Да се увеличи ли с 10 км максималната скорост по магистралите?

Произшествията растат правопропорционално на скоростта

ЗА - %

ПРОТИВ - %

Показаните % са от гласа "За" и "Против"

Твоето мнение е важно!

Участвай в дебата и гласувай.

Успешно гласувахте
Успешно гласувахте
Петя Владимирова

Петя Владимирова

Модератор

ЗА

Включи се
Успешно се включихте

Депутатите от ГЕРБ в парламентарната комисия по регионално развитие и благоустройство гласуваха и на второ четене за вдигане на максимално допустимата скорост по автомагистралите от 130 на 140 км/ч. Идеята беше подкрепена още в края на миналата година от премиера, а според депутати от левицата Бойко Борисов настоявал за това, за да се стига по-бързо до морето по магистрала "Тракия". 


За основен мотив на промяната е посочено спестяването на време, което по принцип води до икономически ефект. И също – че вдигането на разрешената скорост ще се отнася само за новите магистрали. Които се проектирали с резерв за по-висока до 50 км скорост от максимално разрешената в момента. И още – че не високата, а несъобразената скорост причинява катастрофи.


"Нека да си кажем истината: кой кара на магистралата със 120 км? Просто новите автомобили не могат да отидат да 5-6 скорост на тази магистрала и стоят катаджии и ги глобяват", заяви през декември покрай представянето на предложението Борисов. "140 км/ч е една прилична и икономична скорост за модерните автомобили. Който иска - да си кара със 110-120 км. Вдигаме горния праг, за да не бъдат санкционирани шофьорите", допълни тогава той.


По време на дискусиите в транспортната и регионалната комисия от декември м.г. досега в подкрепа на промяната бяха посочвани и други основания, които повече качваха градусите на обсъждането, разпилявайки го в гневни реплики и дуплики, отколкото да центрират спора в посока по същество.


Според председателя на агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров е "научно доказано, че когато един шофьор се движи с малко по-висока скорост, той повече концентрира вниманието си по отношение на движението". Депутат от мнозинството пък посочи за аргумент , че "и сега се кара по скоростните пътища с повече от 130 км/ч".







Против

Включи се
Успешно се включихте

"Вдигането на максималната скорост с 10% води до 10% увеличение на катастрофите, 20% ръст на ранените и 30% повече загинали." Тази стряскаща справка изнесе пред регионалната комисия шефът на "Пътна полиция" и зам.-директор на Главна дирекция "Охранителна полиция" комисар Алекси Стратиев.


Той представи на депутатите изчисления на експертите за зависимостта на произшествията и скоростта на движение и предупреди: "Категорично не приемам, че увеличението на скоростта ще подпомогне безопасността. Мога да ви кажа приблизително колко души повече ще загинат, ако вдигнете скоростта. Но ако искате, направете си този експеримент." Той напомни, че ако бъде приета промяната, България ще се окаже едва третата държава в Европа, която е вдигнала над 130 км/ч максимално допустимата скорост – след Германия и Полша, където тя е 140 км/ч.


Секретарят на Държавно-обществената комисия по безопасност на движението Алекси Кесяков също посочи скоростта като основен елемент от сложната схема на причините за произшествията: "Скоростта е възловият момент за безопасността на движението. Тя връзва всичко - водач, автомобил, път - и тя убива хората."




С гласовете на ГЕРБ парламентарната комисия по регионално развитие и благоустройство потвърди на 17 май вдигането на максимално допустимата скорост по автомагистралите от 130 на 140 км/ч. Това става преди второто разглеждане в пленарната зала на проекта на правителството за промени в Закона за пътищата и след продължили няколко месеца разгорещени дискусии в комисиите, които останаха някак встрани от общественото внимание. След бурен спор между опозицията и депутатите на ГЕРБ беше прието увеличението да се отнася само за новопостроените участъци от магистралите.


Обсъждането в комисията засили съмненията, че вносителите премълчават реалната причина за промяната. А фактът, че още по време на априлското обсъждане представителите на Министерството на регионалното развитие и благоустройството и лично министър Лиляна Павлова приеха компромисния вариант вдигането на скоростта да се отнася само за новопостроените участъци, подсказа, че дори авторите на промяната (МРРБ) не са съвсем убедени в нейната основателност.


Никой от мнозинството не можа да даде ясен отговор защо и какво налага сега да се вдигне максималната скорост на движение, при условие че новопостроените участъци все още не са достатъчно дълги, за да оправдаят промяната. Неяснотата на мотивите поражда подозрението, споделено от депутати от опозицията, че поправката е в интерес на вносителите на мощни нови автомобили, за които сегашните 130 км/ч са смешна скорост.


Дори подкрепящите промяната в лицето на председателя на "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров обаче признават, че по-тревожният проблем при увеличаването на скоростта е, че всеки километър отгоре удължава и спирачния път и че 10 км увеличение на скоростта означава 16 метра по-дълъг спирачен път, и то на сух асфалт и с качествени гуми!


"Аргументът" пък, че "и сега се кара с над 130 километра по магистралите", по същество е узаконяване на беззаконието и не заслужава обсъждане. Проблемът се усложнява и от това, че законът предвижда санкционирането за превишена скорост да "започва" след превишение от поне 10 километра. Тоест, ако се вдигне на 140 км/ч максимално допустимата, на практика ще може да се кара без опасност от санкция със 149 км/ч. Както и сега глобата се налага едва когато скоростомерът удари 140, въпреки че разрешената максимална е 130. Позоваването на Германия, където разрешената максимална скорост е 140 км/ч, не е убедително, защото качеството на техните аутобани е несравнимо с нашите скоростни пътища.


Парадоксално е, че вносителят на промените е МС, но независимо от това МВР и конкретно "Пътна полиция" изразяват мотивирано несъгласие. Фактът, че тревожното и категорично възражение на комисар Алекси Стратиев не влияе на мнозинството, подсилва съмнението за премълчани причини.


Последната дума ще има пленарната зала. Но ако съдим по непоследователното поведение на ГЕРБ в парламентарните комисии, надали и в залата на Народното събрание ще видим съобразяване с мнението на специалистите.




Коментари (193)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1341 Весело

    Див лобизъм с цената на човешки животи...

    Гарантирано от Герб!

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  2. 2 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Абсолютно НЕ ! Стария участък на Тракия вече е в такова състояние, че и 90 км/ч са му много.

    икономист - неграмотник с диплома
  3. 3 Профил на monique
    monique
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Не е важно каква е разрешената скорост, при положение, че който кара като джигит го прави без тя да го интересува. Културата на шофиране трябва да се промени, а не да се правят такива изкуствени дебати "какво ще стане ако". Не мисля, че т.нар. магистрали, защото като качество не мисля, че си заслужават името (отсечка София-Пловдив), са безопасни при по-скоростно шофиране.

    Всички ние сме затворници, но едни килии имат прозороци, а други - не...
  4. 4 Профил на mmpp
    mmpp
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Правителството не може да ме убеди в нуждата от това повишение. Но и комисар Стратиев разсъждава по сталинистки - няма коли, няма проблем. Всъщност ако се увеличи максималната скрост е редно да се увеличи и минамалната, защото рискът от произшествия не е предизвикан само от абсолютната стойност на разрешената скорост, а от разликата между скоростта на участниците в пътното движение. Ако повечето се движат със 130 (или 140) опасни стават тези, които карат с 80.

    Terminal 2: thinking man's choice.
  5. 5 Профил на skiper
    skiper
    Рейтинг: 434 Неутрално

    И какво като се увеличи скоростта? по магистралата София Пловдив, която е на лунно равнище могат да се пробват безплатно новите модели на всички световни фирми и ако не паднат в нЕкой кратер и оцелеят могат да ги произвеждат.

    Да не говорим за НЕобезопасяването на пътищата като Триград-Кричим - вчера бе покрит с падащи СКАЛИ и камъни - късмет е, че оцеляхме!!!

  6. 6 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Вдигаме прага, за да не могат да бъдат санкционирани шофьорите.


    ОК, вдигайте прага, за да не могат да бъдат санкционирани и убийците (в аналогичен и в съвсем пряк смисъл го казвам).

    I had a dream, Joe
  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3917 Неутрално

    Див лобизъм и пренебрежение към човешкия живот.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    докато магистралата не бъде осветена денонощно, всички неравности и дупки запълнени и наблюдавана с камери от километър 0 до километър 499+, максимално разрешената скорост трябва да е максимум 110.

    low riders team
  9. 9 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#5] от "skiper":

    този път е трън в окото на Боце, там се намира омразният Цанков камик

    low riders team
  10. 10 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Ако няма три ленти плюс една аварийна няма смисъл да се увеличава ограничението.

    В момента има едни дето се движат с 70-90, едни дето хвърчат с 130+ и всички останали трябва да лавираме между тези двете групи и да оцеляваме.

    Дайте една лента на бавните, една лента на бързаците и една за нормалните.

    Но това го няма, така че - не.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  11. 11 Профил на mmpp
    mmpp
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#10] от "Distributed":

    Не Му давай акъл, че от утре ще почне строителство на нови ленти по магистралите

    Terminal 2: thinking man's choice.
  12. 12 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    По българските магистрали движат богати младежи с хубави коли и купени книжки, както и 2 млн европейски трошки, които има опасност да се разпаднат при 140 и ще представляват опасност за нормалните хора, заедно с недоучилите милионерски синчета

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  13. 13 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Категорично НЕ!!! Друг е въпроса колко от автоталибаните спазват съществуващите ограничения.

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  14. 14 Профил на Ристьо
    Ристьо
    Рейтинг: 594 Весело

    всичики въпроси по които ни питат нямат никакво значение

    кучето или лае,или мълчи но керванът си върви

  15. 15 Профил на Ламбо
    Ламбо
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Моето мнение е, че прагът на максималната скорост се увеличава, не в интерес на вносителите на нови автомобили, а поради друг интерес.
    За отсечката София-Бургас (400км) при средна скорост 130км/ч ще се стига за 3 часа и 5 минути. При средна скорост 140км/ч ще се стига за 2 часа и 46 минути. Разликата е 19 минути, така че този аргумент е просто смешен.
    Увеличение с 10км/ч от 130 на 140 км/ч води до по-голям разход на горивото. Може би горе долу с 8-10% повече.
    А кой може да има интерес от това? Гражданите не са.

    Fortuna favet fortibus.
  16. 16 Профил на monarchist
    monarchist
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Против! При такива неподдържани пътища е цяло чудо, че на някои места няма жертви.

    Ако питате мен скоростта дори трябва да се свали на 110км/ч, а не да се увеличава.

    "Всеки ден се радвай на слънцето и на това, че си жив" --- Стоян Венев
  17. 17 Профил на vesvet
    vesvet
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Аз съм против повишението, но така представена анкетата отива към манипулиране на "вота". Съжалявам, но от Дневник малко са попрекалили с това какво казва правителството от една страна и от друга - експертите, сиреч - "Който не скача е червен"

  18. 18 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    "Произшествията растат правопропорционално на скоростта"

    Уви, при тези скорости произшествията, а и жертвите растат ескпоненциално със скоростта.

    Което за случая- от 130 на 140 км означава увеличение на жертвите с 25-30 %.
    Каза го и шефа на КАТ.

    Ще отбележа, че това са данни за средноевропейска държава.
    За България увеличението ще е със сигурност по-голямо- много по-малък опит на изключително недисциплинирани водачи.

    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  19. 19 Профил на Миша
    Миша
    Рейтинг: 808 Неутрално

    Ако имахме истински магистрали, може да се помисли.
    Но в България няма магистрали, а двулентови пътища с аварийна лента. Как ние ги наричаме няма значение.

    Миша
  20. 20 Профил на Хейтъромразец
    Хейтъромразец
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Как може да да се увеличава допустимата скорост, след като т.нар. "магистрали" не отговарят на никакви стандарти. Ами по Хемус в участъка Каспичан - Невша може да ти изпадат зъбите дори да караш с 80км/час. Даже и аварийно платно вече не може да се каже че има, понеже хората се чудят откъде да минават и карат по него.

  21. 21 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    Аз съм за.На старите участъци и 100 са много,на новите се кара със 150 спокойно.Скоростта се съобразява със пътните и атмосферните условия.Всичко друго е хранилка за катаджии.Ако има как според Стратиев навсякъде да се сложи по едно 40-кой ще го спазва.Само глоби след глоби.

  22. 22
    konfuzii
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  23. 23 Профил на Raging
    Raging
    Рейтинг: 546 Неутрално

    Не трябва да е водещо колко можел да вдигне един автомобил, а какво е средностатистическото ниво на сигурност на автомобилите в България. Ако всички карахме бронирани Хамъри, може и с 300 км/ч да се движим. Увеличаването на скоростта няма да увеиличи броя на катастрофите, но ще увеличи щетите със сигурност!

  24. 24 Профил на Ламбо
    Ламбо
    Рейтинг: 488 Неутрално

    И има още един проблем, за който току що се сетих.
    Много водачи си мислят, че мигачът при маневра им дава предимство. Някои, дори не следят дали отзад идва автомобил. При неправилно изпреварване дори при 100км/ч може да стане страшно, да не говорим при 140км/ч.
    Тук не става въпрос за качеството на пътя или автомобила, а за качествата на този, който седи зад волана.

    Fortuna favet fortibus.
  25. 25 Профил на rosko1306
    rosko1306
    Рейтинг: 669 Неутрално

    Където 130 - там са и 140.............. Каквото и да решат - е все тая, нямам нищо против. Само да има контрол и яки санкции за джигитите, каращи с 200+ и светкащи нахално на нас, които караме в ограниченията...........

  26. 26 Профил на Даниел Симеонов
    Даниел Симеонов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Разходът доста се качва при скорости към 140. Аз си карам с 90-100-110 по магистралата средно. Много по-спокойно е, рядко се налага да изпреварвам. Със 140 ще си постоянно в лявата лента и постоянно ще гледаш в огледалото дали няма да дойде някой с 200, защо да си създава човек този стрес.

  27. 27 Профил на 3teXa
    3teXa
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Как пък стана така, че всички са против тук?!
    140 км/ч е напълно нормална скорост за автомобил произведен след 2000 г. И някак ми се струва, че именно по малкото магистрален път се движат основно такива коли.

    В случая "пренебрежението към човешкия живот" ми изглежда повече като демагогия или желание да се критикува.

    В крайна сметка никой не кара никого да кара със 140. Как може лобизма да бъде от бензиностанциите, защото разходът би бил по-висок?! И който се чувства по-сигурно със 110 км/ч - да си настрой коректно автопилота!

  28. 28 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 595 Неутрално


    Освен състоянието на пътната настилка на нашите магистрали, огромен фактор е и автомобилният парк.

    Много автомобили в България не могат да се движат със 140 км/ч и да са стабилни на пътя. При вдигната максимално разрешена скорост, когато повече хора се движат със 140-150, много по-често някой от тези по-бавни участници в движението ще създава ситуации на пътя като изпреварват още по-бавни превозни средства (тирове, по-стари автомобили, автобуси).

    И говорейки за икономически ефект, дали са пресментали колко точно време ще се спести?

    360 / 140 = 2.57 = 2 часа и 34 минути
    360 / 130 = 2.76 = 2 часа и 45 минути

    Тоест за най-дългото разстояние във вътрешността на България (София — Бургас), водачът ще спести максимум 10 минути. Ако толкова бърза може просто да не спира за още една баница на ОМВ.

    Категорично против. Дори да шофирах редовно със 160 км/ч по магистралата пак бих бил против.

  29. 29 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1128 Весело

    Мен лично слабо ме интересува дали Vmax по аутобаните ще е 130 или 140. Това е разлика от 7,5% (а не 10 както твърди Дневник, респ. Алекси Стратиев). По-важно е да се гласува премахването на ВСИЧКИ билборди по пътищата намиращи се в сервитута на шосетата. Както разбира се и увеличаване на санкциите при превишена скорост.
    Друго, което следва да се направи е да се увеличи броя на камерите по магистралите и да се приложи на практика секшън контрола, който ще доведе до реално спазване на скоростта по цялата автомагистрала а не само там, където са стационарните камери.

  30. 30 Профил на rosko1306
    rosko1306
    Рейтинг: 669 Неутрално

    До коментар [#24] от "Ламбо":

    Типичен коментар на джигит. Безсмъртен джигит, който вярва в уменията си и вини другите. А какво се случва, ако всички спазват ограничението? А не аз, движейки се със 130, настигайки друга кола да се чудя дали да се изправя на спирачките, щото този, дето кара в лява лента с 220 и се доближава в огледалата ми........... А дали ако и ти караш със 130 ще ти е проблем, че съм пуснал мигача?

  31. 31 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 697 Любопитно

    Аз предлагам за "честните" гербери, които разбира се карат "заслужени" мерцедеси, бмв-та и аудита минималната скорост да стане 140 км/ч...а максималната според даренията към централата на партията-майка... Справедливо, нали??

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  32. 32 Профил на Боно Нончев
    Боно Нончев
    Рейтинг: 648 Любопитно

    По нашите тъмни и надупчени магистрали??? Тия не са у ред, при идеални условия не стават, камо ли като капне дъжд или стане привечер.

    Вместо да ни захранват с глупости що не вземат например да махнат ограниченията по 60 и 50 на път София-Сливница? Може ли на 4 лентов път за бензиностанция с допълнителна ускорителна лента да ми лепнат 60??? Вие луди ли сте бе, как може в цяла Сърбия планински път минаващ край населено място да е с ограничение 80, а тук на равен участък с километър видимост да ми седят милиционер след милиционер!

    Това ще даде значително по-голям ефект от планираната касапница на магистралите.

  33. 33 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1954 Разстроено

    А за олигофрените, които не гледат в огледалата санкции няма ли да има? Щото те и с малка скорост да нетресат в някоя кола пак могат да убият някой.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  34. 34 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    постоянно карам София Пловдив Бургас.Карам със 100-110,защото е по икономична скорост.Когато се налага да бързам карам със 130- 140.Не са ме глобявали и слава Богу нямам катастрофи.Проблемът е от онези с черните джипове/на джипчета/които карат със 180-200,изпреварват на сляпо в участъка Стара Загора-Карнобат и са нашарили целия път с пирамидки и гробове с цветя.Ненормалните шофьори са проблема,а не дали е 130 или 140.Ако Борисов изпълни само това обещание-да завърши АМ Тракия ще остане в историята като първия политик ,дето си е изпълнил обещанието.То не бяха първи копки не беше чудо.

  35. 35 Профил на суматоха
    суматоха
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Ами който желае, нека си кара със 140, аз ще си карам в средна лента със 110. Въобще за какво е целия този шум, като че ли промяната става задължителна скорост? Дали 130 или 140, особена разлика няма. Тези, които сега карат с 200 след промяната същите пак ще си карат с 200.

  36. 36 Профил на ial
    ial
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Смехотворно е, че причината била в лобиране на вносители на мощни коли.
    По правило значителна част от въпросните мощни за народонаселението коли се внасят като употребявани.
    По- скоро май беше лична инициатива на Бойко Борисов.

    Безмислено е да се слагат 140 км ограничение само на новите участъци. Както са безумни и ограничения по главнипътища и високоскоростни учстъци - хранилки за катаджии.
    Или да останат 130 км, както в почти цяла Европа или да махнат всички ограничения в подходящи участъци, както е в Германия. Но при катастрофа - Каското да не важи.

  37. 37 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Някой глобява ли каращите с 150 извън магистралите? А тези с 220-250 по "магистралите" ни?... Не стационарви камери, а камери поставени на движещи се малки коли -

  38. 38 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#11:"mmpp"]Не Му давай акъл, че от утре ще почне строителство на нови ленти по магистралите [/quote]

    Ами, строителство. Само рязане на ленти!


    И всъщност колко километра СУМАРНО са тези "нови" магистрали? Щото аз ги докарвам до към 100 км, та ми е интересно ако са навързани, колко секунди ще бъде "икономисаното време"?

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  39. 39 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3917 Неутрално

    До коментар [#27] от "Николай Димитров":

    Минималната скорост по магистралата е 50 км в час. Ако максималната е 140 да направим малко сметки. ЗДП ти дава 10 % толеранс. Това означава, че до 154км в час никой не може да те пипне. Да добавим, че глобите за превишена скорост до 20км в час са символични - 20лв, а по-сериозната глоба от 100лв е при над 20км в час, съответно никой няма дори да те спре за превшиение под 20км в час. Прибавяме ги към тия 154 км в час, и се оказва, че ти можеш да караш съвсем спокойно със 175км в час, без никой да ти каже нищо. Аз обаче все още съм зад завоя с 50км вач. Ти излизаш отзад и кво правим? Разликата в скоростите ни е 125км в час.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  40. 40 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ламбо":

    София — Бургас е 360 км. Така че разликата във времето до дестинация е почти 10 минути, а не 20. : ) Иначе да, петролните компании вероятно имат най-голяма полза от цялата работа...

    До коментар [#30] от "rosko1306":

    Не си прав. Съвсем логично поставя въпроса Ламбо. Ще стане по-опасно за всички. Не е проблема само в това, че ще има повече хора в лява лента и богопомазаните, които се движат с 200 ще трябва малко да докосват спирачка.

  41. 41 Профил на Haftor
    Haftor
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Драма ще е, когато всяка трошка (а такива колкото искаш у нас) се засили до 140 (респ. 150) и се наложи да намали....
    И онзи ден (събота 26.05) за пореден път наблюдавах дядо с червен Фиат Брава дизеляк с бабата и внучето в колата се пънеше да изпревари всички на магистрала Хемус. Пуснах го защото пътя трябва да е и удоволствие, пък и ми беше смешен.
    Е хубавото свърши като влезна в София (естествено, че го настигнах на Богоров... то пътя си има пропускателна способност) и на светофара на Джъмо (поредната тъпотия - вместо да свържат с детелината плеснаха един светофар за по-лесно) бързия дедик млатна една новичка фабия с младо семейство вътре. Пострадали нямаше само децата се разреваха и позадръсти движението за малко...
    Та точно заради тези кошници и водачите им дето си избиват всички комплекси на пътя съм против вдигането на скоростта.
    (Мойта вдига 210 тествано в Германия, ама пак съм против!)

  42. 42 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 814 Неутрално

    "Позоваването на Германия, където разрешената максимална скорост е 140 км/ч не е убедително, защото качеството на техните аутобани е ..."
    Не трябва ли, когато някой пише по даден въпрос, първо да се ограмоти?
    В Германия ограничение на скоростта по аутобаните няма!
    Световноизвестен факт!
    Ама не и за авторката!?!?!?

  43. 43 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3917 Неутрално

    До коментар [#35] от "суматоха":

    Къде точно имаш средна лента, моля?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  44. 44 Профил на mmpp
    mmpp
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#39] от "Тони!":

    Извинявай, кой член на ЗДП ти дава 10 % толеранс?

    Terminal 2: thinking man's choice.
  45. 45 Профил на plamkata76
    plamkata76
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#5] от "skiper":
    ей аз даже звънях на 112 да съобщя за падналите камъни, но не знам последва ли реакция...


  46. 46 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#22] от "konfuzii":Защо е затрит вашия коментар? Той е напълно уместен и полезен в сравнение с многото тук!...

  47. 47 Профил на mmpp
    mmpp
    Рейтинг: 427 Неутрално

    До коментар [#42] от "Красимир Кабакчиев":

    В Германия на отделни места няма никакъв лимит. На много други места има твърди ограничения или менящи се, в зависимост от условията и трафика. Изобразяват се на светлинни табели над лентите за движение. Понякога в различните ленти ограничението е различно.

    Terminal 2: thinking man's choice.
  48. 48 Профил на plamkata76
    plamkata76
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#9] от "Comandante Marques":така е направен е само в отсечката от Девин до Цанков камък. От там нататък до Кричим е отвратителен. Но пък надали има по хубав път от него...

  49. 49 Профил на Friedrich Nietzsche
    Friedrich Nietzsche
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Спора е излишен. Има статистика сочеща най-малко жертви по Автомагистралите, дори и в България, дори при състоянието им.
    Друго мисля е проблема, а именно т.нар. " хранилки" на местата където главните пътища пресичат второстепенните. ха на Това, най-често е ограничение 60км/ч на изходите на селата. Там пък любезните КАТ-аджии припечелват кротко 100, 150 лв минимум на ден. Предполагам част от тях отиват нагоре по веригата чак до Агенция по пътищата, която предлага, а КАТ одобрява промяната на пътните знаци в съответствие с актуалните условия на пътното платно.
    Иначе имам респект към закона, но сечувствам олд скуул понеже не карам с 200км/ч.

  50. 50 Профил на Мартин Маринов
    Мартин Маринов
    Рейтинг: 434 Неутрално

    За! Така или иначе ограничението от 130 не се спазва, така поне ще има по-малко глоби. А това къде с каква скорост може да караш и какъв е пътя, шофьорите би трябвало да са достатъчно интелигентни сами да си преценяват. Да не говорим, че ограничението за мотористи (100км/ч) е още по-абсурдно.

    Robin Hood was the first communist
  51. 51 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 802 Неутрално

    За колко км магистрали става все пак дума?

    Новопостроени по времето на мутрата за сега са едни 18 км от София до Перник. За тези 18 км "спечеленото време" ще е под 40 секунди.

    А ако наистина ги интересува "икономическия ефект от спечелено време" могат да поразчистят РПМ от няколко стотин (или няколко хиляди) пътни знаци ограничаващи скоростта на 60-50-40 и даже на 30 км/ч. на прави равни участъци, забравени след ремонти или умишлено поставени ( като хранилки за катаджии). Ефектът ще е доста по-голям от увеличение на скоростта на магистралите даже до 180 км/ч.

    Никога повече мутри начело на България.
  52. 52 Профил на plamkata76
    plamkata76
    Рейтинг: 274 Неутрално

    относно скоростта, разрешена на магистралите, ами това си е идиотия. Не можеш да сряавняваш аутобаните в западна европа и нашите магистрали, нито пък нивото на поддържане на автомобилите, контрола върху техническото им състояние и т.н.

  53. 53 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1465 Неутрално

    [quote#10:"Distributed"]Ако няма три ленти плюс една аварийна няма смисъл да се увеличава ограничението.

    В момента има едни дето се движат с 70-90, едни дето хвърчат с 130+ и всички останали трябва да лавираме между тези двете групи и да оцеляваме. [/quote]

    Абсолютно вярно.
    Абсолютно верни са и аргументите на Стратиев за функционалната зависимост скорост - ръст на ранени и убити. До днешна дата имаше едно безспорно постижение на ГЕРБ в сферата на сигурността и вътрешния ред. Смъртността по българските пътища за 2010 и 2011 година намаля с над 30%.
    658 души са загинали при пътнотранспортни произшествия за 2011 г. в страната. Данните бяха представени от отдел "Пътна полиция" – ГДБОП.
    2010 - 776 човека
    2009 - 901 човека
    Очевидно се пробват да заличат този позитив...

    Ecrasez l’infâme
  54. 54 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#35] от "суматоха":

    Средна лента?

  55. 55 Профил на Friedrich Nietzsche
    Friedrich Nietzsche
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#24] от "Ламбо":

    Мигачите са на отчет към Е-он, ЧеЗ или ЕВН. и сметката за тока идва с графа: Мигач )))))

  56. 56 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1288 Весело

    Мисля, че 110 км/ч е най-безопасната максимална скорост. В почти цяла Северна Америка това е скороста по магистралите и са с невероятен асфалт и много добре поддържани пътища.

  57. 57 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1341 Весело

    А, усещам какво ще стане !
    Ще има една и половина скоростна лента (у лево) и една и половина ще си делят нормалните и бавните шАфиори . Аварийно - у канФкАта!

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  58. 58
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  59. 59 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Колко още ще го "дъвчем" тоя въпрос? Категорично не! Може, ако имаме магистрала с 3 (три) ленти за движение. Тогава дори съм съгласен най-лявата да няма никакво ограничение, за да могат джигитите да се юркат на воля ))) Тъкмо и кортежите няма да страдат от гузна съвест, задето постоянно нарушават правилника

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  60. 60 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#3:"monique"]
    Не е важно каква е разрешената скорост, при положение, че който кара като джигит го прави без тя да го интересува[/quote]

    Напротив, точно джигитите се интересуват най-много от максималната скорост - за да я надвишават!

    Какъв тарикат си ако караш в рамките на разрешеното или минаваш на зелено?

    Моралът не е порок!
  61. 61 Профил на Ламбо
    Ламбо
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#42] от "Красимир Кабакчиев":

    В Германия няма общоприето ограничение по аутобаните. Но ограничения за скороста има колкото искаш.
    Има т.н. "препоръчителна скорост", която може да се види на много табели и тя е 130км/ч.
    Там където няма табли за "препоръчителна скорост", може да се кара с колкото искаш, тоест не е престъпление или наказуемо. Но ако предизвикаш ПТП поради висока скорост, то това определено е наказуемо от закона.
    1/3 от немските аутобани са с ограничения за скоростта (130км/ч).
    В повече от половината немски аутобани действа т.н. препоръчителна скорост.
    В провинция Бремен например от 2008г. беше въведено генерално ограничение на скороста по аутобана от 120км/ч.

    Така че в Германия може да се кара с макс. скорост по аутобаните на места, но те изобщо не са много.

    Fortuna favet fortibus.
  62. 62 Профил на a.tanas
    a.tanas
    Рейтинг: 221 Весело

    Хехе ... Борисов и икономична скорост на движение. На коя кола? Не се сещам да има кола на която икономичният режим да и над 100 км/ч. Дори и с 6 скорости да е - пак ще харчи повече при 140 от колкото при 100. Въздушното съпротивление расте на квадрат като функция от скоростта. Е - може би болид от Ф1, Бугати Вейрон и още няколко марки, на пръстите на двете ръце преброени, са изключение.

  63. 63 Профил на .dru
    .dru
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Абе, мутрата си е мутра. Независимо дали е зад волана или в Народното събрание.

    И, моля ви се, как ще ми ограничавате скоростта, като аз имам последен модел "порше"? Ами кой ще ме види, ако не дитна поне 150-160? А тая пасмина в "парламенто" защо ѝ плащам? А тоя, дето съм го сложил "премиер", как ще ми се отблагодари? Разбира се, сложил съм го да ме обослужва. А за мене най-важно е да стигам бързо до морето, щото през ден съм там - хотела мене чека. Затова първо: магистралката (за шосето става дума, не за "труженичките" и второ - да ми разрешат да си карам, както аз си знам. Народо - кучета го яли. И без това с едно "берлинго" повече от 130 да се одере не може да вдигне.

    Алиса: Кажи ми по кой път да тръгна? Котаракът: Зависи, къде искаш да отидеш.
  64. 64 Профил на Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Сбогом, тъпаци от "Дневник"!
    Рейтинг: 814 Неутрално

    [quote#47:"mmpp"]В Германия на отделни места няма никакъв лимит[/quote]
    [quote#61:"Ламбо"]ограничеия за скороста има колкото искаш. [/quote]
    Що за глупости?!?!? Има си хас да няма ограничения никъде?!?!? Но фактът е факт, и той е, че в Германия по принцип на аутобана няма ограничение, освен когато изрично не е посочено.
    "Wenn außerorts die Fahrbahnen für die beiden Fahrtrichtungen baulich getrennt sind oder mindestens zwei Fahrstreifen pro Fahrtrichtung und eine Linie als Trennung zwischen den beiden Richtungen vorhanden sind, gilt keine Geschwindigkeitsbegrenzung"
    http://de.wikipedia.org/wiki/Tempolimite_in_Deutschland

  65. 65 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Като се вземат предвид състоянието на пътищата, състоянието на част от колите и манталитета на голяма част от шофъорите, мисля, че максималната разрешена скорост не трябва да се увеличава.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  66. 66 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1341 Разстроено

    Аквапланинга на правителството продължава.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  67. 67 Профил на mi6osp
    mi6osp
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#53] от "Graf":


    [quote#53:"Graf"] До днешна дата имаше едно безспорно постижение на ГЕРБ в сферата на сигурността и вътрешния ред. Смъртността по българските пътища за 2010 и 2011 година намаля с над 30%. [/quote]

    Мдаааа, казваш, герб са намалили жертвите по пътя. Да , но това е страничен ефект- от значителното намаляването на броя и скоростта на движещите се транспортни средства поради още по-значителното увеличението на цените на горивата . Грешка, вредна за печалбите на един премиерски приятел
    Така да се каже, с ценовата си политика, фаворитизираният от управляващите "Лукоил" се грижи за Вашия живот и здраве на пътя!

    Сега грешката ще бъде поправена. Броят на загиналите ще нарасне с 20 - 30%, но пък разходът на горива- също с толкова. Какво тук значи човешкия живот....
    Положителен ефект отвсякъде...
    Със сигурност след няколко години ще пестим от мантинели- ще ги заместят надгробните паметници край бързите ни магистрали...


    Когато някой е глупав,то е за дълго!
  68. 68 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2612 Неутрално

    До коментар [#15] от "Ламбо":


    [quote#15:"Ламбо"] при средна скорост 130км/ч ще се стига за 3 часа и 5 [/quote]
    ==============================

    Това което го казваш е нереално .
    Като аритметика е абсолютно точно , но вземи си засечи някой път да караш ЕДИН час по магистралата с една РАВНО ПОДДЪРЖАНА скорост и засечи изминатите километри и ще видиш , че изминатите действително километри са чувствително по-малко от скоростта на стрелката .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  69. 69 Профил на fireball
    fireball
    Рейтинг: 968 Неутрално

    Ако ТИЯ наистина искаха да пестят време на гражданите, възможностите им при сегашното положение са огромни. Да споменем само митичното "електронно правителство", което и при тая безхаберна власт има нулеви шансове да стане реалност. А ефектът "пестене на време" от електронното правителство, е(без преувеличение) ХИЛЯДИ ПЪТИ по-голям от ефекта на 140-те вместо 130 разрешени километри в час. При това - без да взема човешки жертви...
    А колко още възможности има да се спре безсмисленото пилеене на времето на хората от страна на раздутия бюрократичен апарат... ама явно не там ги стяга чепика властващите милиционери.

  70. 70 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Весело

    Толкова много се изписа...
    По наша , българска магистрала , дори с НОВА , но малка и "ЛЕКА"
    количка - ако я духне един по- силен страничен вятър- при 140 км /час- при Сливен например ,или при разминаване около мантинелата с ТИР- камион ,знаете ли какво излитане може да стане ?? ..
    Около Пазарджик - са текли рекички през магистралата !!??- какъв опасен аквапланинг може да стане ???
    Изобщо , българинът/българката/ отскоро се качиха на бързи коли и всяко повишаване на разрешената скорост- води до .....
    Нямаме , все още "стаж", като народ- шофьорски, за тези скорости - или поне голяма част от новите шофьори..Ами те по цариградско - в София- не знаят каква дистанция да пазят и стават верижните катастрофи - в София - при 90 км/час ...
    П.С. Карал съм с над 200 км - през 70-те години още , по околовръстното на София с Шевроле.) Глупак съм бил :))

    BIG AL
  71. 71 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Една мутра ни занимава със скоростта по аутобаните , друга , правешка мутра ни занимава с шефовете на волейбола , а не с цената на бензина ..и т.н. ..
    Важно е да дебатираме ГЛУПОСТИ от гледна точка на здравия разум , а през това време - мандатът, цените , данъците , дребния и среден бизнес , здравеопазване , образование и т.н. ,..........
    си ВЪРВЯТ надолу, в нещастна България ..)

    BIG AL
  72. 72 Профил на ulipet
    ulipet
    Рейтинг: 434 Гневно

    На магистралата място за " брички" няма.Абсолютно нормална скорост за една изправна кола,дори и да не е нова.Който иска да кара с 80-90км/ч въобще да не стъпва по АМ.

  73. 73 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Весело

    И за Ферари- скорост - 130-140 км/час - НЕ е икономична скорост :)) Да не говорим за джиповете на другаря Боко- и антуража му :)) 15 литра на 100 км. горят :)))

    BIG AL
  74. 74 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#72] от "ulipet":

    А за камиони или автобуси- има ли място ?? И тях ли да ги махнем от магистралите ??? :))
    Който иска писта и да е сам - си правят сдружение - наемат си пистата и ..като в Америка -дънят до дупка ..:))))

    BIG AL
  75. 75 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Ограничението на скоростта е за да гарантира безопасно преминаване на определен пътен участък на мнозинството от автомобилите. В БГ това са автомобили между 6 и 15 години с пробег между 100к и 200к км. Тези автомобили няма размумна причина да се движат с разрешена скорост от 140 км/ч и практически несанкцируема скорост от 160 км/ч. Като се има впредвид, че стандартно километражите лъжат, това значи че ще може да надувате със скорост 180 км/ч по отчет на таблото....

    Също така, как ще се дефинира кое е нова и кое стара магистрала. Направена от Бойко - нова и останалите-стари?
    След 2 години като зейнат дупките по на Бойко магистралите и държавата няма пари да ги оправи, какво правим тогава?

    Лично аз не мисля да се възползвам, но редица джигитоци ще се, а това значи едно мигане, клаксони, бой....

    За мене истината е следната: Това е един популистки ход целящ по още една причина народа да се прекланя пред ББ, защото не само че е направил магистралите, а ги е направил толкова добри че можем да се движим по тях още по-бързо.

  76. 76 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1266 Гневно

    Твърдо "ДА"!
    На който бензина е по-скъп от времето и кара с 80 км/час - да не стъпва на магистрала, има си нормални шосета, например Подбалканския път (вече го ремонтираха, остана само около Челопеч). Зелено, приятно, птички пеят........
    Жалко, че не направиха магистралите платени, да се разкарат таратайките с "икономичните" шофьори от там........

    Знанието е сила, информацията - власт
  77. 77 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Весело

    Качвате Лилето на една малка количка, даже и нова ..Тя вече ще е разбалансирана- наклонена леееко вляво ..- ако е Рено , Пежо или южнокорейски "шевролет" ,..Лилето няма и да го осъзнае ..))
    После я пускате със скорост 140 км/час- задължително по магистралата ..
    Ако оцелее до Стара Загора - съм СЪГЛАСЕН , Лиле :))

    BIG AL
  78. 78 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    Пропътувал съм хиляди километри по перфектни магистрали - две ленти, плюс аварийна. "Странно", никъде не видях разрешена скорост, по-висока от 70 мили/час, т.е. около 110 км./час. А автомобилите по магистралите, въпреки, че бяха с възможности за 200 км./час, че и отгоре, не "гъкваха" над лимита. Може би съм сънувал?!

  79. 79 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Специалистите, а не мутрите трябва да казват, с каква скорост е най добре да се шофира на тези псевдомагистрали!

  80. 80 Профил на 1_chrome.
    1_chrome.
    Рейтинг: 1288 Весело

    До коментар [#78] от "Мърмор":

    Само който не е карал по тези магистрали, не разбира за какво става дума.

  81. 81 Профил на incognito
    incognito
    Рейтинг: 595 Неутрално

    До коментар [#76] от "pag":

    Брей, ваше величество. Айде да не се изреждат марки, модели и години на производство за да не излезе, че вие сте този с таратайката, а хората ясно обосноваващи се против вдигането на ограничението просто умеят да мислят доста по-трезво (освен че имат по-добри возила).

  82. 82 Профил на anzug
    anzug
    Рейтинг: 541 Неутрално


    Ако технологично това е възможно- да. Колите стават все по- сигурни, въпросът е дали българските пътища стават такива.

  83. 83 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#81] от "incognito": Такива тъпаци, не заслужават внимание Тоя специално наистина е много прост )))

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  84. 84 Профил на Ламбо
    Ламбо
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#68] от "Чардо":

    Съгласен съм със забележката. Математически обаче е точно и това е важното в случая.

    Fortuna favet fortibus.
  85. 85 Профил на aron25
    aron25
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#53] от "Graf":
    Е, наистина едно благодарско за това, че ме научиха да спирам на всяка пешеходна пътека! Даже взех да изпитвам удоволствие, за разлика от преди, когато ми беше нервно и досадно! И това стана именно през последните три години.

  86. 86 Профил на Ламбо
    Ламбо
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#64] от "Красимир Кабакчиев":

    Но фактът е факт, и той е, че в Германия по принцип на аутобана няма ограничение, освен когато изрично не е посочено.
    ------
    Вярно, но ограничение е посочено на доста места. 1/3 от аутобаните.

    Fortuna favet fortibus.
  87. 87 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2612 Неутрално

    До коментар [#84] от "Ламбо":

    Щом толкова държиш на аритметиката , не споря , защото тези сметки даже не са и математика , а аритметика .
    Но за това разминаване между скорост и изминат път го научих преди много години , когато за известен период отговарях за целия авто спорт у нас и то когато трябваше да се определя средната скорост на етапите на рали Златни.
    След това когато вече имаше някакво участъци от магистрали у нас се стремях да поддържам равномерна макс. скорост и засичах изминатия път за това време и установих , че почти винаги реално изминатия път е с около20 км по-малко от уж макс.скорост която съм поддържал !
    И това идва защото се поддържа УЖ еднаква МАКС.скорст , а то доста често скоростта ти пада по ред причини и поради това се получава това разминаване.

    И нещо друго за което никой не казва :
    тъй като нашите досегашни магистрали са ПРОЕКТИРАНИ за макс. скорост от 140 км/ч (за завоите най-вече ) , то това трябва да се каже на автоталибаните , за да не се чудят защо завоите ги изхвърлят !
    Техническите им проекти по задание са от преди 45-50 години ! ! !
    Говоря за старите съществуващи изпълнения на завоите и виражите !

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  88. 88 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 764 Неутрално

    Аз съм за увеличението по няколко причини. Първо, карал съм и нови и стари коли, и мощни и спрели. Самият шофьор трябва да се събразява с възможностите, надеждността и вида на автомобила. Личната ми кола е малолитражка, която на 3000 оборота показва 100км.ч... Еми с нея съм подържал 130-140, но това е мъчение за автомобила, а и за мен заради звука на двигателя и разхода на гориво... Естествено когато съм с по-голям и стабилен автомобил, скороста от 130 е все едно, че карам с 90 с личната. Така, че едно от най-важните неща е всеки да знае до къде се простират възможностите на автомобила и НОВИТЕ гуми! Гумите спасяват животи, особено при лоши атмосферни условия.
    Второ както вече други споменаха, тези които карат с 230 едва ли ще ги засегне промяната... Също така ми се струва, че болшинството от хората не биха карали с повече от 150км/ч дори ако ограничението е 200. Разбира се изключвам хора с малки автомобили като моя, които при тази скорост ще им излезе по-евтино да си вземат рентакар.
    Трето - колкото по-бързо се движат автомобилите, толкова по-малко от тях ще има по едно и също време на пътя... Противно на статията, където се казва, че с повишаването на скороста се увеличават произшествията аз смея да твърдя, че нервите ги увеличават далеч повече! Автомобилите са се развили като технология доста и тази скорост ми се струва напълно поносима за съвременен автомобил.

  89. 89 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4412 Неутрално

    Твърдо не! Състоянието на пътищата не отговаря на това.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  90. 90 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1491 Гневно

    Аз съм твърдо "За"!
    Мотиви - при поискване

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  91. 91 Профил на Ламбо
    Ламбо
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#87] от "Чардо":

    Да, съгласен съм и за това, че не е възможно да се поддържа постоянна скорост поради ред причини.
    Още повече, километража на много автомобили не е точен. В повечето случаи показва отклонение от 5-10км/ч. Може от там да идва и разликата.

    Fortuna favet fortibus.
  92. 92 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 691 Любопитно

    До коментар [#90] от "skara":

    Давай да чуем!

    п.п. И аз съм "за".

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  93. 93 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#68] от "Чардо":

    Да, ако караш според стрелката, наистина в доста случаи ще изминеш по-малко километри от планираните и изчислените. Ако обаче караш според показанията на GPS, ще изминеш точно толкова километра, колкото си изчислил. Просто някои производители умишлено конструират "стрелката" така, че да ти отчита 3-5 км/ч по-ниска скорост от реалната. Разликата може да бъде предизвикана също и от гумите. Колкото до спора: аз не мисля, че нещо ще променят тези 10 км/ч. Много по-важната тема е, да се премахнат безумните ограничения при пресичане на път без предимство, наближаване на крайпътно капанче и тн. Освен тях е добре да се премахнат и безумните пешеходни пътеки, които бяха сътворени от кмета на Бургас през последните години.

  94. 94 Профил на schleimer
    schleimer
    Рейтинг: 973 Неутрално

    [quote#93:"schleimer"]Просто някои производители умишлено конструират "стрелката" така, че да ти отчита 3-5 км/ч по-ниска скорост от реалната.[/quote]

    Имах предвид по-висока скорост от реалната.

  95. 95 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2612 Неутрално

    До коментар [#91] от "Ламбо":

    И аз съм си мислел така , но съвременните вече нямат такива отклонения и то защото ако те подведе един не точен скоростомер и те излови КАТ ,то може да осъдиш пре спокойни производителя
    Причината е от съвсем друго естество , че не може не прекъснато погледа да ти е все в уреда , ако нямаш темпомат , а даже и той не реагира веднага на изкачвания или спускания . Все нормални естествени причини породени , че си си поставил като ограничение средна скорост , а не минимална .
    Ако поддържаш минимална вече е друг момента .
    Приятна вечер от дядо Владо

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  96. 96 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1491 Весело

    [quote#92:"Karla Bartoli"]Давай да чуем! [/quote]
    Преди време трябваше да карам със ограничение по максимална скорост 110км/ч - поради товар. Толкова приключения не съм имал откакто съм шофьор!!!!!!! Това не са 10 или 20 години и не са 100-200 хиляди километра! Трагедия! Да караш по магистрала със 90, да тръгваш да изпреварваш, и то със самочувствие, със 110! Че бях на средата на всички каши? Благодаря! Неописуемо! По едно време минах на 120-130 и нещата станаха горе-долу поносими!
    Най-добре се чувствам на 140-160! Тези със 90-110 ги минавам като спрели!
    Вчера една миз ми кара със 60-65 във дъжда. Наближавам я на 90-100 и трябва да спра! До нея седи един със шапка и ми се хили по време на изпреварването? Защо? Аз возя две деца! И изпреварвам със 100! Кое му е смешното? Че затапва трафика?

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  97. 97 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 623 Неутрално

    Принципно подкрепям увеличаването на максималната скорост до 140км/ч . Качеството на магистралата за такава скорост трябва да е като на германскките аутобани. Проблема не е в скоростта, а в опита, съобразяването с пътната обстановка и техническото състояние на колата. Затова в Германия високите скорости не са проблем. Тука обаче...Тука нито пътищата са пътища, нито шофьорите шофьори, нито полицаите полицаѝ.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  98. 98 Профил на Karla BAN Hanneman XIII
    Karla BAN Hanneman XIII
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Убийствата по пътищата не са заради максималната скорост , а заради несъобразената. Колкото е по-ниска максималната , толкова повече камикадзета ще има и ще убиват точно тези , които я спазват. 140 е добре.

    Не ГЕРБ - българският народ пречи на Костов. - цитат на коментар #40 от “dodge_ram”
  99. 99 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2612 Неутрално

    До коментар [#93] от "schleimer":


    [quote#93:"schleimer"]Много по-важната тема е, да се премахнат безумните ограничения[/quote]
    ================================
    Б Р А В О ! ! !
    От десетки години се възмущавам и аз защото тези ограничения са наистина безумни ! !
    Пътуваш УЖ по главен път , а ти ограничават скоростта за това че ще пресичаш УЖ второстепенен път !
    На всичкото отгоре този УЖ второстепенен път няма ограничение на скоростта , а САМО ПРЕДУПРЕДИТЕЛЕН знак , че той ще пресече УЖ главен път ? ! ? ! ? !
    Та кой е главния път ?
    За GPS-а не знам ! Не съм пътувал ! Но с темпомат (круизконтрол) или без - съм пропътувал милиони км и с кола , и с бус и с камион
    За стрелката : километража , скоростомера или както и да го наречеш , е измерителен уред и като такъв той задължително отговаря на определени стандарти не позволяващи отклонения за съответния клас на уреда .
    Иначе производителя го осъждаш като едното нищо.
    Приятна вечер от дядо Владо

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  100. 100 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1491 Весело

    [quote#99:"Чардо"]От десетки години се възмущавам и аз защото тези ограничения са наистина безумни ! ! [/quote]
    Едно много хубаво дело (отдавна търся повод да благодаря!): от месец и нещо (тогава забелязах) няма безумните ограничения за изпреварване във Горни Богров! Браво! Сега си минаваш като на парад - със 40 , но във две колони!
    И пак проблем - като наближат светофара на Долни Богров неделните шафиори спират - нищо, че старшинките са се потрудили и са спряли светофара и движението откъм Д.Богров. Спират си хората и това е! И на Джъмбо също - да не остане неотбелязано (На излизане същата история де )
    Благодаря на КАТ за решението на тези три проблемни места - допълнението е за отклонението за Бургас

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK