Трябва ли ЕС да наложи санкции срещу Русия заради Украйна?

Санкциите могат да имат ужасен ефект върху енергийната сигурност на ЕС

ЗА - %

ПРОТИВ - %

Показаните % са от гласа "За" и "Против"

Твоето мнение е важно!

Участвай в дебата и гласувай.

Успешно гласувахте
Успешно гласувахте
Жени Колева

Жени Колева

Модератор

ЗА

Включи се
Успешно се включихте

Русия рискува да понесе огромни политически и икономически вреди, ако откаже да промени курса си във връзка с Украйна, заяви германският канцлер Ангела Меркел пред депутатите в Бундестага. "Ако Русия продължи с курса от последните седмици, ще настъпи катастрофа не само за Украйна, защото това ще промени отношенията на ЕС с Русия", заяви тя в най-категоричната си реч за действията на Русия в кризата с Украйна, отбелязва агенцията


Ангела Меркел продължи, че последиците няма да са само в отношенията между Брюксел и Москва. "Не, това ще причини огромни вреди на Русия – икономически и политически", подчерта тя. Вместо да действа като партньор в украинската криза, Русия опита да се възползва от слабостта на съседа си, посочи Меркел пред германските депутати. "Териториалната цялост на Украйна не може да бъде поставяна под въпрос", каза още тя, пояснявайки, че ситуацията с Крим не може да бъде сравнявана с тази в Косово.


Канцлерът продължи, че ако Русия продължи да ескалира кризата, включително в Източна Украйна, ЕС ще наложи допълнителни санкции. "Никой от нас не иска да се стига до такива действия. Но ние всички сме готови за тях и ще ги решим, ако са неизбежни", подчерта тя.


"В период на огромна несигурност в Украйна Русия не доказа, че е партньор за стабилност в съседната държава, с която е исторически, културно и икономически тясно свързана", каза Меркел. По думите ѝ Москва е действала незаконно, използвайки методи от XIX и XX в. "Законът на джунглата замести силата на правото, едностранни геополитически опасения застанаха срещу разбирането и сътрудничеството", посочи тя.


"Времето не може да бъде върнато назад. Конфликтите на интереси в центъра на Европа през XXI в. могат да бъдат успешно преодолени само ако не се връщаме към пътищата от XIX и XX в.", коментира тя. Германският канцлер отново подчерта, че кризата трябва да бъде решена по "политически и дипломатичен" начин, и категорично отхвърли военна намеса.


Тя подчерта, че страните биха могли да развиват "геополитическите си сили" чрез "политическите методи на нашето време". "Всички от нас в ЕС и по света, включително Русия, ще намерят много повече възможности, отколкото рискове, когато следват този път", допълни Меркел.







Против

Включи се
Успешно се включихте

Руският президент Владимир Путин изглежда готов да поеме икономическите последици от необмислената си игра в Крим. Около 30% от газа на Европейския съюз идва от Русия, а половината от него тече през Украйна. За съжаление, създаването на истински свободен пазар за европейска газова търговия все още е далеч и въпреки някои пречки за "Газпром" европйците все още не са достатъчно успешни в диверсифицирането на доставките си. Това пише за "Форбс" икономистът Андрей Семьонов, специализирал в международна търговия и енергетика, с фокус върху Европа и Русия.


По думите му разговорите за търговски санкции срещу Русия, ако конфликтът в Украйна ескалира, поставя ситуацията с енергийните доставки на ЕС под сериозна заплаха. Той припомня, че европейските и украинските власти твърдят, че имат газов резерв, който да покрие европейското търсене за 1-3 месеца, ако Русия спре газа под геополитическо напрежение. И пита дали въпреки резерва дали е добро решение европейците да поставят енергийната сигурност на континента в опасност.


"Санкции срещу Русия могат да имат ужасен ефект върху енергийната сигурност, излагайки европейските икономика на постоянен риск с доставките", смята Семьонов. Други икономически последици от търговските санкции включват и загубата на руския пазар, който е петият по големина в света. И докато за САЩ това може да е сериозен аргумент, но не ключов, защото Русия не е дори в топ 15 на търговските им партньори, за ЕС Русия е третия търговски партньор според общия оборот на стоки, продължава икономистът.


"Ще бъде изключително трудно за европейските компании да се установят отново в Русия, ако пазарът им вече е бил изгубен за сметка на конкуренти", подчертава Семьонов, допълвайки че дори да се пренебрегне другите икономически рискове, то с въвеждането на санкции срещу Русия, европейските политици могат да поставят енергийната сигурност на Европа в риск.


Експертът подчертава, че въпреки че днес, с напрежението в Украйна, това изглежда почти невъзможно, Русия и ЕС трябва да прегледат дългосрочните перспективи, като икономическите интереси не само на Европа, но и на Русия може би ще бъдат обслужвани най-добре от деполитизиран "Газпром".




Остава ден до референдума в украинската автономна република Крим за присъединяването към Русия. Ден по-късно външните министри на Европейския съюз ще наложат санкции на Русия, защото референдумът изглежда неизбежен, а Москва отказа да преговаря.


Въпреки недоволството на някои държави членки и страха на още повече от тях от контрасанкции с мълчаливо съгласие ЕС вече дори формулира санкциите срещу Москва - замразяване на авоари и забрана за пътуване за отговорните за нарушаването на суверенитета на Украйна.


"Държавите членки трябва да предприемат съответните мерки, за да предотвратят влизането или преминаването през териториите си на хора, отговорни за действия, които застрашават териториалната цялост, суверенитет и независимост на Украйна", гласи първият член на предварителния документ, който щом бъде приет от Съвета по външни въпроси на ЕС, ще представлява изражението на първите санкции, наложени от ЕС срещу Русия след края на Студената война. Вторият член включва замразяването на сметки и икономически ресурси на тези, които са отговорни за действията, които застрашават единството на Украйна.


Политическата присъда срещу Русия е ясна и беше прочетена още в началото на седмицата, когато полският премиер Доналд Туск обяви, че санкции ще последват скоро. Няколко часа по-късно германският канцлер Ангела Меркел даде да се разбере пред партията си, че "вече може да се говори за анексия" и трябва да се поставят граници пред Русия. Последвалата ѝ публична реч пред Бундестага определи действията на Москва в Украйна като незаконни и очерта аргументите защо има нужда от санкции срещу Русия. Част от държавите членки, сред които и България, вече определиха утрешния референдум в Крим като незаконен, давайки ясен сигнал за позицията си.


Единната позиция на ЕС обаче не означава, че не съществуват колебания сред някои от страните. Балтийските държави са притеснени и заради географската си близост с Русия, както и заради продължаващите тесни връзки с руската страна. На германския външен министър Франк-Валтер Щайнмайер дори му се наложи да ги успокоява, като увери, че ЕС е зад тях.


В България също съществуват притеснения заради възможните контрасанкции от страна на Москва и спирането, например на руския газ. След извънредната среща на лидерите на ЕС премиерът Пламен Орешарски заяви, че санкциите срещу Русия няма да са от полза за никого. През последните дни министърът на икономиката и енергетиката Драгомир Стойнев подчертава, че няма опасения за спиране на руския газ, но казва, че страната не може да преговаря за по-евтин газ заради кризата заради украинската криза и очертава сценария, че ако газът все пак спре, България ще губи 2 млрд. евро годишно.


Въпреки тези опасения на някои от страните ЕС изглежда решен да санкционира Русия. Ако Москва продължи да ескалира напрежението в Украйна, съюзът е готов дори да продължи наказателните мерси. За момента единственият вариант, при който напрежението би се намалило, е желанието на президента Владимир Путин да започне диалог.


"Европа.Дневник" поставя за обсъждане въпроса трябва ли електронните цигари да се продават като медицински продукти. Дебатът е част от проекта "Е-включи се в ЕП" (EParticipate) с подкрепата на Европейския парламент.





Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (193)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 680 Весело

    Зимата свърши и ЕС може спокойно да изкара до Окт. без руски газ, дори да не внася допълнитли количества отвън. За сметка на това изолация на рАссия за 6 месеца ще доведе или до свалянето на Путин или до превръщането на севрна Азия в подобие на северна Корея

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  2. 2 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    "Ще бъде изключително трудно за европейските компании да се установят отново в Русия, ако пазарът им вече е бил изгубен за сметка на конкуренти"...........Това е една от възможностите..........

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  3. 3 Профил на Mariana
    Mariana
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Всяка една санкция ще има само и единствено негативно влияние за бизнеса. Истината е че трябва да се търси решение без санкции. България е особено зависима, не само енергийно но и туристически от Русия.

  4. 4 Профил на Васи́лий За́йцев
    Васи́лий За́йцев
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Аз съм Русия да наложи санкции на Европа!

  5. 5 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Няма смисъл от никакви санкции....Европа няма да рискува заради някаква Украйна да си наруши спокойствието с непредсказуемите от Москва... Руси ще бъде съсипана икономически - просто евреите ще намалят драстично цената на нефта и газа следващите години и рашките ще фалират, парите ще изчезнат и край....

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  6. 6 Профил на Отнесен
    Отнесен
    Рейтинг: 825 Неутрално

    Запада дълги години се подиграваше с международното право. Сега вече е настъпил момента на истината. "Незаконните референдуми срещу законните преврати" - това ли е последната дума на демократичните западни държави?

  7. 7 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#4] от "Избран с Измама":

    я обясни как точно че ми е интересно

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  8. 8 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1268 Неутрално

    Всекидневно слушам разни тролщини по телевизията. Йотова мислела че май правителството в Киев не било напълно легитимно. Основният въпрос не е какво е правителството на една постсъветска страна. Основният въпрос е какво правят руски войски в суверенната Украйна? Докато не получим ясен и удовлетворителен отговор санкции трябва да има. Търговският обмен между Русия и запада бил 1% от западния БВП и 15% от руския. Значи ефект ще има от санкциите.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  9. 9 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#3] от "mariana_vulova":

    туристическата зависимост на България и МИТ, мнооооооооого голям мит......

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  10. 10 Профил на Sir Percival ГЛАСУВАЙТЕ
    Sir Percival ГЛАСУВАЙТЕ
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Дори ще са закъснели санкциите! Не може - дори и в автономия - централната власт да бъде изолирана от чужди нашественици.
    Вън съветския ботуш!!!

    ЖУСТИС (фр.- правосъдие) ИЛИ ЖОСТЕРИС (бълг. - гьостерица)!!!
  11. 11 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    Не! Много е нагло да налагаш санкции на друг за същите неща, които правиш и ти. Щото не си спомнят Европа да наложи санкции на Франция, когато тя нападна Либия или ЦАР, или на САЩ за Ирак, Афганистан и Виетнам.
    Пък и икономически ЕС може да само за загуби от евентуални санкции, нещо, което с тази криза, огромна безработица и полуфалирала икономика просто не може да си позволи.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  12. 12 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 380 Гневно

    От санкции на ЕС към Русия ,ще загубят по-слабите икономики на ЕС,но разбира се най-вече ще загуби Русия!Още по-вече,че и САЩ и други западни държави ще наложат сурови санкции срещу Русия!

  13. 13 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#7] от "mtmvb":

    Разликата в БВП-то е на десет пъти в полза на Европа, да не говорим за САЩ.
    Време е "императорчето" да проумее, че играта загрубява и накрая вратата хлопва.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  14. 14 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 740 Любопитно

    Е, то Ес ще наложи санкции...но избирателно - само където няма да имат големите в него загуби. Нито за ситито в Лондон, нито за Меркел в Германия и прочие...Този филм сме го гледали..

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  15. 15 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 601 Неутрално

    До коментар [#11] от "VenRus 2008 #Нова година - нов премиер!":

    Стига си плакал за Европейците, плачи за джуджето.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  16. 16 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#13] от "Captain Shakespeare":

    БВП-то на Русия и 6 % /шест/ от БВП на САЩ и ЕС........

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  17. 17 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Когато имате насрещша си един психически неуравновесен советскии цар , който САМО от сила разбира , тогава си принуден да налагаш мерки :
    Защото апетитът при неандерталците , идва с яденето ..
    Сега оставиш ли го - той ще продължи с наглостта си..Този е болен и страда за '"величието" на КГБ и ссср :)

    BIG AL
  18. 18 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 380 Гневно

    До коментар [#11] от "VenRus 2008 #Нова година - нов премиер!":

    Либия не е анексирана от никоя държава!Просто запада тогава със съгласието на Русия и Китай в ООН помогнаха на опозицията в Либия да свалят режима на Кадафи!В Крим нещата са коренно различни.Там имаме опит да се отцепи незаконно от Украйна! Сега разбра ли или пак да ти го напиша?????!!!!!Явно не си в час!Друг път не пиши неподготвен,защото пишеш невероятни глупости!

  19. 19 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1401 Весело

    До коментар [#15] от "Captain Shakespeare":

    "Джуджето" си се оправя чудесно и само, не се налага аз да се грижа и притеснявам за него.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  20. 20 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Весело

    Когато един бивол мучи и идва срешу теб , с рогата напред , няма друг начин за реакция , освен -..да вземеш мерки :)Бягството - не е решение :)

    BIG AL
  21. 21 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 701 Весело

    А ще посмее ли?

    ЕС отчаяно търси спасение от бъркотията, която създаде. Един лист с хора на които да се запорират сметките на запад с пари, които междувременно не са там, защото услужливо им оставят 2 седмици, за да си ги преместят - това е смешна работа.

    ЕС няма капацитет - икономически, военен или политически, за такова нещо.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  22. 22 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 2017 Неутрално

    До коментар [#16] от "mtmvb":

    по нисък е но чак пък 6%, сего сметнах 12,8% от този на САЩ е Руския

  23. 23 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 702 Любопитно

    Тук нещо не се вързва. Референдумът е в Крим (Украйна) а наказанието ще е за Русия. Т.е. изисква се Русия да упражни натиск референдум да няма? Къде отива тогава свободната воля и мнението на хората? Дали самият ЕС не се страхува от референдуми в самия него - какво правим тогава, забраняваме ги и ставаме северна корея

    Евроатлантида
  24. 24 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Всичко прилича на онзи виц в който питат радио Ереван какво да мисли мъж, ако завари коч в спалнята при жена си. Радиото отговорило - да е мислил преди това.

    Същото е и с преговорите с Путин - с него можеше да се преговаря преди това.

    Путин изтърпя първата оранжева революция в Украйна стоически, нещата отминаха и се уталожиха. Този път е различно, директната намеса на ЕС в събития и призивите към Русия да стои настрана помните ли ги? Никой не искаше да преговаря с Путин, сега пък той не се натиска.

    Никакви санкции не могат да предотвратят фалита и разпада на Украйна и излъганите украинци ще се обърнат срещу ЕС, заради излъганите обещания. Путин си е направил отлично сметката.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  25. 25 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 537 Неутрално

    Ама вижте сега...
    1. Референдума ще се проведе в Автономна област Крим.
    Не в Русия.
    2. Резултатът от референдума не е ясен, против налаганото ни убеждение, че е.
    3. След приемане на решението от референдума, ако е "ЗА" присъединяване на Крим към Русия, то Русия трябва да вземе съответното решение.
    След като приеме, че ще присъедени Крим, то чааааааааааак тогава ще трябва да се образуват или не санкции.
    Ами пък Русия ако вземе, че не ще ? Тия санкции за какъв ... ъъъъ ...таковата ще да са били наложени ?

    Много припрени за санкции ко ш прайм с такива "лидери" прескачащи събитията на прескочи кобила ?

  26. 26 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    До коментар [#18] от "protivbspdpsatak":

    законно ли е подарен крим на украинците?някои питал ли е тогава жителите му дали искат да станат украинци ?

  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  28. 28 Профил на Master of puppets
    Master of puppets
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Сега е моментът Европа да реши дали да продължи да бъде "пуделът на Буш/Обама/Едикойси", рискувайки да влезе в остър конфликт с Русия или да стъпи на земята и да погледне картата и какво има на нея. И да си помисли дали влиза в плановете на САЩ. И ако влиза, как.

    Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams...
  29. 29 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1401 Любопитно

    [quote#18:"protivbspdpsatak"]В Крим нещата са коренно различни.Там имаме опит да се отцепи незаконно от Украйна![/quote]


    Крим реално никога не е бил истински на Украйна. Това, че Хрушчов (украинец) по не знайно какво причини един ден решава да го присъедини към УССР, няма никакво значение.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  30. 30 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Весело

    Какво мъка , жалби и съжаление виждам на руските агенти - по КГБ, по робството на Русия , по песните на Кобзон , по съветските автомобили и радио Масква , по казачока , по поклоните към рускии цар ..:
    Те просто не могат да живеят БЕЗ това :)
    Тъгуват, плачат , искат си го :)) И пишат ли , пишат :)
    Робът си е роб ..Особено руския :)

    BIG AL
  31. 31 Профил на Balderdash
    Balderdash
    Рейтинг: 384 Неутрално

    Трябва да се наложат санкции от PR гледна точка. Защото иначе ЕС ще изглежда слаб. И точно това е тъпото. Руснаците ще се оплетат в тази авантюра достатъчно и без санкции. Пазарите ги наказват чуствително -- борсата е над 20% надолу от началото на кризата. Рублата е с 10% спад от началото на годината. Всичко това има сигурни последствия в реалната икономика.

  32. 32 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1106 Любопитно

    До коментар [#4] от "Избран с Измама":
    [quote#4:"Избран с Измама"]Аз съм Русия да наложи санкции на Европа![/quote]

    И как ще стане тази работа?

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  33. 33 Профил на rly15635624
    rly15635624
    Рейтинг: 380 Гневно

    До коментар [#26] от "просто бочко":

    Това е било проблем не на украинците ,а на тогавашната съветска власт!От тогава Крим си е неразделна украинска територия!

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  36. 36 Профил на gemeto
    gemeto
    Рейтинг: 754 Весело

    [quote#9:"mtmvb"]туристическата зависимост на България и МИТ, мнооооооооого голям мит...... [/quote]
    И сега, като се обезцени рублата със или без санкции забравете за туристи.
    За това аз предлагам да им го сервираме като санкция, тъй и тъй няма да ги има поне и ние ... барабар Петко с мъжете .

    Социализма е най-висшата форма на канибализма .
  37. 37 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#18] от "protivbspdpsatak":

    А Косово? Защо толкова много държаха Косово да се самоопредели, т. е. откъсне от Сърбия, въпреки че там са исконни сръбски земи, там е създадена държавата им. Тук имаме същия случай, земи които са принадлежали към Русия и са подарени на Украйна, искат да се отделят и върнат обратно. Каква е разликата? Може би тази, че американците направиха най-голямата военна база там, че Косово е най-голямата нарколаборатория, както се твърди. Едва ли някой е приритал за косоварите и да се бори за тяхната независимост ей така, защото са хубави. Всичко е въпрос на политика, сметки и пари. Крим е идентичен случай.

  38. 38 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 702 Весело

    [quote#33:"protivbspdpsatak"]От тогава Крим си е неразделна украинска територия! [/quote]

    Давай да възстановяваме Югославия тогава (с Косово вътре).

    Евроатлантида
  39. 39 Профил на sospecha
    sospecha
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Въпроса не е дали Крим ще бъде анексиран от Русия а дали ще се развържат ръцете на Китай да анексира Азия и да се появи нова империя.Явно че Русия не вижда или не иска да види близкото бъдеще.А дали е само Китай е друг въпроса защото има и страни в Европа които са пред прага на разпадането и само им трябва повод а този е достатъчен за да се започне ново пренареждане на границите но дали са съгласни силните на деня само времето ще покаже.

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  41. 41 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    [quote#30:"BIG AL"]по съветските автомобили[/quote]

    Писах ти +, но за съветските/руски автомобили не си прав. Товаришчите у нас обожават западното, както и в Русия впрочем....

  42. 42
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  43. 43 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    До коментар [#4] от "Избран с Измама":Те ще си ги самоналожат. Всяка санкция срещу Русия е санкция срещу Европа. Русия Е в Европа. Европа не е само Европейският съюз !

  44. 44 Профил на трафоПОСТ
    трафоПОСТ
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Представете си ситуацията след аншлуса на Хитлер присъединяващ Австрия. Явните му намерения да анексира Судетенланд и още... Та, в тази ситуация си представете и как останалите държави обсъждат икономически санкции срещу хитлеристка Германия. Чуват се и гласове, че това ще удари и техните икономики, както и такива, че това са си изконни германски територии с огромен процент германско население. Няма общо мнение, макар, че повечето нации са съгласни, че трябва да се отговори на тези действия на Германия. Две диктаторски държави вече са подкрепили Хитлер, но повечето държави предпочитат да призоват двете страни да се въздържат от ескалиране на напрежението. Да ви прилича на нещо, това?
    Трябва ли светът да даде втори път десетки милиони жертви преди да се научи да различава беса на планетатните диктатори и с общи усилия да ги смачка?

  45. 45 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    До коментар [#5] от "mtmvb":Нещо си се объркал. Евреите нефт нямат. Нефт имат арабите.

  46. 46 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    [quote#29:"VenRus 2008 #Нова година - нов премиер!"]Крим реално никога не е бил истински на Украйна[/quote]

    Бил е и още как....Когато СССР се саморазпусна, републиките си признаха административните граници за държавни!....

  47. 47 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    В Крим започна работа мисия на международни наблюдатели
    Мисия на международни наблюдатели започна работа в Крим ден преди референдума. Това съобщи пред ИТАР-ТАСС по телефона координаторът на мисията, директорът на Европейския център за геополитически анализи Матеуш Пискорски.
    По думите му, в състава на мисията от Европейски институт за наблюдение на демокрацията и изборите влизат 30 души.
    Това са представители на Полша, Австрия, Франция, Германия, Белгия, България, Унгария, Гърция, Италия и Латвия. Сред тях има депутати от Европейския парламент, членове на националните парламенти на европейски държави, както и водещи европейски експерти по международно право и известни правозащитници.
    Днес в Крим е ден за размисъл преди утрешния референдум. Снощи агенциите съобщиха, че Украйна и ЕС ще подпишат на 21 март политическата част от споразумението за асоцииране. За икономическата част няма уточнена дата, тъй като са необходими допълнителни консултации как ще се отрази асоциирането на бизнеса в източната част на Украйна, който е експортно ориентиран към Русия.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  48. 48
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  49. 49
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  50. 50 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    Бойци на радикалната организация "Десен сектор" взеха заложници и стреляха с автомати в източния украински град


    това ли са новите талибани,това ли са подкрепяните от ЕС и НАТО демократи в украйна???

  51. 51 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    До коментар [#23] от "sa6":Пък референдумът в Шотландия бил законен ...
    След него от Великобритания ще остане ...кобритания.

  52. 52 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    До коментар [#46] от "dobrich":


    окупатори ли сме били в македония през втората световна война?

  53. 53 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 701 Весело

    [quote#39:"sospecha"]Явно че Русия не вижда или не иска да види близкото бъдеще.[/quote]

    Русия отлично вижда бъдещето - крайната цел на САЩ е Сибир. И тук ЕС ще отнесе едно много голямо дърво, няма руснак, който да си прави илюзия по въпроса.

    ЕС е много удобен съюзник на САЩ, без реално значение - разбие ли го, Русия се спасява окончателно.

    Тогава Турция ще види своя нов шанс за господство в Европа.

    ЕС не вижда по-далече от носа си, а не Русия - нормално е, това е изкуствено образувание управлявано от банда чиновници и счетита.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  54. 54 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    До коментар [#46] от "dobrich":

    Да де, само дето кримци никой не ги е питал навремето дали искат да са част от УССР, в този смисъл, какво са признали след разпадането на СССР е без значение.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  55. 55 Профил на vladek
    vladek
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Въпрос е на желание? Може ли Япония без атомни централи? Преди "Фукушима" отговора беше твърдо НЕЕЕЕЕЕ. А после се оказа че може. Ама трябвало икономиката и производството да се реорганизират. Ами да се реорганизират.
    Същото е и за Европа. Само трябва желание. Ама явно желанието за по-лесно е по-голямо, а в момента най-лесно е с руския газ.
    Ако се спретнат ръкави и се направи реорганизация, до октомври нещата ще са възможни. Няма да се отоплявам на газ, ами на дърва, хамалогия ама свободата е ценна стока и не е безплатна.

    Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  57. 57
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  58. 58 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    До коментар [#25] от "bluescreen":Не са първите бързи коубои. Едно време и нашият президент Пешо Стоянов казваше ,че ако САЩ ни поискат ,ще им дадем бази. На въпроса дали са поискали , отговаряше ,че не са са , но ако...

  59. 59 Профил на sa6
    sa6
    Рейтинг: 702 Весело

    [quote#55:"vladek"] Няма да се отоплявам на газ, ами на дърва, хамалогия ама свободата е ценна стока и не е безплатна. [/quote]

    Без работа, на студено и гладни, хората имат свойството да мислят по различен начин.

    Евроатлантида
  60. 60 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    [quote#54:"VenRus 2008 #Нова година - нов премиер!"] какво са признали след разпадането на СССР е без значени[/quote]

    Не е без значение, защото СССР се разпадна с договор. Слабост на руската политика е, че тогава не са поставили въпроса за Крим на държавно ниво с Украйна или двете държави да инициират референдум...В живеещата по инерцията от тоталитаризма държава не е чудно, че никой политик не надигна глас, медиите също.....Ако имаха свободен печат, щеше да настане голям скандал!....

  61. 61
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  62. 62 Профил на Инспектор Стрезов
    Инспектор Стрезов
    Рейтинг: 540 Неутрално

    Никакви санкции? А какво, моля? Похвала пред строя? За да вземе утре и балтийските. После Полша. След нея Финландия... А през цялото време другите да му ръкопляскат и да го насърчават?

    Следващият, който ми зачурулика за "братушки", ще го удуша.

    "Я з москалями не балакаю!"
  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  64. 64 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    До коментар [#26] от "просто бочко":Не. Според съветската конституция от това време , изменение на границите в СССР става с референдум. Такъв не е провеждан. Издаден е указ на Президиума на Върховния съсет в състав от 13 души от 30 члена . Т.е. не са имали кворум за такова решение.(М.Леонтиев , ОРТ)

  65. 65 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    [quote#52:"просто бочко"]окупатори ли сме били в македония през втората световна война? [/quote]

    Де юре, да....Затова се изтеглихме и после пак воювахме за тази територия.

  66. 66 Профил на tumbaka
    tumbaka
    Рейтинг: 227 Весело

    В Москва се насрочи референдум за новата титла на Владимир Владимирович:
    1. Гранд Император
    2. Мега Император
    3. Турбо Император
    Личното пристрастие на Владимир Владимирович е да се балансира, тоест средното - Мега Император.

  67. 67 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    За санкции.

    А България веднага да се присъедини към другите газозависищи от Русия страни в техните усилия това да се промени, а не да чака.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  68. 68 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    До коментар [#26] от "просто бочко":Забравих. Достатъчно е да се отмени решението от 1954 година като незаконно.

  69. 69 Профил на гражданин
    гражданин
    Рейтинг: 607 Неутрално

    Не можем да се правим, че нищо не се е случило!
    По- добре санкции отколкото война!

  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  71. 71 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3946 Неутрално

    Въпреки рисковете от контрареакция ЕС смята, че само санкциите могат да накарат Москва да преговаря
    Жени Колева, модератор
    --------------------------------------------------------------
    Извинете,но МОСКВА НЕ Е В ПОЗИЦИЯТА ДА ПРЕГОВАРЯ !!!
    В смисъл,КАТО АГРЕСОР МОСКВА ТРЯБВА ДА ОСВОБОДИ АНЕКСИРАНИТЕ ЧУЖДИ ТЕРИТОРИИ БЕЗУСЛОВНО.
    Какви "ПРЕГОВОРИ" ?
    ЗА КАКВО "преговори" ?
    Тази формулировка,наглед невинна,ДЕБАЛАНСИРА МОРАЛА в смисъл,че ВСЕКИ АГРЕСОР,първо ЩЕ ЗАВЛАДЕЕ ЧУЖДИ ТЕРИТОРИИ И ДОРИ ДЪРЖАВИ.
    После ще седне "да преговаря".
    Това е АМОРАЛНО И ГНУСНО.
    Дори само като допускане на такава постановка на нещата.

  72. 72 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 701 Весело

    [quote#69:"гражданин"]Не можем да се правим, че нищо не се е случило!
    По- добре санкции отколкото война! [/quote]

    Ще получиш две в едно. И тогава ще ревеш - по-добре война без санкции

    Това пък е вица за онзи, дето трябвало да избира сол ли ще яде, ще го бият ли или ще си плати да го пуснат. Ял сол, после лобут, накрая изревал стига, платил си и си заминал.

    Изобщо ситуацията е трагико-комична, ЕС се провали.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  73. 73 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#52] от "просто бочко":

    След 2- рата война , са ПОДПИСАНИ ДЕСЕТКИ довори за ДЪРЖАВНИТЕ граници :) на страните в ЕВРОПА ..
    В Югославия се промениха , защото един червен диктатор запали война в центъра на ЕВРОПА- за да запази изкуствената си държава ..
    ДЕСЕТКИ хиляди УБИТИ- и от двете страни...Затова се появи Косово..Няма връщане назад , при толкова жертви..Явно не можеха да живеят вече заедно ..
    КОЛКО са убитите в Украйна ??? За да окупира путин - чàсти от нея ???

    BIG AL
  74. 74 Профил на baxter
    baxter
    Рейтинг: 648 Неутрално

    "Германският канцлер отново подчерта, че кризата трябва да бъде решена по "политически и дипломатичен" начин, и категорично отхвърли военна намеса."

    Военна намеса означава световна война. Дипломацията се диктува от силните. Но, този конфликт ще унищожи както Русия, така и ЕС.Унищожителната криза ,която преживя Европа, въпреки че е с единия крак навън, все още може да се върне. В интерес както за Европа, така и за Русия, е да се реши този проблем по политически и дипломатичен начин.

  75. 75 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 701 Весело

    [quote#71:"Hawaii"]В смисъл,КАТО АГРЕСОР МОСКВА ТРЯБВА ДА ОСВОБОДИ АНЕКСИРАНИТЕ ЧУЖДИ ТЕРИТОРИИ БЕЗУСЛОВНО. [/quote]

    Това пък е вица за албанския вирус - получаваш и-мейл в него пише: това е много опасен албански вирус, моля като го прочетете да си изтриете диска

    Ще ме скъсате бе, коментаторите! ха-хаа-хаа.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  76. 76 Профил на nikero
    nikero
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Санкции трябва да се на налагат срещу руски компании и банки с преобладаващо държавно участие, явяващи се оръжия за провеждане на имперска политика в Европа. Грешка ще е, ако се опитват да усложняват живота на обикновения руснак чрез визови ограничения. Свалянето на цената на нефта не е ефективна мярка, защото сключените договори на "Газпром" са дългосрочни и с фиксирана цена.

  77. 77 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3946 Неутрално

    Санкции трябва да има.
    Сегашната власт в Москва говори единствено езика на санкциите и разбира единствено от езика на санкциите.
    Какво друго,ако не САНКЦИИ СПРЯМО БЪЛГАРИЯ са ИЗТОЧВАНИТЕ В ПОСОКА РУСИЯ МИЛИАРДИ ЕВРО
    По повод БЕЛЕНЕ и ЮЖЕН ПОТОК.
    И свързаните с това БЕДНОСТ И ВИСОКИ ЦЕНИ НА ВСИЧКО предвид ВИСОКИТЕ ЦЕНИ ПЛАЩАНИ НА МОСКВА ЗА ЕНЕРГОРЕСУРСИ.
    Нека сега и РУСИЯ И РУСНАЦИТЕ усетят КАКВО ЗНАЧИ НЕДОИМЪК НА БАЗА политиката на собствените корумпирани елити.

  78. 78 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    няма ли кой да озапти "десния сектор" в украйна,няма ли да им спират доларите вече щото утре путин ако окупира половината украйна хич няма да е без причина

  79. 79 Профил на Nyama Znachenie
    Nyama Znachenie
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Вчерашните предложения на Лавров към Кери за излизане от кризата в Украйна:

    1 . Незабавно изпълнение на споразумението, подписано с европейските дипломати и Янукович от 21 Фев 2014 : премахване на незаконните оръжия , освобождаване на незаконно заетите сгради , улици и площади, разследване на актовете на насилие през декември 2013 г. - февруари 2014

    2 . Свикване на Конституционно събрание , с равно представителство на всички украински региони за нова федерална конституция , според която :
    - На руския език , заедно с украинския ще бъде даден статут на втори официален език ;
    - Регионите имат право на пряко гласуване да изберат техните органи на законодателната и изпълнителната власт, както и широки правомощия в областта на икономиката и финансите , социална сфера, език, образование, външни междурегионални отношения, като същевременно се защитават правата на националните малцинства , живеещи във всеки субект на федерацията;
    - Ще бъде забранена и наказуема намесата в делата на църквата и междурелигиозните отношения.

    3 . Конституцията се приема с всенароден референдум, веднага след който се насрочват национални избори за висшите органи на държавната власт в Украйна и избори за законодателната и изпълнителната власт във всеки от субектите на федерацията .

    4 . Резултатът от Кримския референдум на 16 март , се признава за легитимен.


  80. 80 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    интересно и с какво държат я баба гертруда меркел американците та им ближе задниците а е с претенциите на световен лидер?

  81. 81 Профил на alvell
    alvell
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Не мога да си обясня защо всички скачат срещу руските войски в Украйна,но не го правят когато американски,френски или други навлизат във суверенни територии.
    Не ме разбирайте погрешно,за мен руските войски нямат работа в Украйна,обаче същото важи и за американските в Ирак,Босна, Афганистан,Сомалия,Корея ......
    Оставям на страна претекстите,те са за това за претекст.
    Истината е,че и едните и другите си гонят личните интереси и чрез подкупи,изнудване,тайни операции,създаване на въоръжена или фанатизирана опозиция,чрез икономически и социални санкции,дори с военни действия и Русия и САЩ се намесват във вътрешните работи на суверенни държави.
    Правят го единствено и само в свой интерес.
    Та тези,които плюят по Русия,защо не плюят и по другите?
    Или имате двойни стандарти,или сте тотално заблудени и с промити мозъци.

  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  83. 83 Профил на alvell
    alvell
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Колкото до санкциите.
    Те са прах в очите.
    От търговията не печели само Русия,а всички.
    И доколкото западните правителства са зависими от едрия бизнес,който им спонсорира кампаниите,тези санкции няма да просъществуват дълго.Защото никой няма интерес да губи пари.

  84. 84 Профил на тулса
    тулса
    Рейтинг: 3362 Неутрално

    [quote#12:"protivbspdpsatak"]От санкции на ЕС към Русия ,ще загубят по-слабите икономики на ЕС,но разбира се най-вече ще загуби Русия![/quote]
    Добре те разбирам..Аз не сакам на мене( слабата икономика) да ми е добре, а на Вуте да му е зле.

  85. 85 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#74] от "baxter":

    Виждам, че идеята за разпад на ЕС в резултат от конфликт с Русия започва да си пробива път, това е добре.

    Съществуването на Русия, обаче не е под въпрос. Русия няма интерес да се договори с ЕС, а да го разбие. ЕС като маша на американците и за руснаците е безсмислен, а и е удобна мишена.

    Другият голям геополитически играч в региона - Турция, също недолюбва ЕС.

    ЕС е време да се замисли за собственото си оцеляване, след фалита и разпада на Украйна, ще последва този на ЕС.


    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子
  86. 86
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  87. 87 Профил на свети георги груп от последните дни на герп
    свети георги груп от последните дни на герп
    Рейтинг: 1165 Неутрално

    До коментар [#73] от "BIG AL":

    незнам колко са убитите ама ако не се спрат от десния сектор да се правят на националисти ще са доста

  88. 88 Профил на alvell
    alvell
    Рейтинг: 475 Неутрално

    До коментар [#82] от "ahasver":

    Ще се въздържа да те нарека с едно от обсъжданите имена,но....
    само за информация:
    Пръч е козел
    Коч е овен
    Не се обиждай казвам го в рамките на шегата.

  89. 89
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  90. 90 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    До коментар [#71] от "Hawaii":Наскоро САЩ се извиниха на хавайците за анексията на кралството им ,но не го върнаха на хавайците.

  91. 91 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    До коментар [#77] от "Hawaii":Българските парички се източват чрез западните банки в обратна посока. Руски банки няма.

  92. 92
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  93. 93
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  94. 94 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 3946 Неутрално

    [quote#90:"ahasver"]До коментар [#71] от "Hawaii":Наскоро САЩ се извиниха на хавайците за анексията на кралството им ,но не го върнаха на хавайците. [/quote]
    Иронията ти е неуместна.
    ХАВАИ,както и КЬОНИГСБЕРГ,пардон "Калининград" са част от промените в границите след Втората Световна Война.
    За добро или за лошо,никой не иска прекрояване на тези граници.
    Хубаво,
    САЩ ще върне Хаваи,макар,че НЯМА ЖЕЛАЕЩИ ДА БЪДАТ ВРЪЩАНИ ОТ САЩ,пък и
    НЯМА ЖЕЛАЕЩИ да приемат върнатото.
    Много ВРЪЩАНИЯ се задават.
    КИТАЙ И ДВЕТЕ КОРЕИ ще трябва ДА СЕ ВРЪЩАТ НА ЯПОНИЯ.
    МАНДЖУРИЯ,една огромна територия,понастоящем в Русия,трябва да се връща НА КИТАЙ.
    Всъщност
    НАЙ-МНОГО ЩЕ ИМА ДА ВРЪЩА именно РУСИЯ
    Ха-хаааааа...
    Панимайш ????

  95. 95 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1401 Любопитно

    [quote#80:"просто бочко"]нтересно и с какво държат я баба гертруда меркел американците та им ближе задниците а е с претенциите на световен лидер? [/quote]

    Толкова време и подслушваха личните разговори, кой знае какво са чули, та сега се възползват от информацията.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  96. 96 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#41] от "dobrich":

    Прав си :))
    Дори вчèра видях случайно едни видни черевени мутри- другари - в Кадилак ескалейд"" - джипа :)

    BIG AL
  97. 97 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1498 Неутрално

    До коментар [#80] от "просто бочко":Баба ти Гертруда минава за световен лидер пред Бойко Борисов. Бразилия , Китай , Индия , Япония Индонезия , ЮАР не са чували за нея.

  98. 98 Профил на laughter
    laughter
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Относно санкциите. Няма страшно... Бизнесът си е бизнес. Французите ще продължат да строят кораби за Русия, а германците ще продължат да цоцкат руският газ...
    И друго нещо, какво мислят германците за украинските ,,революционери" Die Anstalt-
    www.youtube.com/watch?v=iej-kuaN1Mg


  99. 99 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Весело

    До коментар [#86] от "ahasver":

    Просто си дежурен по Герб или РБ , все едно. :
    .................
    Всеки нормален гражданин , демократ , по ВСЯКО време трябва да е на ПОСТ - срещу червената проказа или холера ..), срещу съветските агенти , срещу руската ИНВАЗИЯ около нас,
    срещу руската МАФИЯ - у нас ,
    срещу КГБ и ДС другарите , срещу старото робство на СССР и така нататък..:)))
    Няма да се боря с продавачката в магазина я ..>))

    BIG AL
  100. 100 Профил на bibian
    bibian
    Рейтинг: 701 Неутрално

    [quote#81:"alvell"]Не мога да си обясня защо всички скачат срещу руските войски в Украйна,но не го правят когато американски,френски или други навлизат във суверенни територии. [/quote]

    Това е като в махалата - няма значение кой е прав, въпроса е кой е по-силен. Причината е, че в международното право, за разлика от националното, няма тази сила, която е способна да гарантира върховенството на закона. Точно по подобен начин действат нещата при децата от махалата, затова Баце е толкова силен във външната политика

    В момента САЩ се опитват да са тази сила, но естествено злоупотребяват с нея, поради липсата на равновесие, противосила, която да балансира. Китай плюс Русия са тази сила, ЕС окончателно се дискредитира като фактор.

    Затова на Обама първата му анти-кризисна мярка беше да прати американския флот срещу бреговете на Китай - това е доктрината Обама. Китай може да продадат доларите си, ако смеят. Китай не е забравил това - прекалено слаб е, без Русия.

    Така че Русия е ОК и няма да преговаря, въпросът е как ЕС може да се спаси от разпадане. Турция не обича ЕС, Китай иска да купува евтино европейски фирми в кризата. Ако ЕС се разпадне всеки ще получи своето, а САЩ един голям урок от по-слабите.

    以其终不自为大,故能成其大。~~ 老子




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK