Трябва ли да има пряко договаряне за ремонта на опасни мостове?

Прокуратурата да внимава дали няма да бъдат избрани "свои" фирми

ЗА - %

ПРОТИВ - %

Показаните % са от гласа "За" и "Против"

Твоето мнение е важно!

Участвай в дебата и гласувай.

Успешно гласувахте
Успешно гласувахте
Юлиана Колева

Юлиана Колева

Модератор

Правителството реши, че спешно ще задели около 50 млн. лв., няма да ги даде за планирани ремонти по пътищата, а с тях ще укрепва и ремонтира три виадукта, сочени за рискови. Властта се сети за състоянието на пътните съоръжения покрай силното земетресение край Перник, продължаващите трусове и последвалите обилни валежи. И установи необходимостта от спешни действия, макар че за лошото състояние на над 60 мостове и виадукти има експертни оценки още от 2007 г.


Заради спешността на положението, управляващите няма да чакат сроковете по обществена поръчка, с която да възложат ремонтите на трите виадукта, а ще вървят към процедура за пряко договаряне. Те поискаха за това и подкрепа от парламента. Премиерът Бойко Борисов лично се включи да убеждава партиите колко спешни са ремонтите, като не пропусна да прехвърля вина за нищоправенето досега назад във времето. Депутатите дадоха подкрепа с половин уста - не с решение с разрешение кабинетът пряко да се договаря (както искаха ГЕРБ), а с декларация, в която все пак се констатира необходимостта от неотложни действия заради извънредни събития (основания по закона да се върви към пряко договаряне).


Дали спешните действия и избягването на обществената поръчка са правилното решение е трудно да се каже. Най-вече защото основният въпрос е към миналото - защо досега нищо не е направено. Въпросът може да се отправи както към предишните управляващи, но и към ГЕРБ, които издигнаха строителството на пътища в приоритет в тригодишното си управление, но в същото време сега обясняват, че ако не се направят спешни ремонти едната половина на България може да бъде откъсната от другата.


Тогава доколко са спешни тези ремонти сега, след като и предишни и сегашни отговорни институции са знаели за лошото състояние на съоръженията от години (според някои експерти от десетки години)? Дотук отговорът необходими ли са спешни ремонти би бил еднозначно – "Не". Но кой с лекота би могъл да каже това "Не" при неясно какъв процент вероятност утре някой от тези мостове действително да падне.


И все пак трябва ли да се мине към пряко договаряне – схема, станала символ на корупция и най-лесния път за избор на "нашите"? Не може ли да се чака поръчка? През годините неведжнъж ставахме свидетели, че и конкурсите, поръчките също лесно биваха печелени от свои чрез различни финтове.


И двата варианта са законни, въпросът е как ще се приложат. Дали ще са прозрачни, публични, с покани към множество фирми и ясен избор на изпълнителя. И всъщност най-важното е да се свърши работата качествено.





ЗА

Включи се
Успешно се включихте


Не е вярно, че се легитимира заобикаляне на закона за обществените поръчки, чл. 90 ал. 1 т. 4 на този закон е описала възможността за пристъпване към пряко договаряне при извънредни обстоятелства, коментира регионалният министър Лиляна Павлова. Макар и тя да отбеляза, че действително лошото състояние на тези съоръжения е от години, посочи, че обстоятелствата са извънредни заради земетресенията и наводненията.


Затова и имало нужда от спешни ремонти, защото ако някой от тези виадукти паднел, едната половина на България щяла да остане отцепена от другата, тъй като на места нямало обходни маршрути, а на други те не можели да понесат засилен трафик.


"Най-рисковите съоръжения са общо 11, те са по протежението на магистралите "Тракия" и "Хемус", три от тях са изключително критични. Това са най-големите три, за които необходимия ресурс е 43 млн. лева. Общо за 11-те ресурсът е 58,8 млн. лева", обясни Павлова.


Регионалният министър гарантира пълна прозрачност при процедурите за възлагане на ремонтите, независимо, че ще е чрез пряко договаряне. В поканата за договарянето щели да бъдат включени поне 10 фирми, не само български, но и големи международни. А в комисията по изпращане на поканите и по подбора на офертите можело да участват и представители на политическите сили. Те щели да следят дали всичко е публично и няма толерирани, като ще могат да следят както изпращането на поканите, така и селектирането на офертите. За включването на опозицията в процеса на договаряне настоял лично премиерът Бойко Борисов.







Против

Включи се
Успешно се включихте

Декларацията на Народното събрание няма да даде правно основание на нито един да излезе от рамките на закона за обществените поръчки при ремонтните дейности на пътните съоръжения. Това предупреди Христо Бисеров от ДПС при единодушното гласуване в парламента, с което депутатите призоваха кабинета да предприеме спешни укрепителни действия на мостове и виадукти. И дори отсега поиска прокуратурата да е много бдителна и със заострено внимание по казуса, тъй като отсега се говорело, че изпълнители на ремонтите ще са фирми, близки до властта.


Още в първите часове, след като премиерът реши да поиска подкрепата на парламента за предприемането на ремонтите и пристъпването към пряко договаряне, опозицията заподозря, че се търси оправдание и снемане на отговорността от кабинета при избора да няма обществена поръчка. При дискусиите по декларацията опозицията изрично настоя да отпадне текста, според който правителството ще стъпи именно на разпоредбата за пряко договаряне.


Така правителството ще трябва да поеме изцяло отговорността както за доказване на това, че в случая може да се приложи този член на ЗОП и да се върви към пряко договаряне, така и да обясни защо избира именно тези съоръжения за спешен ремонт, а за други ще чака, тълкуваха депутати от опозицията.


Според народни представители извън мнозинството всъщност няма извънредни обстоятелства, причина за увреждане на конкретните три виадукта, които ще се ремонтират без поръчка. И подчертават, че няма дори оценка, дали именно тези съоръжения са за най-спешен ремонт. Както и че точно те са застрашени от евентуално ново земетресение, а не някой съседен мост например.


Присъстващи на разговорите между парламентарните сили експерти от ВИАС не могли да кажат дали действително последните трусове са виновни за лошото състояние, а от думите им се разбрало, че то е такова от години.


При това положение нямало основание да се пристъпи към процедура за пряко договаряне, отбелязват депутати.


Затова правителството не можело да се измъкне от отговорността си, ако тръгне не към обществена поръчка или ако няма прозрачни процедури, подчертават хора от опозицията.
 



Коментари (50)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1317 Гневно

    Е, дано не падне още някой мост докато се дискутира как да се постъпи!

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  2. 2 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 1100 Неутрално

    Оществената поръчка отнема много време. Тоест тая година няма да се случи нищо.
    За мен колкото по-бързо оправят мостовете толкова по-добре

  3. 3 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 2990 Неутрално

    Това беше целта на театъра.Да се внуши,че трябва спешно да се действа и да се дадат едни пари на наши хора

  4. 4 Профил на redrock
    redrock
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Пряко договаряне и бърз и качествен ремонт на мостовете. А мнението на компрометиран и корумпиран депутат като Христо Бисеров изобщо не ме интересува ,а това ,че е цитиран в статията за мен е несериозно и жалко.

  5. 5 Профил на petar_333
    petar_333
    Рейтинг: 426 Неутрално

    За обществени поръчки нямало време...Пълен театър се разиграва пак! Вероятно пак поради липса на време мостовете са изоставени като бездомни сирачета в последните 20,30 години!

  6. 6 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1241 Неутрално

    НЕ. Това е начин по килифарски правителството да раздава порции нещо от рода на тройната коалиция 3:5:8.
    Това са ремонти, които ще се точат с години и изчакването да си минат търговете е наложително, защото там ще са договорени ясно цени и срокове за изпълнение.

  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3675 Неутрално

    Защо ли ми се струва ,че мостовете на магистрала "хемус "
    са в отлично състояние и може ми трябват няколко стотин хиляди за ремонти с изолация и нищо повече!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3415 Неутрално

    По основният въпрос изведен в заглавието - твърдо НЕ!

    И още нещо ... г-жа Колева във "въведението" измодерирва една линия по-скоро на политическа плоскост, отколкото по същество.
    Какво значи, че въпросът бил "към миналото" - защо преди не било направено, че било имало възможност за корупция и тути кванти? Че накрая чак и прокуратурата повлякоха за ушите още преди да се знае какво и как ще се прави? Това в случая е ... политическа параноя някаква!

    Има си процедури. Както законови, така и по строителството и рехабилитацията. И докато законовите се опитаха да ги ... ъъъъ ... позаобиколят и това можеше както да мине, така и да не мине и от цялата работа на мостовете ще им е все тая, то природните закони никой не може да ги отмени.
    Та затова - по реда Господен ... специалисти, оценка, проект, финансиране, изпълнение. Къде тук има място за политиканстване? Дори при контрола на процеса?
    Експертизите казват кои са форсмажор - по директно възлагане. Които не са - по обществена поръчка. Толкова е просто!
    Е, стига да не се намесват политиците. И популизма им

  9. 9 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    А от 2007 са минали 5 години нищонеправене от 2 правителства.

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  10. 10 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1317 Гневно

    А досега къде спаха.
    Защо не приемат чл.1а на Конституцията :
    Каквото каже Бойко Борисов това да е закон.
    / само, че като знаем колко често си мени мнението ..... /

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  11. 11 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 703 Неутрално

    До коментар [#9] от "etkata":На единия от мостовете на Тракия преди 2-3 месеца заваряваха планки.Сега какво ,ще ги режат и пак наново ли? Преди два месеца и дупките по Тракия запълваха,обаче дъжда сега ги изми. И те така - крадат си и когато им щукне ,че парите са малко ,веднага хващат нещо и доказват колко е зле то и трябва спешна намеса . А тая им намеса води само до изсипване на пари в джоба на наши хора.

  12. 12 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1352 Неутрално

    абе досега заобикаляха законите но сега вече направо им пречат

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  13. 13 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 601 Неутрално

    Тотално не съм съгласен! Проблемите по тях никак не са от вчера. Това е начин да се облажат определен кръг строители, близки до премиера.
    Лицето "Калистратов" съм 100% сигурен, че ще получи някой от тлъстите ремонти...

  14. 14 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5690 Гневно

    ДА ПРОМЕНЯТ ЗАКОНА АКО ИСКАТ НО ДА ГО СПАЗВАТ - НА ВЪПРОСА - ТВЪРДО НЕ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  15. 15 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 688 Неутрално

    За прилагането на чл. 90, ал. 1, т. 4 от ЗОП е необходимо да са изпълнени едновременно следните условия:
    - наличие на събитие, което има характер на непреодолима сила;
    - в резултат на събитието се налага спешно провеждане на процедура за възлагане на обществена поръчка;
    - характерът и последиците на събитието правят невъзможно спазването на сроковете за провеждане на открита или ограничена процедура или на процедура на договаряне с обявление. Законът за обществените поръчки не съдържа определение на понятието "непреодолима сила". Съгласно чл. 45 от ЗОП за всички неуредени въпроси, свързани със сключване, изпълнение и прекратяване на договорите за възлагане на обществени поръчки, се прилагат разпоредбите на Търговския закон и Закона за задълженията и договорите. В тази връзка, в чл. 306, ал. 2 от Търговския закон се съдържа легална дефиниция на "непреодолима сила". Според цитираната разпоредба това е непредвидено или непредотвратимо събитие от извънреден характер. Събитието е непредвидимо, когато има случаен характер, т. е. възложителят не е могъл и не е бил длъжен да предвиди настъпването му. Събитието е непредотвратимо, когато последиците или резултата не могат да бъдат избегнати от възложителя. В съдебната практика природните бедствия се квалифицират като "непреодолима сила" (Решение № 579 от 17.04.2003 г. по гр.д. № 1329/2002 г., V г. о. на ВКС, Решение № 282 от 11.01.2005 г. по адм. д. № 9036/2003 г., I отд. на ВАС и др.).
    Следва да се има предвид, че процедурата на договаряне без обявление се прилага само, ако са изпълнени изрично изброените в закона предпоставки, една от които е наличие на непреодолима сила. В този смисъл, възложителите следва внимателно да преценяват във всеки отделен случай дали са налице предпоставките, които обосновават прилагането на тази процедура. Съгласно чл. 91, ал. 1 от ЗОП, възложителят е длъжен в решението за откриване на процедура на договаряне без обявление да посочи мотивите, довели до избора на тази процедура, както и да осигури доказателства при проверка на контролните органи.
    Европейската комисия на 22.03.2012 г. предприе мерки, които да гарантират, че две държави членки (България и Люксембург) спазват своите задължения по прилагането на правилата на ЕС относно обществените поръчки не само в областта на ремонтите на пътища и виадукти отбраната, а и в областта на отбраната, съобщиха от ЕК. http://europa.eu/rapid/pressReleasesAction.do?reference=IP/12/290&format=HTML&aged=0&language=BG&guiLanguage=en

  16. 16 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    Има опасност да се създадат фирми точно с тази цел, после да преустановят дейността си и отговорност никаква от никого.

  17. 17 Профил на HAGBARD
    HAGBARD
    Рейтинг: 539 Неутрално

    Не, макар че всички вече знаят как да изглежда така, все едно, че има обществени поръчки.

  18. 18 Профил на sofiamarkarian
    sofiamarkarian
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Има ли направена експертна оценка за състоянието и ако има такава къде може да се прочете? Не виждам как може да се дискутира темата без да има изнесени кокнкретни данни от експертиза.

  19. 19 Профил на soave
    soave
    Рейтинг: 1107 Неутрално

    Правителството не се справя със задълженията си, това е факт, защото дори не са подготвили проектите, а са на власт от 2009 г. Ще се договарят с избрани фирми без проектна документация, без количествени сметки. Това означава, че липсва честен критерий, по който ще бъде избрана фирмата-изпълнител, защото без предварителни разчети за видовете работи няма как да се направи сравнение. Чух Големия капацитет -Б.Б. да казва, че проектирането ще се възложи на избраната фирма. Всичко това е чиста форма на злоупотреба. Не вярвам на приказките за прозрачност на ГЕРБ.

    "Лъжата е обиколила половината свят преди истината да има възможност да си обуе гащите." Уинстън Чърчил
  20. 20 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3415 Весело

    [quote#18:"sofiamarkarian"]Има ли направена експертна оценка за състоянието и ако има такава къде може да се прочете?[/quote]

    Не!
    Има една от 2007 година, че аха-аха и ще паднат, ама пет години и две земетресения по късно още не са паднали.
    Та за тая "експертиза" - толкова

    [quote#18:"sofiamarkarian"]Не виждам как може да се дискутира темата без да има изнесени кокнкретни данни от експертиза. [/quote]
    Що да не може?
    Че те цял Парламент два дни с това занимаваха, барабар с ресорен министър, вицепремиер и цял Премиер плюс двама-трима мастити професора от ВИАС, решения писаха и отхвърляха, Декларация ( с голямо "Д", може би от "дирник" ) приемаха, та ние ли, дето тук си чешем езиците ей така!

  21. 21 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1317 Весело

    Всичко ще е прозрачно, опозицията ще следи процеса..:)
    ............
    Като алеята във Варна на твоите мафиоти от ТИМ , ли ??
    Толкова ли прозрачно ?? :))))

    BIG AL
  22. 22 Профил на niki2003
    niki2003
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#9] от "etkata":

    Да вземат най-накрая да се хващат да ги оправят.Само вижте стърчащите винкели и страховитите пукнатини в бетона.

  23. 23 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    Разбира се че "Против"!
    Закона трябва да се спазва, дори и от държавата, а в него пише - с процедура и търг.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  24. 24 Профил на nico
    nico
    Рейтинг: 8 Неутрално

    И да има и да няма изпълителя е предварително ясен. Или Трейс или ГБС други любимци премиера няма.

  25. 25 Профил на Sion с 27,Дневник , амнистия по изборите?
    Sion с 27,Дневник , амнистия по изборите?
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    Някой мисли ли kaкъв прецедент би създало подобно рещение..Каква стана тя - всички да спазваме законите , само властимащите - не.. И забележете- нарущават ги с основание собствената си некомпетентност.щото за 3 години имаха достатъчно време да видят че има мостове , които се нуждаят от спещен ремонт.

    "Някои хора цял живот отстояват правото си да нямат собствени убеждения."
  26. 26 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1536 Неутрално

    Не е необходимо да изпадаме в крайности - мнението на модератора ми допада, като най-същественото е това:

    "И двата варианта са законни, въпросът е как ще се приложат. Дали ще са прозрачни, публични, с покани към множество фирми и ясен избор на изпълнителя. И всъщност най-важното е да се свърши работата качествено."

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  27. 27 Профил на bgkurshum
    bgkurshum
    Рейтинг: 705 Неутрално

    Мутренската банда има една цел - да граби.

    Никога повече мутри начело на България.
  28. 28 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 689 Неутрално

    [quote#3:"hodounski"]
    Това беше целта на театъра.Да се внуши,че трябва спешно да се действа и да се дадат едни пари на наши хора [/quote]

    Борисов извади късмет, че в земетресенията и наводненията падна само един малък мост и то без жертви.

    Нормално е да си върже гащите, като иска в най-кратък срок да се поправят критичните места. Ако сега, при един паднал мост и толкова силно земетресение вземе, че падне някой виадукт това ще ангажира наказателната му отговорност.

    Но не сме свикнали някой да отговаря за нещо и затова реакциите са толкова първосигнални.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  29. 29 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 689 Неутрално

    [quote#20:"xm..."]Има една от 2007 година, че аха-аха и ще паднат, ама пет години и две земетресения по късно още не са паднали.
    Та за тая "експертиза" - толкова [/quote]

    Няма експертиза, която да може да каже, че мостът ще падне след точно 13 години - няма такава, нито у нас, нито по света.

    Това, което се оценява е рискът. Но понеже у нас вината само с мезета ги поемаме, затова и нехайството от 2007 досега. Хора да бяха убити от мост нямаше никакво значение, никаква отговорност. Сякаше не горяха във влак, не ги изпотъпкаха в дискотека и какви ли още не сакатлъци от безхаберие.

    Четете коментарите - пари, пари, пари, жалка работа.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  30. 30 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1105 Неутрално

    До коментар [#27] от "bgkurshum":

    Червената банда има три цели - да плюе, да дойде на власт и да граби.

    Няма шики-мики.
  31. 31 Профил на radoslavdj
    radoslavdj
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Могат ли да ми кажат от това правителство какво правиха три години, че сега забелязват състоянието на мостовете. Още повече, че от АПИ съобшиха, че са давали доклад за състоянието на естакадите преди две години и там е било посочено, че са за неотложен ремонт. А Б.Б. се оправдава с предните, че не били ремонтирали толкова време, да вярно е, но той е постъпил по същия начин тези три години от неговото управление и сега искат "пряко договаряне". Кой ще гарантира, че ще бъде избран най-евтиния и качествен вариант по този начин?

  32. 32 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 845 Неутрално

    Поредният опит на милиционерската банда на Слънчо да раздаде на фирмите аверчета /които се броят на пръстите на една ръка/ няколко десетки ,а защо не и стотици милиончета и да прибере "рестото" от отчисленията .
    Всеки занимавал се със строително или машинно проектиране знае ,че всеки детайл,възел и машина или съоръжение се преоразмеряват и могат да понесат многократно по-големи сили и натоварвания от тези на които са подложени.
    Въпреки ,че капацитети в мостостроенето им казаха в прав текст ,че носещите греди и колони на тези мостове са загубили само 1-2 максимум 3 % от якостта си ,тарамбуките от строителното министерство и МС продължават да драпат за пари ,които да налеят в пеликанските гуши на Черепа и ГБС.Защото не са кой знае колко фирмите ,които може да лапнат от балончето "мостове".
    Разбира се ако може без да минат през законните процедури .
    Само погледнете:

    "................По време на заседанието на кабинета премиерът е коментирал и актуалната в последни дни тема за опасните мостове. Той е съобщил на министрите изнесената вече пред медиите сума от общо 200 милиона лева, които ще са нужни за ремонта на най-опасните. И е уточнил, че от 86 млн. лева, предвидени за ремонти на пътища се отделят 43 за трите най-рискови виадукта на магистралите "Тракия" и "Хемус".
    Борисов е уточнил, че мостовете не са ремонтирани от 1973 и 1980 година, откакто са направени. „Навремето са строили – когато Вежди още е бил трудовак, не е мръднало. Построеното от Вежди не е мръднало, но за останалото виждате, че се компрометира много. Снощи до късно се съвещавахме със Симеон Дянков, с Владислав Горанов, с Лили Павлова и това можахме да измислим веднага. Ако след два-три месеца не съумеем да съберем тези пари, считайте, че ще ви взема от всичките по малко, за да ги компенсираме до 86 милиона............."


    Е това е колеги:
    "......до късно се съвещавахме със Симеон Дянков, с Владислав Горанов, с Лили Павлова и това можахме да измислим веднага........"

    При наличие на такива велики мислители не знам защо са необходими тези професори ,доценти и редови строителни инженери преподаващи и завършили в ИСИ/ УАСГ/.
    Да бъда ясен-на тези мостове е необходим ремонт /може да се каже ,че това е козметичен ремонт/ за да се възстанови повърхностния слой бетон и да се спре достъпа на въздух и влага в арматурата на колоните и гредите но в никакъв случай не се касае за апокалипсиса чертан от аверите на Слънчо в стремежа към мангизите.Още повече че ламтежа е за много стотици милиони евра.

    Има си технологии за "саниране" на мостове,колони отдавна !
    Още през 1990 год бях на специализация в Германия във фирма Урака -лидер в производство на помпи с налягане 2500 бара като част от технологията за саниране на бетонни конструкции .

    http://www.uraca.de/fileadmin/content/uraca.de/pdf/Prospekte/Werkzeuge_Zubehoer/Zubehoer_VarioJet_d.pdf
    http://www.youtube.com/watch?v=5WEKjn6rkgc
    http://www.youtube.com/watch?v=hRBmI71yY40

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  33. 33 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 845 Любопитно

    http://bgblog.wp-admin.eu/archives/171

    "2. – Създават се проблеми, а след това се предлага начин за решаването им
    Този метод е наречен „проблем-реакция-решение. Създава се проблем, един вид „ситуация“, разчетена така, че да предизвика реакция сред хората, така че те самите да поискат приемането на мерки, които са необходими на управляващите кръгове. Например, допускане на ескалация на насилие в градските райони или кървави терористични актове, с цел гражданите да изискват приемането на закони, насочени към засилване мерките за сигурност и политики, засягащи гражданските свободи.
    Или да се предизвика икономическа криза, за да се приеме като необходимо зло нарушението на социалните права и съкращаване на социалните услуги."

    БЕЗ КОМЕНТАР!!!

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  34. 34 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 1400 Неутрално

    До коментар [#23] от "Десен":

    Най-вече от държавата.

  35. 35 Профил на newmind
    newmind
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Парламентът ще определи кой ще ремонтира "спешно", Парламентът ще определи "спешно" застраховането коя компания да направи на имота

    Трябва задължителна застраховка от некачествени чиновници !

    Лиленце-Леленце кога ще видим предложените от мен:

    ПУБЛИЧЕН ИНТЕРНЕТ РЕГИСТЪР на всички проблемни мостове в цяла България.

    ПУБЛИЧНИЯТ РЕГИСТЪР НА ВСИЧКИ НЕЗАКОННИ И БЕЗ АКТ 16 държавни/общински обекти и инфраструктура?

    Кога ще се реши проблемът с незаконните остъклени балкони на хората? Колко години ще чакаме експертната група към МРРБ да реши този проблем? Решението ни го обеща още Роско Боско наш Президент на 1.1.2011

    Разходите и задълженията на хората и фирмите растат, а приходите и подобряване на бизнес климата надолу ! Докога такова разминаване между приходи и Рекет? Докога държавата ще бъде в ролята на първа мутра в живота на хората и фирмите от малкия бизнес?

    Вечна памет на загиналите герои за свободата на България!
    Колко ни липсвате сега!

  36. 36 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3188 Неутрално

    Те ако смятаха, че ще има още земетресения и са толкова загрижени, защо не източат "Студена", потенциалните жертви виха били много повече.

  37. 37 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 967 Гневно

    Разбира се че тряя! Както и националият стадион и други национални спортни обекти тряя са дадат на наши хора срещу рушветии че идат избориии! Избори идат, разберете го бе! А избори без пари не се правят! И това го разберете!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  38. 38 Профил на anihilator_jack
    anihilator_jack
    Рейтинг: 611 Неутрално

    Проблемът е много сериозен и е крайно време да се вземат мерки. Но задължително трябва да се пусне обществена поръчка - най-малкото с оглед на факта, че строителния бизнес е в амок, ще доведе до падане на цената.

    Veritas odium parit obsequim amicos
  39. 39 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 758 Неутрално

    А доколко са опасни и точно кои са опасните мостове?
    Процедурата по ЗОП е ясно реглааментирана като срок в закона.
    Защо АПИ не са обявили процедурата в началото на годината, ако бяха опасни? Защо правителството, респективно МФ и лично Дянков не заложи средствата в ЗДБ за 2012 г?
    Защо проблема не е докладван и разгледан досега на заседание на МС? Къде бяха Министрите на МРРБ, МТ, МВР и т.н. през това време?
    Кой трябва да го поеме отговорността за пропуските или ще чакаме моста да падне защото е опасен?
    Това мероприятие за промиване на мозъци ли е и защо се прави?
    Г-жо модератор когато отговорите на тези въпроси и ние ще ви отговорим.

    apoloniy
  40. 40 Профил на alterity
    alterity
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Никакво договаряне, да стискаме ръцете како Лили ... До утре ще съм я регистрирал фирмичката с предмет на търговска дейност : "Спешно поправяне на мостове 5 за 4" ...
    Комедия ...

  41. 41 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Длъжностно лице, заемащо отговорно служебно положение, което не изпълни задълженията си по Закона за обществените поръчки с цел заобикаляне прилагането на закона с цел да набави за фирмите изпълнителки на услугата имотна облага и от деянието са настъпили значителни вреди - (имуществени) за бюджета, както и сериозно засягане авторитета на властта и разколебаване доверието на гражданите към обществените отношения, свързани с възлагането и изпълнението на обществени поръчки е престъпление по чл. 282 ал. 2, вр. ал. 1 от НК. Нормата на чл. 90, ал. 1, т. 4 от ЗОП предоставя правна възможност за възложителите да възлагат обществена поръчка чрез процедура на договаряне без обявление, в случаите когато поради непреодолима сила не могат да бъдат спазени сроковете за провеждане на открита или ограничена процедура или на процедура на договаряне с обявление. В ДР на ЗОП в § 1, т. 14 се съдържа легалното определение на понятието "непреодолима сила", а именно: обстоятелства от извънреден характер, които възложителят, при полагане на дължима грижа, не е могъл или не е бил длъжен да предвиди или предотврати. Не е налице обстоятелство от извънреден характер, което възложителят не е могъл да предвиди, с оглед изискванията на чл. 90, ал. 1, т. 4 от ЗОП във връзка с § § 1, т. 14 от ДР на ЗОП и е в нарушение принципите на свободна и лоялна конкуренция, съгласно чл. 2 от ЗОП.

  42. 42 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1367 Разстроено

    Големия проблем е не толкова в процедурата. (Процдурите така или иначе ги заобикалят.)
    ПРОБЛЕМА според мен е в това че в БГ всичко се случва или ако стане беля или ако някой нещо се присети че така ще изкяри нещо.
    Според мен трябва да има правила/закони за поддръжка на качеството или някакъв друг начин да се гарантира ремонтите и проверките да се случват регулярно. И това трябва да е не само за мостовете, но и за сухите дървета в парковете и за сградите и за пътищата.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  43. 43 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    Мостовете свързват два бряга или две отсечки от пътна траектория.При първият вариант ще е много труден ремонта, да не кажем: "наново да се строят".

  44. 44 Профил на kukoto
    kukoto
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Обществените поръчки са благоприатна почва за укрепването на корупцията! Изпитал съм го многократно на гърба си през последните 23 години,тъй като съм безпартиен!

  45. 45 Профил на baltoff
    baltoff
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Това правителство управлява вече 3 години.Не може след три години да установиш ,че не си изпълнил преките си задължения по поддръжка на дадени съоръжения и на базата на СВОЕТО нехайство да искаш извънредни пълномощия ,т.е. да заобикаляш Закона за обществени поръчки!Правителството просто да си изпълнява задълженията и да не търси алиби от Народното събрание.

  46. 46 Профил на avalon_j.n.
    avalon_j.n.
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Трябва да има реална икономика.
    Другото е само процедура.
    Но след 23 годишното й преструктуриране от нея остана само "Министерството на икономика и...", не, че има някаква полза от него, но поне няколко хиляди реални българи не са безработни.

  47. 47 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1317 Неутрално

    Технологичният срок за подготовката, пускането и оценката на една поръчка по ЗОП е около 2-3 месеца. Така че не виждам колко спешна е цялата работа, че да се прави пряко договаряне (на всяка цена и за цялата сума отпуснати пари).

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  48. 48 Профил на penkagk
    penkagk
    Рейтинг: 426 Любопитно

    Най-вероятно някой, който иска поръчката, е подсказал...
    Състоянието на виадуктите е ясно отдавна и не е толкова трагично - слушах едно отговорно лице...

  49. 49 Профил на penkagk
    penkagk
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Има и обществени поръчки с пряко договаряне, които могат да текат и по-бързо!
    По принцип една обществена поръчка може да се направи така, че да спечели определена фирма!

  50. 50 Профил на Dragoslava
    Dragoslava
    Рейтинг: 920 Любопитно

    Законът предвижда конкурс, трябва да се спазва.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK