Седмокласниците не знаят какво е ечемичено зърно

Снимката е архивна

© Надежда Чипева, Капитал

Снимката е архивна



Лексикалното значение на думи, които се употребяват все по-рядко, са затруднили учениците на изпита по български език и литература след седми клас. Сред тях е словосъчетанието ечемичено зърно от разказа на Светослав Минков "Снежният човек и врабчето", който седмокласниците трябваше да преразкажат от името на врабчето.


На пресконференция днес просветното министерство представи първите анализи от резултатите от националното външно оценяване по български език и литература, математика, природни науки, обществени науки и чужди езици. Резултатите бяха публикувани вчера на интернет страницата http://7klas.mon.bg/


Бай Ганьо = Гунчо




На изпита по български език и литература са се явили 58 308 ученици, което е 97% от випуска, сочат данните на министерството. Средният резултат е 55.21 точки от общ сбор 100, като 65 точки са задължителният първи модул и 35 точки са от допълнителния модул по желание. Резултатите са малко по-ниски от миналата година, но по-високи с над 5 точки средно спрямо 2012 г.


Първоначалният анализ потвърждава тенденцията, че между четвърти и седми клас нивото на учениците спада. На изпита след четвърти клас през 2011 г. същият випуск е постигнал среден резултат 70.5 точки от 100, а на матурата след седми клас - 55.21 точки. От просветното ведомство посочват, че за това разминаване оказват влияния по-големият брой учители в прогимназиалния етап, по-сложното учебно съдържание, възрастовите особености и други.


Снимката е архивна

© Красимир Юскеселиев

Снимката е архивна


На изпита по български език учениците са срещнали затруднение още при различаването на подчинено подложно от подчинено допълнително изречение, поставянето на пунктуационни знаци в сложното съставно изречение и в различаването на глаголната форма. Освен това много от седмокласниците са приписали реплика на Бай Ганьо на Гунчо, като от министерството предполагат, че причината е сходство в изказа.


По преразказа учениците са предали съдържанието вярно и в съответствие с действието, но някои от тях са пропуснали епизоди, в които врабчето е участник в събитията или е техен свидетел. Експертите отчитат, че седмокласниците са избягвали назоваването и самоопределянето на героя, от чието име се води разказът. Допускали са грешки в употребата на глаголните времена, повтаряли са глаголи при преобразуването на пряката реч в непряка или в полупряка.


Също така в задачите със свободен отговор учениците са се затруднили в тълкуването на израза "нашият изгубен край", както и с редактирането на грешки в текст, като често са променяли текста, така че да не допуснат грешка.


Оценка слаб са получили 1.85% от явилите се на изпита, среден - 6.24%, добър - 33.31%, много добър - 48.8%, отличен - 9.8% и пълна шестица - едва 0.02 на сто. В първия задължителен модул общо 79 ученици са събрали максималният брой точки - 65, а 0 точки имат 129 седмокласници. Отлични оценки са постигнали 4694 ученици, а слаби 9805 точки при 8610 седмокласници миналата година. От министерството отбелязаха обаче, че тази година скалата за среден е вдигната до 20 точки - с две повече от миналата година.


Едва 8 ученици са събрали максималните 100 точки, но пък нито един решил и допълнителният модул от задачи няма 0 точки. Отличниците са 4074, а получилите слаб 770 седмокласници.


Снимката е архивна

© Анелия Николова

Снимката е архивна

Трудните проценти


На националното външно оценяване по математика са се явили 58 026 ученици, което е 96.54 на сто от випуска. Средният резултат е 54.46 точки, което е с почти две точки повече от миналата година, но само с една повече спрямо 2012 г. Скромният ръст министерството нарече успех, въпреки въпросите на журналисти дали изпитът тази година не е бил по-лесен, каквито опасения изразявали ученици и родители. И тук сривът между резултатите от изпита след четвърти клас и след седми е осезаем - около 15 точки.


Първоначалният анализ показва, че седмокласниците са се затруднили в изразяването на число от дадено равенство и намирането на число по дадена негова част. Също така допускат често грешки при работа с проценти, при подредба на числата върху числова ос, да открият числа, които са решения на числово неравенство и други. Голям процент от учениците не могат на начертаят равнобедрен тъпоъгълен триъгълник и трудно разпознават еднакви триъгълници.


Учениците се справят по-добре с алгебричните задачи отколкото с геометричните, усвоили са добре формулите за съкратено умножение и решаването на линейно уравнение. Отчита се обаче, че много от учениците не са справили със задача, която се изучава още в пети клас - събиране на обикновени дроби, което показва, че знанията им не са трайни.


Слаба оценка имат 5.66% от явилите се на изпита, среден - 15.08%, добър - 41.24%, много добър - 31.99%, отличен - 6.04% и пълна шестица са получили едва 0.25%. От задължителния модул пълен брой точки - 65, имат 1111 ученици, а 0 точки 77 ученици. Отлични резултати са постигнали 6478 ученици, слаби - 12 824 при 12 619 седмокласници миналата година.


Общо 93 ученици са постигнали максималните 100 точки от изпита заедно с допълнителния модул, а нито един няма 0. Отличниците са 2210 точки, а ученици със слаби резултати 2069 ученици.

Коментари (63)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1293 Неутрално

    Ами да! Не ЧЕТАТ,това е проблема......

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  2. 2 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 923 Разстроено

    Те ако не знаеха само това, с перце да ги галиш. За съжаление са боси и в много други важни области на знанието.

    heruvim
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  4. 4 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Проблемът е един - 41 % от седмокласниците са билингвисти - т. е. турци и цигани....

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  5. 5 Профил на Γαλλα
    Γαλλα
    Рейтинг: 1353 Любопитно

    "...Седмокласниците не знаят какво е ечемичено зърно..."

    Хаха, Жоро, седмокласниците си мислят, че кравите са лилави, сближаващи хората, животни...ти за едно ечемичено зрънце се кахъриш...

    Писна ми от цирк, на път съм да умрЪ от смях...
  6. 6 Профил на Четвърти километър
    Четвърти километър
    Рейтинг: 381 Весело

    "Седмокласниците не знаят какво е ечемичено зърно"
    Аз пък не знам какво е булгур. И?

  7. 7 Профил на today
    today
    Рейтинг: 1207 Неутрално

    Но пък знаят коя фолкпевица на кой мафиот е любовница и късе си е слагала силикон!

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  8. 8 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1591 Неутрално

    До коментар [#4] от "mtmvb":

    Именно! И от година на година проблемът се изостря. И така, до края на света.

    Апокалипсисът апокалиптичен
  9. 9 Профил на murttle
    murttle
    Рейтинг: 788 Неутрално

    "...Седмокласниците не знаят какво е ечемичено зърно..."

    А колко от възрастните знаят?

  10. 10 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3575 Неутрално

    Още чакаме обяснението на Клисарова защо миналата година в първите 15 по успех училища има само две държавни, смг и 38-мо.

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  11. 11 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Така, може ли някой да обясни за какво им е да знаят на децата подчинено подложно и определително изречение?! Много по-важно е да се проверява правописа, дали са развили и усещането къде се поставя запетая. Моята учителка по български успя да ми предаде нещо по-важно от правила, а именно - усещане къде се поставя запетая. От няколко написани изречение може да се определи как построяват изречения и дали умеят да се изразяват писмено. Реплика, приписвана на друг литературен герой?!!!!! Наизуст ли се очаква да ги знаят? По-важно е да се види при един отказ от текст дали ученикът може да размишлява върху прочетеното. Това са умения от живота. Извинявам се на децата, че ги карат да зубрят правила, които реално няма да приложат. Общата култура е важна, но не на цената на зубрене на правила

  12. 12 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 458 Неутрално
  13. 13 Профил на ikar_01
    ikar_01
    Рейтинг: 1038 Весело

    До коментар [#2] от "херувим":

    Не са им задали въпросите правилно! Ако бяха попитали "какво е това бира" и след това "а от какво се прави?" - веднага щяха да отговорят, поне на първия въпрос, което си е 50%.

  14. 14 Профил на foe56596724
    foe56596724
    Рейтинг: 243 Любопитно

    До коментар [#11] от "kamenpavlov":

    Отказ или откъс от текст?

  15. 15 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#14] от "42":

    Поправил съм се Но съм сравнително грамотен

  16. 16 Профил на Четвърти километър
    Четвърти километър
    Рейтинг: 381 Весело

    Когато Гугъл взе да пита дали имам предвид "овца", когато съм написал "уфсъ", разбрах, че нещата отиват на зле...

  17. 17 Профил на foe56596724
    foe56596724
    Рейтинг: 243 Весело

    До коментар [#15] от "kamenpavlov":

    Мдаа, постнахме едновременно почти.
    Въпреки, че днешните ученици май са си наистина за "отказ от текст"...

  18. 18 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1683 Неутрално

    Ечемиченото зърно не биха описали градските деца и по времето на Светослав Минков. Днес 90% от седмокласниците са из градовете и колкото по-голям е града, толкова шанса да знаят децата за ечемиченото зърно е по-малък!...

    А отворковците във форума нека с ръка на сърцето си признаят колко изобщо са чели (а и чували) Св. Минков!... Откакто свят светува дъртофелниците мислят младите поколения за нефелни, но светът си върви и прогресира. Умни са ни децата, макар и наистина да са чели по-малко от нас! А може би и точно заради това!

  19. 19 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1266 Неутрално

    До коментар [#9] от "murttle":

    Зависи от възрастта.На сегашните четвърто и седмокласници родителите,по голяма част от тях,са закърмени с чалга.Нататък е ясно.

  20. 20 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#18] от "Митев":

    С ръка на сърцето - не помня да съм го чел, но съм го чувал

  21. 21 Профил на Angelina
    Angelina
    Рейтинг: 489 Неутрално

    Нормално е след четвърти клас образователното ниво на учениците да спада, все пак на тази възраст навлизат в пубертета, а това е много рисков период и ако не се упражни достатъчен контрол от страна на родителите е възможно децата им да изостанат от образователното равнище.

  22. 22 Профил на Павлин Николов
    Павлин Николов
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#1] от "sto67nes":

    Като Вас ... Това е проблемЪТ.

  23. 23 Профил на 1001
    1001
    Рейтинг: 1459 Неутрално

    До коментар [#1] от "sto67nes":

    какво да четат виждал ли си безумието в повечето учебници
    не знам кой ги спуска тези безумни програми, но резултата се вижда

  24. 25 Профил на Иванка Ватева
    Иванка Ватева
    Рейтинг: 385 Неутрално

    Май скоро българчетата ще заприличат на американчетата, които мислят, че черешите растат... в супермаркета.

  25. 26 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 613 Любопитно

    По-страшното е, че в статията се поставя за нагледен материал снимка на пшеница, което показва, че не само седмокласниците не знаят какво е ечемичено зърно!

  26. 27 Профил на mnogosamkrasiva
    mnogosamkrasiva
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Много по-елементарни неща не знаят. Я ги питайте кой е Ботев... пълна трагедия в училищата.

    Винаги нося нож... в случай, че някой ми предложи торта
  27. 28 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 613 Неутрално

    Децата наистина срещат трудности, особено в изучаването и вникването в съдържанието както на класиците, така и на текстове, свързани със селския бит и култура. Градовете изсмукаха децата от селата и така се промени състава на населението у нас. Не че на село в момента всички знаят какво е ечемичено зърно, защото ако не използваш нещо или не го видиш с очите си, единствения начин да разбереш за съществуването му е някой да ти каже или да прочетеш за него.
    Получава се нещо като срещата на аборигена с празната бутилка от Кока-Кола.

  28. 29 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 597 Весело

    Но със сигурност знаят какво е канабис,хероин,азис.,а аз не знам,нищо,че съм на 50г..

  29. 30 Профил на Nelumbo
    Nelumbo
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#23] от "1001":

    Точно. Великите експерти на МОН забравят нещо основно "Не за училището - за живота да се учим!"

  30. 31 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 10682 Неутрално

    нямам думи , но децата не са виновни , не ги водят на зелени училища сред поля и гори , иначе ечемик мисля че се използва за бира или ракия , освен че е храна за животни .

  31. 32 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 923 Весело

    [quote#26:"sbk"]По-страшното е, че в статията се поставя за нагледен материал снимка на пшеница, което показва, че не само седмокласниците не знаят какво е ечемичено зърно! [/quote]

    Свалям шапка! На мен не ми дойде на ум да се загледам в снимката. Наистина е пшеница! Ечемикът има дълги осили. Май и в редакцията на "Дневник" не знаят разликата.

    heruvim
  32. 33 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 889 Неутрално

    Ми и аз не знам какво е - зърно от ечемик? Това на дава много информация..

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  33. 34 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 597 Весело

    [quote#25:"prezaeta"]

    Май скоро българчетата ще заприличат на американчетата, които мислят, че черешите растат... в супермаркета. [/quote]
    Една истинска случка.Идва на гости 5годишно комшийче на село при баба и дядо и с часове наблюдава кокошките които снасят яйца.Пита баба си;Всичко ми е ясно само едно не можах да видя,кой слага печата на яйцето.......................така,че няма нищо учудващо.

  34. 35 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 973 Неутрално

    Децата се ВИДЕОТЯВАТ, децата се анти-социализират или десоциализират (не знам кое е по-правилно). Преди няколко години наказание беше да те накажат да не излизаш навън с приятели, сега е наказание ако му взема таблета и го пратя навън. Децата губят умението да общуват помежду си като живи хора, а напротив - общуват чрез "социалните" мрежи и пишат на маймуница (затова и много от тях са неграмотни). Понеже не четат и общуват със съкращения, и пишат на латиница речникът им е изключително беден, а това означава, че освен липсата на умение да се изразяват разнообразно им липсва и знанието на значението на определени понятия (в случая това може да е ечемичено зърно, но вярвам, че не е единственото непознато за тях). Компютърната болест набира все повече и повече сила сред децата (в някои страни обществото вече осъзнава това и се опитва да противодейства) и отчасти вина за това имат и родителите, защото уморени или изнервени от деня им е по-лесно да затворят устата на детето и да не му обръщат необходимото внимание като го сложат пред монитора (без значение дали е таблет или компютър) където то си трае. И те така ..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  35. 36 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 973 Неутрално

    [quote#28:"sbk"]срещата на аборигена с празната бутилка от Кока-Кола[/quote]
    невероятен филм!

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  36. 37 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 647 Неутрално

    До коментар [#4] от "mtmvb":
    по-точно 4.1%
    и то основно турци /щото помаците са си българи/
    то циганин и с 4 клас със свещ не можеш намери
    и като си помислиш - по-добре ... не дай боже да стане ''началник'' някой мангал с ''вишу''/щото диплома тук се купува най-лесно/ от квотата на ДПС

  37. 38 Профил на Chavo64
    Chavo64
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Че отде да знаят децата. Нито са виждали в града, нито някой им го е показал или поне описал. Не децата а родителите и МУ са виновни.

    chavo64
  38. 39 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 647 Неутрално

    До коментар [#35] от "bludniq_sin":
    ВИДЕОТЯВАТ ???


  39. 40 Профил на lalleen
    lalleen
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Кой по дяволите е този "Гунчо", на когото са му приписали фраза, произнесена от Ганю??? Егати литературните хоризонти, които трябва да владеем, независимо дали знаем български език ВЪОБЩЕ...

  40. 41 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 973 Неутрално

    До коментар [#39] от "raytcho":

    добре де .. те не знаят какво е видео вероятно, но не се сещам за термин, който да описва състоянието в което цъкаш слайд след слайд клипчета, коментарчета и тн. във фейсбук или някъде другаде ..

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  41. 42 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#2] от "херувим":


    До коментар [#5] от "Γαλλα":


    До коментар [#27] от "mnogosamkrasiva":

    Програмите са съставени така, че децата да не могат да научат нищо. Напоследък започвам да мисля, че това е съвсем умишлено и целенасочено.

  42. 43 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1093 Неутрално

    Имам някакъв спомен, че в седми или осми клас имаше някакъв предмет по селско стопанство и ни водеха в ТКЗС -то в Обеля да видим живи крави и посеви

  43. 44 Профил на antistatik
    antistatik
    Рейтинг: 400 Неутрално

    Проблемът не е в това, че децата не знаят точно как изглежда ечемикът и колко дълги осили има. Достатъчно грамотен ученик може да се досети от контекста поне приблизително за какво става въпрос и непознаването на точното значение на една дума не би могла да го затрудни в разбирането на текста. От разказа става пределно ясно, че ечемикът е някаква зърнена култура, с която хранят животните.
    В общи линии както и при задачата с куването на билет за метро става въпрос за извличане на полезна информация от текст. Тогава имаше малоумни критики към задачата защото в повечето градове няма метро. Очевидно много хора не могат да разберат, че зазубрянето на последователността на купуване на билет е напълно безсмислено. В следващата непозната ситуация ученикът ще е също толкова безпомощен.

  44. 45 Профил на mtmvb1111
    mtmvb1111
    Рейтинг: 436 Неутрално

    До коментар [#37] от "raytcho":

    за съжаление колежке, билингвистите сред учениците от 1 до 7 клас в страната са 41 %...... Това 4.1 не знам от къде го взе.......
    Над 1/3 от учениците в България не са българчета, ако така ти е по-лесно....

    Руското влияние убива България! "Дневник" също....
  45. 46 Профил на Скандинавец
    Скандинавец
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Децата не знаят, учителите констатират, а всички останали коментират авторитетно колко децата не знаят.

  46. 47 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 973 Неутрално

    Така ще е когато децата започват да играят на "слънце" от 7-ми клас .. няма да обяснявам каква е тая игра, но като ми разказаха наскоро останах потресен.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  47. 48 Профил на zenola
    zenola
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#44] от "antistatik":

    Съвсем вярно, но проблемът не е в децата, а в програмите - децата са продукт на програми, които не само че не стимулират мислене и креативност, а съвсем ценасочено водят до вкарването в един калъп, който да окастри всеки зародиш на елементарно мислене извън рамката.

  48. 49 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 647 Неутрално

    До коментар [#45] от "mtmvb":
    Колкото и да твърдите това /на база статистика/ не е вярно!
    Циганчетата на 13-14 години в училище е много рядко срещано явление.

  49. 50 Профил на raytcho
    raytcho
    Рейтинг: 647 Неутрално

    списък на всички явили се на изпит след 7 клас и резултатите са на сайта на МОН
    всеки, получил диплома - също
    не ми давай списъка на социалните, където циганета над 10 годишна възраст посещават 2-3 клас

  50. 51 Профил на tmax500
    tmax500
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Откъде очаквате да знаят? Образованието е под всякаква критика. Сигурен съм, че знаят какво е мафия, криза. Но не и ечемик

  51. 52 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 760 Неутрално

    До коментар [#48] от "zenola":

    И учителите, които допускат децата да преминават в горен клас, без да са научили нищо.

  52. 53 Профил на Дневник,  я ме цункайте по дупето !
    Дневник, я ме цункайте по дупето !
    Рейтинг: 489 Весело

    Чалгата и силиконовите Ц€ци ще ги погубят !

    Albert Einstein : "Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber bei dem Universum bin ich mir noch nicht ganz sicher."
  53. 54 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 485 Неутрално

    20 от 100 точки за среден са пълна фалшификация на изпита. И е поразително, че толкова много ученици не са прескочили даже тази свалена почти на земята летва.

  54. 55 Профил на Присмехулник
    Присмехулник
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#18] от "Митев":

    Респект, както казва Маринов

    По същата логика бих запитал - колко от писалите всезнайковци тук знаят какво е УотсАп и Форскуеър, щото мога да ви гарантирам, че на младите хора, за добро или зло, това им е доста по-важно от ечемика?!
    Виж, констатацията, че не се чете е вярна и това вече не е пренебрежимо по начина, по който непознаването на ечемика е - неможенето да се мисли критично обуславя тъмно политическо и икономическо бъдеще на цялата нация.

    Hang on tightly, let go lightly
  55. 56 Профил на pinkpearl
    pinkpearl
    Рейтинг: 485 Неутрално

    [quote#34:"mentra65"] Идва на гости 5годишно комшийче на село при баба и дядо и с часове наблюдава кокошките които снасят яйца.Пита баба си;Всичко ми е ясно само едно не можах да видя,кой слага печата на яйцето....[/quote]

    Може да е петелът.

  56. 57 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 973 Неутрално

    [quote#55:"Присмехулник"]колко от писалите всезнайковци тук знаят какво е УотсАп и Форскуеър, щото мога да ви гарантирам, че на младите хора, за добро или зло, това им е доста по-важно от ечемика[/quote]
    ее колега въпросът не е кой знае или не какво е ечемик, а че явно не четат, явно нямат и интерес да четат, явно и да ги натискат пак не четат. Иван от село Х знае какво е ечемик, рапица и тн., а Анджело от град Х знае какво е уатс ъп и тн. И взаимно и двамата не знаят какво значи това което знае другия, само дето в задачата се пита: имаш произведението в програмата (явно за да се прави изпит върху това произведение трябва да се е учило). След като го има и след като има хора които не знаят аджеба какво е ечемик и не могат да го изведат логически от текста то ако това те не успяват да го направят какво тогава могат? Изводите насочват към по-сериозни проблеми - не незнанието какво е ечемик тук е важно, а какво ни подсказва то

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  57. 58 Профил на lalleen
    lalleen
    Рейтинг: 461 Неутрално

    [quote#57:"bludniq_sin"] не незнанието какво е ечемик тук е важно, а какво ни подсказва то [/quote]

    Това, което Пиза подсказва всеки път - функционална нерамотност, т. е. някаква информация се съдържа в текста, можеш да прочтеш буквите и думите, но не можеш да извлечеш информацията.

  58. 59 Профил на Присмехулник
    Присмехулник
    Рейтинг: 614 Неутрално

    До коментар [#57] от "bludniq_sin":

    Споделям изводите ти, просто се съгласих с Митев по-горе, че откакто свят светува възрастните се възмущават на невежеството на младите, а пък той животът си върви така или иначе. Сегашните седмокласници със същия устрем ще заклеймяват неродените още седмокласници след 20-30г. за това, че не познават нещата, които сега вълнуват тийнейджърите, защото тогава ще има нещо ново, което заема вниманието на младежта. Та така - естествени процеси стари като света. Живеем в информационна ера, където младите получават всяка информация наготово - в сдъвкан и изплют вариант и затова не им се налага много много да се замислят, ама какво - да вземем да забраним интернета?
    По-скоро ме притеснява некомпетентността на министерството, което само свежда информация относно западащото ниво на учениците вкл. и в т.нар. елитни гимназии, а всъщност системата е такава, каквато е била и преди 30г., ерго те самите не са в крак с времето. Добре че са разни организации като Заедно в час, предполагам има и други подобни, които са 100 пъти по-полезни от ходещата фризура Клисарова.

    Hang on tightly, let go lightly
  59. 60 Профил на naiden_pravdev
    naiden_pravdev
    Рейтинг: 435 Неутрално

    Неизбежен резултат на регреса от държава към територия.

  60. 61 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 456 Весело

    До коментар [#18] от "Митев":

    +++++++++

    Дори може да се каже, кога е границата. Майка ми, родена в София след войната, няма представа, какво е ечемик, ръж и въобще всички тези неща. Сестра ѝ, родена също там, но преди войната, беше изкарала част от детството си, евакуирана с цялото семейство извън града - и знаеше дори, че кравите не забременяват, ами стават стелни... Аз преди повече от четвътрт век в седми клас също нямах представа, какво е ечемичено зърно, а и днес не съм много убеден, че бих го различил от ръжено...

  61. 62 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3575 Неутрално

    Всички сте сложили "децата" под общ знаменател.
    Децата на един ватман може да не четата, децата на един учител, четат.
    Качеството на обучението в различните училища е драстично голямо, горе долу, колкото разликата в културата на ватмана и учителя. Това означава, че учителите в по-лошите училища не добавят никаква стойност.

    БЮЛЕТИНА №11 - ДЕСИСЛАВА ИВАНЧЕВА НЕ Е ЕДНА ОТ ТЯХ
  62. 63 Профил на zabejko
    zabejko
    Рейтинг: 514 Неутрално

    Мааа я ви къзувам, дека комунята и сетне техните авери, ептен замътиъаа гуавъта на старо и младо и на дицата. Сите сеаа одат изоглавени. Веке требе гоьостерицата да игра ! Да опали по гъзо секи пишман професор, кой се е наапнал от лакомия и безхаберие буквари за дечинята да пише... зер нема гоуема нАука ! Ей народе, и по турцко такоа не е бйло !

    veni vidi fugi




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK