52 хил. консултации по горещата линия за деца за 3 години

52 хил. консултации по горещата линия за деца за 3 години

© Георги Кожухаров



Над 240 хил. обаждания са получени на Националната телефонна линия за деца (116 111) от старта й преди три години до сега. От тях обаче само около една пета са довели до продължителен разговор по действителен проблем. Проведените през този период консултации с деца са около 45 хил., а със загрижени възрастни хора и родители – около 7000, сочат данните на Държавната агенция за закрила на детето.


На номера звънят предимно тийнейджъри и по-рядко деца под 12-годишна възраст, показва още статистиката. Консултантите обсъждат с тях типични за тази възраст проблеми като любовни връзки, взаимоотношения с връстници, семейни и училищни проблеми, различни страхове.


Други чести потребители на горещата линия са децата, настанени в специализирани институции. Част от тях звънят многократно на линията, защото имат силна потребност да споделят проблемите в обкръжението и израстването си и се нуждаят от подкрепа, коментират от агенцията.




Позвъняванията от пълнолетни хора също се увеличават. Те най-често съобщават за деца в риск, търсят информация за правата на младежите или съвети за работата си с тях. Държавната агенция за закрила на детето коментира, че подобна ангажираност е много важна особено в случаите, в които децата не могат сами да потърсят помощ или пък са твърде малки, за да осъзнават, че са жертви на злоупотреба.


Линията действа и като канал за подаване на сигнали за деца в риск и опасност. От 2009 г. насам по нея са постъпили общо 813 такива сигнала. Отделно консултантите на телефон 116 111 сами правят оценка на риска за детето при всеки разговор. Ако се прецени, че има опасност, информацията се предава на отделите "Закрила на детето" или на полицията.


Според наблюденията на специалистите от агенцията, тежките случаи, изискващи намеса на институциите за закрила, възникват по-често в малките градове и села, отколкото в големите градове. Най-често сигналите се отнасят за физическо и психическо насилие в семейството или в училище, за пренебрегване на потребностите на детето, както и за риск от отпадане от образователната система, за въвличане на деца в просия и други форми на експлоатация. 

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на the_flea
    the_flea
    Рейтинг: 1110 Разстроено

    45 000 деца не могат да споделят с родителите си.... И това е само върха на айсберга...колко ли деца не са и чували за такъв телефон?

    Истината НЕ Е въпрос на гледна точка! Истината е истинна! А е А!
  2. 2 Профил на Dragoslava
    Dragoslava
    Рейтинг: 992 Неутрално

    Да не можеш да споделиш с родителите си... А ако си единствено дете, това означава практически с никого. Точно тогава на помощ идва психологът - неусетно децата споделят с него всичко и той може да уведоми родителите какви проблеми имат децата и да им помогне поне със съвети.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK