Новият хит сред играчките - "да задържиш вниманието на детето"

Новият хит сред играчките - "да задържиш вниманието на детето"

© Анелия Николова



Предколедното пазаруване в САЩ вече започна, компаниите търсят начини да предложат интересни и достъпни за потребителите продукти. Списъците на браншови експерти може да са от полза, съобщава "Ройтерс".


В стремежа си да спечелят придирчивите американски потребители компаниите за играчки са под безпрецедентен натиск да предложат на родителите продукти, които ще задържат вниманието на децата им и след Коледа.


Джим Силвър, главен редактор на сайта TimetoPlayMag.com и директорът по съдържание Кристъфър Бърни от близо десетилетие съставят списък на "най-горещите" играчки. Целта им е да предоставят най-удачните съвети за производителите, магазините и за родителите.




"На фона на сегашната икономическа ситуация, те (родителите – бел. ред.) продължават да харчат пари за своите деца, но се ужасяват от перспективата, че играчката, за която ще похарчат 50 долара, ще бъде захвърлена в шкафа след 10 минути", отбелязва Силвър.


Изготвяният от сайта списък "Най-търсените играчки" (http://www.timetoplaymag.com/mostwanted/2011/holiday/), публикуван миналата седмица, събира на едно място играчки, които според ветераните в сектора, могат да задържат вниманието на децата и са по джоба на широк кръг потребители. В него влизат стоки от йо-йо за 10 долара, с което децата могат да си правят светлинно шоу, до 100-доларовия таблет LeapPad Explorer на LeapFrog Enterprises.


"Родителите искат стойност, а цената може да бъде 10 долара или 100 долара", твърди Силвър в интервю за "Ройтерс", добавяйки, че компаниите за играчки вече се стремят да предлагат продукти в голям ценови диапазон, за да спечелят колкото се може повече купувачи.


Мнозина използват технологиите, за да повишат стойността на играчката. Например Spinmaster сложи 3D графики и анимация в своята игра "Редакай", а колата на канадската Thinkway Toys се задвижва от светлина. И двата продукта намират място в списъка с "Най-търсените играчки".


Освен от родители списъкът внимателно се чете от производители, мениджъри на магазини и анализатори в навечерието на сезона на голямото коледно пазаруване, когато компаниите реализират около една трета от годишните си продажби.


В списъка на Силвър и Бърни са и титаните на пазара на играчки - Mattel, Lego, Hasbro и MGA. От Mattel са включени версията на играта "Гневни птици" за iPhone - Angry Birds Knock On Wood, линията кукли Monster High Dead Tired с образите на известни чудовищни герои, както и "пъргавите" коли Hot Wheels.


Куклите на MGA - Lalaloopsy Silly Hair Doll, с еластична пластмасова коса, както и пистолетите на Nerf, които изстрелват пластмасови дискове, вместо стрели, също впечатляват Силвър и Бърни.


В списъка влизат и продукти на по-малки производители. Един от фаворитите на Бърни и през тази година остава "Зу-зу петс" на Cepia. "Умните" домашни любимци спечелиха първото място в класацията през 2009 г.



Компаниите свалят цените и въвеждат продажби с капаро
Компаниите използват и други стратегии в усилената битка за клиенти. Най-голямата верига за продажба на играчки Toys R Us разшири тази година асортимента си от ексклузивни продукти и планира да похарчи повече пари за телевизионна реклама, докато в същото време световният лидер сред дискаунтърите Wal-Mart Stores свали цените на десетки играчки до 15 долара и след петгодишно прекъсване поднови програмата си да ги продава чрез капариране на стоката.
Поделението на Sears -  Kmart, се надява да си увеличи продажбите чрез редизайн на своя уебсайт, като предлага също продажба на играчки с капаро, както и такива, които успяват да задържат вниманието на децата по-дълго.

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 817 Неутрално

    Ха! Куклата на MGA Silly Hair Doll?
    Или Silky Hair Doll :D

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  2. 2 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 1553 Неутрално

    Вниманието на децата се задържа за не повече от 15 мин.

  3. 3 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1903 Неутрално

    Ако детето няма фантазия,каквато играчка и да му купиш.... !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  4. 4 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4761 Неутрално

    До коментар [#3] от "EREBUS":

    Точно твоя работа е да развиеш фантазията на детето си като му купуваш добри, развиващи фантазията му играчки. И трябва да играеш с него, а не да го оставиш само да се оправя!

  5. 5 Профил на Deepdish
    Deepdish
    Рейтинг: 1383 Весело

    Като гледам с какви темпове се развиват способностите на хлапетата, в скоро време те ще ме учат как да се играе на техните джаджи!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK