трол" без други да я употребяват в тази тема...
    За вас всеки, който не мисли като вас е трол...
    Тролене е да се трови българското медийно пространство само с негативни новини и под всяка новина да се крещи "Оствка"... Мисля че иронизирах точно такива хора.

  25. 25 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5707 Неутрално

    До коментар [#20] от "palav_nik":

    Не всички. Много е важна изработката и плътността.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 26 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#23] от "Депутат 241":

    Не, трябва да ги прави и да има поне 20 г. стаж и да е признат за майстор от гилдията на майсторите, за да може да си позволи да коментира килимите ни. Иначе ще е лаик, който не разбира нищо от килими...

  27. 27 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1478 Весело

    На Пауновски ще му требват неколко заплати у Дневник, за да си купи оригинален български килим...

  28. 28 Профил на karatista
    karatista
    Рейтинг: 2994 Неутрално

    До коментар [#7] от "karatista":В коя държава министърът на културата по занятие, длъжностна характеристика и по силата на закона продава килими на международния пазар, произведени от частна фирма? Освен в Русия, разбира се...
    —цитат от коментар 23 на Депутат 241


    във всяка. казва се популяризиране на страната и културното и наследство. казват му маркетинг понякога. виж интернета

  29. 29 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6022 Неутрално

    До коментар [#13] от "Norman Granz":

    Каката не е от ГЕРБ.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  30. 30 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4493 Весело

    До коментар [#19] от "Депутат 241":Коментирай 16.
    —цитат от коментар 22 на КМЕТ В СЯНКА

    До коментар [#22] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Иди да нареждаш на кметичката!
    Ако не знаеш къде е, ще ти кажа - в клуба на Герб.

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  31. 31 Профил на plamenss
    plamenss
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Всичко много хубаво, но да кажат повече за хората дето тъчат килимите. Какви са условията на работа, какви са заплатите и придобивките на тези хора. То всеки може да отиде и да се снима.

  32. 32 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5707 Неутрално

    До коментар [#27] от "palav_nik":

    Освен ако не му го подари някой кехая.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  33. 33 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5707 Неутрално

    До коментар [#29] от "Незнайко в Слънчевия град":

    Вътъкът и основата са същите.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  34. 34 Профил на Депутат 241
    Депутат 241
    Рейтинг: 4493 Весело

    До коментар [#25] от "КМЕТ В СЯНКА":
    Не всички. Много е важна изработката и плътността.
    ––––––––––––––––––––
    Ей го най-големия килимар в сянка на Галактиката.
    Който твърди, че на един килим му е най-важна "ИЗРАБОТКАТА"...

    “Комунизмът е философия на провала, вяра в невежеството, евангелие на завистта.” сър Уинстън Чърчил
  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 1478 Весело

    До коментар [#27] от "palav_nik":Освен ако не му го подари някой кехая.
    —цитат от коментар 32 на КМЕТ В СЯНКА


    Еми той Черепа требе да дари персийски килими на цялата редакция...

  37. 37 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 6022 Весело

    До коментар [#33] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Като при Корнелия от Крушовица...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  38. 38 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5707 Неутрално

    До коментар [#34] от "Депутат 241":

    Знаеш ли как се оценяват всички килими по света другарю гербер?
    Явно не.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  39. 39 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1136 Весело

    До коментар [#23] от "Депутат 241":

    При цялото ми уважение депутате- имаме вписана технология . Една, ма си е лично наша. За котелското килимарство и калоферската дантела също можем да претендираме. Но за почти нищо повече. И е част от пустото наследство, това коментирам.
    За кралското семейство, мисля, е изтъкано копие на персийски килим, нещо, което няма как да твърдим, че е наше изобретение. Точно от тази фирма. Която прави и иновативни неща, но все още не са наследство.
    Министърката да чете повече. И ако ще се прави на разбирач- да почне да отбира от дребните подробности. Щото иначе се излага. А каот плещи извън страната- излага и нас.


    А от теб си чакам еврата. :)
    Благодаря предварително.

  40. 40 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3761 Неутрално

    До коментар [#17] от "Lilith":

    Като споделям напълно мнението Ви за г-жа вицепремиера Николова, си позволявам да обърна внимание върху факта, че коментираните в статията килими не са част нито от чипровските, нито от котленските килими.
    Да се нарече цехът "фабрика" е доста смело, но не това е най-важно. Ръчна изработка на станове - така, както са тъчели българските жени преди век. Интересна е традицията в "Хемус" ООД, с. Костандово, да направят килима уникален. Не сме разбрали, обаче, британската кралица да се е възползвала от възможността :):
    https://www.autoyas.com/BG/Kostandovo/282617391901505/ХЕМУС-ООД

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  41. 41 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5707 Неутрално

    До коментар [#34] от "Депутат 241":

    Не се сравнявай с по-учените от теб.
    През 1932 година един търго­вец и специалист по килимите от Изтока, по произход от Иран, на име Сюлейман Самани отваря в Лион дюкян, в който продава тези произведения на изкуството. Той въвежда във вселената на персий­ските килими своя син Рене, който става антиквар на килими и техен реставратор. Днес Рене Самани дава четири критерия за оцен­ка на персийски килими, според които тези килими се разглеждат като произведения на старинното изкуство: гъстотата на бодовете, общото състояние на килима, старинността на килима, редкостта на килима.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  42. 42 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1136 Весело

    До коментар [#40] от "Bramasole":

    Коментирала едновременно с Вас какво можем и какво не можем да впишем.

    Мдам, и на мен ми направи впечатление, че килимарките работят по персийски модел на снимките тук. Рамо до рамо с ухилената " министърка" дето ако я питаш кое е кросно и кое е платно, може да се обърка. Совалката, най-вероятно, ще я накара да се изчерви...
    Изобщо не си я представям да направи разлика между котелски и чипровски килим или да изброи разликите между брюкселска и калоферска дантела.
    Но това е само мое мнение де...

  43. 43
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  44. 44 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3832 Гневно

    До коментар [#3] от "Santos":

    Виж пост № 43

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  45. 45 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5707 Весело

    До коментар [#34] от "Депутат 241":

    Къде потъна "разбирачо" ???
    Искш ли да те ограмотя и за гоблените например ???
    Жалка история !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  46. 46 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    Килимите ни са на ниво, за разлика от министрите ни.

  47. 47 Профил на kzj35678888
    kzj35678888
    Рейтинг: 223 Неутрално

    Права е жената. Имаме богата култура. Само тези, които мразят България, отричат

  48. 48 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3832 Весело

    На хейтващите протестърчета ще пусна една малка информацийка:Не само Тони Блеър и клалица Елизабет Втора имат български килими.Самата кралица Виктория редовно си е купувала от тях и са в момента в една от колекциите.
    —цитат от коментар 6 на Депутат 241


    Което дава пълно право на милиционерите от ГЕРБ да ни ги чукат у главите и така да докажат колко са прави да се инатят и да пречат на народното творчество да търси нови хоризонти!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  49. 49 Профил на kzj35678888
    kzj35678888
    Рейтинг: 223 Неутрално

    До коментар [#48] от "Храбър":

    Ти си един мазен комунист

  50. 50 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1136 Весело

    До коментар [#45] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Сакън, недейте Кмете, че ако трябва да разяснявм разликата между полегат софийски бод и обикновен полегат, съпоставяйки ги с вилеров бод и petit point ще се разплача. :)
    Дори и заради Вас не бих си го причинила, чесно! :)

    Пийте по една ракия по повод това, че мъже са били първите, дето са се занимавали с тия изкуства, и толкоз. Аман от томахавки. :)

  51. 51 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#43] от "Храбър":

    Протестиращите не могат без да обиждат. Интересно кога "дневник" ще започне да спазва собствените си правила за писане на коментари?
    И кога протестиращите ще се научат на простички неща.
    1. Комуникацията е на "Вие".
    2. Вербалната агресия и обиди не показват, че някой има аргументи.

  52. 52 Профил на Торбеш
    Торбеш
    Рейтинг: 1245 Любопитно

    “Заменям-купувам стари чипровски килими за нови персийски” - помните тази натрапчива обява, нали?
    Непонятна за мен замяна - Джокондата срещу плакат за изложба на Джокондата, пластмасова “персийска” грозотия ама нова срещу истинско изкуство.
    Питал съм купувача за какво му са, той отговаря: “за модели”.
    За мен историята бе непонятна до момента, в който в Париж, в някаква пряка на ул.Риволи към Плас-де-Вож с изумление видях на витрината на магазинче за “тапистри” мотивите “Пилетата”, “Зелките”, “Гората”, “Есенни листа” - чипровските, (пиротски) мотиви в старите софийски домове.
    Чипровските килими грееха с цялото си великолепие с табелка “тюрк”, видите ли, турски.
    Цени - 500 до 700 евро за размер 1,5м х 2,5м.
    Казах на продавача - “това са български килими, не са турски!”
    Той ми каза: “Да, знам добре, при нас идват от фабрика в Турция, те самите казаха, че са български мотиви”.
    Обяснявам си го така : Българин е намерил производител в Турция и ги продава във Франция. Ниски разходи, високи приходи.
    Който търси “екзотика”, казват му “източни са”, който се мръщи на Ориента, казват му “европейски са, български мотиви”.
    Пиротският български килим е много подобен на Чипровския, защото двете градчета са на 20-30 км едно от друго и такова влияние е неизбежно.
    Нахалните до наглост сърби рекламират “сръбски пиротски килими”, макар да е добре известно, че Пирот е БЪЛГАРСКИ град с хилядолетно българско население, станал “сръбски” по волята на “великите сили” и най-вече на руската империя.

    Като българин съм горд, че думата "неудачник" е незаменяема чуждица в българския език, заемка от руския език.
  53. 53 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    Дневник кога ще започнете да санкционирате обидите в този сайт?
    Напълни се с комплексари, които само обиждат за да избиват комплекси.

  54. 54 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5707 Весело

    До коментар [#50] от "Lilith":

    +++

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  55. 55 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    Протестът на простаците... И да победите какво? От себе си не можете да избягате...

  56. 56 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 7950 Неутрално

    До коментар [#20] от "palav_nik":

    Прав си!

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  57. 57 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5707 Весело

    До коментар [#53] от "anonim440":

    Тогава много гербери ще плачат.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  58. 58 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3761 Неутрално

    До коментар [#42] от "Lilith":

    Пак добре, че не ни осведомяват за изказвания на дамата по време на заседания на Съвета за киберсигурност, чийто председател е тя вече година. Със сигурност ситуацията там е трагикомична.
    Та май по-добре е да се снима край станове, получава ѝ се естествено някак си. :)
    Приятен ден!

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  59. 59 Профил на Fiji
    Fiji
    Рейтинг: 2256 Неутрално

    А защо вицепремиерката не е с маска?

  60. 60 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#52] от "Торбеш":

    Българите сами са си виновни. Не умеят в чужбина да рекламират държавата си.
    То даже ако остане на българите... Добре, че има и други народи, та някой да хвали България в чужбина...

  61. 61 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    До коментар [#8] от "Lilith":

    https://kilim.bg/unesco
    ========
    Хубаво клкипче......само че информацията в него....съдържа няколко неверни сведения.....
    Например, че.....'датира от 17 век'.....
    Много от по рано е.....

    Bukalemun
  62. 62 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#57] от "КМЕТ В СЯНКА":

    Като гледам последните месеци само протестиращите се държат просташки.

  63. 63 Профил на vankata1
    vankata1
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Една моя позната, преди няколко години, заедно със съпруга си, направиха сватбено пътешествие, подарък от родителите. Някъде около Тадж Махал, се возили на някакво такси. Шофьорът ги попитал, богати ли са. Те отговорили "горе-долу, да". Тогава дошъл решителния въпрос: Колко килими имате? И те признали, че нямат никакви килими. Шофьорът гордо заявил, че има четири килима и очевидно започнал да демонстрира ехидно пренебрежение.
    —цитат от коментар 4 на Незнайко в Слънчевия град


    (Пра)българската култура, включително килимарството и народната музика (например ръченица), е близка до тази на народите от древната Айрия - Иран, Афганистан, и даже Индия. Киселото мляко - също. Тези три неща ги има същите и днес при изброените народи.

  64. 64 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1136 Весело

    До коментар [#58] от "Bramasole":

    Ни ни осведомяват защото знаят, че дори и палачите имат милост към психиката на престъпниците, та гледат да ни спестят особено големите брутализми. Каквото и да си говорим за някои от нашите журналисти- фак те, че голяма част от тях наистина са интелигентни и наистина си обичат и ценят публиката. :)
    Пък и колко пък толкова да е трудно да си я представиш как влита на съвета, размахвайки ITcard, обяснявайки на специалист по мрежова сигурност, примерно, как му е " равна", щото може да вмъкне хиперлинк в уърдовски документ?
    А станът, да не забравяме, е изхранвал и Левски като дете, както и цели семейства е обличал, допреди по-малко от 100 години.

    Министърката може да се снима до него само ако му се покланя.

    Приятен ден и от мен.

  65. 65 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1136 Весело

    До коментар [#61] от "eti mehter":

    Нямам претенции, визирах информацията в текста.

    Карай, ще се научат рано или късно. Нямам желание да обяснявамистория на технология от неолита на никого или да се правя на поучител-разбирач.

  66. 66 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5707 Весело

    До коментар [#58] от "Bramasole":

    Днес килимарка
    Утре с паламарка !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  67. 67 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5707 Неутрално

    До коментар [#59] от "Fiji":

    Щото никой няма да я познае.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  68. 68 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3956 Разстроено

    До коментар [#65] от "Lilith":

    Карай, ще се научат рано или късно.
    =======
    Жалко. ...:(....

    Bukalemun
  69. 69
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  70. 70 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    До коментар [#52] от "Торбеш":

    Чипровските килими грееха с цялото си великолепие с табелка “тюрк”, видите ли, турски.
    Цени - 500 до 700 евро за размер 1,5м х 2,5м.
    Казах на продавача - “това са български килими, не са турски!”
    Той ми каза: “Да, знам добре, при нас идват от фабрика в Турция, те самите казаха, че са български мотиви”.
    Обяснявам си го така :
    =======
    Аз пък си го обеснявам иначе. .....
    Мотива на тия килими е тръгнал от средна Азия. .....
    Преди около 1400 години .....през северния път.....а преди около 1000 години на юг от Черно море. ....
    Така че. ....и оня продавач е прав.....и ти си прав......

    Bukalemun
  71. 71 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#70] от "eti mehter":

    Това не може да е вярно... Никакво турско влияние няма... Първият килим направо от Персия със самолет (да не се докосва до турската земя и до турският въздух и вода, затова е заобикалял, а не е минал над Турция) в България...

  72. 72 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1136 Весело

    До коментар [#70] от "eti mehter":

    Сакън, немой, че сега ще стане мътна и кървава.
    Нека да се придържале към повелите на локалния патриотизъм, моля.
    Канатицата- лично наша. Всички са я " откраднали" от нас. Даже македонците!
    Елбетицата ни - и тя уникална! Няма втора на света. Ако има- виж канатицата.
    Пеперуда, пилета и квачка, конете, рогатите глави, розата, лалето ... справка по- горе.
    Наше, наше и пак наше!
    Ние сме родители на Адам и Ева, първия стан в света е създаден от варненската цивилизация...
    Дерзай! :):):)

  73. 73 Профил на anonim440
    anonim440
    Рейтинг: 2040 Неутрално

    До коментар [#72] от "Lilith":

    Ето едно хубаво баш патриотско мнение...

  74. 74 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3832 Весело

    До коментар [#48] от "Храбър":Ти си един мазен комунист
    —цитат от коментар 49 на kzj35678888


    Ах недей!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  75. 75 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4088 Весело

    До коментар [#70] от "eti mehter":

    Не не може в древноста да са биле и те глобалисти ?!
    Как тъй ще се каращисват различни уникални култури и обичаи?!

    klimentm
  76. 76 Профил на regular_observer
    regular_observer
    Рейтинг: 650 Неутрално

    Милата тя!

    Колко неща научи за България.

    Скоро ще научи и английски.

  77. 77 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4712 Любопитно

    А ве )
    —цитат от коментар 1 на Петя


    Аве Мария?

    Gunter glieben glauchen globen
  78. 78 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    До коментар [#75] от "klimentm":

    Ами ето .....

    https://youtu.be/nottAmzrAU8

    Тази домакиня например живее в град Самсун (южното черноморие).....
    Тъчейки .....обеснява защо го прави .....въпреки че може да си купи всевъзможни килими. .....
    Обеснява че и действало терапевтично .....било и е приятно и т.н.....
    В Анадола ..... след като си свършат домакинската работа. ....много жени се занимават с такива неща .....
    Тая жена можеше да е и еко активистка , например .....
    Или пък феминистка ......
    Но е избрала друг начин да си запълва времето.....

    Bukalemun
  79. 79 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4712 Любопитно

    До коментар [#13] от "Norman Granz":

    Фактът, че статията е под рубриката Цитат на деня, предполага подигравателно отношение. Дневник задава тона на дискусията, но очевидно този път не уцели.

    Gunter glieben glauchen globen
  80. 80 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 4712 Любопитно

    Типична селска пръчка!Хем не знае хем се ръчка !!!
    —цитат от коментар 21 на КМЕТ В СЯНКА


    Типичен тролски кмет,
    Който не става дори и за смет!

    Gunter glieben glauchen globen
  81. 81 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1136 Весело

    До коментар [#78] от "eti mehter":

    Ето, знаех си! Тази дама лично ни е откраднала канатицата...
    Много красиво, прочее.
    Макар аз лично да предпочитам нашите цветови комбинации. Кой с каквото е свикнал.

    Подкрепям за красотата на ръкоделията от онзи край, при това едни от най- добре показаните уроци за тези приложни изкуства, включително за "нашенското" кене, са от там.
    Жалко, че думица не им отбирам- можеше да понауча нещо. :(

  82. 82 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    До коментар [#81] от "Lilith":

    цветови комбинации.
    =======
    Доколкото я слушам......е избрала комбинацията синьо /бордо .....заради инициалите на футболния им любим отбор ....Трабзон спор......

    Bukalemun
  83. 83 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4088 Весело

    До коментар [#78] от "eti mehter":

    Т. е си съгласен че в древността също са биле глобалисти?!

    klimentm
  84. 84 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    До коментар [#81] от "Lilith":

    Тази дама лично ни е откраднала канатицата...
    ======
    Много ли е важно. ....кой от кого е 'откраднал'......?
    Не е ли по важното, че традицията продължава някак си ....?

    Bukalemun
  85. 85 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    До коментар [#83] от "klimentm":

    Защо не ....!
    Били са дори и демократи .....
    Но тогава не са съществували термини като глобализация, демокрация, хуманизъм ,свобода. ....и т.н.....но всичко това е съществувало. .....

    А днес....?
    Днес главите ни са пълни с терминологията на модернизма .....но е точно обратното. ....

    Bukalemun
  86. 86 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1136 Весело

    До коментар [#84] от "eti mehter":

    Пошегувах се. :) Останала съм с впечатление, че Ви се намира чувство за хумор. Вземам си бележка, ще се изразявам по-ясно.

    И всъщност никой от никого не е крал.
    Прости геометрични мотиви са използвани от зората на човечеството.
    Независимо дали говорим за украса на глинени съдове, мотиви върху дтехите на коренното население на Новия свят, скандинавска дърворезба и везмо, килими от изтока, колани и шевици от България...
    Глупаво е да имаме претенции.

    Освен това искам да се надявам, че традицията не продължава "някак си", а ще се запази и пребъде.
    Уви, не в България, по ред причини.
    Но, очевидно, на Изток се справят отлично. Така винаги ще има от къде светът да черпи вдъхновение от тази красота.

  87. 87 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3956 Любопитно

    До коментар [#86] от "Lilith":

    Разбира се че се шегувате......разбрах го още от първия Ви коментар.....
    Но има и нещо друго....
    Не сме ли длъжни да се предупреждаваме един друг......особено когато потърпевшите сте вие жените......
    Ако давате сигнали, че вашата дъщеря или внучка.....няма да знае смисъла на думи като 'канатка' или 'кене'.....къде е ползата от едно приятно шегуване?
    Не ви ли притеснява това.....дори и когато се шегуваме тук......?

    А иначе....да..... :)..... Права сте....
    Имате ли нужда от събеседник шегаджия......ети е винаги на линия.... 😁.....
    Не съм го крил никога.....че е и част от професията ми......

    Bukalemun
  88. 88 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8066 Неутрално

    Вярно, защото не е правено от ГЕРБ.

  89. 89 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1136 Весело

    До коментар [#87] от "eti mehter":

    А, моята щерка щеше да знае... Нямаше да има избор. :)))

    Визирах, че от години тези изкуства западат в България. Някога Художествената ни академия се е явявала пазител даже, сега мисля, че няма дори нови членове на занаятчийските кооперации, за училища да не говорим. Средната възраст на приложниците е доста висока. Мен лично ме гледат с насмешка, защото се занимавам с "бабешки неща", а пък съм " млада жена".
    Смешното е, че имаме "държавна политика" по въпроса. Предполага се, че съхраняването на тези изкуства е "държавен приоритет" даже.
    Което, може би, обяснява нещата.
    Ето, даже министърката не прави разлика между мотиви, тъкаческа техника, характерни цветови комбинации, не знае какво можем и не можем да впишем като културно наследство, ама се изказва.
    А такива като нея- дал Бог у нас.

    Предупреждения, неподкрепени от интонация и език на тяло рядко са разбрани правилно, за съжаление. Пък и кой се обижда от непознати? :) Макар че его с его не си приличат, прав сте. Обаче " ползването на Интернет е свързано с рискове" така че всеки да си прави сметката!

    П.П. Търговец? За тях е задължително да познават различните култури и да имат чувство за хумор. :)

  90. 90 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    До коментар [#89] от "Lilith":

    Може и така да се каже..... Търгувам с......ежегодните желания на хората, къде да пътуват и летуват......
    В туризма съм с две думи...... И понеже у нас конкуренцията е огромна......приятната атмосфера между нас и клиентите е първото условие за берекет.....

    Bukalemun
  91. 91 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4088 Весело

    До коментар [#85] от "eti mehter":

    Още не са знаели и термина “ гравитация” значи тя не е съществувала тогава ли?!

    klimentm
  92. 92 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    До коментар [#91] от "klimentm":

    Съществувала е разбира се.....
    Термина 'гравитация' не е съществувал.....
    Както и много други термини като.....интеграция, свобода, равенство, братство, геноцид...и т н.....

    Bukalemun
  93. 93 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1136 Любопитно

    До коментар [#90] от "eti mehter":

    Уау!
    Може ли да помоля за съвет?
    Ако някога отида в южната ни съседка искам да посетя Троя, Демре, Памуккале, искам да взема няколко урока по местна кухня и приложни занаята, включително ебру, и искам нощувам в малки хотели в непопулярни туристически дестинации. Всичкото това да се случи в рамките на максимум седмица.
    Интересувам се също изложби на живопис, с удоволствие бих взела и урок по арабска калиграфия, ако е възможно.

    Благодаря предварително за съвет и съдействие за осъществяване на моите щения.

  94. 94 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4089 Неутрално

    Случайно преди няколко години посетих килимарницата, и собствениците (Парпулови), и работещите там са много симпатични. Гост на Костандово е бил и принц Чарлз Уиндзор. Собствениците пожелали да поканят още един път принца (донякъде за реклама на предприятието им), но той любезно им обяснил, че частните посещения за него са много трудни, защото е нещо държавен глава. Предприятието се гордее с изтъкаването на един огромен килим 9,5м х 6м, тежък повече от 500кг, за някаква билиотека в Ю.К.

    Килимарницата произвежда килими тип "персийски", и ми е малко странна идеята на г-жа М. Николова да я включи в списъка за културното наследство на Европа (не на ЮНЕСКО), а и не съм чувал за подобен. Между другото тази килимарницата е включена в програмата за екскурзии на всички гости на Велинград.

  95. 95 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4089 Неутрално

    До коментар [#93] от "Lilith":

    По-добре се обърни към професионалисти, към някоя туристическа агенция. Точно това им е работата.

  96. 96 Профил на eti mehter
    eti mehter
    Рейтинг: 3956 Неутрално

    До коментар [#93] от "Lilith":

    Троя и Памуккале са по далеч от мен.....но Демре..... :)....
    Гордея се че съм комшия с Дядо Коледа....замъка в който е пребивавал Caint Nicolas.....
    Това е моя регион.....на около час и половина......
    Ебру е чудесно, но относително трудно занимание. Изисква повече от една седмица обучение. Аз опитах, но не издържах..... :)
    Тук има доста кръжоци по фина и не толкова фина бродерия.....
    А малки хотел чета има достатъчно......
    Цените им са достъпни.....особено след тая корона.....
    Препоръчвам ти Olympos.....горящоте камъни.....и разбира се Göbekli Tepe....
    Nemrut е друго място, също достойно за посещение.....както и Capadokia.....
    Във вътрешен Анадол буквално гъмжи от антична и средновековна археология, но предпочитам да спра дотук.....понеже май съм се олял.......а ти имаш план за една седмица.....

    Bukalemun
  97. 97 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 7451 Неутрално

    Чипровските килими са ненадминати в света и те са достойни за културното наследство на България и Европа.

  98. 98 Профил на ivo
    ivo
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    Кое е семейното предприятие? Какво ме интересува министърката дето се кипри за снимки, интересуват ме килимите и кой ги прави!

    Не на глобалистите и глобуса! Make Earth Flat Again!
  99. 99 Профил на Lilith
    Lilith
    Рейтинг: 1136 Весело

    До коментар [#95] от "historama":
    С удоволствие бих го направила, но проблемът е, че:
    - обикновено екскурзиите включват предимно популярни дестинации, аз не ща такива;
    - чакаш да се събере група;
    - почти не се предлага културен туризъм, обхващащ исканите от мен места;
    - шансът за курсове е минимален;
    За това реших да пия вода от извор, така да се каже. :)
    Можеше да открия някакъв вътрешно организиран туризъм, че да си сбъдна детските мечти.

    До коментар [#96] от "eti mehter":
    Завидях! Честно! Историята на св. Никола ми е една от любимите, а археологията ми е особено любопитна... Представяш ли си как скърцам със зъби от завист? :)
    Благодаря и за допълнителната информация. Научих нови за мен неща даже!
    Обаче явно ще трябва или три пъти да отида, или за поне три седмици, че да видя и направя всичко, което искам.
    П.П. Аз да се изцапам искам и да видя на живо майстор на ебру. Никакъв художник няма да стане от мен! :)


    До коментар [#98] от "ivo":

    Тук изнасяме открит урок на министърката. :)
    Иначе в #40 има даже линк, ако сериозно питате за предприятието.

  100. 100 Профил на Enter_K
    Enter_K
    Рейтинг: 1694 Неутрално

    Смятам да регистрирам фирма-тъкачница на килими и да разбия бизнеса с тази стока със замъците.

    Може ли да запитам министъра на тъкачите трябва ли да е с инсталирано и регистрирано СУПТО, да ползвам ДДС 9%, някакви облекчения за covid период и тн... Мерси!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK