Трябва ли да се узакони домашното образование?

Училището подготвя децата да живеят в общество

Гаяне Минасян "Либерално образование"




Поставянето на въпроса по този начин предполага, че съществува форма на образование – т.е. учене, което е незаконно. Фактът, че това не ни скандализира, се дължи на отъждествяването на понятието "образование" с "училище", на "учене" с "присъствие", на "знания" с "диплома" - равносилно на тотална подмяна на съдържанието с формата. Именно това е причината за печалното състояние на образователната ни система.


Това отъждествяване датира отпреди няколко десетилетия, когато наложеният тотален контрол изключва домашното образование, формирало Елин Пелин, Илия Блъсков и Алеко Константинов например. Човешкото развитие обаче не следва единен стандарт. Имаме национални герои и гении на литературната мисъл, които, въпреки огромния си глад за знания, са били или изключвани, или са напускали училище – Ботев, А. Кърпачев. Някои умове трудно намират място в институциите.


Каква ли пък щеше да е съдбата на Едисон, ако майка му не се бе заела с домашното му образование, след като учителят му го обявява за малоумен след 3 месеца в клас? Или на Агата Кристи и Пиер Кюри, също изучени у дома?


Когато институционализацията е принудителна и безалтернативна, тя култивира не образование, а краен конформизъм. В система, в която "правата" се объркват със "задължения", а разнообразието на избора – с разнообразяване на правилата, човек няма как да бъде образован – той излиза единствено обработен.


Образованието не може да се даде, то може само да се вземе. Ала идеологията, според която човек не може да се развие пълноценно, ако не го прави съобразно предопределения план в нарочената за целта сграда, иска не просто да му го "даде", но и да му го натъпче в гърлото, забравяйки, че институцията е създадена за човека, а не човекът за институцията.


Днес, 22 години след демократичния преход, е време да се наредим до мнозинството развити демокрации, като скъсаме една от последните нишки, свързващи ни с наследството на авторитарното минало – изключването на домашното образование.


Гаяне Минасян е от Движение за либерализация на образованието


Защо е нужно училището? На първо място, заради необходимостта децата да се научат да живеят в общество, в което хората имат различни възможности, произход, семейна среда, културни особености, но трябва да споделят общо пространство, да си поставят и постигат общи цели, да изграждат споделени ценности и общ "код", с помощта на който да се осъзнават и разпознават като част от една общност. В тесния семеен кръг всички са "свои", а училището е  "тренировъчната зала" за усвояване на умения да живееш сред различни хора. То е единственият шанс на обществото ни да изгради споделени ценности, да преодолее отчайващата разпокъсаност, сред която живеем.


Не по-малко важна за децата е възможността в училище да се срещнат с възгледи, които може и да не съвпадат напълно с възгледите на семейството. Това помага на детето да изгради критично мислене, да не приема авторитети наготово, а да търси убедителни доказателства за една или друга теза. Нито за родителите, нито за учителите е лесно да убеждават, вместо да налагат гледна точка, но за детето е полезно да знае, че истината няма само едно лице.


Децата имат нужда от израстване в група на връстници. В тийнейджърска възраст ролята на групата става особено значима и започва да конкурира тази на семейството. Това е времето, в което е изключително важно да се намери здравословният баланс между участието на родителите и самостоятелността на детето. Процесът на порастване е процес на добиване на автономност от родителите, а училището дава възможност той да протича структурирано и в контролирана среда.


Не на последно място, не е възможно да спасим собственото си дете извън спасяването на всички деца. Ако не харесваме днешното училище, имаме два пътя пред себе си – да го игнорираме или да го променим. Дори и да успеем да създадем парникови условия вкъщи, утре нашето добре образовано, добре възпитано, добре нахранено дете ще споделя града, квартала, улицата, работата си с всички тези деца, на които днес обръщаме гръб в стремежа си да се спасяваме поединично. И тогава ще бъде късно да променим бъдещето.


Цвета Брестничка е председател на Асоциация "Родители"


Поставянето на въпроса по този начин предполага, че съществува форма на образование – т.е. учене, което е незаконно. Фактът, че това не ни скандализира, се дължи на отъждествяването на понятието "образование" с "училище", на "учене" с "присъствие", на "знания" с "диплома" - равносилно на тотална подмяна на съдържанието с формата. Именно това е причината за печалното състояние на образователната ни система.


Това отъждествяване датира отпреди няколко десетилетия, когато наложеният тотален контрол изключва домашното образование, формирало Елин Пелин, Илия Блъсков и Алеко Константинов например. Човешкото развитие обаче не следва единен стандарт. Имаме национални герои и гении на литературната мисъл, които, въпреки огромния си глад за знания, са били или изключвани, или са напускали училище – Ботев, А. Кърпачев. Някои умове трудно намират място в институциите.


Каква ли пък щеше да е съдбата на Едисон, ако майка му не се бе заела с домашното му образование, след като учителят му го обявява за малоумен след 3 месеца в клас? Или на Агата Кристи и Пиер Кюри, също изучени у дома?


Когато институционализацията е принудителна и безалтернативна, тя култивира не образование, а краен конформизъм. В система, в която "правата" се объркват със "задължения", а разнообразието на избора – с разнообразяване на правилата, човек няма как да бъде образован – той излиза единствено обработен.


Образованието не може да се даде, то може само да се вземе. Ала идеологията, според която човек не може да се развие пълноценно, ако не го прави съобразно предопределения план в нарочената за целта сграда, иска не просто да му го "даде", но и да му го натъпче в гърлото, забравяйки, че институцията е създадена за човека, а не човекът за институцията.


Днес, 22 години след демократичния преход, е време да се наредим до мнозинството развити демокрации, като скъсаме една от последните нишки, свързващи ни с наследството на авторитарното минало – изключването на домашното образование.


Гаяне Минасян е от Движение за либерализация на образованието

Ключови думи към статията:

Коментари (384)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 1433 Любопитно

    И да, и не. Защото от значение са и социалните контакти, особено със връстниците.

  2. 2 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1316 Неутрално



    че то и без това общуването е на ниво нула дайте да го съсипем напълно.

  3. 3 Профил на zahringia
    zahringia
    Рейтинг: 479 Неутрално

    “При голяма част от тях основните причини за това са религиозни - светската програма на обучение е в разрез с картината за света, която родителите искат да предадат на децата си, и с ценностите на вярата, която изповядват”

    Децата не са собственост на своите родители, за да може те свободно да им промиват мозъците. Децата и образованието им са по-важни от желанието на техните родители да им налагат картината за света, която на тях им харесва.

  4. 4 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1316 Весело

    Да дадем право на матриала сам да образова децата си?

    Хахаха, ей това ще е истински майтап!

    Не стига че децата и сега копират културата и поведението на мама и тате, ами и ще почнат да попиват директно и от енциклопедичните им знания.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  5. 5 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 740 Неутрално

    не, както показва американският опит, от него се възползват само фундита и хора, които искат да лишат децата си от социална среда

  6. Домашното образование,когато е съзнателно избрано създава индивиди,а училищното създава стадо. Т.е. необходими са и двете .

    http://www.youtube.com/watch?v=J2xnwFw6tvY&feature=related
  7. 7 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    Твърдо против узаконяването на домашното образование. Децата имат нужда от социални контакти още от най-ранна възраст, имат нужда да се запознаят с по-друга гледна точка и начин на живот от този, на родителите и семейството си и да натрупат опит, чрез който да се изградят като личности и да имат един ден пълноценен живот.
    Не е нормално да пазиш детето си от всички лоши неща, от всички проблеми, които съществуват извън защитената семейна среда. Защото, идва време когато това дете трябва да напусне семейството и да започне самостоятелен живот, а как да го стори, ако не познава света, няма собствена представа за него, не е изградило социални контактни, не се е сблъсквало с проблеми?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  8. 8 Профил на Тиберий Баръмов
    Тиберий Баръмов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#6] от "pall":

    "Стадото" се нарича общество. Човекът е, по думите на Аристотел, "обществено животно". Следователно освен ако детето не иска да стане отшелник, на него ще му се наложи да живее рано или късно в обществото. Добре е да е подготвено за това.

  9. 9 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1159 Весело

    Ми то тъмнозелените си ги "образоват" да просят и крадат от малки!!!

  10. 10 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#6] от "pall":

    Проблемът е, че ако дадеш право на стадото да образова децата си вкъщи, няма да получиш индивиди, а пак стадо.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  11. 11 Профил на little_lamb
    little_lamb
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Че домашното образование върви паралелно с училищното. Децата ходят на частни уроци още от основното, за да наваксат с материала. И пишат домашни и учат с родителите си. Иначе, аз съм винаги ЗА човек да има избор.

  12. 12 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    Навремето Кирил Маречков от "Щурците" в едно интервю заяви:
    -Училището възпитава децата да са наивни глупаци, нямащи реална представа за реалния живот.Улицата възпитава деца с лабилна психика-бъдещи аутсайдери на обществото и само здравите семейства могат да възпитат достойни граждани с които да се гордее една държава!!! На 100% съм съгласен с това негово изказване, защото няма нормален родител, който да мисли зло на детето си!!!

  13. 13 Профил на evolutionbabe
    evolutionbabe
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Не мисля, че недоверието на шепа родители към институцията училище трябва да се обявява извън закона. Напротив, нека се узакони домашното обучение и държавата да си осигури механизми да го контролира и да гарантира добруването на децата.
    Предполагам, че повечето желаещи да образоват децата си сами са интелигентни и отговорни хора. Ако пък искат да им преподават Основи на креационизма, винаги могат да го направят. Доказателството е моя съученичка от елитна софийска гимназия, понастоящем научен сътрудник в БАН, която ненавижда Дарвин. Шарен свят...
    Колкото до социализацията - тя се случва в социум, а ние в БГ сме сбирщина от социопати. Казвайки последното, аз все пак ще стисна зъби и ще пратя детето си в училище, поради всички изредени от г-жа Брестничка причини и още толкова, но без да настоявам това да правят всички родители.

  14. 14 Профил на Dr_Doolittle
    Dr_Doolittle
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    Да, хубаво, контакти с връстници обаче при нарастващата циганизация това вече не е адекватно общуване с връстници , а принуда подрастващите да слязат на неприемливо ниво в културата, хигиената и примирението да са част от този етнос. Натискът на групата не създава личности , а често копирани модели свързани с престъпност, наркомании и в един момент до антисоциално поведение, вместо очакваното вграждане в обществото. Всъщност какво вграждане? В дефектно общество? Или смятате ,че не е дефектно? Последните места на България във всички класации показват ,че всъщност наистина е дефектно. Не на последно място българското училище не стимулира самостоятелното мислене ,а зубрачеството, то не е декомунизирано, преподава изкривена и премълчавана история и единствения резултат е ,че прави детето от нешлифован диамант другата форма на въглерода – обикновен евтин графит , смачкан и използван за целите на хитри хора в държавното управление имащи нужда не от гражданско общество , а от блеещ стаден електорат. Поздравявам всички, които искат и имат сили сами да се заемат с образованието на децата си. Вярно ,че след такова образование тези деца няма какво да правят в България и това притеснява властимащите. Тук просто няма да останат роби данъкоплатци които безропотно да ги издържат.

    http://www.flickr.com/photos/39768558@N04/3712408729/
  15. 15 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До #11-little_lamb- Сто пъти + !!! Не знам кой ти е писал минуса!!! Сигурно наш Мунчо!!!

  16. 16 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Абе Пиер Кюри- "...На 16 годишна възраст Пиер Кюри получава степента бакалавър на Сорбоната. След две години защитава и докторска дисертация..."! Колко са гениалните деца като него? Не мисля, че домашното образование може да замени училищното.Категорично "НЕ" на въпроса "Трябва ли да се узакони домашното образование". Споделям напълно аргументите на ник "VеnRus " в коментар № 7.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа


  17. [quote#10:"NPaine"], няма да получиш индивиди, а пак стадо. [/quote]
    Не винаги. Само у дома могат да те изучaт да си перфектен джебчия още преди да навършиш 10 год. въпреки,че си от стадото. И получаваш ценз и работа за цял живот.

    http://www.youtube.com/watch?v=J2xnwFw6tvY&feature=related
  18. 18 Профил на danailov
    danailov
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Много е трудно да се даде еднозначен отговор на такъв въпрос. Може би самата форма на забрана в случая е наистина погрешна, от друга страна не може да не съществуват регламентирани правила и критерии в такава важна човешка дейност като образованието. Много хора биха използвали семейното образование пълноценно, но също така е вярно, че много биха прикрили зад него липсата на социална ангажираност към обществото - все пак сме общност. Първото мнение е много искрено и емоционално, съдържа достатъчно истини и факти, но според мен има две слабости: не бива да се твърди, че общественото образование е наследство от тоталитаризма, защото и преди е регламентирано в редица закони след Освобождението, а другото е, че има достатъчно примери и за хора, оставили следа в науката, културата и изкуството, които са били в "общите" училища. Но е абсолютно вярно, че в разнообразието на формите се крие разковничето, и то не само в образованието.

  19. 19 Профил на Milen Ivanov
    Milen Ivanov
    Рейтинг: 636 Неутрално

    ДА!!!

    И не трябва да има глоби, защото (освен ако не са безработни) родителите са вече "глобени" посредством данъците, похарчени за машината за промиване на мозъци, наречена образУвателна система... Образува поданици!

    Вижте книгата на У. Гатоу "Затъпяването основна цел на образованието."

    Гледайте новия сериал "Сюнет за Сергюн".
  20. [quote#8:"tibaramov"]"Стадот" се нарича общество.[/quote]
    Разбира се. Мойте уважения към обществото. Нали трябва все пак някой да плаща данъците.И да гласува анблок.

    http://www.youtube.com/watch?v=J2xnwFw6tvY&feature=related
  21. 21 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1159 Любопитно

    До #16- dqdomart- Ако Пиер Кюри бе живял в България, какво щеше да защити??? Ако Джон Атанасов бе живял в България, какво щеше да защити??? ако Асен Йорданов бе останал В България, щеше ли да се издигне до главен директор на "БОИНГ'' и да конструира самолетите спечелили втората свеовна война??? Ако изобретателят на кварцовият часовник и изобретател на приземилите се на Луната капсули "Орел" от проекта "АПОЛО" /съжалявам , че му забравих името, но и той е българин/ бе живял в България, щеше ли да ги сътвори???

  22. 22 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Аз пак да си кажа- вместо да давате пример с Пиер Кюри, дайте пример с Константин- Кирил Философ- днес е 24 май, все пак!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  23. 23 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    Хората не са овце и именно заради това, родителите на деца, които не смятат себе си и потомството си за овце, имат право да им дадат най- доброто, което могат!!!

  24. 24 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#21:"kimba3"]Ако Пиер Кюри бе живял в България, какво щеше да защити???[/quote]"Кюри е роден на 15 май 1859 г. в Париж, в семейството на лекар." Мдааа- през 1859г. лекарите в Париж са последните парии, без образование, на последната стълбица на обществената йерархия

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  25. 25 Профил на Тиберий Баръмов
    Тиберий Баръмов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#20] от "pall":

    Една глутница вълци също е общество. Но тя не плаща данъци и не гласува. Мислиш ограничено за едно такова обширно понятие. Впрочем, това, че пишеш и имаш интернет означава, че си грамотен, че си си купил компютър, че си сключил договор с доставчик на интернет. С две думи - че си част от същото това общество. Моите "съболезнования".

  26. 26 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Смятам, че училището е най-подходящата форма на образование и социални контакти за децата. Училището е, което трябва да даде възможност за равен старт и навици за живот в общество. Всякакви религиозни възгледи нямат място в него. Ако родителите искат, могат допълнително да дават религиозно или езиково образование на децата си. Според мен училището трябва да е едно за всички.
    Друг е въпросът за реалното ниво на образованието.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  27. 27 Профил на Марин
    Марин
    Рейтинг: 491 Неутрално

    Българското официално (казионно) образование запада. Не случайно родителите търсят възможности за друг вид по-ефективно и полезно образование. Докато не се реформира официалното, винаги ще е така.
    Помислете какво и как се учи в училище и има ли то някаква практическа полза за децата. Ще дам любимия си пример - "Под игото". На какво учи сегашните деца?

    ... потим ... не за славата ... създава изкуство!
  28. 28 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#23:"kimba3"]Хората не са овце [/quote]

    Не съм съгласен.

    Хората показват изключително стадно и ирационално поведение, особено в екстремни ситуации - погледни реакциите от земетръса.

    Отделно интелектът у хората следва нормална дистрибуция - това означава че една огромна част от хората са еднакво тъпи/умни.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  29. 29 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Никакво домашно образование! Социалният контакт с връстниците в ранна възраст е много по-важен от знанията.

    /не се чете/
  30. 30 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1159 Любопитно

    "Човек, колкото и да е добър умира, и друг се ражда"- са казали древните. Но ако добрият, кадърния човек, остави добрината и опита си , да бъдат предадени на поколението му от некадърници и поколението му ще е некадърно. А за какво друго живее, човек , освен заради децата си??? Какво може да занесе със себе си човек заринат в трап с 2 кубика пръст , или положен в урна с 2-3 шепи пепел???Ако обаче децата им са изучени и възпитани от некадърници и милиарди да им оставят те ще ги опропастят!!!

  31. 31 Профил на Тиберий Баръмов
    Тиберий Баръмов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#27] от "Марин":

    Позволи ми да редактирам въпроса ти малко.

    На какво учи "Под игото" децата? => Какво научават децата от "Под игото"

  32. 32 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#30:"kimba3"] А за какво друго живее, човек , освен заради децата си?[/quote]

    Добре, че Великите откриватели и изобретатели, гениалните художници, писатели, композитори и пр., не са останали в такъв тесен формат.

    /не се чете/
  33. Оказва се, че едни от най-великите лидери, изобретатели, предприемачи, атлети и гениални умове на човечеството са били образовани именно вкъщи - ето някои от тях:

    Александър Велики (356-323) г. пр. Хр., обучаван от собствения си баща и под менторството на Аристотел;
    Жана Дарк (1412-1431 г.) - френска жена-лидер, един от най-великите военоначалници в историята, обучена вкъщи от майка си;
    Леонардо Да Винчи (1452-1519 г.) - италиански художник и изобретател;
    Исаак Нютон (1643-1727 г.) - най-великият физик в историята
    Блез Паскал (1623-1662 г.) - французин, един от най-големите математици и философи, обучаван от баща си;
    Волфганг Амадеус Моцарт (1756-1791) - известен германски композитор, обучаван от баща си;
    Клара Бартън (1821-1912 г.) - създателка на американския Червен кръст;
    Александър Греъм Бел (1847-1922 г.) - откривател на телефона, обучен вкъщи от глухата си майка
    Пафнути Чебишев (1821-1894 г.) - един от най-големите руски математици;
    Дитрих Бонхофлър (1906-1945 г.) - немски християнски мислител и идеолог, убит от Хитлер заради това, че говорел и проповядвал открито срещу него;
    Томас Едисон (1804-1896 г.) Майка му го извежда извън училищната система на 7-годишна възраст и започва да го обучава у дома, след като е бил обявен за безнадежно глупав от своя учител;
    Чарлз Дикенс - изключително плодовит английски писател;
    Уинстън Чърчил (1874-1965 г.) - най-великият политик на 20 век;
    генерал Дъглас МакАртур - водещ американски генерал на 20-век, обучаван вкъщи от майка си;
    Андрю Карнеги (1835-1919 г.) - известен американски бизнесмен и филантроп;

    Фердинанд Порше (1875-1951 г.) - германски конструктор, създател на автомобила Порше;
    редица американски президенти, мислители и лидери - Томас Джеферсън, Джеймс Монро, Ейбрахам Линкълн, Джон Адамс Бенджамин Франклин, Джордж Вашингтон, Джеймс Мадисън, Патрик Хенри, Франклин Рузвелт, Теодор Рузвелт, Марк Твен, Джордж Бърнанд Шоу, Франк Райт и мн. др

    http://www.youtube.com/watch?v=J2xnwFw6tvY&feature=related
  34. 34 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Нека помислим реално, все пак- едно училищно образование дава интердисциплинарно обучение. Дори родителят да е преподавател- педагог, как ще осигури на детето си в равна степен интердисциплинарността на училищното обучение? Може да има и три специалности - математика, история и физика, но къде остават химията, българският език и литература, и другите науки? Отделно е социализацията на детето- то общува с деца на неговата възраст и се учи на много неща. Много е лесно , когато едно дете е любознателно, задава смислени въпроси и е паметливо, но и това си има особености.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  35. 35 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1316 Весело

    До коментар [#33] от "pall":

    Липсва другата страна на уравнението - тези, които са били обучавани вкъщи и не е излязло нищо от тях.

    /не се чете/
  36. 36 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 890 Неутрално

    Усвояването на знания под всякаква форма е полезно В крайна сметка е важна дипломата макар че сама по себе се тя не е критерий за солидни знания В семейството основно се определя мирогледа който е не по малко важен от образованието Защото има образовани и интелигентни убийци мошеници и тн Питам се дали не се опипва почвата за помощи под различна форм за тези които "образоват" децата си в къщи особено когато са образовани в кражби и просия

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  37. [quote#26:"led_zep.23"]

    Смятам, че училището е най-подходящата форма на образование и социални контакти за децата.[/quote]
    За да бъдат продуктивни членове на обществото е необходимо децата да общуват с други хора без непременно обаче това да са техните връстници. Най-естествено и нормално за децата е на първо място децата да се социализират със своите родители, с баба и дядо, роднините, с братята и сестрите от семейството си и с други деца наоколо.

    Общуването с връстниците не е на всяка цена продуктивен процес.

    http://www.youtube.com/watch?v=J2xnwFw6tvY&feature=related
  38. 38 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1159 Любопитно

    До #24-dqdomart- И споменатите от мен са родени в семействата на парии и дори техните родители не са били лекари, за сметка на Кюри. Споменатите от мен българи са били от семейства на имигранти, или самите те са били първо поколение супрбедни имигранти,Като Йордан Асенов например, но са започнали от нулата в държава която не се е наричала не Бътлгария, а САЩ. И вместо да плещиш глупости, по добре кажи, как според теб днешна България може да стори така, че гениите 'и да се изявяват тук, а не в САЩ и по света!!!Юрист си все пак!!! Кажи , какво трябва според теб да стори България със законодателството си , за да създаде условия , поне 1/3 от българските гении да се изявят у нас и да работят за народа си , а не за други народи и държави!!!

  39. 39 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    Честит празник на всички форумци!!! Чао, че лягам да спя, защото довечера пак ще бачкам...

  40. 40 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#37:"pall"]Общуването с връстниците не е на всяка цена продуктивен процес. [/quote]

    Забележителна мисъл!

    /не се чете/
  41. 41 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Според мен и да и не. Ролята на училището е да научи децата как да учат. А истинското образование се получава в къщи, особено на днешно време.

  42. [quote#29:"Тони Шнайдера"] Социалният контакт с връстниците в ранна възраст е много по-важен от знанията. [/quote]
    След своето завършване на училище децата рядко работят само с връстници, а по-скоро с хора, обхващащи значително широк спектър от възрастови групи.

    http://www.youtube.com/watch?v=J2xnwFw6tvY&feature=related
  43. 43 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    [quote#37:"pall"]За да бъдат продуктивни членове на обществото е необходимо децата да общуват с други хора без непременно обаче това да са техните връстници. [/quote]

    Напротив, децата имат нужда да общуват и с техни връсници. Щото общуването е различно, в завистимост дали е с възрастен, който е от семейството, възрастен, който не е от семейството, връстник, който е от семейството (братовчед, брат/сестра), връстник, който не е от семейството, етс. За детето е важно да си изгради контакти и да се научи да общува и с хора, които не са от семейството, с хора, които не са добри, възпитани, дружелюбни, етс. Само стерилната семейна среда в никакъв случай не е достатъчна.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  44. 44 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#41:"baxter"]истинското образование се получава в къщи,[/quote]

    Този социализъм наистина е бил създал Всестранно развити личности, които имат задълбочени познания и по химия, и по физика, и по математика, и по музика, и по литература, и по философия, и по архитектура, и по археология, и по астрономия, и по медицина, и по всичко за каквото се сетите. Освен това, те владеят и "методиката" на преподаването. Защото едно е да имаш познания, а съвсем друго е умението да ги поднесеш систематично на друг. Но за лаика във всяка една област - всичко е лесно - защото той може всичко. И разбира от всичко.

    /не се чете/
  45. [quote#35:"Тони Шнайдера"]тези, които са били обучавани вкъщи и не е излязло нищо от тях. [/quote]
    Вливат се в обществото.

    http://www.youtube.com/watch?v=J2xnwFw6tvY&feature=related
  46. 46 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#45:"pall"]Вливат се в обществото. [/quote]

    Защо, другите да не би да стават отшелници като Св. Иван Рилски?

    /не се чете/
  47. До коментар [#46] от "Тони Шнайдера":

    Другите обикновенно са ръководни фактори на това общество. Или светила в своите области.

    http://www.youtube.com/watch?v=J2xnwFw6tvY&feature=related
  48. 48 Профил на Master of puppets
    Master of puppets
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Категорично да се узакони, без да бъде задължително. Хората трябва да имат право на избор.

    Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams...
  49. 49 Профил на Master of puppets
    Master of puppets
    Рейтинг: 583 Весело

    [quote#3:"zahringia"]Децата не са собственост на своите родители, за да може те свободно да им промиват мозъците. [/quote]

    Сериозно? Но пък могат да бъдат собственост на т.нар. "държава" и тя да им промива мозъците, нали?

    Текстът за учителя, провъзгласил Едисън за малоумен е достатъчен.

    Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams...
  50. 50 Профил на Boyana Petkova
    Boyana Petkova
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Да, редно е да се узакони, както е в доста общества, за да има право на избор. По това се познава цивилизованото общество - да имаш право на избор и да си носиш отговорността за него. Аз не бих си обучавала детето/децата у дома, но винаги ще подкрепя избора на различния от мен.

  51. 51 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#47] от "pall":

    Добре, добре - съгласих се. Открит обаче остава въпросът, дали те са такива, защото са били обучавани вкъщи, или защото са развили познанията и заложбите си. Най-добрите университети, едва ли са дали по-малко ръководни кадри и светила в различни области. За друго идеше реч. Годен ли е българинът да даде по-добро образование на детето си, от училището. Според мен, българинът е доста по-калпав, дори от калпавото ни училище и единственото му умение е, да превърне детето си в глезоч и лигоч. Говоря за преобладаващата родителска част.

    /не се чете/
  52. 52 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Трябва да се узакони , но рестриктивно. Тоест да бъде позволено САМО при реални трудности да бъде осъществено в училище , заедно с други деца. И да бъде ЗАБРАНЕНО за луди тип БГмама , които са решили да прилагат алтернативни методи на обучение и да си правят експерименти със собствените си деца.

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  53. 53 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#52:"Karla Bartoli"]И да бъде ЗАБРАНЕНО за луди тип БГмама [/quote]

    Не подценявай и БГбаба!

    /не се чете/
  54. 54 Профил на Никола Йорданов
    Никола Йорданов
    Рейтинг: 1841 Неутрално

    Децата трябва да се социализират - това може да става в спортни или социални дейности.
    Децата трябва да получат знания - те си ги получават от много места.
    Държавата, според мен,е добре да въведе изисквания - включително за социалното и психично развитие на децата. Да ги обясни добре на родителите. Да каже на родителите, че ще се намеси в отглеждането на децата, ако родителите не се справят добре сами.
    Да даде достъп до безплатно образование.
    Да даде възможност на семейства, граждански сдружения, фирми и др. да търсят най-добрите решения за различни ситуации.
    Т.е., узаконяване на домашното обучение, но със задължението децата да държат изпити/ тестове - и за знания,и за психо-социално развитие.

    Никола Йорданов
  55. 55 Профил на Boyana Petkova
    Boyana Petkova
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#52] от "Karla Bartoli":

    Малко ме съмнява, че от 213 799 потребители всичките са луди.
    И кой ще решава кой е достатъчно "нормален", за да си обучава детето вкъщи?
    Трябва да има учебен план, одобрен от съответните държавни инстанции и начин да се обективизират знанията на децата, обучавани у дома. Това е достатъчно. Децата ми не са собственост на държавата. Нещо много взе да се бърка тази "държава", дето като ти трябва никаква я няма.

  56. 56 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#54] от "Никола Йорданов":

    +++++++++++++Изцяло подкрепям!

    /не се чете/
  57. 57 Профил на Power +
    Power +
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Естествено ЗА, стига простотия, бе хора...Никой не отнема "социализацията"на детето, хората които се решават да обучават децата си в къщи и поемат такава отговорност, добре знаят как да социализират детето, има спортове и много други начини за адекватна социализация...Да не говорим, чè аз съм ЗА пълна ЛИБЕРАЛИЗАЦИЯ на образованието...трябва да навлезне конкуренция, трябва да на влезнат нови системи, креативни частни програми, стига с тази изтъркани, сива, полу-комунистическа пропаганда и контрол на МОН

    "Който не работи 'той и да не яде"
  58. 58 Профил на Master of puppets
    Master of puppets
    Рейтинг: 583 Весело

    [quote#54:"Никола Йорданов"]Децата трябва да се социализират - това може да става в спортни или социални дейности. [/quote]

    Мда, сега да сравним Алеко Константинов с Валери Божинов...

    Всеки трябва сам да избира.

    Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams...
  59. 59 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#57:"Power +"]аз съм ЗА пълна ЛИБЕРАЛИЗАЦИЯ на образованието...трябва да навлезне конкуренция,[/quote]

    Разбирам преливащата ти енергия, но давай го малко по-рационално! То е добре да си създадем и алтернативна държава с алтернативен Парламент и алтернативен Министерски съвет, но няма как да стане. Тези принципи не могат да бъдат приложени навсякъде. Жена ти ще се съгласи ли да си доведеш алтернативна съпруга, за да има конкуренция в спалнята, или пък тя да те изненада с някой тийнейджър, с който ти да се конкурираш.

    /не се чете/
  60. 60 Профил на Тиберий Баръмов
    Тиберий Баръмов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#57] от "Power +":

    С призива за конкуренция дойдоха сектите в България. С думите "Що бе, конкуренция." И се навъдиха йеховисти и всякакви такива. В храма търговецът няма място.

  61. 61 Профил на Power +
    Power +
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Тони аз съм много спокоен, а сравненията са ти просто страшни , мога да направя и аз, щом не харесваш либерализацията, ти като си имаш една съпруга , нека Мин. на здравеопазването, да ти въведе специални дни за секс, колко и кога да си направите деца, а и начина/тоест самото сексуално действие/ може да бъде разпореден ... Поздрави!

    "Който не работи 'той и да не яде"
  62. 62 Профил на Power +
    Power +
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#60] от "tibaramov":

    е да разбирам те, храма на държавата няма нужда от конкуренция,така е по добре, еднакви у-ща, сиви полу знаещи деца, супер пасва идеално на "мъдрият"ти призив...

    "Който не работи 'той и да не яде"
  63. 63 Профил на Тиберий Баръмов
    Тиберий Баръмов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#61] от "Power +":

    Честит празник, впрочем. Но... преиграваш малко и разваляш ефекта, който би могъл да се получи от думите ти. Не го казвам с лошо чувство обаче. Мнение на четящ те.

  64. 64 Профил на doneva
    doneva
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Хубаво. Домашно обучение - ама по какви материали? Щото официалните материали са пълна скръб. Пък за да има изпити за узаконяване на домашно придобитото образование /което е задължително/, детето трябва да е усвоило именно материала в официалните учебници. Кой нормален родител около и над средното ниво, че и не само, ще има нервите и търпението да учи детето си по тези учебници у дома? Аз лично не бих.

  65. 65 Профил на Koba Stalin
    Koba Stalin
    Рейтинг: 1316 Весело

    [quote#61:"Power +"]Поздрави! [/quote]

    ++++++++++Поздрави и на теб!

    /не се чете/
  66. 66 Профил на doneva
    doneva
    Рейтинг: 479 Неутрално

    ... да допълня - имам предвид хуманитарните предмети най-паче.

  67. 67 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 744 Неутрално

    Един познат спря детето си от училище, след като го бяха пребили негови съученици. Премина на домашно образование, но се оплаква, че постоянно го тормозели от разни служби и го заплашвали, че ще му го отнемат. Даже обмисля да изпрати детето си в чужбина, ако не спре тормоза от тези служби, които иначе нищо не правят с хилядите просячета, които не ходят на училище.

    malart.blog.bg
  68. 68 Профил на kapitana
    kapitana
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Нека влагаме в магистрали ......щото нали знаете,че работни места се откриват,хотели по морето,по балкана!..а и то за евтина работна ръка голямо образование не се иска. Така че децата ( те децата кучета ги яли)....роби- роби трябва на страната ни

  69. [quote#49:"Master of puppets"]Текстът за учителя, провъзгласил Едисън за малоумен е достатъчен. [/quote]
    Ако не се лъжа и Айнщайн е бил последен тройкаджия в училище по физика. Т.е. училището не е критерии за познаване и развитие на качествата на индивида-ученик.

    http://www.youtube.com/watch?v=J2xnwFw6tvY&feature=related
  70. 70 Профил на Power +
    Power +
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#63] от "tibaramov":

    Честит празник! За кое обаче преигравам? За това, че слагаш образованието в един калъп с държавата? Кое е по- добре, според теб
    - доста сиви, скучни, еднакви учебници и сива пост комунистическа система
    или
    - конкуренция, различен поглед върху историята, системи, които дават възможност детето да намери силните си страни и да ги развива, избор на родителите в каква среда да бъде детето им, какво ниво на образование да получи...ще спра...
    Защо си мислиш, че системата и учебниците, които в момента са задължителни, стават за нещо, мислиш ли, че човек за 600 лв на месец ще произведе нещо актуално, а няма да препише почти дословно от някъде?

    "Който не работи 'той и да не яде"
  71. [quote#60:"tibaramov"]В храма търговецът няма място. [/quote]
    Ти сигурен ли си кой е търговецът в храма.Защото Библията е била преработвана и допълвана от мастити люде с власт за удобството на кесарите най-вече.

    http://www.youtube.com/watch?v=J2xnwFw6tvY&feature=related
  72. 72 Профил на Тиберий Баръмов
    Тиберий Баръмов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#62] от "Power +":

    На "мъдрия". Ако можеш да замениш с "той" - пълен член, ако можеш с "него" - кратък член. Все пак, 24 май е.

  73. 73 Профил на Power +
    Power +
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Е така си и помислих
    До коментар [#72] от "tibaramov":Какво друга да кажеш... Гледай всяка чертичка, възможно е пак да съм с/Ъ/грешил...




    "Който не работи 'той и да не яде"
  74. 74 Профил на Тиберий Баръмов
    Тиберий Баръмов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#70] от "Power +":

    Преиграваш с реакцията. Прояви сдържаност, защото ще ти трябва нещо повече от разпаленост, за да ме убедиш. Стигам до конкуренцията. Някой отгоре много уместно ти предложи, дай да си направим конкурентна държава. Конкурентна БАН, конкурентни библиотеки. Да узаконим разкола в Църквата. Да си имаме конкурентни семейства. Губиш мярката, иначе е приятно да се спори с теб, не споря.

  75. [quote#51:"Тони Шнайдера"] Годен ли е българинът да даде по-добро образование на детето си, от училището[/quote]
    Българинът не е готов никога за нищо.С удоволствие и хъс подхвърля детето си в чужди ръце още като проходи/детски ясли/,но пък е първа пушка за детските надбавки,майчински и всякакви материални стимули ,че му се води една бройка дете по документ.

    http://www.youtube.com/watch?v=J2xnwFw6tvY&feature=related
  76. 76 Профил на Power +
    Power +
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Ако това е разпаленост , а за убеждаване, нямам никакво желание, тук, в коментари под статия, да го правя...Това е моята гледна точка и аз просто я споделям. Знаеш ли, еднаквостта убива ...Май ти започна с "големите" изрази...Не бъди, толкова против конкуренцията, без нея сме изгубени ... Сивотата убива, еднаквостта не дава добър плод....

    "Който не работи 'той и да не яде"
  77. 77 Профил на Тиберий Баръмов
    Тиберий Баръмов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#76] от "Power +":

    О, аз не съм, не знам защо си ме представи като някакъв човек тип "японски турист", който е за пълната еднаквост Конкуренцията (на бълг. състезателността) е нещо прекрасно. Моята теза е, че има места, където тя е неприложима поради самата си природа. Защото една нация, за да е цяло (а българите и без това не се славим с единството си) трябва да стои върху едни основи, еднакви за всички. Една от тях е образованието (други са вярата, езикът...). Това единство (не еднаквост) е единственото ми съображение да съм ти противник в този спор.

  78. 78 Профил на panter_01
    panter_01
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Моите уважения към г-жа Брестничка, споделям дори част от мнението и, но си заслужава човек сериозно да се замисли. В обществото ни повече от 90% от хората са посещавали училище. Би трябвало всичко за което тя говори да се е случило. Но я се огледайте. Смятате ли, че повечето хора уважават чуждото мнение? Смятате ли, че повечето от тях изразяват добре СЕБЕ СИ? Нещо повече - смятате ли, че голямата част от хората въобще са успели да открият себе си? Смятате ли, че успяват да се реализират добре? Да се сработват добре в екип? Да се разбират с колегите си, търсейки обединяващото?
    Огледайте се. Погледнете и в повечко поколения.
    На теория това, което тя казва е така, на практика обаче се получава нещо коренно различно...
    Така че, съжалявам много, но училището, градината и прочие не са предпоставка, нито пък необходимост за каквото и да било личностно и обществено развитие и израстване!

  79. 79 Профил на panter_01
    panter_01
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Баджанак, хората, които образоват сами децата си - говоря за тези, които наистина ги образоват като цяло не търсят каквито и да било помощи от държавата.

  80. 80 Профил на panter_01
    panter_01
    Рейтинг: 217 Неутрално

    zahringia, винаги някой "промива" мозъците на децата. Само че има 2 варианта - това да правят родителите, или това да прави държавата. Какво ви кара да мислите, че държавата го прави по-безкористно или по-правилно от родителите? Вие самата/самия сте до голяма степен продукт и следствие на възгледите на родителите си. Както и вашите деца. Така върви света. Затова тийнейджърите "търсят себе си", за да се опитат да се отърват както от родителското, така и от държавното промиване на мозъци. Естествени процеси. Но никой на този свят не е по-заинтересован от успеха на децата си от родителите. Така че няма как държавата да прави това по-добре или по-правилно от тях.

  81. 81 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    Несъмнено социалните контакти с връстници са от изключително значение.
    Но когато едно десетгодишно дете е принудено да носи десеткилограмова чанта пълна с едни куп помагала, повечето от които съвършено ненужни, когато учебните часове са повече от работните на някои професии, когато в училищата не е осигурена необходимата хигиена както в санитарните помещения, така и в тези за хранене, нито има подходяща храна, задължителното образование да ме прощава.
    Много родители се замислят, а още повече, ако имаха съответната възможност, биха обучавали сами децата си.
    Да не говорим за качеството на образование в държавните училища. Не всеки може да си позволи частно училище, но пък има достатъчно двойки, които имат достатъчни знания за да се справят с учебния материал и то доста по-добре от учителите.
    Разбира се такива деца трябва да полагат съответните изпитин в края на всяка година.
    Аз съм твърдо ЗА.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  82. 82 Профил на panter_01
    panter_01
    Рейтинг: 217 Неутрално

    VеnRus , гениално! От най-крехка възраст децата нека се бият с жестоката действителност! Само така се изграждат личности! АЗ гласувам ЗА това децата да се прибират още от акушерките! Личности, това е то!

  83. 83 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#3] от "zahringia":

    Децата не трябва и да са собственост на държавата, за да може ТЯ да им промива мозъците. Децата са преди всичко деца на родителите си и в придобиването на знанич най-напред те трябва да имат основната дума.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  84. 84 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#14] от "Dr_Doolittle":

    Абсолютно точно казано, колега, съгласявам се с две ръце.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  85. 85 Профил на panter_01
    panter_01
    Рейтинг: 217 Неутрално

    dqdomart, какъв равен старт? Какво еднакво образование? Да не би ходещите на училище деца да имат равен старт, само защото са ходели заедно на училище? И имат еднакви знания? И еднакво ги използват? И на всички им трябват всички предмети, при това еднакво и на академично ниво? И получават това академично еднакво ниво? Хайде по-реалистично, а!

  86. 86 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#64] от "doneva":

    Всеки сам избира дали има нерви да създаде една личност, или да остави някой друг да направи това вместо него. Отглеждането и обучението на едно дете е най-великото изкуство на тоя свят и е основният смисъл на човешкото съществуване.
    Колкото за материала, от учебния материал е нужно само заглавието - примерно "въглеводороди", "безгръбначни", "квадратни уравнения" и оновната линия на урока. Това го има в учебниците. Всичко останало е в наистина умните книжки и в необятния Нет.
    Иска се само желание.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  87. 87 Профил на jorin
    jorin
    Рейтинг: 426 Неутрално

    "На първо място, заради необходимостта децата да се научат да живеят в общество ..... ..... То е единственият шанс на обществото ни да изгради споделени ценности, да преодолее отчайващата разпокъсаност, сред която живеем."

    В името на това общество са извършени най-големите престъпления с/у човечеството в "мирни" и "военни" времена. Ваксинирането е една от тях! Кога ще позволим на човека (на себе си) да заживее със себе си? Да не се срамува от себе си и да проявява своята собствена истина (няма друга!! ) ... и това да бъде естествената основа за щастието на всеки от нас.
    Обществото е измислена концепжия за КОНТРОЛ. То не съществува! Реалността е във всеки един от нас ... ние (ти и аз) сме единствената реалност до която може да се докоснем .. но не си позволяваме заради фантазиите за обществото.

  88. 88 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    До коментар [#34] от "dqdomart":

    Имай предвид, че става дума за материал за основно и средно образование, а не за университет. Всички сме ги "минали" тези неща нали? Следва, че тук таме с малко припомняне и адаптация към съвремнните изисквания, всеки завършил с успех над 5.00 би трябвало да може да се справи с този материал.
    В моето семейство поне, покриваме, абсилютно всичко, а аз смело мога да твърдя, че мога и да попрепитам някои учители.
    А децата се социализират великолепно и сами, ако не им се пречи.
    Пример - дъщерята на една съседка - ходи на училище, но единственото и излизане от вкъщи са няколко обиколки на бегом на блока, под зоркия поглед на свръхамбициозната ѝ майка, която следи да не се заговори с някое "неподходящо" дете.
    Резултат - заекващо асоциално същество, с наднормено тегло, което при най-обикновен поздрав забива поглед в земята и бяга.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  89. 89 Профил на panter_01
    panter_01
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Пояснение - поста ми към VеnRus беше ироничен, в случай, че някой не го е разбрал!

  90. 90 Профил на DRR
    DRR
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Каква социализация ви гони в държавното училище като предимство пред другите видове образование??!
    Децата, които учат по частни програми, да не би да ходят по луната??? Напротив - те имат най-ценни и полезни за развитието им и подходящи контакти - и сред хората, които ги учат, и сред тези, които ги възпитават и им служат за пример и подражание, и сред другарчетата им и приятелчетата им!
    А масовото училище нито разбира, нито се съобразява с нуждите на детето, за да го направи личност. То е само една машина за формоване на тухли за стената.

  91. 91 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1399 Неутрално

    http://www.youtube.com/watch?v=Km_LUC9KUAw

    Поздравявам всички спорещи с тази чудесна анимацийка.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  92. След като се равняваме за западната образователна система в училищата ето ви един продукт от извора на тази система;

    'Казвам се Майкъл Даун. Аз живея в САЩ. Това е страната, около която се въртят земята и слънцето. Наскоро даже написах реферат на тази тема, и учителят ми писа шестица.

    Днес станах рано. Сутринта първо се претеглих. Ура! Отслабнал съм с още 200 грама. И сега съм само 145 кг.А само преди месец бях 146! Но татко каза, че ако не отслабна, момичетата няма да искат да се срещат с мен. Аз всъщност предпочитам момчетата - да се срещаш с момичета е толкова старомодно!

    След това закусих. Закуската ми беше диетична, овесени ядки с обезмаслено мляко и две препечени филийки с конфитюр. Завърших с лек десерт от 4 двойни хамбургера. На закуска беше весело. С баща ми се съревновавахме кой ще пръдне по-силно. Аз победих. Сега дъртия ми дължи 5 кинта. Ако не ми ги даде до довечера — ще го осъдя.

    Училището ми е много далеч от къщи — на цели 500 метра. Добре, че имам кола.
    Затова успях да стигна само за час, задръстването беше за кратко. Уроците бяха скучни. Например, по история учителят разправяше някакви глупости, че Америка я бил открил някой си Колумб. Как въобще такива ги взимат за учители!? Нали елементарната логика говори, че Америка сме я открили ние, американците. Затова и се нарича Америка.
    По интересно беше по география. Колко много интересни неща стават по света!
    Например, учителат разказа, че има такава страна Африка. В столицата и — Египет — има триъгълни небостъргачи, в които живеят зли руски мумии. И защо тези руснаци никъде не ни оставят на мира ..?

    Вечерта бях на купон в Лесли. Събрахме се към 40 човека. Приятелят ми Джим
    сви от баща си 2 бутилки бира.Всички така се изпонапихме, че оповръщахме басейна.

    7 април.
    Днес е почивен ден. Искаше ми се да поспя повече, но баща ми ме накара да
    играем бейзбол на полянатапред къщи. Отначало беше скучно, но после влязох в ритъм. Толкова е увлекателно — три часа поред да си подхвърляте топка от разстояние 3 метра. Забележителен спорт и много интелектуален!

    След обяд баща ми ме накара да гледаме по телевизията обръщението на
    президента Буш. Изкарахме страхотно: ядохме пуканки и слушахме президента. Той говори за това, колко е важно за Америка да бомбардира всички, защото иначе всички тези примитивни народи не разбират какво щастие им носи нашата страна. Никога не съм можел да разбера, защо тези глупаци се възмущават, когато ги бомбардираме. Нали без това те никога няма да научат вкуса на кока-колата и хамбургера, а, значи, няма да построят демокрацията.

    Боже, пази Америка — страната, готова да ощастливи всеки. А ако някой не иска да бъде щастлив — ние винаги можем да го накараме.
    След обръщението на Буш ние цялото семейство дълго пяхме американския химн и
    плакахме от осъзнаването на своето величие и от разбирането на божествената мисия, дадена ни от Господ.

    На вечеря с баща ми пак правихме състезание за най-шумна пръдня. Победи кучето. Беше толкова силно, че уплашените съседи с викове «Руснаците идват!» се скриха в мазето. Уговаряхме ги да излязат чак до тъмно. Добре че накрая се сетих да им кажа, че утре в най-близкия супермаркет има разпродажба и ще могат да си купят електрически пъпочистачки с 10 процента по-евтино от обичайното. Веднага изскочиха …

    Край, аз реших — обезателно ще стана географ. Искам също като тях да изучавам тази прекрасна наука — геометрията.
    Днес учителят ни проведе забележително занятие! Разказа ни за далечната страна, наречена Русия. Аз и по-рано много знаех за тази дива държава. Например, на всички е добре известно, че руснаците — те са кръстоска на мечка с човек, хранят се със спирт и брезови клонки, живеят в тайгата в дълбоки дупки, а по празниците запалват Кремъл и танцуват казачок около него. След разказа на учителя аз знам за Русия сигурно повече отколкото нейните жители. Например, в тази страна има американски резерви от нефт и газ. Когато ни дотрябват, ще отидем да си ги вземем. Освен това в Русия има месторождения на червен и черен хайвер, а също залежи на водка и пелмени. Руснаците варварски хабят тези богатства: изяждат ги и ги изпиват, за сметка на бъдещите поколения американци.
    Истинска империя на злото!

    След училище отидох при психоаналитика си. Посещавам го два пъти седмично.
    Той ми дава съвети и ме учи как да живея. Днес ме научи да пускам водата в тоалетната. А аз винаги съм се чудил защо така ни вони в тоалетната. Трябва да разкажа на нашите — колко ще се изненадат, като научат …

    Вечерта играх на тетрис. Убийствен екшън! Обаче на трето ниво ми разказаха
    играта … След това се порових из порносайтовете www. pentagon.com и www. whitehouse.org. Стана ми направо като за световно!

    Удовлетворен от изминалия ден и от дясната си ръка, легнах да спя …

    24 април.
    Днес по математиха се учихме да броим до десет. Много е трудно. Сега
    разбирам, защо учим това чак в горните класове. Успях да стигна до седем. Учителят ме похвали. Аз него също.

    След това имахме физическо. Докато приятелите ми шпионираха момичетата под
    душовете, аз шпионирах учителя по физическо. Така се увлякох, че не съм забелязал как всички са се измили и са започнали да шпионират мен.
    Голямото междучасие Боб домъкна пистолета на баща си и почна да стреля по
    момичетата. Голям купон беше! Момичетата пищяха и се опитваха да избягат, но Боб ги настигаше и ги довършваше с контролен изстрел в главата. После дойде полиция и незнайно защо прибраха Боб. А той само се забавляваше. Нас веднага нипуснаха в къщи.

    8 май.
    Днес имахме необичаен урок по история. Учителят ни разказа как точно преди 28 години американските войски са превзели Берлин и са победили Германия. Оказва се, че през 1958-ма кървавият диктатор Садам Хюсеин, който тогава управлявал Германия, нападнал Лондон и бомбардирал столицата му Варшава.
    Немците на танкове и велосипеди превзели Париж, Брюксел, Киев и Биробиджан. След окупирането на Биробиджан. Съединените Щати изгубили търпение, и те се включили във войната. Отначало бомбардирали немците в Афганистан, след това в Сирия, и след това в Дисниленд. Немците започнали да отстъпват. След това американските войски обкръжили Германия и с точкови удари разрушили целия Берлин, развявайки звездно-раираното знаме над Айфеловата кула.
    Саддам Хюсеин го заловили в едно берлинско предградие, където се криел в мазето на един супермаркет. Кървавият диктатор бил осъден и изпратен на каторга на остров Света Елена. А всички народи по света в общ порив аплодирали храбрите войници на САЩ и ги засипвали с цветя, плодове и зеленчуци.
    Така завършила втората световна война, след която на всички кървави диктатори им станало ясно: от демокрацията още никой не е избягал ... жив...

    11 май.
    Днес след училище ни водиха на картинна галерия. Намерили с какво да ме впечатляват: мацаници някакви, голи жени. Аз в интернет и по-готини съм виждал.
    Джим залепи дъвка на някаква картина на стената, а Лесли успя да отчупи пръст на едната скулптура.
    Когато автобусът ни вече тръгваше, в галерията започна паника. Някаква стара баба тичаше и крещеше: "Тя струва милион и половина долара!" Ние с Джим и Лесли си намигнахме, това е нашият принос в световната култура. Постъпихме като истински американци.

    Вечерта с баща ми ходихме на хокей. Тъкмо започна първото полувреме и една шайба ме нацели право в десятката.
    Свестих се в болницата. Докторите учудено клатиха глави: даже и сътресение на мозъка нямах!'

    http://www.youtube.com/watch?v=J2xnwFw6tvY&feature=related
  93. 93 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1419 Любопитно

    [quote#82:"panter_01"]VеnRus , гениално! От най-крехка възраст децата нека се бият с жестоката действителност![/quote]

    Точно така. Колкото по-рано децата се отделят от стерилната семейна среда, толкова е по-добре за тяхното бъдещо развитие, социализация и себереализация. В Испания, където живея, повечето деца тръгват на ясли от 4 месечна възраст и поаради това проговарят и проходждат доста по-рано от деца, гледани у дома, от майките си. Да не пропусна и благотворното влияние на комуникацията с бебоци на същата възраст, а не само скучните възрастни в къщи.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  94. 94 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1419 Весело

    До коментар [#92] от "pall":

    И кой те излъга, че това е писано от американско дете? Знаеш ли откога тази дивотия обикаля интернет?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  95. 95 Профил на Мария
    Мария
    Рейтинг: 1381 Неутрално

    До коментар [#93] от "VеnRus 2008":

    [quote#93:"VеnRus 2008"]В Испания, където живея, повечето деца тръгват на ясли от 4 месечна възраст и поаради това проговарят и проходждат доста по-рано от деца, гледани у дома, от майките си.[/quote]

    Вени, това не е точно така. Воденето на четиримесечни бебета в яслите в Испания обикновено не е избор на родителите им, а принуда - не могат да си позволят нито да не работят, нито да наемат бавачка. Дали прохождат и проговарят по-рано от гледани у дома деца нямам представа, може би има представителни изследвания по този повод. "Детето на съседката" не може да е критерий.


  96. 96 Профил на evolutionbabe
    evolutionbabe
    Рейтинг: 217 Неутрално

    [quote#93:"VеnRus 2008"]Колкото по-рано децата се отделят от стерилната семейна среда, толкова е по-добре за тяхното бъдещо развитие, социализация и себереализация. [/quote]

    Не знам на какво се дължи вашата категоричност, но не ви прави добра услуга.
    Първо, 4-месечното бебе все още не общува със себеподобни, така че тук не може да става и дума за социализация, и второ, ако възрастните вкъщи са скучни, какви са възрастните в детската градина или училището?

  97. 97 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Домашното образование не е елемент на образователната система, а на религиозната! Всички негови поддръжници са последователи на различни езически култове, чиято основа е в произволното тълкуване на Библията.
    Основната цел на домашното образование е да откъсне децата от светското, но светското според езичниците. За тях всичко, което не идва от техния шаман, обикновенно наричан пастор, е зловредно и единствения начин да откъснат децата от това "вредно влияние" е да ги възпитават сами.

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  98. 98 Профил на jorin
    jorin
    Рейтинг: 426 Неутрално

    "Колкото по-рано децата се отделят от стерилната семейна среда, толкова е по-добре за тяхното бъдещо развитие, социализация и себереализация"

    Ако си решил да се надбягваш с вятъра недей да ме караш да ти правя компания. Раждай си деца и ги натиквай в матрицата възможно най-рано. Да постигнат възможно най-много успехи и .. Винаги да има какво да гонят! Съответно никога да не са доволни от себе си и съответно да не могат да се срат за секунда .. да се огледат и да видят колко са прекрасни без да е необходимо да финишират първи.

  99. 99 Профил на jorin
    jorin
    Рейтинг: 426 Неутрално
  100. 100 Профил на jorin
    jorin
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Себереализацияа не се състои в това да проходиш на 4 месеца. Себереализацията се състой в това да видиш красотата си без да е необхоимо да постигаш каквото и да било.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK