Само една пета от родителите получават положителни отзиви от учителите

Само една пета от родителите получават положителни отзиви от учителите

© Център за приобщаващо образование



Едва 22% от родителите с деца от първи до седми клас получават обратна връзка при позитивни резултати в обучителния процес, а 78% от тях смятат, че училището трябва да възпитава и изгражда личности, не само да дава академични знания. Това показва проучване на Глобал Метрикс по поръчка на Център за приобщаващо образование.


Изследването извежда тенденцията, че комуникацията с учителите е по-интензивна в началните етапи на образованието и с времето отслабва. Например 80% от родителите на деца между 1 и 4 клас общуват поне няколко пъти в месеца с учителя, докато при родителите с деца между 5 и 7 клас този дял е 50%. Над 70% от родителите общуват с учителите няколко пъти в месеца или дори по-често, а под една трета от родителите имат контакт с учителите само на родителски срещи.


Основните поводи за комуникация с учителите са свързани с проблеми в обучението (46%) или поведението на ученика (45%). Едва една пета от родителите получават обратна връзка при позитивни резултати и само 16% твърдят, че учителите им дават информация за позитивното поведение на детето.




Прави впечатление, че 94% от родителите са доволни от образованието, което получава детето им в общообразователните училища, а 65% твърдят, че като цяло са доволни, а 28% споделят, че са изключително доволни от училището.


Само 6% от родителите са по-критични към общообразователната система. Неудовлетвореността е концентрирана в малки, но по-високо статусни групи родители, предимно в големите градове, сред хората с висше образование, които имат и по-високи очаквания към образованието на своите деца.


Попитани каква е ролята на училището за децата -  42% от родителите биха искали освен базово образование и знания за света, училището да развива социални умения и умения за критично мислене. Също така 44% разчитат учителите да развиват творческия потенциал на децата, а 47% очакват училището да възпитава в норми на поведение. Сред останалите социални групи очакванията към образователния процес се свеждат основно до получаване на знания (75%) и подготовка на учениците за следващите етапи на образование (70%).


Отношенията между учители и родители са съпроводени с голяма степен на доверие и подкрепа. Между 40 и 60% от родителите изразяват доверие в учителя относно преценката му за отделното дете. Най-високо е доверието в преценката на учителите относно образованието на децата (64% от родителите твърдят, че имат пълно доверие на учителите, а 34% - донякъде се доверяват). На следващо място е преценката за поведението на детето (55% от родителите имат пълно доверие на учителите, 40% - частично). Българските родителите са по-резервирани, когато става въпрос за специфичните нужди и индивидуалното развитие на детето (пълно доверие изразяват 42%, а 49% се доверяват донякъде).


Изследването се провежда в рамките на проект "Едно училище за всички", който се осъществява с подкрепата на фондация "Америка за България" и ще обучи учители и специалисти от 5 общообразователни училища в страната.

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Тюфлекчия
    Тюфлекчия
    Рейтинг: 2382 Неутрално

    Не знам за останалите, но аз от тези данни не разбрах нищо. Приличат ми на разговор между току-що запознали се хора, започнал с въпрос от някой "Извинете, да Ви попитам - вие доволни ли сте от образованието на децата си?".

    Браво демократи - станахте по-лоши от тези с които се борите!
  2. 2 Профил на quasimodo
    quasimodo
    Рейтинг: 569 Неутрално

    И аз не разбрах нищо, но по-скоро ми изглежда недостоверно. Едва ли не изскачат едни над 90%, които имат пълно или частично удовлетворение от цялостното положение в образованието. То е в ужасяваща криза и ако сме доволни... 'би му майката...

  3. 3 Профил на gsv
    gsv
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Кое точно е в ред в нашата мила татковина - здравеопазване, правосъдие, обслужване, строителство, финанси, кое? Обаче най-много акъл винаги се дава на учителите как да преподават, как да възпитават, как да се отнасят към другите.

  4. 4 Профил на idiot_idiotov
    idiot_idiotov
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Едва 22% от родителите с деца от първи до седми клас получават обратна връзка при позитивни резултати в обучителния процес

    Ъъъъъ.. това на български ли е?

  5. 5 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#4:"idiot_idiotov"]Едва 22% от родителите с деца от първи до седми клас получават обратна връзка при позитивни резултати в обучителния процес

    Ъъъъъ.. това на български ли е? [/quote]

    На български е. Означава, че учителите уведомявт родителите за проблеми с децата им много по-редовно, отколкото когато същите тези деца имат позитивни постижения. Този дисбаланс не е добър - децата имат нужда не само от контрол върху поведението им, а и от позитивна оценка, когато постигнат нещо добро в училище!

  6. 6 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#1] от "Тюфлекчия":
    +++++

  7. 7 Профил на yourstruly
    yourstruly
    Рейтинг: 399 Неутрално

    По случай наближаващото откриване на учебната година от Америка за България.
    Цунки.
    С много любов!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK