Ученик с интернет билет за метро купува ли

Ученик с интернет билет за метро купува ли

© Цветелина Николаева



Всички училища у нас са свързани с интернет и въпреки това голяма част от 15-годишните ученици не се справиха със задачата в онлайн среда да си купят билет за метро от автомат според международното изследване PISA. Не успяха и в намирането на най-близко разстояние от точка А до точка Б с всички нужни данни.


Просветният министър Анелия Клисарова нахвърли идеята деца от страната да посещават София, за да видят как се купува билет за подземната железница, кино или театър. Според експерти обаче проблемът се крие в липсата на методика за преподаване чрез интернет, която да ориентира децата в непозната среда, включително и онлайн.


10:1




Според справка на Министерството на образованието за "Дневник" в момента средно единадесет и половина ученици разполагат с един компютър. Амбицията на ведомството е до края на 2014 г. съотношението да стане 10:1. В момента всички  училища на бюджетна издръжка - около 2500, са свързани с високоскоростен интернет, чиято бързина варира в зависимост от възможностите на населеното място.


Безжичен интернет достъп (тип WiFi) имат около 800 учебни заведения, но "с адекватно покритие и обезпечаване на учебния процес са не повече от 400". През тази година от просветното министерство възнамеряват да покритият поне още нови 20% от училищата, или общо 40 и 50% да бъдат обхванати.


"В момента средната възраст на компютъра в училище е 6-7 години и невинаги е в състояние адекватно да обезпечи учебния процес", посочват от министерството на образованието и добавят, че през последните две години се провежда програма за поетапна подмяна на компютрите със съвременни терминални решения, които са по-устойчиви и приспособени към динамиката на компютърния пазар. През 2014 г. от министерството са дали възможност на училищата да посочат от какъв друг образователен хардуер - проектори, таблети, интерактивни дъски и др., имат нужда. По този начин се цели определяне на нужния бюджет за обновление.


Ученик с интернет билет за метро купува ли

© Велко Ангелов, Капитал


Океан


Според програмния директор на Центъра за образователни инициативи и учител по история Емил Джасим в съвременния свят интернет е световният информационен океан, в който са съсредоточени всички източници на информация, като все по-често и книгите се дигитализират и "ъплоудват". По думите му трябва да се има предвид, че не във всички училища скоростта на интернет е достатъчно добра, а на много места из страната и компютрите са много остарели. "Комбинацията от бавна интернет връзка с остаряла техника прави на практика интернет неизползваем в много училища из страната", смята Джасим.


Той посочва, че онлайн връзката не е и не бива да е самоцелна. "Защото без методика на използването на интернет в образованието и без електронни платформи за обучение, които са базирани в интернет, и които дават индивидуализирана информация за работата на всеки ученик, цялото упражнение става напълно безсмислено, а може дори да бъде опасно", аргументира се учителят.


Цветелин Биков от програма "Заедно в час" смята, че интернет дава свобода на учителите да прилагат новите технологии на практика в техните класни стаи. "Със сигурност новите технологии не могат да заменят добрия и ефективен преподавател, но му дават широко поле за действие по отношение на мотивация на учениците и задържане на тяхното внимание", казва още той и добавя, че не на последно място дигиталните умения се открояват като изключително необходими в XXI век - като средство за търсене на информация, за ориентиране в глобалния свят, като част от домашните на учениците.


Петър Данин от "Заедно в час", който е преподавател в 153 СОУ в София, смята, че интернет е пространство, с което всеки един ученик е свързан по някакъв начин, а при повечето ученици е и начин на живот. "По мои наблюдения вниманието на децата се грабва по много лесен начин, използвайки проектор или интерактивна дъска", дава пример той и добавя, че днешното поколение работи в интернет, чете книги през Kindle, а срещите му се реализират чрез Facebook. Според него е важен и въпросът как се използва в момента интернетът в училища и дали се използва от учениците и учителите масово, или е в полза само на администрацията.


Ученик с интернет билет за метро купува ли

© Надежда Чипева, Капитал


Учител - ученик


Емил Джасим смята, че в интернет е пълно както с много полезна информация, така и с много грешки, и тази двойственост на уеб средата е обусловена от нейната свободна природа. "Следователно е много важно учителят да знае как да насочи ученика, така че той да пие бистра вода от този информационен извор, а не отрова." Той посочва, че остарялата методика на преподаване също има своето влияние.


"Защото дори да има интернет навсякъде в българските училища, ако той не се ползва в пълнотата на ползите, които може да донесе, тогава българските ученици ще изостават от своите връстници в Европа, да не говорим за връстниците им в някои части на Азия (Корея, Япония и някои области на Китай), които имат най-високите резултати в международните изследвания на функционалната грамотност."


По думите му до момента министър Клисарова предлага палиативни мерки, които не решават проблема, не лекуват заболяването, а атакуват само повърхностната симптоматика. Например екскурзии до софийското метро.


Според Цветелин Биков последното изследване на PISA е показало, че почти половината от българските ученици в 9 клас са функционално неграмотни, т.е. не могат да прилагат на практика наученото в час и не могат да се ориентират в непозната среда. "Често чуваме как в днешно време всички сме залети с информация и трудно може да отсеем полезната за нас", смята той и добавя, че това е ситуацията в много малки населени места, където учениците нямат представа за възможностите, които съществуват около тях.


"Не по-малко важно е как обучаваме учителите да използват интернет и компютрите в своите часове", уточнява Биков и допълва, че със сигурност те не бива да разчитат изцяло на видеоуроци, които да гледат заедно с децата. По думите му компютрите и интернет могат да бъдат много силен инструмент за развитие на ключовите умения за успех в 21 век у учениците, но само добрият преподавател може да ги използва по най-ефективен начин. Според Петър Данин по-важно е как работи учителят в класната стая  и как обвързва интернета и работата с него и извън училище.


Установени практики


Емил Джасим работи с платформата http://u4ili6teto.bg. Някои учители от "Заедно в час" използват видеоклипове от сайта ucha.se или от TED. От програмата уточняват, че Ивайло Ненков, който е един от първите учители по програмата, е управител на "Нимеро" ООД – българска компания, поставила си за цел да вдъхнови всеки ученик в България да участва активно в учебните часове. В момента основен фокус на фирмата е образователният софтуерен продукт "Енвижън", при който учителят разработва интерактивни уроци и ги прожектира в класната стая през компютър, на който учениците работят с много мишки.


Един от най-прогресивните социални предприемачи в САЩ, номиниран от "Форбс" за млад лидер под 30 години, Ник Борг също е бил учител в партньорската на "Заедно в час" организация в САЩ Teach For America. Той е разработил популярната в САЩ платформата Edmodo, в която учители и ученици могат да си комуникират онлайн.

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ
    Рейтинг: 825 Неутрално

    Те повечето от тях, миличките, не могат да си напишат правилно името.

    Глупостта е дар божи, но с него не трябва да се злоупотребява. /Ото фон Бисмарк/
  2. 2 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    Да разработиш Едмодо не е никак трудно.

    Трудно е да убедиш държавата да го ползва.

    В това е силата на Борг, а не в разработването.

    Не е лошо Едмодото, но и нищо специално не е.

    И не мисля, че допринася съществено за връзката учител-ученик, просто е в крак с времето.

    И аз ако искам от сина ми да отговори възможно най-бързо често се замислям дали да не му пратя СМС до другата стая...който има тийнейджър знае за какво става дума...другите могат да се подиграват колкото си искат

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  3. 3 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1488 Любопитно

    Абе много ми е чудно като нямаше интернет как ни преподаваха учителите и как ние учихме.

  4. 4 Профил на Petak
    Petak
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Много са далеч от истината, ако си мислят, че проблемът на българското училище е липсата на интеренет. Интернет е единствено и само средстмо за комуникация. Ако нямаш какво да кажеш на децата, за да ги заинтригуваш, със и без интернет - все тая. Читавите учители, които си обичат работата и знаят как да я вършат, са малко. Вместо да харчат пари за глупости, от които пада комисион, да им дигнат заплатите и да подобрят подбора.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  5. 5 Профил на molon.labe
    molon.labe
    Рейтинг: 401 Неутрално

    Добре де, според новата система това ли озачава

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  6. 6 Профил на molon.labe
    molon.labe
    Рейтинг: 401 Неутрално

    ...това ли означава да си интелигентен - купуваш билет за метрото и готово... ?!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  8. 8 Профил на tuvene
    tuvene
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#7] от "Thermobee":

    Самото заглавие е погрешно.

    Когато свърши търпението,започва издръжливостта. Конфуций
  9. 9 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 799 Неутрално

    А колко компютъра на ученик са необходими, за да могат и те да измислят такова заглавие на статия...?

  10. 10 Профил на tuvene
    tuvene
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Ученик с интернет билет за метро купува ли



    Мисля, че е по-удачно " Могат ли учениците да купуват билет за метро по интернет?"

    Когато свърши търпението,започва издръжливостта. Конфуций
  11. 11 Профил на calc
    calc
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Аре стига с тоя интернет. Не прочетеш ли нещо, независимо от къде, няма да го знаеш. Ако не помислиш над задачата няма да я решиш...
    В БГ на интернета се гледа както Боко на магистралите - да ги има, въпреки че от двата им края няма нищо.

  12. 12 Профил на kombainera
    kombainera
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Призовавам всички подиграващи се на тийнейджърите, които не могат да купуват билети от автомат, да посетят тоалетната на централна автогара в София. Условието е да влезеш, да си свършиш работата и после да излезеш, без да се пулиш като идиот или да питаш чистачките какво по дяволите се случва тук. Гарантирам, че ако някой направи проучване по темата, резултатите ще бъдат пуликувани със заглавие "90% от българите не знаят как се ползва тоалетна".

  13. 13 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#8] от "hadjipencho /Kok_borü/":

    Самото заглавие е невъзможно просто.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  14. 14 Профил на Консерватор
    Консерватор
    Рейтинг: 472 Неутрално

    До коментар [#4] от "Petak": Ценностната система, мъдрецо, ценностната система!!!

    "Нечитавите" учители и горките ученици...
    Плачеш на погрешен гроб!
    Ако мотивираш идиот, ще получиш мотивиран идиот!

    [quote#3:"rainbou1"]Абе много ми е чудно като нямаше интернет как ни преподаваха учителите и как ние учихме[/quote]
    И аз се чудя същото, ама като чета политкоректните "анализатори" не намирам отговор. Учителите са едни и същи, пък що тъй се получава?... УЧИТЕЛИТЕ - ОСОБЕНО ГРАДСКИТЕ - СА ДОСТАТЪЧНО ГРАМОТНИ ЗА РАБОТА СЪС СЪВРЕМЕННИТЕ ТЕХНОЛОГИИ.
    От тези технологии се получава така, че учениците от 8 (осми!) клас не могат "на ръка" да разделят трицифрено на четирицифрено число.

    Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни,/пак "българи" ще се наричат,/но българи дали ще са? РОДОТСТЪПНИЧЕСТВОТО Е ПЪРВОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕГОДНИКА.
  15. 15 Профил на tuvene
    tuvene
    Рейтинг: 229 Весело

    До коментар [#12] от "kombainera":


    [quote#12:"kombainera"] Условието е да влезеш, да си свършиш работата и после да излезеш, без да се пулиш като идиот или да питаш чистачките какво по дяволите се случва тук. [/quote]
    По-добре ли ще е преди да влезеш?

    Когато свърши търпението,започва издръжливостта. Конфуций
  16. 16 Профил на Консерватор
    Консерватор
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Грешка в посланието ми (N14):
    Учениците от осми клас не могат да разделят "на ръка" трицифрено на ДВУцифрено число (т.е. без да ползват калкулатора на ГСМа си).

    Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни,/пак "българи" ще се наричат,/но българи дали ще са? РОДОТСТЪПНИЧЕСТВОТО Е ПЪРВОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕГОДНИКА.
  17. 17 Профил на kombainera
    kombainera
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#15] от "hadjipencho /Kok_borü/":

    Прав си, пуленето започва още преди да влезеш

  18. 18 Профил на Консерватор
    Консерватор
    Рейтинг: 472 Неутрално

    Учителите са първите, които могат чрез наблюдения да предвидят, как ще изглежда обществото след години.

    УЧИТЕЛСТВОТО СЕ ГЪРЧИ ОТ НЕПРЕКЪСНАТИ "РЕФОРМИ", НЕПРИЛОЖИМИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ МОДЕЛИ И КЛИШИРАНО "ОБЩЕСТВЕНО" МНЕНИЕ!

    Упреквате "старите" учители, а познавате ли за младите?
    Не съм против младите даскали, защото без тях образованието съвсем ще загине, НО...

    С чиста съвест мога да ви кажа (и да не го приемете, все ми е тая, но поне си го знайте), че прехвалените от медиите "млади" учители не вършат неща. които да останат трайно в образованието!
    И знаете ли, защо? Ами причините са две:
    1) "младите" се плъзгат по повърхността на конкретиката; движейки се между "дърветата", те не могат да видят "гората";
    2) "читавите" ученици (предизвикахте ме с "читавите" учители!) стават все по-малко и по-малко!
    ---
    Ех, София, София, това, което е при нас, идва и при вас... Но на чужд гръб и 100 тояги са малко...

    Да оцелем ни предричат/и в бъдещето-чудеса!/Но тез,след нас,ще са различни,/пак "българи" ще се наричат,/но българи дали ще са? РОДОТСТЪПНИЧЕСТВОТО Е ПЪРВОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕГОДНИКА.
  19. 19 Профил на nodamncat
    nodamncat
    Рейтинг: 681 Неутрално

    Не става въпрос за купуване на билети в тази задачка, това е по-скоро логически пъзел, който може и да е под друга форма. Някакъв гении дал идея да водят децата да купуват билети в София... Това е малоумно.
    Друг е въпроса, че такова логическо мислене, каквото се иска в задачката се изгражда вкъщи от най-ранна възраст с игри и занимания с децата. В случая родителите имат по-голяма вина за мен. Такива умения се изграждат първите 7 години.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  20. 20 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#1] от "КОТАРАКЪТ В ЧИЗМИ":

    Бил съм учител за цял един срок - на първата и единствена родителска среща майката на едното момче каза: "Кажете си спокойно какво си мислете! Моя син до 5 клас пишеше добре - правих му диктовки - сега пише името си "Гьорги."!!!!"

    www.soundcloud.com/x2805
  21. 21 Профил на dj x2805
    dj x2805
    Рейтинг: 520 Неутрално

    До коментар [#4] от "Petak":

    +++++++++++++++++++

    www.soundcloud.com/x2805
  22. 22 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1004 Неутрално

    [quote#3:"rainbou1"]Абе много ми е чудно като нямаше интернет как ни преподаваха учителите и как ние учихме. [/quote]
    И аз това се чудя понякога
    До коментар [#3] от "rainbou1":

    П.С. За който е пропуснал акцията за Чардо, или нещо не е разбрал, моля да прочете първия коментар в линка:

    http://www.dnevnik.bg/comix/075881/


    До коментар [#20] от "x2805":


    До коментар [#19] от "nodamncat":


    До коментар [#18] от "Консерватор":


    До коментар [#12] от "kombainera":


    До коментар [#11] от "calc":


    До коментар [#10] от "hadjipencho /Kok_borü/":


    До коментар [#9] от "naskotop":


    До коментар [#6] от "molon.labe":


    До коментар [#4] от "Petak":


    До коментар [#3] от "rainbou1":


    До коментар [#2] от "Боби Колев":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  23. 23 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 450 Весело

    Ученик с интернет билет за метро купува ли
    .................................

    Заглавието е писано сякаш от ученик с интернет билет за метро купуващ

  24. 24 Профил на nonsens2
    nonsens2
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Истински случай- В един голям български университет /все едно къде/, преподавател отваря вратата на залата, в която има лекция, за да предаде съобщение на колежката. Залата е оборудвана с компютри за всеки студент, които са изключени. За негово изумление я вижда пред дъската, където старателно са начертани компютърен екран, прозорци и т.н., а и тя обяснява що е това екран, курсор, прозорец, мишка и прочее. При този начин на преподаване не е чудно, че пък гимназистите са в това положение. Там преподавателите са още по зле... Щом университети изучават само програмите на Майкрософт...Иначе децата са по грамотни компютърно от учителите си, но поради младежките си специфични интереси не знаят това, което им е необходимо. Я ги накарай да отворят някой порно сайт, ще видите дали ще се затруднят...

  25. 25 Профил на slonsco
    slonsco
    Рейтинг: 1174 Неутрално

    Образованието е отвлечено и прекалено академично.Защо например вместо задачи с басейни,учениците да не решават задачи върху реални абнаментни планове,оферти за кредит,начини за отопление .Математическите знания са дотатъчни за това още в средния курс,приложението на практика куца.
    И да се учи простото тройно правило и реалното му прилагане и Само с него и мисъл могат да се решат повечето от задачите от живота,но не се учи.Защото е просто ,ефективно и иска разбиране,не наизустяване.

  26. 26 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#7:"Thermobee"][/quote]

    И да триете, и да не триете, факт е, че заглавието е граматично погрешно. Това е отбелязано и от други коментиращи след мен, чиито коментари не са изтрити. Защо?

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  27. 27 Профил на 4uk4a
    4uk4a
    Рейтинг: 395 Неутрално

    много яко заглавие, на третия път успях да го вдяна

  28. 28 Профил на doneva_a
    doneva_a
    Рейтинг: 506 Любопитно

    До коментар [#26] от "Thermobee":
    Заглавието е като думи на Йода, ама без смисъл. Иначе и аз се чудя често на произволното модериране.

    "Цар Самоил во Скопје за 1,5 милиони евра, а во Софија за 50 000 евра и свети!"
  29. 29 Профил на Veli
    Veli
    Рейтинг: 395 Разстроено

    До коментар [#12] от "kombainera": Не само тази тоалетна. Тоалетните на Терминал 2 веднага ти напомнят, че не си в "белия" свят. Липсата на поддръжка и ремонт е ужасяваща. Като удар с мокър парцал действа допира с родната действителност. А в Централна гара, дори няма нужда да я ползваш - миризмата се разнася навсякъде. Плачем за обучението, а как се чувстват децата в училищните тоалетни?

  30. 30 Профил на Veli
    Veli
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Завършила съм математическа паралелка в елитна столична гимназия. Все още си спомням любопитството, което възбуждаше у нас учителката по математика като казваше "Сега ще решавате задача, давана през 1860 (примерно) на курсанти във Военноморско училище в Санкт Петербург..."

  31. 31 Профил на The_Curious
    The_Curious
    Рейтинг: 838 Гневно

    Зглавието е тъпо, а статията два пъти повече. Изследването на ПИСА въобще не засяга възможността на за покупка на билет чрез компютър, терминал или какъвто и да е интерфейс, а е логическа - да се сметне примерно най-бързият маршрут по време, най-краткият по разстояние и т.н. Това означава, че учениците ни учавствали в теста нямат логическо мислене. Проблема е комплексен и според мен се корени в семействата им, в учителите, в правилата на системата на образованието. Образованието е неадекватно на реалността и техническо обезпечение с компютри няма да промени слабата програма, немотивираните учители, незаинтересованите ученици. А тези, които се интересуваме от разбиране на ученото, ще продължаваме да плащаме за частни уроци, да търсим алтернатични източници в интернет и после ще си ползваме дипломите за кандидатстване в чужд университет, местната държавна администрация или за тоалетна хартия. Пфу!

    Nothing else, but more or less the bitter truth!
  32. 32 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2159 Неутрално

    До коментар [#18] от "Консерватор":

    Това, което си изписал е резултат от програмите и методиките, а не от младите учители.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  33. 33 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 740 Весело

    Заглавието кърти!

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  34. 34 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 586 Неутрално

    За н-ти път ще кажа, че задачата за "купуване на билет за метро" ИЗОБЩО няма за цел да тества купуването на билет за метро! Най-смешното в случая е, че дори в статията в Дневник, в която се говрои за тази задача и е дадено нейното решение, решението е ГРЕШНО! Излиза, че дори авторът в Дневник не може да си купи билет за метро!

    Задачата изисква съобразяване, защото част от условието се променя по време на самата задача. Казано е, че се иска билет за метро за ученик, за да се пътува веднъж. Най-естествено всеки избира от менюто билет за метро, избира намалението за ученик и избира един билет за едно пътуване. До тук е решението, кеото Дневник дава, НО то е ГРЕШНО!!! Грешно е защото излиза съобщение, което гласи, че "Билет с такова намаление няма". Това, което трябва да се съобрази е, че въпреки, че в задачата сте ученик, МОЖЕ и да не ползвате намалението за ученици и да се върнете и да изберете билет за метро за едно пътуване без намаление. Което е и решението на задачата - т.е. решението на задачата е първо да предприемете най-логичния ход, а след това да съобразите какво да направите!

    Аналитичното мислене на учениците ще се подобри с по-практически и творчески насочено образование (да, интернетът може да помогне там, но не е абсолютно необходим).

  35. 35 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2100 Неутрално

    Това са поредните чиновнически идиотизми. Защото не можели да си купят билет за метрото и ще ги возим до София да видят метро. Ами онази задача за басейна в който влизат 2 тръби и излиза една какво, ще ги къпем в басейна ли? А с влаковете които тръгват от 2 гари какво ще правим?

    Простата министерска глава не може да разбере, че проблема е че учениците не могат да мислят. А не могат защото цялото училище е насочено да ги накара да възпроизвеждат като папагали, да зубрят. Така е по-лесно и за учителя и за ученика, изпее си урока, получи шесторката а учителката отчете часовете и всички щастливи. Мисленето иска много индивидуална работа с ученика а тези часове никой не ги отчета и плаща. Трябва да си идиот да го правиш след като никой не го оценява.

    Ама къде ти ще го разбере това човек расъл по партийна линия, такива по презумпция са некадърници и глупаци. Затова стават партийци, защото са некадърни за истинската работа.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  36. 36 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2100 Неутрално

    [quote#25:"slonsco"]Образованието е отвлечено и прекалено академично.[/quote]
    Защото учебниците за да има авторитет колектива и спечели конкурса се включват доценти и професори, които гледат на това като на научна работа. Те затова и го използват, като научен принос при хабилитирането и атестирането. Трябва да се забрани и в колективите да участват само преподаватели в средното образование с дълъг практически опит.

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK